راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

سلام

اگر مطالب قبلی را مطالعه کرده باشید تا حدودی با هزینه هایی که برای سفر به وان ترکیه انجام دهید آشنا هستید. این هزینه ها شامل هزینه های رسیدن به مرز - جریمه بنزین - کاپوتاژ و گواهینامه و پلاک ترانزیت - مبلغ خروجی خود و همراهان است که همگی به ریال می باشند . اما بعد از ورود به ترکیه:

 

هتل فواد

هتل فوآد

یکی از هزینه های عمده در هر مسافرتی ، هزینه اقامت است . در شهر وان هتل های زیادی وجود دارد که چنانچه قصد شما مسافرت کوتاه و عمده ی هدف شما خرید باشد ، هتل های مرکز شهر بهترین گزینه برای شما خواهند بود.


ادامه مطالب ....

 

مرکز شهر (sehir mrkezi) در وان به خیابانهای کاظم کارا بکیر (kazim kara bekir) و خیابان جمهوریت (cumhuriat caddesi) اطلاق می شود . اکثر فروشگاه های بزرگ و مراکز خرید در این دو خیابان واقعند . میتوانید برای اقامت ، یکی از انبوه هتلهای این منطقه را انتخاب کنید . هتل (یاقوت) ، هتل (فواد) ، هتل (آکدامار) و چندین هتل دیگر در این مسیر تقریبا کنار همدیگر قرار گرفته اند .

 

 

هزینه ی اقامت در هتل ها در قسمت پذیرش هتل بر روی دیوار نصب شده است . این قیمتها را بیخیال شوید . با کمی چانه زدن می توانید قیمت را تا 25 درصد نیز پائین تر بیاورید  . بخصوص اگر زمانی مسافرت کنید که پیک مسافرت نباشد.

 

هزینه اقامت در هتل های معمولی مرکز شهر وان ، برای هر شب ، هر نفر 50 لیره است . معمولا اتاقهای تک نفره کمی گرانتر هستند . به این ترتیب شما برای دو نفر 100 لیره و برای 4 نفر 200 لیره خواهید پرداخت . البته قیمت نصب شده و مصوب کمی بیشتر از این است .

 

هتل های ارزانتر از این را نیز میتوانید کمی دورتر از مرکز شهر کرایه کنید اما در آن صورت هزینه ی رفت و آمدتان به مرکز شهر اضافه می شود. معمولا هتل ها دارای تلویزیون - یخچال - حمام و سرویس صبحانه می باشند . صبحانه های معروف وان را از دست ندهید . در ترکیه به صبحانه (قهوه آلتی) گفته می شود. اسامی ، آدرس و عکس و امکانات هتل های وان رو میتونین از اینجا ببینین.

 

فراموش نکنید که از مسئول پذیرش بخواهید تا کتری برقی نیز برای اتاق شما در نظر بگیرد . اگر یک بسته چای کیسه ای همراه برده باشید ، بعد از هر خرید میتوانید در اتاق خود ، خستگی را با یک فنجان چای از تن بدر کرده و در هزینه ها نیز صرفه جویی نمائید.


 


هتل آکدامار (وان)


هزینه هر وعده ناهار یا شام در رستورانها یا فست فود ها را بطور متوسط نفری 20 لیره در نظر بگیرید . اگر با خودرو شخصی مسافرت کرده باشید میتوانید آذوقه ی دو سه روز را با خود برده و در این مورد نیز صرفه جویی کنید .

 

هزینه سوخت در ترکیه بسیار بالا (در حال حاضر حدود 7500 تومان برای هر لیتر بنزین ) است . اگر دم مرز باک را پر کرده باشید تا هنگام برگشت به سوختگیری نیاز نخواهید داشت - از ماشین برای گشتن در شهر استفاده نکنید مگر برای رفتن به کنار دریاچه ی وان که مسیری نسبتا طولانیست.

 

در مورد خرید لباس عجله نکنید . معمولا خرید در روز اول با پشیمانی همراه است . فروشگاهها را بگردید و پایین ترین قیمتها و نیز فروشگاههایی را که تخفیف فصلی دارند پیدا کرده و خرید ها را به روزهای آخر موکول کنید .

 

توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .


نظرات  (۷۷۰)

سلام سپاس ازاطلاع رسانی تون
مایک خانواده 5نفره هستیم وبرای اولین بارمیخواهیم به شهروان سفرکنیم ومیخواهیم باماشین خودمان سفرکنیم حالاچندسوال
1_قیمت هتل واجناس درایام عیدنوروزبه چه صورت هست چون قصدخریدلباس داریم
2_اگربخواهیم ماشین خودمان روبه وان ببریم چه اقداماتی بایدانجام بدیم وازنظرهزینه به صرفه هست یاخیر
3_ماازتهران میخواهیم برویم چه مرزی نزدیکتروبهترهست
پاسخ:
سلام
پاسخ تمام سوالاتتون رو میتونین از طریق کانال تلگرام

https://t.me/trtravel

و سایت سفر زمینی ترکیه

Turktravel.ir

دریافت کنید
سلام وخسته نباشید
چند تا سوال داشتم که ممنون میشم اگر پاسخ بدهید
1- ایا از خوی برای وان ترکیه ، ون وجود دارد ؟ کرایه و ساعت تردد انها چگونه است ؟ اگر پاسخ مثبت است با ماشین به مرز برویم و بعدش با ون بریم بهتره یا با ون از خوی یکراست برویم ؟
2- در اوایل دی با توجه به نزدیکی به سال نو میلادی ، بدون رزرو قبلی امکان پیدا کردن هتل به راحتی مقدور است ؟ ایا امکان رزرو از تهران مقدور است؟ شما چه هتل هایی را توصیه میکنید.
پاسخ:
از خوی به وان ، ون مستقیم هست

برای اطلاع از جدید ترین اطلاعات سفر به وان و سایر شهرهای ترکیه و دریافت جواب آنی لطفا از طریق کانال تلگرام با ما در ارتباط باشید .

آدرس کانال تلگرام سفر زمینی به ترکیه  :

https://t.me/Trtravel
سلام ممنون از اطلاعات مفیدی که در اختیار قرار دادین
برای خروج از مرز چه مدت باید تا پایان مهلت انقضا پاسپورت فرصت باشه؟
ممنون
پاسخ:
150 روز
دوست عزیز سلام. میخواستم سفری به وان ترکیه داشته باشم . نیاز به راهنمائی دارم میخواهم زمینی برم اگر بخوام با قطار یا اتوبوس برم چی پیشنهاد میکنید و اینکه چه هتلی رو انتخاب کنم و چکار کنم که بتونم با قیمتی مناسب این سفر را انجام بدم . ممنون میشم راهنمائیم کنید.
پاسخ:
سلام
در حال حاضر قطار مسافری از ایران به ترکیه نمیره
بهترین راهش اینه که خودتون رو به خوی برسونین و با ون های ترک برین یا اینکه با تور از تهران یا تبریز تشریف ببرید
سلام قیمت بلیط قطار از تبریز به وان چقدره
پاسخ:
در حال حاضر قطار مسافری از ایران به ترکیه نمی رود
سلام خسته نباشید . بالاخره موفق به عضویت در کانال تلگرام شما شدم . مطالبتان بسیار مفید و جالب میباشد . ضمن قدر دانی سوالی داشتم که در صورت امکان راهنمایی بفرمایید .
اولا که وضعیت خروج از مرز سرو از نظر شلوغی ومیزان معطلی و ساعات کار مرز و وجود دولموش در مرز برای رفتن به وان و هزینه آن . دوما مقایسه آن با وضعیت مرز رازی .
تشکر میکنم از زحمات شما اگر پاسخ را بشکل قابل استفاده برای عموم در کانال تلگرام هم بگذارید احتمالا برای خیلیها قابل استفاده خواهد بود .
پاسخ:
سلام
این سوال بصورت کاملا تشریحی در سایت پاسخ داده شده است
لطفا لینک زیر را ببینید

http://www.turktravel.ir/?cat=45
سلام و خسته نباشید.
ما برای عید فطر قصد سفر به وان را داریم ولی در یکی از کانال های مطلع شدیم که تعطیلات عید فط به9 روز در ترکیه افزایش یافته .چون ماقصد خرید داریم لطفا ما رو راهنمایی بفرمائید که ایا صحت دارد یا خیر ؟
پاسخ:
سلام
از همان کانال کسب اطلاع بفرمائید لطفا
۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۵۶ حامد دهقانی
با سلام

می خواستم برسم وضعیت سفر به شهر وان در ماه رمضان چگونه است.
هدف ما از سفر تفریح و البته خرید جنس است.

لطفا من را راهنمایی کنید.
با احترام
پاسخ:
سلام
فرق چندانی با روز های غیر ماه رمضان ندارد
سلام جناب ضربی
یه سوال داشتم از خدمت شما
من سایت شما رو مطالعه کردم فردی از شما پرسیده بود که وان برا خرید خوبه یا ارزروم و شما هم گفته بودید صد در صد ارزروم برا خرید از وان بهتره
میشه لطف بفرمایید بگید چرا ارزروم بهتره و مراکز خرید ارزروم در کدام خیابان متمرکز شده اند سپاسگزار
پاسخ:
چون ارزروم شهری بزرگتر از وان هست و پر جمعیت تر
در ارزروم هم مراکز خرید در مرکز شهر واقعند
سلام آقای ضربی من چند بار سعی کردم توی کانال تلگرام شما عضو شوم ولی موفق نشدم . روی تصویر تلگرام که کلیک میکنم پیام عدم دسترسی به صفحه مورد نظر رو میده . میشه راهنمایی کنید .
ضمنا میخواستم بدونم مرز رازی این رورزها شلوغه ؟ پارسال که ما رفتیم خیلی شلوغ بود . توی کانتینر که مهر خروج باید میزدند از بس که ازدحام بود نمیشد نفس کشید . اصلا عبور با خانواده غیر ممکن بود .
پاسخ:
سلام
آدرس کانال تلگرام اینه
@Turktravel
اگر نمیتوانید عضو شوید باید تلگرام را آپدیت بفرمائید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
ممنون از اطلاعات جامعی که دادین

*********************************************************

پاسخ:
سلام
من هم از شما ممنونم
اما ارتباط این لینکی که فرستاده بودین رو با سایت متوجه نشدم
۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۲۶ ایرج احمدیان
سلام
دریاچه وان ساحلی برای شنا و تفریح مـثل شهرهای توریستی ترکیه داره. با تشکر
پاسخ:
سلام
نه به اون صورت
آب دریاچه ی وان بخاطر خاصیت قلیایی زیاد مناسب شنا نیست
با سلام و خسته نباشید
خواستم برای اولین بار با زنم و دو تا بچه ام به یک سفر ارزون و خوب خارج از کشور بروم
به نظرتون برای چند روز به سفر شهر وان 4 نفره چقدر هزینه بر می داره
از کرمانشاه هستم در ضمن بهترین فصل تابستان از لحاظ اب و هوایی و چه از لحاظ قیمت خرید لباس چه وقتی است ؟
ممنون راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام
لطفا لینک زیر را مطالعه بفرمائید

http://turktravel.ir/?p=321

سلام. وقت بخیر. روز پنج شنبه 16 اردیبهشت که تعطیل رسمیه به مناسبت مبعث، مرز راضی بسته نیست؟
پاسخ:
مرز هیچوقت تعطیل نمی شود مگر در شرایط امنیتی
سلام. خسته نباشی
میخواستم ببینم هزینه های بردن خودرو به وان چقدره؟
میشه همه شو بگین؟
کاپلاژ. بیمه. یا....
واینکه سر مرز ازمون مول بنزین میگیرن؟
ضمنا ما تا الان وان نرفتیم
ممنون
پاسخ:
ُسلام
لطفا سایت
Turktravel.ir
را مطالعه بفرمائید

سلام. ما میخواییم 3 شب توی وان باشیم. زیاد هم نمیخواییم بابت هتل پول بدیم. زوج هستیم و یک فرزند 1 ساله داریم. کدوم هتل ها یا مسافرخونه هارو پیشنهاد میکنید؟ اگر حدود قیمتش رو هم بفرمایید ممنون میشم
پاسخ:
سلام
هتلهای سه ستاره رنج قیمتی 80 تا 100 لیره برای اتاق دو نفره در هر شب دارند
سلام آقای ضربی
1- اگر بخواهیم به طور قانونی لباس از ترکیه وارد کنیم نظرتون چیه. خیلی کار اداری داره؟
2-اگر بخواهیم از بار مجاز نفری 30/ 35 کیلو با 5 همراه استفاده کنیم. سالی چند بار شدنی است؟
3- مقداری بار را به صورت پست ارسال کنیم هزینه زیادی می شود؟
پاسخ:
سلام
واردات کالا مستلزم داشتن کارت بازرگانی - ثبت سفارش - خرید و ترخیص از گمرک است

بار مجاز با ارزش آن حساب می شود نه وزنش و در سال یکبار قابل استفاده است

با پست اولا هزینه بالا دارد در ثانی مقدارش آزاد نیست
سلام. میخواستم بدونم اگه بخواییم تا مرز با ماشین خودمون بریم، ماشین رو کجا باید پارک کنیم؟
و اینکه چقدر هزینه ی پارکینگش میشه؟ مثلا 3 شب بخواییم اونجا باشه ماشین
ممنون
پاسخ:
سلام
در مرز پارکینگ هست
شبی شش هزار تومان
سلام. من به اتفاق دوستم همراه با خانواده از گرگان میخواییم بریم وان. چون با 2 ماشین هستیم، و توی مسیر از واکی تاکی استفاده میکنیم، واسه راحتی. میخواستم ببینم میتونیم از مرز رد کنیم یا نه. ممنون
پاسخ:
فکر نمیکنم مشکلی باشه
سلام من می خوام با قطار برم وان آیا امن هست با قطار
پاسخ:
سلام - در حال حاضر قطار مسافری از ایران به وان نمی رود
سلام وخسته نباشید ـما برای 2روز مانده به عید میخوایم بریم وان ـمیخواستیم هتل رو ازینجا از طریق ایمیل رزرو کنیم اما جواب ایمیل ندادن ـمیخواستم راهنمایی کنید چجوری رزرو کنیم اخه تماس بگیریم که بلد نیستیم ترکی حرف بزنیم ـتوی سایت بوکینگ هم دیدم هتل هایی که مد نظر ما بوده هیچکدوم واسه اون تاریخ جا ندارن ـدرسته یعنی واقعا که جاهاشون پر شده از الان؟بعدم میشه بگید برای هرشب تو این ایام هتل ها تقریبا چقد میگیرن که الکی گرون به ما قیمت ندن ــما پارسال هتل رویال برک رفتیم 50لیر
پاسخ:
سلام
میتوانید از طریق آژانسهای مسافرتی رزرو کنید
سلام من میخواستم بدونم شنبه و یکشنبه فروشگاههای وان باز هستن؟
پاسخ:
یکشنبه ها اکثر مراکز خرید تعطیل هستند
با سلام و خسته نباشید ـما برای 29میخوایم بریم وان قیمت هتلها تو اون موقع نسبت به قبل گرونتر میشه بخاطر اینکه همه ایرانیا میرن؟واینکه به نظرتون تو هتل فواد یا رویال برک میتونیم جا پیدا کنیم یا از قبل زنگ بزنیم رزرو کنیم ـممنون
پاسخ:
سلام - قیمت هیچ چیز گرانتر نمی شود - فقط ممکن است تخفیفات ایام عادی داده نشود- بهتر است از قبل رزرو بفرمائید
سلام آقای ضربی خسته نباشید
من برای اولین بار میخواهم همراه با زن و بچه به وان سفر کنم به نظر شما با تور بریم یا با ماشین عمومی؟ ممنون
پاسخ:
سلام
اگر هزینه اش برایتان مهم نیست با تور
و اگر مهم است بدون تور
سلام خسته نباشید من فردا عازم وان هستم چندتا مورد رو میخواستم لطف کنید راهنماییم کنید
1-مارک کینتکس در وان شعبه داره؟اگه داره کجا میتونم پیداش کنم
2-قیمت هتلها رو میخواستم بدونم اگه لینکش رو محبت کنید مخصوصا رویال میلانو
3-فروشگاهای میگروس و کارفوسا کدوم خیابون هستن؟
پاسخ:
سلام
1 - مارک کفشه؟
2 - در سایت بوکینگ میتونین ببینین
3 - میگروس در ایپک یولی و کارفورسا در ورودی کاظم کارا بکیر از طرف ایپک یولی

سلام اقای ضربی برای رفتن از وان به ترابزون با خودروی شخصی ایا حتما باید ار ارزروم عبور کنیم یا راه دیگری هم وجود داره فاصله وان تا ترابزون چند کیلومتره
پاسخ:
سلام
راه دیگر هم هست اما سرراست ترین راهش از طریق ارزرومه
اگر بخواهید از وان به ارزروم بروید حدود 700 کیلومتر فاصله هست
سلام
سایت رو مطالعه کردم عزیز نظر شما رو میخوام بدونم ؟
پاسخ:
سوال چی هست؟
سلام
من برا خرید لباس میخوام به وان برم آیا فستیوال لباس وان از 24 اسنفد شروع میشه یا 5 اسفند هم هست تو یه وبلاگی 5 اسفند خوندم و این معافیت که میفرمایید برای پاسپورت بزنن برای اوردن جنس یعنی چی یعنی اگه معافیت بزنن شما هر چقدر دوست داشته باشید میتونید وارد کنید ؟ آیا میشه از نماینده های برنده ها جینی گرفت که ارزونتر باشه ؟؟
و اینکه الان یه توری با رفت امد 470 تومان از تبریز تا وان رو با یک هتل پنل ستاره زده hotel elit world این هتل به نظرتون با تور بریم به صرفه تره یا بلیط قطار بگیرین بریم و برگردیم یا اینکه بریم خوی و از اونجا مرز راضی و از اونجاهم وان ؟
منتظر پاسخ ارزنتون هستم ممنون
پاسخ:
سلام
دوست گرامی من با کمال میل به سوالات شما پاسخ خواهم داد. اما استدعا میکنم یکبار یکساعت وقت بگذارید و سایت  Turktravel.ir را مطالعه بفرمائید . پاسخ این سوال و بسیاری از سوالات دیگر را خواهید گرفت .
سلام رضا جونم ما مجددا واسه نوروز ۹۵ می ریم وان آیا وان امنه؟؟؟؟
پاسخ:
سلام داود جون
لطفا اینجا را مطالعه بفرمائید
۱۹ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۲۴ ایرج احمدیان
سلام
گذرنامه من مهر معافیت خورده ک رو مهر زده 94 اگه من سال دیگه برم آیا این معافیت من سر جاش هست یا ک برداشته میشه و میتونم از معافیت دوباره استفاده کنم . با تشکر
پاسخ:
سلام
مهر تا پایان 94 معتبر است
از سال 95 میتوانید دوباره استفاده کنید
سوال اولم خیلی مهمتره: توی مرز نگن 20 تا کتاب نو رو کجا می بری؟
پاسخ:
اگه کتابها مورد دار نباشن مشکلی نیست
سلام. من 20 تا کتاب نو داشتم که با پست ایران به اروپا گرون ارسال میشد. زنگ زدم به پست شهر وان خیلی ارزونتر ارسال میکنن. میخوام ماشینو بزارم مرز رازی از اونجا با تاکسی برم. سوالهام اینه که 1. توی مرز نگن تعداد کتابات زیاده 2. راحت تر از وان جایی هست بتونم اینا رو پست کنم
پاسخ:
سلام
بستگی داره محل اقامت شما کجا باشه - اگر به بازرگان نزدیکترید میتوانید از دوبایزید پست کنید
ممنون از جوابتون شماره هتل فواد رو لطف میکنید
پاسخ:

04322143726
سلام آقای ضربی من برای 5الی 10فروردین میخوام هتل فواد رو رزرو کنم ممنون میشم که راهنماییم کنید و اینکه اگر شما میتونید این کار رو برام انجام بدین. با تشکر
پاسخ:
سلام
اگر بتوانید ترکی صحیت کنید میتوانید تماس بگیرید و درخواست رزرو بکنید . متاسفانه در این مورد کمکی از دست من ساخته نیست
با سلام و خسته نباشید میخواستم بدانم برای خرید وان بهتر هست یا ارزروم؟ ازنظر امنیت مسیر و شهر چطور؟
پاسخ:
سلام
ارزروم از هر لحاظ بهتر است
سلام جناب آقای ضربی، من ساکن تبریز هستم ومیخوام عید برم ازمیر. میشه راهنمایی بفرمایید از کدام مسیر باید رفت و فاصله ازمیر تا تبریز چقدره؟ متشکرم
پاسخ:
سلام
ازمیر غربی ترین نقطه ترکیه است و از مرز بازرگان بیش از 2000 کیلومتر فاصله دارد - معمولا بهتر است با هواپیما از ایران مستقیما بروید یا خودتان را به یکی از شهر های ترکیه برسانید و از آنجا بلیط بگیرید برا ی پرواز - مسیر زمینی (بخصوص اگر بخواهید یکسره بروید بسیار طولانی و خسته کننده است)
سلام آقای ضربی . کارتون خداپسندانه است .خدا خیرتون بده که مسافرها را راهنمایی میکنید . اجرتون با امام رضا . احساس میکنم که خسته شدید اما اهل دل در راه دلبر (خداوندسبحان ) ایثارها باید کنند .اجرکم عندالله.
ارادتمند رضا از ارومیه
پاسخ:
سلام
من هم از شما ممنونم
راستی چرا احساس کرده اید که من خسته شده ام؟ شاید کمی سایت کمرنگ تر شده اما به همان نسبت نیز انرژی روی کانال تلگرام سایت بیشتر شده است . مطمئنا پیشنهادات شما عزیزان میتواند کاستی های کار را نشانمان دهد. از ابراز لطف شما تشکر میکنم
متشکرم آقای ضربی از اینکه به این سرعت جواب سوال منو دادین دوستتون داریم. راستی آقای ضربی شما الان کجا هستین؟ میخوام اگه بشه از نزدیک شما رو ببینم. واسه آشنایی و عرض ارادت.
پاسخ:
سلام
من هم از شما ممنونم . متاسفانه در حال حاضر ایران نیستم و انشاء الله بعد از عید برمیگردم. کانال تلگرام سایت پل ارتباطی من و همراهان گرامی سایت است
سلام آقای ضربی خدا قوت اولا ممنونم واسه راهنماییهای موفیدتون در این سایت یه سوالی داشتم امیدوارم جوابشو بدین .من و همسرم از تاریخ 21 تا 23 بهمن ماه میخواهیم از خوی به وان سفر کنیم. 1) میخواهم بدونم وان از لحاظ امنیت الان چطوره؟ 2) هتل یاقوت اتاق دو تخته اش چنده؟ نسبت به فواد بهتره؟ 3) نفری چند بسته چایی تو مرز ایران میزارن با خودمون ببریم اون طرف؟ ممنون میشم راهنماییمان کنید.
پاسخ:
سلام
1 - امن هست در حال حاضر
2- یاقوت و فواد تقریبا در یک رده اند و قیمت اتاق دو تخته بین 100 تا 120 لیره هست
3 - اطلاع دقیق ندارم اما باید در حدی باشه که جنبه تجاری پیدا نکنه (در حد یکی دو کیلو)

ضمنا اون کلمه هم درستش (مفید) هست نه (موفید)


موفق باشید
سلام
خسته نباشید > به نطر شما سفر و خرید از استانبول بهتر یا وان و یا یالوا
البته برای هفته اینده
پیشاپیش از پاسخ شما ممنونم
پاسخ:
سلام
مطمئنا استانبول
۱۶ دی ۹۴ ، ۱۳:۴۱ ایرج احمدیان
با عرض پوزش
من از تهران با وسیله شخصی می خوام بیام خوی از اونجا با اتوبوس برم یا ک برم لب مرز با ماشینای لب مرز برم تا وان ب نظر شما کدوم بهتره باتشکر
پاسخ:
لب مرز
۱۶ دی ۹۴ ، ۱۰:۳۵ ایرج احمدیان
سلام دوست عزیز
آدرس دقیق هتل فواد می خواستم و اینکه آیا ماشین های ک از لب مرز سوار میشیم تا جلوی هتل میارن یا ک نه باتشکر
پاسخ:
سلام
راننده ها موظف هستند شما را در هر مقصدی که بگوئید پیاده کنند اما برخی رانندگان تخطی میکنند و جلوی دفتر خودشان مسافرین را پیاده میکنند . قبل از سوار شدن با راننده طی کنید که شما را دقیقا در محل مورد نظرتان پیاده کند
آدرس دقیق هتل فواد:
                              Firma Adı
: Hotel Fuat
                               Yetkili Adı
: Şahap Yakup
                                  Adres
: PTT Cad. No:21
                                Şehir/İlçe
: Van / Merkez

با سلام خدمت ادمین محترم
میخاستم بدونم شما چه هتلی رو تو وان پیشنهاد میکنید قیمتش و وضعیتش مناسب باشه
پاسخ:
سلام
هتل فواد
با سلام
اقای ضرابی من و همسرم قصد سفر به استانبول برای اولین با را داریم با عرض معذرت دو سوال داشتم
1- امکان دارد یه هتل خوب چهار ستاره که مورد تایید شماست به ما معرفی کنید درصورت امکان تور مناسب را هم به ما معرفی کنید
2- از 1دی تا 10 دی زمان مناسب خرید هست یا چون اجناس جدید عرضه میشود قیمتها بالاست.
با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
من هتل گلدن هیل در فندق زاده رو توصیه میکنم ولی تور سراغ ندارم متاسفانه
از اول تا دهم دیماه زمان تخفیفات قبل از سال نو در ترکیه و فرصت مناسبی برای استفاده از تخفیفات است
سلام آقا رضا ما برای ایام کریسمس قصد سفر به آرزروم رو داریم هتل کروانسرای رو انتخاب کردیم از اونجاییکه برای رزرو مستر کارت میخواد و ما نداریم به آژانس های مسافرتی زنگ زدیم ولی اونا هم گفتن ما انجام نمیدیم حالا ما باید چیکار کنیم؟!
پاسخ:
سلام
با کمی جستجو میتوانید افراد یا موسساتی را بیابید که با کارت خودشان این کار را انجام میدهند و البته حدود 10 درصد کار مزد میگیرند
با سلام
آقای ضربی با توجه به فرمایش شما مبنی بر اینکه قیمتی که اعلام می شود جای چانه زنی دارد آیا در مورد خرید پوشاک در فروشگاه ها و حتی در زمان تخفیف نیزصادق است
پاسخ:
سلام
شاید مقدارش کم باشد اما درب تخفیف و چانه هیچگاه بسته نیست
با سلام
سؤال من اینه که آیا روز یکشنبه 6 دی یعنی یک هفته قبل از تعطیلات ژانویه ، فروشگاه ها در وان تعطیله ؟ و روز 8 دی یعنی میلاد پیامبر چطور ؟ با تشکر
پاسخ:
در روز های یکشنبه فروشگاهها نصفه نیمه باز هستند اما از اول تا دهم دیماه معمولا تمام فروشگاهها بازند و تخفیف خاص دارند
با سلام با تشکر از اطلاعات شما، من همسرم قصد سفر به وان جهت خرید در زمان حراج زمستانه را داریم ، ایا وان برای خرید لباس کودک و همچنین پالتو و لباس زمستانی برای خودم و همسرم مناسب است.
پاسخ:
سلام
بله بسیار مناسب است
سلام و تشکر زیاد از راهنماییهاتون ،ویزا مستر یا امریکن اکسپرس رو از کجا تهیه کنیم؟آخه ما میخوایم کریسمس یک هفته بریم وان ولی تورها حداکثر سه روزه هستن،به خاطر همین خودمون باید بریم ،ولی نگرانیم که هتل برامون پیدا نشه ،شما توری که از تبریزبره و یه هفته ای باشه برای کریسمس سراغ دارید؟تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
برای تهیه این کارتها در حال حاضر یا باید در یک بانک خارجی حساب داشته باشید یا کسی را پیدا کنید که با کارت خودش برایتان رزرو انجام دهد و با کمی جستجو در اینترنت میتوانید بسادگی پیدا کنید . من متاسفانه چنین توری سراع ندارم
سلام وخسته نباشید ،برای رزرو هتل چیکار کنیم؟چطور پول رو براشون واریز کنیم؟چه کارتی باید بگیریم؟تورها اینکاررو برامون انجام میدن؟
پاسخ:
سلام
برای رزرو هتل های ترکیه از طریق اینترنت باید کارت اعتباری بین المللی از قبیل ویزا - مستر یا امریکن اکسپرس داشته باشید
موسساتی هستند که چنین کاری برایتان انجام میدهند با کارت خودشان اما چون دستمزدی هم برای خودشان بر میدارند ، عملا قیمت تمام شده ی هتل بسیار بیشتر از آن رقمی است که در سایت اعلام شده است
در کل برای مسافرت به ترکیه بغیر از زمانهایی مثل عید نوروز که تعداد مسافر بالاست نیازی به رزرو نیست و میتوانید حضوری به راحتی هتل بیابید
با سلام و وقت بخیر خدمت شما

ما انشاله میخواهیم هفت دی قبل از کریسمس از مرز رازی به وان سفر کنیم چند سوال از خدمتتان دارم

1-میتوانیم هتل را در شهر وان بگیریم یا باید از قبل در تهران رزرو کنیم؟

2-حراجی ها از ایام عید بیشتر است ؟

3-لباس زمستانی تخفیف دارد؟

4-بنظر شما بعلت سرمای دی ماه و شرایط جوی و باتوجه به اینکه جاده ها برفی است میتوان رفت؟

با تشکر از بذل توجه شما
پاسخ:
سلام
1 - اگر امکان رزرو دارید رزرو کنید ولی در غیر اینصورت میتوانید در وان بصورت حضوری بیابید
2 - بله
3 - بله
4 - بله

سلام
من دفعه اولی است که میخ.ام برم وان و تاحالا نرفتم ، در ضمن با خانمم هستیم ، اصلا نمیدونم چجوری برم و تاریخ رفتمم احتمالا از هشت تا 18 آذر بمدت سه یا چهار روز است - سوالم اینه چه راهی رو پیشنهاد میدین ، من کلا نمیدونم باید چی کار کنم ، منظورم اینه ما که تا حالا نرفنتیم میتونیم بی مقدمه و با ماشین یا اتوبوس بریم ؟ یا توری چیزی داره ؟ ممنون میشم راهنماییم کنین
پاسخ:
سلام
من توصیه میکنم مطالب سایت رو یکساعت وقت بذارین و از اول بخونین . تقریبا پاسخ تمام سوالها رو خواهید گرفت . اگر باز موردی مبهم مونده بود مطرح بفرمائید تا در حد توان رفع بشه

کانال تلگرام سایت هم آدرسش اینه

۲۱ آبان ۹۴ ، ۰۲:۳۰ آزاده عزیزیان
سلام . پیشاپیش ممنون از اینکه نظر من را خونید و زحمت پاسخش را میکشید . من قصد سفر به قونیه را برا ایام بزرگداشت حضرت مولانا ، با تحقیق های که کردم ، فهمیدم 19_29دسامبر زمان برگزاری این مراسمه .میخوام ازتون سوال بپرسم ، من میتونم بلیط هوایی پیدا کنم از وان به قونیه؟ پیشنهاد شما برای اینکه من ارزون به قونیه برسم چیه ؟ شهر ترابزون چی از اونجا پرواز قونیه هست ؟
بازم ممنونم ازتون و منتظر پاسخ شمام
پاسخ:
سلام
از وان - ترابزون و ارزروم پرواز ها مستقیم نیست به قونیه . توقف دارن و ممکنه چند ساعتی معطل بشین و هزینه بالاتر هم بپردازین اما ارزون ترین راه اینه که برین وان یا دوبایزید و با اتوبوس برین قونیه
سلام خسته نباشید . من می خواستم برای اوایل اذر برم وان خرید زمستانی
ایا زمان مناسب است ؟ یا هنوز تخفیف نخورده ؟
اونجا عمده فروشی پوشاک هست ؟ امکانش هست مراکزش رو معرفی کنید ؟
پاسخ:
سلام
در آن زمان فروش فوق العاده ای وجود ندارد
وان مناسب خرید عمده نیست و بیشتر مقصد تک فروشی و برای استفاده شخصی است . برای خرید عمده استانبول مناسب تر است
سلام
آیا مسیر ارومیه به وان هواپیما دارد
پاسخ:
سلام
خیر
سلام و خسته نباشید،واقعا از راهنماییهای خوبتون و از وبلاگ خوبتون خیلی ممنون،وممنون که باحوصله اقدام به جوابگویی میکنید ،واقعاخداخیرتون بده،فقط پیرو سوال قبلی در مورد رزرو هتل در کریسمس وایام شلوغ اونچه که گفتید فقطدرمورد استانبوله یا در مورد وان و ایغدیر هم صادقه؟وآیا کریسمس امسال ترکیه ازجمله وان و استانبول برای مسافرت امن هست؟و شما چه موقع رو برای رزرو هتل برای کریسمس صلاح میدونید؟
پاسخ:
سلام
ببینید در وان ( و کلا در اکثر شهرهای ترکیه) مراکز اقامتی اینقدر زیاد هست که تقریبا در هر شرایطی بشه جا پیدا کرد اما اگر رزرو کنید از دردسر گشتن دنبال هتل راحت خواهید بود . برای رزرو البته باید کارت اعتباری بین المللی داشته باشید و از حدودا ده روز قبل رزرو بفرمائید. مجددا تکرار میکنم اگر با خانواده تشریف نمی برید یا بچه ی کوچک همراهتان نیست و مشکلی با یکی دو ساعت گشت و گذار برای یافتن هتل ندارید نیازی به رزرو نیست
باسلام،گفته بودید میشه برای هزینه هتل تخفیف گرفت1-،با این حساب رزرو پیشاپیش هتل به صرفه نیست و بهتره حضوری اقدام کرد درسته؟2-در اینصورت ایام شلوغی مث کریسمس جا برای اینکه بطور حضوری هتل گرفته بشه باقی میمونه,؟
پاسخ:
سلام
حضوری میتوان تخفیف گرفت اما بشرطی که هتل جا داشته باشد و معمولا د ایام شلوغی و پیک سفر چنین نیست . گرفتن حضوری اتاق برای زمانهای عادی مناسب است و برای ایام ترافیک بالا رزرو از قبل به صلاح است
سلام آقا رضا

لطف میکنی راهنمایی بفرمایید که زمان حراج قبل از سال نو میلادی دقیقا از کی شروع میشه و تا کی ادامه داره؟
پاسخ:
از اول تا دهم دیماه بهترین زمان است
سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون
کدام یک از پروازهای داخلی به استانبول از لحاظ قیمت وکیفیت بهتر؟
پاسخ:
سلام
به لحاظ قیمتی معمولا پایین ترین قیمت مربوط به پگاسوس هست و از لحاظ کیفیت هم پرواز های آنادولو بد نیستن
سلام
ممنون از اطلاعات خوبتون. من و دوستم اواخر آبان قصد سفر به استانبول داریم میخواستم بدونم امنیت شباش برای خانم ها چه طور. ممنون
پاسخ:
امن است به شرطی که از تجمعات دوری کنید. 
سلام
ناهار و شام روزانه استانبول نفری چه قدر می شه؟
پاسخ:
سلام
به طور متوسط برای هر نفر در هر وعده پانزده هزار تومان حساب کنید
سلام و عرض ادب
آقا رضا مطالب شما در خصوص انتخاب نوع هتل در ترکیه ارزشمند بود و بنده خصوصا این مطلب شما را که فرموده بودید ستاره را بی خیال شوید تا اعماق وجودم درک می کنم، اما آقا رضا شرایط سفر مجردی با سفر متاهلی تفاوت های بسیار دارد.
خانوم ها حافظه قوی دارند و ستاره های هتل خیلی خوب یادشان میماند، از دیدگاه علم روانشناسی اگر به صورت متاهلی به هتل دو یا سه ستاره برویم و مغایرت هایی آنجا اتفاق بیفتد ممکن است متهم به خساست شویم و تا مدت ها غرزدن یا نارضایتی خانوم را متحمل شویم اما اگر در هتل 4 یا 5 ستاره مغایرت باشد مثلا به قول شما برخورد مسئول پذیرش با ما خوب نباشدخانوم ها در یک چنین شرایطی راحت تر گذشت می کنند و می بخشند چون ستاره هتل بالاست ،بهر حال بنده به تنهایی فرمایشات شما را قبول دارم و هیچگاه ظواهر را ندیده ام.
باسلام
میخواستم بدونم آخر مهر ماه برای سفر به وان مناسب هست از نظر آب و هوا ؟
پاسخ:
سلام
از نظر وضعیت آب و هوا (فقط) مناسبه
سلام دوستان . بعد از کش و قوس زیاد در طی این 1 ماه برای رفتن یا نرفتن بالاخره جسورانه و البته با بررسی های زیاد موفق شدم برای هفته آخر شهریور ( 28 الی 2 شهریور 94)که به عید قربان ختم می شد توری ثبت نام کنم به همراه دو فرزندم ( از این جهت گفتم جسورانه) با کسی هم لجبازی نکردم چون برنامه تور را چک کردم که ورود با مرز ترکیه دقیقا ابتدای صبح یعنی 8-9 صبح شد. بعد هم کل همسفران ( حدودا 25 نفر) سوار اتوبوس های ترکیه شدیم و تا خود وان از مرز بازگان 2/5 ساعت رسیدیم. از شهر دوبایزید و چاردوران و.. هم گذشتیم همه چیز امن و راحت بود به جز ذهنیات مشغول خودمون به خاطر اخبار این یک ماه که آن هم با صحبت و خنده و شوخی همفران حل شد. انشالله اگه فرصت شد خاطرات و جزییات سفر را براتون می نویسم اگر آقای ضرابی دوست داشته باشه. خدا را شکر رفتیم و به سلامتی هم برگشتیم اتفاقا روز عید قربان برگشتیم. استفاده خوبی از طبیعت وان کردیم و خرید خوبی هم انجام دادیم چون واقعا قیمت ها با توجه به جنسش بسیار خوب بود چون هم آخر فصل بود و هم عید قربان که خیلی براشون مهم بود. برای من جالب بود که می گفتند عید قربان آنجا 9 روز تعطیل هستند به عنوان یک عید مهم و این که در خیلی از خیابان ها گوسفندان را آورده بودن برای فروش و قربانی کردن. این مطلبی که نوشتم برای تشویق به رفتن نیست صرفا گفتم که با دقت و احتیاط عمل کنیم مشکل ایجاد نمیشه بقیه اش هم که مسایل پیش بینی نشده است . ببینید حوادث تو مکه را مگر کسی پیش بینی می کرد . یک چیزهای خارج از خواسته های بشر. جسارت همراه با ارزیابی و احتیاط می تواند فرد به هدف برساند. منتظر سفرنامه ما هم باشید اگه دوست داشتید
سلام آقای ضربی این ناامنی ها برای من که از بهار می خواستم شهریور برم وان خیلی ناراحت کننده بود الان از مرز بازرگان اتوبوس برای ارزروم چطوره وآیا ارزروم واسه خرید خوبه؟
پاسخ:
سلام
از مرز بازرگان مستقیما ماشین برای ارزروم نیست. باید اول بروید دوبایزید و از آنجا با اتوبوس بروید ارزروم
با سلام خدمت شما
من توی اینترنت گشتم دیدم بعضی تورها برای آخر شهریور برنامه سفر گذاشتن به وان
از طریق مرز بازرگان البته، اوضاع امن و امان به نظرتون برای رفتن به این تورها؟
پاسخ:
سلام
تورها به سود خودشون فکر میکنن
در حال حاضر سفر زمینی امن نیست
سلام هزینه. کرایه از مرز بازرگان تا وان چقدر است وایا سرویس. منظم وجوددارد
پاسخ:
سلام
تا قبل از نا امنی های اخیر اتوبوس روزی 4 - 5 تا داشت که کرایه اش 25 لیره بود . بعد از این جریانات دقیقا اطلاع ندارم که آیا سرویس هنوز منظم دایر است یا خیر
سلام برای هفته آینده قبل عیدقربان بصورت حضوری میتوانیم هتل خوب بگیرم. یاباید رزروکنیم
پاسخ:
سلام
مطمئنا میتوانید حضوری بگیرید چون با این شرایط کسی بصورت زمینی به ترکیه سفر نمی کند
جناب ضربی باسلام وخسته نباشید امکان دارد از سایت بوکینگ هتلهای وان را باقیمت های مندرج رزرو کنیم ودرموقع پذیرش تخفیف نیز بگیریم
پاسخ:
سلام
خیر
سلام و خسته نباشید .
آیا از ارومیه مستقیما اتوبوس برای شهر وان وجود دارد ؟ اگه هست لطفا "ساعت حرکت" و "نام تعاونی" و "قیمت بلیط" را بفرمایید . خیلی ممنون بابت پاسخ گویی
پاسخ:
سلام
در حال حاضر وجود ندارد
سلام
هتل آکدامار معمولا برای اتاقهای single شبی چقد پول میگیره؟
ممنون
پاسخ:
ُسلام
حدودا شبی 100 لیره

سلام دوست عزیز
از ارومیه تا وان با اتوبوس دقیقا چقدر زمان مبره؟
ساعت حرکت اتوبوس و کرایه؟
با توجه به کوچک بودن و تاریخی نبودن شهر وان ، برای یک زوج مدت 3 روز کافیه برای گردش و خرید؟
پاسخ:
سلام
حدودا 7 ساعت
در حال حاضر بدلیل ناامنی جنوب شرق ترکیه و بسته بودن مرز سرو هیچ اتوبوسی از ارومیه به وان نمی رود
شهر وان کوچک هست اما تاریخی هم هست. علاوه بر خرید ، وان کلی جای توریستی و دینی داره که لیست و جزئیاتش رو میتونین از این جا ببینید
سلام اقای ضربی برای مسافرت به نظر شما وان بهتره یا ارزروم هم از نظر تفریح هم از نظر خرید
پاسخ:
فعلا هیچکدام
سلام خدمت جناب اقای ضربی جهت خرید کدوم شهرها بهتر است 1-وان 2-کارس 3-ایغدیر 4-ارزروم5- دوغایزید لطف کنید بترتیب برام اولویت بندی کنید در ضمن کرایه از مرز بازرگان تا کارس وبازرگان تا ارزروم چقدر هست
پاسخ:
سلام
ارزروم - وان  ایغدیر - کارس - دوبایزید
کرایه این مسیر ها حدود 30 الی 40 لیره هست
سلام ایا در وان ظروف کریستال ترکیه ای هم هست در ضمن قیمتش مناسبه یا نه ممنون
پاسخ:
سلام
بله بودنشو که هست اما در مورد قیمتش و تفاوت قیمتی با ایران اطلاع دقیقی ندارم
با سلام و خسته نباشید
میشه بفرمایید تخفیف های عید قربان از چه تاریخی شروع میشه ؟ ایا 28 شهریور زمان مناسبی برای استفاده از تخفیف هاست ؟
پاسخ:
سلام
امسال چون تخفیفات عید قربان با تخفیفات آخر فصل همزمان شده بله ، تاریخی که فرموده اید زمان مناسبیست
سلام میخواستم ببینم برای رزرو هتل در شهر وان به چه طریق باید اقدام کنیم؟
پاسخ:
آژانسهای مسافرتی خاصی هستند که چنین کاری انجام میدن و با جستجو در اینترنت میتوانید پیدایشان کنید . اگر خودتان هم کارت ویزا یا مستر یا امریکن اکسپرس داشته باشید مستقیما میتوانید رزرو کنید . در وان هتل زیاد است و معمولا نیازی به رزرو نیست مگر در زمانهای خیلی خاص که پیک مسافرت باشد
سلام من یه هفته دیکه میرم استانبول ایا وضعیت نا امنه؟
پاسخ:
اینجا را بخوانید لطفا
سلام اوضاع وان چطوره ؟
با توجه به اینکه میگن فعلا ترکیه اغتشاش شده من میخواهم فردا برم وان البته من از ارومیه میرم مسیر یوکساکاوا
ممنون
پاسخ:
سلام
اوضاع خوبه و مشکلی نیست
با سلام
امکان داره زمان پیک و غیر پیک در وان رو مشخص کنید .
ما قصد سفر در اواخر شهریور به وان رو داریم این زمان پیک حساب میشه
با تشکر
پاسخ:
سلام
بله از نیمه دوم شهریور تا عید قربان پیک مسافرت هست
با سلام و خسته نباشید
ایا در وان لباسهای سایز بزرگ هست
متشکرم
پاسخ:
سلام
بله
با سلام و خسته نباشی
سوالی که از محضرتون داشتم این بود که برای سفر به وان در اواخر شهریور با ماشین شخصی از اصفهان تا مرز رازی شما کدام روش میباشد:
1- سفر به خوی و پارک ماشین در خوی و ادامه مسیر با تاکسی های مخصوص تا وان
2- سفر تا مرز رازی و پارک ماشین در مرز و ادامه مسیر با تاکسی های مرز

با توجه به اینکه اواخر شهریور شلوغ میباشد آیا مشکل پارک ماشین در مرز به وجود نمی آید؟
پاسخ:
سلام
روش دوم کمی راحت تر و سریع تر است

معمولا خیر
با سلام
ما دو نفر هستیم و میهوام بدونم اگر بخوایم از تهران با اتوبوس بریم وان چند ساعت طول میکشه ؟
شما تور رو پیشنهاد میکنین یا اینکه خودمون بریم ؟
اتوبوس های ارومیه وان از چه ساعتی هستن ؟
پاسخ:
سلام
حدود 20 ساعت طول خواهد کشید
برای بار اول بهتره با تور برین
با سلام.میخاستم بدونم برای خرید لوازم برقی قیمت های وان چطوره؟مثلا سشوار و ریش تراش و....برای خرید عروس داماد.
پاسخ:
اینجا را مطالعه کنید
سلام
اگر برای خرید به استانبول بخواهیم سفر کنیم، روزهای تعطیل مربوط به عید قربان کی هست تا از برنامه سفر خود خارج کنیم؟
تشکر
پاسخ:
سلام
تعطیلات عید قربان 4 روز است که با احتساب یکروز یکشنبه آخر تعطیلات 5 روز از بیست و سوم تا بیست و هفتم سپتامبر است
سلام
جهت گرفتن خانه سه خوابه تو استانبول در شهریور قیمت های مختلفی از شبی 130 تا 220 دلار میدن؟!
میخواستم قیمت رو از خدمت شما بپرسم و آیا شما امکان فراهم آوردن اقامت و بلیط پرواز چارتر را دارید؟
تشکر
پاسخ:
سلام
قیمت خانه در استانبول بسیار متغیر است و فقط برای افراد با تعداد بالا صرفه اقتصادی دارد و متاسفانه من در این مورد کمکی از دستم برنمیاد
با سلام
ضمن تقدیر و تشکر ویژه بابت راهنمایی های کاملتون
جنابعالی در اکثر نظرات توصیه کردین که اواخر شهریور بهترین زمان برای خرید هستش ولی بنده زمانی که امکانش برام فراهم هست حدود 23 مرداد هستش
با توجه به اینکه بنده قصدم خرید لباس با قیمت مناسب هستش آیا اواخر مرداد رو توصیه میکنین نرم؟؟

پیشاپیش از راهنماییتون تشکر میکنم
پاسخ:
سلام
نیمه دوم شهریور ماه حراجی البسه تابستانی برگزار میشه و قیمتها تخفیف بیشتری میخوره . در مرداد ماه اگر بروید قیمتها عادیست (اکثرا) . هر چند که قیمت عادی در ترکیه به معنای گران بودن نیست و باز هم قیمتی که برای پوشاک پرداخت میکنید حدودا نصف ایران هست
سلام آقای ضربی ممنون از اطلاعات خوبتون
ما 6 و 7مرداد در وان در هتل فواد بودیم
مرز رازی از ساعت 9:30 الی 18:30 باز است
هتل فواد اتاق دوتحته شبی 150 لیر بود که با تخفیف 100 لیر میدادند
امکانات هتل : حوله - شامپو - صابون - دمپایی یکبار مصرف - سشوار - اینترنت - پنکه
از نظر امن و امانی هم دقیقا روبروی برگر کینک پلیسهای وان با اسلحه ایستادند و مراقب هستند یکبار هم ما تظاهرات دیدیم ولیکلا شهر امن بود و کاری به کسی نداشتند و تظاهراتشون هم آرام و بی صدا بود.
در کل خیلی خوب بود
ممنون از این سایت خوب
با سلام.چند تا سوال.برای اولین بار میخوام برم ترکیه.من و همسرم.دو راه داریم.یا تور یا خودمون.با تور نمیشه هم گوش اداسی رفت و هم استانبول.از طرفی هزینه اش زیاد میشه.یه راه هست ک بریم گوش اداسی و بعد خودمون بریم استانبول.معقول هست از نظر هزینه ای؟
به نظرتون خودمون با قطار مسافرت کنیم به صرفه تره؟
هزینه ای ک ما برای مسافرت در نظر گرفتیم 5تومنه ک علاوه بر نقاط دیدنی استانبول قصد خرید هم داریم.ممنون از اینکه وقت میزارید.
پاسخ:
سلام
میتوانید خودتان بروید و همون مبلغ هم کافیه. اما توصیه اکیدم این است که با قطار نروید. برای اطلاعات بیشتر اینجا را مطالعه بفرمائید.
می خواستم بدونم خبر هایی که از نا امنی این روزها در وان شنیده میشه درسته یا خیر.و اینکه بنده به همراه خانواده 14 شهریور عازم وان هستم ، بروم یا موکول کنم به زمان دیگری ؟
پاسخ:
سلام
الان که هنوز 14 مرداد هم نشده و نمیشه یکماه بعد رو پیش بینی کرد اما در حال حاضر امنه
با سلام ونهایت تشکر از وقت وحوصله ای که به خرج میدید. ما قصد داریم سفری به وان داشته باشیم. حراج برای عید قربان از چه زمانی شروع میشه؟
نیمه دوم مرداد هم شامل تخفیف تابستانی هست?
و سوم اینکه چه مواقعی مهر معافیت رو پاسپورت میزنن؟ اگه 5 نفرباشیم رو پاسپورت هممون مهر میزنن یا یکی دونفر?
سال گذشته همراه مادرودخترم رفتیم ایغدیر موقع برگشتن ازمون پاسپورت خواستن ومن هم هرسه پاسپورت رو بهشون دادم مهر خورد ولی بعدا بهم گفتن نباید همه پاسپورت هارومیدادم
چه کاری میشه کرد که حداقل پاسپورتها مهر بخورن.؟ چون میخواستم یه بارهم زمان حراج زمستانی برم وان. البته فقط برای خرید شخصی نه تجاری.
در آخر بازهم ازتون خیلی خیلی تشکر میکنم. متاسفانه الان خیلی کم افرادی پیدا میشن که بدون چشم داشت اطلاعات وتجربیاتشون رو در اختیار دیگران قرار بدن
پاسخ:
سلام
 1 - از یکهفته مانده به عید
2 - خیر
3 - این مهر بستگی به میزان کالای همراهتان دارد و به ازای هر 300 دلار یک پاسپورت مهر می خورد
سلام ما حدود 30 نفر هستیم که میخواهیم به وان برویم آیا امکان داره که خودمون از تهران اتوبوس دربست کرایه کنیم و در کل آیا برای این تعداد، مسافرت با تور ارزانتر است یا اینکه بطور شخصی اقدام کنیم؟
پاسخ:
با توجه به تعداد بالا و مشکل بودن هماهنگی ها برای چنین تعدادی ، بهتر است با تور بروید
اگر خواستید آدرس ایمیل بدهید من برایتان یک تور مناسب از تهران معرفی میکنم
سلام
آیا در وان گشت شهری هم وجود داره با ثبت نام تو اونها بتونیم مراکز دیدنی شهر رو ببینیم ؟
پاسخ:
بله - با مراجعه به آژانسهای مسافرتی در سطح شهر وان میتونین چنین توری رو پیدا کنید
با سلام
جناب آقای ضربی
آیا این روزها با توجه به درگیری کردها در ترکیه آیا رفتن از مرز بازرگان به ارزروم و ترابزون رو صلاح می دونید ؟ آیا خبر جدیدی داری؟
پاسخ:
سلام
در صورت احتمال کوچکترین نا امنی برای مسافرین ، مرز بسته می شود . در حال حاضر مسیر ها امن و مسافرت بلا مانع است
سلام و تشکر از راهنمایی شما
ما برای ۱۵ شهریور ماه قصد سفر به وان رو داریم خواستم بپرسم در آن زمان فروشگاهها شامل تخفیف میشود

تعداد ما چهار نفر بزرگسال بعلاوه دو کودک زیر شش سال میباشد نظرمان این است که همه پیش هم باشیم در یک سوییت اگر شما هتلی رو که این شرایط رو داره معرفی کنید ممنون میشیم
آیا در این تاریخ مشکل جا پیدا نمکنیم (16 شهریور مرز رازی هستیم)
بیمه مسافرتی برای همه اجباری یا خیر
پاسخ:
سلام
بامید خدا تخفیفات آخر فصل تابستان در نیمه دوم شهریور برقرار است
بله اکثر هتلها چنین اتاقی دارند - پیشنهاد من هتل فواد است و مشکل جا پیدا نمیکنید
بیمه اجباری نیست
با سلام.، خسته نباشین .باتشکر از پاسخگویی مفید جنابعالی.میخواستم بدوم من با خانواده جمعاً سه نفر میخوام ۲۰ مرداد به وان برم.
۱.ایا اون موقع پیک مسافرت محسوب میشه ؟
۲_کدوم هتل از قیمت ( از نظر ارزونی) مناسبه که برم اونجا را بگیرم برا سه شب .میتونین کمک کنین یک هتل با تخفیف بگیرم
۳.برا پسرم که ۸ ساله هست ایا هزینه بزرگسال محاسبه میشه یا کودک محسوب میشه؟
از پاسختون ممنونم.
پاسخ:
سلام
1 - خیر
2 - من هتل فواد رو پیشنهاد میکنم اما هتلهای ارزان تری مثل سید و سمیرا هست که در همان مرکز شهر (تقریبا) واقع شده اند
3 - برای ایشون قیمت کودک محاسبه میشه
سلام آقا رضا و روز بخیر

نظرتون راجب هتل تازه تاسیس هالدی که 4 ستاره هست چیه؟به نظر شما هتل هایی مثل این هتل که تازه تاسیس هستند از نظر قیمت و سرویس دهی مناسب خواهند بود؟
پاسخ:
سلام
من تا بحال از این هتل استفاده نکرده ام و نظرم در این مورد نمیتواند مستند باشد اما بالاخره رتبه بندی هتل ها طبق ضابطه هایی انجام میشه و از حداقل هایی برخوردارند
سلام و خدا قوت

آقا رضا در امکانات هتل الیت اجاره اتومبیل دیدم1- آیا اینکار را توصیه می کنید؟ 2-از هزینه آن اطلاع دارید؟3-در

صورت انجام اینکار بجز گواهینامه بین المللی چیز دیگری برای شخص راننده نیاز هست؟
پاسخ:
سلام
برخی هتل ها و موسسات کرایه اتومبیل ماشین اجاره میدهند . من تا بحال نگرفته ام و از شرایطش اطلاع دقیق ندارم چون بدلیل گستردگی و نظم موجود در سیستم حمل و نقل عمومی ترکیه عملا نیازی به آن احساس نمی شود. مضاف بر اینکه قیمت سوخت در ترکیه بسیار بالاست
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام و خسته نباشید.من تو این هفته میخوام برم وان.اونجا خونه دوستم مستقر میشیم.فقط با توجه به اینکه اولین بارمه به وان میرم خواستم بدونم به جز دریاچه چه جاهای دیدنی داره؟*** ** *****چه تفریحاتی میشه کرد؟با تشکر از لطفتون
پاسخ:
سلام
بله شهر وان دارای جاذبه های توریستی زیادی است که میتوانید توضیح کاملش را از اینجا مطالعه کنید
۰۴ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۴۴ کلودیا قزلو
سلام اقای ضربی شما تو وان هتلی به اسم van-sisli میشناسید؟ 3*
پاسخ:
سلام
در وان نمیشناسم چنین هتلی اما هتلی با این نام در استانبول هست
نظرات خصوصی قابل پاسخگویی نیستند 120000*
۰۴ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۷ امیر میرزایی
با سلام خدمت آقا رضا و تشکربه خاطر اطلاعات خوبتون
واقعا بهتون تبریک میگم ؛حوصله ی خوبی داری
من برای هفته آخر شهریور میخوام به وان برم میخواستم راهنماییم کنید هتل رویال میلانو نزدیکتره به مرکز شهر یا رویال برک .شما کدومو پیشنهاد میکنی؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
هر دو تقریبا در مرکز شهرند ولی هتل میلانو 4 ستاره هست و برک 3 ستاره
ممنون بابت جواب ها ....
فقط یه سواال تو سایت ال سی من میرم اونجا قیمت ها رو زده همین قیمت ها هست تو وان هم ؟
مثلا اینو زده 19.90 لیره که با 1230 ت حساب کنی میشه 25 تومن ولی وقتی از بالا به جای ترکیه ایران رو انتخاب می کنی قیمت رو میزنه 49 تومن ؟ چرا ؟ الان اونجا وان قیمت این مثلا چنده 25 یا 49 تومن ایران ؟

ممنون . سایت های این فروشگاه ها هست که آدم قیمت ها رو بدونه ؟

مرسی .
پاسخ:
تو اون سایت قیمت نمایندگیهای هر کشور هست و اگر شما قصد خرید از ترکیه دارید همون قیمتی که به لیره ترک نوشته شده ملاک هست
سلام. دوست عزیز....
ما هم قصد داریم نیمه دوم شهریور بریم با خانواده 3 نفری وان. میخوام با ماشین بریم مرز و ماشین رو بذاریم پارکینک بعد از اونجا سوار ماشین ها بشیم مستقیم بریم وان.
کرایه یه شبانه روز ماشین مگه چنده تو ایران(ارومیه) که اونجا تو پارکینگ میذاریم ؟ 7 هزار تومن یا 40 هزار تومن ؟

بعد اینکه میشه از الان حدودی قیمت لباس ها رو فهیمد بدونیم قیمت ها چنده که راحت بریم و دیگه تبدیل به ریال اینا رو نکنیم اینا ....

منظورم من مثلا می بینم تو لاله پارک قیمت زده 20 لیره میشه 24 تومن در حالی که تو لاله پارک میفروشه مثلا الان حضور ذهن ندارم 50 تومن. 26 تومن ارزون 0 در حالی که نیمه دوم شهریور این 20 لیره تخفیف هم میخوره درسته ؟

کدوم هتل رو پیشنهاد میکنید برامون خانواده و دقیقا به بازار نزدیک باشه و کرایه ماشین ندیم. +قیمت ؟

قیمت ماشین نفری چنده از مرز تا وان ؟ تاکسی

ما میخوام صبح زود 4-5 بامداد حرکت کنیم برسیم مرز. مرز 24 ساعته و تاکسی ها وان همیشه هستند ؟

ممنونم از راهنمایتون ....... تشکررر
پاسخ:
سلام
در ایران و ترکیه پارکینگ 40 هزار تومنی نداریم . قیمت پارک ماشین در پارکینگ رازی هر شبانه روز 7 هزار تومان هست

در لاله پارک مگر قیمت ها را به لیر زده اند؟ قیمت لباس در ترکیه حدود نصف قیمت همان لباس در لاله پارک هست
 
من هتل فواد رو پیشنهاد میکنم . اتاق دو نفره شبی 100 لیره

در مورد کرایه ماشین اینجا و در مورد ساعت کاری مرز ها اینجا رو مطالعه کنید
با سلام و تشکر از شما
من حدود یک ماه پیش به وان رفتم اما موقع برگشت در مرز پاسپورتم مهری سوای مهر خروج خورد.ایا میتونم قبل از سه ماه مجددآ به وان بروم..ممنون
پاسخ:
بله میتوانید
سلام سوالی داشتم از اقا هاشم ایا اتاقهای هتل مریت برای یک خانواده با دو فرزند کوچک شبی چقدر می گیرند باتشکر
سلام من روز جمعه یعنی عید فطر از شهر وان ترکیه به ایران برگشتم و سه شب در هتل مریت اقامت داشتیم از طریق مرز رازی که تا وان یک ساعت راه است رفته بودیم هزینه سفر من به همراه همسر و دو فرزندم و با تمام خریدهای خوبی که کردیم 5 میلیون تومان شد پیشنهاد می کنم به هیچ وجه از هتلهای دیگر استفاده نکنید که خیلی زود پشیمان خواهید شد با این که هتل مریت 4 ستاره است ولی امکاناتش از پنج ستاره هم بیشتر است و هزینه اتاق با صبحانه برای هر نفر تقریبا 100هزار تومان ایران است اتاقها رو به دریا و با برنامه زنده رقص و موزیک برای مهمانها در کنار استخر واقعا لذت بخش بود چون قبل از سفر خودم دنبال کسی برای گرفتن اطلاعات دقیق بودم لازم دانستم که اطلاعاتم را در این جا قرار دهم در ضمن خوردوهای ون 16 نفری با امکانات خوب با نفری 40 هزار توامان شما را از خوی به شهر وان و هر هتلی که مد نظرتان باشد خواهند رسانید حتما سفر کنید ضرر نخواهید کرد قبل از حرکت از سایت هتل مریت در راه ابریشم بازدید کنید و با شماره تلفن موجود اتاق رزرو کنید تا خیالتان راحت باشد در ضمن چانه زدن را فراموش نکنید
سلام،من و همسرم با تور میخواهیم بریم استانبول هتل 5 ستاره گرند جواهر آیا این هتل جهت اقامت و نزدیکی به مراکز خرید و تفریحی دیدنی استانبول موقعیت مناسبی دارد؟تا منطقه تکسیم چقدر فاصله دارد؟ با تشکر
پاسخ:
سلام
اطلاعات دقیق را در مورد این هتل میتوانید از اینجا ببینید
سلام
من و همسر و دو فرزندم برای اواین بار قصد سفر به استانبول را داریم. آیا سفر با تور را پیشنهاد می کنید یا زمینی؟ با توجه به اینکه ساکن شیراز هستیم و تا مرز ترکیه فاصله زیادی داریم آیا باصرفه تر است با ماشین بریم یا تور هوایی؟
پاسخ:
برای بار اول سفر با تور بهتره
سلام . لطفا در صورت امکان آدرس آژانسهایی که تور وان رو با قطار انجام میدن بفرستید. ممنون از زحمات شما
پاسخ:
سلام
من چنین آژانسی سراغ ندارم دوست عزیز چون فقط افرادی با قطار به وان سفر میکنن که با خودشون دشمنی داشته باشن یا مثل مرتاضهای هندی قصد آزار خودشون رو داشته باشن
سلام ممنون از اطلاعات خوبتون.ما 15 شهریور میریم وان ایا از اون موقع تخفیفات وجود داره
یا اواخر شهریور شروع میشه.باز هم ممنون
پاسخ:
نیمه دوم شهریور زمان مناسبیست و با نزدیک شدن به عید قربان شرایط بهتر نیز می شود
سلام
میخواستم بدونم اگه بخوایم از وان موبایل بخریم نسبت به ایران قیمتش چجور در میاد؟ هزینه خرید فقط منظورم هست بدون هزینه گمرک
پاسخ:
گرونتر از ایرانه
salam, man javabetoono nagereftam, mishe lotfan 2_3ta restooran va coffeeshope kheili khoobe vano behem begid, ma nemidoonim koja motmaene
پاسخ:
adrese 35 ta resturane khob ro baratun jam kardam ke mitonin az inja bebinin
سلام.خسته نباشین اقارضا!تشکربابت پاسخگویی سریع وراهنمایی های خوبتون!اواسط مردادمیخوام یه سفرتفریحی ۳الی ۴روزه برم استانبول به نظرشماتقریباچقدرپول لازمه؟تقریبادرروزهزینه ام چقدمیشه؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنین!
پاسخ:
روزی 200 هزار تومان + هزینه رفت و برگشت
خرید های وان چجوریه یعنی لباس و کیف و کفش و لباس مجلسی هم داره ؟در واقع مراکز خریدش بیشتر از چه نوعی هست؟
پاسخ:
لباس مجلسی زنانه خیر
اکثرا لباس اسپورت جین و جیر و لی و کتان
دوباره سلام.ببخشید دوباره مزاحم میشم.
1-غذاهای معروف ترکیه مثل بورک-پیده-لاماهجو و... را در کجا میتوان پیدا کرد که مطمئن باشد؟
2-نظر تون درباره هتل mavi tuana چیه از لحاظ جا و کیفیت این هتل بهتره یا یاقوت یا فواد؟
خیلی ممنون از پاسخگوییتون؟
پاسخ:
1- در رستوران ها
2 - تقریبا در یک سطحند
با سلام و خسته نباشید.بغیر از جزیره و گربه های وان دیگه چه منطقه ای برای دیدن داره؟
امکانات داخل جزیره چیه برای توریستها و مسافرها؟
پاسخ:
لطفا اینجا رو مطالعه بفرمائید
سلام ممنون بابت اطلاعات خوب و مفیدتون
ما برای تعطیلات عید فطر هتل در وان رزرو کردیم،اما بعدا از اطرافیان شنیدم ک در تعطیلات عید فطر بازارهای وان بسته میشن،ایا صحت داره؟؟؟
پاسخ:
کاملا صحیحه
باسلام خدمت جناب آقای ضربی
ابتدا در خصوص مطلبی میخواستم اطلاع رسانی کنم که از طریق سایت www.booking.com میتوان در برخی از هتلها و هتل آپارتمانها بدون نیاز به کارت اعتباری بین المللی اتاق رزرو نمود که فقط نیازمند دانستن کمی زبان انگلیسی هست .
مورد دوم اینکه اکثر قریب به اتفاق این رزرو کردن ها را در یک بازه زمانی که در سایت هتل آمده بدون هیچ هزینه ای میتوان کنسل نمود و بعد از آن بازه زمانی می بایست درصدی وجه شب اول اقامت را باید پرداخت نمود. جناب آقای ضربی سوال من در خصوص قسمت دوم مطلبم است.
من برای 17 الی 19 جولای در شهر وان هتل side را برای 3 نفر میخواستم رزرو کنم که پس از وارد کردن نام ونام خانوادگی و آدرس ایمیل از من مشخصات کریدیت کارت خواست که بدلیل نداشتن کریدیت کارت بطور اتفاقی یکسری رقم وارد کردم که در نهایت تعجب ok داد بعد ار رزرو کردن دیدم اتاق 1 نفره است که باتوجه به رایگان بودن کنسلی خواستم کنسل کنم که سایت پیغام داد که که دوره کنسلی این هتل تا 5 روز قبل از شروع اقامت است و با توجه رزرواسیون در 12 جولای مشمول پرداخت وجه میباشید!
باتوجه به اینکه فاصله رزرو و کنسلی بنده نیم ساعت بوده و در ابتدا رزرواسیون کنسلی رایگان اعلام شده بود (حداقل برای این فاصله زمانی) و احتمالا سایت هتل برای هر بازه زمانی کمتر از روز این پیغام را میدهد آیا ملزم به پرداختی هستم یاخیر و اگر پرداختی صورت نگیرد چه اتفاقی می افته ؟
پاسخ:
رزرو هایی که پول کم نمیکنند هم اصالت کارت شما رو تایید میکنند و احتمال اینکه شما یک شماره 16 رقمی و کد CCV و تاریخ انقضاء کارت رو بدهید و تصادفا همه اینها درست باشد یک در 10000000000000000000 میلیارد است !
در کل اگر موقع رزرو که پول کم کنه مشخصه ولی اگر Free Cancle هم باشه باید مشخصات کارت شما درست باشه
سلام
اقای ضربی ایا هتل فواد برای دو تا بچه 6و8 ساله نیم بها حساب میکنن
پاسخ:
اگر برایشان تخت نخواهید بله
درود بر حناب ضربی ..
ببخشید من یک سوال دیگه داشتم
امکانش است در یک اتاق چهار نفره ،شش نفر اسکان بشیم.یا به تعداده ؟
پاسخ:
اگر پول شش نفر را بدهید امکانش هست . خیلی هم خوشحال می شوند !  :-))
سلام جناب ضربی با تشکر از شما من چند تا سوال داشتم .
1-با گذرنامه های قدیمی (خانوادگی )که هنوز هفت ماه اعتبار دارد میتوان از مرز خارج شد
2بچه کوچک شش ماهه همرامون باشه اذیت نمیشیم
3-برای مسافرت اول کدام روش را پیشنهاد میکنید .با ماشین خودمان یا با وسیله غیر شخصی
پاسخ:
1 - بله
2 - چرا مقداری اذیت خواهید شد
3 - ماشین خودتان
سلام اقای ضربی . ما فردا سه شنبه قصد رفتن به وان داریم به نظرتون هتل فواد یا یاقوت جا دارند ? چون بعضی دوستان گفتن که شاید شلوغ باشه و هتل پیدا نکنید . این هتلها کولر دارند ?
پاسخ:
سلام
کولر ندارند
فردا اگر برسید شاید جا داشته باشند اما با نزدیک تر شدن به عید فطر این احتمال کمتر و کمتر می شود . اما در هر حالت با کمی گشتن هتل پیدا خواهید کرد
نه آخه یه جا نوشته بود که فقط تا لب مرز با اتوبوس می ره و بعدش با ون هست (نمی دونم تو قرارداد یا سایتش)
ولی بیشتر به فکر سود هستند تا جون ما، چون به خاطر یه سود ناچیز حاضر نشدند که تاریخ تور را جابجا کنند و ما باید بریم شهری که 3 روز تعطیله رو نگاه کنیم، ولی واقعا امیدوارم همینی که شما میگید باشه و مرزش خوب باشه، چون شنیدم چندبار هم بازرسی دارن و هم طولانی تر و کوهستانی هم هست، ولی رفتن از اون مرز اصلا با عقل جور در نمیاد
با سلام خدمت دوستان
ما هفته پیش از وان برگشتیم لازم دونستم چندتا نکته تو این سایت قرار بدم چون خودم قبل از سفر از این سایت خیلی بهره گرفته بودم
اول ممنون از آقا رضا ک هتل فوآت را پیشنهاد کردن چون هم هتل خیلی تمیزی بود و هم ب اکثر مراکز خرید نزدیک بود اما وقتی با دلموش جلوی هتل مورد نظرتون میرید راننده واسه اینکه از اون هتل مبنی بر اینکه واسش مسافر برده میخواد پورسانت بگیره جلوتر از شما میره باهاش صحبت میکنه دیگه پذیرش اونجور ک باید تخفیف نمیده پس سعی کنید اول جلو یه هتل دیگه نزدیک هتل مورد نظرتون پیاده شید
مسیر جاده خوی تا مرز رازی یه جاده کوهستانی ک سعی کنید حتما تو روز از این جاده رد شید خیلی پرپیچو خم
اما وقتی اتاق رو ترک میکنید و کلیدو ب پذیرش میدید اجازه تمیزی اتاقو در نبودتون ندید چون چمدوناتونو میگردن حتی میتونید کلیدو با خودتون ببرید مشکلی نیست
آقا رضا لطف میکنید چند رستوران خوب در وان که در مرکز شهر هستند به ما معرفی کنید که هم از نظر کیفیت وهم قیمت مناسب باشند
پاسخ:
چرا که نه
اینجا را ببینید
سلام
توری که به من معرفی کردید و قراره باهاش بریم از مرز سرو میره، آیا این مرز امن هست؟ اگر خوبه پس چرا همه از مرزهای دیگه رفت و آمد می کنند؟
پاسخ:
مرز رازی امکان تردد اتوبوس ندارد - در ثانی اگر امن نبود شما را از آنجا نمی بردند . مطمئن باشید برگزار کنندگان تور نیز چون شما جانشان را خیلی دوست دارند
سلام
ممنون از زحماتتون
من سوالها را خوندم اکثرا تکاری هستند.ولی من دو تا سوال عمده دارم که فکر کنم به درد همه بخوذه
1.ایا نزدیک اب جایی مثل شما برای اقامن وشنا هست.
2.ایا در شهر وان هم خونه با امکانات مثل شما برای مسافران جهت کرایه کردن هست.
ممنون از لطفتون.
پاسخ:
سلام
سوالتتون تکراری است. با مطالعه سوالات دوستان جواب خواهید گرفت
با سلام
آیا فروشگاه ها از ۵ شنبه تا یک شنبه این هفته در وان باز هستند؟ به خاطر عید فطر تعطیل نیستند؟ اگر تعطیل هستند از چه روزی تعطیل می کنند؟
و آیا بعد از عید فطر هم فروشگاه ها حراج دارند؟ منظورم ۱ مرداد است
پاسخ:
روز عید فطر و فردای عید فروشگاهها تعطیلند
سلام شما میدونید هتل رویال میلانو تو کدوم خیابونه؟ من هر چی گشتم تو نقشه فارسی وان پیدا نکردم چون با ماشین شخصی میخوایم بریم نگرانم
پاسخ:
سلام
در یکی از فرعی های خیابان جمهوریت است
بسادگی میتوانید از گوگل مپ پیدا کنید
از اینجا
می خواستم اطلاع رسانی کنم که وقتی قصد واریز خروجی از شهر خودتان را دارید باید حتما اسم مرزی که می خواهید از آنجا خارج شوید را بدانید و دقیقا به همان حساب واریز کنید
با سلام
میخواستم بدونم برای خرید به وان در این هفته کی بریم که بیش ترین تخفیف را فروشگاه ها داشته باشند و به تعطیلات عید فطر هم نخوریم که تعطیل باشند؟
اگه ۵ شنبه تا یک شنبه وان باشیم اونجا تعطیله؟
پاسخ:
در ایام عید فطر دو روز فروشگاهها تعطیلند
سلام آقای رضا می خواستم بدونم اگر برای رزرو هتل کردیت کارد نداشته باشیم باید چکار کنیم؟
و اینکه آیا شما در شرکت نفت کار میکنید؟
پاسخ:
باید از طریق آژانسهای مسافرتی یا شرکتهایی که کردیت کارت اجاره میدهند اینکار را بکنید

نه من در شرکت نفت کار نمیکنم
باسلام و خسته نباشید از وقتی که برای تمامی دوستان می گذارید.
من میخواستم روز سه شنبه به وان برم ، رزرو هتل از ایران خیلی گرونه (البته نسبت به قیمتی که در بوکینگ دیدم) حال چون با خانواده دارم میرم آیا بنظرتون میتونم خودم هتل بگیرم یا نه ؟
دلموش هایی که از مرز حرکت میکنند ما را تا مسیر مورد نظر میبرند (اگه نام هتل را بگیم) یا نه ، ایستگاه در میدان اصلی دارند ؟
ممنون میشم راهنمایی فرمایید.
پاسخ:
شاید کمی سخت باشد اما بالاخره پیدا میکنید
تاکسیها موظفند شما را هر جای شهر که بخواهید ببرند (با همان کرایه)
با عرض سلام و ارادت خدمت شما اقای ضربی محترم.
ضمن تشکر از صبر و شکیبایی شمای در پاسخ به تک تک سوالها چند تا سوال داشتم ممنون میشم از پاسخ تون؛
1- ما قصد داریم نیمه دوم شهریور به ترابزن بریم با اتومبیل شخصی چون اولین بار هست قصد سفر به ترکیه رو داریم حدودا با هزینه بنزین و اقامت در هتل و خوراک چه مقدار پول همراهمون باشه؟
2- از این مقدار پول چقدر لیر و چقدر دلار باید باشه؟
3- میشه یکی دو تا هتل نسبتا مناسب برای یه خانواده سه نفره معرفی کنید که بتونیم از اینجا رزرو کنیم؟
4- ما به دلیل مشکل بیماری فرزندمون باید داروهای خاصی رو همراه داشته باشیم برای اون حتما نسخه پزشک رو باید با خودمون بیاریم؟
پاسخ:
1 - برای هر نفر در هر روز 150 لیره
2 - همش باید به دلار باشه
3- قبل از رفتن میتوانید از سایت بوکینگ پیدا کنید
4 - حتما
سلام آقای ضربی عزیز
یک سوال درمورد گرفتن تخفیف برای اجناسی که می خواهیم بخریم داشتم.
1- آیا در وان فروشگاه های مثل lc wiki و defacto میشه با چانه زدن قیمت رو پایین آورد؟ یا هرچی رو نوشته باشن باید همون رو پرداخت کرد؟
ممنونم
پاسخ:
معمولا هر چی که روش نوشتن پرداخت میشه . اگر خرید بالا داشتید به فروشنده پیشنهاد تخفیف بدهید . کسی چه میدونه ؟ سنگ مفت گنجشک مفت !
۱۹ تیر ۹۴ ، ۱۵:۵۷ محمد احمدی
سلام ضمن عرض خسته نباشید می خواستم بپرسم که مردم شهر وان بیشتر کردی کرمانجی یا ترکی حرف می زنند
پاسخ:
سلام
محمد آقا دیروز همین همین سوال رو پرسیدی و همونجا هم پاسخ کامل داده شده
سلام خسته نباشید، عزیز میخواستم در مورد نحوه استفاده از وسایل برقی توضیح بدید ، برق کشور ترکیه با ایران فرق داره و ما اگه بخوام وسایلی مثله موبایل یا.... شارژ کنیم میتونیم مثل ایران شارژ کنیم یا نه
پاسخ:
سلام
برق ترکیه دقیقا مثل ایران هست
سلام.خسته نباشید اقای ضرابی.اطلاعات وبلاگ و پاسختون به سوالا واقعا عالی و مفیده.ازتون یه سوال داشتم.بجز هتل های فواد و یاقوت که گفتید شبی 100 تا 120 لیره، هتل دیگه ای سراغ دارید که قیمتشون پایینتر از این حد و بین 70 تا 90 لیر باشه؟ممنونم
پاسخ:
بله هستن ولی من تا حالا اقامت نداشتم مثل هتل سمیره و تهران و امثالهم که در حد مسافرخونه هستن بیشتر تا هتل
سلام.ممنون از اطلاعات خوبتون
میخواستم بدونم وان برای خرید لباس مجلسی مناسب هست یا نه؟از نظر قیمت و تنوع
استانبول اصلا خوب نبود!
پاسخ:
سلام وان برای چنین کاری مناسب نیست اما اگر استانبول را هم نپسندیده اید من خیابان شانزلیزه پاریس یا بورلی هیلز در آمریکا رو پیشنهاد میکنم
آقای ضربی مهربان سلام
من میخوام برای 24 تا 26 تیر تو هتل فواد اتاق رزرو کنم متاسفانه ترکی بلد نیستم تا تلفنی صحبت کنم. راه دیگه ای مثل سایت اینترنتی هتل برای رزرو هست ؟ لطفا راهنماییم کنید .اگه نتونم هتل با قیمت مناسب رزرو کنم سفرمون کنسل میشه :(
پاسخ:
سلام
ماشائ الله نصف مملکت ترک زبان هستند . از یک نفر برای اینکار کمک بگیرید
ترکی هم هیچی بلد نیستیم . صفر!!! چه جوری اونجا حرف بزنیم؟!
پاسخ:
به زبان اشاره
با سلام و ممنون از مطالب خوبتون . ما 5 تا خانم هستیم که میخوایم دوشنبه بریم وان از تبریز . توری در اون تاریخ پیدا نکردیم گفتن خودتون باید برید .
1-به مرز که رسیدیم از ایران برا وان ماشین هست یا خودمون باید از مرز رد شیم و اون طرف سوار شیم ?
2-تو اون تاریخ هتل پیدا میکنیم ? چطور میشه تلفنی رزرو کرد
3- قیمت اتاق 3 تخته در هتل فواد چنده و ایا شماره ای ازشون دارین که تماس بگیریم?
پاسخ:
1 - اینجا را ببینید
2 و 3 - بله - تلفن هتل فواد 4322143726 با کد 0090 - اتاق دو تخته شبی 100 تا 120 لیره

با سلام برای هفته آینده هتل مریت را رزرو کرده ایم دو تا سوال از خدمتتون دارم:
۱- آیا میتوانیم در هتل گاز سفری کوچک همراه ببریم برای جوشاندن کنسرو?
۲- عوارض خروجی را حتما در مرز راز باید بپردازیم یا در ارومیه نیز قابل پرداخت است?
اگر سوالم تکراری است قبلا عذرخواهی میکنم چون موارد را ندیدم متشکرم
پاسخ:
1 - بله
2 - در شهر خودتان نیز میتوانید پرداخت کنید

سلام اقا ضربی ممنون از سایت خو بتون الان نسبت تبدیل لیر به دلار 2.68می باشد ایا در صرافیهای وان همین مبلغ چنج می شود با تشکر
پاسخ:
سلام
بسیار نزدیک به مبلغ رسمی چنج می شود
با سلام و خسته نباشید
من و مادرم تصمیم داریم اواخر مرداد و یا در شهریور ماه به وان سفر کنیم ، با توجه به اینکه قصدمون صرفا خریده ، به نظر شما چه زمانی مناسبتره ( با توجه به تخفیف های فصلی ) ؟
اگر لطف بفرمایید و راهنماییم کنید واقعا ممنون میشم .
پاسخ:
سلام
نیمه دوم شهریور
سلام
ببخشید مجدد وقتتون رو گرفتم.
به نظرتون هفته بعد قیمت یک شب هتل یاقوت با تخفیف شبی چند لیر برای هر نفر می شه؟
دوشنبه ظهر وان باشیم و ی روز قبل عید فطر هم ظهر برگردیم.
پاسخ:
سلام
شبی 100 لیره برای اتاق دو نفره
سلام وقت بخیر ....من امروز با سایتتون آشنا شدم و خیلی ممنون از مطالب مفیدتون
میشه لطفا جواب سوالهام رو بفرمایین:
1-آیا گذاشتن اتومبیل شخصی در پارکینگ مرز رازی امن هستش و هزینه اش چقدره؟ یا اینکه ماشین را در پارکینگی در خوی بگذاریم بهتره؟
2-عید فطر در ترکیه هم همون 27 تیرماه هستش و 2 روز فروشگاهها تعطیلن ؟؟یعنی 27 و 28 تیرماه؟و اگه ما مثلا 29 هم آنجا باشیم از تخفیفات خبری نیست؟؟
3-آیا هتل فواد و یاقوت در مرکز شهر هستن؟
میشه لطفا آژانسی رو که میتونه برام هتل فواد رو رزرو کنه برام ایمیل کنید؟
ازتون خیلی ممنون
پاسخ:
سلام
1 - بله - هر شبانه روز 7 هزار تومان
2 - عید فطر دقیقا قابل پیش بینی نیست. معمولا یکروز زود تر از ایران هست و بعد از تعطیلات معمولا تخفیفی نیست
3 - بله

سلام آقا رضای گل.من و همسرم چندین بار با راهنمایی شما به وان سفر کردیم و واقعا از همه ی اطلاعاتی که دادید استفاده کردیم.
می خواستم برای عید فطر با همسرم به آنتالیا سفر کنم اما به دلیل قیمت بالای تورها تصمیم به نرفتن گرفتیم و به جاش استانبول رو مد نظر قرار دادیم.اما به دنبال دیدن مکان های تاریخی استانبول نیستیم و بیشتر می خواهیم به ساحل های استانبول بریم و از پلاژهای لب دریا استفاده کنیم.
حالا شما کدوم منطقه استانبول رو برای رزرو هتل مناسب می دونید،که به سواحل قابل استفاده برای شنا نزدیک باشند؟
اگر هم اطلاعاتی از پلاژهایی مثل Golden beach دارید،ممنون می شم اگه کمکمون کنید.ممنون
پاسخ:
سلام
با توجه به سیستم حمل و نقل عمومی نسبتا خوب استانبول ، زیاد مهم نیست در کدام منطقه هتل بگیرید. اما برای شنا و تفریحات آبی من خودم کولیوس رو پیشنهاد میکنم که با اتوبوس از تکسیم به راحتی میتوانید بروید . سواحل در قسمت آسیایی هم وجود دارند اما معمولا بدلیل رفت و آمد فراوان لنج ها زیاد تمیز نیست . ورودی کولیوس 15 لیره است اما معمولا یکشنبه ها تا 40 لیر هم می رسد .
سلام آقای ضربی عزیز.
من حدود یک هفته هست که با وبلاگ شما آشنا شدم و از خوندن مطالب مفیدش سیر نمیشم. من و 4 نفر از اعضای خانوادم قرار بود 21 تیر شب با تور از تبریز به وان زمینی بریم که متاسفانه بهمون خبر دادن که تور کنسل شده. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با ماشین خودمون تا مرز رازی بریم. و ماشین رو در پارکینگ مرز بذاریم و با ون بریم وان. بخاطر تعریفی که از شما درباره ی هتل فواد و قیمت مناسب و کیفیت قابل قبولش شنیدم میخواستیم در اون هتل اقامت داشته باشیم من در این زمینه چند سوال دارم. ( ما می خواییم از تاریخ 22 تیر ظهر وارد وان بشیم و به مدت 2 یا سه شب با توجه به هزینه هتل در وان اقامت داشته باشیم.)
1- من یه آدرس gmail از این هتل توی سایت های ترکیه دیدم. بوسیله ی اون میشه تو این هتل اتاق مناسب به ازای نفری 40-50 لیر رزو کرد؟ یعنی جواب میدن؟
2- اگه جوابتون به سوال اول مثبت نیست. امکانش هست من دو، سه روز قبل سفر دوباره اینجا پیام بذارم و ازتون بخوام که با قیمت مناسب برامون هتل فواد یا یاقوت رو رزو کنید؟ چون تو بعضی از سوال و جواب ها دیدم که برای بعضی از دوستان قبلاً این کار رو کردید.
خیلی لطف می کنید که بی اجر و منت به هموطناتون کمک میکنید. دعاگویتان هستیم.
پاسخ:
سلام
در مورد رزرو هتل متاسفانه کمکی از من برنمیاد. هموطنانی هم که میرن خودشون هتل میگیرن و فقط بخاطر اینکه از طریق این سایت آشنا شدن  تخفیفی بهشون داده میشه
اگر میتوانید ترکی صحبت کنید میتوانید تلفنی صحبت کنید باهاشون و رزرو کنید
سلام خیلی وبلاگ خوب و فوق العاده ای داشتین.
امیدوارم همیشه همینطور موفق باشین.
با سایت ماهم اگه تونستین یه سری بزنید
www.Ataland.com
پاسخ:
سلام
اتفاقا من بسیار مشتاق به همکاری هستم . در صورت امکان تلفنی صحبت کنیم
سلام من برای اولین بار با همسرم قصد سفر به ترکیه راداریم،بنظر شما بریم آنتالیا یا وان؟
پاسخ:
سلام
آنتالیا بهتره
سلام معنی IRR در کنار قیمت هتل تو سایت booking چیست؟
پاسخ:
سلام
یعنی ریال جمهوری اسلامی ایران !
سلام آقا رضا، با تشکر از اطلاعاتتون، من میخوام روز عید فطر به وان برسم آیا تا سه روز فروشگاهها تعطیل است و امکان خرید نیست؟ برای رفتن از داخل شهر به ساحل چه وسیلهایی هست و هزینشون چقدره؟ و هزینه پلاژهای ساحلی برای شنا چقدره؟
پاسخ:
سلام
تعطیلات عید فطر سه روزه که معمولا دو روزش رو مراکز خرید تعطیل هستند
از مرکز شهر مینی بوس برای ساحل هست و قیمتش 2 لیره هست
سلام دستتون درد نکنه که سوالای مارو جواب میدید.
ما یه خوانواده سه نفره هستیم که میخواییم با تور بریم وان. هتل تامارا 4 ستاره واقع در مرکز شهر رو رزو کردن برامون. میخواستم ببینم
1- لازمه ملافه با خودمون ببریم ؟
2- در هتل ها اتو هست یا باخودمون اتو مسافرتی ببریم؟
3-برای اینکه بخواییم خانه گربه وان رو ببینیم چقدر وقتمون گرفته می شه؟
4- برای رفتن به دریاچه وان چقدر وقت برای رفت و برگشت و کمی تفریح وقت لازمه؟
5- در دریاچه وان کشتی تفریحی هم هست؟کرایه اش برای ی گشت کوتاه نفری چقدر هست؟
ببخشید زیاد شد خیلی لطف می کنید جواب بدید.

پاسخ:
سلام
1 - ملافه رو برای تمام هتلهای دنیا من ضروری میدونم
2 - اتو در اتاق نیست اما اگر به لباسشویی هتل لباس بدهید برای شستشو ، اتو هم میکنند
3 - دو ساعت
4 - نصف روز
5 - بله برای جزیره آکدامار کشتی هست و کرایه رفت و برگشتش 17 لیره هست
سلام آقای ضربی من با اون شماره آژانسی که برام ایمیل کرده بودین صحبت کردم متاسفانه تور اون آژانس بعدالظهر چهارشنبه 24 از تهران راه میافته که این باعث میشه ما فقط نیم روز پنجشنبه رو برای خرید وقت داشته باشیم . با توجه به اینکه از جمعه تعطیلات عید فطر اونا شروع میشه
ممنون میشم اگه تهران آژانس دیگه ای سراغ دارید که 23 تیر حرکت کنه به من اطلاع بدید .
پاسخ:
سلام
متاسفانه آژانس دیگری سراغ ندارم
با سلام
جا دارد از راهنمای شما کمال تشکر را داشته باشم
سوالی داشتم
در ماه رمضان مسافرت به وان را چگونه ارزیابی میکنین از لحاظ خورد و خوراک و باز بودن مغازه ها محدودیتی بر ماه رمضان هست
پاسخ:
محدودیتی نیست
سلام
من یکبار به وان رفتم برای بار دوم میخوایم بریم ولی چند تا سوال دارم :
1- آیا تور با قطار داریم برای این شهر +هزینه این تور
2-در ماه رمضان غذا میشه خورد تو خیابان و رستورانها و ایام عید فطر تعطیل هستند فروشگاهاشون ؟
3- از اینجا میشه هتل را با قیمت پایین تر بوک کرد؟
4- هزینه ترانزیت کردن ماشین +گواهینامه بین المللی +بنزین در تریکه چنده و با صرفه هست ماشین ببریم؟
5-قسمت عمده فروشی در شهر وان کجاست ؟ (سری قبل پیداش نکردیم!)
6-ساعت کاری مرز رازی تغییر کرده و آیا میشه اون عوارض شهرداری که لب مرز میگیرند رو از تهران پرداخت کرد ؟ چون سری قبل سر اون 2 ساعت به علت قطعی برق معطل شدیم


ممنون میشم که جوابها را برای من ایمیل بفرمایید.
با تشکر از دراختیار گذاشتن تجربیات خوبتون
پاسخ:
سلام
1 - تا بحال تور با قطار من ندیده ام ولی بطور عادی میتوان بلیط قطار تهیه کرد
2 - بله - بله
3 - خیر
4 - در وبلاگ هست
5 - جای خاصی برای عمده فروشی نیست
6 - ساعت کاری و عوارض همان است و میتوانید از شهر خودتان پرداخت کنید
سلام خسته نباشی یه سوال داشتم ازتون من میخوام برم خرید لباس زنونه توخونه بفروشم اولین باره که وان میرم استانبول وایغدیر واغری هم رفتم خواستم ببینم اگه براتخفیفات عید فطر برم چند روز قبلش باید برم؟؟
پاسخ:
هفت روز
سلام جناب ضربی.لطفا راهنمایی بفرمایید نیمه اول یا دوم شهریور کدام یک برای مسافرت با ماشین شخصی به وان مناسب تر است.ضمنا در صورت امکان اسم چند هتل در حد خوب(مثلا سه ستاره) که قیمتش هم خیلی گران نباشد،را با حدود قیمتشان بفرمایید.در ضمن پسر من وارد شش سالش شده.در هتل چگونه حساب میکنند؟با سپاس فراوان.
پاسخ:
سلام
نیمه دوم شهریور بهتر است
هتل فواد و یاقوت
معمولا نیم بها حساب میکنند
با سلام و خسته نباشید من به همراه همسرم قصد سفر چند روزه برای تفریح و خرید به وان را داریم من اهل ارومیه هستم میخواستم یه راهنمایی کنید که چطور میتوانم هتلی پیدا کنم که هزینه هام زیاد نباشد و در هزینه ها صرفه جویی کنم ممنون
پاسخ:
هتلهای ارزان در وان فراوان است که با نیم ساعت گشت و گذار در وان بسادگی خواهید یافت
سلام لطفا در مورد شنا کردن در دریاچه وان توشیح دهید لطفا
پاسخ:
سلام
برای این کار باید بروید کنار دریاچه ، مایو بپوشید و بروید داخل آب و شنا کنید
سلام عرض شد
از کدوم مرز باید رفت وان؟همه مرزها ثل خوی و رازی و سرو به وان دولموش داره؟
در مرزها پارکینگ برای پارک ماشین هست؟
پاسخ:
سلام
در مرز ها پارکینگ هست
از مرز رازی مستقیم برای وان ماشین هست
در بقیه مرز ها باید تیکه تیکه برین
سلام.
امکانش هست تورهایی که از تهران برای تعطیلات عیدفطر به وان می برن رو برام ایمیل کنید؟
ممنون
پاسخ:
ایمیل فرستادم براتون
برای مشاهده وضعیت هتل های شهر وان مخصوصا هتل فواد و رزرو هتل لینک مناسبی دارین؟
من هرچی سرچ میکنم به چیز درست و حسابی نمیرسم.
پاسخ:
اینجا رو ببینید
سلام واقعاً ممنونم از این همه اطلاعات کاملی که تو ساییتتون هست. میشه یه راهنمایی بفرمایید که آیا میشه هتل فواد رو برای تاریخ 17 به 19 تیر تلفنی رزرو کرد؟
پاسخ:
سلام
باید تلفنی صحبت کنید و اگر جا بود رزرو بفرمائید
سلام آقای ضربی .باتشکر از مهربانی بیدریغتان .من به اتفاق همسر و دو فرزند 7و4 ساله ام قصدداریم در مورخ 94/4/21 یه وان برویم .ممکته کمک کتید تا هتل فواد یا آکدامار را هر کدام که بهتره رزرو کتیم .ضمتا یا خورو شخصی میخواهیم برویم .برای مدت 4 شب .ممنون میشم جواب بدین .
پاسخ:
سلام
در مورد هتل متاسفانه کمکی از دست من برای رزرو بر نمیاد . میتوانید از طریق آژانسهای مسافرتی رزرو بفرمائید
سلام
ممنون از حوصله هی که در جواب دادن سوالات به خرج میدهید.
میخواستم بدانم میزان مجاز سیگار،چای ،و برنجی که میشود به شهر وان برد چقدر است و هر کدام از این اجناس آنجا چقدر قیمت دارد.
پاسخ:
سلام
من برنج برای مصرف شخصی می برم ولی این چیز هایی که گفتید تا بحال نه برای فروش بردم و نه میزانشو میدونم . فقط دیدم که هر نفر تا 3 باکس سیگار میتونه ببره - از قیمتش اونجا اطلاعی ندارم ولی ظاهرا هر باکسش رو ده تا 15 هزار تومان بالاتر میخرن

توصیه میکنم کلاس مسافرت رو با این خرده کاریها پایین نیاورید
سلام.لطفا یک تور خوب وان از تهران معرفی کنید
باتشکر
پاسخ:
ایمیل فرستادم
سلام
ببخشید یه سوال دارم. ما تا تبریز بلیط قطار داریم. آیا از تبریز به وان اتوبوس یا دربستی مطمئن هست تا وان؟
پاسخ:
از تبریز خیر
باید بروید خوی
سلام.ممنون از صبر و حوصله شما در پاسخگویی به سئوالات
من و خانواده ام می خواهیم برای 17تیر بریم وان.محل اقامت ما در همدان است.به نظرتون با تور بریم یا شخصی بریم مرز رازی؟
اگه بخواهیم با تور بریم از تبریز بریم یا تهران؟
اگه لطف کنید مشخصات آژانس هایی که از تهران و تبریز تور می برند را برایم بفرستید.
ممنون
پاسخ:
سلام
از تهران بروید بهتر است
براتون ایمیل فرستادم
سلام دوست عزیز ،وبلاک بسیار مفیدی بود برام ومیخواستم اندک تجربه ام رو تو سفرم به وان در اختیار دوستان بزارم،
من برای یک سفر کاری از شمال ایران. لاهیجان به خوی اومدم بعد از اونجایی که تعریف زیادی از وان شنیدم ،البته از نظر خرید عرض میکنم، گفتم یه سفر دو روزه به وان هم داشته باشم .نکته های مفید رو خلاصه وارعرض میکنم بعد به صورت سفرنامه در اختیار دوستان وجنابعالی قرار میدم
-از ترمینال خوی بهتره با سواری با 10000 ت برید تا مرز رازی بعد با دولموش های قسمت ترکیه با 20 لیر برید وان، این رو برا این خاطر میگم چون بعضی از رانندگان دلموش بار قاچاق میبرن ترکیه ،سر مرز خیلی وقتتون گرفته میشه
- اگه راننده شمارو ترمینال سیما سفر یا میدان بش یول پیاده کرد ،با چند دقیقه پیاده روی میتونید به هتل مورد نظرتون برسید
-بنظر من وان فقط برای خرید خوبه ،جای خاصی برای دیدن نداره
- میدان بش یول دلموش برای رسیدن به نقاط مختلف شهر وجود داره به راحتی میتونید ازش استفاده کنید
- قیمت هتل ها نسبت به درجه کیفیت خیلی باهم فرق میکنه هتل متوسط مثل فوات یا یاقوت شبی 50 لیر برای هر نفر اگه سوییت بگیرید شبی 40 لیر به اضای. هر نفر ازتون میگیرند،
- از صبحانه هتل کمال استفادرو داشته باشید چون کامل و مفیده ، تو شام شمارو نگه میداره
- انسان های ارامی و مهمان نوازی هستند بندرت بینشون خشونت دیده میشه
- قیمت پوشاک تو هر زمانی که تشریف میبرید به نسبت ایران مناسب و ارزانتره ، به تخفیفات اخر فصل ها و مناسبت ها خوب دقت کنید
-و....
ایشااا. تکمیل تر تو سفرنامه براتون همراه با تصاویر میفرستم دوستان بهره ببرن.
تشکر از شما جناب اقا ضربی از وبلاگ بسیار مفیدتون
با سلام
ما برای تاریخ 16 تا 20 تیرماه عازم وان هستیم .در این تاریخ تخفیفات عید فطر شروع شده یا نه ؟
دو روز تعطیلی مغازه ها در وان برای عید فطر دقیقا چه تاریخی است ؟
به نظر شما تور 16 تا 20 تیر برای خرید بهتره یا 24 تا 28 تیر ؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
من الان تقویم دم دستم ندارم اما حراجی ها معمولا از یکهفته مانده به عید فطر شروع می شود . تعطیلی مغازه ها هم روز عید و روز بعدش است
سلام ، ببخشید برای هتل فواد چی ؟
اگر من مستر کارت یا ویزا تهیه کنم می توانم خرید هایم را با همین کارتها در فروشگاهها وان انجام بدهم ؟
با تشکر از شما
پاسخ:
سلام
هتل فواد امکان رزرو اینترنتی ندارد
اگر ویزا یا مستر داشته باشید میتوانید از فروشگاههای طرف قرارداد خرید کنید
سلام ، با تشکر از شما ، من 20 تیر به مدت سه یا چهار شب قصد سفر به وان را دارم ( 2 بزرگسال و دو کودک 10 ساله ) برای رزرو هتل لطفا راهنمایی کنید .
پاسخ:
سلام
اگر کارت ویزا یا مستر دارید میتوانید از سایت بوکینگ رزرو کنید و در غیر اینصورت از طریق آژانسهای مسافرتی اقدام بفرمائید
باسلام وارادت
هتل الیت ورد شبی 350 لیر برای سه نفر (دونفربزرگسال ویک کودک 7 ساله) مناسب است؟ به نظرشما این هتل اگرحضوری بریم تخفیف میده؟ هتلی دراین سطح میتونید معرفی کنید؟ برای سه شب -ارامش خانواده ولذت بردن از طبیعت واسم مهمه ومشکل مالی ندارم -لطفا راهنمایی بفرمایید
پاسخ:
اگر مشکل مالی ندارید از مسافرت لذت ببرید و فکر ده بیست لیره رو نکنید
با سلام و عرض تشکر از وقتی که گذاشتید. آیا در وان هاستل با قیمت مناسب پیدا میشه؟ ممنون میشم اگر میشناسید معرفی کنید. چون یک سفر دو هفته ای به چند شهر ترکیه دارم اقامت در هاستل برای مدیریت هزینه سفر رو ترجیح میدم.
پاسخ:
سلام
احتمال داره که داشته باشه ولی من نمیشناسم
سلام
قبلا فرموده بودید دهه اول تیر تخفیفات عمده ارائه میشه آیا هنوز هم هست یا به هفته قبل از فطر موکول شده؟
ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
هفته اول تیر معمولا حراج لباسهای بهاره برگزار میشه اما تخفیفات قبل از عید فطر کلی هست
با عرض ادب و سلام
من با توری که معرفی کردید (تهران)مشورت کردم ایشون فرمودن با تور تبریز نرو چون ترکها به مسافر اهمیت نمیدن و اجازه نمی دن تو مسیر بهتون خوش بگزره . ( ما چون از شیراز می خوایم سفر کنیم بریم تبریز راحتر هستیم تا اینکه 2 تا اتوبوس سوار شیم شیراز تهران و تهران - وان ) آیا شما نظر ایشون و تایید می کنید.
پاسخ:
سلام
بله
در ثانی اینجوری هم باید دو تا اتوبوس سوار می شدید دیگه -  میتونین با اون تور تهران هماهنگ کنین شما رو از تبریز یا ارومیه سوار کنن
سلام مجدد

پیشنهاد شما رو در مورد هتل خوب و مناسب ولی ارزان در
1 - تقسیم یا
2 - کوچه پس کوچه های خیابان استقلال یا
3 - منطقه زیتون بورنو یا
4 - فندق زاده
میخواستم
ممنون میشم اگه راهنمایی بکنید .
پاسخ:
سلام
قبلا این سوال را پرسیده اید و پاسخ داده شده - من هیچ پیشنهادی ندارم . لطفا از طرح سوال تکراری خودداری کنید
سلام مجدد

پیشنهاد شما را میخواستم بدونم ؟
ممنون
پاسخ:
در مورد چی؟
سلام
یک هتل خوب و تمیز و البته ارزان قیمت برای 6 شب و دو تخته با یک بچه 1.5 ساله حوالی
1 - تقسیم یا
2 - کوچه پس کوچه های خیابان استقلال یا
3 - منطقه زیتون بورنو یا
4 - فندق زاده
پیشنهاد بدین ؟
ممنون
پاسخ:
سلام
این یعنی کل استانبول دیگه
لیست و موقعیت و قیمت هتلها را از اینجا ببینید
سپاسگزام . یه خواهش و اینکه امکانش هست یه تور مطمئن از تبریز یا تهران به وان معرفی بفرمایید . از اونجایی که ما سه نفر خانوم هستیم .
پاسخ:
فرستادم براتون
با سلام و درود
با راهنمایی های ارزنده جنابعالی ما تصمیم گرفتیم که به امید خدا از شیراز بریم تبریز ( محل اقامت داریم ) و از اونجا بریم وان . اگه امکان داره شما بفرمایید بهتر هست که با تور بریم یا خودمون
پاسخ:
سلام
بستگی به زمان مسافرت داره . اگر زمان پیک مسافرت نیست خودتون برین . اگر به زمان شلوغی مسافر برمیخوره زمان مسافرتتون، بخاطر مشکلات رفت و آمد و اقامت با تور بروید بهتر است
سلام ممنون بابت راهنمایی و صبر و حوصله تون
من به همراه 5 نفر میخوام هفته آخر ماه رمضان بریم وان . لطفا اگه تور زمینی مناسب از تهران سراغ دارید راهنماییم کنید.ممنونم. ضمنا با توجه به اینکه گفتید دو روز عید فطر فروشگاهها تعطیل هستند . به نظر شما تو اون دو روز میشه از اناکن دیدنی مثل کلیسا و غیره دیدن کرد ؟ یعنی اون دو روز رو بزاریم برای گردش
پاسخ:
سلام
براتون فرستادم
با سلام
یه سوالی داشتم از شما دوست عزیز
من از مشهد میخوام برم استانبول ولی پرواز از مشهد گرونه و محدود و معمولا از تهران به استانبول میرم . فردا قصد سفر داشتم که بعلت تعویض پاسپورت مجبور شدم بلیط رو خریداری نکنم و در لحظه آخر بخرم ولی متاسفانه جا نمیده و قیمتها 2 برابر شده . من باید حتما 5 شنبه استانبول باشم شما چه راهی رو پیشنهاد میکنین ؟ اگر بیام وان میتونم بلیط پیدا کنم با قیمت مناسب یا نه ؟ الان در اول تابستان و ماه رمضان پیک محسوب میشه یا خلوته ؟
پیشاپیش تشکر میکنم از حسن همکاری شما دوست عزیز
پاسخ:
سلام
در حال حاضر پیک مسافرت نیست تا چند روز مانده به عید فطر
از وان میتوانید بلیط استانبول برای همان روز تهیه کنید
سلام آقا رضا
میخواستم بدونم توی آنتالیا سواحلی وجود داره که بشه چادر زد ؟ مثل پلاژای شمال خودمون
از نظر امنیت و امکانات و این چیزا
من معمولا سفر که میرم هیچ استفاده ای از هتل و .. نمیکنم و عملا فقط وسایلمو میذارم و میرم میگردم. وقتی دیدم هزینه هتل و دردسراش زیاده به این فکر افتادم. ترجیح میدم کل هزینه سفرم رو صرف گشتن و تفریح کنم . راستی یه چادر جمع وجورم دارم میذارن جزء لوازم شخصی رد کنم از مرز ؟ راحت تو چمدون جا میشه
پاسخ:
سلام
 من ندیده ام در ترکیه کسی از چادر به عنوان محل اقامت استفاده کند . اگر در سواحل هم چادری زده شود موقتی و چند ساعته است
۰۱ تیر ۹۴ ، ۲۳:۲۹ مینو روشن
سلام ،من میخوام در ماه مرداد یا شهریور برای خرید به استانبول برم میخواستم سوال کنم در این دو ماه فروشگاهها تخفیف دارند یا خیر؟؟؟
پاسخ:
سلام
قبل از تعطیلات عید فطر و نیمه دوم شهریور ماه تخفیفات هست
سلام جناب ضربی ممنونم از بابت اطلاعات مفیدتون خواستم بدونم در خصوص هتل فؤاد هفته قبل از عید فطر میتونیم مطمئن باشیم جا پیدا میکنیم برا سه نفر ؟ سؤال دومم اینه که تور مناسب از تهران لطف میکنید معرفی بفرمایید ؟ ممنونم از نظر لطفتون
پاسخ:
سلام
نه نمیتونین مطمئن باشین چون معمولا ظرفیتش تکمیله در ایام پیک
در مورد تور براتون ایمیل می فرستم
سلام . از شیراز تا وان ( بدون در نظر گرفتن معطلی مرز ) و با اتوبوس جمعا چند ساعت طول می کشه .
عذر خواهی میکنم می خوام بدونم با مسافت دور و بدون ماشین شخصی آیا ارزش سفر به این شهر داره .
پاسخ:
سلام
از شیراز تا تبریز را از ترمینال سوال کنید چون دقیقا نمیدانم. اما از تبریز تا وان 4 ساعت
سلام

اگه تو ماشین 20 لیتر بنرین اضافه داشته باشیم تو مرز گیر میدن ؟
پاسخ:
بله
با سلام و ادب
لطفا در مورد سفر در اواسط ماه رمضان(تیر) راهنمایی بفرمایید
مبدا: شیراز
مقصد : وان
مدت اقامت 3 روز
تعداد: 3 نفر
پاسخ:
سلام
اگر با خودرو شخصی سفر میکنید که باید تشریف ببرید خوی یا ارومیه و از یکی از مرزهای رازی یا سرو خارج شوید . در غیر ینصورت تبریز - خوی و وان
وااااااای نه، عید فطر همه جا تعطیله یعنی چی آخه؟
ما تورمون تاریخ 25 ساعت 8 صبح می رسه و 28 ساعت 14 بر می گرده، خوب اینجوری که فقط یه نصف روز می تونیم خرید کنیم، نمی دونید دقیقا چه روزایی (منظورم از جمعه تا یکشنبه هست) کاملا همه جا تعطیله؟
پاسخ:
دقیقا روز عید فطر و فردای عید فطر همه جا کاملا تعطیله
البته تعطیلات رسمی عید فطر در ترکیه سه روزه اما معمولا مراکز خرید دو روز تعطیل هستند
سلامی دوباره͵داشتم این پست و میخوندم که در جواب اونهایی که واسه عید فطر میخوان برن نوشتید که قبل از عید فطر حراجی هست͵این در مورد استانبول هم صدق میکنه?به نظر شما سفرمون به استانبول را چند روز قبل از عید فطر تنظیم کنیم که عید برگردیم?یا بهتره واسه عید اونجا باشیم?از همه نظر خرید و حراجی و گشت و گذار͵ممنونم از پاسخگوییتون
پاسخ:
تخفیفات عید فطر حدودا از یکهفته مانده به عید فطر شروع می شود . در ایام عید فطر مراکز خرید و ادارات تعطیل هستند
با سلام و خسته نباشید

ببخشید تخفیفهای عید فطر از چند روز قبل از عید شروع میشود؟

پاسخ:
یکهفته 
با سلام
اولا از مطالب شما و دوستان کلی استفاده کردم
دوما میخواستم بدونم بهترین زمان برای سفر به وان برای خرید (تخفیف خوب )چه زمانی هستش
در ضمن میخواستم بدونم هتلهای 5 ستاره هم حضوری رفت و اتاق گرفت منظورم جا دارن همیشه و تخفیف میدن یا خیر؟؟
با تشکر از شما
پاسخ:
سلام
بهترین زمان قبل از کریسمس هست (برای خرید) و اردیبهشت و آبان برای گشت و گذار
در مواقعی که پیک مسافرت نیست هتلها همیشه جا دارند
به خدا جواب ندادید، گفتم به منم تور و آژانس برای 24 تیر معرفی کنید و اینکه تو اون سایتی که قیمت بلیط هواپیما از وان به استانبول هست همش ترکی نوشته من نمی فهمم، شما حدود قیمتش بهم بگید، دیگه قول میدم سوالی نپرسم
پاسخ:
سلام
برای مورد اول اینجا را ببینید . در مورد بلیط هواپیما از وان به استانبول ، بسته به زمان خرید ، قیمت بلیط بین 100 تا 450 لیره متفاوت است .
برای راهنمایی دوستان و انتقال تجربه
تاریخ مسافرت 8 خرداد ورود به ترکیه خروج 14 خرداد
6 شب اقامت ( 2 شب ارزروم 3 شب ترابزون 1 شب آغری)
6 شب هتل + 50 لیتر بنزین+ 10 وعده غذای کامل و درست و حسابی = 1 میلیون 200 هزار تومان برای 2 نفر
مسافرت 4 نفره و خودرو مگان مصرف بنزین میانگین 7.4 لیتر
هتل میانگین 80 لیر با صبحانه در هر 3 شهر
50 لیتر بنزین لیتری 4.6 لیر
هر 100 دلار میانگین 264 لیر چنج شد
ممنون

با سلام واحترام من قصد دارم از تهران تا تبریز را هوایی وسپس برای تعطیلات عید فطر بیام وان و با توجه به اینکه با هواپیما قصد سفر دارم ( به علت محدویت تایم ) می خواهم بدونم از تبریز تا وان با احتساب علافی در مرز چند ساعت زمان می برد . لطفا به جز توضیح دهید . یعنی از تبریز تا مرز . الافی در مرز و از مرز تا وان ؟
و برگشت برای من بیشتر مهم هست که تایم بلیط هواپیما رو تنظیم کنم .

پاسخ:
سلام
از تبریز تا مرز رازی حدود 3 ساعت راه است و میزان معطلی در مرز به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست
اون کلمه رو هم بار اولش رو اصلاح کردید ولی دومی همونجور (الافی) مونده
شما تور خوب از تهران برای 24تیر به وان سراغ دارید؟
پاسخ:
بله براتون ایمیل میزنم
شما تور خوب سراغ دارید؟
پاسخ:
از کدام شهر؟
سلام روز خوش
شما میتونید برای 25تیر زحمت رزرو هتل فوا رو برای ما بکشید؟برای 1 اتاق دو تخته نفری شبی چقدر می‌شه برای ایییین تاریخ؟
پاسخ:
سلام
من در مورد رزرو هتل کمکی نمیتونم بکنم
قیمتش برای اتاق دو تخته شبی 100 لیره هست
سلام
وقت بخیر
متاسفانه دفعه پیش چون مبدا سفر رو با کمی تاخیر خدمتتون گفتم به پاسخ نرسیدم.
در ایام عید فطر برای سفر 3 شبه به وان برای 2نفر از تهران با تور برم به صرفه تره یا با اتوبوس؟
هتل فواد بهتره یا اکدامار؟
امکانات هر کدوم رو میفرمایید؟
پاسخ:
سلام
بنظر من با تور بروید در آن ایام
تورمناسب هم از تهران هست
هتل آکدامار بهتر از فواد ولی گرانتر است
:-(
بازم جواب ندادید
پاسخ:
سلام
سحرجان به تمام سوالات شما که پاسخ دادم
چه نظر هایی که با اسم سحر گذاشته اید چه به اسم مریم

با سلام من خیلی وان رفتم هتلهای که میگیرین هتل های خوب بگیرید چون بعضی از هتلها هم کثیف هستن

و هم یخچال ندارن و چیزهای دیگه حد اقل برای یک هتل خوب شبی 100 لیر هست من این هتلها را پیشنهاد

می کنم اگه می خواهی خاطره خوشی داشته باشی Merit Sahmaran Hotel و Royal Milano Hotel و Rescate Hotel Van وGrand Hotel Van و بقیه هتلها تعطیل هستند
باسلام،می خواستم بدانم که تخفیف عید فطرتا چند روز بعد ازعید ادامه دارد؟
پاسخ:
یکی دو روز بصورت بسیار کمرنگ
سلام میشه لطف کنید برام بگید قیمت اتاق دو تخته در هتل فواد شبی چنده وایا هتل فواد پارکینگ داره
پاسخ:
سلام
اتاق دو تخته شبی 100 لیره
و پارکینگ هم داره
سلام
به نظر شما هتل در مرکز شهر بهتره یا کنار دریاچه؟ در کدام مورد امکان رفت و آمد راحت تره؟ آیا هتلی هست که در ساعات خاصی رفت و آمد مجانی داشته باشه؟
اگر ممکن است تور مناسب برای آخر ماه رمضان از تبریز معرفی کنید.
با تشکر
پاسخ:
سلام
کلا هتل در مرکز شهر بهتره
ببخشید من سوالم رو بهتر کنم.
لطفا از بین هتلهای 4 ستاره و یا 3 ستاره خوب چند تا رو بهمون معرفی کنین.
آیا برای شما امکان داره که برای گرفتن تخفیف بهمون کمک کنین؟
ممنون
پاسخ:
سلام
برای دیدن هتلها به اینجا مراجعه کنید
از تهران
پاسخ:
سلام
میتوانید از تهران با تور قیمت مناسب (4 روزه 650 هزار تومان) به وان سفر کنید
سلام
میشه بفرمایید که هتلهای 5 ستاره وان رو به چه قیمتی میشه رزرو کرد؟
شما چه هتلهایی رو توصیه میکنید؟ (ماه رمضان قراره بریم)
ممنون
پاسخ:
برای دیدن هتلها اینجا را ببینید
سلام
ممنون از سایت کاملتون
من میخواهم 24تیر برای عید فطر برم وان.2نفر هستیم و قیمت برامون مهم.به نظرتون با تور بریم بهتر و به صرفه تره یا با اتوبوس بریم خوی و از اونجا با تاکسی به مرز و بعد وان؟
به نظرتون کدوم هتل مناسبتره؟ترجیحا برای 3 شب اقامت و گردش و خرید؟
پاسخ:
سلام
مبدا سفر کجاست؟
سلام ممنونم از صبر و شکیباییتون
میخواستم بدونم چه جوری میتونم به نظرات و اطلاعات دوستان در سفر به وان در ماه رمضان سال های قبل دسترسی داشته باشم؟
ممنونم
پاسخ:
سلام
میتونین نظر ها رو بخونین
یا از قسمت جستجوی سایت ، سرچ بفرمائید
باسلام،تخفیف عیدفطر تا چند روز بعداز عید ادامه دارد ،ممنون
پاسخ:
بعد از تعطیلاتش معمولا دیگه خیلی کمرنگ میشه
با سلام واحترام من قصد دارم برای تعطیلات عید فطر بیام وان و با توجه به اینکه با هواپیما قصد سفر دارم ( به علت محدویت تایم ) می خواهم بدونم از تبریز تا وان با احتساب الافی در مرز چند ساعت زمان می برد . لطفا به جز توضیح دهید . یعنی از تبریز تا مرز . الافی در مرز و از مرز تا وان ؟
و برگشت برای من بیشتر مهم هست که تایم بلیط هواپیما رو تنظیم کنم .
پاسخ:
سلام
اولا که اون کلمه علافی هست نه الافی
در ثانی شما گفته اید میخواهید با هواپیما بروید
سلام. با تشکر از راهنمایی های شما.
من برنامه سفر خانوادگی با حضور کودک پنج ساله به وان درمرداد ماه با استفاده از قطار تبریز وان را دارم. به این ترتیب که خودرو را در پارکینگ راه آهن پارک کنم و دوشنبه شب حرکت به سمت وان و برگشت به تبریز در سه شنبه هفته بعد. میدان که شاید یک هفته توقف در وان حوصله سر بر باشد و یا اینکه رفتن با سواری به سر مرز و عبور از مرز هم مزایایی داشته باشد ولی صرف نظر از این موارد :
اصلی ترین نگرانی من این است که آیا استفاده از قطار برای خانواده مناسب است با توجه به توقفات نسبتا طولانی در سر مرز و غیره؟ چون علت انتخاب قطار ایمنی و امنیت با توجه به سفر خانوادگی و وجود کودک می باشد حال اگر نتیجه برعکس باشد نیاز به تجدید نظر دارد.
باز هم متشکرم از پاسخ شما.
پاسخ:
سلام
من خودم حاضرم تا وان سینه خیز بروم ولی با قطار سفر نکنم. سفر با قطار فقط زحمت و درد سر و اتلاف زمان است
سلام
اقا رضا برای خرید 5میلیون پوشاک, وان بهتره یااستانبول؟
پاسخ:
سلام
استانبول
البته اگر فکر نحوه آوردنش رو کرده باشید
سلام. میخواستم بدونم هتل اکدمار چجور هتلیه؟ کولر داره؟
پاسخ:
سلام
هتل خوبیه . کولر هم داره
سلام با تور زمینی بصرفه تر می باشد یا با ماشین شخصی کدام را پیشنهاد می کنید2- هتل رویال در مرکز شهر می باشد؟
پاسخ:
سلام
1 - تور زمینی (بخصوص از تهران) بسیار بصرفه تر است
2 - بله تقریبا
با عرض سلام خدمت جنابعالی می خواستم بدانم بایک و نیم میلیون تومان ماهیانه که از بازنشستگی میگیرم میتوانم برای چند سال هم که شده در یکی از شهرها ی بزرگ زندگی کنم البته خودم هم می توانم کار اگر باشه کار کنم ؟ ممنون از جوابتون
پاسخ:
سلام
در شهرهای خیلی بزرگ مثل تهران کمی سخته اما در شهر های بزرگ مانند اصفهان و مشهد ممکنه
سلام وقت بخیر یه سوال داشتم ازتون حراج فروشگاهها از کی شروع میشه و اینکه ایا لباسای زمستونی هم هست که بتونیم خرید کنیم یا نه فقط جنسای تابستونی هست
پاسخ:
سلام
معمولا قبل از عید فطر حراجی هست و اکثرا لباسهای تابستانی
با سلام وخسته نباشید
میخواستم بدونم بین این هفته و هفته دیگه که ماه رمضان شروع میشود هیچ فرقی در مسافرت و تفریحات در وان ندارد. هیچ ممنوعیت و محدودیتی وجود ندارد
و بین هتل آکدامار و هتل های 3 ستاره دیگر کدام را پیشنهاد میکنید
قیمتها در ماه رمضان تغییری نمیکند
پاسخ:
سلام
هیچ فرق ندارد
من هتل فوآد رو پیشنهاد میکنم
قیمتها در اواخر رمضان معمولا تخفیف دارند
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام و خسته نباشید.ما الان هتل رویال برگ هستیم.اینجا هتل 3 ستاره خیلی تمیز و در حد 4 ستاره ست.قیمت 2 نفر هم 130 لیر.کارکنان این هتل بسیار مودب و باشخصیت هستن.توصیه میکنم حتما بیاین.در مرکز شهره و حرف نداره.**** ***** * ***** **** *** *** ****
************** ***** **** *****
در ضمن سرعت وایفایشم عالیه
* *** ** ***** * **** ****** ***** *** *** ** *** ******* ** **** **** *** * ********* ** ***** *******

***********
سلام اقا رضا من دو تا بچه یکی 6ساله ویکی9ساله دارم اجمعا با خانمم چهار نفر میشیم اگر اتاق دو تخته بگیرم هزینه بچه ها چقدر میگیرند. اتاق دو تخته در هتل فواد چند لیره- باتشکر
پاسخ:
خوب اینجوری پس بچه ها باید کجا بخوابند؟
سلام و عرض ادب

آنتن دهی همراه اول در وان چطوره؟اگر کسی کار واجب داشته باشه و از ایران زنگ بزنه میتونه با ما صحبت کنه؟
پاسخ:
سلام
همراه اول که تو خود ایران هم روغن سوزی داره
اونجا باید یکی از اپراتور های ترکیه رو فعال کنید
سلام آقای ضربی.
اگر خدا بخواد ظهر جمعه 22 خرداد میرسیم وان. 10 نفر بزرگسال و 1 بچه زیر دو سال. برای 3 شب (قطعی) یا 4 شب اگر نیاز بود و خیلی خوش گذشت.
امکانش هست از طریق شما یه تخفیف خوووب و حسابییی از هتل فواد بگیریم؟ ترجیحمون 5تا اتاق 2تخته هست.
با تشکر.
پاسخ:
براتون ایمیل فرستادم
سلام، وقتتون بخیر
ممنونم از پاسخگویى به موقعتون، من درخواست معرفى یک تور با قیمت مناسب براى سفر به وان کرده بودم، ما سه نفر هستیم و مبدا سفرمون شهر تهران است.
ممنون میشم راهنمایى کنید.
پاسخ:
سلام
براتون ایمیل فرستادم
سلام اقای ضربی.
انشاا... جمعه ظهر (22 خرداد) میرسیم وان. 10نفر بزرگسالیم (9نفر قطعی و 1 نفر احتمال 90% میاد) با یه بچه زیر 2سال. برای 3 شب (قطعی) و اگه نیاز شد و خیلی خوش گذشت یا از خرید سیر نشدیم 4 شب. امکانش هست از طریق شما یه تخفیف خووووب و حسابییی از هتل فواد بگیریم؟
با تشکر.
پاسخ:
براتون ایمیل فرستادم
باسلام
ما تصمیم داریم با همسر و فرزندم یکساله ام بریم استانبول.قرار بود با تورهای لحظه اخری بریم که اونم ظاهرا ممنوع کردن.شما توری که بصورت زمینی و ارزون از تهران باشه سراغ ندارید؟البته ما مشهد هستیم
با تشکر
پاسخ:
سلام
نه متاسفانه
سلام و ممنون از پاسخ سریعتون
می شه یک هتل اپارتمان خوب تو مرکز شهر وان معرفی کنید؟ اگر اطلاع دارید برای سه نفر بزرگسال و یه کودک چهار ساله حدودا باید شبی چند لیر پرداخت کنیم (برای هتل آپارتمان)
پاسخ:
هتل آپارتمان وان سیتی در مرکز شهر برای واحد 100 متری 185 لیر کرایه دارد . برای اطلاعات تکمیلی میتوانید از سایت بوکینگ اسم هتل آپارتمان وان سیتی را سرچ کنید
ببخشید پس به نظرتون نزدیکترین زمان برای تخفیف چه زمانی هست ؟
پاسخ:
قبل از تعطیلات عید فطر
۲۰ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۱۳ آتنا طاهری
سلام خسته نباشید ممنون از وب سایت مفیدتون
من پنجشنبه 21/03/94قصد رفتن به وان برای خرید دارم به نظرتون قبل از ماه رمضان هست تخفیف دارن؟
پاسخ:
سلام
خیر

با عرض سلام و خسته نباشید
من و همسرم به اتفاق بچه 4 ساله ام قصد داریم 26 و 27 خرداد به وان سفر کنیم ایا پیشنهاد می کنید از تبریز با تور بریم یا ماشینمون رو خوی یا مرز بازگان پارک کنیم و با ماشینهای اونجا بریم
اگر تور خوب از تبریز بهم معرفی کنید ممنون می شم
پاسخ:
سلام
من در تبریز تور سراغ ندارم . اما میتوانید بروید ماشین را بگذارید دم مرز رازی (نه بازرگان) و از اونجا بعد از رد کردن مرز با ماشینهای آنطرف بروید
سلام اقا رضا
برای هفته قبل از عید فطر عازم ترابزون هستیم (2 بزرگ + 2 بچه ,سفر 6 روزه بدون تور)
خواهشمندم در مورد سفر از تبریز با وسیله نقلیه عمومی و همچنین هتل در ترابزون مرا راهنمایی فرمایید
پیشاپیش از کمک شما سپاسگزارم
پاسخ:
از تمینا تبریز سوال کنید ببینید آیا مستقیما برای ترابزون اتوبوس دارند یا خیر
اگر نداشته باشند باید بروید آغری یا ارزروم و از آنجا به ترابزون بروید
در ترابزون هتل مارتی یا نوووتل هتلهای خوبی هستند
سلام حالتون خوبه؟
ممنون از سایت خوبتون
می خواستم اگه میشه لطف کنید یه تور خوب با قیمت مناسب برای سفر به وان به من معرفی کنید...
اگر امکانش هست به ایمیلم بفرستید جوابتون رو

پاسخ:
سلام - ممنونم . حال شما چطوره ؟
مبدا سفرتون کدوم شهر هست؟
سلام و شب بخیر
آقا رضا در خصوص اینترنت رایگان که هتل های وان ارائه می دهند می خواستم بپرسم در صورت نیاز به کامپیوتر آیا در اختیار قرار می دهند؟ یا فقط اینترنت به صورت رایگان ارائه می شود
پاسخ:
سلام
خیر - فقط اینترنت رایگان
سلام . ارزون ترین توری که از تهران بشه با اتوبوس باهاش رفت وان رو می شه معرفی برام؟ یا ایمیل کنید؟ هتلش زیاد مهم نیست چون فقط خوابیدن تو هتل هستیم حالا 5 ستاره باشه یا 1 ستاره زیاد فرقی نداره ! مسافرت فقط واسه گشت و گذار میرم نه واسه خواب . واسه دختر 10 سالم بدون تخت هم باید همون هزینه خودمونو بدیم ؟ واسه خرید و گشتن همه ی فروشگاههای وان ( البته جالبشون ) حداقل چند روز کافیه ؟ ممنون از صبر و حوصلتون آقا رضا
پاسخ:
براتون ایمیل میفرستم
سلام چند تا سوال داشتم ممنون میشم از اینکه جواب میدین 1-بیستم شهریور زمان خوبیه برای رفتن به وان از لحاظ حراج 2-تو اینترنت دیدم نسبت دلار به لیر 2.6 هست ایا درسته چون قبلا گفته بودید نسبت 2.2 هست 3-من میخام از یزد به وان برم ایا مرز رازی بهتره یا مرز سرو
پاسخ:
سلام
1 - حراج لباسهای تابستانی اون موقع برقرار هست
2 - نرخ تبدیل لحظه به لحظه فرق میکند و عددی که اون موقع نوشتم مربوط به اون زمان بوده . برای دیدن نرخ تبدیل لحظه ای در وبلاگ لینک هست

با دیدن سوال سومتون یاد یک لطیفه افتادم
دو نفر رو با هم میبرن تو سلول یک زندان. اولی میگه :
من به صد سال زندان محکوم شدم توچی؟
دومی میگه : من 99 سال
اولی جواب میده : پس تخت نزدیک به در مال تو . چون زودتر آزاد میشی !

روز، دوشنبه ۱۸ خرداد،امنیت شهر وان چطوره، به خاطر انتخابات، میشه راحت رفت؟ ممنون
پاسخ:
سوال عجیبیه
شما میدونین روز دوشنبه امنیت شهر تهران چطوره ؟
در کل نا آرامی هایی در شرق ترکیه بخاطر انتخابات هست (بخصوص در دیار بکر) اما وان فعلا آرام است . دوشنبه رو نمیدونم
سلام
میشه لطف کنید بگید از تهران تا وان چقدر زمان طول میکشه
پاسخ:
بستگی داره با چی برید و چجوری برید
سلام . ارزون ترین توری که بشه باهاش رفت وان رو می شه معرفی برام؟ یا ایمیل کنید؟ هتلش زیاد مهم نیست چون فقط خوابیدن تو هتل هستیم حالا 5 ستاره باشه یا 1 ستاره زیاد فرقی نداره ! مسافرت فقط واسه گشت و گذار میرم نه واسه خواب . واسه دخت 10 سالم بدون تخت هم باید همون هزینه خودمونو بدیم ؟ اگه بخوام از وان با اتوبوس بریم استانبول امکانش هست؟ و فاصله و قیمتش بلیط اتوبوسش حدودا رفت و برگشت چقدر میشه ؟ ممنون از صبر و حوصلتون آقا رضا
پاسخ:
سلام
شهر محل سکونتتون رو بفرمائید .
از وان تا استانبول حدود 1650 کیلومتر فاصله هست .
قیمت بلیط اتوبوس حدود 100 لیره هست
سلام اقا رضا ممنون از سایت خوبتون ایا قیمت هتل در سایت بوکینک واقعی است و ایا از قیمت سایت هنوز میشه تخفیف گرفت با تشکر
پاسخ:
قیمت سایت مقطوعه و تخفیف نداره . حضوری میشه پایین تر از قیمت سایت گرفت
آقا رضا ضمنا اگر از مرز سرو وارد ترکیه شویم می توانیم از مرز رازی یرگردیم یا حتما باید از همون مرزی که وارد شدیم خارج شویم؟
پاسخ:
میتوانید از یک مرز وارد و از مرز دیگری خارج شوید
سلام و عرض ارادت
آقا رضا اینکه گفته میشه اجناسی که در وان میشه خرید به نسبت استانبول شیک نیست درسته؟شما چه جاهایی رو برای خرید پیشنهاد می کنید؟
پاسخ:
در مورد لباسهای اسپورت این گفته درست نیست اما در مورد لباسهای مجلسی واقعیت دارد .
من فروشگاهها رو برای خرید توصیه میکنم
با سلام و خسته نباشید خدمت شما.من 3 روزه مطالب رو میخونم ولی هنوز سیر نشدم.از بس که همه ی سوالات رو با اشتیاق جواب دادین.چند تا سوال داشتم با اجازتون
1.ایا شما میتونید برای ما با نرخ خوب و به قول خودتون با چونه زنی در هتل فواد یا آکدامار دو تا اتاق رزرو کنید؟
2.میتونم خواهش کنم شمارتونو تو قسمت نظرات قرار بدید یا برام ایمیل کنید تا از طریق تلگرام در ارتباط باشیم؟
در اخر بازم تشکر میکنم
پاسخ:
سلام
1 - اگر دوران پیک مسافرت نباشد نیازی به رزرو نیست و برای تخفیف دو روز قبل از رفتن از طریق همین وبلاگ با من در ارتباط باشید
2 - من عضو هیچ کدارم از شبکه های اجتماعی نیستم متاسفانه. میتوانید از طریق قسمت نظرات همین وبلاگ با من در ارتباط باشید.
سلام
با خسته نباشید و سپاس از سایت خوبتون.
من به گردشگری در طبیعت بسیار علاقه دارم و مایلم بدونم در دریاچه وان امکان چه جور ورزش های دریایی فراهم هست و ایا ساحل صخره ای هست یا شنی؟
و فصل مناسب برای طبیعت گردی کی هست؟
ممنون
پاسخ:
سلام
دریاچه وان ساحل شنی دارد ولی آبش برای شنا زیاد مناسب نیست . اگر آب و تفریحات آبی بخواهید باید بروید آنتالیا یا ازمیر یا حداقل ترابزون
سلام
گشتهای اختیاری در وان مثل گشت دریاچه وان گشت جزیره و غیره را خودمان میتوانیم تهیه کنیم یااز آن ا آژانسی که با آن تور به وان آمدآیم تهیه کنیم؟ کدام بصرفه است؟
گشت رایگان وپذیرائی درمسیررفت وبرگشت درخدمات این تورقرارندارد

گشت اختیاری شامل:گشت دریائی وبازدیدازجزیره

وکلیسای آکدامار+شناکردن در دریاچه وان+راهنمای فارسی زبان

نرخ گشت اختیاری فوق برای هرنفر:75.000 تومان میباشد

این قیمت واقعی بنظر میرسد؟مرسی
پاسخ:
سلام
این قیمت بسیار مناسب است بشرطی که هزینه رفت و آمد و کرایه کشتی و ورودی کلیسا با آنها باشد
سلام خسته نباشید میخاستیم برای 27 خرداد94 برویم وان از آنجا بریم با هواپیما استانبول

1 آیا مرزرازی صراف داره؟
2 آیا بلیط هواپیمای وان با ایگدیر متفاوت و ارزانتره یا اینکه قیمت بلیط هواپیما در هر دو شهر یکی است ؟
3- ماشین ما کاپتاژ است و عید تا آنتالیا سفر کردیم و بیمه ما سه ماهه است آیا چهار روز مانده به آخر بیمه مرز قبول میکند یا نه با توجه به اینکه یکی دور روز میمانیم بعد میروزیم استانبول
4-آیا نیم ساعته و یا نصف روزه بلیط استانبول آماده میشود برویم فرودگاه
5- میشه راهنماییم کنید هتل فواد را چه جوری میتونم تخفیف بگیریم با توجه به اینکه ماشین هم باید در پارکینک آنها بزاریم و یا آیا صلاح است ماشین در پارکینگ هتل بماند یا هتل هواپیما

6-آیا برای استراحت در مرز هتلی هم است چون ما از بازرگان عید رفتیم هتل بود و صراف هم بود
7- میشه بگویید آیا بلیط رفت و برگشت هواپیما استانبول 150 هزار تومان میشود یا اینکه فقط رفت است
پاسخ:
سلام
1 - مرز رازی صرافی دارد اما من توصیه میکنم هیچوقت تهیه ارز را به دم مرز موکول نکنید
2 - در هیچ جای دنیا قیمت بلیط از دو شهر متفاوت به یک مقصد یکسان نیست
3 - در لحظه خروج اگر بیمه معتبر باشد مرزبانی معترض نخواهد شد اما سفر بعد از اتمام بیمه عاقلانه نیست . بهتر است در ترکیه تمدید کنید
4 - معمولا هست اما تضمینی ندارد که حتما موجود باشد
5 - اگر در هتل مقیم نباشید بعید است بگذارند ماشینتان آنجا بماند . قسمت آخر جمله هم نامفهوم است (هتل هواپیما؟؟؟؟)
6 - در مرز رازی چنین مکانی وجود ندارد
7 - قیمت بلیط بسته به شرکت هواپیمایی و تاریخ پرواز متفاوت است ولی بسیار بیشتر از این رقمی است که فرموده اید
۱۲ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۳۵ الهه کوشافر
سلام.میخواستم بپرسم ماه رمضان رستوران ها ناهار میدن و اینکه تو اب دریاچه رفتن خانوما مشکل نداره؟ اگر شب برسیم هتل ایا تا فردا شب یک روز حساب میشه ؟اول که وارد مرز شدیم به مرکز شهر نزدیکتر ایم یا دریاچه؟جاها دیدنی و تفریحی وان کجاست؟
پاسخ:
سلام
بله میتونین ناهار پیدا کنین - و دریا رفتن خانمها هم مشکلی نداره . اگر شب برسید هتل تا ظهر فرداش یک روز حساب میشه . وقتی برسید وان (البته اگر از مرز بازرگان یا رازی برید) اول مرکز شهره و دریاچه کمی فاصله داره . در مورد جاهای دیدنی وان هم پست کاملی در وبلاگ هست
با سلام مجدد و تشکر از شما
لطف نمایید همان تور مناسب برای وان ا ز تهران را به من معرفی نمایید؟
پاسخ:
برایتان ارسال کردم
سلام،آقا زاده
من و خانم قصد داریم ماه رمضان از شیراز به وان سفر کنیم، میشه یک آژانس خوب که تور زمینی داره را به ما معرفی کنید؟از تهران بریم وان بهتره یا از تبریز؟مرسی
پاسخ:
سلام
اگر خواستید از تهران بروید تور مناسب میتوانم بهتون معرفی کنم
ببخشید من انقدر سوال میکنم آخر خرداد حراج خوب استانبول هست؟ یا همون یکفته قبل از ماه رمضان یا بعد از ماه رمضان بهتره؟
پاسخ:
قبل از ماه رمضان بهتره
به سوال دیگه هم داشتم دقیقا پولی که بهتره قبل از مرز در بانک های ایران برای خروج از مرز بپردازیم همون مقداری هست که قسمت خروج از مرز نوشتید و همون شماره حساب؟ چون تاریخ پستون برای پارسال هست. لطفا جواب قطعی بدید چون میخوایم همین روزها پرداخت کنیم
پاسخ:
عوارض خروج و شماره حسابها همونها هستن و فعلا عوض نشده
باسلام و خسته نباشید.
من برای اولین بار سفر به وان میخواهم برم.طبق جوابی که به دوستان دیگه دادید هرچه قدر میتوانید خرید کنید اما از مرز فقط به اندازه 300 دلار میشه خرید هاتون بشه.خوب چجوری ممکنه؟پس فقط به اندازه 300 دلار میشه هر نفر خرید کرد چون ارزیاب جریمه میکنه. بلاخره همه از مرز رد میشم دیگه...
پاسخ:
سلام
من معمولا سعی میکنم دقیقا جواب سوالی رو که پرسیده شده بدم
اگر سوال این باشه که چقدر جنس میتونیم با خودمون بیاریم جوابش همون ارزش 300 دلاره
ولی وقتی پرسیده میشه چقدر میتونیم خرید کنیم ، جوابش نامحدوده . ممکنه شما 1000 دلار خرید کنید ولی مواد خوراکی باشه و همونجا در وان بخورید و بقیه شو بیارید. درسته؟ در ثان هیچ کس نمیتونه در مورد خرید کردن ایرادی بشما بگیره.
البته برخی از دوستان هدفشان از پرسیدن برخی سوالها شاید آزمودن میزان حوصله من یا شوخی کردن است که در این موارد من تو ذوقشون نمیزنم و متقابلا شوخی میکنم باهاشون
در مورد قسمت آخر نظرتون که گفتید بلاخره (که درستش بالاخره هست) از مرز رد میشیم . ممکنه کسی از مرز خارج میشه که بره پناهنده شه یا اقامت بگیره و دیگه قرار نیست از مرزی که رفته برگرده.
ایکاش امکانش بود برخی از سوالهایی که پرسیده میشه نمایش بدم تا ببینین چه سوالهای عجیب و غریبی پرسیده میشه
سلام وخسته نباشید ما به امید خدا هفته آخر ماه رمضان برای 5روز میریم ترابزون در اون زمان هتل مناسب گیرمون میاد یا مثل وان خیلی شلوغه ، ازقبل رزرو کنیم؟ اگه بخواهیم یه شب رو در اوزون گل بمونیم ارزش داره یا یه نصفه روز کافیه،. مسیر رفت به دریاچه اوزون گل رو اگه ممکنه بفرمایید ،مرسی از لطف شما
پاسخ:
سلام
نیازی به رزرو نیست
برای رفتن به اوزون گل باید مابین شهر های ارزروم و گوموش خانه ، در شهر بایبورد به شمال بروید و حدود 80 کیلومتر ادامه دهید تا به این دریاچه برسید که از نظر من با توجه به اینکه مسیر را از ترابزون منحرف و دورتر میکند آنچنان ارزش ندارد
سلام، این تعطیلات 13-14-15 خرداد برای رفتن به وان از نظر پیدا کردن اتاق در هتل فواد و گذشتن از مرز بدون معطلی و شلوغی در شهر وان مناسب است یا برای آخر هفته ی بعدش برنامه ی سفرمان را انتقال دهیم؟ سوال دیگه ای هم که داشتم آیا قیمت هتل ها در تعطیلات ایران به طور مثال همین تعطیلات خرداد افزایش پیدا می کند و تخفیفی که فرمودید هتل ها نمی دهند؟
پاسخ:
سلام
اگر به هفته ی بعدش انتقال دهید مناسبتره
در ترکیه هیچ قیمتی بخاطر شلوغی گرانتر از معمول نمی شود . ممکن است برخی تخفیفات روزهای عادی اعمال نشود فقط
با سلام مجدد خدمت آقا رضا
آقا اگر ما بعد از نماز صبح از کرج به سمت مرز رازی حرکت کنیم و ساعت 12 تا 14 برسیم مرز، آیا احتمال اینکه در مرز کارمون به درازا بکشه و نتونیم همون روز رد بشیم وجود داره؟(این توضیح را بدم که ما عوارض خروج رو قبلا پرداخت می کنیم و ماشینمون رو هم در پارکینگ رازی می گذاریم)
پاسخ:
سلام
اگر تا 14 برسید میتوانید رد شوید ( البته طبق گفته های خودتان که ماشین نبرید آنطرف مرز و بتوانید از کرج تا مرز را یکسره بروید)

سلام دوست گرامی ؛ می خواستم بدونم این تبلیغاتی که درمورد خرید خانه و آپارتمان تو آنالیا و استانبول و اقامت ترکیه درسته یا همش سرکاریه ؟ من گرافیستم و میخواستم تو این زمینه اونجا فعالیت کنم به نظرتون فضای اونجا واسه کار تو این زمینه مهیاست ؟ اگر با خرید خانه اقامت بدن می شه اونجا کارم کرد یا باید مجوزهای دیگه گرفت ؟ با تشکر
پاسخ:
سلام
اینطور که در تبلیغات عنوان می شود نیست . شما فقط سرقفلی خانه را می خرید . اقامت یکساله موقت هم داده می شود که در خیلی از مواقع قابل تمدید نیست
سلام و وقت بخیر
آقا رضا چند تا سوال داشتم:
1- از تهران تا مرز رازی با سواری حدودا و به طور میانگین چند ساعت راه است؟
2- پارکینگ رازی برای گذاشتن ماشین امن هست؟و هزینه آن چقدر است؟
3- فکر کنم در سوالات دوستان ،اگر اشتباه نکنم شما گذاشتن ماشین در ترمینال خوی و حرکت از سمت خوی به وان را نسبت به گذاشتن ماشین در رازی و حرکت از انجا را ارجح دونستید دلیلتون هزینه است یا چیز دیگر؟
پاسخ:
1 - تهران تا مرز رازی حدودا 860 کیلومتر است و حدودا 10 ساعت زمان می برد
2 - بله - هر شبانه روز 6000 تومان
3 - اینطور نیست . احتمالا موردی بوده چنین نظری ولی عمومی نیست
سلام آفا رضا،آیا در انتخابات پارلمانی این ماه در ترکیه مرزهاباز هستند یا نه؟
پاسخ:
بله
کلا دوستانی که برای هر مناسبت در تقویم یکبار این سوال را مطرح میکنند در نظر بگیرند که مرز هیچوقت تعطیل نمیشه . مگر اینکه در کشوری تغییر حکومت و انقلابی صورت بگیره یا توش جنگ داخلی فراگیر پیش بیاد
سلام

آیا از تهران به وان پرواز هوایی هم موجود هست ؟ اطلاعاتی در این زمینه دارین؟

ممنون از سایت خوبتون
پاسخ:
سلام
من تا حالا هوایی به وان نرفتم از ایران . اما پگاسوس برای تهران - وان پرواز داره که قیمتش بالای 500 هزار تومان هست و یک توقف هم داره . ظاهرا پرواز مستقیم نیست
با سلام اگه بخواهیم از فرودگاه وان به ازمیر پرواز داشته باشیم امکان پارک در فرودگاه وان هست هر روز چقدر میشه؟ اطلاع دارین کدوم از هتلها فوات یا میروا پارکینگ دارن؟
پاسخ:
سلام
بله امکان پارک در فرودگاه هست اما کمی گرونه - هتلها پارکینگ دارن و ضمنا میتونین از پارکینگ های عمومی سطح شهر استفاده کنین و با خودرو عمومی از مرکز شهر به فرودگاه برین
با سلام و تشکر از راهنماییهای مفیدتان. آیا مرداد ماه آب و هوای وان برای مسافرت خوبه ؟ با توجه به اینکه دریاچه داره شرجی نمیشه؟
پاسخ:
نه مناسب نیست چون گرمه
سلام.ببخشید من سردرگم شدم بلاخره کدوم مرز برای سفر به وان امن و خوب و راحته؟
درضمن در مورد 300 دلار خرید مگه خودتون نگفتید ارزیاب کیف رو نگاه میکنه تا ببینه بیشتر از 300 دلار خرید کردیم جریمه میکنه؟؟
پاسخ:
سلام
این عین عبارتیه که شما تو اون سوالتون پرسیده بودین

(سلام.میخواستم بپرسم اگه اولین بار بریم وان هرچقدر بتونیم میشه خرید کرد؟ جریمه نمیشیم؟)

شما گفته بودین خرید ! موقع خرید هم ارزیابی نیست که مقدار خرید شما رو ارزیابی کنه . بنابراین همونطوری که گفتم هر چقدر بخواین میتونین خرید کنین

اما بحث آوردنش از مرز یه بحث دیگه هست که سقف 300 دلاری رو باید رعایت کنین
۰۴ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۳۸ هادی حمیدیان
باسلام
بهترین زمان برای استفاده از تخفیفات عید فطر چه زمانی است؟ در آن ایام هتل براحتی پیدا میشود یا باید رزرو کرده باشیم؟
پاسخ:
سلام
یکهفته قبل از عید فطر
اگ رزرو کرده باشید راحت تر هستید اما در وان معمولا هتل پیدا کردن در شلوغ ترین زمان ممکن هم کار سختی نیست
آقا رضا با سلام مجدد با اجازتون سوالی از ماندانا خانم داشتم، ایشان فرمودند رزرو هتل از بوکینگ اشتباه بود این صحبت را به خاطر نداشتن پارکینگ هتل گفتند یا کلا از هزینه ها و هتل مربوطه ناراضی بودند.
در ایام غیر تعطیل بهتر اینه که رزرو از ابران انجام بشه یا در وان جستجو و مذاکره کنیم؟
آقا رضا لطفا شما هم اعلام نظر فرمایید.با تشکر
پاسخ:
سلام
شما وقتی رزرو میکنید با هزینه مصوب هتل موافقت میکنید . اما معمولا قیمتهای حضوری پایین تر از قیمت مصوب است و من خودم همیشه مراجعه حضوری رو توصیه میکنم
سلام آقا رضای عزیز و خدا قوت
هزینه های جابجایی استفاده از همراه اول در ترکیه چقدر است؟منظورم اینه که از موبایلمون چقدر استفاده کنیم یا بهتر اینه که خاموشش کنیم؟
در خصوص تماس های تلفنی از ترکیه به ایران بین همراه اول ایرانسل و یا رایتل کدام بهتر است؟(چه به لحاظ آنتن دهی و چه به لحاظ هزینه)
خرید ترکسل را پیشنهاد می کنید؟
پاسخ:
سلام
تماسهای ورودی دقیقه ای 1500 تومان - خروجی دقیقه ای 4000 تومان و پیامک هر عدد ارسالی 1500 تومان است (همراه اول) و بصرفه ترین اپراتور هم همین همراه اول است
با توجه به اینکه هتلها اینترنت رایگان دارند اگر از شبکه های اجتماعی برای تماس استفاده کنید هزینه تماس نخواهید پرداخت
ترکسل فقط برای افرادی که قصد اقامت بالای یکماه دارند بصرفه است
سلام. ماه رمضون تو وان همه روزه ان؟ یعنى صبحانه ناهار پیدا نمیشه مثل ایران؟
پاسخ:
سلام
چرا پیدا می شود صبحانه و ناهار
سلام، خسته نباشید. من چند روزه براتون پیام گذاشتم و همچنین آدرس ایمیل هم نوشته بودم اما نه در اینجا و نه ایمیلم پاسخی دریافت نکردم. ما 4 نفر هستیم و نیاز به 2 اتاق با تخت cift kishilik هستیم و بنا به توصیه ی شما می خواهیم از فواد هتل اتاق رزرو کنیم اما روش رزرو را نمیدانیم آیا امکان داره به ما در این زمینه کمک کنید؟
پاسخ:
سلام
دلیل اینکه پاسخ داده نشده اینه که علی رغم اینهمه توصیه در وبلاگ ، باز هم نظر خصوصی فرستاده اید و امکان پاسخ به نظر های خصوصی نبود. متاسفانه در مورد رزرو هتل کمکی از دست من بر نمیاد
با سلام
قصد سفر در ماه رمضان به وان را دارم میخواهم از وضعیت شهر در این ماه بدونم
پاسخ:
وضعیتش خوب است
سلام.میخواستم بپرسم اگه اولین بار بریم وان هرچقدر بتونیم میشه خرید کرد؟ جریمه نمیشیم؟ چون میخوایم استانبول هم بریم و اونجا هم خرید کنیم و نمونه به اضافه خریدهایی وان زیاد بشه. ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
نه در وان نه در استانبول و نه در هیچ جای دیگر دنیا کسی بخاطر میزان خریدتان معترض شما نخواهد شد
تا جایی که پولتان اجازه بدهد میتوانید خرید کنید
سلام سوال منو جواب ندادید چرا؟
پاسخ:
چی بود سوالت پسرم؟
سلام اقا رضا خدا قوت میبخشید من میخام واسه 5/2/94 به مدت سه شب یا چهار شب برم وان هتل فواد شما میتونید برام رزرو کنید یا کمکم کنید چجور رزرو کنم . ممنون از لطفتون
پاسخ:
این تاریخ که گذشته دوست عزیز. الان در ماه خرداد هستیم
سلام اقای ضربی بسیار عزیز با راهنمایی جنابعالی نوروز به وان رفتیم خیلی خوب بود ومن از بوکینگ اقدام به رزرو هتل کردم که اشتباه بود
هتل رویال برک رفتیم ولی پارکینگ نداشت خرید خیلی خوب بود
به نظر شما ماه رمضون برای رفتن مشکلی ایجاد نمی کنه ؟
پاسخ:
سلام
نه مشکلی نیست . بخصوص که اگر اواخرش برین میتونین از تخفیفات ویژه ی عید فطر هم استفاده کنید
باز ممنون بخاطر پاسختون
بله من اشتباه گفتم آخه موقع خوندن وبلاگتون دیدم که چند جا اشاره کرده بودین که برای اولین بار از کانال سبز رد میشین میخواستم بدونم چه شرایطیه!؟
پاسخ:
آهان
الان شد
(کانال سبز) -- نه (چراغ سبز)
کانال سبز اصطلاحی است که افرادی که در سال جاری برای اولین بار به مسافرت خارج از کشور می روند موقع برگشتن از کانال سبز رد می شوند به این مفهوم که بار همراه آنها بازرسی نمی شود و حساسیت زیادی در مورد کالای همراه آنها بخرج داده نمی شود
با سلام ممنون از راهنمایی های خوبتون
میخواستم بپرسم منظورتون از اینکه گفتین برای اولین بار سفر به ترکیه از چراغ سبز رد میشیم چیه؟
یعنی میتونیم هرچقدر خواستیم خرید کنیم و محدودیت نداره!؟
و اینکه قیمت گوشی و لب تاپ اپل یا مارک های دیگه تو ترکیه با ایران چقد فرق داره؟ به صرفه هست که برای استفاده شخصی برم اونجا گوشی و لب تاپ بگیرم؟ موقع برگشت گیر نمیدن؟
مرسی
پاسخ:
سلام
من چنین صحبتی نکرده ام که در اولین بار سفر از چراغ سبز رد میشوید
هر چقدر هم خواستید میتونید خرید کنید و ابدا محدودیتی نداره مگر زمانی که پولاتون تموم بشه
گوشی و لب تاپ در ترکیه گرانتر از ایران هست
سلام اقا رضا ممنون از اطلاع رسانى شما ىه سوال داشتم اگر من از وان بخوام برم به استانبول با اتوبوس قىمت بلىط را شما دارىد و کىفىت اتوبوس خوب است. بازم ممنون
پاسخ:
سلام
از این سایت میتوانید ببینید
سلام
چرا سوال من ثبت و جواب داده نشد است؟؟؟؟؟!!!!!!!
پاسخ:
سلام
نمیدونم
سوالی از شما ثبت نشده . دوباره بفرستید
سلام آقا رضا رفتم تو اون سایت گه گفتید زده بود بلیط هواپیما وان به استامبول 13000TL درسته؟خیلی زیاد نیست؟یعنی حدودا 1700 میشه
پاسخ:
سلام
مطمئنا اشتباه خوانده اید
اولا که 13000 نیست . شاید 130 بوده باشه و رقمش بسته به روز و شرکت هواپیمایی فرق میکنه
در ثانی اگر 13000 باشه که میشه حدود 17 میلیون تومان !
ثالثا اون شهر اسمش استامبول نیست (استانبول) هست
با عرض سلام و خسته نباشید ....ممنون میشم من را در این زمینه‌ها راهنمای کنید

۱)من هوایی وارد وان میشم قیمت تاکسی از فرودگاه تا شهر چقدر هست تقریبا ؟

۲)و یا چه وسائل حمل و نقلی جایگزین (مناسب تر )می‌تونم استفاده کنم با چه قیمتی؟

۳)ما ۶ نفر هستیم که ۱۰ روز اقامت داریم در وان شما میتونید در زمینه کرایه( خونه )به ما کمک کنید ۱۲ جون تا ۲۱ جون؟

۴)حدودا میدونید شبی چند هست؟

مرسی‌ از لطفتون

پاسخ:
سلام
کرایه تاکسی در ترکیه کلا گران است . حدود 40 لیره در نظر بگیرید
اما میتوانید از مینی بوس یا ون هایی که به مقصد مرکز شهر در فرودگاه ایستگاه دارند استفاده کنید بقیمت دو لیره
در مورد خانه من جایی رو سراغ ندارم اما هتل در وان بسیار ارزان و همطراز قیمتی خانه هست مضاف بر اینکه صبحانه و اینترنت رایگان هم داره
سلام آقای ضربی،خوب هستید ،وبلاگ بسیار مفیدی دارید بخصوص قسمت نظرات دوستان که بیشتر سوالات من هم توش بود ، یه سوال داشتم هفته آینده برا یه سفر کاری از گیلان میرم خوی خیلی راغب شدم برم وان ،کارم یه روز تو خوی زمان میبره میخوام یه شب بمونم تو خوی هتل خوب بهم معرفی کنید؟ و صبح روزبعدش برم وان و از اونجایی که ساعت کاری مرز طوریه که نمیشه همون روز برگشت میخواستم از وان بیام ارومیه ،چه ساعتی اتوبوس برمیگرده و کرایش چنده؟
ممنون
پاسخ:
سلام
متاسفانه جواب هیچکدوم از سوالاتتون رو نمیدونم. در مورد اتوبوسهای ارومیه میتوانید از ترمینال ارومیه سوال بفرمائید.
سلام آقا رضا خسته نباشید
میخواستم بدونم قیمت بلیط هواپیما از وان به استانبول چقدر است؟یه سایت گفتید ولی من متوجه نشدم ترکی نوشته بود ؟میخواستم بدونم حدودا تو چه رنجه؟
و اینکه چطور میتونم بلیط بگیرم؟
پاسخ:
سلام
یه سایت دیگه هست که میتونین قیمتها رو ازش بگیرین و از اینجا ببینین. دو زبانه هم هست و میتونین زبان انگلیسی مشاهده کنید
سلام
خسته نباشید میخواستم بدونم اواخر خرداد میخوام به وان برم با دوستام فصل حراج این فصلشون کی هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید و آیا 2 میلیون برای رفت وبرگشت خرید کافیه
پاسخ:
سلام
در آن زمان لباسهای بهاره معمولا تخفیفهای خوبی دارند . 2 میلیون برای هر نفر کافیست
دورد بر شمامن با بیمار دیابتی میخوام سفر کنم ایا در مرز پلیس ترکیه به دارو و انسلین گیر نمده ممنون میشم راهنمایی کنین
پاسخ:
سلام
نه مشکلی نیست
اگه بدون ماشین هم بریم میتونیم غذای چند روز رو بصورت کنسرو تو کوله مون بزاریم دیگه، نیاز حتمی به ماشین دار بودن نیس که :) مگه اینکه به کنسرو و اینا گیر بدن لب مرز
سلام
ممنون از راهنمائی هایی که میکنید من در تابستان گذشته با دو ماشین به ترابوزان رفتیم به قصد گرجستان که به دلیل قوانین جدید ویزا نتوانستیم به باتومی برویم و یکهفته در ترابوزان و شهرهای مسیر بودیم امسال قصد سفر به وان را داشتم لطفا در مورد تجربه سفر در ماه رمضان به وان و همچنین سفر به شهر های مهم نزدیک به وان راهنمایی بفرمائید.
پاسخ:
سلام
کل مطالب این وبلاگ تجربه سفر است . لطفا کامل مطالعه بفرمائید و اگر باز موردی گنگ مانده بود بفرمائید
سلام،
من و دوستانم قصد سفر به وان را داریم البته با تور، میخواستم ببینم امنیت اونجا چجوریه؟اگر مرد همراهمان نباشد مهم نیست؟
و اینکه بهتره از تهران با تور بریم یا بریم تبریز و از تورهای تبریز استفاده کنیم؟

ممنون میشم اگر تور مناسبی سراغ دارید معرفی کنید.

متشکر
پاسخ:
سلام
وان شهر امنی برای مسافرت است
در مورد تور برایتان ایمیل میفرستم
سلام آقا رضا
به تعداد چهار نفر (سه بزرگسال و یک بچه) سه شنبه 22 اردیبهشت می خواییم بریم وان.لطفا در مورد رزرو هتل فواد راهنمایی کنید و اینکه آیا نیاز به رزرو هست یا خیر؟
پاسخ:
سلام
براتون ایمیل فرستادم
سلام خدا خیر بهتون بده که انقدر با سخاوت به سوالا جواب مییدید.
با عرض معذرت
١)منظور از کاپوتاژ چی هست؟
٢) جریمه بنزین چجوری پرداخت میشه همونجا ازمون میگیرن؟اصلا مبلغش چقدر هست؟
٣) قبل از حرکت بجز اخذ گواهینامه بین المللی چه کارهایی باید انجام بدیم؟
٤) چقدر بابت هر نفر باید عوارض خروج بدیم؟
ببخشید بخاطر تعدد سوالا و شاید تکراری بودنشون
پاسخ:
سلام
لطفا یکبار مطالب وبلاگ را کلا بخوانید
پاسخ تمام شوالهای شما بطور مشروح آورده شده
سلام به دوست عزیز با این همه اطلاعات و احساس مسئولیت:
من خواستم برای خرداد به شکل زمینی به ترکیه برم .به نظر شما اگه بخوام زمینی برم از مرز بازرگان برم یا مرزی که تو ارومیه هست یا مرزی که جدیدا تو خوی زدن؟ واینکه چه شهرایی برم که ارزش موندن و خرید کردن رو داشته باشه و خیلی هم ارزون باشه؟ و اینکه حدودا برای هرنفر روزانه چه مقدار هزینه ای برمیداره؟ ما می خوایم 4 یا5روز بمونیم
پاسخ:
سلام
چند وقته به روز نشدید دوست عزیز؟ اون مرزی که میگین جدیدا زدن پنج ساله داره فعالیت میکنه !
لطفا مطالب وبلاگ رو از ابتدا تا انتها یکبار کامل بخوانید . پاسخ بسیاری از سوالاتتان را خواهید گرفت
سلام آقای ضربی عزیز
ما 4 نفریم می خواستیم چهارشنبه 16 اردیبهشت بریم وان. امکانش هست برای رزرو هتل فواد راهنمایی کنید. ببخشید از بانکهای وان می توان کارت هدیه بین المللی تهیه کرد.
پاسخ:
سلام
در مورد هتل برایتان ایمیل فرستادم و جواب سوال دوم شما منفی است
با سلام
ممنون از اینکه وقت میذارید و اطلاعات دقیق به مسافرا میدید، ما قصد داریم در تعطیلات خرداد یعنی میانه خرداد به وان سفر کنیم آیا تو اون تاریخ حراجی وجود داره؟
پاسخ:
سلام
شاید بصورت جسته و گریخته باشه اما کلی نیست حراجی ها و تخفیفات در اون تاریخ
سلام
باتشکر از ارائه مطالب مبسوط و راهنمایی کامل . استاد یه سوال در مورد بانکهای وان دارم . من میخام حساب بانکی مسترکارت یا ویزا کارت باز کنم ایا اونجا میتونم اینکارو بکنم یا نه ؟ و کدوم بانک بهترین بانکها است درکارهای ارزی ؟
پاسخ:
سلام
امکانش نیست
باید اقامت یا مجوز یکساله ی کار ترکیه داشته باشید
سلام در مورد موبایل چگونه میشه راه اندازی کنم یعنی باید گزینه رومینگ رو بزنم دیگه مسعله حل میشه یا اینکه ... راهنمایی کنید لطفا باتشکر
پاسخ:
سلام
در مورد خطوط ایرانسل باید 48 ساعت قبل رومینگ رو فعال کنید
اما در مورد همراه اول همینکه رسیدید دم مرز اگر لیست شبکه ها رو ببینید turkcell-vodafone-avea را میبینید که با انتخاب هر کدوم که خواستید وارد شبکه تلفن ترکیه میشین و رومینگ هم فعال میشه براتون
با سلام ممنون از مطالب مفید و راهنماییهای ارزشمند شما بزرگوار. من به همراه همسرم و دو تا بجه هام میخواییم از زنجان به وان سفر کنیم. به نظر شما با ماشین شخصی تا مرز رازی بریم و از مرز با ماشینهای کرایه ای بهتره یا با اتوبوس ایکسره بریم؟ کدام با صرفه تره؟ از لحاظ هزینه و زمان
پاسخ:
سلام
با اتوبوس یکسره به صرفه تره اما با ماشین شخصی راحت تر
سلام میلاد حضرت علی( ع ) و روز مرد را به شما تبریک میگویم
من و همسرم و فرزند یکسان ام در خرداد قصد سفر به وان را داریم تخفیفات از چندم خرداد است با توجه به اینکه 28 ماه رمضان است
و برای رزرو هتل فواد چکار کنیم؟
پاسخ:
سلام
من هم متقابلا به شما تبریک میگم
فرزند یکسان ؟؟؟؟
در اواخر خرداد معمولا حراج لباسهای بهاره برگزار می شود . برای هتل فوآد نیازی به رزرو نیست و با توجه به اینکه زیاد شلوغ نیست با مراجعه حضوری میتوانید اتاق بگیرید
سلام خیلی ممنون بابت لطفتون خدا اجرتون بده خیلی کمکمون میکنید
ماانشاالله ١٤اردیبهشت میریم وان میخواستم بدونم شماره یا ادرسه بازرگانو دارین برا رد کردن جنسامون
بعدشم دلار ببریم یا لیر
در ضمن به نظرتون این روزا لباس گرم بردن لازمه هواش چجوریه بچه کوچیک دارم اخه
خیلی خیلی ممنون
پاسخ:
سلام
سوال اولتون رو متوجه نشدم منظورتون شخصی هست که بازرگان باشه یا مرز بازرگان؟
در مورد بردن ارز و وضع آب و هوا هم میتونین اینجا و اینجا رو مطالعه کنید.
سلام
برای شارژرهامون باید تبدیل بگیریم یا پریزهای برق ترکیه هم مثل ایران هستش؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
دقیقا مثل ایرانه و نیازی به تبدیل نیست
سلام انشالله خوب باشید جواب ندارید نگران شدیم
پاسخ:
ببخشید مویایل رو سایلنت بود نشنیدم
سلام آقا رضا
ا.گه مقداری زعفران با خودمون ببریم جایی هست توی شهر وان که از ما بخرند.
پاسخ:
سلام
من چنین جایی رو نمیشناسم
سلام
می خواستم بدونم آیا پمپ گاز CNG در ترکیه است؟ در تحقیقاتم در سایت ها می گویند که پمپ گاز LPG یعنی گاز مایع است و فقط دو پمپ گاز CNG در ترکیه است آنهم در استامبول و آنکارا خواهش می کنم کمکم کنید که آیا این واقعیت دارد چون مسئله سوخت در سفر زمینی به ترکیه خیلی مهم است با این وجود که ماشین ما گازسوز هم است. با تشکر
پاسخ:
سلام
بله درست گفته اند
99 درصد جایگاههای سوخت در ترکیه LPG هستند
ممنونم از پاسخ به سوالات زیاد ما
ببخشید یه سوال دیگه داشتم
من تبریز زندگی می کنم و هوای وان در این روزها حدود 5 درجه سردتر از اینجاس با توجه به اینکه بچه کوچیک داریم شبها اینجا هواد یه خورده سرده و ما پکیچ روشن میکنیم به نظرتون سیستم گرمایش هتل فواد سه روز دیگه که من میخوام برم اونجا کار میکنه یا خارج از سرویسه؟ چون احتمالا شب سرد خواهد بود
پاسخ:
سلام
هوای وان بدلیل اینکه کنار دریاست سرمای آزار دهنده نداره و در هر حالت اگر سرد هم باشه در هتل امکانات گرمایشی هست
آقا رضا هتل فواد تو لیست هتلهای سایت booking,tripadvisor نیست چرا؟ یا شاید من پیداشون نکردم
پاسخ:
عبارت
hotel fuat van
را در گوگل سرچ کنید
با سلام خدمت آقا رضا عزیز
اگه خدا بخواد من روز جمعه 11 دهم میخوام با خانواده عازم وان بشم برای 3 شب
طبق توصیه شما میخوام برم هتل فواد ولی اگه بخواهیم تو هزینه هامون یه خورده صرفه جویی کنیم هتل دیگه ای که از نظر قیمتی یه درجه پایینتر باشه کدوم هتله و هزینه اش چقدره؟
ممنون از پاسختون
پاسخ:
سلام
هتل با هزینه  پایین تر هم هست ولی واقعیتش من نه رفتم و نه قیمتهاشو میدونم .
اما معمولا راننده تاکسی هایی که از مرز به وان مسافر میبرن پیشنهاد چنین جاهایی رو میدن به مسافر ها
با سلام.
1.منظور از اواخر اردیبهشت 10 تا 20 مناسبه یا 20 تا 30 اردیبهشت؟
2.بیشتر چه جنسایی تو این زمان حراج میشه ؟
3.تقریبا چند درصد حراج میکنن؟ 10؟ 20؟ 30٪؟
ممنون.
پاسخ:
سلام
1 - 10-20 مناسبه
2 - لباس
3 - رقم دقیقی نمیشه گفت اما تخفیفات خوبی اعمال میشه
۰۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۵:۰۵ علی رفیع زاده
سلام و خسته نباشید
ایا میشود غذاهای آماده با درب بسته مانند کنسرو ها را با خودمان به وان ببریم ، ممنوعیت ندارد
ممنون از شما
پاسخ:
سلام
مشکلی نیست میتوانید ببرید
سلام دوست عزیز
ممنون از وبلاگ بسیار خوب و پربارتون و اینکه انقدر خوب وقت میزارین
من و همسرم تصمیم داریم تابستون با خودرو شخصی بریم مسافرت خارج از ایران
قصد سفرمون صرفا گردشی و تفریحی هست
ممنون میشم بگین کجا بهتره با توجه به قصدی که داریم
و اینکه با چه ماشینی بریم بهتره که اونجا اگه مشکلی براش پیش اومد برای تعمییرش دچار مشکل نشیم
بازم تشکر میکنم از وقتی که میزارین
پاسخ:
سلام
مقصد شما بستگی به مقدار هزینه ای داره که میخواین برای سفرتون خرج کنید
در مورد ماشین هم من تویوتا لند کروز رو پیشنهاد میکنم
سلام آقا رضا خداقوت
فاصله پارکینگ رازی تا سوار شدن به ونهای ترکیه چقدراست ؟
غذاهای موجود در رستورانهای ترکیه از چه گوشتی تهیه می شود ؟
برای تعطیلات وسط خرداد رزرو هتل فواد لازم است یا اینکه مشکلی نخواهد بود ؟


با تشکر
پاسخ:
سلام
1 - 50 متر
2 - از گوشت گوسفند و گاو
3 - فکر نکنم نیازی به رزرو باشه
با سلام خدمت آقارضا ،قبل از همه می خواستم تشکر کنم بابت همه ی راهنمایی هاتون که باعث دلگرمی ما درتصمیم گیری برای اولین سفر به وان شد و باعث شد به مشکلی برنخوریم.
می خواستم سفرمون را به طور مختصر برای هموطنان شرح بدم شاید به درد اونها هم بخوره .
ما روز 2فروردین به سمت خوی حرکت کردیم وشب را آنجا مانده صبح زود با ماشین شخصی به مرز رازی رفتیم مرز رازی سرد بود و در ازحام جمعیت منتظر گذشتن ازمرز ایران شدیم بالاخره بعد از حدود 2 ساعت وارد مرزترکیه شدیم درآن طرف به علت رعایت نکردن صف طرف ترکیه درهارا بستند وبعداز جدا شدن صف خانمها وآقایان تونستیم بعد از حدود 2 ساعت رد شیم .ظهر ساعت 2 به وقت وان به مقصد رسیدیم چون هتل رزرو نکرده بودیم (برخلاف سفارش آقا رضا ) مدت زمان زیادی به دنبال هتل گشتیم حتی در بیرون شهر به هتل آلما هم سرزدیم ولی همه جا پر بود تااینکه یک نفر از اهالی آنجا برای کمک به ما به چند نفر زنگ زد تا شاید جایی پیدا بشه .
وما بالاجبارمجبور شدیم شب را 4نفره در ماشین بگذرانیم البته به غیرازما جند ماشین دیگرهم بود.
فرداصبح به چند جاسرزدیم وگفتند ساعت11 اگر کسی قصد رفتن داشته باشد حتما به شما اطلاع می دهیم وما در لابی هتل یاقوت منتظر ماندیم وسرانجام بعد ازخالی شدن چند اتاق تونستیم اتاق 4 تخته باقیمت 160 لیر رزرو کنیم .کلا شهر خیلی خوبی بود قیمت پوشاک مناسب با کیفیت خوب .برخوردشون هم خوب بود . دلار بردیم واونجا به لیر تبدیل کردیم.فقط هوا کمی سرد بود.کلا" خیلی خوش گذشت غذاهاشون عالی وبا کیفیت بود .برگشتنی به راحتی از مرز گذشتیم وسایلهامونو یک نگاه کلی کردند.

سوال از آقا رضا داشتم واون اینه که اگه دوباره قبل از 3ماه بریم چه قدر میتونیم وسایل بیاریم ؟
آیا اواخر شهریور باز هم وان ومرز شلوغ می شه ؟ تخفیف هست ؟
پاسخ:
سلام
اگر پاسپورتتان مهر نخورده باشد به اندازه 300 دلار
سلام
خسته نباشید
میخواستم بدونم در وان و مرکز شهر خانه هم برای کرایه پیدا میشه یا نه ؟
اگر پیدا میشه با چه کیفیت و چه حدود قیمتی هست برای حدودا پنج نفر ؟
پاسخ:
سلام
بله پیدا میشه اما بنده در این مورد جایی رو سراغ ندارم . قیمتش معمولا توافقی و در حد قیمت هتل هست
سلام خسته نباشید
برای اولین بار من و همسر و فرزند یک سال ونیم آخر اردیبهشت ماه با ماشین شخصی قصد مسافرت به وان داریم
1 مسیر ( خلوت) و خود شهرو شرایط آب و هوا از نظر شما مناسب برای فرزندم هست ؟
2 آیا میتوان خرید خوبی با تخفیف داشت
3 برای فرزندم پاسپورت جداگانه گرفتم
4 با توجه به فرزندم کدوم هتل را معرفی میکنید؟
5 ساعت چند در مرز رازی باشیم که زیاد معطل نشویم مدت زمان معطلی مرز چقدر است؟
با سپاس فراوان اگه پیشنهاد یا راهنمایی دیگری دارید ممنون میشوم راهنمایی فرمایید
پاسخ:
سلام
من هتل فواد رو توصیه میکنم . اگر حدود ظهر در مرز رازی باشید خلوت ترین ساعت مرز است
با تشکر از شما
میدونم باید بخرم جنسو. میخوام بدونم اگر بخوام مقدار زیادی جنس برای فروش بیارم باید چجوری منتقلش کنم به تهران؟
قیمت بلیط رفت و برگشت اتوبوس از تبریز به وان و برعکس میدونید چقدره و چند ساعت طول میکشه(با معطلی لب مرز)؟
پاسخ:
سلام
در مورد سوال اولتان باید بدهید کسی برایتان بیاورد که شغلش این است . یعنی بازرگان است و حدود کیلویی 30 هزار تومان از شما خواهد خواست . در مورد سوال دوم از ترمینال تبریز سوال بفرمائید
سلام آقا رضا. میخواستم بدونم اگر ما به اتفاق دوستان بخوایم 8 نفری بریم وان آیا اونجا امکان اجاره ویلا هم هست یا نه؟ اگر هست حدود قیمتش رو بفرمائین
سوال بعدی اینکه میشه راهنمائیم کنین که اگه بخوام جنس بیارم تهران برای فروش چیکار باید بکنم؟
پاسخ:
سلام
در سطح شهر آگهی هایی برای اجاره آپارتمان یا ویلا هست اما من دقیقا از قیمتش اطلاع ندارم
اگر بخواهید جنس بیاورید تهران باید آن جنس را بخرید
سلام
جناب آقای ضربی در مورد جاهای دیدنی ما ترکی بلد نیستیم چجوری آدرس این دو جای دیدنی رو بپرسیم ؟
پاسخ:
سلام
میتونین اسمشو بنویسین و از رسپشن هتل بپرسید
ضمنا معمولا در هتل ها بروشور هایی هست که نقشه مسیر و مشخصات و آدرس این اماکن ثبت شده
سلام میخواستم بدانم بچه 15 ماهه دارم آخر اردیبهشت برم اشکالی برای بچه ندارد اصلا میتوانم بچه را وان ببرم یانه؟
پاسخ:
سلام
تا بحال گزارشی مبنی بر ممنوعیت حضور بچه ها در وان بدستم نرسیده . بنابر این می توانید ببرید
سلام جناب آقای ضربی
خانه گربه های وان و قلعه وان با ماشین شخصی چطوری میشه رفت ؟ نقشه ای هست که از روی نقشه بشه پیدا کرد ؟ ممنون
پاسخ:
سلام
این دو مکان بسیار معروف هستند و از اولین کسی که در مسیر شما باشه سوال کنید آدرس و کروکی کامل بهتون میده
سلام آقا رضا.من دیشب 2 تا پیام براتون فرستادم ولی الان هرچی توی صفحه نگاه میکنم پیام ها رو پیدا نمیکنم دیشب خدمتتون گفتم که میخوایم با همسرم از مشهد به استانبول بریم و قیمت آژانس ها برای 13 اردیبهشت بالا بود شما لطف کردید فرمودید تور مناسب سراغ دارید از تهران. لطف میکنید ما رو معرفی کنید تا بتونیم از قیمت مناسب تور استفاده کنیم ؟؟؟؟ ممنون میشم
پاسخ:
سلام
تو همون نظر هم عرض کرده بودم . براتون ایمیل می فرستم در مورد تور
با سلام وخسته نباشید،اگه ممکنه بفرمایین که اخرین نرخى که دلار را به لیر تبدیل میکردن چقدر بوده؟
پاسخ:
سلام
نرخ تبدیل ارز رو میتونین در هر لحظه از اینجا مشاهده بفرمائید .
سلام ،وتشکر از تمام راهنماییهاى خوبتان،از کاپوتاژ ماشین چقدر مانده باشه میتونیم دوباره استفاده کنیم، کاپوتاژ ماشین ما تا سر یکسال 25روز مونده، تا چند روز مونده میشه بریم
پاسخ:
سلام
تا روز آخر میتوانید استفاده کنید . کاپوتاژ به معنی مجوز خروج است . اما اگر در طول اقامت در ترکیه مدتش تمام شود بیمه شما بی اعتبار خواهد بود
با سلام وتشکر از عزیزى بنام طاهر که اطلاعات اپارتمان سه خواب رو براى ما نوشتن،ممنون
با سلام خدمت آقا رضا در خصوصی هتلی که آقا طاهر به اسم la note van apartment معرفی کردند باید این نقطه رو یاد آوری کنم همانطوریکه تو سایت بوکینگ هم گفته، به این هتل ورود حیوانات خانگی نیز آزاد هست یعنی می توان اون هارو داخل واحد ها برد. پس هموطنان ایرانی که اکثرا به موضوع حیوانات حساس هستند، این مورد رو نیز در نظر بگیرند. جهت اطلاع هتل امپراطور ایغدیر نیز به اینصورت.
سلام خسته نباشید
سقف خرید از استانبول هم 300 دلار است؟یعنی یه چیزی حدود یک میلیون تومان؟با پاسپورت خانوادگی چقدر میتونیم جنس بیاریم؟
پاسخ:
سلام
بله
به ازای هر پاسپورت 300 دلار
Man do rooz pish raftam ali bod
مجددا سایت رو که نگاه کردم نام la notes aparts van رو لطفا سرچ کنید
سلام.با عرض خسته نباشید از وبلاگ بسیار عالی و کلملتون.اگه میشه از شرایط خرید در ماه رمضان و اینکه حراج در ماه رمضان در وان هست یا نه راهنمایی بفرمایین.خیلی ممنون میشم از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
در اواخر ماه رمضان و بمناسبت عید فطر فروشگاهها تخفیف دارند
با سلام و احترام....بنا به ارادتی که نسبت به جناب ضربی دارم خود را موظف به پاسخگویی درخواست دوستان مبنی برذکر آدرس و شماره تلفن آپارتمان 3 خوابه دانستم....من از طریق بوکینگ اینجا را پیدا کردم که پرداخت هزینه در محل و بدون نیاز به کارت اعتباری بود هرچند بعد از بوکینگ و تماس با آن محل عنوان شد که بوکینگ صورت نگرفته و بنده تلفنی رزرو را هماهنگ کردم...البته در ابتدا قرار بود سه واحد مجزا و یک تخته بدهند که موافقت کردم ولی در زمان حضور در وان متوجه شدم که تعمیرات داشتند و ما رو به یک آپارتمان بسیار خوب(فقط آب سرد سرویس بهداشتی مشکل بود)راهنمایی کردند و موافقت شد که در ازای این آپارنمان سه خوابه مبلغ 550 دلار بابت 5 شب پرداخت نقدی کنیم که همین امر هم صورت پذیرفت..نام هتل آپارتمانی که در ابتدا از طریق بوکینگ رزرو شد la note van apartment بود که چند شماره تلفن آنجا مطرح است و با تماس با این محل میتوانید رزرو رو احتمالا انجام بدهید .. یک نکته اینکه فقط ترکی صحبت میکنند و این معضلی بود بابت ارتباط که پیشنهاد میدهم که بخواهید با فردی بنام بهروز که از ایرانیهای آنجاست صحبت کنید که ایشان کمک زیادی بابت ارتباط به بنده کردن.. اسم خیابان را رو نمیدونم ولی فاصله ش تا فروشگاه کاتون با پای پیاده تنها 5 دقیقه بود...امیدوارم این اطلاعات کافی باشد..
با سلام
نرخ و ساعت پرواز وان به استانبول رو می خواستم که راهنماییم بفرمایید از چه طریقی میتونم بدونم و یک آدرس از دفتر هواپیمایی در شهر وان(ترجیحأ مرکز شهر).آیا از پروازهای چارتر هم در وان میتوان استفاده نمود
پاسخ:
سلام
از اینجا میتوانید ببینید

در مرکز شهر وان دقیقا در تقاطع خیابانهای کاظم کارا بکیر و جمهوریت آژانس Flyoneturizm هست
سلام جناب ضربی
ممنون از پاسخ های خوب و صبر و حوصله شما در پاسخگویی
برای برخورداری از تخفیفات عید قربان راهنمایی می فرمایید از چند روز قبل باید وان باشیم؟
پاسخ:
سلام
معمولا تخفیفات هر مناسبتی از ده روز مانده به آن تاریخ آغاز می شود
با سلام
آقای ضربی
قیمت هتل الیت ورد چقدر است؟
و ایا این هتل هم تخفیف دارد؟
پاسخ:
سلام
این هتل برای اتاق دو نفره شبی حدود 220 لیر (حداقل و بعد از تخفیف) از شما خواهند گرفت
سلام
ما میخواستیم بصورت هوایی از تهران به وان بریم برای اوایل خرداد ماه، اولا آژانسی که این تور را دارد معرفی میکنید وآیا برای خرید آن زمان تخفیف دارند یا نه؟
ممنونم راهنمایی کنید.
پاسخ:
سلام
دوست عزیز پاسخ نظر قبلی رو خوندید اصلا؟
سلام
ممنون از این همه با حوصله بودنتون،
1- یه جا گفتید که برای رفتن به وان اواخر اردیبشهت بهتر از خرداد هست لطفا دلیلشو بگید؟ چون ما میخایم تعطیلات 13،14،15 بریم.
2- من بیشتر مطالب بالارو خوندم ولی بازم 1 سوال دارم که ما میخایم از تهران بریم به وان، آیا با اتوبوس بریم تبریز و از اونجا باید چی کار کنیم؟ نطرات شما و دوستان خوندم متوجه نشدم، یعنی از تبریز تا مرز از کجا باید بریم (کد.م مرز بریم) و با چی بریم؟
3- و اینکه ما هم تفریحی میخایم بریم هم خرید کنیم، آیا هتل Royal Milano Hotel و Hotel Side و هتل رویال برک رو پیشنهاد می کنید؟ موقعیتشون خوبه؟
4- برای دیدن جزیره آکدامار خوبه؟
5- من نتونستم همه کامنتارو بخونم چون خیلی زیاده، ولی فکر کنم بیشتر هتل فواد پیشنهاد کردین، آیا واقعا خوب و تمیز هست؟ میشه 2- 3تا هتل خوبه دیگه رو دوباره معرفی کنید، چون خوندن کامنتای بالا 2-3روز وقت میخاد، ممنون
پاسخ:
سلام
  2 و1 - بهترین راه اینه که شما از تهران مستقیما بلیط وان بگیرید و تشریف بیاورید . با توجه به اینکه الان ایام پیک مسافرت نیست ، برخی از آژانسها تورهای مناسبی برای وان دارند. اردیبهشت ماه به لحاظ آب و هوایی بهترین زمان سفر به ترکیه هست. اگر هم بخواین خودتون برین باید خودتون رو برسونین به شهر خوی و از اونجا یا مستقیم یا دو مرحله ای برسین وان
3 و 5 - هتلهایی که نام بردید هتلهای خوبی هستند . من هتل فواد رو بخاطر تمیزی و برخورد خوب پرسنل و نزدیکی به مرکز شهر و پارکینگ و صبحانه و اینترنت و مهمتر از همه قیمت مناسبش پیشنهاد می کنم
4 - عالیه

سلام اقای ضربی
ضمن تشکر از اطلاعات مفید تان :
ما می خواهیم در تعطیلات وسط خرداد (13و14و15 خرداد) با قطار به وان سفر کنیم ایا زمان مناسبی است یا خیر و ایا با مشکل هتل مواجه نخواهیم شد ؟
در مطالعه وبلاگ متوجه شدم که اکثر افراد در مورد خرید و قیمت و ... سوال کرده اند . چون من با اولم است خواهشمندم از مکانهای دیدنی وان هم چند مورد را نام ببرید که ارزش رفتن و دیدن داشته باشد .
با تشکر
پاسخ:
سلام
با مشکل هتل مواجه نمی شوید اما رفتن با قطار را به دلیل اتلاف زمان بسیار زیاد توصیه نمی کنم
مکانهای دیدنی : دریاچه وان - خانه گربه های وان - قلعه وان و جزیره و کلیسای آکدامار

سلام خسته نباشید امسالم برای سوخت پول مگیرن
پاسخ:
سلام
لطفا اینجا را مطالعه بفرمائید
سلام جناب آقای ضربی
می خواستم از جنابعالی سوال کنم که آیا در وان خرید بصورت عمده همانند استانبول وجود دارد و اگه وجود دارد درکدام قسمت شهر می بایست به دنبال آن بود . با سپاس از شما
پاسخ:
سلام
به اون صورت که در استانبول هست خیر
البته گاهگاهی لباسهای اکثرا چینی جهت فروش عمده عرضه می شوند که ارزش خرید ندارند
برای خرید عمده هیچ جا مثل مرتر استانبول نیست
سلام
ممنون از زحمات شما جناب آقای ضربی
من هر روز به وبلاگ شما سر میزنم و سئوال و جوابها را میخونم ممنون میشم اگه اطلاعاتی در مورد پرداخت عوارض خانوادگی گرفتید اینجا بنویسید اگه خدا بخواد ما برای 15 اردیبهشت میخواهیم بریم وان و عوارض و در تهران پرداخت کنیم .
بازم سلام
دوست عزیز یادم رفت بپرسم که برا خرید جوراب ولباس زیر قیمت وان واستانبول خیلی باهم تفاوت داره ؟
پاسخ:
سلام
برای خرید عمده بازار مرتر استانبول بهتر و قیمت های آن پایین تر است
سلام.ممنون ازاطلاعات مفیدتون...میخواستم بپرسم بنظر شماروزمادرزمان مناسبتری هست برای خریددروان یاعید فطر؟کدوم زمان حراجش بیشتر؟
پاسخ:
سلام
تقریبا هر دو یکیه میزانش
باسلام خدمت جنابعالی
بنده به همراه خانواده قرار است در تاریخ 8 اردیبهشت به سمت وان حرکت نمائیم و3 شب درآنجا بمانیم که مشخصا در تاریخهای 9 و 10 و11 اردیبهشت درشهر وان حضور داریم حال سئوال اینجاست که درتاریخهای مذکور تخفیفات ویژه روز مادر(20اردیبهشت) شامل حال ما میگردد یا خیر؟
پاسخ:
معمولا از ده روز مانده به تاریخ فوق شروع می شوند
سلام
ممنون از راهنمایی های خوب و مفید
جناب آقای ضربی با پاسپورت خانوادگی میشه از مرز رازی رد شد و در اینصورت پرداخت عوارض خروج و شهرداری قطور باید یکی باشه یا به تعداد افراد همراه ؟
پاسخ:
سلام
بله میشه. فکر میکنم فقط باید یک فقره عوارض پرداخت شود . البته صد در صد مطمئن نیستم و باید بپرسیم
سلام خسته نباشی اگه اندازه 30 کیلو شکر با هر پاسپورت با هواپیما ببریم صرف داره دو نفر هستیم تو استانبول کجا میخرن؟
پاسخ:
سلام
نه به صرفه نیست. از محل خریدش اطلاعی ندارم
سلام خدمت آقای ضربی عزیز
اول تشکر ویژه از شما بابت اطلاعات نابتون :-)
من عادت دارم هرجا میرم یک ماهی کل آمارشو میگیرم بعد اقدام میکنم، ازینکه دیدم کل اطلاعات سفر به وان رو به همین راحتی فقط با وبلاگ شما میتونم بدست بیارم کلی حال کردم. بازم دمت گرم. 4 روزه دارم پستها و نظرا رو میخونم لامصب تمومی نداره ؛-)
من و همسرم 4-7 خرداد میخایم بریم وان. اول میخاستیم با تور بریم ولی بعد خوندن وبلاگ شما تشویق شدیم خودمون بریم. فقط چندتا سوال کوچولو:
1) عوارض خروج از کشورو کجا باید بدیم؟ آیا دم مرز هم میشه داد یا تو شهر خودمون تو بانکا بدیم بهتره؟
2) اگه بخایم با اتوبوس از تبریز بریم، آیا ساعت حرکتشونو میدونین؟ و اینکه دقیقاً چند ساعت تو راهن؟ از خوی چی؟
3) اگه مثلا ساعت حرکتشون جوری باشه که ما صبح ساعت 8 صبح برسیم اونجا، برای اینکه بیخود هزینه یه روز اضافه هتل رو ندیم با توجه به اینکه معمولا ساعت ورود 14 هست، باید چیکار کنیم؟ ضمن اینکه احتمالا حداقل یه چمدون باهامونه که نمیشه با خودمون بچرخونیمش؟ این مورد در زمان برگشت هم احتمالا وجود داره!
4) در مورد هتل برا اینکه اگه همون اول که چونه زدیم بعداً نزنن زیر توافقمون باید چیکار کنیم؟ بگیم مثلا برامون کتباً بنویسن؟
5) اگه بخوایم ماشینمونو با کلی وسایل داخلش 3-4 روز تو تبریز بزاریم، بنظرتون کجا بزاریم که امن باشه؟
پاسخ:
سلام
1 - عوارض را هم میتوانید دم مرز پرداخت کنید و هم در شهر خودتان
2 - اتوبوسهای تبریز چون از بازرگان میرن حدود ده ساعت در راه هستن. از خوی اتوبوس نیست ولی سواری هست که سه ساعت تا وان تو راهه + زمان معطلی در گمرک
3 - میتونین بجای چمدان کوله پشتی ببرین و همراهتون باشه تا زمان اقامت در هتل
4 - نیازی نیست . هتل قیمتی رو که با شما توافق کرده بهش عمل میکنه و تا بحال من مورد نقض ندیده ام
5 - در پارکینگ
باسلام
ضمن تشکر از زحمات شما میخواستم ببینم آیا براتون مقدور است جهت اجاره هتل آپارتمان یا خانه درشهر وان حتی دور ازمرکز مرا رهنمایی فرماییدمدت تقریبی یک هفته - 15نفر
پاسخ:
سلام
متاسفانه در این مورد کمکی از دست من ساخته نیست در حال حاضر
با سلام مجدد ایا الان برای خرید وقت مناسبیه یا 20 اردیبهشت که روز مادر در ترکیه هست اون موقع حراج یا الان هم حراجی وجودداره
پاسخ:
سلام
از دهم تا بیستم اردیبهشت مناسبه
سلام اقا رضا هوا الان تو وان چگونه هستش لیر چنده مرز شلوغه یا خلوته از خوی با ونهای ایرانی بریم بهتره یا تا مرز با ماشین خوذمو ن بریم با صرفه تره ممنون
پاسخ:
سلام
لینک هواشناسی در وبلاگ موجود است
لینک قیمت آنلاین ارز هم همینطور
مرز الان خلوته
بهتره تا مرز با ماشین خودتون برید و بعد از اون با ونهای ترک
سلام
ممنونم از راهنمایی های خوب و مفید شما
مبلغ عوارضی که باید برای خروج از مرز پرداخت کرد برای امسال چقدر شده و اینکه نحوه پرداخت آن ؟
پاسخ:
سلام
مبلغ عوارض همان قیمت پارسال است و در مورد نحوه پرداخت در وبلاگ توضیح کافی هست . لطفا مطالعه بفرمائید
سلام و تشکر از راهنمایی هاتون
اقای ضربی بین 16-20اردیبهشت میشه هتل فواد رو گرفت؟شما شماره ای چیزی ازش دارین؟نیازی هست که الان رزرو کنیم یا همون موقع که رفتیم ؟
پاسخ:
سلام
نیازی به رزرو نیست . همون موقع رفتن میتونین بگیرین
با سلام وتشکرازشما اقاى ضربى با اجازه شما مىخواستم از شخصى بنام طاهر که نوشته بودن ١٣نفر براى مدت پنج شب اپارتمان سه خوابه گرفته بودن550دلار ،ادرس واسم ویا تلفن انجا را بنویسند تا ما هم بتوانیم استفاده کنیم،ویا اگر شما اپارتمانى نشان دارید با اشخاص دیگه بنویسین ،ممنون
سلام
اقای ضربی شما در وان کدوم هتل رو پیشنهاد میکنید؟(زیاد گرون نباشه و تمییز باشه؟
هتل فواد چجوریه؟
پاسخ:
پیشنهاد من هتل فواد هست
ارزان و تمیز و مناسب و واقع شده در مرکز شهر
با تشکر از جوابهای بسیار کامل شما خیلی اطلاعات خوبی به من دادید بازم ممنون
سلام
در دو سایت خوندم که هتل های منطقه اکسارای رو برای خانواده توصیه نمیکنند شما علتش رو میدونید؟
پاسخ:
درست نیست
اون جاهایی که تو اون سایتها ذکر شده هتل نبوده اند
در محله آکسارای هتلهای مناسب جهت اقامت خانواده بسیار است
تو ماه اردیبهشت قیمت هتل فواد چقدر هست و فروشگاه ها تخفیف دارن؟
پاسخ:
سلام
شبی 100 لیره برای اتاق دو نفره
بله
با سلام مجدد شرمنده خیلی سوال میپرسم.نفرمودید از تهران یا تبریز بریم ؟چون با اتوبوس میریم امنیت برقرار است؟وقتی برسیم ترمینال استانبول تا منطقه اکسارای از چ وسیله عمومی استفاده کنیم؟
پاسخ:
سلام
هیچ فرقی نمیکنه . معمولا اتوبوسهایی که از ایران میرن مسافرانی رو که بخوان در آکسارای پیاده میکنن . هر جای استانبول هم باشید خودتون رو به اولین ایستگاه متر یا تراموا برسونین میتونین راحت برین آکسارای
سلام خسته نباشید یه هتل ارزون و نزدیک ب مرکز خرید مرتر و تکسیم استانبول رو معرفی میکنید لطفا؟من با همسر وفرزند یکساله از مشهد بدون تور بصورت زمینی میخوایم بریم استانبول ایا بریم تهران بهتره یا تبریز؟هتل براحتی بدون رزرو پیدا میشه دراستانبول برای اردیبهشت؟
پاسخ:
سلام
فاصله مرتر و تکسیم با همدیگر نسبتا زیاد است . شما بهتر است به منطقه آکسارای بروید و در آنجا هتل زیاد است و نیازی به رزرو هم نیست . این منطقه تقریبا وسط تکسیم و مرتر است و به هر دو به راحتی دسترسی خواهید داشت
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام آقا رضای عزیز. الان ساعت چهار است و من از دوازده ظهر دارم وبلاگ شما را زیر و رو میکنم. واقعاً حوصله و مسئولیت پذیری تون در پاسخ دادن به سوالات خلق الله تحسین برانگیز است. اول از همه اسم و فامیلتون و هدفی که از سفرهای مکرر به ترکیه دارید من را به یاد رضا ضراب معروف انداخت ;) دوتا سوال مهم دارم، از این به بعد هم زیاد مزاحمتون میشم. اول اینکه محدودیت سرعت در جاده های ترکیه چقدر است، چقدر جدی هست، چطور کنترل میشود، جریمه احتمالی را چطور باید پرداخت کرد، مبلغش چقدر است، آیا راهی برای دور زدن و فرار از جریمه شدن هست یا نه. دوم اینکه اگر بخواهیم چندتا دونه، در حد مصرف شخصی، *** **** * ********* * *** ** ماشینمون بیاریم، آیا ریسک داره؟
پاسخ:
سلام
در جاده های دو طرفه 99 کیلومتر و در اتوبانها 110 کیلومتر محدودیت سرعت دارد - کاملا جدی بگیرید چون در اکثر جاده ها با دوربین کنترل می شود (البته در جاده رازی به وان دوربین نیست) - جرائم بسیار سنگین و بالای 100 لیره هست و برای افرادی که با پلاک ترانزیت می روند بر روی برگه کاپوتاژ ثبت می شود و تا زمانی که از طرف بانک مهر تسویه زده نشود اجازه ی خروج از مرز به شما نخواهند داد .
در مورد قسمت آخر سوالتان اطلاعی ندارم
با سلام و احترام..ابتدا بایستی تشکر خود را از جناب ضربی داشته باشم که با توصیه های ایشان تونستم به اتفاق عده ای همراه مشکل پسند تعطیلات خوبی داشته باشم.. من به اتفاق 12 نفر دیگر سوم فروردین از مرز رازی به وان مسافرت داشتم..مرز قدری شلوغ بود بی نظمی وجود داشت ولی شدتش قابل اغماض بود..تهیه مدارک و واریزیهای قبل از سفر(به توصیه جناب ضربی عزیز) بسیار کارساز بود...من قبل از رفتن واز یکماه قبل آپارتمان 3 خوابه اجاره کردم که بابت 13 نفر مبلغ 550 دلار برای 5 شب پرداخت شد که قیمت بسیار عالی بود..محل آپارتمان نزدیک فروشگاه کاتون و در مرکز شهر بود..از نظر غذا هزینه ها عالی بود....سفارش اکید بنده بر خوردن صبحانه وان است که واقعا خاطره ای جالب ایجاد خواهد کرد..شهر واقعا آلوده بود که تا حد سرفه مکرر و استفاده از اسپری تنفسی برای من پیش رفت([سایرین مشکلی نداشتن)...خرید با توجه به تخفیف فوق العاده در پییر گاردین و کاتون و دفاکتو و ایگیلی بسیار به صرفه بود.....متن تلگرافی بنده رو تحمل بفرمایید.. هدف ارایه مختصر شرحی از سفر بود.......جناب ضربی باز ممنون
پاسخ:
سلام
من هم از شما ممنونم
لطفا در مورد نحوه اجاره و منبع آن و چگونگی اقدام برای اجاره منزل برای دوستان بفرمائید
سلام.اواخر اردیبهشت لباسهای کدام فصل به حراج میزارن؟
ممنون
پاسخ:
سلام
بهار
سلام.من 1 فروردین با خانواده رفتم وان،همانطور که دوستان گفتن،ه.ا سرد بود و برف می آمد.
سعی کنید تابستان وان بریم چون در تابستان می تونید از شنا کردن در دریاچه و رافتینگ لذت بببرید.قیمت های DEFACTO و LC بسیار مناسب بودن طوری که برای حساب کردن خریداتون باید تو صف طولانی می ایستادید اما Kotton و Mavi قیمتاش مثل تهران بود با این تفاوت که جنساش عالی بودن.
شلوار مردوته خوب تو LC از 35 تومان به بالا شروع می شد.
من از Defacto شلوار کتون خریدم 30 تومان.
Mavi پیرهن مردونه هاش حدود 80 تومان بود.
آدم های وان بسیار خوش برخورد و با ادب بودن ولی انگلیسی اصلا بلد نبودند
سلام قیمت های پوشاک در وان با استانبول یکیه یا استانبول ارزونتره؟شلوار لی و تی شرت مردونه چنده؟
پاسخ:
سلام
قیمت ها تقریبا یکیه اما در استانبول قیمت خرید عمده ارزونتر هست
سلام . من نوروز امسال وان بودم . خواستم بگم یک هتل تازه افتتاح شده بنام هتل دوسجو dosco خیلی خوب و تمیز و قیمت خوب با صبحانه رایگان که تو پیک مسافرت شبی 120 لیر بود که در مقایسه با چندتا هتل دیگه که از لحاظ کیفیت خدمات و تمیزی هتل خیلی پایین تر بودند همان موقع تا 160 لیر هم قیمت میدادن , هتل دوسجو خیلی بهتر بود .
سلام .سال نو مبارک. با توجه به اینکه 20 اردیبهشت در ترکیه روز مادر هست اگه برای خرید بخوام سه شنبه 15 حرکت کنم و 16 17 که چهارنشنبه و پنجشنبه هست وان باشم برای خرید و جمعه صبح حرکت کنم از وان به نظرتون زمان مناسبیه ؟ اگه زمان مناسبی نیست از نظر شما بهترین زمان چه وقتیه؟ممنون از لطفتون
پاسخ:
سلام
مناسب هست
با سلام و تشکر از زحماتتون
به نظر شما برای سفر به استانبول بهتره از تبریز با اتوبوس به وان رفته و از آنجا به صورت هوایی به استانبول رفت یا از تبریز مستقیم؟کدومش به صرفه تره هستش از لحاظ اقتصادی و ... به نظر شما؟؟؟
با تشکر از جناب عالی
پاسخ:
سلام
قیمتهای همه شون که مشخص هست . فقط میمونه یک جمع و تفریق ساده ...
سلام سال نو مبارک میخواستم در مورد قیمتها در وان بدونم مثلا یه تی شرت زنانه .لباس بچه گانه معمولی چنده؟بازم ممنون
پاسخ:
سلام
قیمت تی شرت  از 10 لیر  شروع میشه
با سلام و خسته نباشید خدمت همه دوستان و آقا رضای گل سال نو همگی مبارک
من و همسرم 1 فروردین از مرز راضی رفتیم وان رفتنش خیلی راحته درسته مرز شلوغ بود ولی خیلی منظم بود ساعت 12 با ون رسیدیم وان ولی چون هتل رزرو نکرده بودیم یکم اذیت شدیم چون عید خییییلیییییی شلوغ بود ولی بعد از کلی گشتن هتل منوا رو گرفتیم با نفری 70 لیر هوا خیلی سرد بود هرروز برف میومد بنظرم اونجا رفتن واسه خرداد خوب باشه ولی کلا سفر خوبی بود
سلام . وقت بخیر.
1.وسطای خرداد زمان مناسبی برای سفر به وان هست؟
2.دلار ببریم یا لیره ترکیه ؟ 3. واسه هر نفر چقدر پول همراهمون داشته باشیم کافیه؟
ممنون
پاسخ:
سلام
بهترین زمان اواخر اردیبهشت هست
جواب سئوالهای بعدی رو با مطالعه کامل وبلاگ بدست خواهید آورد
سلام اقا رضا
خسته نباشید
ما 10 نفر هستیم که تصمیم داریم بریم وان و با این تعداد نفرات و ذکر هزینه هتل ها تصمیم گرفتیم خونه بگیریم،
تو قسمت نظرات خوندم که میتونید در این مورد هم راهنمایی کنید،شما خبر دارید که برای یک خونه مناسب برای 10 روز چقدر باید اجاره بدیم؟(دو خوابه با سرویس بهداشتی و اشبزخونه)لطفا اگر کسی رو می شناسید رو به ما هم معرفی کنید ممنون میشم از لطفتون
پاسخ:
سلام
قیمت خانه با قیمت هتل تقریبا یکیست. اما در هتل صبحانه رایگان دارید . بنظر من هتل بصرفه تر خواهد بود و با توجه به اینکه الان دیگر زمان پیک مسافرت گذشته است هتل ها تخفیفات خوبی ارائه می دهند
سلام, سال نو مبارک. من از هلند اسباب کشی میکنم به ایران. آیا اطللاعی دارین چه چیز هایی رو میتونم تو ماشین از گمرک بازرگان وارد ایران کنم؟ میخواهم ماشین لباس شویی, یخچال و اجاق گاز ام رو ببرم ایران. شنیدم چون سال هاست هلند زندگی میکردم میتونم بدون دادن گمرگی با خودم ببرم, آیا حقیقت داره, البته وسائل استفاده شده خودم هستن. سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
اطلاع دقیق ندارم اما اجناس شما به انبار منتقل و با ارائه مدارک اقامت در کشور مبدا میتوانید اثاث دست دوم منزل را ترخیص کنید. این دقیقا همان کاریست که در مورد اسباب کشی از کیش هم انجام می شود
با سلام و ارادت دوباره آقا رضا همونطوریکه عرض کردم ایشون در مسیر ترابزون جریمه شدن شاید بنده در نحوه انتقال موضوع اشتباه نوشتم که از این بابت معذرت میخوام ولی اونها جریمه رو پرداخت نکرده به ایران برگشتن حالا میخوان بدونن آیا دفعات بعدی که میرن چطور میشه آیا دوبل میگیرن (انگار جریمه در یک ماه دوبل میشه)یا اصلا نمیفهمن یا از ورود راننده جلوگیری میشه لطفا در این خصوص اگه میشه راهنمایی کنیدبا تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
اگر ندادن تموم شده و رفته پی کارش و پیگیری بعدی هم نداره
آقا رضا یکی از فامیلامون با ماشین خودشون رفتن ترابزون و در مسیر 189تل جریمه شدن وشماره پاسپورت وپلاک و اینارو نوشتن تو جریمه ولی تا موقع برگشتن از اینا نخواستن پولو اینا هم ندادن حالا اومدن ایران بعد ی ماه هم جریمه دوبل میشه میخواستم بپرسم دولت ترکیه چطور میخواد پول اینا رو بگیره یا اگه دو باره رفتن ترکیه با ماشین یا شخصی از شون میگیره لطفا راهنمایی کنید
پاسخ:
علیکم السلام
روال جریمه ی ماشینهای خارجی در ترکیه چنین است که قبض جریمه برایشان صادر نمی کنند . بلکه مهری روی برگه ی کاپوتاژ می زنند و مبلغ جریمه در آن ذکر می شود و موقع پرداخت هم در بانک آن قسمت از برگه ی کاپوتاژ پاراف می شود. من فکر نمیکنم چنین چیزی صحت داشته باشد که برای یک ماشین خارجی قبض جریمه صادر بشود
سلام سال نو مبارک ممنون از اطلاع رسانی شما چند تا سوال از حضورتان داشتم : 1 - از طریق مرز زمینی چند کیلو بار میشه اورد 2_ با توجه به اینکه من خانم 45 سال هستم آیا امکان داره من خودم به تنهایی سفر کنم 3_ اونجا دلار بهتر داشته باشیم یا لیر
پاسخ:
سلام و سال نو شما هم مبارک
1 - میزان بار با ارزش آن سنجیده می شود نه با وزنش. کالای مجاز همراه مسافر سقفش 300 دلار است . البته در مسافرتهای هوایی باید محدودیت 30 کیلویی بار را هم در نظر داشته باشید اما در مسافرت زمینی این مورد مهم نیست
2 - بله امکانش هست
3 - پاسخ این سوال در پستهای وبلاگ کامل توضیح داده شده . لطفا مطالعه بفرمائید
سلام ممنونم . امکانش هست ما هم قبل از رفتن مزاحم شما بشیم از طریق ایمیل تا بابت هتل کمکمون کنین؟
پاسخ:
سلام
اگر بعد از تعطیلات عید باشه حتما
سلام و تشکر از راهنماییهای خوب و مفیدتون. من کل سوال و جوابها رو خوندم وواقعا آشنایی زیادی دررابطه با سفر به وان به لطف شما پیدا کردم.فقط چند سؤال دارم ممنون از پاسختون.
1- من و همسر و فرزند 8/5 ساله بابت اتاق هتل قبول میکنن دو تخته بگیریم یا حتما باید به تعداد نفرات تخت گرفت؟
2- از تهران به وان کلا با تور هوایی بریم به صرفه تره یا با اتوبوس تا وان بریم و باقی خرج جا و خوراک با خودمون؟
3-هزینه بلیط اتوبوس از تهران تا وان هر نفر؟
ممنون
پاسخ:
سلام
1- میتونید دو تخته بگیرید
2 - اگر خودتون برید بصرفه تره
3 - از ترمینال سوال بفرمائید
سلام از ترمینال غرب تهران بلیط استانبول چنده؟چند روز راهه؟هتل های وان که گفتید 40 و50 لیراست رو میشه اسم و ادرش رو بگید
پاسخ:
سلام
حدود 40 ساعت راه تا استانبول هست و قیمتش رو از ترمینال باید بپرسید
هتل فواد در وان در مرکز شهر اتاق دو نفره اش صد لیر قیمت دارد
باسلام من از ارومیه می خوام برم و چهار نفریم با یه بچه یک ساله . با احتساب هزینه کاپتاژ و بیمه ماشین من با خودرو شخصی برم یا با ونهای سر مرز در ضمن هدف من خرید است با تشکر
پاسخ:
سلام
تمام ریز هزینه های هر دو حالتی که فرموده اید در وبلاگ آورده شده است . لطفا مطالعه کنید و تصمیم گیری بفرمائید. توصیه من در هر شرایطی رفتن با ماشین شخصی است چون بسیار راحت تر است
سلام ممنون از راهنماییتون من با همسرم و دو تا از دوستامون سوم فروردین اومدیم وان مرز شدیدا شلوغ بود و خیلی اذیت شدیم. می خوام بدونم پروسه برگشت به چه شکله؟ و اگه ما ساعت 12 اتاق رو تحویل بدیم مطمنا از مرز رد می شیم؟
آیا تمام چمدون ها رو باز و بازرسی می کنن؟ چون حجم بار ما زیاده و بیشتر نگران بهم ریختگی وسایلمون هستیم؟
بازم ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
اگر ساعت 12 به وقت ترکیه راه بیفتید می توانید از مرز رد شوید . اگر بار اولتان هم باشد معمولا زیاد در گمرک مرز اذیت نخواهید شد انشاء الله
سلام آقا رضا

من شماره تلفن شخصی که خونه اجاره میده توی شهر وان رو نیاز دارم و میخوام بدونم که اجاره هتل بهتره یا خونه ما 5 نفر و یک بچه هستیم و برای اواخر مرداد و یا اواسط شهریور به اونجا میخواهیم بریم.
بنظر شما بطور متوسط برای هر نفر چقدر هزینه در نظر بگیریم اگر از خوی با اتوبوس یا تاکسی بریم؟؟؟
پاسخ:
سلام
برای اواسط شهریور از الان رزرو کردن کار عاقلانه ای نیست . اگر من زنده بودم تا اون موقع ، یکهفته قبل از سفرتون انشاء الله هماهنگ میکنیم
جناب آقای ضربی سلام عرض میکنم.سال نو مبارک.راستش قصد مسافرت به وان رو دارم ، از اونجاییکه شبکه تلویزیون وان تی وی رو از ماهواره ترکیه میبینم ، وان رو شهر معمولی و مردمانش رو با لباسهای منطقه کرد نشین خودمون بسیار نزدیک میبینم و از این جهت تفاوت چندانی ظاهرا ندارن !!!! حالا نه اینکه باید مثل استانبول لوکس باشه ولی حداقل اینکه وقتی با خانواده میریم بچه ها احساس کنند که خارج از کشور رفتند.فکر نمیکنم جز نمایندگی مارکهای معروف پوشاک ترکیه و قصد خرید چنگی به دل بزنه....کمی کمکم کنید در تصدیق یا رد صحبتهایم.ممنون .موفق باشید
پاسخ:
سلام
هیچگاه برای ظاهر آدمها جایی نرفته ام . استانبول هم آن چیزی که در ماهواره میبینید نیست . من اگر جای شما باشم بچه ها را با این طرز تفکر بزرگ نمی کنم . موفق باشید
۰۳ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۴۶ حامدآزادخانی
سلام جناب ضریی من الان در راه آهن تبریز هستم جهت رفتن به وان هم اکنون بهم گفتن که عوارض خروج قیمتش تغییری نکرده. سپاس.
سلام
انشاالاه فردا همراه با خانواده به سمت وان حرکت می کنیم ولی چون اتفتقس تصمیم به رفتن گرفتیم،دلار و لیر برای سفر نگرفتیم و فقط هتل رو رزرو کردیم.می خواستم بذونم فردا صبح یا ظهر امکان خرید از صرافی های مرز رازی هست یا نه؟
در ضمن اگه بخواهم با ماشین خودم برم،امکانش هست که کارای کاپیتاژ سریع در مرز انجام بشه؟
آقا رضا اگه به نظرنون توصیه خواصی هست که لازمه بدونم.ممنون میشم اگه من رو در جریان بگذارید.
چون هتل 8KM بیرون شهر هست فکر کردم که بردن ماشین به صرفه تره
مرسی از محبتتون
امیدوارم تا آخرامشب بتونید جواب منو بدید و ممنون
پاسخ:
در مرز کار کاپوتاژ انجام نمیشه و صرافی هم وجود نداره
بنظر من سفرتون رو چند روز عقب بندازین و وبلاگ رو یکبار از اول تا اخر مطالعه کنید
با سلام

ما از طریق اژانس مسافرتی هتل رزرو کردیم منتها وچر هتل رو برام ایمیل کرده و من پرینت گرفتم میخواستم راهنمایی بفرمائید با پرینت وچر هتل اونجا قبول میکند یا باید با مهر امضا باشد؟
با تشکر از شما
پاسخ:
سلام
انشاءالله قبول می کنند
سلام آقارضای عزیز خسته نباشید
ما طبق دستورات خوب و مفید سایت شما با موفقیت همه کارهای کاکاپوتاژو انجام دادیم.
اما الان ظاهرا هتل ها پره.
2شنبه سوم میخوایم وان باشیم میتونید واسه یه هتل خوب درمرکز شهر با قیمتی مناسب کمکمون کنید؟
پاسخ:
سلام
خودتون فرمودید دیگه . همه هتل ها پره . از طریق آژانسهای مسافرتی دنبالش بگردید شاید تو لیستشون جای خالی داشته باشن
با سلام به همه دوستان و شکر ویژه از آقای ضربی و سایت بسیار خوبی که واقعا برای من کارگشا بود.
بنده الان وان هستم و توصیه میکنم دوستان حتما برای ایام عید هتل را رزرو کنند. من میخواستم برای برگشتم در روز 4 فروردین از یکی از شهرهای دیگر ترکیه به وان اتاق رزرو کنم که با جواب منفی چندین هتل مواجه شدم که اتاق خالی ندارند.
سلام مرسی از اینهمه حوصله یک سوال داشتم آیا میتونیم برای ایام عید بدون رزرو هتل بریم وان
پاسخ:
بله می توانید !
با سلام
لطفا کرایه ون یا اتوبوس از بازرگان تا ارزروم و ارزروم تا ترابزون رو بفرمائید.
با تشکر
پاسخ:
از اینجا میتوانید ببینید
سلام اقا رضا راستی قیمت گوشی در شهر وان چطوره قیمتا ارزون گرونه نسبت به ایران؟
پاسخ:
گوشی در ترکیه گرانتر از ایران است
سلام اقا رضا تو پست ها دیدم که نوشته بودین توی وان اشنا دارین که اتاق اجاره میدن گفتم اگه میشه ادرس وشماره تلفن اونو به من بدید ممنون میشم ازتون؟
پاسخ:
سلام
اتفاقا دو روز پیش با ایشون ملاقاتی داشتم تا آخر فروردین ماه واحد هاشون ظرفیتشون تکمیله
سلام
خسته نباشید، ببخشید شما اطلاعاتی در رابطه با هتل های استانبول هم دارید؟ اگر دارید چند تا سوال داشتم:
هتل مناسب با قیمت خوب در مرکز شهر سراغ دارید؟
حدودا برای اتاق دو نفره چقدر میشه؟
به نظرتون از تبریز به وان و از اونجا با هواپیما به استانبول مناسب تره یا پرواز از تبریز به استانبول؟
پیشاپیش ممنون
پاسخ:
سلام
استانبول هر ده قدم یک هتل هست و تقریبا برای هر سلیقه و بودجه ای هتل مناسب پیدا میشه . من هتل گلدن هیل رو مناسب میدونم در فندق زاده
اگر بتوانید از قبل بلیط ارزان از وان تهیه کنید که قیمتش پایین تره ولی اگر برای زمان نزدیک پرواز بخواهید قیمتها تقریبا مساویست
سلام خسته نباشید، تشکر از راهنمایی های بسیار خوب شما. لطفا در مورد جریمه بنزین توضیح دهید. من چند سال قبل چندین 3 بار با ماشین شخصی رفتم ترکیه، چنین چیزی نبود. آیا محدودیت داره؟
پاسخ:
سلام
لطفا اینجا و اینجا را مطالعه کنید .
با سلام.میخام تشکر ویژه از آقا رضا بخاطر راهنمایی های ارزنده ایشون بکنم.ما 5شنبه از تبریز رفتیم جمعه از وان برگشتیم.همه چی دقیقا همونی بود که آقا رضا گفته بود تاکید میکنم همه چی.کسایی که مثل من بار اولشونه اگه مطالب این وبلاگ رو کامل بخونن مطمئن باشن به هیچ مشکلی برنمیخورن.من کل مطالبو قبل رفتن خونده بودم متاسفانه دوستان 80% سوالاتشون تکراری بود یعنی قبلا پرسیده شده بود.برا همین لطف کنین کامل بخونین و واقعا سوالی که پرسیده نشده رو بپرسین.تجربیات من: توصیه آقا رضا رو در خصوص واریز عوارضی جدی بگیرین که حتما تو شهر خودتون واریز کنین حتی برا خوی هم نذارین بمونه چون بانک ملی اونجا ساعت 8باز میکنه.تو مرز صبور باشین چون ممکنه مثل ما 2ساعت معطل بشین.ون ها از مرز تا وان 20 لیر گرفتن.علی رغم اصرار من که مستقیم بریم هتلهایی که آقا رضا توصیه کرده بود ولی دوستم میگف همکارام هتل کانت رو پیشنهاد دادن ولی وقتی رفتیم خودش نپسندید.خلاصه بعد معطلی و دیدن چنتا هتل دیگه( با اصرار دوستم)که هیچکدومو نپسندیدیم،ایندفه به اصرار من رفتیم هتل یاکوت( یا یاقوت به زبان خودمون)که آقا رضا گفته بود(روبروی هتل فوآد).اتاق 2نفره 150لیر میگف که با چونه100 گرفتیم.ما خیلی راضی بودیم.صبونه سلف سرویس بود که عالی بود.اتاقا عالی.نحوه برخورد عالی.آبجوش هر زمان خاستین میدن.خلاصه اگه در بدو ورود نمیخاین برا هتل معطل بشین،مستقیم به هتهایی که آقا رضا گفته برین.من بشخصه تایید میکنم.درست نزدیک خیابون اصلی و مراکز خرید هستن.دوستایی که بار اولشونه و استرس رزور دارن اصلا نگران نباشن.توصیه های آقا رضا رو گوش کنن اصلا مشکلی براشون پیش نمیاد.و اینکه فقط پوشاک ارزونه نسبت به ایران.لوازم آرایش همون قیمتهای اینجاست.غذا قیمتهاش مناسبه.برگشتنی هم فقط پرسیدن اقلام ممنوعه ندارین؟مام گفتیم نه رد شدیم.کوله هامونو نگام نکردن.فاصله ها :از تبریز تا خوی 175 از خوی تا مرز 65 و از مرز تا وان 100 کیلومتر.امیدوارم به همه خوش بگذره.
با سلام خسته نباشید
ما دیروز ازوان برگشتیم ،متاسفانه نصف وسایل رادر هتل فواد جا مونده،از شما راهنمایی می خواستم،حتی شماره تلفنم هم ندارم،ممنون
پاسخ:
سلام
نصف وسایل ؟؟؟؟؟

بابا ایوالله

شاید از اینجا بتونین کمک بگیرین
سلام می خواستم بپرسم قیمت بلیط هواپیمااز وان به استانبول چقدره مرسی
پاسخ:
سلام
میتونین از اینجا مشاهده کنین

ممنونم واقعا ازتون.معمولا چند درصد تخفیف داره اونوقت .میدونم کاملا مشخص نیست .منظورم حذاقل تا حداکثره
پاسخ:
معمولا تخفیفات از 20 درصد شروع میشه اما برخی از اجناس (بخصوص اجناس فصل گذشته) رو من با هفتاد درصد تخفیف (واقعی) هم خریدم
ببخشید دوباره مزاحم شدم .روز مارد در ترکیه با روز مادر در ایران در یک روزه؟
پاسخ:
روز مادر در ترکیه دومین یکشنبه ی ماه می هست
سلام آقا رضای عزیز.میخواستم بدونم اوایل اردیبهشت که مناسبت روز مادر هست و حراجیها برقرار میشه و تخفیف میدن ، چه نوع لباسایی تو وان حراج میخوره ؟ بازم لباسای زمستانی تخفیف میخوره ؟ چون اون فصل لباسای زمستانی برای ما کاربردی نداره احتمالا.ممنونم از لطفتون
پاسخ:
سلام
نه دیگه اون موقع لباسهای فصل هست
با سلام خدمت اقا رضای عزیز میخواستم بپرسم ۲۳ اسفند میخواستم دو سه روزی بریم وان.از نظر شما وقتش مناسبه؟از نظر هتل و خرید مشکلی پیش نمیاد که ایشالا؟
پاسخ:
سلام
امیدوارم که پیش نیاد . چون کم کم داره دوره ی پیک مسافرتهای هموطنان به ترکیه شروع میشه
سلام و ممنون ،از این که وقت خودرا برای پاسخگویی به سوالات می گذارید.ما خانواده 4 نفری هستیم از شهر زنجان .
چند تاسوال داشتم یکی اینکه ما در سوم فروردین از ارومیه قصد داریم با اتوبوس از مرز سرو به وان بریم راحت ترین روش برای پرداخت عوارض چیه ؟ و مبلغ جدید کی اعلام می شه؟ ما می خواهیم 27 اسفند در شهر خودمون پرداخت کنیم ..به نظرتون این کار درسته ؟

آیا مدارک دیگر مثل شناسنامه و... برای عبور از مرز ویا در هتل مورد نیاز است ؟
جاده ی سرو به وان چه جوریه ؟آیا با اتوبوس رفتن امنیت داره ؟
در هتل دو ستاره از نظر وسایل شخصی ( حوله ،شامپو و...) جه امکاناتی وجوددارد؟
پاسخ:
سلام
در مورد عوارض ، پرداخت عوارض در شهر خودتان راحت تر است اما ممکن است در سال جدید عوض شود
در ثانی شما که میخواهید با اتوبوس بروید. باید تا ترخیص آخرین نفر اتوبوس صبر کنید و فرقی نمیکند که عوارض را کجا پرداخت کنید
در مرز فقط پاسپورت لازم است
جاده سرو به وان مقداریش کوهستانیست
در هتل دو ستاره شامپو و حوله هست
سلام آقا رضا.ممنون که به ملت اطلاع رسانی میکنید.آقا رضا پنجشنبه این هفته بنظرتون وقت مناسبی برا وان رفتن هست؟از بابت شلوغی میگم.مخصوصا لب مرز.تو مرز زیاد معطل نشیم؟(صب زود مرز باشیم)و اینکه قیمت هتلها در طول سال ثابته یا در تابستون نسبت به الان گرونتر میشه؟تشکر از شما بزرگوار
پاسخ:
سلام
اگر منظورتون 21 ام هست بله ولی پنجشنبه هفته بعد شلوغ خواهد بود
قیمت هتلها ثابت است . فقط ممکن است در ایام عادی تخفیف داشته باشد و در ایام پیک مسافرت تخفیفی قائل نشوند
با سلام
ممنون از وقتی که میذارید.ما میخواستیم 5شنبه صب از مرز رازی بریم وان.میخواستم بدونم اون موقع مغازه ها برقرار هست یا بدلیل نزدیکی نوروز در حال تغییر و تحول در اجناس هستن؟ و ایندریم که تو اواخر اسفند میگفتین هم برقرار هست؟و کلا صلاح میدونین این موقع بریم؟ با سپاس فراوان
پاسخ:
سلام
عید نوروز در وان یک روز بسیار عادی است . در حال حاضر حراجی برای لباسهای زمستانی برقرار است
خیلی خیلی خسته نباشید: من میتونم از اینجا تلفنی هتل رزرو کنم ؟!!
پاسخ:
سلام
در مواقع عادی شاید
اما الان که پیک مسافرت ها شروع می شود بسیار سخت است . می توانید از طریق آژانسهای مسافرتی اقدام بفرمائید
با عرض سلام و احترام خدمت اقا رضا گل.با معرفت خدا وکیلی هر کسی که مطالب سایت شما رو بخونه حد اقل اندازه چند سفر تجربه کسب می کنه من کرج زندگی میکنم اما با استفاده از این مطالب امار مرز و وان رو بشتر از خیییییلی از شهر های ایران دارم دمت گرم.
2تا سوال دارم از حضورتون اون هم این هست که بر فرض مثال اگر هتلی قیمت 1اتاق دونفره را بگه شبی120 لیره و مثلا ما تخفیف گرفته و ان رابه 80 یا 90 لیره برسانیم. این قیمت توافقی چطور ثبت میشه؟یعنی طوری نشه که زمان خروج یا چک اوت همان 120 لیره را مطالبه کنند؟ایا برگه ای مبنی بر قیمت توافقی به ما میدن؟
اخرین سوالم این است که ایا 23 اسفند تا 26 اسفند زمان مناسبی برای اقامت و خرید به لحاظ قیمت هتل و خرید هست؟
پاسخ:
سلام
هر چه به پایان سال نزدیکتر شویم شهر های ترکیه که همجوار کشور ما هستند شلوغ تر می شوند
اما در مورد هتل- قیمتی که توافق کرده اید قطعی است و می توانید همان لحظه پول را پرداخت و رسید تسویه بگیرید . یا اینکه موقع خروج تسویه کنید . اصولا چنین دبه هایی در ایران بیشتر رواج دارد و در خارج از ایران دروغگویی و زیر قول زدن اینقدر ها شایع نیست
سلام
ببخشید می خواستم بدونم که قیمت لوازم التحریر چه جوری است؟
پاسخ:
سلام
چون اکثرا خارجی است گران تر از ایران . البته لوازم التحریر چینی ارزان قیمت هم پیدا می شود
سلام دوباره
ممنون از پاسختون

روی نظر همسرم فکر میکنم :))) ولی دلم میخواست برم خرید زمستانه هم بکنم



در مورد اون لغت ایندیریم هم دقیقا منظورم این بود که اگر هشتگش کنن تمام اجناس تخفیف خورده و در جریان حراج رو میتونن ببینن
یه پیج هم هست ب نام nerdeindirim تمام برندهایی که تخفیف یا حراج میزارن رو هر روز اپدیت میکنه و میتونن ببینن کدوم فروشگاه ها تخفیف دارن

بازم ممنون
اقا رضا این سوالمم اگه ممکن بود جواب بفرمایید
اینکه یه جا خوندم نوشته بودید مابقی پول رو به لیر تبدیل کنین و برگردین
دلیل این حرفتونو واسه منه بی تجربه لطف کنین بگین
ایا لیر رو بهتر میخرن اینجا ازمون یا دلار ؟؟؟؟؟؟
من احساس میکنم دلارو بهتر میتونیم چنج کنیم
حسم درست نیست آیا ؟؟؟؟؟؟

ممنون :))))
پاسخ:
سلام
برای کسی که قراره از شما ارز بخره فرقی نمیکنه که دلار باشه یا لیره. هر کدام را داشته باشید راحت از شما میخرن
ولی برگرداندن لیره بصرفه تر هست. قیمتهای خرید و فروش ارز را با هم مقایسه کنید دلیلش واضح است
با سلام و وقت بخیر خدمت آقا رضا
ما هم اگه خدا بخواد هفته اول نوروز راهی دیار وان هستیم ولی راستش همه مارو خیلی ترسوندن که عید مرز و شهر وان خیلی شلوغه و خسته میشین و بهتون خوش نمیگذره :(
پستای شمام که گفتین هتل رو رزرو کنین از قبل راستش استرسمو بیشتر کرد
همسرم میگن بعد سیزده بدر بریم
نظر شما چیه ؟؟؟
اینکه به قول شما هموطنان گرامی مغازه هارو جارو میکنن ، بعد تعطیلات چیزی میمونه واسه خرید یا نه ؟؟؟
و اینکه بردن چمدان خالی واسه ما که از مرز بدون ماشین شخصی میخوایم رد شیم درسته یا بریم اونجا نسبت به خریدمون وسیله حمل تهیه کنیم
مثل کوله پشتی یا ساک یا ...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
اینم بگم دوستانی که اینستا گرام دارن لغت van# رو هشتگ کنن چیزای خوبی میبینن
مثل صبحانه معروف و گربه های زیبا و کلا مراکز دیدنی و خرید وان رو ازش یه پیش زمینه بدست میارن
لغت indirim هم اجناس حراج در حال حاظر ترکیه رو نشون میده و بعضا تو وان هم شعباتی داارن و میشه امیدوار به خرید بود
:))))
پاسخ:
سلام
من نظر همسر شما رو که فرمودن بعد از تعطیلات بروید قویا تایید میکنم. اگر بتوانید تا اوایل اردیبهشت صبر کنید میتوانید از حراجی های مربوط به روز مادر استفاده کنید

در ضمن با تشکر از راهنمایی شما ، شاید تعبیر شما اونجوری باشه اما کلمه ی Indirim به معنی (تخفیف) هست
سلام دوباره : هزینه دولموش از مرز رازی به وان چقدره؟!
پاسخ:
سلام
22 لیره
با سلام :) مرسی از بلاگ خیلی مفیدتون :
چند تا سوال داشتم خدمتتون :
من تا حالا دوباربه وان سفر کردم بار اول هتل رویال برک دفعه دوم هتل سمیرا اقامت داشتم ... امسال تعطیلات نوروز میخوایم تو یه هتل مناسبتر از این دوتا بمونیم که مثل قبلیا به مرکز شهر و مراکز خرید نزدیک باشه . هتل فواد که پیشنهاد کردین یه جا گفتین شبی 80 یه جا شبی 100 لیره گفتین (تخت دونفره) ...
مناسبترین هتل هارو هم آکدامار - یاقوت - فوآد معرفی کردین ... الان اقامت هر شب برای دو نفر رو چند میتونیم بگیریم و ارزونترنشون کدوومه؟!هتل دیگه چی رو پیشنهاد میدین؟ خیلی ممنون


پاسخ:
سلام
در حال حاضر هر سه این هتلها که من معرفی کرده ام برای ایام عید ظرفیتشان پر است. اگر قرار است در تعطیلات نوروز به وان سفر کنید بهتر است از قبل رزرو بفرمائید
با سلام خدمت آقا رضا عزیز به امید خدا قراره اردیبهشت به استانبول مجردی سفری داشته باشم میخواستم بدونم مسافرخونه ارزون قیمت سراغ دارین؟شبی چقدره؟و آدرسش؟ممنون
پاسخ:
سلام
در آکسارای استانبول میتوانید هتل ها و مسافرخانه های ارزان قیمت به وفور پیدا کنید
سلام خسته نباشید.به نظر شما تعطیلات عید ترابزون هم مثل وان وآنتالیا شلوغ میشه؟ وبه نظرتون رزرو کنم یا برم اونجا پیدا کنم؟ (مشکل زبان ندارم) تلفنی برا عید رزرو میکنن؟
هتل مناسب وتمیز سراغ دارین؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
در ایام عید تمام شهرهای معروف ترکیه و بخصوص شهر های نزدیک به مرز ایران شلوغ است
بهتر است از طریق آژانسهای مسافرتی رزرو بفرمائید تا به مشکل احتمالی برنخورید
ممنون از پاسختون. یک سوال دیگه هم برام پیش اومد که در سوالات قبلی ندیده بودم. از وان به تهران آیا اتوبوس مستقیم وجود داره؟ یا باید آمد به تبریز و از تبریز به تهران رفت؟ اگر وجود داره قیمت حدودی بلیطش را می دونید؟
پاسخ:
از ترمینال غرب اتوبوس هست اما قیمت دقیق بلیطش رو نمیدونم
سلام استاد
من 26 اسفند وان هستم می خواستم ببینم هتل مناسب می تونم به راحتی گیر بیاورم یا شلوغه و کدام هتل برم خیلی ممنون از راهنماییهایت.
پاسخ:
سلام
بهتر است از قبل رزرو کنی که به مشکلات احتمالی برنخوری
باسلام و درود خدمت شما مرد بزرگوار و دوست داشتنی من همه وبلاگتون رو خوندم عالی بود وزیبا و هیچ سوالی هم نمونده که جوابش نباشه همه چی عالیه شاد باشیند.ما هم به کمک شما که ما رو با وان آشنا کردیند با اجازتون روزه چهارم عید به آنجا می ریم غیر از هتل به لطف شما هیچ نگرانی دیگه ای نیست . و سپاس:-D.
۱۵ اسفند ۹۳ ، ۲۲:۱۵ فرید * تبریز
برای مسافرت از تبریز به ترابوزان
سفر با تور با صرفه تر است یا ماشین شخصی؟
پاسخ:
سلام
سفر با تور بنظرم ارزانتر باشد اما سفر با ماشین شخصی راحت تر و لذت بخش تر است
سلام ممنونم که سوال قبلی من رو جواب دادین
اول اینکه ما بلیط رو رزرو کردیم از اینجا برای وان به استانبول به مبلغ 550 تومن رفت وبرگشت بعد از 10 روز تلاش و زنگ زدن به اژانسا که واقعا بی انصافن توسط یکی از اشناهامون تونستیم بلیط رو تهیه کنیم
من یه سوال دیگه داشتم اقا رضا من سبم کارت ترکیه رو از کجا میتونم تهیه کنم وقیمت چنده؟واین که کدوم اپراتور تو ترکیه بهتره و هزینه هاش کمتره ممنون میشم راهنمایی کنین....
پاسخ:
سلام
سیمکارت ترکیه رو از فروشگاههای اپراتورهای سه گانه ترکسل - وودا فون و آوآ در تمام شهر ها میتونین تهیه کنین . قیمتهاش از 35 لیره به بالاست و جداگانه هم باید شارژ بخرید. این یسمکارتها تا دو هفته فعال هستند و بعد از آن باید برای ثبت گوشی خود (با پرداخت هزینه ای در حدود 100 هزار تومان ) اقدام کنید
در حال حاضر همراه اول با طرح جدیدش به نظر من بصرفه تر هست . ضمن اینکه اگر گوشی اندروید و وایبر و واتس اپ و لاین و تانگو و چیزی شبیه به این داشته باشید میتوانید با استفاده از اینترنت رایگان هتلها ، از تماس مجانی استفاده کنید
یک راه دیگر هم هست که تهیه کارت تلفن هست . با یک کارت تلفن 4 لیره ای میتوانید حدود 10 دقیقه با ایران از تلفن های عمومی صحبت کنید
سلام
ممنون از راهنماییهای خیلی خوبتون. دو سوال داشتم. یکی اینکه حداقل هزینه رفت و آمد از فرودگاه به مرکز شهر وان چقدر است با فرض داشتن چمدان نسبتا بزرگ و چه وسیله ای را توصیه می کنید؟ دوم اینکه لطفا تلفظ انگلیسی هتل فوآد را بنویسید برای پیدا کردن محل دقیق روی نقشه احتیاج دارم. اگر وب سایت هم داشته باشد که بهتر است. ممنون.
پاسخ:
سلام
مینی بوسهایی در خیابان کاظم کارا بکیر هستند که انتهای مسیرشان فرودگاه است . این مینی بوسها چند قدم پایین تر از هتل آکدامار ایستگاه دارند . معمولا هزینه تاکسی در کل ترکیه بسیار گران است و استفاده از ون ها و مینی بوسها بسیار بصرفه تر است . این مینی بوسها بسته به مسیرشان کرایه ای بین 2 تا 5 لیر می گیرند
هتل فواد در تلفظ و نوشتار زبان ترکیه Fuat نوشته می شود. در خیابان جمهوریت ، آخرین کوچه قبل از تقاطع خیابان جمهوریت واقع است
سلام ضمن تشکر از پاسخهای خوبتون ممکنه بفرمایید برای یه خانواده چهار نفره کدام هتل از نظر هزینه ونیز تمیزی ان بهتره وهمچنین ما میتونیم گربه خود رو همراهمون ببریم در ضمن اجازه بردن یک پلوپز داخل هتل را داریم یا نه متشکر از راهنمایی شما
پاسخ:
سلام
من هتل فوآد رو پیشنهاد میکنم
پلوپز هم داخل اتاق میتونین ببرین اما گربه رو دقیقا اطلاع ندارم
وان که خودش معدن گربه هست . گربه برای چی میبرید؟
۱۳ اسفند ۹۳ ، ۱۴:۰۷ عباس شفیع خانی
سلام اقا رضا ایام عید از آ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ژانس ها هتل رزرو کنیم قیمتش مناسب تره یا خودمون بریم اونجا؟ضمنا تو اون ایام هتل خوب گیرمون میاد؟با ماشین خودمون بریم خوبه یا بیایم مرز با دلمش اونوریا بریم بهتره؟البته برای وان لطفا راهنمایی بفرمایید؟
پاسخ:
سلام
مراجعه ی حضوری در هر زمانی هزینه اش نسبت به رزرو کمتره اما در ایام عید بدلیل شلوغی ممکنه سخت گیر بیاد
من 22 بهمن از تهران رفتم مرز رازی گفتن نت کار نمیکنه مردم هم کلی مونده بودن برگشتم.
امروز فردا دوباره میخواهم برم. زمان مناسبه ؟
ممنون
پاسخ:
سلام
نسبت به ایام الله 22 بهمن خلوت تره اما مسئله قطعی سیستم هر زمانی ممکنه عنوان بشه
سلام
65 لیره بیمه رو میشه 4 ماهه گرفت؟
ممنون
پاسخ:
سلام
بعید میدونم . من بار آخر 60 لیره سه ماهه گرفتم از مرز بازرگان و اون 5 لیره هم تخفیفی بود که شرکت بیمه بخاطر اینکه چند ساله بدون وقفه بیمه ام رو از اونجا تهیه میکنم بهم داد
سلام آقا رضا خسته نباشی از جواب سوالها...میخواستیم ٢٩ اسفند بریم وان ٤ نفر هستیم هتل رزو نکردیم دوستان سال های دیگه واسه عید رفتن و هتل رزو تکردن میگن هتل زیاده شما هم رزو نکنید...میخواستم بدونم واقعا همینطور ما هتل پیدا میکنیم بدون رزو بریم هتل رویال برک چطوری واسه ٤ نفر شبی چقدر میشه ممنونم از شما
پاسخ:
سلام
در هر حال هتل پیدا میشه ولی وان در ایام عید بسیار شلوغه و ممکن هست که مشکل پیدا کردن هتل کمی از وقت مسافرت شما رو بگیره
با سلام میخواستم بدونم اگر بدون رزرو هتل برای عید ٩٤ بریم وان هتل پیدا میکینیم؟
پاسخ:
سلام
فرحناز خانم - آقا یحیی - آقا اشکان
خیلی به سختی
با سلام و احترام
می خواستم بدونم من اگه تا قبل از بیست اسفند از معافیت اجناس استفاده کنم مربوط تا پایان سال است یا سال 94 می خورد(منظور مهر معافی)
پاسخ:
استفاده از معافیت در هر سالی مربوط به خود آن سال است
سلام آقا رضا
اگر امکانش هست برای روز دوشنبه به مدت 3 شب هتل فوآد را برای 4 نفر برای ما رزرو کنید. با سپاس فراوان
پاسخ:
سلام
من هتل رزرو نمی کنم دوست عزیز - برای رزرو هتل باید از طریق آژانسهای مسافرتی اقدام بفرمائید
سلام . روزتون بخیر. ممنون از اطلاعات جامع و کاملتون . من برای اولین بار میخوام تا قبل از عید نوروز یه مقدار پوشاک از وان بیارم برای فروش . به نظرتون به صرفس یا نه ؟الان وقت مناسبیه از لحاظ قیمت و حراج ؟ اگر نه نز دیکترین زمان که حراجی باشه چه زمانیه ؟زیاد سوال پرسیدم ببخشید .اصلا وان مکان مناسبی برای خرید پوشاک زنانه جهت فروش در ایران هست یا جای بهتری در ترکیه سراغ دارید؟ممنونم از لطفتون
پاسخ:
سلام
وان محل مناسبی برای مواردی که شما گفتید نیست . استانبول بهتره
سلام اقا رضا از شما سپاسگذارم.یه سوال داشتم اب وهوای وان تو عید چطوره.ایا زمان خوبیه واسه مسافرت
پاسخ:
سلام
لینک هواشناسی در پست های وبلاگ موجود است
محبت میکنی شماره های هتل آکدامار و فواد رو بدی ممنون داداش به ایمیلم سلام رضا جان
پاسخ:
سلام
من شماره این هتلها رو ندارم (یعنی دارم کارتشون رو ها ولی الان در دسترسم نیست)
بسادگی میتونین از اینترنت پیدا کنید
جدی آقا رضا یعنی ممکنه 2 روز توی مرز بمونیم ؟! امکان داره اره ؟! حتی واسه ما که بدون وسیله میخایم بریم و سوار ون بشیم هم این اتفاق ممکنه بیوفته
پاسخ:
اجتمالش خیلی کمه اما صفر نیست
پس اقا رضا با یک و نیم میلیون برای دونفر چهار روز اقامت ممکنه در وان خوراک و هتل درسته رضا جان ممنون از زحماتت به هموطنانت من دستت رو میبوسم از طرف همه بچه هایی که تو این وبلاگ ازت سوال کردن و بی منت جواب دادی گلم یعنی انقدر که دلم شور هتل رو میزنه اندازه رفتن و از مرز خارج شدن نیست اخه خودت میدونی سخته با خانم تو کشور غریب اسیر بشی خدا به خیر کنه دل گرمی ما جواب های شماست رضا جان
پاسخ:
سلام
بله این مبلغ کافیست برای هتل و خورد و خوراک . بشرطی که زیاد ولخرجی نکنید
سلام آقا رضا خوبی آقا حمید در تاریخ نوزده بهمن پست گذاشتن که با یه زوج جوان مایل هستن برن وان ببینید ایمیلشون رو دارید راستی رضا جان جواب سوال قبلی رو ندادی فدات توی عید هتل گیر میاد یا باید رزرو کنم بگو تورو خدا اونجا توی عید هتل چطوره گیر میاد بدون رزرو
پاسخ:
در ایام عید وان شلوغ است . صلاح در این است که از طریق آژانسهای مسافرتی هتل رو رزرو کنید قبلا
با سلام و خسته نباشید
حقیقت یکی از دوستان تبریز زندگی میکنه و میگه مرز رازی یکی دو روز معطلی دارد
با توجه به تجربه حضرتعالی آیا این حرف صحت دارد؟
وهمچنین هوای ترکیه در ایام عید خیلی سرد است؟
پاسخ:
سلام
در مورد آب و هوا - بستگی به شهرش داره اما هوا زیر صفر نمیاد و بین 1 تا 10 درجه هست
در مورد مرز نه میشه گفت راست گفتن و نه دروغ
بسته به شرایط مرز و شلوغی و تعداد مسافر ممکن است معطلی داشته باشید اما خیلی کم پیش میاد که بیشتر از دو سه ساعت بشه (البته در ایام پیک مسافرت چنین اتفاقی هم ممکنه بیفته)
سلام
هتل فواد شبی چند میشه هزینه اش؟
و اینکه میدونید هزینه هتل رویال برک شبی چند هست؟
پاسخ:
سلام
فوآد شبی 100 لیره برای اتاق دو نفره
آقا رضا سلام و خسته نباشید
من با همسرم می خوام که از 28 اسفند تا 5 فروردین برم استانبول(از تهران) چون الان قیمت تور خیلی زیاد هستش،تصمیم گرفتم که بلیط هواپیما و کارهای رزرو هتل رو خودم انجام بدم چون اینجوری تقریبا ارزونتر در میاد.می خواستم از شما یک کمکی بگیرم و اون این که
1- کدوم منطقه از استانبول برای خرید(به خصوص پوشاک)بهتر هستش؟
2- کلا اگر خودتون می خواستید یک هتل خوب و ارزون برید،کدوم هتل رو انتخاب می کردید؟
ممنون
پاسخ:
سلام
خیابان استقلال برای خرید پوشاک (تکی و مصرف شخصی) خوبه
من خودم معمولا هتل گلدن هیل میرم (خیابان فندق زاده)
سلام
65لیره بیمه ماشین برای یک بار سفر به ترکیه در مدت 3 ماه است یا بیشتراز یک بار هم میشه رفت؟
پاسخ:
سلام
شما در طول سه ماه میتوانید با همان بیمه به دفعات از مرز خارج شوید
راستی اقا رضا من فقط و فقط دلم شوره هتل رو میزنه میخام مرکز شهر باشه پس مطمعا باشمگیر میاد در اخر اون اقا حمید که دنبال یه زوج جوان بود که با هم برن وان ما هستیم اگه دوست داشته باشن خوشحال میشیم باهاشون همسفر بشیم اگه شمارهت تماس بزارن با هم بیشتر آشنا میشیم و یه همسفر خوب با هم میشیم اقا رضا اگه ایمیل اون اقا رو دارین بیزحمت بدین
پاسخ:
سلام
لطفا بگین پیغام اون آقا در کدام پست بود من پیدا نمیکنم ببینم اگر ایمیل نوشته بود بشما میدم حتما
سلام اقا رضا خسته نباشید من از صبح کامل متن هارو یکی یکی مطالعه کردم دم شما گرم فقط یه چند نکته دم اینکه شما قطار رپیشنهاد نمیکنید یعنی از تهران تا مرز راضی هم پیشنهاد نمیکنید دوم اینکه ما در روز 3یا 4 فروردین 94 میخایم بریم شما در اینجا اعلام کردید که مشکل هتل نداریم ولی در اخر وبلاگ کم کم به گفتن قبلش با هاتون هماهنگ کنن خلاصه شد و من نگران و استرس گرفتم برای هتل در کل بنظر شما من از تهران میخام برم وان چطوری برم راحته با قطار تا مرز واز اونجا با ون یا با اتوبوس تا خوی و بعد ون راستی با یک میلیون و نیم 4روز میشه موند ممنون بابت جوابی که میدید
پاسخ:
سلام
با یک و نیم میلیون 4 روز اقامت ممکنه
اما بهترین راه اینه که با اتوبوس خودتون رو برسونین خوی و از اونجا مستقیما تشریف ببرید وان
سلام خسته نباشید
من میخوام از وان برای فروش جنس بیارم در زمینه پوشاک زنانه و بچه گانه.قیمتها چطوریه؟می صرفه؟ایا بصورت عمده هم میشه خرید کرد چون بعضی از دوستان تو این وبلاگ گفتن ما رفتیم و قیمتها بالا بوده مردد شدم لطفا راهنمایی کنید خیلی ممنون.
پاسخ:
سلام
برای خرید عمده وان مناسب نیست  . بهتره از استانبول خرید کنید
سلام
در مورد اسلحه و لوازم شکار کدام شهر نزدیک بهتره؟
ممنون
پاسخ:
سلام
اطلاع دقیقی در این مورد ندارم چون اصولا از شکار متنفرم
با تشکر از سایت ارزندتون . چون امکان سرچ تو وبلاگ نیست مجبورم یه سوال تکراری بپرسم هرچند که میدونم جوابشو قبلا دادید.
1- هزینه بلیط هوائی از وان به آدانا چقدر هست ؟
2-چند پرواز در روز دارند و از این فرودگاه چه ساعتهایی دارند ؟
3-آیا از ایران هم میشه این بلیطهارو با قیمت بهتری خرید یا نه ؟
با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
برای پاسخ سوال اول و دوم به این جا مراجعه بفرمائید
سوال سوم : اگر کردیت کارت داشته باشید بله امکان پذیر هست
با سلام وتشکر از پاسخگویی شما
ما دو نفریم برای 5 شب در عید نوروز در شهر وان از سوم فروردین تا هفتم روز دوشنبه تا جمعه میخواستیم از ایران هتل رزو کنیم
آیا شما آشنا دارید یا جایی را میشناسید که با قیمت مناسب بتوانیم رزرو کنیم؟لطفا راهنمایی فرمایید
پاسخ:
سلام
متاسفانه من آشنا ندارم اما با مراجعه به آژانسهای مسافرتی این کار بسادگی قابل انجام است
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام و تشکر از ارسال ایمیل من ساعت 21:30 بوقت خودمون تماس گرفتم **** ***** *** * *** ** ** ** *** ****** *** **** **** *** **** **** **** **** ****** ***** ** **** *** ******* **** ***** ****** **** *****
ممنونم
پاسخ:
براتون ایمیل فرستادم
با سلام و خسته نباشید خدمت آقا رضای عزیز
من در ابتدا از سوالات زیادی که میکنم معذرت میخوام و از حوصله ای که شما بخرج میدین تشکر می کنم.
اگه زحمتی نیست مشخصات و نحوه رزرو هتل فواد واسم gmial کنید با تشکر از شما
پاسخ:
سلام
متاسفانه هتل فوآد رزرو اینترنتی نداره
پیاما نمیرسه؟
پاسخ:
چرا رسیده
براتون ایمیل فرستادم
ممنونم .با توجه به صحبتهای شما تصمیم گرفتم هتل فواد رو انتخاب کنم ولی توی چند تا سایت بوکینگ رفتم و این هتل تو لیستشون نیست. چکار باید بکنم؟
پاسخ:
کی میخواین برین نسیم خانم؟
ممنونم.می شه همونجا خونه گرفت؟شماکسی رو میشناسید که خونه اجاره بده تو وان؟ترابوزان چطور؟جای دیگه ای هم هست؟چند روز زمان برای ترکیه گردی مناسبه؟ما از تبریز میایم و نوروز قصد سفر داریم...
خییییییییییلی ممنونم
پاسخ:
شما اول مشخص بفرمائید مقصد کجاست
بعدش ما در خدمتیم
چون اگر بخواهید ترابزون بروید باید از مرز بازرگان بروید و اگر وان بخواهید بروید از مرز رازی
و کلی تفاوتهای دیگر
با ماشین شخصی می خوایم سفر کنیم.سه تا ماشین هستیم.ده نفر.....هیچ برنامه ای نداریم واسه ترکیه.چون مقصدمون گرجستان بود.الان می خواستم از شما راهنمایی بگیرم که برنامه رو چجوری بچینیم.......ترابوزان،وان .....
پاسخ:
بنظر من با وان شروع کنید ....
با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از مطالب مفیدتان:
من و همسر و دو فرزندم تصمیم داریم سال 94 سفری به ترکیه داشته باشیم.البته فعلا دستمان خالیست و بیشتر ببا هدف آشنا شدن با این کشور و برای زندگی بعد از بازنشستگی اینجانب میرویم.خواستم بدانم ارزان ترین راه سفر به ترکیه چگونه است.شما در قسمتی فرموده بودید بلیط هواپیما از وان به استانبول 110 لیر ودر واقع حدود 150000تومان است که برای یک خانواده 4 نفره 600000تومان میشود و این خیلی ارزانتر از بلیط هواپیما در ایران است.آیا بهتر نیست پلاک ماشین خودمان که پژو 405 است بین المللی کنیم و تا وان با ماشین شخصی برویم .ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.قیمت هاستل برای خانواده 4 نفره در استانبول یا وان را میشود بفرمایید. در ضمن بجه های من 10 و 5 ساله اند
پاسخ:
بنظر من ماشین خودتون رو ببرید تجربه ای عالی خواهید داشت. شرح هزینه ها کال در وبلاگ آمده است اما بطور کلی شما برای هر نفر در هر شبانه روز صد هزار تومان در نظر بگیرید . البته این صحبت برای همین الان هست اما ممکنه تا اون موقع هزار و یک جور برنامه پیش بیاد که هزینه سفر رو ببره بالا یا کمتر کنه
مطالب وبلاگ رو کاملا مطالعه بفرمائید . هر جا دیدید سوالی براتون پیش میاد بطور مشخص مطرح بفرمائید لطفا
ممنونم. میشه سایتهای رزرو و آژانسهای مسافرتی رو بهمون معرفی کنین؟ نمیدونم کدوماشون قابل اعتمادن چون این کارو انجام ندادم تا حالا! کاشکی خودتون میتونستین واسمون کاری انجام بدین. برای ایام عید تا چه قیمتی معقول هست اگه پیشنهاد دادن بهمون؟ میخوام مناسب باشه. و اینکه همه پولو الان باید واریز کنیم واسشون؟ یا بخشی از مبلغ رو الان میگیرن؟ وای چقدر حرف زدم!آخه استرس گرفتم!

پاسخ:
سلام
با کمترین جستجو در اینترنت میتونین پیداشون کنین . اگر کسی رو بشناسین که کارت ویزا یا مستر داشته باشه خودتون هم میتونین این کار رو انجام بدین . شما در سایتهای رزرو ، هتل مورد نظر رو پیدا کنین و به آژانسها بگین که اون رو براتون رزرو کنن . معمولا علاوه بر قیمتی که می پردازند برای رزرو ، 15 تا 20 هزار تومان هم دستمزد میگیرند . البته برخی از هتلها برای رزرو مبلغی هم نمیگیرند و میتوانید خودتون مستقیما رزرو کنید . اگر آژانسی برای شما این کار رو انجام داد ، واچر هتل رو پرینت میگیره و بشما میده . نگران نباشید . این کار بسادگی قابل انجامه
با سلام.من قبلا هم راهنمایی هاتون استفاده کردم.ما می خواستیم از طریق ترکیه به گرجستان بریم ولی با توجه به سخت گیری های جدید برای ویزا،از رفتن به گرجستان منصرف شدیم.ممنون می شم راهنماییم کنین که کدوم شهرها بهتره برای گشتن و تفریح و اینکه چند روز زمان برای این مسافرت کافیه به نظرتون...بعدم اینکه ما می خوایم اپارتمان اجاره کنیم...آیا همونجا می شه جایی رو پیدا کرد؟
پاسخ:
سلام
شهر مبدا تون کجاست ؟ با چه وسیله ای میخواهید مسافرت کنید و چه زمانی؟
با سلام و خسته نباشید خواستم خدمتتون عرض کنم که من و همسرم با توجه به صحبت شما که فرمودین هتل راحت گیرمون میاد تو ایام عید ،هیچ اقدامی برای رزرو انجام ندادیم! خواستم بگم اگر قبل از رفتن با شما مکاتبه کنیم دیگه خیالمون میتونه راحت باشه دیگه؟! آخه دیدم به بعضی از کاربرا پیشنهاد رزرو هتل از اینجا دادین!استرس گرفتیم! راجع به هتل برای کاربرا ایمیلی فرستاده بودین؟ میشه برای منم بفرستین؟
پاسخ:
سلام
من ط به برخی از دوستانی که در ایام خلوت سال سفر میکنن اونجا از طریق دوستانی که دارم سفارشی میکنم تا تخفیف بگیرند . در مورد رزرو هتل میتونین از سایتهای رزرو و آژانسهای مسافرتی اقدام بفرمائید
میزان انسانیت و نوع‌دوستی‌تان خیلی بالاست. کاش آیکونِ تعظیم وجود داشت.
من و همسرم می‌خواهیم روزهای پایانی اسفند با ماشین شخصی تا مرز رازی برویم و از آن‌جا با ماشین‌های عمومی به وان برویم. متاسفانه حتا یک کلمه هم ترکی بلد نیستیم. اگر نقدینگی‌مان اجازه داد، 7-8 روزی هم بمانیم.
در مورد رزرو هتل می‌توانید راهنمایی کنید؟
البته در حال خواندنِ موبه‌موی سایتِ با ارزش‌تان هستم.
باز هم سپاس
پاسخ:
سلام
من هم از شما بابت ابراز لطفتان متشکرم
اگر بتوانید از طریق آژانسهای مسافرتی هتل رزرو کنید
اگر به هر دلیلی نشد ، دو روز قبل از رفتنتان با من مکاتبه بفرمائید.
با سلام و تشکر از مطالب مفیدتون
من و خانواده تصمیم به گرفتن یک سوئیت یا آپارتمان ارزان در شهر وان داریم
آیا میتونید در این زمینه به ما کمک کنید؟
با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
اگر بغیر از ایام تعطیلات نوروز باشد بله
با سلام و خسته نباشید خدمت آقا رضای عزیز
سوالی داشتم از خدمتتون اگه ما قبل عید مثلا 28 اسفند بریم وان و بعد عید برگردیم آیا معافیت واسه امسال میفته یا سال بعد؟
اگه زحمتی نیست مشخصات و نحوه رزرو هتل فواد واسم gmial کنید با تشکر از شما
پاسخ:
سلام
در آن صورت معافیت سال بعد شما مهر می خورد
سلام روزتون بخیر.من با دوستام تو ایام عید با قطار میریم وان میخواستم بدونم تمام هتلهای وان استخر و باشگاه و دیسکوشون بدون ورودی هست یا خیر؟و بین هتل رویال برک و آکدامار کدوم بهتره؟ممنون
پاسخ:
سلام
ببخشید تمام هتلهای وان چنین امکاناتی که شما گفتید ندارند . و آنهایی که دارند هم هزینه حمام ترکی و استخر و ماساژ جداست
سلام
ما دو نفریم که سه شنبه می ریم وان به مدت 3شب اقامت داریم برای هتل راهنمایی می کنین؟
باتشکر
پاسخ:
سلام
براتون ایمیل فرستادم
۰۳ اسفند ۹۳ ، ۱۱:۵۵ مهدی سالاری
بازم سلام
ممنون میشم برای هتل راهنمایی کنید سه روز دیگه حرکتمیکنم
4نفریم و پسر 5سالشه اونم حساب میکنن؟
پاسخ:
دوست عزیز براتون ایمیل فرستادم
۰۳ اسفند ۹۳ ، ۱۱:۰۰ مهدی سالاری
سلام جناب ضربی واقعا دست مریزاد دارین از وقت گذاشتن و راهنماییاتون
ماشینمو میذارم مرز میرم وان سه روز دیگه ممنونتون میشم کمکم کنین برای هتل مرکز شهر و مناسب
چهار نفریم با پسرم که 5سالشه .پسرمم حساب میکنن؟
پاسخ:
سلام
برایتان ایمیل می فرستم همین الان
ممنون
سلام اقا رضا ما 28 اسفند 7نفر هستیم که از تهران میخایم بریم وان از وان بریم استانبول با هواپیما چون 2 تا خانم باردار همراهمون هست میخاستم ببینم هزینه بلیط هواپیما از وان چه قدره و دوم اینکه از وان میتونیم راحت بلیط پیدا کنیم واسه استانبول و بالعکس؟؟؟؟ممنونم ازاینکه وقتتون رو در اختیار ما میزارین
پاسخ:
سلام
هزینه بلیط متفاوت است و بستگی به زمان حرکت شما دارد. بلیط میتوانید گیر بیاورید اما معمولا بلیطی که بخواهید برای امروز و فردا بگیرید خیلی گران است. برای اطمینان بیشتر از سایتهای ترکیه چک کنید و اگر پرواز ارزان پیدا کردید از طریق آژانسها رزرو بفرمائید
ممنون
مرز رازی ماشین رو اسکن میکنن ؟
پاسخ:
نه ولی همه جاشو میگردن 
ممنون
بیمه ماشین طرف ترکیه چقدره؟
پاسخ:
65 لیره سه ماهه
سلام خسته نباشید برای اردیبهشت میخوایم بدون تور 4نفری بریم وان اگه با قطار یا اتوبوس بریم هزینه های عبور از مرز بعهده خودمونه یا رو بلیط حساب میشه.تو هتل فواد براحتی جا پیدا میشه؟ ممنون
پاسخ:
سلام
هزینه عوارض خروج از کشور بعهده خودتونه
بله به راحتی میتونین هتل بگیرین
سلام
وان فروشگاه اسلحه شکاری هست؟
کدام شهر نزدیک هست؟
به ما فشنگ و لوازم میدن؟
ممنون.
پاسخ:
سلام
بطور جسته و گریخته تو فروشگاههای لوازم ورزشی دیدم اما فروشگاهی که اختصاصا لوازم شکار بفروشه سراغ ندارم
با سلام وخسته نباشیدوآرزوی سلامتی برای شما وخانواده تان
چند تا سوال داشتم اگه لطف کنید جواب بدهید
1-قیمت و شماره تماس هتل با قیمت مناسب برای 4نفر وبه مدت 3یا4شب برای رزرو میخواستم.
2-میخواستم بدونم اجاق گاز برای پخت وپز تو هتل موجود هست ومیشه استفاده کرد
3-اگه مورد 2امکانپذیر نباشد شماره تلفن و قیمت سوئیت برایم ایمیل کنید
4-کفش اسپرت مردانه با کیفیت تو بازار هست؟
پاسخ:
سلام
در مورد هتل دو روز قبل از رفتنتان با من مکاتبه کنید. پیشنهاد من هتل فواد هست با قیمت اتاق دو نفره شبی 100 لیره
پخت و پز کلا در اتاقهای هتل ممنوع است اما اگر با ماشین خودتان بروید میتوانید با خودتان پلوپز ببرید و بوسیله ی برق در اتاق غذا بپزید
کفش اسپرت مردانه هم هست . البته اگر دنبال کفش مارک هستید قیمتها چندان تفاوتی با ایران ندارد
با سلام
1. اگر با اتومبیل برویم آیا محل پارک در سطح شهر وجود دارد؟ آیا هزینه ای دارد؟
هتل فواد پارکینگ دارد؟ هزینه های پارکینگ چطور است؟
2. اگر هر نفر بیش از 300 دلار خرید کنیم چقدر جریمه دارد؟ از کجا متوجه می شوند 300 دلار خرید کرده ایم یا 400 دلار؟ اگر هر نفر 2000 دلار خرید کنیم چگونه از گمرک عبور کنیم؟ هزینه آن چقدر است؟
پاسخ:
سلام
بله در سطح شهر جای پارک هست و هزینه های ندارد (البته کنار خیابان) - اگر بخواهید در پارکینگها پارک کنید هزینه دارد
هتل فواد پارکینگ مسقف دارد و بدون هزینه است
بیش از سقف معافیت گمرکی اگر خرید کنید جنستان به انبار می رود و مرجوعی می خورد . معمولا جریمه کارساز نیست
سلام
خسته نباشید
من و همسرم به همراه فرزند 9 سالم برای 2 روز دیکه یکشنبه 3 اسفند میریم وان. میخواستم لطف کرده و برای هتل فواد ایمیل کنید.
با تشکر فراوان از لطفتون
پاسخ:
سلام
براتون ایمیل فرستادم . لطفا مطالعه بفرمائید.
واقعا برای این که با این همه حوصله وقت میذارین و تک تک پاسخ میدین ازتون ممنونم سایتتون عالیه
پاسخ:
قابلی نداشت . من هم از شما بابت ابراز لطفتون متشکرم
خیلی دوست دارم چون خیلی دله بزرگ و مهربونی داری و به شما افتخار می کنم ممنونم از این همه مهرتون.
پاسخ:
سلام
از ابراز لطف و حسن نظر شما تشکر میکنم
البته "دل بزرگ" درست هست نه "دله بزرگ"
سلام
مرسی از اینکه زحمت میکشید و اطلاعات خوب در مورد سفر به وان میگذارید
من با همسر و پسر کوجکم از 28 اسفند تا 3-4 فروردین 94 زمینی با ماشین شخصی میخوایم بریم وان
اولویت اولمون هتله ولی جهت اطمینان لطف میکنید شماره کسی که خونه اجاره میده برام بفرستید
راستی فارسی هم متوجه میشه؟ چون من ترکی بلد نیستم
پاسخ:
سلام
در مورد محل اقامت براتون ایمیل فرستادم
با سلام و خسته نباشید فراوانننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن

من میخوستم از شما خواهش کنم که شماره کسی رو که د وان خانه برای یک هفته اجاره میده را بدونم چون ما 6 نفر هستیم و این مقرون به صرفه است.

پاسخ:
سلام
برایتان ایمیل فرستادم
سلام.میخواستم بپرسم شما از قیمت خونه تو شهر کایسری خبر دارید؟حدود ۶۰ متری.برای اجاره کردن.ایا درسته پناهجویایی که. تو ترکیه از یو ان جواب نگرفتن میتونن بعد از ۵ یا ۶ سال اقامت داشتن تو ترکیه در خواست اقامت ترکیه روبدن؟
پاسخ:
سلام
متاسفانه اطلاعاتی در این مورد ندارم
سلام ممنون از اینکه وقت میذارین و راهنمایی میکنین
میخواستم بدانم به نظر شما میشود به وان مهاجرت کرد و اونجا زندگی کرد؟از نظر کار و اقامت و ..... و بازار کار اونجا چطوره ؟ و چه کارهایی میشود راه انداخت ؟
ممنون
پاسخ:
سلام
در مورد مهاجرت و اقامت اطلاعات چندانی ندارم
من ٢ روز از وان برگشتم, خیلی شلوغ بود, همه جا ایرانیا بودن, اونجا دیگه یاد گرفتن و میدونن ایرانیا میخرن تو indirim هم گرون میفروشن, من کاپشن مردونه پرسیدم با تخفیف گفت ٢٠٠ لیر, کیف ٧٠ لیر, کفش ١۵٠ لیر, به نظرم با خرج سفر و گرونی اونجا از ایران لباس با کیفیت بخریم بهتره , بودن جاهایی که لباس ارزون بود ولی اصلا قشنگ نیستن خیلی کار ضعیفی بود, lcwakiki, هم بلوز ۴٠ لیر , شلوار ٣۵""لیر , اونم خیلی قشنگ نبودن, ست لباس راحتی اونجا ٣٠ لیر بود اینجا ۵٠ تومن, فرقی نداره. اصلا از ماوی نمیشه خرید کرد بس گرونه مثلا شلوار لی حدود ٩٠ لیر با ٧٠ درصد تخفیف, هتل هم بخواین من چند تا پرسیدم , هتل تهران شبی ٣۵ لیر برای پر نفر, هتل فواد ۶٠ لیر, هتل اکدامور ۶٠ لیر, یه هتل لوکس هم بود ١۵٠""لیر برای هر نفر, تا میتونن سر ایرانیا کلاه میزارن, تا میفهمن ایرانیه گرون تر میفروشن, بعدش ام اگه ١٠ دقیقه بچرخین همه جا هتله با قیمتهای متفاوت , چونه بزنید تخفیف هم میدن , ولی ما تخفیف گرفتیم موقع رفتن زدن زیر حرفشون , تخفیف ندادن.
با سلام خمت آقای ضربی.آقای ضربی هتل فواد شبی واسه هر نفر چند در میاد؟چند ستاره است؟ایمیلتون؟/؟؟

پاسخ:
سلام
هتل فواد برای اتاق دو  نفره 100 و برای سه نفره 150 لیره

با سلام و ممنون از اطلاعاتت کاملتون
من می خواستم به همراه خانواده همسرم برای عید،با ماشین شخصی به وان برم.می خواستم بدونم که قیمت ها در عید چجوری هستش؟
آیا مغازه ها روزهای جمعه شنبه یکشنبه تعطیل هستند؟
چه هتلی می تونیم لریم برای 5 نفر که به صرفه باشه؟
ممنون از محبتتون
پاسخ:
سلام
قیمت عید با سایر زمانها فرقی ندارد فقط ممکن است بخاطر شلوغی ، میزان تخفیفات در قیمت هتل ها کمتر بشود
مغازه ها فقط یکشنبه تعطیل هستند
من هتل فوآد رو توصیه می کنم
سلام
با تشکر از وبلاگ بسیار خوبتون / یه سوال داشتم اینکه من به همراه خانواده برای عید 94 مسافرتی به وان داشته باشیم از کدام مرز برم سریعتت و بهتر کارهای خروج انجام میشه و اینکه بعد از خروج از مرز شب باشه امنیت برقرار هستش یا نه / مرسی
پاسخ:
سلام
مرز بازرگان کارتون راحت و سریع انجام میشه اما از وان حدود 300 کیلومتر فاصله داره و جاده شم تعریفی نداره ولی 24 ساعته هست
مرز رازی به وان نزدیکتره اما بسیار شلوغ و معطلی بیشتری داره و تا ساعت 5 بیشتر کار نمیکنه
هر چند که جاده ها امن هستند اما توصیه میکنم طی مسیر را در طول روز انجام دهید
سلام
من میخواستم بدونم اوایل اسفند زمان حراج در وان هست؟
و بهترین فروشگاهها کذومها هستن برای خرید پوشاک
پاسخ:
سلام
تا آخر سال تمام فروشگاهها تخفیفات ویژه دارند اما فقط پوشاک زمستانی موجود هست
دمت گرم و سرت خوش باد.
یا عرض معذرت. یک سوال دیگه هم بپرسم. تور از تبریز تا وان رفت و برگشت با 2 شب اقامت در هتل 4 ستاره با صبحانه 430000 تومان قیمت داده. به نظرتون خودمون بریم یا از تور استفاده کنیم. بازم ممنون.
پاسخ:
هر کدوم رو که دوست دارین
این روز ها سوالهای زیادی از این دست می رسه که دوستان قیمت تور اعلام میکنن و می پرسن خودمون بریم یا با تور؟
دوست عزیز . مسلما اگر خودتون برین هزینه کمتری داره اما بالاخره گردانندگان و صاحبان تور هم که فتو سنتز نمیکنند . محض رضای خدا هم کار نمی کنند . هدفشان کسب در آمد است و از این درآمد مقداریش را از شما میگیرند و مقداری از آن هم تخفیفاتی است که از اونوری ها میگیرند. انتظار نداشته باشید عدد محاسبه شده برای مسافرت توسط خودتان با عدد ارائه شده ی تور دقیقا یکی باشد که اگر چنین باشد باید شک کرد
با سلام. ما قصد داریم 3 اسفند راهی وان شویم(5نفر). با استفاده از راهنماییهاتون تصمیم گرفتیم تا خوی با اتوبوس vipو از اونجا تا مرز رازی دربست بگیریم. برنامه رو هم طوری گذاشتیم که حدود 9 صبح لب مرز باشیم. تنها دغدغه ی ما هتل هست. در مورد هتل تامارا تحقیق کردم. نظرتون در مورد این هتل چیه؟ با چه قیمتی می تونم یه اتاق بگیرم؟ اجازه میدن از یه اتاق 2 تخته 3 نفری استفاده کنیم؟ قیمت هتل اکدامار که فرمودید با تخفیف با در نظر گرفتن خلوتی اون زمان چقدر هست؟
پاسخ:
سلام
من هتل فوآد رو پیشنهاد میکنم . اتاق دو نفره شبی 90 لیره
در ضمن اگر شما پول سه نفر رو بدین بعید میدونم هتل مخالفتی با موندن سه نفر در اتاق دو نفره داشته باشه
سلام آقا رضا.ممنون از جواب فوری شما خدا خیرت بده.تخفیفات روز مادر در اونجا از چه از زمانی شروع میشه و برای چه مدت است .باز هم تشکر
پاسخ:
سلام
معمولا از ده وز مانده به روز مادر شروع می شود
سلام آقا رضا.میخواستم بدونم توی وان ، لاستیک اتومبیل سمند خودم رو عوض کنم چند درصد از ایران ارزونتر میوفته ؟ (میشیلن -هانکوک-گلدستون فرقی نمیکنه)
پاسخ:
سلام
ماه پیش با سمند یکی از دوستان رفته بودیم اونجا هر چهار تا لاستیک ماشین رو عوض کرد و لاستیک 205 (پت لاس) تابستونی انداخت رو ماشینش . قبلی ها رو هم ازش برداشتن و خودش میگفت نسبت به ایران (البته نسبت به لاستیک ایرانی) 25 درصد ارزونتره و کیفیت لاستیک هم بهتره
سلام خدمت آقا رضا دوست عزیز
چند تا سوال داشتم
1.دوستای من میخوان شنبه هفته بعد وان باشن آیا شنبه و یکشنبه فروشگاهها باز هستن؟
2.حراجیها شروع شدن؟
3.الان وان سرد و برفی هستش؟
پاسخ:
سلام
روز یکشنبه تعطیل عمومی هست و تک و توکی فروشگاه ممکنه باز باشن
در حال حاضر حراجی لباسهای زمستانی در جریانه
پیش بینی وضع هوا رو از طریق لینک هواشناسی که در وبلاگ هست مشاهده بفرمائید
سلام خیلی ممنون از اطلاعاتی که گذاشتین-ما می خواهیم یه روزه بریم و برگردیم،می تونیم وان بریم و برگردیم؟اگه نه ایغدیر هم مراکز خرید خوبی داره یعنی می شه اونجا هم خرید کرد؟
پاسخ:
سلام
یکروزه نمیشه . اگر هم بشه فقط میشه رفت و ساک ساک کرد و برگشت
چرا تاکید کردین به جای لیر دلار ببریم ؟
پاسخ:
لطفا مطالعه بفرمائید

http://turkeytravel.blog.ir/post/24
سلام ما ساکن تبریز هستیم میخواستیم 22 بهمن بریم وان ولی هواشناسی رو که بررسی کردم 22 تا24 بهمن رو برفی پیش بینی کرده با توجه به اینکه یه بچه سه ساله هم داریم و شنیدم که هتلهای اونجا کمی سرده ؛ضمنا از جاده هم نگرانم . لطفا راهنمایی کنین. متشکرم
پاسخ:
سلام
در مورد جاده که باید برای شرایط مسافرت زمستانی آماده باشید . بخصوص جاده خوی تا وان که کوهستانی است. زنجیر چرخ را فراموش نکنید
در مورد هتلها اما نگران نباشید . هتلها سرد نیستند و ضمنا هوای وان به دلیل اینکه شهر در کنار دریاچه واقع شده سرمای آزار دهنده ای ندارد
خیلی ممنون. نمیشه از اان هتل رو قطعی کنیم؟! منو همسرم خیلی استرس هتل پیدا نشدنو داریم! تا اونموقع سکته میزنیم!
پاسخ:
نگران نباشید . بعد از رفتن خودتون متوجه خواهید شد که اینهمه استرس بیمورد بوده - به سادگی آب خوردن هتل پیدا می کنید . یکی دو روز قبل از رفتن با من مکاتبه کنید
بسیار بسیار ممنون بابت وقتی که میذارین شما شماره ای هم دارین که بتونیم باهاتون در تماس باشیم و راهنماییمون کنین؟
پاسخ:
سلام
شماره هم دارم اما چون معمولا مسافرت هستم ، تماسهای دوستان برای من هزینه ای بسیار نجومی داره . اگر مورد خاصی هست همینجا مطرح بفرمائید یا ایمیل بفرستید. تا جایی که اطلاعاتم اجازه بدهد در خدمت دوستان هستم
سلام.من میخوام با ماشین خودم به همراه همسر و فرزندم 21 بهمن برم وان.میخوام یه هتلی معرفی کنید که هم قیمتش خوب باشه و هم تر و تمیز باشه.البته امنیت در درجه اول باشه.ضمنا ممنون از وبسایت و راهنماییهای خیلی خوبتون.
ضمنا مشکل زبان هم ندارم اونجا.ترکی ترکیه بلدیم.
پاسخ:
سلام
هتل فوآد رو من به دوستان پیشنهاد میکنم. یکی دو روز قبل از رفتن با من مکاتبه بفرمائید کمکتون کنم که با بهترین شرایط ممکن بگیرید
با سلام آیا اطلاعات جدیدی در مورد حذف ما به التفاوت پول بنزین دارین؟ چون در اون صورت رفتن تا وان با ماشین شخصی به صرفه نیست.
پاسخ:
سلام
لطفا مطالعه بفرمائید

http://turkeytravel.blog.ir/post/28
با سلام و احترام من و همسرم قصد داریم ان شالا روز 2 فروردین بریم تبریز و از اونجا هم با وسایل نقلیه ای که هست بریم وان. میشه کمک کنین که چه کارایی باید انجام بدیم و چه کارایی هم انجام دادنش اشتباهه؟!البته مقصد اصلیمون وان هستش ولی بخاطر امنیت ماشین که فکر میکنم توی تبریز بیشتر از لب مرزه میخوایم بریم اونجا. خیلی تو این زمینه ناشی هستیم! شدیدا نیاز داریم به راهنمایی! واینکه سوییت ارزون چطوری میتونم از اینجا رزرو کنم؟ چون میترسم اون موقع پیدا نشه! اوج شلوغیه 2و 3 فروردین! بسیار بسیار ممنونم.
پاسخ:
سلام
بنظرم شما کمی وقت بذارین و مطالب این وبلاگ رو از ابتدا تا انتها بخونین . خیلی کمکتون میکنه
میتونین ماشین رو ببرین بذارین پارکینگ ترمینال خوی و از اونجا مستقیما برید وان
در مورد هتل : یکی دو روز قبل خبر بدین تا بتونم در مورد گرفتن هتل کمکتون کنم . نیازی به رزرو نیست
با سلام مجدد...در پیام قبلی فراموش کردم که بگم شاید در طول سال فقط همین یکبار رو بخوام برم وان.اینو گفتم که در مورد کاپوتاژ که ندارم بهتر منو راهنمایی کنید...باز هم ممنونم...زنده با ایران و ایرانی
پاسخ:
سلام
خوب شاید یکبار صرف نکنه اما وقتی یکبار راحتی و لذت سفر با خودرو شخصی رو تجربه کنین نظرتون عوض میشه . در ثانی همیشه که قرار نیست برین وان ف اینقدر شهر تو کشور های همسایه هست که میتونین در طول اعتبار کاپوتاژ برین اونجاها و حالشو ببرین !
با سلام و خسته نباشید
آقای ضربی، من و همسرم قراره تعطیلات عید با ماشین شخصی بریم وان، می خواستم ببینم چطوری می شه دو سه تا زوج جوان با حال مثل خودمون پیدا کنیم که تنها نباشیم و بیشتر بهمون خوش بگذره؟ راستش اولین باره داریم با ماشین شخصی سفر خارجی میریم. شما می تونید کمکی بکنید؟
ممنون
پاسخ:
سلام
من از طریق همین تریبون ! اعلام میکنم که هر زوج باحالی که قصد سفر دارند اگر تمایل داشتند اعلام آمادگی کنند که با هم بروید
در مورد کمک هم که سراسر این وبلاگ کمکه دیگه . نه؟ اگر در وان خواستید هتل بگیرید من کمکتان خواهم کرد
سلام، با تشکر از راهنمایی های خوبتون

به نظر شما مرز رازی امنیت کافی داره که مثلا بشه ماشین رو ده پانزده روزی اونجا گذاشت؟؟
پاسخ:
سلام
تضمینی در این مورد نیست
یک پارکینگ خاکی و روباز هست
و اگر دقت کنید در قبض تمام پارکینگ ها نوشته می شود که پارکینگ هیچ مسئولیتی در قبال سرقت اشیای داخل و صدمه به بدنه ندارد

ممنون از پاسخگویی سریعتون .ببخشید بنده ترجیحم استفاده از ماشین شخصیه . با این احوال بهترین زمان برای استفاده از حراجها رو چه زمانی پیشنهاد می کنید؟

ضمنن حراجهای وان هم بخوبی حراجهای استانبول هست؟
پاسخ:
سلام
در حال حاضر حراجی لباسهای زمستانی برقراره و در اردیبهشت ماه  حراجی لباسهای بهاره
با سلام
ببخشید من قصد داشتم که باتفاق همکارانم 21بهمن تا جمعه 24 بهمن با تور بریم وان . و گزینه دیگه هم اینه که اخر اسفند حدود 26اسفند تا اول و دوم فروردین بریم وان و با ماشین شخصی . البته قصدم هم استفاده بیشتر از تخفیفهاست شما کدوم گزینه رو پیشنهاد می کنید؟
پاسخ:
سلام
21 تا 24 بهمن بهتره چون زمان دومی که فرمودید بسیار شلوغه
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام
شما تلفن شرکت **** *** *** یا شرکتی که مسافر به وان می برد را دارید ؟
پاسخ:
سلام
متاسفانه تلفنی از این شرکت ها ندارم
سلام
من اول اسفند می خوام برم وان
1-آیا حراج لباس در این ایام هست
2- من ماشینم به نام کسی دیگه ای هست و می خوام وکالت محضری برای گرفتن کاپوتاژ بگیرم آیا مشکلی برای من بوجود نمیاد با توجه به اینکه صاحب ماشین با من نیست؟
پاسخ:
سلام
فقط حراج لباسهای زمستانی
اگر وکالت محضری برای خارج کردن خودرو از کشور و انجام امور گمرکی داشته باشید مشکلی نیست
سلام قارداش-ممنون از ایمیلی که زدید وراهنمایی کردید برای هتل فواد-روز برگشت از وان به خاطر شبانه روزی بودن گمرگ بازرگان می خواستیم دیرتر از وان حرکت کنیم واز مرز بازرگان وارد بشیم .راه 280 کیلومتری وان به بازرگان چطوره؟مثلا به جای حرکت ساعت 1بعد از ظهر از وان ساعت 7 شب از وان حرکت کنیم وبیایم سمت بازرگان .ضمنا 21 یا 22 بهمن ما میریم اگه وان امری یا کاری داشتید بفرمائید در خدمتیم.
ممنون ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن ن نن ار لطفتون
پاسخ:
سلام
اون جاده رو تو زمستون به هیچ عنوان توصیه نمی کنم. جاده ای کوهستانی و پر برف و خطرناکه
سلام
هنگام برگشت باید عوارض خروج از ترکیه را بپردازیم؟ آیا باید به لیر پرداخت کنیم؟ برای خرید ریال ایران را قبول میکنند؟
پاسخ:
سلام
عوارض فقط موقع خروج از ایران است و موقع برگشت هزینه ای نخواهید پرداخت. برای خرید دلار همراه ببرید و اونجا تبدیل به لیره بفرمائید
با سپاس از راهنمایی هاتون برای ایام نوروز جهت رفتن به وان با وسیله شخصی چه ساعت وروزی از هفته را پیشنهاد میکنید که به شلوغی مرز کمتر برخورد کنیم و فکر میکنید چند ساعت معطلی دارد.
پاسخ:
در ایام نوروز مرز در تمام ساعات شلوغ است اما مرز رازی حدود ظهر کمی سبکتر است . در هر حال باید معطلی دو سه ساعته در نظر بگیرید
لطفا هتلی رو در وان معرفی کنین که موسیقی زنده داشته باشه . لطفا همراه باقیمت هتل
پاسخ:
هتل الیت ورلد
شبی 200 لیره برای اتاق دو نفره
عنوان سایت رو دیدم گفتم شاید بتوانید دراین مورد کمکم کنید
پاسخ:
شرمنده
اطلاعاتی در این مورد ندارم
سلام وقت شما بخیر من درخصوص سفر و خرید از پیرانشهر می خواستم اطلاعاتی داشته باشم از لطف شما ممنون
پاسخ:
سلام
عنوان سایت رو مشاهده کردین؟
با سلام و خسته نباشید
الان آب و هوای وان در چه وضعیتیه؟ما می خواهیم خدا بخواد هفته آینده به وان بریم ولی قبل از رفتن می خواستم درباره آب و هواش اطلاعاتی داشته باشم
پاسخ:
سلام
تا جمعه که من اونجا بودم خوب بود .  برای پیش بینی وضعیت هوا از لینک سایت هواشناسی که در وبلاگ موجود هست استفاده بفرمائید
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام آقا رضا ممنون از راهنمائیتون می خواستم بپرسم در وان استخر ***** خارج از هتل که برای عموم آزاد باشه هست حمام ماساژ چی ممنون میشم جواب بدید
پاسخ:
سلام
خارج از هتل رو نمیدونم اما هتل آکدامار حمام ترکی و ماساژ و هتل الیت ورلد حمام ترکی و ماساژ و استخر دارن
سلام دوست عزیز
جای تقدیر و تشکر فراوان دارد این وبلاگ شما دستتون درد نکنه
هرچند سوالات شاید تکراری باشه ولی خواهش میکنم جواب بدین
1 من با خانواده ایام عید قصد سفر به وان دارم برای دوشب اقامت اگه ممکنه لیست هتل های سه ستاره با تلفن رو داشته باشم
2 کل هزینه های کاپوتاژ ماشین در تهران با اخذ گواهینامه چقدر میشه اگه ممکنه به تفکیک بفرمایید
3 الان ایا ج جریمه سوخت میگیرن و چقدر
اگر توصیه های خاصی هم دارین بفرمایید
ممنون و سپاسگذارم
پاسخ:
سلام
دوست عزیز توصیه میکنم قبل از سفرتون مطالب وبلاگ رو یکبار از اول بخونین که مطمئنا اونجا به درد خواهد خورد
در حال حاضر جریمه سوخت برای اتومبیلهایی که با فاصله ی سه ماهه تردد میکنند برداشته شده است .

در مورد هزینه ها هم پست کاملی در وبلاگ به این مطلب اختصاص داده شده
سلام خسته نباشید
لطفا در مورد سفر به تاتوان و شرایط خرید از اونجا اطلاعاتی در اختیارمون بذارید
ممنون
پاسخ:
سلام
من کلا یکبار از تاتوان عبور کردم و حدودا یکساعت هم توقف داشتم (البته چند سال قبل) - ظاهرا از وان هم کشتی داره. شهر زیاد بزرگی نیست (در مقایسه با وان)
سلام ، اول یه دست مریضاد بگم بابت اطلاعات خوبی که به اشتراک میگذارید.
من عید فطر بود که رفتم وان، البته با چند روز تعطیلی مواجه شدیم،
قصد داریم 15 بهمن دوباره برم برای خرید ، توی این ایام تخفیفهای خوب داره؟ مثلا چند درصدی؟
قیمت بلیط هواپیما از وان به استانبول چنده و چجور میشه بلیطش رو تهیه کرد اینترنتی از اینجا یا از طریق دفاتر خاص؟
توی پستهای بالا خوندم که شنبه ها تعطیله ، یعنی تمام مغازه ها و پاساژها تعطیلن یا نصفه و نیمه باز هستن؟!
ممنون میشم اگه قبل از رفتنم جواب بدید.
پاسخ:
سلام
من هم از شما تشکر میکنم و بهتون "دست مریزاد" میگم
تخفیفات الان بیشتر رو لباس زمستانی هست و معمولا از سی درصد به بالاست
بلیط به استانبول از 40 دلار شروع میشه و میتونین از آژانسهای مسافرتی وان تهیه کنید یا از خود فرودگاه وان
شنبه ها آخر وقت فروشگاهها نصفه نیمه باز هستند
سلااام آقا رضای گل.
مرسی از این همه راهنمایی،، فقط آقا رضا من دانشجوام خدمتم نرفتم پاسپورتم ندارم خیلی دوس دارم برم وان زبان کرمانجی رو هم خوب بلدم اما ب من گفتن تا 15 میلیون پول نقد در اختیار دولت بزارم تا بتونم برم، میخواستم بپرسم ک راه دیگه ای نداره ک از مرز بدون پاسپورت بشه خارج شد.
ممنون
پاسخ:
سلام آقا احسان
یک راه برای عبور از مرز بدون پاسپورت هست . البته خود مرز هم نه بلکه کوههای اطراف مرز . فقط یه مشکل کوچولو هست که از طرف هر دو کشور آدمو با تیر میزنن
سلام آقای ضربی ما یه خانواده 6نفره هستیم برای سفر به وان از تهران به نظر شما با قطار بهتره یا با اتوبوس؟
ممنون
پاسخ:
سلام
من قطار رو تحت هیچ شرایطی توصیه نمیکنم . اتوبوس بهتره
۱۱ بهمن ۹۳ ، ۱۸:۰۱ مسعود قنبری
با سلام
تشکر بابت مطالب خیلی خوبی که قرار دادید
من اواخر اسفند قصد دارم با خودرو شخصی به ترکیه سفر کنم با توجه به اینکه یکی از دوستانم در شهر آدانا زندگی میکنه میخواستم مسیر رفتن به آدانا و اینکه مسافتش چقدره ؟ و اینکه شما به آدانا سفر کردید ؟ پیشنهاد میکنید این شهر را ؟ در مورد زمان (اواخر اسفند ) زمان خوبی هست ؟ اگه پیشنهادی هم دارید ممنون میشم بگید
پاسخ:
سلام
در مورد آدانا میتوانید از اینجا اطلاعات جالبی بگیرید.
سلام آقا رضا بنا به دلایلی سفر ما که قراربود ابتدای اسفند امسال انجام بشه موکول شو به سال آینده میشه لطفا راهنمایی کنید آیا تو فصل بهار تو وان خبری از تخفیفات هست یا نه تو چه ماهی؟ و اینکه میگن دوبایزید واسه خرید خیلی بهتر از وان هست آیا صحت دارد ؟ واقعا خیلی لطف داری که جواب اینهمه آز هموطنان را میدی .خدا خیرت بده
پاسخ:
سلام
تخفیفات پوشاک بهاره معمولا از اواسط اردیبهشت شروع می شود
در مورد دوبایزید کسی که این حرف رو زده حتما با شما دشمنی داشته . دو بایزید جای بسیار کوچک (میشه گفت دهکده) با امکانات بسیار محدود هست و حتی به یکبار رفتنش هم نمی ارزد . احتمالا افرادی که چنین حرفی میزنند هیچ شهر دیگری را در ترکیه ندیده اند. وقتتان را برای دو بایزید تلف نکنید که حیف است .
سلام شما خیلی انسان بزرگوار و مهربانی هستین که اینقدر بی مزدو منت به هموطناتون کمک میکنید.
میخواستم سوال کنم که فاصله ترابزون با وان چقدره؟ هزینه بلیط اتوبوس یا قطار توی همین مسیر حدودا چقدره؟ (دوطرفه)
بازهم سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
برای سفر به ترابزون بهتره از بازرگان برین . فاصله این مسیر (بازرگان تا ترابزون ) حدودا 600 کیلومتره
اگر از وان بخواهید برید حدودا 300 کیلومتر هم اضافه میشه
سلام داداش خسته نباشی
ممنون از راهنمایی تون.یه سوال در مورد شهر ایغدیر داشتم که از مرز بازرگان چقدراهه،ماشین پیدا میشه،چقد میگیرن؟ کتونی اسپورت خارجی قیمتش پایینه یا نه....مرسی ممنون
پاسخ:
سلام
از مرز بازرگان تا ایغدیر حدود 100 کیلومتره - از مرز با 5 لیره میرید دو بایزید و از اونجا هر یکساعت یک ماشین میره ایغدیر و کرایه هر نفر هم 15 لیر هست
کتونی اسپورت مارک معتبر مثل آدیداس و نایک و امثالهم تقریبا قیمتش با ایران یکی هست . اصولا برندهای معتبر همه جای دنیا گرون هستن
سلام من میخواستم ادرس ال سی وای کیکی ودفاکتو دروان رابپرسم ممنون
پاسخ:
سلام
ال سی وای کیکی در خیابان جمهوریت
دفاکتو خیابان کاظم کارا بکیر روبروی هتل آکدامار
فاصله این دو با همدیگر پیاده کمتر از ده دقیقه است
سلام باتشکر از اطلاعات ارائه شده من نوروز 94 با دو دخترم میخواهم به وان با تور بروم ایا هنوز فروش فوق العاده هست ممنون .
پاسخ:
سلام
در ایام نوروز وان بسیار شلوغ هست . و فروش ویژه لباس مربوط به باقیمانده ی لباسهای زمستانیست در آن زمان
قیمت 150 لیر از وان به استانبول برای هماپیما رفت و برگشته ممنون
پاسخ:
البته من اضافه میکنم که قیمت ثابت نیست
بسته به خط هوایی- فرودگاه مقصد در استانبول (صابیحا یا آتا تورک) و فاصله ی زمان خرید بلیط تا روز پرواز در قیمت تاثیر دارند
سلام ممنون از اینکه باحوصله به سوالات جواب می دهید
من عید94 با خانواده تصمیم داریم به وان برویم یک هتل 2یا3ستاره معرفی

کنید با تشکر
پاسخ:
سلام
هتل آکدامار (خیابان کاظم کارا بکیر)
سلام من می خوام بدونم که از تبریز با چه وسیله ای می تونم مستقیم به وان برم ؟ و هزینش چقدر هست ؟
مرسی
پاسخ:
سلام
با اتوبوس
فکر کنم بلیطش 90 تومن باشه
سلام آقای رضا
با تشکر از حوصله شما
ما گذر نامه خانوادگی داریم در مرز رازی این گذر نامه را قبول میکنند یا باید هر کدام جداگانه گذر نامه داشته باشیم ؟
پاسخ:
سلام
قبول میکنند
سلام خسته نباشید ببخشید من میخواستم برا خرید عید برم وان کدوم تارخ رو صلاح می دونید که از حراجی هاش استفاده کنم
پاسخ:
سلام
اوایل اسفند بهترین زمان هست _ البته لباس زمستانی بیشتر حراج میشه
چرا پیام من ثبت نشد؟؟؟
پاسخ:
اتفاقا ثبت شده و جواب هم داده شد
سلام مرسی از راهنمایی مفید شما
سوال من اینه که به نظر شما مناسبترین راه از تهران به وان کدومه؟من دختر ٢٥سالم که تنها باید برم وان شما پیشنهادتون چیه؟من خودم نظرم با پرواز برم تبریز بعدش با اتوبوس تا وان،ولی منتظر نظر شما هستم،متشکرم
پاسخ:
سلام
بهترین راه همینه که خودتون گفتید
سلام.
در پاسخ دوستان در مورد ارزروم باید عرض کنم بسیار شهری سالم و ارزان نسبت به ترابزون میباشد.
من یک دست کت شلوار به همراه پیراهن و کمربند و کراوات را به قیمت 190 لیر خریدم و غذا نسبت به ترابزون ارزونتر .
مشروب فروشیها و بارها در این شهر از ساعت22 به بعد تعطیل و ممنوع میباشد. قبل از این ساعات تهیه نمایید. تابستان بسیار خنکی دارد.
و اما عموی من از انگلستان قصد آمدن به وان و اقامت یک ماهه را دارد جهت دیدار فامیل لطفا شماره تلفن کسی که خونه اجاره میده را برایم ارسال نمایید .من ساکن ارومیه هستم.
سلام آقای رضا
من گذر نامه ام در مرز رازی مهر معافیت سال 93 خورده یعنی من دیگه سال 93 نمیتونم برم وان و خرید جزئی برای خودم داشته باشم (البته من دفعه قبل که رفتم وان خرید زیادی نداشتم ولی این مهر رو تو گذر نامه ام زدن ) پیشا پیش از محبتهای شما سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
خرید بسیار جزئی چرا . اما اگر از حد جزئی فراتر رود به درد سر می افتید
سلام دوست عزیز
با تشکر از وقتی که میذارید. من به اتفاق یکی از دوستان برای عید 94 ابتدا قصد سفر به ارزروم سپس به استانبول داریم . تا ارزروم چیطوری میتونیم زمینی بریم هزینه هاش چقدر هست؟ و از اونجا تا استانبول با چه خطوط هوایی میشه رفت که مقرون به صرفه باشه ؟
پاسخ:
سلام
میتوانید بروید مرز بازرگان و از آنجا ایغدیر و بعد ارزروم . هزینه آنچنان بالایی نباید داشته باشد. از اونجا با خطوط هوایی داخلی ترکیه می توانید بروید استانبول
سلام
باتشکر از زحمات شما میخواستم بدونم زبان ترکی ( شهر خوی ) با وان متفاوته ؟ آخه پدرم به زبان ترکی خوی کاملا مسلط با تشکر
پاسخ:
سلام
زبان ترکی آذری با ترکی استانبولی تفاوت بسیار دارد اما کسی که به آذری مسلط باشد در ترکیه مشکل زبان نخواهد داشت
سلام مرسی از یتسخ سوالتون یک خط هوایی خوب میشه معرفی کنید در ضمن ساعت برواز از وان به استانبول اصولا کی هست؟یک هتل در مرکز شهر استانبول با قیمت مناسب کدومه؟حدود ثیمتاش جند تومنه؟اما قیمتش کم باشه
پاسخ:
سلام
خط خوب هوایی :پگاسوس
پرواز در طول روز ساعتهای مختلف هست
هتل در خیابان فندق زاده استانبول : هتل گلدن هیل
قیمت اتاق دو نفره 120 لیره (180 هزار تومان)
سلام چند بار میتونم از معافیت گمرکی استفاده کنم
پاسخ:
سلام
یکبار در سال
سلام استاد
مثل اینکه در مورد سوخت خودرو سواری توافق کردند و تفاوتش را نمی گیرند درسته؟
و اگه زحمتی نمیشه شماره موبایل شخصی رو که در وان خونه برای اجاره داره برام ایمیل کنید

پاسخ:
سلام .
از هفته قبل به اینطرف اگر شده باشه نمیدونم . از دوستان اگر اطلاع به روز تر دارن لطفا بگن
۰۲ بهمن ۹۳ ، ۱۴:۴۱ ایمان صالحی
سلامی مجدد
میشه دوباره شماره رو برایم بفرستید ممنون میشم
هنوز به دستم نرسیده
پاسخ:
مجدد ارسال شد
۰۲ بهمن ۹۳ ، ۱۱:۰۸ ایمان صالحی
سلام
ما یه جمع فامیلی و دوستانه هستیم و با قطار میخوایم بریم وان و برای 7 شب یه سونیت یا خانه میخوایم که دور همی راحت باشیم کسی هست برای اجاره
ممنونم که وقت میذارید و راهنمایی میکنید

پاسخ:
سلام
بشدت توصیه میکنم بخودتون رحم کنید و از مسافرت با قطار منصرف بشین
شماره موبایل شخصی رو که در وان خونه برای اجاره دارن براتون ایمیل کردم
سلام
باتشکر از سایت خوبتون
خاستم بدونم آیا میشه بجای رفتن به هتل جایی کمپ زد؟ مثلا کنار دریاچه وان
پاسخ:
بله
ولی دریاچه از مرکز شهر حدود نیم ساعت فاصله داره
سلام وتشکر از پاسختون

اگه میشه بفرمایید بعد از رسیدن به وان کدوم خط هواییو و لز کجا تهیه کنم..با تشکر
پاسخ:
سلام
از طریق آژانسهای مسافرتی و خود فرودگاه وان میتونین تهیه کنین
سلام
ببخشید فاصله تبریز تا آنتالیا چقدره؟ زمینی چند روز طول میکشه؟
پاسخ:
سلام
از مرز بازرگان تا آنتالیا حدود 1600 کیلومتر هست
تبریز تا بازرگان هم که مشخصه
حدودا دو شبانه روز طول خواهد کشید
باسلام
ضمن تشکر از زحمات شما، می خواستم بدونم تو سایت مثلا دفاکتور که لباس ها تخفیف خورده فقط برای خرید آنلاین هست یا بریم از فروشگاه هاش خرید کنیم اونجا هم تخفیف زده شده؟
پاسخ:
سلام
فروشگاهش هم تخفیف داره
سلام آقای رضا
با تشکر از پاسخ شما
ما که ماشینمون کاپتاژ داره و سه نفریم پس بهتره تا لب مرز با ماشین بریم و ماشین و در پارکینگ بزاریم و بریم وان ؟ یا ماشین خودمون و ببریم ؟
پاسخ:

سلام

بهتره که با ماشین خودتون برید

با سلام
کم هزینه ترین راه برای سفر از تهران به استانبول کدام است..با وسایل حمل و نقل عمومی...اگه براتون امکان داره حدود قیمت هر گزینه...
1.زمینی تا خوی...وان...استانبول
2.زمینی تا استانبول
3.زمینی تا وان..هوایی استانبول
4.زمینی تا تبریز..یکسره تا استانبول هوایی
5.زمینی تا تبریز...زمینی تا استانبول
با تشکر
پاسخ:
سلام
گزینه 3 مناسب ترین هست
زمینی تا وان حدودا 100 هزار تومان و از آنجا هوایی تا استانبول حدود 150 هزار تومان
سلام مرسی ار سایتتون عالیه فقط هرجی کشتم جواب سوالو ندیدم میخواستم فاصله دقیق وان تا انکارا و وان تا استانبول رو بدونم و هزینه هواییما از وان تا این مقصد ها جقدر میشه؟فاصله زمانیش جقدره؟هزینه با ماشین جطوره؟
پاسخ:
سلام
وان تا آنکارا حدودا 1350 کیلومتر
وان تا استانبول 1750 کیلومتر
هزینه هواپیما بستگی به روز و زمان تهیه بلیط داره و از 110لیر (45) دلار شروع میشه
فاصله زمانی هوایی حدود یکساعت و نیم هست و فاصله زمینی بین 22 تا 25 ساعت

سلام آقای رضا
سئوال من اینه اگه با ماشین شخصی بریم وان باید هزینه بنزین رو پرداخت کنیم ؟
پاسخ:
سلام
اگر با ماشین خودتون برین باید به ازای هر لیتر ظرفیت باک ماشینتون 6300 تومان مابه التفاوت سوخت پرداخت کنید .
سلام مرسی بابت راهنماییتون ولی یادتون رفت بگید اوایل بهمن فروشگاه ها تخفیف دارن یا نه
پاسخ:
سلام
اوایل بهمن خیر - تخفیفها از نیمه بهمن به بعد شروع می شود . شاید بصورت موردی باشد ولی عمومیت ندارد
سلام
خسته نباشین
با تشکر از مطالب مفیدتون
ما قصد داریم عید ۹۴ یه سفر به وان داشته باشیم
سؤالم اینه تو ایام عید فروشگاهها تعطیله یا همه باز؟؟
چون بخش کرد نشین هستن مثل شهر سلیمانیه تو لحظه تحویل سال مرایم خاصی دارن ؟؟
پاسخ:
سلام
در ایام عید فروشگاهها در وان باز هستند. چون اونا با تقویم میلادی کار میکنند د ایام نووز مراسم خاصی نیست . اما بخاطر زیاد بودن ایرانی ها در اون ایام برخی فروشگاهها رو دیدم که هفت سین چیدن
( کهبتوانید)
سلام مجدد . بی زحمت این اشتباهتونم با اپراتور هم صاف کنید .
چشم آدرس ایمیل و میفرستم براتون .
فقط از طریق تلفن میشه باهاش تماس داشت ؟
پاسخ:
سلام
اون که دیگه اشتباه تایپی و بخاطر سریع تایپ کردن (اونم با موبایل) هست و با اون اپراتور به اوئن عظمت صاف نمیشه
شماره تلفن رو براتون ایمیل کردم و توضیح هم کامل نوشتم براش
سلام آقا رضا من میخوام اوایل بهمن برم وان چند تا سوال داشتم
1.میخوام از مرز رازی برم تو مرز پارکینگ برای ماشین هست
2.هر شب هتل buyuk urartu چقدره
3.تخفیف اوایل بهمن واسه خرید هست
پاسخ:
سلام
بله در مرز رازی پارکینگ هست . البته خاکی و روباز
هتلی که گفتید در خیابان جمهوریت است و 4 ستاره . هتل خوبیست و قیمت اتاق دو نفره اش از 150 لیره شروع می شود که البته با مراجعه حضوری میتوانید تخفیف بگیرید
سلام
( چند تا منسرو برای خورشت) این قسمتو متوجه نشدم .
به سفارش یکی از اقوام ماشینو توی حیاط یکی از مدارس شهر مرزی خودمون میزاریم و با وسلیله عمومی از مرز رد میشیم .
خوشحال میشم اون شخصو معرفی کنید .
دیگه نگو نوزده شدم که باید جورشو بکشم دو شب ظرف های شبو من بشورم ..........

پاسخ:
سلام
نه دیگه این سری بیست شدید و نوزده دفعه قبل هم با اون اشتباه تایپی من یر به یر شد
آدرس ایمیل بفرستید شماره تلفن اون شخص رو براتون ایمیل میزنم
اوستا هد لاین وب لاگتون وان هست دیگه منم سوال هامو در مورد وان ازتون پرسیدم . بابت اشتباه تایپی ( اپراطور ) عذر خواهی میکنم . همسرم کلی دعوام کرد گفت نباید 19 میشدی . تو لایق 20 بودی . شوخی کردم . ممنون از راهنماییتون . در مورد شکر دقیقا حق با شماست . من هم هم عقیده هستم اما جای سوال داشت که شما راهنمایی کردین . خونه تو وان مد نظرم بود . برای 8 نفر خونه اجاره ای شبی چقدر تموم میشه ؟میدونید در مورد غذا بحث فقط مالی نیست سلیقه های غذایی هم هست که باید اونم در نظر بگیری . مثلا ما روزی یکی دو وعده پولو نخوریم که نمیشه . تو وان غذا خوری های ایرانی هم هست ؟من تجربه سفر به باکو رو دارم اما نمیدونم باکو با وان قابل قیاس هست یا نه . البته اونجا دعوت شده دوستانمون بودیم که جای خواب و بیشتر غذا رایگان بود . ولی گرونی های خودشو داشت. باز از حوصلتون ممنونم . امیدوارم غلط نداشته باشم .......
پاسخ:
سلام
بازم 19 شدید دوست عزیز
"پلو " درسته نه "پولو" !
اما در مورد خانه . در وان خانه اجاره ای نیز هست که واحد 70 متری به بالا هست و اجاره هاش هم از شبی 100 لیره شروع میشه و برای خانواده های پر جمعیت ایده آله . اگر ماشین شخصی ببرید و یک گونی برنج و یک پلوپز و چند تا کنسرو برای خورشت ، از رستوران بی نیاز خواهید بود . اما اگر خانه بگیرید دیگر از صبحانه خبری نیست و پای خودتان است . اگر خواستید شخصی را معرفی خواهم کرد کهبتوانید از وی منزل اجاره کنید
سلام
1- اواخر اسفند و اوایل فروردین قصد مسافرت داریم نظرتون در مورد زمان مسافرت - آب و هوا (نوزاد با ما خواهد بود) و تخفیف های موجود و میخواستم بدونم .
2- خطوط موبایل ایران اونجا جوابگو هست یا باید از اپراطور های ترکیه استفاده کرد ؟
3- احتمالا 8 نفر خانوادگی می خواییم بریم اونجا قضیه شکر میتونیم لب مرز اجرا کنیم یا کار ما نیست ؟
4- اگه بخواییم خونه اجاره ای مثل شهرهای دریا کنار خودمون و اجاره کنیم شبی حدودا چقدر آب میخوره ؟
5- هنوز هم نظرتون بردن دلاره تا لیر ترکیه ؟ نفری چند دلار اجازه بردن داریم ؟
6- اگه بخواهیم هزینه های خورد و خوراکو کم کنیم بردن کنسرو و غذاهای آماده از ایران مناسب هست؟
7- قطعات رایانه و گوشی موبایل ارزانتر از ایران آب میخوره یا نه؟
ببخشید دیگه 4 تا سوالو پیدا نکردید من هم 7 تاش کردم . متشکرم از حوصله ای که به خرج میدین .....
پاسخ:
سلام
احتمالا اون 4 تا سوال رو تایپ کردین ولی یادتون رفته بفرستین چون در قسمت نظرات چیزی نبوده. ضمنا اون کلمه درستش "اپراتور" هست نه "اپراطور"
1 - اولا که شهر مقصد رو بیان نکردید . بطور پیش فرض مقصد رو شهر وان در نظر میگیریم . آب و هوای اونجا در اون موقع کمی تا قسمتی سرد هست. تخفیفهای آخر فصل اون موقع برقراره
2 - خطوط موبایل ایران جوابگو هست اما به قیمت . بهتره که کلا یک نفر رومینگ همراه اول رو فعال کنه و بقیه گوشی ها رو خاموش کنن و هزینه موبایل اون یک نفر رو تقسیم بر تعداد نفرات کنید . یا اینکه تلفن رو بیخیال بشین و از امکان ارتباط اینترنتی که در هتلها رایگان هست استفاده بفرمائید
3 - بنظر من کلاس مسافرت رو با گونی های شکر پایین نیارین . افرادی که این کار رو میکنن زیاد دیدم اما تا بحال خودم شکر نبردم بفروشم . اطلاعات چندانی هم از جایی که از شما شکر بخرن ندارم
4 - خونه ای که گفتید معمولا پیدا میشه . قیمت بستگی به شهر مقصد و موقعیت اون خونه در شهر مقصد داره
5 - شما میتوانید نفری 5000 دلار موقع خروج از کشور همراه داشته باشید
6 - بله میتوانید ببرید . اگر با خودرو شخصی بروید میشود حتی غذاهای غیر کنسروی هم برد . یا اینکه یک پلوپز برقی میتوانید ببرید که کلا در مورد ناهار و شام خود کفا بشید و فقط صبحانه میماند که آنهم معمولا در هتل رایگان است
7 - موبایل و لوازم الکترونیکی و کامپیوتر و تبلت گرونتر از ایران هست
سلام
خسته نباشید
می خواستم راجع به فستیوال خرید در استانبول سوال کنم که تاریخ ش کی هست؟

من جایی خوندم که تاریخش امسال 6 خرداد تا 7 تیر هستش و به همین خاطر تصمیم داشتم اون تاریخ به استانبول برم
ولی شما نوشتین تاریخش آخر اسفند تا اواسط اردیبهش هست
میخواستم بدونم این ذوتایکیهستن یا متفاوت هستن؟
من تاریخ رو اشتباه کردم؟
پاسخ:
سلام
18 مارس تا 26 آوریل فستیول خرید استانبول هست . بعد از آن هم تاریخی که شما گفتید معمولا تخفیفات خوبی داره . اصولا فروشگاههای استانبول بین هر فروش ویژه یکماه و نیم فاصله دارند .
هر دو تاریخ درسته ولی اصلی و معروفش همون 18 مارس تا 26 آوریل هست
salam vaght bekheir

mikhastam bebinam baraye13nafar az van be estanbool dar ayame noroze 94 bite havapeyma begiram cheghadr nafari mishe albate ham raf ham bargashto zekr konid va man az koja mitoonam rezerv konam
mamnoon jenab
پاسخ:
سلام
از طریق دفاتر هواپیمایی ترکیه مثل ترکیش ایر لاین
قیمتش (یکسره) از 40 دلار شروع میشه
با عرض سلام وخسته نباشید .آیا معافیت بنزین که هر سه ماه میشد بدون جریمه با سواری رفت برداشتن یا برقراره؟
پاسخ:
سلام
اون معافیت سه ماهه به مبارکی بعد از عید غدیر حذف شد و الان بدون در نظر گرفتن دفعات قبلی شما برای هرباری که ماشین به ترکیه ببرید باید ما به التفاوت سوخت را پرداخت کنید
سلام
اگه استانبول در اواخر بهمن بریم خوب؟ چون بعضی ها معتقد هستند برای خریدهای خوب اوایل بهمن خوب هست و برای اواخرش ممکن هست اصلاً آنچه مورد نیاز هست نتونیم سایز خودمون پیدا کنیم .می خوام بدونم این موثق هست و واقعا بهترین زمان برای خرید لباس زمستانی در استانبول چه زمانی هست؟
و اگه لطف کنید چند پاساژ خوب اونجا معرفی کنید ممنون می شم.

با تشکر از راهنمائی خوب شما
پاسخ:
سلام
اواخر بهمن زمان مناسبیست
بهترین مکان برای خرید خیابان تقسیم استانبول و خیابان شیشلی هست
سلام
من در اواخر بهمن ماه می خواهم برای خودم خرید کنم به نظر شما استانبول برای خرید شخصی بهتره یا وان؟
ممنون از راهنمائی و کمکتون
پاسخ:
سلام
استانبول بسیار زیباتر و متنوع تر از وان است و اگر مشکل هزینه ندارید (که انشاء الله ندارید) حتما برید استانبول
وان هم برای خرید خوب است و هزینه اش کمتر از استانبوله ، اما فقط خرید
اما استانبول هم فال است و هم تماشا
آقا رضا واقعا بابت این وبلاگ و سرعت پاسخگویی ازت تشکر میکنم.سوال من اینکه که نزدیکترین و بهترین شهری که میشه در اون خوابید در شب قبل از خروج از مرز رازی داخل ایران کجاست ؟ و اینکه اگر جایی واسه استراحت سراغ دارید راهنمایی کنید ( هتل یا ....) و اینکه در انتهای سفر اگر پول اضافه داشته باشیم به دلار تبدیل کنیم یا لیر ؟ کدوم بهتره؟
پاسخ:
سلام
نزدیکترین شهر به مرز رازی خوی هست . الته قبل از مرز قطور هم هست اما فکر نمیکنم امکانات اقامتی داشته باشه
اگر پول اضافی داشته باشید به لیره تبدیل کنید
۲۲ دی ۹۳ ، ۱۲:۴۱ پویا ثانی
با سلام و تشکر
خواستم بپرسم از سرو به وان نزدیک تره یا رازی؟اگر از میزان فاصله شون اطلاعی دارید لطفا بفرمایید
پاسخ:
سلام
فاصله مرز رازی تا وان 90 کیلومتر و فاصله مرز سرو تا وان حدود 298 کیلومتر است
سلام من 4 تا سوال کردم جوابمو ندادید . عزیز 17 18 ماه بود برار
پاسخ:
سلام
سوالاتی که دوستان می پرسند به فاصله ی حداکثر دو سه ساعت و اگر شب باشه صبح همون روز جواب دادم . در تاریخهایی هم که شما گفتید چک کردم سوالی به اسم شما نبوده - فقط زمانی که هنگام طرح سوال تیک خصوصی زده می شود ، آمکان پاسخگویی نیست . بغیر از این تا بحال حتی یک سوال هم بدون پاسخ نمونده .
باسلام من به همراه پدر ومادرم قصد دارم برم ترکیه قصد خرید جهیزیه (لوازم دکوری روتختی پرده و ...) و لباس مجلسی دارم پس از مطالعه وبلاگ و تحقیق از طریق سایتهای ترکیه ای یه سری فروشگاه لوازم جهیزیه و رو تختی، متوجه شدم میشه از وان هم رو تختی و پرده و یه سری وسایل منزل خرید مثلا انگلیش هوم و روتختی سارو در avm فروش دارن میشه با توجه به تجربه ای که شما دارید بفرمایید رفتن به استانبول وبا توجه به هزینه بالا آیا می صرفه یا وان بریم بهتره یا همین جا با توجه به هزینه سفر همین قدر هزینه در میاد آیا در استانبول هتل و یا آپارتمان ارزون برای 5 یا 6 نفرسراغ دارید لطف بفرمایید معرفی کنید کمترین راه هزینه به استانبول چیه , و هزینه غذا چقدر میشه ؟

پاسخ :شما یک طرف قضیه را دیده اید فقط . بفرض که رفتید و جنس مورد نظر را هم دیدید و خریدید. آیا برای آوردنش فکی کرده اید؟



با سلام در مورد وسایل شکستنی در فرودگاه با هزینه ای از این محافظ های مشبایی می پیچند و به بخش شکستنی می فرستند (این ها با اطلاع از همراهمان می گویم )و 300 دلار رو رعایت کنیم چطور ؟
با توجه به تجربه ای که شما دارید بفرمایید رفتن به استانبول وبا توجه به هزینه بالا آیا می صرفه یا وان بریم بهتره یا همین جا با توجه به هزینه سفر همین قدر هزینه در میاد آیا در استانبول هتل و یا آپارتمان ارزون برای 5 یا 6 نفرسراغ دارید لطف بفرمایید معرفی کنید کمترین راه هزینه به استانبول چیه , و هزینه غذا چقدر میشه ؟
پاسخ:
سلام
استانبول دورتر است و هزینه ی بیشتری می طلبد اما تنوع جنس بالاتر دارد . وان نزدیک است و کم هزینه اما تنوع فروشگاهها و اجناس به اندازه ی استانبول نیست . هزینه سفر به استانبول با اتوبوس شاید کمتر باشد اما بسیار خسته کننده و زمان بر است . می توانید با اتوبوس خودتان را به یکی از شه های نزدیک ترکیه مثل ایغدیر و یا وان برسانید و از آنجا با هواپیما بروید . در کل ماندن در وان (اقامت و غذا) برای هر نفر در هر شبانه روز حدود صد هزار تومان و در استانبول حدود صد و پنجاه هزار تومان هزینه دارد. ضمنا عبارتی که تحت عنوان پاسخ آورده اید کامل نیست و پاسخی که من به شما داده بودم کاملتر از این بود اما مثل اخبار بیست و سی فقط یک قسمتش را گزینش کرده اید . در مورد هزینه ها که سوال فرموده بودید استدعا دارم پست مربوطه را در وبلاگ مطالعه بفرمائید.
سلام و ممنون از زحمات شما آقا رضا سوال من اینه که تو سایت booking.com قیمتهای هتل را من متوجه نمشم به دلاره یا لیر ؟ که اگه به دلاره با اون چیزی که شما فرمودید تفاوت داره .میشه یک کم توضیح بدهید. ممنون
پاسخ:
سلام
در تمام سایتهایی که رزرو و پرزنت هتل انجام میدهند دو آیتم وجود دارد
Currency که واحد پول مود نظر است
Language یا location که زبان و کشور بیننده ی سایت را مشخص میکند
بسته به اینکه از اینها چه آیتمی انتخاب کنید ، نحوه ی نمایش قیمتها متفاوت است
اگر شما واحد پول را لیره انتخاب کرده باشید قیمتهای نمایش داده شده بر حسب لیره است . در کنار عدد قیمت هم معمولا علامت اختصاری واحد پول نمایش داده می شود
سلام آقا رضا ممنون از تمام راهنماییهای شما من چندین ماه است که کل مطالب شما و دوستان رو مطالعه کردم سوال من اینه که ایا در تمام هتلها استخر و حمام ترکی موجود است ؟ و اینکه اونا برای استفاده رایگان میباشد؟و ایا ونهای لب مرز تا هتل میبرند یا تا دفتر خودشون میبرند و از اونجا باید با وسیله دیگه ایی رفت؟ چون شما گفته بودید نیازی به رزو هتل نیست حتما باید به چنتا هتل سر زد و چونه زد یا همون اولین هتل اقامت کنیم؟
پاسخ:
سلام
استخر و حمام ترکی در تمام هتلها نیست و اگر اصرار به استفاده دارید باید قبلا سوال کنید . مثلا در هتل الیت ورلد وان استخر و حمام ترکی و در هتل آکدامار حمام ترکی و ماساژ هست . استفاده برای ساکنین هتل رایگان است اما باید مایو و کلاه شنا داشته باشید و اگر نداشته باشید باید موقع ورود به استخر با قیمتی بالاتر از بیرون از همانجا تهیه کنید
ون ها باید شما رو دقیقا تا جایی که میخواهید با همان کرایه ببریند . برخی مواقع از شلوغی و عدم اطلاع مسافرین سوء استفاده کرده و این کار را نمی کنند
خیلی خیلی لطف کردین . بازم ممنون که برام وقت گذاشتی
دوباره سلام
ما یه جمع فامیلی و دوستانه هست که میرسم البته همگی خانوم هستیم و با قطار میخوایم بریم و برای 6 شب یه سونیت میخوایم که دور همی راحت باشیم و چون همگی خانوم هستیم بهتره که داخل شهر باشیم
ممنونم که وقت میذارید و راهنمایی میکنید
پاسخ:
سلام
برایتان شماره تلفن آقای شجاعی (خوی) را ایمیل میکنم . با ایشان تماس بگیرید و بفرمائید از طرف بنده هستید. ایشان می توانند در مورد اجاره خانه در نقاط مختلف وان کمکتان کنند . اجاره آپارتمان بسته به مساحت و موقعیت مکانی از شبی 100 لیره به بالاست
۱۸ دی ۹۳ ، ۱۷:۰۲ الناز رشیدمنش
من فردا با دوستم میریم وان. میخوایم 800 دلار جنس بیاریم، اما شما گفتین نفری 300 دلار میشه آورد.
برای 200 دلار جنس اضافی چقدر باید پول گمرک بدیم؟
پاسخ:
سلام
اگر بار اولتون باشه امسال به احتمال قوی زیاد به مشکل بر نخواهید خورد . اگر اجناستان را مناسب بسته بندی کنید نفری 100 دلار اضافی به چشم نخواهد امد
۱۸ دی ۹۳ ، ۱۰:۰۷ سوسن عبدی
خیلی ممنونم واقعا لطف کردین.
۱۸ دی ۹۳ ، ۰۹:۴۹ سوسن عبدی
ما تبریزیم همین جاهم تحویل بگیریم بهتره.
پاسخ:
شماره تلفن براتون ایمیل میکنم باهاشون تماس بگیرین کمکتون میکنن برای وارد کردن جنسهاتون
۱۸ دی ۹۳ ، ۰۹:۳۴ سوسن عبدی
سلام همه اجناس فک کنم بسته بندی داشته باشن خودشون ولی حجمشون اونطوری نیست که تکی تکی باشن دوباره اونارو تو یه کارتون مادر دیگه بسته بندی میکنن که حملش راحت باشه میشه به نسبت ابعاد اونا و جایی که میخوایم اونا رو بزاریم (کاپوت یا صندلی عقب) ابعاد رو تنظیم کرد.فک کنم جمعا بشه 10 کارتن مادر مثلا به ابعاد 1 متر *.0.5 متر (تقریبا) اگه بخواهیم میتونیم کارتن های مادر رو کوچیک کنیم که اون موقع تعدادش میره بالا.
پاسخ:
سلام
خودتون کدوم شهر هستید و مقصد جنسها کدوم شهر؟
باسلام من به همراه پدر ومادرم قصد دارم برم ترکیه قصد خرید جهیزیه (لوازم دکوری روتختی پرده و ...) و لباس مجلسی دارم پس از مطالعه وبلاگ و تحقیق از طریق سایتهای ترکیه ای یه سری فروشگاه لوازم جهیزیه و رو تختی، متوجه شدم میشه از وان هم رو تختی و پرده و یه سری وسایل منزل خرید مثلا انگلیش هوم و روتختی سارو در avm فروش دارن میشه با توجه به تجربه ای که شما دارید بفرمایید رفتن به استانبول وبا توجه به هزینه بالا آیا می صرفه یا وان بریم بهتره یا همین جا با توجه به هزینه سفر همین قدر هزینه در میاد آیا در استانبول هتل و یا آپارتمان ارزون برای 5 یا 6 نفرسراغ دارید لطف بفرمایید معرفی کنید کمترین راه هزینه به استانبول چیه , و هزینه غذا چقدر میشه ؟ آیابه اطلاعات وعکس های سایت booking , tripadvisar میشود اعتماد کرد؟
با تشکر از شما ببخشید سوال هام زیاد بود
پاسخ:
سلام
شما یک طرف قضیه را دیده اید فقط . بفرض که رفتید و جنس مورد نظر را هم دیدید و خریدید. آیا برای آوردنش فکی کرده اید؟
در مورد هزینه ها در وبلاگ توضیح کامل هست اما سقف مجاز کالای همراه مسافر 300 دلار یا معادل آن است و اگر این مسئله را مد نظر نداشته باشید در گمرک به دردسر خواهید افتاد
باتشکرفراوان ازراهنماییهای ارزشمندشما.راستش تصمیمم برای سفربه استانبول به امیدخداقطعیست تااولااولین تجربه ی سفربه خارج رو کسب کنم دوما اون بررسیهاروانجام بدم وبعدبرای مراحل بعدی به قول شماتصمیم بگیرم.فقط اگه لطف کنیدبه چندسوال من جواب بدین ممنون میشم.تواین وبلاگ بیشتر ( 90% ) ازسفربه وان گفته شده اما سوالای من درمورداستانبوله.آیاهزینه سفربه استانبول بااتوبوس همون روزی100تومنیست که شماگفتید؟ این هزینه ها شامل جای موندن وسه وعده غذاواستفاده ازمتروبرای رفت وآمده؟ یا خریدوگشتوگذارهم تاحدودی بااین هزینه امکان داره؟ بهترین جا( محل )وهتل برای من باتوجه به تنهاسفرکردنم کجاست( البته ارزون )؟ لطفا اسمشوبگین.واسم چندتارستوران ارزون.آیابلیط رفت وبرگشتو بایدهمینجاتهیه کنم یافقط رفت؟ وبرگشت روازاونجا؟ وبهترین زمان برای این سفرچندمه اسفنده؟ درآخرازتعدد سوالام عذرخواهی میکنم به امیدخدابعدازسفرم تجربیاتمودراختیارشماودوستان قرارمیدم.ولی چقدرخوب میشدشمادریه مکانی گهگاهی جلسات دیداری تشکیل میدادیدوبه سوالات دوستان حضوری پاسخ میدادیدوافتخارآشنایی حضوریه مارو هم باخودتون میدادیدبازهم ممنون ازصبوری شما
پاسخ:
سلام
در استانبول با همون روزی صد تومن میشه یک شبانه روز در هتل موند و غذا هم خورد . اما اگر بخواهید خرید کنید و گشت و گذار کنید به این هزینه اضافه میشه. در استانبول تا دلتون بخواد هتل هست و برای انواع و اقسام سلیقه ها و بودجه ها جای مناسب پیدا میشه . فقط در بعضی جاها هتلهایی هستند که اسمشون هتله اما ..... بنظر من شما برای شروع (روز اول) از فرودگاه مستقیم سوار مترو بشید و در خیابان فندق زاده پیاده بشید و برین هتل "گلدن هیل" . مطمئنا برای روزهای بعد خودتون با منطقه آشنا تر میشین و میتونین جای دیگه ای هم اگر خواستین عوض کنین
شما از تهران فقط بلیط رفت رو تهیه کنید و برگشت رو از همونجا میگیرید (البته اگر فرزندان رو هم همراه می برید بهتره برگشت رو هم بگیرید) بهترین زمان پانزدهم اسفنده که کمی هم از سرمای هوا کم بشه
سلام
اول ممنون از راهنمایی های عالیتون
ما برای 15 اسفند به بعد برای 1 هفته تصمیم داریم بریم وان ، برای خرید ، بنظر شما تخفیف آخر فصل شامل حالمون میشه ? و اینکه دنبال یه سونیت هستیم برای 15 نفر ، شما جایی رو سراغ ندارید ? یا کسی نیست بخوابم باهاش تماس بگیریم برای رزرو کردن جا و اطلاع از قیمت جا برای 1هفته ?
ممنون میشم جوابمون بدین
پاسخ:
سلام
زمان نسبتا مناسبیست .
اگر قیمت هتل بخواهید از شبی 50 هزار تومان برای هر نفر حساب کنید به بالا . اگر هم بخواهید که واحد اجاره کنید بفرمائید
برای چند شب؟
می خواهید نزدیک مرکز شهر باشد یا فاصله با مرکز خرید برایتان مهم نیست؟
با اتومبیل شخصی می روید یا عمومی. داشتن پارکینگ مهم است برایتان یا خیر؟
ترکیب همسفران خانوادگی است یا نه؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
****** ******************* ***************** ****** **** ****** ***** **** ********* ******** ***** **** * **** ** ****** ** ** ***** ******* ***** **** ******* ***** **** ****** *** ***** ** ***** ************* *********** *** *********** *** ***** ***** **** **** ****** به همین دلیل تصمیم گرفتم ازایران برم چون ******** ******** ****** ********* ************* *****.البته همه ی اینهایی که شماگفتین درسته به همین دلیلم میی
ترکیه روانتخاب کردم چون هم زمینی میشه رفت هم احساس هزینه هاش برام مناسبه وهم اگه کارپیداکنم یابمونم ******* **** ******** ****** ***** ***** *** **** ********** ************* ** ********* ************* **** ************** *** ******* *** ***** ******** ****** ******* *** ******* **** ***** **** **** *** *** ** ************** ***** ** **** ************ ******* ****** ****** *** ***** **** ****** **** ***** ******* *** ******* **** *********** **** ** *** ***** *** ***** ******* ******** *** ************ ***** **** ** *** ***** ***** *** ***** *** ***** **** ***** **** *** *** **** ****** ***** ***** ****** ******* *** **** ******** ** ******* ****** ************** ************ ****** *** ***** ** ***** ***** **** ****** *************** ************ **** **** ******* ****** ** ***** * **** ** **** **** ***** ***** ***** ************* *****
پاسخ:
سلام
ببخشید که نظرتون سانسور باران شد چون فکر کردم شاید دوست نداشته باشین منتشر بشه. ولی بازم میگم چنین تصویری که ایشون دادن غیر واقعی هست . من الان حدود بیست ساله که نصف زندگیم ا.نجاست ولی با این اطمینان نمیتونم ادعا کنم. بنظر من شما یک سفر کوتاه به این مناطق بروید و بعد برای بقیه مراحل تصمیم گیری کنید . اگر هم کمکی از من ساخته بود در خدمتم . الخیر فی ما وقع
سلام خسته نباشید وقت بخیر من همیشه از راهنماییهاتون استفاده میکنم.یه سوال داشتم اگه لطف کنید جوابشو برام ایمیل کنید ممنون میشم.
ما از وان میخوایم جنس بیاربم تبریز جنسامون هم شکستنی هستن میخوایم ببینیم اینجا فروش میره یا نه برا همون اول حدود 10 تومن میخوایم خرید کنیم این مبلغ خرید خیلی به صرفه نیست که از مجرای قانونی بیاد یه قاچاقچی پرسیدیم که اونم گفت شکستنی نمیتونیم بیاریم شما کسی رو یا راهی رو سراغ دارین معرفی کنین؟و اینکه اتوبوسهای مسافربری میتونن قاچاق بیارن؟
ممنون از زحماتتون
پاسخ:
سلام
حجم بارتون و نوع بسته بندیش چیه؟
منظورم اینه که این اجناس بخودی خود بسته بندی دارن که نباید به هم بخوره ؟ یا میشه اونا رو تو بسته بندی دلخواه گذاشت ؟
اگر این اجناس بسته بندی قبلی دارن حجم (ابعاد) بسته بندیش رو میتونین بگین چقدره؟ آیا تو صندوق عقب و صندلی عقب یک سدان جا میشه؟
ممنون از لطف و پاسخهای دقیق و سریعتون
سوالام زیاده.درواقع من میخوام بااتوبوس وتنهاوبرای اولینباریه سفرخارجی برم راستش میخوام تمام ایام نوروزواونجاباشم ولی نه برای گشتوگذاروخریدبلکه برای تحقیقات کاری واینکه ببینم میتونم اون فضاروبرای زندگی تحمل کنم تاتابستان امسال برای مهاجرت به این کشوراقدام کنم.وبه هزارویک دلیل شخصی تنهاکشوریکه فعلامیتونم برم ترکیه است به همین دلیل میخوام بدونم این سفرباکمترین هزینه چقدربرام تموم میشه؟ اصولابایدازکجابایدشروع کنم؟ آیاامکان گرفتن خونه ی بسیارارزون هم وجودداره؟ اصولاتوهتل موندن بهتروبه صرفه است یاخونه؟ویه عالمه سوال دیگه که نمیدونم به همین طریق بفرستم؟ آیا شما درمورد زندگی توترکیه هم میتونیدمنوراهنمایی کنیدیاکسی یاجایی رومعرفی کنیدکه به سوالای من جواب بده؟ البته منظورم این آژانسای اقامتی نیست چون نتونستن بهم کمک کنن.منظورم کسیه که درحال حاضرداره اونجا زندگی میکنه.ببخشیدطولانی شدوممنون ازپاسخگویی سریعتون
پاسخ:
بنظر من اگر این سوالها رو از افراد متفاوت بپرسید جوابهای متفاوتی میدن به شما . چون هر کس بسته به شرایط خودش از محیط یک کشور خارجی برداشت میکنه . شخص من با اینکه امکان دریافت اقامت از ترکیه رو داشتم ولی به هیچ عنوان اونجا رو برای زندگی انتخاب نمی کنم . ترکیه شاید در مسافرتهای چند روزه یا کانالهای خارجی ، جایی بسیار رویایی و ایده آل بنظر بیاد اما در واقع (از دید من) اینطور نیست. تقریبا یه جورایی شبیه کشور خودمونه . من بار اولی که پاریس رفتم چنان ترکیه از چشمم افتاد که بنظرم یک ده بزرگ میومد . آمریکا نرفتم ولی افرادی که رفتن آمریکا ، همین نظر رو در مورد اروپا دارن!
شما میتوانید با اتوبوس مستقیما به یکی از شهر های ترکیه بروید و با روزی حدود صد هزار تومان در آنجا بمانید . من گرفتن خونه برای یک نفر رو توصیه نمیکنم . اتاقهای عمومی رو هم همینطور.
در کل از دید شخص من کسی که میخواد مهاجرت کنه باید یکی از این موارد رو داشته باشه :

- پول بسیار زیاد در حد میلیارد
- مدرک تحصیلی بالا در حد دکترا (البته از دانشگاه معتبر)
- کسی که در مقصد اقامت داشته باشه و بتونه شما رو ساپورت کنه

و یا چیزی تو همین مایه ها . بغیر از این اگر باشه اون ور هم بی پولی و در به دری و بدبختی هست مضاف بر اینکه کسی هم نیست بفریاد آدم برسه . در کل هر جا برین آسمون همین رنگه و هیج جای دنیا راحتی خیرات نمیکنن . شما چند سال دارین و مدرک تحصیلیتون چیه؟
سلام وممنون از اطلاعات خیلی خوبتون. خواستم بدونم تخفیفات میزان تخفیفات در ایام نزدیک به عید فطر به چه صورت میباشد
پاسخ:
سلام
خود عید فطر در ترکیه تعطیل عمومی هست اما در اون ایام معمولا تخفیفات خوبی داده میشه
۱۷ دی ۹۳ ، ۰۰:۰۹ لیلا قریب
سلام ممنون از مطالب خیلی خوبتون. خواستم در مورد تخفیفات در ایام نزدیک به عید فطر بدونم. ممنون
پاسخ:
سلام
خود عید فطر در ترکیه تعطیل عمومی هست اما در اون ایام معمولا تخفیفات خوبی داده میشه
سلام . ممنون از مطالب بسیار عالی شما. برای یک هفته قبل از عیدفطر 94 خواستم بدونم تخفیفات پوشاک هست؟
پاسخ:
سلام
خود عید فطر در ترکیه تعطیل عمومی هست اما در اون ایام معمولا تخفیفات خوبی داده میشه
ممنون از لطفتون
در ضمن شما قبل با این افراد خودتون کار کردید؟
مشکلی پیش نمیاد
چون من سرمایه کمی دارم و میخواهم با این کم شرو ع کنم؟
دوباره از لطفتون سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
من به هیچ عنوان با این افراد کار نکردم و حتی یکبار هم تو عمرم ندیدمشون
اینها افرادی هستند که برای وبلاگ نوع فعالیت و شماره تلفن میفرستند
من کوچکترین مسئولیتی در قبال کارشون ندارم  و فقط معرفی میکنم
اعتماد کردن یا نکردن به اینها و کار کردن یا نکردن با مسئولیت خودتون انجام میشه
با تشکر از پاسخ سریع و خوب شما بنابر پیشنهاد شما و مطالعه وبلاگ بهترین راه برای سفر ما قطار کوپه ای از تهران به تبریز بین 30-47 هزارتومان (نشستن در اتوبوس برای پدرم سخت است ) رفتن از ترمینال تبریز به خوی با 6 هزارتومان
(http://www.tabrizsafar.ir/Default.aspx)از ترمینال خوی به وان مستقیم بین 40 تا 50 تومان
با سلام آیا رفتن با خانمی که چادر عربی سر میکند در وان یا استانبول بد رفتار نمی کنند و بنظرشان وجه ی بدی ندارد با تشکر
پاسخ:
سلام
در ترکیه بدلیل اینکه از همه جای دنیا توریست هست ، مردم به دیدن هر چهره و پوشش عادت دارند و با توریست ها در کمال احترام برخورد می شود. من خانم چادری نیز در وان و حتی استانبول دیده ام و مشکلی هم برایشان بوجود نمی آید.
با سلام ما با قطار می خواییم بریم تبریز و از اونجا به وان آیا بهتره از ترمینال تبریز بریم وان مستقیم یا بهتره بریم خوی و از اونجا بریم در مورد هزینه ها اطلاع دارید با تشکر
پاسخ:
سلام
من قطارهای ایران رو حتی برای ده دقیقه هم توصیه نمیکنم
بهتره برید خوی و از اونجا مستقیما یا دو تکه به وان برسانید خودتان را
در مورد هزینه ها در وبلاگ توضیح کامل هست . هر کدام مبهم بود بفرمائید
سلام مجدد خدمت شما
چن سال پیش یکی از دوستام ک میخواست بره مکه پاسپورت گرفت با اینکه خدمت نرفته بود.اربعین امسالم باهم رفتیم کربلا با همون پاسپورتش.دوستم دانشجو و اونموقع برای گرفتن پاسپورت از فرم اشتغال ب تحصیل استفاده کرده بود.الانم تا وقتی درس بخونه معافیت تحصیلی داره
سوالم اینه ک از مشهد ب ترتیب از کدوم راه ها و چظوری برم استانبول؟(میخوام زمینی برم و با حداقل هزینه)
بازم ممنون بخاطر وقت گذاشتنتون
پاسخ:
سلام
میتونین برین مرز بازرگان - بعد ایغدیر یا دوبایزید و با اتبوس برین . یا اینکه برین خوی بعد وان و از اونجا با اتوبوس برین
ممنون میشم از تبریز چند نفر مطمئن معرفی کنید.
پاسخ:
لطفا آدرس ایمیل بذارین
سلام
مخلصم آقا رضای عزیز...
من همچنان علیرغم اینکه سفرمون ب وان کنسل شد دنبال کننده مطالب وبلاگ هستم...
در مورد سوال اون دوستی که پاسپورت داره ...
همه پاسپورت های صادره پنج سال اعتبار دارن ولی بعضی هاشون فقط یکبار مجوز خروج محدود به تاریخ و مقصد خاص(مثلا زیارت عراق یا عربستان) دارن و برای محصلین یا دانشجویان صادر میشن...
این دوستمون قطعا ممنوع الخروج هستند و برای سفر به ترکیه باید ودیعه ای را به سازمان وظیفه عمومی پرداخت کنند (تا چند وقت پیش ۱۵ میلیون وجه نقد برای سفر عادی و ۲ میلیون برای زیارتی بود)، سپس نامه ای را از وظیفه عمومی به گذرنامه میبرن و یکبار خروج با شرایط محدود براشون ممکن میشه ...
وقتی برگشتن پولشون را پس میگیرند...
سلام آقا رضا با تشکر واقعا اطلاعاتتون عالیه من میخوام اواسط بهمن برای خرید برم وان
میخواستم بدونم اون موقع حراجها چطوریه و چقدر میشه به فروشنده ها اعتماد کرد
ممنونم
پاسخ:
سلام
قیمتها در همه جای ترکیه تقریبا یکسان است اما چانه زدن را فراموش نکنید . میشه خیلی راحت تر از فروشندگان وطنی به اونها اعتماد داشت
ممنون از بابت راهنماییتون
می خواستم لطف کنین چند نفر مطمئن در ارومیه بهم معرفی کنین که جنسامو برام بیاره ممنون میشم
پاسخ:
سلام
در ارومیه کسی را سراغ ندارم اما در تبریز و خوی افرادی هستند که به این وبلاگ درخواست تبلیغ چنین کاری را داده اند اگر نیاز بود معرفی کنم
سلام آقا رضا
خیلی ممنون بابت راهنمایی های خوبتون
میخواستم بپرسم حدودا هزینه ی پایه ی رفتن ب استانبول از مشهد در کل چقدره؟بدون ماشین شخصی و اینکه آیا کسی ک پاسپورت داره ولی دانشجوس و سربازی نرفته میتونه بره یا باید نظام وظیفه پول گرو بذاره؟
بازم ممنون بخاطر جواب دادنای صبورانتون
پاسخ:
سلام
هزینه رفتن (کرایه) را میتوانید از آژانسهای مسافرتی بپرسید. اما در استانبول روزی حدود 150 هزار تومان هزینه خواهید داشت . در کل کسی که پاسپورت داره میتونه بره و نیازی به گرو گذاشتن هیچ پولی نیست ولی برام سواله کسی که سربازی نرفته چطور پاسپورت گرفته؟؟
مى خواستم از دوستانی که برای فروش از وان لباس مى أورند در مورد قیمتها و تفاوت انها کمى اطلاعات بدهند
مرز بازرگان پارکینگ داره که ماشین را اونجا بزاریم وبا اتوبوس یا ون بریم؟؟؟
پاسخ:
بله پارکینگ هست . البته روباز
شرمنده اینقدر مزاحمتون میشم ،از مرز بازرگان تا ایغدیر واز ایغدیر تا کایسری چقدر راه هست و هزینش چقدر است .خیلی خیلی ممنون از این که وقت میگذارید.
پاسخ:
سلام
از مرز بازرگان تا ایغدیر 95 کیلومتره . من پیشنهاد میکنم از اونجائیکه کایسری نزدیک آنکارا هست شما مستقیما به آنکارا و از اونجا بسادگی به کایسری برین
ببخشید ،نمیشه از مرز خوی بریم وان یا آنکارا واز اونجا بریم کایسری ؟؟؟
پاسخ:
از مرز خوی برای شما دورتر هست . اما اگر خواستید بروید میتوان از وان هم به آنکارا رفت . اطلاع دقیق از اینکه از وان برای کایسری اتوبوس یا پرواز شرایطش چجوریه ندارم
سلام خسته نباشید ما میخایم بریم کایسری چون برادرم اونجا زندگی میکنه ما تعطیلات عید میخایم بریم پیششون ،به نظر شما با ماشین از کدوم طرف تا لب مرز بریم و چند کیلومتره؟؟ ما ۲۵ اسفند میخایم حرکت کنیم با توجه به شلوغی آیا اون موقع اتوبوس یا ون از لب مرز هست یا باید بلیط رزرو کنیم چون بچه ی یک ساله و ده ساله داریم میخایم اذیت نشیم ، و هزینه ی اتوبوس یا ون از لب مرز تا اونجا چقدر میشه؟؟ لطف کنید تمام مسیرها و کیلومتر را برام توضیح بدید چون دفعه ی اول که میخایم بریم اونجا .خیلی ممنون از توجهتون ،با تشکر
پاسخ:
سلام
بهتر است شما از مرز بازرگان بروید . این مرز تا تبریز (حدودا ) 275 کیلومتر فاصله دارد. و ماشین برای دوبایزید همیشه موجود است . شما از آنجات میتوانید بروید ایغدیر و از آنجا به کایسری . اما مسیر بسیار طولانی می شود و توصیه من اینست که با هواپیما بروید
با سلام میخاستم ببینم زمان حراجیهای استانبول هم مثل وان هیت آیا در اواخر بهمن استانبول حراجی داره؟
پاسخ:
بله
از 18 دسامبر تا 26 آوریل
با سلام
1- ایا در مشهد میشه کارهای مریوط به خروجی ماشین رو انجام داد؟
2-ایا پمپ گاز در همه جای ترکیه به وفور پیدا میشه و قیمتش چند؟
3-ایا در همه جای ترکیه میشه از چادر مسافرتی استفاده کرد یاته؟ هزینه بره یانه؟
4-در رابطه با امکان گرفتن ارز مسافری با کاپوتاژ کردن ماشین قانونی وجود تداره؟
پاسخ:
سلام
باید حتما بشه . بهتره از آژانس های نمایندگی کانون جهانگردی سوال بفرمائید
پمپ گاز در ترکیه موجود هست و قیمتش رو از لینکی که تو همین وبلاگ هست میتونین ببینین
زیاد نمیشه روی چادر زدن حساب کرد . چون فصل سرما هست
قبلا ها با کاپوتاژ برای 4 نفر ارز مسافرتی میدادند اما الان فقط برای مسافرین هوایی
سلام خسته نباشید .داداش ما بیست و پنجم اسفند امسال میخایم بریم ترکیه کایسری .تصمیم گرفتیم که با ماشین خودمون تا لب مرز را بریم . و بعد از اونجا با اتوبوس یا ون بریم اونطرف .چیزی که برامون مبهومه اینه که .ایا اون موقع بلیط گیرمون میاد بریم اونطرف و ایا برای کایسری ماشین مستقیم هست یا نه .اگه کمکمون کنید کار بزرگی کردید چون واقعا نمیدونیم چیکار کنیم.ببخشید سرتونا درد اوردم .منتظر جواب هستم لحظه به لحظه
پاسخ:
سلام
اینهمه جای خوب تو ترکیه . حالا چرا کایسری؟ میخواین پناهنده بشین؟؟
برای چنین کاری بهتره برین مرز بازرگان و از اونجا با ون برین ایغدیر. از ایغدیر یا آغری میتونین با اتوبوس برین
با سلامم و خسته نباشید وتشکر از اطلاعات خوبی که در اختیار ما میگذاربد میخاستنم ببینم درصد تخفیفاتی که از اواسط بهمن شروع میشه با تخفیفات اسفند ماه یکی است یا به تدریج درصد حراجیها افزایش پیدا میکنه اگه ممکنه کامل توضیح دهید ممنون میشم
پاسخ:
سلام
بله تقریبا یکیست.
سلام
ما دونفر بزرگسال و دوبچه 3 و 9 ساله برای سفر به وان هستیم می خواستم بدونم هتلی که هزینه اش برای ما مناسب باشه کدام هست و چقدر میشه و آیا در موقع رزرو هتل مدارکی هم برای گرو می گیرند در ضمن ساعت تخلیه اتاق ؟ ممنون
پاسخ:
سلام
هتل آکدامار برای هر شب اتاق دو نفره 100 لیره
موقع اقامت معمولا پاسپورت شما در هتل می ماند
ساعت تخلیه اتاق 12 ظهر است
سلام
با تشکر از اطلاعات خوبتون.
می خواستم بپرسم آ یا ایام عید برای رفتن به وان مناسب است؟ قیمتها همچنان ثابت است یا گران می شود ؟ در شهر وان دقیقا چه اجناسی را می توان به قیمت مناسب تر از ایران تهیه کرد.
پاسخ:
سلام
الهی بگردم برای هموطنانم که عادت کرده اند در مناسبتها همه چیز گران شود .
در ترکیه قیمتها سال تا سال ثابت است و ممکن است ارزانتر هم بشود
ایم عید برای مسافرت زمان خوبیست اما کمی شلوغ است
سلام خسته نباشید ما میخواهیم هفته اول بهمن برویم برای خرید زمان مناسبی هست یا نه ممنون هستم
پاسخ:
سلام
چند روز به تعویق بیندازید از اواسط بهمن به بعد زمان خوبیست
سلام..... در شهر های آغری - ایغدیر و دوبایزید هم جای خاصی برای خرید یا بازدید هست .درمسیر برگشت از وان به بازرگان برای بازدید بیشتر ترکیه( چون عوارض خروج را پرداختیم )بهتر نیست چند شهر دیگر را هم ببینیم؟


پاسخ:
سلام
در مسیر برگشت می توانید به آغری و ایغدیر بروید که برای خرید و گشت و گذار جای بدی نیستند . دوبایزید را هم که تو مسیرتان خواهید دید
۰۸ دی ۹۳ ، ۱۴:۵۹ پویا ثانی
با سلام میخواستم بدونم به نظر شما کدوم هتل بریم و شبی تقریبا چقدر میشه؟اون‌طوری که از پست های سایت های دیگه معلوم بود هزینه اقامتی که شما گفتی نفری.50لیر برا هتل های 2 یا 3 ستاره است درسته؟لااقل جایی بریم که درست و دلمون زیاد هم گرون نباشه.ممنون
پاسخ:
سلام
هتلهای سه ستاره آکدامار - یاقوت و فوآد نسبتا مناسبند
با سلام می خواستم بدونم این چند روز سفر به وان برای خرید مناسب هست؟ و آیا یکی دو روز اول ژانویه مراکز خرید تعطیل که نیستند؟
پاسخ:
سلام
زمان مناسب برای خرید دیگه تموم شد
تا............... اواسط بهمن به بعد
سلام
من برای دیدن اقوام قصد دارم به الانیا سفر کنم ، دوست دارم از خرید وان هم بی بهره نمونم ،سوالم از شما اینه که با توجه به اینکه یک خانم هستم و تنها سفر میکنم ایا با اتوبوس رفت و امد امن هستش؟ واگر هست بهتره از تهران بلیط وان رو بگیرم یا وان رو فراموش کنم و بلیط انتالیا بگیرم؟ من قصد دارم تا ٤ یا ٥ روز دیگه حرکت کنم
پاسخ:
سلام
به لحاظ امنیت که امن هست. بنظر من اگر بخواهید وان رو هم ببینید از تهران بلیط مستقیم برای وان تهیه کنید . از اونجا هم میتونین پرواز آنتالیا بگیرید با قیمت خیلی پایین تر از ایران
سلام
با تشکر از وبلاگ مفیدتان
برندهای Zara - H & M - Mango - Stradvarius
نمایندگی دارن ؟
کدوم خیابون هستن ؟
پاسخ:
سلام
کل فروشگاههایی که نمایندگی برند های معتبر رو دارن تو دو تا خیابان جمهوریت و کاظم کارا بکیر جمع شدن.
در وان به مجموعه ی این دو خیابون "مرکز شهر" گفته میشه
سلام
خسته نباشید
اواخر بهمن ماه بازم جنسای زمستانه جدید میارن
با تشکر
پاسخ:
سلام
انشاء الله
اواخر بهمن و اسفند ماه تخفیفات آخر فصل هست
در پستی خوندم که نوشته بودید مابه التفاوت باک بنزین رو توی مرز از ماشینها میگیرن اگه امکان داره توضیح بدید و در صورت مثبت بودن جواب در مورد اون و مقدار مبلغ دریافتی نیز توضیح بدهید.
با تشکر
پاسخ:
سلام
مبلغ مابه التفاوت مبلغ 6300 تومان به ازای هر لیتر ظرفیت باک اتومبیل شماست
مثلا سمند 70*6300 تومان
من قصد سفر در نوروز 94 را به استانبول دارم با توجه به تجربه شما در خصوص سفر به ترکیه میزان هزینه بنده به صورت زمینی و از مرز بازرگان به ترکیه به همراه همسر و دختر 5ماهه ام با توجه به این نکته که هزینه اقامت ما به دلیل داشتن اقوام نزدیک در استانبول صفر است جهت گشت و گذار در شهرهای ترکیه چقدر میشود و در صورت امکان برای گشتن چه شهرهایی را پیشنهاد میکنید و در صورت امکان هتلی را با قیمت مناسب در شهرهای مذکور معرفی بفرمایید . اگر امکان دارد از مسیر بازرگان تا استانبول شهرهای با جاذبه گردشگری و مناسب را برای اسکان شبانه لطف بفرمایید. باتشکر
پاسخ:
سلام
اگر هزینه اقامت نداشته باشید . فقط می ماند هزینه خورد و خوراک که رقم بالایی نیست و بنظر من روزی 50 تا صد هزار تومان هزینه خواهید داشت. برای سفر زمینی از بازرگان شما حدودا 24 ساعت در راه خواهید بود که من توصیه میکنم برای یک شب در ارزروم یا آنکارا اطراق بفرمائید
ممنون از راهنمایی شما کلا شما سفر زمینی را با توجه به هزینه های آن نسبت به سفر هوایی به صرفه تر میدانید آیا در خصوص تعمیرات اتومبیل در صورت اتفاق نمایندگی از ایران خودرو در ترکیه است
پاسخ:
سلام
سفر زمین به شهرهای نزدیک مرز مانند وان و ایغدیر را بله .
در وان ترکیه نمایندگی ایران خودرو تا بحال ندیده ام
سلام با تشکر از راهنمایی های خیلی خوب شما من برای اولین بار است که قصد سفر به ترکیه را دارم و با توجه به اینکه یک کودک 5 ماهه هم دارم و میخواهم به صورت زمینی و با اتومبیل شخصی به سفر بروم ممنون میشوم راهنمایی ام بفرمایید 1- در پست فرموده بودید پمپ گاز در ترکیه است آیا در طول مسیر از مرز بازرگان نیز این امکان است یا نه2- هزینه هر لیتر بنزین چقدر است
پاسخ:
سلام
بله در طول مسیر پمپ گاز موجود است
هر لیتر بنزین با قیمت امروز 4.27 لیره ( حدودا 6500 تومان ) هست
اگه ما دوشنبه ،8 دی وان باشیم تخفیف خوبه واسه خرید؟ ممنونم از راهنماییتون

پاسخ:
سلام
تخفیف هست اما دیگه اجناس جور نیستند و بیشتر تک سایز میمونه برای آخراش معمولا
سلام. واسه اطلاع رسانی به دوستان باید عرض کنم 2 دی که وان بودیم:
1. مغازه ها ساعت 8 شب رو به تعطیلی بودن. پس تا 8شب خریداتون رو جمع بندی کنید.
2. نرخ تبدیل دلار به لیر در صرافی 2.30 بود و در ال سی 2.31 و فرداش در فروشگاه colinz با 2.29 .یعنی نرخ تبدیل مقداری متغیره .
3. مدیر داخلی هتل گفتن که فقط یک شرکت برای مرز رازی ماشین داره و شما هر آژانسی که داخل شهر میبینید با همون شرکت تماس خواهند گرفت.به نظرم حرفشون درسته چون از آژانس سر کوچه که پرسیدیم 25 لیر تا مرز قیمت داد. از طریق خود هتل اقدام به گرفتن ماشین تا مرز بکنید .
باز اگه نکته ای به ذهنم رسید خدمتتون خواهم گفت.میتونید به سفرنامه هم مراجعه کنید.
سلام من با 3 یا 4 میلیون چند روز میتونم استانبول بمونم و اگه بخوام فقط وان بمونم چند روز رو جواب میده ریاد نمیخوام خرید کنم
پاسخ:
سلام
وان هر روز حدود یکصد هزار و استانبول 150 هزار تومان برای هر نفر هزینه دارد. بنا بر این با 4 میلیون میتوانید حدود چهل روز  به وان و بیست و شش روز به استانبول بروید .
با سلام ما برای 2 شب از 29 تا 31 دسامبر میخوایم بریم وان به قصد خرید لباس برا حداقل 3 سال دیگمون. در جواب یکی از پست ها گفتین که اخر دسامبر زمان خوبی برا خرید نیست چون جنسا از جور میافتند که باعث شد یکم دودل شیم برا رفتن. به نظرتون با توجه به اینکه سایز هدف ما 42 مردونه و 36 و 38 زنونه است اگه تو این تاریخ بریم بدرد میخوره یا بمونیم برا یک وقت دیگه؟
پاسخ:
سلام
بنظر من مسافرتتون رو تنظیم کنید برای اواخر بهمن ماه . اون موقعی که شما میخواین برین به ته دیگ حراجی ها می رسید که معمولا جنس جور نیست
۰۵ دی ۹۳ ، ۰۱:۲۹ جلال زارع
سلام آقا رضا هزینه رفت از مرز به وان به ریال چقدر هست و لیر قیمت چند هستش با تشکر زارع
پاسخ:
سلام
کرایه  از مرز تا وان 20 لیره هست که با احتساب هر لیره 1550 تومان (قیمت امروز) می شود 31000 تومان
۰۴ دی ۹۳ ، ۲۳:۴۰ پویا ثانی
با سلام و تشکر از وبلاگ قشنگتون به نظر شما برای بار اول با ماشین شخصی بریم یا با سواری کرایه ای؟
پاسخ:
سلام
بستگی به میزان ماجراجویی و همچنین میزان هزینه ای که میخواهید برای مسافرت بزارید داره . من خودم سفر با ماشین شخصی رو ترجیح میدم
آیا اواخر بهمن حراجیهای خیلی بهتر داره آخه ما که جدیداً وان بودیم حراجها 8 درصد بود بعضی از اجناس هم حراج نخورده بود
پاسخ:
سلام
اواخر بهمن تا آخر اسفند حراج لباسهای زمستانی که تا آن موقع فروش نرفته اند انجام می شود
سلام خسته نباشید . به نظر شما برای مسافرت دو روزه : یک تور لحظه اخری استانبول با 700 هزار تومان مناسب تر از سفر زمینی به وان و از اونجا پرواز به استانبول نیست ؟
پاسخ:
سلام
قیمتش نسبتا مناسبه

باسلام
باتشکر از توضیحات کاملتون، خواستم در خصوص برندهای اروپایی موجود در وان بهم اطلاعات بدین؟
و اینکه آیا میشه خرید خوبی ازین برندها کرد؟
در خصوص خرید کیف و کفش ؟
پاسخ:
سلام
پاسخ همان است که در نظری که به اسم مینا گذاشته بودید عرض کردم
مطمئن باشید پاسخ ها در حد توان کامل است و با تعویض نام عوض نمی شود
برند های غیر ترک در ترکیه قیمتی مشابه ایران دارند
در خرید از ترکیه ، خرید برند های ترک بصرفه است و سایر مارکها قیمت تقریبا مشابه ایران دارند . توصیه ام این است که مارکهای سایر کشور ها را از همان کرج تهیه بفرمائید و خریدهای ترکیه را به برندهای ترک اختصاص دهید
سلام.
میخواستم بدونم وان کیف و کفش خوب هم میتونم پیدا کنم؟
و اینکه برندهایی مثل منگو،تامی،زارا... اونجا موجد هست؟
پاسخ:
سلام
کیف و کفش در حد معمولی هست . و اگر دنبال جنس خیلی خوب بگردید معمولا ایتالیایی است و قیمت آن تفاوت چندانی با ایران ندارد.
وان فقط در مورد پوشاک جیر و چرم و کتان و لی بسیار ایده آل است
با عرض سلام واحترام از حوصله بسیار زیادتان در جواب دادن به سوالات،آیا پلیس ترکیه در مسیر وان در زمستان به تایر گیر میدن یا باید حتما تایر برفی باشد؟ می خواهم 8دی ماه با ماشین برم وان
پاسخ:
سلام
من تا بحال در مسیر مرز رازی به وان پلیس ندیده ام
در مسیر سرو به وان و بازرگان به وان هم پلیس بوده اما فقط خودرو را بازرسی کرده اند
هر چند که توصیه میکنم اگر در این فصل قصد مسافرت با خودرو شخصی را دارید حتما لاستیک یخ شکن یا زنجیر چرخ به همراه داشته باشید
با سلام
ما 8 دی به مدت 2 شب میخوایم بریم وان. میخواستم بدونم مشکلی از بابت پیدا کردن هتل قیمت مناسب برخورد نمیکنیم؟ تلفنیم میشه هتل رزرو کنیم و تخفیفم بگیریم؟
پاسخ:
سلام
نیازی به رزرو نیست
با خیال راحت برید . در عرض یکربع هتل مناسب پیدا خواهید کرد
سلام.میخام بدونم فرودگاه وان واسه شهرهای اروپای غربی پرواز داره
پاسخ:
سلام
اطلاع دقیقی ندارم
با سلام
جناب ضربی میتونم به جرات بگم با راهنماییهای بسیار مفید و دلسوزانه شما بالاخره امشب من و همسرم از تهران حرکت میکنیم به سمت وان البته با اتوبوس تا خوی و از اونجا هم با ون. اینقدر وبلاگتون جامع و کامل بوده که فکر میکنم چندین بار این سفرو تجربه کردم. انشالله وقتی برگشتم حتما تجربیات سفرو با شما و همه هموطنان به اشتراک میزارم.
بینهایت سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
در مورد قیمت دلار و نرخ تبدیل صرافی ها اگر قیمتش را بگیرید بسیار بدرد خوانندگان وبلاگ خواهد خورد
سفر خوبی داشته باشید
سلام اطلاعات بسیار خوبی را با دوستان در میان گذاشتید.می خواستم بدونم الان در آذرماه پیک کم مسافر ت برای وان هست یا نه؟دوم اینکه برندها حراج دارند یا نه اگر دارند تا کی؟بسیار متشکر
پاسخ:
سلام
الان بخاطر استفاده از تخفیفات سال نو میلادی بهترین زمان مسافرت به وان هست
هتلها چه قیمت هایی هستند
پاسخ:
از 80 لیر برای اتاق دو نفره شروع می شوند به بالا
با سلام از تهران تا خوی چند ساعت است
پاسخ:
سلام
ده ساعت
۲۸ آذر ۹۳ ، ۲۱:۰۲ گلاره خطیبی
سلام میخواستم بدونم یکشنبه که تعطیله مرز رازی از کی تا کی باز هست؟
پاسخ:
سلام 
مرز رازی بدون تعطیلی از ۹ تا ۱۷ باز است. شما چه روزی قرار است بروید؟
واقعاً ممنونم از اینکه اینقدر سریع جوابمو دادی
چون ما سردرگم شده بودیم پس به نظرت 4-8 دی ماه (آخر این هفته) ok هست؟ چون ما چمدون به دست آماده ایم
پاسخ:
اوکی و بالاتر از اوکی هست
ایشالا اگه رفتین و برگشتین یه چند تا عکس قابل انتشار یا یه سفرنامه توپ هم واسه این وبلاگ بینوا بفرستین
ممنونم ازراهنمایتون!چون میخوام بااتوبوس برم وکمترهزینه کنم شایدبشه هزینه سفرم نسبت به تورکمتربشه!بازهم تشکر میکنم ازراهنمایی های خوبتون!مرسی
سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون
ما قصد سفر به استانبول رو داریم البته برای خرید شخصی می خواستم بدونم یک هفته مونده به ژانویه (حدود 4 دی) ماه بریم یا بهمن ماه؟ چون تو سایتای ایرانی و تورها می گن حراج از 22 دسامبر تا 2 ژانویه ولی 2 آشنای ترک داریم که هر دو می گن بهمن ماه بهترین زمان حراج هست.
میشه لطفاً راهنمایی بفرمائید؟
پاسخ:
سلام
مسافرت الان برای خرید و استفاده از تخفیفات کریسمس ایده آله
در ماه آخر زمستان هم حراج لباسهای زمستانی هست
فستیوال تخفیف استانبول هم از اواسط اسفند تا اواسط اردیبهشت هست
اما تخفیفات و حراجی های کریسمس نمیشن اونا
سلام خسته نباشین اقارضا!ممنون ازراهنمایی هایی که به من ودوستان می دهید!!!! واسه اردیبهشت یاخرداد میخوام سفری تفریحی ۳الی۴روزه بااتوبوس داشته باشم به انتالیا!چون برااولین باردارم میرم اگه لطف کنید راهنمایی کنید تاهزینه کمتری داشته باشم ممنون میشم!مثلا هزینه اقامت وخوردوخوراک وخرید
پاسخ:
سلام
دوست عزیز تا خرداد 6 ماه مونده و ممکنه هزینه ها تا اون موقع 10 بار بالا پایین بشه
برای رفتن به آنتالیا بهترین راه استفاده از تورهای مافرتی هست که به وفور میتوانید از آژانس ها پیدا کنید
سلام
برای رفت از مرز همیشه ون های ترکیه هستند،وموقع برگشت ایستگاه این ون ها کجاست؟
ساعت حرکت ونها از وان چه ساعتی است؟اگربخواهیم ساعت 8صبح از وان حرکت کنیم ماشینی هست؟
ممنون
پاسخ:
سلام
معمولا در ساعات کاری مرز ون ها موجودند
برای برگشت یا باید موبایل راننده رو بگیرید یا تشریف ببرید ترمینال وان یا از طریق دفاتر مسافرتی که به وفور در وان میبینید اقدام بفرمائید
باسلام
برای خرید ازمیر بهتر است یا وان ؟ فاصله تبریز و ارومیه به تفکیک تا ازمیر چقدر است ؟
پاسخ:
سلام
اگر بدون در نظر گرفتن هزینه رفت و برگشت حساب کنید مسلما ازمیر بهتر است . ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه و دومین بندر بزگ این کشور بعد از استانبول است. از مرز بازرگان 1800 کیلومتر فاصله دارد و از تبریز روی 2000 کیلومتر به بالا حساب کنید
سلام من برای ماموریت دوشنبه 1دیماه ساعت 10شب پروازبه تبریز دارم اگر بخام برم وان که نهایت استفاده از وقتم را ببرم باید چه کاری انجام دهم چون باید5شنبه مشهد باشم بخاطر بچه ام؟(پنج شنبه صبح ماموریت هستم)
پاسخ:
سلام
باید از تبریز خودتون رو برسونین خوی و از اونجا یا مستقیما با ماشینهای ترمینال و یا از طریق مرز رازی ( تیکه تیکه) خودتون رو برسونین به وان
سلام داداش قبلن سوال پرسیدم جواب ندادین برای رد شدن از مرز فقط پاسپورت و اون دوتا فیش واریزی رو میخاد؟فیش ها رو تو شهر خودمون واریز کنیم دیق اونجا کار خاصی نداریم و مستقیم میتونیم از مرز رازی رد شیم؟خیلی ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
من هیچ سوالی رو بی پاسخ نمیزارم . احتمالا پیغام شما نرسیده به وبلاگ یا خصوصی ارسال شده بوده .
برای رد شدن از مرز رازی همین دو تا که گفتین کافیه . پاسپورت و فیش های بانک و صد البته پول !
در مورد واریز فیش ها در پست مربوطه تو وبلاگ توضیح کامل هست . لطفا مطالعه بفرمائید
من هتلو شبی میانگین 80 تومن برای هر نفر در نظر گرفتم که برای سه شب میشه 240(با توجه به فرمایش جنابعالی نفری 50لیر) اتوبوس و ون هم یکطرفه 100 میشه، که برای رفت و برگشت 200 تومان رفت و امد میشه در نتیجه جمعا 440 میشه. ضمنا عرض کردم اگر جنابعالی فکر میکنید اشتباه محاسبه کردم خوشحال میشم حدود خرج رو راهنمایی کنید چون من دفعه اولم هست و شاید ترس از اینکه اونجا با مشکل مواجه بشوم باعث شده که این مبلغ(550) رو قبول کنم.
آقا خیلی مردی بخدا
پاسخ:
همین الانش و با محاسبات شما هم که باز 90 تومن بالاتره که - نظر قبلی که الان جواب دادم برای یکی از دوستان ، نوشته تور 3 شب و 4 روز قیمتش 480 هزار تومان
اگر شما تشریف ببرید خوی و بروید وان و با هزینه خودتان بمانید و برگردید قیمتش پایین تر از اینهاست اما اگر میخواهید نگرانی رفت و برگشت و اقامت را اصلا نداشته باشید خوب با همین تور بروید . عوضش تجربه کسب می کنید و دفعه های بعد این ضرر جبران میشه
سلام . من و همسرم 1 دی عازم وان هستیم می خواستم بدونم الان وان خیلی سرد نیست؟ نظرتون درباره
هتل ایپک چیه؟ ممنون از پاسخ دهی بی نظیرتون
پاسخ:
سلام
آب و هوا که زمستانیه و برای روز مسافرتتون دقیقا میتونین از لینکی که گذاشته شده استفاده بفرمائید و چک کنید .
هتل بدی نیست . در تقاطع خیابانها ی "جمهوریت " و " شیخ"
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام مجدد
*** ***** **** ******* *** *********
حساب سرانگشتی که من انجام دادم (50تومن vip خوی 50 تومن خوی تا وان)*2 _(3شب هتل نفری حدود 240) که جمعا 440 تومن میشه . اگر موردی رو فکر میکنید اشتباه کردم خوشحال میشم راهنمایی بفرمایید.
خیلی ممنون
پاسخ:
رابطه ی اون 240 و 440 چیه؟
2سه شب نفری 240 هزار تومان میشه 720 هزار
اگه دو شب نفری 240 باشه میشه 480 هزار
اگه شبی دو نفر 240 باشه میشه ....

فکر کنم تو محاسبات اشتباهی هست
هتل تو وان از نفری 50000 تومان برای هر شب شروع میشه
باسلام خدمت شما دوست عزیز و گرامی
خیلی ممنون که اینطور مشفقانه و بی مزد و منت به راهنمایی هموطنانتون مشغولید.
من اوایل مهرماه استانبول بودم.وقتی اختلاف فاحش قیمتهای پوشاک رو علی الخصوص برندهای ترک رو با ایران دیدم مشتاق شدم که به عنوان شغل دومم تجارت پوشاک رو مشغولش بشم.اول اینکه شما چه برند یا برنهایی از ترک رو پیشنهاد میکنید؟بعد اینکه برای خرید کدام بازارها رو چه جزئی و چه عمده پیشنهاد میکنید؟
من به بازار فکر کنم بهار در قسمت آسیایی که رفته بودم از لاللی که بهتر بود.در ضمن برای آوردن جنس لازمه که فقط عمده سفارش بدیم تا فروشنده ها بفرستن یا اگه موردی هم از مثلا 50نوع بخریم فروشنده ها یا کارگوها برامون می آرن ایران؟اگه جایی یا شرکت معتمد و معتبری رو تو استانبول میشناسیدکه جنسها رو تو ایران تحویل میدن محبت کنید به من بگید.ببخشید خییییلی پرحرفی کردم چون شما خیییلی کار درستی
پاسخ:
سلام
من چون کارم مرتبط با پوشاک نیست از وضعیت بازار پوشاک ترک و همچنین برندهای مشتری پسند زیاد اطلاع ندارم بنابراین پیشنهاد من نمیتونه پیشنهاد کارشناسی و دقیق باشه. در این مورد بهتره با کسی که در کار پوشاک هست مشورت بفرمائید .
برای خرید عمده ی پوشاک ، بهترین مکان ، بازار مرتر استانبول است . برای آوردن جنس هم میتونین از طریق فروشنده اقدام کنید و هم در ایران از طریق افرادی که کارشون آوردن بار از خارج هست وارد عمل بشین.
سلام
یک آژانس مسافرتی هست که تقریبا هرروز زمینی میبرن وان اونم از مرز رازی. البته با اتوبوسهای vip تا خوی میبرن و از اونجا هم با ونهای ترک. ضمنا هتلش هم royal milano هست برای سه شب و سه روز، که با عکسایی که من دیدم ظاهرا هتل خوبیه. با توجه به براورد هزینه ای که کردم و اطلاعات خوبی که دوست عزیزمون آقای ضربی دادن به نظرم واسه کسایی مثل من و همسرم که برای اولین بار میخایم بریم قیمتش تقریبا مناسبه (550 تومن) مخصوصا الان که هوا هم سرد است. ما که یکشنبه شب حرکت میکنیم
پاسخ:
سلام
هر چند که این رقم حدودا دو برابر قیمتی هست که اگر خودتون می رفتید ، باید خرج می کردید اما ایکاش اسم آژانس رو می گفتید تا دوستانی که قصد سفر با آژانس مسافرتی رو دارن استفاده کنن
سلام ببخشید تاریخ اشتبا شد 2 دی بود ( شهادت امام رضا) یکشنبه ها که اونجا تعطیله جا های دیدنی باز هستند اصلان جای خاص تفریحی داره ؟؟؟ ببخشید من خیلی سوال میپرسم چون ما بچه کوچیک یک یساله داریم برامون مهمه هتل های نزدیک مراکز خرید و با قیمت مناسب رو اگه ممکنه معرفی کنید و اینکه در مراکز خرید گرم هست و ماشین هایی که بچه ها سوار میشن به جای کالسکه درفروشگاه ها موجود هست که بچرو سوار کنیم؟؟ به نظرتون هوا اینقدر سرد هست که بچرو اذیت کنه ؟؟ بازم ببخشید
پاسخ:
سلام
بله جاهای تفریحی و دیدنی مثل خانه گربه ها - کلیسای آکدامار - دریاچه وان و قلعه وان هستند . فروشگاهها گرم هستند و موزیک ملایم به راه ! اما ماشین برای سواری بچه ها من در فروشگاههای وان ندیده ام . هتل های آکدامار و فوآد و یاقوت در خیابان کاظم کارابکیر می توانند گزینه خوبی برای شما باشند . سوالهاتون طوری هست که مطمئنم اگر وقت بذارید و مطالب وبلاگ رو از اول تا الان بخونین پاسخ همه شون رو خواهید گرفت
سلام ممنون از این همه وقتی که میزارین میخاستم ببینم تعطیلات ما یعنی 30 اذر و 1 دی که شهادت امام رضاست اشهر وان هم تعطیل است یا نه؟
پاسخ:
سلام
اول دی که تعطیل نیست که ؟!
نه وان تعطیل نیست . فقط 30 آذر اونم بخاطر یکشنبه بودنش. وان منطقه ای کرد نشین و سنی مذهب است و تعطیلات شیعه ها اونجا تعطیل نیست
شرمنده آخه از تهران چطور میشه رفت با یه مادر نسبتا مسن ؟؟؟ از ترمینال آزادی که فقط برای استانبول اتوبوس داره باید بریم تبریز از تبریز مستقیم اتوبوس داره؟ برای برگشت از وان چطور؟ میشه راحت ترین و امن ترین راه رو برام توضیح بدین با ساعتاش؟ از لطفتون ممنونم
پاسخ:
راحت ترین راه رفتن به خوی و از اونجا مستقیم به وان هست
آخه دیگه بلیط گرفتیم برای چهارشنبه مادرم با قطار راحت تر بود یعنی انقدر اذیت کننده است؟ از تهران داریم میریم. در مورد بقیه سوالاتم هم میشه جواب بدین. ممنونم. بعد یه سئوال دیگه اینکه ما 28 آذر اونجا هستیم تا 30 آذر هنوز حراجش شروع نشده؟
پاسخ:
سلام
سفر با قطار عذاب الیم است ......
حدود بیست و سه ساعت در راه خواهید بود و از راه آهن وان می توانید تا مرکز شهر به راحتی تاکسی بگیرید . اگر خروج از تهران حدود یازده شب باشه شما حدود ساعت 7 عصر ( به وقت محلی) به وان می رسید
در زمانی که شما هستید احتمالا روز های شروع حراجی های آخر سال است و می توانید استفاده کنید
منتهی هنوز هم فرصت دارید . بخودتان رحم کنید و از سفر با قطار بپرهیزید
با سلام.

به نظرتون آخر این هفته برای رفتن به وان به منظور خرید مناسبه. می شه تا رازی با ماشین شخصی رفت و ماشین رو اونجا پارک کرد و با سواری از اون طرف مرز به وان رفت.
پاسخ:
سلام
بله ممکنه
در این مورد در پست های وبلاگ مشروح توضیح داده شده . لطفا مطالعه بفرمائید
سلام باتشکر از مطالب خوبتون
من و مادرم داریم آخر این هفته با قطار میریم وان شما میدونید دقیقا چند ساعته با قطار ؟ و با توجه به اینکه ما احتمالا شب دیروقت میرسیم آیا تاکسی امن وجود داره برای رفتن به هتل؟ و اینکه ما اول میخواستیم به استانبول بریم به نظر شما از انتخاب وان پشیمان نمیشیم برای خرید و کمی تفریح؟
پاسخ:
سلام
نفرمودید مبدا سفرتون کجاست . اما من به هیچ عنوان قطار رو توصیه نمیکنم . سفر با قطار فقط زحمت و درد سر و اتلاف زمان هست .
سلام...

ممنون از اطلاعات مفیدتون..

ممنون میشم راهنمایی کنین که برای خریدهای زمستانی سال نو میلادی مناسبتر هست یا اواخر فصل..

پاسخ:
سلام
هر دو مناسبند ولی حراجی و تخفیفات قبل از سال نو میلادی بسیار گسترده تر هست
سلام خسته نباشیید،ما اخره این هفته عازم وان هستیم میخواستم ببینم وان خونه هم اجاره میدن،کجا بریم که هزینه سفر کمتر بشه،
پاسخ:
سلام
برای اجراه خونه باید از طریق آژانسهای املاک وان اقدام کنید . اما من توصیه نمیکنم این کار رو . هزینه هتل در وان آنچنان بالا نیست که
۱۹ آذر ۹۳ ، ۱۲:۵۲ محمد رضا بخشایش
با سلام و ممنون از لطف شما برای اگاه کردن هموطنان
سوال من :من یه دختر 12 ساله و دو قلو 6 ساله دارم هزینه هتل برای بچه ها به صورت کامل محاسبه میشود ؟
پاسخ:
سلام
برای نوزاد قیمت اضافهمحاسبه نمیشه . برای بچه ها اگر تخت کامل بگیرید که قیمت کامله در غیر اینصورت اگر تخت اضافی در اتاق بگذارند (تخت سفری) قیمتش معمولا نیم بهاست . اما برای اطلاع دقیق از میزان رنج سنی مورد محاسبه معمولا هتلها با هم فرق میکنند که میتوانید این قیمتها را در سایت هر هتل بیابید
سلام
می خواستم بدونم برند هایی مثل نایک و ادیداس قیمتش با تهران فرق داره در وان یا نه
پاسخ:
سلام
تفاوت قیمتش با ایران آنچنان چشمگیر نیست
سلام ، با عرض خسته نباشی
میخواستم بدونم اگر بخواهیم جنس تجاری بیاریم ، شما راهی سراغ دارید که راحت بشه آورد ؟ اگر تا وان با قطار بریم و اونجا هتل بگیریم به نسبت هزینه و راحتی سفر ، چطوره ؟ خوبه ؟ ممنون میشم که زود جواب بدید . من در تدارک سفر هستم و میخوام که بدونم الان ( 15 آذر) فصل تخفیف هست؟ یا اوایل دی بهتره؟
پاسخ:
سلام
بله
بهترین راه اینه که ثبت سفارش کنید و کارت بازرگانی داشته باشید و واردات انجام بدین . در غیر اینصورت باید برین استانبول و خرید عمده کنید و بدین براتون بیارن (کیلویی حدودا سی هزار تومان) . برای چندمین بار عرض میکنم من به شخصه سفر با قطار رو تحت هیچ شرایطی توصیه نمیکنم مگر اینکه قصد آزار خودتون رو داشته باشید. بهترین زمان استفاده از تخفیفات اول تا دهم دیما ه است
سلام و تشکر از آقا رضا ی گل:
راجع به سوخت گاز خودرو عرض کنم که تو کشور ترکیه پمپ گاز CNG وجود نداره و گاز مورد استفاده برای خودروها از نوع گازLPG (یا گاز مایع) است و برای سوختگیری گاز مایع تو ترکیه باید سری (پرکن) مخصوص ترکیه به سیستم گاز مایع وصل شده باشه چون نازل پمپ گاز ترکیه به پرکن ایرانی نمیخوره. من قبل از سفر پرکن ترکیه رو از تبریز تهیه و به سیستم وصل کردم. قیمت گاز هم حدود 14 برابر ایرانه، یعنی هر کپسول 11کیلوئی گاز مایع (که برابر 19.8لیتر گاز هست. یعنی هر لیترگاز مایع=1.8کیلوگرم) تو ایران 6هزار تومن یا 4 لیره که تو ترکیه حدود 55لیر میشه.
هزینه سوخت گاز مایع با خودرو L90 با حداکثر ظرفیت درسربالائی به ازای هر کیلومتر طی مسافت 400تومن شد.
ممنونم از این همه اطلاع رسانی وآگاهی دادن که موجبات سردرگمی هموطنان عزیز مان در سرزمین غربت که اطلاعات اولیه را قبل از سفر داشته باشند. موفق وپیروز باشید.
پاسخ:
من هم از ابراز لطف شما سپاسگزارم
سلام
منطقه فاتح برای اقامت چطوره؟
و با توجه به قیمت های سایت بطور حضوری چقد میشه حدودا چونه زد؟
الان تو سایت برای 4 شب برای 2 نفر 270 دلار میگیرن.
پاسخ:
سلام
میشه حدودا شبی 150 لیر .
با چونه زدن میتونین این قیمت رو تا شبی 100 لیره پایین بیارین
سلام.
اینکه فرمودین در وان همیشه هتل ها جای خالی دارن و جای نگرانی نیست تا حدودی اشتباه هست.چون یکباری که ما سفر داشتیم داخل شهر به هر هتلی سر زدیم جای خالی نداشتن.و در نهایت مجبود شدیم خارج از شهر در هتل مادی شب رو بگذرونیم که اصلا هم خوب نبود.
پاسخ:
سلام
خوب شما که فرمودین بالاخره جا گیرتون اومده . در مقایسه با شهرهایی مثل ایغدیر که در ایام تعطیلات هتل پیدا کردن خیلی سخته من تا بحال در وان به مشکل اقامت بر نخوردم
با سلام
و تشکر فراوان از پاسخ گویی شما دوست عزیز
تنها سوال به جا مونده این است که اوضاع کنونی وان به چه صورت است آیا برای تعطیلات ژانویه امن هست، با این اوضاع جنگ؟
ممنون میشم پاسخ بدهید.ما قصد داریم خانوادگی برای خرید به وان سفر کنیم آیا صلاح میبینید؟
پاسخ:
سلام
در وان جنگی نبود . بدلیل اینکه دولت ترکیه اجازه نمیداد پیشمرگه های کرد به کمک کرد های کوبانی بروند ، مردم کرد ترکیه (که حدود یک چهارم جمعیت این کشور را تشکیل می دهند ) از این موضوع عصبانی بودند و همین باعث ناآرامی هایی در شهر ها و مناطق کرد نشین ، از جمله وان شده بود که آنهم تمام شد.
در حال حاضر وان برای مسافرت کاملا امن است .و با خیال راحت سفر کنید
سلام / تفاوت هزینه سفر هوایی با تور از تهران تا استانبول با سفر زمینی به وان و بعد با هواپیما به استانبول چقدره ؟ اگر خودمون بریم اذیت نمی شویم ؟
پاسخ:
سلام
تفاوت هزینه حدود نصف هست !
اما در رفتن با تور راحتی و آسایش بیشتری دارید.
با سپاس فراوان از شما
مطالب رو خوندم بسیار عالی بود و کمک فراوانی کردید تنها سوالی که برام مونده اوضاع فعلی شهر وان و این که درگیری ها در شهر وان هست ما قصد داریم آخر آذر به وان سفر کنیم ممنون میشم از اوضاع فعلی وان رو بفرمایید
ممنون از شما
پاسخ:
سلام
وان در حال حاضر امن است و مشکلی برای سفر نیست
سلام مجدد
سپاس از پاسخ سریعتون
میشه لطفا بگین اخرین باری که از پارکینگ فرودگاه وان استفاده کردین مربوط به چه زمانیه؟
درضمن اگر ممکنه در مورد مابه التفاوت سوخت راهنمایی بفرمایید چون در این مورد اطلاعات نداریم.
یعنی اگه شامل جریمه بنزین بشیم به چه شکلی هست؟(ببخشید فکر میکنم سوال قبلیم ارسال نشد دوباره فرستادم)
پاسخ:
ببخشید رفتم ناهار دیر شد یه کم
پاسختون رو تو نظر قبلی دادم
سلام
سپاس از پاسخ سریعتون
مابلیط هواپیما از وان -انکارا رو 38 دلار و استانبول به وان رو هم حدود 40 دلار خریدیم که خیلی مناسب هست.
میشه لطفا بگین اخرین باری که از پارکینگ فرودگاه استفاده کردین مربوط به چه زمانی هست؟
در ضمن در مورد مابه التفاوت سوخت راهنمایی کنید چون از این موضوع اطلاعی نداریم.یعنی منظور از جریمه بنزین چیه؟


پاسخ:
سلام
آخرین بار استفاده من از اون پارکینگ پارسال بوده که از وان رفتم آنتالیا
این بلیط هایی که میگین از ایران تهیه کردین یا خود وان؟؟
شما الان اگر بخواین برین با ماشین خودتون ، به ازای هر لیتر ظرفیت باک ماشینتون باید 6300 تومان مابه التفاوت قیمت سوخت بپردازید
با سلام
ما با ماشین خودمون 22 مهر از مرز رازی به وان رفتیم علیرغم نگرانی که بابت اوضاع ناآرام شهر داشتیم،اوضاع شهر بسیار آرام بود و ما سفر خوبی داشتیم و البته خرید بسیار موفق..
الان هم 15 آذر سفری دوباره به وان داریم تا همان روز با هواپیما از وان به انکارا وبعد از چند روز از انکارا به استانبول برویم و در نهایت از استانبول به وان برگردیم.بنابراین چند سوال دارم ممنون میشوم راهنماییم کنید.
ایا در وان میتوانیم ماشین خود را در جای امنی به مدت یک هفته قرار دهیم ،هزینه پارکینگ چقدر است؟
با توجه به نزدیکی زمان دو سفر مشکلی پیش نخواهد امد؟ما در سفر قبلی در مرز ماشین خود را بیمه کردیم که بیمه 3 ماهه است و تا پایان این سفر کافی هست.
پاسخ:
سلام
فرودگاه پارکینگ داره . آخرین باری که من اونجا ماشین گذاشتم هر 24 ساعت 12 لیره بود جدیدا اطلاع ندارم . لطفا بعد از برگشتن قیمت بلیط هواپیما و قیمت جدید پارکینگ و همچنین وضعیت پرداخت مابه التفاوت سوخت رو اینجا اعلام بفرمائید تا بقیه دوستان هم استفاده کنند.
شما با همون بیمه تا زمانی که اعتبار داره میتونین چندین بار سفر کنین
سلام و تشکر فراوان بابت اطلاعات و وقتی که میگذارید برای راهنمایی هموطنان ، آبا در سال نو میلادی تعطیلات هم دارند اهالی وان یا خیر ؟ فروشگاها تعطیل هستند یا خیر؟ با تشکر
پاسخ:
سلام
فقط روز اول سال نو میلادی - آنهم نیمه تعطیل است
آقا رضا سلام خسته نباشید
ما اگر از تهران بخواهیم بریم وان میشه بگید چطوری باید بریم یعنی ماشین های کجا را باید سوار بشویم و راستی آیا 2 3 دی تخفیف خوب فروشگاها دارند یا خیر چون 7 8 روز تا سال نو میلادی مونده
پاسخ:
سلام
از تهران ترمینال غرب مستقیم بلیط وان میتونین تهیه کنین یا اینکه برین خوی و از اونجا مرز رو پیاده رد کنین. تخفیفها از ده پانزده روز مانده به سال نو میلادی شروع میشه
سلام و سپاس از مدیر محترم وبلاگ
آیا اواخر بهمن ماه زمان مناسبی برای خرید ( خرید شخصی ) به وان هست ؟
زمان حراج در وان هم مثل استانبوله یا رق می کنه ؟
شاد و پیروز باشید
پاسخ:
سلام
اواخر بهمن و اوایل اسفند زمان حراجهای لباس زمستانی هست
معمولا حراجی ها در اواخر فصل برای لباسهای همون فصل برگزار میشه
آقا رضا سلام
ما قصد داریم 2 دی 3 نفری بریم به شهر وان , و هتلی که می خواهیم برویم هتل royal milano می باشد اونجورد که ما حساب کردیم اقامت 2 شب حدودا برایمان نفری 180 میشود آیا از ایران با مستر کارت هتل را رزرو کنیم یا نه , و اگر آنجا برویم میشود قیمت را کمتر کنیم یا خیر, شما جای دیگر را پیشنهاد میکنید یا خیر؟
پاسخ:
سلام
نیازی به رزرو نیست . در وان همیشه هتل خالی هست. ضمنا اگر برای حفظ کلاس کار ! میخواهید هتل گرانقیمت انتخاب کنید میل خودتان است . بقول معروف دارندگی و برازندگی !
اما هتلهای سه ستاره مرکز شهر که هم نسبتا مناسب هستند و هم شما را از ایاب و ذهاب بیمورد نجات می دهند ، قیمتشان با صبحانه حداکثر نفری 50 لیره است .
سلام ما برای عید نوروز داریم برنامه ریزی میکنیم وسه خانواده هستیم .با توجه به جریمه بنزین برای سه ماشین که نزدیک یک میلیون میشود دوستان در نظر گفته اند با قطار برویم از تبریز به وان.دلیل خاصی داره که شما با قطا ر موافق نیستید؟متشکرم
پاسخ:
سلام
با قطار رفتن یعنی عذاب را بجان خریدن
اتوبوس خیلی خیلی بهتر از قطار هست
در ثانی اگر شما ده نفر بشوید مابه التفاوت سوخت می شود برای هر نفر صد هزار تومان. رقم بالایی محسوب نمیشه وقتی تعداد نفرات زیاد بشه . در عوض راحتی بردن خودرو شخصی با هیچ وسیله دیگری قابل مقایسه نیست
با سلام و خسته نباشید .
میخواستم بدونم میشه بعد از شهر وان ، به شهر دیگری هم سفر کرد و در انجا هم چند روز اقامت و گردش و خرید داشت ؟ فاصله اش چقدر است ؟
پاسخ:
سلام
دور و بر وان شهر خاصی نه . اما میتونین مسیر برگشت رو از بازرگان انتخاب کنید که در اینصورت میتوانید به شهرهای آغری - ایغدیر و دوبایزید هم سری بزنید
سلام من میخوام برم وان جنس بیارم بفروشم چون بار اولم هست .تو وان شال وروسری و ....عمده میشه خرید ؟ من ۲۵آذر میخوام برم اونجا تخفیف داره ؟
پاسخ:
سلام
بنظر من برای خرید عمده بروید استانبول و از بازار مرتر خرید کنید. در وان لباسهای درجه یک عمده فروشی ندارند و درجه دو هم به درد فروش نمی خورد . در ثانی موقع آوردن اجناستان در گمرک رازی اگر زیاد باشد به مشکل خواهید خورد اما در مرتر ، میتوانید از فروشنده بخواهید تا جنس شما را در ایران تحویل بدهد .
سلام
ضمن تشکر فراوان از اطلاعات بسیار مفید شما، ما میخواهیم برای عید 94 برنامه ریزی کنیم روز دوشنبه 3 فروردین بریم جمعه 7 فروردین برگردیم میخوام بدونم گمرک ایران و ترکیه تو ساعات اداری باز هست ؟
پاسخ:
سلام
گمرک همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر فعال است (رازی)
گمرک بازرگان شبانه روزیست
یکبار دیگه سلام عرض میکنم و یک تشکر بسیار ویژه به خاطر اینکه با این سرعت جواب من و دوستان رو دادید
خدا قوت و دست مریزاد
من توی سایت بوکینگ موقعیت هتلهای شهر وان رو بررسی کردم و دیدم بیشتر هتلها توی مرکز شهر و توی همون خیابانهای مرکزی هست که شما فرمودید
چهار تا هتل هست که بعد از فرودگاه توی جاده ایپک یولی قرار گرفته .... بدیش اینه که ما با اتوبوس قراره بریم و ماشین شخصی نمی بریم ... ولی این هتلها مخصوصا آخریه چند تا مزیت داره
یکی اینکه از نظر ظاهری و ساختار و اینکه ویوی بسیار زیبایی به دریاچه دارند فوق العاده هستند
دوم اینکه از نظر هزینه آخریه خیلی مناسب هست و حدود 30 درصداز هتلهای داخل شهر ارزونتره

ولی مشکل اینجاست که اول نمیدونیم چقدر (چند کیلومتر ) با مرکز شهر فاصله داره و اینکه این هزینه کمتر
به نظر شما هزینه ایاب و ذهاب به شهر رو کاور میکنه و اینکه ساعت 9 یا 10 شب ماشین به اون سمت پیدا میشه ؟
چون بعد از فرودگاهه ، شخصا فک کنم برای رفت تا فرودگاه مشکلی نباشه ولی بعدش رو نمیدونم !
و سوال بعدی اینکه ما تو استانبول شب تا دیر وقت بیرون بودیم(خ استقلال) ، ولی نمیدونم وان هم تفریح شبانه داره یا نه !

باز هم ممنونم . اسم هتله اینه (Mir o Mara Boutique Hotel & Lounge Bar)
پاسخ:
سلام
اگر قصدتان از سفر به وان ، دیدن مناظر طبیعی و لذت بردن از طبیعت باشد ، هتلهای کنار دریا شاید مناسب باشند اما به مرکز شهر دور هستند و باید هزینه رفت < آمد بدهید (هر چند که در وان خطوط مینی بوس رانی وجود دارد که با هزینه کمی مسافران را جابجا می کند) . مهمتر از آن زمانی است که در سفر بابت رفت و آمد از دست خواهید داد.
اگر هدفتان خرید باشد ، بدون شک هتلهای مرکز شهر مناسب ترند . قیمتها سایتها را بیخیال شوید . اگر کمی چانه بزنید ، همان هتلهای مرکز شهر را هم بقیمتی پایین تر از هتلهای حومه شهر خواهید گرفت .
من خودم معمولا در مرکز شهر هتل می گیرم و روز آخر سفر با هتل تسویه کرده و تا عصر آن روز را به گشت و گذار در کنار دریاچه ی زیبای وان اختصاص می دهم.
ساعت ترکیه چون یکساعت و نیم عقب تر از اینجاست  ده شب اینجا تازه میشه هشت و نیم اونجا . فروشگاهها معمولا تا یازده به وقت محلی باز هستند و شهر جنب و جوش دارد . اما محیط شهر مذهبی تر است و از آن تفریحات شبانه ی خیابان استقلال استانبول ! بعید است در وان گیرتان باید .
سلام خسته نباشین و ممنون از اطلاعات مفیدتون ، سوالم اینه که اگر گروهی دخترو پسر بخوان برن وان ممکنه تو مرز مشکلی پیش بیاد یا اجازه ندن؟؟
پاسخ:
تو مرز کسی با چنین مواردی کار نداره . اما در مورد بازرسی های بین راه تا بحال چون چنین موردی نبوده اطلاعات دقیق ندارم.
سلام
جناب ضربی باز هم ازتون بابت وبلاگ پربارتون تشکر میکنم،مطالبتون عالیه.
ما یک بار توی تیر ماه رفتیم وان،اونموقعه برای ماشین بیمه گرفتیم،الان هم باید مجدد ماشین رو بیمه کنیم؟
شما رفتن به وان رو با دلموش ها صلاح میدونید؟(از نظر امنیت)

در پستهای بالاتر در مورد قیمت لاستیک صحبت کرده بودید،قیمت لاستیک با ایران چقدر اختلاف داره؟

ممنونم از صبر و حوصله شما.
پاسخ:
سلام
بستگی به مدت بیمه نامه و تاریخ انقضای اون داره
ون های طرف ترک (سوای رانندگی بد راننده هاشون) وسیله های مطمئنی هستند
لاستیک های برند معروف مثل میشیلن و روداستون حدودا 25% ارزانتر از ایران و لاستیک پت لاس ترکیه نصف قیمت اینجاست
سلام
رفتن به وان با قطار را برای اول دی صلاح میدانید؟
پاسخ:
سلام
من رفتن با "قطار" رو در هیچ زمانی به دوستان توصیه نمیکنم.
با سلام مجدد

ALES مخفف Akademik Lisansustu Egitim Sinavi میشه و یکی از امتحان های ورود به دانشگاه ترکیه برای مقطع فوق لیسانسه و سالی دوبار برگزار میشه ضمنا" من از ترمینال تبریز پرسیدم و گفتن فعلا برای سه شنبه ها رفت داریم ( تبریز - وان ) قطار هم فقط دوشنبه هاس و لی ما یکشنبه باید اونجا باشیم و فکر کنم ماشین شخصی بهتره ...
با این اوصاف به نظر شما از مرز خوی برم بهتره یا بازرگان
با تشکر از اینکه وقت میزارین و جواب میدید - ممنونم
پاسخ:
در اینصورت بهتره شنبه صبح برین از ترمینال خوی ماشین مستقیم داره برای وان . یا برین مرز رازی و با ون های ترک برین. مرز بازرگان 270 کیلومتر با وان فاصله داره
سلام دوست عزیز، با تشکر از زحمات و اطلاعات خوبتون .
من در زمینه عکاسی و فتوشاپ فعالیت دارم ، میخواستم برای اشتغال در ترکیه در این زمینه ، اطلاعاتی کسب کنم ، البته نه برای ایجاد یک محل عکاسی بلکه کار برای یه عکاس در ترکیه که در این زمینه نیاز به اطلاعاتی دارم ، آیا خود شما یا کسی را را مشناسید که مرا راهنمایی کند؟
پاسخ:
سلام
با عرض پوزش در این مورد متاسفانه اطلاعاتی ندارم
با درود و سپاس از راهنمایی های گرانقدر شما
با راهنمایی شما من به همراه خانواده از 7تا 9آبان از راه زمینی به وان رفتیم .اوضاع وان آرام بودولی نیروهای پلیس در سطح شهر حضور محسوسی داشتند ولی مردم مشغول کار همیشگی خویش بودند و مردم بسیار خونگرم و مهربانی داره و درصورت اینکه زبان ترکی هم بلد نباشید باز هم می تونید کار خود را به پیش ببرید و بسیاری از فروشندگان تا حدودی موارد ضروری را به فارسی مسلط هستند .تنها توصیه میکنم برای برگشت تایم زمانی را در ساعات اخری به مانند 3 بعد از ظهر به بعد نگذارید چون قسمت خروجی ترکیه شلوغ بوده و صف تشکیل می شود که بخاطر سردی هوا با خانواده زیاد مناسب نیست.مورد دیگر اینکه همانطور که مدیر سایت بارها متذکر شدند با افرادی که در مرز حضور همیشگی دارند و به اصطلاح چتر باز هستند به هیچ وجه مراده ایی نداشته باشید چون جدا از اجناسی که خواهش میکنند به اونطرف ببرید بعضی اوقات سعی می کنند از معافیت کمرکی شما هم استفاده بکنند و مورد دیگر سعی کنید مقداری لیر در شهر خود تهیه کنید چون صرافی سر مرز به قیمت بالاتری لیر را چنج میکند.
سلام.
من 2 ماه پیش با ماشین خودم وان رفتم.تو گذرنامه من فقط مهر ورود و خروج خورده.امشب هم پرواز آنتالیا دارم.آیا من در سفر قبلی از معافیت گمرکی استفاده کردم.با توجه به اینکه گذرنانه من مهر خروجی فقط خورده.آیا در سفرهای هوایی هم کنترل سختگیرانه تر هست؟
ممنون
پاسخ:
سلام
اگر پاسپورت شما مهر استفاده از معافیت نخورده باشه تا آخر سال حق استفاده ازش رو دارین
در سفر های هوایی هم مثل سفر زمینی اگر مسافر به نظر بیاین سختگیری خاصی نیست مگر اینکه ارزیاب تشخیص بده که جنس همراه شما مسافری نیست و بیشتره
با سلام.
نظر شما درباره سفر انتالیا چیه؟
هوای اونجا در حد پالتو و لباس گرم هست؟
پاسخ:
سلام
الان زیاد موقع مناسبی نیست برای سفر به آنتالیا
هر چند هواش گرمتر از تهرانه در حال حاضر . اما دائما بارندگی هست
باسلام و عرض خسته نباشید

آیا در وان نمایندگی فست فود های معروف مثل مک دونالد و kfc , کینگ برگر هست؟ اگه هست آدرسشون رو لطفا بدید.
پاسخ:
سلام
من چون زیاد اهل فست فود نیستم پیگیرش نبوده ام اما تا بحال در وان نمایندگی فست فودهای معتبر به چشمم نخورده است
سلام و خسته نباشید
میخواستم بدونم تو ترکیه جایگاه سوخت گاز به تعداد کافی هست واینکه نازلهای جایگاههای اونها به خودرو های ایرانی میخوره -در مورد قیمت گاز هم تو جایگاههای ترکیه یه کم توضیح بدین خیلی ممنون میشم. با تشکر از شما
پاسخ:
سلام
بله در جایگاههای بنزین ، معمولا پمپ گاز هم هست
البته من خودم تا بحال چون ماشینم گاز سوز نیست استفاده نکردم
قیمت لحظه ای بنزین و گاز رو میتونین از اینجا ببینین
برادر خسته نباشی
یک سوال تخصصی :
اینجا باید ماشین کاپوناژ بشه و پلاک هم همین تو شهر خودمون از دفاتر جهانگردی خذ بشه ؟
درسته؟
یا کاپوتاژ بشه و بدون پلاک هم می شه ؟
در مورد هزینه های پلاک و مدارک یخورده اطلاع رسانی میکنین ؟
و اینکه اعتبار مدارک و پلاک چقدر هست ؟
دم شما گرم
پاسخ:
سلام
کاپوتاژ در مراکز استان و بقیه مدارک از نمایندگیهای کانون جهانگردی و اتومبیلرانی
لطفا یکبار مطالب وبلاگ را مطالعه بفرمائید . در این مورد کاملا مبسوط توضیح داده شده
اگه بعد از مطالعه بازم سوالی بود در خدمتم
اصلا هتل اکدارمار نرین.نظافت در حد صفر. راستی هر هتل رفتید از یخچالش وسایل استفاده نکنید دوبله حساب می کنند
پاسخ:
سلام
معمولا قیمت اقلام مورد استفاده در مینی بار ، در تمام هتل ها ، نوشته میشه و طبیعتات قیمتش کمی بیشتر از مغازه ها هست
سلام آیا از 12 آبان مسافرت به وان خوب هست یا نه؟
پاسخ:
سلام
اگر درگیری در شهر نباشد به لحاظ زمانی بسیار زمان خوبیست
سلام من الان میخوام ترکی استانبولی یاد بگبرم واسه تابستون آینده به نظرت میتونم تا اون موقع مسلط بشم؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
حداقل که یک کلمه شو بلدین ----> "اوغلان" !
بستگی داره تسلط به چه حدی بگین
در حدی که در مسافرت ترکیه اموراتتون بگذره بله ، اما مثلا مترجم همزمان نمیتونین بشین تو این مدت
در ضمن نفرمودین زبان مادریتون چی هست؟
سلام بابا دمت گر م
سلام . ممنون میشم در رابطه با اسکان در خانه توضیح دهید ...
آیا خونه اجاره ای واسه چند شب گیر میاد و قیمتش چه قدره و امنیت داره ...
پاسخ:
سلام
قیمت خونه برای یکی دو شب بیشتر از قیمت هتل هست. اما اگر دو سه ماهه بخواهید بگیرید نسبت به هتل بصرفه تره . معمولا بنگاههای مسکن روی شیشه مغازه شون چنین مواردی رو نصب میکنن
سلام ٢ تا سؤال داشتم برای اخر این هفته وضعیت شهر وان چجوریه و دوم اینکه إز مرز رازی شماره تلفنی دارید
پاسخ:
سلام
فعلا برای مسافرت صبر کنید اوضاع خوب نیست
متاسفانه شماره ای از مرزبانی رازی ندارم
سلام حج رضا میخامت خدایش دمت گرم بابت صبرو حوصله ای که برا راهنمایی به خرج دادی
حاجی اوضاع کار اونجا چطوره برا مهندس عمران؟
اگه تو کار تاسیسات ساختمان اوستا باشیم اونجا جا کار داره؟حقوقا چطوره؟
تاسیسات از لوله کشی گرفته تا موتورخونه و پکیج و شوفاژ و کولر گازی و اینا.
ببخشید سوالم مرتبط نبود زیاد با موضوع
با تشکر
پاسخ:
سلام
متاسفانه در این مورد اطلاعات زیادی ندارم
ولی میدونم که اگه کسی در تمام این مواردی که شما گفتین اوستا باشه ، تو همین کشور خودمون حلوا حلواش میکنن
با سلا خدمت شما، ما واسه تعطیلات عاشورا تاسوعا میخواستیم بریم وان....خواستم ببینم آیا همچنان صلاح نمیدونین؟ و اینکه تو اون تعطیلات مرز چند ساعت معطلی خواهد داشت؟ البته با قطار.اگه وان صلاح نیست، کجا رو پیشنهاد میکنید؟
ممنون بابت راهنماییاتون
پاسخ:
سلام
فعلا رفتن به مناطق کرد نشین از جمله وان رو به صلاح نمیدونم . الان بهترین گزینه ترکیه استانبول (برای خرید ) و آنتالیا (برای تفریح) است.
با قطار مطمئنا خیلی وقت تلف شده خواهید داشت
باسلام و عرض خسته نباشید
رضاجان شاید٦یا٧ساعت طول کشید که کل وبلاگ رو با سوال و جواب ها خوندم
خیلی خوشم اومد من با اتومبیل شخصی تا ایروان چند بار رفتم این بار میخواستم برم از ترکیه به باتومی ولی مثل اینکه از ١٠شهریور به بعد ویزای مرزی برداشته شده
تو این فکر بودم که برم ترکیه و از نوشته هات و وان خیلی خوشم اومد ولی متاسفانه اخرش دیدم جنگو دعواس اونطرف و شما هم گفتی نرین ترکیه
خانواده من تو استانبول اپارتمان دارن با توجه به آبان ماه و تظاهرات های ترکیه و امنیت و افت زیاد لیره به نظرت هوایی برم استانبول یا زمینی برم وان یا زمینی برم کاپان و ایروان
ضمنان ماشینم مدل ٢٠١٣هست ماشین قبلیمو که کاپیتاژکردم یادمه یه مشکلی واسه ماشین خارجی های صفر بود
خبر داری الان ٢٠١٣ کره ای رو راحت کاپیتاژ میکنن یا باید اندازه پول ماشین ودیعه بزاریم ؟
پاسخ:
با توجه به شرایطی که گفتین هوایی استانبول بهترین گزینه ی ممکنه
من هم ماشینم 2013 هست ولی ژاپنی و تو کاپتاژ به مشکلی که شما گفتین برنخوردم . این مسئله مهمولا برای ماشینهای با پلاک منطقه آزاد هست (مثل ارس)
چه جوری عکس را بفرستم
؟
پاسخ:
لطف کنید به آدرس زیر ایمیل بفرمائید :

daramad1393@yahoo.com

ممنون
سلام.با تشکر ارز راهنمایی های خوب شما ما با استفاده از راهنمایی های سایتتون به وان سفر کردیم.
ما در تاریخ 9 تا 11مهر رفتیم وان و خیلی هم راحت و خوب رفتیم،بدون هیچ معطلی در مرز نیم ساعته ردشدیم صبح اول وقت چون عوارض را تهران داده بودیم .ما روز جمعه قبل عیدقربان برگشتیم تا به تعطیلی و شلوغی نخوریم .فقط روز 5شنبه عصر درگیری در شهر شد که 2ساعت در مغازه ای ماندیم تا درگیری مردم و پلیس تمام بشه اما خیلی وحشت کردیم.ولی بعدش اروم شد و باز به خرید ادامه دادیم.از مرز هم با ماشین کرایه ای تا وان رفتیم خیلی راحت و سریع بود.در ضمن ما به هتل royalberkرفتیم،شبی 50لیر خیلییییی عالی بود.
پیشنهادم به دوستان برای رفتن3شنبه 4شنبه است که خلوت و راحت است برای خرید.
برای ما که سفر خیلی خوبی بود با اینکه از تهران تا مرز خیلی راه بود.حالا شانس این آقای علی بوده به شلوغی خورده.به نظر من بدون ماشین راحتتره از مرز با ماشین کرایه بری معطلی نداره
ما که باز هم تصمیم داریم بریم
پاسخ:
سلام
خدا رو شکر
اگه عکس جالبی گرفتین بفرستین تو وبلاگ بذاریم لطفا
دوست عزیز سلام

با سپاس از زحمات جنابعالی من 2 سوال داشتم.
1 در نظر دارم برای تعطیلات آبان زمینی به ترکیه از طریق مرز بازرگان سفر کنم با توجه به مسایل روز شما کدوم شهر از دوشهر وان یا ارزروم رو توصیه می کنید؟
2 از بعد از مرز شما ماشین شخصی یا ماشین های ترک رو پیشنهاد می دهید؟

تشکر از راهنمایی شما هموطن گرامی
پاسخ:
در حال حاضر مسافرت به ترکیه به صلاح نیست با توجه به اینکه یک چهارم جمعیت ترکیه کردها هستند در اکثر شهر ها درگیریهای پراکنده وجود دارد. این درگیریها در وان که یک استان کاملا کرد نشین است بیشتره .
نظر شخصی من اینه که اتومبیل شخصی در هر حالت بهتره

سلام عرض ادب: دوست عزیز و با حوصله خواستم 2 تا سوال بپرسم
1)  واسه هفته بعد یعنی 28 مهر واسه رفتن به وان  صلاح هست که بریم  ممکنه که اونجا درگیری باشه چون میخوام با خانمم برم
.2)بهترین راه برای رفتن از تهران تا وان با اوتوبوس کدوم مسیر هست ( بلیط مستقیم اوتوبوس از مرز رازی یا نه )
 ممنونم 
پاسخ:
سلام
فعلا تا اطلاع ثانوی و درست شدن اوضاع رفتن به وان توصیه نمیشه
اتوبوس ها از تهران از طریق مرز بازرگان تردد میکنند . مرز رازی امکان تردد اتوبوس نداره
سلام مجدد البته همش بدشانسی نبود برخی از این مسایل مثل جاده واقعیت داره و فعلا هم نمیشه کاری براش کرد به نظرم شما یک مقدار درباره شهرهای دیگه مثل ایغدیر و ارزروم هم بحث کنید مسیر مرز بازرگان خیلی بهتر از مرز رازی هستش بعد از مرز بازرگان تا ارزروم و یا ایغدیر هم جاده خیلی خوبه در ضمن در ارزروم هم میشه خرید خوبی داشت فرهنگ مردمش هم از وان بالاتره جاذبه طبیعی هم داره(اسکی)ایغدیر هم همین طور به نظر بنده اگر کسی برای خرید شخصی قصد سفر داشته باشه وان اصلا مناسب نیست و بهتره به یکی از شهرهای ذکر شده که نزدیک هم هست سفر کنه  این سفر آنقدر به ما بد گذشت که دیگه اصلا قصد وان رفتن نخواهم کرد.
سلام متاسفانه من هفته گذشته سفری به وان داشتم که لازمه مسایلی رو درباره این سفر به اطلاع برسونم:
1. متاسفانه علیرغم انکه گفته شده بود در ایام عید قربان فروشگاهها باز است اکثر فروشگاهها به استثنا چند فروشگاه بسته بود و لازمه عرض کنم تو  وان برای عید قربان 4 روز تعطیلی وجود دارد.
2.طرف ترک بی دلیل به بعضی از ماشینها اجازه حرکت نمی داد چمدانها را به سالن ایکس ری انتقال می داد و با دستگاه ماشینها را کنترل می کرد که خیلی طول کشید و برخوردشون هم مناسب نبود.
3. بعد از گذشتن مرز به دلیل اینکه جاده خاکی بود ونهای ترکیه ای و ماشینهای باربری(قاچاقچی)با سرعت از کنار شما عبور می کردند و با پرتاب سنگ به ماشین باعث خسارت به ماشینهای عبوری میشدند که به خودروی ما هم خسارت وارد شد.
4.درگیری این چند روز آنقدر در وان شدید بود که ما هیچ خریدی نتونستیم داشته باشیم و در برگشت مجددا به خودروی ما خسارت وارد شد.
در پایان من اصلا سفر به وان از مرز رازی رو پیشنهاد نمی کنم چون جاده خوی به رازی در مقایسه خوی به بازرگان بسیار بدتر و پر از پیچ و خم است که حسابی خسته کننده است.
پاسخ:
سلام
بنظرم همه بد شانسی ها یکجا در سفر شما اتفاق افتاده
به این بدی هم که میگویید نیست
البته تایید میکنم که در حال حاضر به دلیل درگیریهای ترکیه ، مسافرت به وان که یک منطقه کرد نشین است ابدا به صلاح نیست
جاده بعد از مرز هم که کلا دو کیلومتر بیشتر که خاکی ندارد بقیه اش هر چند آینه نیست اما خاکی هم محسوب نمی شود
در خوبی جاده بازرگان شکی نیست اما برای مسافرین وان ، بعد از مرز بسیار طولانیست و بدی جاده در آنطرف مرز جبران می شود
سلام .
میخواستم بدونم در شهر وان خریدار زعفران وجود داره و کجا بفروشیم ؟ سپاس
پاسخ:
سلام
در مورد زعفران و محل خریدش اطلاعی ندارم
سلام دوستان من تازه  از وان برگشتم احتمالا تا ۱ هفته ۱۰ روز آینده همچنان درگیریها ادامه داشته باشه وان کلا تعطیل بود چندین فروشگاه و آتش زده بودن و داشتن برای روزای آینده هم تدارک میدیدن ،بهتر فعلا سفر نداشته باشین .
با سلام:
با توجه به نا آرامیهای اخیر ترکیه آیا سفر زمینی به ترکیه را پیشنهاد میکنید؟ حزب کردستان چقدر در شهر وان و مسیر منتهی به آن فعال هستند؟
پاسخ:
سلام
در حال حاضر سفر به ترکیه رو پیشنهاد نمیکنم . حزب کردستان در ترکیه الان فعالیتی نداره . اما کردهای ترکیه بدلیل عدم تحرک ترکیه در قبال شهر کوبانی سوریه معترض دولت هستند و شهرها بخصوص شهرهای کرد نشین صحنه درگیری هستند . بهتره چند روزی صبر بفرمائید

سلام و ممنون از راه نمایی های کامل شما.

1-می خواستم بدونم آیا اونجا جایی برای تفریح جوانان (دیسکو یا جای مشابه) وجود داره؟آیا تو هتل ها مشروب سرو میشه؟ آزادی هتل ها در چه حد؟

2-قیمت وسایل دیجیتال در مقایسه با اینجا چطوره؟

 

پاسخ:
سلام
قیمت وسایل دیجیتال فرقی با ایران نداره و شاید کمی هم گرونتره
در مورد تفریحاتی ! که گفتید جواب خیر هست . در وان مشروبات الکلی اینقدر آزاد نیست و فقط در فروشگاههای خاصی و به افراد بالای 18 سال فروخته میشه . هتل ها هم فقط برای استراحت و غذا خوردن هست نه چیز دیگه . اگر دنبال چنین آزادیهایی ! هستید باید استانبول یا آنتالیا یا کوشی آداسی تشریف ببرید
با سلام

ببخشید مجددا مزاحم می شم. اینقدر سایت و مطالب شما مفید و دقیق هست که برای مسافرت به وان دوست دارم از نظرات کمال استفاده رو ببرم. من می خوام به همراه خانواده 13 آبان روز عاشورا به وان و 15 برگردم. می خواستم نظر شما رو بدونم. آیا مرز شلوغه ؟ وان تعطیله ؟ و .....
سپاسگذارم
پاسخ:
سلام
شاید بدلیل چند روز تعطیلی کمی مرز شلوغ باشه اما شهر تعطیل نیست
باسلام وتشکر
1-ایاروزهای تعطیل (یکشنبه ها برای طرف ترک وجمعه وتعطیلات رسمی برای ایران)مرز باز است؟
2-هزینه رومینگ همراه اول چقدر میشود؟در انجا تلفن را روشن کرده وفقط از ایران تماس بگیرند؟
3-درصورت خرید عمده پوشاک ایا بار را در ایران تحویل می دهند؟
4-نمایندگی مجاز و لوازم یدکی مگان در کدام خیابان است؟
پاسخ:
سلام
بله مرز همیشه از 9 صبح تا 5.5 عصر باز است
هزینه رومینگ اگر فقط از اینجا تماس بگیرند حدود 30 هزار تومان برای دو سه روز
در وان معمولا خرید ها عمده نیست ولی در صورت خرید از استانبول تحویل در ایران امکانپذیر است
نمایندگی رنو و بسیاری از برندهای معتبر دنیا در خیابان جاده ابریشم (ایپک یولی) قرار دارد
۱۰ مهر ۹۳ ، ۰۱:۴۱ مرتضی مرادی
سلام اقا رضا                                                                                                                        
من بلیط قطار رفت به وان را تهیه کردم  اما برای برگشت میخواهم از وان با اتوبوس به ایران برگردم

و دیگر اینکه چرا بردن دلار بهتر از لیر است  از همکاری شما متشکرم 
                  
پاسخ:
سلام
برای برگشت میتوانید با اتوبوس بیاید یا برگردید دم مرز و با سواری برگردید

بخاطر اینکه ارزش لیره هم مثل ریال در مقابل دلار لحظه به لحظه سقوط میکند برای اینکه از ضرر این سقوط در امان بمانید دلار بهتر است
با سلام
با تشکر از وبلاگ مفیدتون
آیا بازرسی های مسیر یا در خود مرز رازی بازرسی چمدانها با ایکس ری هست یا مثل بعضی از مرزهای زمینی چمدون و زندگیتو میریزن زمین و کثافت کاری میکنن؟
پاسخ:
سلام
طرف ترکیه ایکس ری هست (که معمولا هم خرابه)
طرف ایران ایکس ری نداره ولی چمدون ها رو بیرون نمیریزن
بازرسی در سطح خیلی "لایت" هست . مگر اینکه مورد مشکوکی باشه
سلام ذوست عزیز
من هم به نوبه خودم از زحماتت و وبلاگ بسیار خوبت تشکر میکنم.
تو قسمتهای بالا یکی از دوستان سوال کرده بود که برای وارد شدن به ترکیه با توجه به اینکه ایشون قبلش به ارمنستان رفته بود باید جریمه بنزین بپردازه میشه بیشتر توضیح بدین چرا و به کی باید جریمه پرداخت چون من 2 هفته پیش با ماشین شخصی خودم رفتم ارمنستان الان هم برنامه برای مسافرت به وان رو دارم .
(سلام رضا بی:من 40روز پیش رفته بودم ارمنستان 20شهریور می خوام برم ترکیه آیا تفاوت پول بنزین ازم می گیرن
پاسخ:
سلام
به احتمال قریب به یقین مشمول جریمه بنزین میشین چون موقع خروج از مرز آخرین تاریخ درج شده در برگه کاپوتاژ رو نگاه میکنن.)
مجددا متشکرم
پاسخ:
سلام
اگر شما کمتر از سه ماه پیش رفته باشین ترکیه و دوباره بخواین برین مشمول جریمه میشین . اما وقتی از دو مرز مجزا (برای دو کشور متفاوت) خارج میشین ، تا بحال به چنین موردی برنخوردم . اما بدلیل اینکه جریمه بنزین رو از روی برگه کاپوتاژ محاسبه میکنن نوشتم به احتمال قوی
سلام آقا رضای عزیز
من هم از شما بابت این وبلاگ خوب و جامعتون تشکر میکنم.
تو قسمتهای بالا دیدم یکی در مورد بنزین از شما سوال کرده بود شما گفتین که احتمال زیاد جریمه باید داد بیشتر توضیح میدین چون من 2 هفته پیش با ماشین خودم رفته بودم ارمنستان و الان میخوام برم وان

(سلام رضا بی:من 40روز پیش رفته بودم ارمنستان 20شهریور می خوام برم ترکیه آیا تفاوت پول بنزین ازم می گیرن
پاسخ:
سلام
به احتمال قریب به یقین مشمول جریمه بنزین میشین چون موقع خروج از مرز آخرین تاریخ درج شده در برگه کاپوتاژ رو نگاه میکنن.)
با تشکر مجدد

پاسخ:
سلام
اگر شما کمتر از سه ماه پیش رفته باشین ترکیه و دوباره بخواین برین مشمول جریمه میشین . اما وقتی از دو مرز مجزا (برای دو کشور متفاوت) خارج میشین ، تا بحال به چنین موردی برنخوردم . اما بدلیل اینکه جریمه بنزین رو از روی برگه کاپوتاژ محاسبه میکنن نوشتم به احتمال قوی
برای شهر وان بهتره از اینجا هتل رزرو کنیم یا اونجا هم راحت گیرمون مییاد برای آخر این هفته برای 2شب؟
پاسخ:
اونجا راحت گیرتون میاد . نیازی به رزرو نیست
باسلام.ما میخوایم این 4شنبه بریم وان از مرز رازی.با ماشین تا مرز میریم ازونجا هم با ون.اونجا چه جوری باید عوارض بدیم و چی قدر میشه؟ساعت چند دم مز باشیم خوبه؟بریم اونجا اتاق گیرمون میاد یا رزرو کنیم.اتاق سه نفره حداکثر چه قدر میشه؟مرسی
پاسخ:
سلام
پاسخ تمام این سوالات یکبار در متن پست ها و به کرات در پاسخ به نظرات دوستان گفته شده . لطفا وبلاگ را یکبار دقیق مطالعه بفرمائید . اگر سوالی بدون جواب مانده باشد من در خدمتم

با سلام و تشکر از اطلاعات خوبتون

رفتن به رستوران الیت و حوردن دو پرس غذای اسکندر یه همراه مویسقی زنده برای دو نفر چند لیر

تقریبا" هزینه به همراه داره.

پاسخ:
من چون در اون هتل اقامت داشتم نفری 30 لیر بود اون موقع اما برای افرادی که از بیرون میان ظاهرا ورودیه هم دارن

سلام ممنون از اطلاعات جامع و مفیدتون من و همسرم میخواستیم 15 مهر به وان سفر کنیم ولی با شنیدن جنگ در سوریه یکم ترسیدیم به نظر شما وان از این نظر امنه؟

پاسخ:
سلام
وان در شرق ترکیه و در فاصله 90 کیلومتری (چسبیده) به مرز ایران و کاملا امنه . مرز سوریه در غرب ترکیه است . با خیال راحت سفر کنید
با سلام 
از وان بریم استانبول بهتره یا از تهران با تور کدام ارزانتر تمام می شود 
پاسخ:
تقریبا هزینه هر دو یکیست
سلام مجدد.وبتون رو کامل مطالعه کردم. درواقع ی سفر مجازی رفتمو اومدم.عااالی بود.اجرشو میبینید
و اما باز سوال دارم.
بنظرتون بعد از گردش تو وان آنکارا بریم بهتره یا استانبول
بعد اینکه با هواپیما ب صرفه تره یا قطار
همه خریدمونو وان انجام بدیم یا نه
و اینکه چندروز آنکارا یا استانبول بمونیم و جاهای تفریحی و دیدنی کدوم بهتره
دونستن انگلیسی تو استانبول بدرد میخوره
خیلی روم زیاده همش سوال میکنم ببخشید میشه چنتا کلمه پرکاربرد ترکی بگین که اونجا بدردمون میخوره
یک دنیا ممنونتونم
پاسخ:
سلام
بنظر من استانبول برای گردش بهتر از آنکارا هست . با هواپیما برید زمان کمتری تلف میشه و راحت ترین . اگر قراره استانبول هم برین خرید از اونجا هم بد نیست . برای استانبول حداقل باید یکهفته وقت بزارین که بتونین قسمتی از دیدنیهاشو ببینین. انگلیسی در ترکیه زیاد چاره ساز نیست اما آشنایی به زبان آذری معجزه میکنه . فکر میکنم پر کاربرد ترین کلمات مربوط به قیمت باشه که بهترین راه به همراه داشتن کاغذ و قلم و نوشتن اعداد به انگلیسی و یا همراه داشتن ماشین حساب هست که فروشنده عدد رو در ماشین حساب وارد کنه . البته کاربرد زیادی نداره چون در ترکیه 99 درصد اجناس روشون برچسب قیمت دارن . در تبلیغات سایتها شماره تلفنی رو دیدم که کسانی که در ترکیه مشکل زبان پیدا میکنن به اون شماره زنگ میزنن و پاسخگوی تلفن به زبان فارسی و ترکی مسلط هست . شما منظورتونو بفارسی بهش میگین و بعد گوشی رو میدین به طرف ترک تا اونا بهش بگن . معمولا این روش برای گفتن آدرس به راننده تاکسیها و یا کارهای اداری کاربرد داره
باسلام و یک دنیا تشکر بابت اطلاعات جامعتون. خدا خیرتون بده
اگه خدا بخاد اوایل مهر راهی وان هستیم.چنتا سوال داشتم خدمتتون
1.هوا چطوره و با ی بچه سه ساله چه تجهیزاتی ببرم چون قراره با ماشین خودمون بریم
2.جایی گفتین پمپ گاز هست.پس میشه با خیال راحت با سمند همه جا رفت.قیمتش چی؟
3.میصرفه با ماشین تا استانبول بریم
4.با حساب خرید و تفریح چن روز میصرفه بمونی
5.چ جاهای تفریحی دیگه غیر از وان میشه با ماشین رفت
6.الان بدون رزرو هتل بریم اشکال نداره
7.قیمتا اوایل مهر چطوره اونجا
8.کلا با شرایط ما چه پیشنهادایی واسمون دارین
شرمنده از اینهمه پر حرفی. تجربه اولمه استرس دارم
پاسخ:
سلام
خواهشم اینه که یک بار مطالب و پست ها رو با دقت مطالعه بفرمائید . تقریبا جواب تمام سوالها و خیلی بیشتر از اون رو خواهید یافت .
اگه با ماشین خودتون میرین کمی خورد و خوراک ببرید. برای وضعیت آب و هوا تو مطالب لینک هواشناسی گذاشتم
اگه باک سمند یکبار پر باشه شما رو راحت تا وان میبره و برمیگردونه و کلی هم اضافه میاد . تو اولین پمپ جاده قطور باک رو تا خرخره پر کنید . قیمت گاز رو هم میتونین اینجا ببینین.
معمولا سه روز ایده آله - نگران هتل نباشین الان خلوته - بنظر من استانبول با ماشین نه - میتونین ماشین رو بذارین فرودگاه وان و با هواپیما برین استانبول یا آنکارا یا آنتالیا
پیشنهادم اینه که یکی دو ساعت برای مطالب و پاسخهایی که به بقیه دوستان داده شده وقت بزارین اگر دیدین بازم مشکل لا ینحلی هست بفرمائید

منظورم خرید است کیش ارزانتر است یا وان 
پاسخ:
الان در کیش فقط میتوانید جنس ارزان چینی بخرید یا جنس مارکدار خیلی گران . اما در وان میتوانید جنس مارکدار ارزان تهیه بفرمائید
با سلام منون از راهنمایتون میخواستم بدونم سفر به کیش بهتر یا با ماشین شخصی بریم وان بهتره 
پاسخ:
سلام
این کاملا به نظر و سلیقه شخصی شما بستگی داره .
با سلام و تشکر فراوان از راهنمایی شما
می شه اسم جند تا رستوران خوب و با کیفیت و قیمت متوسط که موسیقی هم داشته باشند را بیان کنید . ممنون

پاسخ:
سلام
بله .رستوران هتل الیت ورلد موسیقی زنده داره و قیمت غذاهاش هم نسبتا مناسبه
با سلام
متشکر از راهنمایی های دقیق و خوبتون. من می خوام آواسط آبان تو محرم برم وان بنظر شما هوا چطوره و تو محرم اوضاع وان مثل ایرانه؟

پاسخ:
سلام
چون مردم اونجا کرد و اکثرا سنی هستند مراسم آنچنانی نیست
ولی هوا فکر کنم اون موقع بارونی باشه
لینک آب و هوای وان رو تو مطالب وبلاگ میتونین پیدا کنین
با سلام و تشکر از وبلاگ خوبتون
می خواستم بدونم ون هایی که از مرز رازی با 20 لیر به وان میرن، 1.دقیقا کجای مرز می مونن؟ یعنی پیاده روی زیاد داره؟ 2.موقع بازگشت ایستگاه شون تو کدوم خیابون وان است؟
خیلی خیلی ممنونم
پاسخ:
سلام
این ون ها بلافاصله بعد از اینکه شما از درب خروج مرز خارج شدید منتظر مسافر هستند. بفاصله 5 متر از درب خروج
اگر با این ون ها برین موظفند شما رو با همون 20 لیر هر جای وان که بخواهید ببرند . یعنی مرکز شهر یا مقابل هتل یا فرودگاه وان کرایه اش ثابته
میتونین با راننده برای روز یا ساعتی خاص قرار تنظیم کنین که بیان دنبالتون هر جا که بگین . یا میتونین شماره تلفن ازش بگیرین و هر موقع خواستین زنگ بزنین بیان دنبالتون و با همون 20 لیر دوباره شما رو به مرز برسونن
- در مرکز شهر هم آژانسهای مسافرتی هستند که به زبان فارسی هم نوشتند و شما میتونین این ونها رو از اونجا سوار بشین
- برخی از این ون ها میان ایران و میتونین از خوی با 45 هزار تومن سوار شین و مستقیم برین تا وان
۲۹ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۵۸ محمود یوسفی
باسلام وتشکراز کاربسیارخوب شما چنانچه مقدورمیباشدعنایت  بفرماییداعلام نماییدبرای رفتن به کایسری ازچه مسیری ازایران برای صرفه جویی در مصرف بنزین نزدیکتر است از بازرگان ارزروم      یااز وان خیلی ممنونم
پاسخ:
سلام
این سوال یکبار دیگه هم مطرح و جواب داده شده . کایسری چون در مرکز ترکیه و حدود 300 کیلومتری جنوب آنکارا هست مسیر ارزروم بهتره . من خودم فقط یکبار اونم هوایی رفتم و مسیر زمینی رو زیاد اطلاع ندارم . اما با توجه به اینکه اکثر پناهندگان ایران و افغان در کایسری نگهداری میشن ، در اون شهر دید نسبت به ایرانیها زیاد مثبت نیست
با سلام 
بنزین اضافی باک رو به نظرتون میشه فروخت؟ من الان وان هستم
ممنون
پاسخ:
برگردید دم مرز رازی . اونجا افرادی (معمولا گالن به دست) هستن که بنزین شما رو لیتری دو هزار و پونصد تا سه هزار تومن میخرن اما معمولا شلنگ میندازن تو باک و توری صافی بنزین رو خراب میکنن
آقا رضا آخه تو نظرات خودتون گفتین قیمت غذا بالاست.حالا ما با اتوبوس میریم میتونیم با خودمون کنسرو ببریم توی مرزگیر نمیدن؟
پاسخ:
کلا برای بردن غذا مشکلی نیست.
با سلام اطلاعات شما خیلی بهم کمک کرد من امروز از وان برگشتم فقط کسانیکه میخواهند در این ایام اخر تابستون برن بهتره هتل رو رزرو کنند ما طبق گفته شما به 4 هتل تامارا بعد اکدامار یاقوت و در اخر فواد مداجعه کردیم که هیچ کدوم جا نداشتند با اصرار زیاد و زعفرونی که مادرم همراهش داشت تونستیم یه اتاق 4 نفره 160 لیر بعد دو ساعت معطلی بگیریم واقعا شلوغ بود 2ساعت هم هنگام ورود معطل شدیم ولی خداروشکر موقع برگشتن یه ربعه کارمون راه افتاد حتی بارمون رو هم نگاه نکردن ممنونم از اطلاعاتتون همیشه موفق باشید
سلام آقا رضا چه غذاهایی میتونیم با خودمون ببریم؟کنسرو میتونیم ببریم؟
پاسخ:
سلام
شما هر غذایی دلتون خواست میتونین ببرین . البته وقتی ماشین ببرین دستتون بازتره . من چون ماشینم یخچال داره از اینجا غذای آماده می برم و تو یخچال هتل میذارم و چند روز استفاده میکنم . حتی یکی از دوستان پا رو از اینم فراتر گذاشته بود . ایشون یه گاز پیک نیکی و یه گونی برنج با خودش برد و کلی کنسرو خورشت و اونجا تو اتاق هتل برای خودش آشپز خونه راه انداخت . البته قیمت غذا در ترکیه آنچنان بالا نیست
سلام 
وقت بخیر ،میخواستم بپرسم من چند روز دیگه راهی وان هستم ولی برای گردش و تفریح میرم و ممکنه خیلی جزیی خرید کنم ، و ممکنه دوباره ماه آینده هم  برم همراه خانواده ، آیا بار دوم میتونم خرید کنم یعنی ممکنه گمرک ممانعت از ورود خریدام کنه؟   باتشکر 



پاسخ:
سلام
اگر جنس همراهتان کم باشد معمولا ارزیاب از ثبت مهر استفاده از معافیت گمرکی بر روی پاسپورت شما صرف نظر میکند
و بفرض ثبت مهر ، دفعه بعد که با خانواده می روید میتوانید از معافیت گمرکی آنان استفاده کنید
در نهایت هم جنس شما مرجوع نمی شود . بایستی جریمه بپردازید بابت کالای مازاد
سلام آقا رضا بلیط اتوبوس باز وان به تبریز چه قیمت؟از تبریز برگشت بگیرم یا از وان؟
پاسخ:
سلام
قیمتش رو دقیقا نمیدونم چون تا بحال با اتوبوس نرفتم
به لحاظ بلیط برگشت در وان مشکلی نیست و همه روزه اتوبوس برای تبریز و ارومیه هست
سلام همشهری.ایول به این همت و حوصله و راهنمایی ارزشمندتون.یه سوالی دارم که فکر میکنم جاش خالیه و به درد همه میخوره.اونم اگه ممکنه شماره تلفن هتل هایی رو که دارین بنویسین تا بتونیم قبل از حرکت بتونیم از رزرو هتل و اینکه اتاق خالی دارند یا نه مطمن بشیم.مرسی  و خدا قوت.
پاسخ:
سلام
پیشنهاد بسیار جالبی است . هر چند که من در هیچ موقعی از سال در وان به مشکل اقامت بر نخورده ام و هنلها همیشه جا دارند اما از بعضی هایشان کارت ویزیت دارم و از بقیه معروف هایشان هم ایندفعه می گیرم و اسکن میکنیم و در همین وبلاگ قرار می دهیم .

سلام خوبی .من ودوستام مهر ماه میریم وان گفتن اونجا پسنه گرون ارزش داره ببریم اگه داره چطور بفروشمش ممنونم عزیز
پاسخ:
سلام
بهترین پسته آنجا را اگر در ایران کیلویی 5 هزار تومان هم به ما بدهند نمی خریم . پسته هایی ریز و بسیار بی کیفیت دارند . من تا بحال پسته مثلا احمد آقایی یا کله قوچی در وان ندیده ام. شاید موقع رفتن برای دوستان و شرکایم در آنجا پسته ، خرما یا برنج برای کادویی ببرم اما هیچوقت برای فروش این کار را تا بحال نکرده ام و اطلاعی در این مورد ندارم
سلام اقا رضا میگن بهترین عبادت خدمت به مردم است ممنون از اینکه وقت میزارید وبا حوصله به تمام سوالات جواب میدیدمن با استفاده از راهنمایی های شما چندین سفر به ترکیه داشتم وراهنمایی های شما خیلی کمکم کرداگه میشه اطلاعاتی در مورد ترابزون بدید.مکانهای تفریحی مراکز خرید و راهها خیلییییییییییییییییییی متشکرم. 
پاسخ:
سلام دوست عزیز - از ابراز لطف شما سپاسگزارم

در مورد ترابزون مطالب زیادی در قسمت نظرات پستها دوستان سوال کرده اند و تا آنجائیکه سطح اطلاعات اجازه می داد نوشته ام . لطفا مطالعه بفرمائید . اگر ناکافی بود باز هم در خدمتیم


عالی بود ممنونم

پاسخ:
من هم بابت ابراز لطفتان تشکر میکنم
با سلام  وتشکر از اطلاعات کامل و وقتی که صرف کردید تا وقت مردم و حتی هزینشون ذخیره بشه ، من و خانم وپسرم فردا با ماشین خودمون داریم میریم ،
 می خواستم بدونم  چه جاهای تفریحی و ورزشی خانوادگی برای روز وچه جاهایی برای شب داره ، و یه سوال دبگه شکر اونجا کیلویی چنده ( شاید کلاس رو بتونیم دودره کنیم ) ،
 بازم مرسی خیلی کارت درسته و قول میدم برگشتم تجارب سفرهامو مثل شما به اشتراک بذارم
پاسخ:
سلام
برای تفریح میتونین از پلاژهای ساحل دریاچه ی وان استفاده کنید و جزیره آکدامار رو ببینید و ساعاتی رو هم به دیدن موزه و گربه های معروف وان که به داشتن چشم های دو رنگ شهرت دارند اختصاص بدید . تفاوت قیمت شکر (خرید اونجا و فروش اینجا) کیلویی حدودا دو هزار تومان هست ولی توصیه ام اینه که لذت مسافرت رو با این چیزا خراب نکنید . اگر 200 کیلو شکر ببرید 400 هزار تومان سود می کنید ولی به جابجایی و منت کشیدنش نمی ارزه .
سلام ممنون از اطلاعاتتون  من 2 شنبه می خوام برم وان کدوم هتل رو پیشنهاد میکنید که هم تو مرکز باشه هم خیلی گرون نباشه  ما شش نفر هستیم که 1 بچه 8 سال هم باهامونه و با ماشین خودمون میریم اگه لطف کنید جاهای خوب وتفریحی رو هم بفرمایید ممنون میشم
پاسخ:
سلام . با شرایطی که شما فرمودید هتلهای آکدامار - فوآد و یاقوت گزینه های خوبی هستند . جاهای تفریحی معمولا کنار ساحل - کلیسای آکدامار و خانه گربه های وان هستند ولی برای خرید همون مرکز شهر جای ایده آلی هست

سلام رضا جان ممنون از راهنماییت.در مورد سوالی که پرسیدم  من با خانمم میرم و فکر کردم قطار امن تره و راحتره!

درمورد هتل که سوال پرسیدم اطلاع از تخفیفش داری؟

پاسخ:
سلام
قیمتی که در سایتها برای هتل ها زده اند قیمت واقعی نیست. بخصوص برای ایرانی ها تخفیف بیشتری قائل می شوند . آخرین بار من در یکی از هتلهایی که قیمت مصوب 140 لیره بود اتاق گرفتم شبی 85 لیر
با  سلام....عوارض   خروج  25000  تومن....مال  شهرداری  رو  نوشتین   3000تومن...1000  تومن  هلال  احمر   رو  فیش  شهرداری   پرداخت  میشه؟؟؟؟؟؟؟ممنون
پاسخ:
تو مرز رازی تا بحال من مبلغی تحت عنوان هلال احمر پرداخت نکردم
با سلام 
من قصد دارم با دوستم با ماشین شخصی تا وان برم .به نظرتون برای اقامت ارزونترین جا کجاست و ایا اجازه چادر زدن اونجا هست یا نه ؟و اگه هست امنیت چطوره ؟با تشکر
پاسخ:
سلام
چادر رو توصیه نمیکنم
هتلهای ارزان قیمت تو مرکز شهر زیاده

با عرض سلام و تشکر .

ولتاژ و فرکانس برق تو شهر وان چقدره؟پریزهای برق به چه شکله با پریزهای کشور خودمون فرقی داره؟اگر بخوام گوشیمو اونجا شارژ کنم برای گوشیم مشکلی پیش نمیاد؟؟؟؟؟

پاسخ:
سلام
ولتاژ 220
فرکانس 50 هرتز
عین کشور خودمون
پریز هاش هم دوشاخه است
خیییلی ممنون از اینکه راهنمایی میفرمایید.
راستش من شنیدم که با پلاک ایران بدون کاپیتاژ میشه تا وان رفت. آیا صحت داره ؟
از مرز رازی تا وان چقدر راهه؟
ببخشید.
پاسخ:
سلام
چنین چیزی صحت نداره
90 کیلومتر
با عرض سلام و تشکر چند سوال دارم اگه لطف بفرمایید ممنون میشم.
1-آیا بدون کاپیتاژوبیمه ی ترکیه تا وان میشه رفت؟
2-چونکه دو روز اقامت خواهیم داشت و فقط هتل را برای خواب استفاده میکنیم هتل ارزان و مناسب کدام را پیشنهاد میکنین؟

3-پرواز وان به استانبول چه ساعتیه و آیا میتونیم از وان بلیط رفت و برگشت بگیریم و قیمتش حدودا چنده؟
4-چونکه تصمیم دارم 21 شهریور حرکت کنم آیا هتل در استانبول باید رزرو کنم ؟چطوری ؟در صورتیکه وب کارت ندارم.
5-از ایران دلار ببرم یا لیر؟
خییییلی ببخشید سوالام زیاد شد.
پاسخ:
سلام

1 - بله میشه رفت اما ماشین رو نمیشه برد
2 - هتل آکدامار - فوآد - یاقوت
3 - ساعاتش در طول روز مختلف هست و موقع خرید بلیط باید بپرسید - قیمت بلیط یکسره از 110 لیر به بالاست
4 - بنظر من نیازی به رزرو نیست - استانبول دریای هتل هست و شما میتونین در منطقه آکسارای هر 50 متر یک هتل پیدا کنید . از فرودگاه آتا تورک سوار مترو شوید و در ایستگاه آکسارای پیاده شوید . سراسر خیابان فندق زاده مملو از هتلهای مناسب است . اگر یک درجه بالاتر هم خواسته باشید میدان تقسیم یا خیابان شیشلی
5 - مطلقا از بردن لیر خود داری کنید مگر در حد ده- بیست لیر - حتما دلار یا یورو ببرید

سلام آقا رضای عزیز

با ماشین شخصی میتونیم شکر واسه فروش ببریم ؟

یا گیر می دن؟

پاسخ:
چهار کیسه 50 کیلویی (جمعا 200 کیلو) مجاز هستید ببرید . اما توصیه شخصی من اینه که کلاس سفرتون رو در حد جابجایی کیسه های شکر پایین نیارین
با سلام ممنون از وبلاگ مفیدتون.می خواستم بدونم مستقیما" از تبریز به وان با اتوبوس میشه رفت؟ البته با تور نه فقط با اتوبوس؟و اینکه فروشگاه ها روزهای تعطیل هم باز هستن یا نه؟روزهای تعطیل اونجا شنبه و یکشنبه اس؟سوالاتم زیاد شد ببخشید.
پاسخ:
بله
شما میتونین از تبریز یا ارومیه از ترمینال بلیط یکسره یا رفت و برگشت تهیه کنید و تشریف ببرید

فروشگاههای اونجا شنبه نیمه تعطیل و یکشنبه کلا تعطیل هستند
با عرض سلام ما روز جمعه 21شهریور قصد سفر به وأن رو داریم با توجه به آخر فصل بودن ممکنه اونجا برأی بدت أوردن هتل به مشکل بخوریم ؟ إمکان رزرو از أینجا هست؟
پاسخ:
سلام
با توجه به کثرت هتلهای وان مطمئنا به مشکل اقامت بر نمی خورید . با خیال راحت سفر کنید
با سلام و تشکر بابت اطلاعات خوبتون 
میخواستم ببنیم کیف گابل اونجا نمایندکی داره؟
پاسخ:
چون من زیاد با مارکهای کیف زنانه آشنایی ندارم جواب سوالتونو نمیدونم اما اکثر فروشگاهها قسمتی رو به کیف و کفش اختصاص داده اند که به احتمال قوی برند مورد نظر شما آنجا یافت می شود !
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم مرز رازی روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل میشن؟ و روزهای عادی تا چه ساعتی هستن؟ برا ما سخت میشه که صبح ساعت 9 مرز باشیم
پاسخ:
سلام
مرز رازی همه روزه از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر باز هست . اشتباهی که اکثر دوستان مرتکب میشن بعد از ورود به ترکیه ساعتهاشونو یکساعت و نیم عقب میکشن تا با ساعت اونجا تنظیم بشه و موقع برگشت اشتباها ساعت 6 رو با ساعت اونجا در نظر میگیرن در صورتیکه ساعت ایران هفت و نیمه

حراجی فصل پاییز از کی شروع میشه؟اگه من نیمه اول اذر برم میتونم از حراجی های واقعی استفاده کنم؟

 

پاسخ:
سلام
اول دی تا روز شروع سال جدید میلادی بهترین زمان برای استفاده از حراجیهاست
سلام باتشکر از راهنمایی کامل جنابعالی - میشه در وان خانه هم برای چند روز اجاره کرد؟
پاسخ:
سلام
راستشو بخواین من تا بحال دنبال این مورد نرفتم
چون همیشه اقامتها دو سه روزه بوده نیازی به اجاره کردن خانه احساس نشده
با سلام از راهنماییهای واقعا مفید شما دوست عزیز و امید توفیق روزافزون شما 
ما قصد داریم 25 اسفد در مرز حاضر باشیم و 3 روز در وان باشیم به نظر شما در اون تایم مرز همه ساله شلوغه یا نه ؟ واینکه در اون تایم احتمال تخفیف فروشگاهی هست؟
پاسخ:
سلام
بابا ایول به این برنامه ریزی !
از الان تا 25 اسفند؟
اون موقع به دلیل نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی مرز بسیار شلوغ هست
با سلام گذرنامه من تا 17 ابان 93  تارىخ اعتبار دارد تور هاى ترکىه مى گوىند گذرنامه شما باىد 6الى 7 ماه اعتبار داشته باشد اگر با ماشىن شخصى به وان برىم بار هم اعتبار6الى7 ماه اعتبار را مى خواد ىا با اعتبار 2ماه مشکل پىش نمىاد؟
پاسخ:
سلام
با اعتبار زیر سه ماه به مشکل برمیخورید . بهتر است تمدید کرده و بعد تشریف ببرید
جاده تبریز تا مرز رازی چطوره؟ شنیدم که قبلا بخشهاییش خاکی بوده ....
به نظرتون با ماشین برم خوی و از پایانه مسافر بری ماشین بگیرم و برم بهتره یا با ماشین برم مرز رازی و خودم اون طرف مرز ؟ 
اون طرف همیشه ماشین هست؟ آیا میشه به راننده ها و خودرو ها اعتماد کرد؟
پاسخ:
الان کل جاده خوی تا رازی آسفالت هست
سمت مرز ترکیه همیشه ماشین هست و من تا بحال موردی از خلاف یا نا امنی نشنیدم

وای همه برنامه هام ریختن به هم....قیمت لباساشون با ایرات چقدر فرق داره؟مثلا یه کاپشن مردانه مناسب چقدر در میاد؟لباس زنانه مناسب هم هست؟مثل بارانی و مانتو ترک

 

پاسخ:
تفاوت قیمتهای بالا اکثرا رو لباسهای جین و کتان هست. لباس خوب همه جای دنیا قیمت خودشو داره . در مورد مانتو هم این رو در نظر داشته باشید که در شهر وان حدود 90 درصد مانتوهای زنانه ، مانتوهایی هست که خانمهای اونجا میپوشن و تا قوزک پا هستند . مانتوهایی که در ایران به اسم مانتو ترک فروخته میشن تولید خیابان نوفل لوشاتو جمهوری هستند و مارکهاشون رو هم میتونین از مغازه های خیابون لبافی نژاد بخرید !
در کل اینو به تجربه عرض میکنم . در مورد پوشاک روی تیشرت و شلوار و پیراهن مردانه میتونین حساب کنین . البته لباسهای مجلسی هم فراوان هست منتها با قیمتی که تفاوت چندانی با ایران نداره. همچنین کیف و کفش نیز !


توصیه ام اینه که مسافرت وان رو بخاطر گشت و گذار تشریف ببرید و اگر هم چیز مناسبی به تورتون خورد بخرید . هموطنان بسیاری رو اونجا دیدم (بخصوص خانمها) که دو روز اومدن مسافرت و از کله سحر تا آخر شب فرشوگاهها رو گز میکنن و یکساعت مونده به پایان سفر پی به این نکته می برن که این دیگه چه جور مسافرتی بود ؟ اگه اینجوری بود که همون سبزه میدون خودمون می رفتیم دیگه !
یعنی با این حساب من نمی تونم لباس پاییزه حراج پیدا کنم؟چه بد..لااقل تخفیف هم نمی دن؟
پاسخ:
معمولا لباسهای هر فصل در آخر فصل حراج میشن

اما همیشه فروشگاههایی هستند که INDIRIM (تخفیف) دارند

سلام و تبریک به خاطر سایت پربارتون..من می خوام دوشنبه بعد عید قربان برم وان می خواستم بدونم حراجی به خاطر عید قربان هستش یا نه؟در ضمن لباس پاییزه ها هم امکانش هست اون موقع حراج باشند یا نه؟شما فرمودین دلار ببریم و لیر نه توی فروشگاهها میتونیم به جای لیر با دلار حساب کنیم؟

 

پاسخ:
سلام
بله در ایام اعیاد معمولا اکثر فروشگاهها تخفیف دارند اما برای لباسهای فصل گذشته

در فروشگاهها بایستی به لیر حساب کنید  . اما صرافی به وفور در دسترس است و میتوانید به مقدار لازم چنج کنید
آقا رضا ، از مطالب بسیار مفید و کاربردی که در یک جا جمع آوردی صمیمانه تشکر میکنم.
برای سفر با قصد خرید(حراجی ها و قیمت پایین) همین ایام رو پیشنهاد می کنید یا مهر ماه رو؟ اگر مهر بهتره نیمه اولش یا دومش؟
پاسخ:
سلام
بدلیل اینکه معمولا حراجی ها در پایان فصل انجام میشه الان بهترین موقع برای خرید پوشاک (البته تابستانی) هست
با سلام و تشکر از مطالب مفید شما؛ یک سوال فرهنگی دارم.
ما یک خانواده مذهبی و مقید هستیم و یک پسر نوجوان دارم. میخواهم بدانم محیط ظاهری فرهنگی در شهر وان چطور هست؟ آیا میتوانم با خیال راحت همراه با پسرم به وان سفر کنم و مطمئن باشم صحنه های نامناسب و حجاب خیلی آزاد در سطح شهر دیده نمیشود؟ البته در چند سایت خوانده ام که اکثر بانوان شهر وان محجبه هستند، اما سوال اینست که آن درصدی که حجاب ندارند آیا وضعیت بی حجابی عادی دارند؟ بهرحال بخاطر ملاحظه فرزندان، ما گیرنده ماهواره هم در منزل نداریم. ممنون میشوم در این موضوع با توجه به نوع نگاه من راهنمایی کنید.
پاسخ:
شهر وان کرد نشین است و برهنگی به آنصورت که در شهری مثل آنتالیا مشاهده می شود در آنجا مشهود نیست . اکثرا باحجاب کامل هستند و آنهایی که حجاب ندارند هم خیلی پوشیده و سنگین لباس می پوشند . گاهگاهی خانمی را می بینید که کمی بیشتر از حد معمول ! بی حجاب است . در اینصورت میتوانید جلو بروید و با اطمینان کامل با ایشان فارسی حرف بزنید چون مطمئنا از هموطنان خیلی با جنبه ! خودمان هستند
ولی در کل وان شهری نیست که بی حجابی زننده در آن ببینید . با خیال راحت سفر کنید
سلام رضا بی:من 40روز پیش رفته بودم ارمنستان 20شهریور می خوام برم ترکیه آیا تفاوت پول بنزین ازم می گیرن
پاسخ:
سلام
به احتمال قریب به یقین مشمول جریمه بنزین میشین چون موقع خروج از مرز آخرین تاریخ درج شده در برگه کاپوتاژ رو نگاه میکنن.
با سلام و تشکر از راهنمای شما دوست عزیز
ما طبق راهنمایی شما قرار شد از مرز رازی به سمت وان حرکت کنیم .حالا سوال من از شما اینکه بهترین روز برای عبور از مرز از لحاظ پیک مسافر چه روزیه و روز خلوت معمولا چند شنبه است که هم به لحاظخرید به تعطیلی در وان نخوریم .بازم متشکر 
پاسخ:
سلام
بنظر من دوشنبه از مرز رد بشید و تا شنبه هفته بعد وقت دارین.
شنبه و یکشنبه تعطیلات هفتگی اونجاست و پنجشنبه و جمعه هم مسافر زیاد از ایران و شلوغه
بنابر این ایده آل ترین روز ها دوشنبه تا پنجشنبه هست
باسلام وتشکر از مطالب مفیدی که گذاشتی ، من قصد سفر به استامبول باماشین دارم از کدوم مرز برم بهتره و کمتر معطلی داره وازنظر مصرف سوخت مقرون به صرفه تره، ضمنا چه کارهایی رو میشه تهران انجام داد که اونجا معطل نشیم، اگر راجع به مسیر تا استامبول هم نکته ای هست لطفا راهنمایی کن.  باتشکر
پاسخ:
سلام

البته آقا سهیل درستش "استانبول" هست

از مرز بازرگان و از مسیر ارزروم تشریف ببرید

از میدان آزادی تا میدان آکسارای استانبول 2523 کیلومتر هست

اگه تک راننده باشید بسیار خسته کننده هست

از تهران بیمه و خروجی ها تون رو تهیه بفرمائید

طوری برنامه ریزی بفرمائید که موقع رفت آنکارا رو هم ببینید
سلام دوست عزیز 
ما یه اکیپ ١٥ نفری هستیم که می خواستیم با قطار بریم وان به نظر شما با قطار بهتره یا با ماشین شخصی ؟یه سؤال دیگه هم داشتم از وان تا استانبول را برأی یه گشت یک روزه چه جوری بریم و چند ساعت راهه ؟ممنون
پاسخ:
سلام
با قطار مسیر طولانیه . هم اذیت میشین و هم زمان از دست میدین . بنظر من با مشاین بهتره چون فاصله اش با مرز کمه

از وان تا استانبول شاید به اندازه تهران تا بوشهر راهه و زمینی دو روز طول میکشه

ولی قیمت پرواز های داخلی از وان تا استانبول و آنکارا بسیار ارزان هست و میتونین با هواپیماهای پگاسوس برین

من خودم اگر استانبول کار داشته باشم از وان با هواپیما میرم و تا وان با ماشین خودم
آیا میشه ماشینو تو گمرگ پارک و بعد از عبور از مرز با ماشینای ترک رفت و برگشت . ماشیناشون چی هستن؟ هزینه رسیدن تا وان و بالعکس چقدره؟ فاصله بر حسب کیلومتر تا وان؟ آیا تو گمرگ ارز مسافرتی رو میدن ؟ چقدر؟ معذرت بواسطه تعدد سوالات .
پاسخ:
سلام
 
تمام این سوالات بطور کامل در پست های وبلاگ توضیح داده شده
بله میتونین ماشین رو تو پارکینگ بذارین و با ون های مسافر بر با هزینه 20 لیره تا وان برین. فاصله از مرز تا وان 90 کیلومتر هست . تو گمرک ارز مسافرتی داده نمیشه. ارز مسافرتی الان فقط برای مسافرین هوایی اونم تو فرودگاه داده میشه . اما اگه آشنا تو بانک داشته باشین کاپتاژ ماشینتون میتونه بجای 4 نفر بلیط دار ، ارز مشافرتی بگیره - هر چند که تفاوت قیمتش آنقدر نیست که به زحمت و منتش بیارزه
با سلام و تشکر امکانش هست ما تا خوی با ماشین خودمان بریم بقیه راه با اتوبوس یا ون بریم اون موقع تو مرز بازهم درگیر بیمه اینجور کارها میشیم چون مادو روز بیشتر وقت نداریم از تبریز میخواهیم برویم باتور خواستیم بریم گفتند اتوبوسها فقط از مرز بازرگان میتونند بروند که 8ساعت یعنی از 10شب تا6صبح توراهیم فکر کنم 5شنبه که برسیم خسته باشیم .متشکرم
پاسخ:
بله امکانش هست اما از خوی تا مرز رازی باید دربست بروید چون ماشین عمومی به اون صورت نداره و در برگشت هم همینطور

ماشین رو ببرین دم مرز پارکینگ روباز داره . روش چادر بکشید و تشریف ببرید
سلام
مطالبتون خیلی مفیدن
من و دوستم میخوایم باهم یه سفر یک روزه به وان داشته باشیم
۱-ایا امکانش هست که صبح زود بریم و شب برگردیم ایران؟
۲-ارز لیر بگیریم یا دلار؟چه مقدار برای هر نفر لازمه؟
۳-در کل هزینه های دو نفر برای سفر یک روزه چقدر میشه؟
ممنونم
پاسخ:
سلام
این سوال رو تو نظرات قبلی شما پاسخ دادم

اگه شب نمونید فقط هزینه رفت و برگشت دارید و والسلام

برای خرید هم که خودتون بهتر میدونین چقدر پول ببرین

سوای خرید ها نفری پنجاه دلار کافیه و اونم بیشترشو برمیگردونین چون فقط هزینه ایاب و ذهاب دارید و خورد و خوراک
سلام و عرض ادب
از صبح تا الان که ساعت 3 بعد از ظهر هست داشتم در مورد وان تحقیق می کردم ولی کامل تر از توضیحات شما جایی پیدا نکردم
خیلی خیلی ممونم که وقت می زارید و به سوالات دوستان که همش سوالات خود من هم بود جواب دادید.
متشکرم
پاسخ:
سلام
من هم بابت بازدیدتون از وبلاگ از شما تشکر میکنم . امیدوارم مفید بوده باشه و اگه سوال خاصی باشه در خدمتم
سلام رضا جان
اگر من بخوام با ماشین خودم تا رازی برم میشه ماشینو بزارم تو پارکینگ مرز؟
کار درستیه به نظرت؟ از دم مرز ماشین هست که ببره تا وان و هزینش چقدره؟
بعدشم من فارسی و انگلیسی بلدم اونجا به خاطر زبون به مشکل نمیخورم؟
اخرین سوال هم اینه که هتل رویال میلانو خوبه از نظر مکانی و امکانات؟
ممنونم ازت
پاسخ:
سلام
بله امکانش هست ولی اگر کاپتاژ داره با ماشین خودتون برین
پارکینگ دم مرز یه فضای روباز هست
از دم مرز ون ها با 20 لیر شما را به هرجای وان که بخواهید می برند و با همان مبلغ هم از هر جای وان که بخواهید سوارتان می کنند و به مرز می رسانند
در مورد زبان هم اگر ترکی بلد بودید که نور علی نور بود اما چون زبان محلی وان کردی کورمانجی هست با فارسی هم کارتون راه میفته
سلام 
اقا رضا من شنیدم مرز ترکیه گیر الکی میدن(حتی به زنجیر چرخ در تابستان)!؟
بنظر شما با خرید یه حلقه لاستیک این طرف گیر میدن؟
پاسخ:
سلام
نه من تا بحال چنین چیزی ندیدم که گیر الکی بدن . این گیرهای الکی تو مرز آذربایجان هست . و در مورد لاستیک معمولا موقع تعویض لاستیک میرم ترکیه ، لاستیک رو همونجا عوض میکنم و برمیگردم . تا بحال با خودم لاستیک اینور نیاوردم
سلام خدمت اقا رضا
خواستم بپرسم جاده رازی تا وان از چه زمانی به بعد برفی میشه؟ ایا اون موقع قابل رفت و امد هست؟
پاسخ:
سلام
اون جاده بغیر از ده کیلومتر اولش اتوبان هست و من در تمام طول سال ازش رفت و آمد داشتم و مشکلی پیش نیومده. کلا وان چون کنار دریا هست بیشتر بارون داره تا برف ولی در دیماه سال قبل که رفتم برف اومد ولی نه اونجوری که نشه رفت
با سلام
دو مورد میخواستم اطلاع رسانی کنم اول اینکه گمرک تهران واقع در کیلومتر ١٠اتوبان فتح روبروی شهرک دریا واقع شده که در اکثر سایتها به اشتباه جاده مخصوص درج شده
دوم اینکه حضور صاحب سند هنگام کاپوتاژ الزامی است و وکالت قبول نمیکنن.ساعت کاریشونم از٨الی٣ بعداظهر
پاسخ:
مرسی حسین آقا
با سلام وخسته نباشید .من برای اولین بار که میخوام برم وان لطفا" هترین ساعت برای حرکت در مرز را اعلام کنید .(مرز رازی وسروه)
پاسخ:
سلام
توصیه میکنم از مرز سرو نرید چون جاده اش تا وان اصلا خوب نیست
اگه 8 صبح دم مرز رازی باشید تا ساعت 9 که مرز باز میشه جزو اولین ماشینهایی هستید که مرز رو رد میکنید و اگر بدون اتومبیل میروید ساعت 9 دم مرز باشید
با سلام خدمت شما و ممنونم به خاطر کمکتون من یه سوال برام پیش اومده کلا  چ روزی در هفته برای رفتن به وان بهتره ؟ممنون میشم جوابمو بدین
پاسخ:
سلام
از نظر خود من بهترین روز پنجشنبه صبح است. چون در کشور خودمون تعطیلات هست و کنتاکت کاری پیش نمیاد و تا یکشنبه هم که تعطیلات ترکیه است فرصت دارید برای گشت و گذار
با سلام و عرض خسته نباشید بابت مطالب بسیار مفیدشما این توصیه های شما حتی در مورده مسافرت های هوایی هم بسیار مثمره ثمر هستش اینو کسایی که حتی یکبار رفته باشن ترکیه کاملا متوجه میشن.بسیار سپاسگزار بابت راهنمایی شما(بدون شک تنها بلاگی هستین که بصورت کامل در مورد وان و سفر به ترکیه توضیحات کاملی دادین )
سوال من اینه ایا تو هتلهای وان خصوصا همینایی که اسمشونو گفتین اینترنت هم دارن وایا برای استفاده ازاون باید شارژ بدیم؟
 
پاسخ:
سلام دوست عزیز و ممنون از ابراز لطفتون

تو اکثر هتلها اینترنت وایر لس بصورت مجانی برای مسافران فراهم هست . فقط باید از مسئول پذیرش بخواین که بهتون یوزر نیم و پسورد بده و هزینه اضافی هم نداره

اون دوستی هم که به اسم سروش تو همین پست نظر گذاشتن : دوست عزیز نظر هایی که خصوصی ارسال می شوند در وبلاگ امکان پاسخگویی بهشون نیست ولی جواب سوالتون بله هست
اگه بخوایم ماشینمونو کاپیتاژ کنیم و ببریم به صرفه تره یا با تور بریم؟راهنمایی کامل می خوام لطفا
پاسخ:
اگه ریالی حساب کنید با تور - اگه راحتی و لذت خودتون رو حساب کنید اتومبیل شخصی
سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون می خواستم بدونم من اگه بخوام تو عید قربان یا یه روز مونده به عید برم بت صرفه تره یا اواسط شهریور؟چون میگن چون تغییر فصل هستش جنس خوب تو اواخر شهریور پیدا نمی شه و مهر ماه برای خرید پاییزه مناسبتره..به خاطر عید قربان مغازه ها تعطیل نباشن یه وقت؟راستی از اعتبار گذرنامه من 3 ماه مونده یه وقت گیر نمی دن؟
پاسخ:
بنظر من مهر ماه برین . البته عید قربان یکشنبه هست و طبعا تعطیل هست . سعی کنید یکی دو روز قبل یا بعدش برید
3 ماه اعتبار برای پاسپورت کافی است و مشکلی پیش نمیاد (البته فعلا)

با سلام

از مرز رازی اگه بریم وان و بعد بریم ترابوزان ، به نظرتون مصرف بنزینمون چقدر می شه؟

درباره اینکه از کدوم شهرها (با ماشین شخصی) در مسیر وان- ترابوزان باید رد بشیم اطلاعی دارین؟

پاسخ:
سلام
اگه بخواین برین ترابزون به نظر من بهتره از مرز بازرگان و از طریق ارزروم تشریف ببرید . در یکی از نظرات این مورد بطور کامل با جزئیات (مسیر ها - زمان - سوخت ) توضیح داده شده . لطفا مطالعه بفرمائید

با سلام

 ممنون از راهنمایی هاتون.

می خواستم بدونم  تخفیفا چه مدت قبل از ژانویه آغاز می شه و تا چه مدت ادامه داره ؟

پاسخ:
سلام
معمولا یکهفته قبل و یکهفته بعد از مناسبتهایی مثل ژانویه و روز مادر تخفیفات ادامه داره

خیلی ممنون  از اینکه وقت گذاشتین و همه رو از سردرگمی نجات دادین

چند تا سوال داشتم که ممنون می شم پاسخش رو بدونم

1- از وان به ارزروم مسافت چقدره (با ماشین شخصی)؟  و آیا به رفتنش می ارزه؟

برای خرید میگن ارزروم جنس هاش بهتر از وان هستش

2-  پمپ گاز CNG در ترکیه وجود داره؟

3- اگه امکانش هست شماره مغازه ای که بیمه ماشین رو ازش گرفتین رو اعلام کنین تا ما قبلا هماهنگ کنیم و در مرز معطل نشیم؟

4- اگه ماشینمون خراب بشه اونجا وسایلشو دارن؟ (پرشیا)

 

خیلی شرمنده که سوالا زیاد شد

پاسخ:
1 - فاصله ارزروم تا مرز بازرگان حدود 300 کیلومتر است . من خودم از ارزروم موقه رفتن به بندر طرابزون یا استانبول فقط رد شده ام و فقط در حد خوردن یک وعده غذا توقف داشته ام ولی بنظر شخصی خود من وان یا طرابزون بهتر از ارزروم هست
2 - بله پمپ گاز هست
3 - من معمولا بیمه ام رو از آقای حسن پور تهیه میکنم 09141624091 - اگر از بازرگان بروید که همونجا ازشون میگیرید و اگر از مرز دیگه ای برین ایشون با پست براتون میفرستن . اعلام شماره ایشون فقط به منزله معرفی هست و من مسئولیتی در قبال روال تهیه ندارم . از اینترنت میتونین آدرس و شماره های دیگری پیدا کنید
4- جواب خیر هست - البته من با لند کروز میرم و تا بحال ماشینم خراب نشده و یکبار هم که نیاز به سرویس داشتم نمایندگی تویوتا در وان به نحو احسن کارمو انجام داد . ولی تعمیر کاراشون از ماشینهایی مثل سمند و پرشیا که مخصوص ایرانه احتراز میکنن (هرچند که توضیح بدین موتورش پژو هست) - البته اگه لاستیکهاتون فرسوده هست برین ترکیه عوض کنین چون لاستیک خارجی بسیار ارزون هست ولی سعی کنید با ماشین مطمئنی برید که احتمال خرابیش کم باشه .
سلام اقا رضا خوب هستین؟من از اواسط شهریور به بعد قصد سفر به وان رو دارم.و بار اولمه.می خوام کلی جنس برا فروش بیارم.ایا امکانش هست؟یا تو مرز گیر میدن؟راستی در اون زمان حراج لباس های زمستانی و پاییزی هست ممنون می شم اگه جواب بدید.در ضمن لباس بچه هم قیمتاش مناسبه و کجا ها بهتره؟
پاسخ:
سلام
معمولا حراج لباس هر فصل در انتهای اون فصل برگزار میشه (حتی تو کشور خودمون) . اواخر تابستان حراج لباسهای تابستانی هست نه پائیزه و زمستانی.
مقدار جنسی که شما میتونین بیارین باید "مسافری" باشه نه "تجاری"
میتونین چند نفر بشین و با یه ماشین برین و کلی هم جنس بیارین
ولی اگر جنس شما جنبه تجاری پیدا کنه تو تمام گمرک ها گیر میدن
بطور مثال شاید سه نوع مختلف شلوار با سایز یکسان جنبه استفاده شخصی داشته باشه اما یک جین شلوار با سایزهای مختلف اما یک شکل جنبه تجاری پیدا میکنه
اگه جنستون جنبه تجاری داره باید دم راننده اتوبوسها رو ببینین که براتون بیارن و البته دستمزد هم میگیرن
در ضمن اگه بفرمائید برای کدوم شهر میخواین بیارین میتونم راهنمایی بهتری بکنم
سلام ممنون از اطلاعاتتون ما اواسط شهریور قصد رفتم به وان رو داریم وبه ما گفتن فقط مرز بازرگان امنیت داره درسته؟؟؟؟ بعدشم اگه میشه اسم چنتا از بهترین مراکز خرید وان رو بهمون بگین ممنونم 
پاسخ:
سلام
به لحاظ امنیتی هیچ فرقی با هم ندارن . من تا بحال بار ها از مرز رازی و بازرگان مسافرت کرده ام و در هیچکدام کوچکترین مشکلی پیش نیومده . تنها حسن مرز بازرگان 24 ساعته بودنشه . ولی اگر بخواهید به وان مسافرت کنید مسیرتون طولانی تر میشه از طریق مرز بازرگان
در وان مراکز خرید پوشاک همه شون تو خیابونهای کاظم کارا بکیر و جمهوریت هستند که از این دو خیابون به عنوان مرکز شهر نام برده میشه . دو سوپر عظیم میگروس و کارفورسا هم هست که تمام مایحتاج بغیر از پوشاک رو میتونین از اونجا تهیه کنین
با سلام و با تشکر از راهنماییهای شما  ما هم هر سال یکی دو بار با خانواده برای خرید به شهرهای ترکیه میریم که تقریبا شهر وان از همه ی انها بهتره و نزدیکنر قیمتهای فوق العاده و کیفیت عالی دارن
دوست وهمشهری بسیار عزیز-ممنون از این همه اطلاعات که با حوصله نوشتی-من یکبار با ماشین شخصی به ارزروم وترابوزن رفتم.قصددارم انشاا... تا 10 روز به اتفاق خونواده به وان برم.کسی که یکبار به ترکیه رفته باشه میفهمه چه نکته های مهمی را یادآور شدی0باز هم ممنون-چوخ ساغ اول
پاسخ:
قابلی نداره دوست من - اتفاقا من هم اون موقع در وان خواهم بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">