راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

جاذبه های توریستی شهر وان

دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۱۹ ق.ظ

هر چند که اکثر هموطنان برای خرید (به ویژه خرید پوشاک) به شهرهای مرزی ترکیه از جمله وان سفر میکنند . اما دیدن آثار تاریخی ، مکانهای توریستی و جاذبه های گردشگری ، همیشه جزو برنامه هایی است که میتواند سفر شما را به یاد ماندنی تر کند .


                                                  


وان شهری با قدمت تاریخی بسیار و جاذبه های طبیعی و توریستی بی نظیری است که برخی از آنها منحصر بفرد هستند و نه تنها در هیچ شهر دیگر ، بلکه در هیچ جای دنیا قابل تکرار نیستند .


دریاچه وان Lake Van

بدون شک مهمترین جاذبه ی توریستی وان (البته برای توریستها نه برای افرادی که می روند لباس ارزان بخرند و برگردند ) دریاچه ی وان است . این دریاچه بزرگترین دریاچه ی ترکیه است و سه جزیره ی زیبا بنامهای آختامار - چارپاناق و آن آدیر دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید فاصله ی هوایی دریاچه ی وان و دریاچه ی ارومیه حدود 100 کیلومتر است اما دریاچه ی وان بسیار پر آب و شاداب  و دریاچه ی ارومیه در حال کشیدن آخرین نفسهاست !

                                                                  دریاچه وان


قطار هایی که از تهران به آنکارا می روند در اسکله ی وان سوار کشتی شده و در آن سوی آب در شهر تاتوان از کشتی خارج و ادامه مسیر می دهند . برای دیدن این دریاچه (اگر ماشین شخصی نبرده اید) ، از مرکز شهر وان و از میدان بش یول میتوانید سوار مینی بوس شوید و با طی خیابان (اسکله جاده سی) که ادعا می شود طویل ترین خیابان ترکیه است به اسکله برسید

  


جزیره و کلیسای آکدامار (آختامار) Akdamar Island

کلیسایی است در فاصله ۴۱ کیلومتری جنوب غربی شهر وان بر روی جزیره آختامار.این کلیسا  مابین سال‌های ۹۱۵ تا۹۲۱ میلادی ساخته شده‌است. در مورد وجه تسمیه این جزیره روایات فراوان است اما مستدل ترین آنها این روایت است  که دختری بنام تامارا ( شاهزاده تامارا یا دختر کشیش اعظم کلیسا) دل به پسری روستایی می بندد و برای اینکه این پسر بتواند خودش را با شنا به جزیره برساند ، هر شب آتشی در جزیره روشن می کرده تا پسر بتواند با شنا خودش را به او برساند . خبر این دیدارهای شبانه به پدر شاهزاده تامارا می رسد و او در یکشب (طوفانی) آتشی در قایقی روشن کرده و قایق را به امواج دریاچه می سپارد ، پسر بخت برگشته که بدنبال نور قایق شنا می کرده ، توان از کف داده و در دریا غرق می شود و لحظات آخر که اسیر دست امواج بوده از سر ناچاری فریاد میزند (آخ تامارااااااااااااااااااا!) و همین اسم بعد ها با تلفظ آختامار (یا آکدامار) برای نام جزیره و کلیسای موجود در آن استفاده شده و هتلی نیز به همین نام در مرکز شهر موجود است . بنای کلیسا علی رغم قدیمی بودن در زلزله ی معروف وان سالم مانده است .

     کلیسای آختامار


برای بازدید از این جزیره و کلیسا باید خود را به اسکله کنار دریاچه وان برسانید . از مرکز شهر (میدان بش یول) میتوانید با دو لیره مینی بوس سوار شوید و سپس با کشتی خودتان را به جزیره برسانید .


   نقشه جزیره آکدامار




قلعه وان Van Kalesi (Castle Of Van)

قلعه وان شهر ترکیه،  قلعه‌ای است بر بالای کوه‌های ساحل شرقی دریاچه وان در ترکیه که امروزه به شکل خرابه ای با ستونهای بسیار بزرگ  دیوارهای سربه فلک کشیده به یادگار مانده است  . قدمت این قله به قرن ۹ قبل از میلاد مسیح می‌رسد. اورارتوها، این قلعه را در قرن هفتم پیش از میلاد ساخته‌اند و در گذر تاریخ، اقوام مختلفی از آن استفاده کرده‌اند؛ از جمله ارمنی‌ها، رومی‌ها، مادها، هخامنشی‌ها، ساسانی‌ها، عرب‌ها، سلجوق‌ها، عثمانی‌ها و روس‌ها.


قلعه وان


بخش­ های پایینی دیواره­ این دژ از سنگ بازالت و بدون ملات و بخش­ های بالایی آن از آجر ساخته ­شده­ است. کتیبه خشایارشاه، یادگار ارزشمند هخامنشی را می‌توانیم بر فراز صخره‌ای به ارتفاع ۲۰ متر و در نزدیکی قلعه وان ببینیم. این کتیبه در اصل توسط داریوش بزرگ آماده‌سازی شده‌است اما به دلائلی تکمیل نشده و خالی رها شده‌است، اما خشایارشا پسر داریوش بزرگ، در دوران زمامداری خود آن را تکمیل کرده و به یادگار گذاشته‌است. 


کتیبه خشایار شاه


این کتیبه ۲۷ سطر و ۳ ستون دارد و از چپ به راست و به سه زبان پارسی باستان، اکدی و عیلامی نوشته شده‌است. این کتیبه تنها کتیبهٔ هخامنشی است که در خارج از مرزهای کنونی ایران قرار دارد.


 نقشه راهنمای قلعه وان



خانه گربه های وان Van Kedi Evi

بدون شک یکی از جاذبه های منحصر به فرد وان ، گربه های این شهر است . نژاد گربه ی وان که اغلب سفید و پشمالو و با رنگ چشم متفاوت (یک چشم آبی و چشم دیگر کهربایی) مطمئنا جزو نوادر طبیعت است . در مورد گربه های وان صحبت های بسیاری می شود که شاید برخی از آنها اغراق آمیز بنظر برسد.


گربه وان


از جمله اینکه این گربه ها بر خلاف سایر همنوعان خود که از خیس شدن فراری هستند ، بسیار به آب و آبتنی علاقمندند ، یا اینکه گربه ی وان تنها جفتی از گربه ها بوده که حضرت نوح آنها را سوار کشتی خود کرده است .


خانه گربه وان


در سال 1999 نسل این گربه رو به انقراض بود و تنها 90 گربه از این نژاد باقیمانده بود و دولت ترکیه برای نگهداری و ازدیاد نسل آنها مرکزی تاسیس کرد که به خانه ی گربه وان (VAN KEDI EVI) مشهور شده و امروزه به یک مرکز توریستی تبدیل شده است . برای دیدن این گربه ها در وان سراغ دانشگاه (یوزینجی ایل) - سال صدم- را بگیرید


نقشه راهنمای خانه گربه های وان


یکی از گربه های نر نژاد اصیل وان چندین سال قبل توسط دوست عزیزی به من هدیه شد که  البته بعد از دو سال مرد اما حاصل ازدواجش با یکی از گربه های ولگرد محله مان  چندین بچه گربه ی با نمک بود که فقط یکی از آنها رنگ چشم را از پدرش به ارث برد . البته نژاد های اصیل وان یک چشم آبی و یک چشم کهربایی دارند ولی ظاهرا نژاد غیر اصیل  مادر این بچه گربه روی رنگ ها نیز تاثیر داشته است :




موزه وان Van Museum

اگر علاقمند به دیدن آثار و اشیا و اسناد تاریخی باشید ، موزه وان میتواند برای شما بسیار جذاب و دیدنی باشد. در این موزه یافته‌های دوران قبل از تاریخ که در تیلکی تپه به دست آمده و همچنین اشیایی قدیمی از دوران اوراتور ها به نمایش گذاشته شده است . 


موزه وان


این موزه در محله شرفیه واقع در مرکز شهر وان قرار دارد و از خیابان جمهوریت با 5 دقیقه پیاده روی میتوانید به آنجا برسید.


نقشه راهنمای موزه وان



آبشار مرادیه ( Muradiye Şelalesi)

این آبشار (در واقع مجموعه ای از آبشارها) در مسیر دوبایزید به وان و با فاصله حدود 85 کیلومتر از وان قرار گرفته است .


آبشار مرادیه


بنا براین چنانچه با خودرو شخصی و از مرز بازرگان وارد ترکیه شده اید میتوانید در مسیر رسیدن به وان از این جاذبه ی طبیعی نیز دیدن کنید .


نقشه راهنمای آبشار مرادیه



صبحانه های معروف وان Van Kahvaltisi

مطمئنا شما هم فکر میکنید که صبحانه نمیتواند جزو جاذبه های گردشگری باشد و فقط یک وعده ی غذاییست . اما در وان باید در این عقیده تجدید نظر کنید . صبحانه وان یکی از برندهای ثبت شده ی توریستی ترکیه است (مثلا مانند کباب بناب در ایران) و وعده های صبحانه بسیار مفصل است و بقول معروف از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن گنجانده می شود . در وان اکثر غذا خوریها و رستورانهای هتلها با صبحانه ی بسیار مفصل وان از شما پذیرایی میکنند . 


صبحانه وان



توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .

نظرات  (۱۴۶)

با سلام خدمت جناب آقای ضربی. لطف می کنید بفرمایید آیا در شهر وان میتونم از صرافی با پول ایران لیر یا دلار بخرم؟ با تشکر از راهنماییتون.
پاسخ:
سلام - بله اما در این حالت لیر را بسیار گرانتر حساب میکنند با شما
ما هفته پیش هتل فواد بودیم. به نسبت قیمتش هم خیلی بده. آب گرم اصلاااا نداره. صبحونه ها حتی نون به همه نمیرسه. حتی کره نداره.
فقط موقعیت مکانیش خوبه
سلام خسته نباشید راستش ما ٢٠ ام شهریور می خواهیم به وان بریم ایا میتونیم شنا کنیم ؟!؟؟و اینکه پارک ابی داره ؟!!و میشه ای دی چنلتون و بدید
پاسخ:
سلام - برای اطلاع از جدید ترین اطلاعات سفر به وان و سایر شهرهای ترکیه و دریافت جواب آنی لطفا از طریق کانال تلگرام با ما در ارتباط باشید .

آدرس کانال تلگرام سفر زمینی به ترکیه  :

https://t.me/Trtravel
با سلام و درود بر شما, از وان به ترابزون هواپیما هست؟ و مسافتش چقدره؟ نحوه رزرو وقیمت بلیط از کدوم سایت پیدا کنم؟ با تشکر از شما
پاسخ:
سلام - نه از وان به ترابزون پروازی وجود ندارد
مرسی از سایتتون
با سلام واحترام و حوصله ای که خرج میدهید.
ما با دوستامون 3 نفری میخاهیم بریم وان و اولین بارمون که کلا خارج از ایران میریم چن تا سوال داشتم.1.ما از مرز رازی با چه وسیله ای وبه کجا وبا چه نرخی به کجای وان سفر کنیم؟2.یه سفر معمولی و مقرون به صرفه برای 2 شب و 3 روز برای هر نفر حدودا چقدر باید پول لیر چنج کنیم؟3.جاهای دیدنی شهر وان و فروشگاهها در کدام خیابان وان قرار دارند؟4.در سفر به وان چه وسایلی برداریم( تو ساکمون)
پاسخ:
سلام
به سایت زیر بروید
Turktravel.ir

و از قسمت (از کجا شروع کنم)  شروع به مطالعه بفرمایید . تمام سوالها را پاسخ خواهید گرفت
سلام آقای ضربی . از سایت خوب شما سپاسگزارم . من در کانال تلگرام شما عضویت دارم و بسیار از مطالب مفید شما استفاده می کنم . من به همراه همسر و دختر 11 ساله ام برای عید قربان قصد سفر به وان را داریم . (البته خبرهای خوب و کانال زیبای شما مشوق بنده است ) امکان داره بفرمایید : آیا قبل از عید تخفیفات هست یا بعد از عید ؟ دیگر اینکه آیا میتوانیم در این تاریخ هتل پیدا کنیم یا از قبل رزرو کنیم ؟ در آخر اینکه خواهش می کنم اگر مطلبی هست که می تونه به بنده کمک کند ، بفرمایید . باز هم سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
معمولا تخفیفات یکهفته قبل از عید آغاز می شود
در هر حال اتاق هتل پیدا خواهید کرد اما اگر رزرو کنید بسیار راحت تر خواهید بود
ارتباطتان را با کانال حفظ بفرمایید . ضمنا این وبلاگ به روز نمی شود. برای اطلاع از آخرین مطالب از سایت Turktravel.ir استفاده بفرمایید
با سلام در حال حاضر پس از کودتای اخیر امنیت سفر به وان تغییر کرده است یا نه ؟
پاسخ:
در حال حاضر سفر به ترکیه توصیه نمی شود تا اوضاع عادی شود

برای اطلاع از وضعیت لحظه ای با کانال تلگرام همراه باشید

TRTravel@
باسلام
میخاستم بپرسم اف پاییزه از کی شروع میشه تو شهر وان؟
خیلی ممنون از پاسختان
پاسخ:
سلام
معمولا از پانزدهم آذر ماه . البته ارتباط مستقیم با سردی هوا و زمان شروع فروش لباسهای زمستانی هم داره
با سلام
با تشکر از راهنمایی کامل شما سوال اینکه با توجه به اینکه مرز رازی در حال حاضر بسته میباشد از مرز بازرگان کدام شهر ترکیه برای خرید مثل وان میمونه که نزدیک مرز بازرگان باشد؟آیا میشود از بازرگان به وان رفت؟مسافت تهران تا بازرگان چند کیلومتر است؟از بازرگان چند کیلومتر تا شهر های ترکیه راه است؟
پاسخ:
سلام
از تهران تا مرز بازرگان حدود 900 کیلومتر فاصله است. از بازرگان تا وان و ارزروم (هر کدام) تقریبا 300 کیلومتر است و ارزروم شهر مناسبی برای خرید است . البته شهر های نزدیک تر مانند ایغدیر هم هستند اما در حد و اندازه ی وان نیست
سلام خسته نباشین
ایا از امنیت مرزها خبری دارین؟
ممنون از سایت خوبتون
پاسخ:
سلام
بله - لطفا اینجا را مطالعه بفرمائید
بسیار ممنوم. افرین به جواب هوشمندانه
سلام خوبید. 1-لطفا اگر شما یا دوستانی که این روزها به وان یا ترابوزن یا سایر شهرها رفت و آمد داشتند گزارش بدهند ایا مشکلی بوده یانه. به توجه به اتفاقات اخیر> الان مرز بازه بسته. امنیت برقراره . تا از بلا تکلیفی خارج شویمو اقا ضرابی شما اگر اطلاعاتی دارید حالا وقتشه زحمت بکشید. راهنمایی کنید . به جر اون اطلاعیه که چند روزیه زدید دیگه هیچ خبری بعد از ائون نشده الان دوهفته گذشته.
2- لطفا بدون تعصب و یا هرچیز دیگه شما یا بقیه دوستان که بالاخره اعتقاداتی دارند ( ضمن احترام به دوستانی که خیلی در بند این موضوع نیستند) بفرمایید خوردن گوشت انجا درست است مانند اسکند کباب دونر کباب. چون سفر قبلی که استانبول رفتیم اکثر جاها آرم حلالا را زدند تکلیف چیست؟ خواهشا برخی دوستان جواب ندهند به من که برو بابا برو کشکت رو بساب اونا از ما مسلمون ترند. من خودم یک جاهای قبول دارم . فقط پاسخ و تجربه دوستان را می خواهم . متشکرم
پاسخ:
سلام
1 - من در حال حاضر کیش هستم و دقیقا بعد از اون آخرین خبر ، اطلاع جدیدی از مرز های غربی ندارم ولی برخی از دوستان لطف کرده اند و وضعیت را در پست مربوط به امنیت (آخرین پست وبلاگ) نوشته اند
2 - بله چون آنها مسلمان هستند طبق شرع باید بنا را بر حلال بودن غذا ها گذاشت . ضمن اینکه خودشان اذعان دارند که گوشتها حلال است و خیلی از خود ترکها هم با گوشت خوک مشکل دارند
علی رغم این که در کل سفر هیچ پلیس یا دوربینی نبود اما رانندگان ترکیه به خوبی قوانین رو رعایت می کردند که رانندگی را بسیار لذت بخش می کرد.نه کل کل رانندگی و نه لایی کشی و نه فریادهای نا هنجار داخل تونل ها ندیدم که بخاطر این رفتارها داخل کشور ما علی رغم وجود کلی پلیس و دوربین واقعا تاسف خوردم
هیچ نزاع و مزاحمت در ترکیه ندیدم با توجه به وجود صدها کافه وقهوه خانه و هزاران مشتری هیچ مشکلی وجود نداشت.مردم به فرهنگ و عقاید هم خیلی احترام می گذارند.و قدم زدن دختران با حجاب و بی حجاب درکنارهم منظره خیلی خوبی از تفاهم و احترام متقابل را نشان می داد.شهر ریزه که در فاصله حدود هفتاد کیلومتری ترابزون قرار دارد به نام شهر چای شناخته می شود.شهری بسیار متراکم که درتمام کوچه ها وزیر هر ساختمان پر از مغازه می باشد.دریاچه اوزون گل هم نرسیده به شهر ریزه و بعد از یک فرعی حدود چهل کیلومتری از جاده اصلی می باشد.البته علی رغم پوسترهای زیبای این دریاچه ،من جاذبه خیلی فوق العاده ای درآن ندیدم.شهر ترابزون شهری ساخلی وکوهپایه ای است و مناظر بسیارزیبای شهری دارد.نکته جالب این است که هیچ ساختمان وسازه ای درکناردریا وجود ندارد و بارانندگی درکنار دریا وبا چشم انداز زیبای دریا می توانید تجربه ای لذت بخش را داشته باشید.اغلب غذاهای آن بسیار چرب می باشد.مثل دونر کباب که همان کباب ترکی اما با افزودن روغن واسکندر کباب که هیچ کدوم ما خوشمون نیومد و کوفته که شبیه کتلت است.ذایقه ما با ترک ها تفاوت دارد . من غذاهای خودمون رو ترجیح میدم.میوه و غدا درکل قیمت بالایی ندارند کل سفر ما پنج روز شد و با کلی خرید و انواع غذا پنج هزار وپانصد لیر هزینه کردیم.بنزین هم حدود چهار و چهاردهم لیره برای هرلیتر بود.ومردم بسیار مهمان نواز وصبوری هستند وهیچ گونه مشکلی برایمان پیش نیومد.امیدوارم از تجربیان این سفر استفاده کرده باشید وسفری لذت بخش به این منطقه را تجربه کنید.از آقای ضربی هم بخاطر بوجود آوردن این وبلاگ وراهنمایی دوستان از جمله خود بنده تشکر می کنم
پاسخ:
سلام
ضمن تشکر از شما دوست عزیز ایکاش کمی بیشتر وقت می گذاشتید و سفرنامه ای کامل با ذکر جزئیات می فرستادید چون نوشته شما در قسمت نظرات به سرعت با نظرات جدید جایگزین می شود و دسترسی به آن برای خوانندگام مشکل
آقا رضا واقعا دستت درد نکنه که با این حوصله به سوالات جواب میدید.
یه سوال داشتم اگه بخوام بلیط هواپیما(پرواز داخلی ترکیه) از (وان یا یوکسک اوا )به (استانبول) خودم اینترنتی بخرم امکانش هست و اگه هست چجوری؟
اگه براتون مقدور بود یه جوری جواب بدین منکه اولین بارم هست بتونم انجام بدم.
بازم ممنون.
پاسخ:
رزرو اینترنتی بلیط فقط در صورتی ممکن هست که کارت اعتباری ویزا یا مستر یا امریکن اکسپرس داشته باشید
با توجه به درگیری های اخیر دولت و کردها، سفر زمینی به وان رو توصیه میکنید. ما برای هفته اول شهریور برنامه ریزی کرده بودیم.
ممنون
پاسخ:
در حال حاضر مشکلی برای مسافرین نیست . اما اول شهریور رو الله اعلم
سلام
سپاس از راهنمایی های بسیار مفیدتون.
آیا در وان برند هایی مثل زارا، ماسیمودوتی... هم وجود داره؟
سپاس
پاسخ:
سلام
خیر
سلام.خسته نباشید.آیا سفر به وان در تعطیلات عید نوروز خوب است.از نظر شلوغی و گیر آوردن هتل منظورمه.باسپاس از راهنمایی های بیدریغ شما برادر گرامی.
پاسخ:
سلام
مقصد خوبی برای تفریح و خرید است اما در مورد هتل بدلیل شلوغ بودن وان در اون ایام بهتره که قبلا رزرو کنید
سلام
من با کمک اطلاعات مفید این سایت روز سه شنبه هفته پیش رفتم وان و امروز برگشتم تهران. با خانواده. 4 بچه 1-8 ساله همسرم. برایم خیلی مهم بود که اتفاق خاصی و پیش بینی نشد ای پیش نیاد. همه چیز عالی بود و مطابق مطالب سایت.
هتل Tuanna نزدیک به مراکز خرید.
فقط یک شب تظاهرات بود و گاز اشک آور که در ترکیه چیز عجیبی نیست.

از آقای ضربی بخاطر سایت خوبشون تشکر می کنم.
سلام آقای ضربی و سپاس از وقتی که برای راهنمایی اختصاص میدین. من و همسرم اول هفته آینده تصمیم داریم که به وان بریم. از تهران پرواز رفت و برگشت به خوی گرفتم. اگر ممکنه راهنمایی بفرمایید برای گرفتن تاکسی یا ون از خوی و بالعکس. هتل رسکات رو برای اقامت رزرو کردم (از طریق expedia) با شاتل رفت و برگشت. ممنون میشم نظرتون رو بگید و راهنمایی بفرمایید. ضمن برای گشت در نقاط دیدنی هم اگر برنامه ای لطف کنبد خیلی ممنون میشم. ضمنا چون پرواز برگشتمون از خوی ساعت 18:15 هست ما ساعت چند از وان راه بیافتیم بهتره؟ پیشاپیش ممنونم
پاسخ:
سلام
در مورد رفتن از خوی به وان اینجا را مطالعه بفرمائید
در مورد نقاط دیدنی هم اینجا
ساعت 10 صبح به وقت ترکیه از وان خارج شوید
سلام
وقت شما بخیر.از راهنمایی ها و پاسخگویی هایی که انجام دادید متشکرم. پیشنهادی داشتم که میشه کل این مطالب نوشته شده و همچنین خروجی نظرات و پاسخهای شما را به صورت یک کتاب (یا چاپ شده یا الکترونیکی استخراج کرد) در صورتی که صلاح بدانید من حاضرم در این خصوص کمک کنم و مطالب شما را با توجه به پاسخهای داده شده به نظرات ، یک کتاب کرده و برای اصلاح و ویرایش در اختیار خود شما قرار دهم سپس کتاب منتشر گردد.
اما سوالات بنده:
بنده از تبریز عازم وان و از آنجا عازم ازمیر هستم. زمینی با ماشین شخصی تا مرز رازی میام و ماشین را در پارکینگ مرز پارک کرده و از مرز با ون ها میرم وان. بنده یکشنبه صبح ساعت 5 پرواز دارم از وان به ازمیر. اما سوالات بنده:
1- من حدودا ساعت 15 روز شنبه به وقت ایران میرسم به مرز رازی آیا اگر در این ساعت در مرز باشم وقت مناسبی است که بتوانم به وان بروم؟یا اینکه زودتر در مرز باشم؟
2- ایا پارکینگ مرز رازی دارای امنیت کافی است؟
3- آیا پارکینگ مرز رازی سایه بان دارد؟
4- با توجه به اینکه می خواهم از عصر روز شنبه در بازار و شهر وان بگردم و هتل نرفته و حدود ساعت 11 یا 12 شب از مرکز شهر به سمت فرودگاه بروم آیا بازار و مراکز خرید شهر وان تا ساعت 11 باز هستند؟
5- آیا در ساعت 11 شب شهر وان امن می باشد؟ و آیا صلاح است تا ساعت 11 شب در مراکز خرید باشم؟(از لحاظ امن بودن شهر می پرسم)
6- من می خواهم از ساعت 12 شب تا زمان پروازم از فرودگاه ،در سالن انتظار فرودگاه حضور داشته باشم. (با توجه به ساعت پروازم در 5 صبح امکان رفتن به هتل برایم مقدور نیست) ایا مشکلی در این خصوص در فرودگاه وجود خواهد داشت؟
7- ایا ساعت 11 یا 12 شب از مرکز شهر وان به سمت فرودگاه وان مینی بوس به راحتی وجود دارد؟ اگر بله از کجا می توانم سوار مینی بوس ها شوم؟ کرایه مینی بوس ها تا فرودگاه چقدر است؟
8-در خصوص ازمیر- چگونه از فرودگاه ازمیر میتوانم به دانشگاه ازمیر بروم؟ مترو؟ اتوبوس؟ هزینه اش چقدر است؟
9- در ازمیر آیا رفتن به چشمه را پیشنهاد می کنید؟ چشمه چه جاذبه هایی دارد؟ فقط ساحل و حمام آفتاب؟برای یک خانم با اعتقادات مذهبی آیا رفتن به ساحل و استفاده از امکانات ساحل را پیشنهاد می کنید؟لطفا در خصوص پوشش خانم ها در ساحل راهنمایی کنید.و بفرمایید چگونه می توانم در ازمیر و چشمه حداکثر استفاده را نمایم. اگر نقشه ای از ازمیر هم داشته باشید ممنون خواهم شد.
نرگس
پاسخ:
سلام
در خصوص پیشنهاد قسمت اول اتفاقا چنین کاری مد نظر است اما نه بصورت کتاب ، بلکه بصورت یک مرجع کامل که سوالات در هر بخش دسته بندی شود و موقع طرح سوال به قسمت مربوطه ارجاع داده شود که اگر کسی از دوستان چنین زحمتی بکشد منت را بر من تمام کرده . مثلا سوالات مربوط به هزینه ها - میر ها - مسافت ها - هتل ها - قیمت ها و الخ .....
که مجموعه این سوالات طبقه بندی شده در سایت جدید قرار خواهد گرفت و مزیت آن این است که اولا کاربر را از خواندن سوالات تکراری بی نیاز کرده و زمان جستجو برای یافتن پاسخ مورد نظر را به شدت کاهش می دهد
1 - اگر ساعت 3 دم مرز رازی باشید یعنی یک و نیم به وقت ترکیه و به راحتی میتوانید خودتان را به وان برسانید
2 - بله
3 - خیر
4 - تا 10 شب باز هستند
در مورد بقیه سوالات پیشنهاد من این است که یکشب اتاق ارزان قیمت در یکی از هتلهای خارج از شهر (کنار دریاچه) که به فرودگاه نزدیک تر هستند بگیرید و با هتل همانگی کنید که صبح برایتان ماشین خبر کنند و شما را به فرودگاه برساند . در آن ساعت شب ماشین عمومی برای رفتن به فرودگاه نیست و شب در فرودگاه ماندن را من توصیه نمیکنم
با سلام و خسته نباشید خدمت شما
بازم مزاحم شدم.و چند تا سوال داشتم:
1.من هتل withbird رو می خوام واسه 15شهریور بوک کنم ولی تو قسمت مشخصاتش تو سایت بوکینگ تهویه نداشت یعنی Air conditioning آیا این هتل کولر هم نداره?پس مسافرا چطوری خنک میشن؟
2.آیا اطلاع دارید این هتل چند ستاره است؟
3.ویزا کارتی رو که من گرفتم چند تا شماره روشه ولی شماره رمزی به من ندادن که سکرت باشه مثل روال عابر بانکهای ایران,من چطور میتونم با این کارت در هتل پول پرداخت کنم.
4.استفاده از پلوپز تو هتل اشکالی پیش نمیاره؟
5.پارکینگ هتل مورد نظر نیاز به رزرو داره آیا موقع بوک کردنباید اون رو هم رزرو کرد؟
6.بعد از بوک کردن هتل آیا ووچر هتل برام ایمیل میشه یا باید از صفحه آخر رزرو کپی و پرینت بگیرم؟
ممنون از حوصله ای که به خرج میدهید.جواب این سوالها رو هیچ جا نمی تونم پیدا کنم.
پاسخ:
سلام
1 - معمولا نیازی به کولر پیدا نمیشه چون شبها در هتل هستید و خنک هست ولی معمولا پنجره رو باز میکنن تا خنک بشن
2 - تو همون سایت تعداد ستاره ها رو زده حتما
3 - برای رزرو اینترنتی نیاز به شماره رمز ندارید - شماره کارت و تاریخ انقضا و کد CCV2 کافیه اما برای پرداخت رمزش لازمه و باید از مرجع صادر کننده بگیرید
4 - نه مشکلی نیست
5 - نه - پارکینگ نیاز به رزرو نداره
6 - معمولا ایمیل میشه و میتونین از همون تاییدیه پرداخت پرینت بگیرید
با درود و خسته نباشید
آیا در وان هتل چهار و پنج ستاره هم وجود دارند؟ اگر بله پیشنهادتون کدومه! لطفا"
با سپاس
پاسخ:
بله
هتل آکدامار 4 ستاره هست و هتل الیت ورلد و رسکاتا 5 ستاره هستند . من هتل الیت ورلد رو پیشنهاد میکنم
با سلام.آیا در ترکیه وبخصوص شهر وان امکان تبدیل ریال به لیر یا سایر ارزهای رایج وجود دارد یا خیر؟
پاسخ:
سلام
بله - صرافی ها ممکن است از شما قبول کنند اما اولا فقط 50 هزار تومانی برمیدارند در ثانی قیمت تبدیل ریال به لیر اصلا و ابدا به صرفه نیست و در این صورت مغبون و متضرر خواهید شد
سلام من هر چی شماره تون رو میگیرم میگه در شبکه موجود نمیباشد
پاسخ:
اون شماره من نیست که
شماره اون هتله
با 0090 باید بگیرید
و 432 که کد وان هست
سلام خوب هستین من کانتر آژانس مسافرتی هستم من 10 نفر مسافر داشتم برا این چهارشنبه 7 مرداد رو هتل تامارا ورود میخوان رو 3 شب در واقع 5 تا اتاق دبل میخواستن من برای رزروش از طریق شما چیکار باید انجام بدم و اینکه هر نفر شبی از چند جا میده ؟ اگه هتل میلانو رو هم لطف کنین ممنون میشم
پاسخ:
برایتان ایمیل فرستادم
سلام. تشکر از پاسخی که به پرسش قبلی ام دادید. لطفا نام چند تا از این مسافرخانه ها را میفرمایید. مرسی
پاسخ:
من پرسش قبلی شما را پیدا نکردم . کدام مسافر خانه ها؟
سلام قیمت طلای 14 عیار ترکیه را چگونه بدست بیاوریم و با قیمت ایران مقایسه کنیم اگر سایتی مد نظر شماست معرفی کنید .متشکر
پاسخ:
از اینجا میتوانید ببینید
سلام . در جواب یکی از دوستان گفتید مسافرخانه شبی 30 تا 50 لیره است. لطفا امکانات و راحتی مسافرخانه را توضیح میدهید تا چه حدی است؟ و دیگر اینکه برای دونفر بزرگسال یه اتاق دو تخته قیمت دوبرابر میشود؟ آیا مسافرخانه ها صبحانه دارند؟ اواخر شهریور بهترین زمان برای استفاده از تخفیفات از چه تاریخی شروع میشود و تا کی ادامه دارد؟ تشکر
پاسخ:
امکانات در حد یک هتل دو و حداکثر سه ستاره است و برای اتاق دو نفره قیمت دو برابر شده و صبحانه هم دارند
بهترین زمان نیمه دوم شهریور ماه است
سلام .آقای ضربی ممنون بهدخاطر وبلاگ خوبتون.ما فردا اول مرداد رو میخواعیم به وان برویم .اما به خاطر انفجاری که در سوروچ شده نگران هستیم.سوال من این است که آیا در وان امکان نا امنی یا درگیری وجود دارد؟! چون دختر کوچکمون هم همراهمون هست.ممنون میشم راهنماییمون بکنید.این اولین بارمون هست که به وان میخواهیم سفر کنیم .
پاسخ:
سلام
معمولا در چنین مواردی در وان که یک شهر کرد نشین است ممکن است تجمعات و تظاهراتی رخ بدهد اما برای توریستها موردی ایجاد نمیکند . فقط اگر چنین تجمعاتی دیدید از تماشا و عکاسی خودداری کنید و از محل فاصله بگیرید
۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۶:۴۹ فاطمه الف
سلام
در قسمت مشخصات یه هتل در مورد پارگینگ نوشته بود
public parking is possible on site (reservation is neede
منظورش چیه؟چون پارکینگ برای همسرم مهمه .میخوایم که امکان پارک داشته باشه چون میخوام با کارت اعتباری از ایران رزرو کنم به دردسر نیفتیم
اگه هتلی پارکینگ نداشته باشه ماشین رو کجا میشه پارک کرد.
پاسخ:
سلام
در برخی شهر ها از جمله وان ، برخی هتلها خودشان پارکینگ ندارند اما با نزدیکترین پارکینگ عمومی قراردادی دارند که مسافرین هتل میتوانند خودرویشان را در آنجا پارک کنند . هتل آکدامار در وان چنین شرایطی دارد و در صورت درخواست شما ، بردن و آوردن خودرو به/از پارکینگ مورد نظر توسط دربان هتل انجام می شود
با عرض سلام
ببخشید شنا کردن در دریاچه وان مجازه ؟ اصلا کسی شنا میکنه ؟
پاسخ:
سلام
بله مجاز هست
با سلام
ممنون از راهنمایی های خوبتون
یه سوال داشتم. برای مسافرت دو روزه به وان پنجشنبه و جمعه مناسب میدونید یا جمعه و شنبه؟
اگر جمعه و شنبه بریم روز شنبه مراکز خرید باز هست؟
پاسخ:
سلام
روزهای یکشنبه تعطیل است و بغیر از آن بقیه روزها فرقی ندارند
سلام
از اطلاعات دقیقی که در مورد وان ارائه دادید متشکرم
می خواستم بدونم برای رفتن به استانبول و آنکارا از طریق وان چطوری می تونم اقدام کنم
چون من یه سفر 10 روزه در پیش دارم که با قطار تبریز به وان میرم و از اونجا سفرم رو شروع می کنم.
سپاس
پاسخ:
سلام
هم بصورت زمینی و هم هوایی امکان پذیر است
سلام
امروز و دیروز تو وان عید فطر بود،و ما الان وان هستیم.یه تعدادی از مغازه ها بسته ان،اما اغلب و مهم ها باز هستن.
مرز خیلی خیلی شلوغ بود.اغلب ایرانی ها هستن!!!!قیمتا گویا قبل عید خیلی خیلی پایین تر بودن الان تخفیفا کم بودن اما قیمتاش کلا مناسبه...
با سلام خدمت اقای ضراب
در تاریخ 20 مرداد ماه مصادف با شهادت امام صادق در ایران تعطیلی رسمی است ایا در این روز تشریفات گمرکی تعطیل است یا خیر
ممنون
پاسخ:
سلام
من ضربی هستم نه ضراب
جواب سوال رو از اینجا ببینید
سلام آقای رضا اگر از ترکیه طلای 14 عیار بخریم و در ایران بفروشیم سود میبریم یا قیمتها فرقی ندارد ؟
پاسخ:
قیمت طلا در ترکیه و ایران که مشخصه . ماشین حساب رو بردارید و محاسبه کنید . میتوانید از ماشین حساب کامپیوترتون هم استفاده کنید
سلام
عید فطر همزمان با عید فطر ایران هست.ما جمعه میرسم وان،اگه جنعه عید نباشه مغازه ها بازن و میتونیم خرید کنیم...
عید فطر تو وان جمعه هست یا شنبه؟؟؟
پاسخ:
من دقیقا نمیدونم عید در ترکیه یا ایران چه روزی هست
باید منتظر بشیم ببینیم ستاد های استهلال ! چه جوابی میدن
سلام جناب ضربی
قیمت مسافرخانه ها در شهر وان حدودا چقدر است ؟
پاسخ:
نفری 30 تا 50 لیر
جناب ضربی سلام ...
خواهش میکنم راهنماییم کنید میدونم من خیلی سوال کردم و از این بابت شرمنده ام
ما میخوایم شنبه 27 تیر (در این روز عید فطر)از تهران راه بیافتیم ...میتونیم یکسره بریم مرز و قبل از 5 رد شیم از مرز ...و یا اینکه اون شب خوی بمونیم یکشنبه 28 تیر (دومین روز تعطیلات تهران )از مرز رد شیم که فرموذه بودید یکشنبه ها هم وان تعطیل رسمیه
اولویت من اینه وقتی قراره یک شب خوی بمونیم و هزینه هتل بدیم همون شنبه 27 ام از مرز رد شیم و وان هتل بگیریم که فرداش هم کامل در اختیارمون باشه
حالا من میترسم با توجه به اینکه شنبه شب میرسیم وان و اولین روز تعطیلات عید فطر ایرانه اونجا شلوغ باشه و جا گیرمون نیاد ....خواااااااهش میکنم راهنماییم کنید چه کنم ؟؟
ضمنا جناب ضربی خییییلی خوشم اومد جواب اون آقا که حوصله نداشت مطالب رو بخونه اونجوری دادید کلی خندیدم ....خیلی باحال بود
پاسخ:
سلام
برای اینکه بتوانید با ماشین از مرز رد بشین توصیه ام اینه که حتما تا قبل از ساعت 3 به وقت ایران خودتون رو به مرز برسونین - ممکنه کمی سخت باشه اما بالاخره هتل پیدا میکنید
۲۴ تیر ۹۴ ، ۱۲:۴۴ فرهاد آزادی منش
سلام
میخواستم بدونم عید فطر فروشگاه ها در وان تعطیل هستند؟
پاسخ:
بله
سلام.
ممنون بابت مطالب خوب و مفیدی که در وبلاگتون گذاشتید.
من و همسرم و خواهرشون، هفته آینده میخواهیم برویم وان.
نظرمون این بود که با قطار بریم. چون ماشینمون پراید هاش بکه و رانندگی با این مسافت کمی سخته.
توی سایت رجا دیدم که قطار دوشنبه از تبریز حرکت میکنه و سه شنبه میرسه و ازون طرف هم سه شنبه حرکت میکنه و چهارشنبه میرسه تبریز!
یعنی حدود یک هفته!
اگه بخواهیم سه یا چهار روز در وان بمونیم، پیشنهاد شما چیه؟
ممنون میشم راهنماییم کنید.
پاسخ:
سلام
لطفا اینجا را مطالعه بفرمائید
سلام
ما می خواستیم برای عید فطر (جمعه صبح ) با ماشین از مرز بازرگان بریم ترابوزان. ولی میگن تو ابن زمان مرز خیلی شلوغه و اذیت میشیم آیا این موضوع صحت داره؟؟
پاسخ:
بله
سلام با عرض خسته نباشید برای بعد از تعطیلات عید فطر گیر اوردن هتل مناسب امکان پذیر میباشد یا خیر؟
قیمتها در این زمان چگونه است؟به نظر شما در این زمان سفر به وان مناسب است؟
پاسخ:
سلام
بله بعد از تعطیلات به راحتی میتوانید هتل پیدا کنید اما قیمت اجناس عادی شده و تخفیفی نخواهد داشت
سلام و درود
سایت شما بی نظیره و غافلگیرم کرد
ضمن سپاس لطفاً سوالاتم را پاسخ دهید. چنانچه تکراری است پیشاپیش پوزش می خواهم
من همراه همسر و کودکم با خودرو شخصی می خواهم از مرز رازی وارد و خارج شوم از شنبه27 تیر تادوشنبه 29 تیر
- آیا صبح اول وقت بهترین زمان برای ورود و خروج از مرز است یا ساعت پیشنهادی شما متفاوت است
- اولین زمان بازگشایی مرز در دو طرف چه زمانی است
- آیا می توانم از وان گربه برای خودم بخرم و وارد ایران کنم. به چه ترتیبی
- آیا فرصت دارم کل مراکزی که در این صفحه مرقوم فرمودید بازدید کنم
- بهترین مکان برای سوخت گیری بنزین و گاز در ایران (قبل از مرز) کجاست
- برای بازدید جزیره می توانم با ماشین تا نزدیکی آن ببرم یا از اسکله وان اقدام نمایم
با درود و سپاس بیکران بر وسعت دل دریایی تان امیدوارم دستوری دارید بتوانم انجام وظیفه نمایم.
پاسخ:
سلام
1 - بهترین زمان عبور از مرز ساعت 1 ظهر است چون خلوت ترین ساعت ممکن است
2 - 9 صبح به وقت ایران که می شود هفت و نیم ترکیه
3 - خیر - گربه وان جزو گونه های در حال انقراض و بشدت محافظت شده است و جای نمیفروشند
4 - بستگی به این دارد که چقدر بمانید
5 - اول جاده رازی از طرف خوی - البته 5 کیلومتر مانده به مرز هم پمپ بنزین هست که من توصیه نمیکنم
6 - تا اسکله میتوانید با ماشین بروید و بعد از آن با کشتی

با سلام و عرض سپاس و تشکر
جناب ضربی به نظر شما اگه فردا صبح اول وقت دم مرز باشم23/4/94میتونم وان هتل ویا مسافرخونه گیر بیارم
بنده به صورت انفرادی سفر میکنم
با تشکر فراوان
پاسخ:
باحتمال قوی بله
با سلام و تشکر از راهنمایی هاتون
می خواستم بدونم آیا در اوایل مرداد ماه که گفتیم مرز و وان خلوت تره، تخفیفات سرجاش هست یا کم میشند؟
دوم هم اینکه برای خرید سیسمونی نوزاد هم فروشگاه و مارک خاصی رو می شناسید؟
با تشکر مجدد
پاسخ:
سلام
در اون زمان تخفیفات خاصی نیست و قیمتها عادیه
2 - خیر
‌با سلام و تشکر از سایت خوبتون
یه سوال داشتم برای روزهای 30 و 31 تیر یعنی بعد از تعطیلات عید فطر اگر بخواهیم به صورت زمینی به وان برویم. به نظر شما میشه یک روزه از تبریز یا خوی صبح به سمت وان بریم و شب مجددا برگردیم؟ یا اصلا نمی ارزه و خسته کننده است؟
آیا اطلاع دارید که مراکز خرید وان بعد از عید فطر هم تخفیف دارند یا خیر؟
میشه لطفا یه تور خوب با قیمت مناسب رو پیشنهاد کنید تا اگر راحت تره کلا از تهران با تور برویم؟
ممنون از راهنمایی های خوبتون
پاسخ:
سلام
رفت و برگشت یکروزه ممکن نیست
در مورد تور (از تهران) براتون ایمیل فرستادم
سلام
بابت تمامی راهنمایی شمادر این سایت سپاس گذارم و یک سوال دارم
می بخشید من در ایام عید فطر می خواهم برم وان میخواستم

1- بلیت استانبول در این ایام از تبریز رزرو کنم و یا از وان آیا
2-تور استانبول می توان از وان تهیه کرد
3-هتل از وان رزرو کنم و یا از سایت های چارتر ایرانی
پاسخ:
سلام
اگر همه اینها را از ایران رزرو کنید راحت تره اما اگر از وان این کار را بکنید هزینه کمتری داره
سلام ووقت بخیر دوتا سوال داشتم
برای گذرازخوی به سمت وان به جز تاکسی وسایل حمل ونقل دیگه ای هم مثل ون هست؟هزینه و زمان رسیدن به وان باهاشون چقدر فرق میکنه؟
یه هتل در سطح هتل فواد بهم معرفی میکنید؟
پاسخ:
سلام
برای سوال اول لطفا اینجا رو مطالعه بفرمائید
سوال دوم : هتل یاقوت (درست روبروی فواد)
دوست عزیز آقای ضربی
ممنون از راهنماییتون و تشکر فراوان از اینکه در جا جواب دادید.
در سفر قبلی من که مصادف با عید قربان بود فروشگاهها تخفیفات اضافی داشتند. برای سوال دوم من جواب به نوشته اید؟؟؟؟؟
جسارتا در ضمینه تخفیف فروشگاهها برای عید شما اطلاعی ندارید یا تخفیف خاصی نیست ؟
آیا برای خرید لباس عروسی یا لباس مجلسی زنانه بجز فروشگاه YKM جای خاص دیگه ای هست که لباس مجلسی زنانه با مد روز و قیمت مناسب داشته باشه ؟
بازم تشکر فراوان از شما
پاسخ:
در ایام قبل از عید فطر نیز فروشگاهها تخفیف دارند
در جواب اون سوال بله بود که اشتباها به تایپ شده بود - اصلاح شد
کلا در وان لباس مجلسی زنانه نیست . چون تعبیر ما از لباس مجلسی با تعبیر مردم اونجا متفاوته . لباس مجلسی و عروسی در استانبول یافت می شود
با سلا و ممنون از راهنماییهای خوبتون
من میخواستم ببینم ما با ماشین خودمون بریم و ماشین رو مرز رازی بزاریم اولا پارکینگ معتبر واسه گذاشتن ماشین هست و دوم اینکه همون موقع که میریم میتونیم سوار مینی بوس شیم برای رفتن به وان ینی لازم نیست مثلا از قبل بلیط تهیه کنیم؟
پاسخ:
سلام
بله پارکینگ هست و ماشین کرایه هم همینطور .
با عرض سلام خدمت آقای ضربی عزیز.
بار اول قبل از سفر به وان با مطالعه وب لاگ ارزشمند شما سفر بسیار خوبی تجربه کردم.
من به همراه خانواده میخواییم چهارشنبه 18 تیرماه از طریق مرز رازی به وان برویم و جمعه برگردیم. قصد مسافرت برای خرید بوده و هتل رویال میلان رو هم از اینجا رزرو کردم.
غرض از مزاحمت میخواستم بدونم در حال حاضر اوضاع در شهر وان چطوره و ایا اخباری که ازشلوغی در شهر وان گفته میشه درسته یا نه ؟زمزمه هایی از درگیری بین مردم و دولت و اعتصاب و تیر اندازی به گوش میاد.
ایا اطلاع دارید در حال حاضر فروشگاهها تخفیفی برای فروش بخاطر عید فطر دارند یا نه ؟
در ضمن اطلاع دارید که روز جمعه صد در صد روز عید فطر هست تو ترکیه یا نه ؟
روز جمعه در صورت اعلام عید فطر ایا میتدنیم دولموش برا برگشت به مرز پیدا کنیم یا نه ؟
بازم از صبر و شکیبایی شما بخاطر جواب دادن بخ سوالای مردم تشکر میکنم. هر جا هسنید موفق و سلامت باشید.
پاسخ:
سلام
1 - وان امن و امان است . حتی در شلوغی های شهر نیز توریست ها آسیبی نمیبینند. اما الان اوضاع آرام است
2 - بله
3 - نه - بستگی به جواب ستاد استهلال وان ! دارد
4- بله میتوانید پیدا کنید

با سلام و ممنون از زحماتتون.فقط خواستم از اطلاعاتتون تشکر کنم واین که متاسفم از این که برخی میخوان با خونواده شون مسافرت برن ولی نمیخوان پولی خرج کنن. یکی میگه میشه دست بلند کرد با ماشین دیگران تا وان رفت!!!!؟ یکی میگه میشه اونجا چادر زد؟یکی میگه میشه سیگار ببریم بفروشیم تا خرج سفرمون دربیاد؟ یکی دیگه هم میگه نون و کنسرو ببریم.یکی هم میگه گاز پیک نیک ببریم سیب زمینی و نیمرو درست کنیم؟ یکی هم میگفت آب با خودمون ببریم!!!! خدا رو شکر که تاحالا کسی نگفته ماشین ببرم مسافرکشی کنم خط وان به مرز رازی !!!فکر کنم اینطور که بوش میاد نه تنها خرج نمی کنن بلکه با فروش سیگار میخوان تهش یه چیزی هم براشون بمونه.برادر من بعد بوقی میخوای خونواده رو ببری تفریح این رسمشه؟ اینطوری که زن وبچه خونه باشن که بهتره.بهتر نیست پولاتونو جمع کنید تا یک سفر خاطره انگیز برای خونواده رقم بزنید؟من به شخصه تا مطمئن نشم که به خونواده خوش نمیگذره برا سفر عجله نمیکنم.
۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۹:۳۳ سهیل سعادتی
سلام آقای ضربی خسته نباشید ممنونم از اینهمه وقت و زحمت
۱-برای سفر از وان به آنتالیا و خرید بلیط هوایی آٰژانسی رو در وان سراغ دارید یا به فرودگاه فرید ملن بریم؟
همواره از راهنمایی هات ممنونم
پاسخ:
در مرکز شهر آژانس مسافرتی به وفور هستاز جمله دفتر (فلای وان توریسم) دقیقا در تقاطع جمهوریت و کاظم کارا بکیر
ببخشید آقای ضربی یه سوال جا مونده که نپرسیدم!!
میفرمایند در مراکز خرید ترابزون لباس مجلسی برای خانوم ها پیدا میشه؟
خسته نباشید.
پاسخ:
بله
هر چند که بهشت خرید لباس مجلسی زنانه استانبول هست
سلام آقای ضربی ممنون که به سوالات با صبر و حوصله جواب میدهید. ما از ماندن در تبریز منصرف شدیم و تصمیم گرفتیم تمام طول مسافرتمون رو بریم ارزروم و ترابزون. برنامه مان این است که 2 روز اول یعنی شنبه و یکشنبه که تعطیل عید فطر است را به مراکز تفریحی برویم و 3 روز بعد را به خرید اختصاص بدهیم.
1_ بنظر شما این برنامه ریزی مناسب است؟ مراکز تفریحی و دیدنی که در آن تاریخ ها باز است؟
2_اگر جمعه 26 تیر از تهران حرکت کنیم بهتره همان روز وارد خاک ترکیه شویم یا صبر کنیم روز بعد وارد خاک ترکیه شویم؟
3_ در مسیر رفت یک شب در ارزروم بمانیم . با توجه به تعطیل بودن فروشگاهها ارزش موندن داره یا بهتره در مسیر برگشت یک شب در ارزروم بمانیم؟
4_ ایا دریاچه اوزونگل خارج از ترابزون است؟ با اتومبیل خودمان آنجا برویم یا ون برای رفتن به انجا هست؟ آیا کنار دریاچه مرکز اقامتی هست؟
5_ نقشه شهر ترابزون را از کجا میتوانم تهیه کنم؟
6_ترابزون پارک ابی و پلاژ دارد؟
7_مراکز تفریحی و مراکز خرید آن کجاهاست؟
8_ میشه لطفا اسم هتل 3 ستاره در ارزروم و ترابرون را اگر میدانید بفرمایید؟
9_ از ارزروم به بعد از کدام مسیر باید رفت؟
ببخشید که سوالا زیاد شد مثل امتحانات دوران مدرسه شد.
خیر از جوانیتان ببینید انشاا...
پاسخ:
1 - بله - بله
2 - هر کدوم که دوست داشتید
3 - در برگشت بهتره
4 - برای رفتن به اوزون گل باید مابین شهر های ارزروم و گوموش خانه ، در شهر بایبورد به شمال بروید و حدود 80 کیلومتر ادامه دهید تا به این دریاچه برسید که از نظر من با توجه به اینکه مسیر را از ترابزون منحرف و دورتر میکند آنچنان ارزش ندارد
5 - از مغازه های کتابفروشی یا از اینترنت
6 - بله
7 - کنار دریا و بزتپه
9 - از مسیر گوموش حانه
با سلام و تشکر از وبلاگ خوب ومفیدتون
بنده قبل ازعید نوروز امسال به همراه خانواده از طریق مرز رازی جهت خرید به شهر وان رفتیم . اطلاعات وبلاگ تون خیلی موثر شد .توجه به اینکه قبلا به شهرهای استانبول و انتالیا رفته بودم شهر خوبی بود ،انتظارم از شهر وان دراین حد نبود .
حال برای بار دوم از تاریخ 23 تیرماه به مدت 3 روز میخواهیم با ماشین شخصی برای خرید سیسمونی به همراه خانواده سفر دوباره به وان داشته باشیم، ممنون میشم اگه به چند سوال بنده پاسخ بدین .
1 _ به نظر شما بهتره از کدام مرز وارد و از کدام یکی خارج بشم . رازی _بازرگان یا رازی-رازی ، منظورم اینه که ارزش داره به طرف ایغدیر هم حرکت کنیم ؟
2_لیره رو در تبریز از صرافی بگیرم یا دم مرز بهتره ؟ ضمنا ایا داخل شهر وان امکان تبدیل ریال به لیر هستش یا نه ؟
3_ آیا در اون تاریخ ایرانی و مسافر توی وان خیلی زیاده ؟ بعبارتی گیر اوردن هتل مشکله ؟
4- سفر قبلیم توی هتل وان سیتی اقامت کردیم . در مقایسه چه هتلی را پیشنهاد میدید ؟ ضمنا ما 5 نفر بزرگسالیم .
ممنون از حوصله و شیکیبایتون
پاسخ:
سلام
شما که یکبار رفتید وان برخی سوالاتتون خیلی عجیبه
1 - رازی -رازی - خیر
2 - این از همون سوالای عجیبه - لطفا اینجا رو مطالعه کنید
3 - بله
4 - فواد
سلام من میخوام با اتوبوس به آنتالیا برم و نمیخوام این همه راه رو از تهران تا استانبول برم و چون استانبول شمال ترکیه ست و آنتالیا توی جنوبه دوباره این همه راه رو بیام تا پائیین
آیا از وان اتوبوس واسه آنتالیا داره قیمت چنده و چقد زمان میبره
ممنون میشم اگه توضیح بدید
پاسخ:
اینجا رو ببینید
۱۷ تیر ۹۴ ، ۲۳:۵۹ مسلم پاک مهر
با سلام و ممنون از سایت مفیدتون
من با استفاده از اطلاعات مفید شما هم. اکنون با اینترنت هتل فواد با شما مکاتبه میکنم یه سوال.: آیا وان و اطرافش ساحل شنی برای شنا.داره. و اگه داره نحوه رفتن بهه اونجا و اسم محلش. با در نظر گرفتن اینکه من از جی پی اس و ون های داخل شهر و دیکشنری استفاده میکنم و بهترین ساعت رفتن به اوونجا

ممنون

پاسخ:
از مرکز شهر (میدان بش یول) میتوانید با کرایه 1.5 لیره به اسکله بروید
سلام
از اطلاعات بسیار ارزشمندتان سپاسگذارم.2سوال از حضورتان داشتم
1-ایا بردن غذاهای کنسروی مانند تن ماهی و...... به وان آزاد است در مرز گیر نمی دهند؟
2-ایا سفر در تاریخ22تیرماه زمان پیک محسوب میشود؟
باتشکر فراوان
پاسخ:
1 - مشکلی ندارد
2 - بله
با سپاس از وبلاگ ارزشمند شما

جناب آقای ضربی عزیز من پارسال با راهنمایی شما یه بار وان رفتم و خیلی هم خوب بود. حالا دوباره یه برنامه دیگه ای دارم. قبلا که رفتم در هتل فواد بودم. الان هم می خوام برم ولی می خوام قبلش رزرو کنم.
شما یا خوانندگان این وبلاگ اگر کسی شماره این هتل داره، ممنون خواهم بود که همینجا بذاره.
مرسی
پاسخ:
اینجا را ببینید
راحت ترین وبا صرفه ترین مسیر به ترابزون کدومه؟
پاسخ:
بازرگان
ترزروم
ترابزون
جسارتا یک سوال دیگه این افرادی که میگین با 30 هزار تومن واسه هر کیلو جنس خریده شد رو میارن منظورتون اینه از مرز رد میکنن بدون اینکه مشکلی درست بشه؟ بعد کجا باید ازشون تحویل بگیریم؟
پاسخ:
بله
اونها وارد کننده هستند و برای سق مشخصی (مثلا 5 تن) مجوز واردات دارند که این مجوز رو برای واردات کالای خرد استفاده میکنن و کاملا قانونی و با پرداخت تعرفه گمرکی جنس رو وارد میکنن و در شهر مورد نظر شما تحویل میدهند
من یه سوال داشتم اگر با تور و اتوبوس به وان برم میتونم همراه خودم اب معدنی و غذای اماده هم ببرم یا اینکه لب مرز با مشکل مواجه میشه؟
پاسخ:
نه مشکلی نیست- البته آب معدنی در ترکیه تقریبا قیمتش با ایران یکیست و نیازی نیست و غذا هم هر وعده 15 تا 20 هزار تومان - صبحانه هم که مجانیه
سلام
من باخانواده (4نفربزرگسال) قصدداریم درتاریخ 25تیر وبه مدت 3شب به وان برویم .درصورت امکان درگرفتن
اتاق درهتل فواد کمک کنید.
پاسخ:
سلام
متاسفانه در این مورد کمکی از دست من ساخته نیست چون اون تاریخ ایام پیک مسافرت هت . لطفا از طریق آژانسهای مسافرتی اقدام کنید
سلام و ممنون از راهنماییهای ارشمندتون
ما ان شاالله تصمیم داریم 25 مرداد به ارزروم و ترابازون سفرکنیم.تاحدودی کار کاپوتاژ ماشین رو هم انحام دادیم به نظر شما جند لیتر بنزین در ترکیه نیاز داریم و ایا ارزش داره که ماشین کاپوتاژ بشه، ضمنا توصیه میکنید با وجود این که این دو شهر را میبینیم به وان هم سفر کنیم.ممنون از حوصله ای که به خرج میدید. در پناه حق باشید
پاسخ:
از مرز بازرگان حدودا 1200 کیلومتر رفت و برگشت دارید - گشت های داخل شهر را هم حساب کرده و مقدار بنزین را برآورد کنید . البته از ایران با باک پر خارج می شوید . من معمولا برای رفت و برگشت ترابزون داخل ترکیه 20 لیتر بنزین می زنم
سلام آقای ضربی. من بهمراه خانواده به لطف راهنمایی های بی دریغ شما شهریور پارسال اتومبیلمان را کاپوتاژ کرده و به شهر وان سفر کردیم. امسال هم از تاریخ 26 تیر تا 1 مرداد در شهر تبریز خواهیم بود و دوست داریم اینبار نه صرفا برای خرید !!!!! بلکه هم برای دیدن جاذبه های توریستی شهر وان سفر 2 یا 3 روزه ای به آنجا داشته باشیم .
1- بنظر شما با توجه به عید فطر و تعطیلات مربوطه بهتر است چه تاریخی به وان برویم؟
2- نظرتون راجع به تغییر مقصد سفر از وان به ارزوم و یا ترابزون چیست؟ برای خرید وان بهتره یا ارزوم و یا ترابزون و برای تفریح هم همینطور (میدونید که برای خانوم ها خرید بخش مهمی از سفره!!!)
3- در این فاصله زمانی هتل براحتی گیر میاد؟ پارسال در هتل ساردور بودیم بنظرتون تلفن رزرو کنم یا نه؟
4- نرخ هتل ها نسبت به پارسال که تغییر نکرده؟
5- برای دیدن مراکز تفریحی وان از اتومیبل شخصی استفاده کنیم به صلاح است یا از ون ها؟
ممنون که با صبر و حوصله پاسخ میدهید.
پاسخ:
1 - بعد از عید فطر خلوت است
2 - ترابزون بهتر از ارزروم و ارزروم بهتر از وان هست
3 - در آن زمان نیازی به رزرو نیست
4 - خیر
5 - ون ها
با عرض سلام و خسته نباشید

نام و نرخ هتلها رو میخواستم داشته باشم .میخوام چون توی تعطیلات میرم علاف نشیم.هتلهایی که معرفی کردید،به زبان ترکی هستند. می خواستم بدونم سایت فارسی هم دارن.
باتشکر از زحماتتون
پاسخ:
سلام
از سایت بوکینگ میتوانید ببینید . در قسمت انتخاب زبان میتوانید انگلیسی انتخاب کنید . فارسی ندارد
با عرض سلام و خسته نباشید
خیلی ممنون از زحماتتون
من و چند نفر از دوستان آخر تابستون یا اوایل شهریور می خواهیم به ارمنستان و از آنجا به گرجستان برویم یعنی چند روز در ایروان و چند روز در تفلیس باشیم

و یا بریم به وان و ازاونجا با اتوبوس بریم به آنتالیا
اگر یک توضیح اجمالی در مورد معایب و مزایایی هرکدام و همچنین مقایسه هزینه های هر کدام بدهید ممنون می شوم

و اینکه شما کدام رو پیشنهاد می کنید
با تشکر
پاسخ:
سلام
این وبلاگ در مورد مسافرت زمینی به ترکیه و خصوصا شهر وان هست. اگر در این خصوص سوالی بود بفرمائید
سلام میتونید منو راهنمایی کنید به نظرتون 2نفر بزرگسال با 2 تا بچه با ماشین خودمون بریم وان بهتر و به صرفه تره یا یا از تهران تا مرز رو با ماشین شخصی و از اونجا با ون بریم وان با در نظر گرفتن کرایه تاکسی برای رفتن به دریاچه یه سوال دیگه اینکه شما از بین هتل های ماوی و رویال میلانو وآوالون کدوم بهتره و به مراکز خرید نزدیک تره؟ ببخشید خیلی سوال کردم آیاوان روزای یکشنبه تعطیله؟
پاسخ:
سلام
با ماشین خودتون راحت تر خواهید بود
هتل رویال میلانو
بله وان روزای یکشنبه تعطیله
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام.
با اجازه آقای ضربی
در جواب اون دوستی که پرسیده بودن لب مرز رازی جایی برای اقامت یک شب هست یا خیر :
باید عرض کنم که نرسیده به مرز رازی ، داخل شهر قطور ، جنب پل سوم یه مهمانپذیری هست که زیاد تمیز و قابل قبول نیست اما برای کسی که مجبوره تا خوی برگرده جای بدی برای گذروندن یک شب نیست. **** *** *********** ***** * ** ************
من یه بار بدلیل موندن پشت مرز به الاجبار یه شب اونجا خوابیدم. برای موارد خاص قابل تحمله.
سلام ممنون از اطلاعات خوبی که در اختیار ما گذاشتین چند تا سوال داشتم ۱-هتل ۴ستاره چی پیشنهاد میکنین؟
۲-تو booking برای رزرو هتل نوشته که لازم نیست که کردیت داشته باشی و وقتی رفتیم پرداخت کنیم به نظرتون اگه اینطوری رزرو کنیم قابل اطمینانه چون من با ۲تا بچه دارم میرم وان نمی خوام اونجا علاف بشم
۳- اگه بخوام شب نزدیک مرز بخوابیم به نظر شما خوی بهتره یا تبریز؟ کجا بهتر هتل یا خونه میشه گرفت؟اصلا تو مرز رازی هتلی یا جایی هست که شب بمونیم ؟ ۴-بردن کالسکه از مرز و داخل ون مشکلی نداره؟ببخشید خیلی سوال پرسیدم
پاسخ:
سلام
برخی هتل ها کنسل آزاد هستند و میتوانید موقع حضور پول رو بدین اما اینها هم برای رزروشون کارت میخوان از شما
بنظر من خوی بهتره و چند تا هتل و مهمانپذیر داره که میتونین اقامت کنین
بردن کالسکه هم مانعی نداره
سلام میخواستم سوال کنم ما 4/25از تبریز حرکت کنیم به تعطیل عید میخوریم همه جا
پاسخ:
سلام
تعطیلات عید فطر سه روزه که معمولا دو روزش رو مراکز خرید تعطیل هستند
سلام ممکنه نشانی و نام فروشگاه هایی که میشه خرید خوب کرد را بفرمایید
ایا کشتی تفریحی در وان هست یا تفریحات مشابه
پاسخ:
سلام
از اکثر فروشگاههای مرکز شهر وان میتوانید خرید خوب بکنید
بله کشتی تفریحی برای جزیره آکدامار هست
سلام و تشکر. ما تعطیلات هفته آینده یعنی شبهای احیا قصد سفر به وان رو داریم. تو وان محدودیت یا تعطیلی فروشگاهها که نیست؟ میخواستم مطمئن بشم.
پاسخ:
سلام
خیر

سلام آقای ضربی.
مرسی بابت اطلاعات کاملتون. ما یک تیم 8 نفره هستیم که به صورت بک پکی کشورهای مختلف رو میریم و مقصد بعدیمونم ترکیه. 2تا سوال داشتم از محضرت: اول اینکه یه جایی از وبلاگ شما یا وبلاگای دیگه خوندم فرموده بودین دولت از کوهنوردی رفتن مردم و مسافرا جلوگیری میکنه آیا این مساله حقیقت داره؟ کمپینگ رفتن چظوریه؟ امکانش هست؟
سوال دوم اینکه چظوری میتونیم بد اند برکفست مناسب یا ارزونترین جای ممکن برا استراحت رو پیدا کنیم؟

با تشکر
پاسخ:
سلام
اون مورد رو در وبلاگ دیگری خوانده اید
در ترکیه میتوانید از شبی 20 لیره به بالا جایی برای اقامت شبانه بیابید
با اجازه صاحبخونه میخواستم یه خبر خوش بدم به علاقمندان سفر به گرجستان
از روز 25ژوین(4تیر) مقررات سخت و دست و پاگیر ویزا گرجستان مثل وچر هتل و پرینت حساب و... برداشته شده و ویزای این کشور به صورت الکترونیکی و یه سهولت طی 5روز(طبق ادعای خودشان) صادر میشود
برای علاقه مندان به سفر زمینی به گرجستان از طریق ترکیه مسیر بازرگان، دوبایزید ، ایگدیر ، کارس، اردهان ، شاوشات ، آرتوین ، هوپا ، مرز سارپی و نهایتا باتومی رو پیشنهاد میکنم...
تحقیق بیشتر با خود دوستان
سلام
اول تشکر میکنم راهنمایی های شما عالی بود و تقریبا هر چی میخواستم متوجه شدم
فقط 2تا سوال
برای چند روز قبل از عید فطر مشکلی برای گرفتن هتل در وان نیست؟ از نظر شلوغی میگم
و دوم این که با توجه به سلیقه ای بودن در خرید پوشاک ایا وان پوشاکی در حد استانبول داره
من چند سال پیش استانبول رفتم و پوشاک بازار رو نپسندیدم اگر درست یادم باشه پاساژ اولیویوم رو ترجیح دادم
و بنظرم اجناسش شیکتر بود
بازم خیلی خیلی ممنون
سایتتون عالیه
پاسخ:
سلام
در ایام عید فطر معمولا وان بسیار شلوغست و اگر هتل را قبلا رزرو کنید بهتر است
در مورد پوشاک اگر استانبول را نپسندیده اید مطمئنا وان نظرتان را جلب نخواهد کرد
من خیابان شانزلیزه پاریس رو پیشنهاد میکنم
سلام دوست عزیز تشکر بابت وقتی که میگذارید
بنده تجربه سفر زمینی هم به ترکیه و هم به ارمنستان را دارم ولی جایی در کامنتهای وبلاگتان خواندم که دوستی فرموده بودند پارسال زمینی به ترکیه و ارمنستان رفتند.میخواستم بپرسم آیا امکان سفر زمینی به ارمنستان از طریق ترکیه وجود دارد؟
البته میدانم که یروان خیلی به ایگدیر نزدیک است ولی همیشه فکر میکردم امکان تردد ازین مرز به خاطر برخی مسایل وجود ندارد اگر امکان پذیر است چرا همه از مرز نوردوز تردد میکنند؟
با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
مرز ارمنستان و ترکیه باز نیست در حال حاضر
من منظورم این بود که بجزهزینه کاپوتازهنگام خروج چقدرمیگیرند؟
پاسخ:
هیچی
باسلام
آقارضادوستمون گفتندهزینه های جانبی خودرو600هزارتومان میشودبجزکاپوتاژ؟
پاسخ:
هزینه کاپوتاژ در کل حدود 600 هزار تومانه( با تمام مخلفات)
ببخشید یه سوال دیگه .شنیدم از اونطرف سیگارو چای رو میشه با قیمت بهتر فروخت درسته؟
پاسخ:
من هم شنیدم اما  اطلاع دقیق در این مورد ندارم
ضمن تشکر از اطلاعات مفید سایت و آقای ضربی
خدمت دوستان عرض می کنم
1- در ماه رمضان تمام مراکز تفریحی تعطیل می باشد و رستورانها و اغذیه فروشیها بعد از افطار باز می شوند و فقط باید از رستوران هتل استفاده کرد که بسیار گران می باشد .
2- عوارض خروج از کشور را در شهر خودتان و برای هر پاسپورت جدا واریز کنید
3- اگر برای خرید و کمی گشت و گذار به وان می روید نیاز به کاپوتاژ نیست چون هزینه های جانبی بردن خودرو حدود 600 هزار تومن می شود که با کمتر از نصف این مبلغ امور حمل و نقل شما انجام می شود .
4 - هتل خوب و تمیز از شبی 70 لیر برای هر نفر می باشد با تخفیف و در زمان غیر پیک - البته دقت فرمائید تمیز
پاسخ:
سلام
مورد 1 درست نیست . رستورانهایی در بیرون هتلها نیز سرویس می دهند
سلام دوست عزیز
چند روزه که به دنبال اطلاعات وان هستم و وبلاگ شما واقعا عالیه ممنون از اطلاعات
در خصوص هتل میخواستم نظرتون درباره یکی از این دو هتل
هتل Elite و هتل Rescate این دومی ظاهرا ساحلیه
من و خانومم برای خرید و استراحت و گردش میریم و یه بچه پنج ساله همراهمون هست
تشکر از بابت کمک و همفکری
مسعود
پاسخ:
الیت ورلد ارزونتره و به مرکز شهر نزدیکتر
سلام و عرض ادب مجدد جناب آقای ضربی
ممنونم بابت سوال قبلی
سوالم این هستش که در زمان سه روز تعطیلی عید فطر مرز که مشکل تردد نداره؟منظورم این هست که مرز تعطیل میباشد یا خیر؟
بازم بابت صبر و شکیبایی و پاسخگوییتون تشکر میکنم
پاسخ:
مرز هیچوقت تعطیل نیست و مرز رازی از 9 تا 17 همیشه فعال است
سلام و عرض ادب جناب آقای ضربی
میخواستم بدونم که تعطیلات عید فطر در شهر وان چند روز است؟یعنی فروشگاه ها چند روز تعطیل هستند؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
رسمی اش 3 روزه اما فروشگاهها 2 روز تعطیل هستند
ممنونم آقای ضرابی عزیز کاش میشد محبت شما رو یه جوری جبران کرد واقعا از شما ممنونم خیلی به ما کمک کردین
پاسخ:
سلام
بهترین کار اینه که بعد از برگشتن با یک سفرنامه توپ و چند تا عکس ، اطلاعات و تجربیاتتون رو به بقیه دوستانی که قصد سفر دارن هدیه کنید . باور کنین جای دوری نمیره
سلام آقای ضرابی عزیز
ما بالاخره با کلی دردسر به وان رسیدیم از راهنمایی هاتون خیلی ممنونم یه سوال در مورد لاستیک داشتم ما میتونیم لاستیک واسه ماشین خودمون بیاریم مرز به ما گیر نمیدن؟
پاسخ:
مطمئن باشین اجازه نمیدن . مگر اینکه همونجا بندازین زیر ماشینتون و بیارین
با سلام
من می خواهم ماشینمو بزارم تو پارکینگ مرز بازرگان و وارد ترکیه بشم.چطور میشه بعد از رد شدن از مرز بازرگان به ترابوزان رفت؟
پاسخ:
از مرز بازرگان با تاکسی های مرز به دوبایزید بروید و از آنجا با اتوبوس به ترابزون
سلام جناب اقای ضربی
برای خریدپوشاک (بطور خاص سیسمونی) وان بهتر است یا ایغدیر؟
پاسخ:
وان
۰۱ تیر ۹۴ ، ۲۲:۰۹ کرامت الله قاسمی
سلام مجدد جناب ضربی
وقت بخیر و خسته نباشید .
ایا در وان و سایر شهر ها مثل مرسین و ....امکان بر پا کردن چادر مسافرتی برای استراحت وجود داره ؟
اگر اره چه مکانهایی و عنوان و اسم این اماکن چیست ؟
پاسخ:
سلام
من تا بحال چنین مکانهایی ندیده ام
سلام
با تشکر از وبلاگ مفیدتون، شنیدم که بافت فرهنگی شهر وان تقریبا سنتی هست و کمی تحت تاثیر مذهب، میخواستم ببینم با این شرایط امکان شنای خانوادگی ( مختلط) در دریاچه وان هست یا اینکه محل شنای آقایون از خانم ها جداس؟
پاسخ:
سلام
در ترکیه کسی معترض شنای مختلط نخواهد شد اما دریاچه ی وان بخاطر ترکیبات خاص آبش زیاد مناسب شنا کردن نیست
سلام مجدد آقای ضرابی
ممنون از اینکه با این سرعت جوابمو دادید با شرمندگی چند تا سوال دیگه هم دارم
1- ما امروز با ماشین خودمون از رشت میریم سمت وان با توجه به پسر 5 ماهم مرز رازی برامون مشکل نیست ؟ شما کدوم مرز رو پیشنهاد میکنین .
2 - ما میتونیم تا 12 تیر در سفر باشیم شهرهای دیگه ای که جاذبه ی تفریحی داشته باشه کجا رو پیشنهاد می کنین
پاسخ:
سلام
الان زمان پیک سفر نیست  و انشاء الله در مرز رازی معطل نخواهید شد.
2 - میتوانید از وان بطرف آغری و ارزروم بروید
با سلام و سپاس از شما .میخواستم بدونم تو همون خیابانی که هتل فوات هستش چند تا هتل دیگه هست و اینکه قیمت اتاق دو تخته دیگر هتل ها چطوریه و سوال دوم من این هستش که از داخل شهر خوی مستقیم برای وان ماشین هست یا نه ...اگر هست قیمتش چطوریه و آیا از لحاظ راحتی و مالی به صرفه هست یا نه ؟ ممنون
پاسخ:
بله هتل زیاده
در مورد سوال دوم اینجا را مطالعه بفرمائید
لطفا تور مناسب از وان از تهران معرفی کنید ۰ با سپاس
پاسخ:
سلام
ایمیل زدم براتون
سپاس از پاسخ شما
لطفا تور در تهران با قیمت مناسب رو معرفی کنید.
پاسخ:
براتون فرستادم
ممنون از پاسخ گویی شما
فقط یه سوال دیگه
شما تو با قیمت مناسب تهران میشناسین ؟ که من با اون تور اقدام کنم سپاس فراوان
پاسخ:
سلام
بله . براتون ایمیل میزنم
سلام آقای ضراب ببخشید من چنتا سوال دارم
1: من ساکن تهرانم میخوام با قطار بیام تبریز از تبریز چطور میتونم برم مرز رازی؟
2: برای برگشت از وان به ایران چه ساعتی باید خارج شد از وان؟
3: در ماه رمضان تخفیف ها خوب هستش یا فقط قبل عید فطر؟
4: از تبریز تا مرز رازی چند ساعت طول می کشد؟
پاسخ:
سلام
بنظر من مستقیما از تهران با تور بروید
1 - از تبریز باید بروید خوی و از اونجا مرز رازی
2 - معمولا ساعت 12 ظهر باید خارج شوید
3 - قبل از عید فطر
4 - اگر یکسره بروید سه ساعت
با سلام و تشکر از شما بابت اطلاعات ذیقمتی که در اختیار هموطنان قرار میدید.با عرض پوزش چند سوال از خدممتون داشتم در صورت امکان لطف کنید پاسخ بدین.
1-برای حرکت از خرم آباد(لرستان) به مقصد وان شما بطور کلی تور رو پیشنهاد میکنید یا رفتن به خوی و از اونجا با ون به وان رفتن رو؟
2-به نظر شخصی شما تعطیلات عید فطر برای رفتن بهتره یا دهه آخر شهریور امسال؟
3-پیشنهاد شما برای اسکان که هم از لحاظ اقتصادی مناسب باشه و هم از لحاظ کیفیت در حد قابل قبولی و نه عالی باشه چیه؟
ممنون از صبر و حوصله شما و وقتی که میگذارین و پوزش مجدد بابت طولانی شدن سوال.
پاسخ:
سلام
چنانچه با اتومبیل شخصی نمی روید تور بهتر است
سلام آقای ضرابی عزیز و بسیار سپاسگزارم از وبلاگ عالیتون با این همه اطلاعات خوب من یه ساله دارم به وبلگتون سر میزنم انقدر اطلاعات مفیده که من انگار قبلا رفتم . یه سوال دارم من یه پسر 5 ماهه دارم که می خوام برم وان واسش خرید کنم می خواستم بدونم که تو نمایندگی های lcwakikiیا .... میتونم لباس واسش بخرم چون اینجا از استانبول خیلی کوچیکتره گفتم شاید نتونم پیدا کنم
پاسخ:
سلام
مطمئنا پیدا میکنید . اکثر فروشگاهها طبقاتی مخصوص لباس نوزاد و خردسالان دارند
جناب ضربی سلام
خیلی خوشحالم که برای هر سوالم شما پاسخگو هستید:
از آژانسی استعلام قیمت کردم برای رزرو هتل فوآد، قیمتی بهم گفتن که خیلی متفاوت بود میخواستم از خود شما مطمئن بشم: شبی 340 هزارتومان برای اتاق دوتخته بهم قیمت دادن یعنی برای سه شب باید 1 میلیون هزینه کنم.. آیا این رقم صحت داره؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
هتل فواد برای اتاق دو تخته شبی 100 لیره (حدود 120 هزار تومان) کرایه اش هست . اگر بیشتر از اون گفتن بهتون سهم خودشون رو در نظر میگیرن !
سلام
ممنونم از راهنمایی هاتون
لطفا راهنمایی بفرمایید
1- چطور میتونم هتل فوآد رو رزرو کنیم با توجه به اینکه در سایت بوکینگ موجود نیست و کارت اعتباری هم ندارم! تاریخ سفر من 17 تیر ماه هستم
2- در ماه رمضان در وان امکان تهیه ناهار هست یا خیر؟؟؟ ممنونم از حوصله و پاسخگوییتان
پاسخ:
سلام
اگر سرچ کنید میتوانید شماره هتل را پیدا کنید و تلفنی با خودشون صحبت کنید
2 - بله
سلام
مرسی از مطالب خوبتون
چند تا سوال داشتم
ما قراره عید فطر وان باشیم
زودتر نمیتونیم بیایم
میخواستم ببینم تعطیلی عید فطر اون ها چقدر هست؟
فقط یک روزه یا بیشتر؟
یعنی میتونیم روز بعد از عید فطر بریم خرید؟

پاسخ:
سلام
دو روز تعطیلی عید فطر هست
و اینکه چرا فرمودید همه پولمون رو به لیره تبدبل نکنیم؟ آخه من فکر میکنم تو هر کشوری اگه با ارز رایج خودشون مبادله کنی بهتره! !!! دلیل خاصی داره که گفتید؟ !!!
پاسخ:
سلام
بله دلیل داره و دلیلش رو هم مفصل تو وبلاگ توضیح دادم
ولی شما میتوانید با فکر خودتان عمل بفرمائید
سلام
من می خوام با خانواده والبته یک بچه دو ساله از مشهد پرواز کنیم به تبریز.از اونجا هم بریم به سمت وان.با اتوبوس از ترمینال تبریز بریم یا تور از تبریز بگیریم؟ممنون
پاسخ:
سلام
بنظر من با تور از تهران تشریف ببرید . بصرفه تر و راحت تر هست
سلام آقای رضای گل
خیلی خیلی متشکرم از این سایت به روز و عالیت با اطلاعات کامل و به درد بخور
من به اتفاق خانواده ام 3 روز تعطیلات خرداد رو به وان سفر کردیم و خیلی خوش گذشت و کلی خرید کردیم و کلی گشتیم و همه اینا بخاطر اطلاعات جامعی بود که از سایت شما گرفته بودم .
توصیه میکنم هموطنام برن و ببینند و با فرهنگ و رفتار و مردم کشور همسایه مون آشنا بشن
اونجا خیلی احساس امنیت و آرامش کردیم .
فقط مشکل تو مرز بود اونم بخاطر شلوغی و ازدهام که پدرمون در اومد و چند ساعت معطل شدیم.
سعی کنید تو تعطیلات از طریق مرز رازی سفر نکنید . فوق العاده شلوغ میشه
همینطور تویه وان هم هتل خیلی خیلی سخت گیرمون اومد و بخاطر شلوغی و مسافرای زیاد که از ایران رفته بودن اصلا تخفیف ندادن
در کل من راضی بودم .
سلام و تشکر فراوان از راهنمایی های کاملتون
آیا در ترمینال خوی جایی که ماشینها وان هستند پارکینگ سر پوشیده هست چون مرز رازی تا آنجایی که خوندم پارکینگش سر باز است.اگر جواب مثبت است .
کرایه تا وان چقدر است؟
آیا این ماشینها منتظر می مانند تا ما مقدمات ورود به مرز را انجام دهیم.
پاسخ:
سلام
خیر پارکینگ سرپوشیده نیست
کرایه سواریها 40 تا 50 هزار تومان تا وان
بله منتظر میمانند
ممنون
سلام مننون از سایت خوب و عالیتون ما تا به حال به خارج از ایران نرفتیم و این اولین سفر ما است از سایت شما خیلی استفاده کردیم مرز رازی تا چه ساعتی باز هست برای برگشت اگه جمعه بعد از ساعت 2 باشه می شه رد دشد از مرز ماه رمضان تو وان مثل ایرانه ؟ ممنون از توجهتون
پاسخ:
سلام
مرز تا ساعت 5 عصر باز هست
 بله مرز تعطیلی ندارد
بار قبل هم که گفته بودید دیابتی همراهتان است عرض کردم مثل ایران نیست و کسی معترض شما نخواهد شد
۲۰ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۳ مهدی دستبوس
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام خدمت دوست عزیز
من مهدی دستبوس ساکن استارا و کارمند **** ****** هستم
چنتا سوال از شما دارم
1- من میخوام با سواری شخصی خودم که 405 هست 4روزه با همسر و پسرم برم وان ایا با ماشین شخصی به صرفه و راحت هستش؟
2-میانگین هزینه سفر به وان در این4 روز چقر تقریبا کفاف میکنه؟
3-اومدنی تا چه سقفی میتونم با خودم بار داشته باشم؟
4-ایا واریز خروجی اگه در استارا باشه گمرک رازی قبول میکنه؟
5-چه ساعتی برای خروج مناسب هستش؟
6-قیمت هتل شبی چقدره؟
7-من یک پاسپورت دارم و پسرم و همسرم همراه من هستن و حدود 5ماه از اعتبارش مونده میشه رفت و ایا یک فیش لازمه و یا برای هرکدوممون باید یه خروجی بگیرم؟
با سپاس از لطف شما و ببخشید که وقت شما رو گرفتم موفق باشید و ممنون از وبلاگ خوبتون
شماره تماس وایبری من ***********

پاسخ:
سلام
1 - بله . بصرفه بودنش شاید مساوی باشه اما راحتیش صد در صد بیشتر و بهتر هست
2 - نفری صد و پنجاه هزار تومان برای هر روز
3 - هر پاسپورت به ارزش 300 دلار
4 - بله قبول میکنند
5 - حدود ظهر
6 - از شبی 50 لیر برای هر نفر به بالا
7 - برا هر نفر باید خروجی واریز شود
ضمنا توصیه من اینه که قبل از رفتن حتما وبلاگ رو یکبار از اول بخونین
درود بر شما
1- می خواستم بدانم از وان تا استانبول با اتوبوس چند ساعت است؟
2- قیمت بلیط استانبول از وان چه قدر می شود؟
3- زمان حرکت اتوبوس وان به استانبول ثابت است و می شود رزرو کرد یا خیر باید حضوری بلیط گرفت؟
پاسخ:
سلام
میتوانید اطلاعات کامل در این مورد را از اینجا ببنید
سلام استاد عزیز اقا رضا
امروز یه تور دیدم برای وان از تهران به مبلغ 560 تومن برای هتل سه ستاره شاهین یا 680 تومن برای چهار ستاره ها
چند سوال:
من میخاستم برای کاهش هزینه ها و اتلاف وقت خودم شخصی برم ایا تور رو با این هزینه توصیه میکنین یا خودم میتونم شخصی با پول کمتر ؟
این هتل سه ستاره خوبه؟ یا چهار برم ؟ برای مجردی؟
کلا اگه شخصی بریم وان بهتره یا با تور (هزینه و اتلاف وقت هم لب مرز و هم توی وان به خاطر اینکه گروه هستیم)
مرسی
پاسخ:
سلام
توری که فرمودید قیمتش مناسب است. توصیه میکنم با همان بروید
سلام آقارضاباسپاس ازپاسخگویی دقیق شمابزرگوارخواستم بدونم 2میلیون تومان واسه 5روزدرشهروان باتوجه به هزینه های که گفتیداگرازطریق مرزباتاکسی هایاون هابیایم کافیه من اولین باراست میخاهم بروم ترکیه قبلا کشورروسیه رفته بودم ..بادرودفراوان
پاسخ:
سلام
بله کافی هست
با سلام و تشکر از حوصله شما
چندتا سوال داشتم از خدمتتون
1-هدف ما از سفر به وان هم تفریح است هم خرید بهتر است برای عید فطر بریم اونجا یا آخرشهریور؟
2-اگه از تهران بخوایم سفر کنیم..راه هوایی اون چجوریه ؟
3-لطفا هتل 4 ستاره با موقعیت خوب و پذیرایی قابل قبول و قیمت مناسب معرفی کنید.
باز هم ممنون از وقتی که میگذارین
پاسخ:
سلام
1 - اواخر شهریور (بلحاظ آب و هوایی و حراجی البسه تابستانی ) بهتر است
2- هوایی مستقیم نداره اما از تهران تورهای زمینی مناسب و فوق العاده ای هست

اصلاحیه
لطفا اطلاع رسانی کنید:
برای رفتن به دریاچه باید از میدان بش یول به ترمینال مینی بوس رانی که در پایین یک سراشیبی قرار دارد رفت (با فاصله حدود 300 متر از میدان) و از طریق ون های شهر ْgevash به دریاچه رسید. ون ابتدا مسافر های شهر را پیاده کرده و بعد به اسکله می رود. کرایه ون هر نفر 5 لیر. در اسکله کشتی های مبله مرتب به مقصد جزیره در حرکت می باشند با کرایه 7 لیر و برگشت رایگان. ورودی جزیره هم هر نفر 5 لیر.
جزیره بسیار زیبا و دیدنی می باشد و بازدید آن توصیه میشود
با سلام
میخواستم راهنمایی کنید برای اولین بار
برای سفر به وان میتوان صبح از ترمینال ارومیه 7-8 صبح حرکت کرده و بعد از ظهر همان روز یا روز بعد دوباره به ارومیه برگشت ؟؟ برای خرید
مدارک هم پاسپورت فقط کافی است و دلار جهت خرید؟؟
ممنون اگر موردهای دیگری هم هست اگر راهنمایی بفرمایید(چون برای اولین بار هست میخواستم به وان برم )؟؟؟؟؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
یکروزه امکان رفت و برگشت نیست
با عرض سلام و خسته نباشید...
به نظر شما تنهایی لذت داره مسافرت به وان یا اینکه با تور برم!
پاسخ:
سلام
بنظر من تنهایی بروید
چون فقط لذت شما مطرح نیست که
بقیه هم باید لذت ببرند ...
سلام وقتتون بخیر
1- ببخشید برای رفتن از تهران به وان، بهتره که از طریق خوی بریم یا ارومیه؟ هم از نظر مسافت و هم از نظر زمانی ( هر دو مسیر رو با اتوبوس میخوام برم و ماشین شخصی نمیبرم)
2- به هر کدوم از این مرز ها بهتره چه ساعتی برسیم که مرز باز باشه و برای خروج از مرز معطلی نداشته باشه؟
پاسخ:
سلام
مرز رازی امکان تردد اتوبوس نداره . در مورد عبور از مرز در وبلاگ توضیح مفصل هست. ضمن اینکه میتونین از تهران مستقیما با تور برین
سلام
دوست عزیز میشه در مورد هتل فواد اطلاعات مختصری برای ما بگید؟
وضعیت تمیزی اتاقها و موقعیت جغرافیایی و دسترسی به بازارها و مراکز تجاری و وضعیت غذا و قیمت اتاقه را اگه زحمت نباشه مختصر برای همه بینندگان سایت خود بگیر لطفا
پاسخ:
سلام
در حد یک هتل سه ستاره مکان اقامتی مناسبی است . واقع در مرکز شهر (تقاطع خیابانهای کاظم کارا بکیر و جمهوریت)
با صبحانه رایگان
اینترنت مجانی
پارکینگ سرپوشیده رایگان
تمیز و مرتب و پرسنلی خوش برخورد و قیمتی مناسب ( اتاق دوتخته حدود 100 تا 120 لیره برای هر شب)
سلام
من تصمیم داشتم با ماشین شخصی اواخر مرداد تا اوایل شهریور برم ترکیه، چندتا سوال داشتم(انکارا، استانبول،انتالیا ،....،وان)
1- آیا توی ترکیه جایی واسه کمپینگ داره و ازکجا ادرسشون را پیدا کنم
2- آیا مدل ماشین مهمه (ال90 88 دارم)/وضعیت پلیس چجوریه آیا به ماشین ها گیر میده.من ماشینم شیشه جلوش یک ترک 10 سانتی سمت راست داره؟
3-کتابی هست که راهنمایی کنه چه جاهایی توی کدوم شهرا چه جاذبه ایی داره.
مرسی از سایت خوبتون
پاسخ:
سلام
1 - در این مورد اطلاعی ندارم
2 - نه مشکلی نیست
3 - کتاب خاصی سراغ ندارم اما مطالعه سفرنامه ها در این مورد میتواند به شما کمک کند
با سلام خدمت آقا رضا

می خواستم ببینم اگه اطلاعاتی در خصوص کاپوتاژ ماشین های پلاک ارس دارین به ما هم بدین. راسته میگن اینا نمی تونن از هر مرزی خارج بشن ؟
پاسخ:
اطلاعی در این مورد ندارم
۱۶ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۳۸ شیرین زراعت پیشه
بازم تشکر بسیار .فقط چه طوری قبل رفتن برای تخفیف هتل فوآد باهون تماس برقرار کنیم؟از طریق همین وبلاگ ؟
پاسخ:
بله
سلام
اگر ما هم بخوایم بریم وان برای ما هم از هتل فواد تخفیف میگیرید لطفا؟
ما سه نفرو نصفیم.
باز هم تشکر وباز هم معذرت بابت مزاحمتهای پی در پی
پاسخ:
دو روز قبل از رفتنتان از طریق همین وبلاگ با من در تماس باشید لطفا
سلام و ممنون از اطلاعات خوبی که می دهید

1) می خواستم سوال کنم آیا چند روز قبل از عید فطر نسبت به 20 خرداد خیلی گرمتر است؟ در واقع گرمای هوا انقدر آزار دهنده هست که بخواهیم از تخفیف عید به خاطر آن بگذریم و بجای تیر آخر خرداد سفر کنیم؟

2) توصیه شما بین 22 خرداد و 20 تیر (با توجه به گرما و البته تخفیف عید فطر) برای سفر چیست؟ (لطفا نظر شخصی تان را بگویید چون هم تفریح مهم است هم خرید و هیچ یک ارجحیت ندارد)

3) یک سوال دیگر اینکه تخفیف آخر فصل آیا معمولا حدود 20 خرداد آغاز می شود یا هنوز زود است؟

با تشکر فراوان و خسته نباشید
پاسخ:
سلام
در مورد آب و هوا لینک هواشناسی در وبلاگ هست
نظر شخصی من اواخر خرداد بهتر از انتهای رمضان است چون آب و هوای بهتری دارد
۱۵ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۳۵ شیرین زراعت پیشه
ممنون از اینکه پیگیر هستید و سریع جواب میدید.چند تا سوال دیگه داشتم.
١-ما آخر هفته داریم میریم وان از طریق مرز رازی از اینجا هتل رزرو کنیم یا توی اون تاریخ بریم حظوری جا هست برای اتاق گرفتن.؟
٢-در رزرو هتل از ایران شما میتونید بهمون کمک کنید؟
٣-استفاده از ون و اتوبوس برای مراکز دیدی مثل دریاچه وان و ...راحته از مرکز شهر یا باید پرس و جو کرد تا به ایستگاه های اتوبوس و ون رسید.مثلا از هتل فوآد؟
۴-پوشش مردم وان معمولیه یا سنتی هستند و نمیشه مثل استامبول و غیره اونجا لباس پوشید؟
بازم خیلی ممنون از شما خیلی سفر و برامون راحت کردید.
پاسخ:
1 - زمان پیک مسافرت نیست و نیازی به رزرو هتل نیست حضوری میتونین بگیرین
2 - بنا بر جواب سوال قبل این سوال منتفیه ولی قبل از رفتن تماس بگیرید تا براتون تخفیف بگیرم (البته اگر خواستید هتل فوآد بروید)
3 - وسیله نقلیه عمومی در همان مرکز شهر به وفور موجود و به راحتی در دسترس است
4 - اون شهر اسم درستش (استانبول) هست نه استامبول - در وان بفکر پوشیدن تاپ و شلوارک نباشید چون شهر مدرن اما سنتیست (هر چند که در استانبول هم من معمولا افرادی رو که میبینم لباسای عجیب و غریب پوشیدن بسادگی متوجه میشم هموطنند !)
سلام
با توچه به اینکه گفتین سفر با قطار به ترکیه رو توصیه نمیکنین میخوا بپرسم که اگه به وان بریم میشه از طریق راه اهنش با قطار به داخل شهرهای ترکیه بریم یا اون رو هم توصیه نمیکنین؟ایا بهمه شهرهای اصلی قطار داره تا یه ترکیه گردی درست و حسابی داشته باشیم؟
پاسخ:
سلام
سفر با قطار کلا جزو توصیه های من نیست مگر برای افراد سالخورده . اتلاف زمان و انؤژی بسیار بالا مطمئنا شیرینی سفرتون رو از بین می بره. برای شهر های اصلی ترکیه قطار داخلی هست
۱۵ خرداد ۹۴ ، ۱۵:۳۲ شیرین زراعت پیشه
با عرض سلام و خسته نباشید
1-من و همسرم هفته آینده داریم میریم وان میخواستم بدونم برای سفر به وان نیاز هست یک سری کلمات ترکی رو بلد باشیم یا دونستن مکالمات متوسط انگلیسی برای سفر کفایت میکنه؟
ممنونم
پاسخ:
سلام
متاسفانه در سفر ترکیه انگلیسی به دردتون نخواهد خورد چون کلا انگلیسی مردم عادی ترکیه در حد صفر هست . یک کتاب ترکی در سفر بگیرید تا بتوانید نیاز های اولیه رو به ترکی بیان کنید
با سلام
من قصد دارم به تبریز و از انجا برای تفریح چند روزه به وان برم و حالا چند سوال
1 - وان یا ایغدیر؟ و چرا؟
2- ایا ارزش داره از ترمینال وان با اتوبوس به شهرهای دیگه ترکیه مثل استانبول و ازمیر و انتالیا بریم از نظر زیبایی مسیر و کاهش هزینه ها یا اینکه به خستگیش نمی ارزه؟ بحث زما ن هم مهم نیست زیاد
دیگه اینکه شهرهای چشمه و انکارا ارزش رفتن داره؟
ممنون از راهنماییاتون؟
پاسخ:
1 - وان (چون بهتر و بزرگتر و زیباتره)
2 - بله ارزش داره
3 - بله ارزش داره
4 - خواهش میکنم
سلام ودرود بر شما ، ابتدا تشکر فراوان برای این همه حوصله وپاسخگویی واقعا دست شما درد نکنه . چند سوال از محضرتان داشتم :
1- بنده ساکن جنوب آذربایجان غربی هستم ودر نظر دارم انشاالله در اواسط مردادماه به اتفاق خانواده ( جمعا 4 نفر 3بزرگسال و یک دختر 8ساله) بیشتر برای تفریح به ترکیه و شهر آلانیا برم . هیچوقت هم ترکیه نرفتم . با این اوصاف و تجربه جنابعالی برای یک سفر راحت مطمئن و کم هزینه و مناسب از کدامیک از گزینه های زیر استفاده کنم :
1- استفاده از ماشین شخصی و خرید بنزین و زیادی مسافت حدود 1700 کیلومتر از مرز رازی .
2- به مرز رازی رفته از آنجا با ونهای ترکیه به وان رفته و از وان با اتوبوس ترکیه یا هواپیما به آلانیا رفت .
3- رفت وبرگشت با هواپیما از ارومیه ورزرو هتل یا سویت در آلانیا
4- رفتن با تورهای هوایی داخل کشور
ضمنا من میخواهم حدود 10روز آنجا بمانم و کم هزینه بودن برایم مهم است .
با تشکر فراوان ومعذرت از طویل شدن سوال .
پاسخ:
سلام
گزینه 4 با توجه به زمان سفرتان بصرفه ترین است
سلام
خیلی ممنون از اطلاعات مفیدتون

خواستم بدونم ایا از وان امکان سفر زمینی به استابول هست؟ از هزینه مدت سفر و سایر موارد مربوطه اطلاعی دارید شما؟
پاسخ:
سلام
بله اتوبوس هست . مسافت حدود 1700 کیلومتر و 20 ساعت با قیمت بلیط 120 لیره
سلام و احترام
بابت مهلت گذرنامه حتما تو مرز وان سختگیری میکنن
من امروز میخوام برم . گذرنامم حدود 4 ماه اعتبار داره .
تمدید گذرنامه چقدر طول میکشه
تازه امروز صبح فهمیدم حداقل 5 ماه اعتبار میخواد . کلی حالم گرفته شد
میخواستم تعطیلات خرداد 94 بریم اونجا
پاسخ:
سلام
وان که مرز نداره دوست عزیز - اون مرز کشور ترکیه با ایران هست و این قانون در تمام مرز ها اجرا میشه
تمدید گذرنامه حداقل یکهفته ای طول خواهد کشید
سلام. ممنونم از پاسخ دهی اتان. چند مورد کمک و راهنمایی میخواستم.
1- آیا برای رزرو هتل مثلا هتل فواد هرچه زودتر رزرو کنیم جای چانه زنی اش بیشتر است یا خیر؟ مثلا این هفته رزرو کنیم برای 45 روز دیگر(برای مدت دوشب)
2- ظاهرا براساس پرسش و پاسخ ها، شما شماره آژانسی را که رزرو هتل را انجام میداد را دارید و به دوستان میدهید، لطفا شماره را برای منهم ایمیل میکنید و همینطور شماره ی هتل فواد را.
3- به نظر میرسد اگر ما 27 و 28 ماه رمضان وان باشیم ، با توجه به اینکه هنوز چند روزی به تعطیلات عیدفطر مانده، اونجا هنوز شلوغ نشده باشد و ما مشکلی برای گرفتن اتاق در همان وان بدون رزرو قبلی با قیمت مناسب یعنی قیمتی که چونه برداشته باشد ، نداشته باشیم. نظر شما چیست؟و نهایتا اینکه برای اون تاریخ یه اتاق دو تخته را در هتل سه ستاره با چه قیمتی بگیریم خوب است و میتوان خوشحال بود که تخفیف هم گرفته ایم؟ البته اتاق دو تخته را برای دو بزرگسال و یه کودک 5 ساله میخواهیم.
4- سوال آخر، آیا در روز عید فطر مراسم و جشن خاصی اونجا هست که ارزش داشته باشد ما سفرمان را طولانی تر کنیم. منظورم جشن های محلی و ... است.
ببخشید طولانی شد و سپاسگذار شما هستم.
پاسخ:
سلام
1 - معمولا خیر  - حتی اگر چنین تخفیفی هم باشد تخفیف نسبت به قیمتهای مصوب است که معمولا بالاست
2 - آژانسی که به برخی از دوستان معرفی شده صرفا تور وان برگزار میکنند (از تهران) و کار رزرو هتل انجام نمیدهند. حداقل قیمت تورها از 560000 تومان برای تور 4 روزه شروع می شود
3 - در اینصورت میتوانید راحت اتاق پیدا کنید . اتاق دو تخته در هتل سه ستاره حدودا 100 لیره کرایه دارد
4 - به اون صورت خاص خیر
سلام بر آقا رضای گل وتشکر از مطالب مفید وارزنده مخصوصا مطلب اخیر با عکس
دو تا راهنمایی میخواستم با توجه به اینکه من به اتفاق خانواده برای 13 تا 17 خرداد برنامه مسافرت به وان را برنامه ریزی کردم در صورت امکان ودسترسی به هتل فواد میشد برای این تاریخ ها از وجود ظرفیت هتل (اتاق) برای این تاریخ ها مطمئن شد؟
خواهش دیگری که داشتم در ارتباط با رستوران وغذا خوری های معتبر و تاپ وان هم توضیحی بفرمایید ممنون میشم.
موفق باشید.
پاسخ:
سلام
در مورد هتل عرض کنم که برای تعطیلات پیش رو ظرفیتش تکمیل هست . در مورد رستوران هم که فراوان در مرکز شهر میتوانید بیابید . خواندن سفر نامه های دوستان در این مورد بسیار راهگشاست
سلام
از کجا در وان می تونیم عسل با موم با کیفیت بخریم ؟

متشکرم
پاسخ:
سلام
من جای خاصی نمیشناسم برای عسل . اما در جاده ها برخی جاها دستفروشهایی در حال فروش عسل دیده ام
ببخشید آقای ضربی سوالم را درست متوجه نشدید، عرض کردم وبلاگ دیگری مثل شما که درباره ی دیگر کشورهای همسایه باشد:) بله سایتتون را علاوه بر این وبلاگ قبلا دیده بودم و بسیار استفاده کردم:) لطفا درخصوص کشورهای مرزی دیگر غیر از ترکیه وبلاگ یا سایتی میشناسید بهم معرفی کنید. مرسی
مورد دوم اینکه در بخش سوالات یکبار شما فرموده بودید به تعداد سرنشین مجاز در کارت خودرو میتوان در هر ماشین مسافر سوار شوند و البته این حرف کاملا منطقی است، با توجه به پرسش قبلی ام ، خب الان دو خانواده سه نفره جمعا سه نفرند آیا چون بچه هاشون خردسالند 3 و 5 ساله اند در مرز سختگیری نمیکنند و میتوانند رد شوند؟ وگرنه خب بدیهیه که سرنشین مجاز خودرو ال90 کمتر از 6 نفراست. باز هم ممنون...
پاسخ:
سلام
صد افسوس چنین وبلاگی نمیشناسم ولی در نظر دارم بزودی اون سایت رو گسترش بدم به آذربایجان و ارمنستان و گرجستان و عراق و دبی
در مورد دوم هم عض کردم مشکلی نیست . کسی در مرز تعداد نفرات را نمیشمارد

مرسی که به سوال قبلی ام پاسخ دادید. الان دو تا سوال داشتم:1) آیا وبلاگ دیگری که مثل شما کامل و جامع در مورد سفرزمینی به کشورهای همسایه توضیح داده باشد را میشناسید؟ لطفا معرفی کنید.
2) اگر قرار باشد با ماشین شخصی برویم، به نظر میرسد دو خانواده که هر کرام یک بچه خردسال داشته باشند نتوانند با یک ال 90 از مرز رد شوند بدلیل زیادی سرنشین ها، درسته؟(چون تعدادسرنشین ها جمعا 6 نفر میشود)
پاسخ:
سلام
1 - بله - میتوانید اطلاعات تکمیلی را از اینجا بگیرید
2 - مشکلی پیش نمی آید
سلام دوست عزیز. ممنون از راهنمایی های بسیار مفید شما.
من 4 شنبه، 13 خرداد قصر سفر به وان رو دارم و روز بعدش از اونجا با هواپیما به استانبول خواهیم رفت. 2 تا سوال داشتم، اول اینکه نرخ عوارض خروج از کشور و عوارض شهرداری قطور همون 25 و 3 تومان هست همچنان؟ دوم اینکه از آنجایی که مطمئنن اونروز مرز خیلی شلوغ خواهد بود، چه توصیه ای دارید که بتونیم به سرعت و معطلی کم از مرز رد بشیم؟ ساعت چند بهتره مرز باشیم؟
پاسخ:
سلام
مقدار عوارض همان است که بود
اگر طوری تنظیم کنید که ظهر ساعت 1 تا 2 در مرز باشید خلوت ترین ساعات کاری مرز است
سلام علیکم
حاج رضا دریاچه وان امکان شنا دارد یا خیر ؟؟
ازین تفریحات آبی هم مثل جت اسکی و غیره موجود هست عایا ؟
اون آبشار مرادیه چطور ؟ جا برای اینکه تنی به آب بزنیم داره ؟
پاسخ:
سلام
در دریاچه وان بله اما در آبشار خیر
سلام
دیروز از دوستان ما از وان برگشته بودن . اونا میگن تو مرز نوشته بوده از 9 خرداد عبور کالا به همراه مسافر از مرز ممنوعه. شما در اینباره اطلاعی دارین؟ چون ما این تعطیلات برا خرید میخواهیم بریم ارزروم
ممنون
پاسخ:
سلام
شایعه است
ممنون آقا رضا از جوابتون. پس اگه الان من برم علاوه بر اینکه مابه التفاوت سوخت میدم، در واقع زمان سپری شده از اردیبهشت تا الان هم از جیبم میره و تا سه ماه بعد هم باید دوباره صبر کنم تا وقت معافیتم برسه. پس همون بهتر که آدم دو ماه هم صبر کنه.
با سلام و تشکر از زحمت های شما یه سوالی از خدمتتان داشتم. من آخرین باری که با خودروی شخصی از مرز عبور کردم اوایل اردیبهشت ماه بود ، اگه الان باز برم می دونم که مابه التفاوت سوخت باید بدم. اما سوال اینجاست که الان که برم زمان معافیت دوباره من از الان حساب میشه یا از همون اردیبهشت ماه؟
پاسخ:
سوالتون رو خودتون جواب دادین دیگه
گفتین آخرین بار اردیبهشت بوده
وقتی الان برین آخرین بار میشه الان یا دوباره رو همون اردیبهشت در جا میزنه؟
سلام
ببخشید من سوالی داشتم که شاید بخندید
من تابستان میخوام برم وان
و چندتا از دوستای دیگه م از کشورهای دیگه میان
من تا حالا خارج از ایران نبودم
و نمیدونم چی بپوشم میخوام پوششم مثل خانمای معمولی اونجا باشه
لطفا کمکم کنید
ممنون
پاسخ:
سلام
شما کافیه طوری لباس بپوشید که در ایران معمولی بنظر بیاین
در وان هم لباس شما مثل لباس خانمهای معمولی اونجا خواهد بود
برخی از خانمهای هموطن اصرار دارن که در وان حتما تاپ و شلوارک بپوشن که کاملا مشخص میشن این افراد
فرهنگ و لباس مردم وان با ما تفاوت آنچنانی نداره
هر چند که هیچ جای ترکیه چنین تفاوتی که در ماهواره نشون داده میشه وجود نداره
سلام. در مورد گشتهای اطراف وان، آیا باید در شهر وان با آژانسهای توریستی هماهنگ کنیم و تور بگیریم؟ یا نه ماشین با راننده کرایه کنیم و مثلا ببردمان تا آبشار مرادیه ؟ دیگر جاهی توریستی چطور؟ مرسی از وقتی که میگذارید و مؤید باشید.
پاسخ:
سلام
من چون تا بحال همیشه با خودرو شخصی به وان رفته ام به این مورد بر نخورده ام . اگر با تور بروید که معمولا خود تور لیدر چنین بازدید هایی را (البتهبا دریافت مبلغ اضافه بر قیمت تور) به شما پیشنهادمیدهد . در غیر اینصورت یا باید خودتان ماشین بگیرید یا با هتل هماهنگ کنید که تور داخلی برایتان پیدا کنند . البته از مناطق دیدنی که در این پست نام برده شده بقیه فاصله آنچنانی با مرکز شهر ندارند و رفت و آمد به آنها بسیار راحت و کم هزینه است . فقط آبشار مرادیه کمی فاصله اش بیشتر است
۰۷ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۱ یوسف ازتبریز
باسلام خدمت اقارضا 7مرداد برادرم از امریکا میاد وان وهمه ما خانوادگی به مدت 8روز می خواهیم بریم وان ایا امکان اجاره ویلایی برای این مدت انجا هست اگر رهنمایی کنی ممنون در ضمن تمام مطالب شما را می خونم بسیارعالیست خسته نباشید
پاسخ:
سلام
ویلا و منزل اجراه ای در وان هست اما من سراغ ندارم
سلام ودرودبر آقای ضربی .چندسوال .1. بفرماییدبدون اگاهی از زبان ترکی چطور بامتصدی هتل ارتباط برقرارکنم ؟2 .براورد شمابرای هزینه هرنفر دریکروز صدتومان بوده برای بچه سه ساله هم باید مبلغ خاصی درنظر بگیریم ؟یا مثلا اتاق دوتخته باوجود دوتابچه کوچک باهمان قیمت است؟3.ما میخواهیم کالسکه دوقلوراهمراه خودمان ببریم ایابه نظرشمامنطقی یا فروشگاههای اونجا کالسکه دارد؟4.به نظر شما نبردن چمدان و خرید چمدان از انجابه صرفه هست؟5.به نظر شخص شماآیا میشود بادومیلیون تومان باماشین شخصی بادوکودک یک وسه ساله برای سه الی چهارروز به وان رفت ؟ 6.باتوجه به پیشنهادشمامبنی بر لیره کردن دلارهاپس از اتمام سفر وبرگشت به ایران میتوانید مبلغی رو بفرمایید تااضافه بر آن دومیلیون ببریم و بعد از اتمام سفر هزینه به لیره تبدیل کنیم و خرج سفر رابه همسرباز گردانیم تااوبسیار احساس شادی کند ؟ببخشید کمی جنبه شوخی دارد سوالم اماکاملا جدی سوال پرسیدم .باز هم متشکرم بابت همه وقتی که میگذارید
پاسخ:
سلام
1 - با زبان اشاره - البته اکثر افرادی که قرار است با آنها در ارتباط باشید کمی فارسی بلدند
2 - برای بچه کوچک (اگر برایش تخت نخواهید ) هزینه کمتری در هتل گرفته می شود
3 - من در فروشگاههای اونجا کالسکه ای ندیدم
4 - چمدان رو نه بردنش رو و نه خریدنش رو توصیه نمیکنم . اونجا ساکهای برزنتی بزرگ و ارزان قیمتی هست که میتونین در صورت نیاز از اونها بخرید
5 - اگر منظورتان یک نفر بزرگسال و دو کودک 1 و 3 ساله باشد بله
6 - در این مورد نمیشود نظر قطعی داد- علما هم اختلاف نظر دارند. نرخ تبدیل دلار به لیره ، قیمت فروش دلار و قیمت خرید لیره کاملا به روز و مشخص است . می ماند یک حساب و کتاب ساده که ببینید آیا بصرفه هست یا نه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">