راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

سلام

اکثر سوالهایی که دوستان میکنند مستقیم یا غیر مستقیم مربوط به بحث "هزینه" های سفر به وان است. البته مبرهن است که هزینه هر نفر به نفر دیگر متفاوت است اما در این پست سعی داریم هزینه های پایه یعنی حداقل پولی را که یک نفر باید خرج کند را توضیح دهیم.

سفر زمینی به وان


توجه به این نکته ضروریست که در اکثر موارد ، وقتی دو نفر یا بیشتر با هم مسافرت میکنند ، خیلی از هزینه ها (پس از سرشکن کردن بر تعداد نفرات) پایین تر از هزینه ی مسافرت انفرادی است . برای مثال شما ممکن است مجبور شوید برای مسافتی اتومبیل دربست کرایه کنید که در این صورت ، با بیشتر بودن تعداد نفرات ، هزینه انفرادی هر نفر پایین خواهد آمد . اما در کل سفر به وان میتواند یکی از کم هزینه ترین مسافرتهای خارجی شما باشد . حتی پایین تر از هزینه مسافرت و اقامت به یکی از شهرهای استان همجوار خودتان! و زمانی که بدانید با سفر به وان ، علاوه بر یک مسافرت خوب و به یاد ماندنی ، می توانید با خرید های ارزان و بصرفه ، کلی در هزینه های خرید سالیانه صرفه جویی کنید ، جذابیت موضوع برایتان بیشتر خواهد شد .


اما اصل مطلب ......


هزینه دریافت پاسپورت : شاید بنظر دوستانی که زیاد مسافرت خارجی می روند ، این قسمت زائد بنظر بیاید اما خانواده 5 نفره ای که برای اولین بار میخواهد مسافرت ارزان خارج از کشور را تجربه کند باید هزینه صدور پاسپورت را نیز در نظر بگیرد .


هزینه دریافت پاسپورت برای هر نفر را با تمام مخلفات( تهیه عکس - فیش های واریزی به بانک - هزینه پلیس +10 و هزینه پست و رفت و آمد های خودتان) را حدودا 100 هزار تومان در نظر بگیرید . برای دریافت پاسپورت (بعد از تحویل مدارک) یکهفته ای هم باید منتظر بمانید .


هزینه کاپوتاژ خودرو ، گواهینامه بین المللی ، کارت بین المللی خودرو ، پلاک ترانزیت و برچسب IR : این بند مخصوص عزیزانی است که میخواهند با خودرو شخصی به مسافرت وان بروند و دوستانی که از وسیله نقلیه عمومی استفاده میکنند این هزینه را نداشته و در عوض هزینه های ایاب و ذهاب (بلیط یا کرایه اتومبیل)خواهند پرداخت .


هزینه کاپوتاژ خودرو با مخلفات را حدودا پانصد هزار تومان در نظر بگیرید . این هزینه برای بار اول است و در دفعات بعدی شما هزینه صدور پلاک را نخواهید پرداخت .


هزینه بیمه خودرو : برای مسافرت به وان با خودرو شخصی ، بیمه اجباری است . در مورد بیمه در پست مربوطه توضیح کامل داده شده . هزینه آن بین 75 هزار تومان(15 روزه آکسا)  تا 120 هزار تومان(بیمه ترکیه) است . این هزینه نیز صرفا برای افرادیست که با ماشین خودشان مسافرت می کنند.

هزینه عوارض خروج از کشور : این هزینه برای هر نفر 28000 تومان است (25000 تومان عوارض خروج از کشور و 3000 تومان عوارض شهرداری) . دقت کنید که این اعداد و ارقام صرفا برای عبور زمینی از مرز رازی است و مرزهای دیگر ممکن است عوارض شهرداری متفاوتی داشته باشند ، اما مبلغ 25000 تومان رقم ثابت تمام مرزهای خروجی زمینی است .


هزینه مسافرت تا لب مرز :

الف - سفر تا شهر خوی. از آنجائیکه من از محل فعلی شما خواننده گرامی وبلاگ اطلاع ندارم ، زحمت این قسمت را خودتان بکشید و با توجه به نوع وسیله ای که تا خوی سفر میکنید برآورد هزینه بفرمائید. خوی در استان آذربایجان غربی واقع است و برای رسیدن به آن از طریق شهر تبریز می توانید یکی از مسیرهای

تبریز - صوفیان - مرند - خوی

یا

تبریز - صوفیان - شبستر - سلماس - خوی

و اگر از طریق ارومیه یا کردستان یا بقیه استانهای واقع در جنوب و جنوب غربی کشور مسافرت میکنید از طریق

ارومیه - سلماس - خوی


را انتخاب بفرمائید .

-----------------------------------------------------------------------

ب - هزینه سفر از خوی تا مرز زمینی رازی : اگر خودرو شخصی ندارید باید هزینه مسافرت از شهر خوی تا دم مرز رازی را نیز بحساب بیاورید . این هزینه بسته به انصاف راننده بین 50 تا صد هزار تومان برای یک سواری است (4 نفر)

البته اگر ساعت درست رسیدن به مرز را برنامه ریزی نکرده باشید شاید مجبور شوید شبی را نیز در خوی بیتوته کنید که به هزینه هایتان افزوده می شود . این مطلب برای افرادی که می خواهند بیمه خودرو را در مرز تهیه کنند بسیار اتفاق می افتد (پست مربوط به بیمه را مطالعه فرمائید)

هزینه پارکینگ و کپی مدارک : اگر با خودرو شخصی مسافرت کنید باید کپی از پشت و روی برگه کاپوتاژ و کارت ماشین را همراه داشته باشید در غیر اینصورت دوستان عزیزی که در مرز دکه دارند زحمت این کار را (البته با هزینه ای بسیار بیشتر ) برای شما خواهند کشید. اگر با خودرو شخصی تا دم مرز رفته و قصد دارید از آن به بعد با خودرو عمومی سفر کنید باید هزینه ای (حدود 3 تا 5 هزار تومان برای هر24 ساعت) برای استفاده از پارکینگ مرز پرداخت کنید.

ج - هزینه سفر از مرز تا شهر وان : چنانچه با ماشین شخصی به وان نمی روید ، بعد از خروج از مرز تاکسیهای ون ترکیه در انتظار شما هستند . آنها با دریافت 20 لیره برای هر نفر ، شما را تا هر جای وان که بخواهید می رسانند . این رقم ، هزینه ایست که موقع برگشت هم همین مقدار است . بنابراین برای رسیدن به شهر وان و برگشت تا لب مرز برای هر نفر 40 لیره نیاز دارید ( 20 لیره برای هر نفر، تنها مقدار پول ترکیه است که شما تا وان نیاز خواهید داشت . از بردن لیره اضافی خودداری کنید و ارز مورد نیاز را به دلار ببرید)

اگر بخواهید میتوانید با تاکسیهای ترکیه از خوی تا وان یکسره سفر کنید . کرایه این تاکسیها (در حال حاضر) ، 45000 تومان است.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

هزینه اقامت (کرایه هتل) در وان : پس از اینکه به وان رسیدید ممکن است خستگی و استرس شهر غریب شما را وادار کند که حاضر شوید پول بیشتری بپردازید ، چنین نکنید ، با کمی گردش و جستجو خواهید توانست مکان مناسبی بیابید . بطور متوسط هزینه اقامت در یک هتل معمولی برای هر نفر 50 لیر است . البته برخی هتلها حاضرند تخفیف بیشتری هم به شما بدهند . هتل از مواردی است که هر چه تعداد افراد بیشتر بشود ، هزینه انفرادی هر شخص کاهش خواهد یافت . صبحانه های معروف و مفصل وان همراه قیمت اقامت شما محاسبه شده است (برای صبحانه هزینه ای نخواهید پرداخت)

-----------------------------------------------------------------------------------

هزینه خورد و خوراک : از آنجائیکه این هزینه بستگی کامل به اشتها و قدرت جیب مسافر دارد برآوردش کمی مشکل است اما هر نفر با 15 تا 20  لیره میتواند یک وعده غذای کامل (ناهار - شام) را نوش جان کند . هزینه های آب معدنی مورد نیاز و هله هوله ی مصرفی را نیز برای هر نفر روزی 5 لیره در نظر بگیرید.


افرادی که با خودرو شخصی مسافرت میکنند می توانند با بردن خوراک دو سه روزه ، این قسمت را از بیخ و بن! صرفه جویی کنند .


هزینه ایاب و ذهاب : برای رفت و آمد در داخل شهر تاکسی را فراموش کنید . هزینه تاکسی در ترکیه بسیار بالاست . برای ایاب و ذهاب میتوانید از مینی بوسهایی که در خیابانهای مرکز شهر ایستگاه دارند ( با کمی پرس و جو )استفاده کنید . کرایه این مینی بوسها برای هر نفر 2 تا 5 لیره است . 


دوستانی که ماشین می برند از این هزینه معاف هستند . البته دقت کنید که بنزین مصرفی را مدیریت کنید تا شما را به مرز بازگرداند والا مجبور به زدن بنزین حدود لیتری 5 لیره خواهید بود !


هزینه ورودیه ها و بلیط ها : اگر صرفا برای خرید به وان می روید ، این بند شامل حال شما نخواهد شد . اما اگر از آن دسته افرادی هستید که به دیدن مکانهای دیدنی و آثار باستانی علاقمند هستید برای بلیط و ورودیه چنین اماکنی نیز باید دست به جیب شوید . معمولا هزینه چنین مواردی بین 5 تا 10 لیره برای هر نفر است .


خوب .... این بود هزینه های حداقلی ، دوستانی که به وان سفر کرده اند میدانند که مسافر وان (بخصوص اگر خانم باشد یا حداقل یک همراه خانم داشته باشد ) در میان دریای خرید موج سواری خواهد کرد .

میزان هزینه ای که برای خرید در نظر میگیرید بستگی به تعداد دلارهای خوشرنگی است که در جیب دارید. تا دلتان می خواهد و بودجه تان اجازه میدهد ، بخرید ، اما میزان سقف کالای همراه مسافر در گمرک را نیز در نظر داشته باشید (هر پاسپورت 300 دلار) . دوستانی که کمی حرفه ای تر هستند حتی برای کودکان نیز پاسپورت جدا می گیرند و از ثبت به عنوان همراه در پاسپورت خودشان خودداری میکنند تا بتوانند از معافیت یک پاسپورت اضافی نیز بهره مند شوند.

از مسافرتتان لذت ببرید . تجربه شخصی من نشان داده که (در حال حاضر) یک مسافرت سطح معمولی به وان (بدون احتساب خرید ها) روزی (هر 24 ساعت) حدود صد هزار تومان هزینه دارد. حال ماشین حساب را بردارید و بسته به نوع سفرتان ، هزینه هایش را حساب کنید . برای راحتی کارتان ، هر لیر را 1500 تومان در نظر بگیرید.

چنانچه سوال یا ابهامی برایتان بوجود آمد در قسمت نظرات مطرح بفرمائید . با عرض پوزش ، قادر به پاسخگویی نظرات خصوصی و همچنین ارسال پاسخ به ایمیل شما و نیز تماس تلفنی (مگر موارد بسیار خاص ) نیستم .


توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .


نظرات  (۳۴۱)

سلام و عرض ادب،من میخوام تنها برم وان از تبریز زمینی،خب میدونم خطرناکه یه دختر تنها سفر کنه ،داخل ایران شهرهایی رفتم و خداروشکر صحیح و سالمم :) برای سفر به وان موضوع خاصی هست که منو تهدید کنه ؟
پاسخ:
سلام - هیچ مشکل خاصی نیست و میتوانید سفر کنید
ضمن عرض سلام ، باید عنوان کنم که همیشه وقتی قصد خرید تورهای تفریحی درون شهری رو دارید ، همون روز اول که تو هتل هستین از لیدرها خرید نکنید ، اول یه چرخی تو شهر بزنید قیمت ها که دستتون اومد اونوقت با خیال راحت خرید کنید، این که عرض کردم تجربه ای بود که یک لیدر بابت 3 تور شهری به ارزش تقریبی 150 دلار مبلغی حدود 240 دلار از ما گرفت ، که وقتی فهمیدیم حاضر به پس دادن پول ما هم نبود......پس دقت کنید !
سلام و عرض ادب 

من سوال ام اینکه این مهر که بر پاسپورت میخوره در بازه زمانی 12 ماه  هست دیگه اجازه خرید داده نمیشه ، یا مثلا اگه دی ماه 95 مهر معافیت به روی پاسپورد بخوره میشه اردیبهشت 96 از این معافیت استفاده کرد ؟ یا باید تا دی ماه 96 صبر کرد ؟
پاسخ:
تا آخر همان سال شمسی آن مهر معتبر است
سلام
اگر هدف از سفر خارجی جاذبه های تفریحی و تغییر آب و هوا باشه و وسیله مسافرت خودر شخصی باشه آیا با انتخاب هایی (ایروان، باکو ، عشق آباد و ...) که موجوده آیا شما سفر به وان رو بعنوان انتخاب اول پیشنهاد میکنید؟
ممنون
پاسخ:
سلام
اگر فقط هدف جاذبه های تفریحی باشه وان و باکو در درجه اول و ایروان و عشق آباد در درجه های بعدی (البته از نظر من) هستند
سلام من تصمیم دارم مهرماه با همسرم برای خرید به وان بریم دقیقا از خوی تا وان چقدر هزینه کرایه باید بدیم و از طرفی عایا اونا انگلیسی یا فارسی بلدن ؟
و تطیلات انها روز یکشنبه است یا بازراهاشون یکشنبه بستع است؟
پاسخ:
سلام
از خوی تا وان 45 هزار تومان مبلغ کرایه است
شکسته بسته فارسی بلدن
روزهای یکشنبه تعطیل رسمی در وان هست
باسلام
برای عبور از مرز بازرگان روز تاسوعا مشکلی نیست ؟
پاسخ:
سلام - خیر مشکلی نیست

با سلام ممنونم که راهنمایی می فرمایید
ایا می توان پیاده و بدون نیاز به سوار شدن به ماشین از مرز عبور و تا وان ترکیه پیاده روی کرد؟
پاسخ:
سلام
بله مانعی نیست . به شرطی که بتوانید 100 کیلومتر پیاده روی کنید
سلام خسته نباشید در حال حاضر سفر زمینی از مرز بازرگان انجام میشود؟(با خودرو شخصی)
پاسخ:
سلام
بله
با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما که در نهایت بزرگواری جواب پیام همه دوستان رو میدید.
من و همسرم هفته آینده قصد مسافرت به شهر وان رو داریم. البته با ماشین خودمون نهایتا تا مرز میریم. خواستم بدونم در حال حاضر امنیت بر قراره و میشه به ماشینهای اونجا اعتماد کرد و سوار شد؟ چون دونفری میخواهیم بریم من خیلی استرس دارم.
در ضمن لطف کنید بفرمایید تخفیف اجناس دقیقا از کی تا کی ادامه داره؟
ما سه شنبه ( پانزده تیر)تا پنجشنبه ( هفده تیر) قصد داریم اونجا باشیم. تو این بازه زمانی میتونیم از تخفیف ها بهره ببریم؟
پاسخ:
سلام
تخفیفات از یکهفته مانده به عید فطر شروع شده و تا آخر تعطیلات عید ادامه دارد
در حال حاضر که امن است . کوچکترین مورد نا امنی از طریق کانال تلگرام سایت به اطلاع خواهد رسید
سلام اقای ضربی
من چندتا سوال پرسیدم ممنون میشم باز راهنمائیم کنید.
من میخواستم مقداری لیر بخرم. با توجه به نرخ الان که 1240 تومنه به نظرتون یکم صبر کنم ارزونتر میشه لیر یا گرونتر؟ این انفجار ترکیه لیر را ارزون میکنه؟
ممنون از راهنمائیتون
پاسخ:
سلام
این مورد قابل پیش بینی نیست
سلام آقای ضربی. ممنون از وقتی که میذارید.
میخواستم بدونم میتونم چندتا قرص ژلوفن برا سردردم با خودم موقع رد شدن از مرز رازی داشته باشم؟
پاسخ:
سلام
بله مشکلی نیست
سلام ، آقای ضربی من و همسرم برای بار اول از مرز بازرگان با ماشین شخصی و راهنمایی شما به آسانی به ترکیه رفتیم ، خیلی خوب بود ولی یه تجربه عجیبی برامون پیش آمد ، که حتما بخوانید ، ما ساعت 2 شب مرز را رد شدیم و رفتیم تا به اون 3 راهی که به طرف وان میره رسیدیم ، و از اونجا به طرف وان حرکت کردیم ، فقط ببین که ما چقدر بدشانس یا خوش شانس بودیم ، چون تا حالا ترکیه نرفته بودم فکر کردم خلوت بودن جاده نرمال هست ، ساعت 3 نصف شب رسیدم به گردنه معروف ، بله دود غلیظ هما جا را گرفته ، کمی سرعت را کم کردم جلوتر رفتم ، آتش را دیدم ، جلوتر رفتم دیدم کامیون داره میسوزه ، فکر کردم تصادف شده ، کامیون یکم بقل جاده بود ، از بقل رد شدم ، درش کنده شده بود ، توش نگاه کردم با ترس و لرز ، کسی توش نبود ، میخواستم یه جوری رد بشم برم وان ، ولی 20 متر جلوتر 2 تا کامیون کجکی وسط جاده آتش گرفته بود ، یکی از کامیونها از اونهایی بود که 40 تا چرخ داره ، دیدم راهی برای رفتن نیست ، سریع دور زدم و تخته گاز برگستم 3 راهی ، اونجا پمپ بنزین بود ازش پرسیدیم ، گفت که تصادف نشده ، پ ک ک زده ، همون پمپ بنزین خوابیدم تا صبح صدای تیراندازی میآمد ، صبح هم رفتیم ارزروم ، اونجا همه چیز خوب بود . ولی خوبه ما را نگرفتن ، نمیدونم اونجا کسی کمین کرده بود یا نه ، ولی از کامیونها چیزی نمانده بود ، بقیه جاده دیده نمیشد . پمپ بنزینیه گفت 7 تا کامیون بودن ، ولی ما 3 تا دیدیم . خیلی ترسیده بودیم ، لطفا به دوستان بگو از این مسیر به وان نرن و حتما صبح سفر کنن . روزی که این اتفاق افتاد 25-5-2016 بود . درضمن مرزهای زمینی دیگه خیلی بیشتر از ترکیه ماشینتون را میگردن ، کلا زیرو رو میکنن ولی ترکها اصلا ماشین را نگاه نکردن . شایدم شانس ما بود .
سلام طاعاتتون قبول باشه آقای ضربی
من به همراه همسرم روز یازده تیر تا سه روز قصد سفر به وان را داریم، هدف اولمون خرید است. با توجه 9 روزه شدن تعطیلات عید فطر نگران شدیم که نکنه مراکز خرید تعطیل باشند. ممکنه بفرمایید تاریخ حراج و باز بودن مغازه ها به چه نحوی تغییر میکند؟
ممنونم
پاسخ:
سلام
مراکز خرید فقط در روز عید تعطیلند و بقیه تعطیلات مربوط به ادارات است
سلام آقای ضربی ممنون از راهنمایی های خوبتون
امکان داره بگید تخفیف های عید فطر چند روز قبل از عید شروع میشه؟
پاسخ:
از حدودا یکهفته قبل
سلام ممنون از مطالب مفید و وقتی که برا پاسخ گویی میگذارید
میخواستم بدونم ماه رمضان برای سفر به وان خوبه و هتل از اینجا رزرو کنم یا اونجا پیدا میشه
پاسخ:
سلام
سفر به وان در هر زمانی خوبه - در عید فطر فروشگاهها حراج دارند و استثنائا برای آن ایام از قبل رزرو کنید بهتر است اما در بقیه زمانها میتوانید حضوری هتل بگیرید
سلام.با تشکر از وقتی که به پاسخ دادن اختصاص میدید. می خواستم بپرسم خرید از استانبول بهتره یاوان،به طور کلی قیمت ها در کدومشون ارزونتره؟
پاسخ:
اجناس در استانبول بیشتر و متنوع ترند اما هزینه رفت و برگشت استانبول بالاتر است - در کل قیمت ها همه جا یکیست
با سلام
ما هفته دوم عید در وان هتل بیوک اورارتو اقامت داشتیم برای 4 شب که بسیار تمیز ومناسب بود با راهنمایی شما با ماشین خودمان تا مرز رازی رفته و بعد از مرز با ون های آنسو به شهر رسیدیم با اطلاعاتی که از این سایت گرفته بودیم چون 4 نفر بزرگسال بودیم تا سقف 1200 دلار یا کمتر خرید کردیم .
در بازگشت ارزیاب چون روز 13 فرورین بود وسمت برگشت شلوغ تند تند و بی دقت اجازه عبور می داد تا از بدشانسی پس ازآنکه همسرم را با ساک بررگتر دید هر4پاسپورت را گرفت ومهری باعنوان معافیت مالیاتی 95 مرز رازی زد .اکنون برای مسافرتهای آتی به ترکیه از دیگر مرزها با مثلا هندوستان من دچار مشکلی می شوم؟واین مهر به چه معنی است؟
پاسخ:
سلام
این مهر به این معنی است که شما از معافیت واردات کالای همراه مسافر در سال جاری استفاده کرده اید
سلام اقای ضربی هر ساعتی از شبانه روز اگر به مرز بازرگان رسیدیم میتونیم ماشینمون را بیمه کنیم قیمت بیمه چند لیره باتشکر فراوان
پاسخ:
بله
۶۵ لیره
آیا مقداری ترقه از وان می توانیم وارد ایران کنیم خواهشن جواب زودتر
پاسخ:
سلام
اگر از جای دیگری میتوان وارد کرد حتما از وان هم می شود !
سلام
در مورد بیمه آکسا از نمایندگی بیمه سوال کردم گفتند این بیمه برای اشخاص است
میخواستم بدونم اگر بخواهم با خودرو خودم به وان برم برای اینکه تو مرز نخوام بیمه رو انجام بدم اینجا به کدام شعبه میشه مراجعه کرد؟

ممنون
پاسخ:
سلام
لطفا لینک زیر را مطالعه بفرمائید

http://turktravel.ir/?p=290

سلام
می خواستم بدونم هوای وان اول فروردین حدودا چند درجه است؟
اصلا میشه چادر زد شب ها؟
پاسخ:
سلام
بین 5 تا 15 در نوسانه
سلام آقای ضربی
ما برنامه ریزی کرده ایم که با دوچرخه از خوی وارد وان شویم و پس از دو روز استراحت با گذر از چالدرا ن دوغوبایزید ایقدیر و در نهایت با عبور از گذرگاه مرزی عالیجان وارد ارمنستان شویم.
لطفا اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید ما را راهنمایی کنید.
با سپاس فراوان
پاسخ:
سلام
لطفا قبل از سفر سایت  رو حتما مطالعه کنید

Turktravel.ir

کانال تلگرام نیز آماده راهنمایی آنلاین و دریافت و انتشار تجربیات سفرتان برای دوستان است
سلام آقای ضربی بزرگوار خسته نباشید من پارسال نیمه دوم عید وان بودم
البته با استفاده از مطالب عالی جنابعالی ...رویال برک رو از طریق سایت رزرو کردم که امسال این کار رو نمی کنم چون به فرمایش شما میشه چونه زد خدا کنه امسال هم بتونم برم
پاسخ:
سلام
در مواقع عادی بله اما در ایام نوروز ممکن است اتاقی وجود نداشته باشد که سر قیمتش چانه بزنید هااااااااااا
سلام خسته نباشید ممنون از جواب های واضح وروشنتون
ما برای تعطیلات عید می خواهیم به وان بریم ماشینمون رو دم مرز میذاریم 1-شما کدوم مرز را پیشنهاد میکنید 2-اگه با ماشین راه، از خوی مستقیم تا وان یریم خوبه ؟ 3-هفته ی اول را برای رفتن انتخاب کنیم یا هفته ی دوم 4- برگشت اگه 14 فروردین باشه آیا مرز خلوت هست و5- موقع برگشت صبح زود هتل رو تحویل بدیم یا ساعت 12طهر که مرز شلوغ نباشه (اگه 14 فروردین برگزدیم) و6-آیا در تعطیلات عید جشنواره خرید هست یا نه. با تشکر
پاسخ:
سلام
1 - بله
2 - بله مناسب است
3 - هفته دوم خلوت تره
4 - مرز در ایام نوروز هیچوقت خلوت نیست
5 - ساعت 12 ظهر اما حواستان به زمان رسیدن به مرز باشد
6 - بله
با سلام و عرض خسته نباشید
می خواستم بدانم تخفیفات روز مادر از چند روز قبل از روز مادر شروع می شود؟

پاسخ:
سلام
معمولا یکهفته قبل
۱۴ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۱۴ محمود عباسی
سلام.میخواستم بدونم امکانش هست که یک عدد لوازم برقی(الکترونیکی) کوچک.که مورد نیازمه رو از ترکیه با خودم به ایران بیارم؟
پاسخ:
سلام
بله ممکن است
۲۶ دی ۹۴ ، ۱۵:۰۹ شهریار کلهر
سلام ، اولن بسیار متشکرم از اینهمه عشق و حوصله که به خرج میدین
دومن ، من میخام برم آنتالیا ، اما بسرم زده تیکه تیکه و جهانگرد طوری برم !! مسیر پیشنهادیتون و امنیت در چه حاله؟!
پاسخ:
ُسلام
اگر قبلا ها بود پیشنهاد میکردم از طریق سواحل جنوبی این کار رو بکنین اما الان جنوب و بخصوص جنوب شرق ترکیه امن نیستند - پیشنهاد میکنم از طریق ارزروم بروید آنکارا و از آنجا به آنتالیا بروید

سلام خسته نباشین
ما قراره هفته ی اول بهمن بریم وان ولی امروز تو اخبار ترکیه گفت که دیروز توی یه عملیات یه مامور پلیسشون تو وان فوت شده فکرمو مشغول کرده
۱۸ دی ۹۴ ، ۱۸:۲۹ محمدرضا روشندل
با سلام مجددد خدمت دوست گرامی
2 سوال از شما داشتم
1-آیا هزینه بلیت اتوبوس از شهر دوبایزید به ترابزون حدود 60 لیر است ؟
2-ایا هزینه بلیت از ترابزون به باتومی حدود 25 لیر است ؟
تو سایت ها چک کردم ولی می خواستم مطمئن شوم
پاسخ:
سلام
من هم از همان سایت ها چک کردم الان
بله همین قیمته
۱۶ دی ۹۴ ، ۱۴:۱۰ محمدرضا روشندل
با سلام خدمت دوست عزیز
می بخشید اگر پرسش اینجانب تکراری است امکان داره بفرمایید آب و هوای شهر ترابزون در فروردین ماه ایام نوروز 1 الی 13 چگونه است ایا امکان آب تنی هست
دوما سرسبزی طبیعت چگونه است
سوما قیمت ها آیا حراجی هست یا نه
پاسخ:
سلام
خیر - هوا برای آبتنی سرد است و حراجی خاصی هم نیست (بغیر از موارد استثنایی)
سلام آقا رضا خسته نباشی من فردا بصورت انفرادی میخوام برم وان یک سوال داشتم آن هم اینکه میتونم با خودم چای به ترکیه ببرم مشکلی نداره؟ جند کیلو میتونم ببرم؟
پاسخ:
سلام
در مورد مقدار دقیقش اطلاع ندارم و باید به سایت گمرک مراجعه کنید اما باید مقداری باشد که بتوان اسم آن را سوغاتی گذاشت و جنبه ی تجاری پیدا نکند
با سلام وخسته نباشید من کل این سایت رو بهمراه نظرات مطالعه کردم اما بدلیل ابهام در پاسخ برخی نظرات دچار مشکل شدم دوست عزیز سوال من اینه ما اگه خدا بخواد میخواهیم برا ایام کریسمس صرفا بخاطر تخفیفاتش بریم وان منتها در نظری فرمودید ۷ دی ماه تخفیفات کریسمس پایان یافته جای دیگه گفتید تخفیفات چند روز قبل و بعد کریسمس هست باتوجه ب اینکه ۴ دی ماه ۹۴ کریسمس هست چه دلیلی داره ۷ دی تخفیف تموم شده باشه لطفا واضح پاسخ این ابهام بنده رو بفر مایید..دقیقا از چه تاریخی در دی ماه تا چه تاریخی تخفیفات مربوط به کریسمس هست..؟؟؟ممنونم
پاسخ:
سلام
از اول تا دهم دیماه تخفیفات برقرار است
سلام آقا رضا
خسته نباشید
لطفا راجع به باز کردن حساب بانکی یه توضیح کامل بدید اینکه تحریم سوییفت لغو بشه از ایران هم میشه حساب باز کرد
در ایران کدوم بانکها ؟
آیا کارت هم میدن ؟ مثل کارتهای شتاب خودمون هست ؟رفتیم ترکیه می تونیم استفاده کنیم ؟
واحد پولی که به این حسابا واریز میکنیم چیه ؟ منظورم لیره یا دلار ؟
آیا به این حساب سود هم تعلق میگیره ؟
ممنون
پاسخ:
سلام
اگر تحریم سوییفت لغو بشه میتوانید در ایران حساب ارزی باز کنید و کارت بین المللی بگیرید. اکثر بانکها (بخصوص بانکهای خصوصی چنین کاری انجام میدادند)
انواع حسابها در این مورد هست که برخی هایشان سود هم دارند اما برای حسابهای بین المللی معمولا باید رقمی بابت نگهداری حسابتان به بانک بپردازید (مثلا سالانه 15 دلار)
۰۲ آذر ۹۴ ، ۱۵:۴۷ مهدی خطیب
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
ضمن تشکراز آقای ضربی عزیز
برای رزرو هتل می توان از مستر کارت مجازی که از شرکت ******** ***** ***** قابل تهیه است بصورت اینترنتی اقدام کرد
پاسخ:
شرکتهای مختلفی هستند که چنین کارتهایی ارائه میدهند . من شرکتی را که گفته اید نمیشناسم اما معمولا چون این شرکتها کارتها را از همسایه های شمالی ایران تهیه میکنند با آی پی ایرانی قابل استفاده نیستند و ممکن است پولتان هدر برود.
بهترین راه اینست که از آن شرکت بخواهید تا با دریافت دستمزدی کار رزرو اینترنتی یا خرید اینترنتی شما را انجام دهند
با سلام و تشکر فراوان
از ایران با سایت بوکینگ نمیشه هتل رزرو کرد؟؟شماره مستر کارت میخاد
راه حلی براش وجود نداره؟؟؟
تو دی ماه میشه به دریاچه وان هم رفت یا سرد میشه؟؟؟
قیمت دولمش ها از مرز رازی تا وان نفری چقدر است؟؟
خیلی ممنون از پاسختون
پاسخ:
سلام
1 - راه دیگری نیست و باید کارت اعتباری مستر یا ویزا داشته باشید
2 - اگر منظورتون کنار دریاچه هست چرا میشه رفت اما داخلش نه
3 - 22 لیره
سلام وروز بخیر میخاستم بدونم مغازه لوازم ورزشی(لوازم کوهنوردی) تو وان وایغدیر. آدرسش کجاست؟
پاسخ:
سلام
بله فروشگاههای متعددی هست که معروفترینشون آدرسش اینه :
Yüzbaşıoğlu Cad. No:83
باسلام می خواستم بدونم برای خرید پوشاک از وان اوایل دی بهتره یا بهمن ماه بنظرتون حراج برای سال نو میلادی به صرفه تر هست یا حراج فصل زمستان . ممنون از راهنمائیهاتون
پاسخ:
سلام
اوایل دیماه بهتره
سلام رضا جان از مرز رازی آیا اولین شهر ترکیه دویایزید است؟
و اولین شهر چند کیلومتر با مرز رازی فاصله دارد.من میخوام حساب بانکی کردی کارت باز کنم میشه راهنماییم کنید.
ja;v hc alh
پاسخ:
سلام
اولین شهر از مرز رازی سارای هست و حدود 40 کیلومتر با مرز فاصله داره
حساب بانکی در ترکیه فقط به شرطی باز می شود که شماره شهر وندی ترکیه داشته باشید
چند وقت دیگه صبر کنید و تحریم سوییفت لغو بشه از ایران هم میتوان حساب باز کرد
با سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم بهترین زمان حراجیهای استانبول دقیقیا کی هست؟اواخر دی یا اوایل بهمن؟ممنون
پاسخ:
سلام
هیچکدوم
اوایل دیماه بهترین زمان هست
آقا رضا سلام مجدد اگر بار اضافی بره تو انبار برای ترخیصش چه کار باید کرد؟
در هنگام برگشت اگر با ماشین باشیم بیشتر می گردند یا حالت پیاده؟
پاسخ:
سلام
در این حالت جنس مرجوعی میخوره یعنی باید دفعه بعدی که میرین ترکیه جنس رو بگیرین و به داخل ترکیه برگردونین و چون این حالت هم مطلوب نیست معمولا باید از خیر جنستون بگذرین

2 - فرق زیادی نداره اما معمولا ارزیاب ماشین بارها رو باز نمیکنه در صورتیکه ارزیاب پیاده ممکنه اینکار رو بصورت تصادفی انجام بده
سلام آقا رضا در صورتیکه به دلیل بار اضافی پاسپورت مهر بخوره اثرات منفیش چیه؟
پاسخ:
سلام
اگه بار اضافی باشه که میره تو انبار
پاسپورت وقتی مهر میخوره که شما از حداکثر سقف مجاز بار استفاده کرده باشید
که در این صورت هم تبعات منفی خاصی نداره
فقط تا آخر همون سال شمسی مجددا نمیتونین موقع مسافرتهاتون جنس همراه بیارین
سلام و خسته نباشید،١ اگر مقدار خرید کمتر از ٣٠٠ دولار باشه بازم پاسپورت مهر میخوره،. ٢ چطوری أرز یابی میکنن. ٣ اگر بیشتر از ٣٠٠ دولار باشه چقدر گمرکی بهش تعلق میگیره ممنون از راهنماییتون،
پاسخ:
سلام
1 - معمولا خیر
2 - با چک چشمی و تخمین میزان بار
3 - اگر کمی بیشتر باشه معمولا چشم پوشی میشه - اگر کمی بیشتر از کمی باشه معمولا جریمه بین 80 تا 100 هزار تومان داره و اگر خیلی بیشتر باشه جنس مرجوعی میخوره و میره تو انبار گمرک - اصولا گمرکی به جنس وارداتی تعلق میگیره یعنی زمانی که شما واردات قانونی انجام بدین و در مورد کالای مسافری یا جریمه ی مازاد بار هست یا انبار

سلام دوست عزیز
اول اینکه بابت وبلاگ خوبتون تشکر می کنم. خیلی خوشحال شدم وقتی دیدم هنوز هموطنایی مثل شما اینقدر باحوصله جواب علاقه مندا رو می دن و مردم پاسخ سوالاتشونو پیدا می کنن

دوم اینکه
من همراه همسرم و دختر سه و نیم سالم قصد داریم حدود بیستم آبان بریم ترکیه تا لباس زیر و مجلسی زنانه ترک بخریم و برای فروش بیاریم. به این خاطر 3 نفری می ریم که هم تفریح و تنوع باشه و هم شروع کار. ما اولین بارمون هست که خارج از کشور سفر می کنیم و حتی هنوز پاسپورت هم نگرفتیم. چند تا سوال دارم که ممنون می شم کمکم کنید:

1- چطور سفر کنیم که خرج رفت و آمدمون به کمترین حد ممکن برسه؟ با تور بریم یا از پروازهای چارتر استفاده کنیم و اونجا خودمون هتل ارزون پیدا کنیم؟

2- مواد غذایی با خودمون ببریم یا اونجا بخریم؟

3- قیمت تور برای دخترم هم کامل دریافت می شه؟

4- از کجای استانبول لباس زیر زنانه و مجلسی تهیه کنیم؟

5- کسانی که بار رو با هزینه ای حدود کیلویی 30 تومن میارن چه تضمینی بابت بار می دن و اینکه کلا چطور می شه بهشون اعتماد کرد؟

6- قیمتای استانبول جای چونه داره یا نه؟

7- با هواپیما هر نفر چقدر می تونه بار بیاره؟

8- در کل نظرتون راجع به کاری که گفتم می خوام بکنم چیه؟

در ضمن من ساکن قم هستم

واقعا از وقتی که می ذارید ممنونم
خوش باشید
پاسخ:
سلام
1 - معمولا سفر شخصی ارزانتر از تور است مگر تورهای خاص لحظه آخری - میتوانید با استفاده از سایت هزینه ها را بر آورد و با قیمت تور مقایسه بفرمائید
2 - مواد غذایی در ترکیه قیمت و کیفیت مناسبی دارد و میتوانید همانجا تهیه کنید مگر اینکه با ماشین خودتان بروید و غذا هم ببرید
3 - معمولا تورها برای افراد بالای 12 سال هزینه کامل دریافت میکنند
4 - اگر عمده بخواهید بخرید از بازار مرتر
5 - تضمین خاصی نمیدن اما چون کارشون همینه اگر فروشنده معرفیشون کنه میشه اعتماد کرد بهشون
6 - بله
7 - 20 کیلو
8 - من تخصصی در این رشته از پوشاک که گفتید ندارم و واقعیتش تفاوت قیمتش رو با ایران نمیدونم

خلی جذابه
بینهایت ممنون از اطلاعات ارزشمندی که میذارید. سوالی که داشتم اینه با توجه به اینکه در حال حاضر سفر زمینی به وان خطرناکه آیا تورهای مسافرتی سفر هوایی به وان رو ارائه می دن؟ ازین بابت می پرسم که ار خودمون بلیط هواپیما تهیه کنیم ارزون در نمیاد و معمولا تورها سفر ارزونتری به همراه میدن
پاسخ:
در حال حاضر سفر هوایی به وان از ایران مقدور نیست چون به دلیل نزدیکی با مرز ایران ، چروازی از داخل ایران برای وان و سایر شهر های نزدیک به مرز وجود ندارد
سلام
من برای تحصیل میخوام به شهر وان بیام
پذیرشم رو از دانشگاه یوزونجو گرفتم
ویزا هم زدم
اما مشکل من خانه است
متاسفانه هیچ اشنایی ندارم که بتونه منو واسه اجاره کردن خونه برای 1 سال کمک کنه
خیلی ممنون میشم اگر کمکم کنید یا کسی رو معرفی کنید
پاسخ:
سلام
متاسفانه در مورد اجاره خانه من کسی رو سراغ ندارم . اگر از سایر دوستان در این مورد کمکی ازشون برمیاد اعلام کنن
سلام خدمت اقا رضا
من امروز با انتظامات گمرک بازرگان صحبت کردم وگفتن برای سفر تو این روزها ارزرون امن تر از مسیر وان میباشد ایا درست گفتند؟
پاسخ:
سلام
در حال حاضر (بگفته مسئولین) هیچکدام از مسیر های زمینی شرق ترکیه امن نیست
اون شهر هم اسمش ارزروم هست
۲۸ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۵۰ حمید یزدان پرست
باسلام وسپاس فراوان از شما دوست عزیز میخواستم بدونم۱- برای خرید شهر وان بهتره یا ارزروم۲- فاصله ارزروم از مرز بازرگان تقریبا چند کیلومتره من به وان سفر کردم می خواستم به همراه خانواده برای خرید فروردین سال آینده به ترکیه سفر کنم لطفا سوالات منو پاسخ بدید با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
1 - ارزروم بهتره
2 - حدودا 310 کیلومتر
با سلام و عرض ادب :
من اولین بارم هست که میخوام برم ترکیه و بیشتر برای کاری میرم تا تفریحی و میخواهم جنس پوشاک مجلسی بیارم از کجاها و چه مراکز خریدی رو پیشنهاد میکنید و چجوری میتونم جنس هایی رو که خرید کردمو به تهران بیاورم با تشکر فراوان از داهنمایی های مفیدتون
پاسخ:
سلام
برای خرید عمده بهترین مکان بازار مرتر استانبول است . از جایی که خرید عمده میکنید برای آوردنش هم کمکتان خواهند کرد
سلام جناب خسته نباشید
ما فردا عازم وان هستیم... ی شایعاتی هست که از خوی نمیتونیم بریم وان چون مرز رازی بسته س... ایا این درسته؟ برا رفتن به وان باید از کدوم شهر ماشین بگیریم
لطفا زودتر جواب بدید ممنون
پاسخ:
سلام
مرز رازی فعلا بسته هست و به دلیل نا امنی سفر زمینی توصیه نمیشه
برای اطلاعات تکمیلی اینجا را مطالعه بفرمائید
سلام... ما قصد سفر زمینی به وان رو داریم... مرزا امن هستن؟ آیا تابحال درگیری صورت گرفته تو مرز سیرو؟
آدرس هتل فوئاد رو هم بدید .. ممنون ازتون
پاسخ:
سلام
آخرین پست وبلاگ و همینطور اینجا رو مطالعه کنید
با سلام و خسته نباشید خدمت شما,چند سوال از شما دارم
۱-من قصد خرید لوازم منزل برند,مثلا انگلیش هوم و کوری رو از شهرهای ترکیه دارم تا در اینستاگرام به فروش بزارم.ایا اینکار منطقی هست و سودی برای من داره؟
۲-از کدام شهر خرید انجام بدم؟ما مشهد هستیم
۳-برای خرید باید حضوری بیام یا افرادی هستن که جنس برامون بفرستن؟اگر شما میشنلسین لطفا راهنمایی بفرمایید؟
۴-به اجناس خریداری شده گمرک هم تعلق میگیره؟
پاسخ:
سلام
خرید هایی در این حد نیاز به اخذ کارت بازرگانی و سرمایه بالا داره و باید بصورت واردات رسمی ثبت سفارش کنید و از گمرک ترخیص کنید . چون وزن و حجم بالایی دارن عملا آوردنشون بصورت قاچاق هم سودی نداره
سلام . به جز هتل آیا خانه هایی هستند که اتاق کرایه دهند.برای یک خانواده 3 نفره. اگر جواب مثبت هست از کجا پیدا کنیم و هزینه هر شب آن برای هر نفر چقدر است؟
پاسخ:
سلام
بله هست ولی برای یافتنشان یا باید از طریق آژانسهای مسکن شهر  اقدام یا از طریق آگهی های موجود در سطح شهر اقدام کنید . رنج قیمتی بسیار متفاوت اما در حد قیمت هتل است
سلام و درود.
جناب ضربی قبلا خیلی خیلی تشکر میکنم از این وبلاگ عالی تون و مهر ومحبت خودتون برای پاسخ به هموطنان
اما سوالم
این روزا اوضاع سفر زمینی به وان چطوره?
یعنی مثلا برای ۱۵شهریور اگه بخوایم اقدام کنیم به سفر زمینی به وان
۱اجازه ورود و خروج داریم?هم امنیت هم مرز ایران و حتی ترکیه
۲با این اوضاع مرز رازی همچنان اوکس هست?
سپاس
پاسخ:
سلام
اینجا را مطالعه بفرمائید لطفا
با سلام وخداقوت
باتوجه به وضعیت اخیرترکیه ما فعلا مسافرت به وان را کنسل کردیم .
قصد داریم به جلفا بریم به نظر شما اگه بخواهیم خرید پوشاک یا مواد غذایی ترکیه ای داشته باشیم جلفا بهتره یا شهر خوی ( هم ازنظر تنوع وهم از نظر قیمت )
با سپاس فراوان
پاسخ:
سلام
برای این منظور جلفا بهتر است (البته با قیمتهای گران)
باسلام ودرود فراوان
به نظر شما در هفته دوم شهریور بدون رزرو هتل به وان برویم هتل پیدا می کنیم ؟
حراج لباسهای تابستانی تا کی ادامه دارد؟
پاسخ:
سلام
بله ممکنه . چون بعیده با این وضع زیاد شلوغ باشه

حراج تا عید قربان ادامه خواهد داشت
با سلام .با توجه به نا آرامیها در مرز ترکیه آیا استفاده از مرز رازی رو صلاح میدونید یا نه.
در ضمن دلار ببریم بهتره یا لیر.
پاسخ:
سلام
1 - خیر
2 - در وبلاگ توضیح کامل هست
سلام.ببخشید امکانش هست در شهر وان چادر بپوشیم یا خیر؟
پاسخ:
سلام و درود
با کمال احترام به تمام دختران چادری سرزمینم

بله در وان محدودیتی به لحاظ نوع پوشش نیست و من خیلی از هموطنان را دیده ام که با چادر تردد میکنند و آنچنان غریب هم نیست . چون زنان خود وان نیز پوشیده هستند
سلام
به نظر شما اگر قبل از کریسمس به وان بریم حراج لباسهای تابستانی هم وجود دارد ؟
ما زیاد اهل چونه زدن نیستیم می خواستم بدونم چه جوری در فروشگاهها یا هتل چونه بزنیم که نتیجه بخش باشه .
لطفا" آدرس فروشگاه پوشاک ykm و ون پارک همچنین فروشگاه کفش flo
با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
خیر - مگر به ندرت
اگر اهل چونه زدن نیستید که دانستن راه چونه زدن عملا مفید نیست
این فروشگاهها همگی در مرکز شهر وان هستند . اکثر فروشگاههای معروف در دو خیابان جمهوریت و کاظم کارا بکیر هستند که محدوده ی وسیعی نیست
سلام
من میخواستم با هواپیما به تبریز بیام و از اونجا زمینی به آنتالیا برم
اگر لطف کنید در این خصوص راهنمایی کنید چطور برم بهتره ممنون میشم
در ضمن ما 5 نفر بزرگ 2کودک ویک خردسال هستیم
هزینه را هم لطف کنید حدودا بگید
برای یک هفته که از تبریز حرکت کنیم و برگردیم
پاسخ:
سلام
هزینه ها که تو سایت هست
برای رفتن به آنتالیا هم باید خودتون رو به یکی از شهر های مرزی ترکیه مثل آغری- ایغدیر یا وان برسونین
سلام .من می خوام یک سفر دو یا سه روزه به ماردین داشته باشم لطفا راهنمایی کنید ممنونم
پاسخ:
از طریق وان یا یوکسک آوا و از طریق دیار بکر میتوانید بروید اما این شهر مرکز یکی از استانهای (در حال حاضر ) نا  امن ترکیه هست که توصیه میکنم فعلا نروید
ممنون از لطف شما دوست عزیز

با سلام خدمت اقا رضا
من برای خرید مغازه دو شنبه به وان می ایم
1-در وان بهتر میشود برای مغازه ی پوشاک خریداری کرد و یا در ترابوزان.
2-فاصله وان تا ترابوزان با اتوبوس چند ساعته و مبلغ کرایه ان چقدر میباشد.
ممنون از لطف شما
پاسخ:
سلام
1 - ترابزون برای خرید بهتر است
2 - 12 ساعت و قیمت بلیطش 80 لیره
سلام
هفته اول شهریور مسافر استانبول هستم. میخواستم بدونم پولی که با خودمون میبریم باید همه جا همراهمون باشه؟ آیا اتاق هتل ها گاو صندوق دارد؟
پاسخ:
سلام
هتلهای ستاره بالا معمولا گاوصندوق دارند اما خود من به هیچ عنوان اعتماد ندارم که پول را در این گاو صندوقها بگذارم و هتل را ترک کنم
حداکثر پولی که یک نفر میتواند همراه ببرد 5000 دلار است. میتوانید آن را به چند قسمت تقسیم و در جیب های مختلف بگذارید .
سلام.ضمن سپاس دوباره از جناب ضربی بخاطر کمکهای بسیار خوبش.. با اینکه این همه پرس و جو کرده بودم و برنامه ریزی واسه سفر و رزرو هتل و..همه چیز ردیف شده بود مجبورم بخاطر نا امنی های اخیر شرق ترکیه سفر رو کنسل کنم..این بار دیگه وزارت امور خارجه رسما اعلام خطر کرده و خواسته از سفرهای زمینی غیر ضروری خودداری کنیم..به هرحال قسمت ما نبود..صرفا جهت اطلاع :((
با عرض سلام خدمت شما دوست عزیز و تشکر فراوان بابت پاسخها و راهنماییهای کامل و خوبتون
رامین هستم 40 سالمه و مجرد، چند تا سوال دارم که ممنون میشم راهنماییم کنید
من قبلا هم وان رفتم و هم ایغدیر و به نظرم برای تفریح ایغدیر و جهت خرید وان گزینه مناسبی بودند.
برای سفر بعدیم که اول شهریور واحتمالا تنهایی هم خواهد بود قصد دارم چند تا از شهرهای دیگر ترکیه رو به جز این دو شهری که اشاره کردم تجربه کنم حالا سوال من اینه:
1- پیشنهادتون به ترتیب کدوم شهرای ترکیه هست و چه مسیری اگه بخوام زمینی و بدون ماشین شخصی سفر کنم؟
2- برای هر کدوم چند روز کافیه؟
3- اگه بخوام از وان بلیط هواپیما واسه آنتالیا بگیرم بهتره از همونجا بگیرم یا اینجا اقدام کنم؟
4-رزرو هتل از اینجا باشه ارزونتره یا برم همونجا اقدام کنم؟
5- اگه امکان داره هتلهای خوب با قیمت مناسب شهرایی که پیشنهاد میدین رو هم بفرمائین
ببخشید که زیاده سوالام بازم از راهنماییتون تشکر میکنم
پاسخ:
سلام
سوالاتتون بدون استثنا سلیقه ای هست و من پیشنهاد خاصی ندارم . هر کدوم از شهر های هر کشوری در نوع خودش دیدنی هست . هر کدوم رو که دوست دارید
با سلام من میخواستم به صورت زمینی برم وان

1-پاسپورتم 5 ماه اعتبار داره
2-من و همسر و بچه 5 سالم هم توی یک پاسپورت هستیم

با ذکر این موارد میشه از مرز خارج شد؟
ممنون میشم راهنامیی بفرمایین
پاسخ:
سلام
بله - میشه
با سلام و احترام . من مجدداً مزاحم شدم . یه جایی نوشته بودین که برا بیمه ماشین بهتره به مرز رازی واگذار نکنیم . توی خوی کجا میشه ماشینو بیمه کرد ؟ جایی هست آدرسشو بفرمائین ؟ در ضمن اسم بیمش چیه و چیه مبلغی هستش؟ ممنون از لطفتون
پاسخ:
در مورد بیمه اینجا را مطالعه بفرمائید
اسم بیمه NEOVA هست و با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوانید بیابید
باسلام ادب و احترام
آقای ضربی از شما ممنونم که اینقدر باصبر و حوصله به سوالات جواب میدین.
من مسٔولیت چند نفربرعهدم هستش لطفا کامل جواب بدین
از وان به استانبول چند ساعت راه هست؟
بهترین راه از وان به استانبول زمینی هست یا هوایی؟
هزینه هر دو راه چقدر هست؟(چون اکثرا دانشجو هستیم و خب میخوایم ارزون باشه)
خرج یک روزمونمون در استانبول چقدر میشه؟
یک هتل یا هتل آپارتمان خوب که قیمتش در حد هتل فواد باشه معررفی کنید لطفا(هتل آپارتمان ترجیحا)
خواهش میکنم سریع جواب بدید.خیلی خیلی ممنونم
پاسخ:
سلام
1 - با اتوبوس 23 ساعت
2 - هوایی
3 - هزینه زمینی 120 و هوایی 300 لیره
4 - نفری 100 دلار
5 - در استانبول من هتل آپارتمان سراغ ندارم و میتوانید از سایت بوکینگ بسادگی پیدا کنید
سلام و دوباره سوالات فراوان:

1-ونهایی که مسافرها رو به وان میبرن همیشه منطقه و محل خاصی مسافرها رو پیاده میکنن؟

2- میگروس و کارفور فقط یه نمایندگی توی وان دارن؟

3-برای رفتن به جزیره الزاما باید از اسکله رفت یا مسیر دیگه هم داره؟(مثلا زمینی تا نزدیک جزیره)

4- توی این روزها بهتره که صبح به جزیره رفت یا عصر؟
سپاس فراوان
پاسخ:
سلام
لطفا سایت سفر زمینی به ترکیه به آدرس
turktravel.ir

را بطور کامل مطالعه بفرمائید . اگر سوالی باقیمانده بود مطرح بفرمائید
وان برا خرید بهتره یا استانبول
پاسخ:
استانبول
آقا رضا..با عرض پوزش جواب شما راجع به هزینه ها و پیشنهادت واسه دیدن جزیره یا آبشار از قلم افتاد..سپاس
پاسخ:
در وبلاگ توضیح در مورد این دو مکان و بقیه مکانهای دیدنی وان کامل هست.
میتوانید از اینجا هم ببینید. پیشنهاد من هر دو هست
سلام چندباره خدمت همه خوانندگان این صفحه و آقارضای عزیز و با حوصله..چند سوال طبق معمول:

1- هزینه و زمان رفت و برگشت سفر به جزیره آک دامار و آبشار مرادیه..شما کدوم یکی رو پیشنهاد میدین(سفر خانوادگی و با بچه و..)

2- نظرتون در مورد هتل ماوی توانا؟؟ شبی 180لیر واسه اتاق سه تخته ی این هتل مناسبه؟

3- چه ساعتی از وان بطرف رازی حرکت کنیم بهتره؟بعبارتی حداکثر تا چه ساعتی از روز توی وان باشیم؟

سپاس فراوان
پاسخ:
سلام
1 - اولی یک نصف روز و دومی یک روز کامل
2 - مثبت
3 - ساعت ده تا یازده قبل از ظهر
بله آقای ضربی من شهریور 93 به ترابزون
دیماه 93 به ارزروم
و خرداد 94 هم مجدد هم به ارزروم و ترابزون رفتم هر 3 دفعه هم زمینی و اتومبیل شخصی و هر دفعه هم تجربه های جدید
و 100% براتون یه سفرنامه خیلی خوب از هر 3 سفر و تجربه هام مینویسم
چون خودم 80% اطلاعات سفر رو (مخصوصا دفعه اول)از رو سفرنامه ها و سایت شما بدست آوردم
پاسخ:
بیصبرانه منتظریم
در مورد سفرنامه آقا مهدی دستبوس
و در تایید حرف های جناب ضربی
بردن دلار 100% بهتر از لیر هست ، الان 100 دلار حدود 275 لیر چنج میشه تو ترکیه و با ضرب و تقسیم ساده که هر 100 دلار 330 هزار تومن هست به 274 قیمت هر لیر میشه 1090 تومن در حالیکه اگه از ایران لیر بخرید زیر 1240 تومن نمیدن به شما
و اینکه غذا رو هم من همه جورشو خریدم و مقایسه کیفیت و مقدار کردم و اطمینان میدم که تو ترکیه ارزون تر هست، اسکندر هم 180 درجه با کوبیده ما فرق داره، احتمالا غذای دیگری بهتون دادن جای اسکندر
از بابت هتل هم تو ارزروم و ترابزون هتل 3 ستاره خیلی خیلی بهتر از 3 ستاره های ایران هست
لباس ( برای مثال شلوار جین 40 لیر، شلوار کتون 25 لیر و تی شرت 20 لیر ) که خیلی خیلی ارزونتر از ایران هست
من تو 9 ماه 3 بار زمینی سفر کردم و تجربه شخصی ام رو گفتم
پاسخ:
تو ۹ ماه سه بار سفر رفتی و یه سفرنامه برای دوستان وبلاگی نفرستادی دوست عزیز؟
ایول دارین بخدا
سلام آقای ضربی خسته نباشید.
چند تا سوال داشتم
1- توضیح در مورد کانال سبز (مسافرت به خارج برای اولین بار)
2- برای مسافرت مجردی به وان از تبریز تنها بهتره با تور برم یا خودم تا رازی برم و رد شم و اینکه تو نیمه دوم شهریور که میگید فروشگاهها تخفیف دارن هتل گیر میاد؟
3- برای تهیه ارز آیا ارز مسافرتی میدن یا آزاد باید تهیه کنیم؟ اگه آره چقدر میدن و از کجا باید اقدام کنیم؟
پاسخ:
سلام
1 - کانال سبز اصطلاحی است که برای مسافرینی که در سال جاری برای بار اول مسافرت میکنند اطلاق می شود و معمولا برای کالای همراهشان سخت گیری زیادی اعمال نمی شود
2 - اگر در آن زمان با تور بروید یا هتل رزرو کنید بهتر است . در زمان غیر پیک مسافرت میتوانید خودتان شخصا سفر کنید بدون تور
3 - فقط برای مسافتهای هوایی از طریق بانک ملت به میزان 300 دلار- مسافرتهای زمینی ارز مسافرتی ندارند
۰۸ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۳۶ مهدی دستبوس
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام من بیستو پنجم ماه رمضان 94 رفته بودم وان با ماشین خودم و تجربیاتمو میگم بهتون
از مرکز شهر وان تا آستارا دقیقا کیلومتر زدم شد 700 کیلومتر.
1-با سواری خودتون برین راحت هست مرز اکثرا شلوغه مخصوصا در مناسبتها
و بیشتر شلوغی از طرف بومی های منطقه و ترکیه هست که کازوییل قاچاق میکنند از مرز رازی تا وان 100 کیلومتر و بار اول تردد جریمه بنزین ندارید
2-موقع رفتن لیره رو از ایران ببرید به صرفه تر هستش چون ترکیه هم چنج کنید یه مقدار از اون کم میشه و در داخل گمرک رازی ماشین خودتونو بیمه کنید 15 روزه 65 تومن دفتر دارن مدارک مورد نیاز پاسپورت گواهی نامه بین المللی و کارت ماشین ایرانی و بین المللی به همراه کپی اونا
3-اگر هتل گرفتین محتویات داخل یخچال در اطاقتون رو نخورید چون در زمان تسویه چند برابر حساب میکنن
همون روز اول بخرید ببرین بزارین یخچال در ترکیه غذا گرونه و 6 سیخ کوبیده اسکندر با نوشابه به پول ما64تومن
من هتل رویال رو گرفته 4 ستاره بودم ولی نه درد حد 4 ستاره ایرانی وموقعیتش مرکز شهر بود و شبی 140لیر 3نفره 3 تخته ولی صبحانش زیاد خوب نبود و محیطش چون اطاق ما پنجرش رو به خیابون بود سر و صدا زیاد بود4-غذا اونجا اکثرا اسکندر کبابی یا همون کوبیده ما با این تفاوت که گوشت رو با ساتور خورد میکنن و کباب ترک به همراه کفته مخصوص خودشون که خیلی تنده
5-جاهای دیدنیش جزیره آق دامار هستش که با کشتی میبرن 10تومن کرایه و 5 تومن ورودی چون منو تکانهای کشتی گرفت و حالم بهم خورد نرفتم و از کشتی پیاده شدم
خانه گربه ها خوب بود و از اون بهتر قلعه بوده که اصل اون مربوط میشه به خشایار شاه و به قول ترکها ar arturو در زمان رضا شاه با هزینه ایران مرمت شده و برای ورئدی به داخل اون مقبره که جالب هستش 5 لیره ورودی و10لیره هم راهنما میگیره حتما برین و ببینین که اقتدار پارس چی بوده ولی بعدا توسعه دادن و روی اون مسجدی هم ساختن عثمانی ها
واسه رفتن به این مکانها با ماشین خودتون برین خوبه هم نزدیکه و هم سر راست راستی در خیابان ماراش هم یه پارکینگ هستش اگه خواستین برین بازار قدم بزنید وقتی تازه رسیدین و هنوز هتل نگرفتین میتونید برین اونجا به زبان ترکیه میگن اتو پارک
در گمرک ایران چنتا کار دارین1 گرفتن بیجک وردی از گمرک و بیجک همراه برگه کاپتاژ که میدین ارزیاب پشت نویسی میکنه بعد از اون میرن پاسپورت میزنین و اماده خروج
در گمرک ترکیه 1-زدن پاسپورت خودت و همراهان در اخررین پنچره که متصدص خانوم هستش بیمه با کارت ماشین و گواهی نامه رو میدین واسه ثبت سیستم و بعد اتمتم کار کنترل ماشینتون توسط ارزیاب که یه پسر چاق هیتش که مهر نهایی رو میزنه و خلاص
6-واسه خرید من چیز خاصی نخریدم تخفیفات عید فطر رو زده بودن ولی نه این که من خودم بازاری بودم با توجه به مقایسه ها خرید زیادی نکردم ولی ایرانیا داشتن جارو میکشیدن
****** ***** ***** ** *** ***** **** **************** ****
خوش باشین و ممنون از مسول محترم این سایت که کمک میکنن به هم وطنانمون
پاسخ:
با سلام و تشکر از این دوستمون مطالبشون عینا منتشر میشه اما بند 2 مربوط به بردن ارز همراه رو قویا و اکیدا رد میکنم . بردن دلار در هر حالت بهتر از لیره هست و این دوستمون در محاسبات احتمالا اشتباه کردن
در مورد غذا هم شما برین تو ایران 6 سیخ کباب بنا ب با نوشابه و مخلفات بخورین هر سیخ 15 تومنه که میشه 90 هزار تومان . کلا اگر معدل بگیریم غذا در رستورانهای ترکیه ارزانتر از ایران هست
مورد دیگه هم که به تجربه ثابت شده ، کار بیمه رو هیچوقت به مرز رازی موکول نکنید . بیمه گرفتن در مرز رازی کاملا شانسی هست و اکثر هموطنان مجبور شدن بخاطر همین اشتباه یک روز برگردن و خوی بمونن. قبل از رفتن به مرز بیمه رو تهیه کنید

با عرض سلام
قیمت پرواز هایی از وان تا استانبول تقریبا چقدره ؟؟؟
پاسخ:
سلام
از 199 لیر شروع می شود
سلام دوباره
در مطلبی که داده بودم دو اشتباه تایپی بود که شاید معنی جمله رو تغییر داده بود ببخشید تصحیح میکنم
یکی اینکه نبودن کولر در هتل ما رو خیلی اذیت کرد حتما در تابستون هتل کولردار بگیرید حتما
دوم اینکه تبدیل دلار به لیر در فروشگاه دفاکتو از صرافی هم بهتر بود
در ضمن اینقدر نگید اونور چی ببریم بفروشیم سود کنیم چی بخریم اینجا بفروشیم سود کنیم خرج سفر در بیاد اونجا واقعا نسبت به ایران ارزونیه ما سه نفرو نصفی بودیم چهار شب موندیم با پول درمانگاه +خوردنیهای خاصی که برای کوچولوم برای دل دردش خریدم +حسابی هم خوردیم بدون خرید برای ما تقریبا یک ملیون و هفتصد تموم شد که اگه بخوایم با کیش مقایسه کنیم ما پارسال رفتیم فقط پول تور ما سه نفرو نصفی شد یک ملیون و نهصد بدون ناهار و شام و گردش
بازم خیلی زیاد شد ببخشید
با آرزوی سفری خوش برای همه
سلام خدمت آقای ضربی محترم و بقیه دوستانی که در اینجا راهنمایی کردن
من ۲۲تیر تا ۲۶وان بودم.اول جا داره که از آقای ضربی کمال تشکر را داشته باشم و با اجازه ایشون میخوام مقداری از تجربیات خودم رو بگم
ما از طریق بوکینگ یار با گرفتن مبلغ تنها ۵۰تومن هتل ساید رو بوکینگ کردیم به مبلغ شبی ۱۵۵لیر برای اتاق سه تخته اما تصمیم گرفتیم یک شب هم اضافه تر بمونیم که با کلی صحبت همسری تونستیم ۱۲۰لیر بگیریم.البته ما دوست داشتیم در هتل فواد باشیم ولی سه بار تلفن کردم هرسه بار گفتن پره اما بیاین اینجا جا داشتیم میدیم.و من چون بچه سه ساله داشتم ترسیدم.هتل بسیار تمیز بود با صبحانه معمولی .ولی نبود هتل خیلییی ما رو اذیت کرد.عرض کنم که وان برای خریییییییییید عالییییییییییییییییییییه.
ما گربه و نقره سازی و قلعه رفتیم اونم عالییییییییییی بود که یک گردنبند +نماد گربه گرفتم ۶۰لیر .
روز سوم و چهارم پسر ۳سالم مریض شد شدید دل درد و استفراغ و مجبور شدیم ببریم درمانگاه و من اصلا حواسم نبود که اونو بیمه کتجنم خلاصه ۲۲۱لیر هزینه درمان پسرم شد و بدبختی این بود که اصلا انگلیسی بلد نبودن حتی پزشک.بالاخره با پامتومیم و گوگل ترانسلیت تونستیم حرف همدیگرو بفهمیم.در حقیقت دو روز آخر ما فقط هتل بودیم و دوستمون بیرون میرفتن.
به نظر من ماه رمضون اگر برای گردش هم میخواین برین اصلا نرید چون خیابان اصلی تقریبا رستوراناش تعطیل بود و در کوچه هاش باز بود.بعد از اذان کوچه ها پر از صندلی برای نوشیدن چای میشد که منظره بسیار زیبا بود.اسکله هم در ماهرمضون سوت و کووووور.کشتی تفریحی فعالیت نداشت.مکانهای شاد البته میگم نشد که بریم ولی گفتن خلوته.
برای جزیره هم دوستون ترسید بره چون گفتن ممکنه کشتی پر نشه و خیلی معطل شید.بالاخره ماه رمضون برای گردش در وان خوب نیست.
برای تبدیل دلار با ارز همه فروشگاهها با صرافی هم قیمت هست اما دیفکتو بهتر بود.
در ضمن وایکی کی رو حتما صبح برید چون بعدازظهر به بعد جنسا خیلی کم میشه.
ببخشید خیلی طولانی شد اگر سوالی هم داشتین و من بلد بودم حتما پاسخ میدم
به فکر هزینه هم نباشین اونجا همه چیز ارزونتر از ایرانه و کیفیت غذاها بهترم هست تنها چیزی که خیلی ما شمالیا رو اذیت کرد نبودن پلوووووووو بود مه تا رسیدیم به خوی اول پلو کباب خوردیم جاتون خالییییییییی
ببخشی من انشام ضعیفه یکی یکی یادم میاد
در مرز هم بانک هیچکی نبود اما صف شلوغ یکساعت اینطرف مرز و یک ساعت ونیم اونطرف معطل شدیم و موقع برگشت باز هم مرز ترکیه یک ساعت و نیم و ایران کمتر از یکساعت معطل شدیم
در ضمن الان بار رو وزن میکنن هر نفر ۷کبلو اما ما رو اصلا ندیدن ما رد شدیم و مال دوستمون هم فقط پاسپورت رو نگاه کردن و بار رو نگاه و یا وزن نکردن
بدرووووود
آقای ضربی سپاسگزارم با سایت شما ما خیلی راحت بودیم خیلی
۰۵ مرداد ۹۴ ، ۲۲:۴۲ مصطفی طاهری
با سلام
من و همسرم به همراه فرزند یک ساله خود می خواهیم هفته آخر شهریور به وان سفر کنید
چند سوال از شما دارم لطف می کنید جواب دهید
1- ما برای اینکه یک مقدار از هزینه سفرمان در بیاید می خواهیم سیگار از ایران ببریم و انجا بفروشیم و هر چند می دانم کار زیاد درستی نیست ()چند بوکس با توجه به داشتن 3 پاس اجازه می دهند؟ و کجا می توان فروخت؟
2-به غیر از هزینه خرید بردن 300 دلار برای سه روز اقامت (برای 2فرد و یک بچه 1 ساله)کافی است؟(هتل ارزان و بازدید از شهر )
3-امکان خرید عمده وجود دارد؟
پاسخ:
سلام
1 - در مورد سوال اولتون بردن نفری 2 باکس آزاد است اما از محل و نحوه فروشش اطلاعی ندارم
2 - به غیر از خرید بله این مقدار کافیست
سلام. ممنونم بابت مطالب مفیدتون
من و نامزدم در شهریور ماه برای ثبت ازدواج همراه خانواده هامون به وان میریم و برای این کار خانواده حداقل سه روز و من و همسرم سه هفته باید در وان بمونیم . می خواستم بدونم اگر در این مدت سوییت اجاره کنیم بهتره یا در هتل بمونیم ؟ شما پیشنهادی برای اجاره کردن سوییت دارید ؟ هزینه اجاره ی سوییت برای یک ماه حدودا چقدر میشه ؟
ممنونم از پاسختون.
پاسخ:
سلام
بنظر من هتل مناسبتره چون قیمتش تقریبا یکیه و اینترنت و صبحانه رایگان هم داره
سلام ببخشید میخواستم بدونم هزینه هتل فواد هرشبی چقدر هست؟ما ۶نفریم برای نیمه دوم شهریور...بعدش شنیدم وان لباسای قشنگی نداره درسته؟ممنون
پاسخ:
سلام
شبی 120 لیره برای اتاق دو نفره
چرا بعضیاش قشنگن
با عرض سلام و ادب
اقای ضربی ضمن عرض تشکر از مطالب مفیدتون ممکنه چند آزانس مسافرتی که تور زمینی به شهر وان می برند و معرفی کنید .
پاسخ:
سلام
شهر مبدا مسافرتتون کجاست؟
سلم ببخشید من مرداد ماه می خوام برم وان زمینی کلا واسه 3 روز مسافرت چقد هزینه میشه . متوسط ممنونم.
پاسخ:
همین پستی رو که نظر نوشتین کامل مطالعه کنین برای اطلاع از هزینه ها
سلام روز یکشنبه که تعطیلی ترکیه هستش مرکز خرید و مغازه هاش بازن؟
پاسخ:
خیر
سلام خسته نباشین ...می تونیم یه روزه از تبریز بریم وان و برگردیم؟ با ماشین بیرون صبح بریم و تا شب برگردیم؟آیا امکانش هست یا نه؟ ممنون
پاسخ:
سلام
یکروزه رفتن و برگشتن ممکن نیست . بنظرم بهتره با خانواده مطرح کنید و یکروز بیشتر بمونید
سلام خسته نباشید میخواستم ببینم ما از تهران باید با هواپیما بیاییم تبریز تا بعد بریم خوی و اینکه تاکسی های ون ترکیه از صبح تا چه ساعتی هستند که به موقع برسیم که قزاز نباشه شب خوی بمونیم و اینکه ما هفته اول شهریور میخواهیم بریم ایا به OFFواسه خرید میخوریم و ببخشید یه سوال دیگه اگه فحش ام نمیدید اینکه کدوم هتل بریم یه اسم بدید که قیمت اش خوب باشه بتونم الان رزرو کنم ممنون ببخشید خیلی سوال پرسیدم
پاسخ:
سلام
1 - برای استفاده از تاکسی ها باید حداکثر 8 صبح در خوی باشید
2 - نیمه دوم شهریور حراج لباسهای تابستانی برگزار می شود
3 - من هتل فواد رو توصیه میکنم و برای اون زمان نیازی به رزرو نیست
4 - من هیچوقت به کسی فحش نمیدم
من با 3 تا دخترام که 2 تا شون 2سالشونه ویکی 7 ساله میخواهم برم وان شما فکر می کنید با ماشین خودم که ال 90 برم بهتره وسوال دومم اینه که پاس جدا برای خانمم وبچه هام بگیرم وهتل پیش نهادی شما کدامه وفکر می کنید چقدر هزینم میشه ساکن تهرانم
پاسخ:
علیکم السلام
از نظر شخصی من بردن خودرو شخصی بهتره
گرفتن پاسپورت جدا این حسن را دارد که مقدار کالای همراه مسافر که میتوانید بیاورید بیشتر است
در مورد هزینه ها هم که همین پستی که نظر گذاشته اید کاملا گویاست
۲۹ تیر ۹۴ ، ۱۱:۲۴ پسر جنوبی
سلام چندباره..وقت بخیر و خداقوت..یه سوال کوتاه دیگه..واسه سه چهار روز ، آدانا رو پیشنهاد میدین یا وان؟؟ ظاهرا پرواز وان به آدانا هم بصرفه ست..سپاس
پاسخ:
سلام
آدانا بزرگتر و زیبا تر است
باسلام و با تشکر از راهنماهیهای ارزنده تان.
من و همسرم در شهریور قصد سفر به ترکیه با 206 از مسیرهای زیر را داریم. شما هزینه و کمترین مدت این سفر را چقدر برآورد میکنید؟ اقامت در همه شهرها در یک هتل معمولی مدنظر است ولی در آنتالیا هتل 5 ستاره.
از مرز بازرگان به سامسون- سامسون به استانبول- استانبول به ازمیر- ازمیر به بدروم- بدروم به مارماریس- مارماریس به آنتالیا- آنتالیا به آلانیا.
با سپاس
پاسخ:
سلام
نفری 4 و نیم تا پنج میلیون (بغیر از هزینه های خرید)
منظورم 9 الی 10 میلیون برای 2 نفره. حالا با این مقدار سفر زمینی با ماشین شخصی به استانبول و از آنجا آنتالیا صلاحه یا سفر با تور فقط به هتل 5 ستاره در آنتالیا؟ممنون
پاسخ:
دومی بصلاحه چون برای چنین سفری با مشین شخصی باید دو و نیم الی سه میلیون پول بنزین بدین فقط
۲۵ تیر ۹۴ ، ۰۲:۲۸ علیرضا ذوالفقاری
با سلام من قصد دارم یک هفته به انتالیا سفر کنم هزینه این یک هفته چقدر میشه کلا با تشکر
پاسخ:
سلام
نفری 2 میلیون و پانصد هزار تومان
سلام . آیا سفر از تبریز به ترکیه با تور و فقط اقامت در هتل 5 ستاره در آنتالیا با صرف هزینه 9میلیون را صلاح میدونید یا سفر به ترکیه با ماشین شخصی با اختصاص هزینه 9الی 10 میلیون و با در نظر گرفتن اینکه در سفر زمینی شهرهای مختلف از کل گرفته تا آنتالیا را میبینیم؟ ممنون میشم مقایسه و راهنمایی کنین
پاسخ:
9 تا ده میلیون برای چند نفر و چند روز و چه سطحی از مسافرت؟ منظورتون نفری 9 میلیون هست؟
باسلام
حدود هزینه سفر از وان ۲روز به ترابوزان ۲روزبصورت زمینی فقط هتل و اتوبوس چقدر می شود؟
پاسخ:
سلام
باید اول مقصد رو تعیین کنید . وان و ترابزون در یک مسیر نیستند و حدود 700 کیلومتر با هم فاصله دارند . اگر بخواهید به وان بروید باید از مرز رازی خارج شوید ولی برای رفتن به ترابزون مرز بازرگان بهتر است
سلام
تعطیلات عید فطر در ترکیه چند روز است؟ به عبارتی چند روز بدلیل ایام عید تعطیل است؟
پاسخ:
3 روز تعطیل رسمی است
با سلام وخسته نباشید.من به اتفاق همسرم ودو فرزندم می خاهیم عید فطرو به وان سفر کنیم ولی از بایت بسته بودن فروشگاهها نگرانم لطفا راهنمایی فرمائید.
پاسخ:
سلام
نگران نباشید
فروشگاهها روز عید فطر و روز بعدش تعطیل هستند
سلام برای گرفتن بلیط از فرودگاه بین المللی وان به مارماریس( فرودگاه دالامان) بهتر است که از قبل رزرو کرد یا اینکه با مراجعه به اونجا میشه بلیط گرفت.
پاسخ:
سلام
تا جائیکه من اطلاع دارم پرواز مستقیم بین این دو وجود ندارد . اگر هم بلیط بگیرید پرواز به استانبول یا آنکارا می رود و اید آنجا هواپیما عوض کنید و هم هزینه اش زیاد است و هم زمان معطلیش . بهترین راه اینه که از وان بلیط آنتالیا بگیرید و از آنجا با اتوبوس به مارماریس بروید
سلام
یه سوالی داشتم
من تو سایت booking که سرچ میکنم برای 2 شب و 2 نفر یه سری قیمت میده موقع رزرو هتل، حالا سوالم اینه که این قیمت قیمت نهاییه یا برای هر نفره؟ عوارض چیزی اضافه میشه؟
ممنونم
پاسخ:
سلام
قیمت بر اساس تعداد نفرات و تعداد شبهایی که شما معین میکنید محاسبه شده و قیمت نهایی است
سلام آقا رضا خسته نباشی شما نوشته بودید هزینه تاکسی 45000تومن است این برای هر نفر است یا کلا ؟
اگر با ون بریم پر شدنش خیلی معطلی داره؟ اگر به ون ها پول بیشتری بدهیم مارو تا هتل میبرند.
پاسخ:
خودتون چی فکر میکنید ؟
برای هر نفر است
لطفا اینجا را بخوانید
سلام خسته نباشید
منو دوستم تنها بدون مرد میخواهیم بریم خرید.. کدوم شهر ترکیه رو پیشنهاد میکنید؟
اولین بارهم هست که سفر خارجی داریم.. استرس داریم
و هوایی بهتره یا زمینی؟هزینه هوایی چقد درنظر بگیریم. . ؟!؟با تور بریم بهتره یا نه؟
میشه توضیح بدین واسم.........
پاسخ:
من توصیه میکنم هوایی بروید استانبول با تور
۲۱ تیر ۹۴ ، ۰۹:۵۸ پسر جنوبی
سلام برای چندمین بار و سپاس بابت حوصله و دقت شما..

آقا رضا..اونجوری که من تحقیق کردم توی فرودگاه وان فقط دوسه ایرلاین فعالیت دارن واسه پروازهای داخلی(به دو سه شهر معروف)..
حالا سوالم اینه که واسه ما که امکان رزرو اینترنتی نیست از نمایندگی های تهرانشون اقدام کنیم؟؟ یا از آژانسهای وان بلیط بگیریم؟ اصلا اونجا از پروازهای دقیقه نودی هم خبری هست؟(تخفیف قابل توجه..پای پرواز)

سپاس
پاسخ:
هم از آژانسهای تهران و هم از دفاتر مسافرتی وان و خود فرودگاه ممکنه
سلام وقت بخیر.من 1 تیر ماه به مدت 5 روز عازم سفر به ترکیه هستم.هتل و بلیط دارم در واقع با تور میرم
میخواستم ازتون بپرسم برای این مدت...برای هزینه غذا+خرید+گردش تقریبا چقدر پول با خودم ببرم کافیه؟
ممنون
پاسخ:
500 تا 700 دلار
باتشکر ازوقت وحوصله جنابعالی برای پاسخگویی ، می خواستم بدونم اگه مایک روز بعد ازعید فطر وان باشیم بازهم تخفیف عید فطررودارند یابلافاصله بعد ازعید تخفیفات تموم میشه
پاسخ:
بلافاصله تموم میشه
باسلام وباتشکرازوبلاگ خوبتون واینکه خیلی ازمطالب شمااستفاده کردیم . ماهم برای عید فطر عازم وان هستیم گفتید که دراین ایام به دلیل شلوغی هتل گیرنمی آید آیا برای رزرو نیست یااصلا" نمی توانیم هتل بگیریم ؟ آیادرآنجا هتل آپارتمان هست یعنی اگرهتل نبود می توانیم برای اقامت بالاخره جایی راپیداکنیم یااینکه مشکل خواهیم داشت ؟
پاسخ:
سلام
بالاخره مکانی برای اقامت خواهید یافت . فقط کمی حوصله میخواهد و یکی دو ساعت وقت
سلام آقا رضا
من میخوام با خانواده (2 نفر بزرگسال و2 تا بچه 4 و 9ساله ) 25تیرماه برم وان. فکر میکنی هتل گیر میاد ؟
بهتره از خوی از طریق آژانسها هتل رزرو کنم یا برم اونجا حضوری هتل بگیرم یا از تهران هماهنگی هتل رو با آژانس مسافرتی ، انجام بدم؟ ممنون میشم راهنمائی کنید .
پاسخ:
سلام
برای اون تاریخ قبلا رزرو کنید چون در آن ایام وان بسیار شلوغ خواهد بود
سلام ما سه نفریم.از طریق خوی مستقیم هم میشه رفت وان؟هزینه چقدر؟تو تاریخ25 تیر میشه اونجا هتل پیدا کرد؟
مرسیی
پاسخ:
سلام
بله-یک میلیون-خیر
۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۳:۵۴ مهدی افشاری
سلام مهر ماه برای سفربه وان خوبه یا نه؟ قیمت ها تو این ماه چطوره
پاسخ:
سلام
شما احیانا بچه تهرانسر نیستین؟
۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۳:۳۰ پسر جنوبی
سلام آقارضا..وقت بخیر..خدا قوت..خواستم بدونم شما از فرودگاه وان تا حالا به جایی پرواز داشتی؟فعلا همین..سپاس
پاسخ:
تا دلت بخواد
خیلی خوب بود دست شما درد نکند
سلام
با عرض خسته نباشید خدمت شما
من میخواستم از شیراز با اتوبوس به شهر تبریز و بعد به وان و انتالیا سفر کنم و 2 نفر هستیم میشه یه برآورد سر انگشتی بزنید ببینم هزینه سفر ما واسه 10 روز چقد میشه با تشکر
البته بهتره دلار ببریم یا لیر
هزینه ها رو از قبل از مرز و ورودی و سایر مخارج ورود به مرز برامون حساب کنید
با تشکر از شما
پاسخ:
سلام
نفری دو و نیم میلیون
سلام میخواستم بپرسم که فاصله ی مرز بازرگان تا استامبول چه قدر هست
پاسخ:
تا (استانبول) حدود 2000 کیلومتر
با سلام مجدد
برای سفر به استانبول چقدر هزینه داریم و چقدر طول میکشه برسیم؟ پاسخ دادین 300 لیره این هزینه با تاکسی هست یا هواپیما یا اتوبوس؟
اگر امکانش هست برای هر سه وسیله را بفرمایید؟

پاسخ:
این هزینه بلیط هواپیماست
برای اطلاعات کامل در این مورد اینجا را ببینید . قیمت بلیط اتوبوس و هواپیما را میتوانید بیابید
با سلام
1-بعد از گذشتن از مرز خوی و ورود به شهر وان در صورتی که انفرادی صفر کرده باشیم امکانش هست به شهرهای دیگه ترکیه بریم مثلا استانبول؟
2-برای صفر به استانبول چقدر هزینه داریم و چقدر طول میکشه برسیم؟
3-ویزا که احتیاج نیست تهیه بشه؟
پاسخ:
1 - بله امکانش هست
2 - حدود 300 لیره - دو ساعت
3 - خیر
ضمنا اون عملی که انجام میدهید (سفر کردن ) هست نه (صفر کردن)
۱۵ تیر ۹۴ ، ۱۶:۰۵ سید حسین جعفری
سلام آقای ضربی عزیز ممنون از حوصلتون برای خوندن نظرات
من ایشالا یکشنبه میخوام برم وان سه نفر هستیم
یکی دو تا سوال داشتم
1 . چه ساعتی تا چه ساعتی باید برم مرز که باز باشه و تاکسی ها باشن ؟
2. شما اکثرا هتل فواد رو پشنهاد کردید. هتل های دیگه ای هم هست ؟ ارزون ترین مقدار و گرون ترین مقدار چند لیره شبی؟
3 . از کچا دقیقا میفهمن که ما 300 دلار یا بیشتر جنس اوردیم؟

پیشاپیش مرسی بابات جواب
پاسخ:
سلام
1 - اینجا را ببینید
2- بله - وان بیشتر از یک هتل دارد - از شبی 25 لیره برای هر نفر تا 200 لیره
3 - چه فرقی میکنه ؟ مهم  اینه که در هر حالت میفهمن
سلام اقارضا
یکی ازدوستان فرموده بودندکه کیفیت لباس هاتوشهروان پایینه.ایا صحت داره این موضوع؟مثل پایین شهره تهرانه جنس ها؟به عنوان مثال مارک شلوار LTB که یه مارک معروف ترکیه ای هستش تو شهروان نمایندگی داره؟
پاسخ:
نه اینطور نیست
تقریبا تمام مارک های معتبر ترک در وان نمایندگی دارند
اون کلمه هم درستش (شهر تهران) هست نه (شهره تهران)
سلام واقعا خیلی لطف می کتید که سوالامونو جواب می دید. خدا خیرتون بده.
ما با تور زمینی میخوایم بریم وان و روز24 ام هم برمیگردیم که میشه چهارشنبه. آژانس مسافرتی به ما گفت که موقع برگشت فقط به حجم وسیله ها نگاه میکنن. و اگه ببینن خیلی زیاد هست معافیت میزنن. ما یه خوانواده ی 5 نفره با پاسپورت های جداگانه هستیم. معادل 7 میلیون تومن میخوایم دلار ببریم تاعلاوه بر گشتن مفصل برا خودمون لباس و کیف و کفش و مواد شوینده ترک بخریم.
می خواستم ببینم بنظرتون ما چن کیلو بار میتونیم بیاریم؟ آژانس در مورد زوج و فرد بودن روزای معافبت به ما چیزی نگفت. ممکنه چون خانواده ایم موقع خروج به بار گیر ندن؟
پاسخ:
سلم
ربطی به حجم بار نداره
ارزش حدودی بار همراه مسافر ملاک هست
300 دلار برای هر نفر
البته اگر بار اولتون در سال جاری باشه ممکنه کمی اغماض بشه
۱۱ تیر ۹۴ ، ۱۰:۲۰ پسر جنوبی
سلام دوباره و خداقوت و سپاس از این همه دقت و حوصله ی آقا رضای عزیز..امیدوارم سوالم تکراری نباشه..سوالم اینه که واسه کسی که از جنوب و درواقع از مسیر کردستان وارد آذربایجان میشه بهتره که از مرز سرو بره بطرف وان یا اینکه مسیر شهرهای داخلی رو ادامه بده و... از مرز رازی وارد ترکیه بشه؟ ضمنا گفته بودم که ماشین رو میخوام بذارم توی پارکینگ گمرک
(منظورم از بهتر: مسافت و کیفیت جاده و هزینه و پارکینگ و...هست :)) ) سپاس فراوان
پاسخ:
سلام با توجه به پارامترهایی که فرمودید مرز رازی مناسب تر هست
۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۸:۱۶ حبیب محمدبیگی
سلام . تشکر از پاسخ قبلی و عذرخواهی از مزاحمت دوباره.
برای یه هتل نسبتا خوب که دارای استخر هم باشه ، برای دو نفر آدم بزرگ و دو تا بچه هفت هشت ده ساله ، با قیمت مناسب ، چه پیشنهادی دارید و قیمت آن شبی چقدر میشه ( لطفا قیمت را به ازاء چهار نفر اعلام بفرمایید ) آیا مثل بعضی هتل های آنتالیا ، اطاق های فامیلی هم دارند که ارزونتر باشه ؟
پاسخ:
سلام
هتل الیت ورلد برای 4 نفر حدود شبی 400 لیره
۰۹ تیر ۹۴ ، ۱۰:۳۸ حبیب محمدبیگی
سلام و تشکر از راهنمایی هاتون.چند تا سوال داشتم
1- آیا سفر به وان فقط جنبه خرید دارد و اگر کسی قصد خرید خاصی نداشته باشه ، ارزش رفتن داره ؟
2-جاذبه های گردشگری ، توریستی مثل پارک بازی یا پارک آبی و دیسکو داره یا خیر ؟
3-هتل ها استخر دارند ؟
4-امکان استفاده از دریاچه و سواحل آن می باشد یا خیر؟
تشکر فراوان
پاسخ:
1 - بغیر از قصد خرید هم وان شهر زیبا و دیدنی است
2 - بله
3 - بعضی هایشان
4 - بله
سلام
ببخشید در ایام ماه رمضان اگر به وان سفر کنیم آیا می شود در شهر راحت آبی، غذایی خورد یا اونجا هم گیر میدند؟ با تشکر
پاسخ:
می شود خورد
درود
آقای ضربی بازم مزاحم شدم.
چون ما دو خانواده با دو بچه کوچک ۲۲تیر میخوایم بریم و نمیخوایم با تور بریم.
باشماره هتل فواد دو روزه زنگ میزنم گوشی رو جواب نمیدن.آیا شما میتونین کمکی به ما بکنین؟
شرمنده
سپاس فراوان
پاسخ:
خیر متاسفانه
با عرض سلام و تشکر بابت راهنماییهای مفیدتون
ما در ایام قبل از عید فطر قصد سفر به وان رو داریم. آیا بردن یک چمدان بزرگ با ظرفیت 30 کیلو( بزرگترین سایز چمدان) با دلموش مشکلی ایجاد نمی کنه؟ و جا دارند؟ یا در موقع برگشتن مأمورین گمرک گیر نمی دن؟
پاسخ:
سلام
مشکلی نیست
موقع برگشتن هم به چمدان گیر نمیدن اما به اجناس داخلش اگه بیشتر از سقف معافیت گمرکی باشه چرا
با سلام
من خودم ساکن خوی هستم ولی تا بحال شرایط مسافرت خارج از کشور رونداشتم
چندتا سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید. برای کاپوتاژ اقدام کردم اما برای تجربه اول و با درنظر گرفتن هزینه ها، به نظر شما با ماشین خودم برم وان بهتره یا با تور؟ یکی از آژانس های خوی برای 3 شب و 4 روز اقامت در هتل 3 ستاره در وان ، مبلغ 300 هزارتومن تعیین کرده ، به نظرتون قیمتش مناسب هست؟
واینکه با توجه به موقعیت شهر خوی و نزدیکی با جلفا که تا اونجا هم یک ساعت بیشتر راه نیست ممنون میشم اطلاعاتی هم در رابطه با شرایط سفر به ارمنستان و امکانات و هزینه هاش بگذارید
سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
قیمت تور مناسب است
باسلام
هزیمه اقامت در یک آپارتمان یا هتل آپارتمان باقیمتی مناسب جهت 3 الی 4 شب اقامت برای 8نفر در اوایل مردادماه چند لیر است درصورت امکان کیس مناسب راپیشنهاد دهید
2- اگرازوان قصد سفر به شهر دیگری از ترکیه راداشته باشیم پیشنهاد شما کدام شهر است؟
پاسخ:
1 - شبی 50 لیر برای هر نفر
2 - هتل فواد
سلام.
آیا در مرز کاپیکوی هم free shopوجود داره؟
پاسخ:
سلام
نه - در مرز کاپیکوی آب خوردن هم گیر نمی آید
درود و روز به خیر.
1-با ون از لب مرز تا وان چند ساعت راهه؟
2-اسم خیابان اصلی وان که مراکز خرید اصلی شهر در اون واقع شده چیه؟
3-تو اون خیابون هتل وجود داره؟
4-اگر داره ممکنه با توجه به بودجه شبی 50 لیر برای هر نفر چند تا هتل معرفی کنی؟
ممنون
پاسخ:
سلام
لطفا یکبار وبلاگ را کامل مطالعه بفرمائید. پاسخ همه سوالات را خواهید گرفت
۰۴ تیر ۹۴ ، ۰۰:۳۲ ارتین راهی
سلام اَقا رضا خسته نباشید.از این که وقت می‌گذارید وبه تک تک سوالات دوستان جواب میدید ممنون.من یک سوال در مورد هتل رویال میلانو وان دارم میخواستم بگم شما اطلاع دارید خوب هست یا نه قیمتش نفری چند لیر هست.مرسی از شما
پاسخ:
هتل 4 ستاره هست و قیمت اتاق دو تخته شبی 150 لیره
سلام خواستم بدونم برای پوشاک زنانه چه لباس هایی مناسب است؟ آیا فقط تی شرت دارد؟بلوز و دامن و تاپ و ... چطور؟
اگر پاسخ دهید ممنون میشم.
پاسخ:
سلام
فقط لباس اسپورت . بلوز و دامن و تاپ بغیر از لباس مجلسی
سلام

در حال حاضر هزینه تاکسی از خوی تا وان چقدر میشه ؟
پاسخ:
لطفا اینجا را مطالعه بفرمائید
درود به آقارضای عزیز..سوالاتم زیاده اما..اول اینکه آب و هوای وان در اواخرمرداد و شهریور چطوره؟واینکه رفتن به ارزروم اونهم با بچه معقول هست؟چقدر هزینه و زمان میبره با وسایل حمل و نقل عمومی؟سپاس فراوان
پاسخ:
سلام
در مرداد گرم و در شهریور رو به خنکی میرود
2 - بله
3 - از دم مرز یک نصف روز
با سلام رفتن به وان یا شهرهای دیگر ترکیه در ایام رمضان جطور است؟ توصیه میکنید؟
پاسخ:
سلام
بله مشکلی نیست
البته باید قصد اقامت بکنید در غیر اینصورت روزه هاتون رو از دست خواهید داد
سلام
چطورمیشه خریدهای خودرابدون حضور شخص ب ایران فرستاد
لطف اشاره ای ب میزان وقیمت ارسال انها بفرمایید
پاسخ:
سلام
افرادی هستند که چنین کاری میکنند
معمولا برای هر کیلو بار 30 هزار تومان میگیرند
سلام
بابت مطالب وبلاگتون بسیار ممنونم
خیلی استفاده کردم
فقط 2 تا سوال داشتم اول اینکه زمان تخفیف سراسری در ترکیه کی هست ؟شنیدم که تعطیلات عید فطر همه جا تخفیف می زنند ،آیا صحت داره؟چه موقعه ای از تابستان حراج دارند؟
دوم اینکه اگه قصدمون فقط خرید باشه ایغدر نزدیکتر ،ارزانتر از وان نیست؟چون اینطور که به نظر میرسه ایغدر 90 کیلومتر بعد از مرز بازرگان و وان حدود 300 کیلومتر بعد از مرز بازرگان هستش
مجدداز لطفتتون ممونم
پاسخ:
سلام
بله - قبل از تعطیلات عید فطر معمولا تخفیفات خوبی هست
بنظر من وقتتان را با ایغدیر رفتن تلف نکنید. ایغدیر قابل مقایسه با وان نیست
سلام خوبید جناب ضربی ممنون از اطلاعاتتون ببخشید ولی اگ بخوایم خوی بمونیم یه شب محا اسکان چه جوریه اخه قیمت هتاها از هتلها=ای وان بیشتره برای یه شب موندن واقعاصرف نداره جای ارزونی سراغ ندارید
پاسخ:
سلام
من متاسفانه در خوی جایی رو سراغ ندارم . اما هتل هست و اگه فامیل فرهنگی داشته باشید میتونین برین خانه معلم خوی
سلام

ما تصمیم داریم برای تعطیلات عید فطر برای خرید به وان بریم ولی قبلا که در تعطیلات عید فطر به استانبول رفته بودیم اکثر فروشگاه ها و مراکز خرید تعطیل بودند خواستم بدونم تو تعطیلات عید فطر وان هم برای خرید تعطیل هست یا نه و بعد هم اینکه برای گرفتن هتل از اینجا باید رزرو کنیم یا اینکه در اونجا به راحتی میتونیم هتل پیدا کنیم ؟
پاسخ:
سلام
عید فطر تعطیلاتی رسمی است که همه جای ترکیه فروشگاهها تعطیلند .
۲۳ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۴۷ فرشته کرباسی
با سلام و تشکر از راهنماییهای ارزشمندتون. من و همسرم تصمیم داشتیم با اتوبوس و سواری بطور انفرادی سفر کنیم چون تورها حداکثر سه یا چهار شب هستند ولی هر هتلی که تماس گرفتم و یا از آژانس خواستم اقدام کنم زیر 100 لیر نبود. درضمن اکثرا فول بودند و با محاسباتی که انجام دادم متوجه شدم سفر انفرادی خیلی هم با مسافرت همراه تور تفاوت قیمت نداره.فقط چون دلم میخواد زمان بیشتری بمونم میشه لطف کنید بفرمایید از چه طریق میتونم هتل با قیمت مناسب رزرو کنم؟
پاسخ:
برای رزرو هتل اگر مستر یا ویزا کارت داشته باشید میتوانید رزرو کنید یا از طریق آژانسهای مسافرتی
اما معمولا رزرو هتل نسبت به مراجعه حضوری گرانتر است . مطلبی رو که میخوام برای شما و دوستان دیگر که با این مسئله مواجه هستند توضیح بدم اینه که اگر موسسه ای داره تور ارائه میکنه و قیمت 4 شب زده ، به این معنی نیست که شما نمیتونین بیشتر بمونین . میتونین صحبت کنین و زمان اقامتتون رو افزایش بدین و معمولا بسیار هم از این پیشنهاد استقبال می شود . در ثانی وان شهری است که معمولا سه - چهار روز برای آن کافیست و بیشتر ماندنش ممکن است حوصله تان را سر ببرد
سلام خسته نباشی
خواستم دربارهی بازار قدیمی وان بپرسم...میگن اونجا ارزون تره...اگه واقعا چنین بازاری وجود داره میشه بگید کدوم قسمتاس که رفتیم گیج نشیم
ممنون ازتون
پاسخ:
سلام
اون بازار بیشتر لباسای بنجل چینی هست که فروشگاهها از عرضه ی این لباسها خودداری میکنند و در کل جای جالبی برای خرید نیست
۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۱۸ آزاده افضلی
سلام برای سفر به شهر مرسین از طریق شهر وان چه جوریه؟ آیا برای سفر زمینی به ترکیه فقط پاسپورت لازمه یا باید ویزای توریستی بگیریم؟
پاسخ:
سلام
باید از طریق شرق و جنوب ترکیه به بندر مرسین بروید

فقط پاسپورت کافیست
سلام:
من در تاریخ94.4.4 روز پنچشنبه ساعت 19:45 به ساعت ترکیه از وان به انتالیا پرواز دارم می خواستم شرایط مرزی رازی و کی حرکت کنم با اتومبیل خودم از تبریز خیلی ممنون
پاسخ:
سلام
ساعت 5 صبح که اول وقت در مرز باشید
سلام اقا رضا واقعا ممنون از این همه وقت گذاشتنتون ممنون.
ما 3 نفریم میخوایم 13و14و15 بریم وان.میخواستم بپرسم.

1-کدوم شهربه وان نزدیکه و مکانهای تفریحی داره ؟چند کیلومتره؟

2-برای گردش به نظرتون کدوم شهرو انتخاب کنیم بهتره البته با 2 میلیون پول

بازم بی نهایت از زحمات شما
پاسخ:
سلام
دورو بر وان شهر نزدیکی که بتونین برین نیست. مگر اینکه بخواین برین ارزروم یا آغری که فاصله اش با وان کم نیست
۱۱ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۰۸ نصیر شالچی
سلام اقا رضا ما شب برسیم23 بازرگان ماشین واسه ارزروم میتونیم پیدا کنیم
پاسخ:
سلام
خیلی بعیده مگر اینکه اتوبوسهای ایرانی که به آن سمت می روند جای خالی داشته باشند و سوارتان کنند
سلام اقا رضا هزینه سفر از بازرگان تا ارزروم چقدره
پاسخ:
سلام
حدودا 50 لیره
سلام آقا رضا.مرسی از بابت راهنماییهای.
من میخواستم واسه خرید لباس عروس و کت‌وشلوار داماتو کمی حهزیه و همچنین خرید عروسی بیام وآن. به نظرتان ارزش داره؟ میتونم خرید خوب و شیک داشته باشم؟ امکان رفتن به استامبول واسم محیا نیست.مرسی از راهنماییتون.
پاسخ:
سلام
در وان لباس رسمی پیدا نخواهید کرد (بغیر از کت و شلوار) - وان برای خرید لباس اسپورت مناسب است
ضمنا اون شهر هم تلفظ درستش استانبول و اون کلمه هم املای صحیحش مهیا هست
با سلام.در مورد بیمه پزشکی ترکیه و هزینه بیمه هم لطفا اطلاعاتی به ما بدهید.چون هزینه درمان در ترکیه بسیار بالاست آیا اصلا بیمه ای به ما مسافران تعلق میگیرد؟؟
پاسخ:
سلام
در حالت عادی مسافر بیمه نیست مگر زمانی که با تور مسافرت کند و برگزار کننده تو وی را بیمه کند
اگر بخواهید میتوانید قبل از رفتن خودتان را بیمه کنید مثل این
ببخشید شما در سایتتون گفتید از آژانسها هتل رررو کنیم ما از اصفهان می خوایم بریم از آژانسها ی تهران یا اصفهان؟
پاسخ:
فرقی نمیکند . هر آژانس یا شخصی که کارت ویزا یا مستر داشته باشد میتواند این کار را بکند
سلام، در ماه رمضان شهر وان چطوره، از نظر غذا خوردن مثل ایرانه، یا میشه مثلا ناهار خورد؟
پاسخ:
میشه ناهار خورد
البته در خود ایران هم میشه
با سلام
میخواستم ازتون بپرسم برای خرید لباس وان بهتره یا ارزروم؟
پاسخ:
این سوال رو دو ساعت قبل هم پرسیده بودین و همونجا جواب داده شده
سلام، ممنون از اینکه سوالا رو با حوصله جواب می دین.
ما 8 نفر هستیم که 14و15 خرداد می خوایم از ارومیه بریم وان. هنوز نتونستیم هتل رزرو کنیم. میشه یه هتل خوب معرفی کنین که تمیز و مناسب باشه؟
فستیوال اون موقع هست؟ یا دیرتر شروع میشه؟ هتل رو از طریق آژانس میشه رزرو کرد؟
پاسخ:
سلام
بدلیل اینکه اون موقع کمی شلوغ هست ممکنه در مورد رزرو هتل پرس و جوی بیشتری بکنید اما از طریق آژانسهای مسافرتی میتونین رزرو کنین. پیشنهاد من هتل فوآد هست
سلام آقا رضا حسته نباشید
ما میخوایم برای 10نفر 14-15خرداد رو هتل فواد که شما تعریف میکنین رزرو.کنیم.چطوری با شما ارتباط داشته باشیم؟
راستی دفعه قبل هتل side رفته بودیم نفری 35لیر حالا شرایط فواد چطوره؟
پاسخ:
سلام
میتوانید از طریق همین وبلاگ با من ارتباط داشته باشید
با سلام و تشکر
برای استفاده از تخفیفات عید فطر , چه زمانی از ماه رمضان برای سفر به وان مناسب است؟ آیا در این ایام هتل به راحتی پیدا می شود یا اینکه باید از قبل رزرو کرد؟
پاسخ:
سلام
طبیعتا اواخر ماه رمضان
در وان هتل زیاد مشکل نیست پیدا کردنش اما برای اطمینان خاطر میتوانید از طریق آژانسهای مسافرتی رزرو کنید
باسلام وخسته نباشید آقا رضا اگه امکان داره هتل خوب ومناسب در ارزروم معرفی کنید واینکه چند روز برای ارزوم وقت گداشتن مناسبه ممنون
پاسخ:
سلام
هتل hekimoglu در خیابان کاظم کارا بکیر ارزروم هتل خوبیست و بنظر من 5 روز کافیست
با سلام.
من فردا صبح میرم وان.میخواستم بدونم نزدیکترین صرافی به مرز رازی در طرف ایران کجاست؟و این که کی از وان راه بیافتم میتونم به موقع برسم به مرز؟
ممنون از راهنماییتون.
پاسخ:
سلام
در خود مرز هم صرافی هست اما من ابدا توصیه اش نمیکنم . اگر از تبریز می روید که از خود تبریز تهیه کنید . در غیر اینصورت میتوانید از صوفیان یا خوی نیز ارز تهیه کنید . اگر ساعت 12 (به وقت محلی ترکیه) از وان راه بیفتید تا آخر ساعت کاری مرز میتوانید رد شوید .
سلام اقا رضا
من فردا ظهر میرسم وان تقریبا تمام مطالبم خوندم فقط اگه به عنوان حرف اخر و راهنمای پایانی مخصوصا در مورد انتخاب هتل دارید بفرمایید در ضمن 4 نفرییم
صمیمانه از زحمات وصبروحوصله شما متشکریم
پاسخ:
سلام
من توصیه ام هتل فوآد است . اگر در نظر داشتید به این هتل بروید من میتوانم کمکتان کنم
سلام
ما برای 11 تیر برنامه ریزی کردیم بریم وان... اون موقع تخیفیای ویزه ی عید فطر شامل حالمون میشه؟
قیمت سوئیتا ارزون تر از هتل هستند درسته؟ اگه امکان داره چند تا سوئیت با قیمت مناسب معرفی کنید چون قراره زیاد بمونیم قیمت هتل گرون میشه واسمون
راستی قیمت کت و شلواراشم مناسبه؟
پاسخ:
سلام
سوئیت ارزون تر از هتل نیست
سیسمونی هم بدلیل محدودیت سقف خرید گمرکی نمیتونین بیارین
کت و شلوار هم تقریبا قیمتش با اینجا یکیه
و فروش عید فطر هم نسبت به خرداد بهتره
۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۳:۴۱ علی محمد ریحانی
سلام وقت بخیر سپاس از توجه حضرتعالی
میخواستم بدونم در شهر وان امکان برقراری چادر مسافرتی وجود دارد؟
پاسخ:
سلام
من تا بحال در وان ندیده ام کسی چادر بزند . هر چند که اگر چادر بزنید فکر نمیکنم کسی معترضتان بشود
سلام آقا رضا! روزتون بخیر من چن تا سوال داشتم
1- چه راهی رو برای استفاده از مبایل پیشنهاد میکنید؟ رومینگ...تهیه سیم کارت ترک...
2- واقعا جنس چینی در وان وجود نداره؟
3- خرید شخصی لوازم آرایشی و بهداشتی در وان به صرفه است؟
4- برندهای معروف ترک مثل ماوی در وان نمایندگی داره و اگه بعله قیمتاش نسبت به تهران چطوره؟
ممنونم از راهنماییهای کارآمدتون
پاسخ:
سلام نغمه خانم !!
1 - استفاده از رومینگ همراه اول
2 - بسیار کم در حد همون وجود نداشتن
3 - نه - جنس اصل آرایشی تقریبا با تهران هم قیمته
4 - بله - حدودا نصف قیمت تهران هست
میبخشید دوباره سوال میکنم در همه شهر ها یا فقط استانبول .چون ما در همون تاریخ احتمالا ترابزون یاسامسون باشیم.میخواستم دقیق بدونم
پاسخ:
در همه شهرها
سلام خسته نباشید .این فستیوال 17 خرداد چی هست؟
پاسخ:
جشنواره ی خریدی است که در شهرهای ترکیه برگزار می شود و اکثر فروشگاهها تخفیف دارند
سلام خسته نباشید
من و همسرم میخرایم برای تعطیلات 14 و 15 خرداد به وان سفر کنیم میخواستم بدونم فستیوالی که از 17 خرداد در استانبول برگزار میشه در شهر وان هم دایر است یا نه؟/
و اینکه اجناس برای خرید عمده به صرفه هستن؟ و جاهایی برای خرید عمده موجوده؟
پاسخ:
سلام
وان برای خرید های شخصی مناسبه و به هیچ عنوان برای خرید عمده توصیه نمیشه . معمولا این فستیوالها برای کل شهر ها هست
سلام، ممنون از اطلاعات مفیدتون
برای ما که از تبریز قصد سفر به وان را با وسابل نقلیه عمومی داریم بهترین گزینه کدام مرز و چگونه است؟
آیا در وان امکان خرید لوازم خانگی (برای مصرف شخصی ) هم وجود دارد؟
پاسخ:
سلام
بهترین گزینه این است که از تبریز با اتوبوس بروید که اتوبوسها از مرز بازرگان تردد میکنند
امکان خرید لوازم خانگی (و هر چیز دیگری) وجود دارد . فقط امکان آوردنش نیست چون معمولا قیمت این اقلام از 300 دلار معافیت گمرکی شما بیشتر است . مگر موارد کوچکی مثل کتری برقی و امثالهم
سلام و ممنون بابت اطلاعات خوب و دقیقتون
من و همسرم به همراه پسر 2 ساله مون تصمیم داریم برای تعطیلات خرداد بریم وان البته از شهر خوی. میخواستم لطف کنید و سوالای من رو جواب بدید.
1.بهترین زمان حرکت.
2. بهترین وسیله ایاب ذهاب .
3 . با توجه به تعطیلات و ازدهام سفرها شما پیشنهاد میکنید کدوم روز حرکت کنیم که لب مرز خیلی معطل نشیم..
4. وضعیت اب و هوا در اون ایام..
5. قیمت اجناس.
6. معرفی یک هتل خوب (البته با قیمت مناسب اماااااا تمیییز)
7. معرفی جاهایی که ارزش دیدن دارن.
میدونم سوالام زیاد شد ببخشید .. بازم ممنون
پاسخ:
سلام
پاسخ کلیه سوالاتتون در وبلاگ هست . لطف کنید یکبار مطالعه کنید و اگر موردی باقیمانده بود بفرمائید
سلام دوست عزیز، 3 تا سوال داشتم
1) استفاده از آژانش های مسافرتی که با ماشین های ترک 14 نفره (فیات) از تبریز به وان می برن رو برای فردی که اولین بار می خواد بره وان توصیه می کنید یا اینکه خودمون بریم لب مرز و ..؟
2) هتل MENUA وان چه جور هتلی هستش؟ از نظر سطح قیمت، تمیزی و نزدیکی به مراکز خرید
3) می تونین در صورت امکان چند مورد از فروشگاه هایی که تخفیف مناسبی دارن رو برامون معرفی کنین؟
پاسخ:
سلام
1- هر کدوم که راحت تر هستید
2 - یک هتل 3 ستاره معمولی در مرکز شهر
3 - تخفیفها معمولا با مناسبتهای خاص و در همه فروشگاهها عرضه میشن
سلام خسته نباشید من وهمسرم قصدسفربه وان روداریم به نظرتون بهترین وقت برای خرید از الان تا شهریور کی هست؟؟؟ازایران رزرو کنیم یاهمونجا؟؟
پاسخ:
سلام
قبل از عید فطر زمان خوبی برای خرید هست
سلام دوباره پوزش می خواهم از اینکه دوباره میپرسم
همین فردا حرکت کنیم جنسها اجناسی نیست که از سایز افتاده باشه منظورم اینه که ته مانده روز مادر نباشه؟بهترنیست چندروز صبرکنیم؟؟؟اخه پارسال یکی از دوستانمون فردای عیدفطر اونجا بودن میگن اجناس باقی مونده مناسب برا خریدنبوده!!!ویه سوال دیگه قطعاازفرداوان به شلوغی چندروزمونده به یکشنبه نیس که پس ما که وقت نسبتا خلوتی میریم قیمتهای هتل وخوراک وخریدپایینترهست مثل استاراکه روزای عادی خوب میشه تخفیف گرفت!
پاسخ:
در هر حال شما به بعد از حراجی خواهید رسید و تنوع اجناس به اندازه ی زمان حراج نیست
باسلام وخسته نباشیدوتشکر
اقارضامتاسفانه به دلیل پاره ای از مشکلات مسافرت مابه وان بعدیکشنبه روز مادر افتاد حالا سوال بنده اینه چون به قصد خرید میاییم ایا هنوز تخفیفات هست؟ایا مثل ایران که بعد عید بری خرید دیگه جنس خوب نمونده همه بنجول اند؟ایا بهتره چند وقت صبر کنیم بعد بیاییم ؟چون حتما میخواهیم اردیبهشت مسافرت کنیم ودیگه روز مادر گذشت کی عزم سفرکنیم که حداقل جنس خوب داشته باشند(ازاونجایی که لیر در صرافی اردبیل پیدا نکردیم متوجه شدیم خیلیابه ترکیه ووان رفتن برا همین میترسم بیاییم و نتونیم خریدخوبی بکنیم)
پاسخ:
سلام
میتونین خرید خوب بکنین اما معمولا بعد از روز مادر اون تخفیفات و حراجی های قبل از اون روز دیگه نیست . مناسبت مناسب بعدی عید فطر هست
درود به آقا رضا
تشکر میکنم برای زمانی که در اختیار ما قرار می دهید.
برای خرید پوشاک زنانه بصورت عمده اینطور که بنده از پستها متوجه شدم مرتر استانبول خوبه. میخواستم بدونم پوشاکی گه بصورت جینی در چمدان میگذاریم موقع برگشت گیر نمیدن؟فقط به ارزش بار نگاه میکنن که بیشتر از 300 دلار نباشه؟قیمت یک لباس تو عمده با بازار تهران چقدر فرق داره؟و اینکه برای بنده سوال شده که میشود همانند ایران در ترکیه از چادر مسافرتی استفاده کرد؟
با تشکر و سپاس
پاسخ:
سلام
لباس جینی به احتمال زیاد توسط ارزیاب گیر داده میشه چون دیگه اسمش کالای همراه مسافر نیست و کالای تجارتی محسوب میشه
سلام آقا رضا خواستم بدونم عید قربان و عید فطر عمده فروشیهای استانبول باز هستند ؟
پاسخ:
دقیقا خود روز عید خیر. اما روز قبلش تا اواخر شب فعالیت دارن
۱۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۰:۲۹ محمد رضا رجبی
سلام وممنون از اطلاعات مفیدتون و با تشکر از اینکه با حوصله به سوال ها جواب میدهید. در گمرک زنجان به بنده گفتند که هر نفر فقط میتواند کالا به ارزش ٨٠ دلار وارد کند و هنگامی که بنده ٣٠٠ دلار را مطرح کردم آنها اظهار بی اطلاعی کردند و برای اطمینان بیشتر یکی از دوستانم در گمرک با مرز بازرگان تماس تلفنی گرفت وآنها نیز مبلغ ٨٠ دلار را تایید کردند، لطفاً اگر ممکنه بفرمایید از چه راهی مطمئن شویم ؟ آیا بخشنامه ای یا قانون جدیدی هست ؟
باز از زحمات و توجه حضرتعالی سپاسگزارم.



کک

پاسخ:
سلام
80 دلار آخرین قانونی است که تصویب شده اما الان در گمرک رقمی که اعمال می شود 300 دلار است
سلام . آقا رضا . من از روی کنجکاوی تمام مطالب بررگذاری شده رو در وبلاگ شما خواندم . قبل از هر چیز سپاس که در دادن پاسخ اینقدر دقت و متانت به خرج میدهید . دو اینکه پیشنهاد دارم که این سایت را به یک سایت کاملتر و با اخذ نظر و تجربه دیگر دوستان ارتقا دهید صرف به منظور ترویج گردشگری حال از وان شروع شده انشا.. با کمک دوستان و دوستان گردشگر دیگر از هرکجا تکمیل شود ..باز هم ممنون . جسارتا از همینجا از تمام دوستانی که از این طریق با برنامه سفر خودشان آشنا شدن تقاضا میکنم مختصری از تجربه و سفر نامه خود شون رو هم برای استفاده دیگر دوستانشان درج کنند. عکس یادتون نره ...
پاسخ:
سلام
ارسال سفر نامه و عکس که خواسته ی همیشگی من از همراهان وبلاگ بوده
در مورد سایت هم اسکلت بندی سایت تموم شده و در حال انتقال و ویرایش مطالب هستم و بزودی سایت به آدرس Turktravel.ir رونمایی خواهد شد.
سلام وخسته نباشید وسپاس از راهنمایی های بی دریغتان
من برای خریدلباس مجلسی میخواستم برم وان از اطلاعاتی که از جوابهای شمابه سوالات دوستان داده بودیدمتوجه شدم وان مناسب نیست میتونید بنده رو راهنمایی بفرماییداز کدوم شهر میتونم لباس مجلسی خرید کنم وچون فعلابرنامه سفرمون برای وان هست ایاوان هیچ مغازه ای برای لباس مجلسی نداره؟
پاسخ:
سلام
اگر بخواهید لباس مجلسی زنامه بخرید توصیه ام اینه که وقتتون رو برای رفتن به وان تلف نکنید . برای خرید لباس مجلسی زنانه استانبول ایده آل است
سلام دوست عزیز
ممنونم از وقتی ک میذارید و ب سوالات پاسخ میدید
میخواستم بپرسم ک برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در ترکیه کدوم دانشگاه بهتره و شرایطش چطوره؟چ مدارکی لازم داره و از کی باس اقدام کرد برای ثبت نام؟؟
ممنون از شما
پاسخ:
سلام
برای چنین مواردی باید یا از طریق سایت خود دانشگاه ها اقدام کنید یا از طریق موسساتی در ایران که دانشجو می فرستند . در آنکارا دانشگاههای معتبری هست مانند دانشگاه (جان کایا)
سلام.ممنون از اطلاعات مفیدتون.من میخام اوایل شهریور برم وان .آیا اون زمان هم حراج هست یا نه؟؟پارسال 2شهریور رفتم استانبول حراج خوبی بود.وان هم همینطوره یا نه؟؟هتلهای بزرگ مثل الیت یا گرند هتل هم قابل چونه زدن برای قیمت هستن؟؟ممنون
پاسخ:
سلام
در وان همه چیز قابل چون زدن هست !
با عرض سلام مجدد

ممکنه قیمت بلیط رفت و برگشت هواپیما از وان به استانبول رو اعلام کنید

ممنون
پاسخ:
سلام
اینجا را ببینید
با سلام
میخواستم بدونم قضیه معافیت سوخت خودرو چیه ؟

ممنون
پاسخ:
سلام
قضیه اش مفصله
در این مورد در وبلاگ توضیح کافی هست
سلام آقا رضا
برا رفتن به وان میخواستم رو سقف ماشین از اون باربندهایی که مثل جعبه هستند ببندم
به نظرتون این کار ارزیاب هارو حساس نکنه؟ مشکلی که پیش نمیاد؟
پاسخ:
سلام
نه مشکلی نیست . اتفاقا خیلی از ماشینها چنین جعبه هایی به عنوان بار بند نصب میکنند موقع خروج
سلام از حوصله شما برای پاسخ به سوالات بسیار سپاس گزارم میخواستم در مورد امنیت جانی در مرز بدونم چون شما در دی ماه امنیت رونسبی میدونستید ممنون میشم بفرمایید
پاسخ:
سلام
در مورد سفر به ترکیه الان مشکلی وجود ندارد و امن و امان است
اقا رضا سلام ایا حراجیهای روز مادر شروع شده قیمت ها چگونه است تخفیفات چند درصدیه لیر الان چنده ایا مرز الان شلوغه یا نه باتشکر
پاسخ:
سلام
بله شروع شده و تا بیستم اردیبهشت ادامه داره - تخفیفات خوبی در این مناسبت اعمال میشه و مرز همشلوغ نیست
سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون و با تشکر از اینکه با حوصله به سوال ها جواب میدید.
من به همراه خانواده در تعطیلات این هفته (10 تا 12 اردیبهشت) قصد سفر به وان رو داریم با توجه به اینکه اولین بار هست به نظر شما
1-با اتوبوس های ارومیه بهتره بریم یا با تور ؟و
2-اتوبوسها از کدام مرز میبرن رازی یا بازرگان؟
3- با توجه به ایتکه ما 1 شب میخوایم اونجا بمونیم زمان سفررو چجور باید تنظیم کنیم که مرز باز باشه و برای خرید وقت کم نیاریم یعنی ساعت رفت و برگشت چه ساعتی باشد.
با تشکر
پاسخ:
سلام
سوالاتتنان کمی گنگ است شاید به این خاطر که ننوشته اید شهر مبدا شما کجاست
اگر ساکن ارومیه باشید ، اتوبوسها از مرز سرو وارد ترکیه می شوند و اگر ساکن تبریز یا تهران باشید اتوبوسها از مرز بازرگان تردد می کنند. مرز رازی محل عبور اتوبوس نیست و مختص سواری است .
آقای ضربی چرا دلار رو مناسب میدونید بجای لیره؟؟
پاسخ:
چون مناسب هست
پست مربوط به این مطلب رو در وبلاگ مطالعه بفرمائید
با سلام دوباره.
خواستم بدونم اگر از مرز زمینی از خوی به وان برم و از وان با اتوبوس به استانبول یا آنتالیا برم مشکلی نخواهد بود.؟از نظره ویزایی که در مرز برام صادر میشه عرض میکنم/و با تجربه ای که شما دارید از وان به استانبول یا آنتالیا رفتن با هتلِ معمولی و خورد و خوراک برای 3 یا 4 روز که بخوایم هم گردشی کرده باشیم و هم از قیمت و کیفیتِ اجناس و چطور جنس رو در ایران تحویل بگیریم و این حرفا..برای یک نفر چقدر هزینه داره.؟و آیا در مرز ویزای 4 یا 5 روزه برام صادر میکنه.؟یا حتما باید مثلا 15 روز در ترکیه بمانم و هتل رزرو کرده باشم و از این جور کارها..؟
آقا رضا خیلی ممنون از شما که به من و امثالِ من کمک میکنید که در کشوره غریب سرگردان نباشیم...تشکر
پاسخ:
سلام
ویزای ترکیه که در مرز صادر میشه مثل ویزای بقیه کشور ها نیست . در حقیقت ما داریم بدون ویزا به ترکیه میریم و میشه با همون مهر خروجی که رو پاسپورت ثبت میشه سه ماه در ترکیه موند
با سلام و خسته بناشید.
آقا رضا من در کامنت های بالا دیدم که گفته بودید برای آوردنِ جنس تا 300 دلار مشکلی نداره/خواستم بدونم اگر کالایی که از وان یا استانبول بیاریم و بیشتر از 300 دلار باشه و گمرکی که بهش تعلق میگیره.آیا به صرفه هست یا نه.؟و به نظره شما یک نفر مثلِ من که برای اولین باره برای آوردنِ جنس از ترکیه اقدام میکنه.چه مقدار جنس و چه نوع جنس و از کدام شهر بیارم که هم فال باشه و هم تماشا و تجربه ای باشه برای دفعاتِ بعدی و آیا در شهر وان یا استانبول کسایی هستند که جنس رو در ایران و تهران تحویل بدن.؟ودر این صورت باز هم بصرفه هست.؟.در ضمن از مسیره زمینی و با وسیله نقلیه عمومی میخوام برم.
خیلی خیلی ممنون و تشکر از صبر و حوصله ی شما.
پاسخ:
سلام
اگر جنس شما بیشتر از سقف تعیین شده باشد همیشه با جریمه مشکل حل نمی شود . ممکن است جنستان مرجوعی بخورد و به انبار منتقل شود که بیرون آوردنش کار حضرت فیل است . در مورد اینکه چه جنسی ببرید و چه جنسی بیاورید من نمیتوانم راهنمایی بدرد بخوری بکنم چون خودم هم اینکاره نیستم . اگر شما جنس عمده بخواهید بخرید کسانی را هم پیدا خواهید کرد که با دریافت مبلغ سی هزار تومان برای هر کیلو بارتان را بیاورند .
اگر در مورد نحوه ی سفر سوالی بود بفرمائید
با سلام و احترام/ از راهنمایی هایتان سپاسگزارم. سوال : آیا وان فقط برای خرید خوب است یا امکانات تفریحی نیز دارد؟ ( تفریحاتی مانند: کنسرت ، پارک های آبی ، شنا در دریاچه وان ، شهر بازی خوب و مجهز برای بچه ها ... )
پاسخ:
سلام
تفریحاتی که گفتید کم و بیش هست اما نه در حد شهرهایی مثل آنتالیا یا استانبول . هدف اکثر مسافران ایرانی شهر وان خرید پوشاک است
سلام خسته نباشید میخاستم ازتون بپرسم آیا لباسفروشها هم لباسهاشون رو از شهر وان تهیه میکنن یعنی اونجا بازارهای عمده فروشی داره
پاسخ:
سلام
نه
معمولا افرادی که به قصد فروش  ، خرید عمده می کنند ، از بازار مرتر استانبول می خرند . وان برای خرید عمده مناسب نیست
سلام.میخواستم ازتون بپرسم تخفیف های روز مادر در وان بیست اردیبهشت تموم میشه یا تا چند روز بعدشم ادامه پیدا میکنه ؟مثلا تا بیست وپنجم اردیبهشت.یکی هم اینکه آخرای خرداد هم حراج فصل برگزار میشه یا نه؟
پاسخ:
سلام
بهترین زمان استفاده از تخفیفات قبل از مناسبت مورد نظره - هر چند ممکنه یکی دو روز بعدش هم تا حدودی ادامه داشته باشه اما مطمئنا به شدت قبل از اون مناسبت نیست
سلام اقا رضا ازاینکه خیلی جامع وکامل جواب میدین ممنون چندتا سوال داشتم
1 من به همراه همسرم و پسر 9 ودختر 4 سالم میخوایم 10 خرداد به سمت ترکیه سفر کنیم بار اول مون هست که ترکیه میریم نمی دونم با ماشین خودمون که پرشیا دوگانه سوزه بیایم یا بیایم مرز بازرگان با وسیله های اونور به سمت ارزروم بریم در ضمن یکی از دوستانوم اونجا هستن ومشکل مسکن نداریم لطفا نظر بدید با توجه به اینکه هزینه کاپوتاژ و بنزین و غیره رو 1تومن تخمین زدم
2-بعداز دوروز ماندن در ارزروم دلم میخواد استامبول برم ولی نمی خوام هزینم ریاد بشه ایا فقط هواپیما گزینه مناسبه یا با قطار هن میشه رفت ؟
3-اونجاهم سن بچه ها تو قیمت بلیط قطار هواپیما تاثیر داره که نیم بها بشه ؟
4-چند روزه میشه استانبولو گشت ؟ فکر میکنید خرید اونجا بهتر از ارزومه ؟
5- ایا با 2/5 میشه این سفر رو رفت خوش گذروند ؟ زیادم اهل خرید نیستم؟
پاسخ:
سلام
1 - هزینه   کاپوتاژ اینقدر نیست . میتوانید ریز قیمت ها را از همین وبلاگ بیابید. برای رفتن و برگشتن ارزروم هم نیازی به بنزین زدن نیست و بنزین ایران کافیه
2 - بنظر من هواپیما بهتره بخصوص اگر به اون آشناتون بگین از الان بلیط براتون بخرن قیمتش خیلی پایین تره
3 - بله تاثیر داره
4 - برای خرید استانبول بهتر از ارزروم هست و بنظر من باید برای استانبول یکهفته (برای گشتن) وقت گذاشت
5 - این مبلغ فقط برای رفت و برگشت و گشتن کافیست (فقط)
سلام من میخوام ب همراه همسرم ب استانبول برم هزینش چقد میشه پاسپورت و ویزا و ... ندارم
حدودا چقد آب میخوره سفرمون مرسی
پاسخ:
سلام
نفری دو میلیون
با سلام و عرض خسته نباشید
واقعا از شما سپاسگزارم که دیدم یک سوال رو بیش از چند بار که دوستان پرسیدن شما باز هم با حوصله جواب میدین و این خیلی حوصله میخواد(دبیرم و درک میکنم;-) )
ما میخوایم با تندر ۹۰ با دو بچه دو و دوازده به وان مسافرت کنیم از رشت.
من شماره فردی رو میخوام که خونه اجاره میده در وان.
سوالی هم داشتم شما فرمودین که ده روز مانده به عید فطر حراجا شروع میشه (تا کی ادامه داره؟)ولی در استانبول که دوسال پیش رفته بودیم ماه رمضون کامل حراج بود.آیا ممکنه که وان هم تمام ماه رمضون حراج باشه؟آیا در کل پیشنهاد خاصی دارین؟
در ضمن سال نوتون مبارک باشه ایشالله که سال خوب و پر امیدی پیش رو داشته باشید
از اینکه جوابم رو میدید متشکرم
پاسخ:
سلام
ارتباطم با اون شخصی که خانه اجاره میداد در حال حاضر قطع شده
اما برای سه چهار نفر به نظر من هتل مناسب هست و تفاوت قیمتی هم نداره و تازه صبحانه هم در هتل مجانیه
در ماه رمضان کلا تخفیفاتی هست اما نزدیکی عید فطر به اوج خودش می رسه
سال نو شما هم مبارک باشه
سلام و عرض ادب
ممنون از اینکه پاسخ قبل رو دادید فقط یک سوال دیگه. عید فطر امسال شنبه هست. که اونا تعطیل هستند. ما چه طور برنامه ریزی کنیم و چه روزی بریم که از حراج عیدشون استفاده کنیم. قبل از عید بریم یا بعد از عید؟
ممنون از راهنمایی شما
پاسخ:
سلام
معمولا تخفیفات از ده روز مانده به عید شروع می شود
با سلام
می خوام زمینی به ادانا برم شما چه مسیری رو پیشنهاد میکنید اگه قیمت ها های حمل ونقل در طی این مسیرو هم بگید ممنون میشم
پاسخ:
سلام
اگر از مرز رازی خارج شوید از طریق دیاربکر و قاضیان تپه و عثمانیه میی توانید بروید
قیمتها
سلام با تشکر از وبلاگ سودمندتون من برای خرید عمده میخوام برم ترکیه شما چه شهری رو برای این کار توصیه می کنید.
پاسخ:
سلام
استانبول
سلام . ار اطلاعات خوبی که دادید سپاسگزارم. من به قصد خرید برای اعضای خانواده میخوایم به وان سفر کنیم. ماههایی از سال که حراج های خوبی دارد را میفرمایید تا ببینم در کدوم ماه برام سفر بهتره ممنون از شما
پاسخ:
سلام
ماههاشو نمیدونم اما در پیش رو روز مادر و عید فطر هست
سلام.اقا ما 4 نفریم مجردی میخایم بریم ترکیه میخاستم ببینم وقتی رسیدیم وان بعدش چطوری بریم آنکارا واستامبول و نتالیا که به صرفه باشه ومیخام بدونم ایا 15اردیبهشت به بعد زمان مناسبی برای تخفیف هتل هست یا نه در ضمن اگه قسمت بشه شاید با ماشین شخصی رفتیم اگه موردی باشه حاضریم یجا ماشین رو بزاریم با وسیله عمومی بریم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون
پاسخ:
سلام
اگر با ماشین شخصی بخواهید بروید استانبول (نه استامبول) که بهتر است از مرز بازرگان بروید و از مسیر ارزروم و ارسنجان و آنکارا تشریف ببرید
با سلام . من برای کار قراره خرداد ماه به آنتالیا برم . میخواستم بدونم کم هزینه ترین راه کدوم هستش و اینکه اصلا نمیخام از وان تا آنتالیا زمینی برم . به نظر شما رزور بلیط هواپیما این وقت از سال بهتره یا همون موقع های رفتن اقدام کنم ؟ قیمت ها در چه حدوده و امن ترین خرید بلیط رو چی پیشنهاد میکنین ؟ پیشاپیش ممنون
پاسخ:
سلام
کم هزینه ترین راه اینه که شما بروید وان و از آنجا هوایی تشریف ببرید
در مورد قیمت بلیط هواپیما میتوانید از اینجا راهنمایی بگیرید
سلام
1) از ایران که نمیشه هتل تو وان رزرو کرد. میشه ؟
2) شما این کارو میکنید ؟
3) کرایه هر شب اتاق دو تخته چنده در بهترین هتل وان ؟ (نفر حسابی نمیگم ها منظورم اتاق دو تخته است. یا در وان برای هر نفر مثلا شبی 50 لیر حساب میکنند و نه برای یک اتاق دو تخته ؟ )
پاسخ:
سلام
در ایران هم آژانسهای مسافرتی براتون رزرو میکنند اما الان نیازی به رزرو نیست
در بهترین هتل وان کرایه اتاق دو تخته حدودا 400 لیر برای هر شب هست
سلام
سوال اول وان به منظور تفریح چند روز نیاز هست اونجا بمونیم؟
بعد تا چه ساعتی می شه از خوی سواری گرفت تا خود وان؟

بعد برعکس چی از خود وان تا خوی هم سواری هست؟
پاسخ:
سلام
معمولا 3-4 روز کافی هست
اول صبح باید ترمینال خوی باشید
بله از وان به خوی هم سواری هست
سلام دوست عزیز 1-برای رفتن به شهر ماردین ترکیه از کدام مرز بهتره مسافرت کنم2- اگر باتور به وان بروم آیا میتوانم چند روز را در شهر ماردین هم بروم یاخیر باتشکر
پاسخ:
سلام
1 - نزدیک ترین مرز زمینی به ماردین مرز زمینی سرو است و از طریق هاکاری و شیرناک باید به ماردین بروید
2 - قطعا خیر چون بین این دو شهر 450 کیلومتر فاصله هست
سلام ودرود وتبریک سال جدید با توجه به توضیحاتی که در بالادادید یک سوال کلی ازجنابعالی دارم
شما چه زمانی رامناسب (چه از نظرآب وهوا ویابه صرفه بودن هم درگردش وهم درخریدکه حراجی هم باشد)می دانیدکه بااتوبوس از تهران حرکت کنیم وچقدرهزینه سفر(بغیرازخرید)لازم است؟ممنون بازهم ممنون ازشکیبایی شما دوست عزیز
پاسخ:
اواخر اردیبهشت ماه زمان خوبی برای سفر ترکیه هست
سلام
ببخشید ،سفر به وان با بچه 2 ساله و 13 ساله امکان پذیر هست ؟ منظورم سفر سختی نیست ؟ من از تهران و با وسیله شخصی قصد سفر دارم .
به نظر شما سفر به ارمنستان راحتتره یا وان ؟
ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
بله امکان پذیر هست و بنظر من وان راحت تر از ایروان هست
میبخشین چطور میتونم قبل سفر با شما در تماس باشم ؟
پاسخ:
از طریق همین وبلاگ و ایمیل Daramad1393@yahoo.com
باسلام خسته نباشید
جا داره از این همه شکیبایی شما در پاسخگویی تشکر کنم من خودم تووو آژانس مسافرتی مشغول به کار هستم قصد سفر به وان رو داشتم اونطور که نظراتتون رو خوندم گفتین وان از ایغدیر بهتره و اینکه قطار رو برای صفر مصلحت نمیدونید
و اردیبهشت ماه رو زمان خوبی برای مسافرت توصیه کردین اگه من الان بخوام برم وان اردیبهشت ماه نرخ اجناس گرون نیستن؟ و اینکه با تور برم بهتره یا نه با اتوبوس برم و خودم هتل رزرو کنم ؟
پاسخ:
سلام
اواخر اردیبهشت زمان خوبیست
در آن زمان نیازی به رزرو هتل نیست و اکثر هتلها جا دارند. قبل از رفتن با من تماس بگیرید تا در مورد هتل کمکتون کنم
سلام و عرض ادب...
ما تصمیم داریم روز دوم نوروز به وان سفر کنیم و بعد از دو روز اقامت در وان عازم ارزروم و سپس ترابوزان بشویم.با توجه به تعداد 10 نفری ما ترجیح می دهیم خانه اجاره کنیم...شما چه پیشنهادی دارید و ایا امکان دارد که شماره تماسی داشته باشیم برای هماهنگ کردن محل اقامت؟
بسیار ممنونم
پاسخ:
سلام
متاسفانه در مورد اجاره خانه در حال حاضر کمکی از دست من ساخته نیست
با عرض سلام وخسته نباشید،می خواستم بدونم وان بازار عمده فروشی پوشاک بچه گانه داره؟،ما یه مغازه لباس بچه گانه داریم می خواستم اواخر اردیبهشت برا خرید لباس بچه گانه و جوراب شلواری برم وان با توجه به اینکه در حد ده میلیون می خوام خرید کنم به نظرتون وان بصرفه است؟ ما جنسای قبلیمون رو از قشم تهیه کردیم ولی من قیمت لباسای ال سی وای لاله پارک رو که دیدم احساس کردم جنس ترکیه هم به همون قیمت جنس چین باشه چون شلوار لی بچه گانه لاله پارک65 ما هم شلوارامون رو همین قیمت میدیم خریدمون 37بوده ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام
خرد 37 فروش 65 ....... یعنی یه سود 80 درصدی ! بخاطر همینه که من خودم برای یکجفت جوراب هم صبر میکنم از ترکیه می خرم .
اجناس قشم چینی هستند و اجناس وان ، ترک . شلوار لی که در لاله پارک 65 قیمت خورده در وان حداکثر 20 هزار تومان قیمتشه . اما وان برای خرید های تکی و شخصی مناسبه و برای خرید های عمده باید تشریف ببرید استانبول و از مرتر خرید کنید
سلام،وقت بخیر ٥نفر خانم هستیم که اردیبهشت ماه قصد سفر به وان رو داریم،صرف میکنه که خرید کنیم و براى فروش به ایران بیاریم؟براى فروش در ایران هیچ مشکلى نداریم منظورم اینه که مغازه مالِ خودمونِ و نگرانى بابت اجاره و هزینه هایى جانبى نداریم و بیشتر دوست داریم یه کسب و کار راه بندازیم میشه لطفا واهنمایى کنید.
پاسخ:
سلام
وان برای خرید های تکی و بیشتر جهت مصرف شخصی مناسب است . برخی ها هم به قصد فروش خرید میکنند اما برای خرید عمده و ارزان بهتر است از بازار مرتر استانبول خرید بفرمائید
سلام خسته نباشید آقا رضا.
ممنون از اطلاعات عالیتون
ممکنه بفرمایید قیمت بلیط از وان به آنتالیه چه قدر است؟
پاسخ:
سلام
میتونین از اینجا ببینین
flyoneturizm.com.tr
ضمنا تلفظ صحیحش آنتالیا هست
سلام ممنون از اینکه سریع جواب میدید
شماره اژانس برای رزرو هتل یا رزرو تور فرقی ندارن ساکن زنجان هستیم .ممنون و سپاس
پاسخ:
سلام
لطفا به این آدرس ایمیل بفرستید
Daramad1393@yahoo.com
به همان آدرس ایمیل شما شماره آژانس مربوطه ارسال خواهد شد
شرمنده زحمات :اگر مقدور هست شماره تلفن یا ادرس بدید .ممنون من ایمیل رو هم فرستادم
پاسخ:
سلام
بفرمائید ساکن کدام شهر هستید و دقیقا آژانسی میخواهید که هتل رزرو کنید یا بلیط یا تور کامل؟
سلام و روز بخیر
امکان ارائه شماره اژانس از تبریز و یا تهران برای ما وجود دارد ؟ممنون
پاسخ:
بله دوست عزیز
با سلام و عرض پوزش بخاطر اذیت
یکی از تورها به ما گفت که فقط ذر ایام عید فستیوال خرید و یا تخفیف برقراره .ایا در ایام باقی مانده تا ن.وروزهم این مسئله وجود دارد؟
پاسخ:
سلام
نه این مسئله درست نیست . ایام نوروز فقط برای ما ایام نوروز هست و برای ترکها یک روز عادیست. اون آژانس صرفا بخاطر جلب مشتری چنین تبلیغی میکنه
با سلام و احترام مجدد
ساکن زنجان هستیم و با خانواده هم قصد سفر داریم.اگر هتل پیدا نکنیم امکان بازگشت در همان روز به مرز و برگشت به ایران وجود دارد .ممنون از راهنماییتان
پاسخ:
سلام
نه - رفتن و برگشتن در یک روز ممکن نیست - خوب از تهران چرا تور رزرو نمی کنید
با سلام .ما برای سوم عید قصد داریم به وان سفر کنیم.4نفر هم هستیم2 خانم و 2 آقا.هتل هم رزرو نکردیم.
تقریبا همه مطالب خوندم.ولی خواستم بازم شخصا سوال کنم
آیا تو اون ایام میشه هتلی پیدا کرد مناسب؟
یا آپارتمان؟اگه شما جایی رو سراغ داشته باشین ممنون میشم راهنمایی کنید.
پاسخ:
سلام
اگر رزرو نگرده باشید در ایام عید به مشکل برخواهید خورد. بهتر است قبل از رفتن از طریق آژانسهای مسافرتی اقدام بفرمائید. البته این فقط برای ایام تعطیلات نوروزی است و در ایام عادی بسادگی هتل پیدا می کنید
با سلام و احترام
برای تور در ایام نوروز نفری حدود 900 تومان میخواهند .امکان اینکه خودمان در این ایام بتوانیم محل مناسبی پیدا کنیم چقدر است؟
ممنون میشم اگرجواب بدید
پاسخ:
سلام
احتمال اینکه بتوانید خودتان در ایام تعطیلات عید محل مناسبی پیدا کنید بسیار پایین است بخصوص اگر با خانواده سفر کنید. اما تورهای با قیمت پایین تر هم هست . ساکن کدام شهر ایران هستید؟
salam khaste nabashin,,lotfan shomare hesab shahdariye mako baraye pardakhte avarez khuroj ro elam mikonin
mamnun misham
پاسخ:
salam
shomareye hesab ha dar weblog hast amma avareze khoruj ertebati be shahdariye maku nadare ke
سلام روزتون بخیر .ممنون از پاسخگوییتون .میخواستم ببینم الان تو وان حراج هست یا نه ؟ معمولا بطور میانگین الان تخفیفات چنددرصده؟
پاسخ:
سلام
تخفیفات مربوط به لباسهای زمستانی هست فقط
اجناسی که تخفیف دارند از بیست تا 50 درصد معمولا تخفیف دارند
۱۸ اسفند ۹۳ ، ۰۸:۵۶ داور عبادی از اردبیل
برای سهولت گذر پیاده از مرز میشود عوارض خروجی را اردبیل واریز کرد به چه مقدار
پاسخ:
سلام
مقدار خروجی در سال 1393 مبلغ 25000 تومان هست . راهنمایی کامل در مورد عوارض را در پست مربوط به عوارض خروج وبلاگ مطالعه بفرمائید
سلام. میخواستم بدونم برای سفر هوایی از وان به استانبول، ارز دولتی شامل میشه؟ممنون میشم اگه زود جواب بدین
پاسخ:
سلام
خیر
آقا رضا سلام
تند نوشتم لیر شد لیتر اما شما هم پاسخ من ندادید ؟!😊 ممنون میشم من راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام
من هم ممنون میشم وبلاگ رو کامل مطالعه بفرمائید
پاسخ سوال شما در اینجا در وبلاگ کامل توضیح داده شده
سلام
آیا نوروز برای مسافرت سیاحتی به وان مناسب است؟
پاسخ:
سلام
مناسب که هست اما بسیار شلوغ است . بخصوص در مورد محل اقامت باید از قبل رزرو کنید
معذرت میخوام .. شما تجربه خرید طلا را از شهر وان داشتید ؟ و آیا خرید طلا به صرفه است یا خیر ( با توجه به اینکه ما در ایران کلی هزینه دستمزد طلای ترک را میدیم ) ؟ با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
من معمولا طلای آبشده میخرم که دستمزدی ندارد . اما دستمزد طلا در همه جا مرسوم هست . اصولا خرید یا فروش طلای زینتی به قصد سود کار درستی نیست . فقط سکه یا آبشده
با سلام و تشکر ویژه از جنابعالی
خواستم بدونم تفاوت اینکه ما دلار را در شهر وان به لیر چنج کنیم با اینکه از تهران لیر تهیه کنیم چیه ؟
پاسخ:
سلام
تفاوتش اینه که اگه از ایران بخرید بهای بیشتری باید بپردازید
اقای ضربی خیلی ممنون
سوال 1-آیا یکشنبه جوری میرسم که برم دریاچه! چون توپستای قبلی نوشته بودین یکشنبه فروشگاه ها نیمه تعطیل هستن
سوال 2 -چهارشنبه چه ساعتی از وان خارج شم که بتونم از مرز رد شم (به وقت محلی وان)
پاسخ:
سلام
بقیه سوالها هم جوابش همینجاست

دریاچه با مرکز شهر با ماشین ده دقیقه فاصله داره.
به وقت وان ساعت 12:30 که با ساعت ایران میشه ساعت 2 باید از وان خارج بشین که بتونین بموقع رد بشین
یورو هم میتوانید ببرید عوض کنید و رویال برک هم هتل خوبیه
با سلام مجدد
من هفته دوم هتل berk رو برای سه شب رزرو کردم از طریق ویزا کارت و سایت booking به نظر شما چطوری میشه از یکشنبه ورود تا چارشنبه خروج زمانبندی کنم که هم به خرید خودم برسم وهم جاهای دیدنی رو ببینم و ایامن که دوتا بچه همراهمه 5 و12 ساله به اونا هم خوش خواهد گذشت یا خیر
کمی هم استرس مرز رازی رو دارم نمیدونم کی از تهران راه بیفتم یا اگه شب تبریز بمونم کی از تبریز راه بیفتم
کمی ترکی بلدم ولی همسرم اصلا بلد نیست تا حالا چندبار رفتم ترکیه ولی باتور منوراهنمایی کنین آقای خوش اخلاق وصبور در ضمن قایق سواری وتفریحات آبی هم داره ؟
توصیه جنابعالی چیه و ایا هتل ی که رزرو کردم تمیزه؟
پاسخ:
سلام
من معمولا در موقع سفر اینجوری برنامه ریزی نمیکنم که کجا باید برم و چه ساعتی ! اینجوری سفر شما تبدیل میشه به یک لیست آئین نامه ای از اماکن و مکانهایی که موظفید در ساعت مشخصی آنها را بازدید کنید و بیشتر به ماموریت اداری شبیه تره تا مسافرت تفریحی.
اول وقت به مرز رازی بروید و آمادگی معطلی چند ساعته راداشته باشید. از تبریز تا مرز رازی سه ساعت و نیم حدودا راهه
بروید وان و بجای اینکه مثل تکلیف مدرسه پشت سر هم به اماکن تعیین شده بروید ، قدم بزنید و بگردید و بخورید و خرید کنید و عکس یادگاری بگیرید و تفریح کنید و بقول شما (حالشو ببرید)
خود وان شما را راهنمایی خواهد کرد. خانه گربه های وان - دریاچه وان و کلیسای آکدامار دیدنی هستند اما من بشخصه هیچوقت از قدم زدن (حتی بی هدف ) در مرکز شهر وان خسته نشده ام .
برنامه ریزی اونجوری که شما میخواهید برای (کار) است . نه برای (مسافرت تفریحی)
البته این نظر شخصی منه و اصراری هم بر درست بودنش ندارم . میتونین یک جدول از اماکن تهیه کنید و ساعتهای حضورتان را از لحظه بیدار شدن تا خوابیدن با دقیقه و ثانیه زمان بندی و طبق آن عمل کنید
سلام
با تشکر از زحمات شما
- دوتا خانواده باهم هستیم با دوتا سواری . به قصد ورود به وان ، از 29 اسفند به مدت 5 روز. با صرف چه مدت زمان و اتلاف وقت وارد وان خواهیم شد
- آیا احتمال ماندن شب پشت مرز هست ؟
- توصیۀ شما چیست؟
پاسخ:
سلام
مرز رازی در ایام عید بسیار شلوغ است و احتمال اینکه در یک روز نتوانید رد شوید هم هست . توصیه خاصی نمی شود کرد . صبح اول وقت دم مرز باشید . یک نفر را مامور ایستادن در صف بانک و واریز خروجی ها و نفر دوم را مامور ایستادن در صف ثبت مهر خروج بر روی پاسپورتها بکنید . دو نفر هم که راننده هستند مسئول انجام کارهای ماشین بشوند . بیمه را صد در صد از قبل تهیه کنید و از کارت ماشی و برگه ی کاپوتاژ هم فتوکپی همراه داشته باشید
سلام

کرایه خطی ها از مرز بازرگان تا وان نفری چند لیر است؟

ممنون
پاسخ:
سلام
22
سلام وخسته نباشید
من تقریبا همه ی پست هارو خوندم انقدر جوابهاتون واضح بود که جواب همه ی سوالامو گرفتم.
بابت راهنماییهات اللرین اغریماسین یولداش...
با سلام و تشکر از راهنماییهاتون. برای عید خانه یک خواب یا دو خوابه در وان پیدا میشه؟ قیمتش چقدره؟
پاسخ:
سلام
اگر بگردید ممکنه پیدا بشه . برای مواقع عادی من چنین موقعیتی سراغ داشتم اما برای عید اجاره رفته
ممنون بزرگوار
شما میدونید چطوری میشه ون یا سواری از خوی برای وان از قبل رزرو کرد ؟
از ساعت و مسیر اتوبوس های وان به آنتالیا خبر دارید ؟
پاسخ:
بله میتونین با ترمینال خوی تماس بگیرین و رزرو کنین . بدلیل اینکه ممکنه راضی نباشن من نمیتونم اسم شرکت یا شماره تلفن اعلام کنم .
در مورد دوم هم خیر اطلاع ندارم اما در کامنت هایی که اخیرا دوستان نوشته بودن (آقای سپاسی) سایتی رو ذکر کرده بودن برای اطلاع از قیمت و ساعت اتوبوسها که منتشر شده
http://www.neredennereye.com/bus-ticket
سلام
بنده قصد مسافرت به آنتالیا دارم ، ولی از اونجایی که دیر اقدام کردم برای خرید بلیت اتوبوس و قطار متاسفانه مستقیم نمیتونم برم و باید از مرزهای بازرگان یا رازی وارد ترکیه بشم .
بزرگوار شما بفرمائید با توجه به شلوغی عید تقریبا چقدر زمان میبره تا گذرنامه چک بشه و بتونم وارد خاک ترکیه بشم ؟ ساعت کاریه مرز رو میدونید ؟ یا 24 ساعته فعال هستن ؟ ( درضمن بنده پیاده هستم )
و اینکه نوشتید از خوی تاکسی های ترکیه با 45 هزار تومان میبرن وان منظورتون دربستیه ؟ یا نفری 45 تومن ؟
پاسخ:
سلام
اگر بخواهید از مرز بازرگان خارج شوید 24 ساعته هست اما مرز رازی از ساعت 9 صبح تا 17 فعال است
در مورد عبور از مرز (بخصوص در ایام عید) واقعا نمیشه تخمین درستی زد . ممکنه نیم ساعته رد بشید اما بارها مشاهده شده که بدلیل شلوغی یا قطعی سیستم ها ، نصف روز هم معطل شدن مسافرین . توصیه ام اینه که یک روز قبل از تاریخ پرواز برای خروج اقدام بفرمائید
از خوی نفری 45 هزار تومان (با ون) و 50 هزار تومان(سواری) شما را به وان خواهند برد البته یا از قبل رزرو کنید یا قبل از 8 صبح آنجا باشید
ممنون از راهنماییت دوست عزیز
من تونستم توسط این سایت ساعتهای انوبوس هارو ببینم : http://www.neredennereye.com/bus-ticket/
اگر بتونیم قبل از ساعت 14:00 برسیم ارزروم میتونیم با اتوبوس با 85 لیر مستقیم بریم شهر زیبای دنیزلی .
فقط شما اطلاعی دارید که ماشین شخصی از دوبایزید تا ارزروم چقدر میبره ؟ اصلا ماشین داره ؟
پاسخ:
فکر کنم حدود 50-60 لیر باشه بلیطش
دوست عزیز ما اگر بخواهیم از مرز بازرگان بریم چطوری میشه رفت ؟
تاکسی سواری یا ون مستقیم به شهرهای ارزروم یا آغری داره ؟ هزینشون رو هم اگر میدونین بگید لطفا چون در سایتتون توضیحی در این مورد ندیدم .
ممنون از محبتتون
پاسخ:
سلام
از مرز بازرگان با 5 لیر به دوبایزید خواهید رفت و از آنجا هم هر ساعت یک مینی بوس برای آغری هست با 25 لیر
با سلام و عرض ادب مجدد .
همونطور که عرض کردم خدممتون من برای تعطیلات عید از مشهد به اتفاق خانومم بدون وسیله میخواهیم به شر دنیزلی برویم ، چون اونجا آشنا داریم که بریم خونش .
در مورد اینکه از چه راهی برم و چطوری برم ممنون میشم راهنمایی کنی
1- اگر از مرز به شهر وان بریم اونجا اتوبوس برای دنیزلی و یا آنتالیا داره ؟
2- از قبل باید بلیت اتوبوس رزرو کنم برای دنیزلی یا آنتالیا ؟ یا همونجا میتونم بگیرم برای همون روز یا روز بعدش ؟
3- در صورتی که بخوایم شب در وان بمونیم شما چه هتلی را پیشنهاد میدهید که قیمت مناسب و نزدیک به ترمینال وان باشه ؟
پاسخ:
سلام
بنظر من شما از مرز بازرگان بروید به شهر آغری یا ارزروم و از اونجا میتونین بلیط اتوبوس روزانه برای آنتالیا بگیرید. البته نمیدونم برای دنیزلی مستقیما ماشین باشه یا نه . در ایم عید اگر بخواهید بروید وان مرز رازی بسیار بسیار شلوغ است
با سلام و عرض ادب
تشکر میکنم از سایت خوبتون .
من برای تعطیلات عید از مشهد به اتفاق خانومم بدون وسیله میخواهیم به شر دنیزلی برویم ، چون اونجا آشنا داریم که بریم خونش .
ولی از اینکه از چه مرزی بریم که به شب نخوریم و مجبور نشیم هتل بگیریم اطلاعی نداریم ، و اینکه امنیت ون ها خوب هست یا نه .
چه ساعتی مرز باشیم تا راحت بریم وارد خاک ترکیه بشیم و از کدوم شهر بریم که مسیر نزدیکتری باشه ؟
در کل میخوام حتی ساعت دقیق ون ها و اتوبوس هارو بدونم که بین راه به شب نخورم که مجبور بشم هتل بگیرم . ممنون میشم راهنمایی کنی
پاسخ:
سلام
شهر دنیزلی از شهرهای جنوب غربی ترکیه هست و امکان اینکه یکروزه بهش برسید نیست
سلام شهر وان برای سفر و خرید بهتره یا ارزروم
پاسخ:
سلام
ارزروم شهر بزرگتر و بهتری است اما وان نزدیک تر هست
سلام

لطفا در مورد واحد پولش هم مطلب بگذارید

مثلا پول خردش که فکر کنم بش کروش هست

5 10 20 25 50 کروش
پاسخ:
واحد پول ترکیه لیره هست و قروش اجزای لیره هست
هر صد قروش یک لیره است
بش قروش یعنی 5 قروش

درود بر آقا رضای عزیز
من امشب به امید خدا عازم شهر وان هستم لذا دو سوال به فکرم خطور کرده که از شما بپرسم و پیشاپیش از بذل توجه شما نهایت سپاس را دارم .
سوال آغازین اینکه از مرز رازی تا شهر وان دقیقا چقدر زمان سپری خواهد شد ؟
و در نهایت اینکه به نظر شما صلاح است که از شهر خوی به مرز رازی و سپس از مرز به وان بروم یا اینکه مستقیم از شهر خوی به وان ؟؟؟؟ کدام گزینه بهتر است ؟
پاسخ:
سلام
فاصله مرز رازی تا وان 90 کیلومتر است (و زمانش بستگی به سرعت ماشین دارد)
اگر خودتان به مرز بروید و از مرز رد شده و با ماشینهای طرف ترک بروید زمان کمتری تلف خواهد شد

سلام آقا دمت گرم بابت حوصله ای که در جواب دادن به این سوالات داری.من واقعا ممنون میشم به سوالات من هم جواب کاملتری بدی .هرچند ممکنه تکراری باشه.
من بهمراه همسر و بچه 4 ساله در نوروز قصد رفتن به ترابوزان از مرز بازرگان رو داریم همه مدارک کاپوتاز و غیره رو هم تهیه کردم .حدود 500 هزار تومن آب خورد .برای اولین بار که میخواهیم به ترکیه سفر کنیم آنهم با ماشین شخصی سمند .
1- تا اونجا چند کیلومتر و آیا زمان خوبی برای اونجا رفتن هست از نظر آب و هوا.
2-چیزی که من متوجه نمیشم و در صحبت ها شنیدم جریمه بنزینه این جریمه چی هست؟؟؟ من اطلاع کافی ندارم؟؟؟ شنیدم باید 70 لیتر بنزین 8000 تومنی جریمه بدم نمیدونم این حرف درسته؟؟؟ اصن برای چی؟؟؟ لطف کنید اگر این سوال تکراری باز هم محبت کنید توضیح کاملتری بدید.
چون الان موندم که اصن می صرفه با ماشین شخصی خودم این مسافرت رو برم یانه. چون اون طوری که محاسبه کردم مجبورم اونجا هم حداقل یه باک بنزین برای گردش بزنم، یعنی به اندازه یه باک بنزین با قیمت ترکیه هزینه کنم و به اندازه یک باک هم جریمه بدم .آیا این حرف ها صحت دارند.اطفا مرا راهنمایی کنید و اقعا از لطفی که میکنید سپاسگزارم.
پاسخ:
سلام
در حال حاضر برای سفر به ترکیه نیازی به پرداخت جریمه بنزین نیست (مگر اینکه فاصله زمانی با مسافرت قبلیتان کمتر از سه ماه باشد)
سلام دوست عزیز
الان من بخوام با سمند که باکش 70 لیتریه برم چقدر باید پول بنزین بدم (از سر مرز)
پاسخ:
سلام
هیچی
سلام اقا رضا خسته نباشی.
وبلاگ بسیار خوبی دارین ممنون من یه سوالی داشتم.
1 من اهل ارومیه هستم میشه خودم برم مرز رازی و از اونجا سوار ماشین بشم برم وان.اخه مستقیم میبرن وان واسه همین برسیدم

ممنون میشم پاسخ بدید
پاسخ:
سلام
بله خودتون میتونین برین دم مرز و مرز رو پیاده رد کنید و با ماشینهای طرف ترک بروید وان
سلام.
من برای عید نوروز با همسرم تصمیم گرفتم برم باکو نمی دونم ولی دو دل هستم .چون نمی دونم شرایطش چه جوریه؟فقط این و بگم تا مرز استار با ماشین میخوام برم از اونجا به بعد بدون ماشین مییشه راهنمائی کنید چطوریه اصلا ارزش رفتن داره ؟هوا سرد هست یا نه؟ممنون میشم راهنمائی کنید مرسی
پاسخ:
سلام
من باکو را در این موقع از سال به هیچ عنوان توصیه نمیکنم
سلام اقا رضا.
ما دیروز بعداز ظهر رسیدیم وان. واقعا از نظر خرید به مشکل خوردیم. نصف روز گشتیم هیچی نتونستیم بخریم. خیلی سطح فروشگاهها پایینه. حتی برندهای ترک. قابل قیاس با استانبول نیست. مثل جنوب شهر تهرانه. حتی به سرم زد با پرواز برم استانبول. اکیدا به هموطنان توصیه نمی کنم برای خرید بیان وان. با یه اختلاف جزیی در هزینه ها و با دریافت ارز مسافرتی تشریف ببرید استانبول. هر کدوم از دوستان از هر جای شهر که بخوان براشون عکس میذازم. خلاصه مطلب. نااااا امید کننده.
با سلام،​ممنون بابت مطالب خوبی که به اشتراک گذاشتین. من نتونستم اطلاعاتی در مورد هزینه اجاره آپارتمان یا سوییت تو وبلاگتون پیدا کنم. ما عید می خوایم 7 نفره بریم وان می خواستم بدونم هزینه هر شب اجاره آپارتمان یا سوییت سه خوابه چنده؟ راستش با برآورد هزینه ای که کردیم هتل خیلی برامون مقرون به صرفه نمیشه. اگه آپارتمان یا سوییت سه خوابه بگیریم هزینه ها رو می تونیم سرشکن کنیم. اگه شما شماره تماسی از شخصی دارین ممنون میشم برام ایمیل کنین؟
پاسخ:
ایمیل براتون فرستادم
با سلام خدمت شما
آقا رضا با تشکر از اطلاعات مفیدتون من و همسرم پس فردا عازم استانبولیم بلیط و هتلم از طریق تور رزرو کردیم
سوالم اینه که ما 500 لیر برای گردشو خورد وخوراک خریدیم و 600 دلار ارز مسافرتیم برای خرید کنار گذاشتیم به نظر شما 500 لیر برای 4 روز کفایت میکنه؟؟
پاسخ:
سلام
در مورد خرید لیره اشتباه کرده اید باید دلار می خریدید ولی حالا گذشته دیگه
برای خورد و خوراک و گشت و گذار کافی هست
با سلام و تشکر از پاسخگویی جامع شما
ما 2 نفر هستیم قصد رفتن برای سوم فروردین ماه را داریم
با توجه به شلوغی عید در وان آیا میتوانیم پس از رسیدن به شهر وان هتل فواد یا هتل دیگری را بگیریم؟ ما نگران هستیم هتل ها در اون موقع پر باشد
پاسخ:
سلام
احتمالش هست
می توانید از طریق آژانسهای مسافرتی از قبل رزرو کنید . ممکن است برای پیدا کردن هتل کمی معطل شوید در غیر اینصورت
با سلام

هزینه ارتباط با ایران درترکیه هم در صورتیکه درست مدیریت نشه می تونه قابل توجه باشه.اما...
اگر مراحل زیر رو انجام بدین هزینه مذکور به صفر می رسه:
با مراجعه به سایت اینترنتی شرکتی که ازش سیم کارت خریدین می تونین به نحوه فعال سازی رومینگ سیم کارت خود و اطلاع از هزینه های مربوطه اقدام کنین.به عنوان نمونه من به سایت همراه اول بخش رومینگ مراجعه کردم و اینجا بهتون می گم که چطور از مکالمه، ارسال و دریافت عکس و کلیپ و وبگردی مجانی در ترکیه لذت ببرین.
برای این کار اولاً شما باید از فعال بودن رومینگ سیم کارت خود مطمئن بشید. می تونید به سایت اینترنتی یا خدمات امور مشترکین مربوطه مراجعه کنین.
2-با ورود به کشور مقصد اگر گوشی شما بطور خودکار شبکه کشور مقصد رو انتخاب نکرده بود تو منوی ستینگ، شبکه موبایل کشور مقصد رو بصورت دستی انتخاب کنید.
3-توی هتلی اقامت داشته یاشید که دارای سرویس Wifi مجانی باشه.اکثر هتلهای وان این سرویس رو با کیفیت خوب به صورت مجانی دراختیار مهمانها قرار میدن.
4-با نصب نرم افزارهای مکالمه اینترنتی مانند Viber یا مسنجرهایی مثل Yahoo و Skype می تونین با ایران ارتباط داشته باشین و حالشو ببرین.

نکات مهم رومینگ

* سرویس رومینگ برای تمامی سیم کارت های دایری قدیم همراه اول ، از ابتدا فعال میباشد و نیازی به فعال سازی مجدد نمی باشد.
* سیم کارت های دائمی دایری جدید از تاریخ ۹۲.۰۵.۳۰فاقد سرویس رومینگ می باشند ، جهت فعال سازی این سرویس می توان به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه نمود .
*سیم کارت های دائمی با پیش شماره ۹۱۰ فاقد سرویس رومینگ می باشند، جهت فعال سازی این سرویس می توان به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و با پرداخت قبضی با حداقل ۲ میلیون ریال ،اقدام نمود .
* روشن نمودن گوشی همراه اول و دریافت پیامک در همه جای جهان رایگان می باشد.
* با فعال سازی PIN CODE سیم کارت و رمز گوشی ،در صورت سرقت یا مفقودی تلفن همراه ، سوء استفاده های احتمالی به حداقل می رسانید .
* در هنگام استفاده از سرویس رومینگ به خاطر داشته باشید هزینه مکالمات بر مبنای دقیقه محاسبه میگردد یعنی برای مکالمات کمتر از ۶۰ ثانیه هزینه یک دقیقه مکالمه و برای مکالمات کمتر از ۱۲۰ ثانیه هزینه دو دقیقه مکالمه و محاسبه می شود پس همواره دقایق مکالمات خود را کامل نمایید.
* بعد از پایان مکالمه با زدن دکمه قطع تلفن از قطع مکالمه خود اطمینان حاصل نمائید تا هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط رامتحمل نگردید.
* در صورت بر قراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در کشور ثالث هزینه مکالمه برای تماس گیرنده و مخاطب مطابق با تعرفه های رومینگ محاسبه خواهد گردید.
* در صورت افزایش کارکرد تلفن همراه بیش از مبلغ ودیعه، این شرکت مجاز به قطع تلفن همراه بوده اما بدلیل تاخیر در ارسال این اطلاعات امکان قطع دقیقا" در حد مجاز تعیین شده وجود نداشته و مسئولیت پرداخت بدهی به هر میزان تا قبل از زمان قطع بر عهده مشترک می باشد. ضمن آنکه احتمال انتقال بخشی از مبلغ کارکرد تلفن به صورتحساب دوره بعد وجود دارد.
* در صورت مفقود شدن گوشی بلافاصله مراتب را به یکی از بستگان درجه یک خود در داخل کشور اطلاع داده تا از طریق مراجعه به ادارات دولتی مشترکین نسبت به قطع آن اقدام نمایند.
* با توجه به وصل تلفن همراه پس از ۲۰ روز توسط این شرکت ، توصیه می گردد مالک تلفن همراه نسبت به مراجعه به اداره مربوطه و اخذ سیم کارت جدید اقدام نمایند.
* در رابطه با جلوگیری از استفاده از رومینگ بین الملل در نقاط مرزی ، به قسمت "همپوشانی" مراجعه نمایید.

روش شماره گیری در هنگام استفاده از سرویس رومینگ

- موبایل ******** ۰۰۹۸۹۱
- شماره ثابت (تهران) ******** ۰۰۹۸۲۱

منبع سایت همراه اول http://www.mci.ir/web/guest/what-is-roaming

ارادتمند
امید پورنعمت
سلام ممنون بابت زحماتی که می کشید من به همراه خانواده پنج نفری قصد سفر به وان درتعطیلات نوروز۹۴ را دارم چند تا سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدید
با تور بریم یا اینکه خودمون با ون های موجود از مرز خارج بشیم؟
اگه خواستیم خودمون بریم ماشین رو تو خوی پارک کنیم یا تو مرز رازی ؟از لحاط امنیت کدوم بهتره؟
اگه اونجا خونه اجاره ای هست ممنون میشم شماره تماسشو بهم بدین

پاسخ:
سلام
اگر با خانواده میرین بهتره با تور برین چون دم مرز رازی معطلی بسیار خواهید داشت و اذیت میشین
سلام مجدد
دوبار این سوال رو پرسیدم و هنوز شما جواب ندادید
اون هتلی که گفته بودید به شما بگیم و برامون تماس بگیرید تخفیف بدن و رزرو کنید از اینجا که هم خوب بود و هم ارزون رو میشه بفرمایید چطوری باید رزروکرد ؟
من میخام خاطرم جمع باشه وقتی میرم هتل اماده باشه چون زمینی میرم حوصله گشتن دنبال هتل رو ندارم
پاسخ:
سلام
دو روز قبل از رتنتان در مورد هتل با من مکاتبه بفرمائید . البته اگر بخواهید از الان هم رزرو کنید آژانسهای مسافرتی برای شما چنین کاری انجام میدهند. اگر کارت اعتباری هم داشته باشید خودتان می توانید رزرو کنید

با سلام.من و خانواده حدود ده نفر عید امسال می خواهیم با یک مینی بوس هیوندای دربستی از مرز رازی وارد ترکیه و ده روز به گشت و گذار داخل ترکیه بپردازیم.حساب کردم با هیوندای که مصرفش گازوییل هست و سوختش حدود صد و پنج هست از مرز با طی حدود ۴۰۰۰ کیلومتر تقریبا ۲۰۰ لیتر بیشتر گازوییل مصرف نمیکنیم. سوالی که داشتم از خدمتتون اینه که شما این روش رو تایید میکنید؟ و اینکه ما میتونیم مینی بوس کاپتاز کنیم.؟ و اینکه هزینه کاپتاز چقدر میشه.سواله دیگه اینکه جاهایی که هوایه معتدلی وجود داره ما میتونیم از چادر مسافرتی استفاده کنیم.این روش مرسومی هست یا خیر؟ ممنون
پاسخ:
سلام
در مورد استفاده از چادر که هوا سرده و نمیتونین استفاده کنین . مرسوم هم نیست
اما در مورد کاپوتاژ مینی بوس ، اگر چنین کاری هم بکنید از مرز رازی نمی توانید بروید . مرز رازی فقط برای سواریهاست.
در مورد کاپوتاژ از گمرک باید سوال بفرمائید
سلام و بسیار تشکر از بابت پاسخ های مناسبت. من برای ایام عید قصد سفر وان با ماشین شخصی و برای اولین بار هم هست که با خودرو شخصی از کشور خارج می شوم. سوالات:
1- برای کاپوتاژ در تهران باید به کجا مراجعه کنم؟
2- در بوکینگ بیشتر هتلها پر هستش و یا چند اتاق بیشتر ندارند. آیا در ایام نوروز اگر حضوری مراجعه کنم شانس گرفتن اتاق در هتل مناسب رو دارم؟ (هتل مناسب هتل 4 ستاره به بالا و با داشتن امکانات خوب مثل بار، استخر، ... برای یک سفر کاملاً تفریحی همراه خانواده)
3- اگر امکانش باشه که قصدم اینه که برم همونجا هتل و اتاق رو ببینم و بگیرم. اما اگر ریسک پر بودن اتاقها رو داشته باشه، که ظاهرا به دلیل هجوم ایرانی ها ممکنه اینطور باشه، بهترین راه گرفتن هتل از تهران برای منی که کارت ویزا و مستر ندارم چیه؟
با تشکر...
پاسخ:
سلام
1 - گمرک تهران در جاده قدیم کرج (بغل ایر تاکسی)
2 - بله معمولا بدلیل وفور هتل در وان میتوانید جا گیر بیاورید اما اون مشخصاتی که شما فرموده اید فقط دو سه تا هتل دارند که بهتر است قبل از رفتن رزرو بفرمائید از طریق یکی از آژانسها)
3 - خیلی از آژانسهای مسافرتی با استفاده از مستر خودشون این کار رو میکنن و از شما دستمزدی ده تا پانزده هزار تومانی میگیرند
سلام.من و همسرم 8میلیون پول داریم که میخواهیم باهاش یه کاری راه بندازیم.من پیشنهاد دادم که از ترکیه پوشاک بیاریم.اینطور که فهمیدم شما برای خرید عمده استانبول رو توصیه میکنید.درسته؟میشه بفرمایید بهترین راه واسه رفتن به اونجا از تهران چیه؟البته ماشین شخصی نداریم.ممنون
پاسخ:
سلام
بهترین راهش هواپیماست اما بنظر من با این مقدار پولی که فرمودید آنچنان سودی برای شما نخواهد داشت . این مقدار خیلی کمه. چون دو سه میلیونش هم هزینه رفت و برگشتتون میشه
سلام مجدد
توی یکی از کامنت های دیگه دیدم نوشتید اون هتلی که اسمش رو بردید الان یادم نیس ارزونتر و از لحاظ امکانات خوب هست و با شبی 50 لیر
الان توی بوکینگ ارزونترین حالت شبی 60 لیرهست
امکانش نیست شماره تلفن و یاهو رو بدید من چندتاسوال دیگه هم بپرسم ؟
پاسخ:
سلام
معمولا قیمت حضوری هتل ارزانتر است . البته هتلخای ارزان قیمت کیفیت خدمات مناسبی ندارند.
لطف کنید و سوالات رو همینجا بپرسید تا سایر دوستان هم استفاده ببرند
ممنونم بابت راهنماییتون
یعنی از تبریز اتوبوس می بره به وان!؟؟
میخواهیم. کل نفرات باهم باشن در طول سفر
و یک سوالی ک پاسخ ندادید اینه ک آیا خریدی ک ارسال آن را به فروشنده میسپاریم میتواند جدا از 300 دلار سهم هرنفر حساب شود
مثلا 1000 دلار خرید کنیم و فقط ب اندازه مثلا صددلار آن را خودمان حمل کنیم
پاسخ:
سلام
بله از تبریز مستقیما اتوبوس برای وان هست
جواب سوال دوم جزو بدیهیات است . وقتی شما جنسی را می دهید کس دیگری بیاورد یعنی عملا بار همراه خودتان صفر است و می توانید تا سقف 300 دلار کالا همراه داشته باشید
سلام
آقا من از سایت بوکینگ هتل بگیرم یا شما می تونید اون هتلی که توی پست هاتون نوشتید رو برای ما هماهنگ کنید ؟
اگر امکانش هست یک تلفن بدید برای تماس
پاسخ:
سلام
از بوکینگ لطفا بگیرید
و یک سوال دیگر اینکه من اگر بخواهم بصورت گردشگری خارج از تور تعداد 20 نفررا باخودم ببرم از تبریز تا وان اتوبوس هست؟
اگر نه چطور می توان این سفر گردشگری را انجام دادو آیا
در ترکیه ب مشکل حمل و نقل و مکان برنمیخوریم؟
پاسخ:
سلام
می توانید از تبریز بلیط بخرید برای وان
قبل از حرکت به من اطلاع بدهید تا در مورد هتل کمکتان کنم
سلام و تشکر بسیاااااار زیاد بابت اطلاعات مفیدی ک دراختیار بقیه میگذارید
من اولین باریست ک میخاهم سفر خارجی داشته باشم
قصد من بیشتر تجارت است و میخاهم بدانم برای یک خرید کامل 300 دلاری پوشاک باید اولا از کدام مراکز خرید مرکز شهر اقدام کنم
2_ درصورتیکه بار خود را به فروشنده (یا هرکسی ک شما پیشنهاد میدهید) بسپارم در ازای چ مبلغی و با چه ضمانتی بار را در اصفهان به من.تحویل میدهند؟ و علاوه بر این بار میتوانم 300 دلار خرید هم با خود بیاورم!؟

3_ آیا شهر وان فقط جهت خرید پوشاک مناسب است یا خرید محصولات برقی و... هم مناسب است.
و بازار آن کجاست
4_ امکان کار در زمینه عمرانی (ساخت و ساز )و یا صادرات مصالح از طریق مرزهای عنوان شده هست؟
پاسخ:
سلام
وان برای خرید پوشاک اسپرت برای مصرف شخصی (خرید تکی) ایده آل است
اگر قصد خرید عمده دارید باید بروید بازار مرتر استانبول
بحث صادرات و اجرای سازه در کشور دیگر ، جدا از بحث مسافری است و مراحل خاص خودش را دارد که در این مقال نمی گنجد و در این مورد باید با یک شرکت بازرگانی مشورت نمائید.
از مراکزی که خرید عمده میکنید خودشان راهنمایی میکنند در مورد آوردنش - دستمزدش حدودا 30 هزار تومان برای هر کیلو هست
با سلام
آقای ضربی من به یکی از هواپیماییا زنگ زدم که گفت قیمت بلیط از وان به استانبول 850 تومنه!!!!با توجه به گفته های شما من کلی تعجب کردم،به نظرتون همشون همین قیمتن یا این آژانس این قیمتو داد ه؟؟شما پیشنهادی واسه آژانس به خصوصی دارین با قیمت مناسب؟؟؟
پاسخ:
سلام
قیمت بلیط ها نسبت به زمان پرواز و ایرلاینش فرق میکنه
شما تو اینترنت بگردید پرواز مناسب (حتی با 80 لیر) هم پیدا میکنید . بعد از اینکه پیدا کردید به آژانس مراجعه کنید و بگین من این پرواز رو میخوام . حدودا 15 هزار تومن میگیرند و اون پرواز رو برای شما می گیرند
با سلام خدمت دوستان وادمین گرامی. ما10 روز پیش وان بودیم. میخواستم واسه کسایی که قصد رفتن دارن هتل میوان(mevan) رو پیشنهاد کنم.هم خ خوب هم خ مناسب.ما یه اتاق 3نفره رو شبی 50لیر با صبحانه و نهار و شام گرفتیم.چایی هم رایگان هرموقع خواستی میتونی بری سلف و واسه خودت و بقیه تهیه کنی.واقها هتل خ خوبیه قیمتشم که فوق العادست
با سلام
لطفاً راهنمایی فرمائید قیمت لباس های برند در نمایندگی شهر وان با دیگر شهرهای ترکیه مثل استانبول و آنکارا فرق دارد ؟چقدر؟
پاسخ:
سلام
نه . معمولا قیمت یکیست
دوست عزیز نمیدونم رو چه معیار و حساب گفتید همراه اول به صرفه تره! من طبق حرف شما و مراجعه به سایت همراه اول و چک کردن هزینه هایه تماس سیمکارته خودمو بردم دوستمم ایرانسل اورد در کمال تعجب روز دوم سفر با دریافت پیامک هزینه تماسه شما بیش از 2 میلیون ریال شده است تلفنم یک طرفه شد! مبلغ قبضم 268000 تومان شد ! در حالی که کلا 4 تماس رد و بدل شده با ایران زیر 1 دقیقه داشتم و 10 پیام کوتاه!
برای دریافت پرینت ریز مکالمات مجبور به پرداخت این پول شدم بعد در کماله تعجب 200 پیام کوتاه هر کدام به مبلغ 1000 تومان برایه من ثبت شده بود ! بعد از تماس با روابط عمومی پاسخ اونها این بود که اینها پیام هایه تبلیغاتین با اینکه من هیچکدامو فعال نکردم و هیچ اسمس تبلغاتیو تو عمرم پاسخ نداده بودم ! این یعنی تبلیغات مزخرف اونارو پولشو من باس بدم این یعنی دزدی البته من پیگیر میشم و شکایت هم میکنم اگه قانونی تو این مملکت هست البته از ایرانسل هم بگم دوستم با هر زنگ 13000 تومان از شارژش کم میشد اینم یه دزدی دیگه در حالیکه با 50 هزار تومن میتونستیم سیمکارته ترکیه با حداقل 1 ساعت امکانه تماس بگیریم! پس لطفا هیچجا و به هیچکس توصیه نکنین سیمکارته این دزدارو با خودش ببره هر جا میرین سیمکارته اون کشورو به راحتی میتونین تهیه کنین
پاسخ:
علیکم السلام

اول این تعرفه ها رو ببینید بعد در ادامه توضیحش رو هم مطالعه بفرمائید

کمپین برف تا شکوفه ۹۳
   

زمستان ۹۳

انواع مکالمه

پیامک

دریافتی

داخلی

با ایران

دریافتی

ارسالی

عربستان

۱۰۰۰۰

۱۵۰۰۰ ۱۵۰۰۰

رایگان

۵۰۰۰

امارات

۱۵۰۰۰

۲۵۰۰۰

۳۵۰۰۰

رایگان

۵۰۰۰

ترکیه

۱۵۰۰۰

۲۵۰۰۰

۴۰۰۰۰

رایگان

۱۰۰۰۰

افغانستان

۱۰۰۰۰

۹۰۰۰

۹۰۰۰

رایگان

۴۰۰۰

آذربایجان

۲۰۰۰۰

۱۵۰۰۰

۵۰۰۰۰

رایگان

۱۰۰۰۰

قزاقستان

۱۰۰۰۰

۱۵۰۰۰

۵۰۰۰۰

رایگان

۱۰۰۰۰

نروژ

۱۵۰۰۰

۲۵۰۰۰

۵۰۰۰۰

رایگان

۱۰۰۰۰

سوئد

۱۵۰۰۰

۲۵۰۰۰

۵۰۰۰۰

رایگان

۱۰۰۰۰

عراق

۱۵۰۰۰

۱۰۰۰۰

۱۲۰۰۰

رایگان

۵۰۰۰

طبق این تعرفه 4 تماس زیر یکدقیقه شما باید میشده 16000 تومان و 10 تا اس ام اس داشتید که میشه ده هزار تومان جمعا 26000 تومان . اما چرا بیشتر شده است :
اس ام اس تبلیغاتی جزو دریافتی ها محسوب می شود که رایگان است و احتمالا شما پیام کوتاههای بسیار طولانی نوشته اید که هر کدام چند تا حساب شده اند والا من کمتر از یک ماه پیش یکهفته از رومینگ استفاده کردم و کلی هم پیامک دادم و راه به راه هم پیامک تبلیغاتی برام میومد و کلا قبضم شد 38000 تومان
اما با عرض معذرت تعداد معتنابهی غلط املایی در متن شما وجود داشت (علاوه بر خطاهای تایپی) بشرح زیر:

هزینه هایه تماس -----------> هزینه های تماس
سیمکارته خودم --------------> سیمکارت خودم
تماسه شما ---------------> تماس شما
کماله تعجب ---------------> کمال تعجب
برایه من --------------------> برای من
پیام هایه تبلیغاتی ---------------> پیام های تبلیغاتی
سیمکارته ترکیه -----------------------> سیم کارت ترکیه
امکانه تماس --------------------> امکان تماس
سیمکارته این دزدا --------------------------> سیمکارت این دزدا
سیمکارته اون کشور -------------------------> سیمکارت اون کشور
باسلام درنظرداریم عید نوروز94 از طریق وان به انتالیا سفر کنیم چند سوال دارم 1-چگونه می توانیم بلیط اتوبوس از تبریز تا وان را تهیه کنیم 2-هزینه بلیط وان به انتالیا چقدر است 3-ایا می توانیم به محض ورود به وان بلیط هواپیما به انتالیا را تهیه کنیم 4- مدت توقف در مرز در ایام نوروز بطر تقریبی چند ساعت است
پاسخ:
سلام
1 - بوسیله ی تماس یا مراجعه به ترمینال تبریز
2 - پرواز وان به آنتالیا بسته به زمان خرید از صد هزار تا چهر صد هزار تومان متغیر است
3 - بله می توانید اما ممکن است بدلیل نزدیکی زمان خرید بلیط و زمان پرواز ، قیمت بالاتری بپردازید
4 - این زمان به هیچ عنوان قابل تخمین نیست . ممکن است ده دقیقه . ممکن است یک نصف روز
سلام
میخواستم بدونم اگر اواسط اسفند بریم وان برای خرید لباس مردانه و بچگانه دخترانه و زنانه قیمت ها و اجناسش خوبه یا بعد از عید بهتر میشه یعنی الان بریم فقط لباس زمستانه گیرمون نیاد یه وقت بی خود رفته باشیم؟! لباس های زنانه نه مجلسی چطوره؟ بیشتر نظرات و خوندم ولی در این مورد جوابی ندیدم ممنون میشم راهنمایی کنید.
پاسخ:
سلام
تا آخر فصل فقط لباس زمستانی هست اکثرا . اگر دنبال لباس مجلسی (بخصوص زنانه) هستید در وان چنین چیزی نخواهید یافت . شهر وان بیشتر لباس اسپورت و جیر و کتان و لی هست
سلام ما پنج نفر هستیم و برای سفر نوروزی تصمیم گرفتیم به انتالیا بریم ...بدون در نظر گرفتن هزینه اقامت و خوراک (منزل شخصی هست)
هزینه سفر بصورت زمینی چه با قطار چه با هواپیما چقدر میشه؟؟
و اینکه توی عید نوروز حراجی ها دایر هستن یا نه
پاسخ:
سلام
قیمت بلیط رو که باید از آژانسهای مسافرتی بپرسید . اما تجربه ای که من دارم اینه که آنتالیا بیشتر یک مقصد توریستی تفریحی است تا یک مقصد خرید
ممنون از اینکه جواب سوالمو دادین من اهل ارومیه هستم وان هم چند بار رفتم ولی آپارتمان کرایه نکردم گفتم اگه مناسب بود از نظر قیمت و کیفیت و امنیت آپارتمان کرایه کنیم چون این هفته به اتفاق همسرم و دوستم و همسرشون سفری به وان خواهیم داشت.در ضمن پاسپورت من مهر معافیت خورده چقدر میتونم وسایل بیارم و روزهای فرد معافیت گمرکی هست یا نه تو مرز رازی.
پاسخ:
سلام
اگر پاسپورت شما مهر خورده اینبار باید جنس خیلی کمی همراهتان باشد یا از معافیت پاسپورت همراهان استفاده کنید
در مورد آپارتمان من خودم هتل رو بیشتر توصیه میکنم . بزرگترین دلیلش هم صبحانه است ! آپارتمان در وان شبی از 150 لیره به بالا هزینه دارد و اگر خواستید پیغام بگذارید تا فردی را برای اجاره به شما معرفی کنم
با سلام
من و همسرم برای اول اسفند قصد سفر به وان را داریم. قیمت هتل رویال برک میخواستیم بدونیم.
با تشکر از پاسخگویی شما
پاسخ:
سلام
این هتل برای اتاق دو نفره هر شب 180 لیره (به بالا ) قیمت دارد
سلام

اجاره آپارتمان یک خوابه برای دو هفته در شهر وان چقدر است؟
پاسخ:
شبی از 150 لیره به بالا
با سلام
قبل از هر چیز از اصلاعاتتون متشکرم دستتون درد نکنه .چند تا سوال داشتم یکی اینکه قیمت یک شب هتل فواد چقدره آیا هتل مثل هتل رویال بریک هستش یا نه در ضمن آپارتمانهای اجاره ای ترو تمیز هستن یا کیفیت پائینی دارن و شماره شخصی رو که این آپارتمانها رو اجاره میده رو چطور میتونم ازتون بگیرم .
پاسخ:
سلام
هتل فواد مثل رویال برک نیست اما هتل واقعا مناسبیه
قیمتش بین 90 تا 120 لیره برای اتاق دو نفره متفاوته
شما قصد دارید آپارتمان اجاره کنید یا در هتل بمانید؟
با سلام.
ما(5 نفر) 3اسفند قصد مسافرت به شهر وان رو داریم. با چه قیمتی میتونیم هتل 3ستاره (اکدامار) یا هتل 4ستاره (تامارا) باری هر شب بگیریم؟
پاسخ:
سلام
حدودا 150 لیر برای اتاق دو نفره
سلام.برای این که خرج رفت و آمدمون در بیاد بنظرتون چه وسایلی رو از ایران به اونجا و یا از وان به ایران واسه فروش بیاریم؟ طوری که مرز گیر ندن؟
خیلی ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
پاسخ:
سلام
در این مورد اطلاعاتی ندارم متاسفانه
۲۱ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۴۱ حسین -کریمی 10000
ضمن تشکر از شما :
1- آیا اونجا ( در طول مسیر وکنار مکان های سیاحتی وپارک ها میشه از چادرهای مسافرتی استفاده کرد مانند ایران ؟ یا محدودیت داره ؟

2- آیا با پرایدهم میشه رفت ودر صورت خرابی ماشین مکانیکی دردسترس وجود داره ومکانیک های اونا از ماشین های ایرانی سر در میارن یا خیر ؟
با سپاس
پاسخ:
سلام
من زیاد چادر ندیدم بزنن ولی فکر نمیکنم محدودیتی داشته باشه. اصولا زیاد مرسوم نیست چادر زدن
با پراید رفتنش رو که میشه رفت . البته نمیدونم اگر خراب بشه بتونن کاری بکنن یا نه . در ثانی مگه پراید ماشین ایرانیه ؟؟؟
۲۱ بهمن ۹۳ ، ۰۹:۱۱ لیلا طالبی
سلام به نظرتون برای کسی که اولین بار میخواد بره وان عید مناسبه ؟
پاسخ:
مناسب که همیشه هست فقط ایام عید هم مرز و هم خود شهرهای مقصد معمولا بسیار شلوغ هستند
اگر محدودیت زمانی ندارید من اردیبهشت رو توصیه میکنم
۲۱ بهمن ۹۳ ، ۰۸:۵۶ لیلا طالبی
سلام
مرسی از راهنمائی شما ببخشید من عید 94 میخوام با همسرم بریم وان برای اولین باره میخوام برم به نظرتون عید برم یا ماه دیگه سال چون بچه ندارم همه ماهها آزادم
پاسخ:
سلام
بهترین شرایط آب و هوایی در اردیبهشت ماه هست برای سفر به ترکیه
سلام مجدد بله چون منزل راحت تر هستیم مواد غذایی هم به مقدار کافی میبریم ممنون میشم اگر کسی رو میشناسین معرفی کنین البته اگر شرایط و قیمت ححدودی هم بتونین بگین که چه بهتر
سپاس فراوان
پاسخ:
سلام
شماره تلفن فردی رو براتون ایمیل می زنم که میتونین ازش خونه کرایه کنین
۱۹ بهمن ۹۳ ، ۲۳:۰۹ رضا از اردبیل
سلام!
من و همسرم می خواهیم بریم وان جهت خرید عید که تا وان با ماشین می ریم
ما سه فرزند داریم زیر ۵سال که آنها را نمی بریم
آیا خرید از وان برای خودمان و سه فرزند مان از نظر قیمت و تنوع جنس نسبت به ایران به سرفه است یا نه ؟
بهترین زمان برای خرید عید کی است ؟
با تشکر فراوان از شما
پاسخ:
سلام
آقا رضا با عرض معذرت اون کلمه "صرفه" هست نه "سرفه"
قبل از عید اگر تشریف ببرید فقط حراج و تخفیفات لباسهای زمستانی هست
بعد از عید هم که به درد استفاده در نوروز نمیخوره
این رو هم اضافه کنم در وان لباس مجلسی به اون صورت گیر نمیارین و بیشتر لباس اسپورت هست
اما قیمتش نسبت به ایران بسیار مناسبتره
سری به لاله پارک تبریز بزنید . اگر اجناسش مورد پسندتان بود ، آنوقت میتوانید همانها را از وان به یکچهارم قیمت تهیه بفرمائید
سلام دوست عزیز با تشکر از مطالبتون
ما سه خانواده هستیم جمعا 6 نفر با دوماشین کاپوتاژ شده عید 94 هفته دوم قصد رفتن به وان داریم
اولا میتونین راهنمایی کنین تا یه خونه برای دوشب بگیریم
ودوم اینکه برای اون زمان ایا توصیه های خاصی دارین
بسیار سپاسگذارم
پاسخ:
سلام
همونطور که در پاسخ اون یکی کامنت شما هم عرض کردم . من هتل رو توصیه میکنم اما اگر اصرار بر گرفتن خانه دارید بفرمائید تا صاحبخانه در وان معرفی کنم
باسلام.اقا ارزونترین جایی که میتونیم واسه موندن (یه شب) پیدا کنیم کجاست؟ میشه راهنمایی کنین
پاسخ:
در مورد قیمت هایی که فرموده بودین جواب همونه که به نظری که به اسم اردلان نوشته بودید دادم . با صد تا اسم دیگه هم نظر بذارین من جایی نمیشناسم که 20 لیره ای باشه. هتل خوب و مناسب در وان برای هر نفر40-50 لیره هزینه داره
با سلام خدمت ادمین گرامی.من بهمراه دوستان فردا عازم وان هستیم.فقط یه سوال.میشه اتاق یا جایی رو واسه هرنفر شبی 20تا25 لیر اجاره کرد؟ یعنی جایی میخوایم بگیریم که حداقل هزینه رو داشته باشه کیفیتش اصلا مهم نیس چون هممون پسریم و کنار میایم با وضعیتش.اگه دوست یا اشنایی دارین امکانش هست معرفی کنید؟ممنون از شما
پاسخ:
سلام
متاسفانه من چنین جایی سراغ ندارم اما اگر پیاده از مرز رد میشین . اونطرف مرز ون هایی که شما رو میبرن وان معمولا پیشنهاد مکانهای اقامتی با قیمت خیلی پایین رو میدن . البته من به هیچوجه توصیه نمیکنم
سلام
من وهمسرم قصد سفر به وان از طریق مرز رازی ار اول اردیبهشت سال آینده به صورت پیاده را داریم.در ضمن قصدمان استفاده از چادر برای سکونت است.آیا امنیت لازم وجود دارد؟
1-شب اول اقامت در سارای
2- شب دوم اقامت در اوزالپ
3-شب سوم اقامت در ارچک
4-شب چهارم اقامت در ارچک گولو
5-ادامه مسیر تا دریاچه زیبای وان واقامت در کنار آن به مدت یک هفته
6-ازیک زوج جوان و طبیعت گرد که مایل به سفر هستند دعوت به عمل می آید.در ضمن از تهران تا مرز رازی از ماشین شخصی استفاده خواهیم کرد.
سلام خسته نباشید عرض کنم خدمتتون قصد داشتم با همسرم از مرز رازی به وان برم ولی امشی از بچه ها شنیدم چند نفرو داعش گرفته توی وان . خواستم ببینم چیزی شنیدین ؟ ممنون از کمکهاتون
پاسخ:
سلام
چنین چیزی صحت نداره و "بچه ها" سر به سرتون گذاشتن
سلام
ما برای عید تقریبا 15 نفری میخواستیم مسافرت بریم، نسبت به شلوغ بودن،و اب وهوا، شما وان رو توصیه میکنید؟ و هزینه سفر برای 3، 4 روز حداقل چقدر میشه؟ یعنی هر نفر چقدر باید دنگ بزاره؟ بغیر از خرید. چیکار کنیم هزینه هامون کمتر بشه؟
پاسخ:
سلام
وان همیشه برای مسافرت عالیست. برای هر روز هر نفر صد هزار تومان حساب کنید
سلام
هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه برای دو نفر-یک ماه چقدر است؟
مرکز شهر وان یا نقاط دیگر آن
پاسخ:
سلام
اجاره روزانه آپارتمان تقریبا قیمتش با هتل یکی هست . ممکنه برای یکماه کمی تخفیف بهتون بدن
سلام استاد
می خواستم بدونم قیمت عسل در ترکیه چنده؟
و ما چهار نفری چقدر می تونیم عسل سبلان ببریم و آیا گمرگ ترکیه گیر می ده؟
پاسخ:
سلام
از قیمت عسل اطلاعی ندارم . در گمرک جنس خروجی شما باید مصداق (سوغاتی) باشه نه (تجارت)
قبل از بردن فکر فروشش رو اونجا کردید؟

با سلام وخسته نباشید من با همسرم و پسر 3ساله ام روز 22 بهمن میخاهیم بریم وان ایا از نظر شما وقت مناسبی است برای خرید برای شب عید . ایا با ماشین شخصی تا لب مرز بریم بصرفه است یا خودرو کاپیتاز کنم و سوال بعدی این که هزینه دو شب و خورد خوراک در وان برای 3 نفر چقدر است و ایا میصرفه که بریم وان خرید کتیم و بیخیال خرید شب عید در ایران شویم واز قزوین چه ساعتی حرکت کنیم که سر وقت لب مرز برای خوروج باشیم و هوی اوان در این تاریخ متعادل است و بهترن هتل از نظر قیمت و بهترین فروشگاه پوشاک با تشکر فراوان از جناب عالی
پاسخ:
سلام
برای خرید برای عید مناسب نیست چون الان تمام فروشگاههای وان لباسهای زمستانی حراج کرده اند و بقیه لباسها تخفیف ویژه ای ندارند . پاسخ بقیه سوالها را در متن پستهای وبلاگ خواهید یافت . لطفا یکی دو ساعتی وقت بگذارید و مطالب وبلاگ را از ابتدا تا انتها مطالعه بفرمائید . اگر سوالی بود که پاسخش را نگرفتید بفرمائید.
وقت بخیر
خسته نباشید

برای یه سفر دو روزه با توجه به اینکه گفتید بهتره دلار ببریم نه لیره، برای موارد واقعا اجباری(یعنی مجبوریم لیره پرداخت کنیم) حداکثر چقدر لیره داشته باشیم کافیه؟

ایا مرز رازی روزای 5شنبه و جمعه هم باز هس؟

اگه ساعت 3 از وان خارج بشیم بموقع به مرز رازی برای خروج از وان و ورود به ایران میرسیم؟

بدون هیچ خریدی هزینه دو روز اقامت(امروز صبح بریم و فردا عصر برگردیم) کلا (هزینه ماششین از ترمینال خوی تا وان و بالعکس - خروجی - خوراک - هتل مناسب)چقدره؟

ممنون از راهنمایی هاتون
پاسخ:
سلام
شما در ترکیه در تمام موارد باید لیره خرج کنید اما در صرافی به مقدار مورد نیاز دلار همراهتان را به لیره تبدیل میکنید
مرز رازی همه روزه باز هست
اگر ساعت 3 خارج شوید به موقع می رسید اما ساعتهای آخر مرز بطرز وحشتناکی شلوغ می شود و پیشنهاد من حرکت ساعت 12(به وقت ایران) از وان است
با این شرایطی که گفتید 250 هزار تومان برای هر نفر کافیست
سلام خیلی ممنون و متشکر از اینکه با این دقت و به خوبی و دلسوزانه جواب سوالهای هر کدام از بازدیدکنندگان رو می دهید خیلی مخلصیم.
من پیشنهاد سفر به وان و از آنجا به استانبول رو به اعضای خانواده دادم که برای سفر از وان به استانبول نیاز به رزرو بلیت هواپیما داریم که اگر بخواهیم با پرواز ترکیش ایر و بدون توقف در فرودگاه آتاترک پیاده شویم برای هر نفر رفت و برگشت حدودا 282 لیر نیاز هست که بسیار هزینه مناسبی است منتهی نمیدانیم که آیا اگر صبح برسیم به وان و از آنجا اقدام به تهیه بلیت نماییم گیرمان میاید یا نه راهنمابی بفرمایید ضمنا بلیت هواپما را از کدام منطقه اش تهیه کنیم.و نهایتا اگر از وان اقدام به رزرو هتل در استانبول نماییم آیا مناسبتر می شود یا خیر؟
پاسخ:
سلام
از آژانس های هواپیمایی و خود فرودگاه میتوانید بلیط تهیه بفرمائید . یکی از بهترین آژانسها FlyOne هست در تقاطع جمهوریت و کاظم کارابکیر
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام -در تائید حرفهتون برای سمیه خانم که نگران امنیت برای دو خانم در ترکیه هستند. من دوبار به اتفاق خونواده به ترکیه رفته و15 روزی اونجا بودم. باور کنید الان دختر وهمسرم را تنها به ترکیه میفرستم ولی جرات ندارم اونهارو تنها به تهران بفرستم. الان اتفاقهایی که در کشور ****** مان برای خانم ها می افتد وشما در روزنامه ها واینترنت میخونید در هیچ جای دنیا نمیافتد.
در ضمن شما برای وارد شدن به ترکیه ورفتن به وان با در نظر گرفتن تمامی جوانب کدوم مرز رو توصیه میکنید مرز بازرگان یا رازی ؟ ممنون از محبتتون
پاسخ:
سلام
اگر فقط وارد شدن به ترکیه بود مرز بازرگان. اما وقتی هدف وارد شدن به ترکیه و رفتن به وان باشد مرز رازی علی رغم تمام مسائل و مشکلاتش ، به دلیل نزدیکی با وان ارجح است. البته باز هم عوامل دیگری دخیلند . مثلا شهر مبدا. فردی که در ارومیه است شاید بخواهد از مرز سرو که به ارومیه نزدیکتر است وارد ترکیه شود و مسیر طولانی تر را درخاک ترکیه ادامه دهد.
با سلام دوست عزیز.استفاده از مطالب بی نهایت مفیدتان پایانی ندارد و از این بابت ممنونم.به علاوه طرز بیان و نگارش شیرین شما به گونه ای است که خواندن مطالب را آسان میکند.آفرین بر دفت و حوصله و بخشندگی شما.
پاسخ:
من هم از شما بابت ابراز لطف و حسن توجهتان سپاسگزارم
سلام از سرعت در پاسخگویی شما یک دنیا ممنون این دوست همسرم مهندس هستن و اون امکانی که شما درموردش گفتین مطمئنا صدق نمیکنه ایشون از این نظر میگن امن نیست که میگه به ماشین شخصی روستائی ها با سنگ و آجر حمله میکنن ( منظورم کردهای ترکیه هستش ) ببخشید که منظورم رو درست ن رسوندم
خواستم نظر شمارو بدونم
باز هم یک دنیا ممنونم
پاسخ:
سلام
سنگ پرانی بیشتر در مسیر جمهوری آذربایجان (از لنکران تا باکو) مرسوم هست و من تا بحال در این مورد در مسیر وان به چنین چیزی برنخورده ام (و حتی نشنیده ام)
نارضایتی کرد های منطقه شرق ترکیه به دلیل عدم کمک دولت ترکیه به کردهای شهر کوبانی بود که مدتهاست تموم شده و همون موقع هم به دولت خودشون معترض بودن و کوچکترین مشکلی برای توریستها پیش نیاوردن. کرد های کورمانجی رو افرادی بسیار با فرهنگ و مهماندوست میدونم . البته نه از نوع کشور خودمون که مهماندوست بودن به معنای دوشیدن مسافران هست . مهماندوست به معنای واقعی کلمه
با سلام وخسته نباشید خدمت شما که با حوصله ودقت به سوالات ما جواب میدین
راستش من دو ماهه مرتب سایت شمارو مطالعه میکنم که خیلی خیلی مفید بود برام وبر اساس گفته های شما تصمیم گرفتیم عید انشاالله زمینی و با ماشین شخصی به وان بریم ولی دیروز که همسرم با یکی از دوستان ارومیه ای که مرتب به وان میره صحبت کردیم راستش مارو ترسوند وگفت جاده ها امنیت ندارن و ماشین شخصی نرین و با اتوبوس از ارومیه برین من هم تصمیم گرفتم نظر شما رو بدونم وبر اساس اون تصمیم بگیریم حالا سوال من اینه با توجه به اینکه ما ساکن زنجان هستیم وبا وجود دوتا بچه 14 و8 ساله کدوم تصمیم بهتره آیا با ماشین شخصی بریم یا ره دیگه ایی رو پیشنهاد میدین ؟ یک دنیا ممنون بابت حوصله و لطفتون
پاسخ:
سلام
متاسفانه اون دوست همسرتون با شما صادق نیست یا اینکه از تعاونی های مسافربری احتمالا پورسانت میگیرن.

جاده ها امن هستن کاملا و هیچ چیز جای راحتی و آسایش اتومبیل شخصی رو در سفر نمیگیره (نظر شخصی منه این آخری!)
سلام ممنون از اینکه جوابم رو دادین حالا سه تا سوال دارم :
۱.آیا اعتباری به قیمت های درج شده در این سایت هست ؟
http://www.hostels.com/turkey
۲‌.امنیت مسیر بین خوی و وان چطوره چون اگه بخوام با دوچرخه برم لا اقل باید ۱۰ ٬۱۲ ساعت رو رکاب بزنم آیا تا وان چند روستا تو مسیر وجود داره اگه امن نیست تاکسی ها یا ون ها در ازای دریافت کرایه دوچرخه ام رو حمل میکنن ؟
۳. پاسپورت باید چه مدت اعتبار داشته باشه واینکه تا چه ساعتی مرز بازه
با تشکر از اینکه باحوصله جواب ما رو میدین
پاسخ:
سلام
1 - بله قیمتهاش درسته اما اگر حضوری بروید پایین تر می توانید بگیرید
2 - مسیر امن است (البته الان که زمستون هست ممکنه گرگی چیزی حمله کنه بهتون اگر با دوچرخه برین) تو مسیر دو شهر بناهای سارای و اوزالپ هست و ون ها اگر بخواین دوچرخه شما رو هم بار میزنن و میبرن
3 - پاسپورت شما باید 150 روز اعتبار داشته باشه حداقل. مرز رازی تا سعت 5 عصر و بازرگان 24 ساعته باز هستن
سلام خسته نباشید ما می خواهیم آخر هفته بریم وان ولی در خصوص معافیت بنزین از مرزهای سرو و رازی که تلفنی سوال کردیم گفتند که در هر بار سفر به ترکیه باید پول یه باک بنزین رو بدیم ولی در پیام های شما بوده' که این قضیه مثل سابق شده، لطفا در این مورد آخرین خبر رو بدین
پاسخ:
سلام
من روز چهارشنبه همین هفته از مرز بازرگان رفتم ایغدیر و جمعه عصر از مرز رازی برگشتم و از هر دو اطلاات دقیق گرفتم . معافیت سوخت به حالت سابق برگشته است
وقت بخیر
من قبلا هم چندبار از راهنمایی های جنابعالی استفاده کردم و ممنون میشم باز هم راهنمایی بفرمایید:
1- چرا از نظر امنیت خیلی ها مخالف رفتن دو تا خانم تنها به وان هستند؟
2- این 300 دلار رو چطور ارزیابی میکنن و هیچ راهی نیس که بیشتر جنس اورد؟
3- واقعا قیمتهای خوی و وان فرقی نداره؟
4- از نظر هزینه تلفن چیکار کنیم که به صرفه باشه؟
5- اگه با ماشینای ترمینال بریم وان خیلی دیر برسیم چه ساعتی می رسیم وان؟
6- برای برگشت با همین ماشینای ترمینال چیکار باید بکنیم؟
7- برای اینکه بتونیم زودتر برسیم وان چیکار میتونیم بکنیم؟(با همین ماشینای ترمینال)
8-برای یه خرید مناسب دو روز کافیه؟

با تشکر
پاسخ:
سلام
1 - برای این مخالفند که آشنایی با ترکیه ندارند و فرضشان براین است که آنجا نیز مانند کشور خودمان دو تا خانم اگر بروند مورد مزاحمت قرار می گیرند . من بارها خانمهایی را دیده ام که حتی تنها به وان آمده اند و بدون ذره ای مشکل برگشته اند . با اطمینان به شما می گویم خیابانها و معابر و اماکن وان برای یک خانم خیلی خیلی امن تر از همان مکانها در تهران است .
2 - ارزیابها شغلشان اینست و بسادگی متوجه میزان بار همراه شما می شوند. البته 300 دلار هم کم نیست ها . می شود حدود 740 لیره. و با توجه به قیمت اجناس در وان این میزان خرید کم نیست
3 - قیمتهای خوی و وان البته که با هم فرق دارند ( من متوجه نشدم در چه موردی سوال کردین. قیمت چی مثلا؟)
4 - اگر گوشی آندروید دارید بسادگی میتوانید تماس اینترنتی با ایران برقرار کنید و یک ریال هم هزینه تلفن ندهید . تمام هتلها اینترنت دارند . در غیر اینصورت از رومینگ همراه اول استفاده بفرمائید.
5 - ماشینهای ترمینال خوی صبح زود حرکت میکنند و حداکثر تا ظهر در وان خواهید بود
6 - برای برگشت یا با خود راننده هماهنگ میکنید یا از شرکتهای مسافربری که در تقاط مرکزی شهر هستند استفاده کنید
7 - در سوال 5 پاسخ داده شده
8 - بستگی داره مناسب به چی بگین . تا حالا هر خانمی که اومده وان حتی بعد از یکهفته موقع برگشتن گفته : کاش بیشتر میشد بمونم. ولی دو الی سه روز مناسب هست
ممنون که زود جوابمو دادین میخواستم بدونم هزینه هاش چقدر فرق میکنه وچه جوری بریم وان میخوایم تا مرز باماشین خودمون بریم البته اگه به صرفه تراز تور میشه اگه ممکنه هزینه هاش رو هم بگین مرسی
پاسخ:
سلام
میتونین برین خوی و از اونجا با نفری  50 هزار تومان تشریف ببرید وان.
یا با ماشین خودتون برین دم مرز و ماشین رو اونجا بذارین (شبانه روزی 3000 تومان) بعد از مرز پیاده رد بشید و با نفری 20 لیره برید وان
هزینه دیگه ای هم نداره بغیر از مبلغ خروجی
سلام اقا رضا خیلی ممنوع ازراهنمایی هاتون من به همراه همسر م اواخر بهمن برای خرید میخوایم بریم اغدیر بهتر ه خودمون با اتوبوس بریم یا با تور بهتره خودمون هم ساکن تبریز هستیم کدومش به صرفه تره
پاسخ:
سلام
با اتوبوس اگر خودتون بلیط بگیرین برین بهتره- من هفته قبل ایغدیر بودم و از اونجا هم رفتم وان
اما اگر حرف منو قبول دارین با رفتن به ایغدیر وقتتونو تلف نکنین و برین وان - بدون شک ایغدیر به پای وان نمیرسه
سلام و درود بر شما که اینقدر خوب و با حوصله جواب میدید.
من تقریبا همه نظرات رو خوندم.
از طرفی سفربا ماشین شخصی رو لذت بخشتر و راحت تر توصیف کردید و از طرفی من دودوتا چارتا میکنم میبینم با هزینه بنزین (شما حساب کنید مصرف صدی ده) و هزینه کاپوتاژ و بیمه و ...خیلی بیشتر از هزینه تاکسی از مرز (20لیر=30000 تومان) میشه.
میخوام برم جنس بیارم، پس باید برام بصرفه باشه. اگر صبح از تهران راه بیفتم میتونم قبل از 2 از مرز رازی رد بشم یا باید حتما شب رو راه بیفتم؟
پاسخ:
سلام
شما از تهران اگر با خودرو شخصی به رازی بروید حداقل 11 - 12 ساعت در راهید
بنابر این باید کاری کنید که صبح اول وقت خوی باشید
اینم یه شوخی با شما دوست عزیز : مصرف ماشینتون خیلی بالاست ها ...... من این سری با سمند دوستم رفتیم صدی هفت می سوزوند !

می خواستم بدانم چرا مسافرت با قطار را توصیه نمی کنید ممنون می شم علت آن را عنوان کنید .
پاسخ:
سلام
چون اولا قطار های ایران همگی مربوط به زمان رضا شاه است و این مطلب را با نگاه کردن به سر در سرویسهای بهداشتی قطار ها متوجه خواهید شد که هنوز نوشته "مستراح" بر سر در آن خودنمایی میکند . حال می خواهند با عوض کردن اسم قطار ها به سیمرغ و غزال و سبز و هزار و یک اسم دیگر مسافرین را گول بزنند اما امکانات این واگنها همان است که بود از جمله وضعیت وحشتناک تهویه واگنها
دوم تاخیر های طولانی - توقف های بسیار طویل و سرعت بسیار پایین قطار ها
دم مرز معطلی بسیار بالا خواهید داشت
در کل این نظر شخصی من است که حاضرم سینه خیز تا وان بروم اما با قطار سفر نکنم . تمام دوستانی هم که این کار را کرده اند بلا استثنا ناراضی و پشیمان هستند
در هر حال صلاح ملک خویش خسروان دانند اما حیف است که اولا یکروز با ازش مسافرتتان را در کوپه های قفسی تلف کنید و دوما عذاب بکشید
۰۶ بهمن ۹۳ ، ۰۱:۱۸ حسین مومن دوست
با سلام و خسته نباشید
می خواستم بدونم منظور از اینکه معافیت بنزین و برداشتن یعنی اینکه باید با باک خالی از مرز رد بشیم؟
جریمه یک باک ۵۵ لیتری چقدر میشه ؟
پاسخ:
سلام
به معنی اینه که شما برای رد شدن از مرز باید ما به التفاوت بنزین می دادید
هر لیتر 6400 تومان
باک 55 لیتری 352 هزار تومان
ممنون از اطلاعاتتون ، یه سوال داشتم من آذری هستم و زبان ترکی استانبولی هم بلدم به چه طریقی میشه خونه اجاره کرد و آیا جای خاصی وجود داره که به مسافرها خونه اجاره میدن؟ ما ٤ نفریم و برای نوروز میخواستیم بریم وان. شما مرز رازی رو پیشنهاد میدید یا مرز بازرگان ؟
پاسخ:
سلام
من مرز رازی رو پیشنهاد میکنم چون در ایام عید بازرگان بطرز وحشتناکی شلوغ هست
افرادی ممکنه در وان به شما پیشنهاد اجاره خانه بدهند ولی مطمئن نیستند.
برای اینکار قبل از رفتن در ایران باید اقدام کنید . افرادی هستند که در شهرهای ترکیه برای شما خانه تهیه کنند
با سلام و با اجازه آقا رضا، در جواب دوست عزیز مرتضی که گفته بودن 18 ساله و در حال تحصیل هستن، باید بگم که شما اگه در حال تحصیل باشید میتونید با دریافت گواهی اشتغال به تحصیل خطاب به سازمان وظیفه عمومی اجازه خروج موقت و پاسپورت دریافت کنید البته برای سفرهای تفریحی با وثیقه 15میلیون تومانی و فقط هم در همون بازه تاریخی و مقصدی که به سازمان وظیفه عمومی اعلام میکنید میتونید از کشور خارج بشید. یه راهنمایی هم بکنم و اون اینکه از دانشگاه که خواستید نامه بگیرید واسه اینکه حساس نشن و گیر ندن بگین میخوام برم دنبال کارهای معافی و نیازی نیست حتما نامه خروج از کشور از دانشگاه بگیرین اون برای سفرهای علمی و نیمه علمیه، شما که میخواین تفریحی برید همون نامه گواهی اشتغال خطاب به نظام وظیفه کافیه،
سلام ممنونم از راهنمایی هایی خوبتون ما نووز 94 میخواهیم به وان سفر کنیم 4نفر هستیم 2خانم 2آقا میخواستم بدونم با ماشین خودمون بریم راحت تریم یا با اتوبوس همدان هستیم چطور باید برویم وچه هتلی خوب قیمت مناسب است به غیراز خرید برایی تفریح خوب است یا باید به شهر دیگر ارویم خیلی ممنونم
پاسخ:
سلام
بنظر من با ماشین خودتان بروید خیلی بیشتر لذت خواهید برد . در مرکز شهر هتل زیاد است ولی هتلهای فوآد - یاقوت و اکدامار مناسبند. وان بغیر از خرید نقاط دیدنی و دریاچه زیبایی دارد
جاهای بهترین جای دیدنی وان کجاست؟
فروشگاههای آیکیا اونجا شعبه داره؟
پاسخ:
سلام
در مورد برندی که گفته اید لطفا بیشتر توضیح دهید . برند پوشاکه؟
بهترین جاهای دیدنی وان خانه گربه های وان . کلیسای آکدامار و قلعه تاریخی وان و دریاچه ی وان هستند
سلام
برای وان دلار مسافرتی به مسافران تعلق می گیره؟
پاسخ:
سلام
خیر - مگر اینکه هوایی سفر کنید
در حال حاضر مسافرتهای زمینی ارز مسافرتی ندارند
سلام دوست عزیز
من 18 سالمه تازه گواهینامه دریافت کردم و دارم درس میخونم
میخوام بدونم برای من که توی این سنم و سربازی نرفتم
میتونم از مرز خارج شم
ویه مسئله دیگه ماشین من یه سمند مدل 84 ایا میتونم پلاک ترانزیت دریافت کنم
پاسخ:
سلام
در مورد ماشینتون بله امکان کاپوتاژ داره
اما در مورد خروج از کشور باید پاسپورت داشته باشید و برای پاسپورت پایان خدمت .
موارد استثنا رو من زیاد در جریانش نیستم
سلام. من و دوستم( دوتا خانوم) از تراان برای تعطیلات نوروز می خواییم بریم وان. میشه لطفاً راهنماییمون کنید با قطار تا تبریز و از اونجا تا وان بریم بهرته یا با قطار تا خوی و از اونجا تا وان( به لحاظ امنیت منظورم هست چون دوتا خانوم تنها هستیم) . در نوروز هوای وان سرده یا معمولی؟از اونجا ب چطور میشه مرسین رو هم بریم .
ممنون از وقتی که میگذارید و حوصله ایی که برای جواب دادن به خرج میدین
پاسخ:
سلام
من قطار رو تحت هیچ شرایطی توصیه نمیکنم . میتوانید با اتوبوس به خوی بروید و از آنجا مستقیما به وان. در ایام نوروز هوان وان کمی سرد است. مرسین فاصله زیاد با وان دارد اما بهترین راه این است که از وان هوایی بروید آدانا و از آنجا به مرسین بروید
سلام وقت بخیر
سوالم اینه در اردیبهشت ماه هوا و خرید در وان خوبه؟
ممنون از شما
پاسخ:
سلام
بسیار عالیست
با سلام
ما چند خانواده هستیم حدودا 10 تا 15 نفر ، می خواهیم نوروز 94 بریم به وان به نظر شما بهترین حالت برای ارزانتر بودن سفرمان چیه؟ آیا تو وان خانه برای 4 روز اجاره داده می شه مثل سرعین ما . و در حالت کلی اگه شما با 15 نفر برید وان چگونه این سفر را انجام می دید که ارزانتر براتون در بیاد.
با تشکر منتظر جوابتون هستم
پاسخ:
سلام
بهترین راه اینه که اگر ماشین شخصی نمی برید تشریف ببرید خوی و از اونجا مستقیما بروید وان . میتوانید خورد و خوراک یکی دو روز رو هم ببرید که در هزینه غذا صرفه جویی بشه. در وان خانه اجاره ای هم هست که برای تعدادی که شما می روید بصرفه تر از هتل هست
سلام می خاستم بدونم برای آنتالیا از خوی ون یا تاکسی هست اگر هست هزینه ش چقدر؟برای عید میخاستم بدونم.ممنون
پاسخ:
سلام
آنتالیا فاصله بسیار زیادی از خوی داره و باید با هواپیما بروید
سلام مجدد
اصلا انتظار نداشتم به این سرعت جوابم و بدین .. خیلی ممنونم
با توجه به اینکه هزینه جریمه بنزین و بیمه برای ماشین سمند سورن حدودا 600 تومان میشه من بیشتر به طریق سفر با ون های خوی به وان را ترجیح دادم -- ولی از طرفی سرمای هوا منو به فکر سفر با ماشین خودم میاندازه.. در سوال قبلی منظورم از وضعیت جاده بیشتر وضعیت رانندگی و آب و هوایی بود .. یعنی در حالت برفی باید زنجیر چرخ ببندیم و خود ماشینهای ون چطور ؟ و اینکه پلیسها در بین مسیر و خود وان چقدر به ما گیر میدن .. چون خاطره پلیسهای ارمنستان و دارم و اونها شدیدا باج گیرن و به بهانه های مختلف دنبال جریمه کردن و باج گرفتنند.
از راهنمائیهاو جوابهای سریع و دقیقی که میدید بینهایت ممنون
پاسخ:
سلام
سمند سورن باکش هفتاد لیتری هست و جریمه بنزینش حدود 440 تومان میشه . از مرز رازی تا وان من تا بحال یکبار همپلیس ندیده ام . در حالتی که جاده برفی باشد ، بدلیل اینکه جاده خوی تا مرز رازی کوهستانی است شما چاره ای بغیر از استفاده از زنجیر چرخ ندارید . البته اگر رینگ آلومینیومی داشته باشید از فروشگاههای ایساکو میتوانید زنجیر چرخ ژله ای تهیه کنید که باز و بسته کردنش درست مثل این بستهای پلاستیکی هست و دو دقیقه بیشتر زمان نمی بره و بسیار آسون هست . همینطور باز کردنش .
کلا بعد از رد کردن مرز رازی مشکل خاصی با پلیس نخواهید داشت - حداقل من تا بحال نداشته ام . آذربایجان و ارمنستان پلیسهاشون فقط بفکر خفت گیری هستند اما ترکیه تا بحال من چنین چیزی ندیده ام
سلام آقا رضا
واقعا از راهنمائیهاو سوال و جوابها ممنون خیلی جالبو جامع و بدرد بخورن
من تا حالا 2 بار با ماشین شخصی به ارمنستان رفتم تابستان 90 و تابستان 93 و خیلی عالی بود البته قبل از رفتن کلی سفرنامه دوستان رو هم خوندم
الان هم میخام برای وان برنامه ریزی کنم . خیلی از سوالاتم جواب داده شده ..ولی چون یه دختر یک ساله دارم میخام ببینم به اتفاق یه خانواده دیگه (هردو یک بچه کوچک داریم) برنامه سفر از تهران به خوی و بعد از مرز رازی به وان در تاریخ 22 بهمن رفت و 24 بهمن برگشت داشته باشیم ... وضعیت جاده از مرز به بعد چطوره و حراجها شروع شده و سرما اجازه قدم زدن در پاساژها و مراکز خرید را به ما میده یا نه با توجه به بچه کوچیکمون.. در ضمن به نظر شما مرزو خود شهر وان با توجه به تعطیلی 22بهمن شلوغ میشه..
ببخشید از اینکه خیلی سوال پرسیدم و..
و باز هم ممنون از راهنمائیهاتون..
پاسخ:
سلام
الان وان هوایش سرد است . البته فروشگاهها کنار هم و گرم هستند . امنیت در جاده های وان بر قرار است . مشگلی نیست. مسیر کوهستانی و سرد و احتمالا برفیست . در تعطیلات معمولا مرز کمی شلوغ اما قابل تحمل است . از نیمه بهمن به بعد حراجی لباسهای زمستانی فروشگاهها انجام می شود
بازم ممنون از وقتی که برای پاسخ به سوالات میذارید
جسارتا این سوال بنده رو جواب ندادید:
مااحتمالاجمعه 20 بهمن میریم تا 22 بهمن یعنی یکشنبه. به شلوغی یا به تعطیلی نمیخوریم؟ چون جمعه تعطیلی ماست و یکشنبه تعطیلی اونا. همون طور که گفتم برا خرید میریم


این تاریخ حراج ها شروع شده؟

با تشکر
پاسخ:
سلام
سمیه خانم فکر کنم دارین تقویم پارسال رو نگاه میکنین.
20 بهمن دو شنبه است و 22 بهمن چهارشنبه . بنابر این نه به تعطیلی ما میخوره و نه به تعطیلی اونا
ممکنه شلوغ باشه اما تعطیلی در کار نیست
اگر ممکنه شما تقویم بهمن ماه 1393 رو ببینین اگر مشکلی بود بفرمائید
از تهران تا خوی چند ساعته
2 از مرز تا وان چند ساعته
3 کدوم منطقه وان برم برای خرید
4 چند کیلو بار هر نفر میتونه بیاره
من فقط برای خریده عمده میخوام برم
پاسخ:
بنده هم خدمت شما سلام عرض میکنم

1 - 10 ساعت (در پست های داخلی وبلاگ توضیح داده شده)
2 - یکساعت (در پست های داخلی وبلاگ توضیح داده شده)
3 - مرکز شهر (در پست های داخلی وبلاگ توضیح داده شده)
4 - 30 (در پست های داخلی وبلاگ توضیح داده شده)
ممنونم از راهنماییتون.چند تا سوال دیگه هم داشتم:
مااحتمالاجمعه 20 بهمن میریم تا 22 بهمن یعنی یکشنبه. به شلوغی یا به تعطیلی نمیخوریم؟ چون جمعه تعطیلی ماست و یکشنبه تعطیلی اونا. همون طور که گفتم برا خرید میریم

هتل رو باید از قبل رزرو کنیم؟ اگه بله چطور باید اینکارو انجام بدیم؟ هزینه هر شب اقامت در اونجا چقدره؟

ما ترک هستیم اما ترکی اونجا رو اصلا بلد نیستیم. چقدر از بابت زبان به مشکل برمیخوریم؟

این تاریخ حراج ها شروع شده؟

چطور میتونیم حداکثر صرفه جویی رو داشته باشیم و حداکثر خرید ممکن رو انجام بدیم؟ چون طبق گفته شما به ارزش 300 دلار فقط میشه جنس اورد

چطور میتونیم از معافیت یه پاسپورت دیگه استفاده کنیم بی اینکه صاحب پاسپورت رو با خودمون ببریم؟
با تشکر

پاسخ:
سلام
نیازی به رزرو هتل نیست . اتاق دو نفره از 80 لیر شروع می شود . مشکل زبان نخواهید داشت با بلد بودن زبان آذری . امکان استفاده از پاسپورت شخصی که خودش مسافرت نمیکنه وجود نداره و باید حتما باشه. اگر بخواهید حداکثر صرفه جویی در هزینه ها بکنید میتونین وان خونه اجاره کنین و با خودتون غذای یکی دو روز رو ببرین
وقت بخیر
خسته نباشید
ممنون از وقتی که برای اینهمه سوال میذارید
من و دوستم(یعنی دو نفر خانم) میخوایم بریم وان برای خرید و احتمالا یک شب هم بمونیم. به نظر شما شب کجا میتونیم بمونیم که امنیت داشته باشه؟ و دوم اینکه از چه نظر احتمال داره برای ما مشکلی پیش بیاد و چه احتیاط هایی باید داشته باشیم که به مشکل برنخوریم؟

با تشکر
پاسخ:
سلام
هتل آکدامار واقع در خیابان کاظم کارا بکیر مکان مناسبیست . هم راحت است و هم اینترنت دارد و هم در جوار مراکز خرید است . محیط و قیمتش هم مناسبه . به لحاظ توصیه های ایمنی بشدت توصیه میکنم از اعتنا و اطمینان به اشخاص متفرقه پرهیز کنید و در مرز به هیچ عنوان چیزی برای بردن از مرز قبول نکنید حتی یک چوب کبریت . اگر بتوانید از حیله های هموطنان در امان بمانید در وان و با اهالی آنجا به مشکلی بر نمی خورید
سلام
من میخواستم یه سفر توریستی به استانبول داشته باشم اما اطلاعی از اینکه چه زمانی برای رفتن مناسبه ؟چه زمانی حراجی هست ؟کجاها برای خرید مناسبه؟و آب وهوای استانبول کی برای مسافرت مناسبه ندارم
لطفا راهنماییم کنید
ممنون
پاسخ:
سلام
الان که هوای استانبول بسیار سرده
انشاء الله زمان مناسب سفر از نیمه ی اسفند به بعد است
ممنون که بموقع جواب میدین
معذرت میخوام یک سوال دیگه داشتم این هزینه ای که فرمودین فقط برای رفت و جای خواب و برگشت بود درسته؟ هزینه نهار و شام که اونجا صرف میشه جداست؟ با این حساب پس یک روز وان بدون هیچ خرید و گردشی نزدیک دویست تومن هزینه بر میداره برای ما درسته؟
پاسخ:
حدودا بله
سلام
سایت خوب و کاملا مفیدی دارید از زحماتتون تشکر میکنم.
جناب من اولین بارمه که میخوام به وان سفر کنم ساکن خوی هستم.اگه بخوام با تاکسی مستقیم از خوی به وان سفر کنم و دوتا جای دیدنی تو وان برم این وسط هم حتما یک وعده غذایی رو اونجا هستم میتونم تا شب به خوی برگردم؟ اگه میتونم تقریبا بدون احتساب خرید هزینه ای که باید پرداخت کنم چقدر میشه اگه نمیتونم برگردم و شب بمونم هزینه ام چقدر میشه و اینکه از وان واسه خوی تاکسی مستقیم هست یا باید بیام مرز از اونجا بیام خوی و هزینه هرکدام چقدر میشه؟
پیشاپیش از پاسختون تشکر میکنم
پاسخ:
سلام
اگر صبح ساعت 8 از ترمینال خوی برین وان 45 تومن کرایه دارین + 28 تومن خروجی+ کرایه برگشت
اگر هم شب بمونین که حدود 60-70 هزار تومان بهش اضافه میشه
سلام
به نظر شما اواخر بهمن زمان مناسبی هست برای رفتن به وان، هم از نظر آب و هوا هم از نظر خرید(آیا در این زمان حراج وجود دارد)،هم از نظر امنیت؛اگر زمان مناسبی نیست شما چه زمانی را مناسبتر میدانید(البته تا قبل از نوروز94) وسوال آخر برای سفر یک زوج (جوان سرحال پرانرژی) کدام نوع سفر به وان را توصیه میکنید(مبدا اراک)
در ضمن از صبر و شکیبایی و دقت مناسب در جواب های شما به سوالات دوستان تشکر میکنم.
برقرارباشید.
پاسخ:
سلام
آخر بهمن زمان خوبیست . من مسافرت زمینی با خودرو شخصی رو توصیه میکنم. اگر با خودرو شخصی ممکن نباشد میتوانید به خوی بروید و از آنجا از طریق مرز زمینی رازی به وان بروید با هزینه بسیار کم
سلام خسته نباشید ما قصد سفر نوروزی به وان رو داریم و از اونجا با هواپیما به استانبول میخواستم بپرسم قیمت های اجناس در وان با استانبول چه قدر فرق داره؟
چون اگر خیلی فرق نداشته باشد ما وان و رو از سفرمون حذف کنیم بریم یک راست استانبول چون وان و فقط واسه خرید میریم
پاسخ:
قیمتها در همه جای ترکیه معمولا یکسان است . ممکن است استانبول کمی (خیلی کم) ارزانتر باشد آنهم بخاطر هزینه ی حمل و نقل
ممنون از جواب شما
یعنی از خوی ماشین برای مرز یا وان بصورت معمول وجود نداره و باید حتما ماشین دربستی بگیرم
اگر ماشین یکسره برای وان داشته باشد بصرفه است یا برم مرز و بعد با ماشین های ترک برم
اگر در مورد زندگی در وان اطلاعاتی دارید لطفا مختصر اعلام نمایید
باز هم تشکر فراوان بابت جوابگویی شما
پاسخ:
اگر بتوانید صبح ساعت 8 ترمینال خوی باشید هم برای مرز و هم برای وان مستقیم ماشینهست . اما اگر دیر برسید معوملا مسافری نیست و باید دربست بروید
اگر مستقیم بروید وان بصرفه تر است . کرایه مستقیم ترمینال خوی تا وان 45000 تومان است و کرایه ون ها از مرز تا وان 20 لیره
در مورد زندگی دروان گفتنی فراوان است . اگر مورد خاصی مد نظرتان است بفرمائید
با سلام
اقا واقعا دمت گرم چقدر با حوصله جواب می دهی
من فردا می خوام از کرمانشاه با ماشین خودم برم ولی چون تنها هستم جریمه بنزینه صرفه نداره ماشین ببرم اونطرف (مدارکم کامله)
چندتا سوال دارم لطفا جواب بدهید
1- مرز رازی پارکینگ درست وحسابی که امن باشه داره که ماشین رو تا اونجا ببرم
2- اگه پارکینگ توی خوی پیدا کردم این تاکسی های وان همیشه هستند یا باید برنامه ریزی داشته باشم و قیمتشون چقدره
3- این جریمه بنزینه تغییر نکرده
4- من یه مقداری سنگ ساختمانی و یک بلوک میخوام با خودم ببرم مرز به من گیر نمی دن و چقدر وزن بار می تونم با خودم ببرم
خیلی از شما ممنون و متشکرم
پاسخ:
سلام
پارکینگ رازی روباز و خاکی هست. بهتر است چادر بکشید روی ماشین
ماشین برای مرز معمولا باید دربستی بگیرید یا چند نفر باشید با هم یک ماشین بگیرید
جریمه بنزین لیتری 6300 تومان هست
بار همراه باید بقدری باشه که تجاری محسوب نشه و بشه اسمش را "بار همراه مسافر" گذاشت ولی فکر نمیکنم برای نمونه سنگ مشکلی باشه
۱۰ دی ۹۳ ، ۰۷:۴۰ محمد جعفری
سلام.میخواستم بدونم از ایران دلار ببرم یا یورو به سرفه است؟برای زندگی همیشهگی میخوام برم.کل سرمایه ام رو میخوام ییرم.ممنون
پاسخ:
سلام
دلار ببرید بهتر است . البته درستش به "صرفه" هست
سلام
ببخشید مزاحم شدم.من یکبار 4 سال پیش به ایغدیر و 3 سال پیش به استانبول خانوادگی رفتم و خاطرات خوبی دارم. به لطف خدا امسال ماشین خریدم و میخواستم عید برم مسافرت. بندر عباس رو انتخاب کرده بودم که با کمی تحقیق از اینترنت به خاطر مسافتش (رفت و برگشت)4000 کیلومتر و بقیه هزینه ها منصرف شدم. تصمیم گرفتم دوباره عید به ایغدیر برم چند تا سئوال برام پیش اومد اگه لطف کنین.
1- من اهل تبریز هستم اگه بخام عوض ایغدیر به وان برم بجز مرز بازرگان کدام مسیر امنیت داره تا خانوادگی برم(3 نفر).
2- در کل پیشنهاد شما اینکه برای 4و5 روز وان خوبه یا ایغدیر ( من سال تقریبا 90 مسافرخانه را در ایغدیر 30 لیر دو تخته بدون صبحانه گرفته بودم.)
3- اگه پیشنهاد خاصی دارید ممنونم
- جهت اطلاع از تبریز تا ماکو بلیط اتوبوس 9 هزار تومنه
تشکر
پاسخ:
سلام
مرز ها همه امن هستند
میتوانید از مرز رازی خارج شوید
من وان رو بهتر از ایغدیر میدونم . برای هر نفر در هر روز صد هزار تومان هزینه مسافرت در نظر بگیرید
جناب آقای رضا سلام
7 دی فرمودید که حراجی های مر بوط به سال نو تموم شده است خواهشا بیشتر توضیح بدهید چون من قصد داشتم فردا از تهران راه بیافتم
پاسخ:
سلام
حراجی ها و تخفیفات آخر سال میلادی معمولا تا 31 دسامبر است و بعد از آن رونق چندانی ندارد . فعلا بهتر است صبر کنید تا اواسط بهمن
سلام
من میخوام بااتوبوس تااستانبول برم آیاامکان هست؟ حد اکثرزمان ماندن درترکیه بصورت مسافرچندروزه؟ آیامیشه به جای هتل خونه ی شخصی اجاره کرد؟
پاسخ:
سلام
بله امکانش هست . شما با یکبار خروج تا 6 ماه میتوانید در ترکیه بمانید و امکان اجاره خانه هم وجود دارد
با سلام و عرض ادب
من رضا هستم حدود دوسه ماه است که سایت شما را مطالعه میکنم سایت بسیار جالب و پرمعنا هست خواستم تشکر کنم از زحمات و فقط زیادی که برای سوالهای خوانده گان گذاشته و پاسخ را دقیق و با حوصله جواب مدهید تشکر ویژه نمایم ( من 10 آذر سوال پرسیده بودم دیگه ناامید شده بودم امروز که جواب خوندم ارادتم بشما زیاد شد . )
پاسخ:
سلام
چرا نا امید ؟مگه پاسخ سوال دیر شده بود؟
معمولا سوالها به فاصله ی حداکثر یکی دو ساعت جواب داده میشن
ممنون از جواب سریع و وبلاگ خیلی خوبتون
امیدوارم ادامه داشته باشه و برای شهرهای دیگه هم این اطلاعات گذاشته بشه
خوبی وبلاگتون اینه که واقعا به روز هست ... بخصوص هزینه ها
ممنون و خسته نباشید
ممنون از اطلاعات بسیار خوبتون
یعنی واسه کسی که سربازی نرفته اگه دانشجو باشه پاسپورت موقت هم نمیدن
پاسخ:
سلام
پاسپورت به دانشجو تا اونجایی که من میدونم در موارد خیلی نادر مثلا شرکت در المپیادها داده میشه و بغیر از اون به افراد ذکوری که پیایان خدمت یا معافیت دائم نداشته باشن اجازه ی خروج از کشور داده نمیشه و باید قاچاقی برن
میخواستم بپرسم واسه مسافرت به وان ویزا نیاز نیست؟؟
برای پسری که دانشجوئه و سربازی نگذرونده پاسپورت صادر میشه؟ چقدر طول میکشه؟
ممنون از حوصله و پاسخ های جامع تون
خسته نباشین
پاسخ:
سلام
برای پسری که سربازی نرفته ، کارت پایان خدمت یا معافیت نداره پاسپورت صادر نمیشه (مگر اینکه 50 سال به بالا داشته باشه که بعیده تا اون موقع پسر باشه )
سفر به ترکیه نیازی به ویزا نداشته و فقط پاسپورت کافی است
سلام. می خواستم بپرسم حراج زمستانه وان کس هست. من یه دختر 1 ساله دارم بنظرتون برای مسافر ت یک روزه ببرم یا هواش خوب نیست؟
پاسخ:
سلام
حراج سال نو میلادی همین الان هست و حراج زمستونی اواسط اسفند به بعد. الان هوای وان سرد هست .
با سلام میخواستم یدونم برای خرید تو این روزها وان بهتره یا ارزروم ممنون
پاسخ:
سلام
هر دوتاش خوبه اما وان نزدیکتر و هزینه اش کمتره
سلام. از راهنماییهایتان خیلی ممنونم. ببخشید آیا در ژانویه اجناس را حراج میزنند؟ از کی تا چند روز؟ تاکسی ها را در خوی از کجا پیدا کنیم؟ آیا ونهای مرز تاوان امنیت دارند؟ سفر با قطار شرایطش چه طور است؟ آیا قطار هرروز میبرد ودر کجا پیاده میکند؟ آیا کیف کفش در وان هست؟ ؟
پاسخ:
سلام
بله از اول دی تا ده پانزده روز- ترمینال خوی- بله - بسیار افتضاح است - هفته ای دو روز - در راه آهن وان- بله
با سلام
ما میخواهیم بریم "وان" و از اونجا هم به "استانبول" با ماشین شخصی و حدودا 6 شبانه روز درضمن 2 نفر هم هستیم به نظر شما:
1- با ماشین شخصی بریم هزینه ها کم میشه یا زیاد؟
2- اگه بخواهیم خرید هم بکنیم چند کیلو میتونیم بیاریم؟(منظور لباس)
3-در ضمن میشه بگین این معافیت کالا چیه؟

با تشکر
پاسخ:
سلام
هزینه رفتن به استانبول بدلیل قیمت بالای بنزین در ترکیه اصلا بصرفه نیست . توصیه میکنم تا وان بروید و از آنجا با هواپیما به استانبول سفر کنید
خرید شما به ازای هر نفر نباید از 300 دلار (یا معادل آن) تجاوز کند
معافیت کالا همان میزان 300 دلاری است که هر نفر در طول یکسال میتواند یکبار از آن استفاده کند (کالای همراه مسافر)
با سلام و عرض ادب
لطف نموده در خصوص معافیت سوخت راهنمائی های لازم را ارائه فرمائید
پاسخ:
سلام
معافیت سوخت مربوط به قبل بوده و از اول مهرماه هیچ معافیتی وجود ندارد و شما در موقع خروج اتومبیلتان از مرز باید بازای هر لیتر باک ماشینتان( چه پر و چه خالی) مبلغ 6300 تومان بپردازید
سلام و تشکر بابت راهنمایی و و حوصله شما . من قصد دارم برای خرید پوشاک به همراه همسرم و پسر 6 ساله ام به وان برم شما چه راهی پیشنهاد میکنید با اتوبوس برم یا با ماشین تا لب مرز رازی برم و با ون برم تا وان در ضمن اگه خریدمان زیاد باشه اونجا هم مثل استانبول هستند کسانی که بارمونو بیارن ایران؟ متشکرم
پاسخ:
سلام
با توجه به وضعیت آب و هوا الان اتوبوس گزینه مناسب تری هست
بله در وان اگر خرید عمده داشته باشید هستند افرادی که با دریافت هر کیلو 18 تا 30 هزار تومان بار شما را در ایران تحویل بدهند
سلام
من نوروز امسال آنتالیا بودم و حالا قصدسفر به وان را دارم 3 سوال دارم
1. از نظر معافیت مشکل پیش نمیاد و جریمه نمیشم?
2. اگه با سواری از خوی برم وان تا چه ساعتی میتونم از مرز رد بشم? و از طرف وان نهایتا تا چه ساعتی میتونم برگردم? چون عصر میرسم خوی میخوام همون موقع با
سواری برم وان شب بمونم فرداش خرید کنم و شبش برگردم. امکانش هست؟
3. ساعت کاری بازار مرزی و مراکز خرید سرو تا کی هست یعنی من ساعت 5~6 برسم فرصت کافی برای گشتن و خرید دارم?
پیشاپیش از راهنماییتون سپاسگذارم
پاسخ:
سلام
از اول مهرماه معافیت سوخت کلا برداشته شده و شما در هر حالت باید مابه التفاوت سوخت بپردازید. در مورد معافیت کالا هم اگر پاسپورتتون مهر استفاده از معافیت نخورده باشه میتونین استفاده کنین
اگر تا ساعت 4:30 عصر خودتون رو به مرز رازی برسونین میتونین رد بشین. از طرف وان (چون ساعت ترکیه یکساعت و نیم عقب تر از ایرانه) باید حداکثر ساعت 14:00 (یعنی 15:30) به وقت ایران از وان خارج بشین که تا بسته شدن مرز بتونین خودتون رو به مرز رازی برسونین
در رازی بازار مرزی وجود نداره (جمعش کردن) و در سرو هم بازارش آنچنان چنگی به دل نمی زند
راه بهتر اینه که شما برگشتتون و از مرز بازرگان برگردین چون اونجا شبانه روزی هست اما حدود 300 کیلومتر باید رانندگی کنید
آیا از خوی به وان مینی بوس وجود دارد یا فقط تاکسی است
پاسخ:
فقط سواری
۲۲ آبان ۹۳ ، ۱۲:۳۰ وحید محمدی
ممنون از پاسختون
قصد من از کار تو اونورا موندن واسه همیشه است
میخواستم بدونم من تو اگه بخوام بیام شهر وان برا کار اگه همینجوری بخوام بیام و دوسه روز بمونم و دنبال کار بگردم کجاها باید برم برای پیدا کردن کار؟
واینکه هزینه ی اجاره کردن یه اتاق کوچیک حالا هرجای شهر چقدره؟
و آخرین سوال این که با شناختی که از شما پیدا کردم تو این سایت با توجه به مطالب و جواب هاتون میخواستم از شما مشورت بخوام که چجوری من بیام و وان و مشغول به کار بشم و خونه اجاره کنم و ... هر چی که بنظر شما صلاحه با توجه به تجربیات شما ؟ لطفا منو راهنمایی کنید چون میخوام آیندمو بسازم!!
خیلی ممنون از شما
پاسخ:
سلام
در مورد هزینه های مسافرت و اقامت و خورد و خوراک در وان در پست های وبلاگ توضیح کافی هست ولی متاسفانه در مورد کاریابی در وان من اطلاعات چندانی ندارم
۲۱ آبان ۹۳ ، ۱۱:۳۵ وحید محمدی
با سلام خدمت شما دوست گرامی و ممنون بخاطر مطالب های مفید و کمک به دوستان .
ببخشید من بیست و یک سالمه و تخصصم جوشکاریه جوشکاری برق و co2 و برای کار میخواستم بیام ترکیه پایان خدمت و پاسپورتم دارم حالا سوال های من از شما اینه که:
کدوم شهر برای من واسه کار خوبه؟
من اگه اومدم از کجا میتونم واسه پیدا کردن کار اقدام کنم؟
دستمزد یه جوشکار تو ترکیه چقدر هست؟
یکی از آشناها بهم گفت که فعلا برای شروع شهر وان گزینه ی خوبیه بنظر شما درسته؟
و سوال آخر این که من با چقدر پول میتونم بیام و دو سه روز تو شهر وان بمونم و کار پیدا کنم و مشغول بشم؟
ببخشید که سوالا زیاد شد خیلی ممنون میشم منو راهنمایی بفرمایید .
پاسخ:
سلام
من امروز تو همین ایران یکربع کار جوشکاری داشتم و ازم 80 هزار تومان دستمزد گرفتن !
در این مورد من خودم هم اطلاعات زیادی ندارم چون بار اوله که چنین موردی درخواست میشه
اما میدونم که قبل از درگیریهای عراق ، تو اربیل عراق دستمزد جوشکار حدود 5 میلیون تومان در ماه بوده
۱۸ آبان ۹۳ ، ۰۹:۵۸ جلیل شهباز
سلام
ممنون از مطلب مفیدتون
چند تا سوال داشتم
1.خرید دروان با دلار راحت تره یا لیر؟برای مخارج خوردوخوراک چطور؟
2.آیا قیمت اجناس در وان با استانبول فرقی داره؟
3.آیا قیمت ها در وان نسبت به ایران جوری هست که ارزش رفتن داشته باشه؟
4.آیا وان هم مثل استانبول زمان های ویژه حراج داره؟
5.برای خرید در وان مکان خاصی رو پیشنهاد میکنید؟
پاسخ:
سلام
1 - با لیر راحت تره منتهی دلار از اینجا ببرید و  اونجا چنج بفرمایید
2 - زیاد فرقی نداره
3 - بلی ارزش رفتن داره
4 - بله
5 - بله - مرکز شهر

جوابها رو بسیار خلاصه گفتم چون به کرات در این مورد تو وبلاگ توضیح داده شده . لطفا مطالعه بفرمائید و اگر باز هم سوالی بود در خدمتیم
سلام بابک هستم از رشت ممنونم از راهنماییهای خوب شما چند تا سوال داشتم 1-نزدیکترین مسیر از رشت تا مرز البته من نمی خوام ماشینمو کاپیتاز کنم و میخوام لب مرز بزارم 2- الان توی این فصل هوا چطوره؟ 3 - با در نظر گرفتن جنگهای گروه داعش امنیت مرز چطوره؟
پاسخ:
سلام
در حال حاضر امنیت نسبی برقرار است
شهر مقصد را مشخص نکرده اید ولی نزدیکترین مرز زمینی ترکیه به رشت مرز بازرگان است که باید از طریق تبریز - مرند - ماکو - بازرگان اقدام بفرمائید
در مورد آب و هوا لینک مربوطه در پست همین وبلاگ قرار داده شده که از طریق آن می توانید آب و هوا را در روزی که تصمیم به مسافرت دارید رصد کنید .
سلام

ممنون راهنمایی عالیتون

من و همسرم میخواهیم مسافرت نوروز بریم وان بره گردش و بیشتر خرید به نظر شما با تور بریم یا هتل رزرو کنیم و خودمون ار تبریز بریم

در ضمن عید قیمتها گرونتره عین ایران یا فرقی نداره اگه شماره یک هتل خوب و ارزون و مطمئن هم دارین ممنون میشم تو سایت بزارین

و اوضاع اونجا بنظر شما عید از لحاظ سیاسی بهتر میشه بالاخره شما صاحبنظرین

ممنون از پاسخگویی سریعتان
پاسخ:
سلام
بلحاظ قیمت ها فرقی نداره اما کمی شلوغ هست در ایام عید (معمولا همه شهرهای نزدیک به مرز ایران شلوغ هستند در ایام عید) . اگر با خانواده باشین و بخصوص اگر بچه کوچک همراهتون هست من اتوبوس یا تور رو پیشنهاد میکنم . در مورد هتل لینک مربوط به هتلها در پست مربوطه هست . اما در مورد اوضواع سیاسی واقعا نمیشه پیش بینی کرد . من هم امیدوارم که تا اون موقع اوضاع کاملا به وضع عادی برگرده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">