راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

سلام

هزینه هایی که برای خروج خودرو شخصی باید بپردازید در ادامه مطالب لیست شده اند . لازم به ذکر است که در پست های قبلی نیز این هزینه ها آورده شده بوده اما در سال 93 افزایش قیمت (بقول دولت تمدید امید "اصلاح قیمت") داشته است . ریز این هزینه ها در تاریخ بیست و نهم آذر هزار و سیصد و نود و سه به شرح زیر است :


گواهینامه بین المللی : 75 هزار تومان

کارت بین المللی خودرو :70 هزار تومان

کارت عضویت یکساله کانون جهانگردی(اجباری) : 30 هزار تومان

برچسب (IR) : سه هزار تومان

پلاک ترانزیت : 238 هزار تومان

هزینه کاپوتاژ گمرک : 18 هزار تومان

مدارک لازم برای موارد فوق : کارت ماشین - گواهینامه - برگه کاپوتاژ گمرک - گذرنامه - برگ سبز خودرو - سند خودرو

توضیح 1 : چنانچه قبلا کاپوتاژ داشته اید و فقط می خواهید تمدیدش کنید ، هزینه پلاک و برچسب IR نخواهید داشت .

توضیح 2 : هزینه گمرک(18000 ت) بشرطی است که خودتان کارهای گمرکی را انجام دهید . اگر از حق العمل کارها بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد مبلغی در حدود سی هزار تومان نیز از شما طلب می کنند که باید به لیست هزینه هایتان اضافه کنید .

توضیح 3 : هنگام خروج از کشور باید بیمه نیز داشته باشید که بطور متوسط (سه ماهه) صد هزار تومان هزینه دارد.


توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .

نظرات  (۱۲۰)

سلام
اگه قبلا یه ماشین رو کاپوتاژ کرده باشیم و پلاک ترانزیت گرفته باشیم . حالا اون ماشینو عوض کردیم ولی هنوز پلاک ترانزیتو داریم و مهلتشم تموم شده.واسه تمدید و یا زدن پلاک قبلی واسه ماشین جدید چکار باید کرد؟اصلا میشه یه پلاک رو واسه دو تا ماشین استفده کرد؟
پاسخ:
پلاک ترانزیت بر خلاف پلاک انتظامی مربوط به ماشین هست نه صاحب ماشین و تنها کسی که این پلاک به دردش میخوره خریدار جدید ماشین هست
با سلام و عرض ارادت
میخواستم بدونم ماشین 405 SLX و یا پراید رو هم میشه کاپوتاژ کرد ؟
پاسخ:
سلام
بله محدودیتی ندارند
سلام
زمان کاپوتاژما اسفند 94به پایان رسید الان باید چه کارکنیم.با تشکر
پاسخ:
اگر قصد تمدید دارید باید بروید گمرک تمدیدش کنید و اگر قصد تمدید ندارید باید بروید گمرک و باطلش کنید .
سلام خسته نباشید برای بچه دو ساله هم باید عوارض خروج از کشور پرداخت بشه? هزینه بیمه مسافرتی به چ صورت هست برای سه یا چهار روز?
پاسخ:
سلام
برای هر کسی که از مرز خارج میشه بدون توجه به سنش باید عوارض پرداخت بشه و برای سفر به ترکیه در صورتیکه ماشین نمی برید بیمه اجباری نیست
سلام . با توجه به مشکلات ترکیه میخواستم بدونم مرز باز هست یا خیر؟
پاسخ:
سلام
مرز ها باز هستند و رفت و آمد جریان دارد
سلام ضمن تشکر از سایت پربارتون می خواستم بپرسم خودروی ما به نام همسرمه برای کاپوتاژ اگر خودش باشه کافیه یا حتما وکالت لازمه؟آیا به همراه ایشون و با رانندگی بنده بدون وکالت اتومبیل رو میشه از کشور خارج کرد؟و اینکه در صورت نبودن ایشون برای خروج چه اقداماتی باید انجام داد؟ ممنوم
پاسخ:
سلام
اگر خودشون باشن مشکلی نیست - به شرطی که شما هم گواهینامه بین المللی بگیرید
عالی
با سلام. مهلت کاپوتاژ خودرو من در خرداد تمام میشود. آیا برای تمدید باید دوباره با خودرو به گمرک مراجعه نمود؟
پاسخ:
سلام
بله
سلام. ما 5سال پیش ماشینمونو ترانزیت کردیم. بعد باطل نکردیمش. جریمه داره؟! آخه شخصی اومده در خونه و گفته 30،40 میلیون جریمه شدید. آیا درسته؟!
پاسخ:
باطل نکردن کاپوتاژ جریمه دارد . اما در حال حاضر معمولا گمرک از اختیارات خود استفاده کرده و جریمه نمی گیرد. ولی سریعتر برای ابطال مراجعه کنید
سلام، سوالی داشتم که قبلا همین جا جواب داده شده ولی چون تاریخش برای بیشتر از یک سال بود خواستم بپرسم شاید قوانین عوض شده.
کاپوتاژ ماشین من تموم شده حدود 8 ماه پیش، برای تمدیدش چه هزینه ای باید پرداخت کنم؟ آیا جریمه هم باید داده بشه؟
مرسی
پاسخ:
قاونا جریمه دارد اما معمولا گمرک صرف نظر میکند از جریمه - بغیر از هزینه پلاک باید بقیه را دوباره بپردازید
سلام سوالی در مورد عوارض خروج دارم من پارسال عوارض خروج پرداخت کردم ولی استفاده نکردم ایا برای امسال قابل استفاده میباشد
پاسخ:
سلام
بله میتوانید استفاده کنید
با سلام بنده چند سوال داشتم ممنون اگر راهنمایی بفرمایید.
1-هزینه خودرو سواری از مرز ارمنستان تا ایروان بصورت دربست چقدر است؟
2-اگر ماشین بخواهم ببرم بجز هزینه کاپوتاژ و هزینه گواهینامه بین المللی هزینه های خروجی ماشین چقدر می شود؟
پاسخ:
سلام
1 - حدودا 100 دلار
2 - هزینه دیگری ندارد
باسلام وعرض ادب ماشین من نوشته های تبلیغاتی رو در و کاپوت وشیشه عقب داره به این گیر میدن یا نه؟؟؟
پاسخ:
سلام
نه مشکلی نیست
من خودرو خودم رو اردیبهشت 94 کاپتاژ کردم .الان چند روز بیشتر نمونده .میخواستم ببینم هزینه تمدید چقدره
پاسخ:
کلا حدود550
سلام هزینه کاپوتاژچقدر هست لطفا
پاسخ:
سلام
در سایت هست ریز هزینه ها
۱۰ اسفند ۹۴ ، ۱۴:۲۹ مهدی /تبریز
ممنونم از زحماتتان
۰۴ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۲۱ علی کریمزاده
کاپیتاژ ماشینم داره تموم میشه .
گمرک جریمه میکنه بابت دیر کرد تمدید
یکی از دوستام میگفت جدیدا جریمه داره
پاسخ:
ُسلام
نه - جریمه ای نداره
سلام بر شما دوست بزرگوار که مطالب شما مشکل گشای سوالهای اکثر مردم بوده و از وبلاگ های جامع در خصوص سفر به خارج از کشور می باشد.
واما سوال بنده :
هزینه کلیه اقدامات مربوط به کاپوتاژ وتهیه سایر اسناد و گواهینامه و بنزین خودروی ال90 جهت خروج از کشور در سال 94 که برای اولین بار اقدام میگردد چقدر است؟
پاسخ:
سلام
کلیه اقدامات مربوط به خروج خودرو حدودا 650 هزار تومان برای بار اول هزینه دارد اما در دفعات بعدی هزینه پلاک کم می شود


با سلام. نوروز 94 با ماشین به ترکیه سفر کردم. از مرز بازرگان رفتم و از مرز رازی برگشتم. در پایان سفر متوجه شدم برگه هایی تحت عنوان TAX که در موقع خرید کالا فروشندگان به ما داده اند، درصدی از مبلغ آن در موقع خروج در گمرک ترکیه قابل استرداد است. لیکن در مرز رازی متوجه شدم این عمل در مرز بازرگان و گمرک فرودگاه ترکیه اجرایی است. میخوام بپرسم آیا میتونم با توجه به قابل ملاحظه بودن رقم، فاکتورهای TAX را به کسی که از سفر هوایی به ترکیه میرود بدهم و از وی این را بخواهم برایم انجام دهد؟ با تشکر
پاسخ:
ُسلام
در مرز بازرگان خیر اما در فرودگاه استانبول این کار انجام می شود و صدی هشت به شما برمیگردانند اما به شرطی که جنس مورد نظر هم همانجا باشد
درود بر اقای ضربی عزیز
لطفا اگر امکان دارد بفرمایید هزینه ون ویا تاکسی از شهر وان تا ریزه چقدر هست
پاسخ:
سلام
از وان تا ریزه حدود 650 کیلومتر است و با تاکسی رفتن چنین مسیری اصلا عاقلانه و بصرفه نیست . برای رفتن به ریزه بهتر است از مرز بازرگان خارج شوید. ریزه در شمال شرقی ترکیه است و وان در شرق
با عرض سلام و خسته نباشید
واسه کاپوتاژ خودرو باید جریمه های راهنمایی رانندگی تسویه شود؟؟
پاسخ:
سلام
خیر نیازی نیست
سلام
مدارک ماشین و کاپوتاژ. به نام من است. می خواستم بیبینم وکالتی است که در اون ور مرز رانندگی به نام برادرم باشد؟
پاسخ:
سلام
برادر شما میتواند گواهینامه بین المللی بگیرد و در خارج از کشور رانندگی کند
سلام
خواستم فقط بخاطر محبت و ایثار که داری تشکر و قدردانی کنم
با سلام:

1-خودرو هایی ایرانی تا چه مدل هایی رو میشه کاپوتاژ کردمنظورم (طول عمر خودر هست)...؟؟؟

2- وآیا خودرو هایی با طول عمر 15 سال مشکل ورود به خاک ترکیه و آذربایجان ندارن؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
محدودیتی وجود ندارد (البته در مورد خودروهای سواری) (فعلا)
با سلام:
1-خودرو هایی پلاک منطقه آزاد رو میشه کاپوتاژ کرد و به ترکیه وآذربایجان سفر کرد....منظورم پلاک انزلی و ارس هست.
2- و آیا هزینه خودروهایی پلاک ارس و انزلی با پلاک ملی فرق میکنه... با تشکر
پاسخ:
سلام
اطلاع دقیق در این مورد ندارم اما ظاهرا این خودرو ها نیازی به کاپوتاژ ندارند (یا شرایط آن فرق میکند) چون اصولا این خودرو ها ایرانی محسوب نمی شوند که برای خروجش نیاز به مجوز باشد. اطلاعات دقیق تر را میتوانید از نمایندگیهای کانون ایرانگردی و جهانگردی سوال بفرمائید
با سلام خدمت آقای ضربی و با تشکر از فعالیت مستمر و جدی شما در سایت...بنده چند باری هم از طریق هوایی و هم زمینی به شهرهای مختلف ترکیه سفر کردم و همیشه از نظرات شما استفاده های لازم رو بردم....میخواستم سایت یا سایتهایی رو برام معرفی کنین تا بتونم هم بلیط هواپیما و هم هتل در شهرهایی مثل آنتالیا یا شهرهای دیگه خودم رزرو کنم و با واسطه نباشه...قبلا از توجهتون نهایت تشکر را دارم.
پاسخ:
سلام
در صورت داشتن کارت اعتباری میتوانید از اینجا بلیط هواپیما و از اینجا هتل رزرو کنید
۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۲:۵۶ بابک-بلیزر
خودروهای قدیمی رو هم کاپتوتاژ میکنند ؟ ماشین من مدلش 1977 هست و میخوام برم ترکیه . شرایط کاپوتاژش فرق میکنه یا با بقیه ماشین ها یکی هست ؟
پاسخ:
سلام
بله مشکلی نیست
با سلام وتشکرزیاد.
بنظره شما برای خرید پوشاک از کدوم مسیرمرزیه (سرو.رازی.بازرگان..)بهتره؟منظورم ازنظر قیمت پوشاک وراحتی مسیر وهرچیزی که خودتون میدونید.باتشکر مرسی
پاسخ:
سلام
لطفا اینجا رو مطالعه بفرمائید
۲۲ مهر ۹۴ ، ۰۹:۵۰ محمد زبیر
میخواهم از کابل به ترکیه سفر کنم چه هزینه های باید بپردازم ... تشکر
پاسخ:
مشخص نکرده اید که زمینی میخواهید سفر کنید یا هوایی. میتوانید مستقیما از کابل بلیط هواپیما تهیه کنید برای استانبول - بغیر از هزینه بلیط ، سایر هزینه ها که در سایت ذکر شده ، برابر است
سلام ممنون از راهنماییاتون .من میخوام با دوستام با ماشین خودم برم ارمنستان بجز هزینه های کاپوتاژ که تو ایران میگیرن .هزینه های ورود خودرو به ارمنستان چقدر میشه ؟آیا ارزش داره با ماشین شخصی بری یا با اتوبوس یا هواپیما.ممنون میشم حول و حوش هزینه کلی رفت و برگشت و گمرک و کامپوتاژ خودرو بگید
پاسخ:
سلام
در مورد سفر زمینی به ارمنستان جدیدا اطلاع دقیقی ندارم اما هزینه های کاپوتاژ در وبلاگ بطور دقیق آورده شده
سلام
ممنون از سایت خوبتون
یه خواهشی دارم
من و خانمم و دختر 6 ماهه ام میخواییم بریم ارمنستان
با ماشین شخصی
خواهش میکنم بگین چه هزینه هایی باید پرداخت کنیم
گواهینامه بین المللی. کاپوتاژ. بیمه و هرچیز دیگه که مورد نیازه
و اینکه گواهینامه رو باید قبل از رفتن به مرز تهیه کنم یا اونجا هم میدن؟
ممنون
پاسخ:
سلام
برای خروج از کشور کاپوتاژ - بیمه - گواهینامه - کارت ماشین بین المللی و پلاک ترانزیت نیاز است
هر آنچه که باید در ایم مورد بدانید را میتوانید از این سایت ببینید
سلام
چند تا سوال در مورد نخجوان داشتم اگه امکانش باشه .
1-آیا برای سفر به نخجوان ویزا نیاز است ؟
2- آیا باید مثل ترکیه دلار ببریم ؟ یا واحد پول خودشان؟
3- با کاپوتاژ اتومبیل برای سفر به ترکیه به نخجوان هم می تونیم بریم؟
4- اونجا قیمتها چه جوریه ؟ همینطور کیفیت؟
با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
تا اونجائیکه من میدونم ویزای نخجوان در مرز صادر می شود
2 - فقط برای آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا باید پول خودشان را برد ولا غیر
3 - بله
4 - اطلاع جدید در این مورد ندارم اما در کل آذربایجان و نخجوان و ارمنستان و ..... چیز تولیدی ندارند و اجناسشان وارداتیست
با سلام وتشکر
ما قصد داشتیم هفته دوم شهریور به وان سفر کنیم . یک سوال داشتم اگر ما بیمه ماشین و عوارض خروج از کشور را از قبل پرداخت نکنیم وبعد از رفتن به خوی در صورتی که امنیت برقرار باشه وقصد عبور از مرز را داشته باشیم می تونیم در مرز پرداخت کنیم ؟
به نظر شما امکان داره تا اونموقع امنیت برقرار باشه ؟
پاسخ:
سلام
قسمت اول سوالتون پاسخش مثبت هست (هر چند بسیار سخت و زمانگیر است این کار)
در مورد قسمت دوم فعلا نمیشه پیش بینی کرد
با سلام وتشکر از زحماتی که برای راهنمایی هموطنان عازم سفر به ترکیه می کشید
ما عید امسال با ماشین خودمون که کاپوتاژ کرده بودیم به وان سفر کردیم . اگر در شهریور ماه هم بخواهیم دوباره با ماشین شخصی به وان سفر کنیم چه مدارکی را باید تمدید کنیم ؟ و هزینه اش چه قدر می شه؟
اگر دومین سفر به وان قبل از 3 ماه باشد می تونیم جنس خریداری کنیم ؟ چه مقدار ؟
با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
فقط باید بیمه برای ماشین بگیرید که هزینه بیمه سه ماهه حدودا 100 هزار تومان است
اگر پاسپورتتان مهر نخورده باشد میتوانید تا سقف 300 دلار جنس بیاورید - همچنین اگر مهر خورده باشد و مهرش مربوط به پارسال باشد
سلام و با تشکر از شما
1- از کاپوتاژ ماشین من دو سال گذشته ایا برای تمدید باید جریمه دیرکرد بدم و ایا پلاک من باطل شده یا خیر؟
2- ماشین بنام خانوم منه کاپوتاژ هم بنام صاحب ماشین صادر میشه با گرفتن گواهینامه بین المللی برای خودم میتونم بدون مشکل با این ماشین رانندگی کنم؟
با سپاس
پاسخ:
سلام
1 - خیر
2 - رانندگی بله - اما برای خروج ماشین باید صاحب ماشین هم حاضر باشد
با سلام

ما میخوام ان شا ا... هفته آینده 14 مرداد-بعدالظهر از تهران به سمت وان حرکت کنیم شب رو تو یکی از شهرهای خودمون بمونیم و فردا ظهرش بریم وان . به نظر شما چطور برنامه ریزی کنم؟ . ماشین رو نمیخوام از مرز رد کنم در ضمن ما 3 نفر هستیم (من خانومم و دخترم 12 ساله).
یه هتل خوب و مناسب با امکان رزرو از تهران رو هم لطفا معرفی کنید.

با تشکر و صبر و حوصله شما.
پاسخ:
سلام
برای اون تاریخ ابدا نیازی به رزرو هتل نیست
پیشنهاد من هتل فواد هست
میتونین شب رو در خوی بمونین
سلام و تشکر از وبلاگ خوبتون میخواستم بدونم شما اطلاع دارید که ایا از ترابوزان به استانبول کشتی هست که با ماشین بشه سوار شد؟ اگر هست هزینه اش چقدر هست ؟
پاسخ:
سلام
تا اونجائیکه من میدونم خیر - اگر هم باشه من اطلاع دقیق ندارم ازش
سوال من : ایا اینکه کارت ماشین و کارت سبز ماشین به نام من هست میتونم اقدام کنم یا سند کمپانی هم باید بنام من باشه ؟ یا وکالت قبول میکنند ؟ بعد ایا لب مرز مشکلی پیش نمیاد ؟
پاسخ:
اصولا زمانی که کارت ماشین و کارت سبز بنام شماست یعنی محضر رفته اید و یکبرگ به سند کارخانه الصاق شده و در آن خودرو بنام شما ثبت شده است.
سلام .تشکر بیکران خدمت شما واشر ویژه بابت اطلاعات جامع شما،،آیا بیمه خودرو برای سفر به ترکیه را در ایران میشود گرفت درصورت مثبت بودن چطوری؟لطفا راهنمایی فرمایید،سپاس مجدد
پاسخ:
سلام
جواب مثبت است
لطفا اینجا را مطالعه کنید
سلام
من دیروز رفتم گمرک غرب تهران (جاده قدیم کرج) برای کاپوتاژ . مراحل کار به این صورت بود :
1- پارک اتومبیل کنار خیابان
2- مراجعه به داخل گمرک قسمت بیجک و دریافت برگه ورود خودرو
3- مراجعه به نگهبانی و ورود خودرو با برگه دریافتی
4- مراجعه مجدد به بیجک برای ثبت ورود خودرو
5- مراجعه به بوفه کپی و دریافت فرم مربوطه و کپی های مورد نیاز ( فرم اصلا استفاده نشد و شما می توانید با گرفتن کپی مدارک زیر هرکدام دو نسخه اصلا به بوفه نرید !! - برگه سبز خودرو - فاکتور فروش کارخانه - کارت ماشین - گواهینامه )
6- مراجعه به سالن اصلی و باجه آقای یحیی زاده (کدینگ خودرو) و ارائه کارت ملی و برگه سبز خودرو جهت ثبت اطلاعات
7- مراجعه به شرکت تعاونی و پرداخت مبلغ 15 هزارتومان و دریافت رسید
8- مراجعه به سالن و باجه آقای گودرزی (ثبت اطلاعات خروج موقت) و اخذ نوبت از ایشان
9- مراجعه به باجه مجاور (خانم اسلامی) جهت درج اطلاعات خودرو در سیستم (پرینت را حتما کنترل کنید تا مشخصات درست درج شده باشد.)
10- مراجعه مجدد به آقای گودرزی جهت مشخص نمودن ارزیاب
11- مراجعه به ارزیاب و انجام بازدید خودرو (فقط از دور ماشین رو دید 5 هزار تومان هم شیرینی گرفت و پشت برگه نوشت بازدید شد.)
12- مراجعه به سالن اصلی قسمت لاک و مهر و ارائه همه کپی های گرفته شده و فرم های پرینت شده و برگه ارزیاب - قسمت لاک و مهر همه چیز را در دو نسخه لاک و مهر می کند.
13- مراجعه مجدد به اقای گودرزی جهت امضا اسناد (مسئول دایره خروج موقت)
14- مراجعه به درب خروج صادرات (انتهای سالن صادرات )جهت ارائه یک نسخه از مدارک و درج مهر برجسته بر روی نسخه شما
15- مراجعه به بیجک و ارائه برگه ورود خودرو و پرداخت مبلغ 25 هزار تومان و اخذ برگه خروج خودرو

برای من با هزینه 3 تومان کپی کلا شد 48 هزار تومان
با سلام وخسته نباشید. من و همسرم می خواهیم بیائیم خوی و از آنجا برویم به شهر وان . با احتساب کرایه تا وان و از اینجا تا برویم و برگردیم با احتساب 4 روز اقامت در یک هتل مناسب و در مرکز شهر بدون احتساب کرایه شهری در وان ؛ چون می خواهیم پیاده روی کنیم چقدر کلا برای همه چیز پرداخت کنیم و اینکه میشه با خودمون کنسرو مواد غذایی ببریم. از خوی با کرایه برای دونفر و تا برگشت به خوی کلا 4 روز چقدر میشه ما 2 میلیون تومان پول داریم آیا کافی است. ممنون فکر کنم این سئال خیلی ها باشد و مشکل گشا
پاسخ:
سلام
صورت ریز هزینه ها برای سفر به وان در وبلاگ هست
سلام اقای ضربی
باتشکر ازوبلاگ بسیار مفیدتون من می خواستم با وسیله شخصی ازوان برم انکارا لطفا اگه امکان داره بهترین مسیروفاصله وان تا انکارا رو بفرمایید ومحلهای استراحت که هم زیبا باشد وهم فاصله ایی حدود ۴۰۰تا ۵۰۰ کیلومتر داشته باشد
باتشکر از لطف شما
پاسخ:
سلام
فاصله وان تا آنکارا 1400 کیلومتره
مسیر پیشنهادی از طریق وان از شهر های بیتلیس - دیار بکر - آلازیغ - مالاتیا - کایسری و آنکارا هست
یا سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم کل اگر بخواهیم هم برأی خرید و هم برأی تفریح به وان برویم أواخر مرداد بهتر یا أوایل شهریور هم چنین دور کدامیک إز أین زمانها مسافر کمتری به وان میرود یا تشکر
پاسخ:
سلام
اواخر مرداد تعداد مسافر کمتر است اما اواخر شهریور به دلیل حراج های فصلی ، زمان بهتری برای خرید هست
با عرض سلام خسته نباشید و تشکر از پاسخ های شکیبانه شما
من می خواستم پنج شنبه بیست و پنجم صبح از تهران به سمت وان حرکت کنم با توجه به اینکه یک بچه شش ماهه دارم آیا به ممکن است به علت شلوغی در مرز به مشکلی بر خورد کنم .
پاسخ:
بله
سلام و خسته نباشید ما یه خانواده 4نفری هستیم که برای 8 تا ده روز نیمه مرداد میخوایم بریم استانبول می خواستم بدونم
- تو این تاریخ اگه بدون تور بریم اونجا به ضررمونه یا نه؟
- تو اون تاریخ اگه از قبل هتل رزرو نکرده باشیم راحت هتل گیر میاریم یا نه البته میخوایم تو میدان تقسیم هتل خوب بگیریم
بدون تور که بریم راحت میتونیم جاهای دیدنی رو ببینیم یا نه و کلا آیا به نفع مونه که با تر بریم یا نه ؟
پاسخ:
بهتر است که با تور بروید
سلام و تشکر فراوان از راهنمایی شما
من و همسرم قصد سفر به وان با ماشین شخصی رو داریم و برای این کار دو ماشین داریم یکی 206 به نام من و یکی لیفان به نام عمه همسرم که در شهر دیگری زندگی میکنن.که ترجیح میدهیم با لیفان یه این سفر بریم.جالا سوال من از شما این هست که اگر قرار باشد عمه همسرم یه ما وکالت کاپوتاژ بدهند باید از طریق دفتر خانه اقدام کنند؟؟؟و هزینه این وکالت چقدر هست؟؟آیا لازم هست برای این وکالت ما اسناد و مدارک ماشین رو برای ایشان ارسال کنیم؟؟؟؟
پاسخ:
این مورد را از دفاتر ثبت اسناد سوال بفرمائید
در ضمن من توصیه میکنم با ماشین چینی مروید خارج از کشور
پژو همه جای دنیا پژو هست اما لیفان فقط در ایران و چین یافت می شود
سلام .میخاستم بدونم .با دو میلیون میشه یه سفر خوب داشت .ما میخایم بریم ولی میترسیم کم بیاریم
پاسخ:
اگر مقصد ترکیه باشد  میشه
با سلام به دوستان! میشه دوستان لطف کنند از تجربیات به گرجستان هم در سایت تعریف کنند! میشه با ماشین شخصی هم سفر کرد گرجستان؟ ممنون میشم دوستان راهنمایی کنند!
با تشکر!
علیرضا.
سلام مجدد.پمپ CNG هم ترکیه هست!
پاسخ:
من ندیده ام. پمپ های موجود اکثرا Lpg هست . ناگفته نماند که من چون هیچوقت ماشین گازی نداشته ام زیاد هم به این موضوع دقت نکردم
۱۸ تیر ۹۴ ، ۱۳:۴۹ مهیار جمالی
باسلام من نیر 94 ماشینم را کاپوتاژ کردم و به ارمنستان سفر کردم و برگشتم جهت ااطلاع دوستان عرض میکنم که دقت بفرمایند اگر ماشینشان دوگانه سوز است حتما در گمرگ قید شود دوگانه سوز چون در غیر اینصورت باید کپسول را جدا کنند . پلیسهای راهنمایی ارمنستان مخصوصا شهر ایروان نسبت به پلاکهای کاپوتاژ حساسند .باور بفرمایید هر ماشین پلیسی که دیدم دستور توقف به من داد و بعد از دیدن مدارک دهانم را جهت تست مشروبات بو کردند .کار به جایی رسید که با اخرین پلیس دعوایم شد .مقررات راهنمایی و رانندگی انجا با ما فرق میکند مثلا قبل از رسیدن به تقاطعها باید لاین خود را انتخاب کرده و حتما راهنما بزنید به فلشهای روی خیابان و بالا توجه کنید . مثلا برای گردش به راست حتما باید در منتها الیه سمت راست قبل از رسیدن قرار بگیرید .و خطوط ممتد را رد نکنید .نرسیده به خط عابر پیاده توقف کامل کنید .
پاسخ:
سلام
بسیار جالب بود
اینی که نوشتین قوانین راهنمایی اونا با ما فرق میکنه که همین قوانین کشور خودمونه که !
منتها اینجا اگر قانون شکنی بشه آزاده و اونجا نمیذارن کسی خلاف قانون عمل کنه
با سلام.از اونجایی که با اتومبیل شخصی و دو نفری با همسرم،قصد سفر به ترکیه رو داریم،سه سوال مهم جهت محاسبات اقتصادیم دارم:
1-آیا میتونیم تو شهرای مختلف خصوصا وان،بجای استفاده از هتل چادر بزنیم!
2-آیا اگه سر مرز و قبل از ورود باک بنزینم رو پر کنم،ماالتفاوت پول بنزین در ایران و ترکیه رو باید قبل از ورود به ترکیه پرداخت کنم!
3-جهت پر نکردن مجدد باک بنزین در ترکیه ،تو شعاع 400 کیلومتری مرز رازی تو خاک ترکیه،میتونم به کجاها سفر کنم! ممنون از حوصله زیادتون.امیدوارم بتونم سفرنامه اقتصادی خوبی تقدیم کنم.
پاسخ:
سلام
1 - این مورد رو من تا بحال ندیدم
2 - اگر بار اول مسافرتتون در سال جاری باشه یا از آخرین خروجتون سه ماه گذشته باشه خیر
3 - ایغدیر - وان و حداکثر ارزروم
۱۶ تیر ۹۴ ، ۱۲:۰۴ کامبیز جوانی
با سلام .ببخشید فرمودید که یکی از حراجیها یک هفته قبل از کریسمس میباشد .حدودا به تاریخ شمسی چه تاریخی میشود؟ با تشکر
پاسخ:
اوایل دیماه
سلام۰خسته نباشید
می خواستم بدونم میشه با ماشین گازسوزlpg به ترکیه یا ارمنستان سفر کرد?
کلا چه قوانینی برای خروج ماشینهای گازسوز ازنوع lpg وجود دارد?
با تشکر۰
پاسخ:
سلام
به ترکیه میشه سفر کرد - ارمنستان رو نمیدونم
سلام مجدد
آقا بجز شهرتفریحى وان، پیشنهاد شهر نزدیکى از دید معمارى و زیبایى بناهاى ترکیه دارید!؟ مثلا تو مایه هاى کاپادوکیا و قونیه که البته چون با خودرو شخصى میرم، نمیصرفه! مثلاً بشه با حدود٥٠٠ کیلومتر رفت و برگشت، فیض معمارى هم برد!
پاسخ:
نه در حد 500 کیلومتر چنین جایی نمیشناسم
سلام. و سپاس
کوتاه اینکه در همین ایام عید فطر که احتمالا هتلها شلوغ هستند! اجاره دادن خانه هاى محلى، توریستى ( مانند شمال ایران) هم در شهر وان رواج دارد؟ حتى در ایروان ارمنستان هم موجود بود! اگر هست نسبت به هتلها مرغوب به صرفه است؟
ممنون
پاسخ:
سلام
بله اما نه در آن سطح . آپارتمان هایی برای اجاره هست که معمولا یا در سطح شهر با آگهی تبلیغ می شود یا بنگاههای مسکن اجاره شان می دهند
در ضمن اون عبارت (مرغوب به صرفه) نیست  . درستش (مقرون به صرفه )هست
با سلام احترام.سند خودرو در رهن باشه مشکلی واسه کاپتاژ وجود نداره؟؟
پاسخ:
سلام
چرا داره - سند ماشین رو موقع کاپوتاژ میخوان ازتون
سلام. من سال 90 پلاک کاپوتاژ زرد گرفتم.ولی دیگر برگشتمو به گمرک اعلام نکردم.جریمه داره.برای تمدید مرسی?
پاسخ:
دقیقا نمیدونم . این مورد رو باید از گمرک سوال بفرمائید
۰۷ تیر ۹۴ ، ۱۴:۱۶ مجید افشار
باعرض سلام و احترام به توصیه حضرتعالی شنبه 6 تیرماه94 نسبت به کاپوتاژ خودرو و گرفتن گواهینامه بین المللی و پلاک ترانزیت اقدام کردم جهت اطلاع شما و دوستان هزینه ها به شرح زیر میباشد
1- کاپوتاژ خودرو با مراجعه به گمرک غرب تقاطع آزادگان و فتح به سمت تهران روبروی شهرک دریا - حدود 2ساعت زمان و 15000 تومان قبض( فقط نقدی) 4000 تومان کپی مدارک و 25000 تومان واریزی فقط با عابر بانک جمعا" 44000 تومان
2- گرفتن گواهینامه بین المللی و پلاک ترانزیت با مراجعه به شعبه کانون جهانگردی به نشانی بلوار اصلی تهرانسر نبش خیابان 22(شهید اسدی ) مجتمع امیر طبقه اول واحد 6 -در حدود نیم ساعت زمان و 76000 تومان گواهینامه پایه دوم یکساله 71000 تومان دفترچه مالکیت 241000 پلاک ترانزیت 40000 حق عضویت کانون 4000 تومان برچسب IR جمعا" 432000 تومان (کلیه پرداختها فقط با عابر بانک )
از آنجاییکه در زمان خروج از مرز اعتبار باقی مانده پاسپورتهای ما 5ماه و 10روز خواهد بود و ضمن تماس با سفارت ترکیه در تهران گفتند حداقل اعتبار بایستی 6ماه باشد کمی نگران شدم با توجه به زمان کوتاه باقیمانده تا سفر در صورت اقدام به تمدید شاید پاسپورتها بموقع به دستمان نرسد لطفا"راهنمایی فرمایید
پاسخ:
سلام
اگر روز خروج از مرز پاسپورتتان 150 روز اعتبار داشته باشد مشکلی نیست
با سلام, فرم اظهار نامه خروج موقت را از کجا باید گررفت ?قیمت های کاپوتاژ و گواهینامه در سال 94عوض شده?
پاسخ:
سلام
قیمتهای سال 94 رو دقیقا اطلاع ندارم . برای کاپوتاژ باید به گمرک مرکز استان محل سکونتتون مراجعه بفرمائید
باسلام
مارفتیم ارزروم وبرگشتیم مطلب مهم اینکه تومرزنوشته بودکسانی که کمتراز5ماه ازاعتبارگذرنامه شان مانده حق خروج ندارند.جای خوبی بودهواش خنک بودامابرگشتنی کمی باماشین بیرون اذیت شدیم.
راهنماییهاتون خوب بودتشکر
با سلام
قبل از هر چیز اول از مطالب خوب و مفید شما تشکر میکنم. و سوال داشتم که تقاضای پاسخ فوری جهت اقدام بموقع را نیز دارم .
اینجانب سال گذشته تمام مراحل کاپوتاژ و دریافت پلاک را در 25 مرداد انجام و به ترکیه رفتم . امسال نیز قصد دارم که در هفته اخر تیر ( حدود 23 یا 24 تیرماه ) مانند پارسال با خانواده به ترکیه سفر کنم اما مشکلی که نظر منو جلب و تقاضای راهنمایی دارم اینه که از یک نظر تاریخ اعتبار کلیه مدارک تهیه شده اعم از کاپوتاژ و گواهینامه بین المللی تا 25 مرداد باقیست و مسافرت ما نیز بیشتر از 25 مرداد که پایان اعتبار میباشد طول نخواهد کشید اما سوال اینه که با توجه به اعتبار یک ماهه از زمان خروج ، مجوز خروج به ما داده خواهد شد یا اینکه بایستی قبل از رفتن تمدید کنیم و اگر باید تمدید کنیم قبل از پایان اعتبار تمدید انجام میدهند یا خیر و سوال اخر نیز در یکی از تاپیک ها خواندم که اون مهر قرمزی که در مجوز خروج خورده ( مسیر قرمز ) به معنی استفاده از سقف مجاز کالای همراه مسافر بوده ، حالا اگر بعنوان مثال تمدید کنیم این مهر و یا توضیح مربوط به ان در سند جدید هم منعکس خواهد شد یا خیر
پاسخ:
اگر کاپوتاژ شما حتی یک روز هم اعتبار داشته باشد میتوانید از آن استفاده کنید
مهر معافیت در پاسپورت ثبت می شود نه برگه کاپوتاژ
و زمانی که کاپوتاژ را تمدید میکنید برگه جدیدی به شما داده شده و هیچگونه سوابق قبلی در آن منعکس نمی شود
سلام. وقتتون بخیر باشه. ضمن عرض خسته نباشید به شما، من سوالم رو قبلا هم مطرح کرده بودم، حالا یا بخاطر مشکل نت نرسیده یا هر چیزی دیگه. ما حدود 25 روز دیگه میخوایم بریم وان، جایی از این پست فرمودید بلیط هواپیما به استانبول رو 112 لیر گرفتید، راهنمایی میفرمایید که چگونه خرید کنیم. و اگر خودتون زحمتش رو میکشید شماره تماسی جهت هماهنگی لطف میکنید.
با تشکر
پاسخ:
سلام
اگر مستر یا ویزا داشته باشید میتوانید اینترنتی خرید کنید . اگر ندارید از آژانسهای مسافرتی کمک بگیرید
درمورد اقامت در الانیا می توانید راهنمایی کنید
پاسخ:
متاسفانه اطلاعات دقیقی در این مورد ندارم
سلام ما ١ تیر می خواهیم از مرز رازی بریم ترکیه می خوام ببینم مرز روزای جمعه باز است
پاسخ:
مرز همیشه باز است
سلام آقا رضا
عرض خسته نباشید بابت وبلاگ خوبتون
ما عید موقع برگشت از ترابزون کارت کاپوتاژ ماشینمون رو تو گمرک گم کردیم که تو شهر خودمون متوجه شدیم نمیدونیم چیکار کنیم ممنون میشم راهنمایی کنین و اینکه اگه شماره ای از مرز بازرگان رو دارین ممنون میشم بهم بگین
پاسخ:
سلام
فکر کنم باید برین گمرک مرجع صادر کننده کاپوتاژ و با توجه به سوابق موجود ، در خواست مجدد کنید
شماره ای ندارم من از مرز بازرگان
سلام. میخواستم بدونم اگر با خودرو شخصی برم ترکیه چقدر بار موقع برگشت میتونم بیارم.؟ ایا با اتوبوس یا قطار میزان بار مجاز فرق دارن؟ با تشکر
پاسخ:
کالای همراه مسافر حداکثر 300 دلار (یا معادل آن به سایر ارز ها) برای هر مسافر است و این سقف بستگی به وسیله سفر ندارد و ثابت است
سلام خسته نباشید . در مورد کاپوتاژ خودرو سوال داشتم . من تا 93 برج 8 مهلت کاپوتاژ داشتم و بعد که تمام شد اسفند 93 رفتم برا تمدید گفتن نمیشه چون سند باید قطعی به نام خودت باشه البته برگ سبز و پلاک ها به اسم خودم هست و برا سند هم وکالت فروش و وکالت تام الختیار به نام خودم دارم. سوال داشتم ایا قانونش عوض شده یا مسعولان شهر ما بی سوادن.؟ ممنون میشم به ایمیلم جواب بفرستین ارادتمند شما
پاسخ:
سلام
من در این مورد اطلاع دقیق ندارم . مگه نمیگین قبلا کاپوتاژ داشته ؟ پس باید برای تمدیدش هم مشکلی نباشه دیگه
در ضمن اون کلمه درستش مسئولان هست نه مسعولان
با سلام و عرض خدا قوت به شما
من یک مسافرت تابستون امسال می خوام به آذربایجان داشته باشم می تونم همونجا کار کوتاژ و گواهینامه بین المللی رو سریع انچام بدم و برم به ترکیه . ضمنا اگه از ترکیه بخوام برم گرجستان برا گرفتن ویزا تو ترکیه مشکلی ندارم با تشکر
پاسخ:
سلام
اون کلمه کوتاژ نیست کاپوتاژ است و کلا در مرز انجام نمی شود باید در مرکز استان خودتان انجام دهید .
عمرماشین جهت کاپیتاژ وسفربه ارمنستان حداکثرچندسال بایدباشد؟
یامحدودیت ساخت نداره
پاسخ:
هیچ محدودیتی نداره
سلام آقارضا.من باچنان دقتی این وبلاگ شمارو میخوانم که اگر برای فوق لیسانسم اینطور خونده بودم قطعا الان نگران نتایجش نبودم .فرموده بودید بهتره بادو بچه باتور برویم ! همسرم راننده بسیارقابلی است .وبسیار متبحر برای رانندگی درشب .چون شب تایم خواب بچه هاست وکمترین سختی روبچه ها ا ز زمان حرکت مااز تهران به خوی میکشند .حالاباز من به تجربه شما ایمان دارم .اگر فکر میکنید تور از خوی به سمت وان بهترین گزینه برای ما لطفا معرفی بفرمایید .قصدحرکت ما باز هم براساس پیشنهادشما سه روز قبل ا زعید فطرمیباشد.متشکرم باآرزوی آرامش وموفقیت روزافزون شما
پاسخ:
سلام
منظور من معطلی در مرز بود که ربطی به میزان تبحر در رانندگی نداره . امکان داره در مرز معطل بشین و جای استراحت به اون صورت نیست
راه اول اینه که از همون تهران با تور تشریف ببرید که قیمتهای نسبتا مناسبی هم ارائه میدن
راه دومش اینه که با ماشین برین دم مرز و ماشین رو در پارکینگ مرز پارک کنید و بعد از گذر از مرز با ماشینهای ترک ادامه مسیر بدین
سلام آقای ضربی.دیشب به اصطلاح خودم باکلی مطالعه ومقدمه چینی کامل برای همسر عزیز که بعله باهزینه کم باکاپوتاژماشین بریم ی مسافرت بابچه ها .باغرور صفحه شماروباز کردم قسمت کاپوتاژرو باز کردم که همسری ی نگاهی بندازه مطمین بودم با توضیحات جامع شماتحریک میشه .به سه دقیقه نکشید گفت نمیشه بریم !گفتم چراگفت سوال شده باماشین دررهن سایپا کاپوتاژ نمیدن!انگار ی سطل آب یخ ریخنتن روم .(این توضیحات فقط برای این بود که بدونید چه قدر نوشته هاتون تاثیر گذاربوده..)از دیشب متمرکزخوندن سوالات در مورد رفتن باون به وان هستم دیشب متوجه شدم باید از تهران برویم خوی اونجا ماشینوپارک کنیم باونبریم وان .حالاچندتاسوال.1.آیامیشه بااون ون هاهم کالسکه برد یا هزینه اضافه بار میگیرن؟2ونهابرای بچه یک وسه ساله هزینه جدامیگیرن ؟یا فقط تعدادصندلی براشون مهمه؟3.هتل الیت ورد برای هر شب ی اتاق دوتخته بادوتابچه چندمیگیرن برای سه روز قبل از عید فطر .راستش نتونستم از قسمت هتلها قیمتشو بفهمم .میدونم شماروی هتل فواددست گذاشتید برای خانواده ماارزون ومناسب بودن خیلی مهمه اماباتوجه به سفرنامه یکی از دوستان متوجه شدم برای ما که بچه داریم باید هتل مکان خیلی خوبی باشه برای بچه ها مثل استخر ش چون خرید برای بچه هاجذبه خاصی نداره .بازم ممنون آقارضا.امیدوارم وقتی رفتیم ی سفرنامه کامل برای بچه دارها بنویسم .بازم ممنون .باور کنید فقط خوندن اتفاقی وبلاگ کامل شماانگیزه رفتن به وان روپیداکردم
پاسخ:
سلام
هتل الیت ورلد هتل بسیار گرانتری نسبت به کل هتلهای دیگر وان است و برای اتاق دو نفره شبی بین 250 تا 300 لیره باید بپردازید
حالا که برنامه بردن ماشین شخصی کنسل شده چرا با تور نمیرین ؟ میخواین من یه تور خوب و مناسب بهتون معرفی کنم که راحت باشه و بصرفه ؟
چون با دو تا بچه اگر بخواین از مرز رازی برین واقعا ممکنه اذیت بشین
باسلام
آدرس گمرک در تهران را میخواستم جهت تمدید برگه کاپوتاژ
پاسخ:
جاده قدیم کرج - جنب ایر تاکسی
باسلام و خسته نباشید.جناب آقای ضربی.آیاشخص می تواند پلاک بین المللی یک ماشینش را به ماشین دیگرش منتقل کند؟مثلا موقع فروش ماشین و...هزینه آن چقدر است؟بازم تشکر
پاسخ:
سلام
خیر - اینکار امکان پذیر نیست باید موقع فروش کاپوتاژ ماشین قبلی را با مراجعه به گمرک باطل کند (کاپوتاژ با اتمام مدت آن باطل نمی شود) و مجددا برای اتومبیل جدید کاپوتاز تهیه شود
با درود فراوان
میخواستم بدونم میشه با ماشین در رهن شرکت سایپا به ترکیه رفت.
ممنون
پاسخ:
سلام
خیر باید سند بنام خودتون باشه
سلام .میتونم شماره تماستون رو داشته باشم ؟چند تا سوال در رابطه با رزرو هتل و ادرس هتل فواد و امکاناتش و هزینه اقامت سه تختش رو میخواستم
پاسخ:
سلام
هتل فوآد یک هتل سه ستاره است واقع در مرکز شهر وان- تقاطع خیابانهای کاظم کارا بکیر و جمهوریت - قیمت اتاق دو تخته برای هر شب بین 100 تا 120 لیره هست و نیازی هم به رزرو نداره مستقیما میتونین مراجعه و اتاق بگیرید
۱۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۱۲ وحید لنگرودی
سلام محضر همه دوستان خصوصاً آقای ضربی عزیز.من عید امسال تجربه سفر زمینی به وان را داشتم بهمراه همسر و دخترم. کلی از کامنتهای این وبلاگ بدردم خورد و اطلاعاتم خیلی کامل و جامع بود و وقتی رسیدم وان انگار قبلاً رفته بودم و همه جارو از حفظ بلد بودم( نقشه رو بارها مطالعه کرده بودم ) . مردمانی بسیار نیک سیرت و خوش خلق و غذاهایی بسیار خوشمزه و نوشیدنیهایی بسیار ارزان!!!!
یک سوال دارم آقای ضربی : شما که میفرمایید قیمت مقطوع افسانه ای بیش نیست ، چطور در یک فروشگاه برند که تخفیفاتش در سطح تمام نمایندگیها یکسان هست رو میشه بازم چانه زد و تخفیف بیشتری گرفت؟ من که نتونستم . اما برای خریدهای دیگه از نوشیدنی تا عطر و ... تخفیف گرفتم خوب هم گرفتم اما از لباس فروشیهای برند هرگز!!!
کلا تجربه بسیار خوبی بود مسافرت به وان بجر معطلی موقع رفتن به وان در گمرک رازی برای عبور که چیزی حدود 500 نفر جلوی ما در صف بودند و خیلی اذیت شدیم.برگشتنی اما خیلی راحت از گمرک عبور کردیم. البته پاسپورت دخترم مهر خورد با اینکه سه چمدان متوسط و یک چمدان کوچک داشتیم و همه چمدانها را هم باز نکردند و فقط یکی را نگاهی سطحی انداختند. هتل آکدامار موقعیت مکانیش بسیار عالی است و در طول 5 روز مسافرتمان ما حتی یک بار هم از تاکسی و ون یا اتوبوس استفاده نکردیم و پیاده به هر فروشگاهی که خواستیم دسترسی داشتیم.ارزش یک بار رفتن که هیچ ، ارزش سه بار مسافرت در سال را داره هم برای تفریحات سالم آقایان و هم خرید خانمها.
باز هم تشکر از آقای ضربی و سعه صدرشان در پاسخگویی
۱۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۱:۵۹ محمد رضا رجبی
با سلام و خسته نباشید
سوالی داشتم از محضرتون و اینکه ما از زنجان عازم وان هستیم و از اونجایی که فاصله مان تا مرز سرو حداکثر ٥ ساعته که بیشترش هم بزرگراهه و یک خانم باردار ٥ ماهه هم همراهمونه ، شما مرز سرو را تایید می فرمایید یا مرز دیگری رو؟ در ضمن ، سختی مسیر و معطلی در مرز هم برامون خیلی مهمه.
با سپاس فراوان
پاسخ:
سلام
اگر سوار موشک بالستیک هم باشید نمیتوان از زنجان 5 ساعته (اونم حداکثر) به مرز سرو رسید. مرز رازی به شما نزدیکتر و مرز بازرگان مسیرش سر راست تر هست. اگر از مرز سرو بخواهید بروید بعد از گذر از مرز هم سه چهار ساعت باید بروید اما بعد از مرز رازی فقط یکساعت راه هست
سلام اقا رضا تاریخ سفر به وان 7 اردیبهشت بهتره یا 13 اردیبهشت برای تخفیفا ت بیشتر ایا دررشت عوارض خروجی را پرداخت کنم درمرز با مشگل مواجه نمیشم باتشکر
پاسخ:
سلام
13 اردیبهشت بهتره و میتونین عوارض رو در شهر خودتون پرداخت کنید
برای رفتن به انتالیا از کدوم راه باید رفت و چند کیلو متر هست
پاسخ:
از مرز رازی حدود 1700 کیلومتر فاصله هست و من پیشنهاد میکنم از جنوب ترکیه و از طریق بندر مرسین تشریف ببرید
خودمم کلی خندیدم برای اشتباهاتم D:
آقا رضا من بار اوله که میخوام برم سفر خارجی برا همون سوالاتی که به ذهنم میاد ازتون می پرسم اگه خستتون میکنم پیشاپیش عذرخواهی میکنم البته بیشتر مطالب وبلاگ رو مطالعه کردم
موقع برگشت با توجه به میزان جنسی که میاریم ممکنه بخوان پاسپورت چند نفرو مهر بزنن میتونیم خودمون انتخاب کنیم مال کیو مهر بزنه؟ ارزیاب بهش برنخوره؟
جالبه که همکارم عید رفته بود وان با اینکه به گفته خودش سه چمدون جنس آوردن هیچکدوم از پاسپورتاشونو مهر نزدن!!!!
پاسخ:
بله میتونین خودتون انتخاب کنین که پاسپورت چه کسی مهر استفاده از معافیت بخوره
با سلام خدمت آقا رضا و سایر دوستان
دیروز به شرح ذیل برای کاپوتاﮊ در تبریز اقدام کردم : چون ماشین به اسم بابام بود اول یه وکالت کاپوتاﮊ گرفتم به مبلغ 35000 تومان بعد رفتم گمرک حدود 1.5 ساعت اونجا کارم طول کشید ولی خیلی سیستم مذخرفی دارن کلی باید بین باجه ها دوید تا برگ کاپوتاﮊ گرفت هزینه گمرک هم شد 15200 تومان بعد رفتم نمایندگی کانون تو اول خیابون رسالت طبق تعرفه سایت کانون و همین وبلاگ جمع هزینه ها 416000 میشه ولی اونجا گفتی این تعرفه ها مال سال قبل و الان گرون شده 433000 گرفتن از من
راستی اینم بگم گمرک برگ کاپوتاﮊو به اسم مالک خودرو میزنه حتی اگه وکالت نامه داشته باشید ولی وکالت نامه رو ضمیمه برگ کاپوتاﮊ میکنن, تو نمایندگی کانون با توجه به وکالت نامه دفترچه مالکیت خودرو را به اسم وکالت گیرنده تهیه میکنن


اگه خدا قسمت کنه میخوام روز جمعه 11 اردیبهشت برا 3 شب برم وان
آقا رضا با توجه به افزایش تعرفه کاپوتاﮊ احتمال داره عوارض خروج هم گرون شده باشه یا من مبالغ رو بر اساس مبالغ سال قبل واریز کنم؟
با توجه به اینکه هتل فواد رو مناسب میدونین امکانش هست اونجا بگیم آقا فرستاده مارو و تخفیف بگیریم؟
اگه به هر دلیل مثل عدم توافق سر قیمت یا پر بودن هتل نتونستیم بریم هتل فواد پیشنهاد بعدی شما کدوم هتل هست با توجه به اینکه یه خونواده 5 نفری هستیم با پسر 3 ساله ام
ممنون از وقتی که میگذارید
پاسخ:
سلام
با تشکر از شما که تجربیات رو در اختیار ما قرار دادین
در مورد هتل براتون ایمیل می فرستم و مبلغ عوارض هیچ فرقی نکرده نسبت به پارسال

دو تا نکته هم برای رفع خستگی عزیزان
اولا که اون کلمه مذخرف نیست و درستش مزخرف هست
دوما آقا که تو کار هتل نیستن که

در این موقع از سال تقریبا غیر ممکنه اونجا جا نداشته باشه ولی بفرض محال اگر چنین اتفاقی افتاد روبروش هتل یاقوت هست در همون قد و قواره و کیفیت
سلام. خوب هستین اقای ضربی عزیز؟ ببخشین شما تواین صفحه گفتین که یک هفته به روز مادر مونده فروشگاهها تخفیفات خوبی دارن ، به نظرشمامااگه نهم اردیبهشت یعنی حدود10روز به روزمادربریم نمیتونیم ازین فرصت استفاده کنیم.وتخفیفات شامل چه لباسهایی کدوم فصل هست.ازلطفی که میکنین وسوالات راباحوصله جواب میدهید متشکرم
پاسخ:
سلام
تخفیفات از ده روز مانده به روز مادر شروع و با نزدیکتر شدن به این تاریخ به اوج خود می رسد . این تخفیفات شامل لباسهای بهاره است
سلام و خسته نباشید به شما دوست پر حوصله.
آیا در موردی که کاپوتاژ تموم بشه و خودرو به ایران برنگرده؛ اطلاعی دارید؟ اگر جریمه داره، از میزانش خبر دارید؟
پیشاپیش ممنون از جواب و وبلاگ به درد بخورتون.
پاسخ:
سلام
 تا بحال به چنین موردی برنخورده ام و اطلاع دقیقی ندارم
پلاک های 5 سال پیش (زرد رنگ) اعتبار دارند یا باید از پلاک های جدید آبی تهیه کنیم
ممنون
پاسخ:
باید جدید تهیه بفرمائید
ممنون از جوابتون. ولی منظورم این بود که اگه با ماشین سخص ثالثی بخوام از مرز خارج بشم وکالتنامه رو گمرک ایران میخواد یا گمرک ترکیه
پاسخ:
خوب من که تو ذهن شما نیستم که منظورتون رو بخونم دوست عزیز ....

هیچکدام

وکالتنامه رو موقع کاپوتاژ میخوان
سلام. وکالتنامه محضری برای خروج از مرز ایران لازمه یا برای مرز ترکیه؟ اگر ممکنه در مورد متن وکالتنامه هم مقداری توضیح بدین.
پاسخ:
سلام
برای خروج از مرز ایران فقط پاسپورت لازم است و پول

و دیگر هیچ......
با سلام
سوالم اینه که این هزینه های خروج خودرو که گفتین 3تاش مربوط به گواهی نامه بین المللی ، کارت بین المللی خودرو و پلاک ترانزیت است . اعتبار اینا چطوری یعنی تو سفرهای سالهای بعد دیگه نمیخاد این هزینه ها پرداخت بشه
با تشکر
پاسخ:
گواهینامه و کارت ماشین و برگه کاپوتاژ اعتبار یکساله دارند و هر سال باید دوباره بگیرید . اما پلاک ترانزیت یکبار (تا آخر عمر خودرو- نه صاحب خودرو) هست . 
Slm bebakhshid mikhastam bedonam az van ta terabozan chand kilometre?? Mamnon
پاسخ:
SLM !!!!!!

650 KM
سلام
به نظر شما برای یکی دو روز رفتن به وان ارزش کاپوتاژ رو داره؟
ممنون از وبلاگتون.
پاسخ:
سلام
از دید من بله ارزش دارد
اما شما با دید و نظر شخصی خودتان محاسبه و اقدام بفرمائید
۱۶ اسفند ۹۳ ، ۱۲:۴۵ محسن احمدی
کسی که صاحب ماشین هست باید برای کاپوتاژ حضور داشته باشه نمی شه من که شوهرش هستم کاراشو انجام بدم ؟
پاسخ:
باید وکالتنامه محضری داشته باشید
با سلام و تشکر از راهنمایی های ارزنده تان

میخواستم بدونم جریمه خودرو در داخل شهر وان به چه صورت هستش؟ من دفعه قبل تو وان یه چراغ قرمز رو رد کردم 2 روز بعدش برگشتم ایران ولی تو مرز جریمه نشدم - میخواستم بدونم آیا هنوز ثبت نشده و دفعه بعد که میخام از مرز خارج شم ازم میگیرند یا اصلا کلا جریمه نشده ام؟ آیا مرجعی است که بدونم جریمه شدم یا نه؟
نحوه پرداخت جریمه چطوریه ؟ با دلار یا لیر و در کجا پرداخت میشه؟
ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.
پاسخ:
سلام
سوال شما قبلا تو همین وبلاگ چند روز قبل جواب داده شده
اگر قرار باشه جریمه بشین پلیس جریمه رو تو برگه کاپوتاژ خودرو شما ثبت میکنه و اگر پرداخت نکرده باشید در مرز اجازه خروج داده نمیشه . مراقب باشید جریمه های ترکیه بسیار سنگین است
با سلام و تشکر از مطالب خوبتون
آیا ماشین حتما باید به نام خودم باشد؟ مثلا اگر به نام پدرم است و ایشون نیان میشه با ماشین ایشون رفت؟
پاسخ:
سلام
باید وکالتنامه محضری برای خروج خودرو توسط شخص دیگر تنظیم کنید
۲۸ بهمن ۹۳ ، ۱۳:۴۷ محمد حسین زاده
سلام و خسته نباشید
مراحل گاپوتاژ و تا اینکه کل مدارک دست خودمون برسه چند روز طول می کشه ؟
پاسخ:
سلام
معمولا نیم ساعت تا 45 دقیقه
ممنون
سلام ببخشید میخواستم بدونم ظرفیت مجاز مسافر در کشور ترکیه برای سواری با راننده چند نفره؟
پاسخ:
سلام
همون تعدادی که در کارت ماشین ذکر شده
سلام
ببخشید ما شهریور ماه با ماشین خودمون رفتیم الان 4 ماه گذشته و چه مواردی لازمه تا دوباره با ماشین خودمون بریم منظورم همون کاپوتاژ و بیمه است؟؟؟اون موقع یه اقایی پول گرفت و تمام مواردو انجام داد ایا شما همچین کسی رو سراغ دارید معرفی کنید؟
پاسخ:
کاپوتاژ از موقعی که دریافت میکنید یکسال اعتبار دارد و میتوانید به دفعات با همان سفر کنید. اگ کاپوتاژ خودرو تمام شده باید تمدید کنید ولی اگر اعتبار دارد فقط باید بیمه تهیه کنید . ضمنا پاسپورتها نیز باید حداقل 150 روز اعتبار داشته باشد
دوستان منظور از این چیه؟ کارت عضویت یکساله کانون جهانگردی(اجباری) : 30 هزار تومان
یه سوال دیگه اینکه واسه گرفتن کاپوتاژ حتما باید گواهینامه بین المللی داشت یا فعلا با همون گواهینامه ایرانی میدن؟
پاسخ:
کاپوتاژ و گواهینامه بین المللی دو مقوله جدا از هم هستند
شما برای خارج کردن اتومبیل از کشور باید کاپوتاژ بگیرید
برای رانندگی در خارج از کشور (چه با ماشین خودتان و چه ماشین شخص دیگر یا کرایه کردن ماشین در خارج) باید گواهینامه بین المللی داشته باشید
گواهینامه بین المللی را کانون جهانگردی صادر میکند
و برای صدور آن شما را اول عضو کانون میکند و مبلغ عضویت میگیرد
شما اول خودرو را کاپوتاژ میکنید و در این مرحله نیازی به گواهینامه نیست
بعد میروید گواهینامه بین المللی و کارت بین المللی خودرو و پلاک و برچسب IR و کارت عضویت یکساله کانون میگیرید و در این مرحله گواهینامه ایرانی از شما درخواست می شود
سلام ممنون از راهنمایی ها
برای خروجی زمینی ارز مسافرتی میدن من تا حالا استفاده نکردم
پاسخ:
سلام
خیر ارز مسافرتی فقط برای مسافرتهای هوایی است
سلام
من تیر ماه کلیه مراحل کاپوتاژ و... انجام دادم و یک ماه ترکیه بودم با خودرو شخصی
آیا تا یک سال باز هم میتونم از مرز خارج شوم بدون اینکه دوباره مراحل کاپوتاژ ماشین انجام بدم یا نیاز هست دوباره مراحلی انجام بدم
شهر ارزروم بهمن ماه خیلی سرد نیست واسه خرید بریم
ممنون

پاسخ:
سلام
کاپوتاژ خودرو از روز صدور تا یکسال معتبره و میتونید بدفعات از مرز خارج بشین
ارزروم سرد نیست . اما مسیر تا آغری برفی و یخبندان هست . من پیشنهاد میکنم وان برید
درود برشما هزینه روش خودرو های پلاک ارس به چه شکل هست ؟
پاسخ:
سلام
هزینه دقیقش رو اطلاع ندارم . اما خیلی پایین تر از خودرو های پلاک ایران است چون اون ماشینها اصولا ماشین ایران محسوب نمیشن و اصطلاحا "کاپوتاژ سرخود" هستند
سلام،خسته نباشید،ببخشید می خواستم بدونم ما اکه با ماشین خودمون تا مرز بریم و بعد از مرز سوار ونهای وان بشیم راحت تریم یا اینکه از خوی مستقیما با ونهای وان بریم.ممنون از باسخکویی
پاسخ:
 سلام
هر کدومش مزایا و معایب خودش رو داره
اگر مستقیما از خوی برین بعد از رد شدن از مرز معطلی ندارید و راحت تر هست
اما اگر مرز رو پیاده رد کنید و اون ور سوار بشین هر چند کمی آذیت داره اما سریعتر هست در کل
با سلام.
یه چندتا سوال درمورد سفر به وان از محضرتون داشتم:
1- وقتی با خودرو شخصی به مرز رسیدم یا معطلی گمرک و مسافت راه بطور متوسط چند ساعته به وان میشه رسید؟
2-رفتنی در گواهینامم ثبت میکنن که رفتنی لپتاپ یا گوشی هوشمند داشتم یا نه؟منظور میتونم برگشتنی با خودم گوشی یا لپتاپ بیارم و بگم مال خودم بود ورفتنی با خودم برده بودم!؟
3-برگشتنی ممکنه به زیورآلات در سر و گردنمون گیر بدن که از اونجا خریدین؟ مثلا ممکنه به حلقه دستم گیر بدن؟و بابتشون گمرک بخوان؟
4-فروشگاه های زیورآلات برای خرید عمده یاقوت در وان آیا هست؟واگه هست آدرسی دارید بفرمایید.
5-خودرو رو تا چه حد در مرز تفتیش میکنن؟
6-ساعت خلوت و شلوغ مرز چه ساعاتی می باشند؟
7-هتل های قیمت مناسب و نسبتا تمیز و بدون کک کدام ها میباشند؟وقیمت هر شب آن برای 3 تخته و دو تخته چند است؟

می بخشید سوالاتم زیاد بود
پاسخ:
سلام
 اکثر سوالاتتون در متن وبلاگ پاسخ داده شده
معطلی مرز به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست اما از مرز تا وان یکساعته می رسید. اگر مشکل خاصی نباشد در مرز بیشتر از نیم ساعت کار ندارید
اگر وسایل الکترونیکی که می برید مستعمل باشد کاری ندارند ولی اگر موقع برگشتن جنس آکبند الکترونیکی همراهتان باشد مشکل دارید
با زیور آلات در حد معمول کاری ندارند
زرگری در وان تا دلتون بخواهد هست اما یاقوت رو نمیدونم
خودرو در مرز زیاد تفتیش نمیشه مگر اینکه جنس قاچاق یا مواد مخدر احتمال بدن اون وقت خودرو را تا حد مرگ ! تفتیش میکنن و از سگهای مواد یاب هم کمک میگیرن
معمولا اوایل صبح مرز شلوغ است اما ساعت 2 تا 3 بعد از ظهر کاملا خلوت است
من تا بحال در هتلی کک ! ندیده ام. قیمت اتاق دو تخته بین 80 تا 100 لیره است
با سلام
ممنون از راهنماییتان
برای خرید عمده که صرف داشته باشه حداقل میزان خرید چقدر باید باشه ؟
فرض بفرمائید برای راه انداختن یه بوتیک چقدر باید سرمایه خرید جنس جور کنم؟
و برای فروش خوب و متعارف چند درصد میتونم اضافه از بهای خرید بعنوان بهای فروش در نظر بگیرم؟
پاسخ:
فکر میکنم حداقل بیست هزار دلار
در مورد سوال دئوم و سوم شما که بیشتر به صنف بوتیک مربوط هست من اطلاع چندانی ندارم
با سلام و تشکر فراوان،میخواستم بدونم با ماشین مدل پایین مثل پیکان میشه رفت ترکیه؟!!!
پاسخ:
سلام
بله دوست عزیز می شود.
سلام خسته نباشید
آیا در فروشگاهایی مثل ال سی وای کی کی و دفاکتو و همچین فروشگاهایی هم تخفیف میدن
این تخفیف گرفتن در کدوم فروشگاهها هست
پاسخ:
سلام
این اصل طلایی رو هنگام خرید در وان بخاطر داشته باشید.

قیمت مقطوع یا شرکتی افسانه ای بیش نیست ...
با سلام و تشکر
میشه بفرمائید نحوه تخفیف گرفت از یک فروشگاه به چه صورت هستش؟
یعنی باید کل انتخاب هامون رو انجام بدیم و دم صندوق راجع بع یک یک خریدا چونه بزینیم؟ یا از سرجمع خرید تخفیف بگیریم؟ یا موقع انتخاب تک تک خریدها بریم تخفیف رو با فروشنده طی کنیم؟
پاسخ:
سلام
در مورد خرید های کوچک من خودم زیاد چونه نمی زنم
د مورد خرید های بزرگ قبل از مراجعه به صندوق با فروشنده چونه بزنید. ایشون با شما میاد دم صندوق و قیمت جدید رو به صندوقدار اعلام میکنه
سلام
ممنون از وبلاگ خوبتون
ما از وان بلیط برای روز بعد به استانبول فرودگاه سابیها گرفتیم که ارزونترین پروازشون بود به قیمت 450 لیر
که به نظرم خیلی گرون شد و روز بعد که رفتیم زمان پرواز رو عوض کنیم 50 لیرهم جریمه دادیم که واسمون 500 تموم شد.
البته مسئول آژانس گفت که اگه چندماه زودتر میگرفتین براتون ارزونتر درمیومد
کپی بلیط رو تو سفرنامه میفرستم
*********بلیط هواپیمای وان به استانبول اصلا به صرفه نیست ********
ماهم به فکر اینکه اگه بلیط رو از وان بخریم بصرفست رفتیم وان و اونجا مجبور شدیم بلیط گرون بخریم در اولین فرصت سفرنامه رو مینویسم و میفرستم
پاسخ:
سلام
من خودمبا 112 لیره بلیط گرفته بودم از وان برای استانبول
دوستانی هم که جدیدا گرفتن قیمت پایینی رو ذکر کردن
چه قیمتی گفته شده به شما؟
باسلام
ممنون از راهنماییهای مفیدتون چوخ گوزل
میخوام با همسرم بریم برا خرید. بنظر شما چه فصل خوبیه از لحاظ حراجی.؟اسفند چطور؟در ضمن ایغدیر ارزونه یا وان به لحاظ خربد لباس
پاسخ:
سلام
به لحاظ قیمتها مساویند اما از نظر تنوع وان بهتر است . اواسط بهمن تا اواخر اسفند زمان مناسبیست
باسلام
ممنون از راهنماییهای مفیدتون
میخوام با همسرم بریم برا خرید.بهمن بنظر شما فصل خوبیه از لحاظ حراجی.؟تاریخ دقیق حراجیش کی هستش؟از طرفی خودم میخام لوازم بهداشتی برا مغازم بیارم میشه بیارم بصورت عمده که گمرکو رد کنم؟یا نه؟اگه نه چطوری میتونم جنس وارد کنم؟
پاسخ:
سلام
اواسط بهمن به بعد خوبه
جنس بیشتر از 300 دلار نمیتونین بیارین
در غیر اینصورت باید به افرادی که کارشون واردات هست مراجعه کنید که کیلویی 18 تا 30 هزار تومان میگیرن میارن یا کارت بازرگانی داشته باشید و ثبت سفارش کنید و قانونی وارد کنید
سلام. درمورد بنزین در ترکیه توضیح کامل دهید. لیتری چنده؟ میشه از ایران با خودمون ببریم
پاسخ:
سلام
در مورد بنزین در پستی از وبلاگ توضیح کامل داده شده لطفا مطالعه بفرمائید از اینجا
با سلام
من گواهینامه بین المللی دارم که آژانس های اینجا مثلا از آمریکا تهیه میکنن و 20 سال هم اعتبار داره، آیا برای کاپوتاژ و گرفتن پلاک ترانزیت و ... توی ایران اون رو قبول میکنن یا حتما باید گواهینامه بین المللی کانون جهانگردی ایران رو تهیه کنم؟ ممنون
پاسخ:
سلام
بنا به گفته ی کانون جهانگردی گواهینامه های صادر شده بغیر از گواهینامه ی صادر شده توسط کانون فاقد اعتبار هستند . بازم اگر از دوستان کسی اطلاعات بیشتری داره لطفا بگه
سلام

با تشکر از مطالب خوبتان، کمی اطلاعات درباره تعطیلات سال نو میلادی در ترکیه می خواستم. می خواستم بدونم از چند دسامبر تعطیلاتشون شروع می شه و تا چند ژانویه ادامه داره؟ همچنین در ایام تعطیلات، مثل تعطیلات اوایل فروردین ما بازار و مغازه های تعطیل هستند یا نه؟
سوال آخر هم این که جشن سال نو ترکها (شب عید) دقیقا از چه تاریخی شروع می شه (از دسامبر یا از اول ژانویه)؟
ممنون
پاسخ:
سلام
تعطیلاتشون یکی در روز 25 دسامبر (تولد مسیح) و روز اول ژانویه هست
در بقیه موارد تعطیل نیستند
ممنون از پاسختون. راستش من قبلا تقریبا مطالب سایت رو خوندم اگرم مطلبی در این زمینه خاص بوده باشه بنده ندیدم باز میگردم. ولی سوال اصلی من در زمینه چگونگی خرید بلیط از وان هست که مناسب باشه چون قبلا ی بار رفتیم وان و ی تجربه اندکی در این زمینه داریم.و لی اونجور که من تو ترکیش لاین چک کردم هیچ پروازی از وان به انکارا در دی ماه نبود. قیمت بلیط تبریز آنکارا هم رفت و برگشت 305 دلار بود یعنی حدود یک میلیون برای هر فرد. ولی قیمتی که برا بلیط انکارا وان دیدم بسیار پایین تر از این مبلغ بود فقط متاسفانه خیلی واضح نیست سایت ترکیش لاین و اونجا چندین قیمت نوشته شده برا همین دقیقا سر در نیاوردم. ولی برا وان-انکارا فعلا پروازی پیدا نکردم. هر کدوم از دوستان یا خود شما اگر تجربه ای دارید ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
پاسخ:
سلام
فرق داشتن قیمتها در ترکیه امری بسیار عادی است . اون تفاوت قیمتها بخاطر ساعت و روز پرواز ها و همچنین شرکت ارائه دهنده ی خدمات است. در وان یا مستقیما از فرودگاه و یا از دفاتر آژانس های مسافرتی می توانید بلیط بگیرید . آخرین قیمتی که یکی از دوستان برای قیمت بلیط وان به استانبول در همین وبلاگ چند روز قبل گذاشته بود حدود 35 دلار بوده است و آنکارا و آنتالیا هم همین حدود است
با سلام و ممنون از اطلاعات بسیار مفید و حوصله و صبر شما برای راهنمایی هم وطنانتون. واقعا تشکر.

سوال من در رابطه با سفر پروازی از وان به آنکارا هست. ما دو نفریم که برای بیومتریک باید بریم سفارت میخاییم ی کم تو هزینه ها صرفه جوئی بشه برا همین به جای تبریز -آنکارا میخاییم وان-آنکارا بگیریم، به نظر شما انجام چنین کاری اقتصادی هست؟ وچه جوری برنامه بریزیم خوبه؟ در ضمن بعد از ژانویه باید بریم تا آخر دی ماه فرصت هست. ممنون میشم اگر تجربه یا اطلاعاتی دارید راهنمایی بفرمایید .
پاسخ:
سلام
اگر مطالب وبلاگ رو از اول مطالعه بفرمائید فکر کنم برای سفرتون حاوی اطلاعات بدرد بخور باشه . دوستان اطلاعات خوبی در این زمینه به اشتراک گذاشتن که با خوندن سوالها و نظرات پاسخ خیلی از سوالها رو خواهید گرفت . مطمئنا سفر از وان به آنکارا بسیار ارزانتر (و هیجان انگیز تر) از سفر تبریز - آنکارا هست. قیمت های بلیط مستقیم رو شما بفرمائید تا دوستانی که از وان سفر کردند هم قیمتها رو بگن و با هم مقایسه کنیم
سلام اول باید بگم افرین به اینهمه صبر و حوصله بابت پاسخ دادن به سوالات
من سوالى داشتم که مى دونم تکراریه, درباره حراج هاى خوب وان, اما من دو تا سوال برام پیش اومد, اول اینکه شما بارها تاکید کردید یکى از حراج هاى خوب این شهر روز مادره. منظورتون تولد حضرت فاطمه هست؟ اگر خیر مى شه بگید چه تاریخى مد نظره؟ دوم اینکه براى من مقدور نیست کریسمس برم تابستون راحت تره برام, ایا دو روز مونده به عید فطر مناسبه براى به حراج اساسى رسیدن؟(با توجه به اینکه یکى از کاربرا گفته بود دو روز قبل عید فطر رفتم و تخفیفاش خوب بوده) .مى خوام بدونم تخفیفاش روز قبل فطر چشمگیره یا خیر اگر جواب منفى هست بجز کریسمس و اواخر شهریور تا اوایل مهر که بارها گفتید, چه تاریخ هایى حراج اساسى هست؟
پاسخ:
سلام
در ترکیه معمولا دومین یکشنبه ماه می (در اردیبهشت) به عنوان روز مادر در نظر گرفته می شود و حدودا یکهفته قبل از آن فروشگاهها تخفیفات خاصی دارند . در ایام عید فطر و بقیه ایام هم می توان فروشگاههایی پیدا کرد که حراجی هایی داشته باشند اما هیچکدام به پای حراجی کریسمس نمی رسند .

دوست عزیز این ارزمسافرتی هرچندسفرکه درطول سال برویم رابه مامیدهندیامحدودهست؟توضیح میدیدبی زحمت - ممنون
پاسخ:
سلام
قبلا ها نا محدود بود و بعدا کردنش سالی یکبار . من خیلی وقته دیگه نمیگیرم چون اصلا صرف نمیکنه . در ثانی برای سفرهای خارجی زمینی ئنمیدن . فقط هوایی و اونم بعد از گیت خروجی فرودگاه
سلام برای سفر به انتالیا هوای باید ویزا بگیرم
پاسخ:
سلام
خیر
ممنون بله ما با راهنمایی های شما شهریور ماه اونجا بودیم ولی اون موقع کمی درگیری در سطح شهر بود . تظاهرات و این حرفا و دوستان ما که حوالی عید قربان یا غدیر اونجا بودند از پرتاب گاز و این شلوغیها صحبت می کردند . الان اطلاع دارید ایبن برنامه ها تموم شده ؟ ممنون
پاسخ:
سلام
اون موقع بخاطر اعتراض کردها به مسائل کوبانی سوریه کمی ناآرام بود ولی الان امن و امان است
با سلام
در مورد مرز و راهها اطلاعاتی دارید در اختیار ما بگذارید؟
پاسخ:
سلام
تا دلتان بخواهد
لطفا مطالب را یکبار از اول بخوانید اگر باز هم سوالی بی جواب بود در خدمتیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">