راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

جاده مرز رازی تا وان - شهرهای بین راه

جمعه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۴۶ ق.ظ

سلام

نزدیک ترین راه رسیدن به وان از طریق مرز رازی هست. در حال حاضر اتوبوس ها نمی توانند از این مرز عبور کنند و اکثرا از طریق مرز بازرگان یا مرز سرو وارد ترکیه می شوند که مسیر خیلی طولانی تر می شود. البته یکی از دلایلش هم این است که مرز رازی از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر فعالیت دارد و با توجه به اینکه ساعت ترکیه یک و نیم ساعت عقب است شما باید با احتساب امور گمرکی در طرف ترکیه ، ساعت 4 دم مرز باشید و برای اینکار باید حداقل ساعت 2 از وان خارج شوید که عملا یک نصف روز را از دست می دهید.

در ادامه مطالب پست های قبلی......

باز هم تاکید میکنم ، بعد از خروج از مرز نیز با سیل افرادی مواجه خواهید شد که از شما درخواست بردن جنس یا همراهی تا وان را دارند . توصیه ی اکیدم این است که به هیچ عنوان نه جنسی قبول کنید و نه کسی را سوار کنید . حتی اگر ماشینتان خالی باشد.


مسیر مرز تا وان جاده ای است بطول 90 کیلومتر که در 5 -6 کیلومتر اول چنان تو ذوقتان می زند که از آوردن ماشین پشیمان شوید . آسفالتی بسیار بد که کف جاده انگار با قلوه سنگ فرش شده است . نگران نباشید . فقط اول مسیر اینطور است . یکی از سرگرمی رانندگان کرایه ترکیه (دولموش) ها این است که با سرعت در این جاده از کنار سواری ها رد شده و سنگ ها را به ماشین وی بپاشند و تفریح کنند . یکبار که من همراه 3 جوان قلچماق بودم یکی از اینها را در بین راه گرفتیم و حسابی از خجالتش درآمدیم و دوستان باد هر چهار چرخ و زاپاسش را هم خالی کردند. البته بسیار تهدیدمان کرد که شماره ما را به پلیس خواهد داد ولی چون از رانندگیش فیلم گرفته بودیم جرات چنین کاری را نداشت !


بعد از 5-6 کیلومتر ، وضع اسفالت جاده بهتر می شود . میتوانید یک آهنگ ملایم ترکیه را از موج اف -ام رادیو بگیرید و از مسافرت لذت ببرید ! اولین آبادی که خواهید دید شهر کوچکی به اسم "سارای" است . البته جاده از کنار این شهر رد می شود و شما وارد آن نمی شوید که البته چندان لطفی هم ندارد . یک شهر بسیار کوچک که دیدن دانش آموزان دختر با لباس فرم مدرسه برای اولین بار بیادتان می آورد که در خاک ایران نیستید !


از این به بعد جاده باز هم بهتر می شود . تقریبا اتوبان !  سرعت مجاز در جاده های معمولی ترکیه 99 کیلومتر بر ساعت است و اگر سرعت شما به 100 برسد جریمه می شوید . البته در مسیر مرز رازی تا وان من تا بحال پلیس ندیده ام ولی توصیه میکنم در جاده های دو طرفه بیشتر از 90 و در اتوبانها بیشتر از 110 سرعت نگیرید . جریمه های ترکیه بسیار سنگین است و علاوه بر قبض ، جریمه شما در برگ کاپوتاژ هم نوشته می شود و تا زمانی که آن را پرداخت نکنید نمی توانید از مرز خارج شوید بنابراین سعی کنید قوانین را کمی بیشتر از اینجا رعایت کنید . بستن کمر بند ایمنی را بخصوص برای سرنشینان جلو توصیه میکنم . هر چند که ما طبق عادت ایران در شهر وان هم کمر بند می بندیم ولی در شهر وان ، افرادی که از کمربند ایمنی در داخل شهر استفاده می کنند بسیار انگشت شمار است !


شهر دوم "اوزالپ" نام دارد که مشخصاتش تقریبا مثل شهر "سارای" است. داخل این شهر نیز چنگی به دل نمی زند . از همان مسیر کمر بندی به مسیرتان ادامه دهید . در طول راه به یک دو راهی نیز می رسید که اگر قصد رفتن به شمال شرق ترکیه مانند آغری - ایغدیر- دوبایزید و بندر طرابزون را داشته باشید باید از آنجا تغیر مسیر دهید.


قبل از ورود به شهر وان ، با دریاچه ای بسیار بزرگ و زلال روبرو می شوید . شاید در مورد دریاچه  وان زیاد شنیده باشید اما این دریاچه ، دریاچه ی وان نیست . اگر در نقشه نگاه کنید کوچکتر از دریاچه وان و نامش "ایلک گولی" است. لفظ "گول" در ترکی بمعنای استخر و دریاچه است اما معمولا فارسی زبانها نمیتوانند "گ" را مثل ترکها و آذریها تلفظ کنند . ترکها به دریاچه وان نیز "وان گولی" میگویند.


شاید برایتان جالب باشد که بدانید بر طبق یک خط هوایی فرضی ، دریاچه ی وان و دریاچه ارومیه با همدیگر حدود 100 کیلومتر اختلاف دارند اما کسانی که بعد از خشک شدن ، دریاچه ی ارومیه را دیده اند ، معمولا با دیدن دریاچه ی وان بسیار تعجب می کنند. شایعاتی هم در جریان است که ترکها ابر ها را بارور کرده و بر روی دریاچه ی وان آب ابر ها را خالی کرده و تفاله اش ! را برای ما می فرستند . الله اعلم !

وان ترکیه


پس از رد کردن "ایلک گولی" به وان خواهید رسید . اگر در حین خواندن مطالب نیاز به راهنمایی در مورد خاصی هست بفرمائید .


توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .

نظرات  (۲۰۱)

سلام خسته نباشید ممنون از اطلاعات عالیتون
میخواستم ببینم میشه از وان لباس آورد برای فروش؟منطورم به صورت جینی هست
پاسخ:
سلام
خیر - لباس بصورت جینی مشمول طبقه بندی تجاری هست و کالای مسافری محسوب نمی شود و ممانعت میکنند
سلام برای رفتن از تهران به وان هزینه چطوره چجوری میتونیم بریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام

بخش هزینه های سفر را در سایت سفر به ترکیه مطالعه بفرمایید


http://www.turktravel.ir
با سلام
ما از تهران میخواهیم بریم وان چه راهی بهتره؟؟؟
از لحاظ امنیت راه تا وان کدوم راه بهتره؟؟؟
اگر میخواهیم با ماشین برویم وان باید گواهینامه ی بین المللی داشته باشیم؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
لطفا سایت به آدرس زیر را مطالعه بفرمایید
Turktravel.ir
با سلام و تشکر از راهنماییهای خوبتون،ببخشید ایا امکان رزرو هتل در وان از ایران بدون کارت اعتباری هست؟هتل هیلتون در وان ایا خیلی از مرکز شهر فاصله داره؟
پاسخ:
سلام - میتوانید از طریق آژانسهای مسافرتی که با هتلها قرارداد دارند رزرو بفرمایید
ببخشید میشه بدون پایان خدمت رفت از مرز رد شد
پاسخ:
اگر پاسپورت داشته باشید بله می توانید
۲۰ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۳۶ خبازی مقدم
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
باتشکر از دوست عزیزی که این سایت ارزشمند را راه اندازی کرده اند
******* **** ****** *** ** *** **** *** ***** ** **** ***** ** ******* *** ** ** ******* ** ******* ******** ***** ******* ** **** ****** ** ** ******* ***** ***** ** ** ***** *** ** *** **** ****** *** ****** ******* ** ******* *** *** ***** **** ** ** ******* *** ******* **** **** ** ***** **** **** **** ** **** **** **** *** ***** ****** ******* *** **** **** ****** *** **** ***** ***** ****** ** **** ***** ** **** *** *** ******* *** **** **** ** **** ** **** ***** ** ***** ** *** ****** ** *** *** ***** ***** **** **** *** *** *** ******** *** **** ***** ** ** *** ***** ***** ***** ******* ***** ******** ** ***** ***** **** *** ** *** *********** ** **** **** **** **** ******* ** ***** **** ***** *** **** ****** ******** *** **** ***** *****
***** **** **** **** *** *** ******* **** ******************* *** ******** ******
پاسخ:
سلام
من هم از شما تشکر میکنم دوست عزیز
اما داستان تبلیغات در سایت متفاوت است
چنانچه قصد تبلیغ دارید در کانال تلگرام با ادمین تماس بگیرید لطفا
بنده به علت کارهای شخصی زیاد به وان ترکیه رفت امد میکنم بدون تعصب وجدانا مرز رازی خوی بهترین وامن ترین مسیر ونزدیکترین مسیر میباشد درضمن دراین مسیر سر سبز بزرگترین پل ریلی خاور میانه را هم از نزدیک میبینید با شروع کار مرز رازی مرز سرو از اهمیت افتاده وبیشتر شایعات در مورد مرز رازی از طرف دوستان اهل ارومیه میباشد
سلام.خسته نباشید. از دوبیازیت تا آنکارا با اتوبوس چند ساعت طول میکشه؟
پاسخ:
حدودا 18 ساعت
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام و تبریک سال نو
یرای اطلاع دوستان گرامی که عازم سفر زمینی ترکیه هستند :
بنده به همراه خانواده روز 27 اسفند ساعت 11 ظهر از مرز بازرگان رد شدیم. بجز ما فقط یک خانواده دیگر هم حضور داشتن. یعنی مرز خالی از مسافر ورودی و خروجی بود..در عرض 5 دقیقه از مرز رد شدیم. سوار ماشینهای ون شده به دوبایزید و از آنجا با اتوبوس به شهر ارزروم رفتیم. ایرانی های کمتری در ارزروم بودند. به علت بارندگی از سفر به ترابزون منصرف شدیم. 3فروردین دوباره مرز خلوت و خالی از مسافر بود. هم ورود هم خروج .ارزیاب هم به وسایل زیادمون اصلا گیر نداد. . ما کوچکترین نا امنی ندیدیم. هوا سرد بود. برف میومد.همه جا امن و امان و ارزانی و وفور نعمت بود. جای همگی خالی
با تشکر از جناب ***** ضربی و راهنما ییهای ارزنده ایشان
سلام اقای ضربی با ماشین شخصی اگر ماشین باربند داشته باشد ایا میشه از مرز رد شد در ضمن پلیس ترکیه تو جاده با بار روی بار بند ایرای نمیگیره با تشکر
پاسخ:
سلام
خیر مشکلی نیست
سلام خسته نباشید من دارم میرم به سمت خوی از اونجا به مرز رازی میخواستم بدونم مشکلی پیش نمیاد ؟ روز جمعه باز مرز؟
پاسخ:
سلام
مرز همیشه باز است (البته در ساعات کاری مرز)
سلام خسته نباشید آیا الان مرز بازرگان ناامنه رفتن خطرناکه؟
پاسخ:
سلام
خیر مرز بازرگان امن است و مشکلی ندارد
سلام خسته نباشید ما با ماشین میخوایم بریم مرز از اونجا بریم سمت سیواس کدوم مرز بهتره؟ و آیا از مرز همیشه اتوبوس وجود داره؟ قیمتشم بگید ممنون میشم؟
پاسخ:
سلام
برای رفتن به سیواس باید از مرز بازرگان بروید و خودتان را به آغری برسانید . از آنجا با کرایه 60 لیر اتوبوس هست برای سیواس
سلام جناب ضرابی
به تمید خدا 5 شنبه94/12/20 ساعت 3 از تهران حرکت میکنم به سمت مرز رازی جسارتا سوال شاید تکراری باشه بایستی ببخشی میشه بدونم الان واسه خرید چطوره ؟؟؟؟؟؟؟؟
در حال حاضر امنیت برقراره و اوکی همه چی ؟
بعدشم که کدوم جاده نزدیکتره که بیام ؟تبریز.صوفیان.مرند.خوی؟؟؟؟؟؟؟یا شهرای دیگه ؟
پاسخ:
سلام
در حال حاضر شرایط برای خرید مناسب است و مسیری که ذکر کرده اید کوتاهترین مسیر است
در مورد امنیت لینک زیر را مطالعه بفرمائید

http://turktravel.ir/?p=955


برای اطلاع از آخرین وضعیت سفر زمینی به ترکیه با کانال تلگرام همراه شوید
سلام .
عذر خواهی میکنم . در ایام عید نوروز جاده های منتهی به وان از مرزهای ایران امنیت لازم رو از نظر پ ک ک داره ؟ و مشکلی پیش نمیاد؟ کدوم مرز بهتره واسه رفتن.
پاسخ:
سلام
لطفا مطالعه بفرمائید

http://turktravel.ir/?p=955

سلام، بلیط هواپیما از وان به انتالیا چقدره؟
پاسخ:
برای همین امروز 260 لیره - بسته به زمان خرید بلیط فرق میکنه
سلام
چندتا سوال داشتم از خدمتتون .
1. بهمن ماه برای سفر به شهر وان مناسب هست؟
2. ایا امکان خرید لباس بصورت جین و اوردن به ایران برای فروش هست؟
3. گمرگ ترکیه یا ایران تا چه مقدار یا وزن مجاز برای هر نفر در نظر گرفته اند؟
ممنون میشم راهنمایی کنین . مرسی
پاسخ:
سلام
1- بله
2 - خیر
3 - هر نفر حداکثر 300 دلار
سلام ممنون از راهنماییاتون خواستم بپرسم بنظرتون میشه از مرز رازی یا مرزبازرگان قاچاقی رفت اونور چون من گذرنامه ندارم و بنا بدلایلی حتما باید برم .واینکه اصن بین راه با کسایی مواجه شدید ک قاچاقی باشن یا بهتون پیشنهاد داده باشن
ممنوم میشم جواب بدید
پاسخ:
سلام
دوست عزیز کسی از مرز قاچاقی نمیره - اصلا مرز برای عبور و مرور قانونی هست و اونایی که قاچاقی آدم میبرن از طریق کوهها و راههای مال رو میبرند . بنده در این مورد کمیکی از دستم ساخته نیست و توصیه میکنم شما هم چنین کاری نکنید. شاید مرزبانان ایران دلشان بسوزد و به دستگیری رضایت دهند اما مرزبانی ترکیه کوچکترین تردیدی در مورد شلیک بخود راه نخواهد داد .
با سلام خدمت شما میخواستم بدونم از شیراز پرواز مستقیم به وان دارد؟ و اگر نیست از تهران چی؟
پاسخ:
سلام
از ایران پرواز مستقیم به وان وجود ندارد
سلام آقای ضربی، یه سوالی ازتون داشتم. از مرز رازی یا قطور میشه با کارت عابر بانک پول تهیه کرد؟
پاسخ:
سلام
تا اونجایی که من میدونم خیر
سلام. اگه امکان داره بفرمایید 1-از مرز رازی یا بازرگان چطور زمینی می توانم به ازمیر سفر کنم؟2- آیا هواپیما از وان به ازمیر هست و اگر هست قیمتش با صرفه است؟3- قبل از ازمیر شهر نزدیکتری به ما وجود داره که صنعتی باشه؟خیلی ممنونم
پاسخ:
سلام
1 - با اتوبوس بلیط 97 لیره
2 - بلیط هواپیما 290 لیره
سلام خوب هستین ممنون از راهنمایی های دقیقتون اتوبوس های وان به تبریز یا خوی ساعت چند از وان حرکت میکنن وکرایه چنده ممنون
پاسخ:
سلام
از وان به خوی سواری یا دولموش هست که ساعت حرکتشون بستگی به زمان پر شدن ماشین و تکمیل مسافرا داره معمولا باید یکی دو ساعت قبل از حرکت اقدام کنید
سلام خسته نباشید ساعت حرکت ماشین های دولموش از خوی به وان رو می خواستم
مرسی
پاسخ:
سلام
برای استفاده از این ماشینها باید صبح زود (قبل از 8) ترمینال خوی باشید
سلام. می خواستم بپرسم الان یعنی آذر ماه 94 مرز رازی برای رسیدن به وان (و فرودگاه آن) باز هست یا خیر؟ اگر بازه آیا امنیت برقراره؟
پاسخ:
سلام
پاسخ هر دو سوالتون مثبته
سلام
خسته نباشید ماشین های ترکیه سرویس از خوی به وان دارن کرایه چند میگیرن یا بعد از مرز همیشه ماشین های دولموش چند کرایه میگیرن مرسی از راهنمایی های کاملتون
پاسخ:
سلام
آخرین اطلاعی که از ماشینهای خوی به وان داشتم کرایه شون 50 هزار تومان بود . از مرز رازی تا وان هم کرایه ها 22 لیره  هست
۰۷ آبان ۹۴ ، ۰۰:۰۹ شهریار امیدی
اگر ازارومیه بخواهید بری وان از چه جاهای باید رد شوی منظورم اون مسیرهای هست که سرراهت قرار دارن تا وان .تشکر
پاسخ:
اگر از ارومیه و از طریق مرز سرو به وان بروید تنها شهر نسبتا مهمی که سر راهتان قرار دارد یوکسک آوا در ترکیه است. در مورد مرز سرو مطالب تکمیلی را میتوانید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس Turktravel.IR مطالعه بفرمائید
سلام آقا رضا شبتون بخیر
1-بین google map و نقشه راههای ترکیه که در سایت گذاشته اید کدام یک دقیق تر است؟
2- دو راهی که فرموده بودید در نقشه نبود میشه بفرمایید از کجای جاده منشعب میشه و به کدام قسمت جاده وان -دوبایزید می خوره؟ نرسیده به ایلک گولیه یا بعد از آنه؟
پاسخ:
سلام
مطمئنا گوگل دقیق تره - این مسیر بعد از وان هست . یعنی باید شهر وان رو رد کنید (البته اگر از مرز رازی بروید)
سلام .. من چند تا سوال داشتم که خوشبختانه جوابهامو تو کامنت ها پیدا کردم..
فقط خواستم یه تشکر کنم ازتون و وبلاگ بسیار مفیدتون ..
خدا خیرتون بده ..
موفق باشید ..
سلام باتشکر از سایت مفیدتان می خواستم بپرسم مرز رازی برای وان الان امن است یاخیر ؟رزرو هتل توسط خودمان انجام شود بهتر است یا حتما" تور بگیریم؟
پاسخ:
سلام
مرز رازی بسته هست دوست عزیز
با درود واحترام حضور جنابعالی
1- آیا مرز سرو در مراسم عید قربان امنیت لازم را دارد؟
2- مرز سرو را بیشتر پیشنهاد می کنید یا مرز رازی؟
3- بهترین زمان عبور از مرز رازی (در روز عید قربان) با توجه به تجربه جنابعالی، چه زمانی خواهد بود؟
با سپاس از وقتی که گذاشتید.
پاسخ:
سلام
مرز رازی و سرو هر دو فعلا بسته هستند
اینجا را مطالعه بفرمائید
سلام من چند تا سوال دارم ممنون میشم جواب بدید
1-اگر از وان قصد سفر به شهرهای ساحلی ترکیه رو داشته باشیم مثل کوش اداسی .مارماریس و .... میشه همون روز که وارد وان شدیم بلیط تور تهیه کنیم برای همان روز یا نهایت 1 روز بعد یا باید از قبل رزرو کنیم
2. اگر باید رزرو کنیم از چه طریق
3. تورهای خود وان مانند تورهای ایران خدمات دارد یعنی همان آل و یو آل و درجه بندی هتل
4. وضعیت مرز رازی تا چند ماه آینده به نظر شما چطور است
با تشکر
پاسخ:
سلام
1 - تور که نه اما برای همان روز میتوانید بلیط هواپیما بخرید
2 - میتوانید اگر کارت اعتباری ویزا یا مستر دارید از طریق بوکینگ رزرو کنید
3 - در پکیج تور ها نوع هتل مخص شده و قیمت تور بر اساس آن مشخص می شود
4 - افتضاح ! حداقل تا موقع انتخابات در اول نوامبر
سلام دقیقا از ارومیه تا استانبول چند ساعت راهه؟
پاسخ:
سلام
از ارومیه تا مرز حدود 50 کیلومتر و از مرز سرو تا استانبول 1880 کیلومتر فاصله است
سلام اقای ضربی ایا مراکز خرید در ارزروم در یکجا جمع اند. لطف کنید نام خیابان را نام ببرید با تشکر
پاسخ:
سلام
بله - در ارزروم اکثر مراکز خرید در خیابان جمهوریت متمرکز هستند
سلام خسته نباشیدایا الان جاده مرز بازرگان تا وان امن هست
پاسخ:
سلام
خیر - جهت اطلاعات تکمیلی اینجا را مطالعه بفرمائید لطفا
ببخشید مرز رازی چه ساعاتی باز است
پاسخ:
در حال حاضر مرز رازی بدلیل نا امنی مسیر بسته است
اما برای اطلاعات کامل در مورد مرز رازی می توانید به اینجا مراجعه بفرمائید
سلام خسته نباشید ما روز چهارشنبه از وان به استانبول پرواز داریم سوالم اینه که مرز رازی باز است؟ ودیگر این که از مرز بازرگان تا وان چقدر راه است ؟ مرسی
پاسخ:
سلام
مرز رازی بسته است و از مرز بازرگان تا وان حدود 300 کیلومتر راه است
سلام ببخشید فاصله مرز رازی تا قاضی انتپ چند کیلومتره ؟ آیا جاده اش خوبه ؟
پاسخ:
سلام
780 کیلومتر - جاده اش خوبه اما فعلا امن نیست
ببخشین ها پس مرز رازی مال کجاست مال خوی نیست؟؟؟ مال وان ترکیه ست!؟؟؟!!
پاسخ:
چقدر به مغز فشار آوردی که همچین جوابی پیدا کنی سلمان خان؟

مرز رو با اسمش میشناسن نه با جایی که مال اونجاست ! پس در اینصورت در طرف ترکیه هم نباید می گفتن مرز کاپی کوی ، باید می گفتن مرز وان ، چون مال وانه دیگه !

طبق کشف جنابعالی مثلا در مرز باشماق باید دنبال شهری به اسم باشماق بگردیم . درسته ؟؟؟

حاضرم شرط ببندم که لیسانس هم داری !!!

از وان تا استانبول زمینی با اتوبوس چند کیلومتره و چند ساعت راهه؟
پاسخ:
1650 کیلومتر
22 ساعت
با سلام و عرض ادب
ما با خانواده برای ٢٤ مرداد پرواز داریم از وان به آنتالیا میخوایم از مرز رازی بریم وان وضعیت امنیت این مرز چطوره میشه رفت یا سفرمون رو کنسل کنیم اگه لطف کنید یه کم زودتر جواب بدین
با تشکر
پاسخ:
سلام
در حال حاضر توصیه شده که از سفر های غیر ضروری زمینی خودداری کنید . در آخرین پست وبلاگ در این مورد نوشته شده
سلام
آیا مرز خوی بازه؟؟؟
ممنون
پاسخ:
سلام
تا آنجائیکه من اطلاع دارم در کشور مرزی بنام مرز خوی نداریم
تشکر از توضیحاتتوناعلام کردن شرق ترکیه این روزا امن نیست و از سفر زمینی اجتناب کنید
شرق ترکیه شامل چه شهرهایی میشه؟
آیا مرز خوی هم و شهر وان هم شامل میشه؟
امنیت مرز خوی و مسیر جاده ای به سمت وان الان در چه وضعیتیه؟
مرز بازرگان تو کدوم شهر ماست و از دوغو بایزید به وان چند کیلومتره؟؟
به نظرتون من برای اول شهریور از مرز رازی برم مناسبه مشکلی پیش نمیاد؟؟
پاسخ:
سلام
1 - وان - ایغدیر - آغری - ارزروم - دوبایزید - سارای - اوزالپ - یوکسک آوا و .....
2 - بله
3 - نا امنه
4 - ماکو - بازرگان - 270 کیلومتر
5 - فعلا مشخص نیست
سلام ..ممنون از راهنمایی هاتون من به همراه خانواده از تبریز میخوایم بیرم استانبول...مخام ببیتم فاصله تبریز استانبول زمینی چند ساعت میشه....
پاسخ:
سلام
از تبریز تا مرز بازرگان 260 کیلومتر حدود 3 ساعت
از بازرگان تا استانبول حدود 1650 کیلومتر که اگر یکسره بروید 17 ساعت
سلام ما قصد سفر به وان رو داریم ولی از باز بودن مرز اطلاع نداریم به خاطر اتفاقاتی که در ترکیه افتاده است
۱۲ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۳۸ میلاد اذرمی
سلام من شماره اون اقایی که اردی داشت رو میخوام گم کردم نمیتئنم پیدا کنم میشه لطف کنین ممنون میشم
پاسخ:
کدوم آقا؟
کدوم آردی؟
کدوم شماره ؟
جریان چیه؟
سلام. ممنون از زحمات. لطفا راهنمایی فرمایید اگر بخواهیم از مرز سرو به وان برویم با توجه به مشکلات جنگی، امنیت راه چطوره و باید از کدوم شهرها عبور کنیم؟ چند ساعت راهه؟
پاسخ:
سلام
اینجا را بخوانید
با عرض سلام و خسته نباشید.
بنده قصد سفر به ازمیر رو دارم.
میخواستم اظلاعاتی در مورد قیمت بلیط هواپیما و تهیه بلیط از وان به ازمیر رو بدونم
پاسخ:
سلام
لطفا اینجا را ببینید
سلام

مرز از ساعت 9:30 تا 18:30 کار میکنه.
فقط یه سوال. میدونید ساعت حرکت اتوبوس ها از تبریز به خوی چند هست؟
همچنین قیمت بلیط اتوبوس از آنکارا به دوغو بایازید؟(سال پیش 80 لیر بود)

ممنون
پاسخ:
سلام
جمله اول که خبری هست
ساعت حرکت اتوبوس از تبریز به خوی رو نمیدونم
دومی رو هم همینطور . اما لیط اتوبوس از آغری به آنکارا 90 لیره هست
با عرض سلام و تشکر فراوان از اطلاعات مفیدتون.سه سوال داشتم
کدوم یکی از مسیرها برای رسیدن به خوی بهتره.....تبریز ..صوفیان..مرند..خوی. یا. تبریز.شبستر. سلماس ..خوی

پاسپورتمون 150 روز وقت داره و با توجه به این که برای سفر به اکثر کشورها 6 ماه اعتبار باید داشته باشه مشکلی پیش نمیاد؟

هتلی که همرده هتل فواد باشد از لحاظ قیمت پیشنهاد میکنید یا همون هتل فواد بهتره و اگر مناسبتر بخواهیم کدام هتل را پیشنهاد میکنید
پاسخ:
سلام
مسیر مرند نزدیکتره و مسیر شبستر خلوت تر
2 - در لحظه ی خروج از مرز به قصد ترکیه اگر 150 روز اعتبار داشته باشه کافیه
3 - هتل همرده فواد هتل یاقوت هست درست روبروی فواد
سلام فاصله وان تا الانیا چند کیلومته ممنونم
پاسخ:
سلام
حدودا 1500 کیلومتر
باعرض سلام وخسته نباشی خدمت شما من و خانواده ام برای تاریخ هشتم مرداد عازم وان هستیم به نظر شما با توجه به اوضاع جنگی که در مرزها شدت گرفته مشکلی برای خانواده ام ایجاد نمیکنه؟
پاسخ:
سلام
وان در حال حاضر امن است و تا زمانیکه مرز باز است میتوانید آسوده خاطر سفر کنید . اگر مشکل امنیتی برای مسافرین باشه مرز رو می بندن
۰۲ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۲۷ کمال گلاوی
ببخشید در سایت خبری خوی خوندم که ساعت کار مرز رازی 24 ساعته شده است .ایا حقیقت داره من الان در شهر وان هستم به ساعت ترکیه من ساعت چند دم مرز باشم خوبه باتوجه به اینکه من پنجشنبه میخوام بر گردم.ممنون و متشکر
پاسخ:
ایکاش زمان درج اون خبر رو هم میخوندین
اون خبر سه چهار سال پیش درج شد و همون موقع هم دروغ بود
مرز رازی از 9 تا17 فعال است
با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان و همشهریان عزیز.باید به عرض برسانم تنها راه خروج شهرستان خوی از بن بست و ایجاد اشتغال برای اهالی بومی و خوی قبل از احداث جاده ترانزیت ایجاد سالن برای توقف موقت مسافران-افزایش تعداد کارمندان شعبه بانک ملی مستقر در مرز-افزایش تعداد پرسنل نیروی انتظامی اداره گذرنامه برای تأئید گذرنامه مسافرین-آسفالت محوطه ورودی-و...که در شأن کشور عزیزمان ایران باشد تا هر مسافر ی که از این مرز وارد یا خارج می شود کاملأ رضایت داشته و به دیگر افراد و آشنایان خود ابراز نماید.در اینصورت تعداد افرادی که از مرز های دیگر تردد می نماییدکمتر شده و نام مرز رازی بیشتر در بین مسافرین به همدیگر پیشنهاد می شود.معطلی در مرز رازی یکی از مهم ترین مشکلات موجود می باشد.با تشکر از همه مسئو لین دلسوز منطقه اجرکم عند ا...
۳۱ تیر ۹۴ ، ۲۳:۲۵ کاوه کیوان
با سلام و خسته نباشید خدمت اقا رضای گل اول می خواستم تشکر کنم بابت راهنمایی شما و اطلاعات عالی شما.من به اتفاق خانواد در تعطیلات عید فطر به وان رفتیم از مرز رازی تو مرز دو سه ساعتی معطل شدیم ولی اما در کل راحت رسیدیم فقط مرز اذیت شدیم و من با اجازه اقای ضربی چندنکته میخواستم بگم ۱. از سایت بوکینگ دوستان رزرو نکنن طبق گفته اقا رضا حضوری بهتره مگر به گفته اقا رضا تو تعطیلات. نوروز ،من خودم رزرو کرده بودم ولی به دلایلی نگرفتم اون هتل مورد نظر را و در حد همان هتل را با قیمت خیلی پایین تر گرفتم.۲٬کرایه ون از خوی تا وان ۴۰ هزارتومان ،،۳، به نظره من مرز رازی خیلی خوبه ولی با برنامه ریزی باید رفت،۳،دوستان جزیره و کلیسای اکدامار را حتما برن جالبه۴مرز رازی از طرف ترکیه تا ساعت ۵ به وقت محلی کار میکنه و از طرف ایران تا ۶:۳۰،دراخر تشکر میکنم از اقای ضربی ۱ سوال هم داشتم میخواستم ببینم از شهر دوبایزید چند کیلومتر تا ترابزون راه هست وقیمت بلیط اتوبوس چنده و چه ساعتی از دوبایزید حرکت میکنه ، ببخشید اقا رضا من قبلا خونده بودم ولی الان هرچی گشتم نبود
پاسخ:
سلام
فاصله اش 570 کیلومتر و قیمت بلیط اتوبوس   65  لیر هست. ساعت هفت و نیم صبح و دوازده و نیم ظهر اتوبوس هست و مسیرش 8 ساعت طول میکشه
باعرض سلام وخسته نباشید خدمت آقای ضربی عزیز و همه خوانندگان وبلاگ
جناب آقای ضربی درابتدا بابت همه راهنماییها ومطالب زیباتون درسایت بسیارممنونم همه مطالب درطول سفر به دردمون خورد.طوری که همسرم باورنمیکرد که اینهمه اطلاعات درمورد سفر به وان و خود شهر وان و مراکزش داشته باشم.
روزپنجشنبه 94/04/25 ساعت 1.30ظهر باماشین خودمون ازتبریز به طرف مرز رازی حرکت کردیم به دلیل شلوغی راه صوفیان ،سه ربع تو ترافیک موندیم که درنهایت بعداز 3/30ساعت رسیدیم به مرز رازی (یعنی ساعت 5)متاسفانه مبلغ 430هزارتومن بابت جریمه بنزین وگاز پرداخت کردیم(کمتر از 3ماه).
شهروان بسیارشلوغ بودومتاسفانه چون قبلا جایی رو رزرو نکرده بودیم یکی دوساعت معطل شدیم توخیابونا تا اینکه مجبورا آپارتمان تمیزی رو،بغل هتل الیت ،دوتخته شبی 125لیره اجاره کردیم.اون روز همه مغازه ها تا ساعت 4صبح بازبودند طوری شلوغ بود که به هیچ عنوان تاساعت 1شب نمیتونستیم تو پیاده رو ها راه بریم.روز بعدش یعنی جمعه همه مغازه ها بسته بودند البته تاساعت 6عصر وبعداون ساعت تک و توک مغازه ها بازبودند.روزشنبه هم 80%مغازه ها ازساعت 6عصر تا 12 شب به اونور باز بودندو روز یکشنبه نیز اکثر مغازه ها باز بودند وبه ندرت مغازه ای دیده میشد که بسته باشه.این باز و بسته بودن مغازه هارو به این دلیل نوشتم که همه دوستان فقط میپرسیدن مغازه ها توتعطیلات فطر باز هستن یانه...یعنی اگه جمع بندی کنیم مراکز خرید 2روز درعیدفطر تعطیلن .اونم نه همه اون دو روز رو ،عصرها ازساعت 6 به بعد نصف بیشتر مغازه ها با برندهای مختلف فعالیت داشتن.و قیمت پوشاک بسیار مناسبتر از ایران بود.وحدود 3.5میلیون خرید کردیم بدون اینکه حتی ارزیاب دستی به وسایلهامون بزنه یا نگاهی بندازه یعنی درعرض 2ثانیه برگمون رو امضا کرد وراه افتادیم.البته با شلوغی افرادی که درمرز بودند حدود 3 ساعت درمرز منتظر موندیم.
ناگفته نماند که سفر بسیار خوبی بود ومردمان بسیار خونگرمی رو داشتندو البته چون به زبانشان کاملا مسلط بودیم و راحتتر میتونستیم فکر ونظر عقیده شونوبدونیم وباهاشون همکلام شیم
درنهایت آقای ضربی عزیز بابت همه مطالب زیبا وآموزنده تون نهایت سپاس و قدردانی رو دارم.ومثل همیشه از خداوند براتون طول عمر همراه با صحت وسلامتی خاستارم.روزتون خوش پاینده باشین
درود بر شما راستش من تصمیم مسافرت خانوادگی دارم و میخواستم از بازرگان وارد و خارج بشم با توجه به بازدید از بنای نمرود در نزدیکی دیاربکر میخوام ببینم نظر شما چیه از رازی وارد بشم و از بازرگان خارج ؟؟
ایا از لحاظ اینکه به مرزهای سوریه یه مقدار نزدیک هست امن هست ممنون میشم نظرتون و توصیه تون رو بفرمایید سفر ما 20 روزه ادامه پیدا میکنه به نیوشهیر قونیه سیده انتالیا دالیان الدونیز ازمیر استانبول
پاسخ:
درود
1 - نظرم مثبته
2 - امنیت (فعلا) برقراره
آقای ضربی عزیز ممنون از راهنماییتون
درمورد لاستیک هم عرض کنم خدمتتون که میخاستیم از اونجا بخریم و همونجا هم لاستیکارو بندازیم روش، نه اینکه با خودمون بیاریم
ولی پیدانکردم جواب اون سوال قبلیم رو که درمورد لاستیک ازتون پرسیده بودم که نسبت به اینجاارزونه یا نه؟؟
درآخر هم از صبرو شکیبایی بی نظیرتون بسیار ممنونم .انشاالله خداوند طول عمر همراه با صحت وسلامتی بهتون عطا بفرماید
پاسخ:
سلام
انشاء الله سفر خوبی داشته باشید
دلیل اینکه جواب رو پیدا نکردید اینه که اون نظر رو به اسم سجاد گذاشته بودید نه لیلا
سلام روزبخیر وخسته نباشید
کمک خیلی سریع
ما الان میخاییم بریم به طرف مرز رازی از تبریز .سری قبل که رفته بودیم مرز رازی تا 6.30باز بود ولی چند جادیدم که نوشتین تا 5عصر بازه .میتونم دقیقشو ازتون بپرسم؟ خیلی ممنونتون میشم اگه زود ج بدین
پاسخ:
ساعت کاری تا 5 هست . بعد از اون در موارد خیلی استثنایی که افراد پشت مرز مونده باشن ممکنه کمی اضافه بشه این زمان ولی به هیچ عنوان نمیشه روش حساب کرد . شما همون 5 رو ملاک قرار بدین. پاسخ قبلی رو هم در مورد لاستیک خودرو جدی بگیرین چون نمیزارن بیارین
سلام دوست عزیز
دم شما گرم
سوال خاصی ندارم از شما
فقط خواستم از شما بابت جواب دادن به همه ی سوالات متعارف و نامتعارف و عمدتا تکراری این جماعت ایرانی
امشب با جمع دوستانی که منزل ما بودند کلی به سوالات جماعت خندیدیم و به نوع پاسخ دادن شما هم لذت بردیم .
موفق باشید
پاسخ:
شاید باورتون نشه و فکر کنید دارم شعار میدم
ولی عاشق همین جماعت ایرانی ام . حتی با سوالای تکراریشون
سلام، وقتتون بخیر. ما با خانواده میخوایم به وان سفر کنیم، با ماشین خودمون از مرز رازی، ولی برادر کوچیکم پاسپورت نداره، با ارائه کارت ملی و مدارک میشه از مرز رد شد.؟؟ برای یک روز
پاسخ:
اگه برای یک روز باشه اشکالی نداره  :-)) سفارش میکنم اجازه بدن . بقه هم نمیخواد پاسپورت ببرن ! با کارت ملی ایشون رد بشن !
ایا از تهران به وان بلیط هواپیما داره که با هواپیما بریم
پاسخ:
پرواز مستقیم نداره
نزدیک ترین شهر برای گردش و تفریح نه خرید با ماشین شخصی کجاست؟
پاسخ:
بستگی دارد مبدا شما کجا باشد
ولی وان و ایغدیر و آغری شهر های نزدیک به مرز ایران هستند
سلام و ممنون بابت کمک و راهنماییتون
آیا اطلاعاتی در مورد سفر به شهر ترابزون می تونید در اختیارمون بزارین؟
پاسخ:
پستی در این مورد در دست نگارش دارم اما کمی طول میکشه چون منتظرم دوستی که عکسها رو در سفر آخرمون گرفته اونا رو بهم برسونه که بدلیل حجم بالا امکان ارسال اینترنتی نیست و باید حضوری برام بیاره . بزودی در مورد سفر به ترابزون در سایت جدید خواهیم نوشت.
سلام وقت بخیر و تشکر از شما
ببخشید در مورد سفر بزمینی به نخجوان چند تا سوال داشتم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
آیا ویزا داره اگر داره قیمت و نحوه دریافت
قیمت و معرفی هتل منایب
ممنون از شما
پاسخ:
در این مورد اطلاعی ندارم
این وبلاگ مخصوص سفر به ترکیه هست
۱۲ تیر ۹۴ ، ۲۰:۵۵ کاوه کیوان
سلام دوباره اقا ضربی ممنون که پیام منو خوندید و جواب دادین بازم متشکرم اقا رضا من اگه جسارت نباشه بازم سوال دارم وخواهش سوالم اینه برای سه نفر هتل میروا یا فواد به نظرتون چقدر میگیرن الان برای هر شب چون از تهران قیمتا خیلی بالاس و ترکی هم انچنان بلد نیستم تلفن کنم تو سایت بوکینگ هم که کارت میخواد شما نمیتونید یه کمک کنید یه اپارتمان یا سوییت بگیرم با قیمت مناسب ممنون و خواهشم اینه که لطف کنن دوستان بلیط هواپیمای داخلی ترکیه (برای هرشهری و شرکت هواپیمایی) بگن چجوری از داخل ایران تهیه میکنن اقای ضربی خیلی خیلی ممنون هستم که با صبر فراوان جواب میدهید بدون هیچ چشمداشتی موفق باشید
پاسخ:
سلام
هتل فواد کرایه اش برای هر نفر در هر شب 50 لیر است
۱۲ تیر ۹۴ ، ۱۲:۳۴ کاوه حاتمی
سلام. خوب هستین من میخواستم اول تشکر کنم از شما بخاطر اینکه خیلی خوب و بادقت به تمام سوالات دوستان پاسخ دقیق میدین وممنون شما هستیم واز این که وقتتونو در اختیار ما میزارین سپاس گزارم من چند تا سوال دارم من میخواستم همراه با خانواده (بچه کوچک هم همراهمان نیست) 15 تا 18 تیر از تهران به وان بیاییم می خواستم به نظر شما مسیرمان خوبه البته بدون وسیله میخوام بریم شب از تهران به خوی حرکت وفردا صبحش اول وقت با ون به طرف وان مسیر خوبیه یا نه و برای برگشت بهتره از وان چه ساعتی حرکت کنیم. که بعد ساعت اداری نرسیم. و اینکه این هتل ارزان فواد رو چطوری رزرو کنیم ودر آخر میخواستم بدونم بلیط های داخلی ترکیه از وان برای شهر های دیگه ترکیه رو چطوری از تهران رزرو کنم از قبل میدانید که مستر کارت نداریم. اگه لطف کنید سایت یا آدرسی لطف کنید هم برای هتل فواد و هم برای بلیط. ممنون و موفق باشید
پاسخ:
سلام
برای برگشت از وان (به وقت محلی) قبل از ساعت 14 حرکت کنید
در مورد رزرو بلیط و هتل باید از طریق آژانسهای مسافرتی اقدام بفرمائید . البته افرادی هم هستند که مستر یا ویزا کارت دارند و با درصدی اضافه بر مبلغ سایت برای شما با کارت خودشان خرید میکنند و با یک جستجوی ساده در اینترنت میتوانید تعداد زیادی از آنها را بیابید
با سلام ایا از تهران به مرز رازی با ماشین شخصی بهتر است یا با اتوبوس
پاسخ:
از تهران به مرز رازی اتوبوسی وجود ندارد !
برای رد شدن از مرز چه مدارکی لازم است؟لطفا کمکم کنید.
پاسخ:
پاسپورت
سلام و سپاس از اطلاعات مفیدتان
ما خانوادگی 10 نفر قبل از عید فطر قصد سفر به وان داریم. بار اول مان است و ماشینها را مرز پارک می کنیم. بسیار ممنون میشوم درمورد سوالات زیر راهنمایی فرمائید:
1. آیا دوسه روز قبل از عید فطر مرز خیلی شلوغ نمی شود؟ به راحتی می‌توانیم خارج شویم؟
2. آیا تخفیف قبل از عید فطر خیلی قابل توجه است؟ یعنی اگر به همین دلیل به وان برویم ارزش دارد؟
3. با توجه به ازدحام عید فطر مشکل هتل در وان نخواهیم داشت؟
4. آیا امکان دارد در همان وان بلیط هوایی برای استامبول پیدا کنیم؟ حدودا چه قیمیتی است؟
پاسخ:
1 - بسیار شلوغ است
2 - بله قابل توجه است
3 - چرا خواهید داشت - بهتر است از قبل رزرو کنید
4 - بله - قیمت بلیط روز در حدود 200 تا 250 لیر خواهد بود
باسلام.بسیارممنون ازراهنمایی های بالا.لطفابه بنده نیز مشاوره بدید(شرمنده اگه باسئوالات ترکیه متفاوته) من تصمیم دارم از مرز ترکیه به گرجستان برم(باماشین شخصی)ازطرفی دوست دارم به وان هم یه سر یرم.شما درخصوص امور ویزای گرجستان وهزینه های اونجا اطلاعاتی دارید یاخیر؟همچنین شنیدم سفارت گرجستان در ایران برگه رزرو هتل میخواد؟مطمئنا ما که نمیخوایم اونجا تو چادر مسافرتی بخوابیم ولی واریز پول از اینجا به حساب هتل(ندیده و نشناخته)به نظرمنطقی نمیاد..ممنون
پاسخ:
سلام
برای ویزای گرجستان باید واچر هتل داشته باشید و با رزرو از سایتهای معتبر مشکلی پیش نمیاد
مرسی دستتون درد نکنه ما مستقیم از سایتهای خارجی بلیط هواپیما واز خود سایت هتل بصورت مستقیم واز طریق مستر کارت تقریبا هرشب با احتساب پول هواپیما وهتل 100هزارتومن افتاد.خیلی خوب ارزون میشه اینجوری.
پاسخ:
و اسم سایتی که بلیط هواپیما گرفتین؟
اقا رضا من متوجه نشدم منظورتون از اینکه اگه کسر میشد کسر میشد تازه تاییدیه رزرواسیون از هتل اومد فقط در رابطه با پرداخت چیزی مشخص نشده تلفنی هم باهتل صحبت کردم چون ترکی سریع حرف زد زیادمتوجه نشدم
پاسخ:
آخه شما هم تلگرافی جواب دادین . مستر کارت با آی پی ایران که کار نمیکنه . در ضمن قیمت رو هم نفرمودید. البته برای اینکه شاید به درد دوستان خواننده بخورد.
منظور این بود که اگر قرار شود پولی کسر شود همان موقع رزرو کم می شود . وقتی کسر نشده دلیل بر این است که هتل (کنسل فری) بوده . یعنی شما پول را نقدا موقع مراجعه می پردازید و اگر کنسل کنید هیچ مبلغی از شما کسر نخواهد شد
باسلام باتشکر اززحمات شما بلیط هواپیما رزروکردم پول کسر کرد ولی هتل تواستانبول رزروکردیم تمام مراحل انجام شد ولی پولی کسر نکردبه نظر شما پول وهمون جا میگیرن
پاسخ:
سلام
برخی هتلها که به (کنسل آزاد) مشهور هستند موقع رزرو پولی کسر نمیکنن و فقط میخوان از اصالت فرد رزرو کننده مطمئن بشن - میتونین پول رو در محل پرداخت کنید
لطفا بفرمائید از چه طریقی بلیط رزرو کرده اید . از کدام سایت و با چه کارتی و با چه قیمتی؟
سلام ببخشید اگه میشه راهنمایی کنید ما برای 17 تیرماه میخواهیم برای پرواز ساعت هشت شب بلیط از وان به استانبول رزرو کنیم به نظر شما اگه ما همان روز صبح مرز رازی باشیم راحت می تونیم به پرواز برسیم یا نه /(با توجه به اینکه چهارشنبه در ایران تعطیل رسمی می باشد)
پاسخ:
بله میتوانید برسید
سلام
ممنون از سایت مفیدتون
ما قراره از مرز رازی بریم وان. اکثر دوستانی که زیاد میرن و میان میگن که از بازرگان برید چون رازی خیلی حساب و کتاب نداره و میگن گاها اونقدر معطلی داره که اضافه مسافت بازرگان جبران میشه.
با توجه به اینکه ما بچه کوچیک زیر یک سال داریم شما چه توصیه ای میکنید؟
از رازی بریم؟ یا از بازرگان؟
مرسی از راهنماییتون
پاسخ:
مرز رازی اگر ظهر برسید خلوت هست و معطلی نداره . ضمنا فاصله اش تا وان کمتر و جاده اش بهتره
سوال: آیا در سفر زمینی بیمه اجباری هست.
پاسخ:
اگر با ماشین خودتان نمی روید خیر
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام.واقعا ممنون.
1)درسته که میگن از خوی به وان ماشینهای ون هست؟مثلا *******؟؟؟
2)به نظر شما هتل رو بریم اونجا بگیریم یا از آژانسای مسافرتی بگیریم بهتره؟آژانس میشناسی شما؟
3)تابستونا وان خیلی گرمه؟
4)صرفا برای خرید خوبه وان؟
پاسخ:
سلام
پاسخ همه سوالاتون در وبلاگ هست . لطفا مطالعه بفرمائید
سلام
یک سوال داشتم
من با دوستم و خانواده ای میخواهیم 13 صبح بریم 16 برگردیم هم بگردیم هم خرید کنیم

1 وان بریم

2 ترابزون و ایغدیر بریم
پاسخ:
سلام
2
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم راه دسترسی به مرز سرو از کجا هست؟
آیا مرز سرو امنیت دارد؟به لحاظ پارکینگ ماشین داشتن و..
و اینکه مرز سرو تا وان چقدره راهه و آیا ماشین برای رفتن به وان از سرو وجود دارد ؟
مرسی
پاسخ:
سلام
از ارومیه
بله پارکینگ دارد
از مرز سرو تا وان حدودا 300 کیلومتر فاصله هست. از خود مرز خیر . باید اول از مرز سرو به یوکسک اوا و از آنجا به وان بروید
سلام
شماره حساب شهرداری بازرگان میشه بدین؟
پاسخ:
در وبلاگ هست(روی تصویر فیش)
سلام
یکشنبه شب سه نفری از تهران حرکت میکنیم و میخواهیم حوالی ظهر دوشنبه برسیم مرز و از اونجا با اتوبوس یا تاکسی بریم وان.
1. مرز بازرگان بهتر است یا رازی
2. عوارض خروج از کشور را دقیقا در کدام شهر واریز کنیم بهتر است؟
3. هزینه اتوبوس و تاکسی چقدر است؟
4. آیا فکر میکنید با دو روز زود تر از تعطیلات حرکت کردن باز هم در مراحل خروج از مرز به ترافیک برمیخوریم.
بسیــــــــار سپاسگزارم
پاسخ:
1 - رازی
2 - شهر خودتان
3 - اتوبوس که نیست تاکسی کرایه اش 25 لیره است
4 - در اینصورت خیر
سلام من میخوام 13 14 15 خرداد رو برم استانبول از ارومیه میرم متنهی بعضی ازدوستان پیشهاد میدن از تبریز برم و بعضی میگن برو یوکسس اوا و یا وان به نظر تون کدوم راحت تره من میخوام 13 هم صبح اونجا باشم
کدوم مرز بهتره میگن مرز سرو 24 ساعته بازه ولی بازرگان فقط 8 تا 5 هست لطفا راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام
اولا که اسم اون شهر یوکسک آوا هست نه یوکسس آوا

در ثانی میتوانید از مرز سرو بروید یوکسک آوا از اونجا بلیط بخرید برای استانبول
میتوانید از تبریز و از طریق مرز بازرگان بروید و از دوبایزید یا ایغدیر بلیط بخرید
یا از خوی و از طریق مرز رازی بروید و از وان تشرف ببرید
با سلام: ممنون خواهم شد اگر اطلاعاتی راجع بە مسافرت با اتوبوس از ارومیە بە آلانیا در اختیارمون بگذارید. باتشکر گرمین
۰۷ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۰۳ زهرا روحانی
سلام و خسته نباشید ما ۶نفر خانم هستیم که از مرز ارومیه به سمت وان میخواهیم برویم ولی فقط ۱ روز ' یعنی صبح بریم عصر برگردیم . حالا این سوالو دارم برای رفت به وان چه ساعتی لب مرز ارومیه باشیم و برای برگشت از وان به ارومیه چه ساعتی لب مرز وان باشیم البته داریم برای خرید میریم. البته با وسایل عمومی میخوایم بریم ۰ البته ما یکی از روزهای 13 , 14 , 15 ، 16 خرداد ۹۴ را میخواهیم برویم ، درضمن بگویید کدوم روز را انتخاب کنیم برای رفتن به وان . بازم ممنون منتظر جوابتون هستم ۰
پاسخ:
سلام
کلا این فکر را فراموش کنید که صبح می روید ، خرید میکنید و شب هم برمیگردید . سفر یکروزه به وان ممکن نیست (آنهم با وسایل نقلیه عمومی) . باید برسید و بلافاصله برگردید (در این شرایط هم ممکن است نرسید). برای سفر وان سه الی چهار روز وقت بگذارید (با احتساب رفت و برگشت)
دوباره سلام
میخواستم بدونم بلیط برگشت از آنتالیا به وان رو چه ساعاتی بگیرم که بتونم تا رسیدم از مرز بتونم خارج شم البته مرز رازی؛ و آیا از فرودگاه مستقیم میارن مرز یا باید داخل شهر وان برم بعد؟ و اینکه اتوبوس های وان مستقیم به ایران رو هر ساعتی میشه پیدا کرد؟ محل استقرارشون کجاست؟ با سپاس فراوان از حوصله ای که بخرج میدین
پاسخ:
اگر قبل از ظهر به وان برسین میتونین تا آخر وقت از مرز خارج بشین. از فرودگاه باید بیاین مرکز شهر و از اونجا ماشین سوار شین برای مرز رازی - اتوبوس نیست . ون و سواری هست برای مرز. البته سعی کنید کمی زودتر برسین چون بعد از مرز هم تا خوی اگر دیر وقت باشه ماشین سخت گیرتون میاد
با سلام
من بلیط هوایی وان به آنتالیا گرفتم فردا صبح دارم میرم مرز رازی سوالم این بود اگه فرودگاه در مسیر جاده قبل از رسیدن به شهر وان هست میشه پیاده شد توی جاده و رفت فرودگاه ( با توجه به اینکه من تنها هستم امن خواهد بود ) یا اینکه برم داخل شهر پیاده شم و دوباره تاکسی واسه فرودگاه بگیرم؟ و کرایه از شهر تا فرودگاه چقدره؟ و آیا خطوط ویژه برا فرودگاه دارن؟
در ضمن من مسافرت از مرز سرو رو به هیچ عنوان توصیه نمیکنم چون پارسال در اولین شهر مرزی بعد مرز که رسیدیم کل شیشه های ماشین با پلاک ایرانی چه اتوبوس چه شخصی رو بچه هاشون با سنگ میارن پایین و من تجربه خیلی بدی دارم
پاسخ:
سلام
فرودگاه در مسیر رسیدن شما به وان نیست . از مرکز شهر وان حدود 20 کیلومتر فاصله داره که میتونین از مرکز شهر با مینی بوس برین فرودگاه
سلام دوست عزیز ممنون از این همه لطف
من همراه خانمم قصد سفر به ایغدیر و وان را داریم من میخواهم از یک مرز وارد شوم و از مرز دیگر خارج شوم خودم ساکن تبریز هستم
و در هر شهر قصد اقامت یک شب را داریم
لطفا بگید بهترین مسیر کجا میتونه باشه
در کدام هتل بمونیم که دیسکو هم داشته باشته و قیمتش معمولی باشه
بازم ممنون از وقتی میگذارید
پاسخ:
سلام
ایغدیر از دید من شهری نیست که ارزش طی مسافتش رو داشته باشه ولی اگر اصرار بر رفتن باشه باید از مرز بازرگان خارج شوید و بروید به ایغدیر در 90 کیلومتری و بعد 50 کیلومتر برگردید و از سه راهی دوبایزید تا وان 265 کیلومتر بروید تا به وان برسید و بعدش هم از مرز رازی در 90 کیلومتری وان خارج شوید
ببخشید از چه طریق می تونم بلیط آنتالیا رو از قبل رزرو کنم .لطفا راهنمایی کامل بفرمایید.سپاس
پاسخ:
از طریق آژانسهای مسافرتی - البته اگر خودتون کارت ویزا یا مستر یا امریکن اکسپرس داشته باشین مستقیما میتونین خریداری کنید
سلام خسته نباشید چندتا سوال دارم

1- اگر از طریق مرز سرو از سمت ارومیه خارج بشیم اولین شهر ترکیه اسمش چیه ..آیا فرودگاه داره ؟؟؟
2-آیا دریاچه وان میشه شنا کرد ؟؟؟؟
3_قیمت حدودی بلیط هواپیما از وان به انتالیا چقدره؟؟
ممنون
پاسخ:
سلام
1 - اولین شهر یوکسک اوا هست و فرودگاه هم نداره
2 - بله اما نه بمقدار زیاد . آب دریاچه وان ترکیبات عجیبی دارد که زیاد برای شنا توصیه نمی شود . حتی فقط یک نوع ماهی است که در این آب زنده میماند
3 - اگر برای همان روز بخواهید حدود 320 لیره - اما اگر حدود یکماه قبل بتوانید بخرید شاید با نصف این مبلغ هم بشود بلیط خرید
۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۱۱ رضا از اصفهان
با سلام و عرض ادب - در طی 3 سال گذشته 6بار از مرز زمینی( جاده ای و ریلی) به شهر کایسری رفته ام با اتوبوس ناچار به پرداخت بهای کامل بلیط تا مقصد(استانبول یا آنکارا) و سپس STOP CHANGE از ارزنجان یا سیواس و تهیه بلیط از شهرهای مذکور وجود داردوجود دارد و با قطار مدت سفر خیلی طولانی است و سختگیری و عدم امکانات گمرک رازی هم مزید بر علت است لطفاً بفرمایید آیا شرایط مناسبتری وجود دارد؟ چه مسیری را پیشنهاد میکنید؟
پاسخ:
سلام
میتوانید خودتان را به آغری یا ارزروم رسانده و از آنجا با اتوبوسهای ترک بروید.
ببخشید مگه وزن نمیکنن خریدارو?
چند کیلو مجاز هس برای هر پاسپورت?
پاسخ:
در سفر زمینی وزن بار مهم نیست . در سفر هوایی حداکثر میزان مجاز بار 30 کیلو است
با سلام.در مرز زمینی چه رازی چه بازرگان ،گیر زیاد میدن به چمدون و بارهایی که میارن؟؟میشه بری از وان جنس بیاری؟ اطلاع دارید چقدر اضافه بابت هر کیلو میگیرن؟؟
پاسخ:
سلام
سقف مجاز کالای همراه مسافر 300 دلار است و بیشتر از آن مرجوع می شود یا شامل جریمه های سنگین است که بصرفه نیست
با سلام و تشکر از راهنمایی های خوب تون
ما به همراه خانواده قصد داریم تو تعطیلات خرداد بریم وان اینکه کارت مستر نداریم و نمی تونیم هتل رزرو کنیم مشکلی بوجود میاد یا اینکه می تونیم جای مناسب مخصوص خانواده و بچه پیدا کنیم منظورم هتله... یا اینکه راهی هست که رزرو کنیم...
پاسخ:
سلام
اگر با تور می روید که مشکلی نیست . اگر هم خودتان بخواهید بروید میتوانید از طریق آژانسهای مسافرتی رزرو بفرمائید
سلام. آقا یاشا . دوردان عالی اطلاعات ورمیسوز.
احسنت به اینهمه حوصله که به همه سوالها جواب دادین و اطلاعاتتون هم جامع و خوب هست.

یه سوال هم من بپرسم: میشه تو وان کارت اعتباری از بانک گرفت؟
اگه میشه کدوم بانک خوبه و چطوری؟
پاسخ:
سلام
نمیشه
سلام. ممنون از مطالب بسیار مفید شما. خدا عوض بده.
چندتا سوال داشتم:
1-من 14 خرداد می خوام با ماشین شخصی تا مرز رازی برم و بعد از مرز با ماشینهای ترکیه تا وان برم، بنظرتون مرز خیلی شلوغ خواهد بود؟ و برای بچه 5 ساله قابل تحمله؟
2-هواپیمایی پگاسوس ظاهره بار همراه مسافر نداره، یعنی حتی کوله پشتی هم نمی شه با خودمون داخل هواپیما برد؟
3-برنامه من اینه که یک روز در وان باشم و قیمتهارو بررسی کنم، روز بعد با هواپیما برم استانبول و برگشتنی یک روز در وان باشم و خرید کنم، نظرتون چیه؟
پاسخ:
سلام
1 - بله بدلیل تعطیلات اواسط خرداد اون روز ها پیش بینی میشه بسیار شلوغ باشه
2 - هواپیمایی های مختلف در این مورد قوانینشون با هم فرق داره و موارد مجاز بار همراه مسافر روی بلیطش درج شده
3 - موافقم
مرسی از پاسخگویی من با ماشین شخصی میخوام برم میشه به دیگر سوالاتم که پرسیدم جواب دهید با سپاس
پاسخ:
سلام
مسیری حدود 1500 کیلومتری از مرز رازی خواهید داشت که اکثرا جاده دوطرفه است اما سالم . از طریق جنوب ترکیه و از راه بندر مرسین
با سلام و خسته نباشید مرسی از سایت خوبتون
من چنتا سوال داشتم
١-من میخوام برم قبرس و پرسیدم گفتن باید بری بندر تاشجو میشه مسیر رو برام راهنمایی کنید
٢-من با همسرم میخوایم بریم و من خودم 24 سالمه و از نظر امنیت قبل و بعد از مرز چگونه است به نظر شما به خاطر امنیت سفر زمینی رو کنسل کنیم
٣- شرایط جاده ها از نظر اتوبان و دو بانده چگونه هست
مرسی از پاسخگویی
پاسخ:
سلام
برای رفتن به قبرس هم میتوان از بندر مرسین رفت و هم از تاشجو. بستگی به اینکه با خودرو شخصی بروید یا عمومی شرایط فرق میکند. از بندر مرسین کشتی ها 8 ساعته می برند اما از تاشجو زمان کمتری می برد
سلام. دوست عزیز. من یه راهنمایی میخوام. ممنون میشم توضیح بدید.
من تبریز م و میخوام 2 هفته دیگه برم آنکارا .یه راه اینه که از تبریز مستقیم سوار اتوبوس آنکارا بشم یه راه هوایی هست و یه راه هم قطار تبریز آنکارا .
این راهها که همشون مستقیم از ایرانن خیلی گرون میافتن. یعنی قیمت بلیط اتوبوس 260 یا 270 هزار تومان میشه. همچنین هواپیما و قطار هم گران هستند.
این راه به نظرتون از لحاظ هزینه خوبه که اول از تبریز بریم وان و از اونجا سوار اتوبوس آنکارا بشم چون من تو سایت شرکتهای مسافرتی ترکیه میتونم برای آنکارا بلیط رزرو کنم با قیمت 60 لیره .
ممنون میشم جواب بدید. یا علی
پاسخ:
سلام
اگر کارت ویزا یا مستر داشته باشید می توانید
اما اگر ندارید خودتان را به ایغدیر (یا آغری) برسانید و از آنجا راحت بلیط اتوبوس بخرید و بروید و نیازی هم به رزرو نیست
اخه از ترمینال خوی واسه وان اتوبوس هس که میبره.
اون اتوبوسا تا کجا میبرن?
پاسخ:
اگر اتوبوس باشه از مرز بازرگان میرن وان
ببخشید این اتوبوس های مستقیم از خوی به وان فقط 40یا 50 تومن میگیره که این هزینه شامل اون فیشهای 28 تومن خروجی هم میشه?
یا اونارو جدا باید واریز کنیم?
پاسخ:
سلام
این مبلغ کرایه سواری هست
مرز رازی امکان عبور اتوبوس نداره
خروجی را باید جداگانه بپردازید
سلام ببخشید هتل هل برای بجه جهار ساله چقدر میگیرن بابت اقامت ...مثلا هتل فواد
پاسخ:
سلام
اگر تخت براش نخواین مجانیه
سلام ببخشید ار خوی مستقیم برای وان ماشین هست یا باید بریم حتما مرز ...آیا ون هم هست لطفا در مورد کرایش هم توضیح بدید ممنونم
پاسخ:
سلام
از خوی مستقیما ماشین هست و بسته به نوع ماشین بین 40 تا 50 هزار تومان کرایه مستقیم تا وان هست
با تشکر از مسئول محترم سایت و دوست عزیز محمدرضا به خاطر پاسخگویی
با سلام در جواب اقا رضا کیا بگم که از آشناهای ما تازه وان برگشتن که تو پارکینگ فرودگاه وان برای هر شب 17 لیر گرفته بودن.
سلام ببخشید زبان رسمی در وان ترکی است یا کردی .....چون شنیدم کردی زبان رسمی وان است ممنون
پاسخ:
زبان رسمی ترکی استانبولی است اما زبان محلی کردی کرمانجی است. 
با سلام و خسته نباشید و تشکر از اینکه حتی سوالات تکراری رو با حوصله جواب میدید
من یک سوال تکراری البته مطرح شده در سال 93 رو دارم ... خرداد ماه 6 شب ماشینم رو می خوام در پارکینگ فرودگاه وان بذارم ممنون میشم اگه از قیمت جدید پارکینگ خبر داشته باشید اطلاع رسانی کنید
سلام خسته نباشید
1. مرز بازرگان هم مثل رازی پارکینگ داره?
2.یه هتل مثل هتل فواد تو شهر ایغدیر هم میشه معرفی کنین?
پاسخ:
سلام
1 - بله
2 - هتل آلکیش
سلام خسته نباشید .
ببخشید حضور فردی که ماشین به اسم ایشونه برای سفر و خروج از مرز الزامیه ... یعنی من با ماشین برادرم که پلاک بین المللی و کاپوتاژ به اسمشه می تونم برم وان یا حتما خودشم باید بیاد .
ممنون
پاسخ:
سلام
باید وکالتنامه محضری بگیرید و کارت خودرو بنام شما صادر بشه
سلام دوست عزیز ایا الان هم خروجی گمرک ٢٥٠٠٠ تومن وعوارض قطور٣٠٠٠ تومن و همون شماره حسابها ی إعلام شده قبلیه شماست؟
پاسخ:
سلام بله همونهاست
البته اون عبارتی که نوشتید "قبلیه شماست" درستش "قبلی شماست" هست
سلام ماه هفته اول بعد ماه رمضان میخوایم بریم وان ازلحاظ هتل گرفتن به مشگل برنمیخوریم ؟ توماه مرداد قیمت ها چطوره؟ شهر خیلی شلوغه ؟
پاسخ:
سلام
از لحاظ هتل به مشکلی برنمیخورید اما به لحاظ آب و هوایی زمان مناسبی نیست
سلام وقت شما بخیر، ببخشید فاصله ایغدیر تا وان چقدره ممنون
پاسخ:
سلام
224 کیلومتر
سلام و تشکر از شما .
ببخشید یک سوال داشتم
ظرفیت مجاز سرنشین برای سوار شدن داخل ماشین شخصی محدودیت داره ؟؟؟ چون من با ماشین شخصی پژو می خوام برم ولی تعدادمون فکر کنم زیاده سه تا بچه، چهار نفر بزرگسال با یک ماشین. ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ:
ظرفیت مجاز همانی است که در کارت خودرو نوشته میشه و اگر بغیر از این باشد و پلیس شما را بگیرد با جریمه های سنگین مواجه خواهید شد
سلام
من به اتفاق همسر و پسر 6 سالم میخواهیم به وان سفر کنیم . آخر اردیبهشت
لطفا به صورت کلی راهنمائی کنید در خصوص هتل و چگونگی انتخاب مسیر سفر ما از تهران راهی خواهیم شد.
امکان بردن ماشین تا مرز رو هم دارم ولی خودم نظرم اینه که خسته نشم تو رانندگی بهتره.
لطفا نظرتونو بگین.
مرسی
پاسخ:
سلام
جواب تمام سوالهاتون رو با یکبار مطالعه کامل مطالب وبلاگ خواهید گرفت . چنانچه بعد از مطالعه باز هم موردی بود بفرمائید
سلام.خیلی خیلی خیلی زحمت می کشی.من میخوام در ایام ماه رمضان برم وان و از آنجا با پرواز برم استانبول.چند سئوال دارم:
1- در ایام ماه رمضان محدودیت هایی شبیه به ایران ور ترکیه وجود دارد یا نه؟
2- وقتی از طریق اینترنت قیمت بلیتها چک شد برا 19 تیر 94 و برگشت 26 تیر 94 قیمت بلیتها بر حسب نوع خطوط هوایی فرق می کرد . علت چیست؟
3- از کدام خط هوایی استفاده کنم؟
4- فرودگاه وان از شهر دور است یا نه؟
پاسخ:
سلام
در ماه رمضان در ترکیه مردم اکثرا روزه می گیرند اما اگر کسی روزه خواری کند مجازاتی برای او نیست اما مردم چپ چپ نگاهش می کنند .
ترکیه یک کشور با اقتصاد آزاد است و بدلیل اینکه مالکیت شرکتهای هوایی خصوصی است . بنا براین قیمت پرواز ها هم با همدیگر متفاوت است.
فرودگاه وان از مرکز شهر 20 دقیقه با ماشین فاصله دارد
سلام
فاصله وان تا آنتپ چندکیلومتره؟ دلم میخواد شهر هالفتی که نزدیک آنتپ هست رو ببینم.
پاسخ:
سلام
فکر میکنم منظور شما از آنتب همان شهر قاضی آنتپ باشه. این شهر با وان حدود 680 کیلومتر فاصله داره .اما اگر بخواهید به حالفتی (همان خلفتی) بروید باید 80 کیلومتر قبل از قاضی آنتپ در دو راهی شهری بنام بیره جیک  به شمال بپیچید و 50 کیلومتر بروید تا به خالفتی برسید
سلام و درود بنده تاریخ 11 اردیبهشت در شهر وان امتحان دارم چه زمانی از اردبیل راه بیوفتم که بعد از ظهر 10 اردیبهشت وان باشم ؟ میخوام تا مرز با ماشین خودم برم کدام مرز بهتره؟
پاسخ:
سلام
یکروز قبل راه بیافتید و از مرز رازی خارج شوید
سلام و تشکر از وقتی که برای پاسخگویی می گذارید .
من متن را خواندم متوجه نشدم . آیا ساعت کاری مرز در تعطیلات رسمی مانند جمعه و یا ولادت و شهادتها مانند روزهای عادی می باشد و عبور و مرور امکان پذیر است . اگر تکراری بود و من متوجه پاسخ نشدم شرمنده
پاسخ:
بله دقیقا مانند روزهای عادیست
سلام ممنون از راهنمایی هاتون ما یه خونواده 5 نفری هستیم میخوایم در صورت امکان یه آپارتمان برای سه هفته دیگه در وان بگیریم ممکنه قیمتش رو بگید. و اگه پیشنهاد دیگه ای دارین لطفا بفرمایید
پاسخ:
سلام
قیمت هتل برای شما ارزان تر از هتل در میاد و صبحانه هم داره . من در حال حاضر آپارتمان سراغ ندارم
با سلام و خسته نباشید

میشه هتلهایی با قیمت مناسب را به ما معرفی کنید اگه خدا بخواد اردیبهشت میخواییم بریم وان . و روزهایی که حراج میزنن کی هست . از وان تا ازمیر چقدر راهه؟؟
پاسخ:
سلام
من هتل فواد رو توصیه میکنم
از وان تا ازمیر دقیقا 1789 کیلومتر فاصله هست

سلام
ضمن تشکر از مطالب شما ، یک سوال داشتم آیا در وان برندهای معروف مانند بنتون، منگو، آدیداس و... وجود دارد یا خیر؟
پاسخ:
نمایندگی خاص ندارند ولی بصورت متفرقه در فروشگاههای خاصی میتوانید پیدا کنید
سلام دوستان با اجازه مدیر سایت میگم که من ی هفته قبل عید وان بودم هتل فواد مسعول هتل گفتن تا پایان تعطیلات اتاق خالی ندارن ما میخاستیم واسه خواهرمینا برای 10 فروردین رزرو کنیم نداستن
بقیه هتل ها اطلاع ندارم
سلام آقا رضا. وقت شما بخیر. سفر به ترکیه با قطار چطوره به نظرتون؟ممنون میشم در این مورد هم راهنمائی کنین.
پاسخ:
سلام
سفر با قطار رو اصلا توصیه نمیکنم . بدلیل شرایط بد قطار های ایران و معطلی های وحشتناک
سلام خدمت شما دوست عزیز .من تقریبا تمامی مطالب بالا رو خوندم ولی چند تا سوال برام هست .اگه لطف کنید پاسخ بدین ممنون میشم .
1 . از تهران تا مرز رازی چقدر راهه و باید از چه شهرهایی رد بشیم .
2. من اگه بخوام با مشین برم از رازی برم یا از مرز بازرگان مقصد من خود شهر وان هست .
3 . برای 2 یا 3 روز اقامت به صرفه هست ماشین ببری یا با دربستی بریم .اونجا ماشین بدرد میخوره یا مسافتها نزدیکه و نیاز به خودرو نیست . با توجه به هزینه نزدیک 500الی 600 هزار تومنی کاپیتاژ و بیمه میگم.و دردسرهای خودش . در ضمن ماشین رو تو مرز رازی کاپیتاژ میکنند یا باید کارای ماشینو در شهر دیگه ای انجام بدیم.
4. الان که آخرای تعطیلاته هتل تو وان پیدا میکنم یا اونجا اذیت میشیم .ما 2 تا خانواده 3 نفره هستیم. از اینجا چطوری من میتونم هتلهارو چک کنم در ضمن من نه ترکی و نه زیاد انگلیسی بلدم در حد رفع کتی .
5. اگه اونجا مشکل خوردیم شما شماره ای چیزی دارید که من باهاتون تماس بگیرم و ازتون راهنمایی بگیرم امکانش هست .
ممنون که حوصله کردین و مطالب باالا رو مطالعه کردین .
پاسخ:
سلام
مشخصه که مطالب رو یا نخوندین یا دقت نکردین چون جواب همه این سوالا تو وبلاگ هست
1 - حدود 1000 کیلومتر - از تبریز و مرند و خوی رد می شین
2 - از مرز رازی
3 - شاید به لحاظ ریالی نبردن ماشین بصرفه باشد اما خودرو شخصی راحت تر است. در مورد کاپوتاژ در وبلاگ توضیح کافی هست
4 - به احتمال زیاد بتوانید هتل گیر بیاورید
5 - متاسفانه من تلفنی نمیتونم در خدمتتون باشم و ارتباطم با خوانندگان از طریق همین وبلاگ هست

با سلام و تبریک سال نو ما 3فروردین با ون از ترمینال خوی به مر ز رازی رفتیم هوا سرد و جاده افتضاح بود وضعیت گمرک که دیگه نگو و نپرس 2 ساعت تو صف گذرنامه بوذیم تو اون هوای سرد و رفتار بد کارکنان گذرنامه بخصوص ریس گذزنامه را وقتی اعتراض کردیم که چرا خارج از نوبت مهر می زنید پنجره را بست و گفت دیگه مهرنمی زنیم بعد با کلی خواهش دوباره اقا راضی شدند که کار ملت را انجام بدن بعد دوباره مرز ترکیه که خیلی شلوغ بود که راننده ذلش به حال ما سوخت وکار ما را خارج از نوبت انجام داد و راهی وان شدیم هتل رویال میلانو که 4 ستاره بود رزرو کرده بودیم اصلا جالب نبود در کل توصیه می کنم توی عید به وان نرید بسیار شلوغ و سرد بود
سلام دوباره
مرسی که جواب سوال دادین ما فردا داریم میریم وان اگه میشه راهنمایی کنین کجا مرکز خرید خوب و مناسب هست و اینکه هتل فواد که بالا نوشتین شبی چنده ما سه نفریم و با اتوبوس فردا از ارومیه میریم و اینکه هتلی میخوایم بگیریم که نزدیک مراکز تفریحی یا خرید باشه مرسی آقا رضا
پاسخ:
سلام
لطفا قبل از رفتن وبلاگ رو کامل مطالعه بفرمائید . پاسخ تمام سوالات رو خواهید یافت
سلام درسته که روزهای شنبه و یک شنبه بازار و مغازه های وان تعطیله؟
دوم اینکه شهر گَوَر برای خرید مناسبه
پاسخ:
سلام
فقط روزهای یکشنبه مغازه ها نیمه تعطیلند
شهری به اسم گور من ندیده ام در آن مسیر . شهر بسیار کوچکی در نزدیکی های وان هست بنام گورپینار که ارزش خرید نداره
سلام،خسته نباشید،میخواستم بدونم از مرز رازی تا الانیا چند کیلومتره؟!و از چه مسیری نزدیک تره ؟!و جاده از وان تا الانیا در چه وضعیتیه؟!
پاسخ:
سلام
حدودا 1400 کیلومتر است و من به شخصه مسیر جنوب ترکیه از طریق مرسین را بهترین راه می دانم
سلام. خسته نباسید دوست عزیز با وبلاگ عالیتون. یه سوال
آیا پارکینگ مرز رازی شبانه روزی بازه؟ ما الان استانبولیم و پروازمون ساعت پنج می رسه وان که تا ما برسیم رازی مرز باز می شه. می خواستم ببینم آیا اگر ما از وان بریم بازرگان و از اونجا بیایم شب از مرز رازی ماشینمون رو برداریم می شه؟ نمی خوایم یک شب تو وان رو بمونیم. ایا پیشنهاد بهتری دارید؟
پاسخ:
نه
پارکینگ با ساعت اداری مرز کار میکنه و در غیر این ساعات بسته هست
سلام دوستای عزیز
من با راهنمایی های این سایت رفتم و برگشتم شهر خوبی هست و خرید هم خوبه
با تشکر از مدیریت سایت
سلام و تشکر از زحمت شما ،ما روز دوم عید 94با ماشین شخصی و خانوادگی به وان سفر میکنیم و هتل هم رزرو نکردیم آیا با توجه به ایام عید که مسافر زیاد میره اونجا ، مشکل هتل پیدا نمیکنیم، اگر هتل خالی نبود چه پیشنهادی برای ما دارید ممنون
پاسخ:
سلام
اگر بدون رزرو هتل بروید قطعا به مشکل خواهید خورد . پیشنهاد من اینه که مسافرت رو به بعد از تعطیلات نوروز موکول کنید
سلام وخسته نباشید . ما خانواده چهار نفره هستیم می خواستم بدونم قیمت سوئیت درشهر وان جقدر وا یا به راحتی میشه پیدا کرد . در روز سوم فروردین
پاسخ:
سلام
در وان هتل و سوئیت تا اواخر تعطیلات ظرفیتش تکمیل است و چنانچه قبل از رفتن رزرو نکنید به مشکل اقامت بر خواهید خورد
۲۴ اسفند ۹۳ ، ۰۸:۴۲ هادی پرنیان
باسلام وخسته نباشید
لطفا چندتا مرکزخرید تو وان را معرفی کنید وبگید چطوری از هتل الیت تا اونجا بریم تاکسی داره یا وسیله عمومی؟
پاسخ:
سلام
از هتل الیت که خارج بشید  برید سمت خیابان جمهوریت
تمام فروشگاهها و مراکز خرید در همین مسیر هستند و نیازی به وسیله نیست

سلام خسته نباشید
الان از فردا به نظر شما وان بهتره یا ایلدیر برای خرید?

اطلاع دارید مرز شلوغ میشه یا خلوت تو این هفته مثلا دوشنبه?
پاسخ:
سلام
اون شهر تلفظ صحیحش (ایغدیر) هست نه (ایلدیر)

وان برای خرید خیلی بهتر است

و هر چه بطرف آخر سال نزدیکتر شویم شلوغی دم مرز افزایش خواهد یافت
سلام.سوال من این بود که ماشین من پرایده گاز مایع هست ایا مشکلی ایجاد نمیشه سر مرز و من برای تردد عوارض ماشین بیمه گواهیینامه بین المللو و چی نیاز دارم وایا میتوان شکر ببرم برای فروش.و بیمه و گواهی نامه را باید چیکار کنم و کاپوژ کردنو.خیلی ممنونم از راهنمایی و لطف بی کرانت
پاسخ:
سلام
اون کلمه تلفظ صحیحش (کاپوتاژ) هست نه (کاپوژ)
همه این سوالها را با یکبار خواندن وبلاگ جواب خواهید گرفت . لطفا مطالعه بفرمائید
با سلام
ما قصد داریم با اتوبوس به آنتالیا سفر کنیم.میخواستم بدونم از مرز بازرگان تا آنتالیا چقدر راهه؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
حدودا 1700 کیلومتر هست
ببخشید شما میتونید هتل هماهنگ کنید? هزینه اش واسه 3 نفر چقد میشه?
پاسخ:
سلام
برای رزرو هتل باید از طریق آژانسهای مسافرتی اقدام کنید
بطور متوسط برای هر نفر در هر شب 50 لیره هزینه دارد
سلام و خسته نباشید خدمت آقا رضای گل
سوال من این بود که تو تهران نیز می تونیم ماشینهارو بیمه کنیم وهمچنین فیش خروج رو تو تهران واریز کنیم
ممنون از راهنماییاتون.
پاسخ:
سلام
بله
سلام
ضمن عرض خسته نباشی. اگر چند خانواده در انتهای مرداد ماه بخواهیم با ماشین شخصی در کل مسیر به مقصد ازمیر به ترکیه سفر کنیم مشکلات اصلی ما چه خواهد بود
پاسخ:
سلام
برای سفری که 6 ماه بعد ممکن است اتفاق بیفتد از الان برنامه ریزی میکنید؟ باور کنید ترکیه کشور همسایه  ی دیوار به دیوار ماست
مشکل خاصی پیش نخواهد آمد. مشکل اصلی پول است که شکر خدا فراوان است
آقا رضا سلام یه سوال دارم اینکه از سرو به وان چقدره و هزینه رفتی چقدره؟ ممنون
پاسخ:
سلام
از مرز سرو تا وان 300 کیلومتر هست (دقیقا 298) و مقداری از جاده هم کوهستانی و خطرناکه  . از سرو تا یوکسک آوا و از آنجا تا وان حدودا باید 50 لیره هزینه کنید
منظور روزهای فرد هفته(یکشنبه،سه شنبه،پنج شنبه) هست دیگه درسته؟ ماه که نیست؟! (یکم،سوم،پنجم و ...)؟!!!
پاسخ:
یعنی عاشق همتونم ها...................

روزهای فرد به روزهای یکشنبه و سه شنبه و پنج شنبه گفته میشه
این در مورد تمام مرزها (از جمله بازرگان) هم صادق هست؟
پاسخ:
بله . اما مرز بازرگان بخاطر امکانات بالا و پرسنل زیاد معمولا این مسئله زیاد به چشم نمیاد اما در مرز رازی فوق العاده چشمگیر هست
ببخشید آقا رضا، یه سوال فنی؟!

مرز رازی چرا روزهای فرد شلوغ تره؟ دلیل خاصی داره؟
پاسخ:
چون افراد مرز نشین کارتی دارند بنام کارت پیله وری که میشه گفت یه کارت بازرگانی هست با امکانات محدود و اینها با این کارتها روز های فرد میتوانند در حد محدودی جنس ببرند یا بیاورند و همین مسئله باعث میشه که روز های فرد مرز رازی بسیار شلوغ باشه
ببخشید تعطیلات عید چطور هست برا خرید? حراجی دارن?
مسافر زیاد میشه?
پاسخ:
سلام
زمان مناسبی برای خرید نیست
سلام ببخشید اگه ماشین نبریم و خودمون به وسیله تاکسی یا ماشینهای موجود در مرز بخاییم بریم باز شلوغه?
پاسخ:
سلام
بازم شلوغه.....
با سلام و خسته نباشید واقعا ممنون از پاسخ های بسیار خوبتون ما فردا سه شنبه صبح 5 می خوایم از تبریز حرکت کنیم به مرز رازی و از انجا به وان ولی چند نفر که چند روز پیش آمدند می گن مرز رازی بسیار شلوغ هست و 5 ساعت تو کیوسک مرز علاف شدیم چئن بچه کوچیک همراه ما هست مرز بازرگان رو پیشنهاد می کنن نظر شما چی هست از کجا بریم اگر از مرز رازی کوتاهترین راه تا برسیم به مرز بازرگان و از آنجا تا وان کجاست بازم بسیار ممنون از پاسخهای عالی تون .
پاسخ:
سلام
مرز رازی (بخصوص روزهای فرد) شلوغ است . باید اول صبح برسید و اگر مشکل بیمه نداشته باشید و خروجیها را واریز کرده باشید و مشکل دیگری نباشد یکساعته از مرز رد می شوید اما بدلیل مشکلات قطعی سیستم و مشکلاتی که از طرف ترکیه پیش می آید معطل شدن 4-5 ساعته هم ممکن است . دو راه هست . یا باید ریسک معطلی را بپذیرید و از مرز رازی بروید یا باید بروید بازرگان و سریعتر از مرز رد شوید و حدود 300 کیلومتر رانندگی کنید تا به وان برسید
سلام
ببخشید میشه ااینترنتی هم هتل رزرو کرد?
هتلی به اسم کن هم هست?
پاسخ:
سلام
بله اگر کارت اعتباری ویزا یا مستر داشته باشید ممکن هست
همچنین می توانید از طریق آژانسهای مسافرتی رزرو بفرمائید
سلام آقا رضا
من از ساکنین ارومیه هستم و تا مرز سرو نیم ساعت فاصله دارم چون ما بیشتر نطرمون خرید هستش نظر شما برامون مهم هستش
1- از مرز سرو به کدوم شهر ترکیه میتونیم بریم . ( فاصله به ساعت و محل اقامت و چطور میشه به اون شهر سقر کرد میشه کمی توضیح بدین )
2- آیا لباسهای مارک دار میشه اونجا پیدا کرد .
4- در ضمن اینم بگم امیدوارم شهری که میگین بازارهایشان مثل بازارچه مرزی سرو نباشه چونکه لباسهایی رو که در این بازارچه میفروشن هم گران هستن و اصلا خوب نیستن .
پاسخ:
سلام
بازارچه مرزی سرو مرکز لباسهای تاناکوراست و وان قابل مقایسه با اونجا نیست
نزدیکترین جای بدرد بخور به مرز سرو همان شهر وان است و برای خرید های شخصی ایده آل . اجناس مارک ترکیه هم فراوان و ارزان
واقعا از پاسخگویی با حوصله شما ممنونم
فقط ببخشید برای چونه زدن که قیمت هتل رو پایین بیارن باید چی بگیم به زبون ترکیه ای?
پاسخ:
ترکیه ای ها حرف "خ" را نمیتوانند تلفظ کنند و بجای ان "ح" میگویند
بنابر این کلمه "تخفیف" در زبان ترکها "تحفیف" یا "تاحفیف" (Tahfif) تلفظ می شود
البته در وان به مدد مسافرت حداکثری هموطنان ، همین کلمه "تخفیف" را هم بگویید تا آخرش می خوانند .

خیلی خیلی ممنونم
و اینکه این ماشینا که مرز سوار میکنن توی وان کجا پیاده میکنن?
پاسخ:
هر جا که مقصد شما باشد. البته قانونا باید مسافر را هر جا که میخواهد ببرند اما برخی وقتها از عدم اطلاع مسافر سوء استفاده میکنند. موقع سوار شدن با راننده طی کنید که شما را باید دقیقا در محلی که میخواهید پیاده کند (بدون هزینه اضافی)
و اما باز هم سوال ببخشید
1.پول به ریال هم قبول میکنن تاکسی ها و فروشگاهها ?
2.هتل با قیمت مناسب کدوم هتل هست?
3.اگه زبان ترکیه بلد نباشیم علاف میمونیم?یا اونا ی چیزایی میدونن?
پاسخ:
1 - ریال ابدا کاربردی ندارد . فقط دلار با خود ببرید
2 - هتل فوآد پیشنهاد من هست
3 - اگر زبان ترکی بلد نباشید باید با زبان اشاره حرف بزنید . البته برخی از فروشندگان چند کلمه ای فارسی بلد هستند .
خیلی ممنون از پاسخ هاتون
منظور از سوال 2 این بود که تهیه بلیط چطور هست??چطوری بلیط میگیریم تو مرز?? و جز پاسپورت چی باید همراهمون باشه?
و ی سوال دیگه پارکینگ ها امن هست هزینه ی هر ساعتش برا نگهداری ماشین چنده?
پاسخ:
آهان
نه تو مرز بلیط لازم نیست . عین تاکسی کیرین سوار میشین و موقع پیاده شدن کرایه میدین
جز پاسپورت باید پول همراهتون باشه
هزینه پارکینگ برای هر شبانه روز 3000 تومان هست فکر کنم . اما در مورد امنیتش هر چند تا حالا ماشین دزدیده نشده اما در ایران موقع ورود به هر پارکینگی شما قبلو میکنید که مدیریت پارکینگ هیچ مسئولیتی در قبال صدمه به بدنه و اشیای اتومبیل ندارد
سلام ببخشید 1. تو مرز رازی پارکینگی هست که ماشین رو بزاریم اونجا و با اتوبوس مخصوص اونا بریم وان?
2.بلیط رو باید از قبل فیش واریز کنیم و غیره یا مثل تاکسی سوار میشیم و پول میدیم?
3.ساعت چند مرز باشیم تا اول صبح که مغازه های وان باز میکنه بتونیم خرید کنیم?
4.و کی باید از وان خارج بشیم که بتونیم شب برگردیم به خوی?
ببخشید تعداد سوالام زیاد شد
ممنون اگه جواب بدین
پاسخ:
سلام
1 - بله در مرز پارکینگ هست
2 - سوالتون مفهوم نیست
3 - ساعت شروع بکار مرز رازی 9 صبح هست . اما ممکنه معطلی داشته باشه . در بهترین حالت ظهر به وان می رسید
4 - باید حدود ساعت 2 از وان خارج بشین . چون ساعت 5 مرز بسته میشه
در هر حال اگر بفکر این هستید که یکروز صبح بروید و خرید هم بکنید و عصر هم برگردید این کار امکانپذیر نیست
سلام ممنون ازاطلاعات وبلاک تان .یاشاسین
پاسخ:
سلام
من هم از ابراز لطف شما به وبلاگ خودتان ممنونم
با عرض سلام و خسته نباشید.
وبلاگ خوبی دارید و واقعا زحمت زیادی میکشید.
سوالی که داشتم اینه که هزینه پارکینگ در مرز رازی حدوداً چنده ؟
و چون تعدادمون زیاده ، حدود 8 نفر به نظرتون از ارومیه با اتوبوس از مرز سرو بریم بهتره یا از همین مرز رازی؟
و موقع برگشت از وان باید به ترمینال وان بریم واسه برگشت یا از محل خاصی میشه ماشین گرفت ؟
خیلی ممنون
پاسخ:
سلام
هزینه پارکینگش فکر کنم شبی سه هزار تومان هست . میتونین از مرز رازی برین یا از خوی مستقیم . موقع برگشت هم در مرکز شهر دفاتر مسافربری هستند که تابلوهای فارسی دارند و میتوانید از طریق آنها به مام میهن برگردید
باسلام و تشکر
آیا در مرز رازی باید عوارض خروج پرداخت گردد ؟
پاسخ:
سلام
بلی
سلام از این همه صبر حوصله جنابعالی
-در کدوم ماه وان دیدنی هستش .
- بهترین فصل خرید حراجی برای لباسهای زمستانی و تابستانی کی هستش.
- بهتره دلار با خود ببریم یا لیره .
- دلار یا لیره بو قول خودمون چند تومی باشه بهتره تا بتونیم حساب کتابو موقع خرید نگه داریم .
- کدوم هتلها خانوادگی و امن تر و مناسب هستش .
- چه بازار و مکانهایی نام امن هستش نریم بهتره . سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
کلا ترکیه در اواخر اردیبهشت بهترین زمان رفتنش هست
برای هر نوع لباسی معمولا اواخر فصل حراج میشه و نیز در مناسبتهای خاص مثل روز مادر و کریسمس
در مورد بردن دلار و لیره در وبلاگ توضیح کامل هست
متوجه این سوال نشدم . یعنی چی باید چند تومن باشه؟ دلار که قیمت خودشو داره و لیره هم بر اساس قیمت دلار و نرخ تبدیل تعیین میشه
هتل فوآد هتل مناسبی است
بازار ها همگی امن هستند اما در ترکیه به افرادی که پیشنهاد های اغوا کننده (از هر نوع) بشما میدهند اعتماد نکنید بخصوص اگر ایرانی باشند !
با سلام ، چهار نفری می خواهیم از تبریز بریم ایغدیر ، البته همان روز عصر نیز به ایران برگردیم . باتوجه به اینکه تاکید میکنید حتما یکروز را بمانیم لطفا دخصوص موارد زیر راهنمایی فرمائید .
1- با توجه به بازبودن مرز بازرگان ، فاصله از تبریز تا بازرگان چند کیلومتر است ؟
2- فیش های خروجی را از تبریز تهیه کنیم ؟
3- اگر همراهان را راضی کردم که به وان برویم ، مرز رازی به ساعت ایران کی باز میشود و به ساعت نرکیه چه ساعتی بسته میشود (برخلاف تاکید شما می خواهم تا مرز با ماشین خودمان برویم و عصر برگردیم )
4- آیا مبلغ خروجی را میتوانیم در تبریز واریز کنیم .
5- رفت از مرز تا وان چقدر طول میکشد ؟ برگشت چطور ؟
6- معمولا چه روزهایی مرز شلوغ است ، قصد ما روز پنج شنبه وخرید میباشد ؟
قبلا از راهنمایی و زحمات جنابعالی تشکر می نمایم .

پاسخ:
1 - حدود 300 کیلومتر
2 - خیر
3 - 9 صبح تا 5 عصر (هر دو به وقت ایران)
4 - بله
5 - یکساعت - یکساعت
6 - همه روز ها

سلام از ا
رومیه تا مرز بازرگان چند کیلو متر
پاسخ:
سلام

از ارومیه نزدیک ترین راهش اینه که برید سلماس - بعد خوی - از اونجا ماکو و بعد بازرگان
فکر کنم حدود 300 کیلومتری بشه
۰۱ اسفند ۹۳ ، ۰۰:۴۵ سارا جمالی
با سلام و تشکر از وبلاگ خوبتان
قصد داریم نوروز امسال دو خانواده به اتفاق بریم استانبول. بررسی هایی که انجام دادیم تصمیم بر این شد. از مرز زمینی عبور کنیم و تا شهر آغری با ماشین بریم و از فرودگاه آغری تا استانبول را با هواپیما سفر کنیم. علت این کار هم کاهش هزینه ها ست! اولاً از مرز تا آغری با چه وسیله ای بریم بهتر و امن تر است؟ دوم این که آیا بلیط آغری- استانبول را از همینجا میتونیم خرید کنیم؟ ضمنا کدام خروجی بهتر است عبور کنیم؟
ممنون از راهنمایی های شما.
پاسخ:
سلام
اگر بخواهید آغری بروید بهترین کار خروج از مرز بازرگان است. از مرز به دوبایزید و از آنجا به آغری بروید البته اگر تعدادتان کافی باشد میتوانید با همان راننده اولی صحبت کنید که مستقیما شما را به آغری ببرد.
بلیط را بتوانید از ایران بگیرید راحت ترید
با سلام دوباره وتشکر از راهنماییتون
شما پیشنهاد آژانسی برای رزرو بلیط وان به استانبول دارین؟؟
پاسخ:
سلام
من آژانس خاصی رو نمیشناسم ولی معمولا آژانسها با همدیگه ارتباط دارن و سریع همدیگه رو پیدا می کنن
سلام
سپاسگزارم از راهنمایی هاتون.خیلی سایت مفیدی دارید
ما با دو ماشین یعنی دو خانواده هفته دوم نوروز94 قصد سفر از تهران به وان یا بندر ترابوزون را داریم .اولا اگر بخواهیم به وان بریم کدام مسیر از نظر جاده بهتره در مطالبتون اشاره گرده بودید از مرز رازی بخشی از جاده خیلی بده چون من ماشینمو تازه تحویل گرفتم و صفر هست(اسپورتیج) دلم نمی خواد تو روزای اول آسیبی ببینه به نظر شما از مرز رازی بهتره برم یا بازرگان؟
دیگه اینکه شهر وان برای خرید چه چیزایی بهتر هستش و برند lc waikiki و adl وKOTTON...اونجا هست و کت شلوار و پالتو و ... میشه خرید در کل برندهایی که تو استانبول می بینیم اونجا هست یا نه؟
و سوال آخر اینکه اگه بخوایم بندر ترابوزون بریم امسیر تهران تا اونجا چی هست؟ و با توجه به این که هدف خرید هست و کنارش تفریح اونجا مناسب هست یا نه؟

خیل ممنونم

پاسخ:
سلام
خرابی جاده در حدی نیست که به ماشین آسیب برسد . با خیال راحت از مرز رازی بروید
وان برای خرید لباس اسپورت مناسب است. کت و شلوار عالی هم هست اما قیمتش بالاست
اگر بخواهید ترابزون بروید باید از مرز بازرگان خارج شوید بروید آغری - ارزروم و از آنجا ترابزون . البته در اینصورت مجبور به سوختگیری در ترکیه خواهید شد
سلام.
با تشکر از وب سایت خوبتون و زحماتی که در پاسخگویی می کشید.
من تصمیم دارم به همراه خانواده با دو دستگاه ماشین سمند گازسوز از تهران برم مرز و بعدش با کاپتاژ کردن ماشین ها بریم وان.اگر احتمالا برای سمند مشکل فنی در طول راه پیش بیاد مکانیک و قطعات آن رو میشه پیدا کرد یا به مشکل خواهیم خورد؟ توصیه شما چیه؟
هزینه سفر از تهران به وان را برای هر نفر با خودروی شخصی چقدر برای هر روز درنظر بگیریم؟
ممنونم
پاسخ:
سلام
کاپتاژ خودرو در مرز انجام نمی شود باید در شهر خودتان این کار را بکنید
بنظر من قبل از اقدام به چنین سفری ، چند ساعت وقت بگذارید و مطالب وبلاگ را از الف تا ی آخر با دقت بخوانید .
تقریبا پاسخ تمام سوالها را خواهید گرفت . چون از سوالتان مشخص است که در مورد کاپوتاژ اطلاعات اولیه را نیز مطالعه نکرده اید
سلام
درنظر دارم با دوستم دو نفری به شهر وان سفر کنیم با ماشین تا تبریز یا خوی بریم بعد از مرزیاده عبور کنیم
اگه بردن ماشین ساده س میشه راهنمایی کنید که اولا تشریفاتش چیه و مالک ماشین باید حضور داشته باشه یا نه؟
دیگه اینکه چه مدت اقامت در ماه اسفند مناسبه؟
بنظر شما مناسبترین زمان برای رسیدن به مرز چه ساعتیه؟
از حوصله شما در پاسخگویی سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
تمام سوالات شما در متن وبلاگ دقیقا پاسخ داده شده است . خواهش میکنم یکبار دقیقا مطالعه بفرمائید. اگر مشکلی باقی بود بفرمائید
سلام و تشکر از مطالب خوبتون.
من 25 اسفند بهمراه خانواده قصد سفر به وان دارم. البته برای خرید عید نوروز.
میخواستم بدونم در این تاریخ لباس مجلسی زنانه خیلی خوب با کیفیت و آخرین مدل و لباس مردانه و کیف و کفش خوب می تونم پیدا کنم؟
پاسخ:
سلام
به هیچ عنوان در وان لباس مجلسی زنانه پیدا نمیکنید  ( حتی یک عدد) - کیف و کفش هم قیمتی تقریبا معادل ایران دارد
وان برای خرید لباس اسپورت و کتان و لی ایده آل است
ممنون از لطفتون

سلام آقا رضا
من و همسرم میخواییم سه شنبه یا چهار شنبه بریم وان، میخواستیم لاستیک های ماشین رو هم اونجا عوض کنیم میشه لطفا راهنمایی بفرمایید کجا واسه عوض کردن لاستیک ماشین مراجعه کنیم؟ این کار به صرفه هست یا نه ؟
بعد از وان به چه صورت میشه تماس بگیریم با ایران؟ با موبایل همراه اول هزینه ها به چه صورت در میاد؟
ممنون میشم اطلاعاتی در این خصوص دارین راهنمایی بفرمایید
پاسخ:
سلام
بله لاستیک در ترکیه بسیار ارزانتر از ایران هست
در وان به خیابان جاده ابریشم (ایپک یولی جاده سی) بروید . اکثر مارکههای معروف لاستیک اونجا نمایندگی دارند که توصیه من میشیلن هست . بعد از تعویض هم لا ستیکهای کهنه رو ازشون بگیرید و به آپاراتی های کنار جاده بفروشید
در مورد تلفن بهترین کار استفاده از تماسهای اینترنتی است اما اگر نشد ، همراه اول بهترین گزینه هست و قیمتهاش رو در سایت همراه اول میتونین ببینین
راستی از ایران و از الا میشه برا استانبول از وان بلیط هوایی رزرو کرد ؟
پاسخ:
سلام
از طریق آژانسهای هواپیمایی ممکنه
با سلام
من وهمسرم عیدو میخوایم بریم ترکیه ولی نمیدونیم کدوم شهرش!
من 5 سال پیش رفتم ترابزون از اونجام با هواپیما استانبول،به نظرتون بریم وان همون روز واسه فرداش میتونیم بلیط استانبول با قیمت مناسب گیر بیاریم؟مییخوایم 1 فروردین از اردبیل راه بیفتیم.
ممنون از راهنماییهاتون
پاسخ:
سلام
پیدا کردن بلیط رو میتونید اما قیمت مناسب خیر . معمولا پرواز های خیلی سریع (با فاصله کم از زمان خرید بلیط) به حداکثر قیمت فروخته می شوند اما اگر الان مثلا برای یکماه دیگر بلیط بخرید بقیمتی بسیار پایین میتونید تهیه کنید
با سلام و تشکر از اطلاعات مفیدی که ارائه دادید.

ما قرار هست 25 اسفند از وان به استانبول پرواز کنیم. ساعت پرواز 11:30 بوقت ترکیه است. به نظرتون کی از تبریز خارج شیم تا بموقع به وان برسیم، آیا رفتن با ماشین شخصی تا مرز رازی رو صلاح می دونید یا با تاکسی و اتوبوس رفتن رو؟
پاسخ:
سلام
قطعا و موکدا توصیه میکنم حتما یکروز قبل به وان بروید و شب را بمانید . به هیچ عنوان روی این مسئله که صبح حرکت کنید و به پرواز برسید حساب نکنید
سلام
بنده قصد دارم فردا از مرز رازی به وان سفر کنم به نظر شما بهتر است دلار داشته باشم یا لیر ترکیه ؟
بعد از اینکه مرز رازی را رد می شویم صرافی وجود دارد که دلار را به لیر ترکیه تبدیل کنیم ؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
لطفا مطالعه بفرمائید

http://turkeytravel.blog.ir/post/24
۲۰ بهمن ۹۳ ، ۱۴:۵۳ لیلا طالبی
سلام
من و همسرم برای اولین بار میخواهیم از کشور خارج شویم آیا به نظرتون راحت میتونیم بریم وان البته ایام عید منظورم هست
پاسخ:
سلام
بامید خدا بسیار راحت میتونین برین
با سلام.
بسیار ممنون ازلطف شما بابت کار انسان دوستانه اطلاع رسانی به هموطنان.از آنجایی که ما ایرانیها کارتهای اعتباری بین الملی رو نداریم چطور میشه بلیط هوایی وان به آنتالیا رو از داخل ایران رزرو کرد اگه محبت کنین پاسخ بدین ممنون میشم.

پاسخ:
سلام
آژانسهای هواپیمایی میتونن این کار رو براتون انجام بدن . البته موسسات و افرادی هم هستند که با کارت اعتباریشون برای شما خرید اینترنتی انجام میدن و کارمزدی دریافت میکنن و میتونین با یک جستجوی ساده در اینترنت کلی از اینها پیدا کنید
سلام من میخواهم از وان هوای به انتالیا برم ایا پرواز دارد وچه روزای ممنون و قیمتش چنده
پاسخ:
سلام
از وان به آنتالیا پرواز هست. تقریبا همه روزه و قیمتش از 40 دلار شروع میشه و بستگی به تاریخ خرید بلیط داره
بازم سلام
من میخواستم ببینم 40 دلار فقط رفت یا فقط برگشت است درسته؟
درضمن از چه راه هایی میشه بلیط هواپیمایی گرفت ؟ خود شرکت های اونجا سایت ندارند؟
بعد قیمت 20 لیر مال هر نفر است با اتوبوس؟!
پاسخ:
سلام
این قیمت بلیط یکسره است و قیمتها از این رقم شروع می شود به بالا
20 لیر برای هر نفر است
سلام
من امسال عید میخواهم به فرودگاه وان بروم تا از آنجا به آنتالیا بروم
میشود راهنمایی کنید قیمت اتوبوس یا مینی بوس از مرز تا فرودگاه وان چقدر است؟
و بلیط رفت و برگشت به آنتالیا چقدر است ؟
و اینکه عید راحت بلیط گیر میاد یا نه قبلش تهیه کنیم ؟

(راستی فوق العاده از تاپیک شما خوشم آمد و خیلی اطلاعات بالایی دارین . ممنون )
پاسخ:
سلام
اگر بلیط را قبلا تهیه کنید راحت ترید
از مرز با 20 لیره شما را به وان می بریند و با کمی کرایه اضافی راننده شما را تا فرودگاه وان خواهد برد
قیمت بلیط بسته به زمان تهیه متفاوت است
از چهل دلار شروع می شود
سلام دوست عزیز
ممنون از مطالبی که در وبلاگتون قرار میدید با توجه به اطلاعاتی که از اینجا بدست اوردم قصد سفر زمینی به وان سپس پرواز به شهر ازمیر رو دارم میخواستم بپرسم ایا بلیط هواپیما در داخل و به صورت اینترنتی تهیه کنم یا در فردگاه وان؟از طریق سایت که قیمت بلیط ها رو میدیدم اختلاف قیمت زیادی بین رزرو برای هفته یا ماه اینده با بلیط روز وجود دارد مثلا اگر برای 20 بهمن بلیط رزرو کنم 97 لیر و اگر برای فردا که ۹ بهمن باشه 217 لیر شما چه پیشنهادی میدید م ممنون میشم از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
هر چقدر فاصله پرواز با تاریخ خرید بلیط بیشتر باشه قیمت پایین تره و بصلاحه که قبلا بخرید
اگر ممکنه بفرمائید از طریق کدام سایت و چجوری رزرو میکنید؟
ممنون ازتوجه واینکه پاسخ دادید
سلام من وهمسزم برای اول اسفندعازم وان هستیم بنده باردارهستم ودراول اسفندوارد۳ماه سوم بارداری می شوم آیاازمرز تاشهروان مسیر همواراست؟ اآیا تمام مسیربعداز مرز آسفالت است؟ لطفأپاسخ دهید. باتشکر
پاسخ:
سلام
مسیر مرز تا وان کاملا هموار است ولی خوی تا مرز کمی ناهمواری دارد. بغیر از حدود یک کیلومتر بقیه آسفالت است . حدس می زنم فرزند اولتان باشد . چنین حساسیتهایی معمولا در ماههای آخر بارداری بخرج داده می شود اتفاقا سری قبل که من از مرز رد شدم آقا و خانمی منتظر بودند که تا وان سوارشان کردم و خانم ایشان در ماه هشتم بارداری بود
سلام آقا رضا
میخواستم ساعت کار گمرک تو 5شنبه و جمعه رو بدونم
سوال بعدیم اینکه ساعت حرکت اولین دولموش از مرز به وان و آخرین دولموش از وان به مرز کیه؟
ممنون
پاسخ:
سلام
مرز تعطیلی نداره
هر روز از 9 صبح تا 5 عصر
البته این فقط مربوط به مرز رازی هست و مرز بازرگان 24 ساعته هست
ون های ترکیه هم معمولا از اولین ساعات شروع بکار گمرک تا دآخرین ساعاتش اونجا هستند
۰۴ بهمن ۹۳ ، ۱۵:۵۰ مرضیه حسینی
سلام،خسته نباشید،ممنون از باسخکویی واطلاعات مفیدتون،خواستم بدونم جاده خوی تا وان تو زمستون برفکیر و خطرناک نیست جون با ماشین شخصی میخواهیم تا مرز رازی بریم.ممنون
پاسخ:
سلام
چرا بسیار برفگیر و خطرناک است . بهتر است قبل از رفتن از وضع جاده مطلع شوید و وسایل ایمنی به همراه داشته باشید
سلام من خیلی دوست دارم به وان سفر کنم لطفا بفرمائید از مرز تا وان چند ساعت راهه و چقدر میگیرن ببرن ؟ ممنون
پاسخ:
سلام
 از مرز تا وان یکساعت راهه و 20 لیره کرایه شه
لطفا قبل از رفتن یکبار وبلاگ رو از اول بخونین . مطمئنا خیلی اطلاعات بدرد بخور کسب میکنین که سفرتون رو راحت تر و کم هزینه تر میکنه
سلام من با همسرم اول بهمن قصد داریم با ماشین خودمون بریم وان یک شب بمونیم بعد به سمت استانبول بریم می خواستم بدونم از زان تا استانبول چند ساعت راهه؟
پاسخ:
سلام
حدود 20 ساعت
با سلام
لطفا میخواستم بدونم بعد کریسمس تا چند روز بعدش آف ها هستند
و آیا برای آوردن لباس برای فروش در این آف ها فایده ای دارد ؟
پاسخ:
سلام
معمولا دو سه روز
اما جنس ها معمولا تک سایز باقی می ماند و به اصطلاح از جور می افتد

با سلام آقا رضا در خصوص سوال آقا علیرضا خواستم بگم که تو تبریز من پرسیدم، نمایندگی ترکیش ایرلاین پروازهای داخلی ترکیه رو نمی فروشه و فقط بین المللی ها فروخته میشن و واسه خرید پروازهای داخلی باید بری دفاتر هواپیمایی شهر و از طریق اونا با کمی قیمت بالاتر بخری. فکر کنم تهران هم باید همینطور باشه.
با سلام
میخواستم بدونم برای گرفتن بلیط هواپیما وان به استانبول چ کار باید کرد؟ آیا از قبل میشه رزرو کرد ؟ و اینکه هر روز به استانبول پرواز داره؟
ممنون از وبلاگ خوبتون
پاسخ:
سلام
از وان به استانبول هر روز پرواز هست و از طریق فرودگاه وان یا دفاتر فروش بلیط در سطح شهر میتوانید اقدام کنید . در تهران هم از طریق نمایندگیهای ترکیش ایرلاین میتوانید اقدام کنید
سلام
باتشکر از اطلاعات بسیار خوبتون
لطفا" بفرمائید :
1- اگر بخواهیم در تاریخ 3و4 دیماه که یکروز قبل و روزکریمسس در وان باشیم می توانیم از حراجها استفاده کنیم
2- اگر بخواهیم ساعت 9 صبح مرز رازی باشیم چه ساعتی باید از تبریز را بیفتیم
3- آیادر تاریخهای یاد شده اوضاع وان آرام است.
4- هتلهایی که فرمودید دوتخته شبی 100 لیرمناسب و تمیز برای کسائیکه مثل من وسواس دارند هست یانه
باتشکر مجدد خواهش می کنم لطفا" زود جواب دهید
پاسخ:
سلام
بله میتونین استفاده کنین
از تبریز تا خوی دو ساعت و از آنجا نیز تا مرز یکساعت راه است (با ماشین شخصی) - جمعا سه ساعت راه دارید و اگر بخواین 9 صبح اونجا باشین باید 6 راه بیفتین
وان کاملا امن و آرام است . از میزان وسواس شما اطلاع دقیق ندارم ولی نسبتا مناسب هستند . هتل سه ستاره است و انتظار هیلتون نباید ازش داشته باشید
سلام
لطفا راهنمایی بفرمایید برای تاریخ 27 آذر برای رفتن به وان با خودروی شخصی اولا مسئله اعتراضات و... آرام شده و ثانیا جاده رازی امنیت برقرار است من شنیده ام وسط جاده سنگ میگذارند و جاده را می بندند
پاسخ:
سلام
اینها همه شایعه است
مرز رازی تا وان کاملا امن و برای مسافرت ایده آل است
مرسی از پاسخ سریع تون ، به نظر شما بعد از ۳ روز آنتالیا در مرکز شهر ، وان ارزش یک روز موندن رو داره از نظر خرید و جاهای دیدنی ، یا هر چه سریع تر خودم رو به ایران برسونم ؟ ( با توجه به دلتنگی نسبی :D )
پاسخ:
سلام
بنظر من که ارزشش رو داره . از نظر تفریح و جاهای دیدنی خیر اما برای خرید خوبه
سلام دوست عزیز ، من در حال حاضر در فنلاند دانشجو هستم و دارم ایشالا هفته دیگه میام ترکیه ، آنتالیا و بعد به وان ، از اون جا میخوام زمینی بیام ایران ( اورمیه ، یا تهران ) همه از این طرف رو مینویسن ، اما برگشت رو نتونستم اطلاعاتی بگیرم ، چطوری میتونم از وان ( ساعت ۱ ظهر میرسم وان ) بیام که به بسته شدن مرز و این داستانا نخورم ؟ امنیت اش هم ی کمی باعث استرس و آدرنالین شده :)
پاسخ:
سلام
اگر منظورتون این باشه که ساعت 1 به وقت محلی ترکیه به وان می رسید مشکلی ندارید . بسادگی می توانید از ترمینال وان یا نمایندگیهای مسافربری (تقاطع خیابان جمهوریت و کاظم کارا بکیر) ماشین بگیرید و خودتان را به مرز برسانید .
اگر به هر دلیلی دیرتان شد دو راه هست
شب را در وان بمانید و صبح راه بیفتید
از طریق ترمینال وان به ایغدیر یا دوبایزید بروید و از مرز بازرگان خارج شوید (به احتمال زیاد در ترمینال وان اتوبوسی خواهید یافت که مستقیما به ایران بیاید )
با سلام
چند سوال دارم خواهش می کنم جواب دقیق دهید
۱- ویزای ترکیه برای ایرانیان تا چه زمانی رایگان است و برای رفتن به شهر وان داشتن فقط پاسپورت کافی است و کارهای مربوط روادید در کجا انجام می شود ؟
۲- بنده ساکن شهر ساری هستم برای رفتن به شهر وان از تهران اقدام کنم یا ارومیه ؟ مقصد اتوبوس ها شهروان است یا تا مرز؟
۳-حد اکثر چند دلار می توان با خود به شهر وان برد ؟ یا بازرسی بدنی از مسافران انجام میشود برای بردن ارز بیشتر ؟
۴-بنده قصد دارم مقداری از دلارهامو در وان بفروشم تا پول سفرو در بیارم برای این کار یک صرافی که خودتان با انها کار کردید را معرفی می کنید ؟
پاسخ:
سلام
برای رفتن ترکیه نیازی به ویزا نیست . ویزا در موقع ورود شما بخاک ترکیه صادر می شود و بدون هزینه هم هست .
برای رفتن از تهران اقدام بفرمائید . ترمینال غرب. اتوبوسها تا خود وان می روند (البته از مرز زمینی بازرگان)
حداکثر ارز مجاز برای هر نفر 5000 دلار است . بازرسی بدنی معمولا انجام نمیشود ولی تضمینی برای این نیست!
کلا سه یا 4 صرافی معتبر در وان هست که همگی در خیابان جمهوریت کنار همدیگر قرار گرفته اند . فروشگاهها یا آژانس هایی هم هستند که به شما پیشنهاد تعویض پولتان را می دهند ( و حتی آگهی به زبان فارسی بر روی شیشه مغازه نصب کرده اند) . هرگز به آنها اعتماد نکنید
سلام پاینده باشی اقا رضا فاصله وان تا چشمه چند km ایا از وان به چشمه پرواز داره
پاسخ:
سلام
چشمه بر عکس وان ، در غربی ترین نقطه ترکیه (انتهای استان ازمیر) واقع شده
من تا بحال نرفتم اونجا ولی میدونم از آنتالیا و استانبول پرواز هست برای چشمه
فاصله تقریبی حدود (با احتساب فاصله جاده ای) فکر کنم حدود 1700 کیلومتر باشه
سلام خسته نباشید ببخشید من اطلاعی از وان ندازم میخوام برا خرید برم میگن ارزونه نظرتون چیه از تبریز
پاسخ:
سلام
نظرم مساعد و مثبت هست
سوالتون خیلی کلی هست نسیم خانم . لطفا مطالب پستها و نظراتی رو که دوستان گذاشتن یکبار مطالعه بفرمائید
با درود محل ماشین های کرأیه ترک برای رفتن به وان کجا هست
سپاس
پاسخ:
سلام
بلافاصله بعد از گذر از مرز رازی ، در طرف ترک ون ها برای رسانیدن شما به وان منتظرند . مبلغ کرایه اش هم 20 لیره هست
۲۰ مهر ۹۳ ، ۱۱:۱۹ میلاد عرفانیان
با سلام و عرض خسته نباشید
من سفرنامه هاتون رو خوندم و می خوام بدونم امنیت بعد از مرز رازی برای خانواده چطوره چون همونطوری که میدونید ترکیه در گیر با کردهاست. امنیت مسیر برام مهمه. لطفا این رو هم توضیح میدی؟
ممنون
پاسخ:
سلام
در حالت عادی بسیار امن و راحته
اما این روز ها با توجه به اینکه وان یک استان کرد نشین هست هیچ تضمینی نیست . بهتره فعلا سفر وان رو معلق کنید
سلام و تشکر بابت این همه راهنمایی مفید شما.
برای سفر به وان با اتوبوس، از چه شهرهای مبدا میشه حرکت کرد؟ تهران؟ تبریز؟ ارومیه؟ خوی؟
و اینکه اتوبوس ها از چه مرزی رد میشن و مراحل اداری در مرز برای یک اتوبوس تقریبا چقدر طول میکشه؟ (صرفنظر از شلوغی خود مرز)
بطور کلی شما با این همه تجربه، سفر با اتوبوس را پیشنهاد میکنید؟ جایی نوشته بودید برای خانواده سفر با اتوبوس پیشنهاد میکنید، دلیلش چیه؟ مثلا اگر بخوایم با ماشین شخصی تا مرز یا تا خوی بریم با خانواده و بعدش پیاده از مرز رد بشیم، فکر میکنید مشکل خاصی باشه؟
باز هم ممنونم از این همه وقت که صرف این وبلاگ میکنید.
پاسخ:
از هر سه تا شهری که گفتید ممکن هست . از تهران هم میتونین از ترمینال غرب بلیط بگیرید. اتوبوسها از مرز بازرگان تردد میکنن و بسته به تعداد اتوبوسهای موجود در صف از یکساعت تا پنج ساعت ممکنه طول بکشه .
اینکه گفتید با خانواده ، ممکنه منظور از خانواده فقط همسر باشه یا دو تا بچه کوچک هم همراه شما باشه ولی در کل محیط مرز رازی (برای عبور پیاده از مرز و زمانی که بدون خودرو شخصی بروید) چندان محیط مناسبی برای حضور چند ساعته یک خانواده نیست (از دید شخصی من)
من خودم هر گاه که خانمی همسفرم بوده دیده ام که وقتی با خودرو شخصی باشد خانواده درون ماشین منتظر می مانند تا مراحل عبور از مرز شما تکمیل شود اما در حالتی که بخواهید مرز را پیاده رد کنید بخصوص در ساعات شلوغ ممکن است اذیت شوند . ضمنا ماشینهای آنطرف هم تا پر نشوند حرکت نمی کنند . بارهای همراهتان شما را کلافه میکند و سرما و گرما و عدم وجود کوچکترین امکانات رفاهی در مرز شما را خواهد آزرد ولی در صورت مسافرت با انوبوس این مشکلات را نخواهید داشت.

فرمودین بلیط هواپیما از وان به استانبول  110 لیر به بالاست، منظورتون بلیط رفت هستش یا رفت و برگشت؟

اطلاعی از قیمت پارکینگ تو فرودگاه وان دارین؟ و اینکه ماشینو کجا پارک کنیم امن تره؟

خیلی ممنون

پاسخ:
سلام
این قیمت بلیط یکسره هست یعنی فقط رفت یا فقط برگشت - قیمت پارکینگها در وان از هر 24 ساعت ده لیر به بالا هست .

با سلام مجدد

آیا به نظرتان من که 15 شهریور امسال می خواهم به وان سفر کنم اینجا هتل رزرو کنم یا در خود وان اقدام کنم به صرفه تر است و برای 2 شب اقامت کدام هتل به صرفه تر است؟

با تشکر

پاسخ:
سلام
در خود وان اقدام کنید
هتل آکدامار در خیابان کاظم کارا بکیر - همان خیابان هتل فوآد - همان خیابان هتل یاقوت

با اسلام و تشکر از راهنمایی های خوبتان

در مرز راز  و مسیر قطورز آیا محلی برای پارک خودرو هست تا ماشین را این طرف مرز پارک کنیم و به ترکیه نبریم.

با تشکر مجدد

 

پاسخ:
در مرز رازی پارکینگ هست اما روباز هست و بهتره که روی ماشین چادر بکشید

با سلام و ادب مجدد

راستی یادم رفت بپرسم خرید تا چه سقفی مهر معافیت نمی خورد؟

پاسخ:
سلام
اسماً 300 دلار سقف کالای همراه مسافر در طول سال است
اما اگر ارزیاب گمرک بفهمد که سفر شما توریستی است و تجارتی نیست معمولا زیاد حساسیتی بخرج نمی دهد. شما به راحتی برای هر نفر تا سقف 1000 لیره خرید کنید ولی سعی کنید خرید هایتان را پراکنده نکنید . یعنی بارهایتان جمع و جور باشد. اگر همراه خانواده باشید و بار اول سفرتان در سال جاری هم باشد که اصلا مشکلی نیست . ولی اگر بار غیر مجاز (مثل مشروب) همراهتان باشد و ببینند بقیه بارهای شما را نیز با حساسیت فوق العاده ای محاسبه خواهند کرد
با سپاس فراوان به خاطر اینهمه اطلاعات مفید
خیلی از دوستان در سفرنامه هاشون به وان از مرز بازرگان رفته اند و انجا را پیشنهاد میدهند.نظر شما چیه و دقیقا چقدر مسافت داره تا وان
خیلی ممنون از راهنماییتون

پاسخ:
سلام
اکثر این سفرنامه ها مربوط به چندین سال قبل هست که مرز رازی تازه افتتاح شده بود . در حال حاضر مرز رازی امن و راحت و خلوت هست و بدون نگرانی میتونین استفاده کنین . فاصله مرز رازی تا وان 90 کیلومتر و قسمت زیادیش اتوبان هست . مرز بازرگان 270 کیلومتر با وان فاصله داره .
کلا انتخاب مرز بستتگی به این داره که شما از کجای ایران شروع به مسافرت میکنید. مثلا برای کسی که ساکن ارومیه هست مرز رازی ایده آل هست ولی با توجه به تفاوت جاده های بازرگان و مرز رازی ، برای کسی که از مرند شروع به مسافرت میکنه ، بازرگان انتخاب اوله
مزایای مرز رازی اینه که اتوبوس و کامیون از اونجا رد نمیشه و بسیار خلوت و عبور از اون بسیار سریعتره و عیبش اینه که فقط در ساعات اداری فعال هست
جاده خوی - رازی هم که در اکثر سفرنامه های قدیمی گفته میشد که خرا و خاکی هست الان کاملا آسفالت شده
مضاف بر اینکه جاده خوی-رازی یکی از زیباترین جاده های کشوره و با گذر از این جاده میتونین علاوه بر مناظر بکر طبیعی ، پل زیبای قطور رو هم ببینین
یه مطلب رو هم در گوشی میگم و از من نشنیده بگیرین.، بخاطر اینکه هدف جذب مسافر برای مرز رازی هست ، بازرسی ها و گیر دادن ها در مورد کالای همراه بسیار کمتر از بازرگانه !
با سپاس فراوان
خیلی از دوستان در سفرنامه هاشون اشاره به مرز بازرگان داشتند (برای وان).نظر شما چیه و چقدر مسافت داره، خیلی ممنون از وبلاگ مفیدتون 

پاسخ:
سلام
اکثر این سفرنامه ها مربوط به چندین سال قبل هست که مرز رازی تازه افتتاح شده بود . در حال حاضر مرز رازی امن و راحت و خلوت هست و بدون نگرانی میتونین استفاده کنین . فاصله مرز رازی تا وان 90 کیلومتر و قسمت زیادیش اتوبان هست . مرز بازرگان 270 کیلومتر با وان فاصله داره .
کلا انتخاب مرز بستتگی به این داره که شما از کجای ایران شروع به مسافرت میکنید. مثلا برای کسی که ساکن ارومیه هست مرز رازی ایده آل هست ولی با توجه به تفاوت جاده های بازرگان و مرز رازی ، برای کسی که از مرند شروع به مسافرت میکنه ، بازرگان انتخاب اوله
مزایای مرز رازی اینه که اتوبوس و کامیون از اونجا رد نمیشه و بسیار خلوت و عبور از اون بسیار سریعتره و عیبش اینه که فقط در ساعات اداری فعال هست
جاده خوی - رازی هم که در اکثر سفرنامه های قدیمی گفته میشد که خرا و خاکی هست الان کاملا آسفالت شده
مضاف بر اینکه جاده خوی-رازی یکی از زیباترین جاده های کشوره و با گذر از این جاده میتونین علاوه بر مناظر بکر طبیعی ، پل زیبای قطور رو هم ببینین
یه مطلب رو هم در گوشی میگم و از من نشنیده بگیرین.، بخاطر اینکه هدف جذب مسافر برای مرز رازی هست ، بازرسی ها و گیر دادن ها در مورد کالای همراه بسیار کمتر از بازرگانه !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">