راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

نمونه گواهینامه و کارت بین المللی خودرو

پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۸ ق.ظ

سلام

در ادامه مطالب ، نمونه گواهینامه بین المللی و کارت خودرو رو براتون گذاشتم . دوستان زیادی سوال میکنن در مورد مرجع صادر کننده و تنوع گواهینامه ها . در مورد گواهینامه دقت بفرمائید که ستون کنار عکس نشان دهنده ی نوع خودرویی هست که میتونین باهاش رانندگی کنین (A-B-C-D-E). مثلا اگر فقط آیتم دوم تیک خورده باشه شما فقط مجاز به رانندگی با سواری هستین و همینطور بالا تر میره . در عکس حاضر ، راننده مجاز به رانندگی با تمام وسائط نقلیه هست (بجز موتور سیکلت - A) . اگر بار اولی هست که مهمان این وبلاگ هستید ، مطالب تکمیلی در مورد گواهینامه و کارت بین المللی رو از اینجا دریافت کنید .

لخگواهینامه بین المللی


کارت بین المللی خودرو


توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .


نظرات  (۱۱)

با سلام 
وعرض ادب و احترام و ارائه مطالب مفیدتون!
من سوالاتی داشتم امیدوارم در این زمینه ها اطلاعاتی داشته باشید و بتون در جهت مثبت ازشون بهره بگیرم.

من میخواستم تجارت چمدانی رو شروع کنم، البته کشورش اهمیت خاصی نداره،چه ترکیه،امارات،بلغارستان،قزاقستان،تایلند و البته برای استارت ابتدایی کشورهای اطراف فکر کنم ایده ال تر باشه،این و هم بگم در ترکیه اقوام هستند از نظر زمان و اقامت مشکلی ندارم، حالا میخواستم راهنمایی کنید با ده یا 15 میلیون چه تجارت سود اوری میتونم شروع کنم، از ایران کالا ببرم و از کشور هدف کالا واردکنم ،!!ممنون omid_zendeganii@yahoo.com

 

پاسخ:
سلام
نمیخوام ناامیدتون کنم اما تا آنجائیکه من میدونم راه قانونی برای تجارت چمدانی وجود نداره ! یا باید کار غیر قانونی مانند پولشویی بکنید یا همینکه پاسپورت شما چند تا مهر رفت و برگشت به یک کشور خاص بخورد شاخکهای ارزیابهاتیز شده و از سود شما جلوگیری خواهند کرد .
مگر اینکه کارت پیله وری یا در قطع بزرگتر کارت بازرگانی بگیرید و بطور رسمی و قانونی به کار صادرات و واردات بپردازید که آنهم سرمایه ای بسیار بیشتر از آنچه که گفتید می طلبد .

ولی در مورد ترکیه و وان دیده ام که از اینطرف شکر و سیگار می برند و از آنطرف پوشاک می آورند  (البته همه اینها روی قانونی سکه بود که عرض شد ....)
سلام آقا رضا ممنون از راهنمایی که میکنید یه سئوال داشتم ساعت ورود وخروخ مرز رازی میشه بگیدواینکه اگه بدون ماشین بریم برای برگشت چه ساعتی از وان خارج بشیم که به  بستن مرز نخوریم
پاسخ:
سلام
مرز رازی از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر فعال است و با توجه به اختلاف یکساعت و نیمه ی ساعت ترکیه با ایران ، شما باید حدود 3 تا سه و نیم (ترکیه) از مرز خارج شوید . اگر ساعت یک و نیم از وان راه بیفتید به مشکلی بر نمی خورید.

با سلام

میشه  برای جلوگیری از هدر شدن وقت در مرز رازی فیش های عوارض خروجی رو تو شهر خودمون پرداخت کنیم؟ سایر هزینه ها چطور ، مثلا هلال احمر و ... که زیاد اطلاع ندارم؟

از مبلغ عوارض و شماره حساب برای مرز رازی اطلاع دارین؟

پاسخ:
سلام
بله دوست عزیز . میشه
مبالغ عوارض خروج از کشور و شهرداری قطور رو میتونین تو شهر خودتون واریز بفرمایید
اگه مطالب وبلاگ رو کامل مطالعه بفرمایید در این مورد توضیح کامل و شماره حسابها هم هست
موید باشید

سلام و ممنون از وقتی که میگذارید.
سوال من این بود که شما می دونید که اعتبار فیش های عوارض خروجی چقدر هست.ما برای عید فطر می خواستیم بریم و اون موقع مرز بسته شد و فیش ها مون موند ،چون مرز بازرگان هم شماره حساب خودش رو داشت.

پاسخ:
سلام
به احتمال قریب به یقین فیشهای عوارض خروج از کشور تا پایان همون سال اعتبار دارن چون مبلغ عوارض سالانه یکبار افزایش پیدا می کنه
وقت بخیر
ممنونم که به سوالات من پاسخ دادید. من دو تا سوال دیگه دارم اگه لطف بفرمایید:

1-صبح چه ساعتی دم دمر رازی باشیم تا بتونیم جزء اولین ماشینهایی باشیم که از مرز رد میشیم؟
2- مبلغی که گفتین(300دلار)خیلی کم نیس؟ اینطوری که عملا یعنی هیچی نباید بخریم جز یکی دو تا مانتو و روسری!!!
3-شهر وان و خصوصا اون دو خیابون اصلی از نظر سرویس بهداشتی چطورن؟ چون یکی از همراهان ما مشکل دارن و باید زود زود استفاده کنن
4- بغیر از پول نقد با روش دیگه ای نمیشه خرید کرد؟

بازم ممنون
پاسخ:
سلام
1 - مرز ساعت 9 باز میشه و اگر یکساعت زودتر اونجا باشین معمولا بلافاصله بعد از باز شدن مرز رد خواهید شد
2 - 300 دلار  میشه حدود 650 لیره و با توجه به اینکه یک تیشرت حدودا 10 لیر و یک شلوار کتان 20 لیر هست خودتون حساب بفرمائید . در ضمن روی خرید های لوکس و لباسهای مجلسی حساب نکنید. ضمنا اگه پنج نفر باشید باحتمال زیاد ماشین شما دیگه برای خرید ها تون جا نداره با احتساب همین پول . این رقم تقریبی هست و با یه مقدار حسابگری و بسته بندی بارها تا 500 دلار برای هر نفر هم میشه آورد .
3 - هتل شما در یکی از این دو خیابون اصلیه و موقع گشت و گذار اگه لازم شد میتونین بفاصله 5 دقیقه به هتل برسین . ضمنا تو پارکها و مساجد نیز سرویس بهداشتی هست و اکثر فروشگاههای بزرگ هم سرویس دارند.
4 - برای ما که ویزا یا مستر کارت نداریم تنها راه خرید پول نقد هست
سلام اقا رضا اولا خیلی سپاس گزارم که وقت میذاری ودیگران رو اگاه میکنی سوال در مورد بیمه داشتم ایا اینکه میشه بدون بیمه از مرز رد شد یا نه و دوم اینکه بیمه اکسای بیمه شخصه یا اتوموبیل باز هم ازت ممنونم که به دیگران کمک میکنی

پاسخ:
سلام
بدون بیمه به هیچ عنوان اجازه عبور از مرز داده نمی شود
این بیمه دقیقا مشابه بیمه شخص ثالث در داخل کشور می باشد
سلام

خیلی خوشحالم که با وبلاگ شما اشنا شدم و ممنون از زحمات شما

من انشالله 4 شهریور عازم وان هستم. هتل رزرو نکرده ام و قصدم اینه که موقع رسیدن هتل انتخاب کنیم.

شما یه هتل تر و تمیز با قیمت مناسب میتونید به من معرفی کنید؟
ممنون
پاسخ:
سلام
ممنونم از ابراز لطف شما
قیمت اتق دو نفره اکثر هتلها حدود 120 لیره است که شما با 15 ثانیه چانه زدن می توانید آ«را به صد لیر برسانید (حدودا 145000 تومان برای دو نفر)
اگر با اتومبیل شخصی بروید هتل فواد (تقاطع کاظم کارا بکیر و جمهوریت) پارکینگ سر پوشیده دارد و مناسب است
هتل آکدامار (روبروی نمایندگی DEFACTO) هم خوبه ولی پارکینگش رو بازه و اگر بدون ماشین بروید ایده آله
در کل نگران محل اقامت نباشید . هتل در وان فراوان است و تقریبا هم همسطح هستند
من چند سوال دیگه یادم رفت بپرسم:
اگه یه دختر جوون تنها بخواد بره اونور چه مشکلاتی هس؟
حداکثر چند روز میشه اونجا موند؟
چه مدارکی رو برای عبور از مرز و برای اقامت در هتل ها و خرید در وان باید همراه داشته باشیم؟
از اونور میشه یخچال و...اورد؟ به چه نحوی اینکار ممکنه؟
هر کسی چند کیلو جنس میتونه بیاره و چیکار کنیم که این مساله دردسر نشه و گیر الکی ندن؟ (هیچ کار غیر قانونی نمیخوایم انجام بدیم)

با تشکر
پاسخ:
سلام
یه دختر تنهای جوون (یا حتی پیر) اونجا به هیچ مشکلی بر نمیخوره اگه :

تو خیابون یا در حین رانندگی مست نباشه
دنبال بار و دیسکو و مواد نباشه
دنبال پولشویی نباشه (حتی یک دلار)
با کسی در گیر نشه
از تجمعات و تظاهرات احتمالی سریعا دور بشه
طلا و پول نقدشو در معرض دید قرار نده

شما با ویزایی که در حین خروج دریافت میکنین میتونین شش ماه در ترکیه بمونین که ظاهرا جدیدا میخوان به سه ماه تقلیل بدن
برای عبور از مرز پاسپورت حداقل با دو ماه اعتبار - و برای اقامت در هتل هم پاسپورت کافیه و برای خرید هیچ مدرک دیگه ای بغیر از اسکناس نقد مورد نیاز نیست

جنس همراه مسافر به کیلو نیست . ملاک محاسبه ، ارزش دلاری اجناس شماست که نباید بیشتر از 300 دلار (حدودا ) باشه بنابر این یخچال رو بیخیال بشین . خرید در حد لباس و خورد و خوراک از وان مناسبه
وقت بخیر
خسته نباشید

من میخوام به همراه خانواده ام(4 خانم و یک پسرجوان 28 ساله) و با ماشین شخصیمون و هفته سوم یا اخر شهریور برای اولین بار برم وان. چند تا سوال دارم:
1-ما فقط یک روز میخوایم اونجا بمونیم. بنابراین صبح باید چه ساعتی مرز رازی باشیم که اتلاف وقتمون حداقل بشه؟ از اون ور کی باید مرز باشیم که بتونیم از مرز رد بشیم؟
2-بغیر از پرداخت عوارض در شهر خودمون کار دیگه ای هس که بتونیم انجام بدیم تا بتونیم از وقتمون نهایت استفاده رو ببریم؟
3- ما فقط به قصد خرید میریم. پیشنهادهایی دارین که بتونیم از یک روزمون نهایت استفاده رو ببریم و سرمون کلاه هم نره؟
4-اگر مجبور به موندن بشیم جای ارزونقیمت و تمیز هس؟ هزینه هر نفر برای یک شب اقمت در همچین جایی چقدره؟
5-چه راهکارهایی رو توصیه میکنین که از نظر مالی بتونیم حداکثر صرفه جویی رو داشته باشیم و از طرفی بهمون سخت نگذره؟

ممنون میشم اگه نکته دیگه ای هم به ذهنتون میرسه کمک کنین تا بتونیم سفر خوبی داشته باشیم(چون این سفر به پیشنهاد منه نمیخوام مشکلی پیش بیاد و شرمنده بقیه بشم)

با تشکر فراوان

پاسخ:
1 - مرز ساعت 9 صبح شروع بکار می کنه . اما هر چقدر زود تر برید تو صف ماشینها جلوترید . من خودم معمولا 8 میرم
2 - نه . کارهای مربوط به ماشین باید در مرز انجام بشه . اما توصیه موکد میکنم مسئله بیمه رو قبلا راست و ریس کنین
3 - اگه فقط به قصد خرید میرین برای یک پیاده روی نفس کش آماده باشید . خیابان کاظم کارا بکیر و جمهوریت رو زیر و رو کنین. بعیده که در یک روز بشه همه شو گشت. بنظر من زمان موندن در وان رو افزایش بدین . ضرر نمیکنین
4 - هتل فواد یا هتل آکدامار رو پیشنهاد میکنم. هزینه هر نفر برای هر شب اقامت + صبحانه معروف وان حدود 70 هزار تومان
5 - اگه میخواین صرفه جویی کنین برنج با خودتون ببرین و کنسرو با یک قابلمه کوچک و یک گاز پیک نیک . پخت و پز تو اتاق هتل مانعی نداره . چای تی بگ و قند هم ببرین تو اتاقهای هتل ها کتری برقی هست و میتونین چایی بزنین به بدن. وقتی با اتومبیل خودتون میرین میتونین کاری کنین که تنها هزینه شما هزینه هتل باشه و والسلام
بازم اگه موردی هست که میتونه کمک کنه بفرمائید

۳۰ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۱۱ فروشگاه تهران
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با عرض سلام و خسته نباشید .
هزینه های خود را کم کنید و از پولتان درست استفاده کنید .
پول به راحتی به دست نمیاد که به راحتی بشه خرج کرد . درسته ؟؟؟!!؟>؟
.
- پس ; در فروشگاه ***** با هر 10 هزار تومن خرید شارژ 1500 تومان شارژ هدیه دریافت کنید و اگر رضایت داشتید همیشه شارژ خود را از این فروشگاه دریافت کنید .
و + 3 دوره قرعه کشی آنلاین برای اهدای جایزه در روز
( ما همه جوره جایزه و هدیه به شما می دهیم . شما فقط کافیست به جای شارژهای گران مغاز ها و دکه ها از ما شارژ بخرید .)
موفق باشید ************************
۳۰ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۱۱ فروشگاه تهران
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با عرض سلام و خسته نباشید .
هزینه های خود را کم کنید و از پولتان درست استفاده کنید .
پول به راحتی به دست نمیاد که به راحتی بشه خرج کرد . درسته ؟؟؟!!؟>؟
.
- پس ; در فروشگاه ***** با هر 10 هزار تومن خرید شارژ 1500 تومان شارژ هدیه دریافت کنید و اگر رضایت داشتید همیشه شارژ خود را از این فروشگاه دریافت کنید .
و + 3 دوره قرعه کشی آنلاین برای اهدای جایزه در روز
( ما همه جوره جایزه و هدیه به شما می دهیم . شما فقط کافیست به جای شارژهای گران مغاز ها و دکه ها از ما شارژ بخرید .)
موفق باشید ************************

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">