راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

زبان ترکی استانبولی در سفر

پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۴۲ ب.ظ
مطمئنا دانستن (یا آشنایی) زبان یک کشور میتواند مسافرت را برای شما بسیار راحت تر و لذتبخش تر کند . در کشور ترکیه آشنا نبودن به زبان ترکی میتواند برای شما به مشکل جدی تبدیل شود . افرادی که به زبان آذری آشنایی دارند بسیار راحت تر از بقیه هموطنان قادر به برقراری ارتباط در ترکیه خواهند بود .

متاسفانه در کشور ترکیه ، صحبت کردن به زبان انگلیسی در اکثر موارد کمکی به شما نمیکند چون تعداد  افرادی که بتوانند انگلیسی (حتی خیلی ساده) صحبت کنند بسیار کم است. در برخی از شهر های مرزی ترکیه ، بدلیل قومیت و فرهنگ نزدیک و نیز تعداد بالای مسافران ایرانی ، ممکن است افرادی را ببینید که چند کلمه ای به زبان فارسی صحبت کنند .

البته دوستانی که کلا فارسی زبان هستند و اصلا ترکی یا آذری بلد نیستند برخی از کلمات و حروف را نمی توانند تلفظ کنند . چون آن اصوات در زبان فارسی اصلا وجود ندارند . مانند تلفظ کلمه ی (اوچ) - به معنای عدد سه- که فارس زبانان آن را یا _ُ (ضمه) تلفظ میکنند ( مانند کلمه ی گل) یا (او) تلفظ میکنند مانند (موش) - راهی هم برای اینکه بدون شنیدن این صوت ، آنرا به دوستان نشان دهم نیست. کافیست عدد 3 را به یک ترک زبان نشان دهید و از او بخواهید آن را بخواند ، یا بگوید (گل) . البته نا امید نشوید . قرار نیست شما گوینده ی خبر TRT شوید . شما قرار است منظورتان را به شنونده حالی کنید که با همان تلفظ هم به احتمال قوی متوجه منظور شما خواهد شد !

در این پست سعی خواهد شد تا ابتدا حروف زبان ترکی معرفی و سپس عبارات و کلمات پر کاربرد بصورتی هدفمند به زبان ترکی استانبولی به همراه ترجمه فارسی آنها آورده شود.

این پست در حال به روز رسانی و اضافه شدن مطالب است .


الفبای زبان ترکی استانبولی همانند زبان انگلیسی با حروف لاتین می‌باشد و از دو حروف بزرگ و کوچک تشکیل شده است ولی دارای تفاوتهایی نسبت به الفبای لاتین سایر زبانها می‌باشد. این الفبا شامل 29 حرف می‌باشد:


 A "آ"  مثل " آکدامار"    

B  "ب"  مثل  "بانک"     

C "ج"   مثل   "جواد"     

Ç  "چ"  مثل   "چای"     

D   "د"  مثل  "دریا"    

E   ِ   َ "  مثل  "انشا"  

 F "ف"   مثل   "فرمان"

G  "گ"   مثل   "گلشن"


Ğ  صدایی متفاوت که در فارسی مشابهی ندارد. مثلاIğdir   این حرف هیچ وقت در اول کلمه نمی‌آید و اکثرا در وسط کلمه می‌آید و به ندرت با صدای غ تلفظ می‌شود.


  H"ح" "ه" "خ"   مثل    "حریت"      

در ترکی استانبولی، صدای خ وجود ندارد و کلمات دارای صدای خ با صدای ح تلفظ می‌شوند.مثلا به خوش میگویند حوش !


I  "الف ساکن و بدون حرکت"    مثل     "تأیید"     

این صدا مابین ای کشیده و اِ قرار دارد و اکثراً کوتاه تلفظ می‌شود مثل این لغت: Irgat


İ  " ای"  مثل  "ایمان"     

J  "ژ"   مثل   "ژل"      

"  Kک"   "ق"   مثل  "کتاب"

در ترکی استانبولی بسیاری از کلمات که در ترکی آذری به صورت "ق" تلفظ میشود، با صدای "ک" تلفظ میشود. مانند عشق که به آن آشک گفته می شود.


L  "ل"     مثل    "لب"     

M    "م"    مثل    "محمد" 

N    "ن"    مثل    "نهال"  

O   "اُ"    مثل    "مانند صدای اُ در کلمه برهان"     

Ö   "صدایی متفاوت بین اُ و او"     

این حرف مابین "اُ" و "او" قرار دارد . اگر فارسی زبان هستید برای گفتنش باید خیلی تمرین کنید


P   "پ"    مثل    "پارا"     

R  "ر"    مثل    "ریحان"    

S    "س- ص – ث"    مثل    "سلیمان"     

Ş    "ش"    مثل    "شام "     

T   "ت – ط"    مثل    "ترکیه"     

U    "او"    مثل    "موش"     

Ü    "اُ"   مثل     "اورک (به معنی دل)  گفتن یک آْذری زبان"     


این صدا مابین "او کشیده" و "اُ" کوتاه تلفظ می‌شود و از همان حروفیست که گفتم !

V   "و"    مثل    "ویزا"     

Y   "ی"    مثل    "یاور"    

Z    "ذ- ز- ض – ظ"    مثل    "زندان"    



بخش اول : اشخاص Kişiler

من‬




‫من و تو‬




‫هردوی ما (ما هردو)‬




 
 
 
 
‫او (مرد)‬




‫آن مرد و آن زن‬




‫هردوی آنها‬




 
 
 
 
‫ آن مرد‬




‫ آن زن‬




‫آن بچه‬




 
 
 
 
‫یک خانواده‬




‫خانواده من‬




‫خانواده من اینجاست.‬



 
 
 
 
‫من اینجا هستم.‬




‫تو اینجا هستی.‬




‫آن مرد اینجاست و آن زن اینجاست.‬




 
 
 
 
‫ما اینجا هستیم.‬




‫شما اینجا هستید.‬




‫همه آنها اینجا هستند.‬




 
 
بخش دوم : خانواده Aile

پدربزرگ                          büyükbaba

 

مادربزرگ                        büyükanne

پدر                                             baba

 

مادر                                           anne

پسر                    erkek çocuk, oğul

 

دختر                                        kız çocuk

 

برادر                            erkek kardeş

 

خواهر                                     kız kardeş

عمو, دایی                              amca, dayı

 

عمه, خاله                               teyze, hala

ما یک خانواده هستیم.                     Biz bir aileyiz.

 

خانواده کوچک نیست.            Aile küçük değil.

 

خانواده بزرگ است.                           Aile büyük.




توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۱
رضا ضربی

زبان ترکی

نظرات  (۶۸)

با سلام از مرز به صورت زمینی میخواستیم بریم وان باهمسرم آیا باید حتما زبان ترکی یا انگلیسی بلد باشیم و اینکه دلار ببریم یا لیره ؟ هزینه هر شب اقامت چقدر میشه تو یه هتل 3 ستاره
پاسخ:
سلام
نه ضرورتی ندارد
حتما دلار ببرید
حدودا 90 لیره برای اتاق دو نفره
ضمن عرض خسته نباشی من میتونم از وان برم باتومی اگه میشه زمینی بهتره یا هوایی و هزینه هر نفر از وان تا باتومی جقدره
پاسخ:
سلام
برای سفر به باتومی باید از مرز بازرگان خارج شوید
ایا کایسری یا قیصریه برای خرید البسه مناسبه دوستی داشتم ۶سال درانجا زندگی میکرده ومیگه قابل قیاص بااستانبول نیست میشه لطفا راهنمایی کنید ممنونم
پاسخ:
سلام
در نوع خودش مناسبه اما هیچکدام از شهر های ترکیه قابل قیاس (نه قیاص) با استانبول نیستند
با سلام میخواستم بدونم از وان اتوبوس یا هواپیما برای آنتالیا هست
پاسخ:
سلام
بله هست
سلام خدمت اقای ضربی برای ثبت نام تلگرام چرانمیشه من هرکاری میکنم قطع است ونمیشه ثبت نام کرد
پاسخ:
با این لینک در تلگرام عضو شوید

https://telegram.me/joinchat/CZmqcDwM3Oc96DpL1a3YSQ
سلام.
برای نوروز یا هفته آخر اسفند قصد سفر به ترکیه را داریم. من و همسر و پسر دو ساله ام. پیشنهاد شما کجاست؟ اگه بریم وان و بعد استانبول خوبه؟ یا متسقیم از تهران بریم استانبول؟
البته سفر اکونومی می خوام که هزینه زیادی هم نداشته باشه.
ممنون از پاسخگوییتون.
پاسخ:
سلام
در آن ایام سفر مستقیم از تهران به استانبول منطقی تر هست
سلام آقای ضربی خسته نباشید میشه لطف کنید معنی ترکی این کلمات رو به من ترجمه کنید خیلی ممنون میشم.
1) یک مثقال طلا
2) یک گرم طلای 18 عیار
3) سکه تمام
4) خسته نباشی
پاسخ:
1 -  در ترکیه مثقال استفاده نمی شود - واحد ها برای طلا یا اونس است یا گرم
2 -  bir gram 18 ayar altin
3 - tam altin (سکه تمام آنها با مال ما فرق دارد)
4 - yorulmiyasan در محاورات معمولی کاربردی ندارد و معمولا در برخورد ها و مکالمات روزمره (روز بخیر) gun aydin گفته می شود
باسلام وخسته نباشیدممنون ازصبروحوصله ای که بخرج میدهیدبنده مغازه لباس زیر بانوان دارم لطفامراجهت خریدن لباس زیربه صورت عمده دراستانبول راهنمای بفرماییدباتشکرفراوان
پاسخ:
سلام
از بازار مرتر در استانبول میتوانید عمده خرید بفرمائید
سلام جناب آقای ضربی

چرا بخش آموزش زبان استانبولی به روز نمی شه؟
آقا رضا وبلاگ تقریبا تعطیل شده لطفا ادامه بدید واز موضوعات ومطالب جدید استفاده بفرمائید.
پاسخ:
سلام
حق با شماست
به دلیل مسائل پیش آمده در مرز ها و کم شدن سفر ها کمی فعالیت کم شده . البته فعالیت های آتی در سایت جدید سفر به ترکیه انجام میگیرد. از حسن توجه شما ممنونم
سلام من دوباردیگه به هردوادرس فرستادم برای اطمینان چک کردم برگشت نخورد حالاکجاببینم؟در سفرنامه هایادراین وبلاگ؟
پاسخ:
سلام
ضمن تشکر از شما
سفرنامه تان در قسمت سفر نامه های سایت اصلی سفر زمینی به ترکیه منتشر شد
میتوانید از اینجا ببینید
با عرض سلام خدمت اقای ضربی من در تاریخ 16مرداد به وان سفر کردم وخیلی خلوت بود سفرنامه ام رادرتاریخ 25مرداددرسایت daramad1393@yahoo.comفرستادم ولی دروبلاگ سفرنامه هنوزندیدم ایااشتباه فرستادم ؟
پاسخ:
ُسلام
من همین الان ایمیل رو چک کردم . چیزی نرسیده. لطفا یکبار دیگه آدرس رو دقیق تایپ کنید و بفرستید . میتونین به آدرس rezazarB@gmail.com هم ارسال بفرمائید . منتظریم
سلام
2تا سوال داشتم
1-آیا قانونا میتونم 2 تا گوشی اکبند آیفون به عنوان هدیه برای خواهرزاده هایم ببرم(از طرف ایران یا ترکیه گیر نمیدن)
2-برای تهیه بلیط هواپیما خودم میتونم رزرو یا خرید انجام بدم(مستر کارت دارم)یا باید از طریق آژانس هواپیمایی اقدام کنم.
با تشکر
پاسخ:
سلام
1 - قانونا خیر
2 - میتوانید خودتان انجام دهید
سلام ، حراج ها در فستیوال ها مناسب تر است یا قبل ژانویه
پاسخ:
سلام
قبل از ژانویه
با سلام مجدد
به نظر شما آنکارا بهتر از ترابزونه؟ منطقی هست از ارزوم به آنکارا با هواپیما رفت؟
این سایت باید ویزاکارت داشته باشیم خرید کنیم؟http://www.neredennereye.com/ucak-bileti/
ترابزون پارک آبی داره؟
ممنون از طلفتون
پاسخ:
بله آنکارا بهتر از ترابزون هست و منطقی هم هست که با هواپیما بروید
برای خرید از اون سایت باید کارت اعتباری ویزا یا مستر داشته باشید
ترابزون هم پارک آبی داره
من هم از طلف ! شما ممنونم
سلام خدمت آقاس ضربی عزیز:
یه چند تا سوال داشتم.ممنون میشدم پاسخ بدین:
1- تخفیف مرداد از اواخر مرداد هست تا اواسط شهریور؟
2-قیمت پارکت تو وان،متری چنده؟
3-من سال قبل ماشینم رو کاپتاژ کرده بودم والان تارخش گذشته.اینسری که رفتم فقط باید کارت ماشین،گواهینامه و برگ خروج رو تهیه کنم؟یا چیز دیگه ای هم هست؟قیمتش چنده؟

با تشکر فراوان ، و معذرت در صورتی که سوالم تکراری بوده باشه!!
پاسخ:
سلام
1 - خیر از نیمه شهریور تا عید قربان هست
2 - از متری 20 لیره به بالا
3 - بغیر از پلاک ترانزیت بقیه موارد باید تهیه شوند دوباره و قیمتها در وبلاگ هست
سلام
من خرداد ماه یک سفر به وان داشتم و مجددا در تاریخ 21 مرداد میخواستم سفری به وان داشته باشم اما شنیدم یکم ناامنیه(انفجار قطار استانبول به وان) تو ترکیه می خواستم بدانم شرایط امنیت وان در حال حاضر مناسب سفر هست یا نه
پاسخ:
در حال حاضر مسیر و شهر وان برای مسافرین کاملا امن است
خیلی عالی .پیگیر و سپاسگذارم
باسلام باتشکر اززحمات جنابعالی میخواستم بدونم ازوان به سمت استانبول میتوان برای فردای همان روز بلیط هواپیما تهیه نمود ضمنا ازتهران به صرفه تر مستقیم بریم استانبول یا از وان باتشکر
پاسخ:
سلام
بله می شود
از وان به صرفه تر است
من پیامی نوشته بودم مبنی بر اینکه فردا عازم تبریزیم و دوشنبه وان...الان پیداش نمیکم..نمیدونم نرسیده بدستتون یا هنوز تایید نشده.(امکانش هست به دلایلی برنامه وان از دوشنبه به سه شنبه هم بیفته)
پاسخ:
بله برایتان ایمیل فرستادم
با عرض شرمندگی تو این سایت باید کردیت کارت داشته باشیم و بدون اون نمیشه رزرو کرد؟
https://www.neredennereye.com
پاسخ:
بله باید داشته باشید
راستی از سایت https://www.neredennereye.com می شود رزرو کرد؟ بعضیاش تخفیف خورده؟
شرمنده سوال دیگر اینه که آخر شهرویر نزدیک عید قربان برای سفر به ترابزون مناسبه یا هوا سرده و پارک آبی کار نمیکنه؟ یا مرداد ماه بریم؟
ممنونم
پاسخ:
سلام
جواب سوال اول مثبت هست
در مورد سوال دوم اگر هدف خرید و استفاده از تخفیفات باشد آخر شهریور و اگر هدف آبتنی باشد مرداد مناسبتر است
سلام مجدد آقای ضرابی و خسته نباشید
انگار منظورمو خوب نگفتم 1 مهر سه ماه ما تموم میشه و میتونیم بریم وان یا هر شهر دیگه ی ترکیه میخواستیم هم وان بریم و هم ارمنستان چون جدیمه تا 1 مهر هستش میخواستم ببینم میشه اواخر شهریور بریم ارمنستان بعد بریم وان چون بر عکسش شامل جریمه نمیشه مثلا اگه من الان ماشین رو کاپتاژ کنم و برم ترکیه و برگردم ایران و دو باره بخوام از نوردوز برم ارمنستان جریمه نمیشم با اینکه دو بار با فاصله ی نزدیک از مرز زمینی کشور خارج شدم خودم تو نوردوز از نماینده ی شرکت نفت تو گمرک پرسیدم می خوام بدونم تو حالت عکس یعنی اول ارمنستان و بعد وان قضیه چطوره چون مثل اینکه فقط مربوط به ترکیه میشه امیدوارم این دفعه خوب توضیح داده باشم ببخشید اگه طولانی شد ممنون میشم اگه اطلاعاتی دارید در اختیارم بزارین
پاسخ:
سلام
من در این مورد اطلاع دقیق ندارم اما طبق گفته ایشون ، جریمه بنزین فقط مربوط به ترکیه میشه و شما فقط زمانی جریمه می پردازید که از آخرین خروج شما از کشور - به مقصد ترکیه- کمتر از سه ماه گذشته باشد و ورود و خروج به ارمنستان تاثیری در این سه ماه نخواهد گذاشت
سلام
آقای ضربی وظیفه خود دانستم بابت اطلاعات ارزشمند شما که درمسافرت به وان مورد استفاده بسیار زیاد
من وخانواده ام قرارگرفت کمال تشکروقدردانی خود رااعلام نمایم.
پاسخ:
سلام
آقا همینجوری قبول نیست !
ما سفرنامه میخوایم یالا !
سلام آقای ضرابی عزیز یه سوال داشتم اگه بخوام با ماشین خودم اول برم ارمنستان بعدش برم وان جریمه بنزین تعلق میگیره؟ چون اون طور که پرسیدم بر عکسش یعنی اول وان و بعد ارمنستان جریمه نمی خوره ممنون میشم اگه جوابمو بدین
پاسخ:
جریمه بنزین زمانی است که از آخرین خروج شما از کشور کمتر از سه ماه گذشته باشد
سلام و عرض ارادت و تشکر
ضمن تشکر از شما بابت پاسخ سوالات میخواستم به عرض شما و هموطنان برسانم با استفاده از مطالب

سایت شما و مطالعه تمامی آنها روز سه شنبه 11.35 به مرز رازی رسیدم .پس از پارک اتومبیل در پارکینگ

، امورات (پرداخت خروجی -ثبت خروج از کشور -ثبت ورود به کشور ترکیه که با توجه به شلوغی حدود 3

ساعت طول کشید ) را انجام دادیم .وبا ونهای ترکیه ساعت 3 بوقت ترکیه وارد شهر وان شدیم وباوجود

استرس برای پیدا کردن هتل خدا را شکر با مراجعه به اولین هتل (هتل تامارا ****)جا گیرمان آمد وهتل

بسیار خوب و تمیزی بود با موسیقی زنده درمرکز شهر برای اتاق سه تخته شبی 210 لیر (حدودا 250

هزارتومان ) و سه شب رزرو کردیم با توجه به مطالبی که در این سایت خوانده وچاپ نموده بودم مثل این بود

قبلا به این شهر آمده بودم و هیچگونه مشکلی برایم پیش نیامده و از تمامی وقتمان کمال استفاده را بردیم

و در روز عید فطر باکلی خاطرات خوش این شهر را ترک کردیم وتوصیه من به هموطنان اینست اگرمطالب

سایت را بخوبی مطالعه نمایند هیچگونه نگرانی نداشته باشند
سلام وعیدفطر دوستان مبارک اقا رضامابرای یکم دوم وسوم مرداد قصد رفتن به وان را داریم هتل هالدی را قرار است توسط یه اژانس رزرو کنیم نو بوکینگ کام قیمت این هتل ۲۹۰لیره اما این ازانس گفته شبی۲۰۰لیر برای سه تخت به نطرتون اینجا هزینه راپرداخت کنیم یابریم حضوری اتاق بگیریم ایا امکانش هست از این هم کمتر رزرو کنیم اگه زود پاسخ بدین ممنونم چون فرصتمون کمه ممنونم از این همکاریتون.
پاسخ:
اگر حضوری بروید با قیمت کمتری میتوانید اتاق بگیرید
سلام اقای ضربی ببخشید میشه لطف کرده فقط این 4 کلمه را به ترکی به من بگید

1-هتل باصبحانه
2-کتری برقی
3-غذادارید
4-کولردارد؟
پاسخ:
Kahvaltıli Otel
(Elektrikli Su Isıtıcısı(çaydanlık
Yemek Var mi?
Soğutucu Var ?
سلام

لینکی که دادید برای پاسخ سوال
" سلام. اگه با ماشین شخصی بریم .میتونیم ماشینو لب مرز تو پارکینگ بزاریم اونجا پارکینگ داره.از مرز تا وان چقدر میگیرن"
غیر فعاله. می نویسه : چنین مطلبی وجود ندارد

پاسخ:
این لینک رو ببینید
سلام روز بخیر جناب ضربی
من نمیدونم شما جواب سوال منو ندادید و یا من نمیتونم پیداش کنم ...البته با لطفی که از شما دیدم نسبت به همه مورد دوم احتمالش بیشتره
اما مجبورم سوالم رو دوباره بپرسم...
1-آیا هتل هایی مثل فواد و یاقوت و ...در این سطح داخل هر اتاق safe box دارند(گاوصندوق)
2-ما میخوایم جوری برنامه ریزی کنیم که انشاله یکشنبه هفته آینده (آخرین روز عید فطر ایران) وارد وان بشیم از نظر گرفتن هتل در مرکز شهر مشکلی پیدا نمیکنیم؟
3-در مورد تبدیل دلار به لیر در وان هم میخواستم ببینم ضرر نخواهیم کرد ؟ چون من در دبی زمان خرید بلیط یک مکان تفریحی که دلار پرداخت کردم به نرخ پایین تری به درهم تبدیل کرد و من هم چاره ای نداشتم
پیشاپیش از لطفتون تشکر می کنم
پاسخ:
فرستاده شده در ۲۰ تیر ۹۴، ۱۴:۰۵:۱۲ برای مطلب نمایش ویرایش نقشه راه های ترکیه با قابلیت زوم بالا (نظرات این مطلب)
سلام جناب ضربی روز بخیر
میخواستم سوال کنم
1-آیا هتل هایی در سطح یاقوت و فواد و ...sefe box (گاوصندوق) داخل هر اتاق دارن؟؟و این free هستش؟
2-ایا تبدیل دلار به لیر در وان به صرفه هستش؟ یعنی نسبت به ایران ضرر نمیکنیم...چون من در دبی واقعا ضرر کردم..
ضمنا این توضیح رو عرض کنم که به دوستان در مورد پول گفته بودید ...اینجا... رو ببینید ، اما این لینک باز نشد برای همین سوال کردم
سلام
هتلهایی در این سطح خیر
در مورد دلار و لیره اینجا را مطالعه کنید (لینک رو هم تست کردم کار میکنه)

در مورد دلار هم در ترکیه دلار خرج نمی کنید . دلار رو می برید صرافی و به لیر تبدیل میکنید و بعد خرج میکنید
سلام. اگه با ماشین شخصی بریم .میتونیم ماشینو لب مرز تو پارکینگ بزاریم اونجا پارکینگ داره.از مرز تا وان چقدر میگیرن
پاسخ:
اینجا را بخوانید
سلام خوبید ممنون از مطالبتون برای ما خیلی کاربرد داشت اطلاعات این وبلاگ فقط یه سوال دوستای ما می خوان عید فطر به وان سفر کنن ولی می گن شبکه جم کگفته ظرفیت شهر وان پر شده از نظر هتل و اینا وگفتن دیگه نیایید همچین چیزی چقدر صحت داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
شایعه است
شاید کمی شلوغ باشه اما پر نمیشه
سلام
ما قصد سفر به وان رو داریم به نظرتون شهر ترابزون چجور هستش ؟ اگر به اونجا بریم تخفیف های قبل عید فطر هست؟ از لحاظ تفریحی چطور؟
پاسخ:
شما که قصد سفر به وان رو دارید چرا نظر رو در مورد ترابزون می پرسید پس؟
وان شهر خوبیه . بروید
سلام آقا رضا
چذاب ترین شهرهای ترکیه برای شهروندان ایران به ترتیب اولویت کدام هستند ؟ و برعکس شهروندان ترکیه بیشتر به کدام شهرهای ایرانی سفر می کنند؟
پاسخ:
سلام
این یک مسئله کاملا شخصی و سلیقه ایست و نمی شود به طور قاطع در این مورد نظر داد
در مورد بخش دوم هم باید از اداره جهانگردی یا سازمان میراٍ فرهنگی سوال کنیم
سلام آقای ضربی برای یادگیری اصطلاحات مهم ترکی استانبولی چه کتابی را پیشنها د میکنید ؟
پاسخ:
کتاب "یاد گیری اصطلاحات مهم ترکی استانبولی "

یا "ترکی استانبولی در سفر"

سایتهای زیاد و مفیدی هم در این مورد هست که با کمی جستجو میتوانید در اینترنت بیابید


سلام آقا رضا قیمت یک اتاق دو تخته در هتل فوادتقریبا چند است ؟
پاسخ:
120 لیره
ممنون از پاسختون آقای ضربی
ببخشید شما میتونید از هتل ها تخفیف بگیرید ؟
پاسخ:
نه متاسفانه
سلام آقای ضربی
ببخشید یک سوال, در شهر وان ترکیه میشه بگید هتل ارزون هست یا نه و اینکه آیا خونه می تونیم با دوستانم کرایه کنیم ارزان ؟جایی هست شما معرفی کنید و قیمتش خوب باشه خونه یا هتل, ممنون میشم, ما سه تا نفر پسر هستیم
پاسخ:
سلام
هر دو تاش هست . من هتل فواد رو پیشنهاد میکنم اما خونه سراغ ندارم باید اونجا بگردید دنبالش
سلام آقای ضربی خسته نباشید. اول از همه میخواستم تشکر کنم چون خیلی واضح و کامل و جامع مینویسید .
اگر براتون مقدور هست یه مشاوره به من بدید لطفا.
من و همسرم برای بار اول تصمیم گرفتیم پنجشنبه صبح از تبریز با وسیله نقلیه عمومی و زمینی عازم بشیم و یه سفر سه و نیم روزه به ترکیه داشته باشیم. من خیلی دلم میخواست که بتونیم به کنسرت های استانبول برسیم ولی با توجه به مطالب شما فاصله تا استانبول خیلی زیاده و اینجوری تو راه فقط خسته میشیم.
1-به نظر شما شهرهای وان و ترابزون برای مسافرت تفریحی سه روزه ما مناسب هستند؟ ویا شما پیشنهاد بهتری دارید که ما بهترین استفاده رو از این سه روز ببریم؟
2-در مورد هتل چون به تعطیلی عید فطر میخوره باید از قبل رزرو کنیم یا نه؟ اگر آره میشه راهنمایی و هتل معرفی کنید؟
3- اگر فرصت داشتید در مورد رستوران ها و غذاهای خوب و یا نکاتی که باید تو این سفر بدونیم ، هم راهنمایی بفرمایید.

خیلی خیلی ممنونم. منتظر جواب شما هستم
پاسخ:
سلام
وان و ترابزون تو یه مسیر نیستن اصلا که
بنظرم شما مطالب این و بلاگ و Turktravel.IR رو یکبار کامل مطالعه بفرمائید . مطمئنا برای برنامه ریزی سفرتون مفید خواهد بود
اکثر نکاتی رو که برای سفرتون لازمه رو خوهید یافت.
سلام آقای ضربی خسته نباشین
بنده هی سوالی از خدمتتون داشتم ماشین ما توی کارت ماشین بین المللی که گرفتیم نوشته ظرفیت 4 نفر
ولی ما 5 نفر هستیم یعنی تو صندلی عقب باید 3 نفره بشینیم میخواستم ببینم پلیس ترکیه از این لحاظ گیر میده یا نه ؟
خیلی ممنون
پاسخ:
مشکلی نیست
سلام جناب آقای ضربی
بنده قصد دارم به امید خدا به همراه خانواده برویم وان.
برای عید قربان یا اواخر شهریور یا اوایل مهر کدام را برای استفاده از تخفیف های خوب پوشاک پیشنهاد می فرمایید.
پاسخ:
سلام
هر سه موقعی که گفتید خوب است . هر کدام که به برنامه خودتان می خورد را انتخاب کنید
سلام خوب هستین
ببخشید من تور نگرفتم چون اکثر تورها 24 حرکت داشتن
من سه شنبه ساعت 6 صبح تبریز هستم
بعدش باید برم خوی؟ بعد رازی؟ بعد وان درسته؟
فکر میکنید این جابجایی ها چندساعت طول میکشه؟!
و یه سوال دیگه: گمرک مرز از کجا میفهمن ما 300 دلار خرید کردیم یا بیشتر؟ حجم بار مهمه یا قیمتش؟ یا وزنش؟!
پاسخ:
سلام
از تبریز تا خوی دو ساعت
از خوی تا مرز یکساعت
از اونجا تا وان هم یکساعت و نیم
در مورد سوال آخر هم نگران نوع تشخیص نباشین . اونا در کارشون استادن

سلام و ممنون از راهنمایی های بسیار خوبتون من قبلا دیدم که نوشتید که وان برای خرید سیسمونی خوب نیست. ولی دوستان می گفتند که برخی از مارکهای لوازم نوزاد مثل chicco britex sati baby bbetto اونجا هم هستند و قیمتشون خیلی مناسبه.ما قصد دارم صرفا برای خرید پوشاک و کالسکه نوزاد به وان سفر کنیم.با تجربه ای که شما دارید ارزش داره و میتونم وسیله مناسبی رو خریداری کنم یا خیر. ممنون

پاسخ:
سلام
من نظرم رو قبلا گفتم
اگر دوستان گفته اند لابد اطلاعات دارند در این مورد
سلام آیا خبر دارید که روز چهارشنبه 17-04-1394 مرز باز می باشد و میشود از ان عبور کرد.
با تشکر فراوان
پاسخ:
مرز تعطیلی ندارد
سلام دوست عزیز
در ابتدا تشکر ویژه از شما دارم .بخاطر حوصله ایی که در پاسخگویی سوالات بخرج میدهید

سوال من از شما دوست گرامی اینست که ما(هشت نفر)هفته آخر ماه مبارک ماه رمضان می خواهیم برویم

وان .و هتل هم نتوانستیم رزرو کنیم (چون روزش دقیقا مشخص نیست)

حال سوال اینست که بصورت حضوری میتوانیم هتل پیدا کنیم.ممنون میشوم از توصیه شما
پاسخ:
سلام
پیدا کردنش را که پیدا میکنید اما بسختی
نیاز به کمی گشتن دارد
با تشکر از راهنمایی شما:ایا از مرز بازرگان برای ترابوزان اتوبوس یا وسیله نقلیه هست؟
پاسخ:
سلام
مستقیما خیر
باید بروید دوبایزید یا ارزروم و از آنجا بروید
با سلام و عرض ارادت
من و همسرم تصمیم داریم دوشنبه شب 22 تیر (هقته اخر ماه رمضان )از تهران با اتوبوس به خوی واز آنجا با ون به وان برویم و جمعه همان هفته قبل از عید فطر برگردیم فقط نگران پیدا کردن هتل با قیمت مناسب هستم در ضمن بنا به دلایلی نمیخوام با تور بروم به نظر شما این تاریخ شلوغ میشود یا نه
با تشکر
پاسخ:
سلام
بله شلوغ خواهد بود
۱۰ تیر ۹۴ ، ۲۳:۴۶ فرشاد انصاری
با سلام و تشکر فراوان ، آقا رضا با استفاده از مطالب بسیار مفید شما من و خانواده ام پارسال به راحتی به وان رفتیم میخواستیم هفته آخر ماه رمضان دوباره بریم 1 آیا عوارض تغییر کرده؟ 2 آیا محیط و جو مناسب میباشد از بابت شنای در دریاچه و پوشش و بطور کلی برای خانمها
بازهم تشکر میکنم از این وقتی که گذاشتید و اینهمه وقت دیگران را حفظ کردید
پاسخ:
سلام
1 - مبلغ عوارض خروج از کشور تغییری نکرده
2 - بله

سلام خسته نباشید من میخام هفته دیگه برم وان برای پرداخت پول به یک سفارت میخام بدونم چطور باید با کارمند بانک ارتباط برقرار کنم
و از وان چطور میتونم به انکارا برم راحتترین و ارزونترین راه؟ با تشکر
پاسخ:
سلام
باید برین و بگین سلام . من میخوام با شما ارتباط برقرار کنم !

2 - با هواپیما
سلام. من دیروز یه سوالی پرسیدم درباره اینکه آخرماه رمضون تخفیف ها بهتره یا آخر شهریور؟ کلا تو کدوم تاریخ میشه خرید بهتری کرد؟ الان دیدم پرسشهای دیروز را جواب داده اید، نمیدونم سوالم ثبت نشده بود؟؟؟ ببخشید دوباره پرسیدم. مرسی از پاسختون
پاسخ:
سلام
تخفیفات قبل از عید فطر بهتر است
با سلام و عرض خسته نباشید.
بنده دو سوال از حضور شما داشتم لطف می کنید پاسخ بدید
1- طبق قوانین رانندگی در ترکیه آیا نشستن سه نفر در صندلی های عقب خودرو مشکلی ایجاد میکنه یا خیر؟
2- ارزانترین بلیط های هواپیما از وان به استانبول را معمولا از کدام خط هوایی ترکیه و در چه فاصله زمانی باقیمانده تا پرواز می توان خریداری کرد؟
پاسخ:
سلام
1- خیر
2 - پگاسوس ( معمولا 10 روز مانده به پرواز)
سلام آقا رضای عزیز. خسته نباشید
دیروز براتون دوتا ایمیل به آدرس daramad1393@yahoo.com فرستادم. میخواستم بپرسم آیا به دستتون رسید یا خیر؟
پاسخ:
سلام
بله رسیده
ممنونم ولی تو جواب ایمیل هم براتون نوشتم
فایل پی دی اف رو نمیشه آورد تو وبلاگ
نیاز به فایل ورد هست که اونم تو ایمیل ارسالی شما اتچ نشده
لطف کنید و دوباره بفرستید
ممنونم
۱۰ تیر ۹۴ ، ۰۸:۳۶ مصطفی عبدالملکی
سلام جناب آقای ضربی
چند روز پیش پیامی را خدمتتان بصورت خصوصی ارسال نمودم ولی پاسخی دریافت نکردم.
سوالی که داشتم این است که 1- امکان رزرو هتل Elite World Van از ایران وجود دارد.
2- برای خرید و برخورداری از تخفیف های خوب در شهر وان پیشنهاد می فرمایید اواخر شهریور یا اوایل مهر ماه به وان سفر کنیم.
3- با توجه به اینکه بنده یک دختر 1 ساله دارم از لحاظ آب و هوا برایش مشکلی پیش نمی آید.(سردی و گرمی هوا)
پاسخ:
سلام
خیلی طبیعی است چون نظر خصوصی فقط برای اطلاع نویسنده است و قابل پاسخگویی نیست و هنوز هم برای من سوال بی جواب است که این سوالهایی که پرسیده اید کجایش خصوصی است؟؟
1 - بله وجود دارد
2 - اوایل مهر
3 - خیر
سلام
از اطلاعات خوبی که گذاشتید سپاسگزارم.
هتل میروا را چطور ارزیابی می کنید؟ راستی در معرفی امکانات این هتل کولر یا فن ذکر نشده است . برای تعطیلات عید فطر با خانواده برنامه سفر وان را داریم ..واقعا نیاز به منبع برودتی در هتل نیست چون هوا خنکه! ویا اگر این هتل را رزرو کنیم از گرما می پزیم؟
ضمنا هتل ساید بهتر است یا هتل میروا ؟
پاسخ:
هر دو این هتلها دقیقا در یک سطح هستند . کرایه شان برای اتاق دو نفره حدودا 100 لیره است . نداشتن کولر در وان آنچنان آزار دهنده نیست . بخصوص که همه برای خرید کله سحر از هتل خارج و شب برمیگردند
باسلام
بر خودم وظیفه دونستم از اطلاعات جامع و کاملی که در اختیار علاقمندان قرار دادید سپاسگزاری کنم
سلامت و سعادتمند باشید.رضا از زنجان
سلام

ممکنه یه آژانس خوب برای یک تور مناسب از لحاظ قیمت برای استانبول معرفی کنید ؟

ممنون
پاسخ:
فرستادم براتون
سلام ببخشید میخواستم بدونم شرایط شهر وان ترکیه چجور هستش از نظر امنیتی و آیا میشه بجای کرایه هتل اونجا چادر بزنیم با دوستانم چند روز ؟
پاسخ:
سلام
امن و امان است اما من تا بحال ندیده ام کسی چادر بزند
سلام
ممنون از وبلاگ قشنگتون. می خواستم بدون کنار دریاچه وان جایی واسه شنا همراه با خانواده هست ؟
پاسخ:
سلام
بله
عالی بود. اعداد هم مهم هستن
ممنون از توجه و جواب سریعتون

راستش سال گذشته جلوی مرز رازی یه سری ون های سرویس خوی به وان دیدم که پشت شیشه شون شماره تلفن شرکت مسافربری رو نوشته بود.اما متاسفانه اون لحظه به فکرم نرسید شماره شون و یادداشت کنم.
لطف کنید هر وقت شماره تلفنشون و بدست آوردین ما رو هم در جریان بزارین.
پاسخ:
میتونین براحتی با یک جستجوی ساده در اینترنت و یا تماس با ترمینال خوی این شماره ها رو پیدا کنید
سلام جناب ضربی عزیز. خسته نباشید
من این سوال و چند روز پیش تو سایتتون پرسیدم اما متاسفانه انگار بدست شما نرسید یا ملاحضه نفرمودید.


لطفا شماره تلفن شرکتهایی که از خوی مستقیم به وان سرویس دارند و بفرمایید.

البته اگه شماره تلفنشون و دارید.

ضمنا اگر اطلاع دقیق از ساعت حرکتشون دارین ما رو هم در جریان بزارین.
پاسخ:
سلام
این سوال همون روز جواب داده شده
متاسفانه من شماره تلفنی از این شرکتها ندارم
با سلام قیمت هر لیتر بنزین در حل حاضر در ترکیه چقدر می باشد؟
پاسخ:
4.78 لیره
باسلام و تشکر از زحمات شما. به امید خدا برای دهم مرداد به مدت دو هفته با ماشین شخصی عازم ترکیه ایم.
1- بازدید از چه مناطقی را توصیه می کنید؟
2- هزینه سفر برای دو نفر را چقدر تخمین می زنید؟
3- آیا جاده های ترکیه مناسب رانندگی هستند؟
4- برای حمل پول چه راهی پیشنهاد می کنید؟
متشکرم
پاسخ:
سلام
1 - مناطق دیدنی و مراکز خرید
2 - هر نفر در هر روز 100 دلار
3 - بله
4 - تنها گزینه ممکن حمل پول نقدر در جیب است (یا کیف)
سلام و خسته نباشید͵با این اوصاف چطور میتونیم باهاشون ارتباط برقرار کنیم به خصوص برای خرید?? میشه لطفا یه سری جملاتی که به هنگام خرید کاربرد دارند را هم بزارید͵یه سوال دیگه واسه خرید میشه تخفیف هم زد یا نه?? اگر میشه لطفا جملات ترکی در این زمینه بزارید
پاسخ:
سلام
با زبان اشاره !
بزودی این قسمت رو تکمیل خواهم کرد
سلام جناب ضربی عزیز.خسته نباشید.
لطفا بفرمایید که هزینه خرید بلیط پرواز یک طرفه وان به استانبول چنده؟
ممنون.
پاسخ:
سلام
قیمت بسیار متغیر است. برای دیدن قیمت در تاریخ مورد نظر اینجا را ببینید
۳۰ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۱۹ اسمان آبی-----
با سلام و خسته نباشید در صورت امکان توضیح کاملی در مورد فستیوال استانبول و زمانش و آیا امکان تمدید داره یا نه و همچنین ماه رمضان در استانبول و اینکه مساافر در انجا راحته یا نه توضیح کامل بدید
با سپاس فراوان منتظر راهنمای شما هستم
پاسخ:
فستیوالهای خریدی که از تاریخ تا تاریخ اجرا می شوند معمولا تمدید نمی شوند . د ماه رمضان در ترکیه کسی معترض خوردن و آشامیدن شما نخواهد شد و رستورانها باز هستند
نیاز دارد دوست عزیز. نه از سر بیکار بودن در اینجا، بلکه برای برخورداری از فرهنگ و آزادیهای اجتماعی در آنجا، در کنار تشابهات فرهنگی و نزدیک بودن به سرزمین مادری. یه سوال دیگه، شرایط اقامت و پاسپورت ترک چگونه است؟
پاسخ:
سلام
دوست عزیز این وبلاگ در مورد سفر به ترکیه است و من در مورد اقامت یا کار اطلاعاتی نمیتوانم ارائه بدهم . در این موارد از مشاوران مهاجرت کمک بگیرید
حالا که خلوته یک سوال هم همینجا بپرسم، شرایط کار پیدا کردن در ترکیه، به خصوص استانبول برای یک مهندس عمران با ده سال رزومه عالی را چطور می بینی؟ امیدی هست؟
پاسخ:
سلام
در مورد ترکیه را نمیدانم اما اگر مهندس عمران در ایران (عالی) باشد نیازی به رفتن برای کار به ترکیه ندارد
بیگ لایک آقا رضا. خیلی کارت درسته. این را ادامه بده که خیلی پیگیرش هستم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">