راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

نرخ تبدیل ارز + آب و هوای وان+قیمت بنزین در ترکیه

يكشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵ ق.ظ
جهت اطلاع از وضعیت آب و هوای وان به اینجا و برای اطلاع از نرخ تبدیل ارزها به لیره ترک ، قیمت طلا و بنزین در ترکیه به اینجا مراجعه کنید .



ضمنا ........



توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۰۹
رضا ضربی

نظرات  (۱۰۹)

با سلام و خسته نباشید
من قصد دارم با خودر شخصی به همراه خانواده به وان سفر کنم سوالم اینه که من اگر گوشی موبایلم که سیمکارت دایمی همراه اول رو داره با خودم ببرم و فقط از دوربین اون استفاده کنم نه تماس تلفنی و اس ام اس و غیره بازم هزینه رومینگ برای من محاسبه میشه?
پاسخ:
نه - گوشی رو در حالت پرواز قرار بدین و استفاده کنید

برای اطلاع از جدید ترین اطلاعات سفر به وان و سایر شهرهای ترکیه و دریافت جواب آنی لطفا از طریق کانال تلگرام با ما در ارتباط باشید .

آدرس کانال تلگرام سفر زمینی به ترکیه  :

https://t.me/Trtravel
سلا م مجدد .....آیا با پرداخت عوارض و خروجی در تهران دیگه توی مرز معطلی نخواهیم داشت؟
پاسخ:
سلام
میزان معطلی بشدت کاهش خواهد یافت
سلام خسته نباشید.یکی از دوستان ما 15 روز پیش به وان سفر کرد و در هتل MENUA اقامت گزید با شبی 60 لیر ایا الان هم میشه به اون هتل با این قیمت رفت یا نه در ضمن من مقداری دلار و لیر تهیه کردم و روز 5 شنبه عازم اونجا هستم اونجا دلار قابل تبدیل هست یا نه. ممنون از زحمات شما
پاسخ:
سلام
بله - قیمت هتل های سه ستاره حدودا شبی 40 تا 50 لیر برای هر نفر است
سلام ما جمعه عازم وان هستیم از لحاظ امنیت واز لحاظ قیمتهای خرید چطوره ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
امنیت نسبی برقرار است و فروش ها عادیست
باسلام وتشکر ازپاسخ شما
قصد ما ازسفر به ترکیه خرید پوشاک می باشد،وان بهتراست یا استانبول؟
ممنون میشم راهنمایی مون کنید
پاسخ:
سلام
قطعا استانبول بهتر است
باسلام وتشکر ازمدیریت سایت که اطلاعات بسیار مفیدی رو برای هموطنان قابل دسترس کرده اند ....من وهمسرم تصمیم داریم باخودروی شخصی تامرز وپس ازآن استفاده ازخودروهای ترکیه به وان سفرکنیم
برای تاریخ 23اردیبهشت بیشتر نگرانی همسرم امنیت درخاک ترکیه است ودوم ازجناب آقای ضربی بپرسم لازم هست هتل رو ازاینجا رزرو کرد یاهمون دربدو ورود مسافر می پذیرند دوتا هتل مد نظر ماهست یکی هتل رسمینا ودیگری هتل وان سیتی کدوم بهتر هست؟اگه اطلاعاتی دارید دراین زمینه متشکرم واینکه میخواهیم به مراکز خرید نزدیک باشه یاهتل بهتری رو اگه پیشنهاد میکنید متشکرم
انشاالله بعدازبازگشت سفرنامه ام رابرای دوستان ارسال می کنم وبازهم متشکرم
پاسخ:
سلام
هتلهای سه ستاره اکثرا در سطح یکسانی هستند
سلام از زحمات شما دوست گرامی من یکشنبه سفر وان دارم امنیت وان واسه سفر مشکل نداره با تشکر
پاسخ:
سلام
لطفا اینجا را مطالعه بفرمائید
از اینکه در اسرع وقت سوالم را جواب دادید تشکر میکنم. من از خوانندگان دائمی وبلاگ شما هستم، جواب اکثر سوالاتم بطور کامل نوشته شده، ولی شماره حساب و نرخ عوارض خروج از کشور از طریق مرز بازرگان نیست.لطفاً راهنمایی بفرمایید.با تشکر
پاسخ:
سلام
لطفا لینک زیر را مطالعه بفرمائید

http://turktravel.ir/?p=321
با سلام و تشکر فراوان از راهنماییهای ارزنده تان، اواخر اسفند قصد دارم به همراه خانواده به ارزروم و ترابزون برم. تا مرز بازرگان یا رازی با وسیله شخصی مسافرت میکنیم. از آنجا وسیله ای هست ما رو به اون شهرها برسونه؟ لطفا مسافت و نرخ تقریبی کرایه ماشین رو هم در صورت امکان بفرمایید. کدوم مرز رو پیشنهاد میکنید؟ خیلی ممنون
پاسخ:
از مرز بازرگان با 5 لیر می روید دوبایزید و از آنجا به شهرهایی که فرمودید اتوبوس هست
با سلام
ما انشالله برای هفته اینده 15 اسفند ماه 94 قصد مسافرت به وان را داریم:
1) اول اینکه مسافرت را برای چند روز هماهنگ کنیم ؟ چون شاغل هستیم مرخصی زیاد نداریم یکشنبه از تهران راه بیوفتیم برای مرز خوبه؟
2) اب و هوا را چک کردم کمی برفی و بارانی بود ؟ سرمای اونجا چطوریه؟ لباس در چه حد ببریم؟
3) کجا ها بیشتر برای خرید بریم ؟ ایا در این مدت زمان می توانیم جاهای دیدنیش را هم ببینیم ؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
1 - 4 روز ایده آل است
2 - روی پیراهن باید کت یا کاپشن بپوشید
3 - فروشگاهها و مراکز خرید - بله
سلام آیا در روز یکشنبه مغازه های وان تعطیل است ؟
پاسخ:
سلام
بله
جناب آقای رضا
سه بار به وان سفر کرده ام و بدون اغراق 80 درصد اطلاعات سفرم را از سایت و وبلاگ شما گرفته ام لذا صمیمانه از زحمات جنابعالی در اطلاع رسانی بسیار دقیق و کاربردی سپاسگزارم .
سئوالاتی از خدمتتان داشتم که در صورت صلاحدید پاسخ بدهید
حقیر برنامه ریزی کردم برای 23 و 24 بهمن94 به جهت اینکه روز ولنتاین است و احتمالا قیمتها مناسبتر از بقیه ایام هست به وان سفر کنم و مقدمات سفر را آماده کرده ام اما ....
1- از نا امنی که گریبانگیر ترکیه شده بسیار نگرانم لطفا اطلاعاتی در این خصوص و وضعیت امنیتی وان و مرز رازی ارائه بفرمائید و اینکه همکنون تقریبا چند نفر روزی تردد دارد
2- صلاح است روز اول سفرم جمعه باشه یا شنبه ؟
چون احساسم اینه که احتمالا جمعه که روز تعطیله مرز شلوغ باشه و از طرف دیگر نگران این هستم که شنبه روز خیلی خلوتی باشه و در پیدا کردن و پر شدن ون ها در طرف ترکیه ای دچار مشکل شوم
3- وضعیت آب و هوای وان را برای روز جمعه و شنبه چک کردم که تقریبا مناسبه حدود 4 درجه و بدون بارندگی ولی از وضعیت فعلی جاده قطور منتهی به مرز که آیا برفی و لغزنده است یا نه نگرانم لطفا راهنمایی بفرمائید.
4- آیا در این تاریخ تخفیف پایان فصل است یا فقط تخفیف ولنتاین ؟

باز از زحماتتان متشکرم
پاسخ:
سلام
1 - نا امنی در جنوبشرقی ترکیه است و مرز رازی و مسیر وان و خود شهر وان کاملا امن هستند
2 - جمعه بهتر است چون اگر شنبه سفر کنید به تعطیلی هفتگی روز یکشنبه خواهید خورد
3 - مسیر باز است و تردد جریان دارد اما بسیار سرد است
4 - هر دو
با سلام به نظرتون یکی در دو روز آینده تخفیفات زمستانی در وان شروع میشه یا برای هفته بعد بمونیم با تشکر
پاسخ:
سلام
بنظر من بمانید برای هفته بعد - حراج لباسهای زمستانی ارتباط مستقیم دارد با گرم شدن هوا
با سلام و تشکر از زحمات جنابعالی ما ان شاا... فردا 14 بهمن عازم وان هستیم اما برای 13 بهمن هوای وان برفی هست . می خواستم بدونم برف راهها را یک روزه باز می کنند یا با مشکل مواجه خواهیم شد
پاسخ:
سلام - راهی بخاطر برف بسته نمی شود (معمولا) اما تردد کند و بسیار پر زحمت انجام میگیرد - حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشید
سلام . خسته نباشید
میخواستم از وضعیت مرز رازی اطلاعی داشته باشم که باز هست یا خیر.
البته برای تاریخ 13 آبان الی 17 آبان.

ممنون
پاسخ:
سلام
در حال حاضر مرز رازی باز است و تردد جریان دارد . تاریخی را که فرموده اید اگر مشکل خاصی پیش نیاید مرز فعال است
سلام و خسته نباشید
میخواستم بپرسم ما برای عید نوروز تصمیم گرفتیم با ماشین خودمون عازم سفر به وان بشیم و از مرز رازی برویم به نظر شما برای عید خوب هست یا نه امنیت جاده ها
و یک سوال دیگه من یک همراه دارم که خیلی قلیون میکشد میخوام ببینم تو هم مثل استانبول قلیان هست یا نه
ممنون از اینکه راهنمایی میکنید
با تشکر
پاسخ:
سلام
در حال حاضر مرز رازی بسته است . تا عید الله اعلم
سلام جناب ضربی وقت شما بخیر
جناب ضربی مرز رازی باز شده یا نه
اگر از مرز بازرگان بخوام برم وان از ایغدیر سوار اتوبوس بشم یا از دوغوبایزیت برم به وان و آخر اینکه دوغوبایزید ترمینال داره و آخر اینکه از دوغو یا ایغدیر با اتوبوس چند ساعته تا وان سپاسگزار
پاسخ:
سلام
میتوانید از دوبایزید بروید. حدودا با اتوبوس 4 ساعت راه است
با سلام مجدد
اینکه عرض کردم شما جایی فرمودید که آگوست عید قربان هست و بعدش فرمودید که اشتباهه هر جای وبلاگ هست بگید اصلاح کنم / در جواب سرکار خانم ناهید اینو فرموده بودیدولی سوال اصلی من اینه که فرمودید بیست و سوم تا بیست و هفتم سپتامبر عید قربان هست می خواست بدونم مگه چند روزه ؟ یه روز نیست مگه؟
پاسخ:
سلام
عید قربان یک روز هست اما تعطیلات عید قربان 4 روزه و روز بعدش هم که یکشنبه است و تعطیل رسمیه که کلا میشه 5 رو تعطیل
۱۷ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۵۷ محمد تبریزی
سلام
من قصد داشتم طی این هفته از مرز رازی به وان سفر کنم. اخبار و که شنیدم کمی مردد شدم. نظر شما چیه؟ وضع اوضای اون منطقه امن نیست؟
پاسخ:
فعلا مسافرت زمینی نروید
سلام خسته نباشید ما فردا عازم وان هستیم می خواستم بدونم ایا تو این هفته فروشگاهها تخفیف دارند می تونیم از حراجی ها استفاده کنیم سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
خیر
سلام جناب ضربی عزیز

به این سؤال من جواب ندادین ممنون میشم بفرمائین .

شماره تلفن فرد یا مکانی که بیمه ترک ( Neova ) را صادر میکنین تو هر کدوم از شهرهای مرند ؛ خوی یا ارومیه رو اگه دارین میشه بفرمائین تا تهیه کنیم و تو مرز مشکلی نداشته باشیم ؟

ممنون از لطفتون
پاسخ:
سلام
آدرس ایمیل بدهید لطفا
سلام دوست گرامی / میشه راهنمایی بفرمایید که سی ام agustos که فرمودید مصادف با عیر قربان در ترکیه است دقیقا به تقویم ما کی میشه ؟ ممنونم
پاسخ:
اگر چنین چیزی هر جای وبلاگ گفته شده اشتباه است و آدرس بدهید تا اصلاح شود. تعطیلات عید قربان بیست و سوم تا بیست و هفتم سپتامبر است و میتوانید معادل آن را به تاریخ شمسی در تقویم بیابید
سلام جناب آقای ضربی . ما برای خرید می خواستیم از ارومیه به وان بیاییم ولی اطلاع یافتیم که شهر وان و منطقه ناامن است و میگویند که مرز سرو نیز بسته است آیا این موارد ذکر شده صحت دارد ؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر ما را راهنمایی فرمایید. با تشکر مدیا
پاسخ:
سلام
در جنوب شرق ترکیه نا آرامی هایی هست اما وان و مسیر رازی به وان امن هستند . در مورد مرز سرو اطلاع جدیدی ندارم من
سلام دوست عزیز ، لطف می فرمایید بگید که فردا و پس فردای عید قربان که میشه اولای پاییز هنوز حراج هست؟ البته می دونم که یه هفته قبل از عید قربان حراج هست ولی می خواستم بدونم یکی دو روز بعدش هم هست؟
پاسخ:
سلام
بعد از مناسبتها هم معمولا حراج ادامه دارد اما بسیار کمرنگ و نیز تنوع اجناس نیز خیلی کمتر می شود .
سلام . خسته نباشید ببخشید می خواستم بدونم جمعه در شهر وان مغازه ها باز هستند یعنی مثل روزای دیگه یا یه در میون بازن؟ ممنون
پاسخ:
سلام
تعطیل رسمی هفتگی در ترکیه روزهای یکشنبه است و بقیه روزها مغازه ها باز هستند
با سلام روز عید قربان در ترکیه همون روز یه که تو تقویم زده یا ممکنه مثل عید فطر یه روز جلوتر باشه , خیلی واسم مهمه, مرسی
پاسخ:
سلام
در تقویمهای ترکیه روز  سی ام ماه

Ağustos
 2015

به عنوان عید قربان تعطیل رسمی است
با سلام / ببخشید که دائم سؤال می پرسم / من می خوام حول و حوش عید قربان به وان برم و با توجه به اینکه میشه دوم ، سوم مهر می خواستم بدونم اولا روز عید قربان هم مثل عید فطر ترکیه تعطیله ؟ ثانیا تعطیلی عید قربان چند روزه ؟ ثالثا با توجه به اینکه اول پاییز هست آیا حراج وجود داره؟ ممنونم
پاسخ:
یکهفته قبل از عید قربان بهترین زمان استفاده از حراجی هاست . روز عید قربان تعطیله
با سلام و عرض ادب / یه سوال فنی داشتم . ببینید ما از ترمینال خوی با ون به وان رفتیم ولی برگشت ما رو تا مرز آوردن و مجبور شدیم دوباره برای خوی ماشین بگیریم می خواستم بدونم میشه مثل رفتن یه سره از وان به خوی برگشت یعنی ماشین یکسره داره؟
پاسخ:
سلام
بله داره اما باید موقع سوار شدن به ماشین در شهر وان ، بگین که مستقیما میخواین به خوی برین و همون ماشینها رو سوار شین
سلام اوضاع جاده مرز رازی وان در این شلوغی ها ی حملات ترکیه چطور است؟ممنون میشم راهنمایی کنید چون میگن درگیری وجود داره
پاسخ:
سلام
وان در حال حاضر امن است و تا زمانیکه مرز باز است میتوانید آسوده خاطر سفر کنید . اگر مشکل امنیتی برای مسافرین باشه مرز رو می بندن
با سلام, البته من یه بار به وان رفتم ولی باز هم از مطالب مفیدتون استفاده کردم ولی یه سؤالی دارم اینکه فرمودید که دلار بردن بهتر از لیره و من هم قبول دارم ولی با توجه به اینکه لیر در کشورمون داره به مرز ۱۲۰۰ تومان نزدیک میشه وهمین الان صد دلار رو در ترکیه ۲۷۰ لیر چنج می کنن در نتیجه الان بعنوان مثال صد دلار رو در صرافی خودمون باید ۳۲۵۰۰۰ بخریم که اگه با توجه به کاهش ارزش لیر در مقابل دلار همون ۲۷۰ در نظر بگیریم همین مبلغ در صرافی خودمون میشه تقریبا همون قیمت, می خواستم ببینم کماکان دلار رو توصیه می کنید ؟ البته واقفم که اگر ارز اضافه بیاد و بخوایم برگردونیم و دوباره چنج کنیم دلار ضرر کمتری داره, لطفا روشنگری بفرمایید
پاسخ:
سلام
با دلار 3250 تومان و نرخ تبدیل 2.73 (امروز)  که گفته اید لیر در ترکیه می شود 1183 تومان
در ایران الان لیر را کمتر از 1240 نمی فروشند
با آماری که من از سوالات دارم (با احتساب سوال شما) تا کنون 438 بار در این وبلاگ به این سوال جواب داده شده است
پاسخ همان است که بود . از بدو پیدایش کره ی زمین تا صبح روز قیامت همیشه بردن دلار به ترکیه بهتر از لیره بود و هست و خواهد بود
اگر واقعا اعتقاد به چنین چیزی ندارید شما لیره ببرید
اطلاعات کامل در اینجا هست
سلام دوست عزیز .بنده به اتفاق خانواده چهار نفره برای اولین بار از همدان قراره باماشین شخصی بریم وان . یکی از دوستان هفته آخر مرداد رو پیشنهاد دادند .ولی از مطالب سایت شما چیزی که فهمیدم نیمه شهریور رو مناسب میونید. لطفا راهنمایی بفرمایید کدوم تاریخ برای رفتن مناسبتره تا به تخفیف فصل هم بخوره.
پاسخ:
سلام
پیشنهاد من نیمه دوم شهریور ماه هست . هم هوا خنکتره و هم میتونین از حراجی لباسهای تابستانی استفاده کنید
۱۶ تیر ۹۴ ، ۱۵:۲۴ رضا عابدی
باسلام وعرض ادب هموطن خسته نباشی قیمت بلیط رفت و برگشت از وان به استانبول چقدره و کیفیت و قیمت اپوشاک استانبول با وان چقدر فرق داره و بهترین و با صرفه ترین گشت از وان به شهرهای دیگه ترکیه رو چی پیشنهاد میکنید ممنونم خسته نباشید..........
پاسخ:
سلام
قیمت بلیط رفت و برگشت از وان به استانبول بسیار متغیره و بستگی به فاصله ی روز خرید بلیط و روز پرواز داره
از 200 لیره هست تا 600 لیره
قیمت ها در همه جای ترکیه یکیست
دور و بر وان شهر قابل توجهی که ارزش رفتن داشته باه و نزدیک باشه نیست
سلام آقای ضربی ما یک زوج بهمراه دو فرزندمان قصد سفر به وان داریم آیا ۱۶یا۱۷تیر اونجا هوا خیلی گرمه ؟میشه با بچه رفت؟آیا هتل بدون کولر مشکل ایجاد نمی کنه؟ اگه سفرمونو موکول کنیم به شهریور ماه آیا می تونیم پوشاک زمستونی پیدا کنیم؟برای خرید بازارچه های مرری سرو یا ماکو را پیشنهاد می کنید یا وان تفاوت قیمت زیاده؟
پاسخ:
سلام
من بازار چه های مرزی رو به هیچ عنوان پیشنهاد نمیکنم
در مورد آب و هوا هم لینک وضع هوا در سایت موجوده
و در شهریور ماه نخواهید توانست لباس زمستانی پیدا کنید
سلام روزتون بخیر ممنون بابت وقتی که برامون میذارید من دیروز سوالی پرسیدم جواب ندادین میخواستم بدونم شما هوای حداکثر 28 درجه روخیلی گرم توصیف میکند یا این سایت هواشناسی اشتباه پیش بینی کرده (برای اواخر تیرماه)
پاسخ:
سلام
به شرجی بودن هوای وان توجه نکرده اید
الان تهران و بندر عباس هر دو دمای 40 درجه دارند اما در بندرعباس "احساس گرما" خیلی بیشتر است
در سایت هواشناسی هم اگر دقت کنید یک دما برای (دمای هوا) نوشته شده و یک دما هم برای (دمایی که احساس می شود) که معمولا در شهر های ساحلی آزار دهنده است
ضمنا تو اون روز ایی که گفتید هوا رو بین 30 تا 32 درجه زده که
سلام خسته نباشید می خواستم بدونم ایام عید فطر فروشگاه ها ی وان تعطیله یا نه ؟ کلا برای رفتن به وان ایام ماه رمضان بهتره یا عید فطر از نظر خرید و مراکز دیدنی .ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
در عید فطر همه جا تعطیله و بهتره یکهفته قبل از عید فطر بروید
سلام. یک دنیا تشکر برای وقتی که برای راهنمایی میذارین
من خیلی از مطالب خوندم ( میدونم که دلار ببریم، بهتره در صرافی ها و صبح چنج کنیم ، روزانه چنج کنیم و........)
اما یه سوالی دارم میخوام بدونم مثال 10 میلیون تومان تبدیل به دلار و بعد تبدیل به لیرشده نسبت به ارزش تومان چه مقدار فرق داره ، چه مقدار ارزشش بیشتر یا کمتر شده؟ بهتر بگم قدرت خرید ده میلیونی که در نهایت تبدیل به لیر شده بیشتر از ده میلیون تومان هست ؟

قصد داریم برای سفر بریم استانبول و البته به مقدار مجاز بار یعنی همون سی کیلو برای هر فرد خرید کنم ه قصد فروش در تهران ایا منفعتی داره ؟

پاسخ:
سلام
منفعت با فروش بار مسافری امکان پذیر نیست
باسلام
با توجه به ابنکه من در ماه رمضان در وان هستم ظاهرا هتل صبحانه ندارد پس بیرون هنل بایستی صبحانه و نهار تهیه کرد. ؟بارها و رسنورانها در طول روز باز هستند.؟
نگرانم مشکل در خورد و خوراک داشته باشیم
مغازه ها افطار تا سحر باز هستند؟
پاسخ:
سلام
هتل ها در رمضان صبحانه دارند - حتی در ایران
مشکل  ناهار و شام نخواهید داشت
با سلام و خسته نباشید با عرض معذرت دنبال یه تور ارزان و مناسب جهت سفر به شهر وان ترکیه هستم سفر مبدا هم از تهران 4 نفر و یا بیشتر با تشکر از زحمات شما
پاسخ:
سلام
لطفا اینجا را ببینید
سلام
ممنون از محبتت
میخواماز وان به آنتالیا برم البته باماشین شخصی بهترین راه رو به من معرفی کنین
پاسخ:
سلام
بهترین مسیر (از نظر من) از طریق جنوب ترکیه از طریق آدانا _بندر مرسین _آلانیا و آنتالیا هست
سلام اقا رضا خسته نباشید
ما میخواستیم برای تعطیلات عید فطر به وان سفر کنیم می خواستم بدونم برای عید فطر از چند روز قبل حراج میزنن یا فقط ۳ روز عید فطر حراجه؟ ممنون از وبلاگ عالیتون
پاسخ:
سلام
معمولا از یکهفته مانده به عید تخفیفات شروع میشه
۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۲۰ مسعود سعادتی
با سلام و خسته نباشید دوست عزیز
من به اتفاق خانواده 3 نفری قصد دیدن شهر های زیبای ترکیه را با ماشین خودم دارم ودر عین حال خرید ارزان از شهرهای ترکیه اولا به من بگو شهر های زیبا ترکیه کجاست ودر عین حال شهرهای که حین زیبای خرید ارزان از ان شهرها انجام شود وحدود هزینه بنده به اتفاق خانواده 3 نفری با ماشین شخصی برای 10 روز حدودی چفدر است با تشکر از راهنمایی شما .
پاسخ:
سلام
اگر بخواهید هزینه تان کم باشد و با ماشین شخصی بروید توصیه من وان - ارزروم و ترابزون است و اگر کمی بیشتر هزینه کنید استانبول و آنتالیا
سلام آقا رضا، من به تازگی با بلاگتون آشنا شدم و تقریبا بیشتر مطالبش رو خوندم و خیلی خیلی ممنون میشم زودتر جواب سوالم رو بدین. چند نظر قبلتر یکی از دوستان ازتون پرسیده بودن که شهر یوکسک اووا ارزش رفتن برای خریده ١ روزه رو داره یا نه که شما گفتین نه!
حالا با توجه به اینکه من خودم ساکن ارومیه هستم و شهر یوکسک اووا هم نمایندگی ـه رسمی ال سی رو داره میخواستم بدونم واقعن ارزشه رفتن نداره؟ از ترمینال ارومیه تا یوکسک اووا نفری ٢٥ تومن میگیرن، تا وان هم نفری ٥٠ تومن
پاسخ:
سلام
دوست عزیز اون کلمه درستش "ارزش رفتن" هست نه "ارزشه رفتن"

در ثانی چون شما ساکن ارومیه هستید اون شهر باید ارزش رفتن داشته باشه؟؟؟؟  من فقط نظر خودم رو گفتم و در مقایسه با وان اونجا یه روستای کوچیک حساب میشه . مقایسه ی اونجا و وان مثل مقایسه ی دوبایزید و ارزروم هست. ولی در هر حال هر جایی ارزش یکبار دیدن رو داره
با سلام من به همراه همسرم و دو فرزندم ( یک ساله و یکی 9 ساله ) بعد از عید فطر عازم استانبول هستیم. میخواستم بدونم غیر از هزینه خوردن برای خرید چقدر ارز همراه ببریم؟
2- اون موقع از سال حراجی وجود داره یا نه؟
3- تو وبلاگتون گفته بودین گمرکی 300 دلاره. شامل بچه ها هم میشه؟
پاسخ:
سلام
معافیت گمرکی شامل تعداد پاسپورت می شود . سوالتان واضح نیست . من اطلاع دقیقی از توقع شما از خرید ندارم . اما اگر بخواهید حداکثر میزان ممکن را بخرید و بیاورید و بچه ها هم پاس جدا داشته باشند میتوانید 1200 دلار خرید کنید که البته اگر مسافر هوایی هستید باید به محدودیت سی کیلویی بار در سفرهای هوایی نیز توجه کنید
سلام میخاستم بدونم از نظر تفریحی و نه فقط خرید وان بهتره یا ایغدیر چون وان رفتم ولی راجب ایغدیر اطلاعاتی ندارم ممنون از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
وان از هر نظر بهتره
باسلام
ضمن تشکر از جنابعالی می خواستم بپرسم شهر یوکسک اووا ارزش رفتن برای خرید یک روزه از ارومیه رو داره یا نه.
پاسخ:
نه
سلام
خسته نباشید ممنون از راهنمایی شما
ما فردا به امید خدا عازم وان هستیم میخواستم ازتون بپرسم با توجه به اینکه ماشینمون پمپ گاز دارد اجازه خروج به ما میدن و اینکه اونجا پمپ گاز واسه زدن وجود دارد
ممنون از لطف شما
پاسخ:
سلام
من اون قسمت رو که فرمودین ماشینتون پمپ گاز داره متوجه نشدم . خودتون نصب کردین پمپ گاز رو ؟ به چه دردی میخوره این پمپ؟

در ترکیه گاز LPG موجود هست
واقعا ممنون از پاسختون
با سلام و خسته نباشید و با تشکر از اینکه با راهنماییهاتون مشکلات خیلی ها رو برطرف می کنید
یه سوال داشتم ! ما فردا صبح زود عازم وان هستیم و خدا بخواد 5 شنیه می رسیم با توجه به اینکه الان ایام عید نوروز ماست و 8 و 9 فروردین که شنبه و 1شنبه میشه ما اونجا هستیم مغازه ها تعطیل هستن ؟؟!!
اگه باشن!!! ما تا برسیم با خستگی راه زمینی مجبوریم بریم خرید ؟؟/
ممنون می شم اگر زود پاسخ بدین
با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
روز شنبه که نه اما یکشنبه ها فروشگاهها نصفه نیمه باز هستند
سلام،ضمن تشکر فراوان از شما آقا رضاچند وقت پیش یه سایتی معرفی کردین که ساعت حرکت اتوبوس های بین شهری ترکیه رو نشون میداد،هرچی میگردم پیدا نمیکنم .میشه لطفا دوباره بگذارید.ممنون
پاسخ:
میتونین از اینجا ببینین
سلام
با تشکر از شما لطفا" بفرمایید اگر در وان پولمون ( لیره ) تمام شد آیا صرافی های آنجا ریال را با لیر چنج می کنند .
واین کار به صرفه است ؟
پاسخ:
سلام
معمولا نه
و اگر هم قبول کنند فقط تراول پنجاه هزار تومانی آنهم با قیمتی که لیره برای شما 1.5 برابر تمام می شود . برای مسافرت فط دلار همراه ببرید
با سلام میخواستم بدونم چرا دیگه قیمت ارز تو این صفحه نمایش داده نمیشه؟ سپاس
پاسخ:
سلام
به دلیل اینکه سایت ارائه دهنده ی قیمتها نرخ ارز را پایین تر از قیمتهای واقعی اعلام و باعث سر در گمی خوانندگان میشد بنا بر پیشنهاد حذف شد
سلام موقع رفتن لیره ببریم یا دلار؟
پاسخ:
سلام
در مورد این سوال در وبلاگ توضیحات کافی و وافی هست
۱۲ اسفند ۹۳ ، ۱۲:۴۵ ربابی ررررر
با سلام آیا با قطار میشود ازوان در عرض یک روز خرید کرد حرکت ار تبریز ممنون مشم از راهنمایی
پاسخ:
سلام
خیر
باسلام وخسته نباشید
ازتون خیلی تشکرمیکنم. میخواستم بپرسم اگرما3فروردین بخواهیم بریم وان عوارض شهرداری وخروج ازکشور را چه موقع باید پرداخت کنیم(میخوام ازشهرخودمون پرداخت کنم) ومبالغش به چه صورت خواهدبود؟ یعنی من شماره حساب و....ازسایت برداشتم اما آیا درسال جدید مبالغ همان خواهدبود؟
پاسخ:
سلام
در این مورد خاص نمیتونم توصیه کنم که از شهر خودتون واریز کنید . چون ممکنه الان واریز کنید و از اولین روز سال قانون جدیدی برای عوارض اجرا بشه که قیمتهای عوارض رو بیشتر کنه و ون موقع اون فیشهای شما باطل میشه و متحمل هزینه اضافی بشین . بنابر این راه دیگری نیست بجز پرداخت در مرز. البته من در اولین فرصت اگر تغییری در مبالغ اعلام بشه تو وبلاگ میذارم اما اون موقع هم باز به کار شما نمیاد چون عملا بانکهای شهر ها تعطیلن در ایام عید
سلام ببخشید نرخ تبدیل الان چنده.ممنون
پاسخ:
سلام
لینکش تو سایت هست . زحمت کلیک کردنش با شما
باسلام
ضمن تشکر
من فردا عازم خواهم بود و قصدم خرید مناسبتر هست ، برام فرقی بین وان و ایغدیر نیست ؟ البته ارزروم هم میتونم برم ، در این موقع زمانی پیشنهاد شما کدام خواهد بود ؟
پاسخ:
سلام
ایغدیر رو که کلا ولش
بین وان و ارزروم به لحاظ شهری ارزروم اما به لحاظ نزدیکی وان بهتره
سلام. ممنون از وبلاگ مفیدتون. یه سوالی داشتم. من و همسرم قصد داریم نوروز 94 از وان با هواپیما به استانبول بریم. از مرز رازی چطور به فرودگاه وان برویم. کرایه اش چقدر میشه. ممنون میشم اگه پاسخ بدید. با سپاس فراوان.
پاسخ:
از مرز رازی با 22 لیر ون ها شما رو به وان میبرن . دم مرز باهاشون طی کنید که شما رو مستقیما به فرودگاه ببرن
با تشکر از وبلاگ عالیتون ومرسی از مرامت
می خوام از وان گوسفند بیارم میشه؟
پاسخ:
سلام
بله عزیزم میشه
اما گوسفند تا اونجائیکه من میدونم جزو سوغاتیهای وان محسوب نمیشه
بازم ممنون از راهنماییتون
سلام خسته نباشین
ی سوال من میخوام 6 فروردین به وان برم. میخواستم ببینم در این زمان بازارهای وان off دارد؟
آب و هوا تو این تاریخ چطور است؟
و اینکه توی عید شهر وان شلوغتر و گرانتر هست راسته؟
پاسخ:
سلام
شلوغتر بودن رو که بله شلوغه ولی گرونتر نیست
در مورد آب و هوا لینک مربوطه در همین پستی که نظر نوشتید هست و میتونین پیش بینی وضع هوا رو مشاهده بفرمائید
سلام من و همسرم برایتعطیلات نوروز قصد سفر به وان داریم اگه امکانش باشه میخوام بدونم که چطوری میتونم سفری مقرون به صرفه داشته باشم و هزینه سفرم دربیاد
پاسخ:
سلام
سفر به وان حداقل هزینه هایی دارد که در پست مربوطه میتوانید این هزینه ها را محاسبه و جمع بزنید . همینکه شما یک سفر خارجی می روید و خرید های نسبتا ارزان و مناسب میکنید یعنی همین مقدار در خرید از داخل کشور صرفه جویی میکنید و این یعنی اینکه با مقدار هزینه ای که برای سفر به وان کرده اید توانسته اید از خرجهای اضافی همان خرید در ایران اجتناب کنید و همین یعنی مفهوم مقرون به صرفه بودن
سلام میخواستم بپرسم براایام نوروز بهتره هتل رزرو کنیم ازتهران ویااینکه وقتی به شهروان رسیدیم این کارراانجام بدیم کدوم ارزونتره؟

پاسخ:
سلام
هر دو کا رمقدور هت اما اگر خودتان حضوری مراجعه کنید هم قیمت پایین تر گیرتان می آید و هم حق انتخاب دارید
ضمن سلام وخسته نباشید

مرکز فروش پالتو کجاست لطفا ادرس انجا را بفر ماید
پاسخ:
سلام
پالتو مرکز خاصی ندارد (حداقل من نمیشناسم) اما در تمام فروشگاههای بزرگ پوشاک شما میتوانید انواع و اقسام پالتو و بارانی و اورکت پیدا کنید
سلام با عرض خسته نباشید و ممنون از راهنمایی های مفیدتون
دو تا سوال از حضورتان داشتم.
1. الان نرخ تبدیل دلار به لیره در وان چند هستش؟
2.آیا با قیمت فعلی ارز بازم دلار بردن بهتره؟
پاسخ:
الان حدودا 2.42 هست نرخ تبدیل
در هر حالت بردن دلار بهتره
با سلام
ایا در شهر وان میشه ظروف استیل و کریستال و مس خرید؟ ادرس فروشکاه لطفا.
متشکرم
پاسخ:
سلام
مس رو نمیدونم اما ظروف چینی و کریستال و بلور به وفور هست.
سلام ممنون از سایت خیلی مفیدتان -ما تصمیم داریم برای نوروز 94 به وان بریم به ما گفتن که خیلی سرده چون هوا امسال اصلا سرد نشد می خواستم ازتون بپرسم که تو ایام عید هوا اونجا چطوره ؟می تونیم بیرون دربیایم ؟ممنون اگه راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام
وان چون کنار دریا واقع شده سرمای آزار دهنده نداره
در ضمن وضعیت آب و هوا رو میتونین از طریق سایت هواشناسی که لینکش تو وبلاگ موجوده دقیقا پیش بینی کنید
ba salam age mishe shomare hesabhay khorooji ro midonid chon mikham to shahr khodemon variz konim ta moattal nashim ba tashakkor
پاسخ:
SALAM
DAR POST HAYE WEBLOG HAST
LOTFAN MOTALEE BEFARMAEED
سلام اب و هوای وان در نیمه دوم بهمن چطور است میتوانیم برای تعطیلات بهمن برویم ؟
پاسخ:
سلام
در حال حاضر که هوا عالیست . اطلاعات بیشتر را در مورد آب و هوا میتوانید از سایت هواشناسی که لینک آن در وبلاگ موجود است ، بگیرید.
خسته نباشید ماشینی رو که گاپتاز میکنی باید به نام خودت باشه یا وکالتی
پاسخ:
وکالتی هم امکانش هست
سلام.ممنون ار اطلاعاتتون.من و خانوادم تصمیم داریم برای عید94ب وان سفر کنیم میخواستم بدونم ک آب و هوا چطوره ؟ قیمتا تو اون زمان خوبه؟هتلا قیمتشون تغییر میکنه.ممنون از پاسختون
پاسخ:
آب و هوا عالیست
هتل ها گران نمی شوند اما اگر خیلی شلوغ باشد تخفیف زیاد نمی دهند .
۲۴ دی ۹۳ ، ۱۶:۴۲ امیر از تبریز
سلام
میخواستم ببینم خرید لباس از ایغدیر به چه شکل و با صرفه هست؟ وان هتره یا ایغدیر؟
پاسخ:
سلام
از نظر قیمت اجناس و هزینه های سفر یکی هستند اما به لحاظ تنوع و تعداد من وان رو توصیه میکنم
سلام.با تشکر از وبلاگ خوبتون.من قصد دارم اوایل اسفند به وان سفر کنم.امیدورام که تخفیف های زیادی به پستم بخوره.و اینکه آیا اونجا رفتن به متل ها و هتل آپارتمان ها برای دوتا دختر امنیت داره؟با تشکر
پاسخ:
سلام
از هتل های معروف و معتبر استفاده بفرمائید بهتره
سلام ما 6 نفر هستیم که میخواهیم برای عید 1394 از تهران بریم وان و ترجیح میدهیم با قطار بریم به نظر شما با قطار بیایم تبریز یا سلماس ؟آیا ایام عید هتل ها گرانتر است؟اگر از اینجا رزرو کنیم ارزونتره؟یا اگه خونه بگیریم بهتره؟ قیمت اجناس در ایام عید گرونتره؟
پاسخ:
سلام
من قطار های داخلی رو تحت هیچ شرایطی توصیه نمیکنم مگر اینکه با خودتان دشمنی داشته باشید. از تهران مستقیم با اتوبوس بیائید خوی و از آنجا به وان بروید . نیازی هم به رزرو هتل نیست .
سلام آقا رضا
شیرآلات که گفتی منم دنبالشم، لطفا برام بگو شیرآلات چه مارکی تو ترکیه خوبه و از کجا تو وان میتونم بخرم.
پاسخ:
سلام
من خودم مارک ECA گرفتم برای خونه و فوق العاده راضیم
یکی از دوستان هم مارک "آزیم" گرفته بود و میگفت خوبه
تو خیابان کاظم کارا بکیر چند تا فروشگاه هست که وسایل بهداشتی و شیر آلات و وان حموم و سینک و روشویی و از این چیزا میفروشن
سلام فروشگاه میگروس در کدام خیابان وان می باشد؟ سوال دوم اینکه وان دیسکو داره؟ اگه داره تو کدام خیابان میباشد؟
پاسخ:
سلام
فروشگاه میگروس در جاده ابریشم (ایپک یولی) ، درست روبروی خیابان کاظم کارا بکیر واقع شده . در مورد دیسکو اطلاع دقیق ندارم اما فکر کنم نداشته باشه
سلام هتل رویال میلانو را با شبی چند لیر میشه رزرو کرد میخواستم نظرتون را در مورد این هتل بدونم؟
پاسخ:
سلام
هتل 4 ستاره خوبیست . اگر رزرو بخواهید بکنید حدودا 145 لیره برای اتاق دو نفره هست اما اگر حضوری مراجعه کنید به شما قول میدهم همان اتاق را شبی بین 100 تا 120 لیره بتوانید بگیرید (با صبحانه)
این هتل در خیابان شیخ واقع است . نزدیک مرکز شهر

سلام، ما فردا از قزوین با ماشین خودمون قصد رفتن به وان را داریم،وبا توصیه هاى مفید شما تمام کارهامون را توى شهرمون انجام دادیم، بیمه ، خروجى، عوارض، فقط نگران وضعیت جاده تا مرز از نظراب وهوا هستیم،شهر ما بارون میاد، شما اطلاعى از جاده ها دارین،اگه زحمت نیست مارو در جریان بذارین ،قبلاً بینهایت سپاسگزارم.
پاسخ:
سلام
امروز (شنبه) من با یکی از دوستان در خوی صحبت می کردم گفتند هوا هر چند سرد هست اما برفی و بارانی نیست . لینک هواشناسی لحظه ای تو وبلاگ موجوده
سلام اقا رضا سوم دیماه میخوام برم وان میخواستم بدونم حراج زمستانی تو این تاریخ شروع شده یا نه؟
پاسخ:
سلام
بعععععععععله
از اول تا دهم دیماه بهترین فرصت خرید از وان است
سلام فی بنزین در تر کیه لیتری چنده و ال پی جی میشه بست یا نه درود بر شما عزیز که نعمتی هستی از طرف خدا بر هموطناند
پاسخ:
سلام
چون بنزین با کشتی به ترکیه حمل میشه معمولا در استانبول کمی ارزان و هر چه از مرز دورتر بشین مقداری گرونتر میشه . البته بنزین شرکتهای مختلف هم قیمتش با هم فرق میکنه و ممکنه در طول روز چندین بار قیمت عوض بشه. در ورودی پمپ بنزین ها قیمت بنزین نمایش داده میشه . در همین لحظه قیمت بنزین بدون سرب اکتان نود و پنج (دوخسان بش کورشونسوز بنزین) 4.25 لیره که با قیمت لیره امروز حدود 6500 تومان هست . قیمتهای لحظه ای بنزین و LPG رو میتونین از اینجا ببینین.
سلام آقارضاممنون از سایت پرمحتوات
یه جایی از پستاتون خوندم که بهتره دلارببریم واونجا چنج کنیم به لیر!حالا وقتی برمیگردیم صلاحه که بقیه دلاررولیرکنیم بیاریم ایران بفروشیم؟من٢٩آذر وان هستم!
یه سوالم اینه میشه توهمون خیابونای کاظم بکیر وجمهوریت آدرس یه صرافی منصف رو بدین میدونم گفتین خیلی صرافی داره ولی اونی که خودتونم واقفین بهش رو لطفا بگین که لااقل مصرف لیر برای خریدشخصی رو ازاونجاچنج کنم ممنون!
پاسخ:
سلام
در خیابان جمهوریت در راسته زرگرها دو تا صرافی روبروی هم هست (بغل نمایندگی mavi) که هر دوتا شون خوبن. زیاد نگران نباشید . قیمتهای ارز بر روی تابلو هات نوشته شده و همه جا قیمت همونه . البته اگر مقدار ارزتون زیاد باشه ممکنه با نرخ بالاتری بردارن ازتون
آقای ضربی عزیز سلام
خوبید؟ از راهنمایی های خوبتون بی نهایت ممنونم. ببخشید یه سوالی دارم ممکنه بیجا باشه ولی اگه می دونید خواهش می کنم جواب بدید. من قصد دارم سفر کنم به وان و مشغول خرید دلار و لیر هستم اما این روزها دلار و لیر خیلی بالا رفته، بنظرتون الان بخرم یا صبر کنم ارزونتر میشه؟
پاسخ:
سلام
خرید دلار و لیره که مشغولیت نمیخواد که دوست عزیز ! یکبار میرین تو صرافی و می خرین و میاین بیرون
در حال حاضر قیمت ارز نسبت به هفته قبل بالا رفته اما من پیش بینی نمیتونم بکنم. ممکنه ارزون بشه. ممکنه گرون بشه و ممکنه ثابت بمونه
مرسی از حوصله ای که به خرج میدی... واقعا بیستی ... بیست...
پاسخ:
خواهش میکنم دوست عزیز
بیستی از خودتونه .....
با سلام
بنده قصد دارم مبلغ ۸ هزار دلار رو تو فرصت مناسب به شهر وان ببرم و ایکسچنج کنم و برگردم مدتی در یک صرافی کار کردم ولی از غربت هیچ اطلاعاتی ندارم خواهش می کنم تجربیات خود را در این زمینه در اختیار من بگذارید می دونم که شما هم در این حیطه فعالیت می کنید چون تو بخشی از نظراتتون گفتید کسب درامد فراوان با زحمت کم از سفر به وان در می ارید ، لطفا تجربیات را برای بنده بگذارید اگر در سایت نمی توانید پاسخم را دهید لطفا به ایمیلم ارسال کنید شاید راهنمایی شما باعث شود در غربت فریب نخورم لطفا صرافی قابل اعتمادی که خود جناب عالی با ان کار میکنید به همراه مالک ان را معرفی کنید از این که سرتان را درد اوردم معذرت می خواهم (مهدی متولد ساری هستم مسلط به زبان اذری)
پاسخ:
سلام دوست من
در حال حاضر این کار رو نکنید چون دلاری که در دست دارید (البته الان) بسیار بیشتر از لیره می ارزه و سود آوری داره براتون . افزایش ارزش دلار در ایران اتفاق افتاده (فقط) در صورتیکه نرخ تبدیل دلار به لیره در حال حاضر ثابت هست و نرخ خرید لیره نیز اینقدر که به شما سود برسونه بالا نرفته.
در ثانی ، رقمی که شما میخواین باهاش این کار رو بکنین اصلا به زحمتش نمی ارزه و فوقش بتونه فقط هزینه رفت و برگشت شما رو ساپورت کنه . افرادی که چنین کارهایی میکنند مطمئنا با صرافی های موجود خیابانها پول چنج نمی کنند و کانال های مخصوص خودشون رو دارند . حداقل پولی که بتونه سودی از این راه به شما برسونه 50 هزار دلار و بیشتر هست (که البته باید فکر بردن این مقدار و برگردوندن معادل لیره ای اون به داخل کشور رو هم بکنید)
۲۶ آبان ۹۳ ، ۰۹:۲۶ پرویز سلطانی
سلام
با استفاده از اطلاعات خوب و مفید و صحیحی که در این سایت ارائه نموده اید برای اولین بار بستم آبان به وان مسافرت و بعد از چند روز برگشتم.
وظیفه خود دانستم با ارسال این ایمیل از جنابعالی بخاطر راهنمایی هایی که فرمودید تشکر و قدردانی نمایم.
واقعا اطلاعاتی که در این سایت اوردید بسیار جامع و کاربردی بود.
مجددا از شما تشکر نموده و امیدوارم همیشه موفق و سرفراز باشید.
پاسخ:
سلام
من هم از ابراز لطفتان تشکر میکنم . من و بقیه دوستان را هم از تجربیات سفرتان بی نصیب نگذارید لطفا
ایام بکام
با سلام و تشکر از دوستان. خواستم بگم یکی از بهترین زمانها برای رفتن به وان و استفاده از تخفیفات عالی برندها دو روز مونده به عید فطره. البته باید یادتون باشه که خود روز عید فطر رو فروشگاهها تعطیلن اما شب قبلش رو تا صبح کار می کنن. تجربه ای بود که از رفتن به وان و خرید اجناس تابستانی با بهترین تخفیف داشتم. خوش بگذره
با سلام و تشکر از مطالب ارزنده تون.
ما میخوایم طبق توصیه شما در فاصله ۶ تا ۱۲ دیماه وان باشیم.
با توجه به اینکه این زمان تعطیلات کریسمسه هتل گرانتر نمیشه؟!
پاسخ:
سلام
بدلیل تعدد هتل در وان ، معمولا تاثیر آنچنانی نداره . ممکنه فقط تخفیفات هتل کمتر بشه ولی در کل هتل معمولی بین 80 تا 100 لیر برای اتاق دو نفره هست
۱۴ آبان ۹۳ ، ۰۹:۳۸ پرویز سلطانی
با سلام و تشکر
لطفا می توانید آدرس فروشگاههای دفاکتو - ماوی - ال سی وای کی کی و کوتون در وان و نیز آدرس سایت اینترنتی انها را اعلام فرمایید.

پاسخ:
سلام
تمام این فروشگاههایی که فرمودین در دو خیابان کاظم کارا بکیر و جمهوریت هستند (مرکز شهر) و فاصله آنها با همدیگر حداکثر پانصد متر است
سلام.ضمن تشکر از مطالب جامع و وقتی که صرف درج و انتشارشون کردین،با وجود اینکه تمام مطالبتون رو - بعد از کسب کلی اطلاع از همه ی سایتها و وبلاگهای مرتبط خوندم- دست آخر دیدم در جوابهای اخیر به دوستان فرمودیدکه فعلا از سفر زمینی به وان صرفنظر کنیم. آیا واقعآاً احتمال خطر جدیی وجود داره؟ جایگزینی برای س ر در چند روز تعطیلی با همین هزینه بنظرتون میرسه؟
پاسخ:
سلام
اون ها مال اون زمانی بود که اعتراض کردها بخاطر مسائل کوبانی بالا گرفته بود . با کامنتهایی که دوستان تو این چند روزه گذاشتن خود من هم رفتم وان و دو روزه برگشتم و مشکل خاصی نبود . در حال حاضر اوضاع آرومه و میشه رفت
۰۸ آبان ۹۳ ، ۱۰:۲۹ پرویز سلطانی
با سلام و تشکر از اطلاعات خوبتان
سوال من این است که فاصله تبریز تا وان چند ساعت می باشد و بهترین راه برای رفتن به وان اتوبوس و یا قطار را توصیه میکنید
با تشکر
پاسخ:
سلام
فاصله تبریز تا خوی حدودا 2 ساعت
از خوی تا مرز یکساعت
مرز تا وان یکساعت

گزینه سفر با قطار بدترین و آخرین راهیست که من به دوستان توصیه میکنم
با سلام وتشکر از اطلاعات فوق مفیدتان

شنیئه ام روز سه شنبه در وان روز به خصوصی هست یعنی روز بازار اونا هست درسته یا نه؟
پاسخ:
سلام
بازار به اون مفهوم که ما در ذهنمان از بازار روز داریم نیست . اما دستفروشها در قسمتهای خاصی تجمع میکنند . زیاد بدرد بخور نیست برای توریستها
یه سوال داشتم و اون اینکه می تونیم با خودمون چندتا پاسپورت ببریم که اگه تو گمرک به خاطر بار زیاد بهمون گیر دادن اون پاسپورتها رو مهر معافیت بزنن؟ یا باید خود شخص دارای پاسپورت هم اونجا باشه و مهر ورود و خروج تو پاسپورتش باشه؟
پاسخ:
سلام
باید خود شخص باشه و پاسپورتش مهر ورود و خروج بخوره
سلام. تشکر از بابت پاسخ. موفق باشین
پاسخ:
من هم از ابراز لطف شما به وبلاگ تشکر میکنم
سلام. شرمنده سوال دیگری برای من پیش اومد. شما فرموده بودین فروشگاه ها شنبه ها نیمه تعطیل و یکشنبه ها کاملن تعطیل هستن. آیا عید قربان که یکشنبه هست هم به این صورت هست و روز قبل از عید (شنبه) نیمه تعطیل هست یا اینکه اعیاد مستثنی می باشند.
جسارتا نوشته بودین هدف سفر شما کسب درآمد زیاد با زحمت کم هست ممکنه به ما هم بفرمایید چگونه، تا دیگه کارمند نباشیم :)
خق الزحمه آموزش شما هم محفوظ
پاسخ:
سلام
معمولا اعیاد مستثنی هست . اما به هرحال در روزهای عید همه مغازه ها 100 درصد باز نیستن

در مورد قسمت دوم سوالتون هم این موارد چیزهایی نیست که به راحتی مطرح بشه . کافیه چند بار برین و بیاین (با چشم و گوش باز و حواس جمع) - پول درآوردن اینقدر ها هم سخت نیست. مطمئنا همه افرادی که میبینین اینهمه میان و برمیگردن (برخی وقتها روزی دو بار !) ، همشون بخاطر خرید نمی رن ......
سلام اقا رضای گل.
ممنونم از اینکه تجاربتون رو با بقیه به اشتراک میذارید.
سوالی داشتم اگه لطف کنیدجواب بدید ممنون میشم
متاسفانه با اینکه کل مطالب رو خوندم اما بازمتوجه نشدم که چطور بردن دلار بهتراز لیره.به این خاطر میپرسم که مثلا امروز دلار ۳۱۷۶ توماان است حالا اگه فرضا من ۱۰۰۰ دلار ببرم میشه ۳۱۷۶۰۰۰ که وقتی تقسیم بر ۲۱۶۰ لیر بشه میشه هرلیر ۱۴۷۰ تومان،حال اینکه الان لیر درتهران ۱۴۵۰ فروخته میشه و۱۴۳۰ میخرن.
۳۱۷۶۰۰۰=۳۱۷۶×۱۰۰۰
۱۴۷۰.۳۷۰=۲۱۶۰÷۳۱۷۶۰۰۰

پس چطور یه سری از ادما با چنج تو ترکیه سود میکنن؟
اخه هفته دیگه اگه خدا بخوااد میخوام برم وان ، واگه بشه میخوام یه مقدار لیر بیارم و ببینم چطوریه،البته منظورم پولشویی نیستا در حدی که خرج سفرم دربیاد
مرسی از توجهتون
پاسخ:
سلام
محاسبه شما درست نیست دوست عزیز
اون عدد 2160 رو از کجا آوردین؟
نرخ تبدیل دلار به لیر بصورت آنلاین رو میتونین از اینجا ببینین. الان در این لحظه هر دلار شما با نرخ 2.2354 به لیر تبدیل میشه. یعنی 3176 تومان رو تقسیم بر نرخ تبدیل میکنید که میشه هر لیر حدود 1420 تومان .
و چون لیر در حال سقوط در مقابل دلار هست ممکنه تا زمان رفتن شما پایین تر از این هم بیاد
بنابر این اگه سفر شما 1000 لیر هرینه داشته باشه سی هزار تومان با بردن دلار صرفه جویی کرده اید.
فقط توصیه ام اینه آقا نیما : این اعداد و ارقم روی کاغذ خیلی دلنشین  هستند اما واقعیت چیز دیگریست و بردن پول بیش از 5000 دلار رو توصیه نمیکنم .
سلام
با تشکر از وبلاگ ارزنده ای که دارید

چند تا سوال داشتم اگه زحمتی نیست جواب بدید
1- آیا خرید کت و شلوار (برای استفاده شخصی) از وان را توصیه می کنید؟ اگه آره لطفا اسم و آدرس فروشگاه را بفرمایید.
2- خرید کفش (مردانه)؟ اسم و آدرس فروشگاه؟
3- خرید ساک و چمدان؟ ایضا؟

مقداری هم لباس می خوام بگیریم (شلوار و پیراهن) که اونم با توجه به مطالبی که خوندم باید از فروشگاه دفاکتو بگیرم.

چون زمان بسیار محدودی دارم بنابراین اگر که مستقیم سراغ فروشگاه مورد نظر برم در زمان صرفه جویی خواهد شد.

با تشکر
پاسخ:
سلام
در مورد لباس رسمی نمی شود از وان تهیه کرد چون قیمت آن تقریبا برابر تهران است
برای خرید از وان بیشتر روی لباسهای اسپورت تکیه می شود . مانند شلوار جین - کتان - کاپشن چرم و پارچه ای - اورکت - پیراهن و تیشرت که معروفترین فروشگاهها در این مورد نمایندگیهای دفاکتو - ماوی - ال سی وای کی کی و کوتون هستند
سلام آقا رضا ما الان موندیم دنبال خودمون دلار ببریم یا لیر میشه واضح توضیح ببرید که شما برای چی میگید دلار دنبال خودمون ببرید؟
پاسخ:
سلام
به هزار و یک دلیل
و مهمترینش اینه که دلار کمتر از لیر تابع نوسانات جهانی است
لیر در مقابل دلار لحظه به لحظه سقوط میکند . اگر شما دلار ببرید از سقوط ارزش لیره در امان خواهید ماند . و به احتمال قوی تا رسیدن شما به مقصد و لحظه ی خرج کردن پول ، مقدار لیره ای که در مقابل دلار خواهید گرفت بیشتر از الان است
بطور مثال سه ماه قبل هر دلار حدود 2 لیره ارزش داشت اما الان هر دلار 2.23 لیره می ارزد.

به نظرتون اگه من 15 میلیون (یا بیشتر ) بدهم و از ایران دلار بخرم و برم وان و دلارهارو تبدیل به لیر کنم و بیارم اینجا بفروشم به نظرتون سود میکنم؟

ممنون که پاسخ میدین

پاسخ:
سلام
خروج ارز همراه مسافر بیشتر از 5000 دلار برای هر نفر ممنوع هست . نرخ دلار و نرخ تبدیل دلار به لیر و نرخ خرید لیره در ایران مشخص است و منابع آن در همین وبلاگ موجود . برای پولشویی قوانین سفت و سختی هست
مرسی که جواب دادی داداش ولی کاش بیشتر راهنماییم میکردی
پاسخ:
سلام
آقا جمال اون دیگه اسمش راهنمایی نیست . راهنمایی یعنی نشون دادن راه نه هدایت به سمت بیراهه.

پول زیاد در مدت زمان کم هر چند ممکنه اما خطرناکه . زیاد هم دور از دسترس نیست . کافیه کمی به قیمت های لحظه ای ارز و طلا حساس باشید. خودتون بسادگی متوجه میشین جریان از چه قراره
سلام آقا رضای گل ومیشه منم راهنمایی کنی چطوری میتونم یه کم پول در بیارم از راه رفتن به وان .یعنی چی با خودم ببرم کجا بفروشم وچی با خودم بیارم؟ ممنون میشم اگه جوابمو بدید
پاسخ:
سلام
بردن و آوردن جنس مسافری هیچگاه شما را پولدار نخواهد کرد . اگر قصدتان واردات و صادرات است که مراحل خاص خودش را دارد و با رفتن و آمدن به وان میسر نیست. البته راههای زیادی هم هستند که درآمد زیادی دارند و صد البته قانونی نیستند و من هیچگاه مجاز نیستم راه غیر قانونی به کسی پیشنهاد کنم . البته اگر اصراری بر چنین روشهایی داشته باشید و ریسکش را بپذیرید ، پس از یکی دو بار رفت و برگشت ، خود خواهید آموخت.

پاسخگویی به اون یکی پیغامتون بدلیل اینکه خصوصی ارسال شده بود مقدور نشد
ببخشید من دوباره سوال داشتم به نظر شما برای خرید وان بهتره یا ایغدیر؟همه برندهای که تو وان هست تو ایغدیر هم هست؟ما همین شهریور رفتیم وان میخواستیم برای زمستونی بریم ایغدیر نظرتون چیه؟
پاسخ:
مطرح ترین شهرهای شرق ترکیه وان و ارزروم هستند و ایغدیر هر چند شهر جالبیه اما کوچکتر از وان هست . نظر شخصی من اینه که وان بهتره
سلام آقا رضا. خسته نباشین. ممنون از سایت خوبتون. چندتا سوال داشتم ممن.ن میشم جواب بدین

1- اگه قصد ساحل رفتن داشته باشیم کجا خوبه؟
2- جزیره گواش ( یا یه همچین چیزی) کجاست؟ تو یه سایت تبلیغ کرده بود.
3-هزینه لنج سواری چنده؟

خیلی ممنونم 
پاسخ:
سلام

شما از خود شهر وان تا ادرمیت میتونین از ساحل دریاچه استفاده بفرمائید

گواش شهرکیست در 40 کیلومتری وان که کشتیهای تفریحی جزیره آکدامار از آنجا مسافر سوار میکنند

هزینه لنج بسته به نوع کشتی و ایام هفته از 10 لیر به بالاست

با سلام و خسته نباشید

اینکه گفتین کالای همراه مسافر منظور چیه و چگونه میشه تهیه کرد

من تو سایت هتا ها نگاه کردم هتل 4 ستاره رویال میلانو نبود میشه شما اگر میتونید اطلاعاتی راجع به هتل و عکس از بفرستید

هر مسافر چند کیلو بار میتونه بیاره بچه ها هم میتونن بار بیارن و چند کیلو هست

پاسخ:
سلام
کالای همراه مسافر به کیلو نیست. بلکه به ارزش ارزی اون هست . یعنی بازای هر پاسپورت یکبار در سال میتونین جنس به ارزش تقریبی 300 دلار همراه خودتون وارد کشور کنید و مازاد اون مشمول جریمه میشه

در مورد هتل زیاد نگران نباشید . کافیه خودتونو به مرکز شهر وان برسونین . با انبوهی از هتلهای مختلف روبرو میشین که بالاخره یکی از اونها نظر شما رو تامین خواهد کرد

باسلام و تشکر از وبلاگ خوبتون

من کارمند بانک سامان هستم ، به نظرتون چطوری میتونم ارز مسافرتی واسه سفر زمینی به وان با ماشین شخصی برای خودم و همسرم جور کنم؟

خیلی ممنون

پاسخ:
سلام
قبلا روال اینطور بود که در قبال بلیط ارز مسافرتی میدادن و کاپوتاژ ماشین بجای 4 عدد بلیط اعتبار داشت . یعنی شما با کاپوتاژ کردن ماشین ، بدون گرفتن بلیط برای 4 پاسپورت ارز مسافرتی می گرفتید (2000 دلار) . ولی الان ارز مسافرتی شده 300 دلار اونم فقط به مسافرین هوایی بعد از گیت خروجی فرودگاه داده میشه
ضمنا فاصله 300 دلار مسافرتی و آزاد الان رقمی نیست که به زحمتش بیارزه اصلا
بسیار ممنونم از لطفتون
ببخشید من همش سوال میپرسم !!
شما میدونید تو شهرهای بین راه ( منظورم شهرهای بین راه هست ) کجا ها برای کمپ زدن مناسبه؟ چون با دوچرخه هستیم خیلی مهمه که بدونم کجاها امنه و میشه چادر زد
بسیار سپاسگزارم
پاسخ:
منظورتون شهر های بین راه کجا و کجا هست؟ اگر بین مرز و شهر وان منظورتونه ، میتونین در شهرهای بین راه "سارای" و "اوزالپ" کمپ بزنید
مرسی آقای ضربی عزیز
خیلی ممنون از راهنماییتون. فقط یه سوال دیگه! ارز مسافرتی رو کجا باید تهیه کنم؟
پاسخ:
ارز مسافرتی فقط به مسافران هوایی در فرودگاه تحویل میشه و باید عوارض خروجی رو واریز کرده باشید و بلیط هم داشته باشید . مقدارش هم 300 دلار هست
سلام و تشکر از اطلاعات مفیدتون در ایام کریسمس وان خیلی سرد و برفی هستش؟من یه نی نی 1 ساله دارم برای اون مناسب هستش هوا تو اون وقت سال؟
پاسخ:
سلام
شهر وان بدلیل اینکه در میان دو دریاچه قرار گرفته آب و هوای معتدلی داره و هیچوقت به اون صورت برف و یخبندان یا گرم و سوزان نیست. اما مسیر تا وان بخصوص مرز رازی در زمستان سرما و یخبندان وحشتناکی داره. بخصوص اوایل روز
سلام آقای ضربی عزیز
ممنون از اطلاعات خوب شما. من و دوستم قصد داریم با دوچرخه از طریق مرز رازی به وان بریم. ممکنه راهنمایی کنید که آیا این مسیر امنیت داره یا اینکه تا چه حد کوهستانیه؟ شیب های تند و گردنه داره؟ چون کسی رو پیدا نکردم که این مسیرو رفته باشه تا ازش اطلاعات بگیرم. ممنون میشم راهنمایی کنید 
با سپاس
نوید
پاسخ:
سلام
مسیر رازی تا وان صد در صد امن است و گردنه و سینه کش آنچنانی ندارد . 10 کیلومتر اول کمی ناهمواری دارد ولی بعد از آن اتوبان صاف است تا خود وان

سلام

با تشکر از اطلاعات مفید شما. می خواستم در مورد  اینکه می گویند روزهای فرد معافیت بار داره شما اطلاعی دارید؟

اسم چند تا رستوران یا فست فود خوب و قیمت مناسب تو وان را ذکر کنید

ممنون

پاسخ:
سلام
محدودیت کالای همراه مسافر ربطی به روزهای زوج و فرد نداره و 300 دلار هست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">