راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

ورود به ترکیه - مرز کاپی کوی

دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۵۸ ب.ظ

سلام

بمحض ورود به طرف ترکیه در مرز رازی ، پاسپورتها توسط اولین مامور چک شده و اجازه ی ورود خودرو به شما داده می شود . خودرو را در محل مناسب پارک نموده و جهت انجام کارهای اداری اقدام نمائید .


توضیح ضروری : قبل از خروج از مرز حتما خود و همراهان طوری برنامه ریزی کنید که نیاز به دستشویی رفتن پیدا نکنید چون در طرف ترکیه ای مرز ، دستشویی درست و حسابی وجود ندارد !

اولین کار ....

اولین کار ، ثبت مهر ورود به ترکیه در پاسپورت (یا همان مهر معروف GiriS - گیریش) است. خود و همراهانتان به سالن خروجی مراجعه کرده و پاسپورت را به افسر مربوطه بدهید .


معمولا مشکلی پیش نمی آید . اما ممکن است در برخی موارد نادر (که برای یکی از همراهان من اتفاق افتاد) به شما بگویند که پاسپورت شما دارای سابقه ی (Tehdit) یا همان "تهدید" خودمان است. در بدو امر این موضوع بسیار نگران کننده است و ناخود آگاه ذهن ما را به سمت "تهدید برای امنیت بین الملل! یا تروریست! می برد .


در چنین مواقعی افسر مربوطه از شما می خواهد که همراه او به اتاق دیگری بروید و چنانچه این موضوع برای خانمی اتفاق بیفتد شوهرش میتواند همراه او باشد. مدارک گذرنامه شما مجددا بررسی می شود . معمولا چنین اتفاقی بخاطر تشابه اسمی فرد مورد نظر با یک نفر تحت تعقیب است که ظرف مدت چند دقیقه رفع شده و پس از اطمینان ، پاسپورت شخص ممهور شده و به وی عودت داده می شود . چنانچه به این مسئله برخوردید خونسردی خود را حفظ کرده و از جر و بحث با ماموران بپرهیزید و در نظر داشته باشید که در راه بازگشت نیز چنین مسئله ای خواهید داشت.


پس از ثبت مهر ورود به ترکیه ، اگر بدون وسیله مسافرت می کنید باید وسایلتان را روی دستگاه ایکس- ری گذشته و از گیت بازرسی عبور کنید و اگر با خودرو خودتان مسافرت می کنید نیازی به عبور از این گیت نیست. از همان دری که وارد شده اید خارج و به کنار اتومبیلتان برگردید.


مسئله ای که بطور جدی باید مد نظر داشته باشید حضور قاچاقچی ها و چتربازان دم مرزی است . بعضی از اجناس (مانند سیگار کنت و شکر) در سمت ترکیه قیمت بسیار بالایی دارند . از لحظه ی ورود به مرز رازی (بخصوص وقتی اتومبیل دارید) مدام افرادی پیش شما می آیند و از شما می خواهند که حالا که اتومبیلتان خالی است نفری را با خودتان ببرید یا بسته ای را در طول مرز جابجا کنید . این افراد بشما پیشنهاد پول داده و بر خواسته ی خود با کمال پررویی پافشاری میکنند . حتی لحظه ای که در سمت ترکیه در صف مهر ورود به ترکیه هستید نیز به اصرار از شما خواهند خواست تا یکی دو باکس سیگار برایشان رد کنید یا به مامور بازرسی بگوئید که همراه آنان هستید .


در مورد این افراد یک راهنمایی بسیار با ارزش میکنم. بدون استثنا و بدون رودربایستی و بدون هیچ ملاحظه ای به آنها"نه" بگوئید. خیلی خشک و رسمی . و بر این "نه" تا آخر پافشاری کنید . خیلی از آنها با پرسیدن اسم و شهر شما قصد ایجاد ارتباط دوستی با شما دارند . گول ظاهر این افراد را نخورید . در اکثر موارد ، کالایی که انتظار دارند برایشان جابجا کنید ، آن چیزی نیست که ادعا میکنند و چنانچه شما در حین این جابجایی دستگیر شوید بسادگی آب خوردن ارتباط و شناخت شما را انکار کرده و قسم خواهند خورد که حتی یکبار هم شما را ندیده و نمی شناسند !


باز هم تاکید میکنم فریب چرب زبانی و وعده های این افراد را نخورید و رد کردن هیچ جنسی را (حتی برای عبور از یک سالن 5 متری) قبول نکنید . همچنین افرادی که به شما وعده ی خانه ارزان قیمت یا حتی ...... در وان ترکیه را داده و یا دلالهایی که از سادگی مسافران سوء استفاده کرده و با ترسانیدن آنها از عواقب همراه نداشتن لیر ترکیه ، چند صد لیر را با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی به آنها قالب می کنند. برخی وقتها افرادی از راه ایجاد دوستی با شما ، پیشنهاد میکنند که با اتومبیل شما تا یک مسیر مشخص شما را همراهی کنند و با پلیس آن منطقه دوست هستند . همه ی اینها دروغگو هستند و به احتمال زیاد برای شما دامی پهن کرده اند . درخواست همراهی کسی را قبول نکنید.


قانون طلایی عبور از مرز این است : تا زمانی که کسی چیزی نپرسیده حرفی نزنید و با کسی رفاقت نکنید و از کسی چیزی نخرید و به کسی چیزی نفروشید و درخواستی قبول نکنید .


پس از ثبت مهر ورود در پاسپورت ، کارت بین المللی خودرو و برگه ی بیمه ی ترک و برگه کاپوتاژ و پاسپورتتان را به باجه ی خروج اتومبیل بدهید و منتظر بمانید . متصدی مربوطه بعد از ثبت ، نام بازرس مستقر در محوطه را به شما خواهد گفت و بایستی او را پیدا کنید (که معمولا در همان محوطه پرسه می زند ) وی برای بازرسی ماشینتان خواهد آمد . روی بنزین بسیار حساس هستند . صندوق عقب و داخل ماشین را بازرسی مختصری میکند و برگه ی کاپوتاژ خودرو را مهر می زند .


تقریبا آماده خروج از مرز هستید. خودرو را به درب خروجی مرز هدایت کنید . در این مرحله نیازی به پیاده شدن نیست و افسر مربوطه ، شماره ی پلاک ترانزیت شما را در سیستم ثبت کرده و به شما اجازه ی ورود بخاک ترکیه را خواهد داد. (سعی کنید شماره ی پلاک ترانزیت را حفظ کنید یا در داخل خودرو در یادداشتی به همراه داشته باشید تا موقع پرسیدن پلاکتان ، نیاز به پیاده شدن نباشد )


به ترکیه خوش آمدید !


در قسمت اداری مرز طرف ترکیه ، قطع برق یک مسئله ی بسیار طبیعی و معمول است . ممکن است درست در لحظه ی ثبت پاسپورت یا مدارک اتومبیلتان برق قطع شود. در طول چندین باری که من از این گذرگاه مرزی عبور کرده ام ، اغراق نیست که اگر بگویم در طول یکساعت شاهد ده بار قطعی برق نیز بوده ام . صبور باشید و غر نزنید . معطلی چند ساعته در مرز (چه ایران و چه ترکیه) امری طبیعی است.


یکی از معضلاتی که معمولا گریبانگیر مسافرین بعد از رد شدن از مرز ایران می شود ، مسئله ی سرویس بهداشتی است . قبلا نیز تذکر داده بودم که قبل از خروج از مرز ایران نهایت استفاده را از دستشویی موجود در ایران ببرید ولی اگر بعد از خروج از مرز و حتی ثبت مهر ورود به ترکیه ، مسئله دستشویی برای خود یا همراهانتان غیر قابل تحمل باشد ، به طرف ایران برگردید و پاسپورت خود را به هنگ مرزبانی بدهید ، با کمی غر و لند و گرو نگهداشتن پاسپورتتان اجازه میدهند که از سرویس بهداشتی اینور آب! استفاده کنید . کمی منت دارد اما امکان پذیر است !


توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .

نظرات  (۳۶)

سلام
پاسپورت من مهر ورود به ترکیه را ندارد ، اما من میخواهم به ایران بازگردم آیا این مشکلی برای طرف ترکیه ایجاد میکند ؟
پاسخ:
سلام
قطعا ایجاد مشکل میکند . به کنسولگری های ایران در استانبول یا آنکارا یا ارزروم مراجعه و مشکلتان را مطرح کنید
سلام آقای ضربی
به علت مشغله کاری نتونستم در تابستان به شهر وان برم و می خواستم بدونم آیا شهر وان در اواخر مهر هم برای خرید مناسب است ؟
آیا در آن زمان به مانند تابستان مرز خروج از کشور شلوغ خواهد بود ؟
پاسخ:
سلام
در اواخر مهر آب و هوا خوب و مرز خلوت است اما فروش ها عادیست
۰۳ مرداد ۹۴ ، ۰۳:۱۳ کلودیا قزلو
سلام وقت شما بخیر گذر نامه من تا 20 بهمن ماه اعتبار داره و من میخوام 28 مرداد از مرز برای 4 روز رد بشم به نظر شما با توجه به قانون جدید که باید 6 ماه اعتبار داشته باشه پاسپورت میتونم رد بشم یا خیر ممنونم از شما


پاسخ:
در لحظه گذر از مرز باید پاسپورت شما 150 روز اعتبار داشته باشه
زحمت شمردن روزهاش با خودتون
سلام خدمت آقای.ضربی.من وهمسرم قصد خروج از مرز رازی و رفتن به.شهر وان را داریم.میخواستم بدونم بردن دارو بیماران خاص برای طول سفر مانعی دارد.نوع دارو آمپول و به صورت یخچالی می باشد.وکارت msهم دارم.ممنون میشم جواب بدید..
پاسخ:
سلام
مشکلی ندارد و میتوانید ببرید. نسخه پزشک را همراه داشته باشید
سلام
من و همسر و دختر ده ساله و پسر پنج ساله قصد رفتن به وان از مرض راضی داریم همه گذرنامه جدا داریم ولی اعتبار گذرنامه پسرم فقط سه ماه است ایا مشکل ساز میشود
ممنون
پاسخ:
قطعا مشکل ساز است . اگر یکروز کمتر از 150 روز باشد برشان میگردانند

با سلام
اگه ممکن است ارزانترین هتل رو هم در وان بگید
بی نهایت متشکرم
پاسخ:
سلام
من واقعا نمیدونم ارزرونترینش کدومه چون معمولا در سفر هام کیفیت رو فدای ارزونی نکردم . اما معمولا رانندگان ون که مسافران را از مرز به وان می برند مکانهای اقامتی با شبی 30 لیره و کمتر هم به مسافران پیشنهاد میدهند
با سلام و ممنون از سایت خیلی خوبتون
میخواستم ببینم زودترین موقعی که امکان عبور از مرز رازی هست چه ساعتیه؟
مثلا آیا امکان دارد صبح ساعت 7 یا 8 خودمون از مرز بگذریم؟
پاسخ:
سلام
خیر
مرز ساعت 9 باز میشه
با عرض سلام و تشکر فراوان برای راهنماییهای با ارزشتان
ایا روزهای شنبه حدود ساعت 10 مرز رازی شلوغ است؟ تعطیلی موزه ها، مکان‌های دیدنی و مغازه‌ها روز جمعه است یا شنبه و یکشنبه؟
خیلی ممنون از توجه شما
پاسخ:
سلام
خلوت ترین ساعت مرز رازی حدود ظهر است .
مکانهای دیدنی تعطیلی ندارند
سلام
ما قصد داریم از مرز رازی به وان بریم، میخواستم بدونم از اونجا چقدر بار میتونیم بیاریم؟
پاسخ:
نفری به اندازه 300 دلار
در مورد قیمت کالای پوشاگی اطلاعات ندارید کفش و پیراهن های زنانه و مردانه کفش و کیف و غیره ایا حراجی توی این فصل وجودداره؟؟؟
پاسخ:
قیمتهایی که شما پرسیده اید لیستی بلند و بالا است . اما کلا نسبت به ایران ارزانتر است
سلام اقا رضا ا زرشت با ماشین میخام برم وان احتمالا 25 فروردین ایا در این روزها هتل ها و فروشگاهها تقریبا نسبت به ایام عید خلوت تره یا نه مثلا میتونید قیمتی از پوشاک رو بگید هتل فواد اینروزها بدون رزرو میشه جا پیدا کرد تلفن هتل فواد رو میتونید برام ارسال کنید اینروزها لیر قیمتش چنده ممنون از سایت خوبتون به من خیلی اطلاعات مفید و ارزنده ای داد. در ضمن اینقدر با حوصله غلط های املایی کاربران میگیرید خوبه
پاسخ:
سلام
در حال حاضر وان خلوته . نیازی به رزرو هتل نیست و با مراجعه حضوری به راحتی میتونین هتل بگیرین . الان با احتساب دلار 3300 تومانی حدودا لیره در وان براتون 1280 تومان در میاد
سلام با تشکر از سایت خوبتون
من یه زمانی یه قطعه ساخته بودم که یه شرکت کاندایی تهدید کرده بود که چون شما قطعه ای که ساختید ماهم می ساختیم قبلا، شما رو به دادگاه آمریکا معرفی کرده ایم. فقط یه ایمیل ازشون دریافت کردم و اصلا محلی بهش نذاشتم و چون ادعاشون چرند بود اصلا بهشون جواب ندادم. حالا میخواستم بدونم اگه من بخوام از مرز عبور کنم امکان داره که برام مشکلی پیش پیش بیاد. چون دارم با خانمم برم و ایشونم از این قضیه خبری نداره و نمیخوام نگرانش کنم.
اون قضیه هم واسه چند سال پیش بود و دیگه هم ازشون خبری نشده.
ممنون میشم راهنماییم کنید.
پاسخ:
سلام
در مرز فقط دوتا مشکل برای افراد ممکنه پیش بیاد :

1 - مشکل مالی در کشور مبدا داشته باشن
2 - سابقه ی تروریستی داشته باشند

بغیر از این موارد کسی جلوی شما را در مرز نخواهد گرفت . با خیال راحت سفر کنید
سلام و عرض تبریک سال نو امیدوارم که سال خوب همراه با سلامتی برای شما و خانواده محترم پیش رو باشه.
استاد قسمت نشد ما تعطیلات عید بریم شهر وان ولی خوشبختانه رفتیم ایروان (ارمنستان) و جای همه دوستان خالی. خیلی خیلی خوش گذشت...
راستش مشوق اصلی من برای سفر زمینی هم راهنمایی های شما بود که سفر زمینی خارجی رو برام ملموس تر کردید و ما تن به این سفر دادیم.
با ماشین شخصی تا مرز نوردوز رفتیم و از اونجا با ماشین های ارمنی به ایروان رفتیم سفر بسیار بسیار خوبی بود. ما خرج سفر روی از زمانی که پامون رو گذاشتیم از خونه بیرون نوشتیم کوچکترین هزینه ها مثل عوارض جاده و خوراکی و ..... هتل رو هم از booking.com رزرو کردم و در مسیر تماس تلفنی با هتل گرفتم و از رزرو اتاق مطمئن شدم.
راستی ما هفت صبح شنبه اول فروردین مرز بودیم خیلی خلوت بود و کمتر از یک ساعت و بدون درد سر خیلی راحت از مرز رد شدیم.
اگر دوست داشتید و قابل تونستید یه سفرنامه مختصر و مفید برای جنابعالی و خواننده های عزیز وبلاگ آماده کنم بفرستم. چندتا نکته مهم توی سفر بدست آوردیم که برای خودم تجربه خوبی بود.
از زحمات شما دوست عزیز هم ممنونم ...
پاسخ:
سلام
بسیار ایده خوبیست . اگر چند تا عکس هم باشه که عالیه
واقعت تعجب کردم از اینکه اینقدر با حوصله به سوالات متعدد و حتی تکراری دوستان جواب دادین.جا داره یه تشکر درست و حسابی از شما بکنم.دمتون جدا گرم.منم مدتی هست که ساکن ارومیه هستم.خیلی درباره نحوه ی رفتن به وان کنجکاو بودم که خوشبختانه جواب بیشتر سوالاتی که داشتمو در عرض کمتر از یک ساعت پیدا کردم.بازم ممنون....
پاسخ:
از حسن توجه شما متشکرم
۲۴ اسفند ۹۳ ، ۱۵:۳۲ مهدی سمیعی
سلام و وقت بخیر
اول تشکر میکنم از وبلاگ خوبتون و خسته نباشید میگم که انقدر وقت می گذارید و جواب بازکننده ها رو میدید.
ما یک ماه پیش جاتون خالی استانبول رفتیم و البته هوایی و خاطره خوبی از کشور ترکیه برامون باقی گذاشته که تصمیم گرفتیم که زمینی اگر خدا بخواد بریم شهر وان. . تاحالا از مرز زمینی خارج نشدم و اطلاعات ندارم ولی خدارو شکر یکی مثل شما رو داریم.
در ضمن یه جایی تو کامنت ها خوندم که قصد دارید که وبلاگو به وب سایت تبدیل کنید اگر بنده رو لایق دونستید به صورت رایگان (جبران یه کم از زحماتی که تو این وبلاگ برا هموطنها میکشید) براتون انجام میدم. وب سایت بنده هم tarhoidea.com

سوال دارم استاااااااااااد:
1- می خواستم بدونم معطلی مرز برای پیاده ها توی عید چجوریه؟ من صبرم زیاده ولی خانمم همرامه که صبوره ولی یهو دیدی که کم آورد!!! تجربیات شما چیه؟ ز همین مرز پیاده بریم یا مرز دیگه؟
2- برای پارک ماشین در تعطیلات عید پارکینگ توی مرز هست یا مثلا شهر خوی پارک کنیم؟
3- توی تعطیلات ماشین های طرف ترک هم تا شهر وان قیمت ها رو اضافه می کنن ؟
4- بریم اونجا توی عید هتل پیدا میکنیم یا نه؟
فکر کنم وبلاگو بیشتر بخونم مسیر تهران تا مرز رازی رو هم گفته باشید .....
راستش چندتا سوال دیگه هم دارم که رفتمون به جواب های شما بستگی داره اگر خدا خواست در چند روز دیگه خواستیم راهی بشیم ازتون میپرسم... البته اگر شب عیدی وقت داشتید بجوابییید.
پاسخ:
سلام
من در مورد تبدیل سایت به وبلاگ حتما به کک شما نیاز خواهم داشت . البته منظورم فقط نمایش همین وبلاگ با استفاده از DNS نیست. احتمالا یک سایت ساده با ورد پرس که آپدیت کردنش زیاد مشکل نباشه.
1 - در مورد مرز ها در هر حالت عید شلوغ است و باید آمادگی معطلی دو سه ساعته را داشته باشید (حداقل)
2 - پارکینگ در مرز هست اما در مرز رازی این پارکینگ خاکی و روباز هست
3 - نه دوست عزیز . معمولا در ترکیه قیمتها ثابت است . مگر اینکه این دوستان بدلیل قرابت با ماها چنین عادتی کسب کنند . در کل گران شدن اجناس در زمانی که مشتری زیاد باشد در ترکیه مثل ایران مشاهده نمی شود .
4 - هتل پیدا می کنید اما هتلهای مرکز شهر معمولا پر هستند و به مشکل بر خواهید خورد . ترجیحا رزرو بفرمائید . چون هتلهای دور از مرکز شهر معمولا زمان و هزینه  ی شما را هدر خواهند داد
5 - از تهران مستقیم تشریف بیاورید تبریز و بعد از آن صوفیان - مرند - خوی - رازی
میتونین برین از مرز بازرگان که کمی منظم تره خارج بشین و بیشتر مسیر رو تو خاک ترکیه (از بازرگان تا وان) طی کنید
سلام و خسته نباشید
4 نفریم و اردیبهشت 94 قصد مسافرت به ترکیه برای اولین بار را داریم
با ماشین شخصی میخوایم بریم و تا NIGDE میخوایم بریم
یه مسافرت 10-15 روزه میخوایم داشته باشیم
1- هزینه های خودرو مالیات و عوارضو پلاک و بیمه و..(به طور کل ) چقدره؟ تو تهران میشه این هزینه هارو پرداخت کرد یا مثلا تو شهر خوی ؟
2-تا NIGDE حدودا چند کیلومتره و از کدوم مسیر بریم بهتره و توی کدوم شهرا استراحت کنیم؟
ممنون
پاسخ:
برای سفر به نیغده هم می شود از مسیر قاضیان تپه رفت و هم از مسیر کایسری
در مورد هزینه های خودرو هم توضیح کامل در وبلاگ هست . لطفا مطالعه بفرمائید
سلام اقا رضا ضمن تشکر از سایت خوبتان ما نوروز 94 عازم شهر وان هستیم حدود 5000دلار با خود میبریم برای تفریح وکمی خرید به نظر شما مابقی دلار را با خودمون برگردونیم یا تبدیل به لیر کنیم که ضرمون کمتر بشه راستش اولین سفرمون به ترکیه اس ومن همراه دو دخترم هستم وخیلی استرس دارم لطفا کمی بنده را راهنمایی بفرمایید گه ایا اونجا برای خانومها امن هست ممنون از لطف جنابعالی
پاسخ:
سلام
5000 دلار واقعا زیاده برای سفر مگر اینکه قصد یکماه موندن داشته باشید یا یک خانواده ی 10 نفره برین
در مورد مابقی پول : باید در اون لحظه قیمت خرید دلار و لیره در ایران و نرخ تبدیل در ترکیه رو داشته باشید که بتونین محاسبه کنین و نمیشه در این مورد پیش بینی دقیق کرد. وان شهر بسیار امن و راحتی است . بخصوص اگر ترکی بلد باشید ابدا احساس غریبی نخواهید کرد
باسلام
تعطیلات عید عازم وان زمینی اذ مرز قطور هستیم .قبلا استانبول رفتیم .3یوکس سیگار یا قیمت عالی فروختیم .
میتونیم در وان هم سیگار بفروشیم. لطفا در این مورد راهنمای کنید.چون بجه کوجک دارم میترسم شلوغ باشه هتل گیر نیارم میتونم تلفنی رزرو کنم؟ زبونشونو عالی بلدم.شما چی صلاح میدونین؟
پاسخ:
سلام
فکر میکنم منظورتان از مرز قطور همان مرز رازی باشد چون مرزی به نام قطور نداریم
چون این شوال زیاد تکرار میشه و من تا بحال چنین کاری نکرده ام ، لطفا برای دوستان و من توضیح بدهید
چه نوع سیگاری برده اید؟
کجا فروخته اید؟
چند خریده اید و چند فروخته اید؟
با سلام مجدد.فرمودید برای وان پرواز مستقیم از ایران داره.ولی من هرچی در گوگل سرچ کردم نبود.لطفا بگین از کدوم شهر پرواز داره.متشکرم
پاسخ:
سلام
اتفاقا من با اولین سرچی که کردم کلی در این مورد نتیجه داد . نوشتم "پرواز وان"

اینم یک نمونه از نتایج جستجو
http://www.ataland.com

سلام و خسته نباشید.در مرز رازی ایام نوروز صف ماشینها چقده ؟و چقدر زمان میبره تا رد بشیم.آخه بچه کوچیک داریم.جیغ ما در میاد چه برسه به اونها !!!!!!!!!!!!!!!در ضمن از ایران پرواز مستقیم برای وان داره ؟قیمت بلیطش چنده ؟متشکرم
پاسخ:
سلام
در مورد بلیط وان بله پرواز مستقیم هست قیمتشو دقیقا نمیدونم
اما در مورد صف ماشینها واقعا نمیشه تخمین زد. روزی بوده که من ظهر رسیدم و چون اینقدر ماشین بود که دیدم نوبت بهم نمیرسه برگشتم ولی فردای اون روز همون ساعت رفتم و حتی یدونه ماشینهم تو صف نبوده . البته اگر حدود ظهر به مرز برسید نسبت به بقیه ساعات خلوت تره . در کل معطلی دو سه ساعته رو در مرز در نظر داشته باشید
با سلام ...آقا رضا ، من نمیدونم امروز ظهر سوالمو تو کدوم قسمت ( پست ) نوشتم که جوابمو اونجا پیدا کنم.تورو خدا را راهنمایی کنین.ممنون
پاسخ:
سلام
تو پست "سفر به ایغدیر" نوشته بودین دئوست عزیز که پاسخ داده شده
در ایام نوروز چه ساعتی مراجعه کنیم که کمتر ترافیک گیر کنیم.
پاسخ:
در ایام نوروز تمام ساعات شلوغه اما حدود ظهر نسبت به بقیه ساعات خلوت تر هست
۱۷ بهمن ۹۳ ، ۲۱:۰۱ آروین تقی زاده
سلام من 3 ماه پیش از مرز بازرگان خارج شدم تو سمت ترکیه ماشین رو سه ماهه بیمه کردم. الان بیمه تموم شده . میخواستم ببینم تو مرز کاپیکوی هم این امکان هست یا باید تو شهر خودم اقدام به بیمه کنم.
پاسخ:
سلام
در مرز رازی شعبه ای برای بیمه هست اما اطمینانی بهش نیست . اگر از قبل بیمه تهیه کنید راحت تر هستید
۰۹ بهمن ۹۳ ، ۰۱:۳۱ نیما گیلکی
با تشکر از راهنمایی های ارزنده شما در مورد بیمه میخواستم بپرسم در جایی شما نوشتین که بیمه اکسای از شعبه مرکزی بیمه ایران بگیریم ولی بعد نوشتین موقع خروج از مرز پس از ثبت مهر خروج و دریافت بیمه ترک .ممکنه بیشتر توضیح بدین که بیمه رو از بیمه ایران بگیریم کفایت میکنه یا نه؟




پاسخ:
بیمه ایران رو میتونین از نمایندگیهای بیمه ها در شعب مرکزی استانها تهیه کنید و قیمت 15 روزه اش 75 هزار تومان (بود)
اگر از مرز بازرگان رد شوید پس از ورود به ترکیه و قبل از خروج ماشین از طریق نمایندگی بیمه ترکیه میتونین تهیه کنید که قیمتش الان برای سه ماه 65 لیره هست. همین بیمه رو در شهر های مرزی ایران خودمون اگر تهیه کنید حدودا 110 هزار تومان باید بپردازید
چ ماشین هایی اجازه دارن؟
پاسخ:
همه ماشینها
سلام من مشکل ورود به ترکیه داشتم و نمیدونستم ماه پیش با پسرم که 2 ساله هست به استانبول امدم و اجازه ورود نداشتم ولی پسرم مهر ورود خورد ولی چون با من بود مهر کنسل ورود زدن تو پاسپورتش میخواستم بدونم برا پسرم مشکلی به وجود میاد اگه دوباره بره یا نه؟
ممنون میشم
پاسخ:
سلام
نه برای ایشون مشکلی پیش نمیاد
شما هم اگه مشکلتون سیاسی یا امنیتی نباشه به احتمال قوی تشابه اسمی بوده که قابل حله
راستش من سوالم متفاوت هست ما داریم یه تیم تشکیل میدیم که با موتور سیکلت مسافرت کنیم در این زمینه ممنون میشوم مراحل کاپتوژ موتور اگر اطلاع دارید توضیح بدید یا اصلا" اجازه میدن موتور از مرز رد بشه یانه ممنون یا اگر اجازه میدن چه جور موتورهایی اجازه تردد دارند
پاسخ:
سلام
در مورد کاپوتاژ موتور سیکلت اطلاعاتی ندارم . میتونین از نمایندگیهای کانون جهانگردی (اکثر آژانسهای مسافرتی) و یا گمرک ( در تهران جاده قدیم کرج (ایرتاکسی) و در تبریز - میدان راه آهن) کسب اطلاع بفرمائید
با سلام و خسته نباشید.
خیلی خیلی ممنون از راهنماییتون.
ما 12 آبان از طریق زمینی به وان میخواهیم برویم اما پاسپورتمان 5.5 ماه اعتبار دارد. آیا مشکلی به وجود می آید؟ خواهش میکنم دقیق راهنمایی کنید.چون در صورت مشکل سفرمان را کنسل میکنیم
پاسخ:
سلام
مشکلی نیست . میتوانید مسافرت کنید . پاسپورت های زیر سه ماه اعتبار معمولا موقع مسافرت مشکل ساز هستند . اما پنج ماه و نیم اعتبار هیچ مشکلی ندارد.
خسته نباشید.تشکر از راهنماییتون.
چطوری از اینترنت همراه در ترکیه میتونیم استفاده کنیم؟
آیا باید از ترکیه سیم کارت بگیریم؟
پاسخ:
اگر رومینگ رو فعال کرده باشید از GPRS میتونید استفاده کنید . در هتلها هم میتونین از وای فای مجانی استفاده کنید

باز هم ممنون از سایت خوبتون


لازم هست که اصل برگ سبز خودرو و برگه کمپانی و سند محضری ماشین هم همراهمون باشه ؟

پاسخ:
سلام
برای گرفتن کاپوتاژ برگ سبز خودرو لازم هست اما برای خروج از مرز برگ سبز و سند لازم نیست . فقط کاپوتاژ و کارت ماشین کافیه
با سلام از راهنمایی هاتون واقعا متشکرم .فقط سوال اینکه رفتن از خوی از ترمینال راحتتره یا با ماشینهای دم مرز
پاسخ:
اگر مجردی سفر می کنید یا با خانواده هستید اما بچه همراهتان نیست ماشینهای دم مرز . اگر بغیر از این باشد یکسره بروید راحت تر سفر می کنید. مرز رازی هر چند نزدیکترین نکته به وان است اما زیاد متمدن نیست !
با سلام و تشکر ویژه ، اگه ساعت 9 صبح دم مرز باشیم چقدر طول میکشه با ماشین خودمون رد بشیم یعنی صف ماشینها زیاده یا کم (همین 23 شهریور) مرسی 
پاسخ:
اگه بیمه تون آماده باشه و عوارض خروج رو قبلا واریز کرده باشید و روز تعطیل نباشه کمتر از دو ساعت طول خواهد کشید
با سلام. واقعا سایتتون حرف نداره
یه سوال ، برای خروج از مرز ترکیه هم باید عوارض پرداخت کرد؟ اگه آره، هزینش چقدره؟
خیلی ممنون از راهنماییتون.
پاسخ:
سلام
برای برگشت نیازی به پرداخت وجه نیست و شما فقط موقع خروج از کشور عوارض می پردازید
رضا جان یک سوال:  فرایند برگشتن از ترکیه با ماشین شخصی در مرز چطور هست و چقدر طول میکشه؟ حدس میزنم باید ساده تر و سریعتر باشه؛ درسته؟ یا اینکه برعکس همون کارهای رفتن دوباره از اونطرف انجام میشه و همونقدر طول میکشه؟ ممنون از وقتی که میذاری و کمک میکنی.
پاسخ:
سلام
موقع برگشت در طرف ترکیه کلا کار شما 5 دقیقه طول خواهد کشید . اما در طرف ایرانی جنسهاتون ارزیابی میشه و حدود نیم ساعتی کار دارید

در کل روال برگشت ساده تر از رفت هست

با سلام و تشکر فراوان از راهنمایی های بسیار ارزنده تون

من دو تا سئوال در مورد تلفن همراه داشتم، اول اینکه همراه اول به صرفه هست با خودمون ببریم یا ایرانسل؟ و دوم اینکه چه طوری پیامهای تبلیغاتی رو قطع کنیم؟

با تشکر مجدد

پاسخ:
سلام

بطور قطع تلفن همراه اول بصرفه تر از ایرانسل هست

در مورد قطع پیامک های تبلیغاتی هم تو سایتهای هر اپراتور راهنمایی ویژه همون اپراتور هست

ولی نظر شخصی منو بخواین تو این مدت مسافرت خودتونو از شر تلفن همراه خلاص کنید و خاموشش کنید و از مسافرتتون لذت ببرید

سلام

ممنون از اطلاعاتتون

برای ماشین دارها که این سایت حرف نداره

اما میشه لطفا بگین پیاده ها از ورود به مرز دقیقا چه باید بکنند؟

پاسخ:
سلام
اگر دقیق مطالعه بفرمائید در مورد پیاده ها هم مطلب هست . پیاده ها فقط عوارض خروج رو میریزین و از مرز بلافاصله رد میشین و اونور سوار ون میشین و با 20 لیر میرین وان . در کل زمان رد شدن از مرز بدون ماشین کمتر از 5 دقیقه هست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">