راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

مرجع سریع مسافرین زمینی ترکیه

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۱:۲۰ ب.ظ

سلام

از اونجائیکه مشاهده میشه برخی از دوستان حوصله ی خواندن تمام مطالب وبلاگ رو ندارند و دنبال راه میان بر ! می گردند و همچنین برای راحتی آن دسته از خوانندگان عزیز وبلاگ که هدفشون کسب اطلاعات در یک مورد خاص هست ، پست جاری به عنوان مرجع عمل کرده و شما رو از گشت و گذار بیمورد در وبلاگ خلاص میکنه. هر چند که توصیه اکیدم به دوستانی که قصد مسافرت زمینی به ترکیه (بخصوص شهر وان ) رو دارند اینه که چند دقیقه ای وقت بذارن و مطالب وبلاگ رو از ابتدا تا انتها (به همراه نظرات و سوال و جوابهای دیگر خوانندگان) مطالعه بفرمایند .


برای شروع به سفر زمینی با خودرو شخصی - مدارک و مراحل لازم برای کاپوتاژ خودرو - دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی - دریافت کارت مالکیت بین المللی خودرو و پلاک ترانزیت ، لطفا اینجا کلیک کنید

یکی از مهمترین مسائل در مورد مسافرت با خودرو شخصی به ترکیه ، بیمه خودرو است که عدم توجه به آن باعث اتلاف وقت و هزینه بسیاری در هنگام عبور از مرز خواهد شد. برای اطلاع از چگونگی و مراحل دریافت بیمه،  اینجا را مطالعه فرمائید .


در مسافرتهای داخلی ، بدلیل ارزانی سوخت در کشور ، هزینه بنزین ممکن است به چشم نیاید . اما در سفر به ترکیه چنین نیست. برای اطلاع از وضعیت سوخت در ترکیه و نحوه ی مدیریت سوخت خودرو در مسافرت به ترکیه ، اطلاعات مورد نیاز را از اینجا بگیرید.

برای خروج از کشور باید عوارض پرداخت کنید . اطلاع از مبلغ عوارض و پرداخت آن در شهر خودتان ، می تواند شما را از ایستادن در صفهای طولانی بانک در گمرک ، بی نیاز کرده و در انرژی و هزینه و زمان با ارزش مسافرتتان صرفه جویی کنید . برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید .

پلاک ترانزیت را چطور و از کجا بگیریم ؟ چه زمانی نصب کنیم ؟ به چه نحوی نصب کنیم ؟ و بقیه مطالب را در مورد شماره پلاک بین المللی خودرو های عازم خارج از کشور ، از اینجا بگیرید.

زمانی که به مرز رسیدید کارهای اداری را از کجا شروع کنید؟ مراحل اداری خروج از مرز را چگونه بدون معطلی و سریع انجام دهید؟ جواب این سوالات را از اینجا بگیرید .

خروج از مرز بصورت  پیاده  چه فرقی با عبور از همان مرز با خودرو دارد؟ برخی مراحل عبور از مرز برای هر دو گروه یکسان و برخی متفاوت است . مطلب کامل را از اینجا بخوانید .

پس از خروج از ایران ، اولین قدم انجام دادن مراحل گمرکی مربوط به کشور ترکیه است . برای اینکه زیاد معطلی نداشته باشید (بخصوص اگر زبان ترکی یا زبان آذری بلد نیستید ) ، توصیه های بدردبخور و سیر مراحل عبور از گمرک ترکیه را از اینجا بگیرید.

از گمرک که خارج شدید، اولین قدم بعد از ورود به ترکیه ، مشخص کردن مسیر و دانستن آدرس های اولیه و شهرهای بین راه است . چه سواره از مرز رد شوید و چه پیاده ، از اینجا میتوانید اطلاعات ضروری مسیر مرز تا شهر وان را بدست بیاورید .

یکی از اصلی ترین دغدغه های مسافران ارز کشور مقصد است . آیا ارز را در شهر خودمان تهیه کنیم ؟ چه نوع ارزی به ترکیه ببریم؟ چطور آرز های بین المللی را به واحد پول کشور میزبان تبدیل کنیم ؟ کلا چکار کنیم که در مورد ارز سرمان کلاه نرود؟ اینجا را بخوانید.


هیچ چیز در یک مسافرت خارجی بدتر از این نیست که وسط مسافرت متوجه شوید پولتان ته کشیده و باید مسافرت را نیمه کاره رها کنید یا از خرید هایتان چشم پوشی کنید . برای اینکه قبل از سفر ، دورنمایی از هزینه های اقامت در هتل و نیز خورد و خوراک و ایاب و ذهاب داشته باشید اینجا را مطالعه بفرمائید .

قسمت جذاب سفر به ترکیه (بخصوص وان) ، خرید است . اگر شما نیز برای تهیه پوشاک مورد نیاز خود و خانواده ، قصد خرید ارزان و مطمئن و شیک از ترکیه را دارید . توصیه های طلایی خرید را از اینجا بگیرید.

نقشه راه ، شما را از آدرس پرسیدن های مکرر بی نیاز میکند . نقشه های توریستی شهر ها و مسیر بین آنها و همچنین نقشه راههای ترکیه با زوم بالا را از اینجا دریافت کنید . بهتر است یک نسخه از آن را روی موبایل یا تبلت یا نوت بوک خود داشته باشید.

نقشه های قبلی ، شما را به شهر مورد نظر می رسانند . اگر مقصد شما وان است  نقشه توریستی شهر وان به زبان فارسی را هم از اینجا گرفته و همراه داشته باشد. به درد می خورد !

دوستانی که برای بار اول با خودرو شخصی بخارج از کشور مسافرت میکنن ، میتونن نمونه برگه کاپوتاژ رو اینجا ، نمونه بیمه ترکیه رو اینجا ، نمونه برچسب IR رو اینجا و نمونه گواهینامه بین المللی رو اینجا مشاهده کنند

قبل از سفر از نرخ تبدیل ارز حتما با خبر باشید . ضمنا بررسی و چک کردن وضعیت آب و هوا را هم فراموش نکنید تا مسافرت به کامتان تلخ نشود. چه جوری ؟؟ یک نگاه به اینجا بیاندازید .

نگرانی اکثر مسافرین اینست که با خود دلار ببرند یا لیره . من بردن دلار یا یورو را پیشنهاد میکنم . دلایل موجهی هم براش دارم که از اینجا میتونید بخونید .

چقدر پول برای سفر به وان لازم داریم؟ شاید خواندن این قسمت شما را آگاه کند که بر خلاف تصورتان ، هزینه سفر به وان از هزینه سفر به خیلی از شهرهای کشورمان ارزانتر است . برای اینکه بدانید موجودی جیبتان کفاف سفر به وان را خواهد کرد یا نه ، اینجا را مطالعه کنید.

اگر بعد از خوندن مطالب بالا فکر میکنین که ایکاش کمی بیشتر راهنمایی انجام می گرفت ، به عبارت دیگر دنبال یک لقمه آماده برای اطلاع از مراحل گذر از مرز هستید ، راهنمای تصویری گذر از مرز رازی رو از اینجا ببینید.


لطفا اگه سوالی به ذهنتون رسید قبلا در پست مربوطه گشتی بزنید . معمولا قبلا به این سوال جواب داده شده . اگر هم سوال جدید هست در قسمت نظرات مربوط به همون پست ، نظر رو بصورت عمومی بنویسید تا به سرعت ! پاسخ داده بشه.ضمنا اگه رفتین و برگشتین ، نرین حاجی حاجی مکه ! تجربیات رو در اختیار بقیه دوستان هم قرار بدین . عکس و سفرنامه اگه بفرستین خوشحال میشیم (همه مون) به اسم خودتون تو وبلاگ منتشر کنیم .

دوستان عزیزی هم که احساس زرنگی کشتتشون !!! و یا به دلیل عدم وجود استعداد نوشتن یا دلایل دیگه فیزیکی !!! مطالب این وبلاگ رو کپی و به اسم خودشون منتشر میکنن لطفا ....... بکشن و اسم منبع رو بیارن والا تو مطلب بعدی مجبورم بگم بگم ! راه بندازم!!!!!!!

موفق باشید


توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .

نظرات  (۱۳۸)

سلام. 1- شهرهای مثل ترابوزون. سامسون، ماردین، ارزروم و... فرودگاه دارند یعنی میشه از فرودگاهای ایران بلیط بگیری بری.
2- اصلا بفرمایید شهر یا استان هایی که در ترکیه فرودگاه دارند کدامند ؟
پاسخ:
این شهر هایی که گفتید فرودگاه دارند اما از ایران پرواز ندارند
سوال دومتان لیست بسیار مفصلی است که میتوانید از اینترنت بسادگی بیابید
سلام اقا ضربی سفرنامه ای که داخل تلگرام گذاشتید چرا باز نمی شود
پاسخ:
فایل پی دی اف هست
من تست کردم مشکلی نداره
احتمالا برنامه ی باز کردن پی دی اف در سیستم شما دچار مشکل است
سلام وقت بخیر. ما تور زمینی به وان گرفتیم. ایا به تور زمینی دلار به نرخ دولتی میدن؟
پاسخ:
سلام - خیر - ارز مسافرتی فقط برای مسافرتهای هوایی پرداخت می شود
باعرض سلام خدمت اقای ضربی ماقصدداریم زمینی به استانبول بریم .سایتهای زیادی راجستجوکردم ولی مسیرهای زیادی راگفتن که همه متفاوته میشه ازشماخواهش کنم کوتاهترین مسیر را ازتبریز تا استانبول بفرمایید وراهی را که اگرخودتون زمینی بخواهید بروید بهتره ممنون
پاسخ:
سلام - از طریق مرز بازرگان - آغری - ارزروم - آنکارا و استانبول
سلام اقا ضربی برای رفتن از ارزروم به ترابزون چند مسیر میشه رفت لطفا نام شهرهای که از ان رد میشه برام مشخص کنید و لطف کنید بگید کدوم مسیرها با صفا تره ممنون
پاسخ:
سلام
در این مورد بهترین راهنما مطالعه سفرنامه هایی است که دوستان از سفرشان به ارزروم و ترابزون نوشته اند با کلی عکس
در قسمت سفرنامه های سایت اصلی مشاهده بفرمائید لطفا
Turktravel.ir
با سلام
یه مطلبی تو کانال در مورد مشکل عبور کسانی که کارت معافیت دارن گذاشته بودید که نگران کننده بود.
من فرهنگی هستم و کارت معافیت دارم باید چیکار کنم تا با مشکل عبور مواجه نشم
لطفا کامل راهنماییم کنید. ممنونم
پاسخ:
سلام
راستش را بخواهید من هم برای بار اول بود که چنین چیزی شنیدم. این مطلب را هم یکی از خوانندگان گذاشته بودند . برای اطلاعات بیشتر با دفاتر پلیس +10 یا حوزه های نظام وظیفه ارتباط بگیرید
با سلام و تشکر بسیار فراوان از مطالب مفیدتان
ببخشید سوال پیش پا افتاده ای میپرسم
تا زمان رزرو هتل اگه به سرویس بهداشتی نیاز پیدا کردیم تو خیابونهای وان دستشویی عمومی هست یا نه.
تو مراکز خرید چطور؟ مثلا avm جدید
بسیار ممنونم از حوصله و جوابتون.
پاسخ:
بله
یافت می شود
سلام
خسته نباشید
آقا ما آخرشم نفهمیدیم.ماشینمو تو ترمینال خوی پارک کنم با اتوبوس برم وان خوب هست یا نه؟؟
و اینکه من تو عید نوروز می خوام برم بابت هتل راهنماییم می کنین؟
من به همراه همسرم هستم.خطری تهدید نمی کنه؟؟
اگر امکانش هست زود جواب بدین. خیلی خیلی متشکرم.لطف می کنین
پاسخ:
دوست عزیز خوب بودن یک امر نسبی است و بستگی به سلیقه شخصی شما دارد - من خودم به شخصه رفتن با خودرو شخصی را ترجیح میدهم
در مورد امنیت مطلب جامعی در سایت Turktravel.ir نوشته شده است
با عضویت در کانال تلگرام میتوانید در جریان آخرین اخبار مربوط به سفر و توصیه های امنیتی احتمالی قرار بگیرید
کمی دیر اقدام کرده اید . اگر بدون رزرو هتل در ایام عید بروید ممکن است برای پیدا کردن محل اقامت به زحمت بیفتید
سلام
من میخواستم ببینم در مسافرت با پرواز اگر از یک بار بخصوص به صورت سری وارد کنیم اما در حد 30 کیلوی مجاز بازم گیر میدن یا نه (چه ایران و چه ترکیه)

این موضوع در سفر زمینی(مرز بازرگان) به چه صورت است؟؟؟
پاسخ:
بله
در اینصورت کالای شما جنبه تجاری پیدا میکند و از شمول کالای همراه مسافر خارج است
سلام خسته نباشید
ما ۱۱بهمن قصد سفر هوایی به استانبول رو داریم میخواستم لطف کنید و راهنمایی کنید.درکدام منطقه هتل بگیریم که امنیت بیشتری داشته باشد؟یک هتل خوب وتمیز باقیمت مناسب معرفی کنید.واینکه در کل وضع امنیتی ترکیه الان اروم هست؟و منطقه تکسیم برای هتل گرفتن با توجه به اینکه خانواده هستیم امنه یا منطقه ای دیگر؟
پاسخ:
سلام
در حال حاضر سفر به استانبول امن است
هتلهای منطقه تقسیم خوب هستند و به مراکز خرید نزدیکتر (و البته کمی گرانتر)
سلام
ممنون از وبلاگ عالیتون
یه سوال داشتم از نظر قیمت اجناس برای خرید با تجربه شما وان ارزان تر می باشد یا ایغدر
با علم بر این که وان بزرگتر و بازارش بیشتر است و فقط سوال در رابطه با مقایسه قیمت هاست
و اینکه آیا 1 روزه میشه رفت وان و خرید کرد و عصر برگشت که باید از مرز بازرگان رفت چون 24 ساعته
باز هست ما ماشین شخصی تا دم مرز میریم اون ور هم با ون های ترکیه میشه اینطوری ؟
مجددا" ممنون از وبلاگ تون خیلی برای من مفید بود
پاسخ:
قیمت اجناس در وان و ایغدیر و تقریبا همه جای ترکیه یکسان است اما یکروزه نمی شود رفت و برگشت. ضمنا از مرز بازرگان حدود 300 کیلومتر تا وان راه هست و ماشین مستقیم هم ندارد
با سلام و احترام

میخواستم بدونم در شهر وان لوازم یدکی خودرو هست که مثلا بخواهیم تسمه تایم پژو 206 رو بخریم؟

آیا میتوانم یکسری وسایل کوچک از ماشین بیارم؟

بیزحمت اگه هست آدرس رو لطف بفرمیایید
پاسخ:
سلام
بله - نمایندگیهای خودرو اکثرا در بلوار (ایپک یولی) هستند
با سلام
ممنون از اطلاعات خوبتون.من و خانواده به همراه 3 خانواده ی دیگه از آشنایان تصمیم داریم برای نوروز به وان سفر کنیم.
1- میخواستم بدونم هتل از الان رزرو کنم ؟
2- برای گشت شهری وان مثل استانبول جایی هست که این تور هماهنگ بشه؟
پاسخ:
سلام
نه الان خیلی زوده
2 - بله میتوانید از پذیرش هتل آدرس چنین تورهایی را بگیرید
سلام
ببخشید اگه ما بخوایم از تهران مقداری از مسیر تا وان رو با هواپیما بریم بهتره بریم فرودگاه تبریز یا خوی؟ و از این فرودگاه ها بهترین و به صرفه ترین راه برای رفتن ب وان چیه؟ بریم مرز و از اونجا بریم یا مستقیما از این دوشهر ب وان برویم ؟
با تشکر از حوصله شما
پاسخ:
سلام
فرودگاه خوی
ترمینال خوی
مستقیما تا وان
سلام
جناب ضربی میخواستم بفهمم از تبریز تا وان چقد راهه
پاسخ:
سلام
حدودا 330 کیلومتر
۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۰۰ ردیاب خودرو
ممنون اطلاعات خیلی خوبی بودش. هزینه واردات ردیاب های خودرو رو نمیدونید چجوریه؟ انجام میشه اصلا واردات؟
پاسخ:
متاسفانه در این مورد اطلاعات بدرد بخوری ندارم
سلام آقا ضمن عرض خسته نباشید مجدد میخاستم بدونم
۱- برای خرید جزیی (نه کلی ) کدام یک از شهرهای وان , ترابوزان , استانبول بهتر است.
۲-برای استفاده محدود فقط اینترنت در طول مسیر گرفتن سیم کارت ترک بهتر و به صرفه تره یا رومینگ همراه اول و ایرانسل
ممنون
پاسخ:
سلام
1 - استانبول
2 - همراه اول
سلام آقای ضربی خسته نباشید
من شنیدم که اگه از ترکیه بخواهیم سیم کارت بگیریم یک هزینه جداگانه ای هم برای رجیستر کردن موبایل علاوه بر هزینه های سیم کارت میگیرن درسته یا نه؟.من سیم کارت رو فقط برای استفاده از اینترنتش در طول راه زمینی در ترکیه لازم دارم
پاسخ:
سلام
بله چون در ترکیه از بکار بردن موبایل قاچاق به شدت جلوگیری می شود بعد از اینکه شما سیم کارتی را استفاده کردید حداکثر زمان استفاده اش یکهفته تا 10 روز است ( مثل ایرانسل خودمون) و بعد از آن باید گوشی را در سیستم ترکیه ثبت کنید که هزینه ای بین 80 تا 110 لیره دارد
سلام مجدد خدمت آقا رضا
پیرو سوال قبلی در مورد تهیه مجدد مدارک خودرو در صورت تغییر سند خودرو
من چون وکالت نامه محضری داشتم از پدرم لذا کارت ماشین ترجمه شده به نام منه شماره پلاک ترانزیت هم که تو کارت ماشین نوشته شده-بیمه نامه هم به نام منه
فقط برگه کاپوتاز به نام من نیست که اونم وکالت نامه پیوست شده بهش
با این حساب اگه من سند بزنم به نام خودم هیچکدوم از این مدارک تغییر نمیکنه فقط کارت ماشین ایرانی و پلاک ایرانی عوض خواهد شد که این دو تا هم عملا موقع خروج از مرز کاربردی ندارن
به نظرتون مشکلی پیش میاد؟
پاسخ:
دقیقا نمیدونم
سلام آقای ضربی ممنون از همه مطالب کاربردی و با ارزشتون
من میخواستم با خانو اده با ماشین شخصی ۱۲ شهریور برم استانبول .بنظر شما از طریق booking هتل رزرو کنم به صرفه تره یا حضوری توی استانبول
پاسخ:
سلام
حضوری به صرفه تر هست
با سلام و خسته نباشید خدمت آقای ضربی
من اردیبهشت امسال خودرویی که به اسم پدرم می باشد را کاپوتاز و سند و..... را گرفتم والبته وکالت نامه محضری هم گرفتم و یه سر رفتم وان
حالا سوالم اینجاست که قصد دارم سند خودرو را که به نام پدرم می باشد بزنم به نام خودم آیا در این صورت کدام یک از مدارک ماشین از جمله پلاک ترانزیت و سند مالکیت و برگه کوپوتاز و.... از اعتبار ساقط خواهد شد و دوباره باید این مدارک را تهیه کنم؟
ممنون از پاسختون
پاسخ:
سلام
همه مدارک را باید دوباره تهیه کنید بغیر از گواهینامه و بیمه نامه
سلام آقای ضربی من دو هفته پیش به صورت زمینی رفتم ترابزون هفته دیگه هم قراره زمینی برم به سمت الانیا مابه التفاوت بنزین چه مقداره خودروی من ۴۰۵ هستش و ایا میشه خودرو رو ال پی جی کرد و برد یعنی تو مرز کاری ندارن با ال پی جی بودن خودرو? بیمه خودرو هم سه ماه بود میتونم دوباره از همون استفاده کنم دیگه?
پاسخ:
سلام
حدود 400 هزار تومان مابه التفاوت بنزین باید بدهید . اگر خودرو گاز سوز باشد که مابه التفاوت آن را هم اضافه میکنند

بیمه هم تا آخر زمان اعتبارش قابل استفاده است
سلام
جناب ضربی با توجه به اوضاع اخیر ترکیه و هشدار وزارت خارجه و سرکنسولگری ایران در ترکیه آیا سفر زمینی به ترکیه از طریق مرز بازرگان به ارزروم- ترابزون- و سامسون مشکلی وجود دارد یا خیر؟ در صورت امکان لطفا توضیح بفرمایید
پاسخ:
سلام
بله در این مورد آخرین پست وبلاگ را بخوانید لطفا
سلام
با توجه به حمله امروز صبح به اتوبوس ایرانی ها شما سفر زمینی به وان در سه چهار روز آینده رو توصیه می کنید؟وچطور میشه از امن بودن مرز مطمئن شد مثلا تلفن یا سایت خاصی وجود داره؟
پاسخ:
سلام
من امروز صبح با مرز رازی تماس تلفنی داشتم و تردد جریان داره و مشکلی نیست . مرز بازرگان هم باز هست. اما اگر نگران درگیریهای پراکنده باشید شاید بهتر باشد چند روزی صبر کنید
سلام
خسته نباشید و باتشکر از مطالب مفیدتون.....
دوتا سوال داشتم
۱- چ تاریخی اف های شهریور شروع میشه که مناسبه برای رفتن به وان؟
۲- منگو تو وان نمایندگی داره ؟؟
خیلی ممنون از واسختون
پاسخ:
سلام
 1 - از 15 شهریور به بعد
2 - نمایندگی مستقل خیر
با سلام و خسته نباشید با تشکر از زحمات شما و اطلاعات خوبی که در اختیار کاربران قرارمی دهید . ما 8 نفر هستیم که تاریخ 10 شهریور عازم شهر وان هستیم سوالی که داشتم اول این آیا حراج های ترکیه در این تاریخ شروع می شود؟ بنابر گفته های شما برای رفتن از مرز رازی به وان از ون های وجود استفاده کنید در موقع رفتن مشکلی نیست در موقع بازگشت بنا بر این که دوستان خرید انجام دادن ، این ون ها تا چه مقدار بار را اجازه میدهند وارد ماشین کنیم و آیا باربند دارند یا این که ماشین و یا تاکسی های دیگری برای این امر وجود دارد ؟ سوال دیگری از دوستان پرسیدن آبا در وان نمایندگی های NIKE و Adidas ارجینال وجود دارد ؟ و با عرض شرمندگی آخرین سوال که آبا هتل 4-5 ستاره در نزدیکی دریاچه وجود دارد و از دریاچه تا مراکز خرید چقدر مسافت است ؟ با تشکر
پاسخ:
سلام
1 - این ماشین ها به اندازه خرید مجاز شما جا دارند برای بار . نگران نباشید
2 - نمایندگی خاص خیر اما در فروشگاههای ورزشی چنین برند هایی فراوان هست
3 - بله هست . برای اینکار در سایت بوکینگ بجای هتل های وان ، هتلهای ادرمیت را جستجو بفرمائید
میدونید اجناس ماکو و منطقه آزاد ارس از لحاظ قیمت و کیفیت نسبت به وان چطوره؟
پاسخ:
سلام
ماکو رو نمیدونم اما در منطقه آزاد ارس (جلفا) در مورد پوشاک که یکی دو مورد دیدم حداقل دو تا سه برابر قیمت لباس مشابه در ترکیه فروخته می شود
سلام آقا رضا...من برا 24 شهریور بلیط هواپیما گرفتم از وان به آنتالیا به نظرتون از اینجا هتل رزرو کنم یا برم حضورا انتایا برم دنبال هتل؟کدوم با صرفه تره؟
پاسخ:
سلام
حضوری هتل بگیرید
سلام
من ماشینم روا مدل ۸۶ است کاپتواژ است دوبار به ایغدیر و یه بار به وان و اطرافش گواش و مرادیه رفتم
میخواستم از مسیر ارزروم اسپیر ریزه اف اوزون گل و ترابزون برم . در مورد این مسیر اطلاعاتی دارین . در ضمن در صورت نقص فنی یا ایراد آیا میشه حل کرد منظورم وسایل ماشین پیدا میشه یا تعمیرکار
پاسخ:
سلام
مسیر که رو نقشه مشخصه و قسمتیش کوهستانیه . البته اوزون گل کمی از مسیر اصلی فاصله داره
اما در مورد ماشین . چون آردی در حقیقت همان پیکان خودمان است در ترکیه بعید است برایش لوازم یدکی پیدا کنید . لوازم ضروری (مثل تسمه) همراه داشته باشید
سلام هتل رویال برک رو از ایران واسمون شبی 140 لیر رزرو میکنن به نظرتون مناسبه؟واسه بعد تعطیلات
پاسخ:
این قیمت اگر برای اتاق دو نفره باشه مناسبه
با سلام خدمت آقای ضربی.می خواستم بپرسم ما که وسیله ی نقلیه ای نداریم برای سفر تا مرز چگونه میتوانیم از تهران زمینی خودمان را برسانیم.لطفا مکان و زمان حرکت را توضیح بفرمایید.
یه سوال دیگر آیا بعد از روز عید فطر تخفیفات اجناس برداشته میشود؟
پاسخ:
سلام
پاسخ سوال دومتان مثبت است و برای سوال اول اینجا را مطالعه بفرمائید
سلام دیروز در خبرها اومده بود که نیروهای کرد ومخالف دولت ترکیه اتش بس رو با دولت به هم زدن وحالت جنگی گرفته ودولت رو تهدید کردن ...به نظر شما امنیت توریستها به مخاطره نمیوفته ؟دراینگونه موارد قبلا اوضع چطور بوده؟-مرسی
پاسخ:
میشه منبع این خبر رو بفرمائید؟
با عرض سلام چند تا سوال داشتم راستش حوصله نداشتم این همه مطلب رو بخونم اگه امکان داره به سوالاتم کامل جواب بدید ممنون
1- ما زمینی به وان میخوایم سفر کنیم از کدوم مرز خارج شیم خوبه ؟
2- تا چند روز بعد از ایام تعطیلی عید فطر مغازه ها تخفیف میدن ؟
3- هر 100 هزار تومان چند لیره ؟
4- تا چه قدر میتونم با خودمون وسیله بخریم به ایران بیاریم ؟ مثلا اگر یه تلویزیون با خودمون بیاریم ایراد میگیرن ؟
5- قیمت هر لیتر بنزین یا هر کیلو گاز چند تومانه؟ جایگاه گاز داره ترکیه ؟
6- کلا مردم در دریاچه وان شنا میکنن ؟
7- من رفتم عراق گمرگ عراق اصلا نگاه نمیکرد سخت نمیگرفت ولی ایران خیلی اذیت کرد برا ترکیه گمرک های ایرانی و ترکی چه طورن ؟
8- شنیدم میگن پسته در ترکیه قیمتش گرونه خاستم بدونم صحت داره ؟ اگه با خودمون ببریم میزارن یا ایراد میگیرن ؟
9- شما بین وان و دیگر شهرهای ترکیه کدوم رو برای تفریح و خرید پیشنهاد میکنید ؟
10- مشکل زبان داریم ترکی بلد نیستیم برای خرید و ارتباط با مردم به مشکل بر نمیخوریم ؟
ممنون
پاسخ:
سلام دوست عزیز
واقعیتش حوصله نداشتم سوالاتونو بخونم
موفق باشید
با سلام و خسته نباشید
من تصمیم دارم از پارک آبی ترکیه استفاده کنم و خرید مجلسی مثل کت تک ومانتو و لباس مجلسی شیک و جنس عالی و قیمت مناسب گیرم بیاد.بنظر شما کدوم شهر یا شهر های ترکیه را انتخاب کنم؟2)با ون میخام برم وان از اونجا چطوری به شهر هایی که مناسب هست برم؟ با اتوبوس یا هواپیما هزینه هر کدوم چقدره؟
3)دونفر هستیم600 دلار کافیه؟
سپاسگزام
پاسخ:
با نفری 300 دلار میخواهید بروید و لباس شیک مجلسی هم بخرید آنهم با هواپیما ؟؟؟؟
باسلام وعرض تشکر ازراهنماییهای خوب وارزشمندحضرتعالی ،لطفا راهنمایی بفرمایید برای اسکان باخانواده آیامنازل اجاره ای ویاآپارتمان ویامکانهایی ازاین قبیل (غیرازهتل)هم هست واگر هست هزینه اجاره آنهاچقدر است (منظور آزادی بیشتر وهزینه کمتراست).سپاسگذاروتشکر ازراهنمایی شما.
پاسخ:
هست و قیمتش تقریبا با هتل یکیست . باید در سطح شهر بگردید و از آگهی ها یا آژانسهای املاک موجود سراغش را بگیرید
با سلام وب سایت عالی دارید اب و هوای وان در شهریور چطور است؟
پاسخ:
سلام
عالی ........
باتشکر ازپاسختون
فقط در مئرد نحوه تشخیص 300$ منظورم این بود که چی کار کنیم که الکی گیر ندن و یا راحت تر بارمون رو بیاریم؟
پاسخ:
اگر یخواین راحت و بی دردسر بارتون رو بیارین و گیر بهتون ندن راحت ترین راه اینه که کمتر از 300 دلار خرید کنید
سلام جناب ضربی
آقا دربحث های پولی نوشتید که بالای 300$ خرید. پاسپورت رو مهر میزنن. چندتا سوال دارم؟
1- این مهر با مهری که توو ورود و خروج میزنن فرق داره؟ اصلا توو ورودو خروج زمینی مهر میزنن؟ من تاحالا زمینی سفر نرفتم.
2- اگه مهر بزنن. چیز بدیه؟ جایی باید عوارض بدی مثلا یا....
3- قیمت 300$ رو حدس میزنن؟ وزن میکنن؟ چطوریه؟
ممنون
پاسخ:
1 - بله این مهر با اونها فرق داره
2 - نه عوارض نداره - فقط تا آخر همون سال دیگه نمیتونین همراهتون جنس زیادی بیارین
3 - نگران اون مورد نباشین - از هر راهی شده متوجه میشن
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
من میخوام در شب قدر برم وان حال چند تا سوال از حضرتعالی دارم
1.آیا شهر حالت مذهبی داره در این ایام یعنی ایا میشه چیزی تو خیابان راحت خورد یا نه؟
2.آیا هتلی یا پلاژی در کنار دریاچه وجود داره تا بتوانیم کلا در آنجا سکونت داشته باشیم؟
3**** **** **** ** ** **** ***** *** ******
4. من میخوام وان بیام اما واقعا نمیدونم چی جوری بیام با تور بیام یا خودم بیام
5.دمای هوا اکنون چند درجه هست
با پوزش از سوال های فراوانم
پاسخ:
سلام
1 - مشکلی نیست
2 - بله
4 - ؟
5 - لینک هواشناسی در وبلاگ موجود هست
سلام میخواستم ببینم فاصله بین وان تا ترابزن چند کیلومتر است با ماشین شخصی چند ساعته میشه رفت
پاسخ:
حدود 650 کیلومتر که نصفش کوهستانی هست
سلام اقای ضربی عزیز ،میخواستم سوال کنم برای خرید هم جزیی هم عمده کدوم بازارها و فروشگاه رو پیشنهاد میکنید که قیمتش مناسب باشه؟؟؟
پاسخ:
در وان مراکز خرید همگی در مرکز شهر واقعند
با سلام مجدد و تشکر بخاطر پاسخ شما.
لطفا آدرس هتل فواد را به من بدین. آیا شما با آنها هیچ آشنایی دارین که از طریق شما بتونم هتل را رزرو کنم که با خیال راحت بریم اونجا؟
پاسخ:
سلام
خیر متاسفانه
هتل فواد در تقاطع خیابانهای کاظم کارا بکیر و جمهوریت واقع شده است
با سلام خدمت دوست عزیز و با تشکر از راهنمایی های ارزشمند شما.
من و همسرم قصد داریم در زمان فستیوال خرید عید فطر به وان سفری 3-4 روزه کنیم. می خواستم در صورت امکان تو موارد زیر راهنماییم کنید.
1. آیا ممکن است که با توجه به شلوغی زمان فستیوال و بلد نبودن زبان ترکی در آنجا برای هتل گرفتن دچار مشکل شویم؟ که در این صورت امکانش هست از اینجا هتل را از قبل رزرو کرد؟
2. آیا قیمت هتل ها تو زمان فستیوال گرانتر میشه؟ مثلا هتلی که خودتون پیشنهاد کرده بودین (فواد) اون موقع شبی تقریبا چند هست؟
3. شنیدم که اگر ترکی بلد نباشیم ممکنه به مشکل بر بخوریم. آیا بد نبودن ترکی مشکل جدی ای هست یا میشه بدون بلد نبودن زبان هم سفر و خرید مناسبی داشت؟
4. به نظرتون بهترین تاریخ واسه مسافرت به وان تو زمان فستیوال خرید عید فطر از چه روزی هست که هم راحتتر هتل بگیریم و هم اجناس از تنوعشون کاسته نشده باشه؟

با تشکر
پاسخ:
1 - ممکن است کمی بگردید اما بالاخره پیدا میکنید . از طریق آژانسهای مسافرتی میتوانید از قبل رزرو کنید
2 - نه - شبی 100 لیره برای اتاق دو تخته
3 - مشکل هست اما مشکل خیلی جدی نیست
4 - یکهفته قبل از عید فطر تا روز عید
سلام
چه جوری می شه از تهران برای شهر وان هتل رزرو کرد
ممنون
پاسخ:
از طریق آژانسهای مسافرتی
و اگر خودتون مستر یا ویزا کارت داشته باشید اینترنتی هم میتوانید رزرو کنید
ببخشین منظورم از مرز تا وان بود که حدود 20 لیر یا دقیقا فکر کنم 22 لیر هست.
حالا میدونین از داخل وان تا فرودگاه چند در میاد؟ اگه به اون تاکسی که از رازی میره وان بگیم میبره به اون محلی که تاکسیها ایستادن واسه رفتن به فرودگاه؟

مرسی
پاسخ:
اگر با تاکسی اولش طی کنید شما را باید با همان کرایه ببرند . اگر هم رفتید شهر که در مرکز شهر از میدان بش یول میتوانید با کرایه (فکر کنم 5 لیره) با مینی بوس بروید
سلام

اینکه میگید از داخل وان تا فرودگاه وان 20 لیر میگیرن نرخ رسمی هست؟ نریم اونجا ببینیم هر چقدر میخوان بندازن همینطوری؟! اگه به اون تاکسی که از رازی میره وان بگیم میبره به اون محلی که تاکسیها ایستادن واسه رفتن به فرودگاه؟

مرسی
پاسخ:
سلام
لطفا دقیقا بفرمائید من در کدام پست گفتم از داخل وان تا فرودگاه 20 لیر میگیرن؟
۰۳ تیر ۹۴ ، ۱۶:۳۹ مجید افشار
با عرض سلام و خسته نباشید ازقبول زحمات و راهنمایی حضرتعالی تقریبا"تمامی وبلاگ را مطالعه کردم که بسیار آموزنده بود از آنجاییکه قصد سفر زمینی با خانواده به شهر وان از مرز رازی در تاریخ 20 تیر ماه را دارم و احتمالا" در صورت داشتن وقت مایل به دیدن شهر ساحلی ترابزن هستیم به نظر حضرتعالی استفاد از خودرو شخصی در این سفر بهتر است یا پارک خودرو در مرز و ادامه سفر به شهر وان با خودرو های کرایه ای ترکیه ؟در صورت امکان پیشنهاد خود را جهت راهنمایی بفرمایید.
قبلا"از کمک شما سپاسگزارم
پاسخ:
با توجه به اینکه وان با ترابزون فاصله زیادی دارد خودرو شخصی برای چنین منظوری بهتر است
۰۲ تیر ۹۴ ، ۱۲:۳۴ محمد حسین
سلام و خسته نباشید..
1- ماشین من به نام پدرم هست امکان کاپوتاژ هست؟ تمام مدارک را دارم...
2 - ماشین دوگانه سوز هست (بنزین و گاز مایع LPG) موردی نداره؟؟؟
پاسخ:
1 - با وکالتنامه محضری ممکنه
2 - مورد خاصی نیست
سلام وقت بخیر
به نظر شما ارزان ترین راه رفتن به انتالیا و استانبول چیه و با اتوبوس چند ساعت راهه و نیاز است از ایران بلیط را رزرو کنیم وبلیط ها هم تخفیف داره 20تیر وقت خوبیه واسه خرید
مرسی از تمام جواب هایی که به سوال هام دادین
پاسخ:
سلام
ارزانترین راه اینه که بروید از ترمینال بلیط اتوبوس بگیرید و بروید. تا استانبول فکر کنم حدود 50 ساعت راهه
سلام اقا رضا مرسی از سایتی که معرفی کردین من رفتم نوشته 90/00TLیعنی چند لیر
پاسخ:
یعنی 90 لیر
سلام آقای ضرابی ممنون از راهنمایی های خوبتون می خواستم ببینم میتونم واسه پسر 5 ماهم از نمایندگی ها خرید کنم میگم چون شهر خیلی کوچیکه ممکنه فقط واسه بزرگسال لباس بیارن ممنون میشم منو راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام
فروشگاهها معمولا طبقه ای برای لباس نوزاد و کودک دارند
سلام متشکرم از حوصله و جوابهاتون
می خواستم بدونم که از وان با اتوبوس یا قطار میشه به استانبول یا انتالیا رفت قیمت بلیط چند هست متشکرم
پاسخ:
سلام
بله میشه. اطلاعاتش رو میتونین از اینجا ببینین
۲۱ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۵۱ Mansour Ahadiparast
با سلام
برای خرید ترابزون خوبه؟
برای خرید وان بهتره یا ترابزون؟
در مرز ترابزون محدودیت 300دلار وجود داره؟
مرسی
پاسخ:
سلام
ترابزون بهتره و محدودیت 300 دلاری مربوط به شهر نیست - مربوط به گمرک های کشور هست
سلام آقای ضربی.من میخوام زمینی و فردی برم استانبول.ساکن مشهدم.میخواستم مسیر دقیق رفتنو برام مشخص کنید ک اول برم کجا بعد از اونجا مسیرو بهم بگید.ی راهنمایی دقیق میخواستم برای نهایتا رسیدن ب استانبول ک هزینشم خوب باشه.در ضمن اگر امکانش هس هزینه رفت و برگشت منو تخمین بزنین تا استانبول برای ی هفته تفریح ن خرید با توجه ب اینکه از مشهد دارم میرم
بازم ممنون بابت وقتی ک برای پاسخ ب سوالا میذارین
پاسخ:
من خودم معمولا مسیر آغری - ارزروم - ارسنجان _آنکارا و استانبول رو پیشنهاد میکنم
برای هزینه هاتون هر روز 150 هزار تومان در نظر بگیرید + رفت و برگشت
سلام آقای ضربی
خسته نباشی من با یکی از دوستان با خانواده ۲۸ خرداد میخوایم از مرز بازرگان وارد ترکیه بشیم
۱_دقیقا ماه رمضان اونجاییم ۹۰% ترکیه مسلمان هستن آیا تاثیری برای توریستها داره
۲_ برای اینکه هزینه هامون کمتر بشه آیا کمپ وجود داره که هم بشه چادر زد هم استحمام و... رو انجام داد
پاسخ:
سلام
پاسخ هر دو سوالتون منفی هست
با تشکر وسلام،
بهترین فصل برای خرید پوشاک زمستانه( پلیور، کاپشن و لباس گرم ) در وان چه موقع است؟
آیا در عید فطر هم فروشگاه ها لباس گرم برای فروش دارند؟
پاسخ:
سلام
بهترین زمان دیماه (ایام کریسمس) است
2 - معمولا خیر
۱۴ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۴۵ فرشید پوریا
من می خوام ماشین شخصی خودم را که پلاک ارمنستان دارد بیارم به ترکیه و از اون استفاده کنم،لطفن بفرمایید راهش چیه که بتونم کل سال در ترکیه نگه دارمش و بیمه ترکیه اش چه مدتی باید باشه؟
و دومن اگر دوربین های پلیس عکس گرفتن، در مرز خروجی مشکلی برام پیش میاد یا نه؟
پاسخ:
سلام
در مورد قوانین خروج اتومبیل از ارمنستان اطلاعی ندارم
سلام مجدد
یادم نیست توی کدوم قسمت خوندم ولی یادمه که جایی نوشته بودید برای روزهای نزدیک به عید فطر حراج یا فستیوال هست!
آیا درست دیدم یا نه؟
در اون زمان محدودیت برای مرز وجود داره؟
یا اینکه عید فطر مرز تعطیل باشه و رفت و آمدی صورت نگیره؟
پاسخ:
مرز هیچوقت تعطیل نیست
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام مجدد، شما کدوم راه رو پیشنهاد میکنید:
1- تور هایی از قبیل **** *** و امثالهم (از *** تا وان و بلعکس)
2- رفتن تا مرز رازی و ادامه مسیر با دولموش های ترکیه
پاسخ:
هر کدام مزیت خودش را دارد اولی راحت تر است و دومی ارزان تر
سلام به آقا رضا عزیز و عرض خدا قوت در همت و سعه صدر شما در پاسخگویی به سوالات
ممنون میشم اگه من رو هم راهنمائی کنید (من و همسرم برای اولین بار میخواهیم بریم وان):
1- ارزیاب چطور روی اجناس قیمت گذاری میکنه که به اندازه 300دلار برای هر پاسپورت باشه؟
2- مناسب ترین هتل از لحاظ قیمت ، موقعیت و کیفیت ، کدومه؟
3- آیا خرید گوشی موبایل در وان بصرفه هست یا نه؟
ممنون و سپاسگزار
پاسخ:
سلام
1 - ارزیاب ها در کارشان خبره هستند و با اندک نگاهی حدود بار همراهتان را بلحاظ قیمتی حدس می زنند
2 - اگر همه ی جوانب گفته شده را در نظر بگیرید من هتل فواد رو پیشنهاد میکنم
3 - خیر - گوشی گرانتر از ایران هست
سلام
فستیوال خرید ترکیه فقط در استانبوله(6 ژوئن تا 28 ژوئن)؟ یا تو بقیه شهرهای ترکیه هم این فستیوال هست؟
پاسخ:
اصلش در استانبوله - اما در شهرهای دیگه بخصوص برندهای پوشاک ترک هم در این فستیوال سهیمند
بازهم سلام
شرمنده ام بخدا بازم سوال دارم.الان متوجه میشم چرا بعضیا اسمشون رو در سوالها عوض میکنن
میخوام بدونم تخفیفهای بهاره از چه تاریخ تا چه تاریخیه.
بازم پوزش میخوام.
از صبر و حوصلتون هم تشکر
پاسخ:
دومین یکشنبه ماه مه در ترکیه روز مادر هست (حدودا بیست اردیبهشت) و اون موقع تخفیفات بینظیری هست . بعد از اون در اواخر خرداد حراج آخر فصل هست و بعدشم عید فطر
خسته نباشید
احمد آقا از جوابتون سپاسگزارم.
آقا رضا از شما هم تشکر میکنم.
یک پیشنهاد :
ای کاش یک قسمت از سایت رو به گفتگوی بین دوستان اختصاص بدین که بشه راحت مذاکره کرد‌.چون میبینم که به علت فکرکنم تبلیغ نشه برای عده ای خاص،بعضی از کلمات رو استار میکنید.
سوال دیگه ای هم داشتم خیلی ببخشیدا
مبخواستم بدونم از خوی مستقیم با مثلا ون بریم وان بهتره یا ماشین شخصی تا خوی بریم بعد از مرز تا وان بریم؟
باز هم سپاسگزارم
پاسخ:
انشاء الله
سوالاتتون طوریه که واقعا نمیشه جواب قطعی داد. از دید من بهتره تا مرز برید و از اونجا با ماشینهای ترک برید . ممکنه از دید کس دیگری مستقیما از خوی رفتن بهتر باشه . بستگی داره برای شما زمان مهم باشه یا هزینه یا راحتی یا تلفیقی از هر سه
من گمان میکنم یکبار خوندن کامل وبلاگ میتونه کمک بسیاری به شما بکنه . دقیقا این سوال مثل اینه که من از شما بپرسم موز میوه ی بهتریه یا پرتقال؟؟؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
در پاسخ به سوال خانم *عطیه*
ماشین هایی که از خوی به وان میرن هم سواری هست و هم ون که به نظر من تفاوتی ندارن زیاد
معمولا ساعت 8 و 30 دقیقه به سمت مرز حرکت میکنن.
شرکتی هم که مسافران را میبره **** *** *** *** ** در ترمینال دفتر داره/اصلا هم به رزرو و این چیزها هم نیاز نداره
سفر سلامت
درود بر شما دوست عزیز
شما دیشب به سوال دومم جواب دادین اما به سوال اول نه.میخوام دوباره از شما بپرسم.
۱_اگر از خوی با سمند کرایه ای بریم وان ماشین منتظر میمونه تا ما کارای گمرکی رو در مرز رازی انجام بدیم؟
۲_برای عبور از مرز بدون ماشین شخصی مدارک فقط پاسپورت و فیش عوارضی میخواد؟
۳_فرمودین که ۱۰روز مونده به فطر تخفیفات اونجا شروع میشه آیا این تخفیفات شامل ۷۰درصد هم میشه؟
با سپاس از شما
پاسخ:
1 - بله
2 - بله
3 - شاید در موارد نادر اینقدر هم باشه
ببخشید دوباره مزاحم شدم
فرمودین که ماشین از خوی ساعت ۸صبح هست که به وان میره.میشه بفرمایین که ایستگاه این ماشینا کجاست؟
۲.آیا باید از قبل رزرو کرد؟
پاسخ:
سلام
این ماشینها از ترمینال خوی حرکت میکنند و با تماس با ترمینال خوی میتوانید رزروشان کنید
سلام و خسته نباشید
تصمیم داریم بریم وان. به نظر شما میشه با پروازهای داخلی ترکیه به ترابزان رفت؟ به صرفه هست یا خیر؟
پاسخ:
سلام
بصرفه نیست چون حدود 400 هزار تومان قیمت بلیط یکسره اش هست اگر برای  همان روز ها بخواهید بلیط بگیرید
با سلام ،خدمت آقای ضربی عزیز و تشکر از سایت مفید و ارزنده ؛ تعطیلات خرداد امسال من به همراه خانواده با ماشین شخصی از مرز رازی قصد سفر به وان دارم. با عنایت به اینکه 3 همراه بنده خانم می باشند سپاسگزارم می شوم نسبت به سوالات من عنایت فرموده راهنمایی بفرمایید :
1- آیا در مرز رازی پارگینک مطمئن برای پارک خودرو هست یعنی با ارائه ی قبض و ...
2 - بعد از خروج از مرز ایران ؛ در سمت مرز ترکیه چقدر باید انتظار کشید تا توسط یکی از ماشین های آنجا به وان رفت ؟ این خودروها همه ساعته هستند یا باید ساعاتی را به معطلی گذراند ؟
3 - موقع برگشت از وان شما عریز گرامی با عنایت به تجارتتان پیشنهاد می فرمایید چگونه به مرز رازی برگردیم .. با سواری شخصی ، مینی بوس یا ... امنیت کدامیک بیشتر است ؟ ساعت انتظار کدامیک کمتر است ؟
4- در روز پایانی برگشت به مرز شما چه ساعتی صلاح میدانید از وان حرکت کنیم تا سر وقت به مرز برسیم و از سوی دیگر با کمال آرامش و امنیت به شهر خود برگردیم ؟

با تشکر فراوان ...
پاسخ:
سلام
1 - بله پارکینگ رازی قبض بشما میدهد و هر شبانه روز 6000 تومان هزینه پارکینگ دارد
2 - ابدا قابل پیش بینی نیست ولی معمولا نیم ساعت
3 - برای این مسیر فقط ون هست که احتمالا در وان یکی دو ساعتی برای پر شدنش باید صبر کنید
4 - معمولا اگر چهارشنبه صبح بروید و شنبه ظهر برگردید بهترین بازه ی زمانیست
باسلام خدمت آقای ضربی و سپاس بیکران از مطالب مفید و ارزنده ی شما در وبلاگ...نوروز امسال ما باجمعی ار اعضای خانواده از تهران عازم تبریز و از طریق یکی از تورهای تبریز راهی شهر وان شدیم.بماند که از رفتارهای و اعمال ناشایست راننده اتوبوس و ناآشنایی لیدر تورخیلی اذیت شدیم.به امید خدا برای اواسط خرداد قصد سفر مجدد داریم.اینبار با ماشین شخصی و از طریق مرز بازرگان سوالی که خدمت شما بزرگوار داشتم : آیا مرز بازرگان پارگینک برای ماشین دارد؟ از مرز بازرگان با چه وسیله ای می تونیم به وان بریم.با توجه به اینکه همراهان ما شامل دو مرد و 4 خانم هستن از لحاظ امنیت مشکلی نباشه؟ در اینصورت هزینه ی مسیر بازرگان به وان چقدر است؟ به نظر جنابعالی در تاریخ 10 به 14 خرداد میشه در وان هتل خوب 4 ستاره پیدا کرد یا قبل از حرکت رزرو کنیم....با سپاس از شما که با بردباری پاسخ می فرمایید.برایتان روزهای خوب توام با سلامتی و عافیت و خوشی آرزومندم.
پاسخ:
سلام
من توصیه میکنم از مرز بازرگان نروید. چون حدود 300 کیلومتر باید در داخل ترکیه مسافت طی کنید . اگر با مشاین شخصی میرفتید شاید بشود گفت در یک سطح باشند اما با شرایط فعلی ، بروید خوی بعد مرز رازی و از آنجا ماشینها با 20 لیره شما را به وان می برند . پارکینگ هم دارد مرز رازی - جاده اش هم بسیار خوب و امن هست .
سلام
آیا در مرز رازی محل امنی برای پارک خودرو است؟
هزینه مرز تا وان با اتوبوس یا ون چقدره؟
بهترین وسیله کدومشونه؟
پاسخ:
سلام
1 - بله
2 - 22 لیره
3 - تنها وسیله موجود ون هست
ممنونم که راهنماییم کردید
فقط یه سوال دیگه:خانمای مجرد برا خروج مشکلی ندارن؟
پاسخ:
خیر
سلام جناب آقای ضربی بنده می خواستم با یکی از دوستان برای تحقیق در مورد نحوه ساخت صنایع دستی ظروف مسی به ارزنجان برم سوالی که بنده از شما دارم رو بترتیب عرض میکنم 1-آیا ارزنجان شهر خوبی برای تحقیق در این خصوص هست2-من بچه زنجانم زنگزدم یکی از تعاونیهای تهران گفت میاد مارو هم از سر راهش برمی داره ودویست وبیست تومن نفری کرایه می گیره آیا صلاحه بااون بی دردسر برم ویا اینکه خودم تا مرز بازرگان از طریق ترمینال تبریز بیام3-آیا شما اطلاع دارید به جز ارزنجان چه شهر دیگش از لحاظ مس قوی هستش 5-آیا شما از قیمت بلیط اتوبوس به بازرگان وترتیب ونحوه خریدش اطلاعات دارید در در صورت اطلاع داشتن لطفا مبلغ هزینشو بفرمایید در ضمن اتاق هتل دو تخته حدودا چند در میاد ممنون میشم در صورت پاسخگویی به ایمیل اینجانب ارسال فرمایید منت دار میشم اگه راهنمایی بفرمایید باتشکر از سایت زیبا وجامع تون
پاسخ:
سلام
کلا در این موردی که گفته اید اطلاعی ندارم اما کرایه 220 تومان تا ارسنجان معقول است و بهتر است با همان بروید
سلام
خسته نباشید
از خوی تور وان هس 300000تومن. 4شنبه 8 میره و حمعه 12 برمیگرده
هتل رویال و فقط صبحانه میدن. خروجی هم به عهده مساقره

بنظرتون این تور بصرفه هس؟ هتلش خوبه؟ دور نیس از مراکز خرید؟ چون هدف من فقط خریده
پاسخ:
سلام
اگر خودتون برید و در همون هتل هم بمونین (اگر دو نفر باشید) و همون زمان هم برید و برگردید با 200 تومان میشه رفت و برگشت
سعی میکنم منم سفر نامه ام رو اماده کنم ولی کاش این سفر نامه ها عکس داشت و میشد همراه توضیحات عکس هم گذاشت.
در ادامه توضیحاتم باید بگم که در مرز رازی پارکینگ هست که با شبی 6 هزار تومن میشه ماشین رو انجا گذاشت تا موقع برگشت هم راحت بود .
هزینه 2 شب اقامت ما که دو نفر بودیم با هتل و خورد و خوراک و هزینه های خروجی 400 هزار شد
من چند تا عکس هم گرفتم که اگر دوست داشتید به ایمیلتون ارسال میکنم.
پاسخ:
سلام
لطف میکنید به آدرس daramad1393@yahoo.com ارسال بفرمائید

ضمنا با کمک دوستان این وبلاگ در حال انتقال به یک سایت جامع و کامل است که اگر وقت و حوصله داشتید و تونستید یک سفر نامه کامل با تمام جزئیات بنویسید مشتاقیم که در اون سایت ازش استفاده کنیم . سفرنامه های برخی از دوستان بصورت امتحانی اونجا گذاشته شده که میتونین از اینجا ببینین.
با سلام و خسته نباشید به جناب آقای ضربی
ما روز چهارشنبه صبح با کمک اطلاعاتی که شما اینجا قرار داده بودید به وان رفتیم و خوشبختانه خیلی شلوغ نبود و راحت از مرز رد شدیم .با اجازه در تکمیل اطلاعات شماتجربیاتم رو به صورت خلاصه برای دوستان مینویسم.
. بعد از اینکه از ون پیاده شدیم به سمت چند تا هتل رفتیم و قیمت گرفتیم و به نسبت هتلهای دیگه هتل ادا پالاس در خیابان جمهوریت را انتخاب کردیم که هتل بدی نبود و تمییز بود و برای هر اتاق دو تخته شبی 100 لیر میگفت که ما با چانه 80 لیر گرفتیم.
فروشگاه بروچ در کاظم کارا بکیر برای خانمها لباس شب و مجلسی مناسب داشت.
برندهای معروف بیشتر در خیابان جمهوریت بودند.
در انتهای خیابان جمهوریت یک پنج راه است که مینی بوسها از انجا به اکثر نقاط شهر میرن با 1/5 لیر که ما از انجا به اسکله دریاچه وان رفتیم .
موقع برگشت ساعت 8 صبح به پاتوق دلوموشها یی که به راضی بر میگردن رفتیم که متاسفانه تا ساعت 11 معطل شدیم تا پر شد چون اکثرا مسافر ها صبر میکنن تا از حداکثر وقت استفاده کنند ولی در عوض ما اولین سری بودیم که به مرز رسیدیم و خیلی راحت رد شدیم .
از نظر زبان هم با پانتومیم منظور رو میرسوندیم و بعضی از فروشنده ها فارسی و انگلیسی در حد کم بلد بودند.
باز هم ممنون از طلاعاتی که اینجا در اختیار ما گذاشته بودید و خیلی بدرد خورد.

برندهای
سلام و با تشکر از حوصله شما در پاسخگویی به هموطنان- ما یک خانواده قصد داریم ان شا الله در تاریخ 9 خرداد 94 به وان بریم. چهار بزرگسال و یک کودک سه ساله.
الف – با خودرو شخصی بریم : 1- از مرز بازرگان بریم یا رازی با توجه به نوع آسفلت و نوع راه و سرشیبی و سربالایی و کمی عرض جاده عبوری تا مرز و از مرز تا وان.
2- آیا با یک باک بنزین پر میشه از مرز بازرگان رفت و برگشت و در ون نیاز به بنزین نداشته باشیم (خودرو 206)
3- اگر در ترکیه تصادف کنیم چه در حد خسارت خودروی طرف و یا مرگ انسان، منظر پلیس باشیم بیاد سر صحنه، یا کوپن بیمه بدیم و باید چکار کرد؟
4- هتل خوب تمیز و با کلاس که نسبتا هم با کارمندی جور باشه کدامه؟ چند ستاره است؟
ب- بدون خودروی شخص بریم : 5- پیشنهاد شما کدامه اینکه از تبریز با اتوبوس بریم وان بهتره یا از خوی سواری بگیریم بریم وان یا تا مرز رازی یا بازرگان با خودروی شخصی بریم و از آنجا تا وان با ون بریم؟ در اینصورت باز بازرگان بهتره یا رازی؟
6- کدام هتل خوب در نزدیکی مراکز خرید را پیشنهاد می کنید که با حداقل هزینه یا بدون هزینه و پیاده به مراکز خرید دسترسی داشته باشیم. و چند ستاره است؟
7- ضمنا اگر در کنار شهر وان شهر دیگری است که به خوبی شهر وان میشه خرید کرد را بفرمایید یا اینکه در همین فاصله مرز تا وان ، شهری است که مستقیم بشه بریم برای خرید که از وان بهتر باشه؟
پاسخ:
سلام
الف :
1 - بستگی دارد مبدا سفرتان کجا باشد .اما رازی به وان نزدیکتر است هرچند که جاده خوی تا مرز تعریفی ندارد
2 - بله - اگر در بازرگان باک را پر کنید رفت و برگشت شما حدودا 500 کیلومتر است
3 - منتظر پلیس می مانید و برگه بیمه را ارائه می کنید . بیمه خارجی کوپن ندارد
4 - من هتل فواد رو پیشنهاد میکنم - سه ستاره است اما تمیز و ارزان
ب:
5 - میتوانید از خوی مستقیما با سواری با کرایه نفری 50 هزار تومان مستقیما به وان بروید
6 - هتل فواد
7 - نزدیکی وان شهری که ارزش گشتن و خرید داشته باشد وجود ندارد

منظورم از ارتباط با همسفرها موقعی است که با هم میریم خرید و میخواهیم همدیگرو پیدا کنیم.خوب تو خیابونم که اینترنت wifi وجود نداره که ما با viber در ارتباط باشیم
هزینه gprs رومینگ همراه اولم که خیلی زیاده
چیکار کنیم پس؟
اونجا از این تلفن کارتیها است که بتونیم از خیابون به هتل زنگ بزنیم با هزینه کمتر؟
پاسخ:
کل اون منطقه اینقدر وسیع نیست که کسی چنان گم بشه که نشه همدیگر رو پیدا کرد
سیمکارت ترکیه از 20 لیره شروع می شود و برای شروع باید 20 لیر هم شارژ بخرید
با سلام خدمت آقا رضا
اتاقهای هتل فواد مثل سوئیت شامل آشپزخانه هم می شود یا نه؟
اقلام مورد نیاز مثل حوله دمپایی و شامپو صابون در اتاقهای هتل موجود است؟
من قصد دارم برای ارتباط با ایران از طریق viber,skype با گوشی خود (بدون سیمکارت ایرانی) و برای ارتباط با سایر همسفرهام در وان از یک سیمکارت ترکیه استفاده کنم لطفا اگه ممکنه در مورد هزینه خرید سیمکارت و مکالمه و برند سیمکارت در وان راهنمایی کنید
ممنوووون
پاسخ:
سلام
خیر اتاقهای هتل آشپزخانه ندارد ولی اقلام مورد نیازی را که فرمودید دارد. خرید سیمکارت ترکیه بصلاح نیست و بهتر است از طرحهای تشویقی همراه اول برای رومینگ استفاده کنید . برای ارتباط با سایر همسفران نیز میتوان از همان وایبر و اسکایپ استفاده کرد . اصولا سیمکارت ترکیه برای افرادی که کمتر از یکماه قصد اقامت دارند ابدا به صرفه نیست و برای استفاده طولانی از آن هم باید گوشی را در سیستم مخابرات ترکیه ثبت کنید که هزینه ای حدودا 100 لیره ای دارد
سلام. از سایت خوبتون و زحمات شما تشکر می کنم سوالی داشتم و اینه که : ما تابستان قراره بریم ترکیه و شهر دنیزلی. میخواستم ببینم به نظرتون با ماشین بریم بهتره و یا با پرواز و یا با قطار. از لحاظ هزینه کدومش بهتره. ما یه خانواده چهار نفره هستیم ( خودم و همسرم و دو بچه 7و8 ساله).
در ضمن مسافت مرز بازرگان تا دنیزلی چند ساعته.ممنون
پاسخ:
سلام
دنیزلی با مرز ایران حدودا 1800 کیلومتر فاصله دارد و رفتن با ماشین شخصی بصلاح نیست مگر اینکه یک سفر طولانی بروید (مثلا 15 روزه)
بهترین راه اینه که خودتونو به وان یا آغری برسونید و از اونجا با هواپیما بروید
البته از وان و آغری اتوبوس هم هست ولی حدود 24 ساعت در راه خواهید بود
سلام آقا رضا
احتراما از وان چطور میشه به جزیره و کلیسای آکدامار رفت؟(ماشین شخصی نداریم) هزینه ها و زمان لازم برای رفت و برگشتشم بگین لطفا.
آیا قلعه و خانه گربه ارزش بازدید دارند؟
ما برای اواسط اردیبهشت برنامه سفر داریم
پاسخ:
سلام
از مرکز شهر مینی بوسهایی در دسترس هستند که با هزینه حدودا 5 لیره شما رو به کنار اسکله دریاچه می برند که از اونجا بتونید به جزیره برید .
ارزش بازدید بستگی به میزان علاقه ی شما دارد. من خودم شخصا به آثار تاریخی و باستانی کوچکترین علاقه ای ندارم
با عرض سلام و تشکر بابت وبلاگ خوبتون
من با خانواده(جمعا 7 نفر) از تاریخ 7 تا 13 خرداد1394(28می تا 3 جون2015) میخواستیم بریم وان. لطفا بفرمائید خانه اجاره ای برای این 7 شب سراغ دارید به ما معرفی کنید
ممنون از لطف شما
پاسخ:
سلام
متاسفانه من خانه سراغ ندارم
اما در این تاریخ وان شلوغ نیست و به راحتی میتوانید هتل پیدا کنید و قیمتش هم آنچنان فرقی با خانه اجاره ای ندارد
با سلام
حدود یک ماهی است که با وبلاگ شما آشنا شدم از مطالب مفید مطرح شده و صبر و حوصله شما در پاسخویی به سوالات ممنونم
راستش من بیشتر مطالب و نظراتو خوندم ولی متاسفانه نوت برداری نکردم که برخی از اونارو فراموش کردم
1-یه جایی گفته بودین تو اردیبهشت در وان به مناسبت روز مادر تخفیف میدن آیا این تخفیف مثل تخفیف آخر فصل می باشد یا بهتر از اونه؟ لطفا زمان دقیقشم بگین؟
2-من میخام با ماشین پدرم برم وان البته بدون خود ایشان, اگه از دفتر خونه وکالت بگیرم میتونم ماشینو به نام خودم کاپوتاز کنم؟
3-مبالغ مربوط به عوارض خروج تغییر کرده یا مثل سال 93 می باشد؟
ممنوم از پاسختون
پاسخ:
سلام - از ابراز لطف شما سپاسگزارم
1 - نمیشه به اون صورت بین تخفیفات مقایسه انجام داد . اما تخفیفات روز مادر که حدودا از دهم اردیبهش شروع میشه فرصت خوبی برای خرید لباسهای بهاره است
2 - بله این کار ممکنه
3 - تغییری نکرده و همون مبلغ سال 93 هست
سلام بر جناب رضا ضربی، امیدوارم کسب و کارتان همچون رضا ضراب سکه شود!
از بابت زحمات شما در این وبلاگ که کمک بسیاری به ما کرد سپاسگزارم. ما در روز دوم فروردین از مرز رد شدیم که علیرغم انتظار در سمت ایران جز معطلی 2-3 ساعته بابت تراکم مسافر مشکلی نداشتیم. ولی متاسفانه بی انضباطی ایجاد شده در سمت ترک دل همه را به درد آورد. برف و سرما و ایرانی بازی عده ای که در هر مکانی قانع به حق و حقوق خودشون نیستن موجب شده بود همه به سمت ورودی کنترل پاسپورت حمله ور شوند و حتی ریسمان ترکها هم کارساز نبود و کارمندان گمرک ترک هم لجبازی کردند و در آن هوای سرد درها را بستند و ملت زیر برف شدید یکی دو ساعت با زن و بچه معطل شدند و نهایتاً هر کسی به شیوه ای پاسپورت را مهر زد و هیچ کنترلی هم روی ساکها چه در رفت و چه برگشت صورت نگرفت و در نهایت به خیر گذشت. در برگشت هم در مجموع 20 دقیقه سمت ایران و ترک معطل نشدیم و خیلی روان و آرام از مرز عبور کردیم. به نظرم نرده های ایجاد شده در سمت ایران به ایجاد نظم کمک کرده ولی در سمت ترک هنوز روحیات ما را خوب نشناختند!!!
ضمناً ساکهای ما رو در برگشت اصلن کاری نداشتند و مامور محترم گمرک فقط میگفت زیپ رو باز کن و از دو لبه ساک بلند میکرد و توزین مینمود!!! و میگفت به سلامت!
با سلام،

دوستان عزیزی که یکی دو روز اخیر تشریف برده‌ اند وان، میخواستم بپرسم که وضعیت شهر از نظر برگزاری فستیوال خرید و کنسرت و ...چگونه است ، آیا این فستیوال برقرار شده و تخفیف داره. ...لطفا هر کس میدونه اطلاعات بده.
سلام
با تشکر از وقتی که جهت پاسخگویی به سوالات می گذارید .وباصبر وحوصله در اسرع وقت جواب را برای ما ارسال می کنید .
ما 2 فروردین باماشین شخصی به خوی می ریم و ماشین رو در پارکینگ می ذاریم و
در روز 3 فروردین قراره در مرز رازی باشیم و با ون بریم شهر وان.
ولی نتونستم شماره های شرکت سیما سفر را جهت رزرو پیداکنم البته پیدا کردم ولی هیچ کدام درست نیست . لطفا __ شماره های اونجا رو برامون بنویسید .
__ از کدوم آژانس باید هتل رزرو کنیم لطفا اگه شماره ای دارید مارو راهنمایی کنید .خانواده 4نفری از زنجان هستیم .
- به نظرتون اگه بدون رزرو هتل بریم وان میتونیم در جاهای دور از مرکز شهر مسکن گیر بیاریم . با تشکر
پاسخ:
سلام
من شماره ای از آن شرکت ندارم
الان برای رزرو هتل و تور وان دیگر بسیار دیر است . اگر بروید شاید با گشتن بسیار بتوانید در هتل های حومه شهر جا گیر بیاورید
سلام ، ممنونم از راهنمایی های خوبتون ، من میخواستم نوروز 94 بمدت چندروز برای اولین بار برم وان ، پاسپورتم تا خرداد وقت داره اما از گذرنامه که پرسیدم میگن باید تمدید کنید اما وقتی واسه تمدیدش ندارم ، بنظرتون به این موضوع گیر میدن ؟
پاسخ:
سلام
لطفا اینجا را مطالعه بفرمائید
سلام آقا رضای گل
واقعا دمت گرم با این وبلاگت که کلی اطلاعات به ما داد
اما یه سوال
من 24اسفند ساعت 16 از فرودگاه وان پرواز دارم اگه اول وقت تو گمرک رازی باشم (والبته عوارض رو قبلا پرداخت کرده باشم) با توجه به تشریفات گمرکی وهمچنین زمانی که برای پر شدن ون های ترک باید در نظر بگیرم به موقع میرسم یا یه روز زودتر اقدام کنم و یه شب اجبارا وان بمونم؟
ممنون
پاسخ:
سلام
با توجه به اینکه 16 ترکیه یعنی 17 و 30 دقیقه ی ما ، اگر صبح اول وقت در مرز باشید و مشکلی پیش نیاید انشاء الله خواهید رسید
سلام .ایام نوروز از تبریز تا وان با قطار می خواهیم بریم از وان تا اسبانبول با هواپیما میریم از شما راهنمایی بگیرم که از استانبول چه چیزی بیارم که ارزون باشه (وسایل صوتی تصویری.وسایل برقی .پوشاک معمولی یا چرمی .tv =oled )ممنون از این که جوابم رو بدین
پاسخ:
سلام
در مورد مسافرین قطار به وان فقط یک جمله میتونم بگم
خدا بفریادتون برسه
در مورد آوردن جنس اگر منظورتون جنس مسافری هست که پوشاک بهترین گزینه هست
هتل 5 ستاره الیت وان با شی 115 دلار برای هر نفر در ایام عید مناسبه؟من و خانم و بچه 12 ساله
توی سایت بوکینگ یار میخواهیم رزرو کنیم لطفا راهنمایی کنید یا مناسبتر از این هست؟بی زحمت موبایلتونو می خواستم اقا رضا ممنون
پاسخ:
115 دلار میشه حدود 300 لیره و این قیمت بسیار بالاست . البته هتلی که گفتید هتل شیکی هست و با توجهع به امکاناتی که داره کلا گرونقیمته . اما در هتل های سه ستاره کمی رده پایین تر شما میتونین با چنین مبلغی سه یا چهار شب اقامت کنید
سلام.ممنون از راهنمایی های خوبتون اقارضا.از همه خواهش میکنم تجربیات و اطلاعات بروز خودشون رو دراختیار همه بزارن.متشکرم.
سلام اقا رضا
اگه بخواهیم به صورت سه ماه اونم تو تابستون بریم وان بخوام دست به یه شغلی بزنم برای این مدت شما چه شغلی رو پیشنهاد می کنید
اگه ناراحت نمی شید میتونم به پرسم شغلتون چیه
پاسخ:
پیشنهاد خاصی ندارم
با سلام وخسته نباشید
با سفر بدون ماشین شخصی از خوی به وان آیا تاکسی هر ساعتی موجود هست و سفر یکسره از خوی به وان بهتره و یا از خوی به مرز واز اونجا به وان.
با تشکر
پاسخ:
خیر
ماشین فقط هشت صبح هست و بعد از آن باید خودتان بروید مرز
با سلام و خسته نباشید عوارض خروج از کشور برای هر نفر باید ریخت و برای بچه زیر دو سال نیز باید عوارض بریزیم ممنون
پاسخ:
به تعداد پاسپورتها باید عوارض پرداخت بشه
با سلام
واقعا از اطلاعات خوب و مفیدتون ممنون. من واقعا از مطالب نوشته شدتون استفاده کردم. هیچ اطلاعاتی در مورد وان نداشتم الان تقریبا برآورد کلی دستم اومده. فقط نتونستم اطلاعات در مورد آپارتمان یا سوییت رو پیدا کنم. ما تصمیم داریم برای ایام نوروز 7 نفره بریم وان. اگه بتونیم آپارتمان یا سوییت سه خوابه اجاره کنیم خیلی برامون به صرفه تره. شما اطلاعاتی در این مورد دارید هزینه هر شبش تقریبا چند لیر میشه؟ یا می تونید شماره فردی که اجاره میده رو برام ایمیل کنین؟
یک دنیا ممنون
با سلام
مقداری اطلاعات نیاز دارم خواستم برای ۱۳ روز عید به همراه خانواده برم ترکیه ماشینو کاپتاژ کنم بریم وان از اونجا با هواپیما بریم استانبول از نظر هزینه ای مناسب تر به نظر میرسه نیست
پاسخ:
اگر از قبل بتوانید بلیط پروازتان را رزرو کنید خیلی بهتره
واقعـــا ممنونم که بی منت و چشمداشتی هموطنان خودتون رو کمک میکنید .......
سلام من و همسرم ٢١فروردین ٩٤ روز مادر می خواهیم بریم وان می خواستم بدونم وان هم همین روز روز مادر؟ ولباسای زمستونی یا تابستونی تو حراجن؟ و اینکه اون تاریخ جند در صد تخفیف میزارن؟ بینهایت إز راهنماییتون سباسکزارم
پاسخ:
سلام
بعد از تغییر فصل فروش لباسهای بهاره آغاز میشه و معمولا لباس زمستانی دیگه نیست . در مناسبتهای مختلف از جمله روز مادر ، فروشگاهها تخفیفهایی تا 50 درصد هم دارند
سلام
شرمنده شاید تکراری باشه ولی ممنون میشم جواب بدید.
من و همسرم برای نوروز 94 قصد سفر به وان را داریم خواستم ببینم هتل را از اینجا رزرو کنیم یا بریم همانجا.
شلوغی عید تو قیمت هتل ها و اینکه جا نداشته باشن چقدر تاثیر داره.
با ماشین شخصی بهتره یا از تبریز با وسایلی که تو سایت گفتید استفاده کنیم.
ممنون از شما
پاسخ:
سلام
در مورد هتل یکی دو روز قبل از رفتن مکاتبه بفرمائید که بتونم کمکتون کنم
شلوغی در قیمت هتل ها تاثیری نداره
از دید من رفتن با ماشین شخصی بهتر هست
درود برشما به علت اینکه ماشینم پلاک ارس برای سفر زمینی به ترکیه باید از نخجوان برم منتها نمیدونم مرز ترکیه نخجوان بیست وچهار یاعتس یا نه خیلی برام مهمه بفهمم لطفا راهنماییم کنید چه ساعتی مرز بازه سپاس
پاسخ:
سلام
اطلاعی ندارم متاسفانه
با سلام خرید در وان به صرفه است برای شب عید یا داخل ایران این تارخ وقت حراج است یا نه
پاسخ:
سلام
پاسخ همان است که برای نظری که به اسم مهدی نوشته اید دادم
سلام خسته نباشید ببخشید من پنج شنبه می خوام با خانواده برم ایغدیر برای خرید کدوم مارکهای معروف تو وجود داره شما ایغدیر رو برای خرید صلاح میدونید یا وان رو میتونیم از تخفیفاتم استفاده کنیم
پاسخ:
سلام
معمولا تمام برندهای پوشاک در همه شهر ها شعبه دارند ولی من وان رو توصیه میکنم
با سلام و تشکر از وبلگ مفید شما

من و همسرم قصد داریم برای تعطیلات نوروز94 به ترابزون برویم..به دلیل قیمت بالای تورها قصد داریم از طریق زمینی یعنی با اتوبوس سفر کنیم...آیا شما اطلاعاتی از شهر ترابزون دارید؟ سوالات من :

1- به نظر شما بهتر است که از تبریز برویم یا از تهران اتوبوس های آنکارا را سوار شده و در میان راه به مقصد ترابزون پیاده شویم ؟

2- به نظر شما چقدر پول همراه خود ببریم جهت خوراک ، رفت و آمد و مقداری خرید...

3- اب و هوا در تعطیلات عید جهت سفر مناسب است یا خیر؟

ممنونم که وقت میگذارید....با تقدیم احترام
پاسخ:
سلام
تیکه تیکه رفتن بخصوص زمان ایام نوروز ممکن است اذیتتان کند . اگر مستقیم از تهران بروید بهتر است. مقدار پولی که همراه می برید روزی 100 لیره برای هر نفر در نظر بگیرید. در مورد آب و هوا هم میتوانید از لینک هواشناسی موجود در همین وبلاگ استفاده بفرمائید
سلام
می خواستم راهنمایی بگیرم که تو ایام نوروز هم می شه این سفر رو برنامه ریزی کرد؟ از مرز رازی یا بازرگان بهتره؟
و اینکه نسبت به رزرو هتل های وان ازینجا اقدام کنیم ؟ مثلا هتل Elite world ممکن هست که پر باشه ؟
با تشکر از شما
پاسخ:
سلام
در ایام نوروز مرز ها بشدت شلوغ هستند و اگر حوصله ی چندین ساعت معطلی را دارید مورد دیگری نیست
در مورد هتل نگران نباشید. در وان تعداد هنل/اتاف همیشه بیشتر از تعداد مسافر است
سلام و خسته نباشید میخاستم ببینم گمرک روزهای جمعه تعطبل است و یا ساعت ورود و خروج مشخصی وجود دا رد برای رفتن به وان ممنون میشم اگه جواب بدین
پاسخ:
سلام
مرز بازرگان 24 ساعته است بدون تعطیل
مرز رازی اما از 9 صبح تا 6 عصر فعال است . همه ی روز ها بدون تعطیل

سلام
همون روز که ما قصد خروج داشتیم بیش از ده نفر مشکل مارو داشتن و از مرز برگردونده شدن. برای اطمینان هم میتونید با بخش گذرنامه مرز رازی تماس بگیرید.
با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون.
بنده به همراه خانواده روز 9 بهمن قصد خروج از کشور به قصد ترکیه رو داشتیم که متاسفانه به دلیل تغییرات انجام شده در اجازه ورود به اتباع خارجی از اول ژانویه از مرز رازی مجبور به برگشت شدیم.
از اول ژانویه 2015 افرادی که مدت اعتبار پاسپورتشون کمتر از 150 روز یا به عبارتی 5 ماه میباشد، از طرف کشور ترکیه اجازه ورود براشون صادر نمیشه.
لطفا در سایت خوبتون این مطلب رو هم به صورت مشخصی انعکاس بدین تا دیگر هموظنان عزیز مثل بنده دچار مشکل نشوند.
حتی کسر 1 روز از 150 روز تعیین شده مانع صدور اجازه ورود میشه.
با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
ممنونم
از دوستان بازدید کننده اگر کس دیگری هم به این مشکل برخورده لطفا اعلام کنه
سلام و درود بر شما
عرض کنم خدمت شما ما تو عید عازم آنتالیا از طریق وان به صورت هوایی هستیم. و دوروز آخر را به وان اختصاص دادیم.
پرواز ما یکشنبه از وان به آنتالیاست. آیا در اون روز صرافی ها در وان باز هستند؟
اطلاعاتی راجع به آنتالیا میخواستم...میشه چونه زد برای گرفتن هتل؟ یا بوک کنم از تهران؟ استفاده از حمل و نقل عمومی (دولموش) چطور هست؟ هزینه ها(اقامت، خورد و خوراک و...) در آنتالیا چطور هست؟
ممنونم از وقتی که میذارین
بعد از سفر اگه اطلاعاتی قابل عرض بود در اختیار این سایت میذارم تا در حدی بتونم دینمو ادا کنم.
پاسخ:
سلام
روز یکشنبه صرافی باز نیست (چون قیمت هم وجود ندارد) بهتر است یکروز قبل چنج کنید
نیازی به رزرو هتل نیست . نقشه آنتالیا را در فرودگاهش تهیه کنید . اطلاعات کامل در مورد مسیر ها و وسایل حمل و نقل در آن نوشته شده. در آنتالیا هزینه هتل کمی بالاتر از سایر شهرهاست اما برخی هتل ها نهار و شام هم روی کرایه شان هست. در کل آنتالیا برای مسافرت تابستان خوب است که بتوانید از دریا و امکانات آبی استفاده کنید . در عید بدلیل خنکی هوا فقط می توانید تماشا کنید و لذت ببرید
بسیار ممنون از پاسختون جناب آقای ضربی
واللا ما دیروز پروازمون نتونست بشینه و برگشتیم آنکارا هدفمون اینه که بتونیم جمعه شب اگه بشه بتونیم خونه باشیم که شنبه به کارامون برسیم و از آنجا که دیر وقت میرسیم مرز رازی بسته است میخام بدونم چجوری میشه از وان رفت بازرگان و چقدر طول میکشه و هزینه چقدر هست.
ممنون میشم اگه اطلاعاتی دارید بفرمایید.

باز هم تشکر و قدردانی از پاسخ سریع شما
پاسخ:
سلام
از وان تا بازرگان 265 کیلومتر هست و راهش هم یه قسمتیش ناهمواره - اگر ماشین دربست بگیرید فکر کنم حدود 200 لیره باید هزینه کنید و حدودا 4 ساعت تو راه خواهید برد
سلام خدمت شما
جناب آقای ضربی میشه در مورد مسیر وان-مرز بازرگان راهنمایی بفرمایید.
هزینه چقدره؟ و چند ساعت طول میکشه؟ و اینکه آیا در مواقعی چنین برفی مسیر قطور باز هست یا بسته میشه؟
متاسفانه برف و سرما برنامه های پروازو ریخت به هم و هواپیما به آنکارا برگشت. ما فردا شب اگر بخواهیم حونه باشیم از مرز رازی نمیتونیم چون می بنده و خیلی نگران مسیر قطور-خوی هستیم که آیا باز هست یا برف بباریه میبنده؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
با شرایط فعلی حتی اگر راه باز هم باشه من توصیه میکنم یکشب رو در وان بمونید و روز راه بیفتید
سلام
خسته نباشید
می شه توضیح بدید اونجا بار معتبر یا خوبی هست واسه شب نشینی ؟؟؟
ممنون می شم
پاسخ:
سلام
من نمیشناسم
سلام داداش خسته نباشی حیلی ممنون از اطلاعاتت ما صرفا" با راهنماییات رفتیم و خیلی هم خوش گذشت برگشتیم البته یکم هم خرید کردیم واقعن مرسی
جدی؟ چه خوب شد پرسیدم، چون وقتی به سایتهای LCwaikiki و Defacto سر زدم، حراجی هارو که دیدم دست و پام شل شد، خواستم سریعاً برم تا دیر نشده :D
پس میذاریم با خیال راحت اواسط بهمن ماه میریم. امیدوارم حراجی های خوبی پیدا کنیم
سلام، ممنون بابت اطلاعات خوبتون
سوالم این بود که من از یکی از اقوام که تو تبریز زندگی میکنه سوال کردم که چه ماهی برای رفتن به وان و خرید از حراجی های عالی مناسبه، گفت بهمن ماه.اگه بهمن ماه خیلی تخفیف های خوبی نداره ما بجنبیم و تا آخر دی بریم. ببخشید ممکنه این سوال چند نفر دیگه بوده که قبلاً جواب دادین ولی من نخونده باشم،خواهشم اینه که الان هم جواب بدین
پاسخ:
زمان حراجی ها و تخفیفات سال نو میلادی از اول تا دهم دیماه بود که عملا نمیتونین برسین بهش. از بیستم بهمن تا اواخر اسفند هم معمولا حراجی آخر فصل لباسهای زمستانی است . بهتر است حداقل تا اواسط بهمن صبر کنید
خیلی ممنون از جوابتون به سوال قبلیم. ویزای ترکیه چقدر زمان میبره و چقدر هزینه داره؟ ضمنا من دفعه اولم هست دارم از کشور خارج میشم. میشه بگید لب مرز چه هزینه هایی داره و چقدر معطل می شم؟
پاسخ:
سلام
زمان صدور ویزای ترکیه صفر ثانیه و هزینه اش هم صفر ریاله
ترکیه ویزا نمیخواد
در مورد سایر هزینه ها و زمان ها لطفا مطالب وبلاگ رو یکبار بخونین . مطمئنا پاسخ بسیاری از سوال ها رو خواهید گرفت
سلام
نه اینکه تو شهر ما (کرج) لیره نباشه ...
من ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه رفتم برای خرید ارز که خیلی دیر بود و فقط یک صرافی باز بود و اون ساعت لیره نداشت...
الان اینجا حدودا لیره ۱۵۵۰ هست . میشه بگید توی مرز گرونتره ینی چقدر گرونتر ؟
قبلا یادمه صوفیان مغازه هاش ۲۴ ساعته باز بود. الان هم همینطوریه و مغازه های کنار جاده هم لیره میفروشن؟
پاسخ:
سلام
دم مرز بی 1700 میندازن به مشتریا
یان دو تا صرافی داره بنامهای کباری و اطمینان که تحت هر شرایطی یکیبشون باز هست
اگه قرار شد برین یه زحمت سی ثانیه ای هم من دارم براتون تو وان
سلام
من و دوستم قراره چند روزه دیگه بریم وان. دوستم اصرار داره مرز سرو بهتر از رازی هست و بهتره از اونجا به وان مسافرت کنیم. نظر شما چیه؟ ضمنا ما ماشین شخصی نداریم
سوال دوم اینکه برای خرید عمده لباس رفتن به وان کافیه یا باید حتما بریم استانبول؟
پاسخ:
سلام
برای خرید عمده هیچ جا استانبول نمی شود
ضمنا مرز رازی کوتاهتر - امن تر- راحت تر از مسیر طولانی سرو هست . البته بستگی داره مبدا شروع مسافرتتون کدوم شهر باشه
ممنون از دوست عزیزم محمدرضا
الان تعرفه ها تا بهار رو دیدم...
عالیه...
پیشنهاد میدم سیمکارت همراه اول ببرید...
سلام
من امروز قیمتهای رومینگ را چک کردم ولی تخفیفی برای تعرفه رومینگ ترکیه ندیدم...
واما سوال من از مدیر محترم وبلاگ
من انشاالله چهارشنبه قصد ورود به وان رو دارم ، دلار تهیه کردم اما لیر گیر نیاوردم !توی مرز میتونم چهل پنجاه لیره پیدا کنم تا کرایه دولموشها رو بدم ؟
نرخش با صرافی های تهران چقدر فرق داره ؟
برای دونفر واقعا تا رسیدن به صرافی های وان همون چهل لیره هزینه داره ؟
پاسخ:
سلام
خیلی عجیبه - کدوم شهر هستید که فرموده اید لیره گیر نیاورده اید ؟؟
در مرز رازی هم میتوانید لیره گیر بیاورید اما به قیمتی بالاتر
شما می توانید در طول مسیر از شهر صوفیان لیره بخرید بقیمت خوب
و از مرز تا وان بیشتر از بیست  لیره برای هر نفر نیاز ندارید - ده لیره هم برای احتیاط بیشتر همراهتان باشد بد نیست
با سلام، در تکمیل حرف های آقا صادق بگم که تعرفه همراه اول درسته زیاده اما اکثرا جشنواره تخفیف واسه کشورهایی مثل ترکیه داره که مسافر به اونا زیاده. الان تا عید هم داره اگه سایت mci.ir برین قسمت رومینگ اینجا تعرفه ها رو گذاشته.
سلام . این کامنت رو اینجا میزارم چون پست مرجع هست و همه اطلاعات اینجا دیده میشه... از زحمات و اطلاعات مفیدتون سپاسگزارم . قصد دارم به مخاطبین وبلاگ اطلاعاتی رو اضافه کنم...
1-من خودم بسیار کم با زبان ترکی آذری آشنایی دارم پس مسئله زبان برایم مهم بود و نگران مشکل برقراری ارتباط بودم. اگر گوشی با سیستم عامل اندروید دارید در کافه بازار نرم افزاری هست به نام جهانگرد که تمام جملات مورد نیاز در سفر رو به صورت نوشتاری داره و میتونید رایگان دانلود کنید و با پرداخت دو هزار تومان برای هر زبان میتونید فایل صوتی تمام جملات را دانلود کنید. کاربردش هم اینجوریه که مثلا در بخش هتل یک جمله فارسی نوشته که (من یک اتاق 2 تخته میخواهم). شما میتونید توی پذیرش هتل در مقابل شخص مسئول پذیرش قرار بگیرید و دکمه play رو کلیک کنید تا جمله به زبان ترکی استامبولی پخش بشه . بیش از هزار کلمه و جمله کاربردی داره ... البته نرم افزارهای دیگه ای هم جدیدا اومده که صدای شمارو ترجمه میکنه ولی قیمتش نزدیک به 80 هزار تومان هست ... اما بنظرم این نرم افزار 2 هزار تومن می ارزه
2-هزینه رومینگ سیمکارت اعتباری ایرانسل در ترکیه که خیلی بالاست:
تماس با ایران 121,175
تماس در داخل کشور 39,300
تماس بین المللی 137,550
پیامک 14,738
شماره اضطراری 39,300
تماس دریافتی از ایران 18,013
پیامک دریافتی 0
"استفاده از GPRS (به ازای هر کیلوبایت)" 328
"استفاده از GPRS (بر حسب دقیقه)" 19,650

3-هزینه رومینگ همراه اول که دیگه فاجعه است :
تماس با ایران 175,720
تماس دریافتی 63,939 + نرخ تعرفه زیرساخت
تماس داخلی 44,712
تعرفه ارسال پیام کوتاه 16,096
***قیمتها (هر دو اپراتور) به ریال و محاسبه تماسها به صورت دقیقه ای است یعنی حتی برقراری یک ثانیه تماس پول یک دقیقه رو از شما دریافت میکنند.
4-پیشنهاد میدم دوستان نرم افزار سایجیک رو دانلود کنند که یک gps آفلاین بدون نیاز به اینترنت هست . با کمی جستجو میتونن نقشه کشور ترکیه رو با حجم حدود 200 مگابایت دانلود کنن و در تمام طول مسیر و کشور ترکیه استفاده کنند . ترکیبی از نقشه ایران و ترکیه که جزئیات همه شهرهای کوچک ترکیه را نیز دارد .
من خودم نقشه کشورهای ایران ، ترکیه ، عراق و عربستان رو دانلود کردم , بسیار عالی عمل میکنه...
ممنون از جواب
یعنی قهوه هم نستله معروفه؟
پاسخ:
قهوه معروف ترک بصورت فله ای بفروش میرسه
البته تو فروشگاهها با مارکها و بسته بندیهای مختلف هم هست اما من چون قهوه خور نیستم زیاد دقت نکردم
سلام آقارضا ممنون که زود جواب میدین:)
چندتاسوال داشتم!
مارک معروف شامپو و رنگ مو و صابون درترکیه چی هست؟
مارک معروف قهوه تلخ و نسکافه در ترکیه؟
شعبه مارک ظرف ikea دروان هست؟
ممنون....
پاسخ:
سلام
ببخشید از اینایی که گفتید من زیاد اطلاعات ندارم
اما فک و فامیل معمولا به من سفارش شامپو ایپک میدن
نسکافه هم که همون مارک معروف "نسکافه" یا "نستله" میگیرم
در مورد ظرف کلا تعطیلم چون تا بحال فقط یکدست استکان از استانبول خریدم
سلام ممنون ازمطالبت
میشه چند تا از غذاهای معروف وان رو که باذایقه ما ایرانیا جوردربیادروبگین؟اونایی که قیمت به صرفه ای دارن!وقیمت اشونو برای هر نفربه پول ایران چندمیشه؟
ممنون میشم.........
پاسخ:
سلام
معروف ترین غذاهای ترکیه پیده - دونر کباب - لاماجون - دلمه صدف - کمپیر - کوکورچ - بورک و کلی غذاهای خوشمزه دیگه هست . معمولا غذا یا بصورت ساندویچ است یا پرسی و قیمت هر وعده غذا بطور متوسط برای یکنفر از 20 لیره تجاوز نمی کند
۲۶ آذر ۹۳ ، ۲۱:۰۵ مریم غلامی
سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون. من هفته بعد میخواستم برم استانبول برای خرید جنس، ولی اگه با تور بخوام برم برام صرف نمیکنه، چون قیمتا گرون شدن. اگه بخوام خودم بلیط رو بگیرم و هتل رو هم خودم بگیرم تو هزینه ها برام فرقی میکنه یا نه?لطفا راهنمایی کنین، در ضمن من اولین بارمه که میرم استانبول.
پاسخ:
سلام
اگر بصورت شخصی و بدون تور سفر کنید هزینه هاتون کمتر میشه .
البته این همیشه صادق نیست چون برخی مواقع تورها پرواز چارتر دارن و ارزونتر براشون در میاد . بهتره زمینی برین وان یا ایغدیر و از اونجا بلیط هواپیما بگیرید برای استانبول . هزینه تون حدودا نصف میشه
با سلام خدمتا اقا رضا عزیز
من این هفته برای مسئله کاری می خوام برم وان و باید چند تا سنگ ساختمانی بصورت نمونه ببرم اینکه مشکلی نیست
ماشینم ال 90 و ظریت باکش 50 لیتره خرداد رفتم عراق و جریمه بنزینم 80 هزار تومان شد الان مطمئن هستید که میشه 315 هزار تومان
چون فکر نمی کنم بصرفه باشه یک نفری بیمه و خروجی و بنزین حدودا 500 هزاری میشه پرداخت کنم
این بیمه رو از جایی اینترنتی میشه خرید یا نه حتما باید رفت بیمه
دوستان توی ارومیه میگن مرز سرو بهتر از رازی هستش و مرتب تره بنظر شما درسته یا نه
اخرین سوالمم هم اینه که ایا این تخفیفات 1تا10 دی اینقدری هست که برنامه سفرم رو عقب بندازم یا نه
بسیار ممنونم از اینکه جوابم رو می دید
پاسخ:
سلام
این رقمیه که تو گمرک زدن و معمولا هم بر اساس همون میگیرن
در مورد بیمه میتونین تو نت سرچ کنید . افرادی هستند که بیمه رو صادر میکنن و براتون با پست میفرستن
من در مرز رازی تا بحال زیاد اذیت نشدم . مضاف بر اینکه مرز رازی خیلی نزدیکتره به وان و من معمولا ترجیح میدم اضافه راه رو تو ایران برم نه ترکیه بخصوص اگر تنها سفر کنم
تخفیفات حدود 30 درصد هست (متوسط) و بستگی به اینکه چه میزان بخواهید خرید کنید میشه محاسبه کرد
با سلام و خسته نباشید
نوروز 94 قصد سفر به ترکیه را دارم با ماشین 206 و میخواهم تا استانبول بروم وضعیت هوا در بهار چگونه است از نظر برف و باران
و مسیر پشنهادی شما کدوم راه و خروجی مرزی میباشد
هدفم فقط استانبول نیست می خواهم از شهرههای دیدنی و خوب کذر کنم و انها را نیز بگردم
با سپاس از زحمات بی پایانتان
پاسخ:
اگر بخواهید تا استانبول بروید مسیر پیشنهادی اینه :
بازرگان - آغری - ارسنجان - ارزروم - سیواس - آنکارا - استانبول
در مورد آب و هوا قسمتی از مسیر کوهستانی است و باید آمادگی داشته باشید
ba salam mikhaham noroze 94 ba mashine 206 beram torkyeh aya emkanesh hast ta istanbul beram vaziyate rahha to eyd khobe ya ne mamnon misham javab bedid ba sepas
پاسخ:
vaze rah ha ke khobe amma ba tavajjoh be gheymate benzin hesab konin bebinin 5000 Km raftan va barghashtan aya be sarfe hast ??
مرسی عالی هستی

واسه خرید کلی به صورت عمده به جز استانبول کجاها هست؟
ایغدیر بهتره یا وان؟
پاسخ:
سلام
ایغدیر و وان برای خرید خوب هستند اما نه برای خرید عمده .
خرید عمده فقط استانبول
سلام
میخواستم بدونم تور زمینی هم برگزار میکننین
پاسخ:
سلام
خیر . اتفاقا پیامهای بسیاری از خوانندگام وبلاگ می رسد که دنبال یک جای مطمئن برای انتخاب و استفاده از تور هستند ولی فعلا چنین مکانی برای معرفی به دوستان پیدا نکرده ام
با سلام و تشکر
میخواستم بدونم تو وان میشه داروهای خارجی خصوصا امریکایی برای مصرف شخصی پیدا کرد؟ مشکلی از بابت اوردنشون نیست؟
پاسخ:
سلام
اتفاقا یکی از فروشگاههایی که در وان به وفور یافت می شود داروخانه است . ترکها به داروخانه "اجزانه"  - eczane - می گویند. در مورد دارو نیز اگر جزو داروهای ممنوعه نباشد و آوردنش جنبه تجاری پیدا کند من تا بحال به مشکلی بر نخورده ام.
سلام آقا رضا

ممنون که هر بار جواب سوالامونو با علاقه و صبر می دین. ما اول برنامه سفرمون برای هفته بعد ( 6 آذر ) ایغدیر برای خرید بود. اما تصمیم گرفتیم وان بریم. چون ما یه بچه 10 ماهه داریم کیفیت هتل و گرمایش اتاق برامون مهمه. علاوه بر سه هتلی که شما پیشنهاد می کنید تو اینترنت 3 هتل دیگه هم هست که اتاقای سه نفره اونها ( ما سه بزرگسال و یه نوزاد هستیم ) به این قیمته 1- رویال میلانو 71دلار 2- ماوی تووانا 75 دلار و گراند هتل 107 دلار ) . می خواستم ببینم کدومو شو برای ما که نوزاد داریم صلاح می دونید و اینکه از اونها میشه از نزدیک تخفیف گرفت یا نه ؟

ممنون
پاسخ:
سلام
بنظر من این همه هزینه کردن برای هتل بصرفه نیست . شما از همون هتلهای مرکز شهر استفاده بفرمائید . هزینه اش هم شبی حداکثر 100 لیره برای شما حساب میشه. با این حساب حداقل شبی 100 هزار تومان جلو هستید.
هتلهایی که در مرکز شهر هستند هر چند آنچنان لوکس نیستند اما امکانات قابل قبولی دارن. در مورد قیمت هم در وان چیزی بدون تخفیف وجود نداره . حتی هتل ها
سلام
من و خانومم میخواستیم 1 ژانویه تا 3 ژانویه بریم وان برا خرید لباس. 2 تا سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین.

1. تاریخی که گفتم زمان خوبی برا خرید هست (از نظر حراجی لباس های زمستانی)
2. ایا زمان شلوغیه (از نظر تعداد مسافر ) و از نظر اینکه تو پیدا کردن هتل مناسب به مشکلی نخوریم.
با تشکر
پاسخ:
سلام
در مورد هتل نگران نباشید. تقریبا هیچوقت در وان مشکل اقامت نخواهید داشت
در مورد زمان حراجی ها . این حراجیها از 15 روز مانده به سال نو میلادی شروع می شود . بعد از کریسمس هر چند تخفیفها چند روزی ادامه دارد اما معمولا دیگر جنسهای تاپ و بدرد بخور تمام می شود
مرسییییی از جوابتوون ممنون
ببخشید میخواستم بدونم کلا اگه این تعطیلی آذر بریم از نظر حجم مسافر و سردی هوا اصلا ارزش داره بریم ؟ ضمن اینکه هزینه اش از 4 یا 5 میلیون بیشتر میشه ؟ که در ان صورت یه تور میریم استانبول و این استرس زمینی و همه اتفاقا ی پیش بینی نشده رو هم نداریم؟ بیشتر دوست دارم بگید می ارزه تا بتوونم اعضای خانواده رو راضی کنم بریم ولی یه خورده خودمم نگرانم
پاسخ:
سلام
مطمئن باشین می ارزه
در مورد آب و هوا : شاید مسیر سرد باشه اما وان خودش چون یک شهر بندری هست آب و هوای آنچنان سردی نداره . در مورد آب و هوا ، لینک مربوطه تو وبلاگ هست . میتونین پیش بینی وضع هوا را رو برای روزی که میخواین دقیقا مشاهده بفرمائید.
در مورد هزینه هم من تو یکی از پست ها هزینه ها رو کاملا بر آورد کردم . هزینه رفت و آمد و اقامت و خورد و خوراک رو در بدترین حالت برای هر نفر در هر روز 150 هزار تومان در نظر بگیرید.
سفر استانبول در کل بهتر از وان هست اما هزینه سفر به وان خیلی خیلی کمتر از استانبول هست
باز هم اگر موردی هست بفرمائید
سلام مرسی از وبلاگ خووبتون می خواستم یه مشورتی بگیرم ازتوون به نظر شما اواخر آذر وان شلوغه میصرفه بریم حدود 5 میلیون بیشتر میشه از تهران در نظر بگیرید اگه نخوایم ماشینو دم مرز بزاریم؟؟ ممنون از وقتی که میزارید
پاسخ:
سلام
من هرچی تلاش کردم نتونستم مفهوم سوالتونو بفهمم . طوری خلاصه نوشتین که انگار قراره تلگراف زده بشه. اگر ممکنه کاملتر مطرح کنید که بتونم کامل راهنمایی کنم.
۲۸ آبان ۹۳ ، ۱۵:۴۲ زینب کاظمی
سلام.کدام شهرترکیه برای خریدپوشاک عمده ومتنوع مناسب تراست؟؟؟
ممنون
پاسخ:
سلام
استانبول بهترین شهر برای خرید عمده  پوشاک هست

ضمنا پاسخ سوال قبلیتون رو با ایمیل فرستاده بودم براتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">