راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

سلام

اگر مطالب قبلی را مطالعه کرده باشید تا حدودی با هزینه هایی که برای سفر به وان ترکیه انجام دهید آشنا هستید. این هزینه ها شامل هزینه های رسیدن به مرز - جریمه بنزین - کاپوتاژ و گواهینامه و پلاک ترانزیت - مبلغ خروجی خود و همراهان است که همگی به ریال می باشند . اما بعد از ورود به ترکیه:

 

هتل فواد

هتل فوآد

یکی از هزینه های عمده در هر مسافرتی ، هزینه اقامت است . در شهر وان هتل های زیادی وجود دارد که چنانچه قصد شما مسافرت کوتاه و عمده ی هدف شما خرید باشد ، هتل های مرکز شهر بهترین گزینه برای شما خواهند بود.


ادامه مطالب ....

۷۷۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۴۴
رضا ضربی

سلام

شما در هنگام خروج از مرز نیازی به لیر ترک نخواهید داشت و چنانچه قصد توقف یا خرید یا سوختگیری تا شهر مقصد را ندارید ، از خرید و همراه بردن لیر ترک اجتناب کنید . به هیچ عنوان از دلال های لب مرز که اصرار میکنند لیر به همراه داشته باشید ، لیر نخرید .

بهترین کار در سفرهای خارجی ، بخصوص سفر به ترکیه و وان ، بهمراه داشتن دلار یا یورو است . شما وقتی به وان برسید و در هتلی اتاق هم بگیرید ، پاسپورت شما را نگه داشته و اصراری بر پرداخت پول در لحظه ی ورود ندارند . بنابر این می توانید اول مستقر شوید و در اولین گشت خودتان در شهر ، لیر ترک تهیه کنید . نکات بسیار مهمی را در تعویض پول به تجربه دریافته ام که اگر بکار ببندید مطمئنا ضرر نخواهید کرد 

برای چنج کردن دلار با لیره حتما حتما در صرافی این کار را بکنید . مغازه های زیادی آگهی نوشته اند (حتی به فارسی) که حاضرند دلارهای شما را بخرند . مطمئن باشید با این کار ضرر خواهید کرد . در ترکیه به صرافی DOVIZ می گویند و در هر خیابان (بخصوص در اطراف مراکز خرید) بسادگی میتوانید آن ها را پیدا کنید .

اما .....

۳۹۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۵۱
رضا ضربی

سلام

نزدیک ترین راه رسیدن به وان از طریق مرز رازی هست. در حال حاضر اتوبوس ها نمی توانند از این مرز عبور کنند و اکثرا از طریق مرز بازرگان یا مرز سرو وارد ترکیه می شوند که مسیر خیلی طولانی تر می شود. البته یکی از دلایلش هم این است که مرز رازی از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر فعالیت دارد و با توجه به اینکه ساعت ترکیه یک و نیم ساعت عقب است شما باید با احتساب امور گمرکی در طرف ترکیه ، ساعت 4 دم مرز باشید و برای اینکار باید حداقل ساعت 2 از وان خارج شوید که عملا یک نصف روز را از دست می دهید.

در ادامه مطالب پست های قبلی......

۲۰۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۶ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۴۶
رضا ضربی

سلام

بمحض ورود به طرف ترکیه در مرز رازی ، پاسپورتها توسط اولین مامور چک شده و اجازه ی ورود خودرو به شما داده می شود . خودرو را در محل مناسب پارک نموده و جهت انجام کارهای اداری اقدام نمائید .


توضیح ضروری : قبل از خروج از مرز حتما خود و همراهان طوری برنامه ریزی کنید که نیاز به دستشویی رفتن پیدا نکنید چون در طرف ترکیه ای مرز ، دستشویی درست و حسابی وجود ندارد !

اولین کار ....

۳۶ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۲ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۵۸
رضا ضربی

سلام

آخرین کاری که قبل از خروج از کشور باید انجام بدین ، ثبت مهر خروج از ایران هست. برای اینکار اگر فیش واریز عوارض خروج از کشور را یکجا واریز کرده اید، خود و همراهانتان به سالن خروجی مراجعه کرده و در صف خروج بایستید . اولین نفر فیشها و پاسپورت و بقیه فقط پاسپورت ارائه می کنند . در هنگام تحویل پاسپورت برای ثبت خروج ، عینک آفتابی و کلاه را بردارید. نیازی به عبور از گیت بازرسی بعد از ثبت مهر خروج نیست. به عبارت دیگر ، از همان راهی که آمده اید برگردید و از درب ورودی سالن خروج خارج شوید . سوار اتومبیلتان شده و در صف اتومبیلهای منتظر خروج از کشور بایستید. مدارک معافیت از پرداخت جریمه سوخت (یا مدارک پرداخت آن ) + بیجک خروج را به مامور هنگ مرزی که مسئول باز کردن گیت خروج از کشور است تحویل داده و پس از باز کردن گیت ، از ایران خارج و وارد فضای مشترک بین دو مرز شده و منتظر باز شدن گیت ورودی به کشور ترکیه بمانید .

۲۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۵۴
رضا ضربی
سلام

پس از دریافت معافیت استفاده از سوخت ( یا پرداخت ما به التفاوت سوخت در سفرهای بعدی) بایستی بیجک خروج برای ماشینتان دریافت کنید . این بیجک به امضای 1 - رئیس گمرک و 2 - ارزیاب مستقر در میدان و نیز 3 - نماینده ی هنگ مرزی خواهد رسید .

معمولا ارزیاب اگر ببیند که شما مسافر هستید ( این مطلب را با تعداد مهرهای روی برگه کاپوتاژ اتومبیل می سنجد ) زیاد کاری بکارتان ندارد و بسادگی امضای بیجک را خواهید گرفت اما در مورد چتر بازان ، قاچاقچیان و افرادی که در روز چندین بار از مرز تردد دارند و کارشان رد کردن جنس از مرز است مدتی را با ارزیاب سرو کله می زنند . حتی ممکن است چنانچه ارزیاب به خودرویی مشکوک شود توسط سگ های موادیاب ماشین شما را مورد بازرسی دقیق قرار دهد.

بعد از این مرحله ......
۴ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۸ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۰۳
رضا ضربی

سلام

در مراحل کاپوتاژ ماشینتان یک جفت پلاک ترانزیت به شما تحویل می گردد (در اکثر موارد و برای بار اول شما امکان انتخاب بین شماره های موجود را دارید و من خودم شماره ای را انتخاب کردم که به شماره ایرانی بسیار نزدیک بود)

این پلاک هم اندازه ی پلاک ایرانی خودرو شماست.


نصب پلاک :

۱۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۷ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۳۳
رضا ضربی

سلام

برای مسافرات به ترکیه نیازی به گرفتن ویزا (فعلا) نیست و شما در هنگام عبور از مرز با پرداخت عوارض خروج از کشور و کمی هم پول زور! برای شهرداری ، میتونین از کشور خارج بشین.

در مرز زمینی رازی در حال حاضر عوارض خروج از کشور که به لطف دولت کلید امسال اضافه شده ، مبلغ 25000 تومان است و مبلغ سه هزار تومان هم برای شهرداری قطور باید عوارض پرداخت کنید که جمعا میشه 28000 تومان

اما .....

۳۰۴ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۰۵ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۱۲
رضا ضربی

سلام

طبق قانون، شما میتوانید فقط با بنزین موجود در باک خودرو از مرز خارج شوید و بردن حتی نیم لیتر بنزین در در ظرف جداگانه ممنوع است و در گمرک (بخصوص طرف ترکیه)  بشدت از اینکار جلوگیری می شود.

باز هم طبق قانون.......

۳۹ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۳ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۲۶
رضا ضربی

سلام

احتمالا اگر تا بحال با خودرو شخصی از کشور خارج شده باشید با مبحث بیمه خودرو آشنایی کامل دارید. در هنگام خروج زمینی از مرز ترکیه ، بدون بیمه اجازه خروج به شما داده نخواهد شد. اکثر دوستان بیمه را زیاد جدی نگرفته و گرفتن بیمه را به لحظه ی خروج از مرز موکول میکنند و این مسئله باعث اتلاف وقت و هزینه ی بسیاری برای آنان می گردد و اولین روز مسافرت را در کامشان تلخ می کند . پس چاره چیست ؟

۵۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۲ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۴۱
رضا ضربی