راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

سلام

در این پست یک راهنمای کامل با تصاویر و توضیحات دقیق برای دوستان آماده شده. برای اینکه موقع خروج از مرز با خودرو شخصی وقت تلف شده نداشته باشین ، هزینه اضافی نکنین، کسی سرتون کلاه نذاره ، در سریعترین زمان ممکن از مرز رد بشین، این راهنما میتونه کمک شایانی به شما بکنه.


در این راهنما فرض بر این است که شما مطالب وبلاگ رو از اول مطالعه کردین - خروجی و عوارض شهرداری رو تو شهر خودتون پرداخت کردین ، کاپوتاژ ماشین مشکلی نداره و همچنین بیمه مسافرتی رو قبلا تهیه کردین  و فتوکپی از کاپوتاژ و کارت ماشین گرفتین


اگر آماده هستین برای یک سفر مجازی به شهر زیبای وان همراه ما باشید :


برای رسیدن به مرز رازی ، اول باید خودتون رو به شهر خوی (استان آذربایجان غربی) برسونین. بسته به اینکه در کدام شهر ایران زندگی میکنید میتوانید از مسیر های مختلفی برای رسیدن به خوی بهره ببرید :

مسیر تبریز - صوفیان - مرند - خوی
مسیر ارومیه سلماس - خوی
مسیر تبریز - شبستر - سلماس - خوی

شهر خوی

در خروجی شهر خوی به طرف سلماس ، جاده قطور (مرز رازی) آغاز می شود. اگر بدون خودرو شخصی مسافرت میکنید در ابتدای این جاده میتوانید برای رفتن به مرز ، تاکسی بگیرید .

توصیه : در شهر خوی باک ماشینتان را پر کنید . البته در اوایل جاده قطور و نیز چند کیلومتر مانده به مرز رازی پمپ بنزین هست . اما تجربه شخصی ام نشان داده است که نمی توان زیاد روی سوختگیری در این جایگاهها حساب کرد (بخصوص اگر صبح زود حرکت کرده باشید)

زیاد حرص بنزین نخورید . نیازی نیست در ظرف با خود بنزین ببرید . مسیر خوی تا مرز 65 کیلومتر و مرز تا وان 90 کیلومتر است. بنابر این با احتساب کمی گشت و گذار در وان و کوهستانی بودن جاده ، یک باک پر (بسته به نوع ماشینتان) ، برای رفت و برگشت کاملا کافی است. فکر بردن حتی یک لیتر بنزین اضافی (مظروف) را از مرز از سرتان بیرون کنید . همینطور فروش بنزین اضافی در ترکیه. بجای مشغول کردن ذهنتان با چنین ارقامی ، از مسافرتتان لذت ببرید .


جاده خوی تا مرز رازی ، بسیار زیباست و در طول مسیر می توانید از دیدن مزارع سرسبز ، کوههای سربه فلک کشیده ، رودخانه های پر آب و خصوصا پل زیبای قطور که در زمان خودش شاهکار معماری بوده است لذت ببرید .

پل قطور

پل قطور

میتوانید چند دقیقه ای کنار جاده توقف کنید ، عکاسی کنید ، صبحانه میل کنید و در این فرصت ، پلاکهای ترانزیت خودرو را با بست های پلاستیکی در محل پلاک (روی پلاک قبلی) ببندید. مدارکتان را آماده کنید و اگر خدای نکرده چیز قایم کردنی دارید جاسازی کنید !

در مرز اتومبیلهای مشکوک با سگهای مواد یاب کنترل می شوند که حتی با احساس وجود یک قرص کدئین در ته ساک نیز دیوانه می شوند . دور مواد مخدر احتمالی را در این سفر خط بکشید !


پل قطور

جاده فوق در بعضی قسمتها ناهمواری دارد و همچنین پیچهای بسیار تند . در ضمن با انبوهی از سرعت گیر های بدون هشدار در این مسیر روبرو هستید (بخصوص با نزدیک شدن به مرز) احتیاط کنید و با مامورین مرز بانی که قبل از مرز باحتمال قوی اتومبیلتان را برای بازرسی احتمالی متوقف خواهند کرد همکاری کنید.

بعد از طی مسافتی حدود 65 کیلومتر و پس از گذشتن از منطقه قطور و رازی ، به نقطه صفر مرزی خواهید رسید .


جاده مرز رازی

چی ؟ خیلی دوره ؟ خوب از نمای نزدیک تر ببینید!

راهنمای تصویری مسافرت زمینی به وان با خودرو شخصی(مرز رازی)

بسلامتی و دل خوش رسیدین به مرز . اما برای اینکه زیاد معطل نشین ، اول می پردازیم به توضیحات و نمای کلی محوطه مرز رازی :

نکته اول اینکه اگه با ماشینتون فقط تا مرز رفتید و قصد بردن ماشین رو به ترکیه ندارید از درب پارکینگ وارد بشید . قبض بگیرید و ماشینتون رو یه جایی پارک کنید . وسایل رو بردارید و در صورت امکان رو ماشین چادر بکشید چون پارکینگ رو باز هست. ولی اگر قصد دارید با ماشینتون از مرز رد بشین ، وارد پارکینگ نشید . از کنار پارکینگ مدارک رو به سربازی که اونجا هست نشون بدین و وارد راهی بشین که به خود گمرک میره نه پارکینگش
.

گمرک رازی

اگر صبح زود حرکت کرده باشید و جزو اولین ماشینهایی باشید که به مرز می رسند ، خودرو را در زیر شیروانی سمت راست پارک کنید ، دو چاله سرویس برای بازرسی باک اضافی ماشینها هست که باید مراقب باشید در آنها نیفتید !
به قسمت "صدور برگه معافیت یا جریمه سوخت" مراجعه و کپی کارت ماشین و برگه کاپوتاژ را تحویل دهید . سندی در سه برگ بشما تحویل داده می شود. (اگر بار اولتان در سال جاری است یا از آخرین خروجتان سه ماه گذشته است از جریمه سوخت معاف هستید ، در غیر اینصورت مقدار جریمه محاسبه و بایستی با مراجعه به شعبه بانک ملی موجود ، جریمه را پرداخت کنید)
دو نفر باید اسناد را امضا کنند . اول رئیس گمرک که اتاقش در سالن خروجی (بغل بانک) است و دومی مامور مرزبانی که در بیرون محوطه می چرخد و باید بگردید و پیدایش کنید.
با نشان دادن سند امضا شده به نگهبانی ورودی ، راهبند باز می شود و میتوانید ماشین را به داخل محوطه گمرک ببرید. سپس سند ها را به قسمت "صدور بیجک" داده و بیجک خروج دریافت کنید. ارزیاب سیار را در محوطه پیدا کنید و پس از بازرسی احتمالی خودرو ، آماده خروج هستید .
ماشین را پارک و قفل کنید . خود و همراهانتان پاسپورت ها و فیشهای پرداخت عوارض خروج از کشور و عوارض شهرداری را بردارید و به سالن خروجی مراجعه و مهر خروج از کشور را در پاسپورت ثبت کنید .

توصیه بسیار جدی : عبور کامیون و اتوبوس از این مرز ممنوع است و کامیونی که در تصویر می بینید حاوی شکر و دیگر اجناسی است که دلالان و قاچاقچیان لب مرز ، در صدد رد کردن آنها به هر طریق ممکن هستند و بلافاصله بعد از رسیدن شما به مرز تا لحظه ی خروج در صدد شکار شما هستند . ابتدا از در دوستی وارد می شوند تا احساسات نوعدوستی شما را برانگیخته و از شما برای بردن بارشان استفاده کنند و اگر با امتناع شما روبرو شوند شاید پیشنهاد پول نیز بدهند . اگر از بردن بارهای حجیم نا امید شدند از شما خواهند خواست که چند باکس سیگار حمل کنید. این افراد با پررویی تمام مثل کنه به شما خواهند چسبید !

به عنوان کسی که سالهاست این راه را می روم و برمیگردم ، توصیه اکید میکنم که از این افراد چیزی قبول نکنید. حتی جوابشان را ندهید . به هیچ وجه من الوجوه ، به هیچ عنوان من العناوین (دیگه سفارش نمی کنم ها !) زیر بار نروید. قبول کردن این بارها نه تنها مسافرت شما ، بلکه ممکن است زندگی و آینده و شغل شما را تحت الشعاع قرار بدهد . با صلابت و سرسختی به این افراد "نه" بگویید.


راهنمای تصویری مسافرت زمینی به وان با خودرو شخصی(مرز رازی)

اگر قصد خروج خودرو از مرز را ندارید و مرز راپیاده رد میکنید ، پس از ثبت مهر خروج در پاسپورت ، از درب خروجی سالن گمرک خارج و بطرف سالن گمرک ترکیه (کاپی کوی) بروید. اما اگر با ماشین خود مسافرت میکنید ، پس از ثبت مهر خروجی  ، بجای اینکه از در خروجی سالن که به سمت ترکیه است خارج شوید ، راه رفته را برگردید و از دری که وارد شده اید ، خارج شوید . سوار ماشین شده و در صف ماشینهای آماده ی خروج از مرز قرار بگیرید (شکل زیر)

راهنمای تصویری مسافرت زمینی به وان با خودرو شخصی(مرز رازی)

زمانیکه به درب خروج رسیدید ، اسنادی را که از باجه ی سوخت گرفته بودید به همراه بیجک خروجی به مامور مرزبانی در گیت خروج تحویل داده و از مرز رد شوید.

کاپی کوی

الان وارد خاک ترکیه شده اید . ماشین را پارک و خود و همراهان به سالن ورودی مراجعه و مهر ورود به ترکیه (گیریش) را در پاسپورتتان ثبت کنید. مطابق روال خروج از ایران ، اگر بدون ماشین هستید از درب خروجی خارج و اگر با ماشین هستید از درب ورودی مجددا خارج شوید . اسناد ماشین (برگه کاپوتاژ و برگه بیمه و کارت ماشین) را از پنجره کوچک بازرسی تحویل مامور بدهید . پس از ثبت ورود در کاپوتاژ باید مامور ارزیاب مستقر را یافته و مدارک را به وی بدهید . ماشین و وسایلتان بازرسی و مهر خروج زده می شود . بطرف درب خروجی برانید .

جلوی درب خروج منتظر بمانید. شماره پلاک ترانزیت را حفظ یا یادداشت کنید چون قبل از خروج از شما پرسیده و ثبت خواهد شد. پس از آن گیت خروجی باز شده و شما از محوطه گمرک خارج و وارد جاده وان خواهید شد.




در سمت راست ون های منتظر مسافر را خواهید دید . این ون ها شما را با 20 لیره به وان می رسانند . از ناهمواری اوایل جاده نترسید چون بعد از مسافتی کوتاه بهتر خواهد شد . سرعتتان باید کمتر از 100 و در اتوبانها کمتر از 110 باشد. از کنار شهر های سارای و اوزالپ و همچنین دریاچه کوچک (ایلک گولو) عبور خواهید کرد تا به شهر وان برسید



سفر خوش بگذره . اگه سوالی بود در قسمت نظرات مطرح بفرمائید. از پاسخ گویی به نظراتی که خصوصی ارسال می شوند معذوریم (مگر موارد خیلی خاص!!) . ضمنا قبل از طرح سوال ، مطالب وبلاگ و همچنین نظرات دوستان و پاسخها را با دقت مطالعه بفرمائید . در اکثر موارد سوالها تکراریست

توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .

نظرات  (۳۰۰)

سلام یه چمدون پر لباس خریدم از وان
آیا توی مرز مشکل می خورم؟
پاسخ:
سلام

اگر مصرف شخصی باشد خیر

اگر جنبه تجاری داشته باشد بله
سلام ما الان از طرف ترکیه ب سمت مرز رازی اومدیم دم مرز راهی نیست یعنی خاکیه ایا ادامه بدیم یا برگیردیم ایا هنوز این مرز بازه و رفت و اماد میشه یا بستنش ما با ماشین خودمون هستیم
پاسخ:
مرز رازی از ساعت 9 صبح تا 17 عصر باز است
سلام
برای رفتن به وان کدام مرز بهتر است؟ رازی یا بازرگان؟
پاسخ:
مرز رازی بهتره

برای اطلاع از جدید ترین اطلاعات سفر به وان و سایر شهرهای ترکیه و دریافت جواب آنی لطفا از طریق کانال تلگرام با ما در ارتباط باشید .

آدرس کانال تلگرام سفر زمینی به ترکیه  :

https://t.me/Trtravel
سلام دوست عزیز
می خواستم بدونم برای اقامت یک شب در وان برای یه زوج حداقل از چقدر باید در نظر گرفت ...
ممنون ار راهنمایی شما
پاسخ:
بسته به نوع هتلش از 40 تا 100 لیره برای هر نفر

برای اطلاع از جدید ترین اطلاعات سفر به وان و سایر شهرهای ترکیه و دریافت جواب آنی لطفا از طریق کانال تلگرام با ما در ارتباط باشید .

آدرس کانال تلگرام سفر زمینی به ترکیه  :

https://t.me/Trtravel
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما خواستم بپرسم برای خرید لباس استانبول ارزان تر هست یا شهر وان با تشکر
پاسخ:
قیمتها یکیست
فقط هزینه سفر به وان کمتر است
با عرض سلام و خسته نباشید میخاستم بدونم آیا میشه بجای مرز رازی از مرز سرو به وان برم مسیر سرو به وان نزدیک تر نیست نسبت به رازی با توجه به اینکه مرز سرو به ارومیه نزدیکتره و همچنین مرز سرو به نظرم خلوت تر هم هست آیا شما مرز سرو رو پیشنهاد میکنید؟ ممنون
پاسخ:
مرز سرو به ارومیه نزدیک تر هست اما به وان دور تر . ضمنا مرز سرو به دلیل نزدیکی به جنوبشرق ترکیه به لحاظ امنیتی به مسافران توصیه نمیشه
با سلام میخواستم بدونم کسی که اولین بار به سفر ترکیه میره چه کارهایی رو باید قبل از خروج تو شهر خودش مثلا تهران انجام بده تا در مرز معطل نشه مثلا آیا باید پلاک ترانزیت رو کجا بگیره یا برای بین المللی کردن گواهینامه کجا باید اقدام کنه؟ آیا به غیر از عوارض خروج میشه همه کارهارو در مرز انجام داد؟
پاسخ:
سلام
در مرز کاری انجام نمی شود و باید قبلا مراحل کاپوتاژ را انجام و سپس به مرز مراجعه کنید
برای اطلاع از روند کار به سایت زیر بروید
Turktravel.ir
سپس از قسمت (از کجا شروع کنم) مراحل کار را دنبال کنید
با سلام
میخواستم بدونم بهترین روش برای عبور غیرقانوی از ترکیه به اروپا چی هست و چجوری میتونم از طریق مسیر زمینی بهفرانسه یا آلمان برسم؟
پاسخ:
این وبلاگ در خصوص قاچاق - آدم پرانی و امثالهم فعالیتی ندارد
با سلام از مرکز شهر تا قلعه وان میشه پیاده رفت.? در حال حاضر از تبریز اتوبوس داره برای وان قیمتش چند هست ?
پاسخ:
نه - باید با ماشین بروید فاصله اش نسبتا زیاد است
از تبریز ظاهرا جدیدا ونهای ترک مستقیما به وان مسافر می برند
سلام میخاستم در ترکیه بهترین مکان رو برای تفریح بهم معرفی کنیدومیخاستم بدونم که چن وقت طول میکشه تا گوهینامه بینن المللی بگیرم شما فرض بر قبول شدن من در اولین مرتبه بگیرید ومیخاستم یه نکته برای کسانی که میگن ما زبان بلد نیستیم چیکار کنیم با اجازتون . :شما می توانید با استفاده از مترجم هایی که بر روی گوشی نصب میشه به راحتی با بقیه ارتباط برقرار کنید .
پاسخ:
سلام
بهترین مکان تفریحی ازمیر و آنتالیا و بدروم و کوشی آداسی
در مورد گواهینامه بین المللی امتحانی ندارد که قبول یا رد شوید . گواهینامه ایرانی را نشان می دهید و گواهینامه بین المللی برایتان صادر می شود
سلام . می خواستم بپرسم بازرسی خودرو ها در هنگام خروج از کشور و ورود به کشور چطوری هست ؟ کار مامور ارزیاب که گفتین چیه ؟ برای مثال اگه یخچال سفری بخریم و داخل ماشین باشه ، در برگشت به کشور مشکلی پیش میاد ؟ متشکرم
پاسخ:
سلام
بازرسی به این صورت است که داخل ماشین و صندوق عقب را نگاه میکنند ببینند چه خریده اید . اگر یخچال بصورت آکبند وارد شود مشکل ساز است
سلام وقتتون بخیر برای خرید عمده پوشاک زنانه کدوم شهر ترکیه خیلی مناسب تره؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
استانبول
سلام
آیا می تونم از کشور ترکیه از یکی از شهر دوچرخه بخرم و با دوچرخه بیام ایران
پاسخ:
سلام - نه - اگر از ایران با دوچرخه خارج شوید اظهار نامه گمرکی تنظیم می شود و موقع برگشت میتوانید بیاورید اما اگر بدون دوچرخه رفته باشید موقع برگشت گیر میکنید . میتوانید با یک دوچرخه کهنه بروید و موقع برگشت یدونه نو بخرید و ان قبلی رو اونجا بندازین دور یا بفروشین
سلام
من تاحالا ترکیه نرفتم با توجه به اوضاع الان و گرونی بلیط ها مرزهای زمینی بازه ؟
یکی از دوستام آنتالیا منزل داره چجوری زمینی برم که هزینه کمی داشته باشه (با اتوبوس یا قطار)

میشه کامل راهنماییم کنید هدفم رسیدن به آنتالیاست یک ماهی می خوام بمونم

شهری که هستم اصفهان - اصفهان مبدا مقصد آنتالیا
پاسخ:
سلام
مرزها باز هستند و بلیط الان از هر موقع دیگری ارزانتر است - میتوانید از ایران ا اتوبوس بروید آنکارا و از آنجا هم با اتوبوس به آنتالیا
سلام خسته نباشید. برای خرج از مرز رازی میشه همونجا لب مرز عوارض خروج رو پرداخت کرد؟ و اینکه اونجا امنیت داره یا نه؟
پاسخ:
برای پاسخ لطفا لینک زیر را مطالعه فرمایید

http://www.turktravel.ir/?p=307
سلام ، ممنون از سایت خیلی خوبتون، من می خواستم ماشین رو در یکی از پارکینگهای شهر قطور بزارم و به مرز برم،
1) آیا در شهرستان قطور پارکینگ سرپوشیده هست?
2) فاصله قطور تا مرز چقدره ?(
3) آیا سواری از قطور به مرز مسافر می برند و تقریبا کرایه چقدره?
4) ظرفیت دولموش یا ون های دم مرز چند نفریه?
ممنون از وقتیکه برامون صرف می کنید?
پاسخ:
سلام
قطور شهرستان نیست
در خود مرز پارکینگ هست برای گذاشتن ماشین

فعلا سفر به ترکیه به هیچ عنوان توصیه نمیشه
با سلام و ضمن تشکر از اطلاعات بسیار خوبتون و حوصلتون تو جواب دادن به سوالات
من هفته آینده یعنی تو فاصله 2 تا 7 مرداد 95 میخام برم وان. با توجه به کودتای اخیر آیا مرزها بسته نیستن و میشه رفت؟
با توجه به اینکه به منطقه آشنا نیستم (از خوزستان میخام بیام) کدوم روش رو پیشنهاد میکنید؟ از تبریز با اتوبوس برم یا تا خوی برم اونجا با سواری برم؟
پاسخ:
سلام
مرز ها باز هستند اما فعلا شرایط سفر مناسب نیست
سلام باىدهرنفرى که بدون ماشىن بخواهدبرود به وان چقدرعوارض بدهدآىابعدازوان مى توان به ترکىه برود...ببخشىدوىزانمى خواهدبراى وان ىاترکىه
پاسخ:
نفری 28000 تومان
وان یکی از شهر های ترکیه است
سلام
من با همسرم میخواستیم برا تاریخ 27 و 28 تیر دو روز بریم وان. میخوایم روزی بریم که شلوغ نباشه راحت از مرز رد بشیم و هتل رزرو کردنمون مشکلی پیش نیاد. به نظرتون این تاریخ خوبه؟ (میخایم خودمون بریم مرز رازی با دولموش بریم و اونجا هتل کرایه کنیم)
سوال دوم هتل نزدیک 100 تومن برا دونفر چه پیشنهادی دارین به غیر از فوات.
ممنون میشم راهنمائیم کنید
پاسخ:
سلام - زمان خوبیست اما آفر خاصی برای خرید ندارد

هتل در این رنج زیاد است - یاقوت .... سمیرا و .....
سلام..وقت بخیر و تشکر از مطالب مفید وبلاگتون

میخواستم بدونم واسه بهره بردن از تخفیفات فروشگاهی بهترین موقع سفر به وان چه زمانیست؟
سوال دیگر اینکه از بین مرزهای بازرگان و رازی کدوم یک از نظر خدمات گمرکی و اقدامات قبل از خروج و همچنین ورود مجدد به کشور بهتر عمل میکنند؟
وسوال آخر اینکه در حال حاضر امنیت مسیر مرز تا وان از نظر حملات تروریستی و همچنین وضعیت امنیت شهر وان به چه صورتی هستش؟

بسیار سپاسگزارم از دقت نظر شما
پاسخ:
سلام
اولین زمان پیش رو عید فطر است
مرز بازرگان
اوضاع عادیست
با سلام
اشاره کردین که هر نفر می تواند تا 300 دلار برای یک بار در سال بار همراه داشته باشد ولی امروز صبح من از راننده ون هایی که مستقیم به وان میرن پرسیدم گفتن که تا 7 کیلو اجازه و در حالت دیگر که مهر معافیت می زنن یادم نبود 80 کیلو گفت یا چقدر!
من و خانومم برای خرید سیسمونی برای بچه می خوایم بریم از وان خرید کنیم ولی چون بار همراه من زیاد خواهد شد دقیقا نمیدونم تو گمرک چیکار کنم؟
آیا اگر ارزیاب گمرک چشمپوشی نکنه چقدر جریمه میگیرن برای اضافه بار؟
پاسخ:
میزان کالای مجاز همراه مسافر 300 دلار است
اگر کمی بیشتر باشد ممکن است با جریمه رد شوید اما اگر بیشتر از (کمی) بیشتر باشد اجناس همراهتان به انبار گمرک منتقل و مشمول قانون مرجوعی خواهد شد
با عرض سلام و تشکر بابت مطالب خوبتون و وقتی که میذارید
من قصد رفتن به شهر وان و خرید شخصی میخواستم بدونم که چند کیلو بار میتونم از مرز وارد کنم
پاسخ:
سلام
در مسافرتهای زمینی میزان بار همراه مسافر با وزن سنجیده نمی شود بلکه ارزش ارزی آن مطرح است و هر نفر در هر سال میتواند حداکثر تا 300 دلار کالا به عنوان کالای مسافری همراه بیاورد
باعرض سلام خدمت آقای ضربی و تشکر از راهنمایی های خوبتون.من به همراه خانواده تو تعطیلات عید رفتیم وان و از اونجا استانبول(البته با بهره گیری از اطلاعات سایت).یه مورد پیش اومد اونم اینکه یه کوچولو!! موقع رفتن برف اومد و جاده عین شیشه صاف شد و ونی که مارو میبرد بااینکه خیلی سنگین بود ۳دور دور خودش چرخید کم مونده بود پرت شیم تو رود.مسئولین محترم خوی که اینهمه ادعاشون میشه، یه جاده زپرتی رو نمیتونن گاردریل بزنن و امنش کنن حالا انتظار دارن خوی استان بشه... خیلی برای ما بده که اینهمه منابع و پتانسیل داشته باشبم و این وضع جاده ابریشممون باشه اونوقت ترکیه با دست خالی یه جاده ۴بانده بزنه
سلام خسته نباشید میخوام بدونم تو وان چه موقع از فصل آف زده میشه
پاسخ:
سلام
معمولا آخر فصل
ضمن سلام و تشکر از توضیحات
برای عبور از مرز بدون ماشین آیا غیر از موارد زیر مدارک دیگه ای هم لازم داریم؟
1 - پاسپورت معتبر 2 - فیش 25000 3 - فیش 3000
پاسخ:
سلام
خیر
سلام با تشکر از توضیحات بسیار زیبا و زحمات شما که بهترین خدمت را به هموطنان انجام میدین
1 - اگه ماشینو تو خوی بذاریم مناسبترین پارکینگی که میتونیم استفاده کنیم کجاست
2 - معمولا گمرک کدوم روزها ی آخر هفته شلوغه و چه روزهایی خلوته . روز دقیق میخوام . چون میخوایم روزی را انتخاب کنیم که بدون معطلی با خانواده و خردسال عبور کنیم .
3 - روز یکشنبه که اونجا تعطیل هست آیا مراکز خریدشون هم تعطیله؟
پاسخ:
سلام
1 - در این مورد من نمیتونم چیزی بگم چون تبلیغ محسوب میشه و ممکنه مالکان پارکینگ ها ناراحت بشن
2 - چهارشنبه روز مناسبیست
3 - اکثرا بله
سلام خسته نباشید بابت راهنمایتون من چندتا سوال داشتم الا یک ماه پی جوابم سایتی چیزی گیرم نیومده

میخواستم بدونم افراد زیر سن قانونی یا زیر 18 سال برای عبور از مرز به صورت پیاده به چ مدارکی لازم دارن و چقد هزینه دارد
ممنون میشم
پاسخ:
سلام
پاسپورت لازم دارند و 28000 تومان پول
سلام. مرز 5شنبه شلوغ میشه؟
پاسخ:
بله
خروجی و عوارض شهرداری : اگه بخوایم با ماشین شخصی ببریم فرق میکنه ؟


پاسخ:
خیر
با سلام و تشکر از سایت بسیار خوبتان ببخشید ما با ماشین از مرز رد نمی شیم ولی خواستم بدونم امکان داره راننده مسافرا رو ببره دم ساختمون پیاده کنه بعد ماشین رو تو پارکینگ برگردونه چون بچه و خانم پیر همراهمونه
پاسخ:
سلام
نگران این موضوع نباشید دوست عزیز - پارکینگ مرز رازی درست چسبیده به محوطه گمرک است و حداکثر فاصله ای که باید بین این دو طی کنید شاید 50 متر بیشتر نباشد
با سلام
جناب ضربی یه چند مورد راهنمایی می خواستم(سوال قبلیم رو زیر یکی از پست های دیگه بی جواب گذاشتید امید به اینکه اینو محبت کنید جواب بدید):

1) برای کاپوتاژ و ... با قیمتی که سایت کانون جهانگردی زده و احتساب هزینه بیمه حدود 550 هزار تومن باید هزینه کنیم.به نظرتون برای اقامت فقط در خود شهر وان به مدت 2-3 روز و حداکثر یه دریاچه رفتن به صرفه هست آوردن ماشین؟

2) قیمت هایی که برای تاکسی و ون ها نوشتید برای سال 93 هست. در حال حاضر ون ها از لب مرز تا وان نفری چند میگیرن؟

3) برای سفر به وان بدون خودرو تنها هزینه ای که باید پرداخت کنیم همون 28000 تومن عوارض خروج هست؟آیا مدرکی به عنوان ویزا یا مجوز ورود به ترکیه به ما داده میشه؟

4) و در آخر برای اجاره منزل یا رزور هتل شما میتونید جایی رو معرفی کنید که بدون دردسر جای خوب بهمون بدن؟

با تشکر
پاسخ:
ُلام
1 - از دید من که به صرفه هست (شاید صرفه اقتصادی نباشه اما بسیار راحت تر خواهید بود)
2 - فکر کنم  22 لیره شده باشه - شما برای احتیاط نفری 25 لیر همراه داشته باشید
3 - بله همون عوارض کافیست - ترکیه در حال حاضر از ایرانیان ویزا نمی خواهد
4 - هر هتلی بروید بدون درد سر به شما اتاق خواهند داد
در مو رد تخفیف کالاها تو ماه اسفند اطلاعاتی دارید؟ الان سایت ها آف خورده است نمیدونم تا هفته ی دوم اسفند چه اتفاقی میوفته . لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ:
تا آخر زمستان برقرار است این تخفیفات
سلام و خسته نباشید و تشکر از وبلاگ عایتون.
هفته دوم اسفند قصد سفرزمینی به وان و دارم . میخواستم بدونم قیمت اجناس تو این تاریخ آف خورده هستش یا نه ؟ من الان یابت هاشون و بررسی میکنم همه آف خورده . بعد اینکه هر نفر چند کیلوبار میتونه با خودش از مرز رد کنه ؟
تو دست خودم و همسرم بیاریم بهتره یا بدیم کسی رد کنه برامون؟
یه هتل نسبتا خوب برای دو شب اقامت لطفا معرفی کنید که معقول باشه.ممنونم
پاسخ:
سلام
هر نفر میتواند حداکثر 300 دلار کالا به همراه داشته باشد
توصیه من هتل فواد هست

کانال تلگرام سایت، راهنمای مسافرین :  turktravel@
سلام ممنون از زحماتتون
ببخشید هتل هالدی به مرتکز خریر نزدیک هست ؟
پاسخ:
آقا محسن - مرجان خانم و بقیه

بله هست
سلام ممنون از زحمات شما
ببخشید ما قصد داریم دوم فروردین به وان سفر کنیم و قصد داریم ماشین را در پارکینگ مرز بزاریم و بنظر شما مشکل پارکینگ نخواهیم داشت ؟
پاسخ:
سلام - احتمالا خیر - اگر هم باشد اتومبیلها را به پارکینگ روستای قطور هدایت میکنند
سلام . ممنون به خاطر زمانی که برای حل سوالات و مشکلات ما میگذارید و مقدمه سفری خوش و با فراغ بال را برای ما مهیا میسازید. در مورد پارکینگ سوالی داشتم.
پارکینگ مرز رازی آیا دارای امنیت کافی برای گذاشتن ماشین میباشد ؟!
بهتر است اتومیبل را در شهر خوی بگذاریم و با ون از خوی به مقصد وان برویم یا اتومبیل را در مرز رازی گذاشته و از آنجا به سمت وان برویم ؟!
پاسخ:
سلام
علی الظاهر که امن است اما در کشور ما پارکینگها قانونی دارند که اگر اتوبیل خود را در پارکینگ تجریش (میدان قدس) هم بگذارید کارتی به شما میدهند که پشت آن نوشته شده است( پارکینگ مسئولیتی در قبال صدمه به اتومبیل و اشیای داخل آن ندارد) اما این اطمینان را میتوانم بدهم که اتومبیل شما در این پارکینگ دزدیده نخواهد شد
در مورد قسمت دوم هم هر کدام مزایا و معایب خود را دارد و واقعا نمی شود گفت کدامش بهتر است
سلام و خسته نباشید من بلیط گرفتم از وان برا استانبول برا 28 اسفند بنظرتون روز های اخر امکان داره مبلغ عواض رو ببرن بالا مثلا الان تو سایت قیمتی رو نوشته و موقع مراجعه ادم ببینه قیمت رفته بالا اون موقع تکلیف چیه و دیگه اینکه فیش 3000 با فیش 25000 فرق میکنه یا مجموعا یه فیشه تشکر
پاسخ:
سلام  - عوارض اگر اضافه بشه از قبل اعلام میشه و  ضمنا از سال جدید هم اعمال میشه (اگر تغییر داشته باشه)
با سلام و خسته نباشید
من بلیط پروازم رو 28 اسفند ساعت 13:10 گرفتم به آنتالیا به نظرتون من همون 28 ام راه بیافتم از تبریز که صبح زود مرز قطور باشم مشکلی برام پیش نیاد؟
پاسخ:
سلام
به هیچ عنوان روی این زمان ها حساب نکنید
یکروز قبل بروید وان که مطمئن تر است
اوم مرز هم اسمش مرز رازی است . مرزی بنام قطور نداریم
سلام ایا میشه عوارض مرز رازی رو تو خود شهر خوی پرداخت کرد تا اونجا معطل نشیم ، پلیس +10 باید بدیم یا شهرداری
پاسخ:
سلام
عوارض را باید در بانک پرداخت کنید - بانک ملی و در هر شهر و شعبه ای هم ممکن است
سلام خیلی ممنون که سریع جواب میدین.
اگه اشکال نداره یه سوال دیگه هم داشتم در ایا وان مراکز خرید بزرگ منظورم هایپر مارکت هست که از خوراکی تا لباس و وسایل برقی و... میفروشن وجود داره که بتونیم خرید هامونو بدون این که بخواهیم با فروشنده حرف بزنیم خرید کنیم ،میشه اسم یا ادرسشونو بگید ممنون
پاسخ:
سلام
فروشگاههایی مانند میگروس میتوانند چنین نیازی را (بغیر از پوشاک) برآورده کنند اما توجهتان را به دو نکته اساسی جلب میکنم:
اول اینکه اکثر فروشگاههای پوشاک در وان بسیار بزرگ هستند و جنس در معرض دید و انتخاب و امتحان مشتری هست و در اکثر موارد نیازی به صحبت با فروشنده ها نیست
دوم اینکه کل مراکز خرید در بازه ی نسبتا کوچکی متمرکز شده اند و نیاز به گشتن بیش از حد نیست

موفق باشید
سلام و خسته نباشید ما در روز 22 بهمن میخواهیم از مرز راضی عبور کنیم اون موقع مرز باز هست چون شنیدم که 21، 22 ،23 بهمن مرز تعطیله
پاسخ:
سلام
مرز هیچوقت تعطیل نیست
این عوارض خروجی و عوارض شهرداری هزینه اش هر کدون جداگانه چقدر هست و به چه شماره حساب ها و اسم هایی باید واریز بشه ؟

پاسخ:
سلام
تو سایت هر (کدوم) جداگانه مبلغش و شماره حسابش هست
سلام
اگر بخواهم ماشین رو با خودم از مرز رد کرده و به ترکیه ببرم برای 3-4 روز هزینه اش چند تومان یا لیره هست ؟!
پاسخ:
تو سایت مقادیر و هزینه ها کامل هست
سلام خسته نباشی
یه سوال داشتم خدمتتون، امکانش هست از مرز رازی بدون پاسپورت رد شد ؟ اگه جواب مثبته لطفا توضیح بدید
ممنون
پاسخ:
سلام
جواب منفیست
سلام ببخشید چطوری میشه از وان هوایی رفت استانبول؟ یعنی بلیطشو چطوری تهیه کنیم و تقریبا نفری چقدر میشه ،
پاسخ:
سلام
به وسیله ی هواپیما میشه رفت

برای تهیه بلیط باید ویزا یا مستر کارت داشته باشید و قیمت بلیط بسته به تاریخ پرواز از 70 لیر به بالاست
باسلامخدمت اقارضا میخواستم بپرسم هزینه پارکینگ در وان واسه 24 ساعت چنده ضمنا امن هستن واسه 20 رور که میخوابم بریم استانبول
پاسخ:
آخرین باری که من خبر دارم شبانه روزی 6 هزار تومان بود
با سلام و خسته نباشید. تشکر فراوان از صبر و حوصله شما و اهمیت دادن به تمامی سئوالات حتی اگر تکراری هم باشد.باز شما پاسخ می دید. فصل تخفیفات شده ، ببخشید که دوباره ازتون می پرسم. با توجه به اطلاعات خوب شما در خصوص فروشگاهها و عکسهایی از فروشگاههای وان که توی سایت گذاشتید. چون مسیر ما به مرز بازرگان نزدیک هست. و به مرز رازی دور است. می تونم بپرسم میشه خرید خوب و رضایت بخش از ایغدیر کرد و تمامی فروشگاههای وان در ایغدیر وجود دارد؟؟
پاسخ:
سلام
من خودم اگر به وان نمره ی 10 داده شود به ایغدیر حداکثر -2- میدهم - شاید فروشگاهها همان برند باشند اما وسعتو تنوع جنس وان را در ایغدیر نخواهید یافت
تاریخ 8 دی ماه می خواستیم به وان بصورت زمینی از مرز رازی برویم
ایا امنیت دارد؟
از مرز رازی تا وان چقد راهه؟
چند تا از فروشگاه خوب برامون میگی برای خرید پوشاک
با تشکر
پاسخ:
امن است - 90 کیلومتر
مرکز شهر وان پر از فروشگاه برای خرید مناسب است
سلام
معمولا چند ساعت در مرز رازی وقت تلف میشود اگر پیاده باشیم؟
و از خوی تا مرز چند ساعت ؟
مثلا اگر 8 صبح از خوی حرکت کنیم معمولا ساعت چند میشه به وان رسید؟( روز دوشنبه )
پاسخ:
سلام
در بهترین حالت 10 دقیقه و در بدترین حالت یک نصف روز
از خوی تا مرز یکساعته می شود رفت
اگر 8 صبح از خوی حرکت کنید و مشکل خاصی در مرز نباشد حدود ساعت 13 در وان خواهید بود
باسلام...من میخوام 4 آذر با اتوبوس به ارزروم سفر کنم..آیا مرز بازرگان امن هستش؟ و آیا این موقع از سال مناسب سفر هستش یا جاده برفیه؟
پاسخ:
سلام
1 - بله مرز و مسیر امن هستند
در مورد آب و هوا و وضعیت جوی از لینک هواشناسی موجود در سایت استفاده بفرمائید
سلام خسته نباشید
ما این هفته قصد سفر به وان رو داریم تا مرز با اتومبیل شخصی میریم
میخاستم ببینم الان مسافرت خطری نداره؟امنیت هست ؟
پاسخ:
سلام
در حال حاضر امن است
با عرض سلام و تشکر فراوان
آقای ضربی من و همسرم قصد داریم دی ماه چند روز قبل از ژانویه به وان سفر کنیم. می خواستم نظر شما درباره امنیت راهها تو اون زمان بدونم. از حالا قابل پیش بینی هست؟
پاسخ:
سلام
نمیشه پیش بینی کرد - اوضاع ترکیه بخصوص جنوبشرق ترکیه پیچیده است . امیدواریم که مشکلی نباشه
سلام چخ ممنون بابت مطالب خوبتان

یک سوال داشتم این ماموران ارزیاب در مرز که فرمودید باید پیداشون کنیم ایا لباس مشخصی بر تن دارند ؟؟؟

یا با لباس شخصی هستند ؟؟

چون به هرکی در اونجا نمیشه اعتماد کرد با تشکر
پاسخ:
سلام
ارزیابهای مسافرین پیاده که در سالن گمرک هستن و میزشون مشخصه
ارزیابهای مسافرین سواره هم که در محوطه هستن قابل شناسایی هستن و مهر ها رو ثبت میکنن بنابر این کسی نمیتونه خودشو ارزیاب جا بزنه
آقا ممنونتم. حرف نداری . زحمت شد برات
پاسخ:
خواهش میکنم دوست عزیز - موفق باشید
آقا رضا متشکرم
ضمنا اطلاع دارید که از وان پرواز به اسپارتا داره یا خیر؟ اگر داره اطلاع از ساعت و روزهای پروازش دارید؟
پاسخ:
از وان به اسپارتا پرواز ها رو چک کردم و ظاهرا پرواز نداره اما اتوبوس هست ساعت 12 و نیم که بیست و دو ساعت تو راهه و صد لیره قیمت بلیطشه
سلام آقارضای عزیز
امیدوارم سلامت باشی. راستش یکی از دوستان میخواد از مرز بازرگان زمینی بره اسپارتا. از من سوال کرد که راحتترین و بهترین راه کدومه.اما من تا بحال این مسیر و زمینی نرفتم و میترسم راهنمایی اشتباه بکنم. این بود که راهی بهتر از کمک گرفتن از شما به ذهنم نرسید. لطف کنید بفرمایید بهترین و راحتترین راه برای رسیدن به اسپارتا از مرز بازرگان با اتوبوس یا دلموش کدامه. ممنون
پاسخ:
سلام
راحت ترین راه اینه که از بازرگان و از طریق دوبایزید خودتون رو به ارزروم برسونین - از ارزروم روزانه سه اتوبوس به اسپارتا می رود ( ده و نیم - دو بعد از ظهر و شش عصر) که قیمت بلیطش بین 70 تا 90 لیره است و حدود بیست ساعته این مسیر را طی میکنند
آقا رضا عصر بخیر لوازم یدکی پژو در شهر وان یا ارزروم پیدا میشه؟
پاسخ:
سلام
نمایندگی پژو در هر دو شهر هست اما در مورد لوازم یدکی دقیقا اطلاع ندارم چون تا بحال لازمم نشده - حتما سوال میکنم براتون
سلام و شب بخیر
آقا رضا در صورت خرابی خودرو 206 در ترکیه آیا لوازم یدکی این ماشین در آنجا یافت می شود؟
پاسخ:
سلام
بله - نمایندگیهای فروش و خدمات پژو در شهر های بزرگ وجود داره
با سلام میخواستم بدونم اکنون (تاریخ 23 شهریور)آیا مرز رازی هست یا نه؟ مرز بازرگان چطور؟خواهشا زود جواب بدید
پاسخ:
سلام
خیر
اینجا را مطالعه بفرمائید
سلام من میخوام 27 آبان به صورت زمینی برم اگه قطار باز بشه با قطار برم تا آنکارا اگه هم نشه از وان با اتوبوس برم آنکارا و از اونجا هم برم استانبول
سوال اول: در این تاریخ هوا سرد هست؟
سوال دوم : در این تاریخ قیمت هتل ها و اجناس در استانبول چگونه است؟
پاسخ:
سلام
برای پاسخ سوال اولتان به لینک هواشناسی که در وبلاگ موجود است مراجعه بفرمائید
در مورد سوال دوم : قیمت هتل ها در ترکیه در طول سال ثابت است و در مورد اجناس هم قیمتها عادی است (تخفیف خاصی ندارد)
سلام
من 29 مرداد میخام با پرواز هوایی برم استانبول و بعد از استانبول برم وان. چند تا سوال داشتم اگر اطلاعاتی در موردش دارید که بهم بدید ممنون میشم.1) فاصله زمانی تهران تا استانبول هوایی چقدره و قیمت بلیطش حدودا چقدر میشه؟ 2) از استانبول تا وان چقدر فاصله است و اینکه باید زمینی رفت یا هوایی . در صورتیکه هوایی باید قیمت بلیطش حدودا چقدره؟ 3) از استانبوا تا وان چند ساعت راهه؟ 4) اقامتگاههای ارزون قیمت در استانبول و وان کدوما هستن؟ سوال آخر اینکه از استانبول تا وان راهش امنه؟
ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
برای اطلاع از زمان و قیمت بلیط پرواز ها اینجا را ببینید
سلام
من میخواستم اواخر مهر و اوایل آبان برم ازمیر، اون تایم تایم خوبی برای خرید تو ترکیه هست؟ (شهرای وان و ازمیر)
من اولین باره سفر خارج از کشور میرم و احتمالا تا یک سال بعد یا بیشتر از اون هم نرم... میخواستم بدونم چه میزان بار به صورت زمینی از مرز میتونم وارد کنم؟ هرچقدر بخوام میتونم؟ فقط مهر میخوره پاسپورتم؟ (با مهر خوردن پاسپورت مشکلی ندارم)
بعد اینکه آیا برفرض اگه من از اونجا رو تختی یه بسته بیارم برای خانوادم کالای تجاری محسوب میشه؟
پاسخ:
شهر وان شرقی ترین و ازمیر غربی ترین مکانهای ترکیه هستند و من نمیدونم چه جوری برنامه ریزی کردین که این دو جا رو همزمان برین؟؟
اون زمان ، زمان معمولی برای خرید هست و تخفیفات آنچنانی نداره
کلا شما میتونین حداکثر به میزان 300 دلار کالا همراه خودتون بیارین
سلام.من پنجشنبه 22 مرداد میخام با خوانوادم بریم وان..به نظرتون از کدوم مرز بریم، با توجه به اینکه با ماشین تا تبریز یا خوی میریم، و تا وان با ون میخایم بریم؟
و اینکه ایا الان امنیت وجود داره یا نه؟
جمعه ها مرز باز هست یا نا؟
ایا یکشنبه وان تعطیلن مراکز خرید؟
ممنونم اگر پاسخگو باشین، چون ما تجربه سفر به وان ندارم و دفعه اوله ، ممنونم.
پاسخ:
در حال حاضر مسافرت زمینی توصیه نمیشه اما اگر اصرار به رفتن دارید از مرز رازی بروید
2 - خیر
3 - بله
4 - بله
سلام وقت بخیر
شما در پاسخ ها فرمودین اگر کوچکترین نا امنی باشه مرزها بسته می شه پس وقتی مرزها باز یعنی مسیر امن هست ؟
نظرتون در مورد حمله مسلحانه به اتوبوس مسافران ایرانی از مرز بازرگان در هفته ی گذشته چیه ؟!!
ظاهراً تامین امنیت جانی مسافران از عهده و کنترل ترکیه خارج شده
پاسخ:
سلام
همین امروز ظهر در اخبار اعلام شد که مرز بازرگان بسته شده و این یعنی اینکه فعلا این مسیر امن نیست
سلام
از اهواز و از طریق هوایی عازم ترکیه ام،مقصدم آنتالیاست،اولین فرودمون استانبوله که بعد ازچند ساعت ادامه مسیر میدم،میخواستم بدونم فروشگاههای نزدیک فرودگاه قیمت هاشون مناسبه؟
پاسخ:
سلام
اگر منظورتان فروشگاههای داخل فرودگاه است ، خیر . در تمام دنیا اجناس داخل فرودگاه قیمتی به مراتب بیشتر از فروشگاههای دیگردارند . اما اگر منظور فروشگاههای بیرون از فرودگاه اما نزدیک به آن باشد فرق میکند . قیمت اجناس در فروشگاههای معتبر ترکیه تقریبا یکسان است
باسلام وتشکر خواستم بدونم که فرمودید اتاق دو نفره شبی 100 تا 120 لیره می باشد. آیا این مبلغ برای دونفر می باشد. یا نفری 100 یا 120 لیر باید بدهیم. باسپاس فراوان


پاسخ:
سلام
اتاق دو نفره کرایه اش برای دو نفر است
یعنی دو نفر کلا 100 تا 120 لیره
باسلام
میخواستم بدونم در کنار دریاچه وان امکان شنا وجود داره
پاسخ:
سلام
در کنار دریاچه که امکان شنا نیست دوست عزیز ! اما در خود دریاچه وان امکان شنا هست
۱۲ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۴۶ بهروز از شیراز
با سلام وتشکر میخواستم بپرسم منظورتان از بیمه برای سفر با ماشین همان بیمه شخص ثالث است یا بیمه بدنه یا بیمه دیگری باید تهیه کنیم و از چه شرکتی.
پاسخ:
اینجا را بخوانید
با سلام مجدد
از لطف ومحبت شما بسیار متشکرم.
ما چندین بار به ترابزون سفر کردیم .آیا این دوشهر قابل قیاس هستند؟
واینکه پلاژ برای شنا وجود داره؟اگر بله اسم وآدرس رو اگر شد لطف کنید .
پاسخ:
سلام
ترابزون بهتر و بزرگتر از وان هست
سلام .
ممنون از اطلاعات کامل وخوبی که در اختیار ما قرار میدید.
با توجه به شلوغیهای اخیر ترکیه به نظرتون سفر ما که یک خانواده ی سه نفری هستیم درسته؟
ما از چند مدت پیش برنامه ریزی برای سفر وان داشتیم ولی با توجه به اخباری که میشنویم کمی مردد شدیم.
کاش شما که اطلاعات کافی دارید ویا دوستانی که این چند روزه به وان سفر کردن بیان وکمی اطلاعات بدن بهمون .
خیلی خیلی متشکرم.
پاسخ:
سلام
در حال حاضر وان و مسیر رازی و بازرگان به وان کاملا امن است . در مورد مرز سرو اطلاع به روز ندارم . اما اگر کوچکترین ناامنی مسافران را تهدید کند مرز ها بسته می شود . در حال حاضر مشکلی نیست و میتوانید با خیال راحت سفر کنید
سلام
می خواستم از شما خیلی تشکر کنم بخاط جواب دان به سوال هایم

می خواستم بپرسم هتل های خوب اما زیاد گرون نباشه در خیبابان کاظم کارا بکیر و خیابان جمهوریت چه هتل هایی پیشنهاد می دهید در ضمن درسته هتل ها کولر رو خاموش می کنن رو مسافرا

هتل بایرام خوبه یه نفر پیشنهاد داده بود
پاسخ:
سلام
پیشنهاد من هتل فواد در تقاطع خیابانهای کاظم کارا بکیر و جمهوریت هست اتاق دو نفره شبی 100 تا 120 لیره

ضمنا جهت اطلاع شما در اول آدرس ایمیل WWW آورده نمی شود
سلام وخسته نباشید میخواستم بدانم برای 17تیر زمان خوبی هست برای مسافرت به وان از لحاظ خلوتی .یا اگر نیست چه تاریخی خوب است
پاسخ:
سلام
فقط از لحاظ خلوتی خوب است
با عرض سلام

ما تصمیم داریم 10 شهریور به وان سفر کنیم اما با توجه به خبر های اخبار یه کم ترسیدم مگه در وان درگیری است منظورم قطار ی بو د که مین گذاشته بودن وا قعا سفر به وان الان امنیت داره درسته اگه نداره توررخدا یگید سفرمون رو عقب بندازیم الان اونجا وضعیت چطوریه قطار ایران ترکیه و وان دیگه کنسل شد ما می خواهیم زمینی از تیریز بریم خوی بعد وان
اگه از وضعیت اونجا اطلاعی دارید ممنون میشم ما را هم در جریان بگذارید
با تشکر از شما
پاسخ:
در حال حاضر مسیر و خود شهر وان امن و امان است . اگر مشکل امنیتی برای مسافرین باشد مطمئنا مرز را خواهند بست و تا آن موقع میتوانید با خیال راحت سفر کنید
در ثانی شما 10 شهریور میخواهید بروید . تا آن موقع ممکن است هزار و یک اتفاق دیگر بیفتد. امنیت مسیر را یکی دو روز مانده به روز سفر مجددا کنترل کنید
موفق باشید
با عرض سلام
بنده از تهران مسافرت خواهم کرد به صورت هوایی.
برای رسیدن به خوی نزدیک ترین مسیر از کدام شهر است.تبریز یا ارومیه
با تشکر
پاسخ:
سلام
در مسافرت هوایی که انتخاب نزدیکترین مسیر با شما نیست که
از تبریز و ارومیه تا خوی فاصله تقریبا یکیست (ارومیه کمی نزدیکتر است)
با عرض سلام وتشکر از شما


می خواستم بدونم مستقیم از تبریز یه وان ماشین هست چون ما پرواز تبریز داریم می تونیم از اونجا بریم وان از مرز رازی

برای بیمه اونجا نیاز هست بیمه شویم از اینجا

ما 10 شهریور بریم اونجا خوبه شلوغ نیست هتل گیرمون میاد یا از قبل رزر کنیم

برای بردن دارو همان مشکلی نیست دارو باخودم ببرم مثل مسکن و اینا
پاسخ:
سلام
از تبریز به وان ماشین مستقیم نیست - باید اول بروید خوی
اگر خودرو نمی برید بیمه اجباری نیست
برای دهم شهریور نیازی به رزرو هتل نیست
برای بردن دارو بخصوص داروهای مسکن - آرام بخش و کدئینه حتما نسخه پزشک همراهتان باشد
سلام
من قبلا با پژو رفتم عراق
الان ماسین دیگه ای دارم
میتونم با مدارکی که قبلا تهیه کردم (از ماشین قبل) *کارت ماشین بین المللی و پلاک بین المللی فقط *
و کاپیتاژ ماشین جدید رو بگیرم سفر کنم؟
اونجور هست که دقت کنن؟
روی کاپیتاژ و کارن ماشین اشتراکی هست ؟(اعداد خاص)
پاسخ:
سلام
همه مدارک فقط یکسال اعتبار دارن و فقط برای همون وسیله
درود و خسته نیاشید

من تا اواسط برج 8 سال 94 پاسپورت م اعتبار داره

محدودیتی برای من هست اگه بخوام در مرداد ماه سفر کنم؟

سپاس
پاسخ:
بنشینید و روزهای باقیمانده را بشمرید
اگر در لحظه خروج 150 روز اعتبار داشته باشه کافیه
با پوزش زیاد آقا رضا کارت اعتباری مستر یا ویزا کارت را چگونه می توان تهیه کرد؟
پاسخ:
در حال حاضر بدلیل تحریمهای مالی برای ایرانی ها امکان تهیه این کارت وجود ندارد
سلام آقا رضا
آیا می شود بلیط هواپیما از وان به استانبول را در ایران تهیه کرد؟اگر جواب مثبت است از کجا باید تهیه کرد؟
پاسخ:
سلام
اگر کارت اعتباری مستر یا ویزا کارت داشته باشید خودتون میتونین تهیه کنین . در غیر اینصورت یا از طریق آژانسهای مسافرتی یا از طریق موسسه هایی که خرید اینترنتی انجام میدهند میتوانید تهیه کنید . با اندکی جستجو در اینترنت بسیاری از این موسسات خواهید یافت
سلام . ممنون از پاسخ سوالات .
میخواستم بدونم قیمت بلیط هواپیما از وان به استانبول در شهریور ماه چند لیره . ممنون
پاسخ:
سلام
اگر از الان بتونین بلیط برای شهریور بگیرین از 200 لیره شروع میشه
باسلام وعرض ادب جناب آقای ضربی اواخرشهریور زمان خوبی جهت خریدو گردش تو شهر وان هسش ممنونم
پاسخ:
سلام
بله
سلام:عرض تشکروقدردانی از اطلاعات کامل وجامع شم دوست گرامی من قبلا باخودرو شخص به ارمنستان سفر کرده ام ولی شرایط بیمه ودریافت آن البته برای خودرو درکشور ترکیه رانمیدانم وقصددارم اول شهریور به وان بروم برای دریافت بیمه داخل ایران میتوانم اقدام کنک وآیا بیمه مسافری نیز برای اشخاص نیاز هست .سژاس
پاسخ:
سلام
در مورد دریافت بیمه پست کاملی در وبلاگ هست. لطفا مطالعه بفرمائید
سلام . با تشکر از اطلاعات کاملتون.بهترین زمان خرید و حراج فروشگاهها در اواخر تابستان چه زمانی می باشد؟لطفا در صورت اطلاع تاریخ دقیق اعلام فرمایید؟
پاسخ:
سلام
از ساعت یازده صبح روز شانزدهم شهریور

سلام,میخواستم بدونم واسه رفتن به وان دلار ببرم یا لیر؟ ویه سوال دیگه اینکه موقع برگشتن از وان تا چه ساعتی باید به مرز برسیم و به ایران وارد شویم؟ واگر دیر رسیدیم لب مرز جایی واسه موندن داره؟
پاسخ:
برای پاسخ سوال اول اینجا و برای سوال دوم اینجا را مطالعه کنید و جواب سوال سوم منفی هست
سلام
من میخوام برم آنکارا پیش پسر عمم خواسته که چند بوکس سیگار براش ببرم تو مطلب شما خوندم خیلی خطریه!!!!
اگر بگیرن چی میشه؟
در حد 1 یا دو بوکسم اشکال داره که نشون بده مصرف شخصیه.
ممن.نم از صبرو حوصلتون
پاسخ:
دوباکس میتونه هر مسافر ببره
با سلام
شهر وان با ماشین شخصی بریم امنیت توی مسیر برای خانواده خوب هستش؟
وان پارکینگ عمومی داره ماشینو چند روز بزاری ؟
خیلی ممنون میشم
پاسخ:
سلام
جواب هر دو سوال مثبته
بسیار ممنون همه مطالبتون عالین ، توی این روزگار آدم خوبی مثل شما کم پیدا میشه
سلام باعرض معذرت سوال داشتم از وان تا خوی شنیدم ماشین کرایه هست
اولا چقدر میگیرن؟
دوما با همون ماشینای ترک از وان تا خوی میان؟ آیا تا ترمینال میان؟
پاسخ:
سلام
بله - میتوانید به دفاتر مسافرتی که اکثرا هم تابلوشون فارسی نوشته شده واقع در مرکز شهر وان مراجعه کنید
با عرض سلام و خسته نباشید
فاصله وان تا استانبول چند کیلومتر است و اگر بخواهیم با اتوبوس برویم چند لیره ؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
1615 کیلومتر
120 لیره
سلام اقای ضربی من مزاحم همیشگی هستم الان داشتم وبلاگ رو میخوندم کسی درخواست کمک کرده بود برای رزرو هتل بهش گفتید ایمیل میفرستید . این جمله این معنی رو میده که میتونید کمکش کنید ا؟ اگه بشه ما رو هم کمک کنید خیلی لطف بزرگی میکنید ما 24 و 25 تیر میخوایم وان باشیم 5 نفر هستیم
پاسخ:
سلام
من در مورد رزرو هتل کاری از دستم برنمیاد . برای برخی از دوستانی که در ایام غیر پیک میرن هتل فواد ، روی حساب آشنایی که با مدیرش دارم یه سفارش تخفیف میکنم و اونهایی که رفتن معمولا راضی بودن اما این مسئله مربوط به ایام شلوغ نمیشه چون اون موقع اون هتل اصلا جا نداره که بخواد تخفیفی هم بده . زمان انتخابی شما هم جزو شلوغترین زمانهاست و اون هتل تا چند روز بعد از اون هم تا خرتناق ! پر هست
سلام آقای ضربی.میخولستم بدونم که اگر زمینی به وان سفر کنیم ارز دولتی بهش تعلق میگیره یا نه؟
2.بهترین زمان خرید وان (فستیوال خرید)در طول سال چه زمانیه؟
پاسخ:
سلام
1- خیر
2- قبل از کریسمس
میشه لطف کنید شماره حساب برای واریز عوارض شهرداری را اعلام بفرمایید ممنون
پاسخ:
در وبلاگ هست
سلام. ببخشید من قراره از شمال حرکت کنم سمت وان و تصمیم گرفته بودم که از مرز رازی بیام که امروز یکی از دوستان یکم حواسمو پرت کرد. گفت:مرز رازی خلوته و برای پر شدن ون های تو مرز ساعت ها باید معطل بشی خواستم بدونم تا چقدر درسته حرفش یا نه؟با تشکر از زمماتتون
پاسخ:
سلام
در روز های خلوت بله تا حد زیادی حرفشون درسته و باید معطلی یکی دوساعته در نظر بگیرید
سلام آقا رضا آقا من دیروز رفتم خوی خودم اهل ارومیه هستم رفتم با ارزیاب حرف زدم و کلی دعوا خلاصه مشکل این بود که به من گفت مجاز به 7 کیلو بار و 80 دلار برای هر نفر مجاز است من گفتم آقا من 3 نفر هستم و سه تا لاستیک میخوام بیارم گفت اجازه نداری یه دونه هم بیاری چون تجاری هست شاید همکار من اجازه بده ولی من اجازه نمیدم گفتم از شما بپرسم قضیه چیه و چکار باید کرد وراهکاری نشون بدی
پاسخ:
میتونین ماشینتون رو ببرین و اونجا لاستیکهاش رو عوض کنین و برگردونین والا همینجوری نمیذارن لاستیک بیارین. درست هم میگن چون لاستیک کالای مسافری محسوب نمیشه. اگه اینجوری باشه که باید بتونیم مثلا 50 نفر با خودمون ببریم و یه ماشین بیاریم دیگه !
اگر ما بخواهیم اونجا اقدام کنیم برای هتل شرایط چگونه است آیا میتوانیم رزرو کنیم
پاسخ:
اگر جا داشته باشند بله
اون موقع هم که دیگه اسمش رزرو نیست که
سلام و خسته نباشید .می خواستم بدونم برای انجام بیمه و خرید لیر در مرز رازی امکانات لازم موجود است ,یعنی میشود اطمینان داشت که نشکلی نیست و نیازی بنیست تا به شهر برگردیم؟
متشکر
پاسخ:
سلام
امکاناتی موجود است ولی به هیچ عنوان روی آن حساب نکنید و قبل از مراجعه به مرز بیمه و ارز مورد نیاز را (البته توصیه می شود دلار ببرید) تهیه کنید
با سلام و با تشکر از توضیحات کاملتون
من بنا به دلایلی لازم دارم که مهر خروج و ورود تو پاسپورتم بخوره. سوالم اینه اگه مثلا ساعت ۱۰ از مرز رازی برم میتونم همون روز ساعت ۱۵ از مرز برگردم؟
پاسخ:
اگه فقط منشور مهر خوردنه میتونین 5 دقیقه بعد از خروج دوباره مهر ورود بزنین و برگردین
با عرض سلام و خسته نباشید من میخواستم بهمراه خانواده از خوی به وان سفر کنیم ولی نه برای خرید و دبدن مخروبه های دیدنی . میخواستم بدونم آیا توی وان مراکز تفریحی مثل شهربازی و کنسرت موسیقی و باغ وحش و پارکها و سینماهای مدرن و استخرهای مجهز وجود داره؟ یا مثلا تفریحات لب دریا و ورزشهاش و بازیهاش هست؟ واقعا از شما قدردانی میکنم
پاسخ:
سلام
بطور کلی باید بگویم خیر - اگر انتظار چنین سفری رو دارید من آنتالیا رو پیشنهاد میکنم
سلام
به خاطر مطالب خوب ممنونم
از زمانی که به نقطه صفر مرزی یا همون مرز رازی میرسیم در صورتی که با ماشین شخصی بخوایم عبور کنیم کلیه مراحل بالا که توضیح دادین حدودا چقدر زمان میبره؟
ممنونم از لطفتتون
پاسخ:
اگر مشکل خاصی نباشه معمولا نیم ساعت تا یکساعت
سلام جناب ضربی عزیز ما به امید خدا هفته آینده میریم ترابزون برای یک هفته، من یه دوستی دارم که سوییس زندگی میکنه اگه بخواد بیاد ترابزون پرواز مستقیم داره ،اگه نداره چطوری باید خودش رو به ترابزون برسونه، البته با ماشین شخصی هم میتونه بیاد اما نمیدونه از کدوم کشور میتونه بیاد که مسافت کمتری طی کنه ممنون از راهنمایی شما
پاسخ:
با هواپیما استانبول یا آنکارا - از اونجا هم با هواپیما به ترابزون
سپاس از اطلاعات بسیار مفید شما
ما میخواهیم با خودرو خودمان برویم.علاوه بر 5 نفر بزرگسال (با راننده) دو بچه 4 و 5 ساله هم داریم که بغل مامانهاشون میشینند. سوال من اینه که آیا در مورد تعداد سرنشینان و سن و سال آنان قوانین و محدودیتهایی هست؟
خدا اجرتون بده.
پاسخ:
بله قوانینی هست اما معمولا محدودیتی نیست
سلام مرسی از اطلاعات دقیقتون یه سوال دارم من یه سگ خانگی کوچک دارم میخوام ببرمش میخواستم بدونم اگه با ماشین شخصی بخوام برم قانون بردن حیوانات خانگی چیه ؟ چی باید داشته باشه؟لب مرز چی میشه؟ میشه راهنمایی کنین
پاسخ:
اطلاع دقیقی در این مورد ندارم
با سلام و خسته نباشید
خانم مریم که هتل شاهین رو رزرو کردید میشه لطف کنید به بقیه خوانندگان هم کمک کنید و بگویید چگونه این هتل رو رزرو کردین؟
حتما خودتون رزرو کردید چون به لیر فرمودین.
سپاس
سلام،ایا میدونید مرز تو 17 تیر که تعطیل رسمیه کار میکنه یا نه؟؟؟
خیلی ممنون از اطلاعاتتون
پاسخ:
اینجا را مطالعه بفرمائید
۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۹:۳۲ مجید افشار
با سلام مجدد با توجه به پیک سفرهای زمینی از مرز رازی در تاریخ 17 و 18 تیرماه و نظر به اینکه بچه کوچک همراه مان هست آیا خروج از مرز بازرگان گزینه بهتری است ؟ در این خصوص اگر توصیه ای دارید بفرمایید
با تشکری دوباره و ممنون از زحمات شما
پاسخ:
خیر
مرز بازرگان حدود 300 کیلومتر فاصله با وان دارد و در ثانی خود مرز بازرگان هم در آن ایام خلوت نیست
۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۹:۰۴ مجید افشار
با سلام و سپاس از مطالب پربار وب سایت ، احتراما"چندتا سوال داشتم که در وبلاگ پاسخ آنها را پیدا نکردم در صورت امکان راهنمایی بفرمایید.
1- با توجه به تجربیات حضرتعالی فرهنگ انعام در شهرهای ترکیه به چه صورت است ؟برای مثال برای کارکنان هتل یا رستورانها معمولا" چه مبالغی در نظر میگیرند؟
2- در سفر با خودرو شخصی مدارک اضافی که ممکن است مورد نیاز ارایه به پلیس باشد کدام است ؟
3- مسیر شهرهای بین راه وان تا ارزروم را نام ببرید؟
4- به نظر شما 17 و 18 تیرماه پیک مسافرت زمینی از مرز رازی میباشد ؟
با تشکر و آرزوی سلامتی برای حضرتعالی
پاسخ:
سلام
1 - معمولا 5 تا 10 لیره
2 - گواهینامه بین المللی و کارت ماشین بین المللی و برگه کاپوتاژ و پاسپورت
3 - دوبایزید - آغری
4 - بله
سلام آقا رضا خسته نباشی من باز مزاحم شدم چون جواب همه رو میدی لذت میبرم سوالی که داشتم این بود اگه من با سه نفر همسر و فرزندم برم هر کدام پاسپورت جدا تا 300 دلار جنس میتونم بیارم برای هر نفر حالا اگه اون جنس بزرگ باشه یا کوچیک فرقی نمیکنی ارزیاب گیر نمیده و ارزیاب های ایرانی چطورن گیر میدن زیاد یا نه
پاسخ:
در کل جمع خرید های شما باید تعداد افراد ضربدر 300 دلار فراتر نرود
سلام
ضمن تشکر از اطلاعات مفید شما
من از هر کسی سوال کردم بهم گفتند که عید فطر مغازه ها باز هستند و اتفاقا نخفیف های خوبی هم به همین مناسبت در نظر میگیرند
شما مطمئنید که مغازه ها تعطیلند؟ چون برنامه ریزی ما برای همین ایام و در جهت خرید هست اساساً.
پاسخ:
دو روز در عید فطر مغازه ها در ترکیه تعطیل هستند
۱۳ تیر ۹۴ ، ۱۳:۱۰ محمد حسین
سلام
برای یک سفر نسبتا کاری قصد رفتن به ازمیر رو داریم.
ساعت پرواز بلیطی که میخوام رزرو کنم 9:30 ذکر شده (در سایت enuygun.com) (اصولا ساعتش محلی ترکیه هستش دیگه نه؟)
حالا نمیدونم میتونم از مرز رازی طوری برم که به این پرواز برسم یا نه؟
لطفا راهنمایی بفرمایید
پاسخ:
سلام
قطعا اگر همانروز بخواهید بروید نخواهید رسید
باید روز قبلش بروید
سلام
خسته نباشید
من و همسرم میخواستیم 25 26 27 تیر بریم وان میخواستم بدونم برای خرید مناسبه؟؟
پاسخ:
سلام
تعطیلات عید فطر فروشگاهها تعطیلند
سلام
ممنون بابت اطلاعات خوبی که در سایت موجود هست
من قصد دارم به همراه خانواده با ماشین شخصی به وان برم و احتمالا از روز پنج شنبه 25 تیر تا یکشنبه 28 تیر در وان خواهم بود لطفا بگید تعطیلات عید فطر اونجا چند روزه و مراکز خرید باز هستند یا نه.
بسیار ممنون
پاسخ:
سلام
تعطیلات عید فطر سه روزه که معمولا دو روزش رو مراکز خرید تعطیل هستند
سلام آقا رضا من یه سوال مهمی که داشتم اینکه تو وان لاستیک ماشین برای فروش هست و قیمتش چطوریه و لوازم یدکی پزو 405 رو میتونم پیدا کنم مثل لنت ترمز یا برف پاک کن و غیره دمتون گرم که جواب همه رو با حوصله میدین منتظر جوابتون هستم هسن هستم از ارومیه
پاسخ:
سلام
در وان لاستیک ماشین برای فروش هست
قیمتش هم کمی پایین تر از ایران هست
در مورد لوازم 405 اطلاع دقیق ندارم
سلام
تشکر از وبلاگ خوبتون
من در تاریخهای 25 و 26 و27 تیر در وان هستم
اینطور که از جوابهای شما به دیگران فهمیدم روز شنبه 27 تیر فروشگاهها باز است و دو روز دیگر تعطیل هستند ، تایید میفرمایید ؟
پاسخ:
روز عید و فرداش فروشگاهها تعطیلن
سلام آقا رضا
با تشکر فراوان از وبلاگتون
چندتا سوال داشتم
اول اینکه سرویس های ترکیه ای مرز به وان آزاد هستن یا مال یه شرکت؟ منظورم اینه قیمتشون مصوبه و امنیتشون برقراره یا اینکه باید احتیاط کنیم و چونه بزنیم؟ و صبح ها از چه ساعتی هستن؟ ممکنه بریم اونور مرز و ماشین پیدا نکنیم؟
دوم اینکه سرویس اتوبوسهای شهری وان کامل هست؟ یعنی مثلا بخواییم بریم کنار دریاچه اتوبوس هست یا باید تاکسی دربست بگیریم؟
باسپاس فراوان
پاسخ:
سلام
اون ماشینها تاکسی هستند و قیمت مصوب دارند . معمولا در ساعات کاری مرز حاضر هستند
در داخل وان نیز مینی بوس و ون برای کلیه نقاط مهم شهر هست و نیازی به تاکسی گرفتن احساس نمی شود
ببخشید سوالی داشتم ازتون
ما میخوایم با ماشین شخصی به وان سفر کنیم میخواستم بدونم ک اگ با ماشین شخصی خودمون از مرز رد شیم می تونینم۲ یا ۳ روز در شهر وان اقامت داشته باشیم یا باید یک روزه برگردیم
پاسخ:
وبلاگ را کامل بخوانید
باسلام و تشکر از راهنمائیهای خوبتون
می خواستم بدانم اگه ما بخواهیم چهارشنبه صبح 24/4/94مرز رازی باشیم به مدت 3 شب هتل بخواهیم شما می توانید در رزرو هتل به ما کمک کنید شنیدم در این تاریخ هتلها اکثرا" پر و گران هستند
قبلا از لطفتان ممنونم
پاسخ:
سلام
متاسفانه خیر
برای رزرو هتل از طریق آژانسهای مسافرتی اقدام بفرمائید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام آقارضای گل قبلا مزاحمتون شدم ولطف کردید جواب دادید.من باخانواده سه شنبه صبح زود مرز رازی هستم میتونید برای رزرو هتل تو وان برا همان روز همکاری کنید. ممنون میشم 0913***1309
پاسخ:
براتون ایمیل میفرستم
اقا یه سوال داشتم ولی خیلی مهم!
من شنیدم در شرق ترکیه گروه ها تروریستی پکک در شهر های یوکسهکووا٫ هاکاری٫ تاتوان٫ و حتی وان اعتراض و حتی با اسلحه و سنگ با پلیس و نیروی ویژه ی شهر های ترکیه درگیر شدند. تی به مرز های ایران ه حمله کردند٫ از جمله به کاپیکوی و اسندره... مثلا در اوایل اسفند سال گذشته (۱۳۹۴) در شهر های کردنشین ترکیه قیامت کردند و ویدیو هارو نگاه می کردم٫ درت داخل شهر٫ پلیس با گروه های کرد پکک جنگ می کردند. دیگه کم بود مثل سوریه بشه!
ایا به نظر شما امنیت چه طور هست حالا اون جا؟ و برای امنیت مان ایا نظری دارین؟
یکی از ویدیو های قیامت وان ۴ ماه قبل:
https://www.youtube.com/watch?v=2ntZ4c-MTmo
پاسخ:
در حال حاضر ترکیه امن و مسافرت مشکلی ندارد
سلام. در سایت بوکینگ قیمتها به ریال هست؟ IRR یعنی ریال درست فهمیدم؟
اقای ضربی من تو تهران از 2 تا اژانس برای رزرو هتل سوال کردم گفتن انجام نمیدن. در صورت خرید ویزا کارت و رزرو توسط خودمون هم میترسم اشتباه کنیم . چه پیشنهادی دارین؟ ممنون
پاسخ:
من فکر میکنم بهتره با تور های مسافرتی تشریف ببرید
ببخش یه سوال دگه:
این مرز رازی تا کی بازه/یا ۲۴ ساعته؟
پاسخ:
از 9 صبح تا 17
سلام!
من دو تا سوال داشتم.
قبل از این که من سوال هایم ا بپرسم می خواستم بگم من یک پسر ۱۵ ساله هستم و از مسافرت تنهایی هم تجربه دارم. من فقط دو تا سوال دارم.
۱- ایا به بچه های زیر ۱۸ سال در مرز گیر می دن؟
۲- من از استانبول به وان با هواپیما خواهم اومد. می خواستم بدونم ایا از فرودگاه وان یا مرکز شهر اتوبوس یا ون هت که به ۲۰-۳۰ لیره بیام مستقیم به مرز رازی؟
ممنون.
پاسخ:
سلام
1 - خیر
2 - بله
سلام آقا رضا
از راهنمایی های ارزنده تان در این بخش بی نهایت متشکرم

یه راهنمایی ازتون میخواستم.

من دو هفته دیگه بنا به شرایطم از مرز سرو میرم ترکیه و از اونجا به وان میرم.
بار اولمه میرم و تنها هستم. در مورد پولی که با خودم میبرم (برای چند شب اقامت و خور و خوراک) نگرانم و هی فکر میکنم که تو مسیر اینو ازم میدوزدن. برای بیشتر کردن امنیت حمل پولام چه پیشنهادی میدید.

امنیت مسیر های جاده ای ترکیه چطور هست؟
پاسخ:
سلام
ترکیه کشور امنی هست . برای پولهاتون تو ایران چه راهکاری به کار می بندین که ندزدن؟ اونجا هم همون کار رو بکنین
در ادامه سوال قبلیم راجع به بلیط از وان به استانبول فراموش کردم بگم که برای 15 جولای و 25 تیر که چند روز قبل از عید فطر هست می خواستم قیمتها رو بدونم.
پاسخ:
لطفا اینجا رو ببینید
سلام من یه راهنمایی ازتون میخواستم تو وان فروشگاهای فروش سیسمونی هست؟فروشگاهیی که مارک های معتبر دنیا روبفروشن مخصوصا در مورد ست کاسکه
پاسخ:
سلام
فروشگاههای لوازم نوزاد هست و نیز طبقاتی در هر فروشگاه مخصوصو همین کار . اما من تا بحال چون توش نرفتم از تنوع جنسش زیاد اطلاع ندارم
باسلام و تشکر از پاسخ قبلی
ما هفته اول شهریور قصد داریم به وان سفر کنیم به نظر جنابعالی هتل از قبل رزرو کنیم یا برویم آنجا هتل بگیریم پیرو سفرنامه های دوستان ظاهرا با چانه زنی انجا هتل با قیمت های مناسبتری می توان پیدا نمود ولی اگر از اینجا رزرو شود باید قیمت بالاتری داد
سوال دوم : در هفته اول شهریور تخفیفات وجود دارد ؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
اگر پیک مسافرت نباشد (مناسبت خاصی نباشد) هتل حضوری ارزانتر است
2 - خیر
باسلام پارکینگ در مرز رازی به تعداد برای خودروهای شخصی وجود دارد چون ما برای مسافرت با خودروی شخصی تا مرز رازی می خواهیم بیاییم و بعد از آن بصورت پیاده از مرز عبور می کنیم . با تشکر
پاسخ:
سلام
بله یک پارکینگ بسیار بزرگ هست (البته خاکی و روباز) با کرایه شبی 6 یا 7 هزار تومان
اینجا را هم بخوانید
با سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای ضربی
دوست عزیز تصمیم داریم مسیر استانبول به ازمیر را با خودرو شخصی برویم و ظاهرا این مسیر از سه روش امکان پذیر است 1- استانبول - اسکی حصار و از آنجا با کشتی حمل خودرو به tavşanli و ازآنجا به ازمیر
2- از استانبول با کشتی حمل خودرو به بندر باندیرما و از آنجا به ازمیر
3- از استانبول به چاناکاله و از آنجا با کشتی به اجابت و بعد به ازمیر
خواهشمند است در صورت اطلاع بهترین مسیر و کرایه حمل خودرو با کشتی در مسیر و همچنین مقدار معطلی در بندر جهت سوار شدن در کشتی را توضیح دهید
قبلا از همکاری جنابعالی صمیمانه سپاسگزاری میگردد
پاسخ:
سلام
من برای مسافرت به ازمیر معمولا ماشین را در استانبول گذاشته و با هواپیما به ازمیر میروم چونکه :
شما در استانبول میتوانید بلیط هواپیما بخرید برای ازمیر با حدود 70 لیره و عملا بردن ماشین هزینه بسیار بیشتری خواهد داشت (چون بنزینی که در ایران زده اید قطعا تمام شده و مجبور به استفاده از سوخت گران ترکیه هستید) + هزینه های کرایه کشتی.
در موردی که فرموده اید اطلاع دقیقی ندارم چون تا بحال تجربه بردن ماشین به ازمیر را نداشته ام
سلام ببخشید میخواستم در مورد نحوه پوشش و لباس خانوما بدونم.محدودیتی هستش؟چون بعضی از دوستان گفتند به شدت مسلمانند
پاسخ:
سلام
کسی بخاطر نوع پوشش معترض شما نخواهد شد و محدودیتی نیست . اما در ترکیه ( و بخصوص وان) شما پوشش بد نخواهید دید. اگر هم باشد از طرف هموطنان ایرانیست .
کلا افرادی که به ترکیه مسافرت کرده اند فکر کنم با من موافقند که ترکیه آن چیزی که در ماهواره نشان داده می شود نیست.
سلام.من همراه همسر و دختر 5 ساله ام برای اولین بار میخواهیم از کرمان زمینی به وان برویم.در مورد رزوهتل فواد از شما راهنمایی میخواستم.چه زمانی در تابستان برای سفر چه از نظر اب و هوا وسایر شرایط مناسب تر میباشد.با تشکر
پاسخ:
سلام
اگر برای گشت و گذار می روید تابستان زمان مناسبی نمیتواند باشد. اگر برای خرید میروید بهتر است اواخر شهریور باشد که هم از تخفیفات انتهای فصل استفاده کنید و هم کمی از گرمای هوا کاسته شده باشد
سلام.
من میخام در تاریخ 16 تیر برم وان. قصدم خریده و کنارش هم گردش. حالا سوالم اینه که :
۱- روز قدر و نزول قران مردم اونجاهم اعتقاداتی دارن و ایا فروشگاه ها تعطیلن؟
۲- کلا من شنیدم ماه رمضان انجا همه روزه میگیرن یا اکثریت روزه هستن و فروشگاه ها تعطیلن. بازم سوال اینه که ایا فروشگاه ها تعطیلن
۳- رستوران ها برای ناهار چطور؟
پاسخ:
فروشگاههه فقط روز عید فطر و فرداش رو تعطیلن و روزهای یکشنبه - رستورانها هم همیشه بازن

با سلام و خسته نباشید.
میخواستم با هواپبما از وان به استانبول برم،میخواستم ببینم بلیطشو از وان تهیه کنم یا از تبریز؟
اگه از وان تهیه کنم همون روز پرواز پیدا میشه؟
پاسخ:
سلام
از وان تهیه کنید
بله برای همون روز هم میتونین پیدا کنین
با سلام و تشکر از سایت بسیار مفید که تمامی اطلاعات آن در مسافرت به وان به درد میخورد
بنده همراه خانواده در تاریخ 94/03/21 از وان بر گشتم و خواستم اطلاعات مختصری در اختیار هم وطنان عزیز قرار دهم
1- هنگام عبور از مرز فیشهای عوارض خروج را حتماً در شهر خودتان واریز کنید. مبالغ تغییری نکرده است
2- ساعت کاری از 9:30 شروع میشه
3- در عبور با ماشین تمامی مواردی که آقای ضربی اشاره کرده اند کامل کامل است
4- ارز همراهتان حتماً حتماً دلار باشه خیلی به صرفه تر است در ایران به لیر چنج نکنید و در وان ریال چنج نکنید که خیلی ضرر میکنید
5- برای رزرو هتل از booking اقدام نکنید چون قیمتهای آنجا قیمت مصوب بوده و خیلی بالاتر است در شهر وان به تعداد خیلی زیادی هتل با قیمتهای حتی 50 لیر برای اتاق دو تخته شروع میشه تا 300 لیر اما هتلی مناسب و تر و تمیز با قیمت 100 لیر برای اتاق دو تخته میشه پیدا کرد فقط بایستی مقداری وقت بزارید
6- برای خرید عجله نکنید و پس از مشاهده قیمتها در چندین فروشگاه اقدام به خرید کنید
7- در فروشگاههای معتبر تخفیف مناسب و اجناس با کیفیت بالا قابل دسترسی است
8- برخورد مردم وان با مسافرین خیلی خوب و گرم میباشد
9- کیفیت غذاها در رستورانها بسیار عالی است
10- در برگشت اگر خودروی شخصی داشته باشید سعی کنید تا ساعت یک بعد از ظهر به مرز برسید ( جهت عبور راحتتر)
11- در مسیر برگشت میتونید یک ساعتی برای کاز گلی (kaz guli) وقت بزارید که حدود 3 کیلومتر با مرز فاصله دارد. خیلی با صفا و دیدنی هست
با سلام من میخواستم در اوایل تیرماه که مصادف با ماه رمضان میباشد به همراه خانواده 3 نفری به وان برم خواستم از شما یک هتل بسیار شیک و تمیز به بنده پیشنهاد دهید با حدود قیمت هر شب ایا هتل رسکیت مناسب است در ماه رمضان رستورانها غذا دارند
پاسخ:
سلام
هتل الیت ورلد
سلام
یه سؤال داشتم از شهر وان با اتوبوس میشه رفت استانبول؟ اگر میشه چندساعت راهِ و هزینه اش چقدره؟
پاسخ:
سلم
بله میشه رفت
قیمت بلیطش 100 لیره و حدودا 22 ساعت زمان سفر هست
سلام ببخشید ما میخواستیم 20 شهریور 94 بریم وان اون موقعه تو وان تخفیف هست با تشکر اگر راهنماییمان کنید مرسی
پاسخ:
بله تخفیفات آخر فصل هست
در ضمن نظر قبلیتون که به اسم وحید گذاشته بودید قابل پاسخگویی نیست
۲۰ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۲۲ نغمه، روشنا، سولماز!
مرسی از اینکه با حوصله جواب سوالات ما رو میدید
من میخوام یه برنامه سفر 3 روزه به وان رو برای خانوادم بچینم، شما میتونید کمکم کنید برای یه برنامه ریزی خوب که بدونم از بین اماکن توریستی وان کدوماش ارزش رفتن دارن(علاقه ما به آثار باستانی و طبیعت بکر هست) و اینکه چه زمانی از شبانه روز بریم...
اگر بشه اطلاعات رو به ایمیلم بفرستید ممنون میشم به همراه اطلاعات مربوط به رزرو هتل فوآد

یک دنیا ممنون
پاسخ:
همشون ارزش رفتن و یکبار دیدن رو دارند
سلام
1- در وان هم مثل ایران برای شهادت حضرت علی شهر عزادار و غمگین هست؟
2- از تهران با اتوبوس عازم خوی هستم میخواستم بدونم از ترمینال اتوبوسرانی تا تاکسی های وان رو چطور باید برم
3- طبق فرمایشاتتون 10 روز قبل عید فطر حراجیها شروع میشن، درسته؟
جدا ایرادت وار آقای ضربی
پاسخ:
سلام
1 - خیر
2 - دقیقا کنار همدیگر هستند
3 - بله
ما هم ارادت داریم همچنین به روشنا و سولماز !

باسلام وخسته نباشیدلطفادرموردشهرارزروم وقیمت واسم هتل های معمولی روبگید.واینکه مغازه هاعمدتادرکدام خیابان هستند؟باتشکر
پاسخ:
سلام
در مورد ارزروم - ترابزون و استانبول مطلب در دست نگارش دارم که انشاء الله به زودی در سایت جدید منتشر خواهد شد.
turktravel.ir
با سلام

اگر با ماشین بخوایم از مرز خارج بشیم باید مجوز عبور گمرکی بگیریم؟
جایی نوشته بود که برای خروج با خودروی شخصی باید 540000 تومان ودیعه بگذاریم. درسته آیا؟
پاسخ:
سلام
در مورد سفر به خارج از کشور با خودرو شخصی هر نچه که لازم است در وبلاگ موجوده . لطفا مطالعه بفرمائید
۱۷ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۲۰ کوروش بیات
سلام دوست عزیز .
ممنون از ارسال جوابتون در خصوص قیمت بلیط هواپیما از وان به استانبول . فقط ی سوال . در پاسخ به سوال یکی از دوستان قیمت بلیط هواپیما از وان به قونیه را فرمودید بودید 350 لیر . چرا قیمت پرواز از وان به استانبول که فرمودید 100 لیره . چرا اینقدر تفاوت قیمت است . ممنون
پاسخ:
سلام
چند دلیل دارد
اولش اینکه اون قیمت مربوط به اون زمان بوده که احتمالا در پیک مسافرت بوده
دوم اینکه نسبت به فاصله زمان خریدن بلیط تا زمان پرواز قیمتها تفاوت بسیار زیادی (در حد چند برابر) دارد
سوم اینکه بعضی شرکتهای هواپیمایی (بسته به کلاس پرواز) قیمتهای نازلی میدهند که این شرکتها برای همه شهر ها پرواز ندارند اما استانبول شهریست که تمام شرکت ها برای این شهر پرواز دارند
سلا م دوست عزیز . میخواستم بدونم قیمت بلیط هواپیما از وان به استانبول چنده . ممنون .
پاسخ:
بستگی به زمان خرید بلیط از طرف شما داره . اگر با فاصله بخرید حدود 100 لیره ولی هر چه فاصله خرید بلیط با پرواز کمتر شود این رقم بالاتر می رود
سلام.اگه ساعت 12 صبح به وقت ترکیه بلیط هواپیمادر وان داشته باشیم،از مرز رازی می
تونیم خودمون رو به هواپیما برسونیم یا بهتره از بازرگان بریم؟از بازرگان تا وان دولموش مستقیم داره یا باید تاکسی بگیریم و هزینه اش چقدره؟
پاسخ:
سلام
اگر صبح اول وقت از مرز رد شوید از مرز بازرگان که به هیچ عنوان نمی رسید اما اگر از مرز رازی اول وقت رد شوید به احتمال قوی و با توجه به اینکه ساع ترکیه عقب تر از ایران است می رسید به پروازتان
با سلام و خسته نباشد
چند سوال داشتم
1- خودروی من تویوتا کمری مدل 2007 است آیا برای مدل خودرو محدویت داره مرز رازی
2 - آیا می شود با خود قلیون و وسایل مربوط به آن را با خود همراعه برد
3- آیا می شود گاز پیک نیکی همراه داشت
پاسخ:
سلام
برای کاپوتاژ خودرو محدودیتی وجود ندارد
2 بله
3 بله

سلام
بازم مزاحم شدم.
سپاس از پاسخگویی کاملتون
یه سوال دیگه رو هم مرحمت کرده پاسخ دهید.
تخفیفهای اول تیر بیشتره یا تخفیفهای ۱۰روز مونده به عید فطر؟
پاسخ:
عید فطر
کامیون ها یا کسانی که به طور غیر قانونی از مرز گذر میکنن از گدوم سمت میرن ؟
پاسخ:
غیر قانونی که نمیشه از مرز عبور کرد که !!!!!
اونایی که غیر قانونی عبور میکنن از مرز رد نمیشن
ولی کامیونها از مرز بازرگان یا سرو میرن
سلام واقعا از اطلاعاتتون ممنون و سپاسگزارم و از اینکه دوباره مزاحم میشم شرمنده
شما در نظرات اشخاص فرمودین که آخر هر فصل حراج همون فصله.
همینطور فرمودین که ده روز مونده به عید فطر حراج خوبیه.بعد یکی از دوستان سوال کردن اگر ۲۰تیر بریم حراجه؟شما فرمودین نه.در صورتیکه عید فطر ۲۸تیره.
توی همین بخش هم در نظر یکی از دوستان فرمودین که اوایل تیر حراج تابستونیه خیلی خوبیه.
میشه لطف بفرمایین در مورد حراجا یک توضیحی بدین؟ممنون میشم.
واینکه بفرمایین در کدوم یکی از حراجایی که عرض کردم تخفیفهای بیشتری داره در تنوع و سایز بندی
باز هم از سایت بسیار بسیار خوبتون سپاسگزارم
پاسخ:
سلام

پاسخ اصلی همان است که خودتان گفتید . اواخر هر فصل و شروع فصل بعدی و همچنین مناسبتهایی مثل عید فطر و کریسمس و روز مادر و ولنتاین و ...... ایام تخفیفات فوق العاده هستند و همچنین فستیوالهای خرید. منتها برخی از دوستان زحمت محاسبه روزش رو هم نمیکشن و دقیقا روزی رو که میرن میپرسن حراج هست یا نه . اگر تاریخ رفت تو یکی از ایام مناسبتی یا فصلی که در بالا گفته شد باشه هست والا خیر
از وان تا انتالیا جند کیلومتره
پاسخ:
سلام
1537 کیلومتر
آقا رضا سلام
یک سوال خارج عرف دارم من مصرف کننده تریاک هستم البته قیافه ام تابلو نیست اگر با ماشین شخصی برم میتوانم در حد یکی دو گرم با خودم جاساز کنم فکر کنم سوال خیلی از دوستان باشد
پاسخ:
من اطلاعاتی در این مورد ندارم  دوشت عژیژ


۱۴ خرداد ۹۴ ، ۰۲:۱۴ اسماعیل فتحی
سلام
بعد ماه رمضان قراره بریم وان .
یعنی فکر کنم بیفته مرداد
آیا تخفیف این موقع هم هست یا نه؟
پاسخ:
سلام
خیر
ممنون برادر
سلام
ببخشید مرز رازی میشه ماشین رو لب مرز بگذارم؟
پارکینگ داره؟
پاسخ:
بله پارکینگ هست
سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم با یک بچه هفت ساله میشه یک اتاق دو تخته در هتل فواد به مدت سه شبانه روز رزرو کرد؟
پاسخ:
سلام
شدنش که میشه اما برای ایام تعطیلات پیش رو این هتل ظرفیتش تکمیله
۰۹ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۱۸ کامبیز نمدیان
با سلام و خسته نباشید و تشکر از صبر و حوصله حضرتعالی
اگر خدا قسمت کنه به همراه خونواده با وسیله شخصی قصد سفر به وان ترکیه رو دارم میخواستم راهنمائی بفرمائید چطور گواهینامه رو عوض کنم چطور ماشین کاپوتاژ کنم و آیا در شهر وان امنیت برای بیرون گذاشتن خودرو هست و اینکه تا آنتالیا چقدر فاصله داره
ممنونم از شما دوست عزیز
پاسخ:
جواب همه سوالاتون در وبلاگ هست.
۰۹ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۴ علیرضا عباسیان
با سلام
من چند روز پیش 2 تا سوال مطرح کردم که جوابی دریافت نکردم
س1-من هفته آخر ماه رمضان با خانواده میخوام برم وان و احتمالا تا آنتالیا بریم با ماشین خودم در وان و آنتالیا هتل یا هاستلی که اتاق Private با قیمت مناسب داشته باشه سراغ دارید.لطفا ادرس وب سایت یا شماره تلفن دسترسی به پذیرش هتل رو برام بذارید که بتونم قبل از رفتن با اونجا هماهنگ کنم.
س2-اگر از وان برم به انتالیا ایا مسیر شمال عراق که هم مرز با ترکیه است امنه؟و اگر با ماشین بخوام برم قبرس ویزا در هنگام ورود بهمون میدن؟بنظر شما قبرس ارزش دیدن داره؟با ماشین بریم بهتره یا ماشین رو مثلا تو مرسین بذاریم و بریم بهتره؟
پاسخ:
برای بار سوم و آخرین بار عرض میکنم سوال شما قبلا (ششم و هفتم خرداد) مطرح و همان موقع هم پاسخ داده شده است  .
سلام شما کدوم هتل 3 ستاره رو در وان پیشنهاد میکنید که در مرکز باشه و قیمت مناسب و تمیز باشه
پاسخ:
فواد
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
باسلام ممنون از شما بخاطر پاسخهای کارآمدتون.
من برنامه دارم ماه رمضان به وان سفر کنم چن تا سوال داشتم
1) روزه خواری در سطح شهر وان جلوه ناخوشایند نداره؟
2)شهر وان *** ***** اگر بله در ماه رمضان هم باز هستند؟
3) اوایل تیر ماه که حراج خوبی هست معمولا تا چندم تیر میشه؟
با تشکر
پاسخ:
1 - چرا داره
2 - این سوالتون مردونه هست و جوابش بدرد سولمازخانم !!  نمیخوره
3 - معمولا تا دهم تیر
سلام ممنون ازراهنماییتان'ما'میخواهیم باقطارازتهران به سلماس وازآنجابه وان برویم ازسلماس تاوان باچه وسیله نقلیه ای وچقدرهزینه هرنفرمیشود'متشکرم'
پاسخ:
سلام
میتوانید از سلماس با اتوبوس به خوی بروید و از آنجا یا مستقیما به وان و یا به مرز رازی بروید .
با سلام و تشکر
من به همراه خانواده ام می خواهیم 5 شنبه 21 خرداد به وان برویم (با سمند پایانه از خوی به وان)
1 - تعطیلات وان چه روزهایی است
2- آیا در تعطیلات مغازه ها تعطیل هستند
3- برای 3 نفر هزینه هتل 4 ستاره هر شب چقدر است
4- آیا این زمان برای تخفیفات آخر فصل مناسب است
5- آیا اگر هفته بعدی برویم که ماه رمضان شروع میشود مشکلی نخواهیم داشت
پاسخ:
سلام
1 - یکشنبه ها
2 - خیر مگر بصورت موردی
3 - 200 لیر به بالا
4 - بله
5 - خیر - فقط روزه هایتان را نمیتوانید بگیرید که بعدا قضا بجا می آورید
۰۴ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۵۴ هادی حیدری
سلام می خواستم بدانم تا چند بوکس سیگار میتوانم با خودم ببرم
پاسخ:
سلام

2
سلام
با تشکر از اطلاعات بسیار بسیار خوبتون
من الان 2 ساعته که تمام مطالب سایت وکامنتها و جوابها رو می خونم خیلی خوب بود عالی!
پارسال 30 تیر ماه رفتیم استانبول یک هفته برای خرید و تفریح. فقط از مانگو و ال سی واکیکی که حراج 70 درصد بود خرید کردیم.انقدر ذوق کرده بودیم که امسال دیگه فقط 2 روزه می خواهیم بریم فقط از همونجا خرید کنیم و برگردیم.اما از طریق سایت شما با وان بیشتر آشنا شدم
سوالم اینه که

1)آیا وان هم مثل استانبول نمایندگی مانگو و زارا و ... با همون تنوع جنس داره؟
یا چون یه جورایی یکی از شهرستانهای ترکیه هست و مثل استانبول اروپایی نیست تنوع برند ها کمتره؟

2)برای اینکه مثلا مانگو اف 70 درصد باشه باید دقیقا همون 30 تیر ترکیه باشم؟

3) به نظر شما از همین اول خرداد تا آخر تابستان چه تاریخی بهترین زمان خرید برای این برندها هست؟
پاسخ:
سلام
در اواخر خرداد ماه حراج لباسهای بهاره و در اوایل تیر ماه تخفیف عالی برای لباسهای تابستانی هست . نمایندگی مارکهای معتبر پوشاک در وان هم هست و تقریبا همون تنوع جنس رو هم دارن و اگر برندی تخفیفی در نظر میگیره تمام نمایندگیهای اون برند در کل شهر ها تخفیف یکسان دارند
با سلام و خست نباشید خدمت مدیر سایت

هزینه پارکینگ مرز رازی برای پارک خودرو به مدت دو شب یعنی از چهارشنبه صبح تا جمعه ظهر چقدر میشه ؟
ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
12000 تومان
سلام و تبریک به خاطر وبلاگ خوبتان من قصد دارم توی تعطیلات خرداد برم وان به نظرتون میتونم از تخفیفات بهره مند بشم؟
پاسخ:
سلام
به احتمال زیاد خیر - فقط ممکنه لباسهای بهاره بخاطر اتمام فصل تخفیف داشته باشند
سلام
اگه بخوایم زمینی به ترابزون بریم از کدام مرز باید بریم و فاصله اش چقدره؟
پیشاپیش ممنون و سپاسگزارم از وقتی که می ذارید.
پاسخ:
سلام
مرز بازرگان
حدود 600 کیلومتر
۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۱۹ ازاده عزیزیان
سلام . ممنون از همه راهنمایی هاتون . خیلی گشتم که جواب سوالام را پیدا کنم که دیگه مزاحم شما نشم٬ولی متاسفانه هر چی گشتم نبود.میشه منو راهنمایی کنید برای سفر از وان تا قونیه ٬اتوبوس یا قطار داره ؟هزینه هاش چطوره ؟قیمت بلیط ؟و چقدر فاصله داره؟ ممنون میشم اگه پاسخ بدین .
پاسخ:
سلام
از وان تا قونیه 1235 کیلومتر فاصله جاده ای هست . از وان به قیمت 88 و 100 لیره اتوبوس داره - با حدود 350 لیره هم میتونین بلیط هواپیما از وان تا قونیه تهیه بفرمائید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام خدمت اقای بابک
با نظر اقای ضربی که بزارن روی وبلاگ یا نه...
**** *** *** ***********
****** ***********

پاسخ:
دوست عزیز بدون اجازه ی شخص که نمیتوان چنین اطلاعاتی رو منتشر کرد
با سلام و تشکر مجدد از پاسخگویی سریع جنابعالی، در صورت امکان تلفن یکی دو نفر از رانندگانی که در مسیر خوی - وان مسافر حمل می کنند (برای هماهنگی دربستی) اطلاع رسانی بفرمایید
پاسخ:
سلام
من شماره این رانندگان را ندارم
سلامی دوباره خدمت سرور گرامی، یه سوال دیگه برای استانبول از مرز بازرگان ،اتوبوس از کدوم شهر راحتتر پیدا میشه و قیمت حدودی و ساعات حرکتش و لطف کنید، با تشکر
پاسخ:
سلام
از دوبایزید که در 40 کیلومتری مرز بازرگان واقع شده میتوانید با اتوبوس به استانبول بروید. قیمت بلیطش هم 75 لیره هست. بقیه سوالات چون بصورت خصوصی ارسال شده است قابل پاسخگویی نبود
با سلام وتشکرازراهنمایی شما . قصد سفر با خودرو شخصی به آنکارا و استانبول رو داشتم ولی با اطلاعات

مفیدی که توسط شما بدست اوردم با هواپیما برم ارزونتر درمیاد با تشکر
۲۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۲۱ منوچهر قربانی
.سلام من چهارشنبه میخوام برم خوی و بعد مرز.اگه سه شنبه شب راه بافتم کی میرسم مرز رازی.اونجا جای قیمت مناسب هست برای اقامت.؟شماره حسابداری که باید پول واریز کنم رو لطف کنید تا دم مرز برای اینکار معطل نشم.تو وان کدوم هتل برم که قیمت مناسب باشه.کلا برای تفریح نمیری.میخوام برای مصرف خودم و خانواده لباس بیارم.راستی الان فصل حراج هست؟مثل اینکه خیلی سوال کردم.شرمنده

پاسخ:
سلام
ابتدا وبلاگ را یکبار کامل بخوانید . مطمئن باشید برای سفرتان مفید هست و پاسخ سوالات را خواهید گرفت
درود به شما
من به همراه سه نفر از دوستان قصد مسافرت در تابستان به وان رو داریم. میخواستم بدونم شما چه زمانی از تابستان رو پیشنهاد میکنید.
لازم به ذکر که ما فقط قصد سیاحت و تفریح رو داریم و قصد خرید نداریم. بیشتر میخواستم بدونم در چه پیک زمانی در تابستان هزینه ها در وان ارزانتر برامون تموم میشه؟
ازتون بابت اطلاعاتتون بی نهایت ممنون.
پاسخ:
سلام
تابستان اصولا برای مسافرت به وان زیاد مناسب نیست بدلیل گرمای هوا و شرجی بدلیل مجاورت با دریا. اما اواخر تابستان هم کمی گرمای هوا فروکش میکند و هم زمان مناسبی برای حراجی های فصلی است . کلا اگر قصد خرید نیست و فقط برای تفریح می روید وان گزینه ی جالبی نیست و من ترابزون یا آنتالیا را پیشنهاد میکنم
در ادامه سوالات:
3. آیا شهر وان وبسایت توریستی جامع به زبان اصلی داره که مثلا بشه معرفی نقاط دیدنی رو مشاهده کرد؟
4. ایا مغازه دارهای وان دلار قبول می کنند؟
5. آدرس صرافی معتبر در تبریز و وان در صورت امکان
پاسخ:
3 - با کمی جستجو در اینترنت می شود یافت
4 - بندرت بله
5 - در تبریز صرافیها در اول خیابان دارایی و در وان در خیابان جمهوریت واقع هستند
سلام، بنده آخر اردیبهشت به مدت سه شب عازم وان هستم و چندتا سوال دارم:
1. آیا هتلها رو میشه تلفنی رزرو کرد؟
2. آیا مبالغ عوارض خروجی تغییری کرده؟
پاسخ:
سلام
1 - خیر
2 - خیر
با سلام خدمت آقا رضای گل.
یه سوال از خدمتتون داشتم که با توجه به اینکه مرز سوریه نزدیک به مرز ترکیه هستش و گفته میشه که داعش نیز اونجا حظور داره تو جاده ها,میخواستم بدونم که من برای ماه آینده تصمیم دارم که زمینی به استانبول برم با همسرم,خواستم بدونم که هیچ خطری تحدیدمون نمیکنه؟؟
چون تمام رسانه ها هم میگنکه داعش تو استانبول زیاده.
خواستم که اگر که زحمتی نیستش راهنماییم کنید که برم یا نرم.
پاسخ:
سلام
امنیت برقرار است دوست عزیز مشکلی نیست
اون کلمه هم درستش "تهدید" هست نه "تحدید"
هیچ خطری شما رو تهدید نمیکنه
سلام
میخواستم بدونم جمعه ها مرز سرو باز هستش؟
فیش واریز رو میتونیم جمعه همون جا پرداخت کنیم
پاسخ:
سلام
بله
بله

سلام/
فاصله ارزروم تا آنکارا؟
با اتوبوس؟
با قطار؟
متشکرم
پاسخ:
سلام
874 کیلومتر
سلام
بابت راهنمایی های بسیار مفید شما تشکر میکنم یه سوالی داشتم من شنیدم که از 30 مهر سال 93معافیت بنزین رو برداشتن یعنی الان اگه بخوایم با ماشین بریم باید جریمه سوخت بدیم در ضمن جریمه سوخت واسه هر لیتر چه قدر هست ؟؟ خیلی ممنون
پاسخ:
سلام
در این مورد در وبلاگ توضیح کافی هست . لطفا مطالعه بفرمائید
سلام
آیا همراه داشتن وسایلی مثل چاقو یا کارد شکاری موقع عبور از گمرک یابازرسی های بین راهی مشکلی ایجاد می کند؟
پاسخ:
سلام
خیر در سفرهای زمینی مشکلی نیست . ولی در سفرهای هوایی باید در فرودگاه تحویل بدهید و در مقصد بگیرید
سلام
آغا اگه بریم وان این ساواش بالدار رو میبینیم؟؟
پاسخ:
سلام
نمیدونم
راسته خیلی وقته باهاش در ارتباط نیستم !
سلام: ما چند روز دیگه از طریق وان راهی استانبول هستیم. بابت راهنمایی چند سوال:
مرز رازی پارکینگ سرپوشیده داره؟ پارکینگش مطمعنه؟؟؟
خود فرودگان وان چی اگه ماشین رو کاپتاژ و با ماشین شخصی بریم تا خود فرودگاه؟ فرودگاهش پارکینگه سرپوشیده و مطمعن داره؟
پاسخ:
مرز رازی پارکینگش خاکی و روباز هست اما در فرودگاه وان پارکینگ سرپوشیده هست
سلام
نمی دونم به موقع پاسخم رو از شما می گیرم یانه، لطفا سریع تر بهم جواب بدین
من امشب با اتوبوس به خوی میرم
فردا صبح یعنی ۱۲ اردیبهشت به مرز میرسم که تعطیل رسمی هست
لطفا بفرمایید که من در روز شنبه که ولادت امام علی و تعطیل رسمی هست می تونم عوارض خروج رو لب مرز پرداخت کنم؟ یا اینکه بانک ها تعطیل هستند و نمیشه؟
و اینکه اصلا مرز باز هست در این روز؟
ممنونم از سایت خوب و توضیحات خوبتون
پاسخ:
سلام
مرز و باجه ی بانک مرز فعال هستن
با سلام من میخوام با دوچرخه برم وان بی زحمت به من بگید از مرز به بعد جاده صافه یا سر بالایی هم داره؟ ممنونم
پاسخ:
سلام
سربالایی هم داره
با سلام و تشکر از سایت خوبتون
من و همسرم برای 10 اردیبهشت بلیط به استامبول داریم ... از اونجا میخوام وسایل سیسمونی بیارم مثل کالسکه کریرو میز غذا کودک پارک،روروک ... میخواستم بدون شما کدوم خیابون معرفی میکنید برای خرید این جور چیزهااا و سوال دوم من این که در فرودگاه به مشکل بر نمیخوریم .... و سوال سوم من این که تا چند کیلو بار میتونیم بیاریم؟
پاسخ:
سلام
اون شهر اسمش (استانبول) هست نه (استامبول)
توصیه میکنم این کار رو نکنید و از ایران بخرید
بار مجاز شما در سفرهای هوایی 30 کیلو و حداکثر سقف خریدتان 300 دلار است که با توجه به اقلامی که شما گفتید هر دوی این سقف ها را رد میکند و به مشکل جریمه ی بار یا مرجوعی جنس برمیخورید که به دردسرش نمی ارزد
ضمن تشکر، آیا پوشش بیمه ای که در ایران دریافت می کنیم ربطی به خودرو ندارد؟
خودروی بنده رنو لوگان (تندر 90) است
پاسخ:
سلام
من تا بحال بیمه ایران بیمه نکردم اما در بیمه های خارجی سقف تعهدات در نظر گرفته می شود و ارتباط به قیمت خودرو ندارد . این مورد خاص را از دفتر بیمه سوال بفرمائید
با سلام، در صورت بروز نقص فنی برای خودروی شخصی در خاک ترکیه، از کجا می شه کمک فنی دریافت کرد؟
لطفا در صورت امکان به تفکیک مسیر بین راهی و داخل شهر وان راهنمایی بفرمایید.
پاسخ:
سلام
من تا بحال به چنین موردی برنخوردم اما تلفن 156 در ترکیه مربوط به پلیس است (مثل 110) که با امداد خودرو تماس میگیرند و برایتان کمک میفرستند . در داخل شهر هم چیزی که زیاده تعمیر گاهه (البته برند های بین المللی خودرو نمایندگی خاص خودشون رو دارند)
باسلام وتشکراز سایت خوبتون وممنون که به سوالهای قبلیم جواب دادین.ما تصمیم گرفتیم برای اولین بار باکمک راهنماییهاییکه دروبلاگ شماخوندیماز زنجان بریم وان.آیاانتخاب درستی است؟یک سفرزمینیکه هم خوش بگذره بافرزند5 ساله وهم ارزان باشد.تازه از سفرهوایی استانبول آمدیم وخریدآنچنانی نداریم اماهیچ سفری بدون خرید نمیتونه باشه اونم ترکیه...بیشترلباسهای زمستانه وپاییزی خریدیم.خواستم بپرسم آیاشهرمناسبی انتخاب کردیم؟درپاسخ به همشهری زنجانیم گفتیدکه از زنجان،باخودرو شخصی مرز بازرگان بهتراست .من جایی هم خواندم مرز رازی بهتر است گیج شده ام.اگر ماشین را دروان پارک کنیم و بااتوبوس برویم شهر دیگری را هم بگردیم کجا برویم؟6روز برای وان زیاد است؟ماشین206دوست داریم درترکیه هزینه بنزین ندهیم ممنون
پاسخ:
سلام
اگر از بازرگان بروید تا مرز جاده عالیست ولی بعد از وارد شدن به ترکیه حدود 200 کیلومتر باید تا وان رانندگی کنید از یک جاده کوهستانی - اما در مرز بازرگان میتوانید بیمه کنید ماشینتان را که ارزان تر است .
اگر از رازی بروید باید بیمه را قبل تهیه کرده باشید و تا مرز رازی هم رانندگی کنید اما بعد از آن با وان 90 کیلومتر فاصله دارید
علت توصیه به اون دوست عزیز هم همین بوده که مسیر شما که از زنجان میاین با عبور از مرز بازرگان کوتاهتر میشه
نزدیکی وان شهر بدرد بخور دیگری نیست و در داخل ترکیه نیازی به سوختگیری نخواهید داشت
با سلام در خاک ترکیه هم پارکینگ ماشین هست و امنیت داره؟
پاسخ:
سلام
بله
با سلام دوباره
بخدا سایتتون رو زیر و رو کردم اما بالاخره متوجه نشدم که آیا به ازای گنجایش هر لیتر بنزین ماشین شخصی ۶۳۰۰دریافت میکنن یا نه.
ببخشید تو رو خدا
با تشکر
پاسخ:
سلام
اگر بار اولتون باشه یا از آخرین خروج شما از مرز سه ماه گذشته باشه خیر
در غیر اینصورت بله
سلامو خسته نباشید
اقای ضربی من به همراه دو نفر از دوستام قراره پس فردا بریم ارزروم میشه لطف کنید عوارض سال جدیدو بگید .برای مرز بارزگان
ممنون میشم
پاسخ:
عوارض خروج از پارسال تغییر نکرده است . برای اطلاع از مقدار و شماره حسابها لطفا پست مربوط به مرز بازرگان رو مطالعه بفرمائید
پارکینگ مرز رازی امنبتش چه جوریه؟ میشه با خیال راحت ماشین رو 3 روز اونجا گذاشت؟
پاسخ:
سلام
نمیشه تضمین کرد . حداقل من نمیتونم . امنیتش مثل تمام پارکینگهای دیگه هست و شما با گذاشتن ماشین در پارکینگ قبول میکنید که پارکینگ مسئولیتی در قبال صدمه به بدنه و اشیای داخل اتومبیل ندارد
سلام . ممنون از این همه لطف.من میخوام برم وان و ارزروم وبا ماشین شخصی اولین بار هست که میرم .برام هزینه خیلی مهمه .در کل برای اولین بار کسی اگه بخواد با ماشینش بره چقدر هزینه برای بردن ماشین باید بکنه .خواهش میکنم اگه مقدور هست براتون جواب بدید. مرسی
پاسخ:
سلام
لطف کنید قسمت مربوط به هزینه های قبل از سفر و هزینه های سفر رو مطالعه بفرمائید . جواب رو کامل خواهید گرفت
سلام داداش مرسی از اطلاعاتی که در اختیار گذاشتی من استانبول خیلی سفر کردم قصدم هم از سفر به ترکیه فقط و فقط صرفا خرید لباس شخصی بوده من کشورهای زیادی سفر میکنم ولی هیج جا پوشاک ترک نمیشه آیا شهر وان هم حالا نه بگم در حد استانبول در حد فروشگاه های لباس تکمیل و کار را بنداز واسه خرید داره؟؟؟
پاسخ:
سلام
بله
سلام و خسته نباشید
یه سوال؟
اقای ضربی برای بردن دو بکس سیگار برای استفاده ی شخصی از مرز که گیر نمیدن
ممنون اگه جواب بدین
پاسخ:
سلام
برای دو باکس مشکلی نیست
با سلام و خسته نباشید خدمت شما اقای ضربی
1- استاد من میتونم 300دلار فقط از یک نوع جنس به تعداد زیاد بیارم نه جنسای متفاوت؟
2-شبای ترکیه بعد از ساعت 8 امنیت داره ؟
3-الان عوارض خروج از کشور چقدره مبلغ جدیدی تعیین شده؟/
4-پرواز از وان به استامبول بصرفه تره یا از ایران؟
ممنون از این همه صبر و شکیبایی
پاسخ:
سلام
1 - نه در این صورت کالای شما جنبه تجاری پیدا میکنه و جلوشو میگیرن
2 - در ترکیه در هر ساعتی از شبانه روز امنیت برقراره
3 - عوارض فعلا همون مبلغ پارسال هست
4 - بستگی به زمان پرواز و زمان خرید بلیط داره

با تشکر از پاسختون
من چند روزه که دارم مطالب وبلاگ شما رو میخونم و واقعا تشکر میکنم که همه مراحل سفر رو دقیقا ذکر کردید.
من در این چند روز مطالبی که به نظرم کاربردی و مهم بود در یک دفترچه یادداشت ثبت کردم تا با خودم به وان ببرم و هر وقت که احتیاج داشتم بتونم سریع از مطالب خوبتون استفاده کنم ...
این کار رو در سفر قبلیمون در نوروز به کرمانشاه هم انجام دادم و واقعا سفر با برنامه و بدون هدر دادن وقت بود..
این طوری کاملا میدونی چی میخواهی و گیج نمیشی ...در ضمن با برنامه میتونیم به تمام اهدافمون تو سفر برسیم .
سلام
تاریخ14-15-16 اردیبهشت با توجه به اینکه چندروزمانده به روزمادربرای سفر به وان مناسبه ؟
میخواهیم حتما از تخفیف فروشگاهها و هتلها بهره مند شویم .
پاسخ:
سلام
بله مناسبه چون تخفیفات معمولا از ده روز مانده به تاریخ مورد نظر شروع می شود
سلام و تشکر بابت جواب دهی مناسب . چند سوال داشتم اگر لطف کنید جواب بدید ممنون مییشم.

1) رنج قیمت هتل های متوسط هر شب به طور میانگین .شما چه هتلی را پیشنهاد می کنید
2) آیا امکان بر پا کردن چادر در مناطق مشخص شده در وان هست جهت خوابیدن شب
3) آیا تمامی هتل ها پارکینگ خودرو دارند
4) شرایط استفاده از پارکینگ های عمومی از لحاظ قیمت و امنیت .
ممنون
پاسخ:
سلام
1 - هتل در وان برای اتاق دو نفره از شبی حدود 50 لیر به بالاست . من هتل فواد رو توصیه میکنم که حدودا شبی 100 لیره برای دو نفر هست
2 - در وان من محلی برای چادر زدن تا بحال ندیده ام
3 - تمامیشان نه ولی اکثرا دارند . برخی هم با نزدیکترین پارکینگ عمومی قرارداد دارند که شما در صورت اقامت می توانید از آن پارکینگ به رایگان استفاده کنید
4 - پارکینگهای عمومی از شبی 5 لیره به بالاست
سلام و هحترام خدمت مدبر محترم سایت و تمتمی دوستان.
ببخشید ، لطف می کنید اگر در خصوص جریمه بنزین (باک پر) و معافیت سوخت توضیح بدید من تمام نظرات را در این مورد خوندم ولی کاملا توجیح نشدم .
آیا برای ورود به ترکیه با ماشین شخصی اگر باک ماشین پر باشه باید ما به التفاوت قیمت بنزین پرداخت بشه ؟؟؟؟؟؟ البته برای اولین بار.ممنون از شما
پاسخ:
سلام
لطفا اینجا را مطالعه بفرمائید
باسلام وممنون ازراهنماییتون من و دوستم سه ماهه مزون باز کردیم وبرایدخرید با تور میریم استانبول امروز سایت شمارو پیدا کردم دیدم از تبریز میتونیم بریم به وان حالا میخواستم راهنماییم کنین که بهتره از وان بریم خرید کنیم بهتره و مقرون به صرفه تره و گمرک اونجا بهتر از تهرانه و چه تاریخی برای خرید بیام بهتره و در ضمن ما چون خانم هستیم امنییت داره برای ما یا نه ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
وان شهر امنی هست اما برای خریدهای تکی و شخصی مناسبه
برای خرید های عمده و بقصد فروش استانبول بهتره
سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز
من وبلاگ شمارو خوندم سپاسگذارم از این همه اطلاعات و حوصله ای که برای ما گذاشتین...
یه سوال داشتم من میخوام برم وان .زمینی و بدون خودرو شخصی
میخواستم یکمی اطلاعات برام بدید اگه زحمتی نیست که هنگام خروج از مرز رازی به مشکل بر نخورم
ممنون میشم
پاسخ:
سلام
اگر همانطوریکه گفتید وبلاگ را کامل خوانده اید پس اطلاعاتتان کامل است و به مشکلی بر نمی خورید
با سلام و تشکر از مطالب و نظرات بسیار مفیدتان
من برای اولین بار میخاستم سفری داشته باشم به وان.
1- زبان خارجیم افتضاحه و ترکی هم بلد نیستم ..از نظر زبان گفتاری (برای سفر ) باید چیکار کنم ؟ ایا به زبان فارسی اشنایی دارن ؟
پاسخ:
سلام
در چنین مواردی داشتن یک کتاب راهنمای ترکی استانبولی در سفر میتواند راهگشا باشد
سلام.با تشکر از وبلاگ خوبتون.ما قصد داریم نوزده فروردین به وان سفر کنیم.به نظر شما این زمان برای خرید مناسبه؟مرسی از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
بنظر من تا اواخر اردیبهشت صبر کنید
سلام و با تشکر از وبلاگ خوبتون
ما میخواستیم از مرز رازی سوم فروردین بریم وا‌‌ن ، ولی یکی از ‌دوستان اهل خوی، میگه مرز رازی تا چهارم فروردین تعطیله . ایا این موضوع حقیقت داره؟
پاسخ:
سلام
نه اون دوست اهل خوی یا اطلاعات کافی نداره یا دروغ میگه
سلام من یک سرباز فراری هستم و قصد خروج از کشور را دارم
میخواستم خواهش کنم بگید ایا راه امنی هیت برای ورود به کشور ترکیه ؟
ممنون میشم اگه راهنمایی برادرانه ای به من بدید
پاسخ:
بله
می توانید از راه کوهها و با قاطر تشریف ببرید
۲۸ اسفند ۹۳ ، ۱۶:۳۳ هادی پرنیان
سلام وخسته نباشید راهنماییهاتون خیلی کمک مون کرد ما از وان به استانبول رفتیم
لطفا بفرمایید از فرودگاه وان جهت برگشت به مرز رازی کجا باید ماشین سوار شد تاکسیها یا ونهای مرز کجا می ایستند اونجا هم به اسم مرز رازی میشناسند خیلییییییییییی ممنون
پاسخ:
سلام
از فرودگاه تشریف بیارین مرکز شهر و اونجا دفاتر مسافرتی هست که میتونین برای مرز رازی یا خوی ماشین بگیرین
سلام باتشکر از شما اطلاعات کامل سایت
من میخوام اردیبهشت زمینى به قبرس برم اما نمیدونم با کشتى از کدام بندر بهتره
قیمت بلىط چنده و ماشینم را کجا باید پارک کنم شبى چقدر باید پول پارکینگ بدم
در این سایت بیشتر در مورد سفر زمینى به وان نوشته شده وهمه جا گفته شده سفر با
ماشین به انتالیا بصرفه نیست حالا شاید براى یک نفر مثل من که عاشق سفرم صرفید ممکنه
در یک قسمت براى سفر زمینى به انتالیا یا استانبول اطلاعات بیشتر بدید ممنون میشم
پاسخ:
سلام
این وبلاگ مربوط به سفر زمینی به وان (و ایغدیر) هست
انشاء الله در آینده اطلاعاتی در مورد سایر شهر های ترکیه نیز ارائه خواهد شد اما در حال حاضر فرصت چنین کاری نیست و میتوانید از سایر منابع کسب اطلاعات بفرمائید
موفق باشید
با سلام
تو وان مغازه ای هست که کوله پشتی خوب بفروشه؟میدونید قیمت هاش چنده؟
پاسخ:
سلام
در اکثر مغازه ها قسمتی برای فروش کیف و چمدان و ساک و کوله پشتی هست . قیمتش را دقیق نمیدانم ولی این سری یکی از دوستان با تخفیف خریده بود 100 لیره که ازش راضی بود
سلام دوست عزیز
ممنون از به اشتراک گذاری اطلاعات
در مورد گذر از مرز با موتور اطلاعاتی دارید ؟
ممنون از شما
پاسخ:
سلام
متاسفانه خیر
با عرض سلام دست گلت درد نکنه مطالب بسیار خوب بودند من تو این دو هفته دو بار به وان رفتم که تجدبیات شما بسیار بدردم خورد چون این دو بار با هم متفاوت بودند خواستم توضیح بدم شاید بدرد هموطنانم خورد بار اول از مرز بازرگان رد شدیم از مرز راحت رد شدیم 7لیر دادیم نفری تا دوبیاضیت واز انجا 20لیر تا وان که مسیر طولانی وخسته کننده بود با خستگی راه ایران وحرکت بلا فاصله از انجادر وان هتل فواد دو روز بودیم با اصرار و تخفیف تختی 30لیر برای یک شب مراکز خرید با ایندریم زیاد بودند اگر برای کسی مد روز بودن مهم نباشه میتونه لباسهای زمستونی مخصوصن بوتین مارکدار خیلی ارزون برای سال بعد با 35لیر تهیه کنه دفعه دوم که خیلی خیلی خیلی بد بود با قطار بودش که افتضاح ساعت 3شب توی سرما 2الی 3 ساعت در هر گمرک معطل میشدیم تازه برسی ویزا درن قطار برادران انتظامی نصف شبی به کنار که به نظر من گزینه ریل رو همه از فرهنگ گردش به وان لطفا محو نمایید.در ضمن مینی بوسها از وان به دوبیاضیت تا ساعت 6عصر میباشد که قابل توجه علاقمندان به این مسیر میباشد یک مزیت خیلی خوب مرز بازرگان به رازی اینکه انجا ارزیابهای گمرک خیلی خیلی خیلی خوب هستند!!! از اقا رضا بخاطر زحمات و نادیده گرفتن غلط املاییم بسیار ممنونم یک نکته دیگه من قبلن خیلی به استانبول سفر کردم بخاطر کاریم خوشحال میشم کمکی کرده باشم . اجرکم عند ا....
پاسخ:
تشکر میکنم
اجر شما هم عند ا...
۲۱ اسفند ۹۳ ، ۰۶:۴۷ رهبر بابائی
سلام با تشکر از وبلاگ بسیار مفیدتان . سوال بنده در خصوص خرید قطعات یدکی خودرو هست.آیا در شهر وان مراکز یا نمایندگی قطعات خودرو وجود دارد یا بایستی از همان شهر صنایع نزیک وان خرید کنیم؟
پاسخ:
سلام
در وان نمایندگی اکثر برندهای معتبر خودرو سازی وجود دارد که علاوه بر فروش خودرو ، قطعات یدکی هم می فروشند
سلام مجددا در این قسمت مزاحم میشم
اقا رضای عزیز من فامیلی دارم که تو استانبول زندگی میکنه میخوام بهش بگم دو تا کار برامون بکنه یکی اینکه بیمه ترکیه رو برامون بگیره و بفرسته چه اطلاعاتی باید بهش بدم و دوم اینکه میخوام از استانبول برامون هتل رزرو کنه در حد سه ستاره اگر اسم هتل هایی که مناسب میدونین رو با شماره های تماسشون بفرمایید میگم رزرو کنه اگر صلاح دونستین با ایمیل بفرمایید سپاسگذارم
پاسخ:
سلام
بیمه ترکیه در همین ایران هم همون قیمت است . برای صدور کافیست کارت بین المللی خودرویتان را برایش فکس یا ایمیل کنید
در مورد هتل لیست هتل ها رو در سایت بوکینگ بسادگی میتوانید پیدا کنید
سلام
ما در ایام عید قصد سفر به وان رو داریم. چند تا سوال داشتم.
1- روزهای تعطیل در اونجا چه روزهایی هست و آیا فروشگاهها و سایر جاها با توجه به زیاد بودن مسافرها باز هستند یا بسته؟
2- پارکینگ مرز رازی امن هست برای ماشین و آیا ممکنه تو ایام عید جا برای گذاشتن ماشین نباشه؟
3- با دلموش های ترک می تونیم چمدان بزرگ حمل کنیم؟
4- عوارض خروج رو می تونیم تو تهران پرداخت کنیم و چه جوری؟
5-عوارض شهرداری که مبلغ حدود 3700 بود پلیس + 10 موقع صدور پاسپورت از ما گرفته بازم باید تو مرز بدیم؟
ممنون از وقتی که می گذارید و راهنمائیهای مفیدتون
پاسخ:
سلام
1 - روز تعطیل یکشنبه است و فروشگاهها در روز یکشنبه نصفه نیمه باز هستند
2 - پارکینگ رازی یک پارکینگ روباز و خاکی هست . من نمیتوانم امنیتش را تضمین کنم . همانطور که امنیت هیچ پارکینگی را نمی شود تضمین کرد . اما بابت پارک ماشینتان به شما قبض پارکینگ داده می شود که فقط با آن میتوانید ماشین را خارج کنید
3 - بله میتوانید. اما توصیه من حمل کوله پشتی بجای چمدان هست
4 - در این مورد در وبلاگ توضیح کافی هست
5 - اون عوارض مال صدور پاسپورت بوده و این عوارض مال خروج از مرز هست
سلام ممنون از راهنماییاتون
من فردا میخوام برم وان تا شنبه میخواستم بدونم الان هم تو حراج هستن تو وان
ممنون
پاسخ:
سلام
فقط برای لباسهای زمستانی حراجی هست
از یک آزانس مسافرتی که با هتل فواد کار میکرد پرسیدیم،گفت پر شده!!
پاسخ:
راست گفته
سلام مجدد
ما تصمیم گرفتیم شب رو در وان بمونیم تا فرداش به موقع به پروازمون برسیم،میخواستیم هتل فواد رو رزرو کنیم اما متاسفانه پر شده،به نظرتون هتل ilvan خوب هست؟
پاسخ:
الان و تو این شرایط هر هتلی که رزروش جا داد خوبه !

از کجا متوجه شدید هتل فواد پر شده؟؟
۱۷ اسفند ۹۳ ، ۱۶:۵۶ هادی پرنیان
سلام وخسته نباشد دو سوال داشتم
1-هتل elite world در وان خوب است؟ آبا رزرو کنم؟
2-ما میخواهیم بعد 3روز اقامت در وان هوایی به استانبول بریم هتل green park میدان تکسیم برای رزرو چطور است؟باتشکر از حوصله شما هموطن گرامی
پاسخ:
سلام
هر دو هتلی که فرمودید عالی هستند
رزرو بفرمائید
با سلام مجدد و تشکر از اینکه به سوال قبلیم پاسخ دادید
من و همسرم با ماسیم شخصی چند روز اول فروردین در وان خواهیم بود
میخواستم بدونم آیا در نزدیکی وان (تا 100KM) شهر یا منطقه ای که ارزش دیدن داشته باشه وجود داره ؟
و اگر بلی کجا ؟
پاسخ:
سلام
شهری که به درد رفتن و دیدن بخورد خیر

با سلام و تشکر از راهنماییتون
اگر ما نخواهیم شب رو در وان بمونیم به نظرتون خوبه که شب از مرز سرو بریم؟آیا نصف شب در مرز سرو ماشین هست که ما رو به فرودگاه ببره؟بازم ممنون از مطالب مفیدتون
پاسخ:
سلام
نصف شب در مرز ماشینی نیست و اگر هم باشه از نظر من زیاد قابل اعتماد نیست . برای چنین کاری باید کمی بیشتر هزینه کنید و از ایران ماشین قابل اعتمادی کرایه کنید که شما رو تا مقصد ببره
من و همسرم دوم فروردین ساعت 11.30 به وقت ترکیه از وان پرواز داریم به نظرتون چه ساعتی باید مرز رازی باشیم؟مرز شلوغ میشه؟چقدر طول میکشه از مرز رد بشیم و به فرودگاه وان برسیم؟
پاسخ:
سلام
توصیه قطعی من اینه که یکروز قبل بروید و شب را در وان بمانید . احتمال اینکه در اون روز ها صبح به مرز بروید و بموقع هم به پرواز برسید بسیار بسیار ضعیف است
با عرض سلام و احترام،

بسیار سپاسگذار بابت مطالب مفیدتون که تو سایت گذاشتین.
قبل از عید می خواستیم یه مسافرت 5 روزه داشته باشیم ولی هنوز تصمیم نگرفتیم کجا مسافرت نماییم. دو گزینه کیش و وان رو در نظر داریم. چند سوالی ذهن مرا مشغول کرده که هنوز تصمیم نهایی نگرفتیم. اگر بتونید مرا راهنمایی نمایید ممنون خواهم بود.

1- به نظر شما کدامیک رو انتخاب کنیم. بیشتر تفریحی می خواهیم برویم ولی یکم هم خرید خواهیم داشت.
2- دو شب رو در وان و بقیه رو می خواهیم به دیاربکر سفر کنیم؟ آیا امکان پذیر است؟
3- آیا به صورت مستقیم از تهران به وان اتوبوس دارد؟ یا بایستی به خوی بیاییم؟ کدامیک بهتر است؟
4- ما که کارمند دولت هستیم آیا ممکنه برامون مشکلی پیش بیاید؟
5- وضعیت اقامت در دیاربکر به چه صورت است. مخصوصاً ممکن است بخواهیم روز عید اونجا باشیم تا در مراسم نوروز نیز شرکت کنیم؟ امکان دارد به مشکل اقامت بربخوریم؟

بسیار سپاسگذارم اگه بتوانید مارو راهنمایی نمایید.
پاسخ:
سلام
1 - برای سفر تفریحی کیش مناسب تر است . وان امکانات تفریحی آنچنانی ندارد
2 - بله
3 - از تهران مستقیما اتوبوس دارد از ترمینال غرب . اگر به خوی بروید اتوبوسی در کار نیست چون از مرز رازی اتوبوس رد نمی شود
4 - اگر کارمند نظامی یا نهاد های امنیتی نباشید خیر . البته اگر معلم هم باشید باید به آموزش و پرورش اطلاع دهید هر چند که اکثر معلمان این کار را نمی کنند
5 - دیار بکر شهر توریستی آنچنانی نیست و بعید میدانم مشکل اقامتی داشته باشد
من با بیمه ایران از مرز رد شدم باباک پر
پاسخ:
مبارکا باشه

ما هم این پیروزی بزرگ رو به شما تبریک میگیم

در ضمن آدرس ایمیل اون سه تا W  رو اولش نداره
با سلام و تشکر بابت پاسخگویی به تک تک سوالات. می خواستم بدونم برای عبور از مرز رازی با ماشین بهترین ساعتی که معطلی کم باشه چه ساعتی است؟ همانطور که میدونید محوطه گمرک پر میشه از ماشینهاییکه بیمه ندارن و منتظر هستن و مامورین هم دیگر ماشین ها را راه نمیدهند تا آنها نروند. با این حساب چه زمانی بهتر است مرز باشیم؟ زمان سفر ما تعطیلات نوروز است.
با تشکر
پاسخ:
سلام
حدود ظهر ساعت یک تا دو خلوت ترین ساعات مرز است
سلام همسرم تصمیم گرفته برای تعطیلات نوروز زمینی به آنتالیا برویم .به کدام شهر مرزی باید برویم.و از آن جا تا آنتالیا چند کیلومتر است؟
پاسخ:
سلام
میتوانید به وان یا آغری بروید و از هر کدام از اینها تا آنتالیا حدود 1700 کیلومتر راه است !
سلام /اخر فروردین قصد اومدن به وان از مرز رازی و پروازی رفتن به استانبول رو داریم /با توجه به نفوذ داعش به خاک ترکیه و شهر وان به نظرتون امنیت داره ریم؟ نشنیدین تا حالا واسه کسی مشکلی پیش بیاد؟
پاسخ:
سلام
تا بحال داعش به خاک ترکیه نفوذ نکرده
با خیال راحت سفر کنید . ترکیه برای مسافران کاملا امن است
با سلام احیانا شما میدونید مرز بازرگان از ساعت چند تا چند بازه؟
پاسخ:
سلام
24 ساعته هست
سلام آقا رضای عزیز
خیلی خوشحالم که قبل از رفتن به وان یه سری به اینترنت زدیم و با وبلاگ شما آشنا شدم.
تمام توضیحاتی که در وبلگتون داده بودید به کارمون اومد. دوست دارم مقداری از تجربیات سفر رو اینجا بگم تا کسانی که این وبلگ رو می خونن به مطالب شما ایمان بیارن.
من به همراه یکی از دوستانمون دو هفته قبل از راه زمینی و مرز رازی با ماشین شخصی رفتیم وان. ما از شمال ایران هستیم.
ساعت 9.30 صبح رسیدیم مرز رازیویک مقدار معطلی ذر سمت ایران بدلیل نبودن مسئولین داشتیم.ولی کلا 1 ساعت موندیم تا بریم اونطرف. اونطرف هم خیلی راحت مراحل مربوط به ورود ماشین انجام شد و بدون معطلی از مرز رد شدیم.
جاده وان واقعا نسبت به جاده داخل ایران بهتره و هیچ مشکلی نداشت.
به وان رسیدیم و تابلوی مرکز شهر را دنبال کردیم و در هتل فواد که در مرکز شهر بود (به سفارس آقا رضا)رفتیم که قیمت 120 لیر نوشته بود بعد مدیریت هتل 100 لیر را قبول کرد و وقتی اسم آقا رضا را بردیم به 10 لیر دیگر تخفیف داد و 90 لیر را قبول کرد.هتل خوب و تمیز با صبحانه خیلی خوب.
برندهای خوب و معتبر هم وجود داشت. من خودم 600 دلار خرید کردم از کفش و کت و شلوار گرفته تا شلوار جین و کتان.دو شب و سه روز اونجا بودبم و از رستوران و کافی شاپ های خوبش هم بی بهره نموندیم.ساعت 10.30 از وان راه افتادیم و به نرز رسیدیم. یه مقدار بین مرزبانان ایرانی و ترک ناراحتی پیش آمده بود بخاطر همین ماشین راه نمی دادن به مرز ایران( آخه یه عالمه ون می خواستن وارد ایران بشن که واقعا حجم وحشتناکی داشت) خلاصه بعد 2 ساعت اومدیم داخل. کارهای پاسپورت و ماشین رو انجام دادیموارزیاب هم اومد ماشین رو نگاه کرد خیلی هم برخورد خوبی داشت و ما با اینکه دونفر بودیم و نزدیک به 1400 دلار خرید کرده بودیم و با اینکه چه صندوق و چه صندلی عقب پر از وسایل بود هیچ گیری نداد و کلی با ما که از شمال اومده بوذیم خوش و بش کرد و بدون اینکه مهر بزنه یا گیری بده رد شدیم.
البته هواستون باشه که لباساتون را بچپونین تو هم دیگه تا مقدار پلاستیکی که حمل می کنید کم بشه. باز هم دستت درد نکنه آقا رضا بابت وقت و راهنمایی هایی که انجام میدی. مرسی
با سلام و تشکر از زحمات ارزنده شما . می خواستم در مورد پارکینگ ماشین در وان مختصری توضیح دهید. من پرواز آنتالیا دارم آیا غیر از فرودگاه جای دیگه برا پارکینگ هست که هزینه پایین تری داشته باشه ؟ هزینه پارکینگ فرودگاه 12 لیر یود به ازای هر شب اگه اشتباه نکرده باشم. داخل شهر اتو پارک های عمومی امن هستند برا مدت طولانی؟
پاسخ:
سلام
پارکینگ ارزان تر نیز در سطح شهر میتوانید پیدا کنید . پشت هتل آکدامار یک پارکینگ روباز هست
با سلام و با تشکر از اطلاعات کافی که تو وبلاگتون قرار دادین.
میشه چند هتل نزدیک به فرودگاه وان معرفی کنین ؟ قیمتشم مقرون به صرفه باشه !
یه سوال دیگه ای هم داشتم ، 6 فروردین از وان به ازمیر ساعت 2/5 بعد از ظهر پرواز داریم ، به نظر شما یک روز قبل رفتن تو وان اسکان کنیم بهتره یا روزه پرواز هم میتونیم از مرز رازی رد بشیم؟
پاسخ:
سلام
شما اگر در هر نقطه از وان (حتی مرکز شهر) هتل بگیرید فاصله اش از فرودگاه ده دقیقه بیشتر نیست بنابراین نگران محل هتل نباشید
بنظر من روز قبل به وان بروید
ضمنا اون عبارت درستش "روز پرواز" هست نه "روزه پرواز"
سلام اقا رضا
ممنون ازبابت اینکه برا سوالات هموطنانتون وقت میزارید وپاسخ میدید.
ما میخوایم برای خرید اواسط اسفند بریم وان یا ایغدیر.البته تا مرز رازی با ماشین خودمون بعد اون با ماشین ونهایی که اونجا هستن. میخواستم بدونم قیمت خرید در وان با ایغدیرمتفاوته؟
البته اسفند پارسال رفته بودم ایغدیر.
واینکه به نظرتون کلا با تور بیام بهتره یا تا مرز رازی با ماشین خودمون؟
پاسخ:
سلام
اگر شما بخواهید ایغدیر بروید باید از مرز بازرگان خارج شوید . فاصله مرز رازی تا ایغدیر خیلی زیاد است . ایغدیر در مقایسه با وان بنظر من اصلا ارزش رفتن ندارد
سلام من کل وبلاگ رو خوندم از صبح ... خخخ
امکانش هست یه شماره تلفن ازتون داشته باشم برای هتل ؟
الان توی سایت بوکینگ قیمت هتل شبی حداقل 80 تومن هست برای هرنفر
پاسخ:
سلام
قیمت بسیار  خوبیست
ممکنه بفرمائید این خخخ برای چی بوده ؟
۲۹ بهمن ۹۳ ، ۲۲:۱۹ محمد طالب زاده
سلام خواهش میکنم ج بدید میخواستم بدونم در طول مسیر سفر از ایران به ترکیه زمینی داعش به ما حمله نمیکنه اخه همه جا ناامن شده
پاسخ:
سلام
نگران نباشید بدلیل اینکه ترکیه روابط خوبی با داعش دارد با ترکیه کاری ندارند و امن است
سلام خیلی اطلاعات کامل و جامع دادید یه سوال عوارض خروج از کشور همونجا سر مرز پرداخت میشه؟؟هر نفر چقدر است
پاسخ:
بله - 28000 تومان
پست مربوطه را کامل مطالعه بفرمائید
سلام آقا رضا ممنون بابت راهنماییهات. من یه هفته قبل وان بودم با همسرم. ارزیاب در حالی که وسایل زیادی همرامون نبود تو پاسپورت مهر معافیت زده. میدونین شریطش چطوریه؟ تا چند کیلو میشه اورد؟ هفته دیگه هم میخواییم بریم چقدر وسایل میتونیم بیاریم؟ اگه نشه راهنمایی کنین چطوریبیاریم. ممنون
پاسخ:
سلام
همین دیگه ! ارزیاب با همون نگاه اول فهمیده که کارتون اینه . حداکثر بار همراه مسافر 300 دلار یا معادل اونه. اگر با وجود مهر معافیت بازم جنس بیارید معمولا به انبار منتقل و مرجوعی می خوره
سلام اقا رضا سپاس گذارم بابت سایت خوبتون...من سوالی داشتم
1من برا اردیبهشت میخوام بدون تور برم انتالیا ایا اون موقع میشه از استخر استفاده کرد.؟
2هتل های انتالیا روهم میشه تخفیف گرفت ؟
3هتل های کدوم منطقه انتالیا بهتره و به مرکز شهر نزدیکتره؟
4قیمت بلیط اتوبوس از انتالیا تا استانبول چنده؟
5از تهران به استانبول با اتوبوس مستقیم برم استانبول یا برم وان از اونجا با اتوبوس برم؟کدوم به صرفه تره؟
6اگر امکان داره کم هزینه ترین راه رو به من نشون بدین
سپاس گذار میشم راهنمایی کنید .
پاسخ:
سلام
1 - اگر هوا سرد نباشد بله
2 - بله
3 - هتل های واقع در مرکز شهر
4 - دقیقا اطلاع ندارم
5 - اگر از تهران مستقیم بروید بصرفه تر است (با اتوبوس)
6 - کم هزینه ترین راه همون رفتن مستقیم از تهران با اتوبوس هست
سلام
من میخاه بهمراه همسر و دخترم که 4 سالشه برای نوروز 94 بریم وان به نظر شما معطلی مرز حدودا چقدر می باشد و اگر در اینجا هتل نتونیم بگیریم اونجا هتل گیر میاد
پاسخ:
سلام
هتل حتما گیرتون میاد اونجا اما در مورد معطلی مرز واقعا نمیشه تخمینی زد . اگر خوش شانس باشید نیم ساعت و اگر شانس یارتان نکند یک نصف روز معطلی خواهید داشت.
۲۶ بهمن ۹۳ ، ۱۳:۴۶ علیرضا دباغ عبداللهی
با سلام از لطفتان در پاسخ گویی متشکرم در مورد موسیقی ترکیه ای مناسب برای خانواده در وان مطلبی را اشاره نکردید لطفا حتما اشاره کنید در مورد ویلا برای عید تا روز پنج شنبه شرایط محل و در صورت نیاز به پرداخت مبلغ اطلاعات کاملی برایتان ارسال میکنم متشکرم
پاسخ:
سلام
برخی هتل ها در وان رستورانهایشان موسیقی زنده دارد . اما کنسرت به آنصورت که مد نظر شماست خیر
من بشدت منتظر پاسخ شما در مورد ویلا هستم
سلام ما میخواهیم تعطیلات عید را به وان بریم ضمنا یه بچه 5 ساله داریم اهل آذربایجان غربی هستیم در ارومیه اتوبوسهای وان 40 هزارتومن میگیرن و تور هم هست که نفری تقریبا 650 هزار تومن میگیره 3 شب به نظرتون با تور برم یا با اتوبوس یا پیشنهاد دیگه ای دارید بفرمائید لطفا
پاسخ:
سلام
بنظر من با اتوبوس خودتون برین خیلی ارزون تر از این تور هست
به قسمت هزینه ها در وبلاگ مراجعه بفرمائید
۲۶ بهمن ۹۳ ، ۱۰:۱۷ علیرضا دباغ عبداللهی
من میخوام نوروز برم وان دو سوال داشتم اول اینکه برای بچه های شش و هفت ساله در وان مرکز تفریحی هست یا نه مثل پارک یا باغ وحش و استخر و دوم اینکه آیا در وان کنسرت موسیقی ترکیه ای مناسب برای خانواده هست یا نه از توجه و دقتتان سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
اگر به هتل الیت ورلد بروید استخر اختصاصی و حمام ترکی برای استفاده مسافرین هست . در برخی از مراکز خرید (مثل آیدین پریهان) هم طبقه ای به بازی بچه ها اختصاص داده شده.
اما شاید جالبترین مکان برای بچه ها خانه گربه های وان باشد که گربه هایی با چشم دو رنگ را در آنجا نگهداری میکنند و واقعا دیدنی است
در اون مورد ویلا هم که فرموده بودید اگر امکان گرفتنش برای عید هست لطف کنید قیمتش رو بفرمائید چون بشدت دنبال همچین جایی هستم
سلام خواهش میکنم جواب بدین
ما میخواییم اواسط اسفند بریم وان برا خرید اولا که اون موقع از سال جنس ها چطوره؟ بیشتر زمستانیه یا اونجا زیاد فرقی نداره چه فصلی باشه و همیشه جنسشون رو به راهه ؟
دوما با ماشین مدل 84 میشه رفت یا دیگه اجازه نمیدن به دلیل عمر زیاد ماشین؟
سوما اگر لباس جین بخریم توی مرز اشکال میگیرن و اجازه نمیدن بیاریم یا میشه تا یه حدی اورد؟
پاسخ:
سلام
تا آخر فصل فقط لباس زمستانی هست
با ماشین مدل 54 هم میتونین برین
تو مرز اگر کالای همراه شما بیشتر از سقف معافیت گمرکی نباشه میتونین بیارین
با سلام، با حصرت به پیامهای هموطنانی که تجربه گذر از مرز رازی را نوشته اند نگاه می کنم و با این حال باز باورم نمیشه کسی موفق شده باشه از مرز رازی رد بشه. من شهریور تا مرز رازی رفتم و اونجا به علت شلوغی باجه بانک موفق نشدم عوارض رو بدم و برگشتم با آنکه بیمه خودرو هنوز معتبر بود و نیازی به بیمه نداشتم. با توجه به راه خراب خوی تا رازی و پایانه مرزی بی نظم رازی و با فرض آنکه عوارض را در شهر خوی پرداخت کنم آیا به نظر شما می توانم از مرز عبور کنم؟
پاسخ:
سلام
اگر خدا یاری کند میتوانید
من چندین و چند بار از اون مرز رفته ام
باورتون میشه؟
ایکاش قبل از رفتن وبلاگ حقیر رو یکبار میخوندین کامل
سلام
ممنون از راهنماییهای کارآمدتون
من یه اپتیما مدل2015 دارم وبا توجه به اینکه ژانویه استانبول بودم و اثن مشابه ماشین خودم رو اونجا ندیدم اگر بخام با ماشین خودم برم استانبول خدایی نکرده اتفاقی بیفته اونجا برای ماشین چیکار باید کرد؟ آیا لوازم یدکی رو میشه اونجا پیدا کرد؟
اگر یه وقت مثلا ماشین غیر قابل حرکت بشه اونجا چه جوری میشه برگردوندش ایران؟
سوال بعدیم این هست که تو مسیر وان تا استانبول جاذبه گردشگری ارزشمند هست که بیارزه براش هزینه کرد و با ماشین رفت و برگشت؟
سوال آخرم هم اینه که تو ترکیه امکان حمل کاروان با کشنده سواری محدودیت داره؟
درآخر با سپاس از شما اگر پیشنهادی برای سفر به استانبول با خودروی شخصی دارید لطفا ارایه بدید و ما رو از راهنماییهای خوبتون بهره مند کنید
تشکر
پاسخ:
سلام
در تمام شهرهای بزرگ ترکیه از جمله وان نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش خودرو های معروف از جمله کیا موتورز هست . اگر ماشین غیر قابل حرکت بشه طبق بیمه نامه ای که دارین باید با شرکت بیمه تماس بگیرین و بیان براتون بکسل کنن
در مسیر وان تا استانبول (که بهتره بیاید سمت مرز بازرگان و از اونجا برید استانبول جاذبه گردشگری آنچنانی نیست) اما شهر های زیبایی مثل آغری- ارزروم - سیواس- انکارا هست که میتونین اون شهر ها رو هم بگردین
در مورد کاروان هر چند کم دیدم اما محدودیتی نیست (البته فکر نکنم که با اپتیمای 2015 کاروان بکشید)
من موقع سفر به استانبول معمولا مسیر رفت رو از ترابزون و تمام از کنار دریا میرم و برگشتنی هم مسیر آنتالیا رو انتخاب میکنم . منتهی کمی زمانش طولانی تر هست و سه چهار باک هم باید در ترکیه سوختگیری کنید
۲۳ بهمن ۹۳ ، ۱۵:۴۸ رضا علیپور
با سلام خدمت آقا رضا
خیلی خیلی ممنونم از راهنمایی های خوبتون در سایت . می خواهم با خانواده اوایل اسفند 93 به وان رکیه سفر کنم هم برای مسافرت و هم برای خرید لباس . می خواستم اگه زحمت نباشه قیمت هتلها و مراکز خرید که جنسهای خوبی دارند و قیمت هاشون مناسب هست رو ازتون بپرسم .
بازم ممنونم ازتون
پاسخ:
سلام
بنظرم در مورد سوال های شما توضیح کامل و مشروح در وبلاگ هست . لطفا یکبار مطالب رو از اول مطالعه بفرمائید چنانکه موردی مجهول مانده باشد در خدمت شما خواهم بود
۲۲ بهمن ۹۳ ، ۲۲:۴۰ شهروند تبریزی
سلام آقا رضای گل...سوالی داشتم وقتی برای یکی موقغ برگشت ارزیاب مهر معافیت گمرکی میزنه ..اگه همان سال دوباره به مسافرت بره دیگی نمیتونه هیچ خریدی داشته باشه ؟! یا مقدار کمی میشه با همان پاسپورت مهر خورده آورد؟!
پاسخ:
سلام
مقدار خیلی کمی میشه آورد

خیلی کم
با سلامی دوباره و تشکر.
من میخوام چهارشنبه 22 بهمن صبح زود از اردبیل حرکت کرده و فکر کنم اگه مشکلی پیش نیاد تا ظهر مرز باشیم و نهایتا بعد از ظهر وان باشین.میخواستم در مورد هتل کمک کنید.اینکه کدوم هتل بریم که هم تر و تمیز باشه و هم قیمت مناسب و هم امن.اگه میشه راهنمایی کنید.
بازم تشکر از اطلاعات مفیدی که میدین.
پاسخ:
براتون ایمیل میزنم
۲۰ بهمن ۹۳ ، ۱۷:۴۷ شهروند تبریزی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
باسلام بنده اخیرا 2 شب و سه روز رفتم وان و جمعه برگشتم...قبل از رفتم از مطالب مفید سایتتون استفاده کردم که جاداره تشکر کنم.. دوخانواده رفتیم 5 نفر ...با ماشین شخصی رفتیم خوی و از طریق **** **** *** *** با ون به وان رفتیم نفری 40000 تومان که بیمه هم داشت.قیل از رفتن با این شرکت تماس تلفنی داشتیم و جا رزرو کردیم...برگشتنی هم با همان ون برگشتیم به خود 30 لیر ترکیه....تنها ایراد سفر از خوی مهطلی ماشنها در مرز بود که اگر با خودروی خود تا مرز میرفتیم شاید یکساعتی فرق میکرد ...صف برای خروج و...هم کمی زمان بدر نسبتا شلوغ بود که البته به ما گفتند الا خلوته !!! معلوم شد که نباید به وقت روزهای تغطیل ایران سفر کرد که از قراری در مرز معطلی زیادی خواهد داشت....بنده نظرم هتل رویال برک یا آکدامار بود ولی همسفرهایم قبلا هتل ایلوان را به نرخ مناسبتری تلفنی و بدون پیش پرداخت رزرو کرده بودند 2تخته شبی 100 لیر و 3 تخته 130 لیر ...هتل سه ستاره بدی نبود ولی بشخصه حاضر بودم شبی 70 لیر اضافه پرداخت کنم و به رویال برک و یا نهایتا اکدامار بروم...بردن دلار با صرفه تر از لیر بوده و علاوه بر صرافی ها موقع خرید مغازه ها هم قبول میکنند...تخفیفات خوبی برای اجناس زمستانی زدن که میتوان کمی هم چانه زد برای تخفیف بیشتر....منتها موقع برگشتن ارزیابها احتمال زیاد برای یکی از پاسپورتها مهر استفاده معافیت گمرکی خواهند زد که برای ما این اتفاق افتاد...غذاهای وان بسیار خوب و بهداشتی و خوشمزه هستند...ملت با فرهنگ و ایرانی دوستی دارن...راحت ارتباط برقرار میکنند و برعکس فروشندگان در ایران خوش برخورد و باحوصله هستند حتی اگر خریدی نکنید...به نظرم برای گشتن و بررسی اجناس حداقل باید دوروز اونجا ماند...حتما برای یکبار رفتنش میارزد..به ما خوشگذشت امیدوارم به شما هم خوش بگذره..اگر سوال خاصی باشه در خدمتم
پاسخ:
سلام
ممنون که بعد از برگشتن هم وبلاگ خودتون رو فراموش نکردید
اگر عکس قابل انتشار دارید لطفا بفرستید
ببخشید آقا رضا پیغام من رو دریافت کردید؟؟
پاسخ:
من فقط یک پیغام از خواننده گرامی بنام "زهره" گرفته بودم که اونم بلافاصله جواب دادم . چی بود مشکل؟
بله حرف شما کاملا درسته نمی دونم چرا این اشتباهو کردم:).اون موقع که ما رفتیم 2.28بود
سلام .ما چند ماه پیش به وان رفتیم و طبق توصیه شما دلار بردیم وهردلارو 2.7 لیر گرفتیم که خیلی به صرفه بود.اما الان با این قیمت دلار و نرخ 2.4 که حساب کردم بردن لیر انگار به صرفه تره درسته؟
پاسخ:
سلام
قطعا یک جای محاسبات رو اشتباه کرده اید . در تاریخ ترکیه هیچگاه نرخ تبدیل به 2.7 نرسیده است. الان که 2.46 است در کل تاریخ اقتصادی ترکیه بیسابقه و برای اولین بار است که نرخ تبدیل اینقدر شده است . بردن لیره در هیچ زمانی بصرفه نیست
سلتم ممنون از مطالب مفیدتون من میخوام 22بهمن برم وان ولی میخواستم بپرسم اگه ساعت 3.30تا 4برسیم مرز رازی
میتونیم از مرز با ماشین شخصیه خودمون رد بشیم یا نه با تشکر
پاسخ:
سلام
مرز تا ساعت 5 باز است اما بهتره که حداقل دو ساعت زود تر اونجا باشید تا بتونین با ماشین شخصیِ خودتون از مرز رد بشین
لطفا بهم بگین من میخوام ماه اینده برم به نظرنون مناسبه قیمنتها
امنیت برقراره لطف راهنمایم کنین
پاسخ:
قیمت مناسب هست اما فقط لباس زمستانی موجود هست
امنیت هم برقراره
با سلام، ممنون از مطالب خوبتون
شما اطلاعاتی از سفر به دبی یا چین دارین؟ یا اینکه فقط در مورد ترکیه ست؟
من کیش هستم، خیلی امکان رفتن به چینو ندارم بعلت عدم آشنایی، بخاطر همین میخواستم از شما بپرسم خرید چه اجناسی در ترکیه نسبت به جاهای دیگه مناسب تره، مثلا روسری بهتره یا کیف و کفش یا لباس....
میخوام بوتیک بزنم نمیدونم از کجا شروع کنم، چین، دبی یا ترکیه:(
پاسخ:
سلام
من چین و دبی هم رفتم
اما برای خرید پوشاک (در شرایط فعلی) هیچ جا بهتر از ترکیه نیست
۱۰ بهمن ۹۳ ، ۲۱:۲۹ آرمین اصغری
سلام وتشکر از وب سایت جامع کاملتان
لطفا در مورد دریافت ارز مسافرتی برای سفر زمینی از مرز رازی توضیح دهید.
متشکرم
پاسخ:
سلام
مسافرتهای زمینی ارز مسافرتی ندارند
فقط مسافرتهای هوایی اونم بعد از گیت خروجی فرودگاه
سلام , خسته نباشید بابت پیج مفیدتون , من برای عید نورپز با خوانواده عازم سفر به وان هستیم به نظر شما ما با مشکل رزرو هتل و کمبود جا مواجه میشیم یا نه به مقدار کافی هتل نسبت به شلوغی عید هست و دیگر اینکه هوا در ایام عید در وان چطوره من بچه ی کوچیک دارم میخواستم ببینم خیلی سرما و یخبندان ست یا نه سپاسگذار
پاسخ:
سلام
مشکل اقامتی نخواهید داشت چون در وان هتل به تعداد کافی وجود دارد. آب و هوا خنک مایل به سرد است اما آزار دهنده نیست
خسته نباشید،میخواستم بپرسم اگه بخوایم با خودرو شخصی از مرز رد شیم به روابط و اینا گیر میدن؟که چه نسبتی با هم داریم و اینا؟!
پاسخ:
سلام
نه دوست عزیز کسی به این چیزا گیر نمیده . مگه جاهای دیگه گیر میدن ؟!؟ راحت باشید
با سلام
با تشکر از زحمات شما اگر بخوایم ماشینو بزاریم و بدون خودرو سفر کنیم در مرز رازی هزینه پارکینگ بابت نگهداری هر شبانه روز خودرو چه مبلغی رو دریافت میکنه ؟
پاسخ:
سلام
فکر میکنم حدود 3000 تومان برای هر شبانه روز
ممنون از راهنماییتون...سرعین هم که پیشنهاد دادید خوب هست و زیبا..بهر حال جای جدید بد نیست ادم ببینه...این لالایی زیبا هم تا چند سال پیش خواب میاورد اما چند وقته جز کابوس نصیب نمیکنه..به خاطر زوال مناطق تفریحی و توریستی و تاریخی بدست هموطنان گرامی و مسئولین فداکار!
درود به دوست گرامی

با تشکر از پاسختون...سرعین هست اما برای سفر به خارج برنامه ریزی میخوام انجام بدم....
کلا بخواید حساب کنید میشه بجای جزیره فی فی در تایلند رفت کیش و یا بجای تبت رفت دماوند و یا بجای کویر در عربستان رفت کویر ایران و خیلی مثالهای دیگه .بدلیل زیبایی بیش از اندازه ایران و جاهای دیدنی فراوان اون...ولی یه اما داره که خودتون بهتر میدونید...در درجه دوم هم بنظرم وقتی کسی ایرانو ندیده نباید سفر خارجی بره....و سوم اینکه به نظرتون از مرز رازی نزدیکتر هست به انکارا یا از مرز بازرگان....

بدرود
پاسخ:
سلام
پس شما که لالایی بلدید دوست عزیز ....
از بازرگان نزدیکتره
سلامی دوباره

برای سفر به ترکیه راه های ارتباطیو مفصل توضیح دادین و ممنون....اگه میشه و اطلاع دارید بفرمایید برای استفاده از چشمه اب گرم معدنی در این ماه کجا میشه رفت (البته تمام مکانهاش تو اینترنت هست..اما متوجه نشدم کدوم مناسبه و بازه تو این ماه)..مسیر حرکت هم خوی ..وان..ادامشو لطفا راهنمایی کنید.(ادامه مسیر از وان به چشمه که مورد نظر شماست)...با تشکر
پاسخ:
من تا بحال نرفته ام اما در ارزروم و قونیه هست. اما اگر قصد استفاده از آبگرم معدنی هست همین سرعین خودمون که هست که
سلام دوست عزیز
دمت گرم خیلی اطلاعاتت مفید بود.
با سلام و تشکر
هوای آنتالیا در ایام عید چطور است؟
ایام عید مرزها امن هستن مخصوصا از لحاظ پولی که با خودمون میبریم احتمال دزدینش که وجود نداره ؟
پاسخ:
سلام
هوا خوب (رو به خنک ) هست در اون ایام معمولا
آنتالیا فاصله اش با ایران زیاده و باید با هواپیما تشریف ببرید
حداکثر پولی که هر نفر میتواند با خود خارج کند 5000 دلار است . و احتمال سرقت در هیچ کجای دنیا صفر نیست
با سلام و تشکر
بیزحمت می خواستم بدونم در مسافرت با اتوبوس موقع خروج از مرز ایران آیا پاسپورتها شخصا به باجه داده می شود یا توسط راننده ؟ موقع ورود به مرز ترکیه چطور؟
ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
باید شخصا ارائه شود.
سلام خسته نباشید
من میخواستم از طریق زمینی برم وان میخواستم بدونم چه وسایلی رو میتونم ببرم برای فروش و چقدر از هر کدوم مجازه
و لطفا بگید کجا میتونم بفروشمشون
پاسخ:
سلام
معمولا دیدم سیگار و شکر برای فروش می برند چتر باز ها . اما از محل فروشش اطلاعی ندارم
سلام واقعا ممنون از اطلاعات من هر سال اینموقع میرفتم استانبول واسه خرید ولی با خوندن مطالب شما تصمیم گرفتم برم وان فقط استانبول الان بیشتر 50% و 70% تخفیفاش. سوالم این بود که وان تخفیف زمستونیش کیه؟اویل بهمنه یا اواسط؟ ممنون
پاسخ:
سلام
اواسط بهمن به بعد زمان مناسبیست
۱۹ دی ۹۳ ، ۲۲:۳۱ امیر کاظمی
سلام از تبریز تا استانبول اتوبوس وجود داره؟ چند ساعت راهه حدودا؟ قیمتش چقدره؟ مرسی که جواب میدین
پاسخ:
سلام
تبریز به استانبول اتوبوس هست و حدود 40 ساعت - قیمتش رو دقیق نمیدونم باید از ترمینال بپرسید
سلام من میخوام از تبریز تا وان با اتوبوس برم میخوام بدونم میشه از وان تا استانبول رو هم با ماشین یا اتوبوس رفت؟؟ ممنون میشم یه راهنمایی کامل بکنید
پاسخ:
بله میشه
میتونین از وان بلیط اتوبوس برای استانبول تهیه کنید اما مسیرش طولانیه
سلام می خواستی بدونم ماشین های پلاسموسیت منطقه آزاد (اروند یا ارس ...) رو میشه کاپتاژ کرد یا نه؟
پاسخ:
سلام
دقیقا اطلاع ندارم اما یکی از دوستان که ماشین پلاک ارس داشت ادعا می کرد که این ماشینها برای خارج شدن از مرز نیازی به کاپوتاژ ندارند و فقط باید از سازمان مناطق آزاد مجوز خروج موقت گرفت چون این ماشینها اصولا ماشین داخل کشور محسوب نمی شوند.
بسیار بسیار از راهنمایی کاملتون ممنونم .
با تشکر فراوان
سلام ، خسته نباشید ممنون از اطلاعات خوبتون
من و همسرم میخواستیم با ماشین شخصی عید بریم وان و از اونجا با هواپیما استانبول میخواستم ببینم که شرایط وان در عید از نظر قیمت اجناس و هتل چجوری هست و اینکه چه قدر بار می تونیم با ماشین شخصی بیاریم و اگر بدون ماشین باشیم چه قدر؟
یه سوال دیگه ام داشتم سفر به استانبول از وان به صرفه مالی هست یا نه ؟
ممنون
پاسخ:
سلام
وان در ایام عید کمی شلوغ تر از بقیه اوقات هست
در مورد آوردن بار با ماشین و بدون آن تفاوتی نیست
سلام ، خسته نباشید و ممنونم از اطلاعات خوب و مفید شما.
میخواستم بپرسم که اگر به قصد خرید برای بوتیک بخوام برم الان هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ باز بودن مغازه ها( ایام ژانویه ) و هم اینکه امنیت و هوا چطوره ؟
من قبلا چند بار استانبول هوایی رفتم . و یه بار از مرز بازرگان تا ایغدیر رفتم . الان اگه با تور برم از تهران بهتره یا شخصی و تکه تکه خودمو به مرز برسونم ؟
اگر زودتر جواب بدید ممنون میشم تا تدارک سفر ببینم.
باز هم از زحماتتون ممنونم.
موفق باشید.
پاسخ:
سلام
بنظر من برای چنین خریدی تا اواسط بهمن صبر کنید . الان که تخفیفات آخر سال میلادی رو به اتمام هست
سلام و ممنون ازتون
تبریز به وان اتوبوس مستقیم داره؟
پاسخ:
سلام
بله
قیمت بلیط اتوبوس VIP هم فکر میکنم حدود 90 هزار تومان هست اگر اشتباه نکرده باشم
آقا رضا سلام
ماجدا از وبلاگ خوب و با ارزش شما اطلاعات کافی برای سفر زمینی به وان از مرز رازی را کسب نمودیم و به وجود شما دعا کردیم و از زحمات فراوان و باحوصله تان در وبلاگ بسیار متشکر و ممنون هستیم
انشا الله پس از برگشت از وان از اطلاعات و عکسهای خوب برا یتان خواهیم فرستاد باتشکر فراوان
دوستان شما : گلی و منتظری
پاسخ:
سلام
من هم از شما ممنونم
منتظر عکسها و خاطرات شما هستیم

عکسها متعلق به خودتونه همین که نام وعکسهای خوی دست رس مردم ورد زبونا باشه برام کافیه -شما هم خوب اطلاعاتی دارین ها جیران
پاسخ:
سلام
من به مردم خونگرم و مهربون خوی خیلی بدهکارم ....
دوستان بسیاری در خوی دارم که شما هم به این جمع اضافه شدین
ممنون از ابراز لطف شما
با سلام،واقعا خوشحالم که با انسانهای خوب و خوش قلبی مثل شما هموطن هستم.واقعا ممنون.
پاسخ:
سلام
این نهایت لطف شماست . از ابراز محبت شما سپاسگزارم
ممنونم از راهنماىى تشکر
سلام ممنون و تشکر از وب سایت پر بار و راهنمایی های تون
من و خانمم برای اولین بار میخوایم بریم وان
سوالی داشتم که برای رفتن با ماشین شخصی باید عوارض بنزین رو بدم ؟چقدر؟
با وجود این عوارض اجباری که خیلی گران میشه.؟
پاسخ:
سلام
عوارض بنزین به ازای هر لیتر ظرفیت باک ماشینتون 6300 تومان هست
در مورد گرون شدنش بخدا من بی تقصیرم . بازم که از هزینه هواپیما یا کرایه راه توسط ماشینهای بیرون که ارزونتره که
با سلام و عرض ادب
میخواستم بدونم
١-ساعت کار مرز رازی
٢-آیا همه روزه باز است ؟روزهای تعطیل رسمی و جمعه ها نیز باز است؟
٣-مبالغ واریزی ٢٨ هزار تومان و ٣ هزار تومان در حال حاضر نیز معتبر هستند (آذر ماه ٩٣)
٤- ایام تخفیف در وان کی هست، آیا از ٢٩ آذر تا ١٠ دی فروشگاه های وان تخفیف دارند؟
با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
مرز رازی (طرف ایران) از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر یکسره و همه روزه فعال است
مبالغ خروجی در حال حاضر و تا آخر سال معتبر هستند . خوشبختانه دولت تدبیر و امید یادش رفته این یک قلم را وسط سال هم "اصلاح قیمت!" بکند
ایام تخفیف از اول دی تا دهم دی بهترین زمانشه
سلام آقا رضا. ممنون و سپاسگذار.
بدون محدودیت مالی لطفا بفرمایید تقریبا چند دلار و چند لیر برای سفر به همراه داشته باشیم؟
بازم ممنون
پاسخ:
سلام
برای سفر به کجا؟
اگر با خودرو شخصی به وان بخواهید بروید نیازی به بردن لیره ندارید و برای هر نفر در هر روز 50 دلار کافیست. این رقم فقط برای رفت و آمد (از مرز زمینی رازی) و اقامت و خورد و خوراک کافیه و برای خرید کردن هم هر چقدر دلتون میخواد .
اما اگر زمینی بخواهید بروید و مرز را پیاده رد کنید نفری 20 لیره برای کرایه ون (از مرز رازی تا وان) به همراه داشته باشید
سلام آقا رضای عزیز

ما شنبه 6 صبح با خودرو شخصی به سمت مرز رازی رفتیم و بعلت باران و تگرگ فراوانی که میبارید ساعت 10 صبح رسیدیم و ماشینو تو پارکینگ مرز پارک کرده و وارد سالن گمرک شده و با ازدحام جمعیت مواجه شدیم و علت قطع برق سمت ترکیه بود و دقیقا" سه ساعت توی اون کانتینر سرپا موندیم بعد از سه ساعت یک پلیس ترک اومد و گفت فقط مسافرینی که بلیط هواپیما دارن و اونایی که قرار برا امتحان دانشگاه برن وان میتونن رد شن و بقیه که میخوان از معافیت استفاده کنن باید برگردن که باعث هیاهو و بگو مگو شد و خوشبختانه چون ما برا امتحان میرفتیم بما اجازه دادن و رد شدیم ( این اولین بار بود که من از این مرز میرفتم و باید بگم خیلی مرز خودمونی و باحالیه )
امروز دوشنبه از صبح ساعت 9 توی مینی بوس توی وان میگشتیم تا مسافر مرز رازی پیدا کنه و بالاخره ساعت 12 راه افتادیم و خیلی راحت از مرز رد شده و به تبریز آمدیم . چند تا عکس گرفتم که حتما براتون میفرستم )
از لحاظ امنیت تا امروز هیچ مشکلی نیست - فروشگاهها باز و هوا ابری و بعلت بارش برف و باران سرد بود .

در پایان از تمام اطلاعات مفیدی که ما را در این سفر همراهی کرد بینهایت ممنون و سپاسگزارم .
پاسخ:
سلام
ممنون که من و دوستان رو فراموش نکردید
بیصبرانه منتظر عکسها هستم
۰۱ آذر ۹۳ ، ۱۶:۳۳ رضا فراهانی
آقا رضای عزیز، سلام. وقت به خیر.
اولا ممنون از راهنمایی های خوبت و اینکه وقت میذاری. می خواستم بدونم.
1- آیا از نظر امنیت اونطرف خبر داری. می گن خیلی امن نیست. (البته 2 هفته پیش می گفتن)
2- آیا یکشنبه ها فروشگاه ها و مراکز خرید کاملا تعطیله ؟
3 - وضعیت سرمای اونطرف چطوره
ممنون از راهنماییت.
پاسخ:
سلام
به لحاظ امن بودن در حال حاضر مشکلی نیست و مسافرت بلا مانعه !
یکشنبه ها تقریبا 75 درصد فروشگاهها (بخصوص نمایندگیهای معتبر پوشاک) تعطیل هستن
در مورد وضعیت آب و هوا در پست مربوطه لینک هواشناسی رو گذاشتم که میتونین دقیقا بررسی بفرمائید
۲۹ آبان ۹۳ ، ۰۶:۴۷ زینب کاظمی
سلام.
پولی که باخودمون میتونیم موقع عبور ازمرز به همراه داشته باشیم چقدراست؟
ممنون
پاسخ:
هر نفر حداکثر 5000 دلار
بفرمایید عکس ها رو کجا آپلود کنم
پاسخ:
سلام
اگر ممکنه به آدرس زیر ایمیل بفرمائید
daramad1393@yahoo.com

اگر ممکن نباشه در هر فضای رایگان آپلودی که دم دستتون هست آپلود بفرمائید و لینکش رو ارسال کنید
بیصبرانه منتظرم
مرسی راهنمایی کردید منظور شما کدام اتو بوسها هستند ؟از کدام شهرها وچه ساعتهایی حرکت میکنند ؟ما ساکن سراب هستیم
پاسخ:
از ترمینال تبریز هر روزه اتوبوس به مقصد وان هست. اتوبوسها از مرز بازرگان میروند و بازرگان تا وان 265 کیلومتر فاصله دارد. راه دیگرش هم اینست که صبح ساعت 8 خودتان را به ترمینال خوی برسانید و از آنجا با نفری 45000 تومان مستقیما با سواری به وان بروید .
سلا م .ازتجربه و راهنماییهای شما خیلی استفاده کردیم.ازشما تشکر میکنم. ما تصمیم گرفتیم از شهر وان به ازمیر پرواز کنیم.اگر با قطار یک کوپه خانوادگی بگیریم بچه ها میتوانند استراحت بکنند؟ساعت چند به وان میرسیم؟از ایستگاه راه اهن وان به فرودگاه چطور برویم؟کرایه چقدر میشود؟ایا راه اهن به فروردگاه دور است؟
پاسخ:
سلام
اگر تجربه من را قبول دارید از سفر به وان با قطار به شدت خودداری کنید. اتوبوس هزاران بار بهتر است . سفر با قطار جز معطلی و اعصاب خرد کنی و اذیت و خستگی و اتلاف وقت نیست
با سلام
و با تشکر از اطلاعات با ارزش و دقیق شما

من و دخترم روز شنبه با خودرو شخصی از تبریز به مرز و از مرز با تاکسی به وان میریم و فرداش یعنی یکشنبه برمیگردیم

- به نظر شما چه ساعتی برا رفت و چه ساعتی برا برگشت خوبه و پارکینگ مرز امنیت داره

ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
ساعت 9 صبح مرز باز می شود و چون پیاده میخواهید مرز را رد کنید ده دقیقه بیشتر کار ندارید (بشرطی که خروجی را در شهر خودتان واریز کرده باشید). برای برگشت ساعت 3.5 به وقت ترکیه (پنج به وقت ایران) باید در مرز باشید .
پارکینگ مرز امن هست . رسید پارکینگ هم به شما می دهند . فقط رو باز است و خاکی
سلام
ممنون از همه توضحات بسیار دقیق
مى خواستم بدونم وضعیت وان از لحاظ امنیت در حال حاضر به چه صورتى ؟
پاسخ:
سلام
در حال حاضر امنیت برقرار و مشکل خاصی نیست . با خیال راحت سفر کنید
سلام سفر با قطار از تبریز به وان ایا برای خانواده ای که اقا همراهسان نیست ایا امنیت دارد؟ ایا در مرز مسافرا وقتی از قطار پیاده میشوند مورد ازار واذیت قرار میگیرند ؟ جزییای سفر با قطا ر به وان از تبریز را اگر توضیح بدهید ممنون میشوم
پاسخ:
سلام
قطار امنیت دارد و در مرز هم مسافران را پیاده نمی کنند ، بلکه مامورین مرزبانی به داخل قطار می روند ، اما چنانچه بارها گفته ام ، مسافرت با قطار را به هیچ عنوان من العناوین ! توصیه نمیکنم. اتوبوس صد بار بهتر و راحت تر از قطار است
اولا زمان بسیار زیادی تلف می شود . در ثانی قطار ها اصلا راحت نیستند و خستگی سفر با قطار بیشتر است
با عرض سلام وتشکر بى نهایت، ، این جریمه بنزن درسته؟ واز تمام مرزها به طرف ترکیه اعمال میشود ،ممنون میشوم پاسخگو باشید.
پاسخ:
سلام
بله - از 30 مهرماه برای تمام مرزهای زمین ترکیه اعمال می شود
از تاریخ 30 مهر کلا معافبت بنزین برداشته شد. که با یه تابلوی بزرگ روی دیوار اعلام کرده بودند
آقا رضای عزیز سلام . با استفاده از تجربیات شما رفتیم وان و آکدامار برگشتیم (12 آبان تا 15 ابان) همه چیز خوب بود و خانم ها در خرید خودشون رو خفه کردند فقط هوا خیلی سرد بود و تا طهر همه جا یخ زده بود. برای نهرانی ها بگم که موقع برگشتن ساعت 3 بعداز ظهر از مرز راه افتادیم با توقف بابت ناهار در خوی ساعت 2 صبح رسیدیم میدان آزادی . مجددا از شما تشکر میکنم. ضمنا با صحبت به زبان آذری همه مشکلات حل میشه.
پاسخ:
سلام
دستتون درد نکنه
اگه عکس قابل انتشار دارین بفرستین بذاریم تو وبلاگ
مرسی
باسلام.بنده واسه خریدلباس میخوام به شهروان برم.بنظرتون قیمتهابصرفه هستن یابااینجافرق ندارن.ممنون میشم نظرتون روبدونم/
پاسخ:
سلام
بصرفه هست
با اینجا خیلی فرق داره قیمتها
سلام حال شما؟ آقا رضا ازشما به خاطر ارائه این همه اطلاعات مفید واقعا تشکر میکنم هم خودم هم خانواده. ماتا یه روز به عیدقربان مونده به مدت دوشب وسه روز اونجا بودیم که تازه داشت شلوغیها شروع می شد .هتل فوادبودیم شبی45لیر.هتلش خوب بود مخصوصا که مرکز شهر بود ماشین راگذاشتیم توی پارکینگ وبرگشتنی دراوردیم.ازنظرخرید خیلی خوب بود البته این که میگن ارزونه نه ارزون نیست ولی اون پولی که شما اینجامیدین به جنس چینی اونجا میدی به جنس ترک .ودیگه این که ازهتل فوادکه دردرمیاین ازسرکوچه برین به طرف راست که اکثرفروشگاهها اون طرف ن البته براکسایی گفتم که اولین بار ه که میرن وسردرگمن.وازدرهتل به طرف چپ هم برین فروشگاه عمده فروشی لباس زیر مردانه وزنانه هست باقیمت مناسب. فروشگاه ویار برالباسهای خونگی وکادویی خی لی خوبه به طبقه بالا هم سربزنین.ازویاربرین جلوتریه فروشگاه بزرگ هست که جنساش به روزوعالی وخاصه فکرکنم اسمش بورجو بود.خیلی ببخشین سرتون رادرداوردم خواستم یه کم اطلاعات داده باشم.اقارضا الان که وان میگین بصلاح نیس رفتنش، به نظرشما براخرید ایغدیرچطوره؟ اونجاکه ناامن نیس؟ بسیاربسیارازشما برادربزرگوارسپاسگذارم
پاسخ:
سلام
دستتون درد نکنه . بالاخره یک نفر هم پیدا شد که بعد از برگشتن از وان یاد ما بیفته . ممنون بابت اطلاعاتتون . اگه عکس قابل انتشار گرفتین بفرستین بذاریم تو قسمت تصاویر . ایغدیر شهر قشنگیست اما بنظر شخصی خود من ، برای خرید بپای وان نمیرسه
سلام یه سوالی داشتم از وان تا استانبول چفدر راه هست
پاسخ:
حدود 1800 کیلومتر (فاصله جاده ای)
چون وان شرقی ترین شهر ترکیه محسوب می شود
سلان آقا رضا یه سوال داشتم می خواستم بدونم امکانش هست که واسه عاشورا تاسوعا مرز رازی و ببندن؟!
پاسخ:
سلام
نه - مرز در روزهای تعطیل هم باز هست
سلام. ممنون از راهنمایی های مفیدتون
1.من و دوستم می خوایم تو این هفته بریم وان ، به نظر شما الان اونجا ناامن هست و کلا از نظر امنیت چه طوره؟
2.از ترمینال تهران برا وان ماشین هست؟
3.لیر رو از ایرا باید تهیه کنیم یا شهر وان هم ممکنه .کدوم راحت تره؟
پاسخ:
سلام
فعلا امنیت وان و مناطق کرد نشین تضمین شده نیست و سفر توصیه نمیشه .
بله از ترمینال غرب اتوبوس هست
نیازی به بردن لیره نیست . دلار ببرید و همونجا تعویض کنید
ضمنا پست های این وبلاگ رو هم کامل بخونین . بسیاری از سوالات و ابهامات رفع خواهد شد
۲۴ مهر ۹۳ ، ۱۴:۰۰ سجاد علیزاده
سلام وقت بخیر
آقا رضا من از اورمیه مزاحم شدم ، دارم گواهی نامه می گیرم با ماشین برم ترکیه ، فقط خواستم بدونم با پلاک کاپوتاژ ( پژو پرشیا تو نظرمه ) چند ماه می شه تو ترکیه تردد کرد ؟ ( مقصد به احتمال زیاد آنکارا )
ممنون

پاسخ:
سلام
کاپوتاژ اعتبارش یکساله هست اما ویزای شما برای ترکیه ۶ ماهه است. بنابراین باید قبل از ۶ ماه یکبار ورود و خروج بزنید مچددا
سلام
تو اخبار شنیدم که تو شهر وان اغتشاش شده به خاطر مسایل اخیر سوریه و ترکیه، آیا واقع اینطوره؟ الان امنیت داره بریم؟
براى خرید لباس براى فصل سرما الان رو پیشنهاد میدید یا کریسمس رو؟
ممنون از لطف شما که با صبر و حوصله جواب همه رو میدید
پاسخ:
سلام
در حال حاضر شرایط مناطق کردنشین ترکیه مثل وان مناسب نیست
بهتره فعلا دست نگه دارید و بعد از آروم شدن مجدد اوضاع تشریف ببرید
سلام مجدد آقا رضای عزیز
متن سفر نامه بصورت PDF آماده شد. فقط نمیدونم کجا باید آپلودش کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید
پاسخ:
سلام
ممنونم دوست عزیز . لطفا به daramad1393@yahoo.com ایمیلش کنید . فقط اگه فایل متنیش (word) رو بفرستین بهتره چون از پی دی اف نمیتونم متنش رو کپی کنم بیارم اینجا
سلام
میشه عوارض خروج از کشور و عوارض شهرداری رو خود شهرمون البته ما تبریز هستیم اینجا پرداخت کنیم تا تو مرز دیگه به نوبت بانک نشینیم
پاسخ:
بله
در این مورد در پست مربوطه توضیح مبسوط داده شده به همراه شماره حسابها
لطفا مطالعه بفرمائید
۰۲ مهر ۹۳ ، ۲۲:۳۶ سینا آغشلوئی
عکساتون چقدر شبیه عکسهای من هست انگار خود من گرفتم
پاسخ:
سلام
عکسها رو من نگرفتم دوست عزیز. من عکاس ماهری نیستم . این عکسها از سایتهای مختلف و ویکی پدیا جمع آوری شده تا راهنمای کسانی باشه که برای بار اول میرن خارج از کشور . هر کدوم که مال شماست بفرمائید تا اسم شما رو زیرش درج کنم . اگر هم راضی نباشید همراه با عذر خواهی حتما حذف خواهم کرد .
سلام آقا رضای عزیز. قبل از هرچیز خواسنم تشکر کنم بابت راهنماییتون. من و دوستم با دوچرخه رفتیم و سفر بسیار خوبی شد. مطالب وبلاگتون خیلی بدرد خورد. برای رد شدن از مرز با توجه به اینکه با دوچرخه بودیم، نهایت همکاری به عمل اومد و بسیار سریع از مرز گذشتیم. فقط جاده چون در دست احداث بود کمی ادیتمون کرد. مردمش هم بسیار مهمان نواز و خوش برخورد بودن. راستی برای اون دسته از دوستانی که مایل به صرف فست فود هستن، باید بگم که ( کینگ برگر) یه شعبه داره. از میدان "بش یول" به طرف خیابان جمهوریت، اولین چهار راه دست راست.
فقط تنها مورد بدی که برخوردیم تو مسیر برگشت با توجه به اینکه مجبور شدیم بنا به دلایلی با ماشین برگردیم مرز، راننده ها خیلی نامردی کردن و پس از کلی جنگ و دعوا با کرایه نجومی که ازمون گرفتن مارو برگردوندن !!
بجز همین مورد همه چیز عالی بود. برخورد مردم، قیمت اجناس، غذا ( مخصوصا صبحانه).
محض اطلاع دوستان عرض کنم که اگر دنبال خوردن گوشت خوک هستین، تو وان ازین خبرا نیست. مردمش به شدت مسلمونن و حتی اگه بخواین یه شیشه آبجو بخرین، اونو تو روزنامه و پلاستیک میپیچن تا دیده نشه ! اصن یه وضعی !!
شاید گزارش سفر رو نوشتم و بصورت فایل پی دی اف براتون فرستادم تا در صورت نیاز تو وبلاگ قرار بدین.
ببخشین که خیلی حرف زدم
بازم ممنون ازینکه این راهنمایی های مفید رو انجام دادین
نوید
پاسخ:
سلام
ممنون که بعد از برگشت هم ما رو از یاد نبردین
منتظر سفرنامه شما هستیم .
اگر هم عکسی دارین که به درد خوانندگان وبلاگ میخوره خوشحال میشیم بفرستین بنام خودتون منتشر کنیم
سلام ممنون از اطلاعات خوبتون یه سوال داشتم من و همسرم شاید ۱۵ مهر به وان سفر کنیم از مرز رازی بوسیله ون های لب مرز به نطرتون اونوقت امن مسیر؟
پاسخ:
سلام
مسیر وان همیشه و در تمام فصول امن است .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">