راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

سفر به ایغدیر از طریق مرز زمینی بازرگان (Iğdır)

دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۳، ۰۷:۳۴ ب.ظ

سلام

مطمئنا برای شما هم مثل من آنچنان مهم نیست که ایغدیر در چند درجه ی شمالی و شرقی ! قرار گرفته و ارتفاع آن چقدر است و حکمران آن در 5000 سال قبل که بوده و شهردار فعلیش کیست ! بنابر این از خیر این مطالب تکراری میگذرم و صاف میروم سر اصل مطلب که به درد مسافرت بخورد !


igdir


ایغدیر یکی از نزدیکترین شهرهای ترکیه به ایران است و شاید همین نزدیکی باعث شده است تا این شهر مقصد گردشگران بسیاری از کشورمان باشد .


برای رفتن به ایغدیر .......

برای رفتن به ایغدیر ، بهتر است از مرز بازرگان از کشور خارج شوید . افرادی که با خودرو شخصی مسافرت میکنند اگر در مرز باک خودرو را پر کنند برای رفت به ایغدیر و گشت و گذار در آن شهر و برگشت به مرز نیازی به سوختگیری در داخل خاک ترکیه نخواهند داشت .

آرارات


بلافاصله پس از خروج از مرز بازرگان میتوانید منظره بدیع کوههای آرارات را در سمت راست خود مشاهده کنید. حدود 40 کیلومتر بعد از مرز به شهر دوبایزید خواهید رسید . اینجا شهری بسیار کوچک (کمی بزرگتر از ده) بوده و جاذبه ی چندانی ندارد. دوبایزید یک سه راهی است .



سفر به ایغدیر


اگر مسیر مستقیم را ادامه دهید شهر های آغری و ارزروم در انتظار شماست . اگر به سمت جنوب حدود 265 کیلومتر برانید از طریق چالدران به شهر زیبای وان خواهید رسید و اگر به طرف شمال (سمت راست) تغییر مسیر دهید ، بعد از طی مسافت حدودا 55 کیلومتری وارد ایغدیر خواهید شد. جاده ی دوبایزید نسبتا خوب و چند کیلومتر مانده به ایغدیر (خیلی خوب!) است.


تقریبا تمام شهرهای کوچک ترکیه از یک قانون ثابت پیروی کرده اند و اگر این قانون را بدانید ، نیازه به راهنما و نقشه و یا آشنایی قبلی با شهر ندارید . آن قانون اینست که مراکز خرید و تجاری معمولا در مرکز شهر قرار گرفته اند و اگر شما تابلوهای مرکز شهر (sehir merkezi) را دنبال کنید ، بسادگی به چنین مکانهایی خواهید رسید.


igdir


شهر ایغدیر مقصد بسیاری از هموطنان ایرانی است. اکثر مردم و بخصوص فروشندگان ، به زبان آذری تسلط دارند و در اکثر مواردی که به توریستها مربوط می شود ، شما میتوانید تابلوها یا نوشته هایی به زبان فارسی مشاهده کنید.اکثر خیابانهای مرکز شهر اسفالت ندارند و سنگفرش شده اند و این برای رانندگانی که خیلی به ماشینشان وابسته هستند ممکن است کمی آزار دهنده باشد.


igdir

سنگفرش کف خیابانها و خلوتی نسبی شهر

در ترکیه نفت و گاز به اندازه ی ایران "مفت" نیست . و مردم قدر منابع انرژی را بخوبی میدانند . اگر در زمستان به ایغدیر مسافرت کنید یا از ایغدیر به وان بروید هنوز هم ماشینهای فروش زغال سنگ را خواهید دید. و شاید به همین دلیل تقریبا تمام خانه ها به آبگرمکن های خورشیدی مجهزند تا در مصرف انرژی حداکثر صرفه جویی را بکنند.


ایغدیر


در فصل زمستان دود غلیظی از دود کش ساختمانها در ایغدیر بلند می شود.(من هنوز نتوانستم کشف کنم که آیا چنین دود غلیظی مربوط به گازوئیل است یا مازوت) اما هر چه هست ، شهر در هاله ای از دود فرو می رود بطوریکه تنفس مشکل می شود. با اینکه به خیلی از شهرهای ترکیه سفر کرده ام اما در هیچ شهری به اندازه ی ایغدیر آلودگی هوا مشهود نیست.


سفر به ایغدیر


در ایغدیر تا دلتان بخواهد هتل و متل و مسافرخانه هست. اکثر این هتل ها برای جذب گردشگران ایرانی تابلوها یا دستنوشته های فارسی نیز دارند و مسئولین پذیرش خیلی روان به زبان آذری صحبت میکنند. در کل تصوری که ما از تعداد ستاره های یک هتل در ایران داریم در ترکیه کمی جابجا می شود. یک هتل دوستاره در ترکیه یعنی یک مسافرخانه ی کاملا معمولی در ایران.

هتل ایغدیر

سفر ایغدی

خرید ایغدیر

این هاله ی سفید در عکسها "مه" نیست بلکه دودی است که در زمستان کل شهر ایغدیر را در برگرفته و تنفس (و حتی دید) را مشکل میکند

با کمی چانه زدن میتوانید قیمتهای اعلام شده را پایین تر بیاورید . در بهمن ماه 93 قیمت یک اتاق دو نفره در یک هتل سه ستاره بین هفتاد تا هشتاد لیره است . صبحانه روی سرویس اتاق است (هر چند که به پای صبحانه های معروف وان نمی رسد) . موقع گرفتن اتاق رمز وای فای را نیز از مسئول پذیرش بخواهید. معمولا در هر طبقه یک اتصال جداگانه بنام همان طبقه وجود دارد و سرعت اینترنت نیز قابل قبول است.

ایغدیر

به ساعت عکس (یک بعد از ظهر - به وقت ایران- مرکز شهر ایغدیر) دقت کنید . شهر کاملا خلوت است


سعی کنید در مسافرت به ترکیه از تلفن همراه برای تماس کمترین استفاده را بکنید . در زمان نوشتن این مطالب ، بهترین و مناسب ترین تعرفه متعلق به همراه اول است. پیامک های ورودی رایگان ، پیامک ارسالی هر عدد 1500 تومان ، تماس ورودی دقیقه ای 2000 تومان و خروجی حدود دقیقه ای 4000 تومان است . اگر مجبور شدید مکالمه کنید حساب دقایق را داشته باشید چون دقیقه کامل محاسبه می شود . بطور مثال اگر 61 ثانیه مکالمه داشته باشید دو دقیقه برای شما محاسبه خواهد شد. اما اگر از طریق شبکه های اجتماعی و تماسهای اینترنتی بتوانید ارتباط برقرار کنید از هزینه های بالای تلفن در امان خواهید بود .


بسیاری از برند های معتبر پوشاک مانند ال سی وایکیکی و نیز فروشگاههای بزرگ مانند میگروس و بیم در ایغدیر شعبه دارند . اما باید اعتراف کرد که هیچکدامشان به پای وان نخواهند رسید . خیابانهای ایغدیر (بخصوص در مرکز شهر) سنگفرش هستند . من در مرکز شهر بیشتر از 3 صرافی ندیدم که از این سه تا فقط یکیشان ارقام بالا Change می کرد.


صرافی ایغدیر

کیفیت پایین عکس بخاطر اینست که مجبور شدم دوربین را در پاکت پلاستیکی بگذارم و یواشکی عکس بگیرم!

بر خلاف وان که فروشگاهها تا دیر وقت باز هستند و شهر آکنده از جنب و جوش است ، در ایغدیر تمام فروشگاهها ساعت هفت و نیم (نه به وقت ایران) بستند و خیابانها خلوت شد. هر چند در طول روز نیز جنب و جوش خاصی در شهر مشاهده نمی شود .


طنز ترکیه

اینهم برای رفع خستگی دوستان : کاغذی که بر روی سرویس بهداشتی اتاق ما در ایغدیر نصب شده بود با این مضمون : "لطفا با حوله ها و ملافه ها کفشهایتان را پاک نکنید !"


توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .

نظرات  (۱۷۲)

سلام آیا اعدیر برای خرید و تفریح بهتر است یا وان
پاسخ:
سلام
لطفا مطلب زیر را مطالعه بفرمایید

http://www.turktravel.ir/?p=2014

سلام خدمت مدیر محترم سایت.من برای خرید عمده لباس زنانه و کیف و کفش میخوام برم ترکیه.به نظرتون از کدوم شهرش خرید کنم برا به صرفه تر میشه؟
پاسخ:
سلام
برای خرید عمده بهترین مکان بازار مرتر استانبول است
با سلام و صبح بخیر
آقای ضربی با تشکر از زحمات بی دریغ تان من دیروز چند سوال پرسیدم و تا حالا بیش از 10 بار سایت رو چک کردم ولی تایید نکرده و جوابی ندادید
من سایت رو جستجو و جواب نیافتم و مزاحمتون شدم

با اجازه دوباره سوالاتم رو مطرح میکنم

1- 18 مرداد پس فردا برای سفر به ارزروم مناسب می باشد امنیت برقرار هست

2- مسیر رفت اول آغری بعد ارزروم هست یا ماشین دارد از مرز و کرایه تا ارزروم چقدر میباشد

3- عوارض مرز بازرگان هم میشه تبریز پرداخت کرد و قبض شهرداری چند می باشد


پاسخ:
سلام
در حال حاضر سفر به ترکیه به هیچ عنوان توصیه نمی شود
برای رفتن به ارزروم بهترین راه این است که از مرز بازرگان به دوبایزید بروید و از آنجا اتوبوس برای ارزروم یکسره هست
عوارض را در هر شهری میتوانید پرداخت کنید - قبض شهر داری برای بازرگان 2000 تومان است

در مورد اینکه گفته اید نظرتان پاسخ داده نشده - این وبلاگ مدتهاست که به روز نمی شود - بیش از یکسال است که این وبلاگ به سایت Turktravel.ir منتقل شده است .

با کانال تلگرام سفر زمینی ترکیه با لینک TRTravel@ میتوانید با ما در ارتباط باشید
با سلام و تشکر از اطلاعات مفیدتون
من و دوستم ( دو دختر مجرد) می خواهیم با قطار به وان سفر کنیم. از نظر شما اونجا امنیت لازم رو داره؟
پیشاپیش ممنون
پاسخ:
سلام
وان برای سفر امن است اما در حال حاضر قطار مسافری از ایران به وان نمی رود
با سلام
من 27 اسفند ساعت یک و نیم بعد از ظهر از ایگدیر پرواز دارم به سمت ترکیه، روز قبلش شب میرسم بازرگان که یه شب اونجا میخوابیم، آیا عملی و مناسبه که ماشین رو شب قبل رد کنم اون ور (از نظر جای پارک و امنیت و ...) خودم برگردم و سبح با خونواده بدون ماشین بریم اون ور ماشین رو برداریم؟ یا همون صبح یه جا رد شیم؟ (من دو سال گذشته همین کر رو کردم اما امسال اولین سالیه که دارم تو اوج تعطیلات میرم و از شلوغی مرز واهمه دارم)
خروجی ها رو پرداخت کرده‌ام، حتی بیمه رو از بیمه ایران گرفتم. (البته به جز عوارض شهرداری که حساب سنتیه و از تهران نمیشه پرداخت کرد)
پاسخ:
سلام - همینور مرز هم جا پارک هست برای اینکه شب بمانید - چون مرز بازرگان شبانه روزیست میتوانید حدود 5 صبح از مرز رد شوید و تا تمام شدن کارهای اداری و رد شدن از مرز هم هوا روشن شده است.
ضمنا اگر ممکن است تصویری هم از بیمه نامه ایران بفرستید ( و قیمتش) برای اینکه تو کانال بذاریم و دوستان سوال در این مورد زیاد میکنند
با سلام
ما برای خرید سیسمونی میخوایم بریم ایغدیر نه برای تجارت.لطفا راهنمایی کنید اونجا وسایل بزرگ به جز لباس
مثل کالسکه و رورورک و کریر داره قیمت هاش نسبت به تهران چطور ارزونتر یا نه گفتین به صرفه نیست منظورتون اینکه قیمتاش گرون یا از مرز سخت رد کردنش؟خواهش می کنم راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام
هم قیمتش گرونه و هم برای آوردنش محدودیت خواهید داشت
کلا من توصیه نمیکنم
سلام
مرسی از اطلاعات خوبتون
ما امسال29 اسفند می خوایم بریم ارزروم، می خواستم از امنیت راهها با خبر شم.مرسی

پاسخ:
سلام
در سایت در این مورد مطلب هست
لطفا مطالعه بفرمائید


http://turktravel.ir/?p=955


هر گونه خبر جدید در مورد وضعیت امنیتی از طریق کانال تلگرام سایت اطلاع رسانی خواهد شد
سلام خیلی ممنون از اطلاعاتی که دادین فقط یه سوال داشتم به نظر شما تجارت چمدانی از وان به صرفه تره یا از ایغدیر
پاسخ:
سلام
تقریبا در یک سطحه
سلام اقا رضا
آیا در ایغدیر سیسمونی نوزاد (کالسکه .کریر.گهواره.روروک....) هست؟ و الان هم تخفیف داره؟ و چه برندهایی هست ادرس سایت؟
پاسخ:
سلام
بله هست اما آوردنش بصرفه نیست
با سلام دوسته عزیز اولا ممنون از مطالب مفید و بعدش اینکه ایغدیر از وان امنتره راهش؟؟
پاسخ:
سلام - هر دو این شهر ها و مسیرشون امنه اما وان شهر بهتریه از نظر من
سلام . لطفا می تونید بگید در ایغدیر حراج یا off در فصل زمستان چه تاریخی شروع میشه .
پاسخ:
معمولا از نیمه بهمن به بعد
سلام و خسته نباشید.
همسر من میخواد از مرز بازرگان بره وان و روغن زیتون و لوازم شوینده بهداشتی بیاره.نظر شما چیه؟من نگرانم.ایا قیمت های اونجا از ایران ارزونتره؟ما در شهر خوی هستیم.
پاسخ:
سلام
چنانچه در مورد سفر به ترکیه اطلاعاتی خواستید بنده در خدمت خواهم بود
بسیار عالی و جامع
ممنون از پاسختون. عبدل آباد کجاست؟! و از چه نظر از ایغدیر بهتره؟
پاسخ:
عبدل آباد بازار روزی در جنوب شهر تهران است و از نظر کیفیت خدمات شهری و همینطور زیبایی و تنوع جنس از ایغدیر بهتره (البته این نظر شخصی منه)
سلام. الان با توجه به درگیری مجدد نیروهای دولتی با پ. ک. ک، قاعدتا سفر به وان که ریسک داره، امنیت ایغدیر از این نظر چطوریه؟ اونجا هم کردنشینه و آیا پ. ک.ک. اونجا هم فعالیت داره یا نه؟
پاسخ:
سلام
درگیریها در جنوب و جنوب شرق ترکیه هست و وان امنه
ایغدیر کرد نشین نیست اما بنظر من عبدل آباد بروید بهتر از ایغدیر است
سلام با توجه به ناامنی در جنوب ترکیه . بازم رفتن به وان شد ریسک.می خواستم بپرسم به جز وان میشه از ایغدیر خرید کرد
پاسخ:
سلام
بله . می شود
سلام،وقت بخیر.ممنون ازاینکه وقت گذاشته وبه سوالها پاسخ می دهید.
درحال حاضر سفربه وان ازطریق مرزرازی امن هست؟
آیا هنوز کرایه از مرز تا وان 20لیره یا بیشتر شده؟
پاسخ:
سلام
1 - بله
2 - 22 تا 25 لیره به همراه داشته باشید برای هر نفر
هزینه یک سفر معمولی ب ترکیه برای تفریح و ماندن سه شب چقدر است
میخوایم بریم وان
پاسخ:
در قسمت هزینه ها به تفضیل آورده شده است . لطفا مطالعه فرمائید
سلام ممنون از راهنمایی های خوبتان شماره یا اشنا برای حمل بار به ایران ندارید؟
پاسخ:
سلام
متاسفانه خیر
سلام خدمت شما سرور گرامی،گوش شیطان کر چند وقتی است از اقدامات تروریستی در شرق ترکیه خبری نیست،البته انفجار آنکارا همه را مات ومبهوت ومحزون کرد.جنابعالی وسایر دوستان از اوضاع امنیتی شرق ترکیه خبر جدیدی ندارید؟نظرتان در مورد سفر یک هفته ای به ارزروم وترابزون چیست؟آیا مسافرت در آبانماه را توصیه میفرمایید؟پیروز وسربلند باشید.
پاسخ:
سلام
کمی اوضاع آرامتر شده خدا رو شکر - مرز رازی هم باز شده - در حال حاضر زمان چندان مناسبی برای خرید نیست اما اگر بقصد تفریح میروید از مرز بازرگان و حتما در طول روز بروید
سلامی گرم تقدیم شما عزیز گرامی.اگر اخبار جدیدی مبنی بر بهبودی اوضاع امنیتی در شرق ترکیه از جمله ایغدیر و ارزروم و وان و....ومسافرت زمینی به این مناطق وجود دارد اگر اطلاع رسانی بفرمایید بسیار سپاسگزارم. آیا رفت وآمد از مرز بازرگان به دویوبایزید و ترانسفر دولموشی برقرار هست؟
پاسخ:
سلام
مرز بازرگان باز است و کمافی السابق رفت و آمد از آن جریان دارد . اما در حال حاضر و تا اطلاع ثانوی سفر زمینی به ترکیه امنیت صد در صد ندارد
فرماندار ماکو: هیچ خطری امنیت مرز بازرگان را تهدید نمی‌کند

شاهین علیزاده، با اشاره به اینکه دولتمردان خادم ملت هستند، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید به تمامی وعده‌های دوران انتخابات خود پایبند بوده و با تمام توان جهت محقق شدن آن‌ها و رفع مشکلات مردم اهتمام دارد که در ‌‌‌نهایت تمام این موارد منجر به افزایش نشاط و امید در جامعه می‌شود.
فرماندار ماکو با انتقاد از نشر اخبار نادرست درباره بسته شدن مرز بازرگان به علت نبود امنیت، افزود: مرز بازرگان بعنوان بزرگ‌ترین و امن‌ترین مرز زمینی کشور مورد توجه تجار و گردشگران داخلی و خارجی است و انتشار اخبار ناصحیح در مورد عدم امنیت در مرز بازرگان، صدمات و خسارات کلانی را به وجهه مثبت این مرز و منطقه از کشورمان وارد می‌سازد که نیاز هست برخی رسانه‌ها قبل از انتشار اینگونه اخبار ابتدا به کسب اطمینان از صحت آن بپردازند.
وی اظهار داشت: منطقه آزاد ماکو و مرز بازرگان بعنوان شاه‌کلید توسعه استان آذربایجان‌غربی قلمداد می‌شود بنابراین در هیچ شرایطی اجازه بسته شدن مرز بازرگان را نخواهیم داد و مسافران و بازرگانان محترم می‌توانند همچون گذشته با امنیت کامل از این مرز تردد نمایند و طرف ترک امنیت مسافران ایرانی را باید تضمین کند.
سلام ممنونم از پاسختون
شنیدم اوضاع کمی بهتره خواهشمندم بیشتر اطلاعات بگذارید
پاسخ:
از کجا شنیدید؟
سلام
من به همراه خانواده ام 6/15 قصد سفر زمینی به ارزروم را داریم یا توجه به شرایط فعلی (حرکت در روز جهت امنیت )و زمان 3/5-4 ساعت این مسیرکه باوسیله شخصی قبلا رفتم (مرز بازرگان) به نظر شما این مسیر امنیت در روز را دارد؟
و در صورت امکان شماره ای از مرز بازرگان برام بگذارید
پاسخ:
سلام
مسیر زمینی امن نیست
و شماره مرز رو من ندارم. میتوانید از اطلاعات بگیرید ولی در حال حاضر مسافرت زمینی توصیه نمیشه
۰۶ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۱۱ اسمااعیل ...........
س 300 دلار که برای جنس عمده خیلی کمه؟
پس اون مغازه های بزرگ چه طوری جنس می اورند؟
برای خریدهای بالا واسه مغازه چه کار میشه کرد؟
پاسخ:
سلام
این مقدار برای کالای مسافری هست
اگر بخواهید بصورت عمده بیاورید باید بدهید با دستمزد کیلویی حدود 30 هزار تومان برایتان بیاورند . در مورد این افراد هم یا از همکاران سراغ فرد مطمئنی را بگیرید یا از همانجایی که خرید عمده میکنید راهنماییتان میکنند
کلا برای خرید شخصی کدوم شهرا خوبه ؟
تخفیف دارن ؟
برای بدست اوردن کلیه اطلاعات به کجا مراجعه کنیم ؟
پاسخ:
برای اطلاعات کامل لطفا همین وبلاگ را از ابتدا تا انتها و یا اینجا را کامل بخوانید
۰۶ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۰۹ اسماعیل .................
س از راهنماییتون ممنونم.فرمودیید برای خرید عمده استانبول خوبه خوبه.من تا حالا نرفتم. کجای استانبول برای خرید لباس زیر خوبه؟در ضمن خرید من در هر بار حدود 10 میلیون خواهد بود
چه طوری برم با صرفه است.زمینی یا هوایی؟چه قدر میتونم جنس بیارم؟
پاسخ:
سلام
از بازار مرتر استانبول میتوانید عمده خرید کنید
جنسی که همراه خودتان میتوانید بیاورید 300 دلار است
سلام. خوبین . من می خواستم با ماشینم برم نخجوان و از اونجا وارد ترکیه بشم اولین شهر ایغدیر و از اونجا از سمت کارس به طرف ترابزون فک می کنین این امنیتش به نسبن مرز بازرگان - ارزروم-ترابزون بهتر نیست؟
پاسخ:
سلام
هیچکدام از مسیرهای شرق ترکیه در حال حاضر امنیت کافی ندارد
۰۳ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۴۲ اسمااعیل ...........
س از راهنمائیتان ممنونم.
بنده برای خرید عمده لباس زیر میخام برم وان بهتره یا ایغدیر؟؟؟؟؟؟؟
کدوم ارزونه
پاسخ:
س

برای خرید عمده هیچکدوم
استانبول بهتره
ولی در مقایسه بین وان و ایغدیر مطمئنا وان شهر بهتریه
سلام اقا رضا
ایا صحت دارد که مرز بازرگان و رازی بسته شده و از خروج افراد جلوگیری میشود
پاسخ:
سلام
مرز باز است
سلا اقا رضا
قیمت ون یا اتوبوس از مرز بازرگان تا ارزروم چقد هست و چه ساعت هایی ماشین وجود داره؟
قیمت هتل 3 ستاره با صبحانه در ارزروم چقدر هست و چه پیشنهادی دارید ؟
بنده نیمه دوم شهریور می خوام برم ایا به ایندیرم ها میخورم ؟
بنده عمده هدفم خرید برای اقوام هست و با توجه به نا امنی جاده وان به فکر ارزروم افتادم
پاسخ:
سلام
از بازرگان برای ارزروم ماشین نیست باید اول بروید دوبایزید و از آنجا بروید .
ضمنا وضع جاده ارزروم به لحاظ امنیت بسیار بدتر از جاده وان هست
پیشنهاد میکنم فعلا نروید . اگر هم رفتید اقوام را بیخیال شوید. بگذارید خودشان بروند و بخرند . شما رفته اید مسافرت که خوش بگذرانید . مسئول خرید اقوام بشوید فقط زحمتش برایتان می ماند و آخر سر هم همه از خرید شما ناراضی خواهند بود . این مسئله را به تجربه عرض کردم .
با سلام وادب.کرایه اتوبوس از ترابزون تا مرز گرجستان چند لیر است؟آیا در مرز گرجستان میتوان ویزا گرفت ودوسه روزی در باتومی چرخی زد؟با چند دلار؟بعد از ترابزون کدام شهر شمالی ترکیه در ساحل دریای سیاه گردشگری وتوریستی است؟ایا میشود از شهرهای ترکیه وسایل الکترونیک وکامپیوتری خرید وبه ایران آورد؟البته برای استفاده شخصی ودر حد محدود.در کدام شهر شمال شرقی ترکیه وسایل شکار مثلا دوربین شکاری پیدا میشود وقیمتها در مقایسه با کشورمان چطور است؟
پاسخ:
سلام
در مورد رفتن به گرجستان از ترکیه اطلاعات دقیقی ندارم . در مورد بخش بعدی سوالتان هم لطفا اینجا را بخوانید
۱۹ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۲۵ وحید حسینی
سلام . ممنون از راهنماییهای خوبتان.
سوالی داشتم در مورد امنیت در رفتن به فرودگاه اغدیر. با توجه به شرایط از مرزبازگان تا فرودگاه اغدیر را شرایط را چطور ارزیابی می کنید ؟ امن هست؟ و اینکه در مرز بازرگان پارکنیک هست؟ من میخواهم 15 روز ماشینم در پارکنیک باشد .هزینه پارکنیک چقدر میشه؟ ممنونم که وقت گذاشته و سوالم را میخوانید
پاسخ:
سلام
لطفا اینجا را بخوانید
با سلام واحترام فراوان-آیا هتلهای ایغدیر اهل تخفیف هم هستند؟به عنوان مثال اتاق دوتخته هتل امپراطور نرخ مصوب ونرخ با تخفیفش چند لیر است؟ لطف کنید یک هتل چهار ستاره در مرکز شهر وقیمت آن را بفرمایید.سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
همان هتل امپراتور که گفتید خوب است و کرایه اتاق دو نفره اش حدود 150 لیره است که میتوانید تخفیف هم بگیرید
در کل من رفتن به ایغدیر را وقت تلف کردن میدانم (البته این نظر شخصی منه)
سلام. کرایه دلموش از مرز بازرگان تا دوبایزید وکرایه اتوبوس از دوبایزید تا ایغدیر چند لیر است؟
پاسخ:
سلام
از بازرگان تا دوبایزید 5 و از دوبایزید تا ایغدیر 10 لیر
سلام من و همسرم حدود 3 هفته دیگه میخواهیم راهی وان و ایلغیر شویم فقط از نظر امنیت دچار تردید شدیم ماشی رئ هم کاپتاژ کردیم به نظر شما اوضاع اروم میشه؟؟
پاسخ:
در حال حاضر امن نیست اما سه هفته دیگر شاید اوضابهتر (و شاید هم بدتر) شود
با سلام
می خواستم بدون شهر ایغدیر برای خرید و گردش بهتره یا وان
پاسخ:
وان بسیار بهتر است
با سلام
بنده میخواهم نیمه دوم شهریور به وان برم از طریق رازی به نظر شما ما دو خانواده هستیم و 2 تا بچه 3 و ساله داریم عمده هدف خرید
کاپتا ژ خودرو سمند به صرفه هست یا ون
ایا برای بچه ها هم ون ها کرایه میگیرند
کرایه ون ها چقدر هست
ایا جمعه مرز برای بازگشت باز است
با توجه به نا امنی اخیر ترکیه با مقداری هزینه بیشتر ارزروم چطور است؟
برای هر نفر با بچه ها میشه حدود یک ملیون تومان خرید کرد
پاسخ:
1 - اینجا
2 - بله
3 - اینجا
4 - اینجا
5 - هر دو این دو شهر فعلا از لحاظ امنیت در یک سطح هستند
6 - اینجا
و در آخر برای صرفه جویی در وقت خودتان و عدم طرح سوالات تکراری اینجا را مطالعه بفرمائید
۰۹ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۱۶ صمد حسن زاده
سلام خسته نباشید
من واسه 15 16 و 17 مرداد و احتمالا 18 برم ترابزون بدون خودرو چند سوال داشتم.1 ایا از مرز بازرگان هر ساعت ماشین دولدور برای دوبیازید هست؟2.ایا از دوبیازید هر لحظه حتی شب ها ماشین برا ترابزون هست؟اگر خیر چه ساعتهایی هست.3.هزینه دولدور ها از دوبیازید به ترابزون چقدره؟4.چقدر پول برای تفریح داشته باشم.منظور خرید خاصی نکنم.اگر راهنمایی دیگری هست که بدون ماشین برم رو بیان کنید.ممنون
پاسخ:
سلام
از مرز بازرگان تقریبا همیشه ماشین برای دوبایزید هست اما از دوبایزید برای ترابزون فقط ساعات دو و نیم ظهر و نه و نیم شب اتوبوس هست و کرایه اش 60 لیره هست. روزی 100 دلار کافیست . البته به ون های کرایه ای در ترکیه (دولموش) گفته می شود نه (دولدور)
سلام خدمت مدیر محترم سایت و ممنون از اطلاعات عالیتون و وقتی که میذارید. .
سوالم اینه که تخفیف آخر فصل وان دقیقا از چه تاریخی شروع میشه ما 28 مرداد بریم میتونیم استفاده کنیم از ایندریم یا نه
پاسخ:
سلام
نه دیگه دوست عزیز 28 مرداد که آخر فصل نیست که - 28 مرداد تاریخ اون کودتای ننگین آمریکایی بر علیه ایران هست. برای استفاده از تخفیفات آخر فصل ترجیحا باید نیمه دوم شهریور ماه مسافرت کنید
سلام دوست عزیز. با تشکر از مطالب خوبتون.
1)ما قصد سفر به استانبول را داریم. سوالم اینه که آیا از مرز بازرگان یا رازی وسیله نقلیه ای(مثلا ون) هست که مسیر مستقیم به استانبول داشته باشه؟
2)هزینه یک هتل تمیز با قیمت مناسب نزدیک مراکز خرید حدودا چه قیمته؟ لطفا اگه ممکنه اسم و آدرس دقیق هتل رو بدین.

ممنون از شما
پاسخ:
1 - از مرز خیر
باید بروید دوبایزید و از آنجا اتوبوس هست
با تشکر

از مرز بازرگان تا ارزروم چند کیلومتر میباشد و جهای دیدنی تو ارروم کجاها هستن

ایا با یک باک بنزین میشه رفت به ارزروم و برگشت
پاسخ:
حدودا 300 کیلومتر
بستگی داره باتکتون چه باکی باشه
سلام مخواسنم بدونم ارزروم برای مسافرت وخرید بهتر است یا وان با تشکر
پاسخ:
ارزروم بهتر است
با سلام خدمت آقارضا
ضمن سپاس از زحماتی که برای پاسخ به پرسش ها می کشید.من قبلن هم دوبار این پرسش را پرسیدم ولی به دلیل اینکه ایمیلم را نوشته بودم ظاهرن خصوصی به دست شما رسیده ولی اینبار ایمیلم را نمینویسم و در خواست دارم بصورت عمومی راهنمایی کنید.ممنون میشوم.
من آدرس و شماره تلفن یکی از دفاتر فروش بلیط اتوبوس در شهر وان را لازم دارم تا بتوانم در مورد سفر زمینی از وان به دیگر شهر های ترکیه خبر بگیرم. لطفن چنانچه میتوانید راهنمایی کنید.
با سپاس
پاسخ:
نظر هاییکه خصوصی ارسال می شوند قابل پاسخگویی نیستند . اما در یکی از نظر های قبلی که ارسال کرده بودید پاسخ داده شده . من شماره از چنین جایی ندارم
با سلام و تشکر از سایت خوبتون
می خواستم بدونم عوارض خروج از مرز رازی همون 25 هزار تومان خروجی و 3 هزار تومان شهرداری هستش و زیادتر که نشده؟
بازهم ممنون
پاسخ:
سلام
نه همونه
ممنون از لطفتون.ظاهرا باید از اونجا هوایی بریم شهر ساحلی
عرض سلام وادب
آقا رضای عزیز ما انشاالله بعد از عید از شیراز با هواپیما میآیم تبریز .قصدمان سفر وان هست.میخواستم با شما مشورت کنم که آیا از تبریز مستقیم بیایم مرز رازی یا اول بیایم خوی و بعد از اونجا ماشین بگیریم بریم مرز و سپس وان؟
سوال دیگه اینکه پسر و همسرم تفریحات آبی رو خیلی دوست دارن و با توجه به اینکه قبلا گفتیددریاچه برای شنا زیاد مناسب نیست، کدوم شهر نزدیک وان که ساحل دریا داشته باشه رو پیشنهاد میدید که با اتوبوس بریم؟
ممنون اینکه وقت میگذارید. پاینده باشید
پاسخ:
سلام
بهتر است اول بروید خوی
در مورد سوال دوم نزدیکی وان چنین جایی نیست مگر اینکه بخواهید به ترابزون یا بندر مرسین بروید که فاصله اش خیلی زیاد است
سلام ممنون از پاسخ شما فقط چند تا سوال برام پیش آمده:
1- حدود قیمت این پروازهای ارزان ترک چقدر می باشد؟
2- خرید در وان چقدر با خرید در استانبول متفاوت است؟
3- درصورتیکه ارزشش را داشته باشد و به استانبول برویم از استانبول به آنتالیا چطور برویم؟
4- ساعت حرکت اتوبوس و قیمت آن از استانبول به آنتالیا چقدر است؟
5- برای رفتن به وان از تهران چطور بریم؟
ممنونم
پاسخ:
1 - اینجا را ببینید
2 - از لحاظ قیمت فرقی ندارد اما استانبول متنوع تر است
3 - با هواپیما یا اتوبوس
4 - همان لینک پاسخ اول را دوباره ببینید
5 - یا با تور یا از طریق خوی - مرز رازی - اینجا را هم ببینید
سلام با تشکر از اطلاعات بسیار مفیدی که به اشتراک می گذارید ممنونم اگر ما را راهنمایی بفرمایید. من 4 سال پیش دو بار به استانبول سفر داشته ام که به منزل خواهرم رفتم که بعدا به کشور دیگری رفت و از خرید استانبول هم راضی بودم ولی الان چهار نفر هستیم بهمراه یک کودک یکساله که بمدت یک هفته 18 الی 25 جولای در هتلی در مرکز شهر آنتالیا مهمان خواهرم هستیم که همدیگر را ببینیم. دقیقا بعد از تعطیلی و حراجهای عید فطر به بعد. بنابراین با توجه به اینکه مجبور به انتخاب سفر ارزان هستیم تصمیم گرفتیم دو روز جلوتر زمینی حرکت کنیم تا بتوانیم از ایام حراجی برای خرید استفاده کنیم و اینطوری هم خرید کنیم و هم ارزان سفر کنیم و بعد خودمان را به آنتالیا برسانیم. با توجه به اینکه شنیده ام آنتالیا جای مناسبی برای خرید نیست مجبوریم شهرهای دیگر را انتخاب کنیم. پیشنهاد شما کدام شهر است احتمالا وان یا استانبول و نیز پیشنهاد شما برای انتخاب مسیر زمینی از تهران و ادامه مسیر به آنتالیا کدام مسیر است؟ متشکرم از راهنمایی که می فرمایید در ضمن یک هفته اقامت در آنتالیا آنقدر جذابیت کافی دارد یا می توان سفر یکروزه به شهرهای نزدیک مثلا آلانیا یا آنکارا داشت در اینصورت شما کدام شهرها را پیشنهاد می کنید.
سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
مسافرت زمینی به آنتالیا بسیار خسته کننده خواهد بود . من پیشنهاد میکنم زمینی به وان بروید و خریدتان را بکنید و از آنجا با پرواز های ارزان قیمت ترک به آنتالیا بروید
با سلام لطفا در باره میزان کالای همراه مسافرکه از مرز بازرگان میتوان وارد کرد از نظر وزنی ، حجمی و ریالی راهنمایی بفرمایید
پاسخ:
برای هر نفر به ارزش 300 دلار و یا معادل آن به سایر ارزها
سلام ما از تبریز با ماشین شخصی میخوایم به وان بریم از کدوم مرز بریم نزدیکتر وامن تره؟مرسی از راهنمایتون
پاسخ:
سلام
مرز رازی
سلام

آقا یه سوال ساده! قبل شروع سفر باید در تهران ویزا گرفت؟ یا اینکه بزنیم بریم همون مرز بازرگان اونجا حل میشه؟ اگر از تاریخ پاس 2 ماه بیشتر نمونده باشه اونجا مشکلی پیش نمیاد؟

ممنون میشم از پاسختون
پاسخ:
سلام
ترکیه ویزا نمیخواد اما حداقل اعتبار پاسپورت باید 150 روز باشه . یک روز کمتر هم باشه اجازه ورود نمیدن
خیلی ممنون از راهنماییتون
یه سوال دیگه
این قیمت برای هتل شاهینه، شما شنیدین راجع بهش؟ مناسبه؟
برای هتل رسمینا، رویال میلانو و هالدی 120 تومن گرونتره، یعنی 680
می ارزه به تفاوت قیمتشون یا نه همون اولی خوبه؟
پاسخ:
داستان پول دادن و آش خوردنه دیگه
با عرض سلام و خسته نباشید
ببخشید میخواستم بدونم سفر به وان باتور از تهران مناسبتر درمیاد یا اینکه با ماشین شخصی تامرز بریم بعد اونجا با اتوبوس بریم وان؟
یا خودمونو به یکی از شهرها مثل تبریز و ارومیه برسونیم بعد اتوبوسهای وان رو سوار شیم
ایام سفرمون همون حدود عید فطره و حدود 3-4 روز
اصلا کسی که تا بحال نرفته و تجربه نداره میتونه اینحوری اقدام به سفر کنه؟ یاهمون تور بهتره
الان تور 3 شب و 4روز 560 برای ایام عیدفطر زدن
ما هم 2نفریم
ممنون میشم اگه پاسخ بدین
پاسخ:
تور مناسبیه
بنظر من بار اول با همون تور بروید
سلام. خواستم بدونم تعطیلات عید فطر در ترکیه از چه تاریخی می باشد؟ شنیدم در عید فطر حراجی های خوبی در استانبول است. درسته این مطلب؟ و اینکه آیا وان هم شامل این قضیه می شود یا خیر؟
و به نظر شما این تعطیلات وان بهتر است یا استانبول؟
پاسخ:
روز بعد از آخرین روز ماه رمضان عید فطر و استانبول بهتر از وان هست
سلام دوست عزیز
یه سوال من دارم ما موقعی که از مرز رد میشیم با ماشین خودمون جایی ثبت میکنن که فلانی با فلان ماشین اومد. مثلا اگر اونور به هر دلیل ماشینتو بزاری و برگردی بدون ماشین یا مثلا بدی شخص دیگری باهاش برگرده موقع برگشت میگن ماشینت کو؟
پاسخ:
سلام
نه اگر ماشین ببرید و برنگردانید کسی از شما بازخواست نمیکند.
جناب آقای ضربی عزیز،
با سلام. با راهنماییهای شما هفتم خرداد ماه از طریق مرز بازرگان سفری یک هفته ای به ترکیه داشتیم. ممنون از توصیه های دقیق شما. معطلی ما در مرز 20 دقیقه بیشتر نبود.
سفر ما یک سفر مختصر طبیعت گردی بود. مسیری که رفتیم ارزروم، اوزون گوگل، ترابزون، آیدر یایلاسی، هوپا آرتوین و برگشت از طریق ایغدیر. مسیر بسیار زیبایی بود که به دوستان توصیه میکنم.
باز هم ممنون از راهنماییهای شما. ایکاش میتونستید در قالب یک کتابچه راهنما مطالب رو جمع آوری کنید. یا وب سایتی طراحی کنید که مطالب دسته بندی منظم تری داشته باشه.
از دوست خوبتون هم که بیمه Neova برام تهیه کردند سپاسگزارم.
شاد و موفق باشید
پاسخ:
سلام
ایکاش برامون یک سفر نامه بفرستید
سایتی که فرموده اید در دست تهیه است و مقداری از کاراش هم انجام شده به آدرس Turktravel.ir

با سلام و خسته نباشید.
بنده به همراه دوستم می خواستیم هفته آینده به وان حرکت کنیم،لطفا به صورت کامل راهنماییم کنید که در کدام هتل رزرو را انحام بدیم و به چه صورت میشه رزرو کرد...
پاسخ:
سلام
در حال حاضر ایام پیک مسافرت نیست و نیازی به رزرو نیست
توصیه من هتل فواد هست
سلام من خیلی اتفاقی با سایت شما آشناشدم احتنالا تا روز دیگر عازم وان هستم برای هتل ارزان قیمت اگا میشه راهنماییم کنید.خیلی ممنونم فقط اگه ممکنه سریع جوابمو بدید.خیلی ممنون بابت وبلاگ مفیدتون.
پاسخ:
سلام
در مرکز شهر هتلهایی با قیمت و کیفیت مناسب خواهید یافت
پیشنهاد من هتل فواد است
سلام تصمیم براین شد که در ماه رمضان رفتن به ترابزون برای ما مناسب تر است حالا لطف کند بفرمایید از مرز بازرگان بعد از عبور از أغری از چه مسیری به إرزروم و درنهایت به ترابزون باید حرکت کنیم ؟با سپاس فراوان ٠البته یکبار در تاپیکی به چشمم خورده اما هرچه گشتم پیدا نکردم بازهم ممنون از راهنمایی
پاسخ:
اگر از طریق ارزروم برین (که معمولا هم همه از همین راه میرن) فاصله ها به این صورته :

مرز بازرگان - شهر آغری : 127 کیلومتر

- شهر آغری - شهر ارزروم : 185 کیلومتز

- شهر ارزروم - ترابزون : 300 کیلومتر


که حدودا 600 کیلومتره و اگه ماشین شما بتونه با یه باک 1200 کیلومتر راه بره میتونین . اما چون بعد از ارزروم جاده کوهستانی هست و ضمنا شما در داخل شهر ها هم گشت و گذار دارین ممکنه مجبور بشین (حداکثر 20 لیتر) در ترکیه بنزین بزنین.

البته مسیر دیگری هم هست (مسیر کارس - اردهان - ترابزون) که من به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکنم چون جاده اش بسیار خراب هست - امنیت آنچنانی نداره و شهر های مسیر هم چنگی به دل نمی زنن


با سلام
من و دوستم 2نفری میخوایم بریم وان یا ایغدیر اما نمیتونیم تصمیم بگیریم شما کدومو پیشنهاد میکنید؟ صرفا واسه گردش
ایا مسافرخانه امنیت داره؟یا هتل بهتره؟ شما هرکدومو صلاح میدونید به ما پیشنهاد بدید ما فقط میخوایم هزینه کمتر باشه

پاسخ:
سلام
من مسافرت به وان رو توصیه میکنم . خیلی خیلی بهتر از ایغدیر هست
سلام اقا رضا
اتوبوس هایی که از تبریز مستقیم میرن وان از کدوم مرز میرن؟منظورم اینه که اگه بخوام با اتوبوس و از تبریز برم باید کی خودم رو به ترمینال تبریز برسونم؟
تشکر
پاسخ:
سلام
از مرز بازرگان میرن اما ساعت های حرکت رو باید از ترمینال تبریز سوال بفرمائید . ساعت های حرکت مختلف هست اما اکثرا ساعت 10 شب راه میفتن که صبح اول وقت برسن وان
باسلام وخسته نباشید از مرز سرو مستقیم برا وان ماشین هست یا باید رفت یوکساوا؟ واینکه کرایش چقدره و زمان سفر(از مرز تا وان ) حدودا چند ساعته ممنون
پاسخ:
سلام
ماشین مستقیم نیست (مگر در موارد نادر) - مسیر حدود 4 ساعت طول میکشد و در حدود 30 لیره باید هزینه کنید
سلام لطفا اسم یک هتل مناسب در ترابزون هم از نظز قیمت هم کیفیت
پاسخ:
در ترابزون سراغ هتل مارتی یا هتل novotel رو بگیرین


سلام و خسته نباشید
به نظرتون برای 12 تا 15ماه may از اینجا هتل و رزرو کنیم یا احتیاجی نیست و حضوری میتونیم هتل خوب پیدا کنیم برای سه شب تا رنج 550
پاسخ:
سلام
نیازی به رزرو نیست
با سلام خدمت آقا رضای عزیز
در جواب دوستمون ( اقا مهدی) : شما میتونید دلار رو ،تو عابربانک های Ish bank هم چنج کنید
یه شماره موبایل می خواد که همون شماره موبایل ایران رو با +98 هم بدید قبول میکنه
دلار رو انتخاب کنید بعد دریچه دریافت که باز شد دلار بدید به دستگاه و بهتون لیر برمیگردونه
از صرافی ها هم بیشتر چنج میکنه معمولا
میشه کمی راهنمایی کنید که کجا بهتره دلارم رو چنج کنم؟ تو فرودگاه، هتل یا بیرون؟
پاسخ:
صرافی های موجود در سطح شهر
با سلام و خسته نباشید
می خواستم بپرسم دلار ببریم به ترکیه بهتره یورو؟ با توجه به اینکه هتل ما واحد پول رسمیش یورو هست، برای ما بهتره دلار ببریم و چنج کنیم یا یورو ببریم از ایران؟
ممنون
پاسخ:
سلام
دلار بردن بهتر است
رضا جان سلام
میخواستم بدونم هتل ماوی tuana جاش خوبه و چند دقیقه تا خیابان کاظم پیاده فاصله داره؟
به نظر هتل تمیزی میاد
پاسخ:
در فرعی های جاده شیخ است و با اواسط خیابان کاظم کارا بکیر حدود سه دقیقه پیاده روی داره
ضمنا سوال قبلیتون چون منشوری بود از پاسخگویی معذورم
سلام
ممنون داداش از این همه اطلاعات مفید که بدون هیچ چشم داشتی در اختیارمون قرار میدی فرخنده و
پایدار باشی یاعلی
سلام آقا رضا خوبید شما.من یه ترمینال غرب زنگ زدم متاسفانه اتوبوس واسه استانبول دارند و مستقیم به قونیه ندارند.
پاسخ:
سلام
در اینصورت یا میتونین با تور به قونیه برین یا اینکه خودتون رو با قطار به کایسری برسونید و از اونجا با 30 لیره بلیط اتوبوس برای قونیه بگیرید.

سلام اقا رضای گل
میشه برام هتل مناسبی در ایغدیر و ارزروم معرفی کنید پس فردا اخه انشاله میخواییم راه بیافتیم
مرسی
پاسخ:
در ایغدیر هتل آلکیش و در ارزروم هتل حکیم اوغلو - آدرسهایش را هم از اولین نفری که در این شهر ها دیدید بپرسید راهنماییتان می کنند
سلام و خسته نباشید
و سپاس از اطلاعاتتون
آیا حدس یا اطلاعی از درصد تخفیف برای روز مادر دارید و حراج. فصلی
بعد از روز مادر چه زمانی هست
بازم مچکر
پاسخ:
سلام
مقدار تخفیفات از 10 تا 70 درصد است
و بعد از روز مادر تعطیلات عید فطر
با سلام مجدد به شما. میشه تلفن و یا اسم شرکت فوشنده بلیط تو ترمینال غرب رو بدهید؟در ضمت اون سایت باز میشه ولی شهرمبدا و مقصد فقط استانبول و آنکارا است.
پاسخ:
سلام
اسم شرکت رو نمیدونم کدومه ولی یکی دوتا شرکت هستن. ضمنا در اون سایت باید اسم مبدا و مقصد رو وارد کنید. اون اسامی آنکارا و استانبول پیش فرض هستن
سلام اقای رضا
یه سوال داشتم ازتون
میخواستم بدونم یک عکس هست که تو وبلاگتون گذاشتید از فروشگاه السی وای کی کی که زده 70درصد تخفیف
میخواستم بدونم برای چه زمان و چه موقعی از سال هست؟
الان که میخوام برم تخفیف داره فروشگاههای وان؟
ممنون از پاسخگویتون
پاسخ:
سلام
اون عکس مال کریسمس بوده . الان از دهم تا بیستم اردیبهشت بمناسبت روز مادر ترکیه تخفیفات خوبی برقرار میشه
با سلام به شما دوست عزیز .ما اردیبهشت بصورت زمینی داریم میریم ترکیه بفرمایید اگه ما بخواهیم از تهران بریم و قونیه هم بریم یعنی از بازرگان بریم قونیه بعد هم استانبول چطوری باید بریم یعنی چطوری بلیط اتوبوس بگیریم و واسه اقامت چه کنیم و قیمت بلیط و اقامت در قونیه و استانبول چند هست؟ممنون
پاسخ:
سلام
از تهران برای قونیه اتوبوس هست و میتوانید از ترمینال غرب تهیه بفرمائید. از قونیه هم برای استانبول میتوانید بلیط اتوبوس بگیرید و قیمتش را هم میتونید از اینجا بگیرید.
سلام
ما فقط واسه خرید لباس میخواهیم بریم
لطف کنید بگید بهترین زمان حراج لباس بهاره و تابستونی چه موقع هست؟
استانبول بهتره یا همون وان واسه خرید لباس حراجی؟
ممنونم
پاسخ:
سلام
از دهم تا بیستم اردیبهشت می توانید از حراجی و تخفیفات روز مادر در وان استفاده کنید
اقا سلام
من و اقا میثم همکاریم یه لب تاپ اوردیم واز وای فای شرکت برای کارهای شخصی استفاده میکنیم و میخواهیم باهم به این سفر بریم
میثم پیشدستی کرده بود و ازتون این سوال و پرسیده بود من خبر نداشتم و میثم بهم گفت که این سوال و کرده و رفتیم جوابش و دیدیم به هر حال ممنون از راهنمایی خوب و سریعتون
میشه یه لطف کنید بگید الان که داریم میریم کاپشن گرم با خودمون ببریم یا نه؟
مرسی
پاسخ:
سلام
بله بردنش ضرری نداره
سلام جناب رضا
میخواستم ببینم الان اگه برم وان لباس زمستونی برای خرید هستش؟
مرسی
پاسخ:
سلام
پاسخ همان است که به کامنتی که با نام میثم گذاشتید دادم.
با هر نام دیگری هم بپرسید پاسخ همان است
با سلام جناب ضربی. ممنون از اینکه پیامها رو با حوصله میخونید و جواب میدین.
میخواستم خردادماه به اتفاق همسرم به استانبول برم. چندتا سوال داشتم:
1- اگر هتل رو دو-سه هفته زودتر رزرو کنم هزینه اش کمتر میشه یانه؟
2- اگر هتل رزرو نکنم همون روز که میرسم استانبول میتونم هتل بگیرم؟
3- برای خرید بلیط اتوبوس تو استانبول چه جاهایی هست؟ آیا میشه پول نقد داد؟
پاسخ:
سلام
1 - نه - رزرو هتل قیمتش ثابته
2 - نیازی به رزرو نیست . بروید در استانبول به راحتی هتل پیدا خواهید کرد
3 - دفاتر فروش متعددی در استانبول (بخصوص منطقه آکسارای هست) - بغیر از پول نقد هم راه دیگری برای پرداخت نیست
با سلام و تشکر از اطلاعاتى که در اختىار ما قرار مىدهىد
اگر امکان داشته باشه در مورد مسافرت زمىنى به ازمىر هم توضىحاتى بهىد.
پاسخ:
ازمیر در غربی ترین نقطه ی ترکیه قرار دارد و ما در شرق ترکیه واقع شده ایم و ازمیر از مرز ایران حدود 2000 کیلومتر فاصله دارد. راهش اینست که به استانبول بروید و از آنجا بعد طی مسافت حدود 600 کیلومتر به ازمیر برسید
با عرض سلام وتشکروقدردان از لطف شما بزرگوار، روز مادر در ترکیه چه تاریخى هست؟ ودرضمن خروجى وعوارض گران شده یا همان قیمته،؟ممنون
پاسخ:
سلام
دومین یکشنبه ماه مه هست
عوارض فعلا همان قیمت پارساله
سلام دوباره خدمت شما
یه سوال اقا رضا ممکنه تو ترکیه صرافا برامون هنگام changeدلار ...لیره ی قلابی بدن این امکانش هست ؟؟؟؟
پاسخ:
اگر صرافی باشه خیر
اقای ضربی ممنون از اطلاعاتی که برامون گذاشتین خیلی خیلی مفیدن
سپاسگزارم........................
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام من رضا هستم تصمیم دارم 94/02/10 یعنی روز پنج شنبه از تهران با اتوبوس به استانبول برم که این یک سفر تفریحی می باشد با اینکه الان در فروردین و اردیبهشت قیمت تور هوایی استانبول شاید ارزونتر از تور زمینی باشه که اینو خودم واقف هستم والی بخاطر هیجان و اینکه شهرهای بیشتری ببینم دوست دارم زمینی برم لطفا اگه کسی هست که دوست داره با هم بریم نظرشو اعلام کنه قیمت از اینطرف هر نفر 160 هزار تومان از تهران و از برگشت 220 هزارتومان(اتوبوس 25 نفره vip) و اقامت هم حداقل شبی 40 دلار با صبحانه هستش که رو هم سه شب و چهار روز اقامت حدودا یک میلیون در میاد.***********
سلام اقای ضربی ممنون از داطلاعات مفیدتون
1-من میخوام 29فروردین برم ایغدیر لطف کنین یه هتل با قیمت مناسب برام معرفی کنین
2-من برا تفریح میخوام برم ایغدیر خوبه یا وان
3-خودم از مرز رد بشم خوبه یا با اتوبوس برم
4-امنیت در حال حاضر چطوره
ممنون میشم اگه جواب بدین
پاسخ:
سلام
1 - اگر هتل با قیمت پایین بخواهید هتل آلکیش و اگر کمی بهتر (و البته گرانتر) بخواهید هتل امپراطور
2 - هیچکدوم . ولی برای خرید وان بهتره
3 - خودتون رد بشین زمان کمتری تلف میشه
4 - عالی
سلام و خسته نباشید خدمت شما
یه سوالی داشتم ما ساکن تبریزیم میخواستم بپرسم ما میتونیم یکروزه به ایغدیر بریم و برگردیم البته ماشین نداریم
پاسخ:
سلام
بله میشه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام به دوستان عزیز راستش منم سال گذشته به همراه خانواده تصمیم به سفر با خودرو شخصی به دور ترکیه رو داشتم ولی جور نشد.حالا خواستم ببینم در سال 94 آیا کسی هست که بیاد با خودرو شخصی بریم دور ترکیه اگه کسی بود منم هستم.***********
سلام خدمت دوست عزیزمان آقای ضربی.من امروز رسیدم باور کنید جنس خاصی نمونده که بخواهید بخرید همش تک سایزها مونده تا دلت بخواد تما م هتلها کنسرت گذاشتند از شبی 55 دلار امید در هتل رسکاته حدودا 8 کیلومتر بیرون از وان وکنسرت ایرانیهای نام اشنا شبی 35 لیر هتل اکدامار کنسرت دیگری شبی 25 لیر توقهوخانه پشت همین هتل از ساعت 9شروع میکنند تا ساعت2بامدادولی خریدو بی خیال شویعنی چیزی نمانده ولی اگه اهل خرید نیستی عالیه خیلی شلوغه همون هتلی که شبی 50لیر میدادیم الان باید نزدیک 150لیر باید بدید
سلام
من تصمیم دارم با ماشین (خانواده4نفری) یک دور طولانی توی ترکیه بزنم بازرگان-دوغوبایزید-ارزروم-سیواس-انتالیا-ازمیر-کوشاداسی-استانبول-انکارا-ایران حدود 17-18 روز میشه.
1-چه موقع ارزونتره (مرداد یا شهریور) یعنی مسافر کمتره و هوا بهتره
2-آیا جایی مثل کمپینگ هست که بشه اسکان ارزونتر پیدا کرد
3- با توجه به مسافت 4000 کیلومتری این مسیر پیشنهاد بهتری دارید؟
پاسخ:
1 - مرداد و شهریور هوا بسیار گرمه و به لحاظ آب و هوایی خرداد زمان خوبیه
2 - در این مورد اطلاع دقیقی ندارم
3 - پیشنهادم اینه که آروم رانندگی کنید و از مسافرت لذت ببرید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام خدمت ادمین عزیز..من به همراه 2 نفر از دوستانم می خواهیم از اردبیل به یکی از شهر های نزدیک ترکیه بریم و حداکثر 2 شب اونجا بمونیم.خودمون با ماشین هم می تونیم تا لب مرز بریم...هدف ما از سفر هم صرفا تفریح ** ***** ** هست و قست خرید یا چیزی رو نداریم...بهترین شهر و ارزون ترین جا وبطور کلی بصرفه ترین جا برای رفتن کدوم شهر هست واز کدوم مرز؟؟؟؟؟؟
خیلی متشکر
پاسخ:
سلام
اطلاع جامعی در این مورد ندارم اما جهت اطلاع اون عبارت "قصد خرید" هست نه "قست خرید"
سلام
جهت خروج از کشور از طریق مرز رازی لطفا نرخ عوارض خروج از کشور (بصورت زمینی) و عوارض شهرداری قطور در سال 94 را لطفا اعلام نمایید.
پاسخ:
سلام
هنوز از مبادی رسمی اعلام نشده ولی علی الظاهر مقدار آن نسبت به سال قبل تغییری نداشته است
با سلام،

دوستان عزیزی که یکی دو روز اخیر تشریف برده‌ اند وان، میخواستم بپرسم که وضعیت شهر از نظر برگزاری فستیوال خرید و کنسرت و ...چگونه است ، آیا این فستیوال برقرار شده و تخفیف داره. ...لطفا هر کس میدونه اطلاعات بده.
عیدتان مبارک.
سلام...قبل از هر چیز اطلاعات خوبی گرفتم از سایت شما.متوجه شدم که شما هم مثل من از مسافرت با وسایل عمومی خوشتون نمیاد و خودرو شخصی رو ترجیح میدید که باهاتون موافقم.منم اگه سینه خیز تا ترکیه برم حاضر نیستم با مخصوصا قطار مسافرت کنم.اطلاعات سایت رو خوندم و خیلی جامع و کامل بود خسته نباشید.من ساکن شهر یزد هستم و واسه مسافرت با ماشین شخصی باید مسافت بیشتری رو نسبت به هموطنان ساکن شهر های شمالی وتهران داخل ایران رانندگی کنم تا مرز.و حتما برنامه ریزی واسه رسیدن به خروجی گمرک رازی شاید سخت باشه.ولی با این تعریف ها و صحبت های شما و دوستان که خاطرات سفر رو نوشتن حتما در اولین فرصت راهی میشم.و حتما از اطلاعات شما هم استفاده میکنم.بازم ممنون از همه زحمتاتون.همیشه خوب و خوش باشید
۲۴ اسفند ۹۳ ، ۰۹:۲۰ سامان عبادی
با سلام.
بنده میخوام یه دستگاه برش که تو چمدون خودش یخورده بزرگتر از یه سامسونت معمولی هستش ( کیف دریل رو تجسم کنین، یکم بزرگش ). به قیمت 1500TL تو استانبول خریداری کنم. میخواستم بدونم تو برگشت آیا موقع عبور از مرز ممکنه دردسری واسم ایجاد بشه یا خیر. توضیح اینکه دستگاه رو کاملا قانونی قراره از مغازه با فاکتور بگیرم. اصلا چیکارا باید بکنم که تو دردسر نیوفتم تو مرز؟ با تشکر از کمک بی چشمداشت شما یا علی
توضیخ اینکه خروج و برگشت طبیعتا از بازرگان خواهد بود.
پاسخ:
سقف خرید کالای همراه مسافر 300 دلار است و این دستگاهی که شما میفرمائید دو برابر این سقف قیمت دارد . شاید بشود با معافیت دو نفره آوردش
۲۴ اسفند ۹۳ ، ۰۰:۵۴ مریم افشار
سلام، ن ساکن ارومیه هستم، آیا یوکسک اوا ارزش رفتن یک روزه برای خرید رو داره،
پاسخ:
سلام
به هیچ وجه
سلام و عرض ادب و احترام؛


اگر زحمتی نیست می خواستم در مورد وضعیت مرز سرو از نظر شلوغی و نظم و امنیت نسبت به مرز رازی بپرسم، در ضمن بنده ساکن شهر مهاباد در آذربایجان غربی هستم و میخواستم زمینی و بدون ماشین شخصی وان بروم، با این حساب جنابعالی کدوم مرز رو پیشنهاد می فرمایید؛ رازی یا سرو؟

با کمال احترام.
پاسخ:
سلام
سلام دوست عزیز

بهترین راه این است که شما از ارومیه بلیط بخرید برای وان - هم ارزان هم مناسب و هم سریع . از مرز سرو عبور میکنند و شما از درد سر عبور پیاده از مرز در امان خواهید بود
Merhaba efendim iyi geceler , nasil siniz? iyim teshekkur ederim . veblaginiz chok chok iyi dir . Ellerinize saglik , motlu olunoz . Allaha ismarladik
سلام آقای ضربی ,واقعا از راهنماییهای مفیدتون تشکر و قدردانی میکنم
احساس می کنم گروه خلوت شده همه بار و بندیل بستن و رفتند
فقط یک سوال : لطفا شماره حساب شهرداری که هنگام خروج از مرز بازرگان باید واریز کنیم بفرمائید تا ما هم زحمت و کم کنیم
پاسخ:
سلام
تصویر فیشهای بانکی در وبلاگ هست که شماره حساب هم در همون فیش مشخصه
سلام و روز بخیر؛
نخست بابت راهنمایی های ارزندتون متشکرم، خدا خیرتان دهد و سؤال؛
1-در خصوص رومینگ میخواستم بپرسم که چگونه باید فعال کنیم گوشی اسمارتفون آندرویدی است.
2-برای یک نفر تنها که اولین سفر خارجیش هم هست بلحاظ امنیتی توجه به چه نکاتی را سفارش می کنید، مثلا در زمینه اقامت در هتل و هم اتاقی غریبه ای که خواهد داشت!
3-از آنجا که بیشترین هزینه مربوط به اقامت هتل هست برای یک نفر گزینه دیگری که ارزانتر (مثل هتل آپارتمان، پانسیون...) و بلحاظ امنیتی هم برای یک تبعه خارجی مناسب باشد چی سراغ دارید و کلا تفاوت قیمتشون چقدر است؟
4-برای تامین بخشی از هزینه ها بردن چه کالایی رو از اینجا مصلحت می دانید که فاکتور کم حجم و سبک بودن و داشتن سود قابل قبول رو داشته باشه؟ 😃

ممنون.

پاسخ:
سلام
1 - نیازی به کار خاصی نیست فقط باید در لیست شبکه ها اپراتور ترکیه را انتخاب بفرمائید . البته ظاهرا ایرانسل شرایط دیگری برای فعالسازی دارد که من اطلاع ندارم
2 - در هتل میتوانید اتاق تک نفره بگیرید و هم اتاقی غریبه نداشته باشید
3 - میتوانید از هتل های با رده پایین تر استفاده کنید
4 - چنین کالایی رو من متاسفانه سراغ ندارم
سلام و تشکر از پاسخهای صریح و سریع جنابعالی
درخصوص هزینه (رومینگ)تلفن همراه اول در ترکیه
1-آیا پیام دریافتی رایگان است و ایا این موضوع در خصوص پیامهای تبلیغاتی نیز صدق می کند

2-بهتر نیست از سیم کارت ترکیه استفاده شود کدام بصرفه است (رومینگ یا ترک سل)
در خصوص عوارض خروج استنباط بنده اینست که خصوصا در ایام نوروز بهتر است هر مسافر در شهر خود واریز کند ولی خودرو را در مرز ترکیه بیمه کند
پاسخ:
1 - پیامهای دریافتی رایگان است و پیامهای تبلیغاتی هم جزو پیامهای دریافتی است
2 - نه بهتر نیست مگر اینکه بخواهید بیشتر از 15 روز در ترکیه بمانید

استنباط آخرتان هم با عرض معذرت اشکال دارد . فقط زمانی بیمه در مرز ترکیه بصلاح است که از مرز بازرگان عبور کنید

با سلام و احترام
با عرض معذرت بنده لینک مربوط به قیمت بنزین در ترکیه و پیدا نکردم
ضمنا بیمه ترکیه چه تفاوتی با بیمه ایران برای اتومبیل دارد
پاسخ:
سلام
قیمت بنزین در آدرس :
http://benzin.doviz.com

بیمه های ترک سه ماهه است و ایرانی ها 15 روزه - ضمنا در تعهداتشان با هم فرق هایی دارند. اما بیمه ترکیه گرانتر است (البته برای آنانی که میخواهند فقط یکبار استفاده کنند) و در عوض بیمه ترکیه برای افرادی که چندین بار در طول سه ماه میخواهند سفر کنند بسیار بصرفه است
سلام
میخاستم راهنماییم کنید که از تبریز چطوری ما به سمت وان بریم؟و سفر برای دوتا خانم خطرناک نیست؟
پاسخ:
سلام
بهترین راهش استفاده از تورهای مسافرتی یا اتوبوس مستقیم از تبریز تا وان هست
با سلام و تشکر فراوان
1-قیمت بنزین در ترکیه چند است آیا با کاهش قیمت جهانی نفت بنزین در ترکیه ارزانترشده
2-اگر هتل آپارتمان مناسب در شهرهای ایغدیر سیواس و قونیه سراغ دارید بفرمائید ممنون می شم
قرار بود برای رفتن به آنتالیا یک شب هم در ارزروم بمونیم که با توجه به سرمای شدید هوا در ایام نوروز که به منفی 12 درجه می رسد از این کار منصرف شدیم
3-قیمت نرمال هتل آپارتمان برای 5 نفر (2نفر بزرگسال و 3نفر زیر 11 سال) در ایغدیر چقدر است
پاسخ:
سلام
برای اطلاع از قیمت بنزین در ترکیه میتوانید از لینک موجود در وبلاگ استفاده کنید

من هتل آپارتمانی در ایغدیر سراغ ندارم اما توصیه ام اینست که وقت خود را با رفتن به ایغدیر تلف نکنید

سلام ممنون از پاستون.میخواستم ببینم قیمتها و جنسهایی که تو سایت برندها هست تو فروشگاه هاشون هم همون قیمت و جنسه؟
غیر از دفاکتو و السی کدوم برند در ایغدیر شعبه داره؟آدرسهاشون نزدیک به هم هست؟درضمن خوراکی چی واسه آوردن خوبه؟قیمت خوراکیشون هم مثل پوشاک مناسبه و هایپرمارکت دارن اصلا تو ایغدیر؟
پاسخ:
سلام
شعبه های برند ها در ایغدیر هست اما بسیار کوچک و جزئی

برای آوردن شکلات ترکیه را فراموش نکنید. هایپر هم هست اما در کل ایغدیر جایی بسیار کوچک و محدود است و بنظر من ارزش رفتن ندارد
با سلام و سپاس فراوان از شما:

میخواستم بپرسم با گذرنامه دقیقا سه ماه و پنج شش روز اعتبار میتونم سفر زمینی به وان داشته باشم یا باید تمدید بشه! میترسم اقدام به تمدیدم تا تعطیلات عید که میخوام برم جواب نده!؟ممنون از جوابتون.
پاسخ:
سلام
در لحظه ی عبور از مرز باید گذرنامه باید 150 روز اعتبار داشته باشد. اگر این مدت 149 روز باشد اجازه ی ورود به ترکیه داده نمی شود
ممنون از اطلاع رسانی و جوابهای سریعتون؛
بنده همسر و فرزندنم بعنوان همراه در پاسپورت فعلیم که اولین پاسپورتم هم هست هستند سؤالم؛
-در صورت تمدید یا تعویض برای هر سه تامون عکس جدید خواهند خواست یا میشه از همون عکس های پنج سال پیش که رو پاسپورت هم هست استفاده نمود؟
-وجود همراهان برای سفر تکی صاحب گذرنامه مشکلی ایجاد نمی کنه که؟
-من یکی از شهرهای آذربایجان غربی هستم دلار ارزان از کجا می تونم تهیه نمایم؟

سایقیلاریملا.
پاسخ:
سلام
-عکس برای گذرنامه جدید باید جدید باشد

-اگر در گذرنامه ای همراه وجود داشته باشد . صاحب گذرنامه میتواند تنهایی سفر کند اما همراهان به تنهایی نمی توانند

-دلار تقریبا در همه جا قیمتش یکیست (با تفاوت کم) . نمیدانم منظور از (دلار ارزان) چیست .
سلام و سپاس از راهنماییهای خوبتون
اینجانب با همسر و 3 فرزندم قصد داریم 28 اسفند بوسیله اتومبیل شخصی از مرز بازرگان به آنتالیا برویم :
1- مسیر وان به آنتالیا رو ترجیح می دهید یا ارزروم سیواس قونیه آنتالیا (امنیت کدام بیشتر است)
2-آیا در شهرهای سیواس و قونیه آپارتمان کرایه ای (برای یک شب اقامت) وجود دارد
پاسخ:
سلام
امنیت هر دو بر قرار است اما مسیر ارزروم و سیواس مناسب تر هست
آپارتمان مطمئنا پیدا می شود فقط باید کمی بگردید و پرس و جو بفرمائید
سلام آقای ضربی وممنون بابت راهنمایی هاتون.میخواستم بپرسم TLهمون لیره هست؟چون من تو سایت السی رفتم و قیمتها رو دیدم میخواستم ببینم با یره حساب کنم یا نه؟ممنون از پاسختون پیشاپیش!
پاسخ:
سلام
بله
TL مخف Turkish Lira واحد پول ترکیه هست
سلام و عرض خسته نباشید بابت راهنماییهایی که میکنید:
بنده تصمیم داشتم یکی دو هفته دیگه از طریق مرز رازی برم وان ولی متاسفانه امروز متوجه شدم پاسپورتم حدود سه ماه اعتبارش مونده که تا اون موقع کمتر هم میشه حالا سوالی که دارم ایناست:
آیا با اعتبار کمتر از سه ماه میتونم از مرز رد بشم؟
اگه بخوام تمدید کنم حدودا چند روز طول خواهد کشید؟

ممنون از محبت شما.
پاسخ:
سلام
1 - خیر
2 - ده روز
باسلام وخسته نباشید
در مورد سفر با خودرو به وان واز مرز رازی میخاستم تجربه خودم رو به اطلاع هموطنانم برسونم که شاید به دردتون بخوره
اول ازهمه با تجربه ای که خودم کردم به هیچ وجه ازمرز رازی برای سفر به وان استفاده نکنید مخصوصا فصل زمستان که با هزار مصیبت ما تونستیم خودمونو به مرز برسونیم با اینکه هواشناسی پیشبینیش آفتابی بود ولی ما از تقریبا از 20کیلومتر ازخوی به رازی را که هوا خیلی سرد وجاده یخی حرکت کردیم که 2ماشین جلوتر ازما که خوشبختانه فاصله ما بیشتر بود سر خورد وماندند توجاده ودیگه اینکه خدای ناکرده اتفاقی واستون افتاد کسی نیست به دادتون برسه. خلاصه با هزارمصیبت وصلوات خودمون رو به مرز رسوندیم که نفر دوم بودیم که یکی ازهموطنان کردمون اومد وبا زرنگی خاصی که انگار همه کاره اونجاست والبته ناشی کاری من کارت ماشین وبرگ کاپوتاژمنو گرفت که ببره کارهامو انجام بده ومن هم از همه جا بی خبر مدارکمو دادم که بزرگترین اشتباهو کردم و بعدا به خودم لعنت فرستادم که کاش اینکارو نمیکردم خلاصه بعداز مدتی که کارهامو انجام دادمدارکمو اوورد وداد به دستم و30هزار ناقابل ازم گرفت که بعدا فهمیدم زیادگرفته خلاصه بعد ازمعطلی زیاد مرزو باز کردن موقعی که نوبت من رسید ومدارکمو دادم مسئول اونجا که آدم فوق العاده خوب و واقعا انسان به تمام معنایی بود بهم گفت2تا ازبرگ شرکت نفت که باید 4برگ میشد نیست من هم گفتم که خبر ندارم وکارهامو یکی دیگه انجام داده خلاصه بهم گفت که باید اون فرد رو پیدا کنم که دردسر من از اینجا شروع شد که همسر ودخترم اون ور مرز بودن و من این ور مرز خلاصه 2 ساعت تمام تو برف وبوران دنبالش گشتم که انگار اب شده ورفته بود زمین خلاصه با ناامیدی برگشتم پیش همون مسئول و مشکلمو بهش گفتم که خودش هم میدید تو اون هوا چقدر سختی کشیدم خلاصه بهم گفت که باید بری پیش شخصی به نام نعیمی که خدا حفظش کنه و مشکلاتشو حل کنه خلاصه ادم لوطیی بود وبهم گفت باهاش صحبت کردم میتونی بری (در این بین مسئولی که دم مرز بود وداخل کانکس با اقای نعیمی در مورد مشکلم صحبت کرده بود) خلاصه من هم با هزار دعای خیر وتشکر از هر دوشون وکلی دردسروعذاب کبری مرز رو رد کردیم وخانواده رو که نزدیک بود از سرما و بی احترامی مسئولان هم زبانانمون تو ترکیه خشک بشن (برعکس بازرگان که مسئولان ترکیه واقعا با همه خوب بودند) راهی شهر وان شویم . در آخر توصیه من باتوجه به تجربه ناخوشایندم
1- به هیچ وجه از مرز رازی مسافرت نکنید (اینو همه اونایی که اونجا بودن هم میگفتن). ارز 2-3 ساعت رانندگی بیشتر بازرگان از دردسر وبی احترامی مسئولان ترکیه بیشتره
2- به هیچ عنوان کارهای مرز رو به کسایی که اونجان نسپارید
پاسخ:
دوست عزیز دلایلی که آورده اید برای اینکه از مرز رازی نرویم همه اش بخاطر اشتباهاتی بوده که خودتان مرتکب شده اید
اولا که وقتی هواشناسی میگه امروز آفتابی هست به معنی اینه که فقط امروز آفتابی هست و نباید نتیجه گرفت که برف و یخ روزهای قبل در جایی نمونده باشه . پیش بینی معمولا مربوط به شهرهاست نه بیابان و اینکه شما وقتی در زمستان مسافرت میکنید باید آمادگی دفاع از عوارض جوی را در هر شرایط داشته باشید .

من مطمئنم که جاده ی مرز بازرگان تا وان و جاده سرو تا وان را در زمستان طی نکرده اید . چون آن موقع متوجه می شدید که جاده رازی را باید مهر کرد و بوسید و هرگز توصیه نمی کردید کسی در زمستان ، اتوبان رازی تا وان را ول کند و از این دو جاده ی مرگبار تردد کند

همانطوریکه خودتان هم اشاره کرده اید اشتباه دیگر در اعتماد بیجا به یک شخص عادی بوده است . خدا را شکر کنید که با 30 هزار تومان راضی شده و مدارکتان را برای تلکه کردن بیشتر گروگان نگرفته است . از اول این وبلاگ صحبت این شده است که در مسافرت ترکیه به کسی اعتماد نکنید و اگر مجبور شدید اعتماد کنید مراقب باشید ایرانی نباشد

اشتباه سومی که من از دیدنش شوکه شدم و شما انجام دادید این بوده که خانواده تان را قبل از اینکه خودتان رد شوید فرستاده اید آن طرف. واقعا هر چه به مغزم فشار آوردم دلیلش را متوجه نشدم . راهش این بود که آنها همراه شما در ماشین منتظر می ماندند و زمانی که تمام کارها حل شد و شما مهر خروج می زدید آنها هم همراه شما باشند و بعد از زدن مهر خروج هم همراه شما برگردند و سوار ماشین شوند و مرز را سواره رد کنند . واقعا به این فکر نکردید که اگر بین زمانی که آنها رد شدند و شما عبور کردید به هر دلیلی مرز بسته می شد و هیچکدام نمی توانستید به طرف دیگر بروید تکلیف چه بود؟

هر چند که مرز رازی و عبور از آن مشکلات دارد اما اینهایی که شما گفته اید هیچکدام به مشکلات مرز مربوط نبوده و خطاهای فردی خود شما بوده. بنابر این با کمال احترام صحبتها و دلیل های شما رو رد میکنم و هنوز هم معتقدم برای رسیدن به وان مرز رازی بسیار راحت تر از دو مرز دیگر است
سلام و خسته نباشید
سال اینده روز مادر 20 اردیبهشت و روز یکشنبه است میخواستم بدونم روز یکشنبه فروشگاه ها باز هستند بخاطر این روز خیلی خیلی ممنونم از شما
پاسخ:
سلام
معمولا تخفیفات و حراجی های یک مناسبت از ده روز قبل آغاز می شود و دو سه روز مانده به آن مناسبت به اوج خود می رسد. در روز یکشنبه فروشگاهها نصفه و نیمه باز هستند
با سلام و احترام
ممنون از اطلاعات مفیدی که به اشتراک گذاشتین ...
من و همسرم قصد داریم سفر زمینی داشته باشیم به ترکیه ، ممنون میشم در مورد مسائل زیر راهنماییمون کنید :

1. با توجه به اینکه از شیراز باید حرکت کنیم ، بهترین مسیری که شما پیشنهاد میدین چی هست ؟
2. برنامه ی سفرما از هفته ی آخر اسفند شروع میشه و 20 روز زمان براش در نظر گرفتیم که باتوجه به روحیه ی طبیعتگردی و تجربه سفرهای زمینی که داریم ، بنا رو بر روستاگردی و همزمان دیدن طبیعت و اماکن باستانی قسمتی از ترکیه گذاشتیم ، شروع سفر رو از ترکیه از وان مد نظر قرار دادیم اما ادامه ی مسیر رو نمیدونیم چطور و به کدوم طرف بریم که هم از نظر آب و هوا بهتر باشه و هم از نظر رفت و آمد وسایل نقلیه زمینی و هم از نظر جاذبه های مسیر مورد نظر !
3.شما برای رفت و آمد شهر به شهر ، چه وسیله ی حمل و نقلی رو پیشنهاد میدین که درعین گرون نبودن ، در زمان هم صرفه جویی بشه ؟
4. آیا استفاده از دوچرخه ی شخصی رو پیشنهاد میکنیدیا خیر ؟ ا
5.وضعیت امنیت برای چادر زدن چطورهست ؟

مرسی ازمحبتتون
پاسخ:
سلام
من اگر بیست روز زمان برای گشتن در ترکیه داشته باشم از وان و از طریق جنوب ترکیه میرم آنتالیا و از اونجا ازمیر - استانبول - انکارا و ایران
من تجربه ای در مورد سفر با دوچرخه ندارم و در مورد چادر زدن هم آب و هوای ترکیه طوری نیست که حداقل در اون زمان بشه چادر زد
با سلام. من احتمالا در هفته دوم تعطیلات نوروز قصد سفر به ترکیه را دارم..ماشین را هم کاپوتاژ کردم ولی تردیدم بعد از خوندن مطالب شما بین ترابوزون و وان هست. هم از نظر مسافت و هم از نظر جاذبه های شهر.خرید اصلا برام اولویت نیست اما خود دیدنیهای شهر و هوا برام مهمه...
یکی اینکه هوا چطوره در اون ایام..و چقدر با ایران تفاوت داره؟
دوم اینکه کدوم شهر را از نظر توریستی ترجیح میدین؟
پاسخ:
سلام
در مورد آب و هوا لینک سایت هواشناسی تو وبلاگ هست و میتونین استفاده کنین
اگر قصد فقط گردش و سیر و سیاحته مطمئنا ترابزون اولویت داره
سلام وبا تشکر از الطاف شما
میخواستم بدونم برای روزهای 11 اردیبهشت که فکر میکنم روز مادر میباشد در وان به راحتی هتل پیدا میشود.
در مورد روز مادر اگر اطلاعاتی دارید لطفا مرحمت فرمایید
پاسخ:
سلام
گفتین 11 اردیبهشت یاد روز کارگر افتادم ! در ترکیه روز مادر دومین یکشنبه ی ماه می است و به راحتی میتوانید هتل پیدا کنید . معمولا در این ایام فروشگاهها تخفیفات ویژه ای دارند
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام خواستم اطلاعات خودم را درمورد سفر به ترابزون به دوستان عزیزی که پرسیده بودن بگم

تربزون دربرابر ارزروم و وان خیلی خیلی توریستی تر و بهتر میاشد . اگر با اتبوس قصد سفر به ترابزون را داشته باشید متوانید پس از عبور از مرز بازرگان از همون شهر دوبایزید بلیط مستقیم به ترابزون را دریافت کنید و مستقیم به ترابزون بروید.بلیط را حدود 80 لیر در نظر بگیرید که اتبوس تقریبا با توقفهای زیاد این مسیر را 10 ساعته طی میکند من خورم ساعت 2 به وقت ترکیه از دوبا یزید حرکت کردم و ساعت 12.5 به ترابزون رسیدم
خود شرکت اتبوس از ترمینال شهر وسیله داشت و بدون هزینه مسافران را به خانه ها و یا هرجا که میخواستند میرساند.
بر خلاف ارزروم و وان شهر ترابزون شهر مذهبی نیست و کلا این منطقه یکی دو قرن اخیر مسلمان شدن و زیاد مدهبی نیستند .در این شهر تا سه چهار شب زندگی وجود دارد .***** * ******* *** ***** * ******** ** *** ** ** *** ****** ******* ******* ** *** *** ** **** ** ** ** *** **** ***** ***** **** *** ******* ** ** *** **** ***** ****
اکثر هتلهای این شهر در مرکز شهر یا همون بلدیه میدانی قرار داره که قیمتها همون قیمتهای وتن و ارزروم با صبحانه بسیا مفصا از چند نوع زیتون و پنیر و سوجوخ خامه کره و..... بصورت سلف سرویس . ***** ** ** *** **** **** **** ** ** ** ******* *** ** **** ** **** ***** ***** ** *** *** ** ****** *** ****** ***** ***** *** ** ******* *** *** ***** **** *** **** ***** ******* ** **** ** *** *** ** *** ***** ***** *
دو تا فروشگاه بسیار بزرگ داره ترابزون یکی جواهر و یکی فروم که هردو خارج از شهر هستن و بز همون مرکز شهر میتونین با دولموش به اونا برین با یکی دو لیر کرایه نفری
کنار دریا و پلاز داره
یه کلیسا ذاره به نام سومریا که45 کیلومتری ترابزون به ارزرومه و بسیار بسیار بسیار دیدنیه
و..... خیلی خیلی خیلی بهتر از همه شهرهای شرق ترکیست
من با ماشین شخصی هم رفتم با 405
که برای کل رفت آممد و کلی گشت تو داخل شهر فقط موقع برگشت 30 لیتر بنزین زدم .قابل توجه کسانی که علاوه بر خرید قصد تفرییح دارند . برین ترابزون
جناب آقای ضریبی
با سلام و احترام
برنامه ریزی شده روز چهارشنبه 13 اسفند چهار نفری (دو خانواده ) تا مرز رازی با خودرو شخصی بریم و ماشین را در پارکینگ بگذاریم . لطفا دررابطه با هتل اینجانب را نیز راهنمایی فرمائید .
با توجه اینکه در سایت نیز چندین بار ذکر شده ، چه ساعتی در مرررازی حضور یابیم بانک قبل از ساعت شروع کار مرز باز خواهد بود تا خروجی ها را پرداخت کنیم ؟
مجددا از اینکه مزاحم اوقات شما میشوم عذرخواهی می کنم .
پاسخ:
سلام
از کدام مرز می خواهید از ایران خارج شوید؟
و کدام شهر ترکیه می خواهید بروید؟
و کدام هتل می خواهید اقامت کنید؟
سلام
اگه زن و شوهری در اتاق یک تختی در هتل بمونند آیا دونفر حساب می کنند یا یک نفر
با تشکر
پاسخ:
یعنی امروز باورم شد که جنس اعصاب من از فولاد هست !
۰۹ اسفند ۹۳ ، ۲۰:۲۴ جاوید (مغان)
سلام آقا رضا ! ببخشید دوباره مزاحم شدم
اگه ممکنه برای چهارشنبه برای دو نفر (خودم و همسرم) هتل یاقوت یا هر هتلی که مصلحت می دونی را برایمان رزرو کن arazbirdi @yahoo.com
چون بخاطر هتل استرس داریم که خدای نکرده هتل ها پر شوند و هتلی پیدا نکنیم
وممنونم به اگه به این سوالم نیز جواب بدی
قیمت دلار و لیره در اردبیل ۳۰ تومان با قیمت آنلاین بالایی فرق داره آیا در دم مرز رازی دلار و لیره هست اگه هست با قیمت آنلاین اینترنتی چقدر اختلاف داره ؟ آیا از اردبیل بگیریم یا نه؟
خیلی متشکریم لطفا در مورد هتل با ایمیل راهنماییمان کنید
پاسخ:
سلام
در مورد هتل برایتان ایمیل خواهم زد . دلار و لیره ای که در اینترنت آنلاین قیمت میخورد معمولا پایین تر از قیمت واقعی بازار هست بنابر این شما از همان اردبیل تهیه بفرمائید.
دم مرز رازی مطمئنا گرانتر از آنجاست . ثانیا شما مثلا 1000 دلار میخواهید بخرید کلا 30 هزار تومان بیشتر خرج می کنید . رقم بالایی نیست . پول دو تا ساندویچ معمولی برای یک زن و شوهر کم اشتها !
سلام. از راهنمایی های خوبتون سپاسگزارم.
میخواستم ببینم نظرتون راجع به اینکه ما بعد از توقف در وان زمینی به یکی شهرهای اصلی ترکیه مثل آنکارا یا استانبول بریم چیه ؟ البته ماشین شخصی رو در پارکینگ مرزی میذاریم. می خواستیم بدونیم هزینه سفر با اتوبوس از وان به سایر شهرهای ترکیه چقدر میشه؟ البته میدونیم که مسیر طولانیه . آیا شما کلا توصیه میکنید ؟
پاسخ:
سلام
سفر زمین اگر قراره از وان برید از خود ایران مستقیما بروید بصرفه تره . از وان به استانبول آخرین باری که یادمه قیمت بلیطش 100 لیره به بالا بود
جناب آقای ضریبی
باسلام و احترام
یکی از دوستان میگویند قیمت کالا در بازار مرزی ماکو مشابه شهرهای ترکیه است ، به نظر شما این مطلب تا چه حدی میتواند صحیح باشد .

با تشکر
پاسخ:
سلام
من تا بحال بازار مرزی ماکو را ندیده ام و اطلاع دقیقی ندارم
باسلام خدمت شما وبا تشکر از مطالب و پیشنهادهای مفیدتان
برای سفر به استانبول اواخر اسفند بهتر است یا اوایل فروردین با توجه به این سه مورد:
١-ازجهت تخفیف اجناس زمستانی
٢-کیفیت اجناس باقیمانده از حراج
٣-شلوغی فروشگاههای معروف استانبول
آقای ضربی لطفا لطفا لطفاهر سه سوال را پاسخ فرمایید برایمان خیلی مهم است ممنون از زحمات شما
پاسخ:
سلام
هیچکدام
بهترین زمان سفر به استانبول اواخر اردیبهشت هست
اما برای مورد 1 و 2 اواخر اسفند بهتر است
سلام چگونه دوستان در ترکیه بیمه اتومبیل تهیه کنند برادرم الان انجاست و هر شرکتی رفته نتونسته لطفا راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام
بفرمائید بروند به اولین نمایندگی بیمه NEOVA
آقای ضربی سلام
ببخشید سوالای من تمومی نداره
در مورد پارچه سوال داشتم اینکه در وان یا ایغدیر قماش فروشی هست واگر هست قیمتش نسبت به ایران چطوره
ممنون از حوصلتون
پاسخ:
سلام
مغازه پارچه فروشی هست اما من چون تا بحال خریدی نداشتم از قیمتهاش زیاد اطلاع ندارم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام

تشکر میکنم از پاسخگویی عالیتون

حدود 10 روز دیگه دوستم میخاد برای خرید زمینی بره وان یا ایغدیر (هنوز معلوم نیس کدوم) به نظرتون من **** ******* *** همراهش برم خوبه یا نه؟

(سال 91 با تور کوشی آداسی رفتم)
پاسخ:
سلام
اگه ایشون حاضرن ببرن حتما برین
البته ایغدیر آخرین جائیه که من میتونم آرزوی رفتنشو داشته باشم !
سلام
سوالی ندارم فقط تشکر میکنم از اطلاعاتتون
پاسخ:
من هم از شما بابت حسن نظرتون متشکرم
۰۲ اسفند ۹۳ ، ۱۵:۰۷ محمد حسین زاده
اقا رضا سلام مرسی بابت راهنمایی در مورد ترابزون
من می خواستم در مورد هوای ترابزون در اول عید چطوریه ؟
من 29 اسفند و 1 و 2 و 3 فروردین اونجا هستم هوای اونجا سرده ؟ یا بهاری؟
در مورد روزهای تعطیل با توجه به اینکه ما روز جمعه و شنبه و یکشنبه اونجا هستیم تعطیلات اونجا چطوریه ؟



پاسخ:
سلام
من سایت هواشناسی رو نگاه کردم . در اون روزها هوا بین 8 تا ده درجه هست
روزهای یکشنبه تعطیل رسمی ترکیه هست و فروشگاهها نصفه نیمه باز هستن
سلام به مدیر سایت من میخواستم با اجازه شما جواب آقای محمد حسین زاده رو بدم ببخشید باتوجه به اینکه یه مشکلی واسه ایمیلم پیش اومده فعلا خواستم از اینجا استفاده کنم . آقای حسین زاده عزیز اگر شما دو روز قبل از عید اونجا باشین عالیه و اصلا شلوغ نیست و با توجه به هتلهای زیادی که در اونجا هست به نظر من احتیاجی به رزرو نیست و به راحتی میتونین با قیمت مناسب هتل بگیرین البته چونه زدن فراموش نشه ضمنا چنانچه قصد سفر با خودرو خودتون رو دارید بهترین مسیر دوبایزید - آغری - ارزروم - ترابزون هست و اصلا ریسک نکنید و از جاده های دیگه استفاده نکنین .چون مسیر ایقدیر به کارس و آرتوین کوهستانی و پر پیچ و خم و خطرناکه
۰۲ اسفند ۹۳ ، ۰۱:۳۲ محمد حسین زاده
»دیر سایت سلام
در مورد طراحی سایت
شما انجمن خالی می خواهید ؟
یا سایت کلی ؟
پاسخ:
سلام
سایت کلی
با سلام خدمت مدیرت محترم. آیا در ایام عید و تعطیلات و خارج از ساعات اداری می تونیم عوارض خروج رو پرداخت کنیم ساده تر بگم بانک در مرز بازرگان باز هست چون یک بار سوال کردم می تونم تو اردبیل واریز کنم فرمودید که بازرگان واریز کنید بهتره . با تشکر
پاسخ:
سلام
مرز بازرگان 24 ساعته فعال هست و شعبه ی بانک مرز هم همینطور
با سلام و خسته نباشید می خواستم خواهش کنم ازتون اگر شماره تلفنی در وان جهت کرایه منزل برای شش نفر برای دو شب نزدیک عید دارید برام ایمیل بزنید
ممنون از راهنمایینون
پاسخ:
سلام
متاسفانه تمام آپارتمانهایی که به من سپرده بودند برای عید رزرو شدن .
سلام بنده قرار است 27 اسفند به سمت ترکیه زمینی با ماشین خودم برم - میخواستم بدونم زمان معطلی در مرز بازرگان با توجه به نزدیکی ایام عید چقدر است - مثلا سال گذشته چقدر بوده است
پاسخ:
سلام
این زمان به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست
از نیم ساعت تا نصف روز
سلام آقا سیامک اگر ممکنه سفرنامه تون به شهر ترابزون را برای بنده نیز ارسال فرمایید - ممنون میشم
ایمیل من rezza529@yahoo.com
۳۰ بهمن ۹۳ ، ۱۴:۲۵ محمد حسین زاده
هاست هزینه زیادی نداره بستگی به فضای شما داره

2 جور می تونین سایت داشته باشین


1 یک سایت ساده فقط انجمن که می تونین مثلا سایت blog.ir باشه : www.takbb.com
اینحوری دیگه نیاز نیست شما همه کامنت ها رو چک کنید و دوستان مخاطب 1 نفره داشته باشند می تونین مدیر کلی باشین و تالار ها رو به افراد دیگه بسپارید
مثال : http://iranmet.takbb.com/

---------------------------------------------------------

2. اگه سایت مثل : http://lastsecond.ir/
بخواین داشته باشین و تو اون هم یه انجمن : http://forum.lastsecond.ir/forum.php
مثل این باشه هزینه هاست و دامین می خواد
دامین اگه ir باشه سالانه از بین 4200 تا 8000 متغییر
و هاست هم بسته به فضای شما با پهنای باند نامحدود و سرعت بالا سالانه از 30 هزار تومان به بالا

پاسخ:
پس سر جمع با حداقل هزینه ی 34200 تومان مشکل هاست و دومین حله دیگه - شما نمونه کار هم دارید که بشه دید؟
۳۰ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۵۳ محمد حسین زاده
برای طراحی سایت من هزینه ای نمی گیرم فقط هزینه هاست و دامین با شما
پاسخ:
این هزینه هاست و دامین برای یکسال چقدره . البته با پهنای باند بالا و پر سرعت
اگر بخوام فقط DNS این وبلاگ رو بهش بدم چجوریه و اگر طراحی جدیدی باشه آیا امکان گذاشتن اسکریپت داره یا نه؟
سلام - باتشکر از وبلاگتون - می خواستم شماره حساب که عوارض خروج تو بازرگان می ریزن رو بفرماید ممنون
پاسخ:
سلام
تصویر فیشها در متن وبلاگ هست . اما در مورد بازرگان بهتره که فیشها رو تو شعبه ی بانک دم مرز واریز بفرمائید چون معمولا خلوت هست و برخی از دوستان هم گفتند که در مرز بازرگان فیشهای واریز شده از قبل را قبول نکرده اند
۲۹ بهمن ۹۳ ، ۲۲:۴۱ محمد حسین زاده
اقا مدیر سایت خواهشمند است در مورد ترابزون یه پست بزارین ما سوالاتنونو از اون تو بپرسیم
من طراح سایت هستم به نظر من بهتره یه انجمن راه اندازی کنیم
پاسخ:
سلام
شما اگر بخواین یه سایت برای مطالب این وبلاگ طراحی کنید هزینه اش چقدره هست؟
سلام - بنده شهریور سفر به وان داشته ام و خیلی خوشم اومد و تمایل دارم عید رو به سمت ترابزون برم - اگه ممکنه بنده رو هم به آقا رضا معرفی کنید تا اطلاعات از ایشون بگیرم - ویا به آقای حسین زاده ایمیل من rezza529@yahoo.com
ممنون از سایت وزین شما
سلام اقا رضا
من میتونم سفرنامه کامل خودم به ترابزون رو براتون بفرستم که بزارید توی سایتتون
فقط اگه میشه ایمیل بدید تا من بعد از تایپ کردن براتون بفرستم
پاسخ:
سلام
Daramad1393@yahoo.com
۲۹ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۲۱ محمد حسین زاده
اقا رضا شما که اطلاعات دقیق در مورد ترابزون دارید من کلی اطلاعات می خواستم از مدیر سایت خواهش می کنم اگه اطلاعاتی از اقا رضا پست قبلی که در مورد ترابزون نظر دادن به من بدهید ممنون می شوم چون دنبال اطلاعات دقیق از ترابزون هستم گلی گشتم کسی زیاد اطلاعا دقیقی نداره

http://turkeytravel.blog.ir/post/31

این پست برای این لینگ بود
اگه تونستی به ما ایمیل کن
hezartabligh@yahoo.com
پاسخ:
نظر ایشون رو دیدم اما آدرس ایمیل ننوشته بودن . ایمیل شما رو تو این کامنت میذارم که اگه دیدن براتون ایمیل بفرستن.
۲۹ بهمن ۹۳ ، ۰۲:۱۶ محمد حسین زاده
اقا رضا شما که اطلاعات دقیق در مورد ترابزون دارید من کلی اطلاعات می خواستم از مدیر سایت خواهش می کنم اگه اطلاعاتی از اقا رضا پست قبلی که در مورد ترابزون نظر دادن به من بدهید ممنون می شوم چون دنبال اطلاعات دقیق از ترابزون هستم گلی گشتم کسی زیاد اطلاعا دقیقی نداره

من می خواهم به مسافرات ترابزون برم در عید یعنی 2 روز قبل عید ایا اونجا شلوغه ؟ یعنی هتل رزرو کنم یا برم حضوری ؟
و کلی سوالات دیگر اگه مدیر سایت ایمیل این اقا رضا که مسافرت به کلی جاها زمینی در ترکیه رفتن رو بدین ممنون می شوم
پاسخ:
سلام
نتونستم پیدا کنم این آقا رضا رو که شما میگین
لطفا بفرمائید تو کدوم پست نظر داده بودن که اگر آدرس ایمیل داشته باشه به شما بدم
سلام ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیارمون گذاشتید ما با ماشین شخصی میخواستیم بریم ترکیه از مرز بازرگان ولی میخواستیم یکی دو روز در یکی از شهرها بمونیم بعد به سمت استانبول یا آنتالیا بریم میخواستم ببینم ارزششو داره با ماشین بریم؟ یا اینکه میتونیم ماشینمونو جایی پارک کنیم با هواپیما بریم؟
پاسخ:
سلام
استانبول غربی ترین شهر و آنتالیا در جنوب غربی ترکیه است و شما از شرق این کشور وارد می شوید و مسافت بسیار زیادی را باید طی کنید که از نظر من در این فصل سال اصلا جالب نیست . می توانید بروید ارزروم یا وان . ماشین را در پارکینگ فرودگاه بگذارید و با هواپیما بروید
سلام و تشکر از وبلاگ خوبتون باید عرض کنم بنده هم از علاقه مندان سفر زمینی هستم و بارها به ترکیه و ارمنستان و گرجستان و آذربایجان به صورت زمینی و از مرزهای مختلف سفر کردم میدونم جنابعالی از بنده تجربه بیشتری دارید اما تو یکی از نظرها خوندم که دوستان در مورد ترابزون سئوال کردن واقعیتش اینه که هیچ شهری از شهرهای نزدیک به مرز ایران به اندازه تربزون ارزش رفتن و دیدن رو نداره والبته خرید کردن چون جزو بهترین شهرها و زیباترین شهرهای جنوب ترکیه است و اصلا قابل قیاس با روستاهای بزرگی مثل وان و ایقدیر نیست البته این نظر منه با توجه به دیدن شهرهایی مثل ایقدیر- آغری - ارزروم - کارس - آرتوین - گومشانه - هوپا-ریزه - ارزنجان - وان و... البته بازم تاکید میکنم در جنوب ترکیه و نزدیک به مرز ایران . یاعلی
اگه از تبریز برم لب مرز بعد از اونجا با ون های ترکیه برم وان هزینش کمتر نمیشه ؟
اگه این کار و بخوام بکنم هزینش چقدر میشه ؟
ممنون
پاسخ:
قیمتش تقریبا یکی هست . در مورد هزینه ها پست کاملی در وبلاگ هست . لطفا مطالعه بفرمائید
سلام
من یک هفته توی اینترنت دنبال اطلاعات میگردم برای رفتن به ترکیه بهترین سایت هم همین سایت شما بود که خیلی کامل توضیح داده بودید
فقط من خیلی گیج شدم لطف کنید راهنمایی کنید خیلی ممنون میشم
من برای نقد کردن یک کارت اعتباری بانک خارجی نیاز دارم به یک صرافی در ترکیه برم به شدت هم از نظر مالی تحت فشار هستم به همین دلیل لطفا کمک کنید یک سفر ارزان بتونم پیدا کنم
قصد سفرم با اتوبوس هست راهنمایی کنید از تبریز چطور برم
تفاوت هزینه تبریز تا وان یا تبریز تا استانبول چقدر هست ؟
هزینه بلیط اتوبوس VIP از تبریز تا وان و تبریز تا استانبول چقدر هست ؟
بلیط اتوبوس از وان تا استانبول چقدر هست ؟
اینکه استانبول و میپرسم به این خاطر هست که اول میخوام ببینم کارم در وان انجام میشه یا اگه نه برم استانبول و یا اینکه اگر هزینه خیلی تفاوت آنچنانی نداره مستقیم برم استانبول لااقل جاهای دیدنی هم یکم ببینم
از نظر اقامت مشکلی ندارم اینترنتی هاستل رزرو میکنم
همه مشکل من رفت و برگشت هست و اینکه حداقل هزینه رفت و برگشت با اتوبوس با حداقل هزینه رفت برگشت با هواپیما از تبریز چقدر فرق داره
ببخشید انقدر سوال پرسیدم
پاسخ:
سلام
بهترین و ارزانترین راه برای شما اینست که از تبریز مستقیما بلیط بخرید برای وان
هزینه رفت و برگشت با اتوبوس و هواپیما خیلی فرق داره (حدودا ده برابر) - ضمنا هزینه رفت و برگشت به استانبول هم با وان تقریبا یه همچنین فرقی داره
در مورد قیمت بلیط اتوبوسها اطلاع دقیق ندارم لطفا از ترمینال سوال بفرمائید
اگربخوام همون هتلی رو که شما گفتید رزرو کنم باید چه کاری انجام بدم چون تو سایت بوکینگ این هتل و ندیدم
پاسخ:
آدرس ایمیل بدین لطفا


با توجه به اینکه ما در تعطیلات نوروز می خواهیم اونجا باشیماحتیاج نیست هتل رو رزرو کنیم
سر مرز به خاطر شلوغی خیلی گیر نمیکنیم
پاسخ:
در ایام عید همه جا شلوغ است برای مسافت - باید در نظر بگیرید که در مرز معطلی خواهید داشت و هتل هم بخاطر شلوغ بودن باید یک دو تا را ببینید. البته بدلیل تعداد زیاد هتل در وان معمولا مشکل اقامت پیش نخواهد ـآمد
با سلام و تشکر از راهنماییهای خوبتون
وقتی که مطالب سایتتون و خوندم تصمیم گرفتم برای عید البته 3 به بعد به وان برم
برای ما که اولین سفر خارج از ایران رو می خواهیم تجربه کنیم پیشنهاد می کنید با ماشین خودمون بریم یا نه ؟ در خصوص هتل برای 2 بزرگسال و یک کودک 7 ساله کجا رو پیشنهاد میدید و چه قیمتی ؟
پاسخ:
سلام
مطمئنا ماشین شخصی خودتون راحت تر و بصرفه تر هست
من هتل فواد رو توصیه میکنم
قیمت اتاق دو نفره اش حدودا 90 لیره هست
سلام دوست عزیز
در پاسخ سوال یکی از دوستان فرموده بودید می تونید کسی رو برای اجاره اپارتمان در وان معرفی کنید.ما برای یه جمع 6 نفره دنبال چنین موردی هستیم در مرکز شهر.به چه شکل می تونید کمک کنید ؟ ممنون از شما.
پاسخ:
سلام
شماره تلفن فردی روکه در وان آپارتمان اجاره میده براتون ایمیل میکنم
۲۵ بهمن ۹۳ ، ۱۵:۲۴ محمد حسین زاده
1. از لب مرز تا ترابزرون چقدر می گیرن می برن و چطوری بریم ؟
2.از ماکو ماشین داره مستقیم اونجا ؟ یا از تبریز ؟
3.از مرز چند ساعت فاصله می باشد ؟
4. با ماشین شخصی بریم بطرفه تره یا ماشین راه اونحا ؟ ( با احتساب به پول بنزین ماشین هم تیبا )
5.در مورد کاپوتاژ ماشین یه سوال داشتم : مثلا میشه پلاکی که بین المملی هست رو دفعه بعد رو یه ماشین دیکه نصب بشه ؟ یا اون پلاک مختص اون ماشین هست ؟
6 . اگه هتلی در ترابزرون دارین به ما اعلام کنید و قیمت هم بدین ما همونجا بریم
پاسخ:
علیکم السلام
از لب مرز ماشین نیست برای ترابزون - باید برین آغری و از اونجا با اتوبوس برین
از تبریز اتوبوس برای ترابزون هست
از مرز خیلی فاصله داره . حدود 7 ساعت
با ماشین شخصی راحت تر خواهید بود
در مورد کاپوتاژ (اولا که اون کلمه بین المملی نیست و درستش بین المللی هست) - پلاک مختص اون ماشین هست
با سلام واحترام
میشه تقریبا بفرمائید قیمت لباس چقدر با ایران تفاوت داره؟
یه چند مورد هم مثال میشه بزنید که مثلا همون لباس ترک که اینجا دویست تومان قیمت داره تو وان چند میشه خرید ؟
پاسخ:
سلام
دقیقا نمیشه گفت . بسته به نوع لباس متغیر است کلا جنس خوب در همه جای دنیا قیمت خودش را دارد.
ولی اجناسی که در لاله پارک تبریز فروخته میشود را به یک سوم قیمت می توانید از وان خریداری کنید
سلام آقا رضا وخسته نباشید لینک نرم افزار نقشه های نوکیا برا گوشیهای آندروید رو براتون می فرستم نقشه های کامل وخوبی داره وامکانات از قبیل یافت هتل .مراکز خرید.رستواران............. بصورت آفلاین هم هست با راهنمای صوتی فارسی.ترکی.... حالا اگه صلاح دونستین بزارین دوستان استفاده کنن
ممنون
http://www.apktops.ir/android-nokia-here-maps.html
ببخشید شما میدونی عید چه روزی بریم بهتره از نظر شلوغی مرز؟
پاسخ:
ایام عید کلا مرز شلوغ است . و گریزی از آن نیست . حدودای ظهر (کمی) از شلوغی کم میشه
سلام واقعا خسته نباشید پاسخگوییتون عالیه.
وان سوییت 4 الی 5 نفره هم داره و اگر داره شبی چند لیره ؟
از تبریز تا وان با اتوبوس نفری چنده و چند ساعت تو راهیم و لب مرز چقدر معطلی داره؟
پاسخ:
سلام
سوییت بر دو نوع است:
سوییتی که هتل ها میدهند قیمتش از 250 لیره به بالاست
آپارتمانی که به اسم سوییت اجاره داده میشود که اونم بر حسب موقعیتش در شهر قیمتش متفاوته اما معمولا با قیمت هتل یکیست
۲۴ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۵۶ محمد حسین زاده
سفر ما قطعی شد به ترابزون
تا اونجایی که مطالعه کردم شهر زیبایی هست
فقط می خواستم بدونم مرکز شهر ترابزون اسمش چیه ؟
اطلاعاتی دارین بگین
همچنین وان بهتره یا ترابزون ؟
پاسخ:
سلام
ترابزون زیباتر از وان است و بزرگتر . اما دیدنیهایش اکثرا خارج از شهر هستند . به مرکز شهر ترابزون همان (شهیر مرکزی) میگویند اما مرکز مرکزش را اگر بخواهید سراغ میدان تکسیم را بگیرید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام آقای ضربی و وقت بخیر
میتونم شماره تلفن **** *** *** رو از شما بگیرم ؟ اگر روز قبل سفر تماس بگیرم میتونم جا رزرو بکنم ؟
پاسخ:
سلام
متاسفانه شماره تلفنشون رو من ندارم
۲۳ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۵۴ محمد حسین زاده
قیمت هتل grand hitit و یا rafo hotell در ارزروم شبی چقدره ؟ واسه شب عید رزرو کنیم بهتره ؟
٢ نفره
یا اتاق ٤ نفره
پاسخ:
سلام
قیمت هتل در پاسخ نظر قبلی شما ذکر شده دوست عزیز . در آبان ماه شبی 110 لیره بوده و الان با احتساب کمی تورم فوقش بشود شبی 130 لیره
۲۳ بهمن ۹۳ ، ۱۸:۴۵ محمد حسین زاده
دوست عزیز مرسی از اینکه جواب منو دادین
منظور توهین به شما نبود شما ارزش بسیاری دارین که بدون هیچ چشم داشتی راهنمایی می کنید .
من در مورد وان زیاد گشتم اما تو سایت شما ارزروم زیاد اطلاعات دقیقی نداره
بیشتر سوال من ارزرومه
خود ارزروم ،
من شاید برم ارزرون نمی خوام با دبی مقایسه کنم اما دبی هم خریده هم مکان تفریحی
بیشتر دنبال این هستم که هم تفریحی باشه هم خرید
شما کدام شهر رو پیشنهاد می دین ؟
ارزروم یا وان ؟
هتلی رو در ارزروم به ما پیشنهاد میکنید دوست عزیز؟
مرسی بازهم جواب دادین خیلی خیلی مرسی
انشالله بعد از سفر از تجربیات بگم و شامل کمک به دوستان باشه
باز هم از شما بابت سوال عذر خواهی می کنم منظور بدی نداشتم
قیمت هتل ها هم اگه می شه لطف کنید.
سوال دیگه اینکه برای کاپوتاژ باید فردی که ماشین به نامشه همراه ما باشه یا نیازی نیست ؟
پاسخ:
سلام
اگر بخواهیم با دبی مقایسه کنیم باید بروید استانبول یا آنتالیا یا ازمیر - دبی و استانبول و آنتالیا جاهایی هستند که از تمام دنیا توریست دارند و به مدد آنها ، مراکز تفریحی بسیاری در آنها ایجاد شده است مانند ماشین سواری شن زار در دبی- اما شهر های شرق ترکیه بیشتر مراکزی هستند برای خرید که اکثر مشتریان اونها رو هم هموطنان ایرانی تشکیل میدن و در شهرهایی مثل وان و ایغدیر و ارزروم به ندرت توریستی به غیر از ایرانی می بینید.
من در ارزروم اکثرا در هتل Grand Hitit مانده ام . هتلی سه ستاره ولی بسیار مناسب و تمیز در خیابان کاظم کارا بکیر که قیمت اتاق دو تخته آن در آبان ماه گذشته شبی 110 لیره بود.
اما پیشنهاد من سفر به وان است . هم مرکز مناسب برای خرید و هم دارای آثار باستانی و جاهای دیدنی خوب و دریاچه ای بسیار زیبا. اگر وان هم خواستید بروید هتل فوآد رو پیشنهاد میکنم که آنهم در خیابان کاظم کارا بکیر وان واقع شده است .
مزیت دیگر وان نزدیک بودن به مرز ایران است که مشکل بنزین نخواهید داشت اما اگر ارزروم بخواهید بروید و برگردید بنزین شما فقط برای رفت و برگشت کافی خواهد بود و برای گشت و گذار در شهر باید بنزین گران ترکیه را استفاده کنید .

۲۳ بهمن ۹۳ ، ۱۶:۲۷ محمد حسین زاده
سلام و خسته نباشید خدمت من با کلی مشورت و سوال اومدم اینجا
سوالامو می پرسم و شما هم طبق شماره جواب بدهید لطف می کنید
تصمیم من برای وان و یا ارزوروم می باشد تعداد ما 2 زوج یعنی 4 نفر هستیم بچه هم نداریم
1. ارزروم بهتره یا وان ؟ از لحاط بافت شهری /خرید /هتل/ازادی ( دیسکو خانوادگی )
2. مرز بازرگان برای ارزوروم و مرز رازی برای وان است بصرفه تر کدام است با ماشین برویم یا با ماشین خود ترکیه ؟ ( هزینه کاپوتاژ 500 هزار تومانه ) برای 4 نفر این هزینه تقسیم میشه و پیشنهاد شما چیه ؟ ماشین تیبا مدل 93 مصرف سوخت هم هر 100 تقریبا 7
3. هتل ها در چه سطحی هستیند ؟ برای 4 نفر هتل بهتره یا هتل اپارتمان؟
4. مسافرت ما در شب عید می باشد یعنی سال تحویل می خواهیم اونجا باشیم ایا ارزش دارد ؟
5. هوای انجا در اول عید چکونه است ؟
6 وسط شهر وان و یا ارزروم چه نام دارد ؟
7 مکان های تفریحی در ارزوروم زیاد تره یا وان ؟
8.حداقل چند شب اونجا اقامت داشته باشیم ؟
9. یک براورد قیمت کلی بهم بدین ممنون میشوم
------------------------------------------------------------
از انحایی که من اذر 93 دبی رفتم و خوب سفر نامه می نویسم در صورتی که راهنمایی کامل به من دهید یک سفر نامه زیبا برای این وبلاگ نیز در نظر می گیرم که دوستان دیگه هم بهره برند.
ممنون می شوم از اطلاعات شما دوستان خوب
پاسخ:
سلام
جوابهایی که من میدم کاملا برداشت و نظر شخصی هست و ممکنه نظر افراد دیگه متفاوت باشه
1 - برای خرید وان بهتر است و برای سفر و تفریح ارزروم (من به چیزی بنام دیسکو خانوادگی اعتقادی ندارم - اگر منظور شما کنسرت یا موسیقی زنده باشد فرق میکند اما دیسکو و بار و کاباره معمولا خانوادگی نیست - باز هم تکرار میکنم از نظر من)
2 - از نظر من ماشین شخصی بهتر و نسبت به راحتی و آسایشی که در طول سفر بدنبال آن هستید به صرفه تر است
3 - هتل های چهار و پنج ستاره خوب و عالی هستند . من هتل رو پیشنهاد میکنم چون صبحانه هم دارند
4 - واقعا مفهوم این سوال را متوجه نشدم . ارزش سفر که به سال تحویل و زمان دیگر نیست که . سفر در نوع خود جذاب است . هر زمانی که باشد . مگر لحظه ی سال تحویل با بقیه لحظه ها چه فرقی دارد؟
5 - لینک هواشناسی در وبلاگ موجود است و می توانید پیش بینی وضع هوا را در روز و شهر مورد نظر مشاهده بفرمائید .
6- معمولا خیابانهای اصلی و مرکزی شهرهای ترکیه مرکز شهر (شهیر مرکزی) نام دارند و در وان و ارزروم نیز چنین است
7 - در ارزروم زیاد تره
8 - این کاملا به میل و سلیقه ی شما بستگی داره- هر چند شب که دلتون میخواد و بهتون خوش میگذره بمونید
9 - در مورد قیمتها در وبلاگ پست کاملی هست لطفا مطالعه بفرمائید.

در مورد بند آخری که نوشته اید لحنش چندان دلنشین نیست . اگر به من راهنمایی کامل بدهید من هم سفر نامه می فرستم ! یعنی چه؟
اگر سفرنامه فرستادن شما در گرو راهنمایی شدن است من خواهش میکنم نفرستید چون در این وبلاگ تمام راهنمایی ها و تجربیات من و بقیه دوستان بدون چشمداشت ارائه می شود و در قبال آن توقعی نداریم. این وبلاگ هم چه شما سفر نامه بفرستید یا نه به راهنمایی شما و بقیه ی بازدید کنندگان در حد توان ادامه میدهد و آنچنان نگرانی از بابت عدم ارسال سفرنامه شما ندارم که از ترس آن راهنمایی کامل ارائه بدهم بنابر این خواهش میکنم هر نوع راهنمایی که برای سفرتان نیاز است از من بگیرید ولی ما را از سفر نامه معاف دارید . من نصف عمرم را در ترکیه گذرانده ام و خودم یک پا سفرنامه ی زنده هستم . اگر از دوستان درخواست می شود که تجربیات سفر بفرستند صرفا بخاطر چند قلمی بودن و تنوع مطالب است و الا این وبلاگ مدتها بدون سفرنامه بود و مشکل خاصی هم پیش نمی آمد .
گلایه ی دوستانه ی مرا به دل نگیرید و کار نیک را مشروط نکنید
برای شما و خانواده ی محترم آرزوی سفری خوش دارم
سلام آقا رضا-
اگه از گوگل map از وان تا بازرگان رو سرچ کنیم 285کیلومتر رو نشون میده ولی اگه تیکه تیکه وبشرح ذیل سرچ کنیم.وان - مرادیه وسپس مرادیه بازرگان نتیجه:85+130=215 کیلومتر خواهد شد.همون کیلومتری که ماشین حقیر نشون داد.مسیر هم بشرح فوق بود:وان -مرادیه- چالدران -دوغوبایزید-بازرگان
علی ایلحال من اطمینانم به اطلاعات شما از گوگل بیشتره
پاسخ:
سلام
من تا بحال 19 بار مسیر وان تا دوبایزید را خودم رفته ام که از آخرین بار آن یکماه هم نگذشته و بخاطر برف و بوران و یخبندان این مسیر را 8 ساعته طی کردم . مطمئن باشید 265 کیلومتر به واقعیت نزدیکتره اما مسیرش نصف کوهستانی و پر پیچ و خم است و عبور از آن را در زمستان توصیه نمیکنم
سلام -دوستان- من چند ساعت قبل از وان برگشتم-فعلا مختصر ومفید موارد ذیل رو عرض میکنم.طبق قولی که به آقا رضا داده بودم یه سفر نامه مختصر با چند عکس میفرستم:

1-وان ایندفعه واقها شلوغ بود.هتلها شلوغ هستند ولی نگران نباشید.جا گیر میارید .همکاری هتلها خوبه.هرچند ماهتلها رو نگشتیم وطبق قرار قبلی فقط به فواد رفتیم.
2-مرز رازی شلوغ هست وهمکاری طرف ترک کمتر- ولی شما هیچ کاری نمیتونید بکنید.اگه ماشین شخصی داشتید وجاده ها زمستونی نبود مرز بازرگان به سمت وان پیشنهاد میدادم .ما از اون راه برگشتیم.ولی برای 30 کیلومتر از چالدران به دوغوبایزید راننده حرفه ای وآشنا با اصول رانندگی به جاده های زمستونی نیاز هست.
3-خواهشا ودر حد التماس-اینقدر فکر بردن جنس (شکر وبرنج وچای و...) وفروختن وسود کردن نباشید .من سه بار ترکیه رفتم ودنبال این چیزها نبودم.درسفر نامه علتش را شرح خواهم داد.همین که شما جنس های خوب وخصوصا لباس خوب می خرید کافیه.به جای این کارها از سفر خودتون لذت ببرید.
انشا... چند روزبعد اگه زنده بودیم سفرنامه میفرستم.
4- پاسپورت با 150 روز اعتبار فراموش نشه والا مجبور به برگشت خواهید بود.
5- برای چند وچند مین بار محدودیت بنزین برداشته شده.فقط اگه در طول سه ماه استفاده نکرده باشید.
6-آخرین توصیه: اگه یه نصف روز وقت بزارید ووبلاگ رو کامل بخونید وبه توصیه هاش عمل کنید یه سفر خوب خواهید داشت در حد تیم ملی وشاید بهتر از اون در حد تراکتور سازی
پاسخ:
سلام
دستتون درد نکنه
فقط یک نکته کوچولو بنظرم درست نبود
از چالدران تا وان 30 کیلومتر است نه از دوبایزید تا چالدران. کل مسیر دوبایزید تا وان 268 کیلومتره دقیقا که چالدران از شهرهای نزدیک وان هست.
سلام ممنون از مطالبتون، عالی بود. سؤال داشتم میخواستم هتل مناسبی رو در وان که قیمت مناسبی هم داره برام معرفی کنید. در ضمن ما میخواستیم هفته بعد بریم ایغدیر با این توضیحات دو دل شدم. خواهشاً راهنمایی کنید؟؟
پاسخ:
سلام
هتل فوآد مناسب است . هر چند که رفتن شما به ایغدیر یا وان فرقی بحال من ندارد اما اگر توصیه مرا می پذیرید وقت خود را با ایغدیر تلف نکنید. شاید بخودی خود شهر جالبی باشد اما در مقایسه با وان که هزینه و فاصله مساوی دارد مطمئنا وان خیلی خیلی بهتر است
رفتیم و برگشتیم و دعاتون کردیم . با راهنمایی شما رفتیم هتل و مدیر هتل با معرفی شما خیلی بهمون لطف کرد و چون مادرم صبح روز اول حالش خوب نبود گفت صبحانه رو برامون آوردن تو اتاقمون. خواستم از طرف خودم و همسرم و مادرم از شما یکبار دیگه تشکر کنم . عکسهای خوبی گرفتم که براتون میفرستم بذارین تو سایت. مرسی
پاسخ:
سلام
بیصبرانه منتظر عکسها هستیم
سلام میشه راهنماییم کنید برای خرید از یک سایت اینترنتی که متعلق به ترکیه هست باید چیکار کنم؟ چه کارت بانکی باید داشته باشم؟
پاسخ:
سلام
باید کارت مستر یا ویزا کارت داشته باشید
ممنون از راهنمائیتون. یه بار سال 90رفتیم ایغدیر واسه خرید که راضی بودیم. چون نمی تونیم شب رو بمونیم بخاطر اینکه بچه کوچیک داریم واسه همین می خوایم بریم ایغدیر که شب هم برگردیم.
امکانش هست در مورد رفتن به وان از تبریز راهنمایی بفرمایئد. و اینکه الان وقت حراج هست یا نه؟ و هزینه هتل حدودا چنده تو وان؟
پاسخ:
از تبریز میتونین مستقیما برین وان با اتوبوس یا برین خوی و از اونجا برین منتهی یکروزه نمیشه
قیمت هتل در وان برای هر نفر از 35 لیره به بالاست
سلام لطفا ادرس هتل با قیمت مناسب و تمیز تو وان برا منم بفرستید
پاسخ:
هتل فواد
تقاطع کاظم کارا بکیر و جمهوریت
باسلام.ممنون از مطالب فوق العاده مفیدتون.چوخ ساغولون
من و همسرم هفته بعد میخوایم بریم ایغدیر واسه خرید البته شب رو نمیخوایم بمونیم.چند تا سوال داشتم اگه لطف کنین جواب بدین ممنون میشم.
از تبریز چه ساعتی حرکت کنیم که اول وقت به بازرگان برسیم و چقد طول میکشه مرز رو رد شیم. موقع برگشت چه ساعتی مرز رو میبندند؟
فروشگاههای ایغدیر ساعات کاریشون از چه ساعت تا چه ساعتی هست؟
الان وقت حراج اجناس زمستانی هست و تخفیفا شروع شده یا نه؟اگه شروع شده تا کی ادامه داره؟
خرید از ایغدیر با در نظر گرفتن هزینه سفر به صرفه هست یا نه؟
خیلی ممنون میشم جواب بدین
پاسخ:
سلام
نمیدونم قبلا ایغدیر رفتین یا نه اما اگر نرفتین همین الان وان رو جایگزین کنین. ایغدیر ابدا جای مناسبی برای خرید نیست و عملا یکروزه هم نمیشه رفت و برگشت

سلام، فرموده بودید که در مورد هتل آدرس ایمیل ارسال کنم تا بتوانید کمکمان کنید.
آدرس ایمیل نوشتم. پیشاپیش از کمک شما بسیار سپاسگزارم.
پاسخ:
براتون ایمیل میزنم
آقای ضربی خیلی ممنونم از لطف شما . موفق و پاینده باشید.
پاسخ:
من هم از شما ممنونم بابت حسن توجهتان
بعد از برگشت هم وبلاگ خودتون رو فراموش نفرمائید
سلام
با تشکر از راهنماییهای بسیار مفید و ارزنده شما ، هفته آینده به اتفاق خانواده قصد سفر به وان داریم میتونم بابت هتل ،راهنمایی و اطلاعاتی از شما داشته باشم ؟
پاسخ:
سلام
براتون ایمیل فرستادم
سلام، ممنون از اطلاعاتی که می دید. ما 7 نفر هستیم و روز 2 فروردین 94 می خوایم از ارومیه به سمت وان بریم. تا مرز رازی با ماشین شخصی و ادامه راه رو با دولموش! چند تا سوال داشتم. اول اینکه اون تایم خیلی شلوغ میشه یا نه؟ دوم اینکه هتل رو قبل از حرکت تو ایران رزرو کنیم یا بریم اونجا بگیریم؟ و اینکه به نظرتون 3 تا اتاق دو تخته به صرفه تر میشه یا یه سوییت 2 خوابه؟! اگه سوییت بهتره لطفا چند تا هتل که سوییت دارن رو معرفی کنید.
خیلی ممنون
پاسخ:
سلام
در ایم عید تمام مرزهای ترکیه شلوغ هستند
هتل بهتره - یکی دو روز قبل از رفتن با ایمیل من مکاتبه بفرمائید تا در مورد هتل بتونم کمکتون کنم
با سلام
ممنون از مطالب مفیدتان
تو بخش نظرات بستهای قبلی به برخی دوستان فرموده بودین اگه تصمیم به مسافرت به وان داشته باشیم میتونن برای رزرو هتل با قیمت مناسب از شما کمک بگیرن
برای اولین بار میخواهیم بریم وان هتلهایی که میتونیم با معرفی شما بگیریم کدامها هستند و قیمتش رو هم اگه ممکنه بفرمائید
سوال دوم در خصوص وسیله نقلیه؟
قیمت اتوبوسهای تبریز وان چنده چه روزها و ساعتهایی حرکت میکنند و چند ساعت تو راهند و چه موقع برمیگردن؟
پاسخ:
سلام
در مورد اتوبوسها آخرین باری که من سوال کردم هشتاد هزار تومان بود اما قیمت های بروز و همچنین روزها و ساعتهای حرکت را از ترمینال سوال بفرمائید
در مورد هتل آدرس ایمیل ارسال کنید تا بتوانم کمکتان کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">