راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

سلام

معروف ترین مرز ترکیه مرز بازرگان است. اگر قصد سفر به شهرهای شمالی مانند ترابزون ، شمال شرق مثل ایغدیر -دوبایزید و آغری ، مرکزی مانند آنکارا و ارزروم و غربی مانند استانبول و ازمیر داشته باشید مرز بازرگان مسیری ایده آل برای شما خواهد بود. ضمن اینکه بدلیل عدم عبور اتوبوس از مرز رازی ، اتوبوسهایی که از طریق مسیر تبریز قصد ورود به ترکیه و سوریه ( و وان) را دارند از مرز بازرگان تردد می کنند .


مرز زمینی بازرگان


و اما جزئیات ...

مرز بازرگان از تبریز 290 کیلومتر فاصله دارد و جاده آن نیز نسبتا مناسب است . در شهر بازرگان قبل از وارد شدن به گمرک میتوانید باک خودرو را پر کنید. ساختمان پایانه ی مرزی به دلیل اینکه در ارتفاع بالاتری از شهر بازرگان است بخوبی از دور مشخص است .

بانک ملی مرز بازرگان

موقع ورود برگه کاپوتاژ را به متصدی مربوطه نشان دهید و وارد گمرک شوید. توصیه همیشگی ام به مسافرین این است که از قبول هر گونه بسته و محموله و باکس سیگار یا پیشنهاد بردن مسافر به آنطرف مرز جدا خودداری کنید.


پس از ورود به محوطه پایانه ی مرزی خودرو را پارک کنید و مراحل خروج خودرو و پرداخت عوارض و ثبت خروج را انجام دهید. بازرگان در کل مرز منظمی است و ناهماهنگی ها و معطلی های بی مورد در آن بسیار کمتر از مرز رازی است . در ضمن بدلیل 24 ساعته بودن این مرز ، تجمع مسافرین در ساعتهای خاص به ندرت اتفاق می افتد . 

به محض توقف ، افرادی به سراغ شما می آیند و خیلی جدی از شما می خواهند که مدارک ماشینتان را بدهید تا کارهای خروج انجام شود. برخورد این افراد بقدری طبیعی است که ممکن است تصور کنید از کارمندان گمرک هستند. مطلقا به این افراد اعتماد نکنید . اینها برای کاری که بسادگی توسط خود شما قابل انجام است در نهایت رقم بالایی از شما خواهند گرفت . خیلی رک و راست به آنها "نه" بگویید. در طول انجام کارها افراد ممکن است به بهانه راهنمایی به شما بگویند که مثلا از این برگه باید فتوکپی بگیری ! مطمئن باشید نیازی به این کار نیست و تمام اینها نقشه ایست برای اینکه شما هزار تومان برای یکبرگ فتوکپی به فروشنده بوفه پرداخت کنید و در آخر هم متوجه می شوید که اصلا نیازی به این کار نبوده است .

بیمه خودرو

در کل بهترین راه این است که به حرف اشخاصی که پشت میز نیستند (بغیر از ارزیاب البته!) به هیچ عنوان اعتماد نکنید . این مطلب پس از گذر از مرز و در طرف ترکیه هم صادق است. 

خروجی و عوارض شهرداری را در بانک داخل پرداخت کنید . سپس به سالن ارزیابی مراجعه و با ارائه مدارک اتومبیلتان ، برگه اظهارنامه ی وسایل همراه و برگه خروج اتومبیل را دریافت کنید. درکل ، مرز بازرگان به لحاظ عبور ، منظم تر از مرز رازی و انجام مراحل خروج ، اندکی آسان تر است.

عبور از مرز بازرگان

فیش عوارض خروج از کشور

پلاکهای اتومبیل را با بست پلاستیکی نصب کنید ( میتوانید پشت شیشه های جلو و عقب قرار دهید) و در صف اتومبیلهای خروجی بایستید. معمولا هر بار ده اتومبیل از مرز عبورداده می شوند. در مواقع عادی بسیاری از اتومبیلها ، متعلق به افرادی هستند که تردد روزانه از مرز دارند. برای تسریع کار ، چنانچه خانواده همراهتان باشد ، با هماهنگی مرزبان ، بشما اجازه داده می شود که خارج از نوبت از مرز خارج شوید.

بازرسی در همین نقطه انجام می گیرد. باز هم توصیه میکنم فکر بردن بنزین و اجناس قاچاق را نکنید. در مورد بازرسی ، هرگز با ارزیاب بحث نکنید چون ممکن است نتیجه برعکس داشته باشد . صبور باشید.


پس از عبور از مرز ، خودرو را در محل مناسب پارک کنید . همراهان را به داخل سالن بفرستید تا مهر ورود به ترکیه را بزنند . برای راننده نیاز به این کار نیست . در همان محوطه دکه ای برای ثبت مهر ورود رانندگان تعبیه شده است .

صف خروج از کشور


مهر ورود را بزنید و اگر بیمه ندارید به شعبه بیمه مستقر در حیاط مراجعه کنید. هزینه بیمه در بهمن ماه سال 93 مبلغ 65 لیره برای سه ماه بوده که اگر قبلا بیمه ترکیه داشته باشید و فاصله ای بین آن نیفتد تا ده در صد تخفیف بشما خواهند داد.


کاپوتاژ خودرو


به کنار اتومبیل خود بازگردید و منتظر ارزیاب ترک بمانید. پس از بازرسی به شما اجازه ورود به ترکیه داده خواهد شد.

توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .

نظرات  (۱۵۹)

۲۵ مرداد ۹۷ ، ۱۲:۱۵ سیاوش مقتدر
سلام خسته نباشید من میخوام با خودرو شخصی از مرز بازرگان رد بشم ایا برای اولین بار مابالتفاوت پول بنزین دریافت می کنن؟ در ضمن برای ۵۰ لیتر چقدر می باشد؟
پاسخ:
سلام - برای بار اول ما به التفاوتی دریافت نمی شود
سلام من باخانوادم میخوام برم استانبول با ماشین شخصئ ماشین من هاچ بک صندوقش جا نداره میشه به ماشین بار بند زد
پاسخ:
سلام . بله مشکلی ندارد
سلام و عرض ادب.
جناب ضربی، من دوم فروردین از مرز بازرگان قصد گذر از مرز به ترکیه دارم. شما با توجه به تجربه شخصیتون، احساس میکنید چه ساعتی از شبانه روز لب مرز باشم که کمترین معطلی رو داشته باشم؟
ضمنا بانک و بیمه مرز هم شبانه روزی اند؟
پاسخ:
سلام - طبعا نیمه شبها خلوت تر است

بانک شبانه روزیست اما دفتر بیمه 8 صبح باز می شود
باسلام
کرایه ون ترکها ازبازرگان تاوان چقدرهست
ممنون میشم اگه پاسخ بدین
پاسخ:
سلام
 از مرز بازرگان به وان ماشین مستقیم نیست

برای اطلاع از جدید ترین اطلاعات سفر به وان و سایر شهرهای ترکیه و دریافت جواب آنی لطفا از طریق کانال تلگرام با ما در ارتباط باشید .

آدرس کانال تلگرام سفر زمینی به ترکیه  :

https://t.me/Trtravel
سلام خسته نباشید میشخ از مرز بازرگان وارد ترکیه شد واز آنجا هوای به دبی مسافرت کرد
پاسخ:
اگر ویزای امارات داشته باشید بله ممکن است
با سلام ضمن تشکر از صبوری و متانت آقای ضربی ببخشید من یه سوال داشتم. بنده برا ادامه تحصیل میخواستم برم ارزروم یا ترابوزون آیا اگه ویزای دانشجویی داشته باشم و با ماشین خودم هر هفته رفت و آمد کنم باید پس از ااولین مسافرت مابعاتفاوت بنزین و گاز رابدم یا نه؟؟
پاسخ:
سلام
بله - باید مابه التفاوت پرداخت شود
سلام حسن هستم از ارومیه راستش میخواستم یه راهنمایی بکنی که من میخواستم با ماشین خودم 26 آذر برم آغری از مرز بازرگان اما مهم برای چی راستش خرید ریسیور ماهواره که بیارم ایران واسه خودم حالا به نظرت میتونم یه دونه برای خودم بیارم و چگونه ردش کنم وقت مشکل اصلی که من میبینم از اون گیت های صدا دار هستش که حساس به ریسیور که نیستن اگه اونجا مشکل نداشته باشم میشه رد کرد نظر شما چیه اگر هم پیدا کنن جریمه داره نداره چطوری هست زود جواب بدی ممنون هستم
پاسخ:
سلام
در این مورد اطلاعات دقیقی ندارم دوست گرامی
موارد مربوط به سفر به ترکیه را میتوانید از طریق کانال سفر زمینی ترکیه پیگیری بفرمایید به آدرس زیر :
TRTravel@
سلام یه سوال دیگه هم هست

فاصله گمرک بازرگان تا گمرک گوربولاغ حدودا چقدر میشه؟
شرمنده بابت اینهمه سوال...
پاسخ:
حداکثر نیم متر !
چون هر دو اینها اسم یک مرز است مرز بازرگان از طرف ایران به اسم بازرگان و از طرف ترکیه به اسم گوربولاغ خوانده می شود
اقای ضربی با سلام
1.ایا درسته که روزهای یکشنبه و سه شنبه معافیت مالیاتی یا یه همچین چیزی لب مرز رازی هست و خیلی شلوغ میشه؟
2.ایا در زمان 25 مهر وسط هفته بریم و از مرز رد شیم بخاطر خلوتی ممکنه ون ها خیلی دیر پر بشن و معطلی طولانی داشته باشیم اون ور مرز؟
پاسخ:
سلام
پاسخ سوال اول مثبت هست
اما در مورد سوال دوم ، در مز همیشه تردد هست و حتی در روزهای خلوت هم معطلی برای پر شدن ون زیاد نخواهد بود - منظور از خلوت این نیست که اصلا کسی نمیره و بیاد . منظور اینه که کمی تراکم جمعیت نسبت به بقیه روز ها کمتره
سلام اقا من میخام برم ترکیه.استانبول.
بعدش نه ماشین شخصی دارم .
نه بودجشو دارم با هواپیما برم.
راهنمایی میخام ازتون که کم هزینه ترین راهو بهم بگین.
از راه زمینی بهم بگین.من قم هستم.پاسپورتم دارم.
ممنون از مطالب خوبتون.
پاسخ:
خوب برین تهران
از ترمینال بلیط بگیرین برای استانبول
ترمینال غرب
سلام
میخاهم از طریق مرز بازرگان برای یک هفته وارد خاک ترکیه بشم، ولی خانومم هفت ماهه باردار هست، ایا امکان رفتن وجود داره؟ مدارکی چیزی میخاد؟ چطور میشه رفت؟
پاسخ:
سلام
محدودیتی وجود ندارد ولی به صلاح نیست یه خانم پا به ماه از مرز زمینی بره
با سلام ضمن خسته نباشید و تشکر از وقتى که براى پاسخ به سئوال من مىگذارید
میخواستم بدونم ون هاى مسافرتى که به کاروان مسافرتى (RV) تغییر داده شدند آیا براى عبور از مرز در ارزیابى گمرک دچار مشکل خواهند شد یا خیر ؟
پاسخ:
سلام
خیر مشکلی نیست
با سلام از دوستانی که در مورد محل استقرار ون های ترکیه در تبریز اطلاع دارن تقاضا دارم لطف بفرمایند در کانال یا همین وبلاگ توضیح بدن ممنون
برای حراج لباسهای تابستانه و بهاره چه تاریخی بهتره؟
پاسخ:
اولی آخر فصل تابستان و دومی آخر فصل بهار
سلام ممنون از مطالب مفیدتون...وان اواسط شهریور ۹۵ امن هست و راحت میشه به وان سفر کرد؟
پاسخ:
قابل پیش بینی نیست
سلام، خسته نباشی
آیا میتونم بعد از ورود به ترکیه (زمینی یا هوایی) یه دو چرخه بخرم و با دوچرخه از مرز بازرگان وارد ایران بشم؟
اگر مقدمات یا شرایطی داره توضیح بدین لطفا.
ممنون از پاسخ گویی همیشگی شما
پاسخ:
بله ممکن هست
سلام خسته نباشید. آیا این امکان وجود داره طول مسیر مرز بازرگان تا استانبول بشه چادر زد و استراحت کرد؟ چون ما چادر همراهمان داریم. و نمیخوریم زمان زیادی تو راه باشیم
پاسخ:
بله - مکانهایی برای کمپ هست
با سلام و ممنون از مطالب مفیدتون
ما احتمالا اواسط مرداد قصد سفر به ترکیه رو داریم شما کجا رو پیشنهاد میدید ؟
بعد من هنوز هیچکاری رو انجام ندادم , باید گواهینامه بین و الملل بگیرم و پلاک درسته ؟ بعد بقیه کاراش رو میشه تو خود مرز انجام داد ؟ چون اطلاعاتی از نحوه خروج ندارم اگر یک مقدار راهنماییم کنید ممنونتون میشم
پاسخ:
سلام
برای دریافت اطلاعات کامل لطفا سایت زیر رو مطالعه بفرمائید

Turktravel.ir
با سلام و تشکر از توضیحات مفید و کاملتون .
من میخواستم از بعد از ترکیه با ماشین شخصی از مرز سارپ به باتومی گرجستان برم دو تا سوال داشتم
1. عبور با خودروی شخصی چند ساعت طول میکشه مراحل اداریش چجوریه و زیاد به ایرانیا گیر نمیدن؟
2. برگشتنی از باتومی با مرز بازرگان کدوم مسیر راحتره؟
پاسخ:
سلام
1 - معمولا زیاد طول نمیکشه و در اکثر موارد حتی نیازی به پیاده شدن از خودرو هم نیست
2 - مسیر کارس- ایغدیر - بازرگان

با سلام و تشکر از راهنمایی مفیدتون
من سه تا سئوال داشتم:
1- میخواستم بدونم الان که در تیرماه 95 هستیم، مسیر بازرگان تا ارزروم و ترابزون با توجه به آتش زدن چند کامیون در این مسیر، فعلا امنیت داره یا نه؟
2- آیا میشه سیگار هم برد یا نه و اگر جواب مثبته از قیمتش در طرف ترکیه اطلاع دارید؟
3- آیا ویزای گرجستان برداشته شده یا نه؟
پاسخ:
سلام
1 - فعلا بله امنه
2 - اطلاعی ندارم
3 - بله
سلام
جناب ضربی از قبل راهنماییتان بنده با خانم در آخر اسفند به وان رفته و برگشتیم و خیلی خوش گذشت البته سایت شما و اطلاعاتش خیلی کمک کرد و توصیه میکنم حتما سایرین استفاده بکنند و حالا با کمک شما
جهت اواخر ماه رمضان میخواهم بروم استانبول وضعیت کلی یعنی شلوغی ، آب و هوا و ..را میشود توضیح بفرمایید انشا... مثمر ثمر جهت بنده و سایرین باشد
پاسخ:
به تاریخ شمسی کی هست؟
سلام سال نوتون مبارک
من از 26 اسفندتا دوم فروردین از طریق اهواز رفتیم استانبول وهتل دیوان تکسیم بودیم بهمون خیلی خوش گذشت.نظر همسرم اینه برا عید فطر هم باز بریم استانبول همون هتل. ولی خودم دوس دارم انتالیا یا کوش اداسی رو هم تجربه کنیم.میخواستم بدونم توی اون تاریخ یعنی اواسط تیر95 هوای کدوم شهر بهتره و شما کجا رو پیشنهاد میکنید.
پاسخ:
اواسط تیر ماه هوای هیچکدوم از این دو شهر مناسب نیست - گرم و بشدت شرجی
با سلام
من شنبه از استانبول به ایغدیر پرواز دارم و بعد با ماشین از بازرگان عبور می‌کنیم، فاکتورهای taxfree در مرز بازرگان قابل پرداخت هستند؟ کدوم قسمت باید مراجعه کرد؟
پاسخ:
فاکتورهای هوایی فقط د سفرهای هوایی قابل استرداد هستند - چند ساعت قبل از پرواز به فرودگاه بروید و به باجه ی مربوطه مراجعه کنید - البته چون پروازتان داخل ترکیه است دقیقا نمیدانم پرداخت بکنند یا نه - اما در هیچ کدام از مرز های زمینی این فاکتور ها مسترد نمی شوند
سلام آقارضا خسته نباشین میخواستم ببینم ویزا گرجستان لغو شده یا اگه لغو نشده میشه از درب سارپ ویزا گرفت

ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
ویزای گرجستان لغو شده است
با سلام دوست عزیز و ممنون بابت راهنماییهای بسیار مفید.من الان در خاک ترکیه هستم فقط سوالم این بود که آیا مرزهای زمینی مانند مرز هوایی در هنگام بازگشت مبالغ کم شده در فاکتور بابت مالیات را برمیگردانند یا خیر؟و اگر این گونه است در هنگام بازگشت باید به کدام بخش گمرک ترکیه مراجعه شود؟با تشکر
پاسخ:
سلام
مبلغ مالیات اجناسی که بصورت (تکس فری) خریداری شده اند فقط در سفرهای هوایی قابل استرداد است
سلام آقای ضربی وقت بخیر و ممنون از اطلاعاتی که در اختیار قرار میدین
می خواستم ببینم عوارض خروج از مرز بازرگان هنوز هم همون 25+2 هزار تومن به ازای هر نفره؟و میشه قبلا از مثلا تبریز پرداخت کرد؟
واینکه برای خروج خودرو عوارض دیگه ای نمیگیرن؟
خیلی ممنون
پاسخ:
سلام
عوارض همون مبلغ پارساله و میتونین از هر شعبه ای پرداخت کنید
سلام اقای ضربی زمان کاپوتاژ خودروی ما مرداد ماه تموم میشه لطف میکنین بگین برای اینکه از مرز خودرو خارج بشه چه مقدار زمان باید از مدت کاپوتاژ خودرو باقی مونده باشه? چون برا پاسپورت میگین که باید ۱۵۰ روز باقی مونده باشه برا خودرو چه مقداره این زمان? ممنون از راهنمابیتون
پاسخ:
سلام
برای اعتبار کاپوتاژ محدودیت زمانی نیست

سلام
بنده از تهران عازم هستم و خروجی 25 تومن واریز کردم الان دیدم یک قبض 2 هزار تومانی هم هست.امکانش هست شماره حسابش رو بفرمایید که اونجا معطل واریز اون 2 تومن نشم؟ و آیا اون 2 تومن برای هر نفر هست یا هر ماشین؟
سوال دیگه اینکه به غیر از برگ کاپوتاژ و کارت سند لاتین و گواهینامه لاتین چیز دیگه مثل سند ماشین لازم میشه؟
پاسخ:
سلام
اون قبض دوم که فرمودید برای هر مرز متفاوت است با عنوان عوارض شهرداری و شماره حسابهای هر مرز هم در سایت هست - دقیقا مثل خروجی برای هر نفر است
2 - بیمه لازم است - ضمنا برگ سبز و کارت ماشین را نیز به همراه داشته باشید
با سلام و خسته نباشید
من روز پنج شنبه 27 اسفند می خوام از مرز بازرگان خارج بشم فقط خیلی نگرانم که ممکنه روز پنج شنبه مرز بازرگان خیلی شلوغ یشه فکر می کنید اگر یک روز زودتر از مرز عبور کنم خیلی فرق کنه ؟
پاسخ:
سلام
هر چقدر به روزهای پایانی نزدیکتر شویم شلوغی جمعیت بیشتر می شود

سلام و عرض ادب
ممنون از حوصله شما بابت پاسخ بی منت. آرزوی سلامتی براتون دارم
2 سوال
1-راستش ما برای 27 اسفند قصد داریم به آنالیا بریم همه کارها را انجام دادیم فقط میخواستم بدونم امن ترین مسیر از مرز بازرگان، دوگوبایزیت، ینیکادیر، آگری، ارزروم، سیواس، کونیا و نهایتا آنالیا هست؟؟
و اگریشنهاد شما مسیر بهتر و امنتر هست لطفا بفرمایید
2-آیا عوارض خروج مطابق همون نمونه ای که در وبلاگ گذاشتین برای بازرگان اوکی هست؟
ممنونم از شما
پاسخ:
سلام
1 - با توجه به وضعیت فعلی ترکیه امن ترین راه همین است که گفتید
2 - بله
با سلام و تشکر بابت مطالبتون که یکی از بهترین سایتها بود بدون تعارف.سوالهام این بود که: 1-برای رفتن به سیواس از مرز رازی بهتره خارج بشم یا بازرگان.2-آیا امکان رزو بلیط اتوبوس در ترکیه وجود دارد یا خیر 3-ترتیب مسیرم بدون خودرو شخصی برای رسیدن به مقصد چطور باید باشه .با تشکر
پاسخ:
سلام
1 - فرق آنچنانی ندارد  - رازی کمی نزدیکتر است
2 - اگر ویزا یا مستر کارت داشته باشید بله
3 - وان - موش- بینگل - مالاتیا - سیواس
با سلام.... هزینه سفر 3 - 4 روزه در تعطیلات عید برای هر نفر به طور تقریبی چقدر میباشد؟؟؟
با تشکر و سپاس از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
لطفا لینک زیر را مطالعه بفرمائید

http://turktravel.ir/?p=321

سلام .ما میخوایم بریم وان از مرز بازرگان بریم بهتره یا از مرز رازی .اهل تبریز هستیم
پاسخ:
سلام
اول اینجا
http://turktravel.ir/?p=567

و بعدش هم اینجا
http://turktravel.ir/?p=577

رو مطالعه بفرمائید لطفا
باسلام و خسته نباشید
با تشکر از زحمات شما دوست عزیز
من قصد سفر از تهران با اتوبوس به استانبول به همراه خانواده برای عید دارم
میخاستم بدونم اتوبوس عوض میشود در مرز یا خیر و اینکه میزان معطلی در مرز بازرگان چقدر است؟
و از مرز تا استانبول چند ساعت هست
با تشکر
پاسخ:
سلام
اتوبوس در مرز عوض نمی شود و معطلی مرز قابل پیش بینی نیست اما از سه ساعت بیشتر است معمولا
از مرز تا استانبول حدود 26 ساعت مسیر در پیش رو دارید
سلام می خواستم بدونم من اگه بخوام ماشینم را در پارکینگ بازرگان در ایام عید پارک کنم همیشه جا هست .امنیت داره .و از مرز ترکیه به اغری تاکسی داره مرسی
پاسخ:
سلام - معمولا جا هست - برای رفتن به آغری باید بروید دوبایزید و از آنجا با اتوبوس بروید
۲۷ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۰۱ محمدرضا روشندل
با سلام و خسته نباشید خدمت دوست گرامی آقای ضربی
من با مطالعه سایت شما سفر بسیار خاطر انگیز و ازرزان در عید فطر پارسال به شهر وان داشتم
امسال در نظر دارم به ترابزون مسافرتی داشته باشم
1-برای رفتن به ترابزون از دوبایزید بهتر سوار اتوبوس بشم و یا از ایغدیر؟
2-از مرز بازرگان برای ایغدیر مرتب ماشین موجود است ؟
3-اگر در ترکیه ماشین بدون راننده کرایه کنم هزینه چقدر است آیا شما توصیه می کنید
با تشکر از سایت زیبای شما
پاسخ:
سلام
1 - از هر دو ممکن است اما ایغدیر در مسیر ترابزون نیست اصلا
2 - خیر
3 - من چنین کاری توصیه نمیکنم
به حساب شهرداری مرز بازرگان چطور میشه از شهر دیگری واریز کرد؟
پاسخ:
از طریق بانک !
سلام و خسته نباشید

ما برای عید تصمیم داریم از بازرگان وارد ترکیه بشیم و به گرجستان بریم.
به نظرتون از نظر امنیتی مشکلی نیست؟ اگر فکر می کنین به صلاح نیست تا یه برنامه دیگه ای واسه تعطیلات بچینیم .
مرسی از راهنماییتون پیشاپیش
پاسخ:
سلام
هیچ مشکلی وجود ندارد
با کانال تلگرام سایت در ارتباط باشید تا از آخرین اخبار مطلع شوید
سلام جناب اقای ضربی میشه لطف بفرمایید مسیر تبریزتا ارزروم وترابزون را به ترتیب بامسافت بفرمایید
پاسخ:
سلام
از تبریز تا مرز بازرگان 280 کیلومتر
از بازرگان تا ارزروم 314 کیلومتر
از ارزروم تا ترابزون 304 کیلومتر
سلام من میخوام ۱۵بهمن از مرز رازی برم وان متاسفانه ۳ماه و ۲۰روز از زمان پاسپورتم باقی مانده میخواستم بدونم آیا مشکلی برای خروجم داره یا نه
ممنونم از شما
پاسخ:
سلام
لحظه ی خروج از مرز باید پاسپورت شما 150 روز اعتبار داشته باشد
آقای ضرابی ،سلام وعرض ادب
ممنون ازوقتی گه میگذارید.
مبلغ وشماره حساب عوارض وشهرداری قطور تغییری نکرده؟
درحال حاضر کرایه ون های مرز رازی تا وان چقدره؟
پاسخ:
سلام
مبالغ و شماره حسابها همان است که بود
20 لیره هست اما بسته به کم و زیاد بودن مسافر ممکن است تا 25 هم بگیرند اما قطعا بالاتر از 25 لیره نیست
باسلام و تشکر بابت مطالب مفیدتون.
میخواستم بپرسم در شرایط فعلی سفر زمینی به وان از طریق مرز بازرگان و با خودروی شخصی به صلاح است یانه؟ از لحاظ امنیتی منظورمه. لطفا سریعتر جواب بدین.
پاسخ:
سلام
مسیری که از مرز بازرگان به وان میرود کوهستانی و برفگیر است و در این ایام به صلاح نیست که از آنجا بروید هر چند که مشکل امنیتی ندارد - مسیر رازی به وان بهتر است
آقا رضا عزیز
لطف کنید راجب بیمه خودرو بیشتر توضیح بدید. که اون بیمه رو میشه تو شهر خودمون انجام بدیم(بیمه ایران . آسیا . رازی .البرز و.... انجام میدن؟؟)یعنی بیمه مخصوص تردد کشور ترکیه رو فقط اونجا میشه انجام داد؟
اگه جواب مثبت هس . بیمه 15 رو زه برا عید نوروز 95 بنظرتون چقدر میشه ؟

خیلی ممنون بابت توجه و پاسخ دهی
پاسخ:
سلام
اینجا را مطالعه بفرمائید
سلام خسته نباشید
ما 10 نفریم و قصد سفر به آنتالیا رو داریم و میخایم تا مرز با ماشین خودمون بریم و از اونجا با ون یا اتوبوس یا شخصی بریم انتالیا.
1. هزینه سفر از بازرگان تا انتالیا با شخصی با ون با اتوبوس چقدره
2.امنیت داره؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
از مرز بازرگان ماشین مستقیم نیست برای آنتالیا
باید بروید دوبایزید و از آنجا با 30 لیر ارزروم و از آنجا با 100 لیر آنتالیا
یا اینکه بروید وان و با 100 لیر مستقیم بروید آنتالیا
سلام
خسته نباشید
در مورد قانون free tax میخواستم لطف کنین اطلاعات بدین و خرید عمده هم شامل این قانون میشه و در استانبول یه هتل خوب و با قیمت مناسب و امنیت خوب که به مرکز شهر هم دسترسی داشته باشه معرفی کنین و سوال اخر هم اینکه من قصد خرید عمده لباس راحتی دارم ایا این تیپ لباسها هم مرکزشون مرتر هستش
ممنون از اینکه وقت گذاشتین
پاسخ:
سلام
در مورد خواسته شده میتونین اطلاعات کامل رو از اینجا بگیرین
در بازار مرتر میتوانید همه نوع لباسی بیابید
هتلی که من در منطقه آسیایی معمولا پیشنهاد میکنم هتل گلدن هیل هست در فندق زاده
سلام باتشکر فروان از مطالب مفیدتون من همراه خانواده ام عید 95 می خواهیم با خودرو شخصی به استانبول بریم
1-الن امنیت هست؟
2-دم عید چطور؟
پاسخ:
سلام
1 - الان امنیت برقراره
2 - احتمال داره امن باشه و احتمالش هست بمباران اتمی بشه
دوست عزیز من که غیبگو و فالگیر که نیستم . تا عید اگه عمری باقی بود دو سه روز قبل از رفتن وضعیت امنیتیشو بپرسین در خدمتیم
عرض سلام و احترام و البته تشکر از شما که برای شما خوندن تشکرها شاید حوصله سر بره اما گفتنش برای من اجباریه!

میخواستم سوال کنم آیا در هیچکدوم از مراحل عبور از مرز مثل بررسی مدارک توسط مامورین ایرانی یا صدور بیمه ی ترک و غیره، گواهینامه رانندگی چه ایرانی و چه بین المللی صددرصد لازم هست؟ به عبارت دیگه آیا امکان گذر از مرز بدون گواهینامه وجود داره؟

تشکر دوباره
پاسخ:
سلام
موقع گذر از مرز در هیچکدام از مراحل گواهینامه درخواست نمی شود و فقط برگه کاپوتاژ و کارت ماشین و بیمه کنترل می شود اما تضمینی وجود ندارد که نخواهند . اگر پلیس نگهتان دارد اولین چیزی که خواهد خواست گواهینامه هست و اگر تصادف کنید و گواهینامه بین المللی نداشته باشید عملا بیمه به هیچ دردی نخواهد خورد
سلام
از بازرگان به وان،دولموش یا همون مینی بوس های ترکیه ای هست؟؟
پاسخ:
سلام
مستقیما خیر
باید اول بروید دوبایزید و از آنجا با اتوبوس بروید
سلام ، در مورد امنیت مرزها و چگونگی رفت و آمد ها سوال داشتم .متشکرم و ممنون می شوم روشن بفرمایید می توان با خانواده به ارزروم یا ترابوزان رفت ؟
پاسخ:
سلام
در حال حاضر به دلیل نا امنی ، سفر زمینی به ترکیه به صلاح نیست
برای اطلاعات بیشتر اینجا را مطالعه بفرمائید
باسلام ، همیشه مطالب و نظرهای وبلاگ را پیگیری می کنم . تصمیم داریم در نیمه دوم شهریور به ارزروم برویم با توجه به ناامنی موجود در ترکیه و توصیه مسئولان سیاسی ایرانی بر عدم سفر زمینی ، آیا تا آن زمان امکان سفر زمین مقدور خواهد بودو یا چه پشنهادی می توانید برایمان داشته باشید . متشکریم
پاسخ:
سلام
در حال حاضر نمی توان پیش بینی کرد . اگر اوضاع بهتر شود امکانپذیر هست
با سلا م خدمت آقای ارشیا
گمرگ بازرگان پارکینگ نداره ولی در شهر 4 تا پارکینگ هست که بزرگترین و نزدیکترین پارکینگ در 200 متری گمرگ بازرگان پارکینگ شهرداری هست که برای شبانه روز 6000 تومان می گیرد.
پاسخ:
ایول .
اگر براتون مقدوره و ساکن بازرگان هستین میتونین یک مطلب در مورد مراکز اقامتی و پارکینگها و امکانات رفاهی برای مسافرین در بازرگان بفرستین؟ سوال خیلی از خوانندگان هست. هم در مورد خوی و هم در مورد بازرگان
با عرض سلام و تشکر از توضیحات عالی شما
میخواستم ازتون بپرسم که آیا شما اطلاع دارید خود بازرگان پارکینگ برای گذاشتن اتومبیل دارد یا نه؟

پاسخ:
سلام
اگر منظورتان گمرک بازرگان هست پارکینگ دارد ولی اگر منظور خود شهر بازرگان باشد اطلاع دقیق ندارم
سلام و من قصد سفر زمینی به استانبول را دارم . انجا جا کرایه کردم که خالی از وسایل است . منتها به دلیل اینکه میخواهم حدود ۳ ماه انجا بمانم و کار من عکاسی و گرافیک میباشد میخواهم بدونم ایا وسال نور و عکاسی و تلوزیون و وسایل برقی را دم مرز گیر میدن برای بردن ؟ و اینکه از دم بازرگان به بعد بهترین شهر و جا بعد از ۶-۷ ساعت رانندگی کجا میباشد . به نظرتون با ۱۲ ساعت رانندگی با سرعت ۱۰۰ به کدام شهر نزدیک میشم ؟
پاسخ:
سلام
برای آن وسایل باید دم مرز اظهارنامه پر کنید مبنی بر دادن تعهد که موقع برگشت حتما با خودتان برگردانید
با آن مقدار رانندگی میتوانید به آنکارا برسید و شب را در آنجا بمانید
۱۸ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۴ فرشاد ثمره
با سلام و خسته نباشید
ما گروهی میخواهیم از مرز بازرگان وارد ترکیه و شهر مالاتیا برای مسابقات بشیم. چون دفعه ی اولمون هست میخواستم ببینم اتوبوس برای مالاتیا هست و یا شهرهای نزدیک ترش؟
پاسخ:
سلام
اگر از مرز بازرگان وارد شوید از دوبایزید در فاصله 40 کیلومتری بازرگان هر روز ساعت 13 دو اتوبوس به مالاتیا می رود  که کرایه اش 80 لیره هست
با سلام و خسته نباشید
ما برای یک هفته دیگر قصد سفر به ارزروم و ترابزون با ماشین شخصی داشتیم. می خواستم بپرسم به نظرتون با توجه به ناامنی هایی که اخیرا اتفاق افتاده، آیا مسیر این شهرها و بخصوص از مرز بازرگان تا شهر ارزروم از نظر امنیت چه جوریه؟ شما بودید سفرتون رو کنسل می کردید؟
پاسخ:
سلام
مرز ها باز است . من اگر خودم تنها بودم سفر رو کنسل نمی کردم اما اگر با خانواده بودم چند روزی صبر می کردم تا اوضاع کمی پایدار تر بشه
سلام جناب ضربی
من قصد دارم 15 مرداد با خانواده برم ترکیه و گرجستان ولی واقعا سر درگم شدم
با این اخباری که از درگیری های کردها می شنویم شما مسیر بازرگان - ارزروم - ترابزون و در برگشت مرز پاسوف گرجستان - کاراس - بازرگان رو امن می دونید؟
پاسخ:
سلام
بله - کاملا
سلام آقای ضرابی
سپاسگزارم از سایت بسیار مفیدتون، 19 مرداد قصد سفر به ترابوزان را به همراه خانواده دارم، چند روزی است که صحبت از عدم امنیت در ترکیه هست، میخواستم نظر شما را در این مورد بدانم. با تشکر
پاسخ:
سلام
تا زمانیکه مرز ها باز است امنیت برقرار است. بنا براین اگر مرز باز باشد میتوانید با خیال راحت سفر کنید . در حال حاضر ظاهرا مرز های مهران و شلمچه بسته است فقط
سلام آقای ضربی من قراره با خانوادم با خودروی شخصی هفته اینده از مرز بازرگان برم ترابزون در این مورد اگه راهنمایی کنین ممنون میشم در مورد یه هتل با قیمت مناسب میخواستم اگه میدونین بگین که برم اون ه‍تل ما دو نفر و دو بچه هشت ساله و ده ماهه هستیم هتل با قیمت مناسب نه زیاد گرون میخواستم ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
اینجا را بخوانید لطفا
۰۴ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۴ محمدحمزه زاده
سلام ودرود بیکران برشما بااطلاعات خوب وارزندتون
درصورت امکان خواستم بدونم برای مسافرت 4نفره واقامت 3روزه دروان حدودانفری چقدر بایددرنظربگیریم
باسپاس
پاسخ:
سلام
لطفا اینجا را مطالعه بفرمائید
با سلام با توجه به تجربه شما میخواستم بپرسم در صورتی که وسایل خرید بیش از حد معمول باشه مرز رازی راحتتر میگیرن یا مرز بازرگان؟
پاسخ:
سلام
هیچکدام
در هر دو راحت (میگیرن)
یعنی جنس مازاد شما را میگیرن و به انبار گمرک میفرستن
با درود به شما و تشکر از وقت و حوصله ای که دارید جدا قدردانی میکنم
ما دو خانواده با 2 اتومبیل شخصی قصد سفر به ترکیه داریم مسیر احتمالی حرکت ما ارزنجان نیوشهیر قونیه سیده انتالیا بورسا الودونیر استانبول و برگشت مستقیم به ایران
خواستم نظر شما رو بدونم و اینکه برای محل اقامت با توجه که من ویزا کارت دارم و امکان رزرو دارم ولی احساس میکنم حضورا به همان محله ها مراجعه کنم بتونم ارزون تر هتل یا هاستل بگیرم ؟ نظر شما چیه
و اینکه راجع به چادر و کمپینگ در ترکیه اطلاعاتی دارید لطفا ؟
بازم ممنون از وقتی که میذارید
پاسخ:
سلام
اگر در دوران پیک مسافرت نباشد ، مطمئنا قیمت حضوری بسیار کمتر از قیمتهای درج شده در سایتهای بوکینگ هست
من در ترکیه (علی الخصوص مسیری که فرموده اید) کمپینگ برای چادر ندیده ام . اصولا بخاطر قیمت پایین مکانهای اقامتی در ترکیه چادر زدن مرسوم نیست
با سلام
1آیا در سفر زمینی روی پاسپورت دلار به قیمت دولتی میشه تهیه کنیم.
2از مرز بازرگان تا ترابزون چند ساعت راه داریم
3آیا ماشین هایی از مرز مستقیم تا اونجا وجود داره
4 با نظرگرفتن طول مسیر به نظر شما وان بهتره یا ترابزون


پاسخ:
سلام
1 - خیر
2 - 612 کیلومتر فاصله است - یک روز کامل
3 - خیر
4 - اگر فقط طول مسیر را در نظر بگیریم وان بهتره
سلام دوست عزیز
از اطلاعاتتون کلی استفاده کردم و جا دارد از زحماتتون تشکر کنم.
فقط یه سوال دارم.
من دو هفته پیش تایلند بودم هوایی مسافرت کردم. آیا محدودیت خرید دارم بخوام برم ترابوزان؟ یعنی برگشتن خریدهای شخصیم نمیتونه 300 دلار مجاز باشه؟
چون فرموده بودین اونایی که بار اولشونه خارج میشن میتونن از معافیت استفاده کنن آیا خروج زمینی منظوره یا نه فرقی نمیکنه؟
متشکرم
پاسخ:
اگر پاسپورتتون مهر استفاده از معافیت خورده باشه ایندفعه جنس همراهتون باید بسیار ناچیز باشه
سلام
بعد از پارک خودرو در کنار خیابان های اصلی شهر های ترکیه ، قبضی به شیشه خودرو الصاق میشود، نحوه پرداخت هزینه پارک خودرو چگونه هست و یا در صورت عدم پرداخت چه اتفاقی میافته
پاسخ:
سلام
قانونا اگر تا مدت زمان مشخصی پرداخت نشه به عوارض سالیانه خودرو اضافه میشه . اما در مورد ماشینهای خارجی من تا بحال ندیدم بخاطر عدم پرداختش پیگیری انجام بشه. جرائم رانندگی در برگه کاپوتاژ نیز ثبت می شود و باید قبل از خروج بپردازید اما آن قبضهای پارک ظاهرا چیزی تو مایه قبض هاییست که پارکبان های خودمان میدهند .
سلام
ممنون از اطلاعات مفیدتون

برای خروج ماشین از ترکیه و بردن به قبرس میتونید اطلاعات بدید؟
پاسخ:
متاسفانه اطلاع بدرد بخوری در این مورد ندارم
۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۸:۰۸ سلام خسته نباشید
سلام خسته نباشید.ماازکرمانشاه باخانواده قصد داریم به تاریخ 4مردادبه وان بریم.لطفامارو راهنمایی کنید که باماشین خودمون بیاییم یا باتور.ایاان زمان تخفیفات وحراج میباشد؟ ایاجادهامن هست که بعدازمرز با ماشین خومون بریم؟ ایاراه را گم نمیکنیم؟
پاسخ:
در اون تاریخ هیچ تخفیفی وجود ندارد
جاده ها امن است و اگر هم راه را گم کردید میتوانید به آقای پلیس مراجعه کنید !
سلام. آیا برای عبور با ماشین شخصی از مرز بازرگان اگر یک یا دو نفر بیش از ظرفیت ماشین همراه باشد با عبور ممانعت میکنند؟
پاسخ:
سلام
خیر
سلام
ما میخواییم با اخذ اقامت بریم ترکیه و اونجا بمونیم چهار نفریم
با 100000لیره کدوم شهر خوبه برا گرفتن خونه و کدوم محل یه خونه هفتاد هشتاد متری؟
2چجوری گواهینامه و پلاک بین‌المللی بگیرم برا رفتن به ترکیه؟
حدودا چن لیره برام آب میخوره بخوام از مرز رد شم
پاسخ:
سلام
این وبلاگ در مورد (مسافرت به ترکیه) فعالیت میکند

در مورد (اخذ اقامت) از منابع دیگری اطلاع کسب بفرمائید
با سلام و خسته نباشید
من و همسرم 4 تیر وان بودیم و دوباره قصد داریم هفته اینده یعنی 22تیر هم به وان سفر کنیم . ولی بعضی از اقوام میگویند کشوری که سفر به ان بدون ویزا است باید از سفر اولی 3 ماه گذشته باشد تا دوباره اجازه ورود داشته باشیدیعنی ما نمیتوانیم به وان برویم درست است؟در ضمن خرید ما یک چمدان بود که اصلا ارزیاب گمرک نگاه نکرد.
پاسخ:
سلام
چنین چیزی صحت ندارد - آن اقوام سربه سرتان گذاشته اند . شما میتوانید روزی 10 بار بروید ترکیه و برگردید
سلام. ممنون از اینکه اینقدر وقت و حوصله برای پاسخ به سئوالات می زارین.
من یه سئوال دارم. با همسرم از تهران با اتوبوس می خوایم بریم آنکارا (هفته آینده) خواستم بدونم که کلاً جاده ها و اتوبوس امن هست؟ برای خانم ها مشکلی پیش نمی یاد؟ با توجه به اینکه ما اصلاً ترکی بلد نیستیم و انگلیسی خوب صحبت می کنیم مشکلی پیش نمیاد برامون
و اینکه از آنکارا چطور می تونیم بریم اسکی شهیر؟
پاسخ:
سلام
ترکیه برای مسافران امن است و انگلیسی در سفر ترکیه بکارتان نخواهد آمد. همان فارسی کارتان را راه می اندازد. از آنکارا برای اسکی شهیر هر ساعت اتوبوس هست که کرایه اش نفری بین 15 تا 30 لیره (بسته به نوع اتوبوس) متغیر است
سلام من سه سوال داشتم
۱) ما میخواهیم با ماشین شخصی از شیراز به استانبول برویم ، لطفا توضیح دهید مسیر ما به چه شکلی باید باشد و اینکه از مرز بازرگان تا استانبول چند کیلومتر راه است و باید از چه شهر هایی دقیقا عبور کنیم؟؟
۲) چه مدارکی دقیقا برای عبور از مرز لازم است و اینکه گذرنامه ها باید تا کی اعتبار داشته باشند و آیا نیازی به ویزا یا بلیط هتل نیز است ؟!
۳) گواهی بین المللی را چگونه باید گرفت ، آیا نیازی به رفتن به کلاسی یا راهنمایی رانندگی است یا اینکه باید پولی واریز کرد لطفا توضیحی در این رابطه بدهید ؟!
پاسخ:
سلام
دوست عزیز کل سوالاتتان را با یکبار مطالعه وبلاگ جواب خواهید گرفت
مرسی از پاسخ و سایت.

من تصمیم گرفتم از مرز بازرگان برم ایغدیر و از اونجا با هواپیما برم استانبول.

بلیط هواپیما برای ساعت 1 هست.

من چه زمانی باید از تبریز خارج بشم که به موقع برسم ایغذیر؟ نمیدونم از تبریز تا بازرگان باید با چی برم سواری هست یا اتوبوس هست یا نه .. گمونم جوابتون اینه که به ترمینال برم؟

و اینکه، آیا از دوبایزید به ایغدیر هر ساعتی ماشین هست؟ چقدر راهه؟
بار اولمه و تنهام نمیدونم چطور باید برم.
پاسخ:
سلام
اگر 7 صبح از مرز بازرگان رد بشین بهتره
از دوبایزید هر ساعت یک ماشین برای ایغدیر هست
سلام استاد خسته نباشید.

آقا من میخوام زمینی برم استانبول.

1. از مرز بازرگان برم دوبایزید از اونجا برم استانبول یا راه بهتری هم پیشنهاد میکنین؟

2. اگه از دوبایزید بخوام برم، هر ساعتی ماشین هست؟ چه ساعت هایی داره هزینه ش چقدره؟ من بار اولمه میخوام زمینی برم.
پاسخ:
اینجا را ببینید
و اینجا
با سلام و احترام
امیدوارم حالتون خوب باشه
ما قراره زمینی سفر بریم میخوام بدونم امکانش هست چند نفر از همسفران گواهینامشون رو بین المللی کنند و در صورت لزوم در خاک ترکیه رانندگی کنند ؟
یا حتما باید همون فردی که ماشین رو کاپوتاژ میکنه فقط در خاک ترکیه امکان رانندگی داره؟
امیدوارم منظورم رو رسونده باشم
ممنونم از لطفتتون
پاسخ:
میتونن این کار رو بکنن 
ببخشید میشه بگید
1 از مرز بازرگان مستقیم تا آغری ماشین هستش یا نه?
2اگه هستش کرایه ش چنده و چند ساعته می رسه به اغری?
۳و از آغری تا ارزورم چند ساعت راه?
۴چرا ارزورم برا خرید بهتره?اخه من شنیدم اونجا قیمتاش گرونتر از وان هستش ?
با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
از بازرگان بلافاصله ماشین برای دوبایزید هست و از اونجا براحتی میتونین برین آغری
از آغری تا ارزروم 190 کیلومتر هست حدودا دو ساعت
ارزروم شهر بزرگتری نسبت به وان هست و در ترکیه قیمت اجناس در کل کشور یکسانه
توی نظرات همین بخش نظر ۱۶ خرداد...سعید
پاسخ:
ممنونم از دقت نظرتون - ایشون سوال پرسیدن بین دوبایزید و ایغدیر که من گفتم ایغدیر
ولی برای رفتن به ارزروم بهترین راه مسیر مستقیم دوبایزید و آعری است

ممنون از پاسختون
آخه خودتون توی نظرات چند نظر قبلی گفتین از دوبایزید تا ارزروم اتوبوس ساعت ۱۳ هستش و کرایه اتوبوس ۳۰ لیره اما از ایغدیر تا ارزروم اتوبوس توی هر ساعتی هستش و کرایه ۲۴ لیره?
پاسخ:
سلام
لطفا دقیقا بگین این مطلب کجا گفته شده - به ساعت و زمان نظر اشاره بفرمائید. من گفتم از آغری تا ارزروم هر ساعت ماشین هست . اگر نوشته شده باشه ایغدیر اشتباهه و بفرمائید اصلاح کنم . ایغدیر اصلا در مسیر بازرگان به ارزروم نیست
با سلام و خسته نباشی
یه پیام فرستادم پاسخ ندادید نمایشم داده نشد
در مورد شهرهای ترکیه و کجا چند روز اقامت داشته باشیم بود
سوالم اینه که سند ماشین شناسنامه وکارت ملی همراهمون باشه یا نیازی نیست


پاسخ:
سلام
سوال اولتون که پاسخش بسیار مفصل هست و در این مقال نمی گنجد . بهتر است سفرنامه های استانبول را در سایتها مطالعه بفرمائید
2 - برای عبور از مرز و در خود ترکیه نیازی به اینها نیست
سلام ممنونم از اطلاعات خوبی که در این وبلاگ گذاشتید
لطف می کنید تور ارزان وان رو هم برای من ایمیل کنید . با تشکر
پاسخ:
اینجا را ببینید
با سلام و خسته نباشی خدمت آقا رضا عزیز
تو سوال های قبلی که گفته بودم ما دو خانواده اواخر خرداد به مدت یکماه میریم ترکیه گردی خواستم بدونم چون مبلغ زیادی همراه مون هست از نظر امنیت به چه شکل هست هم خود مرز و هم داخل خاک ترکیه و پیشنهاد شما چیه
پاسخ:
ترکیه کشور امنی است . ولی در هر حال پولها رو اولا چند جا تقسیم کنید دوما در معرض دید کسی قرار ندهید . میتوانید اینجا از صرافی حواله بخرید و در شهر های بزرگ حواله رو نقد کنید
سلام خسته نباشید.غرض از مزاحمت اینوه ما قرار بود امروز راهی ترابزون بشیم .ولی خوب چون خانوادگی میریم و هر کس مشکلات خاص خودشو داره .قسمت نشد.حالا احتمالا نزدیک عید فطر راهی بشیم.چند تا سوال داشتم :
1. شما فرموده یودین تعطیلات عید فطر حراج های خوبی هست.میخواستم بدونم که خود عید فطر هم جزو این زمان حساب میشه یا نه؟
2.ماه رمضان شرایط شهر های ترکیه به چه صورت هستش از لحاظ خوردن و آشامیدن منعی وجود داره ؟
3.به نظر شما در ماه رمضان دقیقا چه زمانی برای رفتن به ترکیه مناسب تر هستش؟
خیلی ممنون بابت صبر و حوصله ای که میذارین من از مشتریان پر و پا قرص وبلاگ شما هستم وبه همه توصیه خوندن مطالب مفیدتون رو میکنم.
پاسخ:
سلام
1 - خیر - چون عید فطر تعطیل رسمیست در ترکیه و همه جا بسته هست
2 - نه مشکلی نیست
3 - اواخر ماه رمضان (ده روز مانده به عید فطر تا روز قبل از عید فطر)

با سلام و آرزوی موفقیت روزافزون برای شما . سوالی از خدمتتون داشتم مبنی براینکه 1-خودرو ما در رهن شرکت سازنده می باشد . شرایط کاپتاژ اون چگونه است . 2 -خودرو بنام خانومم می باشد . آیا برای خروج از مرز باید راننده خودرو حتما خود ایشان باشند .یا من هم می توانم راننده خودرو باشم . متشکرم
پاسخ:
1 - خودرو در رهن را نمیتوان کاپوتاژ کرد
باسلام وخسته نباشید.ما23خردادبه ارزروم میریم ازدوبایزیدبریم یاایغدیر؟باماشین بیرون میریم اگه اتوبوس دارندچندحرکت میکنه وقیمت اتوبوس یاسواری چندلیره؟برای خریدوان بهتره یاارزروم؟
پاسخ:
سلام
دوبایزید تا ارزروم کرایه اتوبوس 30 لیره هست و ساعت حرکت 13
ایغدیر تا ارزروم کرایه اتوبوس 24 لیره هست و در ساعات مختلف اتوبوس دارد
برای خرید ارزروم بهتره
۱۶ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۱۷ فرشته و سعید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ممنون از پاسخگویی سریعتون...
ببخشید یه سوال دیگه
کرایه از مرز تا دوبایزید نفری چقدر هستش?
ماه رمضان مشکلی بابت استفاده از امکانات تفریحی وپلاژ ها وجود نداره?آخه ما دفعه قبل ماه رمضان رفته بودیم وان کنار دریاچه اصلا کسی نبود و کسی شما نمی کرد تو ترابزونم اینجوری ماه رمضان?***** ** چطور? ترابزون پارک آبی هم داره?
پاسخ:
نفری 5 لیره
مشکلی نیست . اصولا دریاچه وان بخاطر نوع خاص ترکیبات آبش زیاد برای شنا مناسب نیست
۱۶ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۳۸ فرشته و سعید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام...وبلاگتون بسیار مفید و پرمحتوی است...ممنون بابت صبر و حوصلتوت درباره پاسخگویی به سوالات
من و همسرم میخواهیم اواسط تیر بریم به ترابزون ...با ماشین خودمون تا مرز میریم بعد اونجا ماشینوپارک میکنیم پیاده از مرز رد میشیم
۱برای رفتن به ترابزون مرز رازی خوبه یا بازرگان?
۲از خود مرز تا ترابزون مستقیم ون یا اتوبوس هست?قیمتاش چنده تقریبا?
۳از مرز تا ترابزون چند ساعت طول می کشه۴فروشگاهای معروف مارک دار مثل ال سی از لحاظ قیمت با وان فرق داره یه نه?
۴قیمت هتل با وان چقدر فرق داره?
امکانات تفریحی مثل پارک آبی و ***** و جشن های محلی داره یا نه?
با تشکر
پاسخ:
سلام
1 - مرز بازرگان
2 - نه اول باید بروید دوبایزید در 40 کیلومتری مرز بازرگان و از اونجا اتوبوس سوار شین برای ترابزون . بلیط دوبایزید تا ترابزون 65 لیره هست و اتوبوس ساعت دوازده و نیم ظهر حرکت میکنه و ساعت هفت و نیم عصر میرسه ترابزون
3 - نه ساعت - خیر
4 - فرق خاصی ندارد
سلام
ممنون میشم هزینه های مرزی رو بفرمایید
مثل هزینه پلاک خودرو
هزینه بیمه خودرو
هزینه عوارض خروج
یا هرچیز دیگه
و اینکه برای سفر گواهینامه بین المللی لازمه یا نه؟
ما قصد داریم 4 نفری بریم با خودرو شخصی
یه نوزاد 4 ماهه هم داریم
برای اون باید چیکار کنیم؟ پاسپورت میخواد؟
ممنون
پاسخ:
سلام
مطالب وبلاگ رو یکبار کامل بخونید . پاسخ تمام سوالاتون دقیق نوشته شده
سلام.خسته نباشید.تو یکی دو تا از پست ها خوندم که در مورد ترابزون هم میخواین مطلب بذارین .میشه یه کم زودتر انجام بدین چون احتمالا ما تو این هفته یه سفری به ترابزون داشته باشیم .میخواستم اطلاعاتم رو تکمیل کنم.
پاسخ:
سلام
این کار رو در سایت جدید دارم انجام میدم به آدرس turktravel.ir
اما هنوز یادداشتها و عکسهای ترابزون رو نرسیدم مرتب و آماده انتشار بکنمو مطمئنا برای این هفته آماده نمیشه . اگر سوال موردی باشه همینجا میتونم پاسخ بدم و ضمنا اگر در وبلاگ کلمه ترابزون رو سرچ بکنید سوالات و پاسخهای زیادی در مورد ترابزون هست که مطمئنم بدردتون میخوره
با سلام ،
1ـ نصب پلاک ترانزیت الزامی است یا می توان پشت شیشه های ماشین قرار داد؟
2ـ در صورت وارد آمدن خسارت برای خودرو چه اقدامی باید کرد تا امکان دریافت خسارت مقدور گردد ؟
3ـ شرایط اقدامات با اخذ بیمه ایرانی یا ترکی در صورت بروز خسارت یکی است ؟
پاسخ:
سلام
میتوانید پشت شیشه بگذارید پلاک رو
در مورد بیمه ، پروسه دریافت خسارت تقریبا یکیست و در هر دو مهمترین کار بازدید پلیس از صحنه تصادف است
باسلام ،لطفن 1_ آیا برای افرادی که با ماشین شخصی مسافرت می کنند بیمه ذکر شده که در ایران باید برای خودرو تهیه شود با بیمه آن طرف مرز فرقی دارد ؟
2- این بیمه را می توان فقط بااعتبار یک هفته ای تهیه کرد ؟
3ـ نقشه ومسیر حرکت خودرو از مرز به شهر ترابزون وارزروم را چگونه دانلود کنیم ؟
4ـ آیا بردن دلار مقرون به صرفه است یا یورو ویا لیر؟
باتشکر
پاسخ:
سلام
1 - خیر
2 - خیر . ایرانی اش حداقل 15 روزه و ترکیه ای اش 3 ماهه است
3 - میتوانید از طریق گوگل مپ براحتی مسیر را ببینید
4 - در این مورد در وبلاگ کاملا توضیح داده شده
با سلام و تشکر از الطافتون میخواستم سوال کنم اگر ما عوارض خروجی رو برای مرز رازی ریخته باشیم و به دلایلی استفاده نشده میتونیم در مرز بازرگان ازش استفاده کنیم یا باید دوباره به حساب مرز بازرگان بریزیم
پاسخ:
سلام
نه امکانش نیست . در مرز بازرگان باید مجددا واریز کنید
سلام
اول از همه خیلی از شما بابت اطلاعات بسیار مفیدتون
من میخوام از آغری هوایی برم آنکارا، بلیطم گرفتم...میخواستم ازتون بپرسم از مرز بازرگان تاکسی خطی تا فرودگاه آغری هست که مستقیم بره فرودگاه؟ اگه نیست چجوری میتونم برم؟ اگر از کرایه تاکسی رو هم اطلاع دارین ممنون میشم
پیشاپیش از پاسختون ممنون
پاسخ:
سلام
مستقیما ماشین نیست . باید از مرز بازرگان بروید دوبایزید در 40 کیلومتری - از آنجا هر یکساعت ماشین برای آغری هست
سلام و سته نباشید
چند تا سوال از جنابعالی داشتم
1- شماره حساب خروجی از کشوور اونیه که تو عکسه یا اونیه که شما تو راهنمایه سفر به وان همراه شماره حساب شهرداری قطور نوشتین؟
2- ایا می تونین اطلاعاتی از شهر ترابوزان از قبیل مراکز رید و هتل های خوبش بدین؟
ممنون
پاسخ:
حسابهای عوارض خروج از کشور برای مرز رازی و بازرگان متفاوت است . بر حسب اینکه میخواهید از کدام مرز خارج شوید در پست مربوطه شماره حساب هست
در مورد ترابزون پست مفصلی در حال تهیه هست
سلام ما میخوایم بریم قونیه و بعدش بریم دریای سیاه چه راهی و چه مسیری در ترکیه پیشنهاد میکنید و لطفا بفرمایید امکان دارد بریم دریای سیاه و از کدوم شهر؟
پاسخ:
سلام
دریای سیاه در کل شمال ترکیه از ترابزون تا استانبول امتداد دارد. از نقشه موجود در وبلاگ استفاده بفرمائید
سلام ،خسته نباشید،می خواستم بدونم اگه با دوچرخه وارد ترکیه بشیم (سایکل توریسم)واسه خود دوچرخه و یا حمل وسایل مسافرتی مثل چادر ،چراغ خوراک پزی و ... محدودیت یا قوانین خاصی داره؟
پاسخ:
سلام
خیر
۱۰ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۲۴ محمد رضا ناظمی
سلام. من و همسر و فرزندانم از سوئد میخوایم با ماشین شخصی بیایم ایران و از مرز بازرگان میخواهیم وارد ایران بشویم. چه مدارکی لازم است و آیا در مرز از ما پولی به عنوان ودیعه میگیرن به خاطر ماشین؟ و کلا هزینه رد شدن از مرز چقدر هست. با سپاس فراوان
پاسخ:
سلام
تا آنجائیکه من میدانم هیچ مبلغ یا ودیعه ای اخذ نمی شود
سلام، من و همسرم در استانبول اقامت داریم. آیا امکانش هست تا از طریق این مرز یه مقدار وسایل زندگی رو با خودمون ببریم؟
پاسخ:
سلام
من در این مورد اطلاعی ندارم
با عرض سلام و وقت بخیر
عوارض شهرداری بازرگان چه مبلغیه در سال ٩٤ و اگر امکان داره شماره حساب رو هم اعلام کنین تو عکس خورده١٥٤٠ ایا همین درسته!؟
پاسخ:
مبالغ 25000 و 2000 تومان هست و شماره حسابها هم همونیه که رو فیش خورده . البته بانک مرز بازرگان معمولا خلوته و اگر قصد عبور از این مرز رو دارین نیازی نیست که قبلا واریز کنید
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما وتشکر وقدردانی فراوووووووان بابت راهنمائی هاتون ، من و خانم 3 ماه قبل برای رفتن به استانبول از وان بلیط هواپیما بلیط رزرو کردیم، انشالله 4 تیر ماه ساعت 16 بعدازظهر پروازمونه ، با توجه به اینکه ساکن ارومیه هستم ، میخوایم از مرز سرو حرکت کنیم با توجه به اینکه فاصله ارومیه تا مرز سرو حدود 45 دقیقه هست ، ساعت چند بریم مرز و چند ساعت تا وان راه هست؟ در ضمن خروجی ها رو میشه از مرز سرو واریز کرد ؟ اگه امکانش هست که اونجا واریز کنیم ، ساعت کار شعبه بانک گمرک سرو از ساعت چنده؟
پاسخ:
سلام
مرز سرو 24 ساعته فعال هست . برای رفتن از مرز سرو باید اول برین به شهر یوکسک آوا و بعد هم از اونجا ماشین سوار شین برای وان که کلا 4 تا 5 ساعت در راه خواهید بود. البته این روز ها بخاطر وجود تظاهرات و اغتشاش (بخاطر فرودگاه جدید الاحداث یوکسک آوا) خبر های خوبی از این مسیر بگوش نمی رسه
ضمنا لطفا بفرمائید که بلیط رو به چه قیمتی و از چه طریقی تهیه و پولش رو چجوری پرداخت کردید؟
۰۷ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۸ علیرضا عباسیان
سلام،من هفته آخر ماه رمضان با ماشین خودم (ال90)و خانواده(4نفر)از مرز رازی میخوام برم وان و اگه بشه تا آنتالیا برم 2 سوال داشتم یکی اینکه در هر دو شهر اگر اطلاع دارید یه محل اقامت خوب مناسب خانواده با قیمت مناسب بهم معرفی کنید و دوم اینکه آیا مسیر وان به آنتالیا امنیت داره بخصوص اون قسمتی که نزدیک مرز عراقه؟

در ضمن من 3 سال پیش از سرو رفتم وان با ماشین و با خانواده

پیشاپیش خیلی خیلی ممنون از پاسختون
پاسخ:
سلام
سوال تکراری است و قبلا هم پاسخ داده شده
با سلام به آقای ضربی.خسته نباشید و تبریک میگم بابت این همه حوصله و خیرخواهی.
من تعدادی لباس مجلسی لازم دارم و با توجه به اینکه هزینه ی زیادی در شهر خودمون یعنی اردبیل باید بابت این خرید پرداخت کنم تصمیم گرفتم به وان سفر کنم تا هم گردشی داشته باشیم و هم احتیاجاتم رو واسه عروسی مهمی که در پیش داریم رفع کنم.سوالم این بود که من با سقف خریدی که هست می تونم سه چهار دست لباس مجلسی خوب بخرم یا نه؟یعنی اینکه انقد ارزون هست که بتونم زیاد بخرم با توجه به سقف خرید؟
پاسخ:
سلام
متاسفم که باید نا امیدتون کنم
در وان لباس مجلسی زنانه گیر نخواهید آورد . لباسی که اونها بهش مجلسی میگویند (چون کرد هستند) با اون چیزی که در ذهن شماست زمین تا آسمان تفاوت دارد. در وان میتوانید لباس اسپورت و جین و کتان به وفور پیدا کنید اما لباس مجلسی زنانه که به درد خانمهای ایرانی بخورد نیست . برای تهیه چنین لباسهایی باید به استانبول سفر کنید
سلام ممنون از سایت خوبتون من چند روز پیش ماشین رو کاپوتاژ کردم 15 هزار تومان هزینه گمرگ ( 10 هزار واسه تایپ+5هزار واسه مهر کارت کشیدم ) و 435 هزار تومان واسه پلاک و کواهینامه بین المللی میخایم ان شاا... بریم سمت ترابزون اگه اطلاعاتی از ترابزون دارین مثلا جاهای گردشی تفریحی یا جایی که خرید ارزون بشه کرد یا هتل تمیز و خوب دارین ممنون میشم راهنمایی کنین
پاسخ:
من هتل UzunKum رو پیشنهاد میکنم .
مرکز خرید هم که زیاد است از جمله فوروم و جواهر
جاهای دیدنی هم که تا دلتون بخواد مثل کاخ آتاتورک و تفرجگاه بزتپه
سلام.اگه به دفعات زیاد از مرز بخواهیم با ماشین خودمون رد بشیم باید پول بنزین بدیم ؟
پاسخ:
اگر فاصله ی خروج ها کمتر از سه ماه باشد بله
سلام.ما دو زوج ساکن بندر عباس هستیم که ماه رمضان قصد سفر به ترکیه با ماشین شخصی را داریم.به نظر شما از کدام مرز و کدوم شهرهای ترکیه برای تفریح و کمی خرید سفر کنیم؟ممنون میشم اطلاعات کلی و هزینه های تفریحی در مورد سفرمون رو به ما بگید.
پاسخ:
سلام
لطفا یکبار وبلاگ را کامل مطالعه کنید . پاسخ اکثر سوالهاتون رو خواهید یافت
سلام.هزینه گواهینامه بین المللی برای ورود به ترکیه چقدره.؟ هتل خوب تو وان کجاست ؟ ماشین چجوری شبها امنیتش حفظ مبیشه؟ میشه برد تو هتل چون ما انتالیل بودیم تو خیابون پارک میکردن.
پاسخ:
سلام
هزینه کاپوتاژ و گواهینامه در وبلاگ توضیح داده شده - هتل خوب در وان در مرکز شهر چند تا هست - معمولا هتلها پارکینگ سرپوشیده داره
سلام دوستم
برای رفتن زمینی به قونیه بهترین راه مرزی کدام است ؟ بازرگان یا سرو یا رازی؟
ممنونم
پاسخ:
سلام
مرز بازرگان
۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۴۳ علیرضا موسوی
سلام دوست عزیز ازینکه اینقدر با حوصله جواب هموطنان را میدهید متشکرم
من و دوستم 20تیرماه میخواهیم به وان برویم و لی حتما باید به قونیه هم برویم که کار تحقیقی داریم
میشه بفرمایید از کدام مرز برویم و بفرماییید فاصله وان تا قونیه چقدر است؟ اول به کدوم شهرها برویم
سپاس متنظرتونم
پاسخ:
سلام
وان تا قونیه 1235 کیلومتر فاصله دارد و میتوانید از خود وان بلیط اتوبوس تهیه بفرمائید
سلام آقا رضا خسته نباشید ما میخوایم بریم دنیزلی بنظرتون از کدوم مرز خارج بشیم بهتره
پاسخ:
مرز بازرگان
آقا رضا سلام
ممنونم از همه توضیحاتی که با حوصله و صبر به همه سؤالها جواب میدی.
من و همسرم برای اواخر مرداد ماه میخواهیم با ماشین به سمت آدانا سفر کنیم، ولی الان دچار این مشکل شدم که نمیدونم بهتره که از کدوم مرز وارد خاک ترکیه بشم، بازرگان؟ سرو یا رازی؟ رونقشه سرو یا رازی خیلی نزدیکتر به نظر میرسن ولی آیا این نزدیکی ١٠٠ تا ١٢٠ کیلومتری که شاید یک ساعت یا دو ساعت نزدیکترند نسبت به بازرگان به معطلی گمرکاتشون (که طبق مطالب سایت از بازرگان بی نظمتر هستند) و یا بهتر یا بدتر بودن جاده (اگر اطلاع دارید لطفا راهنمایی کنید) می ارزه یا نه.
پاسخ:
سلام
از مرز سرو خارج شوید - بعد از شهر یوکسک اوا 75 کیلومتر برانید به شهری بنام باغیشلی میرسید که سه راهی است . مسیر شمال به سمت وان می رود و شما باید به سمت غرب بروید
من ساکن آلمان هستم و میخوام ماشینمو پر از یک مدل جنس کنم و بیارم ایران .کارت بازرگانی دارم و کارای گمرکی هم قانونی انجام میدم .آیا این کار امکان پذیر است ؟ من اجازه اقامت المان رو دارم .ورود و خروج به کشورهای در مسیر به چه نحوی است ؟ممنون
پاسخ:
عجیبه که ساکن آلمان هستید و آی پی ایتالیا دارید !
مطمئنا اگر کارت بازرگانی دارید یعنی بازرگان هستید و خبره ی این کار !
باسلام اگر با خانواده به شهر وان یک روزه رفت ایا می ارزد یانه درکل؟
پاسخ:
سلام
یک روزه خیر . چون کل زمانتان در رفت و برگشت صرف می شود. اما برای یک مسافرت دو - سه روزه ایده آل است
با سلام
پنجشنبه و جمعه این هفته می خواستم بروم وان (25و26) آیا تو این ایام فروشگاههای وان تخفیف دارند؟
پاسخ:
سلام
خیر
سلام ... خیلی ممنون به خاطر حوصله تون ... من یه سئوال توی صفحه دیگه ای پرسیده بودم ولی گویا بیشتر مربوط به این صفحه است ... در مورد عوارض خروج از مرز بازرگان ... هزینه ها با عکسی که از فیش ها زدین فرقی نگرده؟؟ همون 25 و 2 تومن؟؟؟ میشه به همون شماره حساب هایی که روی فیش ها زدن تو شهر خودمون واریز کنم؟؟؟
پاسخ:
سلام
عوارض امسال فرقی نکرده و میتونین در شهر خودتون واریز کنید اما در مرز بازرگان شعبه بانک زیاد شلوغ نیست و در کل مرز منظمی هست . اگر در مرز بازرگان هم واریز کنید زیاد معطل نخواهید شد
و باز هم یک سوال ... گفتید اخذ بیمه ماشین رو به مرز موکول نکنیم مگر مرز بازرگان ... یعنی اونجا بیمه هایی رو که از جای دیگه گرفته باشیم قبلو نمی کنن؟
پاسخ:
چرا قبول میکنن اما در مرز بازرگان از طرف ترکیه میتونین بیمه رو راحت و بی دردسر و ارزونتر از ایران تهیه کنین ولی در بقیه مرز ها این امکان نیست
سلام ... خیلی ممنون بابات پاسخ های خوبتون ... آیا امکانش هست مثلا از مرز بازرگان از ایران خارج شد و از مرز رازی وارد شد؟؟؟ منع قانونی نداره؟
پاسخ:
نه مشکلی نیست و میتوانید چنین کنید
با سلام . آیا عبور از مرز سرو با اتومبیل شخصی نیاز به بیمه سبز ماشین الزامی است .اگر الزامی است آیا در مرز سرو می توان تهیه کرد ؟و اینکه پلاک بین المللی و کارت ماشین بین المللی که پارسال گرفته ام نیاز به تمدید دارد ؟ با تشکر
پاسخ:
سلام
کارت ماشین و کاپوتاژ و گواهینامه از روز دریافت یکسال شمسی اعتبار دارند و بعد از آن باید تمدید شوند . بیمه برای خروج از مرز الزامی است و توصیه میکنم تهیه آن را به دم مرز موکول نکنید مگر مرز بازرگان
سلام خسته نباشید.آقا رضا برای رفتن به گرجستان با ماشین شخصی چطوری میتونیم ویزا بگیریم؟میگن باید رزرو هتل داشته باشیم.اولین باره میخایم بریم هتلی نمیشناسیم که مناسب باشه.
پاسخ:
تا اول سپتامبر2014 ویزا با 35 دلار دم مرز صادر می شد اما الان اینطور نیست یا باید از طریق سایتش اقداتم کنید یا مراجعه مستقیم به سفارت گرجستان در خیابان پاسداران. ضمنا باید کانفرم هتل و بلیط هم داشته باشید و گواهی موجودی حداقل 10 میلیون تومان در بانک
ممنون از راهنماییتون .یه سوالی داشتم اینکه میگن مرز بازرگان 14-15خرداد تعطیله صحت داره یا خیر.؟
پاسخ:
مرز بازرگان هیچوقت تعطیل نیست
سلام ممنون از مطالب خوبتون ما سال پیش به همراه خانواده از طریق مرز بازرگان سفری به ترابزون داشتین.امسال هم میخوایم اواسط خرداد دوباره بریم اینبار قصد رفتن به سامسون رو هم دارییم میخواستم در مورد این شهر هم کمی توضیح بدین .هتل هاش؟آب و هواش ؟مناطق تفریحی؟ و همینطور مراکز خرید .در ضمن اون نوقع فروشگاه هاشون تخفیفات بهاری دارن یا خیر ؟خیلی ممنون.
پاسخ:
سلام
سامسون شهری بسیار زیبا با حدود یک میلیون نفر جمعیت است . پیشنهاد میکنم در سامسون به هتل زیبای سه ستاره و مناسب (نورث پوینت) بروید . بازار هم دقیقا پشت همین هتل است . در این سایت میتوانید اطلاعات خوبی در مورد سامسون بگیرید
سلام و خسته نباشید
اگه ممکنه درباره کسب درآمد از طریق سفر به ترکیه مطلب بزارید و یا در صورت امکان همینجا راهنمایی کنید. یعنی از طریق زمینی چه کالاهایی رو میشه به ترکیه برد و فروخت و از ترکیه چه کالاهایی رو میشه به ایران آورد و مشکل گمرکی نداشت؟ آیا میشه به اینصورت هزینه سفر کوتاه مدت به ترکیه رو در آورد؟
پاسخ:
سلام
این سایت برای راهنمایی در مورد نوع و کیفیت سفر است . کسب در آمدی که شما فرموده اید از راههای قانونی ممکن نیست و راههای غیر قانونی رو هم گفتن که نگیم !
با سلام وعرض خسته نباشید
چند سوال داشتم
1-از تبریز برای ترابوزان اتوبوس هست.
2-شروع ماه رمضان در ترکیه نیز مانند اعراب با ما دارای مغایرت است.
پاسخ:
سلام
1 - از ترمینال تبریز سوال بفرمائید
2 - معمولا بله یکروز فاصله دارد
به طور کی مرز بازرگان دارای کارکنان زحمتکش و فاقد سیستم درست و حسابی است. کسی که بار اول از این مرز خارج شود حسابی سردر گم میشود. بعد اگر خوب مراحل را بررسی کند می بیند چه در طرف ترکیه چه در طرف ایران می توان حداقل 200 در صد روند کار را بهبود داد.
مواظب باشید که حتما روی برگ کاپتاژ مهر خروج بخورد. برگ من موقع خروج مامور فراموش کرده بود مهر بزند. من هم بار اول بود متوجه نشده بودم. موقع برگشت دچار مشکل شدم. آقای با مروتی پیدا شد به کسی که مهر ه را میزد گفت یک خروج بزن یک ورود و تمامش کن همین حواس پرتی مامور باعث شد در برگشت یک ساعت بیخودی معطل شوم
ضمنا از اطلاعات این صفحه خیلی استفاده کردم ممنون
سلام

فقط یک بار از مرز بازرگان رفتیم و پشیمان شدیم. اصلا خوب نیست آدم مسیر 1 ساعته از مرز رازی رو ول کنه و از مسیر 4 ساعته بازرگان بره به وان.
خیلی ممنون از پاسخ کاملتون
میشه اینم بگین که میتونیم در وان یا در مرزها ریال رو به لیر تبدیل کنیم؟
و اینکه هتل ها (منوا در خ جمهوری) وای فای دارن یا نه؟
با ایرانسل یا همراه اول چطور میشه با ایران تماس گرفت؟
خیلی خیلی ممنون از لطفتون
پاسخ:
ریال بردن از ایران اشتباه ترین کار ممکنه چون ضرر هنگفتی خواهید کرد. از ایران دلار بخرید و ببرید
در هتل ها وای فای برقرار است
با ایرانسل باید 48 ساعت قبل از حرکت رومینگ رو فعال کنید اما با همراه اول رومینگ خود بخود فعال میشه . کافیست در لیست شبکه ها یکی از اپراتور های ترک را انتخاب و استفاده کنید

سلام
ما قراره با تور بریم وان زمان برگشت هم 29 ام ساعت 11 به وقت اونجا قراره بطرف تبریز حرکت کنیم
میخواستم بپرسم اگه مرز شلوغ نباشه برگشتنی چند ساعت معطلی تو مرز خواهیم داشت؟ و چند ساعته تبریز میرسیم؟ چون شب عیدیه و من قراره یه شهرستان دیگه برم خیلی برام مهمه تا ساعت 6 عصر تبریز برسیم به نظرتون میرسیم تا 6؟ خواهش میکنم پاسخ بدین
خیلی ممنون
پاسخ:
ساعت 11 اونجا یعنی 12:30 اینجا
تا 2 میرسید مرز
در بهترین حالت ساعت 4 از مرز خارج میشین
و اگر کمی سریع رانندگی کنید 6:30 میرسید به تبریز
ممنون از راهنماییتون
با سلام
ما دیروز صبح از تبریز رفتیم وان و شب برگشتیم. راهنمایی های شما خیلی خیلی مفید بود. واقعا دستتون درد نکنه.
با سلام چادر مسافرتی قابل استفاده است
پاسخ:
سلام
بله قابل استفاده است
با سلام
بنده امروز خواستم به همین شماره حساب 1540 مبلغ هزار تومن رو از بانک ملی تبریز واریز کنم که گفتن همچین شماره حسابی رو نداریم. لطفا راهنمایی کنین. من چون شب می رسم به مرز نمیتونم منتظر شم تا بانک تو مرز باز بشن.
پاسخ:
خوب تصویر این فیش رو چاپ بگیرین و بهشون نشون بدین. این تصویر فیشی است که حدود یکماه پیش خود من از بانک باجه ی مرز واریز و از آن استفاده کرده ام

در ثانی مرز بازرگان 24 ساعته هست و بانکش هم همینطور. هر ساعتی برسید بانک باز و فعال هست و نیازی نیست که منتظر بشوید
با سلام. لطفا بفرمایید که مسافران زمینی ترکیه ارز بهشون تعلق میگیره یا نه؟ اگر اره کجا وچه طور و با ارایه چه مدارکی؟ در مرز یا...
پاسخ:
سلام
ارز مسافرتی به مسافرتهای هوایی تعلق میگیرد (فقط)
۱۹ اسفند ۹۳ ، ۱۱:۲۳ حسین مومن دوست
باسلام و خسته نباشید
بانکها شماه حساب عوارض خروج را 2110100250009 اعلام کردند که با شماره حساب فیش تصویر واریزی شما در مرز بازرگان متفاوت است. می خواستم بدونم کدوم حساب درسته چون اگه اشتباه واریز بشه و حسابهای دولتی عملا پول رفته
ضمنا من قصد خروج از مرز بازرگان رو دارم
باتشکر
پاسخ:
سلام
شماره حساب عوارض خروجی برای هر مرز متفاوت است . این خروجی که تصویر فیش را مشاهده میکنید در تاریخ هشتم بهمن ماه 93 توسط خود من واریز شده و برای عبور از مرز بازرگان از آن استفاده کرده ام. اگر شماره حساب بعد از آن تاریخ عوض شده باشد من اطلاعی ندارم
سلام آقا من مزاحمتون شدم ببخشید میخواستم بدونم شما کلا رفتن به استانبول رو با ماشین شخصی توصیه میکنید یا نه ؟ در ضمن میخواستم بدونم چند کلیومتره تا استانبول یعنی باید چقدر بنزین بزنیم . اصلا صرف میکنه یا نه ؟؟
پاسخ:
سلام
از بازرگان تا استانبول مسافتی حدود 1600 کیلومتر هست

هزینه های رفت و برگشت که مشخصه

هزینه های بردن ماشین هم همینطور

قیمت بنزین هم که معلومه - میزان مصرف ماشین هم همینطور

یک محاسبه ی ساده بکنید تا مشخص بشه که کدام از لحاظ مالی بصرفه تر هست
سلام برای رزرو هتل در نوروز از کجا اقدام کنیم من در شیراز هستم همچنین قیمتها در نوروز به چه صورته حراجه یا نه چون قسط سفر به وان را داریم وبرای بچه ها در وان جاهای دیدنی و بازی هست ممنون
پاسخ:
سلام
از طریق آژانسهای مسافرتی باید اقدام بفرمائید

برای بچه ها شاید آنچنان محل جذابی نباشد وان چون بیشتر بعنوان یک مقصد برای خرید پوشاک مطرح هست

در ضمن اون کلمه هم درستش "قصد سفر" هست نه "قسط سفر"
سلام خسته نباشید ما برای عید میخوایم از مرز بازرگان بریم ترکیه میخواهیم خواهر زاده 16ساله ام رو همراه خودمون ببریم پاسپورت جداکومه داره میخواستم بدونم چون زیر هجده ساله دم مرز از خروجش جلوگیری نمیکنن؟دختر هست یا باید رضایت نامه محضری از پدر داشته باشه؟ ممنون میشم راهنماییمون کنید
پاسخ:
سلام
نه مشکلی پیش نمیاد چون پدر ایشون موقع گرفتن گذرنامه رضایت محضری رو دادن و تمام
۱۲ اسفند ۹۳ ، ۲۳:۴۱ حسین مومن دوست
باسلام
می خواستم برا اول فروردین نیمه شب از مرز بازرگان رد شم و تا گورمه با ماشین شخصی یکسره برم می خواستم بدونم معطی خروج از مرز تو اون تاریخ حدودا چند ساعته و ایا جاده ها طوری هست که نیاز به زنجیر چرخ داشته باشم
متشکر
پاسخ:
سلام
معطلی مرز در روز های اول سال واقعا قابل پیش بینی نیست و شما برای احتیاط زنجیر چرخ هم داشته باشید
با سلام
ما عید اگه بخوایم از مرز بازرگان به ترابزون بریم ،سواری هست که مارو ببره و هزینش چقدر میشه؟؟با تشکر
پاسخ:
سلام
مستقیما از بازرگان نیست . باید اول بروید آغری و از اونجا ماشین بگیرید
با سلام وخسته نباشید
اگه ما بخوایم شب از مرز بازرگان خارج بشیم شعبه بانک داخل گمرک24ساعته باز هستش بابت پرداخت عوارض خروج وعوارض شهرداری.
پاسخ:
بله
مرز بازرگان و شعبه بانکش 24 ساعته هستند
۰۴ اسفند ۹۳ ، ۱۱:۴۱ سارا کاظمی راد
من بلیط های داخلی ترکیه رو از سایت "بریم سفر" گرفتم. وان استانبول رفت و برگشت هر نفر 635000 تومان
سلام

ما روز 2 فروردین از وان بلیط هواپیما رزرو کردیم برای استانبول ساعت 12 ظهر پروازه. آیا میشه صبح زود از خوی با ماشین شخصی به مرز رازی رفت و از اونجا با حطی ها به وان و از پرواز جا نموند؟ ( عوارض خروج و کارای جانبی زمان میبره آخه) اگه وقتمون کمه راهنمایی کنید که چه کار کنیم
پاسخ:
سلام
به احتمال قریب به یقین اگر همون روز بخواهید برید از پرواز جا خواهید ماند . توصیه من اینه که روز قبل برید و شب رو وان بمونید . ضمنا لطف کنید و برای خوانندگان عزیز وبلاگ بفرمائید بلیط رو از کجا - چطوری و با چه قیمتی تهیه کرده اید؟
سلام مجدد
به نظرتون بلیط هواپیما از ارزروم به انتالیا رزرو کنیم یا تو فرودگاه گیرمون میاد؟
بی زحمت شماره تلفن و اسم چند تا هتل در ارزروم و وان رو میخواستم
در رابطه با هتلهای انتالیا هم میخواستم بدونم اونم رزرو کنیم یا نه؟
سیم کارت ترکیه رو لب مرز میشه تهیه کرد؟
ممنون از اینکه وقت میزارید و جواب میدید
پاسخ:
سلام
در روز های عادی نیازی نیست
اما اگر در ایام نوروز میخواهید بروید بلیط و هتل را رزرو بفرمائید
سیم کارت ترکیه را در اولین شهری که رسیدید میتوانید تهیه کنید اما توصیه من استفاده از رومینگ همراه اول است
در مورد هتل ها سری به سایت بوکینگ بزنید
مرسی از راهنماییتون . ببخشید ما از شیراز می خوایم بیایم. مثلا از تبریز به ترابزون با اتوبوس بریم؟
پاسخ:
بله اینم میشه . یا اینکه ماشین ببرید راحت و بی درد سر
سلام
ما می خواستیم عید بریم ترابزون. با ماشین تا مرز بازرگان می خوایم بریم. ایا می شه اونجا ماشین رو گذاشت؟ امنیت دارد؟
از مرز راحت با اتوبوس می شه رفت ترابزون؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
بله میتوانید ماشین را در پارکینگ مرز بگذارید . در مرز بازرگان اتوبوسی وجود ندارد . باید با دولموش ها اول بروید دو بایزید . بعد از آنجا با ون بروید آغری یا ارزروم و بعد از آنجا به ترابزون . بنظرم اگر از ایران مستقیما بروید ترابزون خیلی راحت ترید
باسلام واحترام
من وخانواده 3نفری قصد سفر زمینی به ارزروم واز آنجا به استانبول با هواپیما را داریم مخواستم بدانم اطمینان جهت پارک ماشین در شهر ارزروم هست ویک سوال دیگر قیمت بلیط هواپیما چقدر است. در فروردین 94
با تشکر
پاسخ:
سلام
در فرودگاه ارزروم میتوانید ماشین پارک کنید . قیمت هواپیما بسته به زمان خرید بلیط متفاوت و از 100 لیره شروع می شود الی ماشاء الله
سلام ممنون از مطالب خوبتون خیلی به درد میخوره
ما میخواهیم با خودرو شخصی از مرز بازرکان وارد ترکیه بشیم به نظر شما مرقوم به صرفه هست که تا استانبول یا آنتالیا بریم؟ یا اینکه راهنمایی کنید با هواپیما از داخل ترکیه از چه شهری میتونیم به استانبول یا آنتالیا بریم؟
شنیدم از گرجستان هم میشه ماشین با کشتی تا استانبول برد میشه بی زحمت راهنمایی کنید ممنون
پاسخ:
سلام
با عرض معذرت اون "مرقوم به صرفه" نیست " مقرون به صرفه" هست
اما برای رفتن به استانبول و آنتالیا بهتره خودتون رو به آغری یا ارزروم برسونین و از اونجا با هواپیما به سفر ادامه بدین . بدلیل بعد مسافت ، رفتن به استانبول و آنتالیا با مشاین بسیار خسته کننده هست
ممنون از لطفتون. آخه ما حدود 5 سال پیش یکبار از مرز بازرگان زمینی خارج شدیم. از شانس 3-4 تا اتوبوس با هم رسیده بودن. فله ای خروجی میریختن. خیلی معطل شدیم. داشتیم له میشدیم.طبق فرمایش شما پس الان باید خیلی بهتر شده باشه اوضاعش
مرسی. آقا رضا یه نگاهی به این لینک بندازید بی زحمت. این یه حساب دیگه رو معرفی کرده. این برای چیه؟
http://www.bsbtour.com/index.php?option=com_content&view=article&id=171&Itemid=946&lang=fa
پاسخ:
خوب اون شماره حساب درست نیست خودش هم زیرش نوشته توضیحش رو. این فیشی که عکسشو میبینید بیست روز هم از تاریخش نگذشته و من خودم واریز کردم و باهاش از مرز گذر کردم .

در ضمن مرز بازرگان بانکش اینقدر ها شلوغ نیست و میتوانید همان دم مرز خروجی را واریز کنید.
ببخشید که وقتتون رو میگیرم. میشه شماره حساب و نام صاحب حساب رو در مورد اون فیش 3000 تومانی مرز بازرگان برام بنویسید. از تصویر متوجه نشدم.
پاسخ:
ما اصلا فیش سه هزار تومنی نداریم که . دو هزار تومانی هست اونم برای دو نفر بود . عوارض شهرداری از مرز بازرگان نفری هزار تومنه - شماره حساب هم 1540 هست . اما موقع واریز از متصدی بانک بخواین اسمش رو هم چک کنه ببینه مال شهرداری بازرگان باشه حتما.
از محبت و لطف شما خیلی خیلی خیلی ممنونم. خوشحالم که آدمهایی مثل شما هنوز وجود دارند. مستدام باشید
البته عذز میخوام چون اطلاعاتی که در مورد پرداخت خروجی زودتر از موعد رو داده بودید بعد از ارسال پست اول دیدم. فقط سوالم این هست که آیا آین شماره های حساب و مبالغی که فرمودید مخصوص مرز خاصی هست یا کلی هستش؟ مثلا در مرد مرز بازرگان هم همین شماره حسابها صدق میکنه؟
پاسخ:
سلام
شماره حسابهای مرز رازی و بازرگان (و همینطور مبالغشون) با هم فرق میکنه . در مورد مرز رازی در پست عوارض خروج از کشور شماره حسابها هست . در مورد بازرگان هم تصویر فیشها رو گذاشتم اما اگر قصد خروج از مرز بازرگان رو دارید فیشها رو از همون شعبه بانک مرز واریز کنید چون خلوت و منظم هست اما در مرز رازی بانک بسیار بسیار بسیار شلوغ و بی نظم هست و توصیه میکنم مبالغ خروجی رو حتی المقدور از شهر خودتون واریز بفرمائید
سلام آقا رضا،من امروز با سایت شما آشنا شدم و تقریبا کامل مطالعه کردم. امیدوارم این آشنایی من رو از سر در گمی نجات بده.

اصل مطلب : 2 خانواده هستیم (4 بزرگسال و 1 بچه)، برای تعطیلات عید قصد داریم با ماشین خودمون بریم "ترابزون"

و اما سوالات من :

1-با توجه به اینکه مبدا حرکت ما جلفا هست کدوم مرز رو برای خروج پیشنهاد می کنید؟

2-با توجه به فاصله تا ترابزون و معطلی های مرز ما قصد داریم صبح زود مثلا 6-5 صبح مرز باشیم(حالا هر مرزی که شما بفرمایید) آیا این ساعت مرز مورد نظر شما شلوغ نیست؟ پیشنهاد شما برای زمان خروج ما چیه؟

3-آیا امکانش هست که خروجی هامون رو تو شهر خودمون بریزیم تا تو مرز کمتر معطل بشیم؟

4-اگه بخوایم از اینجا با خودمون غذا ببریم آیا هتل های اونجا گاز دارند؟ یا اینک باید پیک نیک ببریم؟
پاسخ:
سلام
برای رفتن به ترابزون از مرز بازرگان خارج شوید - مسیر مستقیم رو از طریق آغری تا ارزروم ادامه بدین بعد برین بطرف شمال تا به ترابزون برسید . توصیه من یکشب توقف در ارزروم هست
2 - در مرز بازرگان اگر بخواهید معطل مشوید بعد از اینکه در صف خروج قرار گرفته اید به مرزبان انتهایی مرز که ماشینها را بازرسی میکند ومراجعه کنید و بگوئید خانواده هستید و بچه هم همراهتان هست . معمولا چنین ماشینهایی را بدون نوبت خارج میکنند و مجبور نمی شوید در صفی که اکثر آنها قاچاقچیان دم مرز هستند (اکثرا رنو 5  و آردی) منتظر بمانید
3 - بانک مرز بازرگان زیاد شلوغ نیست و راحت میتونین خروجی رو همونجا واریز کنید
4 - اصولا پخت و پز در اتاقهای هتل ممنوع است اما اگر پیک نیک ببرید میتوانید غذا گرم کنید یا حتی بپزید . توصیه من اینست که یک گونی برنج ببرید با یک پلوپز و با برق غذا بپزید و برای خورشت هم کنسر ببرید (یا بخرید)
سلام اقا رضا خسته نباشی
قبلا با توجه به مسیر حرکتمون شما مرز بازرگانو پیشنهاد دادین
برنامه سفرمون تغییر کرد و قرار شد بریم ارمنستان واز اونجا بریم گرجستان و بعد از گرجستان وارد ترکیه بشیم این مسیر از کدوم مرز خارج بشیم و اگر در مورد این مسیر پیشنهاد و یا اطلاعاتی در اختیارم بذارین ممنون میشم
پاسخ:
سلام
برای اینکه بروید ارمنستان باید خودتون و به جلفا و بعدش سیه رود برسونید . از سیه رود تا مرز نوردوز 20 کیلومتر فاصله هست و از مرز نوردوز میتونین وارد ارمنستان بشین . از مرز تا ایروان حدود 400 کیلومتر فاصله هست اما 60 کیلومتر از این مسیر بسیار خطرناک و باریک و کوهستانی و معمولا مه شدید هست که خود من یکبار نزدیک بود در این مسیر به لقاء الله بپیوندم . بسیار مراقب باشید اگر قصد رفتن به ایروان رو دارید. برای بیمه مقداری درام با خود همراه داشته باشید و همچنین دلار برای ویزا که دم مرز صادر میشه . قیمت دقیقش رو امسال نمیدونم چقدره . در ضمن بسیاری ممکنه به شما مراجعه کنند و بخواهند راهنمای شما باشند . مطمئن باشید همشون کلاهبردارند . به کسی به عنوان راهنما یا مترجم اعتماد نکنید .
سلام
دوست عزیز ما از طرف مرز رازی میخاییم عید 94 بریم .. میگن اونجا نوبت واریز عوارض خروجی طولانی هست میشه بگین که ما می تونیم این عوارضی رو شهر خودمون پرداخت کنیم و اونجا تحویل گمرک کنیم یا نه ؟
راستی از ایغدیر تا مرز بازرگان می دونید دولموش ها چند میگیرن ؟
پاسخ:
سلام
از مرز بازرگان باید با 5 لیره بروید دوبایزید و از آنجا با 20 لیره به ایغدیر
در مورد پرداخت عوارض در پست مربوطه تو وبلاگ توضیح کامل هست لطفا مطالعه بفرمائید
سلام، بلاخره این موضوع سوخت چی شد؟ آیا هر بار تردد باید مابالتفاوت بدیم یا اگر سه ماه گذشته باشه نباید پرداخت کنیم. مدتی قبل به دلیل مناقشه اعلام شد که هر کسی چه مرتبه اول و یا مرتبه دوم باید هزینه سوخت رو بپردازهآیا این مساله برطرف شده؟ ممنون
پاسخ:
سلام
لطفا اینجا را مطالعه بفرمائید
با سلام
میخواستیم برا خرید بریم وان من و همسرم
اوایل اسفند
آیا با تور بریم یا با اتوبوس از تبریز بریم یا بریم مرز و مرز رو رد کنیم و با ماشین های اون ور بریم؟ کدوم به صلاحه؟
نیت کاپوتاژ ماشین رو ندارم
و یک شب رو قصد موندن داریم و هدفمون خرید لباس هستش برا خودمون
میخواستم ببینم قیمتها با تبریز چقدر تفاوت دارند تقریبا؟ پنجاه درصد بیشتر یا کمتر؟
نظر شما راجع به این برنامه چیه؟ موافقید یا توجیهی نداره یه شب اقامت برا خرید؟
ضمنا برا خرید کدام مارکها رو توصیه می کنید: که قیمت مناسب و تنخوری خوب و کیفیت قابل قبولی داشته باشه؟ مارکدار بودن مهم نیست و نمیخوام پول مارک بدم و همون معیارها مهم هستش
هرچند میدونم این سوالات نسبیه و سلیقه ای ولی نظرتون رو بگید شاید از سردرگمی ما کم خواهد کرد
ممنون ممنون و بازهم ممنون
پاسخ:
سلام
رفتن با اتوبوس راحت تر است اما اگر خودتون از مرز رد بشید زمان تلف شده کمتری خواهید داشت
مارکهای ال سی و کوتون و دفاکتو کیفیت خوب و قیمت مناسبی دارند
سلام آقا رضا
باعرض سلام و ارادت
1-از تاریخ 20اسفند تاعید وان شلوغه میشه یا خیر؟
2-فروشگاهها حراجی دارند یاخیر ؟
3-کدوم روزههای هفته مرز رازی خلوته (منظور رفت و آمد مرزنشینان نیست)
4-هتل ماوی خوبه یا نه(اگه نه یه هتل خوب ارزون معرفی بفرمائید)
همیشه در بحث مسافرت بین دوستان ذکر خیر جنابعالی است سلامت ودر پناه خداوند متعال باشید
پاسخ:
سلام
از بیستم خیر اما روز ها آخر سال شهرهای نزدیک مرز ترکیه بشدت شلوغ هستند و حراجی ها مختص لباسهای زمستانیست
نمیشه گفت کدوم روز خلوت تره اما معمولا حدود ظهر مرز رازی کمی خلوت تر است
من هتل فواد رو مناسب میدونم و به دوستان توصیه میکنم
سلام من میتونم عوارض خروج از کشور رو تو شهر خودم پرداخت کنم دیگه؟
فرقی با سفر هوایی نداره که؟
پاسخ:
سلام
بله میتوانید
اما مبلغ خروجی زمینی با هوایی فرق داره . یعنی کمتره
لطفا مطالب مربوط به عوارض رو در وبلاگ مطالعه بفرمائید
با سلام
ممنون از اطلاعاتی که گذاشتین-ما می خواهیم برا خرید یه روزه بریم وان و برگردیم،وان می رسیم بریم؟ اگه نه ایغدیر می شه خرید کرد؟
پاسخ:
سلام
از نظر من سفر یکروزه به وان یا ایغدیر فقط وقت تلف کردنه
با سلام و خسته نباشید
میخاستم ببینم اگه مثلا 10 اسفند برم ترکیه و برگردم از این جهت که کاپتاژ ماشینم 19 اسفند تموم میشه اگه دوباره برم ماشینو کاپتاژ بکنم میتونم زودتر برم ترکیه و مجبور به پرداخت جریمه سوخت نشم منظورم اینکه فاصله رفتنم از 10 اسفندی که رفتم کمتر از سه ماه بشه آخه من دیدم تاریخ رفتن به ترکیه رو تو برگه گمرکی ماشین مینویسن وچون موقع کاّتاژ جدید این برگه عوض میشه قاعدتا میشه زودتر از 3 ماه رفت و شامل جریمه نشد ممنون میشم جواب بدین
یه سوال دیگه هم اینکه بیمه ای که با کاپتاژ قدیمی کردم شامل کاپتاژ جدید هم میشه
پاسخ:
سلام
ملاک محاسبه ی مابه التفاوت سوخت ، برگه ی کاپوتاژ نیست و اطلاعات شما موقع خروج در سیستم ثبت میشه . حتی اگر دقت کرده باشید بیجک خروج رو کامپیوتری به شما میدن و آخرین تاریخ خروج شما رو میبینن . بنا براین اگر برگه کاپوتاژ جدید هم بگیرید با اطلاعات قبلی ، تاریخ رفتنتون مشخصه
ولی بیمه از تاریخ صدور تا تاریخ انقضاء اعتبار داره و میتونین با کاپوتاژ جدید هم استفاده کنین
با سلام
ممنون از راهنمائی مفیدتان
قبلا در یکی از پرسش و پاسخ ها گفته بودید برای هر نفر 50 کیلو شکر ببرید
یعنی با سواری میشه 100 کیلو شکر ببریم؟ مانعی نداره؟
بعدش هم اونجا شکر چقدر اختلاف قیمت داره با اینجا؟
پاسخ:
سلام
من به هیچ کس توصیه بردن شکر نمیکنم. گفته شده که افراد میتوانند (یعنی مجازند) که نفری 50 کیلو شکر ببرند. بردنش رو میتونید اما اونجا باید کسی باشه که از شما بخره. ظاهرا هر کیلو شکر تا 1500 تومان اختلاف قیمت داره با ایران (البته دقیقا مطمئن نیستم اما از حجم شکری که قاچاقچی های لب مرز جابجا میکنند میشه فهمید که حاشیه سود بالایی داره)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">