راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

سلام

یکی از سوالاتی که به دفعات توسط دوستان پرسیده می شود ، مسئله ارز همراه مسافر است . آنهایی که یکبار به ترکیه (یا هر کشور دیگری) سفر کرده اند ، پاسخ این سوال را به روشنی می دانند ، اما افرادی که برای بار اول مسافرت می کنند ، همیشه این سوال برایشان مطرح است که باید دلار همراهشان باشد یا لیر ترک؟


OR



به هزار و یک دلیل بردن دلار بهتر و بصرفه تر است . اما ذهن پویای این عزیزان با همین یک کلمه قانع نمی شود و بدنبال جواب سوال دوم هستن که :


چرا بردن دلار بهتر از لیره ترک است؟!؟!؟

چند دلیل از آن هزار و یک دلیل ! رو عرض میکنم

دلار ارزی بین المللی و بسیار معتبر تر از پولهایی مانند لیره ترک و ریال ایران است . همه جا میتوانید خرجش کنید و یا با کمترین تلاش ، آن را به ارز دیگری تبدیل کنید . در حقیقت دلار مانند طلا ، سرمایه ای با ریسک بسیار پایین محسوب می شود .

با بردن دلار ، چنانچه تصمیم گرفتید از ترکیه به کشور دیگری (مثل گرجستان) سفر کنید ، با خیال راحت در آن کشور نیز دلار های شما را بسادگی با پول کشور مقصد تعویض خواهند کرد.

ارزهای متفرقه مانند لیر ترکیه ، همواره در حال سقوط هستند . تا یکماه پیش هر دلار آمریکا 2.19 لیر می ارزید . در صورتیکه الان هر دلار حدود 2.28 لیره ارزش دارد . بنابر این وقتی دلار همراه دارید نه تنها از سقوط ارزش لیر در امانید ، بلکه با بالا رفتن ارزش دلار در مقصد ، سود هم خواهید کرد . در صورتی که لیر همراه ببرید متضرر می شوید.

اگر همین الان با قیمت روز دلار بخرید ، بروید ترکیه و مازاد هزینه هاتان را برگردانید و بخواهید به صراف بفروشید ، ضرر شما بسیار کمتر از زمانی خواهد بود که همین مبلغ را لیر برده و برگردانید . ( فاصله بین خرید و فروش لیره بسیار بیشتر از فاصله بین خرید و فروش دلار است)

نگران Change پول نباشید . در ترکیه چیزی که فراوان است صرافی است . همه دلار ها را یکجا خرد نکنید . بلکه هر روز به میزان لازم لیره بخرید و ترجیحا آخر روز اینکار را بکنید تا بیشترین سود را از افت قیمت لیر در مقابل دلار برده باشید .

هرگز تمام دلار های خود را در معرض دید کسی (حتی صرافی) قرار ندهید . پولها را بین چند جیب و (چند نفر ) تقسیم کرده و هرگز همه را یکجا نگه ندارید. اگر با خودرو شخصی مسافرت می کنید حداکثر بردن 50 لیره کافیست.

قیمت تابلو صرافی را بیخیال شوید و با او بر سر گرانتر فروختن دلارهایتان چانه بزنید . به هیچ عنوان در بیرون از صرافی مبادرت به خرید و فروش ارز نکنید.


نکته طلایی : هرگز بفکر پولشویی در ترکیه نباشید . خرید و فروش ارز در صرافی ها بشدت کنترل و رصد می شود .

موفق باشید


توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .

نظرات  (۲۹۳)

وااقعا خسته نباشید دست مریزاد اطلاعاتتون عالی بود

سلام
الان برای یک سفر دو روزه به وان چه مقدار پول لازمه
پاسخ:
سلام

بخش "هزینه های سفر به وان" را در سایت سفر به ترکیه مطالعه بفرمایید

http://www.turktravel.ir
سلام.
ما ٢نفریم.
واسه یک هفته سفر به ترکیه چقدر همراهمون باشه کافیه؟امنیت چطور الان اونجا؟
ممنون میشم
پاسخ:
بستگی دارد بخواهید به کجای ترکیه سفر کنید
سلام
میخواستم بدونم برای رفتن به برروم تا چه موقع هوا خوبه در حدی که بشه تو روز شنا کرد
ممنون
پاسخ:
سلام
انشاء الله از خرداد سال دیگه به بعد
با سلام و خسته نباشید
میشه یه توضیح مختصری بدید که کلا چجوری دلار رو بخریم از صرافی یا بانک
اگه میشه از موقعی که پامون از در صرافی میزاریم تو توضیح بدهید (اینکه چقدر کارمزد میگیرن و...)
تا موقعی که پامونو از صرافی میزاریم بیرون

ممنووون
پاسخ:
میرین تو صرافی و نرخ خرید و فروش دلار رو تابلو نوشته شده -
به مقدار لازم ریال میدهید و دلار میگیرید
فقط ار صرافی های معتبر خرید کنید

سلام یه سوالی داشتم لطفا پاسخ بدید
شما میگین درمورد چنج کردن دلار به لیر با صراف چانه بزنیم
چجوری چانه بزنیم
وقتی نه من زبون اونو میفهمم نه اون...
سوالم جدیه....
ممنوت
پاسخ:
سلام - تمام سوالات از نظر من جدی است و نیازی به یاد آوری نیست چون اصل کار ما ارتباطی با شوخی ندارد
شما میتوانید مبلغ مورد نظرتان را روی کاغذ بنویسید و به صراف نشان دهید. اگر ایشون قبول کردن که مبلغ رو میپردازن . اگر نه او هم مبلغ نهایی را مینویسد و به شما نشان میدهد
موفق باشید
با سلام و تشکر از وبسایت خوبتون
با توجه به قیمت ارز و دلار در بازار ایران (دلار 3500 و لیر 1200) میشه توی ترکیه از این اعداد استفاده کرد و گفت مثلا با صد دلار می تونم 290 لیر تهیه کنم؟
پاسخ:
نه - نرخ تبدیل ارز در ترکیه عددی است که روزانه بیان می شود و صرافی ها بر اساس آن اقدام به تعویض میکنند. البته ععدش نزدیک به همین محاسبات است اما الزاما منطبق نیست
سلام خسته نباشید چند تا سوال داشتم .

1- میخواستم بپرسم برای دو روز موندن تو وان چقدر پول برای خرید و تفریح داشته باشیم ؟
2- دو میلیون کافیه ؟
3- بیشتر لیر ببرم یا دلار ؟
4- هتل رویال خوب هستش ؟
5_ مرز رازی از چه ساعتی تا چه ساعتی باز هستش ؟
پاسخ:
سلام
پاسخ تکمیلی و مشروح تمام این سوالات را در سایت مطالعه بفرمایید

Turktravel.IR
با عرض سلام میخاستم بدونم بغیر از هزینه هتل وفقط برای صبحانه نهار وشام چقدر حدودا باید برم یه سوال دیگه هم دارم شما که میگید باخودموث دلار ببریم ایا برای بنزین زدن در راه دچار مشکل نمی شویم ایا دلار قبول میکنن ومیخاستم بدونم که فقط خرج صبحانه نهار وشام برای پونزده روز اقامت از نظر شما چقدر در میاد معیارشو روی غذا های گران حساب نکن معمولی برای هر نفر بخشید خیلی سوال کردم
پاسخ:
سلام
در مورد هزینه ها پست مفصلی در سایت هست لطفا مطالعه بفرمایید
Turktravel.ir
سلام.من هفته دیگه میخوام برم استامبول به مدت 4روز با تور.یک میلیون همرام هست از اونجایی که 300 دلار ارز مسافرتی پرداخت میکنن کل مبلغ 1میلیون رو که دارم باید برای خرید ارز مسافرتی بدم.ایا اگه همین300دلار ارز مسافرتی رو فقط همرام ببرم کافیه؟برا تبدیلش به لیر توی ترکیه باید چیکار کنم؟؟؟؟
ممنون
پاسخ:
سلام - اگر با تور می روید بله کافیست
برای تبدیل به لیر در ترکیه باید در صرافی ها تبدیل کنید . در ترکیه به صرافی Doviz میگویند
سلام برای ورود به ترکیه حداکثر ارزی که وارد میکنیم چقدره منظورم اینه که محدودیتی تو ورود ارز و پول نقد داره یا نه ؟
پاسخ:
سلام
هر نفر میتواند حداکثر 5000 دلار نقد با خود از کشور خارج کند
سلام چند تا سوال کوتاه داشتم

1-آنکارا بهتره یا استانبول؟ و چه فرقی دارن باهم
2- هتل 3 ستاره قیمت مناسب , تو استامبول کجاها خوبه ؟
3- در حال حاظر با توجه به مسایل سیاسی داخلی ترکیه جو شهر استامبول و باقی شهر های ترکیه جو خاصی هست ؟ و یا نه همه چیز طبیعیه ؟
4- رفتن به کجا های استامبول ( اعم از مکان های طبیعی و تفریحی ) رو توصیه میکنید که حتما بریم و از دست ندیم ؟
پیشاپیش ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
1 - برای گردش و تفریح استانبول بهتره چون بزرگتر هست
2 - در قسمت آسیایی استانبول (نه استامبول) میتوانید هتل با قیمت منسب به وفور پیدا کنید
3 - در حال حاضر اوضاع عادیست
4 - استانبول ! معدنی از نقاط دیدنی است . ابنیه تاریخی و مکانهای توریستی بسیاری که واقعا نمی شود گفت کدامش از دیگری بهتر است
سلام خسته نباشید من میخواستم بدونم که اگه بدون تور به استانبول برم وحدودا یک ماه اونجابمونم چقدرباید پول باخودم ببرم
پاسخ:
سلام
برای هر روز بین 70 تا 100 دلار
سلام خسته نباشید میخواستم 18مرداد 3روز برم وان هم کمی گردش و هم یکم خرید شخصی انجام بدم یه تعداد میگن مشکلی نیست که بری و یه تعداد میگن که اونجا میکشنتون آیا شما صلاح میدونید برم یا نه؟ با تشکر
پاسخ:
سلام
در حال حاضر مرزها باز هستند و رفت و آمد جریان دارد و گزارشی مبنی بر نا امنی هم نرسیده است اما به گفته ی مسئولین فعلا سفر به ترکیه توصیه نمی شود
با سلام و خسته نباشید
در مورد سفر به ترکیه بصورت انفرادی(بدون تور)بیمه درمانی به چ صورت هست? چون یه مورد بود طرف توی یه فروشگاه از پله میافته پایین وقتی میبرن بیمارستان مخارج بیمارستان یه چیزی حدود 100 میلیون تومان میشه یه توضیحی بدین ممنون
پاسخ:
سلام
چنانچه شخص بخواهد میتواند به یکی از بیمه ها مراجعه و برای خود بیمه مسافرتی خریداری کند
البته آن شخص که هزینه اش اینقدر شده احتمالا قلبی ، کبدی ، چیزی از اونجا خریده !!!!!!!
سلام.براخرید کدوم یکی ازشهرهای ترکیه باید رفت؟هزینش بابلیط رفت وبرگشت وگرفتن ویزاو پاسپورت برای سه شب چه قدر میشه؟شهری که ازلحاظ قیمت وکیفیت وتنوع اجناس وفراوانی خیلی خوب باشه وهمه جنسی هم داشته باشه؟ بعد هزینه گرفتن ویزا وپاسپورت الان در حال حاضر چه قدر است؟وبرای 3روز اقامت وقصدخرید چه قدر کفایت میکنه؟
پاسخ:
سلام
لطفا لینک زیر را مطالعه بفرمائید
http://www.turktravel.ir/?p=321
سلام من و همسرم میخواستیم به آنتالیا بریم ولی با توجه به کودتای اخیر ترکیه میخواستم بدونم آیا میشه خودمون بلیط هواپبما تهیه کنیم و هتل رو خودمون بگیریم و بریم؟ چون شنیدم که فرستادن توریست توسط آژانس های گردشگری ممنوع هست.
آیا اگر توی پاییز سفر کنیم از تابستون بهتر نیست بخاطر امنیت و غیره؟
پاسخ:
سلام
خودتان میتوانید بروید اما در شرایط حاضر سفر ترکیه به هیچ عنوان به صلاح نیست
سلام ، میشه بفرمایید : 1- آیا فعلا سفر به استانبول را از لحاظ امنیت چطور ارزیابی می کنید؟ 2- در استانبول هتل مناسب از هر جهت (قیمت و امنیت و راحتی) کجا ها بهتره . سمت تقسیم یا فاتح و مسجد آبی؟
ممنون میشوم از پاسخ بفرمایید
پاسخ:
در حال حاضر سفر به استانبول به دلایل امنیتی توصیه نمی شود
یه سوال دیگه ، برای روز اول ، عصر میرسم استانبول ، چه مقدار لیر همراه خودم ببرم که برای جابجایی و غذا نیاز به چنج دلار نداشته باشم ؟
آیا عصر ها صرافی ها باز هستن ؟

بازم ممنونم
پاسخ:
50 لیره
سلام و عرض ارادت.من قصد دارم هفته بعد به ترکیه برم هتلش uall هستش و صبحانه نهار شام نوشیدنی رایگان میخوام بدونم تو این یک هفته مثلا اگه بخوایم 3 شبم بریم بیرون یه دور بزنیم چقد پول باس ببرم..قصد خرید لباس هم ندارم..600 هزار تومن کافیه؟
پاسخ:
بله کافیست - البته به دلار تبدیل کنید و ببرید
سلام.
بهترین و زیبا ترین ساحلهای ترکیه رو کدوم شهر داره؟
پاسخ:
سلام
از نظر من بدروم
سلام وقت بخیر ، من به مدت ٦ شب دارم میرم انتالیا ،هتل که از طریق تور گرفتم ویکن استار کیمر هست
و یو آل سوالی که داشتم میخواستم بدونم ١٠٠ دلار با خودم ببرم کافیه؟
پاسخ:
سلام
اگر هیچ خرجی نکنید بله کافیه
با سلام خدمت جناب اقای ضربی . من در حال درمان هستم ومجبورم تعداد 12 عدد قرص 5 میلی برای ایام مسافرت همراه داشته باشم ایا باید کار خاصی برای عبور از مرز انجام دهم؟
پاسخ:
سلام
بستگی داره این قرص 5 میلی چه قرصی باشه !
ولی در هر حال باید نسخه ی پزشک همراهتان باشد
سلام ما چهار نفر هستیم قصد سفر به استانبول رو داریم غیر از هزینه تور و بلیط برای تفریح و خرید متوسط چند دلار لازمه. آیا درسته از 15 خرداد تا 8 تیر برخی فروشگا ها آفرهای خوبی دارند؟
پاسخ:
سلام
اصلی ترین هزینه ها هزینه رفت و آمد و خورد و خوراک و اقامت است که شما با تور می روید و این هزینه ها را نداردید - تفریح و خرید یک پارامتر کاملا متغیر است و واقعا نمیشود برای آن معیار واضحی تعیین کرد. برای هر نفر در هر روز 100 هزار تومان در نظر بگیرید (کاملا تخمینی)
سلام آقای ضربی برای رفتن به ترکیه پول باید نقدا همراه مون باشه؟ راه دیگه ای نداره؟
پاسخ:
اگر ویزا یا مستر کارت ندارید تنها راه حمل پول نقد هست
باسلام وخسته نباشید من به همراه خانواده ام قصد سفر به بدروم داریم به نظر شما جای خوبی برای خرید وتفریح است وبرای ٦روز چه مقدار پول نیاز دارم ممنون از راهنمایی خوبتان
پاسخ:
سلام
بسیار انتخاب خوبیست
برای هر نفر در هر روز 150 هزار تومان در نظر بگیرید کافی خواهد بود
سلام
دوم مرداد برای اولین بار به استانبول میرم میشه لطف کنید راهنمایی کنید چه جاهایی قیمت برای خرید پوشاک و کیف وکفش مناسب ودر عین حال با کیفیته؟
پاسخ:
سلام
معمولا خیابان استقلال و مراکز خرید معتبر مثل جواهر
۰۸ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۵۲ ترمه عشاقی
درودمن میخوام باخانوادم به ترکیه بیام وبهunمراجعه کنم برای درخواست پناهندگی دنبال یه راهنماهستم که قابل اعتمادباشه میتونیدراهنماییم کنید
پاسخ:
سلام
این کانال در مورد سفر زمینی اطلاعات در اختیار خوانندگان قرار میدهد و اطلاعات مربوط به خروج غیر قانونی و اقامت یا پناهندگی در حیطه ی کار ما نیست
ببخشید
۰۳ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۳۷ مهناز مهربان
سلام
ماه آینده 17 خرداد ماه عازم سفر به ترکیه هستم به مدت ده روز.
نگران نا امنی ها هستم.
میزان امنیت تا چه حد است؟؟
لطفا پاسخ دهید
متشکرم
پاسخ:
سلام
امنیت امروز برقرار است
اما فردا معلوم نیست
برای گرفتن اطلاعات بروز با کانال تلگرام همراه باشید . هر گونه نا امنی از طریق کانال به اطلاع خواهد رسید
سلام خسته نباشید من و همسرم میخاییم هفته دیگه بریم انتالیا با تور میخاستم بدونم أیا اونجا جاهای تفریحی و مراکز خرید خوبی داره یا نه؟
برای ١ هفته برای خرید و تفریح و غذا حدودا چند دلار کافیه؟
پاسخ:
بله آنتالیا معدن مراکز تفریحیه و جاهای خوبی هم برای خرید داره
در مورد هزینه خرید که نمیشه گفت بستگی به خودتون داره اما برای بقیه موارد هر نفر در هر روز 100 دلار کافیست
۳۰ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۲۶ سیدحسین هاشمی
باسلام.من میخواستم ببینم از ایران چیزی می تونم واسه فروش ببرم ترکیه که واسم سود داشته باشه؟؟؟
مرسی از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
در این مورد بنده اطلاعی ندارم
اگر در مورد سفر سوالی بود در خدمتیم
سلام
قصد دارم برای خرید چند تا لباس عروس به استانبول سفر کنم . اگه وزن بار حد مجاز باشه . در فرودگاه به مشکل بر میخورم ؟ یعنی امکانش هست که به تعداد لباس مثلا 10 تا لباس عروس گیر بدهند؟
پاسخ:
سلام
در سایت قسمت (سقف مجاز خرید) را مطالعه بفرمائید

Turktravel.ir
با سلام من هفته آینده برای اولین بار به تنهایی با تور هوایی عازم استانبول هستم هدفم خرید پوشاک بچه برای مغازه ام هست آیا می تونم پنج میلیون خرید داشته باشم با تشکر
پاسخ:
سلام
البته که می توانید
خرید کردن کوچکترین محدودیتی ندارد

http://turktravel.ir/?p=457
سلام خسته نباشید . آقا یه سوالی داشتم . به علت اینکه درگیر کار تو شهرستان بودم فرصت نشد که اصل بلیط رو آژانس مسافرتی بگیرم ، آژانس تصویر بلیط رو فرستاده و از رو همون پرینت رنگی گرفتم . سوال اینجاست آیا توی فرودگاه مشکلی از این جهت اینکه مهر آزانس زیر بلیط نیست پیش نمی یاد و لازم نیست اصل بلیط همراهم باشه؟
پاسخ:
سلام - اصل بلیط نیاز نیست و با ارائه همان برگه میتوانید کارت پرواز بگیرید
سلام. واسه مسافرت به ترکیه, رفتن با تور بهتره یا هتل و پرواز رو خودمون رزرو کنیم و بریم؟ کدوم به صرفه تره؟
پاسخ:
اگر خودتان بروید بصرفه تر است
۰۳ اسفند ۹۴ ، ۰۱:۳۱ مجتبی سمیعی
سلام و ودرود فراوان به آقای ضربی عزیز
من و همسرم 12 / اسفند میریم ترکیه -هتلمونم هرا مونتاگنا در خیابان الماداگ هستش خواستم ببینم اگه شب از تفریح دیر وقت برگشتیم هتل این خیابون امنیت داره ؟خفتمون نمیکنن؟
پاسخ:
سلام - چنین امری ناممکن نیست - بهتر است اگر خیلی دیر شد با تاکسی برگردید
سلام . من و همسرم چهارم اسفند میخوایم بریم وان . میخواستم ببینم مسیر جاده خوی تا مرز رازی امنیت داره یا نه. باتشکر
سلام خسته نباشید من اولین باره دارم میرم ترکیه ،با تور دارم میرم میخاستم ببینم با توجه ب اینکه من تنها هستم و زبان ترکیم هم خوب نیس آیا راهنمای فارسی زبان همه جا همراهمون هست یا ن؟
پاسخ:
سلام
این سوال را باید از آزانسی که تور را تهیه کرده اید بپرسید
ممنون از اطلاع رسانی خوبتون میشه لطف کنید بگید کدوم فروشگاها اوت لت داره تو وان برای خرید می خواهیم بریم هفته دیگه
پاسخ:
 اکثر فروشگاهها بخاطر ولنتاین تخفیفات خوبی ارائه داده اند
سلام من یک نفر هستم فردا دارم میرم استامبول جقدر دلار ببرم برای سه شب
پاسخ:
سلام
500 دلار
سلام

من دارم میرم آنکارا... قصد دارم یه خریدی هم بکنم ولی از حدود قیمت ها تاصلا اطلاعی ندارم... مثلا پوشاک مردانه اونجا چند لیر هست حدودا؟...
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید...
پاسخ:
سلام
دوست عزیز سوال بسیار کلی است

شما میتوانید بگوئید پوشاک مردانه در ایران چند ریال است؟
ببخشید اوت لت یعنی چی
پاسخ:
اوت در در اصطلاح عامیانه یعنی مازاد و از دور خارج شده
اما در عمل به فروشگاههایی میگویند که اجناس معتبر کارخانه ها را که به هر دلیلی فروش نرفته با قیمتی پایین تر از قیمت بازار عرضه میکنند
با سلام و عرض ادب
من و همسرم ۲۴ بهمن عازم استانبول هستم البته با تور که هتلمومن هم هتل کروانسرای هست با ۷ گشت شهری و ناهار مجانی
۱. آیا هتلمون خوبه؟
۲_ حدود ۱۲۰۰ دلار و ۲۰۰ لیر واسه اطمینان همرامون هست ،میشه خوب خرید کرد؟البته از اوت لت ها .
۳ -کی از دوستان ۲ ماه پیش استانبول بود گفت وقتی هوایی برگششتم بارم شاید کمتر از ۳۰ کیلو هم بود اما مبالغ خریدم حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ دلار بوده که همش هم لباس بوده اما ازین نظر هیچ اشکالی نگرفتن و اضضافش رو نگرفتن ویا جریمه هم نشدم،خواستم بدون اینطور هست؟
پاسخ:
سلام
1200 دلار برای خرید کافیست
در مورد بار - معمولا اگر در سال جاری بار اول باشد از کانال سبز عبور کیگنید و حساسیتی به آن صورت بخرج شاید داده نشود اما در غیر اینصورت همیشه از این شانس ها نخواهید آورد
سلام و خسته نباشید راستش من میخواستم برم ارزروم سر کار بعد قبل از خروجم از ایران زده سه ماه میتونم تو ترکیه بمونم ولی اگه برم سرکار میشه تمدیدش کرد که مثلا دو سال بمونم ترکیه؟
پاسخ:
بله در آنصورت باید در شهر مقصد تقاضای ویزای اقامت موقت یکساله برای کار بکنید
سلام
من و همسرم میخوایم تعطیلات عید بریم ترکیه اگه از طریق تور بریم بهتره یا نه؟
اگه از طریق تور خوبه میشه تور خوب معرفی کنید
پاسخ:
سلام
من تور بخصوصی سراغ ندارم و در این مورد میتوانید از آژانسهای مطمئن سوال بفرمائید
سلام
خسته نباشید
استاد من و همسرم قصد داریم اخر بهمن مدت چهارشب بریم استانبول,چقدر دلار با خودمون ببریم؟چه مقدار لیر؟گردش و خوراک و یه خرید مختصر
پاسخ:
سلام
اگر با تور می روید و هزینه بلیط و هتل را قبلا پرداخته اید برای هر نفر در هر روز 50 دلار
باسلام واحترام
می خواستم بیستم بهمن ازطریق مرز رازی به وان برم چند سوال دارم
الان امنیت در منطقه وان چطوره
ایامرزدر روزهای تعطیل باز است یا خیر
وساعت کار مرز ازچند تاچنده
وادرس چند هتل خوب بی زحمت عنایت بفرمایید
باتشکراز لطفتون

پاسخ:
سلام
1 - خوبه
2 - بله
3 - 9 تا 17
4 - مرکز شهر وان هر بیست قدم یک هتل هست - خیابان کاظم کارا بکیر
باسلام وخسته نباشید میخوانم بدونم که از مرز بازرگان تا استانبول راه زمینی چند کیلومتر است!
پاسخ:
سلام
1550 کیلومتر
سلام وااااااااااااااااقعا خسته نباشید.
من تقریبا اکثر پیام هارو خوندم.
دوتا سوال داشتم اولی راجع به مالیات وسایل هایی که خریدیم و دوم اینکه تو وان بخوام هتل بمونم بجز پول غذا، شبی تقریبا چقده.ممنونم
پاسخ:
سلام
در مورد مالیات که سوالی مطرح نکردید
در مورد هتل هم اتاق دو نفره حدودا شبی 100 لیره هست

با سلام خدمت. شما
آیا از استانبول میشه. هوایی به اندازه هر نفر مقدار بار مجاز جنس پوشاک واسه فروش آورد .تو فرودگاه ایران بازرسی نمیکنن.
پاسخ:
سلام
اگر بازرسی هم بشه ، طبق فرمایش شما که فرموده اید (مقدار بار مجاز) بنابراین مشکلی پیش نخواهد آمد
با ۵۰۰۰۰۰ تومان چند شب میشه در استانبول موند
پاسخ:
سلام
فکر کنم حدود سه و حداکثر 4 شب
سلام میشه چمدون نبرم واز استانبول بابقیه وسایلم چودون هم بیارم
پاسخ:
سلام
بله ممکن هست
باعرض سلام وخسته نباشی دوتاسوال داشتم؟۱_ایا برای سفربه ترکیه ازراه سوارشدن اتوبوس خطرناک هست یانه؟
۲_پول لیره فرضا اگه ۱۹۲باشه چجورباید بفهمیم به پول ماچقدخرج میشه؟؟؟
پاسخ:
سلام
جواب سوال اول منفی است اما سوال دوم را من متوجه نشدم . در مورد دلار و لیره هر چه که لازم دارید میتوانید اینجا کسب اطلاع بفرمائید
سلام خسته نباشید :)
من و پسر عموم ۱۵ بهمن میخوایم خارج از تور بریم استانبول ۶ روزی تقریباً ،بجز هزینه هتل و بلیط رفت و برگشت بنظرتون چقدر دلار با خودمون ببریم کافیه؟ در حد دیدن چند جای توریستی ،تاریخی نه واسه خرید
ممنون می شم اگه جواب بدین روز بخیر
پاسخ:
با این شرایطی که گفتید
نفری 50 دلار برای هر روز
با سلام.میخواستم بدونم الان سفر به ترکیه از راه زمینی و با خودرو شخصی خطرناک می باشد؟(به دلیل وجود گروه های تروریستی)؟
پاسخ:
سلام
بغیر از جنوب (جنوب شرقی ترکیه) بقیه قسمتها امن است و مشکلی برای مسافرت نیست
با عرض سلام و خسته نباشید
با چه روشی می توانیم مبلغ 100 میلیون تومان رو به ترکیه برد
می توان به حساب یک صراف حواله زد و از اونجا گرفت؟
ایا می توان اعتماد کرد؟
کارمزدش چقدر میشه؟
پاسخ:
از طریق حواله صرافی ممکنه - قیمت حواله دلار معمولا ده تومان در هر دلار گرانتر از اسکناس است
سلام بسیار سپاس از فضایی که اختصاص داده این و با توجه به مطالعه چندین سوال ک جواب پی بردم که چه صبورانه پاسخ میدهید . آقای محترم میشه بفرمایین ما برای یه سفر سه روزه ی به صرفه کنسرو میتونیم ببریم یا اونجا غذاهای قیمت مناسب هم میتونیم پطدا کنیم راستش من و همسرم که پایان این هفته برای سه روز میریم استانبول قصد نداریم ارزهمون رو به مواد غذایی گرون تبدیا کنیم چون بیشار از 600دلار با خودمون نمیبریم و دوست داریم یه کم برلی خودمون خرید کنیم . و آیا اگه زعفرون ببریم خوبه براز فروش رو دستمون نمیمونه ؟؟😊
پاسخ:
سلام
در استانبول صبحانه را که در هتل میخورید
هر وعده غذای معمولی برای هر نفر هم بیشتر از 20 هزار تومان نیست
۰۴ آذر ۹۴ ، ۲۳:۰۷ کامیار حسینی
درود و عرض خسته نباشید
چندتا سوال داشتم اول اینکه قصد سفر به استانبول را در روز ولنتاین دارم چون شنیدم اون موقع حراج های خوبی میزنن
دوم حراج سه شنبه بازار فروشگاه Olivium Outlet به نظرت خوبه؟
سوم : برای خرید کت چرم مردونه (کت معمولی بازار منظورم نیست) کت خاص تو استانبول کجا بیشتر پیدا میشه البته خیلی گرون هم نباشه

با سپاس فراوان
کامیار
پاسخ:
سلام
اولی که سوال نیست
دومی :خوبه
سوم: خیابان استقلال و جاده بغداد در استانبول
سلام من و همسرم هفته دیگه میخوایم بیرم استانبول 6 شب اگر معمولی بخواهیم خرکنیم چقدر دلار با خود ببریم
پاسخ:
سلام
برای هر نفر در هر روز 150 دلار
۰۴ آذر ۹۴ ، ۱۰:۵۹ پریا بیاری
سلام و خسته نباشید
من برای خرید می خوام برم استانبول به نظر شما اواسط آذر ماه حراج ها بهتره یا اوایل دی قبل ژانویه؟
چند مراکز لباس با قیمت مناسب لطفا پیشنهاد بدین
ایا روز اول زانویه پاسازو مغازه ها هم بستن و تعطیل هستن؟
خیلی ممنون.
پاسخ:
سلام
روز ژانویه اکثر مغازه ها تعطیلن - حراجی های قبل از ژانویه ایده آل هستند و برای خرید عمده در استانبول بهترین مکان بازار مرتر هست
سلام اقا رضا
فرمودید کی گفتید درتاریخ ۴اذر ۹۳ در پاسخ سوال محمد
درکل الان هم همون۱۸تا۲۵درصد رو داره یامحاسبات من اشکال داره؟
خواهشن راهنماییم کنید توروخدا
پاسخ:
سلام
من هر چی تو نظرات اون تاریخی که میگین نگاه میکنم محمد پیدا نمیکنم
لطفا بفرمائید تو نظرات کدوم مطلب هست؟
سلام شما عالی هستین.خیلی با حوصله جواب میدین من ۲تا سوال دارم: ۱- اگه درفاصله دو هفته مجدد بری ترکیه واسه وارد کردن خرید مشکل پیدا میکنم؟ ۲- در ایام اربعین یا وفات پیامبر و ... اونجا بازارها تعطیله؟ یا جاهای تفریحی؟
پاسخ:
سلام
1 - خیر مشکلی نیست ( بشرطی که پاسپورت شما مهر استفاده از معافیت گمرکی را در سفر اول نخورده باشد)
2 - در ایام اربعین خیر اما روز وفات پیغمبر بله تعطیل هست فروشگاهها
سلام اقا رضا شما فرموده بودید درجواب یکی از دوستان که باچنج کردن دلار ریال ولیر بین ایران و ترکیه حدود ۱۸تا۲۵ درصد سود داره.ولی من هرچی با این نرخایی که الان هست حساب میکنم حدود ۱ درصد سود داره.
میخوام بدونم اشتباه محاسباتی من کجاس؟لطفا راهنمایی بفرمایید
پاسخ:
سلام
من کجا چنین چیزی گفتم؟!؟
سلام
پاسخ:
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
آیا از ایران با سفر هوایی به استانبول می توان مقدار 20 کیلو برنج همراه برد؟
پاسخ:
بلی
سلام من خانمم الان ترکیه هست و قصد خرید طلا داره ولی میگه فقط 14 عیار هست آنجا امکان داره راهنمایی کنید از کجا میشه طلای 18 عیار خرید؟ محدودیتی نداره؟ ممنون
پاسخ:
سلام
دقیقا مثل ایران اکثر طلاهای موجود در مغازه های زرگری 18 عیار هست . ایشون میتونن با چک کردن عدد 750 روی طلا از عیار آن مطمئن شوند . البته اگر کاملا وارد نیستند توصیه میکنم این کار رو نکنند . بخصوص در مورد طلاهای وزن بالا ممکن است تقلبی یا به اصطلاح (مس در میان) بفروشند
۱-سلام اقا رضا باتوجه به اینکه نرخ تبدیل دلار به لیر ۲/۹۱ هست وهمچنین نرخ دلار ۳۵۳۰ توایران ولیر که حدود۱۲۳۰ ازمون تو ایران میخرن من حساب کردم با حدود ۵۰ میلیون حدود۲درصد برامون سود داره.منظورم همون تبدیل پول خودمون تو ایران به دلار بعد تبدیلش به لیر وبعد لیر به ریال.ایا من دارم اشتباه حساب میکنم؟
۲-درپاسخ میترا گفته بودید ورود طلای ۱۸عیار محدودیتی نداره اما درجواب کس دیگه ای گفته بودید محدودیت داره چطوریه؟
پاسخ:
سلام
1 - اگر همان لحظه بتوانید همه این خرید ها و فروش ها را انجام دهید بله . اما تا زمانی که این پروسه را به اتمام برسانید ارزش لیر باز هم سقوط کرده و متضرر می شوید. ( البته شاید هم ارزشش بالا برود و سود کنید اما با توجه به شرایط فعلی ترکیه ، افزایش ارزش لیره بسیار نامحتمل است)
2 - پاسخ را به دقت نخوانده اید . یکبار دیگر لطفا بخوانید ورود طلا محدودیت دارد اما خرید آن خیر و در پاسخی که گفته شده محدودیت ندارد سوال در مورد خرید بوده نه وارد کردن. الان هم جواب همان است . خرید طلا به هر مقدار که پول داشته باشید در ترکیه ( و در هر نقطه دیگر کره زمین) بلا مانع است و کسی معترض شما نخواهد شد. اما وارد کردن طلا به کشور بیش از مقدار عرف ، قاچاق محسوب می شود.
با عرض سلام خدمت آقای ضربی
به نظر شما بردن چه ارزی به جز دلار به صرفه تر هستش؟
مثلا دینار کویت یا منات آذرباجان بهتر نیست؟ این ارزها رو در صرافی های ترکیه به قیمت روز به لیر تبدیل میکنن؟
پاسخ:
سلام
بهترین ارز برای مسافرت دلار و بعد از آن یورو و پوند است . سایر ارز ها توصیه نمی شود بخصوص در صرافی های شهر های کوچک و در زمان تلاطم بالای ارز ها ممکن است به مشکل بر بخورید
سلام
خرید طلای 18 عیار در ترکیه نسبت به ایران مقرون بصرف هست؟ چه مقدار میشه خریدکرد؟
پاسخ:
سلام
مقدار خریدش محدودیتی نداره . هر چقدر که پول داشته باشید . قیمتهای روز طلا در ترکیه رو میتونید از اینجا ببینید
سلام
برای سفر به ماکو و وان. زمان حراجیهای سال چه تاریخهایی هست؟
حراجیهای ثبل ژانویه و توی وبلاگ دیدم ولی بقیه تاریخهارو هم اگه بفرمایید ممنون میشم. چون خرید توی اون فصل خیلی بصرفه تر هستش
پاسخ:
سلام
ماکو رو نمیدونم
اما وان معمولا بغیر از کریسمس در مناسبتهای خاص مثل روز مادر و ولنتاین و اواخر فصل و اعیاد مذهبی هم فروشهای خوبی داره
با سلام
آقای ضربی می خواستم بپرسم در بانکهای ترکیه چیزی به نام کارت هدیه (مانند کارتهای هدیه داخل کشور خودمون) وجود داره که بتونیم از اینترنت یا فروشگاهها خرید کنیم ؟
پاسخ:
سلام
در بانکهای ترکیه خیر اما گیفت کارت در برخی کشور های دیگر هست که یکی از دوستان برای من از کانادا آورد و اولین باری که با آی پی ایرانی خواستم از موجودیش استفاده کنم بلوکه شد !
سلام ممنونم از سایت خوبتون،میخواستم بدونم از ایران به ترکیه زمینی تا چه مقدار زعفران میتونم ببرم؟؟؟با توجه به صادراتی بودن زعفران ایا گمرک ایران یا ترکیه اجازه میدهند ؟اگر نه در سفر زمینی تا چه مقدار مجاز است؟ ؟؟؟با تشکر
پاسخ:
سلام
مسافرین میتوانند موقع خروج از کشور زعفران به مقدار صد گرم برای هر گذرنامه همراه ببرند و بیشتر از آن جنبه تجاری پیدا می کند
سلام آقای ضربی، الان به ازای یک لیر در ترکیه، چند تومان از صرافی میتونیم بگیریم؟
پاسخ:
سلام
در ترکیه صرافی ها ریال ایران نمی فروشند ( حتی نمی خرند ) . اگر هم چنین معامله ای بکنند ریال را باقیمتی بسیار نازل حساب میکنند که ابدا بصرفه نیست. اما در ایران ، همین امروز قیمت خرید یک لیره 1245 تومان بوده است
سلام آقا رضا نظرتون راجب بردن یورو به ترکیه چیه؟ آیا به صرفه است؟
پاسخ:
سلام
معمولا رقابت نزدیکی بین یورو و دلار هست و اینکه کدومشون به صرفه هست دائمی نیست و گاهگاهی بسته به ارزش دلار یا یورو در مقصد از هم پیشی میگیرن . اما در کل بردن دلار یا یورو بهتر از بردن لیره است
سلام اقا رضا تا حالا دوبار سوال پرسیدم ولی جواب ندادید چرا؟
پاسخ:
سلام
حق با شماست دوست عزیز - دیروز از دو تا کامنت شما اونی رو که جواب براش نوشته بودم بجای تایید کردن اشتباها حذف شده .
نرخ طلا در ترکیه  : قیمت طلای 18 عیار (آبشده) 74 لیره و 22 عیار 93 لیره هست
وارد کردن طلا به میزان نامحدود آزاد نیست . فقط در حدی که بشود اسمش را زیور آلات شخصی گذاشت و بیشتر از آن قاچاق محسوب می شود
در ترکیه طلای 20 - 18 - 17 و 14 در بازار هست . قیمتهای دقیق و به روز طلا و سکه در ترکیه رو میتونین از اینجا ببینین
سلام جناب آقای ضربی، خسته نباشین، درباره سفرزمینی سوال دارم،ممنون میشم راهنماییم بفرمایید،
در نظر دارم با اتوبوس برم استانبول، بعد از مرز بازرگان،در کدوم شهر میتونم سوار اتوبوس بشم؟هزینه بلیط چقدر میشه؟ ممنونم
پاسخ:
سلام
بعد از مرز بازرگان از اولین شهر (دوبایزید ) میتوانید بری استانبول بلیط اتوبوس بگیرید - شهر بعدی هم آغری است که از آنجا هم ممکن است . قیمت بلیط بسته به نوع اتوبوس بین 100 تا 120 لیره هست
سلام اقای ضراب من پی بردم که با تبدیل دلار و ریال ولیر بین ایران وترکیه میشه از اختلاف و چنج کردن اونها سود برد به یه چیزاییم پی بردم میخوام اگه میشه یه راهنمایی به این برادر کوچیکتون بکنید چون درپاسخ به سوال مریم در تاریخ ۶ شهریور۹۳فرموده بودید که میشه وبعضی افراد صبح میرن عصر برمیگردن کشوروسودبالایی کسب میکنن اگه راهنماییم کنید تا اخر عمرم دعاگوتون هستم.
پاسخ:
سلام
این کار اسمش پولشوئیه و جرم محسوب میشه و پیگرد قانونی داره - راهنمایی در این مورد هم همینطور
ولی بهترین راهنمایی اینه که یه ماشین حساب بذارین جلوتون و کمی با اعداد و نرخهای تبدیل ور برید - به نتایج جالبی می رسید . ببخشید که بیشتر از این در این مورد نمیتونم چیزی بگم ولی بنظرم دنبال راه میان بر برای پول درآوردن هستید ، هر چند چنین راههایی هست اما همیشه ریسک و مخاطرات خودش رو داره
موفق و موید باشید
سلام میخواستم بدونم دقیقا تی استانبول کجا میشه تابلو فرش فروخت چون تو کاپالی چارشی قسمت فرش فروشا نمیخرن ممنون
پاسخ:
سلام
در این مورد اطلاع دقیق ندارم متاسفانه
۰۶ آبان ۹۴ ، ۱۲:۳۲ مصطفی جلیل زاده
با عرض سلام و خسته نباشین من کارگذار وان هستم رزرو هتل و اجرای تور از تبریز و تهران
هتل منووا
هتل تامارا
هتل مریت شاهماران
هتل اکدامار
هتل رسمینا
هتل الیت ورلد
پاسخ:
سلام
جهت تبلیغات با ایمیل Daramad1393@yahoo.com مکاتبه فرمائید
سلام اگه من۴۰ میلیون توایران تبدیل کنم به لیرکه میشه حدود ۳۲هزار لیر بعد تو خاک ترکیه تبدیلش کنم به دلار که میشه تقریبا ۱۵هزار دلار بعد توایران دلار تبدیل کنم به تومان که تقریبا میشه ۵۲ میلیون ایا درسته؟
پاسخ:
سلام
با عرض معذرت کاملا اشتباهه
اگر شما الان در ایران لیره بخرید 1225 تومان هست که 40 میلیون شما می شود حدودا 32650 لیره
بعد ببرید ترکیه و با آن پول دلار بخرید . نرخ فروش دلار همین لحظه در ترکیه 2.9 هست که میتوانید با لیره هایتان حدودا 11250 دلار تهیه کنید که در همین لحظه از شما می خرند 3475 تومان که جمعش می شود حدود 39 میلیون و صد هزار تومان
900 هزار تومان تا اینجا ضرر کرده اید
هزینه رفت و برگشتتان را هم اضافه کنید
مضاف بر اینکه چنین حجمی از پول بردنش برای یک نفر ممنوع است
سلام اگه من 30000 لیر ترکیه باخودم یاازطریق صرافی حواله کنم بعد در ترکیه اونارو میتونم به دلار تبدیل کنم؟بعد اون دلارارو بیارم ایران؟
پاسخ:
سلام
بله
سلام
4آبان 12 روز دونفره میخوایم بریم استانبول بدون تور هتل ٤ستاره با صبحانه رزرو کردم میخواستم بدونم برای یه خرید خوب و برای غذا و تفریح چه مقدار با
خودمون پول ببرین .
هممنون از شما.
پاسخ:
سلام
برای هر نفر در هر روز 100 دلار ببرید بنظرم کافیست
۱۶ مهر ۹۴ ، ۱۹:۵۰ مهدی خطیب
سلام
ممنون از اطلاعات مفیدتان. سایت ارز ترکیه لی رو برحسب نرخ بانک مرکزی اعلام می کنه
پاسخ:
سلام
متوجه منظورتان نشدم . کدام سایت؟
سلام آقای ضربی،من این فرمول تبدیل دلار به لیر را متوجه نمی شوم و 17 مهر عزم استانبول هستم در آنجا 100 دلار چند لیر می شود.با سپاس
پاسخ:
سلام
فرمول خاصی ندارد . یک عدد برای تبدیل قیمت دلار به لیره اعلام می شود که به آن نرخ تبدیل می گویند . این عدد الان (در همین لحظه) 2.94 است. یعنی شما بابت هر دلار میتوانید 2 دلار و 94 سنت بگیرید . به عبارت دیگر هر صد دلار شما 294 لیره تعویض می شود.
سلام، من و همسرم پس فردا داریم استانبول واسه یک هفته. علاوه بر خرید، گردشگری هم میخوایم انجام بدیم. به نظرتون چه مقدار دلار با خودمون ببریم بهتره؟ و سوال دیگه اینکه واسه خرید کجا ها بریم قیمت کمتری داره؟
با عرض سلام خدمت شما دوست عزیز،
یک سوالی برام پیش اومده، اینکه توی سایتی که برای نرخ تبدیل ارزها معرفی کردین نسبت لیر به ریال تقریبا 10000 به 1 هستش، ولی صرافی ها با قیمتی بالاتر لیر رو به ما میفروشند، علت این امر چیه؟ آیا از بانکهای ترکیه هم میشه لیره گرفت یا فقط از صرافیها امکانپذیره؟
ممنون
پاسخ:
سلام
الان ارزش ریال ایران در مقابل لیر ترکیه 0.000083 است ( هر لیر حدودا برابر 12000 ریال) اما اون سایت چون بیشتر از 4 رقم اعشار نشون نمیده اون عدد 0.0001 جنبه نمایشی داره و واقعی نیست. بصرفه ترین راه برای تبدیل ارز ، بردن دلار هست چون ریال ایران رو (اگر قبول کنند ) بقیمتی بر میدارن ازتون که لیره با قیمت بالاتر از حالت عادی تموم بشه.
در ترکیه بانکها فقط زمانی از شما دلار قبول و تعویض میکنند که کد شهر وندی ترکیه داشته باشید. بنا بر این تنها راهش استفاده از صرافی هست که البته مطمئنه
سلام میخواستم از ترکیه لباس بخرم و با کارگو بیارم سوالم اینه که کارگو جنس و کجا تحویل میده و اگه لب مرزه واسه انتقالش به تهران باید چکار کنم ایا میشه خودم بیارم از مرز تا تهران یانه گیر میدن.مرسی از سایت خیلی خوبتون با خوندن این سایت سفرمون به استانبول خیلی راحت بود
پاسخ:
سلام
معمولا از جایی که خرید عمده کنید خودشون افرادی رو معرفی میکنن که جنستون رو بیارن تهران تحویل بدن . میتونین از همکارای صنف هم در این مورد کمک بگیرین چون اکثرا بارشون رو به یکنفر میدن که مطمئن هم هست و مدتها باهاش کار کردن
باسلام خدمت شما و عرض تشکر

می خواستم بدونم تناسب دلار به لیر در ترکیه رو در چه سایت معتبری میشه آنلاین دید ، و امروز این تناسب به چه صورت هست؟

تشکر از جنا بعالی
پاسخ:
ُسلام
به این عدد (نرخ تبدیل) گفته می شود
میتوانید نرخ تبدیل را بصورت لحظه ای از اینجا ببینید
با سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم روز عید قربان مراکز خرید ارزروم تعطیله؟
پاسخ:
سلام
در اعیاد مذهبی ترکیه که تعطیلات چند روزه دارند معمولا ادارات و مراکز دولتی تعطیل هستند و مراکز توریستی و تفریحی فعالند . مراکز خرید فقط در خود روز عید تعطیل می شوند (البته برخی از آنها نیمه تعطیل هستند )
سلام من به ارمنستان سفر کردم هزینه غذا و تاکسی واقعا پایین بود و همچنین لباس های با کیفیت و خوب هم میشد با گشتن در مغازه ها پیدا کرد میخوام اگه امکان داشته باشه توضیح بدید که این موارددراستانبول به چه صورت می باشد
پاسخ:
سلام
در ترکیه هزینه خرید لباس و همچنین غذا مناسب است اما کرایه تاکسی بسیار بالاست . اطلاعات دقیق را میتوانید از اینجا مطالعه بفرمائید. ضمنا یکی از دوستان وبلاگ در مورد سفر زمینی به ارمنستان و هزینه ها سوال کرده بودند که اگر در این مورد اطلاعاتی دارید لطفا برای اطلاع بقیه بفرمائید
سلام
من و همسرم و دختر 3 ساله ام برای بار اول میخوایم به ترکیه سفر کنیم
اگر بخوایم اواسط مهر سفر کنیم زمان خوبیه؟
اگر هتل خوب uall انتخاب کنیم
برای گردش و تفریح و خرید برای 8 روز چقدر هزینه لازم هست برای 3 نفر
و اینکه شما کدوم شهر رو پیشنهاد میکنید..
و یه سوال دیگه این زمان برای رفتن توی آب سرد نیست؟؟؟
ممنون از پاسخگویی تون
پاسخ:
سلام
برای گردش و تفریح زمان خوبیست و آب و هوا هم خوب است البته برای شنا مناسب نیست و خرید ها هم قیمتهای عادی خواهند داشت
حدود سه میلیون تومان فکر میکنم کافی باشد
با عرض سلام و احترام فراوان
در مورد امکانات هتل فواد میخواستم بیشتر بدونم، اینکه آیا کولر و رستوران داره یا نه؟ و
اینکه چند ستاره محسوب میشه؟
ممنونم از پاسخگوییتون.
پاسخ:
سلام
هتل فواد 3 ستاره هست - رستوران داره اما کولر خیر
سلام، یک سوال داشتم از خدمتتون، در مورد پول همراه مسافر ،اینکه موقع ورود و خروج از ایران هرنفر از 50 هزار تومن نباید بیشتر داشته باشه اعمال میشه توی گمرگ؟
پاسخ:
سلام
عملا خیر - مگر در موارد بسیار نادر که شخصی میزان پول غیر عادی همراهش باشد
سلام خسته نباشید ما تا چند روز دیگه قصده سفر به استانبول داریم برای کار و میخایم کلا اونجا زندگی کنیم به نظرتون موقع خروج از مرز اگه بگیم برای کار میریم و میخایم اونجا برای همیشه بمونیم امکان داره مارو به ایران برگردونن و راهمون ندن؟؟ و میخاستم بدونم چه سوالاتی ممکنه هنگامه خروج از مرز ازمون بپرسن ممنون میشم اگه کمکمون کنید
پاسخ:
سلام
در مرز سوالی از شما پرسیده نمی شود
اکنون که لیر ترکیه به شدت سقوط کرده . آیا صلاح نمیدانید که برای مسافرت به ترکیه به جای دلار. از اینجا لیر خرید بکنیم؟
پاسخ:
خیر
لیر ترکیه در مقابل دلار آمریکا سقوط کرده است نه در مقابل ریال ایران
واقعا از اینکه این سوال به دفعات سوال می شود در عجبم . هیچوقت تا قیام قیامت بردن لیر به صرفه تر از دلار نخواهد بود
راه فهمیدن دلیلش هم یک ماشین حساب است و دو سه تا عمل ریاضی
سلام
آیا شما صلاح می دانید تا مرز رازی برویم و درصورت مطمئن شدن از امنیت راه وشهر وان بخواهیم از مرز عبور کنیم ؟
دراین صورت اگر از شهر خودمان دلار نگیریم ازخوی می تونیم تهیه کنیم؟
همچنین با توجه به پایین آمدن لیره باز هم خرید دلار را به صرفه می دانید ؟
ممنون از راهنماییهاتون
پاسخ:
سلام
مرز رازی فعلا بسته است و مسیر های زمینی ترکیه امنیت ندارند
در مورد سوال آخر هم اینجا را بخوانید
با سلام و روز بخیر
تخفیفات پوشاک ترکیه (استانبول) در عید قربان هم به خوبی تخفیفات مناسبتهایی مثل روز مادر ، کریسمس و یا حتی عید فطر هست !؟
با سپاس فراوان
پاسخ:
نمی شود بین اینها مقایسه کرد . مطمئنا هیچکدام از این تخفیفات به کریسمس نمی رسد اما در نوع خود قابل توجه است
با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون
ما یک خانواده 4 نفری هستیم که برای اولین بار قصد رفتن به استانبول را داریم و هدف ما از این سفر 80% خرید و 20% تفریح است دو تا سوال داشتم که ممنون میشم پاسخ بدین :
1) بهترین زمان رفتن به استانبول برای خرید چه زمانی است ؟
چون من خیلی توی اینترنت سرچ کردم و بازه های زمانی زیادی رو دیدم که برای خرید مناسب و با تخفیف بالا پیشنهاد شده بود ولی از بین اونها میخوام ببینم که بنظر شما کدومشون تخفیف بیشتری دارند؟
2) اگر ما قبل از کریسمس بریم آیا لباس هایی مثل تی شرت و پیراهن و ...پیدا میشه !؟
برندهای معتبر بازم پیراهن های نازک و تابستونیشونو حراج می کنن یا فقط لباسهای ضخیم و زمستونی میشه پیدا کرد ؟
پاسخ:
سلام
1 - در مناسبتهای خاص مانند روز مادر و اعیاد و کریسمس معمولا تخفیفات خوبی وجود دارد
2 - خیر - مگر بصورت موردی
کلا برای سفر به ترکیه اینقدر روی زمان تخفیفات حساس نباشید . شما هر موقع بروید بالاخره فروشگاهها و برند هایی هستند که حراجی دارند و در کل خرید پوشاک از ترکیه همیشه بصرفه است
بازم سواللیره یا دلار که از ترکیه مونده و میاریم موقع فروش توی صرافی های ایران اون رو به قیمتی که توی بازار خریدو فروش میشه میخرن از ما، یا باز با نرخ تبدیل لیره یا دلار به ریال محاسبه میکنن خیلی گیج شدم از دیروز ماشین حساب دستمه مرسی از راهنماییتون
پاسخ:
خوب این دو نرخی که گفتین دقیقا یکی هستن
نرخهای خرید و فروش را از اینجا ببینید
با عرض سلام مجدد و تشکر از اینکه زود پاسخ میدین شما تو یکی از پست هاتون نوشته بودین بودین موقع برگشت از استانبول مابقی دلار هارو به لیر برگردونیم و بیایم ایران اما تو پاسخ سوال من گفتین اگه لیر بیارین ضرر میکنین لطفا منو راهنمایی کنین یکی دیگه اینکه حالا که ما پنجم شهریور میریم و با توجه به اینکه میگین بهترین زمان خرید نیمه شهریور هست یعنی الان اصلا اجناس تخفیف نداره و باید با قیمت معمولی بخریم؟ خیلی ممنون که وقت میذارین لطفا اگه میشه نرخ تبدیل دلار به لیره رو هم برام بزارین مریی
پاسخ:
سلام
در حال حاضر مناسبت تخفیفی وجود ندارد و اگر هم باشد موردی است اما بعد از 15 شهریور حراجی های آخر فصل شروع می شود
در مورد برگرداندن مابقی پول ، زمانی که نرخ تبدیل لیره ثابت باشد ، برگرداندن لیره به صلاح است اما در حال حاضر که لیره بصورت لحظه ای سقوط میکند (بخاطر اتفاقات داخلی ترکیه) ممکن است اگر لیره برگردانید ضرر کنید بنابراین بهتر است مابقی را دلار برگردانید. در حال حاضر نرخ تبدیل دلار به لیره 2.95 است
سلام ممنون از سایت خیلی عالیتون منو همسرم پنجم شهریور میریم استانبول میخواستم ببینم زمان مناسبی برای خرید هست یانه یعنی حراجی داره این موقع؟دوم اینکه چون بار اولمون هست که میریم میترسیم که پول کم بیاریم برای همین نفری دو هزار دلار پول میبریم میخواستم بدونم در استانبول که دلارهارو به لیررر تبدیل میکنیم اگر اضافه اومد مابقیه لیر هارو ببه ایران بیاریم از لحاظ فروش به مشکل برنمیخوریم؟
ببخشید سوالم طولانی شد بازم ممنون
پاسخ:
سلام
زمان مناسب برای خرید از پانزدهم شهریور تا عید قربان هست
در ضمن دلار رو به هر میزان که لازم دارید تبدیل کنید و مابقی رو به دلار برگردونید . لیر به سرعت در حال سقوطه و اگر لیر برگردونید احتمال ضرر هست
سلام،من بلیط هواپیما برای سفر به استانبول رو به صورت اینترنتی و از سایت غیر ایرانی و ایرلاین غیرایرانی خریداری کردم و الان برای گرفتن ارز مسافرتی به مشکل برخوردم چون بلیط تاییدیه ی آژانس هواپیمایی رو احتیاج داره،حالا می خواستم بدونم که راه حلی برای این مشکل وجود داره یا خیر ؟
پاسخ:
سلام
یک آژانس آشنا لازم دارید که برایتان مهر بزند. البته تفاوت قیمت 300 دلار ارز مسافری با ارز آزاد الان در حدود 100 هزار تومان است و بنظر من به علافی و دوندگیش نمی ارزد
با سلام وخسته نباشید خدمت آقای ضربی
میخواستم بدونم از فرودگاه ازمیر تا کوش آداسی با چه وسیله ای میشه رفت و هزینه اش چقدرمیشه؟و اینکه قیمت کرایه تاکسی چطور محاسبه میشه؟
پاسخ:
سلام
اتوبوس هست که حدود یکساعت و نیم زمان سفر هست و قیمت بلیطش هم 15 لیره
قیمت تاکسی بالاست و با تاکسیمتر محاسبه میشه - اصولا تاکسی در ترکیه فقط وقتی به صرفه هست که چهار نفر باشید
سلام .ضمن خسته نباشید خواستم بپرسم اوایل شهریور عازم استانبول هستیم لطفا بازارهایی که در حال حاضر حراج هستن و برای ما خوب میباشد را معرفی کنین.ضمنا ایا واسه خانمها مرتر تک فروشی هم دارند یا فقط عمده؟
پاسخ:
سلام
حراجی های پیش رو از نیمه دوم شهریور بمناسبت اتمام فصل تا عید قربان برگزار می شود و معمولا در تمام مراکز خرید هست
سلام وقت بخیر
ممنون بابت پاسخ های مناسب
من میخوام 3 روز دیگه برم استانبول دلاری که میخوام ببرم از صراف تهیه کنم یا فرودگاه؟
دلار مسافری بهم میدن (پایین تر از قیمت بازار) ؟
پاسخ:
سلام
می توانید از طریق بانک های ملت 300 دلار ارز مسافری بگیرید
سلام.و سپاس و درود بر شما که پاسخگوی سوالات هموطنان ایرانیمان هستید.
1-لطفا چند مرکز خرید خوب که در انها اتلت ها باشند یا اتلت بصورت جداگانه که بکار ما ایرانیها بیاید را معرفی کنین.
2-ایا با توجه به نوع هزینه که ما ایرانیها میکنیم خرید در خیابان بغاد مقرون به صرفه هست یا نه البته منظورم اینه که خیلی گران نباشد.
3_در اخر محبت کنین چند مرکز خرید خوب برای ما ایرانیها که با نوع فرهنگ ما و نوع هزینه کردن(منظور جسارت به ایرانیها نیست بلکه دلار که گران شده 3370 تومان امروز 27 مرداد و هزینه ها بالا رفته ) ترجیحا حراج باشند معرفی کنین. و نرخ برابری 100 دلار امروز 27 مرداد با لیر چند است؟
پاسخ:
سلام
1 - معمولا فروشگاههای برند مانگو و مرکز خرید الیویم چنین شرایطی دارند در انتهای فصول
2 - بله - به شرطی که کمی وقت بگذارید و بگردید
3 - مراکز خرید الیویم و جواهر - مرتر - استقلال و لالعلی جاهای خوبی هستند . اتفاقا برعکس با اینکه دلار بالا رفته ولی به دلیل نرخ برابری لیر (2.89) ، قیمت لیره به شدت سقوط کرده و ارزانتر از هر زمان دیگری میباشد .
سلام خوبین؟
ما سفر دومیه که به ترکیه داریم و اینبار در تکسیم هتل گرفتیم و چند تا راهنمایی درباره رفت و آمد آسان با مترو یا ترنوا یا اتوبوس به مقاصد زیر:
1-مرکز خرید اولویم
2-آک مرکز
3-تنگه بسفر
4-قسمت آسیایی استانبول
5-عثمان بیک
6-شیشلی و منطقه بهاریه
7-خیابان بغداد
و آیا در این مقاصد هم مسیر نیز وجود دارد یا خیر؟؟
و در آخر آیا آتلت های اپتیموم و استارسیتی و ویاپورت را پیشنهاد میکنید
با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
سوالتان بسیار کلی است اما در کل زمانی که در میدان تکسیم باشید دسترسی آسان و ارزان به کل نقاط استانبول را خواهید داشت . میتوانید از تابلوهای راهنما بسادگی استفاده کنید و یا با سوال از اولین نفر سر راهتان ، اتوبوس یا مینی بوس یا ون یا مترو یا تراموا (نه ترانوا) مورد نظر را بیابید.
بطور مثال شما از میدان تقسیم تا آکسارای (قسمت آسیایی) را میتوانید با استفاده از ون هایی که دور میدان ایستگاه دارند را با کرایه 2 لیره طی کنید
سلام.
وقتتون بخیر
من به همراه همسر و فرزندم داریم آخر هفته میریم کوش آداسی.هتلمون هم All هست و دو گشت شهری ازمیر و کوش آداسی رایگان هم داره. با احتساب اینکه یه روز بخوایم بریم تور کشتی و تفریحات دریایی و پارک آبی هم بریم و یه کمی هم سوغاتی و خرید کنیم چقدر دلار لازمه ببریم.
ممنون میشم اگه راهنمایی کنین
پاسخ:
سلام
فکر کنم هزار دلار کافی باشه اما برای احتیاط شما 1500 دلار ببرید
سلام
من میخام برم ترکیه.هم تفریح کنم هم خرید کنم.کدوم شهر بهتره برم؟ چه وقت سال بهتره برم (بچه یک ساله دارم)
برای 6 شب با مبلغ هتل 3ستاره و بلیط چقدر هزینم میشه تقریبا ؟ (دو نفر با یه بچه یکساله)
پاسخ:
سلام
استانبول بروید و مهرماه
حدودا نفری دو میلیون تومان
با سلام من اولین بارمه که میخام به ترکیه سفر کنم آیا اواسط مهر که هوا به نسبت بهتر خرید هم به همان نسبت از نظر کیفیت و قیمت خوب است یا نه ؟ در اصل میخام بدونم حراج ترکیه چه زمانیه وبهترین فصل کی میباشد ؟
باتشکر
پاسخ:
سلام
اواسط مهر هوا عالیست اما فروش ها عادیست . بهترین زمان خرید در ترکیه اواخر فصل ها و مناسبتهایی مثل کریسمس است
سلام جناب
اول بهتون خسته نباشید میگم و درود میفرستم برای شما.
سوالی داشتم من در تاریخ 25 شهریور 94 از طرف یکی از شرکت های معتبر ایرانی که نمایشگاهی در ترکیه قراره برگزار کنند به مدت 6 روز به همراه این شرکت قراره به استانبول ترکیه مسافرت کنم و این شرکت برای نمایندهاش تمام امکانات هتل رو فراهم کرده و فقط از ما هزینه رفت و برگشت بلیط هواپیما رو میگیره.خواستم برسم از شما که با توجه به این که هزینه های هتل رو غذاها رو خود شرکت پرداخت میکنه من که برای اولین بار قصد رفتن رو دارم و متلا هیچ خریدی نداشته باشم چقدر پول دلار همراه خودم داشته باشم ؟و در حال حاضر هزینه بلیط رفت و برگشت با هواپیما چارتر چقدر میشه؟اگه براتون ممکنه یه راهنمایی کلی کنین که دچار مشکل نشم.
ممنون و متشکر
پاسخ:
بلیط رفت و برگشت از تهران به استانبول حدود هشتصد هزار تومنه و اگر محل اقامت و خورد و خوراک با شما نیست و خرید هم نمیخواهید بکنید عملا نیاز به پول ندارید . 100 دلار ببرید کافیست
با سلام بنظر شما اماکن باستانی - موزه - مساجد استانبول کدامیک بترتیب اهمیت بریم؟

بازارها به نسبت ارزونی کدامند؟

پلرک ابی و اکواریوم استانبول ارزش دیدن دارند؟
پاسخ:
سلام
من چون خودم شخصا کوچکترین علاقه ای به آثار باستانی ندارم در این مورد اگر پیشنهادی هم بدهم بدرد بخور نخواهد بود. ولی خیابنهای استقلال و بغداد  استانبول میتوانند هم منظور خرید شما را بر آورده کنند و هم دیدار از آثار باستانی را
با عرض معذرت سوال آخر
اگه مثلا از یه جنس شلوار جین بخوایم 10 تا بیاریم گیر میدن؟چیکار کنیم که اگه مثلا 20 تا تیشرت خواستیم بیاریم و سایز بندیه گیر نکنیم
پاسخ:
سلام
بله مطمئنا گیر خواهید کرد و راه گیر نکردنش اینه که کالای تجاری با خودتون نیارین
ممنون از توضیحاتت.
در مورد سوال"منظور از مهر معافیت گمرکی چیه؟اگه هر ماه بخوام برم وان تا سقف 300دلار میتونم جنس بیارم؟باید فاکتوری ارائه بدیم مبنی بر خرید تا سقف 300 دلار؟"فرمودی"در مورد سوال اول اینجا را مطالعه کنید
"
که "اینجا " باز نمیشه اگه دوباره بار گذاری کنی ممنون میشم.
سوال دوم اینکه اگه من کمتر از این مقدار مثلا 150 دلار جنس بشه باز مهر میخوره پاسم؟اگه مهر بخوره دوباره بخوام امسال برم نهایتا چقد میتونم جنس بیارم با خودم
ممنون از توضیحاتت
پاسخ:
اون لینک رو من تست کردم و کار میکنه
اگر کار نکرد آدرس زیر رو در نوار آدرس مرورگرتون کپی کنید
http://turktravel.ir/?p=457
با سلام
منظور از مهر معافیت گمرکی چیه؟اگه هر ماه بخوام برم وان تا سقف 300دلار میتونم جنس بیارم؟باید فاکتوری ارائه بدیم مبنی بر خرید تا سقف 300 دلار؟و سوال آخر برای درآوردن خرج سفر شنیدم سیگار و پسته رو اون ور خوب میخرن نظر شما چیه؟تابلو فرش اگه ببرم روی دستم نمیمونه....بسیار ممنون
پاسخ:
سلام
در مورد سوال اول اینجا را مطالعه کنید
در مورد سوال دوم من اطلاع دقیقی ندارم
سلام ممنون از اطلاعات خوبتان
الان هوای استانبول برای گردش چطور است؟خیلی گرم و شرجی است؟ من پارسال 15 شهریور استانبول بودم هوا بد نبود.میخوام بدونم اگر الان آزار دهنده است بعدا برم.ممنون
پاسخ:
سلام
هوای استانبول اینروز ها سی و یک تا سی و دو درجه است(حداکثر) اما شرجی و آزار دهنده
بهترین آب و هوای استانبول اواسط اردیبهشت و اواسط مهرماه است
سلام و عرض ادب ، خیلی ممنونم که پاسخ منو دادید ، اسم من با این املا هم نوشته میشه و شناسنامه ام هم با این املاست به معنی زن مهاجر و ریشه ی عربی داره . ما قراره هفته ی آ خر مرداد به وان بریم و من و پسرم تقریبا هر شب با سایت شما به وان سفر میکنیم و با خواندن توضیحات شما و دوستان لذت می بریم .خیلی خیلی ممنون از شما .
با سلام و عرض ادب . شما جایی گفتید که هفته ی اخر مرداد برای رفتن به وان اصلا مناسب نیست ، لطفا دلیلش را هم بگویید .متشکرم .
پاسخ:
سلام
دلیلش این است که هوا زیاد مناسب نیست و هیچ نوع تخفیفی وجود ندارد و قیمتهای فروش عادی محاسبه می شود
ضمنا اسم شما راحله نوشته می شود یا راهله؟
سلام
پاسپورت من و همسرم رو موقع خروج از ترکیه ارزیاب مهر زد تاریخ بعدی که میتونم بروم وخرید داشته باشم کیه؟
پاسخ:
انشا الله سال بعد
سلام .ممنون بابت راهنمایی شما.من قصد سفر به ترکیه برا دفعه اول دارم میخواستم بپرسم استانبول واسه خرید و تفریح مناسب تره یا آنتالیا؟ و اگه ممکنه یه هتل خوب و تمیز بهم معرفی کنید که فاصله زیادی از مرکز شهر نداشته باشه. قسمت هتل ها رو که میبینم هرکسی یه نظر داده و اینکه اکثرا گفتند هتل ها شبیه به عکسهاشون نیستن و این خیلی بده.و میشه لطفا بگید به بجز هزینه تور چقدر پول ببرم برای یه سفر خوب و با خرید مفصل و گشت وسفر مجردی ؟؟ دلار ببریم یا لیر اونجا میشه با دلار خرید کرد؟؟
ممنونم
پاسخ:
سلام
برای تفریح و خرید استانبول بهتره - برای هزینه سفرتان بغیر از هزینه تور روزی 100 دلار کافیست و ارز مورد نیاز را دلار همراه ببرید
فکر کتنم همسر خانم ماریا مثل من فوبیای پرواز داره.
درود دوست عزیز
سپاسگزار بابت حوصله و وقتی که برای همه میزارید .
من و همسرم به همراه دخترم نیمه دوم شهریور قصد سفر به استانبول را داریم و بار اول هست. منتهی همسرم زمینی میخواد بیاد . آیا امکانش هست ثبت نام در تور انجام بشه و ایشون زمینی تو استانبول به ما ملحق بشن . و اینکه از کدوم مسیر بیان . ما ساکن تهران هستیم .
پاسخ:
سلام
امکانش که هست اما چه دلیلی داره که ایشون تور رو ثبت نام کنه و بعد زمینی بیاد و ملحق بشه ؟ اگر مشکل خروج دارن که هوایی و زمینی فرق نمیکنه که
سلام خسته نباشید... چنتا سوال داشتم؟؟؟
میخواستم من شهریور برم ترکیه ایا زمان خوبی برای رفتن به استانبول است؟
من برای رفتن دلار ببرم یا لیر کدام بهتر است چون اونجا میخوام برای خودم لباس بخرم ؟؟
نمیخوام هتل برم ایا مسافر خانه اوجا برای ما 3 نفر هستیم همه پسر ایا امن هست یا خیر نسبت به هتل ؟؟
تقریبا چقدر پول ببریم برای 6الی 8 روز سفر؟؟
در ضمن میخوام جای ارزان بخوابم نیخوام پول الکی به هتل بدم ایا جای ارزانی برای استرحت هست یا خیر؟؟
با تشکر فروان ...
پاسخ:
سلام
کلا در فرهنگ مسافرت ، پولی که به هتل داده میشه (الکی) نیست . هتل و آسایش اون جزو پارامتر های سفر هست والا آدم میتونه تو پارک بخوابه و اصلا پول هتل نده . انگار شما بگین ناهار شام بیسکویت میخورم که الکی پول غذا ندم پس اصلا مسافرت برای چیه ؟ برای رفتن و برگشتن جاده ها ؟ یا دیدن چند تا ساختمون ؟
نیمه دوم شهریور ماه زمان مناسبیست برای خرید و در مورد بردن ارز مناسب در وبلاگ توضیح کامل هست.
سلام لطفاً بفرمائید برای بازدید از مکانهای تاریخی و تفریحی استامبول می توان از تورهای داخلی استامبول استفاده کرد و هزینه آن چقدر میشود؟و سوال دوم اینکه برای بالن سواری در کاپادوکیا باید چکار کردو هزینه آن حدوداً چند است ؟
ممنون از وبلاگ خوبتان و راهنمایهای مفیدتان
پاسخ:
سلام
نیازی به تور خاصی نیست . در استانبول بسادگی میتوانید خودتان را با مترو به چنین مکانهایی برسانید
در مورد بالن سواری من اطلاع دقیق ندارم
ضمنا شما که میخواهید به دیدار آثار تاریخی یک کشور بروید اسمش را درست تلفظ کنید و بنویسید. اسم آن شهر (استانبول) است نه (استامبول)
با سلام و عرض خسته نباشید و تشکر بابت زمانی که اختصاص میدهید. دو سوال داشتم:
1- لطفا" یک هتل خوب در منطقه تکسیم استانبول معرفی کنید.
2- آیا محدودیت ورود کالا بیش از 300 دلار فقط برای مرز زمینی است یا مرزهوایی را هم شامل میشود؟

متشکرم
پاسخ:
سلام
منطقه تکسیم استانبول هر بیست قدم یک هتل هست و به راحتی میتوانید از Booking.com پیدا کنید
2 - این محدودیت شامل کلیه مسافرتهای خارجی از هر نوع و با هر وسیله ای میباشد
جناب ضربی بسیار لذت بردم ، ما 8 نفر هستیم (دو خانواده)که میخواهیم 3 یا 4 روز هوایی در تاریخ های 7 یا 17 مرداد به استانبول برویم و قصد خرید مختصری داریم ، تلفنی با شخصی صحبت کردیم که در استانبول یک آپارتمان مبله دو خوابه به ما بده شبی 140 دلار در خیابان واکری یا باکری دقیق نمیدونم ولی گفت جای بسیار خوبیه اولا اینکه این قیمت مناسبه یا شخص شناخته شده دیگری برای انجام اینکار میتوانید به ما پیشنهاد کنید و اینکه در این چند روز بابت هزینه صبحانه نهار و شام و البته رفت و امد به مراکز خرید حدودا چه مبلغ دیگری باید بپردازیم و کلا چه مبلغ بجز خرید برایش ببریم درضمن تهیه غذای مناسب و قابل اعتماد در مراکز خرید امکاندارد و یا بهتره که با تور بریم و قید بصرفه بودن محل اقامت رو بزنیم در صورتی که نظر بهتری دارید مشتاق به شنیدنش هستم با سپاس
پاسخ:
سلام
بنظر من اگر بار اولتان است با تور بروید
قیمتی که به شما گفته اند آنچنان هم بصرفه نیست . با نرخ تبدیل امروز می شود شبی 380 دلار که با این قیمت میتوانید هتل مناسب بگیرید که صبحانه و اینترنت رایگان هم داشته باشد .
برای ناهار و شام هر نفر روزانه 50 هزار تومان در نظر بگیرید
با سلام .میخواستم از تهران به استانبول از طریق زمینی سفر کنم میخواستم آدرس دقیق شهر شهرهایی که باید طی کنم را بفرمایید ممنون
پاسخ:
دوبایزید - آغری - ارزروم - ارسنجان - آنکارا و استانبول
سلام تشکر میکنم از وقتی که میزارید برای پاسخ دادن
من اولین بار که به انتالیا میخوام برم با همسرم یه هتل uall 5ستاره گرفتیم به نظر شما چقدر دلار لازم میشه اونجا؟یا بهتر بگم چقدر هزینه داریم اونجا؟
برا تبدیل دلار به لیر برایه من که از فرودگاه مستقیم میرم هتل بهترین راه چیه؟
پاسخ:
نفری هزار دلار همراه ببرید
در هتل هم معمولا صرافی هست اما عجله نکنید و از صرافی های معتبر سطح شهر چنج کنید
سلام و وقت بخیر
میشه لطفا بهترین زمان خرید رو بعد از عید فطر عنوان کنین؟ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
اواخر شهریور ماه و عید قربان فرصتهای بعدی هستند
سلام و وقت بخیر
میخواستم بدونم انتالیا برای خرید و تفریح مناسبتر هست یا استانبول؟با توجه به شناخت و تجربه بیشتر شما.
مرسی از جوابتون
پاسخ:
استانبول
۲۳ تیر ۹۴ ، ۱۱:۲۱ سیامک ناظمی
جناب آقای ضربی
با عرض سلام
میخواستم بدونم هزینه مسافرت استانبول برای چهارنفر بمدت 4شب و 5 روز با ایاب و ذهاب و غذا و خرید نسبتا مفصل بدون احتساب هزینه تور چند تمام میشه و همچنین برای استفاده از تاکسی یا اتوبوس چگونه باید با راننده طی کرد؟ از راهنمایتون سپاسگزارم
پاسخ:
بغیر از هزینه بلیط و هتل در هر روز برای هر نفر 100 دلار (با احتساب خرید مفصل)
سلام
خواستم ازتون بپرسم5 میلیون برای 2 نفر با یک بچه 2 ساله برای سفر به آنتالیا هتل 5 ستاره کفایت می کنه
پاسخ:
برای سه چهار روز کافیه
سلام .ممنون بابت اطلاعات مفیدتون.من قصد سفر به استانبول رو دارم برای دفعه اول میرم میخواستم یکم راهنماییم کنید لطفا با تور از شیراز میرم هزینه تور 1700000 تا 2000000هست بجز این هزینه باید چقدر پول ببرم برای یه سفر خوب .دیدینیهای شهر برم و کنسرت و جزیره .میشه راهنماییم کنید هزینه رفت و آمد با تور هست؟ و دیدم خیلیها نوشتن هزینه خروجی از فرودگاه اینو متوجه نشدم..
ممنونم .اگه براتون ممکنه به ایملم جواب بدین مرسیییی
پاسخ:
هزینه خروجی مسافر بعهده خودشه - اگر تور کلا صبحانه و نهار و شام را عهده دار شده است برای هر روزتان 50 لیر کافیست اما اگر فقط صبحانه دارد برای هر نفر در هر روز حدودا 100 لیره در نظر بگیرید
سلام//من چی ببرم اونجا گرونتر از من بخرن؟؟؟؟تابلو فرش خوبه؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
عالیه
سلام جناب ضراب
ایا بردن کالسکه برای بچه یکساله در سفر به استانبول محدودیت ایجاد می کند؟مزایا دارد؟ یا فقط بار اضافی می شود؟
پاسخ:
محدودیتی ندارد اما بنظر من به زحمت و دردسرش نمی ارزه
سلام خسته نباشید من قراره با خانواده ام نیمه دوم شهریور برم وان با ماشین خودم -آیا مدل و نوع ماشین مهمه مثل سفر کیش یا نه؟ وقت سفرم خوبه ؟ میخوام برم خرید پوشاک میتونم خرید خوب وارزانی داشته باشم؟
پاسخ:
زمان مناسبیست
مدل و نوع ماشین هیچ محدودیتی ندارد
سلام
من چند وقت پیش برای هفته آینده از سایت بوکینگ یکی از هتل های وان به نام Mevan Apartotel رو رزرو کردم که البته کارت اعتباری برای تایید رزرو احتیاج نداشت. دیروز تماس گرفتن که برای اینکه اتاقو برات نگه داریم باید 50 درصد پولو از ایران واریز کنی. میخاستم بدونم چنین چیزی مرسوم هست و میشه اعتماد کرد و پولو واریز کرد؟
با تشکر
پاسخ:
شک نکنید که کلاهبرداریه
چنین چیزی امکان نداره
اگر قرار بر واریز پول باشه باید از طریق سایت باشه
با عرض سلام مجدد
به همراه خانواده سفر کنم به وان جاهای تفریحی داره و همچنین مراکز خرید
وچون میخام بدون تور سفر کنم وزبان ترکی بلد نیستم مشکلی نیست البته زبان انگلیس میتونم
چند روز کافیه و از کدو مرز ایران خارج بشم که نزدیکتر باشه اگه ممکنه در مورد هتل وهزینه های ان یکم اطلاعات بدید
قبلا از شما بینهایت سپاسگذارم
پاسخ:
اینطور که مشخصه تازه به جمع ما پیوستید دوست عزیز
تمام سوالات شما در وبلاگ توضیح داده شده
مطالب وبلاگ و همچنین اینجا را مطالعه بفرمائید
با سلام
ببخشید من انشاالله میخوام شهریور با دوستم بریم آنتالیا و قصدمون اینه که در هزینه های اضافی صرفه جویی کنیم.سوالم اینه که به نظر شما بهتره که به صورت زمینی خودمون بریم یا با تور؟
توضیح این که اولین باره که دارم میرم...
با تشکر...
پاسخ:
با تور بروید بار اول بهتر است
سلام
برام سوال شده اینکه فرمودید در جواب سوال یکی از عزیزان
با توجه به هتل آل توسط تور مگه خرج دیگه ایی هتل داره که گفته بودید نفری 50
کاری به خرج شخصی ندارم
سپاسگذ رم
پاسخ:
بله
معمولا گشت های شهری که ارائه میشه روی قیمت تور نیست
در ثانی هیچوقت به امید اینکه خدمات تور کامل است بدون پول سفر نکنید
در ثالث : من به خرج های شخصی هم کار دارم ! چون تجربه ثابت کرده که توصیه برای بردن کمی پول بیشتر همیشه به نفع مسافران بوده
سلام. میخوام بدونم تعطیلات عید فطر تو استانبول چند روزه?
مراکز تفریحی هم تو تعطیلات عید فطر تعطیله?
پاسخ:
سلام
3
خیر
با عرض سلام و خسته نباشید.می خواستم بدانم با توجه به all یا uallبودن هتل های انتالیا،هزینه روزانه تقریبا چقدر است ؟
و سوال دوم اینکه من دانشجو هستم و کارت معافیت کفالت دارم آیا لازم است آن را در فرودگاه امام خمینی نشان بدهم یا داشتن پاسپورت کافیست؟
با تشکر
پاسخ:
داشتن پاسپورت کافیست
هزینه روزانه بغیر از هتل روزی 50 لیره
سلام.لطفا به سوالای بنده هم جواب بدین
1-ارز مسافرتی برای ترکیه میدن؟دلار رو چند حساب میکنن؟
2 - 3میلیون برای دو نفر برای آنتالیا در حد عالی کافی هست؟البته هتل یوآل هست
3- میتونم انتالیا ماشین بدون راننده اجاره کنم؟روزی چقدر؟
پاسخ:
1 - برای مسافرتهای زمینی خیر
2 - برای سه چهار روز بله
3 - بله - بستگی به نوع ماشینش داره
سلام جناب. من ٢٩ تیر میرم استانبول. اگه اشتباه نکنم ٢٧ عید فطر تو یارانه. اون تاریخی که من میرم استانبول فقط مراکز خریدش تعطیله?
پاسخ:
عید فطر تو یارانه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم برای خرید در وان شهریور ماه بدلیل پایان فصل بودن مناسب است یا خیر
پاسخ:
سلام
بله
سلام اقا رضا....من تو 3 ساعت تقریبا کل وبلاگ رو خوندم....واقعا دست گلت درد نکنه.فقط یه سوالم بی پاسخ موند.....
من با دوستم 27 تیر ساعت 11:35 به وقت ترکیه از وان به انتالیا پرواز داریم.هنوز هتل تو انتالیا رزرو نکردیم چون هتلهای خوب که تو سایت بوکینگ هستن رو هیچ اژانسی نمیتونه رزرو کنه از ایران...به نظر شما تو اون یه روز زودتری که قراره برسیم وان میتونیم از یه آژانس از تو خود وان برا انتالیا هتل رزرو کنیم؟
همونجا پول نقد حساب کنیم باهاشون؟
این تاییم شلوغ نشه هتلها بمونیم وسط خیابون؟
یا از خود ایران رزرو کنیم بیتره؟
مرسی مرسی مرسی
پاسخ:
سلام
در آنتالیا در اون زمان مشکل اقامت نخواهید داشت و نیازی به رزرو نیست
اگر ممکنه بفرمائید بلیط رو چجوری گرفتید و چند؟
باز سلام
ببخشید یه سوال واسم پیش اومده ، امسال آخر مرداد کنسرت Enrique استانبول هست ، می خواستم بدونم شما اطلاع دارید که ما الان حتما باید بلیط رو از تو سایت تهیه کنیم یا چند روز قبل از کنسرت هم میشه بلیطش رو تو خود استانبول گیر آورد؟ ببخشید اگه بی ربط بود. گفتم شاید بدونید
پاسخ:
سلام
اطلاعی در این مورد ندارم
جناب ضراب عزیز سلام
بنده بهمراه همسرم و دختر 13 ماهه ام می خواهیم تا 20 روز دیگر یک سفر 5 روزه به استانبول داشته باشیم
چند سئوال دارم خدمتتان ممنون میشم اگر جواب دهید
1. خطرا ت و مشکالات احتمالی برای کودکان در این سفر؟ را اگر بفرمائید ممنون میشم
2. برای یک سفر 5 روزه با خربد و خوشگذرانی جزئی و معمولی چقدر باید هزینه بغییر از بلیط و هتل پیش بینی کرد؟
3. مشکلات بلد نبودن زبان ترکی استانبولی؟
پاسخ:
1 - خطر خاصی نیست
2 - هر نفر روزی 50 دلار (بغیر از بلیط و هتل و خورد و خوراک)
3 - آنهم مشکل خاص و لا ینحلی ایجاد نمیکند


سلام اقای ضریی ؛ببخشید سوالم دوباره تکرار میکنم من منظورم از خرید جزیی و عمده در استانبول بود؟
میخواستم ببینم کدوم بازارها و فرشگاهها در استانبول قیمتشون مناسبه و خیلی گرون نیست؟؟؟
پاسخ:
سلام
خرید جزئی در استانبول خیابان استقلال و بازار الیوم و خرید عمده بازار مرتر
سلام.
واقعن آدم خوبی هستید که سوالات مردم رو جواب میدید، خیلی خوب.
سوال اول و مهم ام این هست که دو روز دیگه با پرواز ایرانی میرم آنتالیا، میخوام با خودم آلپرازولام (قرص اعصاب) و قرص سرما خوردگی و مسکن و قرص معده ببرم، به نظرتون چه کنم که مشکلی پیش نیاد برام؟
و سوال کمتر مهم ام این هست که آنتالیا به درد خرید و تفریحات خارج تز هتل میخوره آیا؟
پیشاپیش یک دنیا سپاس.
پاسخ:
سلام
1 - نسخه پزشک همراهتان باشد
2 - بله
سلام.
وقتتون بخیر
من میخوام لباس زنونه بیارم واسه مزون ، با توجه به این محدودیتا باید جنسمو چطور وارد کنم ؟
پاسخ:
باید بدهید بار را با دستمزد کیلویی 30 هزار تومان برایتان بیاورند
باسلام. برای تعطیلات عید فطر قصد سفر به ترابوزان با خودرو شخصی داریم. سوالم اینه که اطلاع دارین که بازارها چند روز تعطیله و عید فطر ترکها معمولا همزمان با ما ست یا زودتر؟
پاسخ:
تعطیلات عید فطر در ترکیه سه روز است
با سلام و تشکر از حوصلتون ، میخاستم بدونم عید فطر برای گشت و خرید در استانبول زمان مناسبیه ؟
پاسخ:
همه جا تعطیله
با سلام و خسته نباشید من و همسرم می خوایم بعد ماه رمضون بریم استانبول و انتالیا به نظرتون هواش ممکنه خیلی گرم باشه که طاقت فرسا باشه اوایل شهریور هم هیچ فرقی با مرداد نداره؟ چقدر پول همراه خودمون ببریم برای خرید کردن جزیی و خوش گذرانی به مدت یک هفته ممنون می شم اگه منت بزارید و جواب بدید
پاسخ:
سلام
در مورد آب و هوا لینک هواشناسی در وبلاگ هست
در مورد هزینه ها نفری برای هر روز 150 هزار تومان کافیست
سلام خسته نباشید اواسط مرداد ماه قصد سفر به وان با خودروی شخصی به وان داریم هزینه سفر نفری بدون خرید با احتساب بنزین هتل خوب و غذا و گردش برای سه شب و چهار روز چقدر میشه ؟با سپاس
پاسخ:
سلام
در وبلاگ توضیح کافی در مورد هزینه ها هست
سلام و خسته نباشید .
من و همسرم یک شنبه به مدت 1 هفته میریم استانبول. در مورد بازار بی اوغلو شما اطلاعی دارید؟ چند تن از دوستان پیشنهاد بازار های محلی در استانبول را کردند. ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:
بی اوغلو نام مرکز خریدی در اواسط خیابان استقلال است که لباسهای ارزان میفروشند . کیفیتش از دید من در حد پایین تر از معمولی است
سلام
بسیار ممنون از راهنمایهای خوبتون
من دراینجا متوجه شدم که هر نفر تاسقف 300$ میتونه جنس بیاره وگرنه گمرک یا جریمه میکنه یا توقیف میکنه
برا من سوال پیش امده که ما خیلی از آشنا ها رفتن استانبول و خرید هاشون بیشتر از سقف300$ بوده نه جریمه شده نه کالاهاشون توقیف ، پس این چجوری میشه، شانسی بازرسای گمرک بهتون گیر بده یا نه
پاسخ:
این سوالیه که باید اون آشناها جواب بدن . من چی بگم؟
سلام ، از اینکه وقت مى گذارید تشکر مى کنم ، من مى خواهم ده روز دىگه از کرج برم وان ، مى خواستم ببینم با ماشین شخصى برم مرز رازى و از اونجا مى تونم خودم کارهاى ورود به ترکیه را سریع انجام بدهم یا بوسیله ون از شهر خوى بروم بهتر است و چه روزى وارد شهر وان بشویم بهتر است
پاسخ:
سلام
منظورتان از کارهای ورود به ترکیه کدام کارهاست؟
سلام
ممنون از اینکه وقت میذارید و به سوالات پاسخ میدید
1- آیا در فصل تابستان میشه در مراکز خرید ترکیه لباس های زمستانی مثل کاپشن یا پالتو خرید یا این اجناس فقط در زمستان عرضه میشن؟
2- من اصلا زبان ترکی بلد نیستم انگلیسی هم دست و پاشکسته بلدم آیا برای خرید در ترکیه به مشکل برمیخورم؟
پاسخ:
سلام
 1 - فقط در زمستان عرضه میشن
2 - در شهر های مرزی معمولا فروشنگان کمی فارسی بلدند و همچنین خیل عظیم هموطنان حاضر میتوانند به شما کمک کنند
ای ول چه زوووود پاسخ دادید͵واقعاا ممنونم اگر سوال دیگه ای پیش اومد مزاحمتون میشم͵موفق باشید
ببخشید یک سوال دیگر عید فطر استانبول تعطیل که نیست?و اینکه سوال مربوط به میزان پولی که با خودمون ببریم را از اون جهت پرسیدم چون نظرات را که مطالعه کردم برای اشخاص مختلف متفاوت نوشته بودید لطف میکنید اگر طبق شرایط من پاسخگو باشید
پاسخ:
عید فطر و روز بعدش همه جا در استانبول تعطیله
در مورد رقم هزینه ها هم با در نظر گرفتن جمیع جامع شرایط شما عرض کردم که وسط سفر پول ته نکشد
سلام͵ممنون از اطلاع رسانیتون من الان با سایتتون اشنا شدم اطلاعات جالبی هم گرفتم شما ترکیه زندگی میکنید?(با توجه به اطلاعات دقیقتون کنجکاو شدم)͵من اخر ماه رمضان شاید نزدیکای عید فطر به همراه خانواده قصد سفر به استانبول را داریم ممنون میشم اگر بتونید سوالاتم را پاسخگو باشید و راهنمایی بفرمایید͵ما با تور قصد سفر داریم چقدر پول برای 4 شب و 5 روز با خود ببریم برای ناهار و شام در رستورانهای مختلف و تفریح و دیدن جزایر و تور تنگه بسفر و·· و همچنین خرید و سوغاتی در حد معمول?و اینکه ایا این زمان برای گشت و گذار وخرید خوب است و حراجی هست یا خیر?(با توجه به اینکه ماه رمضان است)پیشاپیش از پاسخگوییتون سپاسگذارم
پاسخ:
سلام
بله
نفری 100 دلار برای هر روز برای خرید و گشت و گذار و ناهار و شام کافیست (بغیر از رفت و امد و هتل که هزینه اش با تور هست)
سلام آقای ضربی عزیز. از راهنمایی های شما بسیار سپاسگزارم. من و خانمم پریشب از استانبول برگشتیم. توصیه های شما، به خصوص برای انتخاب زمان سفر، خیلی خیلی عالی بود. حدود 1500لیر لباس خریده بودیم. در گمرک ارزیاب بار ما را چک کرد، مهر خاصی در پاسپورتمان نزد، اما روی مهر ورود با خودکار عدد 12 94 را نوشت. آیا این به معنی همان استفاده از معافیت گمرکی است؟ سوال دوم اینکه فستیوال خرید بعدی استانبول را میدانید چه زمانی هست؟
پاسخ:
سلام
نه مهر معافیت یک مهر مخصوص با همین مضمون است
و زمان مناسب بعدی تعطیلات عید فطر است
و باز عذر می خوام یه سوال دیگه ،
مسلط بودن به زبان انگلیسی تاثیری داره تو سفر به ترکیه ؟
پاسخ:
سلام
تاثیر زیادی نداره
البته روم نشد بگم اصلا تاثیری نداره
ببخشید سوال دیگه ، این 300 دلاری که گفتید واسه مسافرت هوایی هم هست ؟ بعد چه جوری می خوان چک کنن ؟ :/ چمیدونارو خالی می کنند و و چی؟ واقعا سوال پیش اومده بود ببخشید .
پاسخ:
سلام
اگر نیاز باشد بله چمدانها رو هم خالی میکنند
سلام ، ببخشید چند تا سوال داشتم
1- ما می خواهیم یه سفر به ترکیه داشته باشیم فقط واسه ی خواهرم که 17 سالشه و اصلا به آثار باستانی و مسجد و موزه هیچ علاقه ای نداره بیشتر به جنبه ی تفریحی سفر توجه داره ، البته به خریدهم خیلی علاقه داره . شما استانبول رو توصیه می کنید یا آنکارا؟
2- این سقف 300 دلارو که گفتید ، یعنی هر نفر کل خرید هاش روی هم نباید بالای 300 دلار شه یا جنس بالای 300 دلار نداشته باشه ؟( احتمال می دم اولی باشه ولی مطمئن نیستم!)
3- بعد اون سایتی که این قانون 300 دلارو توش بود رو خوندم ولی واقعا متوجه نشدم چی نوشته ، اگه یه تفر خریدش بیشتر بشه از 300 دلار چی می شه؟جریمش چقدره ؟
ممنون از راهنماییتون :)
پاسخ:
سلام
1 - استانبول
2 - خرید ها کلا روی هم نباید ارزشش از 300 دلار تجاوز کنه
3 - جریمه بالا داره و مهمتر اینکه ممکنه جریمه نشه و جنس شما بره تو انبار گمرک و مرجوعی بخوره که در اینصورت عملا نباید امیدی به پس گرفتنش داشته باشید
سلام و خسته نباشید. ارز مسافرتی برای خروج زمینی سالی یک بار تعلق میگیره؟ یا فقط هوایی؟
پاسخ:
سلام
ارز مسافرتی به مسافرتهای زمینی تعلق نمیگیرد
سلام
اواخر مرداد میخوام به همراه همسرم و پسر 5 سالم بریم استانبول
تفریحی بدون خرید چقدر کلا (هواپیما، هتل، ...) هزینه برام داره؟ 4 شب اقامت در هتل متوسط.
پاسخ:
سلام
نفری 2 میلیون تومان
سلام آقا رضای عزیز
واقعا به شخصه ازتون به خاطر صبر و حوصله ای که برای پاسخ دادن به دوستان انجام می دید سپاسگزارم.
آقا رضا من تصمیم گرفتم که اواخر خرداد و یا اوایل تیر با تور به استانبول برم.
1. به نظرتون زمان مناسبی رو برای این سفر انتخاب کردم؟
2. در این زمان فروشگاه های لباس تخفیف دارن؟
3. کدام هتل 3 یا 4 ستاره در حوالی میدان تکسیم رو پیشنهاد می کنین؟ (البته با در نظر گرفتن صرفه جویی در هزینه)
با تشکر
پاسخ:
سلام
1 - بله نسبتا مناسب است
2 - اواخر بهار و اوایل تابستان معمولا تخفیفات فصلی برقرار هست
3 - هتلهای تکسیم گران هستند . بنظر من هتل را در منطقه ارزان قیمت تری مثل آکسارای بگیرید و با دو سه لیره میتوانید با ده دقیه زمان به تکسیم برسید
سلام
میگن کرایه تاکسی تو استانبول خیلی گرونه، استفاده از مترو و اتوبوس و... واسه ما که دوتا بچه کوچیک داریم سخت نیست؟
تفاوت کرایه تاکسی با وسایل نقلیه عمومی خیلی زیاده؟
پاسخ:
کرایه تاکسی در استانبول بسیار بالاست اما بدلیل وفور وسایل نقلیه عمومی ، استفاده از آنها بسیار راحت است

در مورد نظری که به اسم آرتین گذاشته اید : معمولا هتل ها پاسپورت را نگه نمیدارند . اما یک کپی از پاسپورتتان نگه دارید اگر پاسپورتتان را نگه داشتند
سلام میخواستم واسه تعطیلات یه هفته برم برهانیه که تو غرب ترکیه هست به نظر شما میتونه جای خوبی باشه؟
پاسخ:
سلام
من تا بحال به این شهر نرفتم و اطلاع دقیقی ازش ندارم
سلام وباتشکرازشما.میشه لطف بفرماییدهتل سمت آکسارای که خوب وقیمت مناسب باشه معرفی کنید.برای خریدمیخوام استانبول برم وهتل صرفاحکم خوابگاه روبرای ما داره.واگرقیمتش روهم میدونیدبفرمایید.بنظرشماباتوربه صرفه تراست یا اینکه خودمون که سه نفرهستیم ویک بچه دوساله برویم?
پاسخ:
سلام
هتل گلدن هیل در خیابان فندق زاده نسبتا خوبه
در حال حاضر با توجه به خرید پرواز های چارتر توسط آژانسها رفتن با تور هم بصرفه است
سلام، وقت بخیر
من به اتفاق خانمم و دو بچه 6 و 3 ساله پنج روز میخوایم بریم استانبول، به جز پول بلیط و هتل که به تور پرداخت کردیم، واسه یه تفریح و خرید مفصل، چقدر باید دلار ببریم؟
متشکرم
پاسخ:
سلام
برای خورد و خوراک و تفریح و خرید مفصل ۴ نفر جمعا ۲۰۰۰ دلار کافی بنظر میرسد
سلام شنبه میریم استانبول با همسرم فقط ٣٠٠ دلار داریم ٣شب و ۴روز هتل داریم با صبحانه به نظرتون پولمون کافی هست؟واسه فقط دیدن اماکن دیدنی
ممکنه بتونیم کمی واسه خودمون خرید کنیم؟
پاسخ:
سلام
این پول شاید برای نهار و شام کافی باشه
البته به من مربوط نیست ها ولی واقعا با این شرایط واجبه دیدن اماکن دیدنی؟
۱۱ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۳۹ نصیر تبریز
سلام قربان. امیدوارم حالتان خوب باشد . جناب اقای رضا هزینه 3 روزه ارزروم حدودا چقدر میشود
پاسخ:
سلام
روزی 150000 تومان برای هر نفر
سلام،من میخام با قطار به وان سفرکنم،شما توصیه میکنید؟ لطفا راهنمایی فرمیآید با تشکر
پاسخ:
سفر با قطار بدلیل اتلاف زمان بسیار بالا به هیچ عنوان توصیه نمیشه
ممنون از لطفتون
فقط ببخشید واسه اون سقف سیصد دلار خرید،بچه ها رو هم حساب میکنن؟
پاسپورت جدا دارن
پاسخ:
سلام
اگر پاسپورت جدا داشته باشند میتوانند از معافیت استفاده جداگانه بکنند
سلام، ممنون از حوصله مافوق طبیعی شما!
من به همراه خانواده دو هفته دیگه میرم استانبول، چون میخوایم خوب خرید کنیم(پوشاک )،دلار زیاد میخوام ببرم. چقدر میزارن دلار خارج کنیم؟ بچه هام شش و نیم ساله و سه و نیم سال هستن
در ضمن، اگه محدودیت خرید سیصد دلار داریم، موقع برگشت که گیر میکنیم، این که خیلی بد میشه چیکار کنیم؟
پاسخ:
سلام
در مورد سوال اولتون که شما به ازای هر پاسپورت میتونین 5000 دلار ببرین. یعنی اگر بچه ها هم پاسپورت جدا داشته باشن رویهم رفته 20000 دلار (66 میلیون تومان) می توانید با خودتان دلار خارج کنید .
در مورد سوال دوم راهش اینه که پیشنهاد بدین به دولت که این سقف رو افزایش بده . بعد دولت این پشنهاد رو بعنوان یه لایحه بده به مجلس . بعد اگه تصویب شد میدن به شورای نگهبان و اگر اونجا هم اشکالی نگرفتن ابلاغ میشه به دولت و بعد دولت اعلام میکنه به گمرک و گمرک هم دیگه به بیشتر از 300 دلار کالای همراه مسافر گیر نمیده. البته بر خلاف گران کردن بنزین که یکشبه تصمیم گیری و انجام میشه این مورد ممکنه ده سال ( و شاید هم بیشتر) طول بکشه . همین الان هم قانونش 80 دلار هست اما بر حسب یک قانون نانوشته ، تا سیصد دلار رو اجازه میدن.
هر نفر 300 دلار میشه حدودا 800 لیره و میشه خرید خوبی کرد با همین مقدار
سلام. من میخوام بعد از رحلت برم وان به نر شما وقت خوبیه برای رفتن با اونجا
پاسخ:
عالیه
بازهم ببخشید شما پیشنهاد میکنید اول بریم قونیه بعد وان یا برعکس؟ که هم در وقت و هم هزینه صرفه جویی کنیم؟
پاسخ:
اول وان - اصولا قونیه هیچگون جذابیتی برای من ندارد اما میتوانید از وان بروید بعد از قونیه مستقیم برگردید و از مرز بازرگان خارج شوید
سلام دوستم
میخواستیم با شوهرم بریم وان و قونیه لطفا به سوالاتمون جواب بدبد:
1- اول بریم کدوم شهر ( وان یا قونیه) ؟ در هر صورت از کدوم مرز وارد و خارج بشیم؟
2- فاصله وان تا قونیه چقدره و هزینه اتوبوسش یا قطارش چطوره؟
3- درکل نمی خوایم زیاد خرج کنیم چند دلار ببریم؟
ممنننننننونم دقیق جوااااب بدبد
پاسخ:
سلام
وان تا قونیه حدودا 1250 کیلومتر فاصله دارد . برای رسیدن به وان هم نزدیکترین راه مرز رازی است . قیمت بلیط اتوبوس برای این مسیر حدودا 100 لیره و بلیط هواپیما حدود 350 لیره هست . مقدار ارزی که میخواهید همراه ببرید بستگی به خیلی عوامل از جمله مدت زمان مسافرتتان دارد . اما حدودا 100 دلار برای هر روز هر نفر کافی بنظر می رسد
با سلا م و با تشکر فراوان از راهنمایی هایتان
می خواستم برا خرید پوشاک به وان برم
آیا آوردن پوشاک به ایران مشکلی ندارد منظورم این است که قاچاق حساب نمیشود ؟
چه مقدار پوشاک میتوانم بیاورم /لطفا توضیح دهید
چون میترسم اونجا خرید کنم و در مرز مشکل داشته باشد .
پاسخ:
سلام
حداکثر جنسی که میتوانید همراه بیاورید به ازای هر نفر 300 دلار (حدود یک میلیون تومان - 750 لیره ) است و بیشتر از آن ممکن نیست
سلام آقا رضا
از لطف بی دریغتون ممنونم
ممکنه لطفا بفرمائید بازار محلی وان چه روزی هست ؟ (منظور همون دستفروشهاست)
سه شنبه ؟ جمعه ؟ یا روز دیگه ای ؟
پاسخ:
سلام
من در وان بازار محلی به اون صورتیکه مرسوم هست ندیده ام. اما روزهای سه شنبه یک بازار (قابل دسترسی از خ جمهوریت) برقرار می شود که البسه فوق العاده بی کیفیت چینی در آن عرضه می شود و به هیچ عنوان ارزش خرید ندارد (چیزی در حد بازار های تاناکورا)
سلام ما تصمیم داریم از وان به ترابزون بریم البته با ماشین شخصی ایا اگر مدارک ماشین همراهمون باشه همه مراحل مثل بیمه و گواهی نامه بین المللی و ... در مرز کارهاش ردیف میشه
پاسخ:
ُلام
هیچکدام از این کارها در مرز انجام نمی شود. مراحل خارج کردن خودرو از کشور در وبلاگ مفصلا توضیح داده شده است لطفا مطالعه بفرمائید
با سلام و تشکر از سایت خوبتون.اگر بخوام با هواپیما برم ترکیه محدودیتی برای وزن بار دارم؟یا فقط موقع برگشت باید بارم 30 کیلو باشه؟
پاسخ:
بسته به شرکت هواپیمایی مورد استفاده این میزان فرق میکنه اما کلا همون دور و بر 30 کیلو هست
سلام عزیز جان، لطفا در مورد مرز بازرگان اگه همراه مسافر حلقه طلا یا زنجیر طلا باشه در بازگشت مشکلی پیش میاد ،اگه جوابتان منفی بود ارزش حداکثری آنها رو موقع خروج از مرز رو ذکر کنید. ممنون از لطفتان
پاسخ:
در حد عرف معمول تزئینی مشکلی نیست
سلام صادقانه بگم تا حالا نه تنها خارج از کشور نرفتم هتل داخلیم نرفتم
برا هفته بعدم هتل گرند جواهر در منطقه شیشلی رو رزرو کردیم الان خواستم بدونم
1. چه خدماتی پولیه و چه خدمات و وسایلی تو هتل رایگانه؟ تو سایت معرفی هتلا کلی و تکراری گفته شده
2.برای رفتن به مناطق توریستی و بازاراش مانند میدان های تقسیم و بغداد، کاپاتاش،مساجد معروف و قصراش
چطور میتونیم خودمونو برسونیم(بجز تاکسی سایر وسایل نقلیه را بفرمایید)
سپاس از لطف فراوانتان
پاسخ:
سلام
معمولا صبحانه تو هتل رایگان هست و همچنین اینترنت و احتمالا سالن ورزشی هتل
منطقه شیشلی نزدیک هست به تقسیم و از اونجا برای هر جا که بخواهید وسیله نقلیه عمومی هست
بلخشید منظورم خود بازرگان که جنسایی مه میخریم بدیم بیاره تبریز
پاسخ:
لطفا آدرس ایمیل بدهید
سلام
در جواب دوست عزیز خانم پروین : متاسفانه من نتونستم در شهر وان فروشگاهی از برند ایکیا یا مادام کوکو پیدا کنم ، از طریق نت هم سرچ کردم اونجا نمایندگی ندارند مگر به صورت تک فروشی تو فروشگاههایی مثل میگروس یا مراکز خرید دیگه بشه چیزی پیدا کرد .
سلام و قبل هر سوالی تشکر بابت لطف بسیارتون
میخام برم ماه عسل و حسابی هم خرید کنم و بگردم
شهریم ک میرم استانبوله میخام بم بگید تقریبی چقدر دلار ببرم
پاسخ:
سلام
نفری ۵۰۰۰ دلار
سلام
ایکیا مارک سوئیسی هست از سرویس خواب گرفته تا لوازم دکوری و تزیینی خونه
دو تا شعبه داره استانبول و آنکارا
ممنون از جوابگوی خوبتون وآرامشی که دارین
میخواستم بپرسم فروشگاه ایکیا در کدوم شهرهای مرزی هست
ممنون از اینکه جواب میدین
پاسخ:
ایکیا مارک چی هست اصلا؟
۰۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۳۹ امیر راستکار
ببخشید سوالام زیاد شد ، ممنون که وقت میزارین
این دیگه اخریشه :))
تو پاس دقیق مینویسن چه گیتاریه ؟ مثلا یه گیتار کلاسیک داغون ببرم بعد یه الکتریک برگردونم میفهمن؟
پاسخ:
فقط اسم ساز رو مینویسن (البته خودتون باید اصرار کنین که بنویسن ) و نو و مستعمل بودنش مد نظر نیست
۰۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۱۰ امیر راستکار
به غیر این کار چقدر احتمال به مشکل خوردن هست ؟
چون ساز شکسته الان ۲۰۰ پولشه :))
پاسخ:
احتمال به مشکل خوردن بالاست
مگر اینکه از معافیت دو سه نفر برای این کار استفاده کنید
سلام برای ماه عسل مخایم بریم استانبول 1 هفته ای و میخوایم علاوه بر خرید جاهای دیدنی و طبیعی استانبولم بریم طوری که بشه هرجایی حداقل هزینه هارو کرد شما چه جاهاییو پیشنهاد میکنید و چطور که هزینه اضافی براشون ندیم
پاسخ:
سلام
بستگی داره چه چیزی براتون جذاب باشه
خیابانهای استقلال و بغداد رو حتما برید
اگر هم علاقمند به آثار باستانی و موزه و این جور چیزا باشین که استانبول معدنشه
۰۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۳۴ امیر راستکار
سلام و خسته نباشید میگم
واقعا سایت خوبی دارین
من اوایل خرداد میخوام برم سمت کوش اداسی واسه ماه عسل
بعد میخوام از استانبول یا ازمیر گیتار الکتریک بگیرم قیمتش 760 یوروه اگه تو جعبه نباشه و تو کیفش بیارم مشمول اون قانون 300 دلار میشه ؟
بعد از کوش اداسی میشه راحت رفت استانبول ؟ با قطار اینا
پیشاپیش ممنون
پاسخ:
سلام
بهترین راه اینه که موقع رفتن یه ساز مستعمل ببرین و بگین تو پاستون بنویسن . موقع برگشتن بجای اون یدونه نو بخرید و بدون هیچ درد سری بیارید
برادر سلام
یک سوال دیگه داشتم خدمتت
با توجه به مسیرهایی که باید از مرز بازرگان تا ترابزون طی کرد
به نظر شما اگر بصورت یکسره و بدون توقف و با سرعت مجاز مسیر رو طی کنیم چند ساعت تو راه هستیم
و حدودا چند لیتر خواهیم سوزاند ؟(سمند)
پاسخ:

من برای راحتی محاسباتتون یه نقشه راههای ترکیه رو گذاشتم که خیلی کمکتون میکنه
 (البته بخاطر ایتنکه دقت نقشه بالاست ، حجمش یه کم زیاده )

 http://bayanbox.ir/id/2778614127989408401?view

اما در مورد مسیر و بنزین :

اگر از طریق ارزروم برین (که معمولا هم همه از همین راه میرن) فاصله ها به این صورته :

مرز بازرگان - شهر آغری : 127 کیلومتر

- شهر آغری - شهر ارزروم : 185 کیلومتز

- شهر ارزروم - ترابزون : 300 کیلومتر


که حدودا 600 کیلومتره و اگه ماشین شما بتونه با یه باک 1200 کیلومتر راه بره میتونین . اما چون بعد از ارزروم جاده کوهستانی هست و ضمنا شما در داخل شهر ها هم گشت و گذار دارین ممکنه مجبور بشین (حداکثر 20 لیتر) در ترکیه بنزین بزنین.

البته مسیر دیگری هم هست (مسیر کارس - اردهان - ترابزون) که من به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکنم چون جاده اش بسیار خراب هست - امنیت آنچنانی نداره و شهر های مسیر هم چنگی به دل نمی زنن

با سلام
اولین باره که میریم ترکیه میخواستم بدونم میشه با لباسای معمولی رفت و اونجا لباسای نو خرید و پوشید و قدیمیارو جا گذاشت تا بشه لباس بیشتری خرید
و باید برای پس گرفتن مالیات لباس ها چکار کنیم
پاسخ:
سلام
سوال اولتون که جوابش واضحه
در مورد سوال دوم این کار فقط در مورد سفرهای هوایی ممکن هست و باید فاکتور تمام اجناستون رو همراه داشته باشید
سلام خسته نباشید.
من تا یک ماه دیگه دارم میرم استانبول که یک سال بمونم.میخوام خونه کرایه کنم.به نظر شما چه جوری میتونم لوازم ضروری زندگی از جمله یخچال و گاز رو ببرم اونجا.آیا در صورت امکان به صرفه هست یا نه؟ممنون میشم مثل همیشه پاسخ بدین...
پاسخ:
سلام
در مورد بردن وسایل اطلاع دقیق ندارم
سلام من با همکارهام برای تعطیلی ۲۶ اردیبهشت میخواهیم برویم وان میخواهم بدونم الان تخفیف دارند جنس های تابستونی اومده مرسی
پاسخ:
سلام
اگر قبل از بیستم اردیبهشت بروید بهتر است
به این سرعت جواب دادید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
پس چی.......
با سلام و با تشکر از وبلاگ ارزنده ی شما
اگر ممکنه بفرمایید در شهر وان فروشگاه های پارچه هم وجود دارد؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
بله وجود دارد
سلام دوست عزیز
من میخوام برم استانبول خرید جوراب ولباس زیر؛کل مبلغ بنده شش تومن هستش؛میخوام بدونم ایا این کار ارزش داره؟ایا میشه به سود خوبی مثلا دو تومن رسید؟ ممنونم از حوصله شما
پاسخ:
سلام
من دقیقا از بازار جوراب خبر ندارم
اما اینکه شما بخواهید از شش میلیون دو میلیون سود خالص بدست بیاورید یعنی سود چهل درصدی . اگر کاری سراغ داشته باشید که چنین سودی بدهد من حاضرم ده برابر این مبلغی که گفتید سرمایه گذاری کنم
سلام. خیلی ممنون از سایت مفیدتون. برای خرید عمده پوشاک به همراه همسرم برای بار اول عازم استانبول هستم. میخوام بدونم اگه نفری 50 کیلو یا 70 کیلو بار پوشاک بیاریم جریمه ها جطور محاسبه میشه؟
پاسخ:
سلام
اگر با هواپیما بیاورید علاوه بر جریمه مازاد سی کیلو بار مجاز ، ارزش ارزی آن ، یعنی 300 دلار نیز محاسبه می شود و مازاد آن علاوه بر جریمه به انبار گمرک منتقل و مشمول عودت جنس می شود
سلام ممنون از جواب دهی شما. الان برای خرید وحراج استانبول خوبه؟واینکه اگر نخام باتور برم خودم راحت میتونم هتل بگیرم با قیمت کمتر؟از فرودگاه اتاترک چجوری بریم میدان تکسیم با مترو؟هتل ارزون وخوب تو میدان تکسیم؟ممنون
پاسخ:
سلام
اگر الان برید خودتون میتونید برید و هتل بگیرید
از فرودگاه آتاتورک سوار مترو بشید و در میدان آکسارای پیاده بشید و از اونجا با دولموش میتونید مستقیما به تکسیم بروید
سلام من قادر به مشاهده ادامه مطلب نیستم و وقتی گزینه ادامه مطلب را میزنم وارد سایتهای تبلیغاتی میشه . لطفا منو راهنمایی کنید چه جوری موضوعات را ببینم
پاسخ:
سلام
صفحات تبلیغاتی را رد کنید . صفحه ی اصلی در جای خود برقرار است
سلام با تشکر از حضرتعالی
در خصوص امنیت راه در سفر زمینی با خودرو شخصی به وان و استانبول با توجه به جنگهای پیش آمده در منطقه و خطرات گروهکها و یا ارازل اوباش و همچنین چه فصلی از نظر آب و هوا مناسب تر هست و با توجه به کوهستانی بودن بخشی ز راه چرخ زنجیر هم نیاز هست
پاسخ:
سلام
املای درست اون کلمه "اراذل" هست نه "ارازل"
ترکیه برای سفر کاملا امن است و بهترین فصل مسافرت اواخر اردیبهشت هست
سلام اقا رضا،ای ول،واقعا اطلاعاتتون ما رو راضی کرد بیام وان..با ماشین خودمون،هیچ اطلاعی نداشتیم که تو این سایت کلا با جواب های عالی تون پر بار شدیم...فقط تو عید 94 داریم میایم یه سوال ما با پنج میلیون کلا میخایم از گیلان بیایم وان 4 نفریم....،به نظر شما کافیه،هم خرید هم خرج دو روز در وان،برای خواب هم در ماشین سمند بخابیم....تشکر فراوان از طرف خودم و خانواده م و تموم گیلانی ها
پاسخ:
سلام
اون مبلغ کافی هست. اما در مورد خوابیدن تو ماشین توصیه میکنم چنین کاری نکنید . دستشویی و حمام رو میخواین چه کنین؟
با سلام
سوالی داشتم که می خواستم اگر امکان دارد پاسخ دهید:
من می خواهم 28 اسفند از تهران به سمت بازرگان حرکت کنم و باید 29 اسفند 10 صبح مرز بازرگان باشم. با توجه به اینکه ایام تعطیلات و نوروز است، با شلوغ خیلی زیاد (ترافیک شدید اتوبان)در مسیر تهران به تبریز و نیز در پارکینگ مرز بازرگان مواجه نخواهم شد؟ ( می خواهم ماشین را در پارکینگ مرز بازرگان پارک کنم). با توجه به برنامه سفر گفته شده، من اگر 28 اسفند از تهران راه بیفتم، 29 اسفند ساعت 10 صبح می توانم مرز بازرگان رسیده و ماشین را در پارکینگ مرز بازرگان پارک کنم؟
با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
بله می توانید
سلام
چطور می شود به بازار مرتر استانبول که فرمودید برای اجناس عمده هست رفت؟ یعنی در کدام محله استانبول یا نزدیک کجا قرار دارد که بشه رفت آنجا؟
ممنون.
پاسخ:
سلام
خودتان را به شبکه ی مترو استانبول برسانید و در ایستگاه (زیتون بورنو) پیاده شوید . یک خیابان سربالایی وجود دارد که همان مرتر است
با سلام
جاده از دوبایزید تا ارزروم خوب هست یا جاده کوهستانی و مشکلی داری است؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
کوهستانی نیست اما جاده پر دست اندازی محسوب می شود . در جاده ها به چراغ قرمز ها توجه کنید . شاید برای بار اول کمی عجیب به نظرتان بیاید ولی در تقاطع شهر ها و روستاها با جاده ی اصلی گاها به چراغ قرمز (در جاده ) بر می خورید که باید کاملا متوقف شوید
با عرض سلام
امکان دارد بفرمایید آیا از شهر دوبایزید می توان اتوبوس یا وسیله نقلیه عمومی به مقصد شهر ارزروم پیدا کرد؟ اگر جواب مثبت است، مثلا اگر من ساعت 10صبح شهر دوبایزید باشم، آیا همان موقع می توانم وسیله نقلیه عمومی برای شهر ارزروم پیدا کدام یا مثلا باید تا 8 شب منتظر بمانم تا اتوبوس از دوبایزید به ارزروم حرکت کند؟
و همچنین وسیله نقلیه عمومی به مقصد ازروم از محل خاصی در دوبایزید حرکت می کنند؟ اگر امکان دارد در این خصوص هم توضیح دهید.
خیلی ازتون ممون می شوم اگر سریع پاسخ دهید و در این خصوص راهنمایی فرمایید.
با تشکر
پاسخ:
سلام
از دوبایزید هر ساعت یک ماشین برای آغری هست و از آغری میتوانید به راحتی به ارزروم بروید
سلام
من از خوانندگان همیشگی کامنت های شما هستم
ما شهر خوی مهمون هستیم موقعیت هم یه جوری شد که نتونستیم از شهر خودمون دلار بخریم چون رفتنمون قطعی نبود دیروز توی شهر خوی سه تا صرافی رفتیم هیچ کدوم دلار نمی فروختن مجبور شدیم لیره بخریم
ممنون
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام دوستان ما امروز توی شهر *** از صرافی **** ***** ** ***** ***** ***** *** * لیر رو 1260 تومن گرفتیم
پاسخ:
سلام
مبارکا باشه
خوب دوست عزیز ضرر کردید
امروز دلار 3240 تومان بود و نرخ تبدیل هم 2.64
اگر از اینجا دلار می گرفتید و می بردید ترکیه لیره می خریدید هر لیره  حدودا 1230 تومان برایتان تمام می شد
یعنی در هر لیره 30 تومان تا به الان ضرر کرده اید

ایکاش این پستی که برایش کامنت نوشته اید را قبل از خرید مطالعه می کردید
سلام مجدد ممنون از راهنمایی های خوبتون , برای خرید ارزان تو استانبول بصورت عمده کجا باید رفت
پاسخ:
مرتر
باعرض سلام و تشکر بابت مطالب خوبتون.من و خانوادم(4نفر)قصد داریم تو نوروز 94 بریم استانبول.میخواستم بدونم برای خوردوخوراک( ناهار و شام برای4نفر) ویه تفریح و خرید خوووب چقدر پول باید با خودمون ببریم؟؟با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
برای هر نفر در هر روز 150 هزار تومان
یعنی برای هر روز 4 نفر 600 تومان
با عرض پوزش این سوال رو هم جواب بدین , وزن بار همراه مسافر هوایی هم مهم . اگر مهمه چقدر حداکثر میتونه از ترکیه بیاره
پاسخ:
سلام
ارزش مالی که همون سقف سیصد دلاره اما در مسافرتهای هوایی علاوه بر این وزن هم مهمه و هر نفر بارش حداکثر باید سی کیلو باشه
ممنون , میشه ارز مسافرتی رو تو فرودگاه امام گرفت یا حتما باید اول برم بانک ملت
پاسخ:
سلام
اول میرین بانک و پولشو میدین و حواله ی ارز رو میگیرین . این حواله رو تو فرودگاه ازتون میگیرن و دلار میدن بشما
سلام دوست گرامی , من از مطالبی که به دوستان گفتید واقعا استفاده کردم . یه سوال دارم میخوام برم ترکیه چقدر دلار میتونم همراه داشته باشم
پاسخ:
حداکثر پنج هزاردلار
۲۱ اسفند ۹۳ ، ۱۴:۱۵ مجید اکبری
سلام
پاسخ:
سلام به روی ماهت
به چشمون سیاهت
خواهش میکنم. بنده هم از شما بابت پاسخگویی تون ممنونم.
قیمت لیر ترکیه طبق لیستی که شما قرار دادید 1306 تومان هست ولی من توی تهران به 4-3 تا صرافی زنگ زدم همه 1340 قیمت دادند. جریان چیه؟ کجا میتونیم ارز رو به قیمت هایی که شما تو وبلاگتوم دارید تهیه کنیم؟
پاسخ:
سلام
کاملا حق با شماست
این قیمت ها از طریق سایت اونس تنظیم میشن و من دخالتی در اونها نداشتم . اما قیمتی که درج شده غیر واقعی هست . معمولا سایتها برای اینکه متهم به سیاه نمایی نشن قیمت ارزها رو پایین تر از قیمت بازار مینویسن . قیمت واقعی لیره (امروز) همون قیمتی هست که صرافی ها به شما گفتند.
این کد سایت اونس رو همین الان حذف میکنم و از شما بابت دقت نظرتان ممنونم
۱۹ اسفند ۹۳ ، ۱۰:۵۱ مجید اکبری
سلام :لطفا راهنمایی فرمایید
1 خروج از مرز رازی به مقصد وان و بازگشت به ایران از مرز بازرگان میسر است ؟
2 برای بازگشت از وان به ایغدیر از کدام جاده باید رفت و وضعیت جاده چگونه است و چند کیلومتره ؟
3 ایا امکان بیمه خودرو برای 15 روز با مبلغ کمتر میسر است ؟ کجا ؟
متشکرم
پاسخ:
سلام
1 - بله . میتوانید از هر مرزی که دلتان خواست خارج و از هر مرز دیگری که دلتان خواست وارد شوید
2 - باید از جاده ی وان به دوبایزید بروید - حدود 300 کیلومتر راه است و نصفش کوهستانیست
3 - بیمه ایران 15 روزه بیمه میکند فکر کنم با 75000 تومان - به نمایندگیهای مرکزی بیمه ایران باید مراجعه کنید
آیا کارکردن در استانبول مثل لوله کشی آب وگاز بهترازایران هست یا نیست با تشکر'
پاسخ:
سلام
متاسفانه اطلاعاتی در این مورد ندارم . اما در کل نرخ بیکاری ترکیه پایین تر از ایران هست
سلام.
الان ارزش لیر در کمترین حد خودش هستش
و خرید دلار و تبدیل به لیر واقع به صرفه است
ممنون از راهنمایی های جناب عالی
http://finance.yahoo.com/echarts?s=USDTRY%3DX+Interactive#{%22scale%22%3A%22linear%22}
واقعا احسنت به این راهنمایی های زیبای شما....حرف ندارید.....
پاسخ:
خواهش میکنم
حرف نداری از خودتونه ...
سلام
ما الان استانبول هستیم و امشب پرواز برگشتمونه می خواستم از شما و اطلاعات مفیدی که در اختیارمون قرار دادید تشکر کنم :)))))
سلام با تشکر از راهنمییهای خوبتان من 20 اسفند استانبول هستم 1-بخاطر گرونی اب اشامیدنی ایا میتونم چندتا اب معدنی 1/5 لیتری با خودم ببرم 2- وضعیت حراجیها الان چطوره
پاسخ:
سلام
آب معدنی در ترکیه گران نیست . من معمولا یک ظرف 5 لیتری میگیرم دو لیره .
دوستان بیمه ایران ارزشی نداره چون اگه خدای نکرده اتفاقی براتون پیش بیاد جهت دریافت خسارت بایستی به استانبول برید.طبق گفته ماموربیمه ایران
سلام آقا رضا عزیز
لیری که در ترکیه داریم تبدیل ب دلار کنیم بیاریم ایران؟ یا ایران لیر ببریم؟
پاسخ:
سلام
بستگی به قیمت دلاری که خریده اید دارد . نرخ تبدیل که مشخص است . یک حساب و کتاب ساده بکنید ببینید کدام حالت به صرفه است
سلام باتشکر اززحمات وحوصله ای که برای جواب دادن به سوالات ما تقبل میفرمایید لطفابگویید هزینه پارکینگ درمرز برای هرشب چقدر است ضمنا فاصله از پارکینگ تا ون ها چقدراست
پاسخ:
سلام
فکر میکنم شبی سه هزار تومان است و فاصله اش با محل ایستگاه ون ها همان طول مرز است . حدودا پنجاه متر
با سلام و خسته نباشید
ممنون که به همه سوالاتمون با حوصله و دقت جواب می دید
می خواستم بپرسم اگه من از تبریز به وان به خواهم برم می خوام از مرز رازی وارد بشم ولی به لحاظ زمان کم خرید نیازمو انجام بدم و چون مرز رازی بسته می شه و نمی تونم برگردم از مرز بازرگان بگردم و شب به خونه برسم چون من شاغلم و نمی تونم مرخصی بگیرم و می خوام خرید کنم و شب توی شهرم باشم . و مسیر وان تا بازرگان چند ساعته و ماشین از وان به بازرگان دارن توی ترکیه.
پاسخ:
سلام
شاید چنین کاری تو محاسبات و روی کاغذ عملی باشه ولی ممکن نیست
راه وان به بازرگان 270 کیلومتره که نصف بیشترش کوهستانی و برفگیره . در ثانی ماشین شما رو تا دوبایزید میبره و باید دوباره برین تا مرز بازرگان و با احتساب معطلی های پیش بینی نشده ی گمرک عملا امکان اینکه یکروزه برین وان و برگردین و خرید ها رو هم انجام بدین  نیست
باسلام خدمت اقارضای عزیز.
از اینکه میبینم با حوصله دارین جوابهای همه رو میدین خیلی ازتون ممنونم.
اگه میشه در مورد خرید وفروش طلا هم یه مختصر برام توضیح بدین که ایا از وان خریدن باصرفه تره یا از کشور خودمان-یاازاینجاببریم اونجا بهتره...
باتشکر
پاسخ:
سلام
طلا قیمتش در تمام دنیا یکیست. گاها بخاطر اختلاف قیمت ارز مکن است بردن (یا آوردن) طلا بصرفه باشد که الان چنین موقعی نیست/ آنهم فقط طلای آبشده
سلام.یه جا گفتین میشه شکر برد ترکیه فروخت یکم در موردش توضیح بدین کجا باید برد و کجا ازمون شکر میخرن.بعدش یه هتل مناسب برا ٢١بهمن ما وان هستیم معرفی کنید.چیا لازمه که با خودمون ببریم.داریم با ماشین خودمون میریم و خانواده پنج نفره هستیم.ممنونم
پاسخ:
سلام
من دیدم که قاچاقچیان دم مرزی با خودشون شکر میبرن اما از محلی که بتونین بفروشین اطلاعی ندارم. هتل فواد رو در وان پیشنهاد میکنم
قزوین هستم ولی امروز بخاطر بالا رفتن دلار 5تا صرافی رفتم هیچکدوم دلار نداشتن و یا یکیشون داشت 30تومان بالاتر از نرخ روز میداد و این که لیر هم نسبت به قیمت روز موقع فروختن 40تومان پائینتر می خرند آیا باز هم موقع برگشتن دلار رو به لیر تبدیل کنم ضرر نمیکنم و سوال دیگه اینکه هتل خوب با قیمت مناسب معرفی مینماید ممتشکرم از این همه لطفی که دارید. و آب هوا چطوره چون که ما ساعت 11شب می خواهیم حرکت کنیم
پاسخ:
سلام
دلا رو میتونین تو راه از تبریز بخرید . در مورد آب و هوا بهتره تجهیزات دفاع از عوارض جوی را به همراه داشته باشید. هتل فواد هتل مناسبیست برای اقامت
با سلام ایا بردن دلار بهتر است یا یورو چون فردا میخوام راه بیفتم ولی تو شهر ما دلار پیدا نمیشه و یا گرونتر از نرخ روز می دن
پاسخ:
بردن دلار بهتره
شهر شما کجاست که دلار نیست اما یورو هست؟
درود بر شما

من نمیدونم تو کدوم پست پیام گذاشتم که شما در ایمیل فرمودید پاسخ دادید
پاسخ:
درود
در پست "از سیر تا پیاز سفر زمینی به ترکیه" پیام گذاشته بودید که مفصلا پاسخ داده شده
سلام من اخرهفته باخانمم واسه3روز میریم استامبول لطفا بگید کم خرج بخوام بریم چند دلار کافیه ویه مرکز خرید خوب بهم معرفی کنید.ممنونم
پاسخ:
سلام
بهترین مرکز خرید برای خرید های شخصی در استانبول خیابان استقلال است که از میدان تقسیم شروع می شود. نفری 1000 دلار ببرید فکر کنم کافی باشه
خیلی ممنون از رهنماییتون
پاسخ:
خواهش میکنم
فقط اگر بار اولتان است که تشریف می برید ، برای رفتن از آکسارای به میدان تقسیم و جاده استقلال نیازی به تاکسی نیست ، بغل مسجد والده سلطان دولموش ها ایستاده اند که با دو لیره شما را به تقسیم می برند ، و چنانچه به فرودگاه آتاتورک می روید اولین ایستگاه مترو در فرودگاه است و می توانید با مترو مستقیما و ده دقیقه ای به آکسارای برسید
سلام اقا رضا.
من و همسرم فردا داریم میریم استانبول . یه خواهش دارم ادرس و اسم چند تا رستوران ایرانی و خوب نزدیک اکسارای و میخواستم.
مرسی
پاسخ:
سلام
اسماشون رو زیاد حضور ذهن ندارم چون اون منطقه پر از رستوران ایرانی هست که مهمترینشون رستوران تهرانبول هست
سلام و خسته نباشید از صمیم قلب.
میخواستم بدونم موقع برگشتن به ایران چقدر ارز میتونیم با خودمون برگردوونیم و بهتره که چه نوع ارزی برگردونیم????
دلار یا لیره برگردونیم بهتره???
پاسخ:
سلام
ورود ارز به هر میزان به کشور آزاد است
در مورد لیره و دلار هم بتگی به نرخ تبدیل داره که میتونین از سایتهای صرافی وضع دلار و لیره رو بررسی بفرمائید
مرسی بابت جوابتون. بنظرتون میصرفه از اونجا یه چیزایی ( مث یخچال ماشین) اینجور چیزارو بخریم؟
پاسخ:
سلام
نه . لوازم الکتریکی و الکترونیکی گرونتر از اینجا هست . اگر هم ارزونتر بود محدودیت کالای همراه مسافر به شما اجازه واد کردن چنین اقلامی رو نمی داد
آقا رضا وان جایی برای خرید لوازم خانگی داره؟ ممنون میشم اطلاع بدید
پاسخ:
سلام
در وان اکثر فروشگاههای بزرگ غرفه ای برای لوازم خانگی هم دارند . مضاف بر این ، فروشگاههایی که صرفا لوازم خانگی میفوشند هم در مرکز شهر موجود است
سلام من خرید لباس وکفش ورزشی دارم وان قیمتاش خوب ومرکز خرید ورزشی کجاس مناسب هست ممنونىشما هستم
پاسخ:
سلام
در خیابان جمهوریت وان میتوانید مراکز متعدد فروش لباس و لوازم ورزشی بیابید
۰۳ بهمن ۹۳ ، ۰۰:۳۰ مهدی سید صالحی
سلام ... من به همره مادر و همسرم نوروز 94 بلیط هتل Port Nuture گرفتیم ... به نظر شما چقدر باید هزینه ی جداگانه بیاریم با اینکه هتل ما 5* UALL است ... زیادم اهل خرید و اینا نیستیم ... و آیا باید لیر بیاریم یا دلار ؟
ممنون میشم بزرگوار
پاسخ:
سلام
سعی کنید تخمین هزینه ها را در 1.5 ضرب کنید و به همان مقدار پول با خود داشته باشید. بنظر من نفری 500 دلار مناسب است . ضمنا با خود دلا بیاورید که از ضرر افت ارزش لیره در امان بمانید
با سلام وممنون از اطلاعات خوبتون.یه سوال داشتم اینکه چرا سفریک روزه از تبریز به وان روباقطار تایید نمیکنید میخوام بدونم چون با اتوبوس خیلی اذیت میشم برم؟
پاسخ:
سلام
قطار های ایران دقیقا از زمان رضا شاه به اینور دارن استفاده میشن . اگر دقت کنید بالای در سرویسهای بهداشتی قطار های ایران هنوز نوشته اند "مستراح" !
سیستم های تهویه و خیلی سیستم های دیگر قطار ها بقدری فاجعه است که قابل توصیف نیست . نگاه نکنید که اسم واگنها را عوض میکنند . یکروز سیمرغ ! یکروز غزال ! یکروز قطار سبز و الی ماشاء الله . داخل قطار و سیستم مسافرت آن مال همان هفتاد سال قبل است .
در ثانی . این قطار ها زمان مسافرت شما را دو برابر میکند . توقفهای طولانی و سرعت بسیار پایین ، عملا مسافرت شما را با شروعی بسیار تلخ رقم خواهد زد. دقیقا یک نصف روز در گمرک باید داخل قطار بمانید.
من توصیه نمیکنم قطار رو . اگر اصرار دارید که بروید ، صلاح مملکت خویش خسروان دانند!
سلام و درود
واقعا خسته نبلشید دست مریزاد
پاسخ:
سلام
قابل شما و نداره دوست عزیز
با سلام خدمت شما آقا رضاى عزیز.از شما و وبلاگ بسیار مفیدتون تشکر میکنم.من و دوستانم شهریور ماه به وان رفتیم و سفر بسیار خوبى به لطف شما و راهنمایی هاى خوبتون داشتیم.مى خواستم ببینم شما به ایغدیر ترکیه هم رفتین.راستش ما قصد داریم براى تعطیلات عید به ایغدیر یا ارزروم بریم.قبلا به ارزروم و ترابوزان رفتم ولی براى عید فکر میکنم ارزروم خیلى سرده.اگه اطلاعاتى راجع به ایغدیر دارید خیلى خیلى ممنون میشم راهنمایی کنید.از نظر خرید و هتل ها و رستورانها و بافت شهر.بازم ممنون از اینکه وقت میگذارید.پاینده باشید.
پاسخ:
سلام
ایغدیر از دوبایزید 50 کیلومتر و از مرز بازرگان 90 کیلومتر فاصله داره . شهر زیبایی است اما در ایام عید بسیار شلوغ است چون اکثر هموطنان برای مسافرت به ایغدیر سفر می کنند .
سلام گل نرگس در ترکیه میتوان فروخت
پاسخ:
 آقا محسن . آقا مهدی - سمیرا خانم اطلاعی در این مورد ندارم
سلام از بیرجند میخام برم ترکیه زعفران وزرشک خریدار دارد یا نبرم
پاسخ:
سلام
نبرید . مگر اینکه مشتریش را از قبل داشته باشید
۱۵ دی ۹۳ ، ۱۲:۵۲ الناز رشید خواه
با سلام ما هفته بعد میخایم بریم وان. از تبریز البته. تو تبریز تورها به قیمت 280 هزار تومان برای هر نفر با دو شب اقامت هتل سه ستاره با صبحانه، رفت و برگشت (هزینه خروجی با مسافر) هست که سه شنبه ها ساعت 9 شب حرکت میکنه. سوالم اینه که با توجه به اینکه ما ترکی استانبولی رو خیلی راحت حرف میزنیم، و فاصله تبریز تا وان از مرز خوی فقط 4 ساعت و نیم هست، این 280 هزار تومان هزینه تور به صرفه هست یا اینکه خودمون دونفری با همسرم به صورت شخصی بریم؟
پاسخ:
سلام
شما اگر خودتون برین خوی :
45000 توامن کرایه تا وان دارین و هتل خوب هم شبی 75000 تومان برای هر نفر در نظر بگیرید . بنا بر این اگر خودتون برین ارزون تره
با سلام و خسته نباشی
تو سوالم گفتم که میخوام ترکیه گردی کنم ۲۰ روز
از کدوم مرز خارج بشم بهتره
مبدا سفرم از استان سمنان شاهرود هستن
مقصدم آنکارا استانبول ازمیر آنتالیا و آنالیاست
پاسخ:
سلام
مرز بازرگان برای شما بهتر است
سلام
روزتون بخیر
میخواستم بدونم در کل بهترین شهر در ترکیه برای خرید پوشاک کدوم شهره؟؟؟
پاسخ:
سلام
همانا ! بهترین شهر ترکیه برای خرید و گشت و گذار و ...... استانبول است
اما وان به این دلیل برای خرید توصیه می شود که فاصله ی آن با ایران کم و هزینه سفر به آن هم بسیار کمتر از استانبول است
سلام وخسته نباشی
من 20روز رو برای سفر به ترکیه در نظر گرفتم
از کدوم مرز و از کدوم مسیر بهتر میتونم ترکیه گردی کنم
پاسخ:
مبدا و مقصد سفرتون کجاست ؟
با سلام وتشکر فراوان از پاسخ های مفید تون
اواخر خرداد ماه 94 با خودرو شخصی 4نفر خانم و آقا و سه تا بچه میخوایم بریم ترکیه
از مرز بازرگان میریم آنکارا استانبول ازمیر آنتالیا آنالیا و برگشت به ایران
در این مسیر کمپ وجود داره که کارت کمپینگ کانون رو قبول کنه یا جاهایی هست که برای چادر زدن امن هست
پاسخ:
سلام
من در مسیر رفت و برگشت زمینی به استانبول معمولا یکروز تو ارزروم یا سیواس میمونم و اونم تو هتل . تا بحال چادر نزدم و در این مورد اطلاع دقیقی ندارم . هر چند که تا بحال هم ندیدم تو شهر ها یا مسیر کسی چادر بزنه چون هتل در اکثر شهر ها فراوان و ارزان هست
سلام و پوزش از اینکه دوباره مزاحم می شوم
این مهر معافیت بر اساس سال میلادی است یا سال شمسی؟
به عبارت دیگه مهر معافیت 4 دی (25 دسامبر ) به گذر نامه مان خورد. این معافیت مربوط به سال میلادی می شود یا سال شمسی
باز هم از صبر وحوصله تان تشکر می کنم.
پاسخ:
سلام
مربوط به سال شمسی است
سلام و روزبخیر
من و دوستانم روز پنج شنبه از وان به ایران آمدیم.در مرز روی گذر نامه من مهر معافیت خورد .سپاسگزار خواهم بود بفرمایید این به چه معنی است؟
پاسخ:
یعنی تا آخر امسال نمیتوانید کالای همراه مسافر بیاورید
سلام و خسته نباشید
با سپاس از راهنمائیهای مفیدتان
ماهفته گذشته سه روز در وان بودیم .
قیمتها پایین نبود ولی نسبت به تهران بهتر بود.اینرا هم باید بگویم تنوع پوشاک وکیفیت لباسها مثل لباسهای خیلی خوب ترکی که در تهران می بینیم نبود.
ولی راهنماییهای شما برای ما خوب بود.
با سلام و ممنون از سایت خوبتون ما اواخر تابستان امسال سفری به ترکیه داشتیم ولی چیز زیادی خرید نکردیم به همین خاطر از کانال گمرک تردد نکردیم و از طریق کانال سبز رفتیم و گذرناممون فقط مهر ورود و خروج خورد آیا این به معنی استفاده کردن از معافیت گمرکی هستش چ.ن از لینکی که داده بودین قانون زیر رو خوندم ولی دقیق متوجه نشدن
تبصره ۳: در صورتیکه در گذرنامه مسافر مطلبی مبنی براستفاده نکردن از معافیت مسافری قید نشده باشد. در حکم استفاده کامل از معافیت مسافری تلقی می‌گردد.
ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
شما در مسافرت بعدیتان با خیال راحت می توانید تا سقف مجاز جنس بیاورید. اگر پاسپورت شما مهر نخورده به این معناست که هنوز فرصت استفاده از این معافیت را دارید
راستی اینم بگم که اونجا بعضی خانمها با حجاب کاااامل خیلی کامل تر از ما!!! داشتند در کنار بقیه کار میکردند بدون حاشیه و خیلی هم با هم دوستانه برخورد میکردند.
قطار کمی قدیمی بود ولی نظم و ترتیبش خوب بود و تمیز بود. اما معطلی زیاد داشت تقریبا هر یک ربع یک بار توقف میکرد. ایستگاه تبریز نزدیک یک ساعت توقف داشت. ما خروجی رو تهران داده بودیم و داخل قطار پاسپورت هارو چک کردن و برگه های خروجی رو گرفتن. هرکس هم که پرداخت نکرده بود میتونست همونجا پرداخت کنه. ماموران گمرک هم اومدن کوپه هارو یه بازرسی سطحی کردند و رفتند. لب مرز پیاده شدیم برای چک کردن بار و زدن مهر توسط مرز ترکیه . حدود 2 ساعت زمان برد و در این فاصله که مرز پاسپورتهارو چک میکرد و مسافرین پیاده بودند پلیس ترکیه با سگ موادیاب قطار رو گشتند.
برای ما که میخواستیم تا وان بریم ظاهرا غذا نداشت چون موقع خرید بلیط آژانس به من چیزی نگفت ولی برای اونایی که تا آنکار میرفتن علاوه بر 196 تومان 20 تومان هم برای غذا گرفته بودن که ظاهرا بد نبود غذاهاش.
قیمت صرافی 2.3 بود که با ما 2.32 حساب کرد. نمایندگی LC VAKIKI هم دلار قبول میکرد با همون نرخ 2.32 ولی مثلا VIAR خیلی کمتر میگرفت دلار رو حدود 1.97 .
هتل خیلی نزدیک خیابان جمهوریت بود تو یکی از کوچه های اطرافش. اسم کوچه رو نمیدونم ولی اونجا همه هتل تکین رو میشناختن.
غذا ما یک وعده دونر کباب خوردیم پرسی 10 لیر. ساندویچش هم بود پرسی 7 لیر. یک روز هم پیده خوردیم هر ساندویچ 5.5 لیر. شام هم یه ساندویچی بود به نام تونی اگر اشتباه نکنم . اونم بد نبود ولی خیلی چرب بود.3 لیر. متاسفانه ما وقت نکردیم بریم دریاچه و جاهای دیدنی. انشااله در سفر بعدی میریم. برای من که تجربه خوبی بود .
بازم ممنون از اطلاعاتی که شما در اختیار ما میذارید . به ما که خیلی کمک کرد.
سلام خسته نباشید ما دوساله میخوایم بریم ترکیه اما شوهرم میگه برا خانومها جای مناسب نیست وهم ممکنه خیلی گرون باشه در صورتی که ما هرسال یکبار مشهد با ماشین شخصی میریم وهتل آپارتمان و خوردو خوراک وخرید خوب هم داریم آیا در حد متوسط قیمت مشهد با ترکیه یکیست در صورتی که از زنجان بریم ممنون از راهنما یتون
پاسخ:
سلام
ترکیه یک کشور مسلمان و در عین حال آزاد هست . کسی با کسی کاری نداره و در مورد هزینه . من نمیدونم مشهد در چه حدی خرج میکنید اما ترکیه برای هر نفر در هر شبانه روز از مسافرت حدودا صد هزار تومان هزینه دارد
ممنون جناب ضربی
خب... گفتنی هارو که شما ریز به ریز فرموده بودید و ما میدونستیم دقیقا باید چی کار کنیم و چی بگیم:

ما با قطار رفتیم و با ون و اتوبوس برگشتیم. با قطار دقیقا 24 ساعت در راه بودیم و موقع برگشتن 16 ساعت!!! و اینجا بود که یاد حرف شما افتادم که گفتید قطار رو بیخیال بشید. اما خب چون مادرم اصرار داشت به دلیل امنیت و راحتی و مسایل دیگه حتما با قطار بریم ارزش یکروز در راه بودن رو برام داشت. چهارشنبه ساعت 22/40 قطار حرکت کرد و پنجشنبه 22/30 رسیدیم به وان که البته به وقت محلی میشد 9 شب. همونجا تاکسی گرفتیم20لیر (چون دیروقت بود وگرنه در طول روز با ون میشه رفت 1/5 لیر) گفتیم میخوایم بریم هتل نزدیک خیابون جمهوریت و راننده که خیلی راحت فارسی متوجه میشد و صحبت میکرد از ما پرسید هتل شبی 40 لیر هست و 80 لیر . کدومش؟ گفتیم 40 لیر. ما رو مستقیم برد هتل تکین . هتلش هیچ امکانات خاصی نداشت و اصلا لوکس و شیک نبود اما در عین سادگی همه چیز تمیز و مرتب بود و برای ما هم چون بیشتر به قصد خرید رفتیم تمیزی و قیمت هتل از همه مهمتر بود. رزروشن گفت برای2 نفر میشه شبی 80 لیر و ماگفتیم 60لیر میشه؟ که خیلی راحت قبول کرد. نمیدونم شاید اگر بیشتر هم چونه میزدیم کمتر هم میگرفت. مستقر شدیم و فردا صبح بعد از خوردن صبحانه (که صبحانه شامل نان و پنیر و گوجه و خیار و زیتون و کره و عسل و تخم مرغ و چند نوع کرم کاکائو بود) بلافاصله رفتیم صرافی(DOVIZ) جنب نمایندگی MAVI که خیلی خوب و منصف بودند و با کمی چونه زدن دلار رو به نرخ 2.32 از ما قبول کرد. هر لیر 1490 تومان درصورتیکه اگر میخواستیم اینجا بخریم میشد هر لیر 1550 تومان(بازهم آقای ضربی رو دعاکردیم :-) )
رفتیم نمایندگی ماوی که اصلا خوب نبود و چند مغازه دیگه که اونا هم بیشتر جنساشون بنجل بود و راستش داشتیم کمی ناراحت و ناامیدمیشدیم که ... بعد از رسیدن به نمایندگی LC VAKIKI کاملا نظرمون عوض شد. جنسای عالی با قیمتهای عالیتر (شلوار جین و کتان از 20 لیر تا50 لیر. بلوز بافت از 15 تا 30 لیر. ژاکت . پالتو ...) بعد هم رفتیم COTTON اونجا هم عالی بود مخصوصا شلواراش .بعد هم رفتیم DEFACTO . به دوستان توصیه میکنم اگر وقت کم دارن همین نمایندگی هارو برن و مثل ما نرن مغازه های متفرقه اگرم وقت زیاد دارن که خب همه جارو بگردن. VIAR هم برای خرید های خرده ریز خیلی خوب بود . من 3 تا بوت از VIAR خریدم و 2 تا کتونی هم از یه مغازه که کتونی های ترک رو حراج کرده بود 30 لیر! جاهای دیگه کفشاش خوب نبود. دوستان تا میتونید شلوار بخرید و لباس (واقعا با کفیت و ارزونه) و الان هم اکثر مغازه ها حراج رو شروع کردن. من الان پشیمونم که چرا بیشتر لباس نخریدم. روز دوم رفتیم میگروس که اون هم خوب بود. بعداز ظهر هم با توجه به محدودیت زمان که داشتم رفتیم آژانس مسافرتی که به زبون خودشون HAYAZHANA یه همچین چیزی میگفتن. ون اومد دنبالمون هتل ما رو برد تا مرز سرو 35 لیر از اونجا هم رفتیم ارومیه (کمتر از یک ساعت طول کشید) و از ارومیه هم با اتوبوس VIP اومدیم تهران نفری 41 تومن.
نکته جالب برام تو این سفر مردم خوب و خونگرم وان بود که علاقه زیادی به ایرانیها داشتن و وقتی ما دست و پا شکسته باهاشون ترکی صحبت میکردیم اونا جوابمون رو فارسی میدادن و وقتی آدرس میپرسیدیم جواب الکی نمیدادن باهامون میومدن تا خود مقصد میرسوندنمون بعد میرفتن. آدمای فوق العاده سالم و خونگرم و مهماندوست. تجربه خیلی خوبی بود و ما هرسال اگر خدا بخواد قراره بریم وان برای خرید و گردش
پاسخ:
سلام
اگر ممکنه در مورد ریز مسافرت با قطار بیشتر توضیح بدید ازجمله وضعیت داخلش - غذا - نحوه عبور از گمرک - خروجی ها - بازرسی و هر چی که فکر میکنید بدرد دوستان میخوره . در مورد صرافی قیمت روی تابلو چه عددی بوده که از شما 2.32 برداشتن ؟ آدرس دقیق هتلی که رفتید. جذابیت های دیگه ای که وان براتون داشت . قیمت غذا و ......
سلام
با سپاس فراوان از راهنمایی های شما که باعث شد ما با کمترین مشکلی رفتیم به وان و امروز برگشتیم
انقدر شما رو دعا کردم که با صبر و حوصله و بی منت به سوالات هموطنانتون پاسخ میدین
میخواستم اگر اجازه بفرمایید یه سری از تجربیات رو اینجا به اشتراک بگذارم تا شاید من هم سهم بسیار اندکی در این کار بزرگ شما داشته باشم. هرچند که سفر ما کمی عجله ای شد و ما یک روز و نیم بیشتر در وان نموندیم
پاسخ:
سلام
من و دوستان خواننده وبلاگ بسیار مشتاقیم تا تجربیات سفر شما رو بخونیم . حتی اگر خیلی ریز و به ظاهر کم اهمیت باشه چون همین نکات بظاهر کم اهمیت برخی اوقات بسیار با ارزشند . اگر عکس قابل انتشار دارید یا سفر نامه یا هر نکته دیگه مانند نرخ تبدیل ارزها - قیمت ها - کرایه ها و کلا هر چیز دیگه ، خوشحال میشیم بنام خودتون منتشر کنیم تا انشاء الله هموطنان در موقع مسافرت به مشکلی برنخورند
سلام
روز بخیر
شما می دونید از وان تا قونیه چند کیلومتره و چطور میشه رفت ؟
آدرس یک صرافی آشنا ومنصف را توی وان می تونیم داشته باشیم؟
پاسخ:
سلام
این فاصله حدودا 1250 کیلومتر است از مسیر سیواس

در وان دو تا صرافی معروف هست که هر دو در خیابان جمهوریت روبروی همدیگر هستند (جنب نمایندگی Mavi)
سلام
ما دوشنبه 1 دی ماه از طریق یک مرز قطور عازم وان هستیم.
میخواهم بدانم
آیا تخفیف پوشاک شروع شده
مسیر مرز رازی الان مناسب رفت و آمد هست
باتشکر
پاسخ:
سلام
دوست عزیز جواب هر دو سوال مثبته
سلام
آقا رضا ما امشب راهی میشیم و شما از دست سوالات من راحت میشید(: من رفتم دلار خریدم فقط یه چیزو قاطی کردم انگار شما تو یکی از پست ها فرموده بودین دلار برگردونیم و تو یه جا دیگه گفتید آخرش همه رو لیر کنیم و بیاریم اینجا بفروشیم؟ من درست متوجه نشدم میشه راهنمایی کنید؟
پاسخ:
سلام
من عاشق سوالای هموطنانم هستم و هیچوقت از این بابت احساس خستگی نمیکنم.
شما موقع برگشتن هر چی دلار براتون مونده تبدیل به لیره کنید و برگردونید
کسی چه میدونه ؟ شاید تو یکی از صرافی های وان دیدیم همدیگه رو اصلا!
بله درسته ممنون از راهنماییتون
خدا خیرتون بده
سلام بازم منم که قبلا هم مزاحم شدم .
با توجه به اینکه این روزها قیمت دلار خیلی بیشتر از لیر افزایش داشته (قیمت دلار 300 بالارفته و قیمت لیر 100) آیا بازهم به نظر شما خرید دلار بهتره و اینکه اونجا برای چنج هزینه ای هم میگیرند؟ اگر میگیرند حدودا چقدر؟ من امروز میخوام برم ارز بخرم ممنون میشم نظرتون رو بفرمایید
با سپاس فراوان
پاسخ:
سلام
اگر هزاران بار هم از من پرسیده شود باز هم میگویم بردن دلار به صرفه تر است . چرا؟
چونکه :

در همین لحظه :

فروش دلار 3450 تومان
فروش لیره 1550 تومان

خوب ؟

حالا ببینیم نرخ تبدیل دلار به لیره چقدره :
2.3792

یعنی 3450 تقسیم بر 2.3792
 
که عددش در میاد 1450 تومان !

بقیه محاسبات با خودتون .

میدونین اشکال کار کجاست ؟ شما فقط قیمت دلار و لیره رو در ایران در نظر میگیرید . اما با پایین اومدن قیمت نفت ، ارزش دلار در کل جهان از جمله ترکیه بالا رفته . باز هم میل خودتونه
سلام
لطفاً در خصوص رزروهتل در وان راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام
رزرو اینترنتی اگر کارت ویزا یا مستر کارت داشته باشید از طریق ای بوکینگ قابل انجام است
آژانسهای مسافرتی خاصی هم این کار را برایتان انجام میدهند
اما نیازی به این کار نیست
با توجه به تعدد هتلها در وان و نزدیکی آنها به هم ، بعد از رسیدنتان به راحتی میتوانید جا پیدا کنید. از طرفی در رزرو شما مجبورید قیمت مصوب را کامل بپردازید اما با مراجعه حضوری میتوانید تخفیف بالایی بگیرید

سلام و روز به خیر
در یکی از پستها نوشته بودن در سفر وان ، بعضی از روزها برای آوردن بار معافیت هست و می شه تا 40 کیلو بار آورد .میگن روزهای فرد معافیت داره و باید روی پاسپورت مهر معافیت بخوره و در روزهای زوج به طور عادی و بدون معافیت تا 15 کیلو می شه بار آورد .
شما اطلاع دارین:
1 - این مورد صحت داره؟
2 - باید توی مرز ایران مهر معافیت بزنیم؟
3 - روز فرد بریم یا روز فرد برگردیم؟
در ضمن چون تصمیم داریم در یک اتاق سه تخته در هتل فواد جا رزرو کنیم در مورد نحوه رزرو و مبلغ آن اگر اطلاعی دارید سپاسگزار خواهم شد راهنمایی کنید. آگر هم شماره تماسی از این هتل داشته باشد ممنون خواهم شد .
به هر حال از صبر و حوصله و سعه صدرتان در پاسخگویی متشکرم.
از اینکه با پرسشهام
پاسخ:
سلام
چنین چیزی صحت نداره و قانون برای تمام روزها یکسانه
آدرس و شماره هتل فواد رو بسادگی میتونین از اینترنت پیدا کنید منتها بازم عرض میکنم نیازی به رزرو نیست . چه بسا که بعد از رفتن متوجه می شوید که مکان اقامتی بهتری دردسترس هست با شرایط بهتر
سلام و ممنون از پاسخ سریعتون
این مکانهایی که گفتین رو توی نوشته های قبلی دیده بودم منظورم خارج از شهر وان بود توی شهرهای نزدیک وان که با توجه به وقت کممون به جای استانبول به اونجا بریم.
در ضمن امیدوارم جسارت بنده رو برای پرسش های زیاد ببخشید
پاسخ:
سلام
دور و بر وان شهر به اون صورت بزرگی نیست که دیدنی باشه. وان یه شهر مناسب برای خرید پوشاک هست و اگر قصد سفرتون توریستی باشه استانبول یا آنتالیا بهتره

سلام وروز به خیر

جاهای دیدنی در شهر های اطراف وان کجاست؟
مراکز تفریحی وان کدامهاست؟
با سپاس از توضیحات کاملتان در پاسخ به پرسشها
پاسخ:
سلام
دریاچه وان و "ایلک گولی" از مناظر طبیعی بدیع وان هستند . همچنین مرکز نگهداری گربه های وان و کلیسای آکدامار از جاهای دیدنی وان هستند .
سلام جناب ضربی
وقت بخیر، عذرخواهی می کنم
توی حراجی های وان چمدان هم حراج میشه؟
حدودا با چه قیمتی میشه یه چمدون خوب و با کیفیت خرید؟
از اینکه وقت میزارید و به سوالات ما پاسخ میدید بی نهایت ممنونم.
پاسخ:
سلام
چمدون آنچنان فرق قیمتی با ایران نداره چون چمدانهای بی کیفیت که چینی هستند و خوباش هم قیمتش فرق زیادی با اینجا نداره. کلا وان برای خرید پوشاک ایده آل هست در مورد بقیه چیزها آنچنان تفاوت قیمت نداره
سلام
اولا بسیار تشکر میکنم از سایت بسیار مفیدتون.دوما تشکر میکنم از شما که با حوصله پاسخگو هستید.
1-میخواستم بدونم با توجه به گرون شدن دلار در ایران باز هم سفر به وان برای خرید به صرفه است؟
2- با توجه به گرون شدن دلار باز هم پیشنهادتون اینکه با خدمون دلار ببریم؟
باز هم تشکر میکنم
پاسخ:
سلام
لیره در حدود صد تومان گران شده و اگر سقف خرید شما را 300 دلار در نظر بگیریم که می شود حدود 600 لیر ، حدودا شصت هزار توام نبیشتر خرج می کنید که در مقایسه با هزینه کلی سفر آنچنان رقم قابل توجهی نیست
بردن دلار در هر شرایطی بهتر است. وقتی دلار گرون میشه بقیه ارزها که ثابت نمیمونن ، اونها هم گرون میشن و اگر محاسبه بفرمائید در هر حالتی دلار بردن بهتره
۱۲ آذر ۹۳ ، ۱۳:۵۴ محسن محمدی
ببخشید من قصد سفر به استانبول رو دارم. اما دلار میخوام ببرم (چون لیر پیدا نکردم تو صرافی ها) کلا دلار تو استانبول برای هرچیزی قبول می کنن مثل کرایه تاکسی اجاره و غیره؟
ممنون بابت سایت خوبت
پاسخ:
سلام
در استانبول باید لیره خرج کنید اما از اینجا دلار ببرید و اونجا عوض کنید . همین پستی که نظر نوشتید کاملتر مطالعه بفرمائید لطفا
سلام
روزتون بخیر
شما می دونید حراجهای قبل از ژانویه بهتره یا اواسط اسفند ؟
از وان میشه سفر یکروزه به استانبول داشت؟
از اینکه برای پاسخ دادن به پرسشها وقت می ذارین بینهایت سپاسگزارم.
پاسخ:
سلام
حراجیهای قبل ژانویه بهتره
اگر با هواپیما برین میشه همون روز برگشت منتهی با احتساب معطلی های فرودگاه و رفت و برگشت دیگه زمانی براتون نمیمونه . خیابان استقلال استانبول خودش یکروز کامل وقت میخواد برای گشتن و خرید
ممنون از پاسختون
بله درسته رفتن انطرف مرز خیلی بهتره،تازه من پدرم کاپتاژ هم داره .چون بچه ۴ماهه
دارم
فکر کردم شاید بازارچه که تازه باز شده هم بد نباشه
با سلام و عرض ادب
بیزحمت می خواستم اطلاعاتی راجع به بازارچه مرزی بازرگان لطف کنین بدین
ممنون
پاسخ:
سلام
بازارچه مرزی بازرگان که در اصل بازارچه مرزی ماکو بهش میگن بار آخری که من رفتم مرز بازرگان (حدود 8 ماه پیش) بسته بود و میگفتن که خیلی وقته که بسته هست . بازارچه مرزی وان هم که همون اوایل بسته شده
اگر جدیدا باز شده باشه من اطلاعی ازش ندارم . شما که تا بازرگان میخواین برین سی چهل تومن دیگه هم خرج کنین برین ایغدیر خرید کنین برگردین که بصرفه تره که
سلام و تشکر برای صبر و حوصله تان
پرسش من اینه که ممکنه جاده های مرزی به دلیل بارش برف مدت طولانی بسته باشه؟ چه مدت؟
پاسخ:
سلام
جاده مرز بازرگان که بسته نمی شود چون شاهراه ترانزیتی است . در مورد مرز رازی هم چون علاوه بر مرز ، چندین شهر و روستا در این مسیر هستند معمولا اگر بسته هم بشود بسرعت باز می شود
سلام، ما برای دی ماه می خواهیم به وان برویم.1-آیا زمان مناسبی برای خرید و مسافرت هست؟
2-برای رزرو هتل از چه زمانی باید اقدام کرد؟
3- آیا خرید وسایل برقی مثل سشوار ارزش دارد؟از راهنمایی شما متشکرم
پاسخ:
سلام
فکر میکنم بالای صد بار به این سوال تو وبلاگ جواب داده شده
زمان مناسب اول تا دهم دیماه است و نیازی به رزرو نیست . وسایل برقی مناسبند اما گارانتی آنها در ایران ارزشی ندارد
سلام قربان من واسه خریدکلى میخوام ترکىیه برم کدوم شهر خوبه ممنون از راهنمایتون
پاسخ:
سلام
استانبول
سلام
خداییش دمت گرم
اینو جدی میگم
ای ول به مرام غیر قابل تحسینی که شما دارید
مشکلی که من دارم اینه که ترکی بلد نیستم
ممنون میشم راهنماییم کنید و جسارت دیگه اینکه جواب رو برام ایمیل کنید
خداییش بازم دمت گرم
پاسخ:
سلام
من هم از شما تشکر میکنم
من متوجه نشدم چه نوع راهنمایی نیاز دارید؟ اینکه ترکی بلد نیستید؟ خوب در این مورد که من کمک زیادی نمیتونم بکنم . هر چند مسلط به زبان کشوری بودن باعث میشه که شما در اون کشور خیلی راحت سفر کنید اما بلد نبودنش هم باعث نمیشه که شما نتونین سفر کنین. مثلا من وقتی اوکراین یا مسکو میرم روسی زیاد بلد نیستم یا مثلا در مسافرت به چین ، اما بالاخره کمی ترکی کمی فارسی کمی انگلیسی و کمی هم زبان اشاره و کمی هم زبان بدن ! بالاخره منظورمو می رسونم .
کتابهای ترکی در سفر شاید بتونه کمکتون کنه که برخی عبارات پر کاربرد رو بتونین بگین
سلام ممنون از سرعت عملتون برای جواب دادن...میخوام ببینم اگه یه خرید خووب داشته باشیم و یه هتل خووبم بمونیم با یه بچه هشت ساله یعنی دونفر ویه بچه 8 ساله حدودا چقدر برآورد قیمت میکنید؟ خودم خیلی خوندم مطالب سایتو اما نتونستم خیلی برآورد دقیقی کنم ممنون میشم کمک کنید
پاسخ:
سلام
هزینه خورد و خوراک و رفت و آمد و اقامت هر نفر روزی صد هزار تومان
خرید هم که هر چقدر جیبتون اجازه بده
ولی شما دو نفر و نصفی با دو و نیم میلیون میتوانید بروید و بمانید و بخورید و بگردید و خرید کنید
با سلام آیا اطلاع دارید قیمت یک هتل ارزان قیمت برای یک زوج درانکارا چقدر است منوط به امن بودن هتل با تشکر
پاسخ:
سلام
هتل در آنکارا از شبی 80 لیر برای دو نفر شروع می شود
میتوانید قیمتها و عکس هتلها و محل مورد نظر را از اینجا ببینید.
سلام وخسته نباشیدوتشکر ـ نوشته بودید ارزسفربه هرمسافرهوایی داده میشودبه قیمت " رقابتی"!منظورازین رقابتی رونفهمیدم . لطفاشرح دهیدممنون میشم . مثلاالان که نرخ دلاردربازارآزادسه هزاروخورده ای درنوسان است ٰ- بعدازبقول شماعبورازگیت - نرخ هردلارچقدراست ؟
پاسخ:
سلام
ارز رقابتی همان ارز بانکیست که با دلار آزاد تفاوت دارد و برای وارد کننده های کالا و ارز مسافرتی اختصاص داده می شود
برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید

http://www.eranico.com/fa/currency
سلام .از وبلاگ محشرتان سپاسگزارم.من و همسرم قصد داریم از روز عاشورا بمدت 4 روز وان باشیم و ماشین را در ایران در پارکینگ رازی یا خوی بگذاریم. به نظرتان چقدر پول همراه ببریم؟
پاسخ:
علاوه بر خریدهایتان نفری 500 دلار
آخرین پست مربوط به هزینه هاست . لطفا مطالعه بفرمائید
متشکرم ولی من میخوام بدونم همین سیصد دلاری که میگین منبعش کجاست
پاسخ:
منبعش ارزیابان گمرک هستند که موقع ارزیابی کالای همراه شما ، مرز تعیین معافیتتان را سیصد دلار عنوان میکنند. همچنین 300 دلار ارز مسافرتی هم که به هر مسافر داده می شود مربوط به همین موضوع است
سلام
میشه قانونی رو که طبق اون میشه سیصد دلار کالا همراه داشت رو دقیقا بنویسید با ذکر منبع؟ و اینکه اگه بیشتر از سیصد دلار جنس بیارم طبق چه قانونی و چقدر باید جریمه بشم.
کلا میخوام قانونشو بدونم
پاسخ:
سلام
میتونین از این لینک بخونین
http://www.aztpo.com/Azerbaijan/Desc.asp?id=2527&id2=17411&id5=1
البته اون عدد 80 دلار رو به 300 دلار تبدیل بفرمائید
سلام علیکم

80 دلاری که هر نفر میتونه جنس بقصد فروش بیاره، جزو همون سقف 300 دلاری کلی است؟
و اینکه یکبار در سال از معافیت گمرکی برخورداره، منظور، گذشت یکسال از آخرین سفر است یا مثلن یکبار در سال ۹۳؟

ایووول به وبلاگ باادب شما!
پاسخ:
سلام
80 دلار سقف ارزش کالای همراه مسافر سالها قبل بوده و الان همون 80 دلار شده 300 دلار
هر نفر در سال یکبار میتونه از این معافیت استفاده کنه (مثلا یکبار در سال 93 . فرقی هم نداره میتونه اولین روز سال باشه یا آخرین روزش)
یه سوال دیگه اینکه ما بیمه مسافرتی sos  رو از طریق آژانس مسافرتی تهیه کردیم با این وجود بیمه آکسا هم لازمه؟البته برای هر نفر 10000تومان شده.

پاسخ:
برای مسافرتهای خارج بیمه نفر ضرورتی نداره . اگر خودرو شخصی می برید بیمه آکسای لازم دارید که قیمتش 75 هزار تومان برای 15 روز و بیمه ترکیه که سه ماهه اش 110 هزار تومانه
سپاس از پاسخگویی سریعتان

فقط بیمه بدنه ماشین ما تموم شده و الان نمیخوایم بیمه کنیم،اشکالی تو بیمه آکسا پیش میاد؟
یعنی میخوایم فقط بیمه لازم برای خروج از مرز داشته باشیم.

پاسخ:
بیمه بدنه برای اخذ بیمه مسافرت ضروری نیست
سلام
بسیار ممنون از راهنمائی های مفیدتان
ما روز شنبه 19 مهر ماه به مدت 3 روز با ماشین خودمون قصد رفتن به وان رو داریم و کارای ماشین رو انجام دادیم فقط یه سوال اینکه روزای آخر هفته اونا مراکز خرید باز هستن؟
در ضمن تو تهران برای بیمه ماشین چکار باید کرد؟
خیلی هم ممنون
پاسخ:
سلام
روزهای یکشنبه شهر حالت نیمه تعطیل داره
برای بیمه به نمایندگی مرکزی بیمه ایران مراجعه و درخواست بیمه آکسا (بیمه سبز) بفرمائید
موفق باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">