راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

سلام

احتمالا اگر تا بحال با خودرو شخصی از کشور خارج شده باشید با مبحث بیمه خودرو آشنایی کامل دارید. در هنگام خروج زمینی از مرز ترکیه ، بدون بیمه اجازه خروج به شما داده نخواهد شد. اکثر دوستان بیمه را زیاد جدی نگرفته و گرفتن بیمه را به لحظه ی خروج از مرز موکول میکنند و این مسئله باعث اتلاف وقت و هزینه ی بسیاری برای آنان می گردد و اولین روز مسافرت را در کامشان تلخ می کند . پس چاره چیست ؟

عمومی ترین راه (والبته مشکل ترین آن ) اینست که شما بیمه خود را هنگام خروج از مرز تهیه کنید . در مرز بازرگان معمولا زمان زیادی برای این کار تلف نمیشود و بدلیل حجم بالای تردد مرز ، نمایندگیهای بیمه حداکثر ظرف یکساعت بیمه شما را از طرف ترک اخذ و به شما تحویل می دهند. ولی در مرز رازی ممکن است یکروز صبح تا عصر منتظر شوید و بیمه شما صادر نگردد و مجبور باشید شب به خوی بازگشته و روز بعد مجددا اقدام کنید.

نمایندگیهای بیمه مستقر در مرز عموما از طریق چت کردن با نمایندگی ترک ، مشخصات شما را به آنها میدهند و بیمه آنطرف صادر و برای نمایندگی ایران ایمیل می شود و یک نسخه از آن چاپ و در اختیار شما قرار میگیرد. بدلیل اختلاف یکساعت و نیم ترکیه با ایران و اختلالات فراوان اینترنتی در مرز ، توصیه می شود هرگز و هرگز روی دریافت بیمه در مرز رازی حساب نکنید چون علاوه بر معطلی نصف روزه ، هزینه ای که از شما دریافت می شود بسیار بیشتر از قیمت واقعی است ولی چون در آنجا راه پس و پیش ندارید مجبور به پرداخت آن خواهید شد.

راه دوم استفاده از بیمه ی آکسای بیمه ایران است که در شعب مرکزی صادر میشود و قیمت پانزده روزه آن در حال حاضر 75 هزار تومان است .

راه سوم اینست که شما از مسافران یا رانندگانی که به ترکیه تردد دارند بخواهید که برای شما از ترکیه بیمه تهیه کرده و بیاورند (ارزانترین راه)

راه چهارم اینست که اگر همراه دارید . وی خروجی را پرداخته و از مرز خارج شود و بیمه را از طرف ترکیه تهیه و برای شما بیاورد

راه پنجم اینست که با نمایندگیهای بیمه در بازرگان تماس بگیرید و وجه بیمه را بحساب آنها واریز نمائید. آنها بیمه شما را تهیه و با پست پیشتاز یکی دو روزه بدست شما می رسانند.

توصیه ی مجددم اینست که هرگز روی دریافت بیمه نامه در مرز رازی حساب نکنید.

در ضمن ترکهای ترکیه به بیمه SIGORTA (سیگورتا) میگویند. قیمت بیمه سه ماهه روی آن 55 لیر درج شده است اما نمایندگیهای بیمه در ایران معمولا رقمی بین صد تا صد و سی هزار تومان از شما دریافت خواهند کرد .

توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .

نظرات  (۵۵)

سلام آقا رضا.
اگه بریم مرز بازرگان با ماشین، دفتر بیمه ترک چقدر فاصله داره؟ یعنی میشه یکی از ما بره اون سمت بیمه رو انجام بده فوری بیاره واسمون؟ ما میتونیم با اون بیمه از همون مرز بازرگان خارج بشیم؟ مرز رازی این شرایط رو نداره؟
ممنون بابت وقتی که میذاری.
پاسخ:
سلام
دفتر بیمه در مرز بازرگان بلافاصله بعد از گیت ایران هست - ماشین رو بعد از عبور از مرز میزارین تو حیاط و خروجی میزنین رو پاسپورت و میرین بیمه میکنین و برمیگردین و ماشین رو میبرین - فاصله اش حدود 20 متره - اما در مرز رازی این امکان نیست
بی نهایت سپاسگذارم
سلام آقای ضربی ماشین من کاپوتاژ بوده و قصد فروش ماشین رو دارم ایا این پلاک ماشین که من کلی پول بابتش دادم به ماشین جدید میشه انتقال دهد یا باید از خیرش بگذرم دوباره پلاک بگیرم
پاسخ:
سلام
پلاک مال شماست
باید کاپوتاژ را باطل کنید (با اتمام اعتبار باطل نمی شود)
و ماشین بعدیتان را با همین پلاک کاپوتاژ کنید
با سلام و متشکر از راهنمایی هاتون
اگر با ماشین شخصی بخوام از ترکیه به گرجستان و ارمنستان و یا شاید روسیه برم همون بیمه nova ترک برام کافیه
پاسخ:
برای گرجستان بله اما برای ارمنستان در مرز دوباره باید بیمه ارمنستان بگیرید
با سلام و تشکر از جنابعالی.اگر اطلاعی از آخرین قیمت بیمه خودرو برای سفری کوتاه مدت ده روزه به ترکیه که بشه با سهولت وقیمت کمتری پیدا کرد رو بفرمایید ممنون میشم.چون هرجا سرچ کردم اطلاع مفیدی نتونستم پیدا کنم.
با تشکر وسپاس از لطفی که می کنید.
پاسخ:
سلام
از بیمه ایران بیمه سبز تهیه بفرمایید
میگن بیمه سه ماهه ترکیه 190 لیر شده ایا واقعیت داره یا نه ؟ ممنون میشم جواب بدین
پاسخ:
بله - خیلی وقته
سلام اقای ضربی من فردا با ماشین میرم وان نزدیکترین جا برای اینکه ماشینم رو بیمه ایران کنم کجاست بنظرتون? خود خوی یا مرند هم میتونم این کار رو انجام بدم یا نه با توجه به اینکه تعطیلات هم هست این دو روز? خیلی ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
در تبریز یا ماکو میتوانید این کار را انجام بدهید اما فردا تعطیل است
سلام خدمت شما
برای سفر به باکو با خودروی شخصی بهترین راه برای تهیه بیمه ماشین کدومه؟
ممنون بابت تمام راهنماییهاتون
پاسخ:
در حال حاضر بهترین انتخاب برای بیمه بیمه سبز ایران هست
با سلام خدمت شما هموطن گرامی ،اقای ضربی من یه سوالی داشتم اگه راهنمایی ام بفرمایید ممنون میشوم ،تو شهر وان ارزونترین وسیله ای که میشه با اون از داخل شهر به فرودگاه وان رفت چیه ؟اتوبوس یا ون با قیمت مناسب داره ؟؟
پاسخ:
سلام
مینی بوس هست از مرکز شهر
سلام بیمه ترکیه تو مرند صادرمیشه الان 116 لیر شده اگه شماره پلاک خارجی بگید براتون صادرمیکنیم همچنین گواهینامه و دفترچه مالکیت نیز صادرمیگردد
پاسخ:
سلام
قیمتی که شما برای بیمه میگیرید چقدر است؟
با سلام خدمت شما امسال قیمت بیمه neova چنده؟ میشه دم مرز رازی انجام داد؟ اگه کسی سراغ دارین براش مدارک رو بفرستم ؟ ممنون از کمک شما
سلام داداش کفین نجده من حسن ارومیه دن مزاحم اولدوم آقا من الیه بیلرم مرز بازرگان ترک ترفینن بیمنه آلام نوکرینم تز جواب ور
پاسخ:
سلام
لطفا با زبان رسمی کشور بنویسید - من نتونستم بخونم
با سلام به نظر شما بیمه آکسای بهتر است یا اینکه بیمه های ترکی و اینکه فامیلم تو وان ساکنند میشه کپی مدارکم رو بفرستم تا برم صادر کنند و کپی شو ایمیل کنند برام آیا به مشکلی بر میخورم؟ با سپاس
پاسخ:
بیمه ترک بهتر است . میتوانید مدارک را بفرستید و صادر کنند و ایمیل کنند . در لحظه عبور از مرز اصل بودن برگ بیمه مهم نیست . مهم شماره بیمه است که باید در سیستم ثبت شده باشد - توصیه من بیمه 3 ماهه Neova  هست که قیمتش برای سواری حدودا 65 لیره هست
سلام
خیلی ممنون از مطالب مفیدتون. 2 مرتبه تا حالا با ماشین مسافرت کردم و راهنمایی های شما خیلی کمک کرد. سوالی که داشتم اینه که میخواستم ببینم میتونم من از طریق شرکتهای بیمه ترکیه ماشینم رو بیمه کنم و از بیمه ایران استفاده نکنم؟ اگر میشه اسم شرکتها رو بگید تا بتونم باهاشون مکاتبه کنم.
پاسخ:
بله معمولا و اکثرا از بیمه ترکیه به اسم Neova استفاده میشه که نمونه اش تو سایت موجود هست
۰۷ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۳۸ بیمه ترکیه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام به عزیزان ما خودمان درمرند دفتر بیمه ترکیه داریم که هم سواری و ترانزیت صادرمیکنیم سواری نووا و ترانزیت انکارا هست اگه ازمرزرازی قصد سفر دارید حتما اینجا بیمه کنید چون تو اون مرز اذیت میشید دفتر بیمه ترکیه و کانون جهانکردی *************
پاسخ:
سلام
دوست گرامی چنانچه قصد تبلیغ فعالیت یا خدمات خود را دارید لطفا با ایمیل زیر مکاتبه بفرمائید
Daramad1393@yahoo.com
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام و درود
دوستان تهرانی صرفا جهت اطلاع!
امروز من برای بیمه خودرو پیگیری کردم که دو مورد در تهران را به حضورتان می رسانم.
1 - شرکت ***** ****** به آدرس ت************ و تلفن ******** بیمه NEOVA سه ماهه به قیمت 120000 تومان انجام می دهد و سریعاً تحویل می دهد. مدارک لازم شماره پلاک ترانزیت و تصویر کارت خودرو است.(فقط 3 ماهه انجام می دهد و نه کمتر)
2 - بیمه ایران شعبه مطهری واقع در تهران-خیابان مطهری ابتدای خیابان سرافراز طبقه 5 بیمه خودرو برای ترکیه و سایر را انجام می دهد که به آن کارت سبز خودرو می گویند. برای سواری پژو 405 و مدت 15 روز مبلغ 60000 تومان می شود و برای یک ماه 120000 تومان.
من گزینه دو را انتخاب کردم برای 15 روز و مراجعه کردم در کمتر از یک دقیقه انجام شد و برگشتم.
موفق باشید. بدرود
سلام مجدد
راستش من یکم گیج شدم لطفا منو راهنمایی کنید
یه بیمه نامه برای کل سفر زمینی ان هم با خودرو شخصی کفایت میکنه ؟یا باید یکبار در ایران بیمه بشیم و یک بار بعد از اینکه از مرز رد شدیم ؟
برای کسی که قصد تردد مدام را ندارد همان بیمه ایران آکسای کفایت میکنه؟
ممنونم از لطفتتون
پاسخ:
یکبار بیمه لازم دارید (آنهم فقط زمانی که با خودرو شخصی به ترکیه می روید)
میتوانید یا بیمه ایران تهیه کنید و یا بیمه ترکیه (یکی از این دو کافیست)
ba salam,mazerat khahi az babate inke finglish type mikonam
age man bime neova 3 mahe begiram tedade khuruj az keshvar mohem hast?yani mitunam ba in bime dar arze 3 mah tedade 2 ya 3 bar khuruj az keshvar konam va hamun bimeye 3 mahe javabgu bashe,bazam mamnoon az hoseleye faravunetun
پاسخ:
mitonin ba hamon bimeye 3 mahe har chand bar ke khastid dar toole 3 mah kharej beshin
سلام آقای ضربی، این بیمه neova رو از کجا میشه تهیه کرد تو تهران که لب مرز معطل نشیم؟چون آقای بابک گفتن بیمه آکسای نکردن
پاسخ:
سلام
من در تهران جایی برای این بیمه سراغ ندارم
اگر از مرز بازرگان بروید که مشکلی نیست و میتوانید راحت از نمایندگی خود بیمه در طرف ترکیه بگیرید
اگر از مرز رازی می روید . در خود مرز هم نمایندگی بیمه ایرانی هست که بیمه ترک میدهد اما من به هیچ عنوان توصیه نمیکنم . یک راهش این است که به افرادی که در بازرگان نمایندگی دارند زنگ بزنید. پول را واریز کنید و آنها با پست یا ایمیل برایتان بفرستند
با سلام

آقای ضربی از اطلاعات مفیدی که در اختیار همه قرار داده اید نهایت تشکر را دارم در رابطه با بیمه بنده امروز جهت تهیه بیمه آکسای با بیمه ایران تماس گرفتم و مسئول بیمه اظهار کردند که به خاطر تحریم نمیتوانند بیمه صادر کنند و باید از طریق بیمه های خصوصی اقدام گردد آیا این صحت دارد و چه باید کرد؟
پاسخ:
سلام
احتمالا منظور ایشون بیمه ی سلامت سفر بوده - بیمه نامه برای اتومبیل جهت خروج از کشور فقط در بیمه مرکزی استانها صادر میشود و اکثر نماینده ها در این مورد اطلاعات ندارند . در ثانی من بیمه خود ترکیه (بخصوص Neova ) رو پیشنهاد میکنم . قیمتش هم تقریبا همونه
سلام آقا رضا ممنونم که وقت میزاری من فردا صبح عازم سفرم الان دو ماه است که این سایت و دنبال میکنم بازم ممنونم.
پاسخ:
سلام
سفربخیر انشاالله
با سلام خدمت آقا رضا عزیز
با توجه به اینکه هزینه بیمه ایران نسبت به نووا کمتره میخواستم از بیمه ایران استفاده کنم .مشکلی از بابت تحریم و یا قبول نکردن بیمه ایران (کارت سبز) در مرز ترکیه وجود نداره؟
واینکه اگه فاصله زمانی بین دو مسافرت به ترکیه کمتر از سه ماه باشه باید جریمه سوخت بپردازم؟
ممنون
پاسخ:
سلام
1 - خیر
2 - بله
ﺳﻠﺎﻡ. ﻣﻦ ﻭﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻡ ﺗﺼﻤﻴﻴﻢ ﺩﺍﺭﻳﻢ ﺧﺮﺩﺍﺩ ﺃﺯ ﺧﺮﺍﺳﺎﻥ ﺷﻤﺎﻟﻲ ﺑﺠﻨﻮﺭﺩ ﺑﻪ ﻭﺍﻥ ﺳﻔﺮ ﻛﻨﻴﻢ. ﺍﻳﺎ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﺧﻮﺩﻣﻮﻥ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺑﻴﻤﻪ ﻭﺑﻘﻴﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻣﺎﺷﻴﻦ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺷﻬﺮ ﻣﻮﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩ.ﺗﺎ ﺩﺭ ﻣﺮﺯ ﻭﻗﺘﻤﻭﻥ ﻛﺮﻓﺘﻪ ﻧﺸﻪ.
پاسخ:
سلام
مراحل کاپوتاژ در مراکز استانها (اداره گمرک) و گواهینامه و کارت و پلاک نیز در نمایندگی کانون جهانگردی در شهر خودتان قابل انجام است
با تشکر ممنون میشم اگه شماره اون شخص رو که فرمودید تو بازرگان بیمه نووا صادر می کنه را برام بفرستید.
پاسخ:
09141624091
آقای حسن پور
آقا رضا با تشکر از راهنمایی یه شرکت تو مرند از اینترنت پیدا کردم، فقط بیمه اونها گونش بود ولی با نووا هم قیمت بود. بنظر شما این بیمه خوبه یا نه؟ کدومو صلاح می دونید؟
پاسخ:
سلام
من همیشه نوا گرفتم . اگر بخواهید دوستی هست که در بازرگان دفتر داره و میتونه براتون یا پست کنه یا بده به اتوبوسها که برین ازش بگیرین
با سلام

آقا رضا شما در مورد بیمه نووا گفتیم که در سمت ترکیه مناسب تره، از جهتی هم گفته شد که به نماینده بیمه ترک مرز رازی زیاد نمیشه امیدوار بود. تو تبریز نسبتا برای بیمه ترک زیاد می گیرند، آیا تو خوی جایی یا شخصی است که این بیمه رو مناسب تر بده ؟ دوستان نوشته بودن که تو سمت ترکیه 55 لیره !!

با تشکر
پاسخ:
سلام
در طرف ترک الان بیمه سه ماهه نوا 65 لیره هست که اگر قبلا این بیمه را داشته اید 5 لیره هم تخفیف می گیرید . در خوی جایی را نمیشناسم اما با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید جاهایی را پیدا کنید که این بیمه را صادر و با پست برای شما می فرستند .
سلام
سوال من این هستش، سند ماشین به اسم خانومم هستش ولی من رانندگی میکنم، برای خروج از کشور آیا باید ایشون هم گذرنامشون را بین المللی کنه، یا نیازی نیست، برای تکمیل عرایضم بگم که با هم به این سفر میریم،
پاسخ:
سلام
گذرنامه که بین المللی هست که ؟!
اگر منظور گواهینامه هست راحت ترین راه اینه که کاپوتاژ بنام ایشون باشه و هر دوتون گواهینامه رو بین المللی کنید . ایشون ماشین رو از مرز رد کنن و بعد شما ادامه بدین
با سلام و تشکر از سایت خوبتان با اجازه شما در خصوص مالکیت خودرو و کاپتاژ خواستم به اطلاع دوستان برسانم که چنانچه شخصی بجز مالک خودرو قصد خروج خودرو از کشور را دارد بایستی مالک خودرو به دفتر اسناد رسمی مراجعه و به راننده وکالت کاپتاژ بدهد و راننده بنام خود اقدام به کاپتاژ ، پلاک و گواهینامه بین المللی و بیمه نماید ( همه مدارک بنام راننده نه مالک ) و نیازی به ترجمه وکالت نیست جون در مرز از شما کاپتاژ را میخواهند و وقتی که بنام شماست مشکلی بوجود نمیاید
برخی به اشتباه پس از وکالت کاپتاژ را بنام مالک خودرو میگیرند که به هیچ دردی نمیخورد و حتی ترجمه وکالتنامه هم دردی دوا نمیکند و فقط خود مالک میتواند با خودرو خارج شود
سلام دوست عزیز
با عرض معذرت با توجه به اینکه چندین با با ماشین شخصی مسافرت کرده ام در باره بیمه توضیح مختصری می دهم .
1- برای مسافرت به خارج از کشور بیمه اشخاص اختیاری است هرکس بر حسب مدت زمان که قیمت ان هم فرق می کند می توند خودش را بیمه نماید از طریق بیمه ایران یا آسیا - بیمه آکسای به خاطر تحریم در بیمه ایران انجام نمی شود
2- بیمه شخص ثالث ماشین برای بعضی از کشورها اجباری و بعضی هم اختیاری است .مثلا برای ترکیه اجباری است با مبلغ 55 لیر ترکیه یا حدود 100 هزار تومان همان شهر بازرگان چند اژانس وجود دارند که در عرض نیم ساعت انجام می دهند
3- کشور گرجستان نیازی به بیمه ندارد ولی ارمنستان اختیاری است
سلام
ممنون از راهنماییهاى خوب و مفیدتون!
ما براى عید نوروز با ماشین قصد داریم بریم استانبول و با توجه به اینکه وقت گواهینامه من تمام شده بود گواهینامه بین المللى نتونستم بگیرم.و ماشین به نام خودم هست و کاپوتاژ هم به نام من صادر شده اما پلاک و کارت ترانزیتى ماشین به نام برادرم گرفتیم با وکالتنامه اى که من دادم به ایشون.مشکلى تو مرز برامون پیش نمى أید به نظرتون؟(من و برادرم با هم سفر مى کنیم)
پاسخ:
سلام
نه مشکلی نیست
با سلام، جهت اطلاع: امروز بیمه ایران بودم و هنگام صدور بیمه سوال می کند که از چه تاریخی مسافرت شما آغاز میشه و از هر تاریخی که اعلام کنید به مدت 15 روز اعتبار داره.
با تشکر
سلام جناب ضربی عزیز ممنون از مطالب با ارزشتون
من در مورد بیمه هنوز ابهام دارم
اول اینکه بیمه برای شخص هست یا خودرو ما سه خانواده هستیم جمعا 6 نفر که با دو ماشین که همه کارهاش انجام شده قصد رفتن به وان رو داریم ایا برای هر نفر بیمه لازمه
دوم اینکه اگر بیمه برای ماشین هست پس باید هر ماشین رو بیمه کنیم این ببمه ایران رو در تهران بگیریم اعتبارش از زمان صدور هست یا خروج از ایران
و اخر اینکه با توجه به اینکه من تهران هستم بهترین راه و بهترین بیمه رو چی میدونین مدت بیمه های ترک رو هم بفرمایید
سپاسگذارم
پاسخ:
سلام
برای هر ماشین یک بیمه نامه باید بگیرید
اعتبار بیمه از زمان صدورش هست
اگر از مرز بازرگان برین میتونین بیمه ترک سه ماهه بگیرین. از تهران هم بیمه مرکزی ایران بیمه 15 روزه میده - البته مرز رازی هم نمایندگی بیمه ترک هست اما اعتباری بهش نیست
با سلام و تشکر از مطالب مفید و ارزشمندتان
1- در یکی از پستها فرموده بودید که از ارومیه میتوان بیمه Neova تهیه کرد. در صورت امکان شماره تلفن یا آدرس نمایندگی یا فردی که این بیمه را صادر میکند را بفرمایید.
2- بیمه هایی که ذکر کردید معادل بیمه شخص ثالث هست. برای بیمه بدنه هم میتوان به شکل محدود (مثلاً سه ماهه) از Neova بیمه خریداری کرد؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
من برایتان شماره تلفن شخصی را که در ارومیه بیمه ی ترک صادر میکند با ایمیل فرستادم . سلام بنده را هم ابلاغ و جزئیات بعدی را هم از ایشان سوال بفرمائید.
با سلام
من در یونان زندگی می کنم و می خواستم با ماشین به ایران برم و برگردم می خواستم ببینم بیمه آلیانز اروپا در ترکیه و ایران معتبر هست یا باید در ترکیه و ایران ماشین رو بیمه کنم
با تشکر
پاسخ:
سلام
دقیقا اطلاعی ندارم
من با بیمه ترکیه به یونان و قبرس رفته ام
اما برعکسش رو نمیدونم درسته یا نه
آقای علیمحمدیان ممنون از راهنمایی که کردی این شماره و آدرس درست بود. جالب اینکه من کلی نمایندگی بیمه ایران رو تماس گرفتم همشون گفتن ما تحریم هستیم نداریم.
۲۰ اسفند ۹۳ ، ۱۰:۴۲ فرشید علیمحمدیان
سلام ، تشکر بابت اطلاعات مفیدتون
من هم دنبال آدرس و تلفن بیمه ایران میگشتم برای گرفتن بیمه نامه 15 روزه ، الان یافتم :) مینویسم که دوستان وقتشون گرفته نشه .
آدرس خ مطهری ، نبش خ سرافراز ، مجتمع مطهری ، طبقه 5 ، شماره تماس 88502301
با سلام و تشکر، ببخشید شما در مورد بیمه آکسای اطلاع رسانی کردید . لطفا اگر آدرس و یا شماره تلفنی از نمایندگی که این خدمت را ارائه می دهد دارید اعلام نمایید.
پاسخ:
سلام
من آدرس یا شماره تلفن دقیق ندارم . در تهران در خیبان مطهری (حوالی دریای نور) و در سایر استانها شعبه مرکزی بیمه ایران که احتمالا بتوانید با کمی جستجو از اینترنت پیدا کنید.
با سلام و احترام
و با تشکر از وبلاگ جالبتان
من 3 روز اول فروردین با ماشین به وان میروم (از مرز رازی)
با نمایندگی بیمه ایران ماشینم تماس گرفتم، گفتند کافیست پوشش بیمه بدنه خود را برای خسارت خرج از کشور کامل کنید. آیا همین کافیست و آنطرف مرز این بیمه را قبول دارند ؟
پاسخ:
سلام
من معمولا از بیمه خود ترکیه استفاده میکنم . احتمالا نمایندگی که سوال کرده اید اطلاعاتش درست نباشه . با بیمه مرکزی در مرکز استان محل اقامتتون تماس بگیرید . بیمه بدنه ایران در آنجا کاربردی ندارد
سلام
من بار اولمه میخوام از مرز رازی رد شم ایا باید جریمه بنزین بدم یانه
پاسخ:
لطفا اینجا و بقیه مطالب وبلاگ را دقیق تر مطالعه بفرمائید.
سلام آقا رضا
ممنون از اینکه با حوصله جواب میدین،ایمیل رو دریافت کردم
امروز نرسیدم ماشین رو بیمه کنم،فردا هم خدا بخواد اول صبح میخواییم حرکت کنیم ،
نمابندگی های بیمه ایران بیمه میکنن با حتما باید برم بیمه مرکزی؟
پاسخ:
سلام
فقط بیمه ایران شعبه های مرکزی در هر استان . در خوی هم امکانش هست .و در مرز رازی هم بیمه میکنن اما مطمئن نیست و با قطعی های مکرر سیستم امکان معطلی زیاد هست
سلام قیمت بنزین درسال نودوپنج درترکیه به ریال چنده متشکرم ازراهنمای شما
پاسخ:
سلام
با عرض معذرت از شما دوست عزیز و ضمن تشکر از بازدیدتان ، بنده پیشگو نیستم . هنوز سال 94 نشده شما قیمت بنزین را در سال 95 از بنده می پرسید؟ آنهم در ترکیه ؟ آنهم به ریال ؟
۰۶ بهمن ۹۳ ، ۰۱:۳۹ حسین مومن دوست
باسلام
می خواستم بدونم بیمه NEOVA
رو از کجا میشه تهیه کرد
پاسخ:
سلام
میتونین از بازرگان یا خوی یا مرز بازرگان (سمت ترکیه) یا مرز رازی یا از ارومیه تهیه بفرمائید
باسلام
اواخر شهریور برای تندربیمه نامه پانزده روزه به مبلغ 69هزارتومان ازبیمه ایران گرفتم که درترکیه قابل قبول است درسفر به آذزبایجان (باکو)بیمه نامه را خودشان درگمرگ به مبلغ 80منات0(320هزارتومان)قالب میکنند درحالیکه هزینه اش 15منات(60هزارتومان) دربیمه نامه(شرکت آذسگورتا)بیشترنیست .متاسفانه رشوه واخاذی ماموران درجمهوری آذربایجان زیاد ودرترکیه بمراتب کمتراست.
با سلام
آیا بیمه برای تک تک سرنشینانه یا فقط برای خودروست
تعداد سرنشین روی مبلغ بیمه تاثیر داره
پاسخ:
بیمه برای سرنشینان هست و تعداد سرنشین ها تاثیری نداره
با سلام.حراج پوشاک که در کریسمس شروع میشود تا چه زمانی ادامه دارد؟
پاسخ:
سلام
معمولا تا دو سه روز بعد از شروع سال جدید میلادی ادامه داره
با سلام و تشکر از سایت خوبتون
در مورد مالک اتومبیل بودن شنیدم با وکالت نامه رسمی و گواهینامه بین المللی میشه رفت
ایا درسته؟
پاسخ:
سلام
چیزی که من میدونم اینه که بغیر از مالک خودرو کسی نمیتونه خارجش کنه
در مورد وکالتنامه باید از دفتر اسناد سوال کنم چون اگه اینجوری باشه باید اون وکالتنامه هم باید ترجمه رسمی بشه

 با سلام و تشکر از این همه اطلاعات دقیقی که با صرف وقت در اختیار دیگران گذاشتید تا وقت دیگران ذخیره شود ، میخواستم بپرسم تو مرز رازی هم میشه  همراه بره اونطرف و بیمه ماشین رو بگیره و اگه میشه چطور میده اینطرف ، مرسی
پاسخ:
سلام
باجه بیمه مرز رازی در طرف ترکیه یک زمانی فعال بود و خود شما میتونستین برین اونطرف و بیمه تهیه کنین و برگردین اما الان یکسالی هست که این باجه تعطیل شده . برای تهیه بیمه از اونطرف باید تا اولین شهر ترکیه (سارای) بروید . بطور کلی بهتره که بیمه رو اینطرف تهیه کنید . با جستجو در اینترنت میتونین دفاتر بیمه رو در بازرگان پیدا کنید که بیه رو با پست برای شما بفرستند.

سلام

 

آقای ضربی عزیز لطفا مطلب زیر را بخوانید و در صورت صلاحدید برای نمایش مجوز بدهید.

من پس از مطالعه سایت شما طی هفته گذشته تصمیم گرفتم روز چهارشنبه ظهر از تهران با ماشین شخصی حرکت کرده و صبح پنجشنبه از طریق سیما سفر خوی با ون به وان بروم

و روز جمعه عصر برگردم. چیزهایی دیدم و شنیدم که کل سفر برایم تلخ گردید. لذا توجه به این موضوعات ضروری است.

هموطنان عزیز توجه کنید که مهمترین چیز در این سفر آشنایی به زبان ترکی است به خصوص در مرز که به دلیل تردد خیلی زیاد هموطنان آذری شما تقریبا کسی را نخواهید یافت که به فارسی به شما کمک کند.

در روزهای آخر هفته و فرد خود را آماده زد و خورد تا مرز کتک کاری آماده کنید

فارسی زبان های عزیز آماده مسخره شدن توسط هموطان ترک باشند(البته این مسئله مطمئنا عمومی نیست) ولی حس زرنگی ایرانی به دلیل عجله همه برای رد شدن از مرز در نهایت منجر به مذاکره هموطان آذری زبان با مرزبانان شده تا زودتر راه به بیرون ببرند

آماده بی احترامی به حقوق شهروندی در مرز رازی باشید و فکر تمدن را از ذهنتان بیرون کنید

(من یاد صحبت شما در یکی از مطالبتان افتادم "کرگدن وار"-هزار مفهوم در این عبارت است)

صحبت های وبلاگ را به دقت بخوانید و به همه نکات آن توجه کنید

در شهر وان به دنبال جنس عالی (به جز برند ماوی) نباشید.

چانه بزنید در هتل ها چانه بزنید چانه بزنید اگرنه تا نوک پایتان کلاه می رود

نویسنده محترم وبلاگ گفته است " در مرز نه سوال بپرسید و بیشتر شنونده باشید." قویا این موضوع را تایید می کنم

با ماشین خود بروید اگر خیال دارید شب یا شبهایی در آنجا بمانید خواهید دید که آرامش بیشتری دارید

جوانان فروشنده شهر وان بسیار محترم و مودبند ولی انگلیسی را فراموش کنید به جز صندوق داران فروشگاه defacto

دستشویی ها مانند ایران نیست که فکر کنید شلنگ یا افتابه ای در انتظارتان است

تا می توانید دستمال کاغذی همراهتان باشد

مطمئن باشید تمام ایرانی هایی که در طول سفر از خوی تا وان و بلعکس خدمتی را برای شما ارائه می دهند به شما به شکل یک کیسه پول نگاه می کنند و از هر نوع سرکیسه کردنتان ابایی ندارند

 

به طور کلی واقعا و صد درصد به قول آقای ضربی فقط برای گردش بروید و اگر خواستید کمی خرید کنید

پاسخ:
سلام دوست عزیز
معلوم است که مسافرت زیاد بهتون خوش نگذشته . به احترام حضورتون در وبلاگ ، مطلبتون منتشر میشه . من با دقت مطالب شما رو خوندم . بعضی از مطالبتون کاملا مورد تصدیق من هم هست اما برخی از اونها بنظر من تحت شرایطی بوده که استثنائا شما به اون شرایط برخوردین . مثلا :
زبان آذری (نه ترکی) بلد بودن یک مزیت بحساب میاد . این مزیت بخصوص زمانی که مثلا به باکو سفر کنید انگار در شهر خودتون هستید . اما بالای نو و نه درصد هموطنان آذری زبان (هر چند با لهجه) میتونن فارسی صحبت کنن و شما رو راهنمایی کنن (مگر اینکه نخوان این کار رو بکنن)
شلوغی ساعات صبح در مرز رو کاملا قبول دارم و بی نظمی و اعصاب خرد کنی اون رو هم همینطور و در این مورد هم تو وبلاگ نوشتم - اما اگه عوارض رو قبلا واریز کرده باشید معمولا زیاد به مشکلی بر نمیخورید
من در مرز رازی تیر اندازی و کشته شدن قاچاقچیان رو هم دیدم اما تا بحال موردی از زد و خورد و کتک کاری بین مسافرین رو نه
در وان -چه مغازه و چه هتل و چه صرافی - اگر چانه نزنید جنس یا خدمات را بقیمت مصوب آن تهیه میکنید . چانه زدن باعث تخفیف بیشتر است. من به اقتضای کارم تا بحال 54 بار فقط به وان رفته ام و تا بحال احساس اینکه سرم کلاه گذاشته اند بمن دست نداده اما تا دم مرز چرا
دستشویی ها آفتابه یا شلنگ ندارند حتی در اتاقهای هتل - اما در راهرو اکثر هتلها (مثل آکدامار) دستشویی ایرانی با شلنگ موجود است ! بقول یکی از همسفران من "بعد از دستشویی آدم باید همینجوری دنده عقب بره تو حموم!"
من در متن وبلاگ نیز توضیح داده ام که در طول سفر به کسی اعتماد صد در صد نکنید. اما در مورد زبان ، داشتن یک کتاب همراه میتواند بسیار موثر باشد . حال شما را من وقتی برای اولین بار به چین یا ارمنستان رفتم داشتم
باز هم ممنون از لطفی که به این وبلاگ دارید
سلام مجدد آقا رضا
میدونم که برای کاپوتاژ ماشین خود مالک باید در گمرک حاضر بشه. اما آیا الزام داره که خود مالک در سفر همراه ماشین باشه؟ (با توجه به اینکه در کاپوتاژ اسم راننده ثبت میشه)
ماشین به نام یکی از بستگان درجه یک هست که در سفر همراه نخواهد بود. لطفاً راهنمایی کنید. متشکرم.
پاسخ:
سلام
اجازه خروج ماشین صرفا به مالک خودرو داده میشه. گواهینامه و کارت بین المللی و کاپوتاژ و بیمه همگی به اسم مالک خودرو بوده و مطمئن باشید اگر مالک خودرو نباشد به خودرو اجازه خروج نخواهند داد
۱۸ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۵۴ محمود جلوند

سلام

من برج چهار با ماشین پارس ترکیه رفتم و الان ماشینم را عوض کردم و پلاک ایرانیم هم همون پلاک هست با توجه به تمام نشدن مدت زمان بیمه ماشین آیا هنوز می تونم از اون بیمه استفاده کنم

و در ضمن به بیمه ایران برای بیمه آکسا مراجعه کردم گفتند که بیمه آکسا فقط برای شخص هست و برای ماشین صادر نمیشه

پاسخ:
سلام
خیر
چون در بیمه نامه نوع ماشین ذکر میشه باید بیمه جدید صادر بشه

در ضمن در زمان فروش باید کاپوتاژ را شخصا باطل کنید .چون با انقضای مدت زمان آن ، باطل نمی شود و بعد ها برای خریدار مشکل ساز خواهد شد.
باسلام
باراهنمائی شما من امروز ازبیمه ایران پانزده روزه بیمه ترکیه گرفتم هزینه اش 683,374ریال شد.
۰۱ شهریور ۹۳ ، ۱۴:۴۵ احمد عمرانی
سلام آقارضا ممنون از اطلاعات مفیدت فقط می خوام بدونم مگه بیمه ایران تو تحریم نیست که بشه ازش بیمه سبزخرید
پاسخ:
سلام
تحریم که هست اما احتمالا خسارت شما بعد از برگشت در کشور پرداخت میشه . من تا بحال از بیمه ایران بیمه نگرفتم اما اطلاع دارم که دوستان با این بیمه از کشور خارج میشن . من خودم همیشه بیمه سه ماهه NEOVA میگیرم که خسارتش در ترکیه قابل پرداخت هست و اگر به نمونه ای که گذاشتم توجه بکنید خسارتهاش بسیار بسیار بشتر از بیمه های داخلی هست
این هم یک نکته راهنمایی از طرف من برای خوانندگان شما:

بیمه خودرو در خارج از کشور نزد بیمه ایران به اسم کارت سبز شناخته میشه. بیمه آکسا رو فقط برای بیمه اشخاص میشناسند

برای کارت سبز در تهران فقط بایستی به مجتمع خدمات بیمه ای مطهری (خ شهید سر افراز، بین عباس آباد و مطهری، نرسیده به مطهری) طبقه پنجم دریافت کرد. هزینه 15 روزه بر اساس نوع خودرو بین 60 تا 90هزار تومان است
سلام و بسیار ممنون از اطلاعات مفیدتان. آیا اگر برای پرداخت بیمه همراه از مرز خارج شده و بیمه را خریداری کند و برای ما بیاورد مشکلی پیش نمی آید و چه مدارکی باید داشته باشد؟
پاسخ:
برای دریافت بیمه معمولا شماره پلاک ترانزیت کافیست (در داخل کشور) - چون بقیه اطلاعات در سایت فدراسیون اتومبیلرانی موجود است . اما در خارج از کشور باید گواهینامه و کارت بین اللمللی ماشین و برگه کاپوتاژ را به همراه داشته باشید.
اگر از طریق مرز وان مسافرت کنید باید از طریق اولین شهر (سارای یا اوزالپ) اقدام شود و در مورد مرز بازرگان ، اگر باجه بیمه در طرف ترکیه ای مرز فعال باشد که معمولا نیست ، میتوان از شهر دوغوبایزید یا ایغدیر ، نسبت به بیمه اقدام کرد.

برای بیمه کردن اگر یکی دو روز قبل اقدام کنید نمایندگی های بیمه مستقر در بازرگان ، بیمه را تهیه و با پست برای شما می فرستند . اگر از طریق مرز بازرگان بروید که میتوانید قبل از رفتن از بازرگان تهیه کنید .

ضمنا اگر مسافرتهایتان متعدد نیست می توانید از طریق نمایندگیهای مرکزی بیمه ایران بیمه آکسای 15 روزه تهیه کنید که ارزانتر هم هست.

باز هم ممنون، آقا رضای ضربی گل
خدا قوت
پس با این حساب برای یک سفر کوتاه مدت از بیمه ایران همان بیمه 75هزارتوانی را بگیریم مقرون بصرفه تر است؟
پاسخ:
اگر قصدتان یکبار مسافرت تا اتمام دوره بیمه هست بله ولی اگر بخواهید در سه ماه چند بار مسافرت کنید بیمه های خارجی با صرفه تر است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">