راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

سلام

آخرین کاری که قبل از خروج از کشور باید انجام بدین ، ثبت مهر خروج از ایران هست. برای اینکار اگر فیش واریز عوارض خروج از کشور را یکجا واریز کرده اید، خود و همراهانتان به سالن خروجی مراجعه کرده و در صف خروج بایستید . اولین نفر فیشها و پاسپورت و بقیه فقط پاسپورت ارائه می کنند . در هنگام تحویل پاسپورت برای ثبت خروج ، عینک آفتابی و کلاه را بردارید. نیازی به عبور از گیت بازرسی بعد از ثبت مهر خروج نیست. به عبارت دیگر ، از همان راهی که آمده اید برگردید و از درب ورودی سالن خروج خارج شوید . سوار اتومبیلتان شده و در صف اتومبیلهای منتظر خروج از کشور بایستید. مدارک معافیت از پرداخت جریمه سوخت (یا مدارک پرداخت آن ) + بیجک خروج را به مامور هنگ مرزی که مسئول باز کردن گیت خروج از کشور است تحویل داده و پس از باز کردن گیت ، از ایران خارج و وارد فضای مشترک بین دو مرز شده و منتظر باز شدن گیت ورودی به کشور ترکیه بمانید .

hos geldiniz

مرز زمینی رازی


توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .

نظرات  (۲۲)

با سلام و وقت بخیر من و خانواده ام قصد داریم برای اولین
با خودرو شخصی از طریق ارومیه از مرز خارج شویم( احتمالا مرز سرو) سوالی که داشتم این هست که سرو بازار خرید بهتر هست یا رازی؟ سوال دوم من این هست که چه مدارکی به جز پاسپورت نیاز هست و عوارض خروج از کشور را کجا میتوان پرداخت کرد؟ سوال سومم این هست که قضیه گواهی نامه بین المللی چیست حتما راننده ها باید داشته باشن؟ ممنون از پاسخگوییتان
پاسخ:
سلام - برای اطلاع از جدید ترین اطلاعات سفر به وان و سایر شهرهای ترکیه و دریافت جواب آنی لطفا از طریق کانال تلگرام با ما در ارتباط باشید .

آدرس کانال تلگرام سفر زمینی به ترکیه  :

https://t.me/Trtravel
من مهر ورد به ترکیه رو نزدم و بعدش درحال قاچاق اومدن به ایران دستگیر شدم الان چطوری باید جریمه رو پرداخت کنم
پاسخ:
خوب همان جایی که دستگیرتان کرده نحوه ی پرداخت جریمه را نیز خواهد گفت
۰۹ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۵۱ فوکو سوزوکی
داداش ایا می توان از ترکیه با همون ویزا به یک کشور دیگه رفت مثل بلغارستان و یونان
پاسخ:
علیکم السلام
نه - چون ترکیه اصلا از ایرانی ها ویزا نمی خواد
سلام.خسته نباشین.
برای خروج از مرز بازرگان برای اولین بار پاسپورت کمتر از یک ماه اعتبار داشته باشه مشکلی پیش میاد؟
پاسخ:
حداقل اعتبار لازم پنج ماهه
سلام می خواستم بدونم هزینه عوارز چقدر؟
پاسخ:
سلام
عوارض (نه عوارز) مرز رازی جمعا 28000 تومان هست
با عرض سلام و خسته نباشید من یه پسر سه سال و نیم یکی هم چهار ماهه دارم آیا برای اونا هم باید پاسپورت بگیرم ؟به نظر شما 15خرداد زمان مناسبی برای تخفیفات آخر فصل هست یا نه ؟ممنون از جوابدهی شما
پاسخ:
سلام
برای هر کسی که از کشور خارج می شود (حتی با سن یک روز) باید پاسپورت بگیرید - برای فرزندان کمتر از سن قانونی میتوانید پاسپورت جدا بگیرید یا در پاسپورت خودتان به عنوان همراه ثبت نمائید . در خرداد ماه مناسبت خاصی برای تخفیف وجود ندارد اما ممکن است بسته به میزان گرم شدن هوا ، حراجی های آخر فصل پوشاک بهاره انجام شود. از طریق کانال تلگرام سایت در ارتباط باشید
سلام ماشین من دو گانه سوز است میتونم از مرز بازرگان عبور کنم میگن باستی کپسول گاز را باز کنم بله یا نه
پاسخ:
سلام
نیازی به باز کردن کپسول نیست و میتوانید عبور کنید
سلام خسته نباشی.
میخوام بدونم برای اولین بار میخوام ترکیه برم مدارک چی لازمه قبل حرکتم از طریق زمینی باید اداره ای یا جای برم پاسپورت همراه دارم ولی واضح نمیدونم وهوای هم نمیدونم ویزا میخواد یا نه ممنون جواب کامل میخوام
پاسخ:
سلام
فقط پاسپورت با حداقل 5 ماه اعتبار کافیست
با سلام و سپاس از اطلاعات مفیدتون
من حقیقتا برای رفتن به سوئد اقدام کردم ولی چون 18 سال داشتم و مشمول سربازی بودم با وثیقه هم بم ویزا ندادن

به نظر شما برای سفر به ترکیه هم همین بساط پهنه ؟؟؟
پاسخ:
سلام
ترکیه ویزا نمی خواهد و فقط با داشتن پاسپورت میتوانید سفر کنید
سلام.مبخاستم بدونم :
.ایا مرداد پیک مسافرت هست برای وان ؟
.بیست مرداد خودم برم هتل خالی پیدا میشه
.از نظر قیمت کدام هتل مناستره ؛
پاسخ:
سلام
1 - خیر
2 - بله
3 - فواد
۱۰ تیر ۹۴ ، ۲۰:۵۶ موسی دریانورد
سلام خواستن بدونم مرز سرو امنیتش چطوره چون کسی درمورد این مسیر نظری نداده
پاسخ:
سلام
امن و امان هست
سلام مرد مهربون پسر من متولد 75 هست وبرای اینکه بتونه از مرز رازی خارج بشه باید ودیعه پرداخت کنم .واگر شما اطلاعاتی در مورد خروج افراد بالای 18 سال دارید لطفن بفرمایید
پاسخ:
سلام
در مورد خروج افراد بالای 18 سال مشکلی وجود نداره (چون من خودم بالای 18 سال هستم و هیچ مشکلی برای خروج از مرز ندارم)
شاید منظورتون افراد ذکور مشمول خدمت نظام وظیفه باشه که در این مورد من اطلاع دقیقی ندارم
اقا رضا سلام من پاسپورتم تا 28 ابان اعتبار داره اگه بخوام 20 خرداد برم مشکلی نداره
پاسخ:
پاسپورت شما باید در لحظه خروج از کشور 150 روز اعتبار داشته باشد
ممنون با 5میلیون میتونم برمو بیام
پاسخ:
بله
سلام ممتون از اطلاعات خوبتون برای رفتن به استانبول چه مدارکی لازمه و چطوری پاسپورتمو بگیرم لطفا جواب بدین
پاسخ:
برای خروج از کشور  پاسپورت لازمه و برای گرفتن پاسپورت هم باید به یکی از دفاتر خدمات دولت الکترونیک مراجعه کنید
سلام
تو بعضی از نظرات گفته بودند خروجی را حتماً مرز پرداخت کنیم
.آیا واسه بچه زیر دو سال هم خروجی میخواد با تشکر
پاسخ:
سلام
اگر پاسپورت جدا گانه داشته باشد بله
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام یک سوال داشتم ما برای سه شنبه ساعت دو به وقت ترکیه از وان پرواز دارم به نظر شما اگر صبح ۸ ترمینال خوی باشیم و با ماشین های **** *** حرکت کنیم البته دربستی به موقع به وان میرسیم? ظاهرا ماشین های **** *** تو مرز تو صف واینمیستن
اگر که نه ریسک نکنیم و از مرز سرو رد بشیم؟
پاسخ:
سلام
اگر مرز شلوغ نباشد شاید . در مورد ماشینها مطلبی که گفته اند ابدا صحت ندارد . همانطور که قبلا هم گفته ام معطلی در مرز بخاطر خودرو ها نیت و بخاطر سر نشینان هست. والا اگر صف بانک و ثبت خروجی شلوغ نباشد ، خروج خودرو یکربع بیشتر طول نمی کشد
سلام وقت بخیر
با تشکر از راهنماییهای شما
عوارض خروج از کشور را باید برای تک تک افراد بگیریم یا یکجا پرداخت کنیم؟
پاسخ:
سلام
در خود مرز یکجا پرداخت میکنید . اما اگر در شهر خودتان واریز می کنید برای اینکه جای هیچگونه اما و اگر نباشد تک تک پرداخت کنید
۱۲ اسفند ۹۳ ، ۱۳:۵۵ سعید م. فرید
سلام
واقعیتش نیم ساعت گشتم، کامنتهایی که گذاشته بودم و شما زحمت پاسخشون رو کشیده بودین رو پیدا نکردم؛ دیدم اینجا خلوته با اجازتون همینجا درخواستم رو مطرح می کنم:
تو صحبتهای قبلی مون فرمودید یکم قبل از رفتن، باهاتون هماهنگ کنم در مورد هتل در وان؛ مطمئناً الان حضور ذهن ندارین، خلاصه صجبت ها این بود که من از وان به بدروم و برعکس بلیط گرفتم، میخوایم یک شب قبل پرواز و یک شب بعد رسیدن در وان هتل بگیریم:

  • تاریخ رسیدن: 2015/03/25 چهارشنبه، ۱۳۹۴/۰۱/۰۵

  • تاریخ برگشتن: 2015/03/25 چهارشنبه، ۱۳۹۴/۰۱/۱۲


فقط واسه یک شب میخواهیم، 4 نفر بزرگسال و یک کودک 18 ماهه، دو سه ستاره هم کافیه.
امیدوارم جسارت نکرده باشم، خودتون فرمودین واسه هماهنگی مزاحم بشم.
---
با تشکر
پاسخ:
سلام
دوست عزیز اتفاقا خاطرم هست اما تصور من این بود که شما در همان ایام می خواهید بروید و در ایام عید ممکن است بدلیل شلوغ بودن هتلها اتاق خالی وجود نداشته باشد و در این ایم متاسفانه کاری از من ساخته نیست . برای رزرو هتل لطفا از طریق آژانسهای مسافرتی اقدام بفرمائید
با سلام
اعتبار پاسپورت برای سفر به وان چقدر است؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
حداقل 150 روز
با سلام و سپاس فراوان از اطلاعات مفیدتون
به نظر شما وقتی که لیتری 6400 تومان برای شما مابه التفاوت بنزین حساب میکنن آیا ضروری هستش که باک رو قبل از خروج پر کنیم ؟ یا اینکه تو خاک ترکیه بنزین بزنیم بهتره؟ و آیا حد فاصل مرز رازی تا وان پمپ بنزین هست یا نه؟ اگر هست دلار قبول میکنن یا حتما" باید لیر بدیم؟
۰۵ دی ۹۳ ، ۱۳:۵۵ محمد رضا پرسوز اسکویی
باسلام و تشکر بنظر میرسد توضیحات کمی ناقص است یا به من اطلاعات اشتباه داده اند در مورد اینکه قبلا به هنگام خروج با خودروی شخصی همانگونه که نوشتید بعداز اتمام فرجه سه ماهه خروج قبلی دیگر جریمه یک باک بنزین نبوده ولی ظاهرا اگر با اول هم باشد جریمه بازای هر لیتر 64000 ریال باید پرداخت بشود که بنظر انصاف نیست لطفا رهنمود فرمایید.
پاسخ:
سلام
اطلاعاتیکه به شما گفته د قبلا درست بوده . تا قبل از عید غدیر امسال ، اگر فاصله ی خروج ها شما از مرز بیشتر از سه ماه بود هیچ مبلی نمی پرداختید اما از عید غدیر به اینور قانون عوض شده و شما چه برای بار اول ، چه با فاصلهیشتر از سه ماه و چه هر روز از کشور باخودرو شخصی خارج شوید باید ما به التفاوت بنزین را بپردازید .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">