راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

اگر در ایام عید مسافر ترکیه هستید حتما بخوانید

دوشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۵۵ ق.ظ

سلام

چهار مطلب بسیار ضروری که توصیه میکنم اگر در ایام نوروز مسافر ترکیه هستید حتما قبل از سفر بخوانید :



1 - طبق قانون جدید ، مسافرینی که از ایران قصد سفر به ترکیه را دارند باید اعتبار گذرنامه آنان بیش از 5 ماه باشد. بنابر این اگر در زمان مسافرت (در لحظه عبور از مرز) گذرنامه ی شما کمتر از 150 روز اعتبار داشته باشد ، بدون هیچگونه اغماض و استثنایی ، از ورود شما به ترکیه جلوگیری خواهد شد . بنابر این اگر کمتر از این مقدار از اعتبار پاسپورتتان باقیست ، سریعتر نسبت به تعویض گذر نامه اقدام بفرمائید.




2 - در حالت عادی ، اختلاف ساعت ایران و ترکیه یکساعت و نیم است . ساعت ایران در اول فروردین یکساعت به جلو کشیده می شود . در حالی که در ترکیه ممکن است این کار چند روز بعد انجام شود . این مسئله باعث می شود که اختلاف ساعت ایران و ترکیه در چند روز اول سال شمسی به دو ساعت و نیم برسد و ممکن است برنامه ی سفر بسیاری از مسافرین دچار تغییراتی شود . بنا براین اگر در ایام نوروز مسافر ترکیه هستید ، بخصوص اگر بلیط در داخل ترکیه رزرو کرده اید حتما به این مورد توجه داشته باشید .



3 - اگر قبل از عید به ترکیه می روید و بعد از عید بر می گردید ، به میزان کالای همراه خودتان توجه داشته باشید ، چون اگر موقع برگشت در سال جدید ، پاسپورت شما مهر معافیت بخورد ، تا آخر سال نخواهید توانست مجددا از آن استفاده کنید .



4 - عوارض خروج از کشور در اولین روز سال به احتمال قریب به یقین افزایش خواهد یافت . در طول مطالب وبلاگ همواره توصیه شده که برای اجتناب از صف بسیار شلوغ باجه ی بانک مرز رازی ، عوارض را در شهر خودتان واریز و فیش آن را همراه خود به مرز ببرید. این مسئله تا بحال راهگشای اکثر مسافرین مرز رازی بوده است . اما در اولین روزهای سال ممکن است عوارض افزایش پیدا کند و فیشهای واریزی شما بلا استفاده بماند . بنابراین تا زمان مشخص شدن میزان عوارض جدید ، از باجه ی بانک موجود در مرز استفاده کنید . درست است که بسیار سخت است اما ظاهرا چاره دیگری نیست. برای اینکه برخی از خوانندگان نویسنده را به تناقض گویی و تشویش اذهان عمومی ! متهم نکنند مجددا خاطر نشان میکنم که واریز فیشها در شهر خودتان پس از مشخص شدن میزان عوارض جدید مجددا توصیه ی موکد من به مسافرین عزیز مرز رازی است.



آژانسهای مسافرتی گرامی و دوستانی که منتظر کپی کردن مطالب بنام خودشان و بدون ذکر منبع هستند عجله کنند که غفلت موجب پشیمانی است . ظاهرا فراگیر شدن عمل دماغ باعث شده است تا این دوستان بویی از اخلاق رسانه ای نبرند . همینجا از دوستانی که منبع را ذکر میکنند یا از نویسنده اجازه میگیرند تشکر میکنم. انشاء الله بزودی خدمات این عزیزان (دسته دوم) در همین وبلاگ تبلیغ خواهد شد 

توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .

نظرات  (۲۰۵)

سلام با تشکر از آقای ضربی به جهت پاسخگویی به سوالات، می خواستم بدونم آیا بچه ها هم می تونند از معافیت خرید برخوردار باشند یا نه؟ ضمنا اگر برای عید فطر های رزرو نکنیم به مشکل برمی خوریم یا نه؟
پاسخ:
سلام
معافیت برای هر پاسپورت است و اگر بچه ها پاسپورت جدا داشته باشند شامل حال آنها نیز می شود

اگر رزرو کنید بهتر است
سلام.میخواستم بپرسم درست چند روز قبل و یا بعد از عید فطر تخفیف شروع میشه؟؟و اینکه باید از قبل هتل رزرو کنیم یا هتل پیدا میشه؟؟
پاسخ:
معمولا از یکهفته مانده به عید فطر تخفیفات آغاز می شود . اگر رزرو کنید راحت تر خواهید بود اما در هر حالت حضوری هم با کمی گشتن میتوانید هتل پیدا کنید
سلام
قبل از عید (زمستان 94) رفته بودم ترکیه. موقع برگشت بار یکی از آشناها زیاد بود که من یه قسمتیش رو آوردم و کلی معطل گمرک شدیم! من که سر درنیاوردم چی شد آخر، ولی توی پاس من یه نوشته ای شبیه K94 یا K/94 یا همچین چیزی نوشتن. آشنامون گفت که مربوط به معافیت سالانه میشه و این حرفا که من بازم سر درنیاوردم. امکانش هست شما توضیح بدین این نوشته چی هست؟ و اینکه آیا توی سال 95 روی مسافرت خارجه بنده اثری داره یا خیر؟
ممنون
پاسخ:
سلام
در مورد معافیت گمرکی در سایت مطلب مفصل هست
اما تاثیری روی مسافرتهای سال 95 شما نخواهد داشت
سلام خسته نباشید ما برای 1 هفته بعد به استانبول میریم
ساعت 11 ترکیه از وان پروازداریم به نظرتون صبح همون روز بریم مشکلی پیش نمیاد از مرز رازی ؟؟ نمیخوام هزینه یه شب اضافه رو پرداخت کنم
و میخوام بدونم زعفران و سیگار ببریم سودی عایدمون میشه ؟؟؟ میتونیم زعفران رو بفروشیم ؟؟؟ چقدر سود داره
پاسخ:
در مورد سوال اول توصیه من اینه که یک روز قبل بروید چون مرز ساعت 9 باز میشه و احتمال اینکه به موقع برسید بسیار پایین است و در مورد سوال دوم من اطلاع دقیقی ندارم

سلام آقای ضربی. خسته نباشید. میخواستم یه سفر دو روزه به آنکارا برم و سریع برگردم ولی قصد رفتنم توریستی نیست و نمیخوام جز خورد و خوراک عادی و هذینه تاکسی و اتوبوس هذینه دیگه ای کنم. جدا از هذینه گذر از مرز چقدر باید لیر با خودم ببرم که هذینه رفت و برگشتم رو تامین کنه؟؟ در ضمن سایت فوق الهاده ای دارید.
پاسخ:
روزی 150 لیر
سلام.خسته نباشید و ممنونم بابت پاسخگویی به تک تک سوالا.
میخواستم ازتون بپرسم
1- از طریق وان میخوایم بریم استانبول و3 فروردین ساعت 16 پروازمون هست.اگر از جرز بازرگان بخوایم بدون ماشین بریم ساعت چند باید از تبریز حرکت کنیم.
2-از مرز به وان تاکسی مستقیم نمیبره؟
همه مطالب شمارو خوندم ولی میخواستم دقیق جواب سوالامو بگیرم.
متشکرم
پاسخ:
سلام
از مرز بازرگان ماشین مستقیم برای وان وجود نداره مگر اینکه دربست اتومبیل کرایه کنید
سلام
من واسه دوم فروردین ساعت 11 به وقت ترکیه پرواز به استانبول رزرو کردم.
میدونم که امکان نداره همون روز از مرز رازی رد بشم و به هواپیما برسم ولی اینو میخوام بپرسم که چون تو روز دوم فروردین اختلاف ساعت ما با اونا دو ساعت و نیمه بازم امیدی نیست؟ من ماشین شخصی ندارم و میخوام با اتوبوس یا ون برم.
به نظرتون اگه یکم عصر حرکت کنیم به سمت مرز بازرگان و ساعت 9 اونجا باشیم و پیاده مرز رو رد کنیم و بخواهیم سوار تاکسی های دوبایزید بشیم، اون موقع شب تاکسی داره؟ مثلا دو یا سه نصف شب تو دوبایزید به وان تاکسی گیرمون میاد؟
چون تو وان هتل نگرفتیم میتونین بهترین راه رو برای رفتن از تبریز به وان به طوری که ساعت 10 به وقت ترکیه اونجا باشیم چیه؟
خیلی ممنون از حوصله ای که به خرج میدین.
پاسخ:
سُلام
با توجه به وضع جوی ، جاده دوبایزید به وان ابدا توصیه نمیشه
بهترین راه اینه که یکروز قبلش بروید وان
سلام
دوستان من ماشینم به نام پدر خانمم است. آیا می تونم کاپوتاژش کنم؟ اگه تهران خودش کاپوتاژ کنه می تونم خودم ببرم؟ چون ایشون همراه ما نیستند.
باعرض سلام
بابت مطالب مفیدتان سپاسگزارم
مرز رازی روز 1 فروردین برای تردد باز است
چه ساعتی اونجا باشیم که معطلیش کم باشه
ممنون
پاسخ:
سلام
مرز همیشه باز است
در روز اول فروردین ساعت خلوت نخواهد داشت
سلام مجدد
شما گفتید دراو برای مصرف شخصی با همراه داشتن نسخه موردی ندارد.
میخواستم بدونم نسخه باید ترجمه شده باشد یا نه ؟
و اگر باید ترجمه شود مهر اداره یا سازمانی را برای تایید نیاز دارد یا خیر؟
لطفا پروسه کامل آن را توضیح دهید.
با تشکر فراوان از زحمات شما
پاسخ:
سلام
نیازی به ترجمه نیست
البته تا حد ممکن سعی کنید داروهای کدئینه - قرصهای خواب آور و دارای ترکیبات مخدر به همراه نبرید
سلام
آیا در سفر زمینی به وان میشود مقداری دارو با خود برد؟
پاسخ:
بله - اگر برای مصرف شخصی باشد - حتما نسخه را به همراه داشته باشید

با عرض سلام مجدد
ممنون از راهنمایی شما دوست عزیز
شما از ترکیش ایرویز با گیفت کارت بلیط داخلی ترکیه را از طریق اینترنت تهیه کرده بودید؟
اینکه من بلیط بقیه خانواده ام را با همان گیفت کارت خودم پرداخت کنم که مشکلی ندارد؟
۲ فروردین اوضاع مرز بازرگان چجوری می باشد؟
تشکر
پاسخ:
سلام
بله - خیر- بسیار شلوغ
سلام دوست عزیز
من برای 2 فروردین بلیط از ایغدیر به استانبول با هواپیمایی ترکیش ایرلاینز رزرو کرده ام و تا 6 اسفند وقت دارم پولشو بدهم . می خواستم از طریق گیفت کارت ویزا که ماله امارات هست اقدام کنم. تو سایت ترکیش ایرویز نوشته که شخص پرداخت کننده پول با کارت پرداختی و مدرک شناسایی باید هنگام چک این پرواز حضور داشته باشه. من کارت رو می تونم با خودم ببرم ولی اینکه گیفت کارت نام نداره ممکنه جلوی پروازمان را بگیرند ما 6 نفر هستیم. دوستان اگه کسی می تونه راهنمایی بکنه ممنون می شوم
با تشکر از سایت وزین و پر محتوایتان
پاسخ:
سلام
هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد  - من خودم چندین بار با گیفت بلیط خریده ام - وقتی بلیط بنام شما صادر شود تمام است .
سلام
کمترین اعتبار پاسپورت برای ورود به ترکیه هنوز 150 روز هست؟ یا اینکه عوض شده
پاسخ:
سلام
خیر عوض نشده
۱۱ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۴۳ سعید باقرزاده
سلام خسته نباشید ممنون از اطلاعات مفیدتون
فروشگاه های شهر وان توی عید نوروز تخفیف دارن یا نه ؟ وضعیت هتل ها چطوره ؟ جا پیدا میشه یا نه ؟
پاسخ:
سلام
بله عموما تخفیف هست اما بسیار شلوغه و هتل پیدا کردن کمی سخته - اگر براتون مقدوره از قبل رزرو بفرمائید
سلام و ممنون از اطلاعات خوبی که میگذارید
اماسوالم
قصد دارم از مشهد با وسیله خودم برم تا تبریز یا ارومیه و بعد برم سمت ترکیه هم برای خرید و هم برای گردش بنظر شما کجا برم بهتره ارزروم یا وان
پاسخ:
سلام
ارزروم بهتره
سلام اینجانب تابستان به همراه خانومم به دبی رفتیم و در هنگام برگشتن در پاسپورتمان وقتی مهر زدن یک عدد یا k94 و یا 1294 نوشتن اما مهری نزدن خواستم بدونم این همون معافیت سالیانست و اگر این باشه میتونم از تر کیه 6 7 تا رو تختی با خودم بیارم که کامل بازشون کنم و جلد هاشو کنار بزارم اونها رو تویه کوله لای لباسام بزارم یا نه کلا میگردنم؟
پاسخ:
سلام
استفاده از معافیت مهر مخصوص داره
کلا میگردنتون اگر بار زیاد باشه
دوباره سلام سؤالم این بود چه جوری از مرز تا ارزروم باید رفت؟و هزینه های رفت و آمد و هتل در ارزروم چطوره
پاسخ:
سلام
از مرز بازرگان باید با دولموش ها بروید دوبایزید و از آنجا با اتوبوس با کرایه 30 لیره تشریف می برید ارزروم. در ارزروم خیابان کاظم کارا بکیر سراغ هتل حکیم اوغلو را بگیرید . قیمت اتاق دو تخته اش شبی 100 لیره هست حدودا
سلام آقا رضا خیلی ممنون از حوصله زیاد و کمکون به ما،میخواستم بپرسم من برای یک هفته قبل از کریسمس برای خرید میخوام برم ،اول اینکه بنظرتون آرزروم بهتره یا وان؟چه جوری از موز باید تا آرزروم برم؟هزینه ها تا آرزروم و اونجا از قبیل هتل و رفت و أمد به مرکز خرید چطوره؟
پاسخ:
سلام
ارزروم بهتره
ولی معنی اون جمله رو متوجه نشدم
(چه جوری از موز باید تا آرزروم برم)
سلام جناب ضربی ...الان که دوباره مزاحمتون شدم دیگه قطعا فردا شنبه عید فطره...و ما هم فردا صبح به طرف مرز حرکت میکنیم ...دلم میخواد همون فردا عصر از مرز رد شیم(ما ماشین رو توی مرز رازی پارک میکنیم)اما همسرم با توجه به نظر شما که فرمودید برای شنبه شب هتل سخت پیدا میشه میگه شنبه رو خوی بمونیم و یکشنبه از مرز رد بشیم
حالا تروخدا به من بگید شنبه و یکشنبه خیلی از لحاظ شلوغی فرق میکنه که ما به خاطرش یک شب خوی بمونیم؟؟ یعنی به نظر شما ارزش داره شنبه رو خوی بمونیم؟
خواهش میکنم از دستم عصبانی نشید که دوباره سوال پرسیدم
پاسخ:
سلام
شنبه و یکشنبه و دوشنبه با هم زیاد فرقی ندارن - هر سه روزش وان شلوغه
با سلام
ببخشید مرز رازی روز جمعه فعالیت داره؟ بانک ملی مرز رازی چطور؟
پاسخ:
اینجا رو ببنید
سلام.
اول که ممنونم بابت اطلاعات خوبی که در این وبلاگ و سایت جدیدت با حوصله و دقت ارائه کردی.من چندبار تا حالا اومدم و قسمتهای مختلف وبلاگت رو خوندم و مطلب یاد گرفتم.حقیقتش اگه این اطلاعات رو از سایتت نمیخوندم برنامه سفرم چیز دیگه ای میشد و جرأت سفر زمینی رو پیدا نمیکردم به خاطر عدم شناختم از پروسه خروج زمینی و اتفاقات پیش رو.
دوم که خیلی باحالی....مخصوصا وقتی غلط املایی کامنتهارو میگیری...کلی حال میکنم بااین کارت و بعد از باحالیت از تلاشت برای درست نویسی فارسی.
سوم اینکه سئوال دارم:
از قیمت امسال عوارض خروج و اون مبالغی که دم مرز رازی باید پرداخت کنیم خبر داری؟ که من همینجا از بانکهای تهران واریز کنم و بعد راه بیافتم.ما سه روز دیگه عازمیم به امیدخدا.البته باتوضیحاتی که دادی بهتر دیدم ماشینو همونجا لب مرز پارک کنم و با ون برم وان (;
متشکرم بابت جوابی که میدی.
پاسخ:
سلام
میزان عوارض همان مقدار پارسال است . 25 هزار تومان خروجی و 3 هزار تومان پول زور شهرداری - شماره حسابها هم در وبلاگ موجوده و میتونین از شهر خودتون واریز کنین تا دم مرز معطل صف باجه ی بانک نشین
سلام
نزدیکترین و مناسبترین شهر ترکیه به تبریز برای خرید مبل کدام است؟
پاسخ:
سلام
از جای مناسب برای خرید مبل اطلاع ندارم اما نزدیکترین شهر ترکیه به تبریز ایغدیر هست - البته بعد از دوبایزید که شهر محسوب نمیشه
سلام باتشکر از وقتی که میزارین
من و همسرم قراره بریم وان.لطفا راحترین مسیر از تهران بااتوبوس رو بفرماییدکه هم تو مرز زیاد معطل نشیم،هم اینکه از ارومیه بهتره یا تبریز
ایا هر روز به وان اتوبوس داره ترمینال.چه ساعتی برسیم؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
بهترین راه اینه که از تهران با اتوبوس بروید خوی و از آنجا بروید وان
سلام ببخشید من یه سوال داشتم.ما قراره توی ماه رمضون به آنتالیا سفر کنیم.از نظر آب و هوا و روزه داری مردم اونجا و تخفیف ها میشه یه توضیحی بدین.اگه میشه زودتر بگین چون ما پروازمون نزدیکه.ممنون
پاسخ:
قبل از تعطیلات عید فطر تخفیفاتی هست و در ماه رمضان برای توریست ها مشکل خوردن وآشامیدن وجود ندارد . در مورد آب و هوا هم لینک هواشناسی در وبلاگ هست
باسلام. مراکز خرید ترکیه در ایام عید فطر باز هستند؟ قصد سفر به ترابزون رو داریم
پاسخ:
سلام
خیر تعطیلند
سلام و خسته نباشید ببخشید من یه سوال دیگه داشتم،مغازه ها در یک هفته مانده به عید فطر تا ساعت چند باز هستند؟ممنون از شما
پاسخ:
سلام
معمولا تا ساعت یازده شب (به وقت محلی) باز هستند
سلام،میتونم بپرسم بهترین زمان برای خرید در استانبول چه موقعی هستش?ممنون از دوستان

پاسخ:
بهترین زمان قبل از تعطیلات سال نو میلادی هست
با سلام خدمت شما بزرگوار. 20 اسفند 93 فردی به اسم آقا رضا در مورد هتل با قیمت پایینتر از بوکینگ 'گفتن .لطفا برای من هم ایمیل میفرستید؟ لطفا چند تا هتل با قیمت پایین هم معرفی کنید. خیلی ممنونم
پاسخ:
سلام
زمانی که شما حضورا برای گرفتن اتاق به هتل مراجعه میکنید قیمتها پایین تر از بوکینگ است و نیازی به ایمیل نیست.
با عرض سلام وتقدیر از راهنمایی های شما.
قصد داریم با خودرو شخصی از مرز رازی به وان بریم میخواستم بدونم
1.مرز چه ساعتی بسته میشه و اخرین ساعتی که میتونیم به مرز برسیم گه کارهای اداری انجام بشه چند است؟
2 .چهار ماهه از خروج قبلی ام از مرز میگذرد ایا باید مابه التفاوت بنزین بدهم؟

پاسخ:
سلام
مرز رازی از 9 صبح تا پنج عصر فعال است منتهی با احتساب معطلی در گمرک سعی کنید تا ساعت 3 بعد از ظهر به مرز برسید
در جواب دوستمون محسن:
قطعات اتومبیل در ترکیه از ایران گرون تر هست ، چون مالیات زیادی تعلق گرفته
من خودم تابستان 93 لنت مگان رو خواستم در ترابزون عوض کنم فقط قیمت لنت رو 250 لیر (325 هزار تومن) گفت در صورتیکه تو شهرمون تو نمایندگی با دستمزد 150 تومن عوض کردم
بقیه قطعات رنو رو هم قیمت گرفتم گرون تر بود
فقط قیمت لاستیک بسیار مناسب هستش
سلام برای تجارت مخصوصاٌ صادرات و واردات چمدانی شهر ایغدیر مناسب تراست یا شهر وان ؟
پاسخ:
سلام
دقیقا نمیشه گفت . وان شهر بزرگتر و مدرن تری نسبت به ایغدیر هست . صادرات و واردات رو که با چمدان انجام نمیدن که . با کانتینر انجام میدن
سلام آیا در ایغدیر می شود قطعات یدکی هیوندا پیدا کرد و در ضمن آیا خرید قطعات یدکی در ترکیه به صرفه تر است ؟
پاسخ:
سلام
در ایغدیر زیاد مطمئن نیستم اما در وان نمایندگی هیوندای هست. در مورد قیمتهاش دقیق اطلاع ندارم
ممنون از جوابتون برای رزرو هتل با شما می تونیم تماس داشته باشیم ؟ اگه هفته اخر خرداد بریم که دو رو زش تو ماه روضونه اونجا خیل مقرارت سختی داره برای خوردن و اینا چون ما دو نفر دیابتی همراه داریم که نم یتونن روزه بگیرن غذاشون هم سر وقت باید باشه ببخشید از اینکه سوال زیاد کردم
پاسخ:
سلام
برای رزرو هتل باید به آژانسهای مسافرتی مراجعه بفرمائید. در ترکیه در ماه رمضان حتی المقدور در ملاء عام کسی غذا نمی خورد اما اگر بخورد هم کسی معترضش نمی شود
سلام ممنون از سایت کاملتون واقعا مطالب خوبی دارید اگه چهارده خرداد بخوایم بریم وان مرز خیلی شلوغه
پاسخ:
با توجه به تعطیلات احتمالا بله شلوغ خواهد بود
سلام آقا رضا اگر طلای 18 عیار از ایران به همراه داشته باشیم میتونیم تو ترکیه اونو تبدیل به لیر کنیم ؟ این کار سود دارد یا ضرر؟
پاسخ:
سلام
بله - البته فقط قیمت طلا از شما برمیدارند (طلای آبشده)
میتوانید قیمت طلا را در ترکیه از اینجا ببینید
بطور مثال در همین لحظه ، قیمت خرید طلای 18 در ترکیه 73 لیره برای هر گرم هست .
سلام
آقا رضا برا مسافرت به ایغدیر بهترین صرافی نزدیک مرز که میشه براحتی دلار تهیه کرد کجاست ؟
پاسخ:
بنظر من تهیه دلار رو به دم مرز موکول نکنید و از تهران یا تبریز تهیه کنید
جناب ضربی با توجه به سفرنامه های خوبی که نوشتید چرا سفرنامه هایتان به دیگر کشورها را در سایت نمی گذارید که امثال بنده و دوستان استفاده نمایند ؟
پاسخ:
انشاء الله در سایت جدید چنین کاری در دست اقدام است

عذر می خوام زبان اصلی مردم شهرهای نزدیک مرز ایران همان ترکی استانبولی است و اینکه اونا زبان ترکی آذربایجانی خودمون رو متوجه میشن یا خیر ؟
پاسخ:
استانهای کرد نشین بزبان کردی (کرمانجی) بین خودشان صحبت میکنند اما زبان رسمی شان ترکی استانبولی است و با زبان آذری هم می شود براحتی در ترکیه ارتباط بر قرار کرد
سلام
جناب ضربی مردم ترکیه از لحاظ مکالمه و زبان چطور هستند .آیا به زبان فارسی آشنا می باشند مخصوصا مردم شهرهایی مثل وان و دیگر شهرهای نزدیک مرز.
پاسخ:
سلام
در شهرهای بزرگ ترکیه خیر اما در شهر های نزدیک مرز گاها خیلی جزئی با فارسی آشنا هستند
سلام خسته نباشید
هر مسافر ایرانی چند کیلو کالا می توانداز مر ز به ترکیه ببرد ؟آیا محدودیتی د راین زمینه وجود دارد ؟
در ضمن آقا رضا شما چند بار تاحالا به ترکیه سفر کرده اید و آیا به دیگر کشور ها هم مسافرت نموده اید ؟
پاسخ:
سلام
1 - چرا محدودیت هست . بستگی به نوع کالا داره . مثلا هر ایرانی بیش از 12 متر فرش نمیتواند با خودش خارج کند
2 - خیلی !
سلام
آقای ضربی اگر از ایران دلار با خودمان به ترکیه ببریم و در بازگشت (در همان شهر وان ) الباقی آن را به ریال ایران چنج کنیم آیا منفعت می کنیم یا ضرر؟
پاسخ:
سلام
اولا که بعید میدانم در صرافی های ترکیه دلار شما را به ریال تبدیل کنند
در ثانی
قیمت دلار که در ایران مشخص است
نرخ تبدیل ارز ها هم همینطور
می ماند یک محاسبه ی ساده ریاضی که آنهم زحمتش با خودتان
سلام جناب ضراب
ایرانیانی که هر روز از مرز تردد می کنند و به شهرهای اطراف مرز مانند وان وایغدیر می روند و تجارت می کنند معمولا چه کالاهایی باخود می برند و یا باخود می آورند که کسب سود می کنند ؟
با توجه به تجاربی که جنابعالی دارید جهت کسب سود مناسب چه پیشنهادی دارید ؟
آیا تردد هر روز به ترکیه مشکل ساز نمی شود ؟
متشکرم

پاسخ:
سلام
فقط قسمت آخر سوالتان در حیطه ی اطلاعات من است
تردد هر روزه به ترکیه مشکلی ندارد
با سلام
قیمت یک کیلو زعفران ایرانی در شهر وان و یادیگر شهرهای ترکیه چند می باشد .
پاسخ:
سلام
دقیقا اطلاع ندارم
با سلام و خسته نباشی
لطفا مناسب ترین منطقه استانبول برای رزرو هتل رو اگه میشه معرفی کنید
پاسخ:
سلام
واقعا نمی شود گفت . به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله سوابق سفر شما - میزان هزینه سفر و قصدتان از مسافرت
منطقه آکسارای هتلهای ارزان و خوب دارد و منطقه تکسیم هتلهای شیک تر و تمیز تر و صد البته گرانتر
سلام جناب ضربی خسته نباشید من یه سوال دارم برای عبور از مرز بصورت زمینی اعتبار پاس پورت چند ماه باید باشه ؟؟؟
پاسخ:
سلام
5 ماه
سلام آقا رضا ممنون از راهنمایی شما ما عید نوروز وان بودیم از پیشنهاد های شما خیلی استفاده کردیم
سلام آقا رضا ما می خوا هیم دهم بریم وان از ارومیه به نظرتون مرز سرو بهتر است یا رازی ؟ خیلی از آشنا ها رفتن و تو رازی الاف شدن؟
پاسخ:
سلام
از ارمیه مرز سرو نزدیکتر است
در ضمن اون کلمه که نوشتین (الاف) درستش (علاف) هست
با سلام
بنده برای تاریخ11 2015 may معادل 21 اردیبهشت از وان به آنکارا پرواز دارم ساعت 11 صبح
حالا سوال بنده از شما اینه مرز رازی چه ساعتی باز میشه و من می تونم همون روز صبح از مرز عبور کنم و به پروازم برسم؟
آیا شما پیشنهاد دیگریا بهتری برای من دارید؟
پاسخ:
سلام
مرز ساعت 9 صبح فعال می شود اما پیشنهاد من اینست که یک روز قبل به وان بروید و شب را بمانید تا به پرواز برسید
باسلام
اب و هوای تابستان ترکیه برای مسافرت زمینی با وسیله شخصی خوبه ؟
پاسخ:
سلام
معمولا خیر چون گرمه
با سلام و خسته نباشید
سفر زمینی با وسیله شخصی تو ماه رمضان محدودیت خاصی نداره؟
اصلا شما توصیه میکنید تو ماه رمضان برویم
محدودیت زمان داریم
با سپاس بیکران
پاسخ:
سلام
محدودیتی نیست
سلام خدمت اقا رضای عزیز.سال نوراخدمت شما بزرگوار تبریک عرض میکنم. ماقبل ازعید تصمیم داشتیم به طرف وان یا ارزروم بریم ولی به پیشنهاد شما که وان خیلی شلوغه ازسفرمنصرف شدیم البته ازتون تشکرمیکنیم چون میگفتن هوام خیلی سرد بود وباسرماخوردگی برگشتن.مام دیگه رفتیم به طرف جنوب ایران خودمون که گرچه سفر دورودرازی بود ولی جاتون خوش گذشت . مخصوصا شیراز که تابه حال نرفته بودیم.حالا اقا رضا غرض از مزاحمت اگه اردیبهشت ماه بخواییم بریم شما دقیقا به تاریخ خودمون چه روزایی راپیشنهاد میدین؟ تخفیفات درچه حدین؟ وشاما لباسای کدوم فصل میشه؟ هواش چطور میشه؟ دوست عزیز روتختی ترک هم تخفیف میخورن؟ ببخشین خیلی دیگه سوال کردم.بسیار بسیارمتشکرم از شما برادر بزرگوارم.
پاسخ:
سلام
در حال حاضر بهترین زمان مسافرت به وان از دهم تا بیستم اردیبهشت است که بتوانید از تخفیفات روز مادر هم استفاده بکنید
سلام . فصل مناسب برای خرید چه زمانی هست ؟ البته از ماههای فصل تابستان
پاسخ:
سلام
شهریور
سلام میشه راهنمایی فرمایید
با در نظر گرفتن هزینه های سفر جهت خرید و تفریح بین استانبول و ترابزون کدوم بهتره
شما کدوم شهر رو توصیه می کنید
پاسخ:
سلام
استانبول
سلام دوباره
من با ماشین خودم که پراید هستش میخوام برم، لاستیکهام روزهای آخر عمرشو داره سپری میکنه و چند تا سوال داشتم
1:آیا میتونم لاستیکهام را اونجا عوض کنم؟
2: اگه میشه بهترین جایی که میشه اینکارو کرد کجاست؟
3: موقع ورود به کشور که به مشکل نمیخورم؟؟؟
4: آیا از هزینش خبری دارین؟ و اینکه اونجا هم باید چونه زد و یا اینکه سایتی هست که بشه قیمت گرفت؟؟؟
ممنون
پاسخ:
سلام
من خودم معمولا چنین کاری میکنم . در جاده (ایپک یولی) وان میتوانید نمایندگی اکثر برندهای معروف لاستیک مثل میشیلن - کومهو - دانلوپ - گود یر - بریجستون - پت لاس و ..... را ببینید. در کل قیمت لاستیک در ترکیه حدود 25 درصد ارزانتر از ایران است و با یک جستجوی ساده می توانید در اینترنت قیمتهایشان را پیدا کنید
ضمنا بنظر شما سایت رو با ورد پرس ساپورت کنم بهتره یا دیتا بیس درست کنم براش؟
دوستان یادم رفت بگم یوکسک آوا در حد یک شهر کوچکه
سلام
فرموده بودین که به مناسبتهایی مثل روز مادر که امسال 20 اردیبهشت هستش تخفیفهایی میدن، یه جایی هم توی سایت خودتون خوندم روزهای یکشنبه شرکت های معروف تعطیل هستن، حالا سوال این هستش این تخفیف فقط مختص همونروز هستش یا چند روز قبل از اون شروع میشه،
دومین سوال هم این هستش که قیمت کفش نسبت به ایران چطوره،
پاسخ:
سلام
چند روز قبل معمولا شروع میشه تخفیفات
قیمت کفش نسبت به ایران تفاوت زیادی نداره
سلام .بهترین فصل برای سفر به وان کی هست ؟
پاسخ:
اواخر اردیبهشت
با سلام و تشکر از شما می خواستم بدونم به یوکسک آوا چطوری میشه رفت و به نظرتون وان بهتره یا اونجا ؟ ضمنا ما چند بار وان رفتیم.
پاسخ:
سلام
برای رفتن به آنجا باید از طریق ارومیه و مرز سرو بروید که نزدیکتر است . یوکسک آوا به هیچ عنوان به پای وان نمی رسد
جناب ضربی من آخرین بار چند روز قبل عید به شهر یوکسک آوا جهت خرید رفتم به همراه خانومم و در حدود هزار لیر پوشاک خریدم از فروشگاههای دفاکتو و السی واککی
و...
موقع برگشت بدون نگاه کردن به وسایل های ما هر دو پاسپورت را مهر معافیت زدند
من با توجه به اطلاعات شما گفتم مگر سقف مالیات 300 دلار نیست
که گفتن نخیر 80 دلار میباشد. از من هم بجای بازرسی پرسیدن چقدر کالا خریدی گفتم 500-600 تومان
راستی تا یادم نرفته بگم یوکسک آوا نیز جای خوبیه برای خرید یک روزه
من صبح رفتم و عصر برگشتم .
حراج زمستانی عالی زده بودن 50درصد . فروشگاه های معتبر شعبه دارند هزینه رفت و برگشت 20 لیره می تونی یه ساندویج 3.5 لیری دنر برا نهارتم بخوریو....
پاسخ:
سلام
80 دلار آخرین قانون تصویب شده است
اما چیزی که عملا اجرا می شود 300 دلار است
اگر 80 دلار بود که باید اجناس شما توقیف و مرجوعی می شد
سلام من رفیقم تو وان دوتا خونه داره بصورت لوکس و بسیار زیبا با وسایل ممکنه من به سایت شما ریکلام بزارم برای تبلیغ .اگر قبول کردین هزینه این کار چقدره ؟
من در ارومیه هستم
عکسهای خونه ها را برایتان میفرستم در مرکز شهر تا مراکز خرید 2 دقیقه راهه
با تشکر
پاسخ:
سلام
در این مورد خاص لطفا با ایمیل مکاتبه فرمائید. ضمنا همراه عکسها لطفا کف قیمت را نیز ارسال کنید
Daramad1393@yahoo.com
سلام استاد
با تشکر از راهنماییهای شما من با خانواده 25 اسفند رفتیم وان و 2 شب اوننجا بودیم هتلمان آکدامار بود که برای هر شب اتاق 3 تخته را 160 لیر با تخفیف گرفتم خیلی خوب بود می خواستم سه شب بمونم که مسئول رزو گفت اتاقها رزرو شده ولی در کل 3 روز اونجا بودیم خوش گذشت لباسها قیمتهایش واقعا خوب بود و غذا هایش خوشمزه و قیمتش مناسب است باز هم ازشما ممنونم
سلام و خسته نباشید.من میخواستم بدونم مهر معافیت پاسپورت حتی اگه من فقط از مرز رد بشم و دو ساعت بعد دوباره وارد بشم هم روی پاسپورت من میخوره و دیگه توی اون سال 300 دلار رو ندارم؟
پیشاپیش از توجه شما سپاسگذارم.
پاسخ:
سلام
مهر معافیت زمانی میخوره که شما حداکثر سقف مجاز رو همراهتون کالا بیارید و اگر کالایی همراه نداشته باشید یا میزان اون کم باشه مهر نمیخوره پاستون
درود خدمت شما و ممنون به خاطر اطلاعات مفیدی که در اختیار دیگران قرار میدین.
چند سوال داشتم که ممنون میشم اگه لطف کنید و جواب دهید:
1- در دریاچه وان امکانات تفریحات آبی مانند دیگر سواحل ترکیه هست؟
2- در کامنتهای دوستان و پاسخهای جنابعالی مطالبی در خصوص دو شهر ارزروم و ترابزون دیدم، با توجه به اطلاعات و تجربه شما بین این دو شهر و وان بدون در نظر گرفتن فاصله کدام شهر ها را برای خرید و تفریح به ترتیب اولویت پیشنهاد میکنید؟
3- آیا غیر از اینها انتخاب بهتری هم در همون حدود فاصله وجود دارد؟
سپاسگذارم
پاسخ:
1 - دریاچه ی وان بخاطر نوع خاص آبش آنچنان مورد استفاده برای شنا نیست مگر موارد جزئی
2 - ترابزون - ارزروم - وان
3 - شهر های ایغدیر و آغری
سلام دوستان من الان وان هستم و فردا به ایران بر میگردم...در پاسخ به دوستمون علی حمیدی عزیز باید عرض کنم ضمن تایید تمامی عرایض ایشون که برخورد فروشنده ها رو تا الان عالی دیدم و نه تنها بی ادبی و بی حرمتی ندیدم بلکه بسیار با احترام برخورد کردند و اجناس خوبی هم با قیمت های عالی خرید کردیم....

یک سوال داشتم از آقای ضربی عزیز ... من از چندتا از فروشگاه ها فاکتور دارم که زیر فاکتور ها سطری هست با عنوان KDV که با ترجمه این اصطلاح متوجه شدم که منظور VAT یا همون مالیات بر ارزش افزوده هست...خواستم بدونم که میتونیم این مبلغ رو در مرز دریافت کنیم یا نه؟ ممنون میشم زود پاسخ بدین چون فردا به ایران بر میگردیم و الان این موضوع رو فهمیدم
پاسخ:
سلام
برگشت مالیات فقط در سفرهای هوایی ممکن هست
سفرنامه من بعنوان تنهاترین مسافر نوروزی شهر وان
از شروع با مراجعه حضوری به ترمینال غرب و سر زدن به تعاونی های مسافربری متوجه شدم که در داخل ترمینال یک تعاونی وجود دارد که مستقیم از تهران همه روزه به وان حرکت دارد ولی در عید کلا تعطیل بود از تعاونی ها زمان حرکت اتوبوس های خوی رو پرسیدم که گفتند فقط تعاونی 4 داره ولی کلا پرسیدن اشتباه بود سری به اینترنت زدم و با خرید بلیط رزرو اتوبوس توانستم بلیط مورد نظر و صندلی مورد را به خوی رزرو کنم
ساعت 22 راه افتادیم ساعت 7 صبح رسیدیم خوی و بعد بهم گفتن که اصلا بلیط برای وان گیرت نمیاد ولی رفتم تعاونی داخل ترمینال خوی به نام ایران پیمای که فقط مینی بوس های ترکیه ای بود توانستم سوار بشم و ساعت 8 حرکت کردیم.
تنها مزیت این تعاونی این هست که با گذرگاه مرز رازی قرار دارند و راننده موظف هست که کلیه پاسپورت های مسافرین را بگیرد و بعد از مهر کردن کلی گذرنامه ها بدون ایستادن در صف و معطلی رد بشوید حتی الویت دارند از همه ماشین های ایستاده در صف زودتر رد بشوند
خلاصه هزینه اتوبوس vip 45 تومن تا خوی و معمولی 27 تومن
هزینه خوی تا وان به ریال میگیرن که نفری 40 تومن دادیم و برگشت هم حدود 30 تا 40 لیره میگیرن که بنده توانستم چهار تا شرکت مسافر بری ایرانی از وان تا خوی یا رازی را پیدا کنم .
که 2 تا در چهار راه جمهوریت هست و یکی در اول وان به نام ترمینال و یکی دیگر در یکی از خیابانهای اطراف ورودی وان هست که جای پرت هست ولی از فعالیترین شرکت ها هست که بقیه شرکت ها 10 درصد پورسانت بهش میدن تا بیاد مسافرین را جمع و حرکت کنه.
دوستان تا میتونید سوار تاکسی نشید که خیلی گرون هست از اتوبوس و مینی بوس ها استفاده کنید اینها در چهار راه جمهوریت ایستگاه و پایانه دارند هر جا با تاکسی برید کمتر از 30 لیره نمی گیرن که هر لیره رو 1300 در نظر بگیرد و مسافت پیموده شده هم از میدان آزادی تا میدان انقلاب در نظر بگیرید.
ولی با اتوبوس و مینی بوس هر نفر 2 لیره میشه
خلاصه فروشنده ها تو فروشگاه ها برخورد خوبی ندارند و همه اجناس هم تک سایز هستند اصلا پوشاک مناسبی پیدا نشد !!
شاید باورتون نشه فقط دو تا شامپو آوردم ایران .
ولی ارزش رفتن و تجربه جدید رو داشت.



ما برگشتنی از استانبول،‌ سه روز توی وان بودیم و دیروز برگشتیم. به جز مقداری سردی هوا همه چیز خوب بود. نکته منفی که من در مقایسه با فروشگاه های بقیه شهرهای ترکیه که سفر کرده بودم مشاهده کردم این بود که به علت کثرت مشتریان ایرانی در وان نه برخورد فروشنده ها چندان دلچسب و اون طور که باید هست و نه تنوع اجناس. مخصوصا اصلا پوشاک زنانه مناسبی الان پیدا نمی شه. متاسفانه اغلب فروشگاه ها هم الان تخفیف دندانگیری ندارن. بر خلاف ادعای فستیوال خرید وان و اینا! البته اکثر جاها نوشته به ایرانی ها ده درصد تخفیف می دن. در مورد رسیدن به وان هم سوالی پرسیده بودم قبلش به شرح زیر:

سلام دیدم که در پاسخ دوستی نوشتید غیر ممکنه صبح از مرز رد شید و ظهر به فرودگاه وان برسید!
ولی ما صبح 27 اسفند می خوایم از مرز رد شیم و 1 به وقت ایران پرواز داریم از وان. باز به نظرتون غیرممکنه؟
پاسخ:
سلام
درست است که از قدیم گفته اند خواستن توانستن است
اما در این مورد خاص اینطور نیست
مگر اینکه از قبل صحبت کنید مرز و جاده ها را قرق کنند و اختصاصی بروید
ما هم امیدواریم که برسید
ولی نمی رسید !

برگرفته از: http://turkeytravel.blog.ir (بدون اجازه نویسنده)


صرفا برای اطلاع شما که زحمت زیادی برای اطلاع رسانی می کشید و بقیه دوستان، خوشبختانه تونستیم از مرز اون روز رد شیم و به پروازمون برسیم. البته یک مشکل عجیبی قبلش برامون پیش اومد که دونستنش برای دوستان هم خالی از لطف نیست. چون با ویزا کارت دوستی در خارج از کشور بلیط هواپیما رو الکترونیکی خریده بودیم درخواست خود کارت فیزیکی هم کردن! که مسلما ما همراه نداشتیم. و نهایتش گفتن این بار رو لطف می کنیم و اجازه می دیم برید. اگر کسی سوالی در مورد استانبول یا وان داشت خوشحال می شم از طریق ایمیل پاسخگو باشم.
۰۶ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۴۵ سیامک از اردبیل
سلام
دوست عزیز می خواستم از وبلاگ پر بار شما تشکر کنم مطالبی که از سایت شما یاد گرفتم در طول سفر خیلی به دردم خورد. من چهارشنبه 93/12/28 از اردبیل عازم طرابزون شدم از مرز بازگان عبور کردم 4 ساعت در مرز بازرگان معطلی داشتیم طرف ترک مرز بسیار مهربان و با ادب بودن ولی طرف ایرانی ....یک شب را در ایغدر ماندم زیاد شهر خوبی به نظر نمیامد از ایغدر به کارس -اردهان و از انجا به آرتوین رفتم آرتوین فوق العاده زیباست مثل ماسوله خودمون می مونه ولی بی نهایت زیبا و صد البته تمیز.یکی دو ساعت رو تو آرتاوین گشت زدم از فرشگاه مارکت میگروس کمی خرید کردم و عازم هوپا شدم .هوپا شهر ساحلی ترکیه کنار باتومی گرجستان می باشد از هوپا تا باتومی نیم ساعت راه می باشد ولی من می خواستم موقع برگشت به باتومی بروم برای همین از آنجا عازم ریزه شدم ریزه شهر رجب طیب اردوغان می باشد مردم با ادب و فوق العاده مهربان دارند یک شب را در ریزه در هتل گرین ماندم هتل سه ستاره شبی 100 لیر بود.و فردا شب برای خرید با همسرم و کوچلوم به مرکز شهر رفتیم به یک فرشگاه بزرگ که مارک آمریکائی داشت سر زدم اسمش کولینز بود مارک های بسیار خوب و با قیمت عالی داشت .فردا صبح به ترابزون رفتم توی مسیر از دریای سیاه عطر بسیار دلنشینی به مشام می رسید .تو کشور ما چون فاظلاب رو به دریای خزر می ریزند یک بوی خاصی داره ولی تو ساحل دریای سیاه احساس می کنی تو دریا ادویه ریختن .توی ترابزون به مرکز خرید جواهر سری زدیم مارکهای خوبی نداشت فوق العاده گران بودن و چنگی به دل نمی زدن ولی مرکز خردید فروم فوقالعاده بود با قیمت مناسب و مارک های عالی داشت .توی برگشت به اوزون گول سر زدم طبیعت بکر و تکه از جنت داشت تو اوزون گول تماما عرب صعودی بودن یورو دلار خرج می کردن که بیا و ببین خلاصه موقع برگشت سفر کمی به کام من تلخ شد از مرز ترکیه که وارد گرجستان شدم من و راه ندادن گفتن باید بری از ترابزون ویزا بگری دم مرز یک هفته بود ویزا نمی دادن این هم از شانس بد من .خلاصه با کلی خرید و خوشحالی و شادمانی که همش مدیون دوست عزیزمون که این سایت راه انداخته می باشد به ایران برگشتیم
کل هزینه سفر هم---- 300 هزار تومان بنزین تو ترکیه + 320 هزار تومان پول هتل +200 هزار تومان هزینه غذا
هزینه بالا برای 3 شب و چهار روز می باشد و بعلاوه کلی خرید کل هزینه من با خرید نوروزی شد 2500000 تومان .دوستان اگه برید از ایران به صرفه تره
و اضافه میکنم با 2500 کیلومتر رانندگی تو جاده های چهار بانده ترکیه اثری از سرعت گیر و پلیس ندیدم و امنیت هم به مراتب از ایران بهتره موقع برگشت از ایران هنوز 10 کیلومتر نشده بو که مورد مهر و محبت راهنمائی و رانندگی قرار گرفتم که بماند این بود از سفر نامه مارکوپولو!!!!
سلام.
میخواستم بدونم اگر تو ایام عید بلیط هواپیما بگیریم واسه استانبول و از اونجا بخوایم بریم بقیه شهرهای ترکیه باید چیکار کنیم؟اتو بوس و تاکسی و قطار هست؟اگر هست هزینه هاش چقدره؟
ممنون
پاسخ:
سلام
برای تمام شهر ها همه نوع وسیله هست . سوال بسیار کلی است و عملا نوشتن فواصل و نوع وسیله ها و هزینه تمام شهر های ترکیه ممکن نیست . برای راهنمایی بیشتر میتوانید اینجا را ببینید .
سلام وقت بخیر
آقا من اگه بخوام از تهران زمینی بیام وان چطور بهتره؟ البته وسیله شخصی ندارم. اتوبوس تهران خوی سوار بشم یا اتوبوس ارومیه؟ از خوی و ارومیه مستقیم اتوبوس یا ون هست که برای من که یک نفر هستم نخوام دربست بگیرم؟
پاسخ:
سلام
از خوی ون هست و از ارومیه اتوبوس
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام آقای ضربی اولا میخوام ازتون صمیمانه بابت راهنماییهاتون تشکر کنم چون در تمام طول سرمون بدرد خورد
ثانیا این که ما روز 28 اسفند ساعت 6 صبح لب مرز بودیم و جلوتر ازما 11 ماشین دیگه بودن وتا مرز باز بشه پشت سرمون پر شد با این وجود دقیقا از 9 صبح تا 3 بعد از ظهر طول کشید تا از مرز رد بشیم بس که شلوغ بود و اما وان ما با خوش شانسی تونستیم یه هتل پیدا کنیم هتل ساردور که اتاق 3 تخته رو شبی 180 لیر بهمون داد و یه لیر هم تخفیف نداد هتل خوب بود واز اون بهتر جنسی مغازه ها بود من که تا تونستم خرید کردم حدود 2500 دلار خرید کردم که برا 4 نفرمون بیشتر از حد مجاز بود ولی طبق توصیه شما تا اونجا که تونستم لباسارو از نایلکسشون درآووردم و چیدم تو چمدون ولی باز هم بار مون زیاد بود که شکر خدا ارزیاب چیزی نگفت خلاصه که سفر خیلی خوبی بود و خرید هم عالی فقط اگه کسی میخواد این روزا بره وان بدون رزرو نره چون ما که برمیگشتیم مرز از سمت ایران فوق العاده شلوغ بود ما هم اگه شانسی هتل گیر آووردیم به این خاطر بود که قبل سال تحویل اونجا بودیم الان خیلی شلوغه
یه چیز جالب که دیدم ******* ******** **** ** ***** ******* ** ***** ** ***
سلام ببخشید بین آغری و ایغدیر کدوم شهر از نظرخرید و جاذبه بهتر است؟با تشکر در ضمن از 1 فروردین هم مرز بازرگان کشیک داره و کارای کاپوتاژ و انجام میده
پاسخ:
سلام
آغری بهتر است
واقعا از راهنماییتون ممنونم. خداوند اجرتان بدهد
باسلام
ما 1 فروزدین 94 می خواهیم از طریق مرز بازرگان به ایغدیر بریم..د تا سوال داشتم خدمتتون:
1-آیا امکان بسته بودن مرز در 1 فروردین وجود دارد یا باز است همیشه؟
2-آیا شعبه بانک ملی اونجا در 1 فروردین 94 برای واریز خروجی باز می باشد؟
مرسی
پاسخ:
سلام
مرز بازرگان و شعبه ی بانک مرز بازرگان 24 ساعته هستند
سلام اقا رضا من یک سوْال داشتم خیلی خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید ما قراره همین یکشنبه ٢ فروردین بریم از مرز رازی وان ماشین هم کاپتاژ کردم که إز مرز رد شیم ببخشید عذر می خوام این وان امن و امان هست از لحاظ گروه های خطر ناک پ ک ک یا داعش ممنونت میشم راهنماییم کنید خیلی محم هست برام ممنون از خودتون و سایت خوبتون مرسی
پاسخ:
بله کاملا امن هست

در ضمن اون کلمه درستش "مهم" هست نه "محم"
۲۷ اسفند ۹۳ ، ۲۳:۴۵ نادر از تبریز
سلام.باز هم ممنون به خاطر تمام مطالبی که با حوصله اینجا نوشتید.امیدوارم سال خوبی در پیش رو داشته باشید.
اقا رضا تو مرز بازرگان صرافی وجود داره ؟
پاسخ:
لطفا مطالب وبلاگ را از ابتدا تا انتها کامل مطالعه فرمائید و چنانچه سوالی باقی بود مطرح کنید . تمامی سوالهای شما جوابش در وبلاگ هست
۲۶ اسفند ۹۳ ، ۱۹:۲۶ حمیدرضا اسماعیلی
با سلام
من روز 25 اسفند 93 با قطار از تبریز به وان سفر کردم و نیازی به پرداخت عوارض شهرداری قطور نمی باشد و بجز معطلی در گمرک رازی (حدود 3.5 ساعت که در قطار و سالن بودیم) بقیه مسائل خوب بود. به طور کلی در فصل زمستان فکر می کنم قطار بهتر از ماشین یاشد.
۲۶ اسفند ۹۳ ، ۱۰:۳۴ سعید م. فرید
سلام
آقا رضا، فرمودین یکی دو هفته قبل رفتن باهاتون هماهنگ کنم در مورد هتل تو وان، به اجتمال قریب به یقین تو کامنت های دوستان گم شده ولی جهت یادآوری در مورد رفتن به بدروم و بلیط از وان به بدروم از خمتتون مشاوره گرفته بودم، و از راهنمایی های مفیدتون نهایت استفاده رو بردم.
بنده و همسروم همراه پسر 1/5 ساله و دوستامون (خودش و همسرش) هستیم، فقط واسه یک شب رفت و یک شب برگشت میخوایم که اگه خریدی هم داشتیم انجام بدیم. اگه هم مقدور نیست، بنظرتون اینجا رزرو کنیم یا اونجا در تاریخ 6 و 12 فروردین جا میتونیم پیدا کنیم؟
بازم ممنون از لطفتون
پاسخ:
سلام
در ایام تعطیلات نووزی پیدا کردن هتل در وان بسیار سخت است . قبل از رفتن از طریق آژانسهای مسافرتی رزرو فرمائید
باسلام خدمت آقاى رضاى گل که با راهنماییاشون خیاى به ما مسافرین وان کمک میکنن,من بیست روز پیش وان بودم,خیلى خوش گذشت ,فروشنده ها خیلى خوش برخورد بودن,ى تجربه کسب کردم واسه سفرهاى بعدیم گفتم اینجا بگم دوستان استفاده کنن,سعى کنید اول به فروشگاه هایى که مارک معروف هستن برین و خرید کنین و اگه کالاى خاصى مد نظرتون که حتما بگیرین اول اون بگیرین بعدش به فروشگاههاى دیگه سر بزنید,من خرت و پرت خیلى خرید کردم پولم زود تموم کردم متاسفانه,حتما از فروشگاهsetrmsبراى خرید پالتو برین ,کیفیتشون عالى.تو خیابان کاظم کارابکیر هستش.خلاصه خوش بگذره و خریداى خوب داشته باشین.سال نو هم مبارک هم وطناى عزیز
با سلام و تشکر بابت سایت خوب و مفیدتون،من و خانومم قراره عید 94 ،1,2 روزی بریم وان،البته ساکن تبریزیم،اینجا قطارم به مقصد وان داره،می خواستم ازتون راهنمایی بگیرم که با قطار بهتره بریم یا تا مرز با ماشین خودمون و از اونجا با ون؟خیلی ممنون میشم از راهنماییتون
پاسخ:
سلام
من مسافرت با قطار رو توصیه نمیکنم . ماشین شخصی بهتره
آقا رضا فدات که به سرعت نور جواب میدی...
بخدا خیلی گلی....اسم 3-4 نفر میدم اگه ایمیلی داشته باشی خیلی خوب میشه
نیما تاریخ نظر11 اسفند
فاطمه تاریخ نظر8 اسفند
رضا تاریخ نظر 7 اسفند
شیلا تاریخ نظر 5 اسفند
هادی اقبالی تاریخ نظر 17 اسفند
من و همسرم ی مشکلی داریم نمیخوایم با ون بریم بازم ممنون
پاسخ:
نیما تاریخ 11 اسفند که چنین درخواستی نداده
فاطمه 8 اسفند هم همچنین
رضا تاریخ 7 اسفند هم که خودش درخواست داده اگه کسی میبره اینا رو هم ببره
شیلا 5 اسفند هم چنین درخواستی نداشته
هادی اقبالی هم ایضا !
فکر کنم ده بیست سی چهل کردین نه ؟
یه خورده مشکوکه البته ! یه مشکلی داریم که نمیخوایم با ون بریم ! البته این یه حدسه ها . اما اگر بفکر این هستین که با استفاده از ماشین کسی چیزی رد کنین مطمئن باشین اون طرف هم اینقدر ها پیاده نیست
شما که گفتی بخاطر پولش نیست و فقط نمیخواین ون سوار شین . برین ترمینال خوی و از سواری های چیلی یا پژو که اونجا هستن و مسافر می برن یه دونه شونو دربست بگیرید و برید وان
هم با ون نرفتید و هم سفرتون انجام شده
به همین سادگی
با درود از راهنمایی های مفید شما.با توجه به ترافیک مرز رازی در روز های اول نوروز صلاح نمیدانید از مرز سرو عبور کنیم واینکه ان مرز ساعت کاریش چه جوریه؟
پاسخ:
مرز سرو 24 ساعته هست
سلام آقا رضا.....
من و همسرم 28 یا 29 اسفند میریم وان یه زوج میخواستن برن وان میتونی ایمیل اونا را بهم بدی؟بخاطر پولش نیست من دوست ندارم با ون برم محبت اون دوستان رو تو وان تلافی میکنم....
پاسخ:
سلام
دقیقا بخاطر ندارم چه موقعی بوده و چه کسی بوده . تو اسم و تاریخ نظرشون رو پیدا کن من ایمیلشونو پیدا کنم بهت بدم
سلام
آقا رضا برای کاهش ریسک سختی سفر قصد داریم با اتوبوس از تبریز به وان بریم و از رازی ناراضی هستیم. لطفاً بفرمایید اتوبوسها چند ساعته و ساعت چند می روند؟
ممنون
پاسخ:
سلام
در این مورد باید از ترمینال تبریز اطلاعات کامل بگیرید
سلام. باتشکرفراوان ولطفی که دارین.انشالا مقصدوانتخاب کنیم وبه سلامتی بریم وبرگردیم حتما نتیجه سفرو خدمتتون عرض خواهم کرد.اقارضای عزیز برای گشتن وخرید درارزروم چندروز وقت بزاریم بهتره وبه نظرشما این هفته کدوم روز ازمرندحرکت کنیم بهتره عزیز.خیلی شرمنده باسوالای زیادم وقتتونوگرفتم.خیلی ممنون هم استانی عزیز. درخدمتیم.یاشاسین اذربایجان.باسپاس فراوان
پاسخ:
سلام
ارزروم چون کمی با مرز ایران فاصله اش زیاده معمولا اون شلوغی وحشتناک وان و ایغدیر رو نداره. معمولا 3 تا 4 روز کافیست. هر چقدر زود تر حرکت کنید کمتر تحت تاثیر شلوغی ناشی از تعطیلات خواهید بود
باسلام وخسته نباشیددوباره.اقارضای عزیز به نظرشما ماهمین سه شنبه به طرف ارزروم بریم برگشتمونو بریم وان چطور؟ هوای ارزروم خیلی سردمیشه؟ ازبابت هتل چطور؟ تخفیفات وتنوع جنس درحد وان هست؟بسیارفراوان تشکرمیکنم ایشالا مرند تشریف بیارین درخدمتتون باشیم.خواهش میکنم درمورداین دوشهرراهنمایی بفرمایین .سردرگم شدم والا
پاسخ:
سلام
این شد یه چیزی. معمولا ارزروم در عید بشدت شهرهای نزدیک شلوغ نیست چون کمی از مرز دورتره و دست هر کسی بهش نمیرسه . ارزروم در نوع خود شهر زیبا و بزرگیست. هوایش هم زیاد سرد نیست و میتوانید در مسیرتان آغری را هم ببینید و اگر هم خواستید کمی اضافه تر خرج کنید و بروید ترابزون . بین شما و زادگاه من فقط یک میشو فاصله است ... ارادت داریم خدت همه مرندی ها 
باسلام وتشکرفراوان خدمت اقای ضربی عزیز.غرض از مزاحمت ماقصدداریم پس فردا سه شنبه به طرف وان حرکت کنیم ولی ازبابت هتل فوادکه گفتین ظرفیتش پره.پس چکارکنیم البته مهرماه مسافرهتل فوادبودیم لطفا راهنمایی کنین.درضمن ازشماخیلی متشکریم دفعه فبل هم باراهنمایی شما عزیز رفتیم.به نظرشما میتونیم هتل پیداکنیم یا سفرمونو کنسل کنیم چون بچه کوچیک داریم.
پاسخ:
سلام
اگر بروید بالاخره جایی برای ماندن پیدا خواهید کرد اما با کلی گشتن و احتمالا دور از مرکز شهر. بنظر من اگر برایتان مقدور است تا اردیبهشت صبر کنید . چون در ایام عید وان بطرز وحشتناکی شلوغ است
سلام ما 5 نفریم میخواهیم با ماشین خودمون تا ارزروم بریم بعد از اونجا تا استانبول با قطار بریم . سوال
1 - قیمت بلیط قطار چنده ؟
2 - چند ساعت طول میکشه ؟
3 - اصلا صلاح هست یا نه؟
پاسخ:
سلام
قیمت بلیطش از75 تا 105 لیره متفاوت هست
حداقل 18 و حداکثر 20 ساعت طول میکشد
من خودم سفر با قطار را توصیه نمیکنم. البته این نظر شخصی من است و شما بدلخواه عمل کنید
سلام..با تشکر از راهنماییتون.یا یکشنبه ها وان باز هست؟مرکز فروشگاه ها
پاسخ:
روز یکشنبه فروشگاهها در وان نیمه تعطیل هستند ولی ممکن است بخاطر انبوه مسافران ایرانی بیشترشان باز باشند
سلام
با تشکر از راهنمایی های قبلیتون
میخواستم بپرسم اگر بخوایم مسیر آغری، ارزرم، ارزنجان،سیواس،قیصریه، قونیه ، آنتالیا به استانبول بریم و با وسیله شخصی مسافرت کنیم با توجه به جاده ها که کوهستانی یا اتوبانی باشه فاصله هرکدوم از این شهرها تا شهر بعدیش حدودا چند ساعته؟
ممنون میشم راهنماییم کنید
پاسخ:
برای بدست آوردن مسافت به ترتیب زیر عمل کنید

در گوگل این عبارت را بنویسید
erzurum ağrı arası kaç km dir

در جواب خواهید گرفت 182 کیلومتر
یعنی فاصله آغری و ارزروم 182 کیلومتر است

دقیقا همین کار را برای سایر فواصل انجام دهید و نام شهرهای مورد نظر را جایگزین آغری و ارزروم نمائید
اگر قبل از عید ماشین رو در ایران بیمه 15 روزه به تاریخ بعد از کنیم مشکلی پیش میاد؟
قیمت این گونه بیمه رو میدونید؟
با سپاس از حوصله شما دوست عزیز
پاسخ:
بیمه ایران 15 روزه 75 هزار تومنه و موقع صدور دقیقا تاریخ سفرتون رو میپرسن و از اون تاریخ شروع میزنن
وقت بخیر آقای ضربی
من همچنان منتظر ایمیل شما برای اسم و شماره آژانسی که یکی از دوستان بنام آقای رضا گفته بودند ، هستم .
ضمنا لطف بفرمایید اسم آژانسی که هتل فواد باهاشون همکاری دارند رو بهم بگید.
باز هم ممنونم از محبتتون
پاسخ:
براتون ایمیل فرستادم
ضمنا هتل فواد تا 15 فروردین ظرفیتش تکمیله و پذیرش نداره

سلام آقای ضربی. کلی میتونم تعریف و تشکر ازتون بکنم. توی همین چند روزه که با وبلاگ آشنا شدم، خیلی استفاده بردم. وقتی مطالب رو میخونم یه ظرافتهایی تو نوشته ها میبینم که شخصیت و نگرش نویسنده رو نشون میده. عجالتن برم سراغ سوالاتم تا بعد که یه پست مفصل تشکر بنویسم.

1- به نظرتون اگر به هتلی در ارزروم تلفن بزنم، به مدت سه شب اتاق برام رزرو میکنه؟ مثلن برای 28-29 اسفند و اول فروردین. بدون اینکه قبل از رسیدن بتونم قروشی پول بهشون پرداخت کنم...
این کار از لحاظ هزینه ممکنه به ضررم باشه؟ چون بعیده بتونم پشت تلفن به زبونی که مسلط نیستم چونه بزنم...

2- یه قانون کلی هست که توریست برای اجناسی که میخره تا از مرز خارج کنه، معاف از مالیاته. این قانون در اغلب کشورهایی که درپیت نیستن اجرا میشه و ترکیه هم ظاهرن مستثنا نیست. فرم کلی کار به این صورته که توریست برای جنسی که میخره درخاست "فاکتور بدون مالیات" میکنه از مغازه. و وقتی میخاد از گمرک کشور مقصد خارج بشه دفتری هست که فاکتورها رو بررسی میکنه و بعد از کسر کارمزد، مالیات رو پس میده.
من بعید میدونم ترکیه اونقدری برای توریست ایرانی ارزش قائل باشه که چنین بخشی تو گمرک بازرگان داشته باشه. اگر شما تجربه ش رو دارید یا اطلاعاتی دارید، لطف کنید و درمیون بذارید. فاکتورها تا یه مدتی اعتبار دارن بنابراین حتا شاید بشه که مسافر فاکتورهای سفر زمینیش رو جمع کنه و در سفر دیگری که میخاد هوایی برگرده، مبلغشون رو دریافت کنه، بشرطی که نیاز به مطابقت اجناس با فاکتورها نباشه. البته قدم اول همون گرفتن فاکتور مناسب از مغازه ست وگرنه فاکتور معمولی ظاهرن به درد نمیخوره. این که اسم این فاکتور متفاوت چیه و کدوم مغازه ها ارائه میدن برام جای سواله. مثلن فروشگاهی در ارزروم یا وان هست که این خدمت رو به مشتری بده یا فقط تو شهرای بزرگ و فروشگاههای بزرگ باید دنبال چنین چیزی بود...؟

شرمنده اگر با سوالم اسباب زحمت میشم...
پاسخ:
سلام
1 - امتحان کنید ضرری نداره
2 - به این سیستم (TAX FREE) گفته می شود و معمولا فروشگاههایی که این کار رو میکنن روی شیشه مغازه شون یه برچسب دارن که اگر شما از این مغازه ها بخرید موقع برگشت به ایران میتونین برای هر 1000 لیره ، 80 لیره پس بگیرید .
توضیحات کامل در این مورد رو میتونین از اینجا بخونین
مرسی از محبتتون که راهنمایی میکنین.مثلا ما 10بسته زعفران ببریم اونجا سوپرهاشون میخره؟
پاسخ:
فکر کنم در کامنت قبلی پاسخ کامل داده شد. لطفا دوباره بخونید
سلام ممنون از لطفتون.ما اگه زعفران و شکر ببریم کجا میتونیم بفروشیم .من با مادرم با تور با اتوبوس میریم.میتونیم بفروشیم س نه؟اگه میتونیم چقدر ببریم؟
پاسخ:
سلام
مقداری که شکر میتوانید ببرید نفری 200 کیلو و زعفران نفری 150 گرم است

اما از محل فروشش بنده اطلاعی ندارم
با عرض سلام و خسته نباشید و تشکر از راهنماییهاتون.تو شهر وان نماینده پن تی وجود دارد؟ فروشگاه میگروس لوازم آشپزخانه هم میفروشن؟
پاسخ:
سلام
بله نمایندگی جورابهای پن تی در وان هست
در فروشگاه میگروس لوازم آشپز خانه هست و علاوه بر این فروشگاههای اختصاصی لوازم آشپز خانه هم هست
ممنون از پاسخی که در نظر قبلی ام دادید . اگر زحمت نباشه سوال دیگری داشتم و اون اینه که ما میخوایم یک نیم شبی در وان بمونیم و فرداش که میشه ۲ فروردین ساعت ۹:۱۵ دقیقه به وقت ترکیه پرواز داریم به استانبول یعنی بلیطامون خریده شده . به همین علت در نظر قبلی ام پرسیده بودم که آیا ما میتونیم تا ۵ عصر که مرز بسته میشه از رازی عبور کنیم . یعنی اگر ما همون ساعت ۱۰ حرکت کنیم تا چند معطلیم؟ بازم ممنون اگر جواب بدین
پاسخ:
سلام
معطلی مرز رازی به هیچ عنوان در ایام نوروز قابل پیش بینی نیست . سعی کنید اول وقت در مرز باشید
با سلام
خیلی ممنونم بابت راهنماییتون کمک بزرگی تو انتخاب کردین سپاسگذارم
رزرو پرواز و هتل رو که اینجا می خواهیم انجام بدیم اتفاقا همین امروز با راهنمایی شما نهایی می کنیم، تا امروز هم سفر قطعی نشده بود تاخیر کردیم. فقط هتل شهر آغری برای اقامت یک شب رو هم از اینجا رزرو کنیم یا همون روز میشه پیدا کرد. بخاطر هزینش می پرسم.
پس پارکینگ مرز بازرگان برای پارک ماشین تا برگشت مناسب هست ؟
ضمنا آقای ضربی عزیز یک راهنمایی و نظر هم میخواستم، این ماشان های کرایه ای مستقیم از مرز بازرگان تا آغری مسافر می برند یا باید بریم دوبایزید از آنجا بریم ؟
حدود کرایه از مرز تا شهر آغری حداقل و حداکثر چقدر هست، که سرمون کلاه نره؟
و اینکه تایم و هزینه پرواز از شهر وان به آنتالیا خیلی مناسب تر از آغری و یا اغدیر هستش و از شهر ارزرم مناسبتر از بقیه ولی به لحاظ مسافت زمینیشان از مرز برای انتخابشون تردید داریم، نظر شما چطور هستش ؟ آیا صبح اول وقت اگه مرز ماشینامونو پارک کنیم می تونیم تا شبش برسونیم، که فرداش پرواز کنیم ؟
خیلی خیلی خیلی ممنونم.
پاسخ:
سلام
قیمت پرواز از آغری تا آنتالیا و از وان تا آنتالیا تفاوت چندانی با هم ندارن که
از مرز بازرگان با 5 لیر می روید دوبایزید و از آنجا هر یکساعت یک ماشین هست برای آغری که فکر کنم کرایه اش 20 لیره هست . اگر دم مرز با راننده صحبت کنید حدودا با نفری 25 تا 30 لیر شما رو مستقیم میبرن آغری
اگر صبح بروید بازرگان میتوانید تا ظهر به آغری برسید و اگر صبح بروید به مرز رازی احتمالا تا عصر برسین وان
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای ضربی عزیز، خیلی ازتون ممنونم به خاطر وبلاگتون، با خوندنش کلی از علامت سوال های ذهنم جوابشون رو پیدا کردن
آقای ضربی من چند تا راهنمایی ازتون می خوام در صورت امکان، اگر لطف کنین خیلی کمکم میکنید، چون برای بار اول می خوام زمینی از مرز گذر کنم
ما ۲ خانواده۲ نفر تصمیم داریم روز دوم فروردین از یکی از شهرای ترکیه (وان یا آغری) به آنتالیا پرواز کنیم منتها به خاطری شلوغی احتمالی مرزها روز اول فروردین، نمیدونیم از مرز بازرگان به فرودگاه آغری بریم یا از مرز رازی به وان ؟؟!؟ که روز اول فروردین تا شبش به شهر مورد نظر برسیم یک شب اقامت داشته باشیم و روز دوم فروردین راحت به پروازمون برسیم
و اینکه کدام راحتر و سریعتر و‌ کم دردسر تره که ماشینو تو پارکینگ مرز بزاریم و با ون از مرز تا اون شهری که شما پیشنهاد خواهید داد برویم یا ماشین خودمونو کاپوتاژ کنیم؟؟؟
و سوال آخر آیا مرزها برای گزاشتن ماشین پارکینگ امن دارن که تا برگشتیم سالم سر جاش باشه یا نه؟؟
پاسخ:
سلام
بهترین راه اینه که از مرز بازرگان خارج بشین . ماشین رو در پارکینگ مرز بذاین و با ماشینهای کرایه ترکیه به آغری بروید . هزینه اش مناسب تر و زحمت و دردسرش کم هست .
اما نکته  جالب برای من این بود که فرمودید میخواین روز دوم فروردین از یکی از شهرهای آغری یا وان به آنتالیا برید . بلیط دارید یا رزرو کرده اید ؟ ظاهرا تصور بر این است که مانند ترمینال آزادی هر موقع به هر کدام از این شهر ها برسید هواپیما منتظر است و برای مسافر داد می زند . ترمینال آژادی هم در ایام عید نوروز چنین نیست . اگر بلیط رزرو نکرده اید بهتر است از اینجا اقدام کنید . چون بفرض اینکه پروازی هم گیرتان بیاید (در همان روز پرواز) ، مجبور خواهید شد قیمت بالایی پرداخت کنید.

موفق باشید
با سلام خدمت مدیر وبلاگ خسته نباشید . سوال مهمی ازتون داشتم اگر لطف کنین جواب بدین ممنون میشم . ۱. ما قصد سفربه وان در نوروز ۹۴ رو داریم و درست بعد تحویل حول و هوش ۱۰ صبح به وقت ایران میخوایم حرکت کنیم به سمت مرز رازی آیا ما چقدر معطلی در مرز خواهیم داشت آیا بیش از ۳ ساعت خواهد بود؟ خیلی برام مهمه . ممنون
پاسخ:
سلام
نمی خواهم ناامیدتان کنم اما اگر روز و ساعتی که گفته اید حرکت کنید ، مطمئنا معطلی شما در مرز رازی بیشتر از 3 ساعت است
سلام.خسته نباشین اقا رضا. شرمنده من یه سوال دارم. شاید در حد ابتدایی باشه. ولی باید ببرسم. این قضیه عوارض و بیمه که قسمت مرز میکیرن.جیه. مکه موقع باسبورت خروجی نمیکیرن ? یا عوارض همونیه که میکن برای هر نفر 25 لیر تو مرز میکیرن? مکه اونو دستی نمیکیرن ? وای شرمنده سوال خیلی بیش با افتاده برسیدم.
پاسخ:
سلام
خدا وکیلی آدمی به این صداقت ندیده بودم . سوالاتتون همونطوری هستن که خودتون گفتین
برای خروج از کشور باید به دولت ایران عوارض بپردازید که برای مرزهای زمینی این مبلغ 25000 تومان هست و قبل از خروج از کشور باید پرداخت بشه + عوارض شهرداری که مربوط به شهری هست که از مرزش خارج میشین

تو مرز از هیچکسی 25 لیر گرفته نمیشه .
۲۲ اسفند ۹۳ ، ۱۳:۴۱ حمیدرضا اسماعیلی
سلام
با تشکر از مطالب مفید که در اختیار عموم قرار داده اید. در رابطه با پرداخت عوارض شهرداری قطور، آیا برای مسافرینی که با قطار از تبریز به وان سفر میکنند نیز این مبلغ باید پرداخت شود .
پاسخ:
سلام
دقیقا از این موضوع اطلاع ندارم چون تا بحال با قطار وان نرفته ام . دوستانی که اطلاعی در این مورد دارند لطفا کمک کنند
سلام ممنونم از مطالبتون.فقط چند تا سوال دارم که اگه راهنمایى کنید ممنون میشم.منو همسرم قصد مسافرت به استامبول رو در عید نوروز داریم.ما آپارتمان رزرو کردیم و الان فقط یک میلیون و نیم پول واسمون مونده.ما قصد خرید نداریم و خوراکى رو هم با خودمون میبریم.میخاستم بدونم این مقدار پول واسه چهار روزگشت و گزار و هزینه تاکسى واسمون کافیه؟
پاسخ:
سلام
تلفظ صحیح اسم اون شهر (استانبول) هست نه (استامبول) و کلمه ی دومی هم املای صحیحش (گشت و گذار) هست نه (گشت و گزار)

اون مبلغ برای گشت و گذار کافیست اگر هزینه دیگری نداشته باشید. سعی کنید در استانبول از تاکسی استفاده نکنید چون هزینه ی بسیار بالایی دارد . مترو و تراموا و ون و مینی بوس و کشتی جایگزین های مناسب و ارزانتری هستند
ممنونم از لطفتون
با عرض سلام و تشکر بخاطر مطالب بسیار بسیار مفیدتون،یکی از دوستان وبلاگ فرمودند که یک هتل باقیمت پایینتر از بوکینگ از طریق یکی از آژانسها رزرو کردند،درصورت امکان ،اسم و شماره آژانس رو برای من ایمیل میکنید؟ با سپاس فراوان
ما سه خانواده دو نفره هستیم همه کارها رو کردیم و برناممون برای سوم و چهارم عید به وان هست الان دچار استرس شدیم فکر میکردیم برای هتل مشکلی نداشته باشیم اما الان از دوستان میشنوم که ممکنه جا گیرمون نیاد من با لطف شما با تلفنی که داده بودید با اقای شجاعی تماس گرفتم ولی تا الان که چهار بار تماس داشتم هنوز نتونسته کاری بکنه من از اژانس تبریز پرسیدم برای هر شب هتل مادی هر نفر 30 دلار میگه که اصلا نمیدونم کجا هست قربونت یه کمکی بکن ببینیم چکار کنیم شرمنده اهل وعیال نشیم منتظر راهنمایی شما هستم ایمیلم arrd115@yahoo.com

سلام مجدد هردفعه یادم میره من تهران هستم با دو ماشین که کارهای کاپوتاژ انجام شده میریم تور نمیصرفه فقط هتل مادی رو دونفر 60 دلار میگن
نیاز به مساعدت شما داریم
پاسخ:
براتون ایمیل فرستادم
سلام اقا رضا
ما سه خانواده دو نفره هستیم همه کارها رو کردیم و برناممون برای سوم و چهارم عید به وان هست الان دچار استرس شدیم فکر میکردیم برای هتل مشکلی نداشته باشیم اما الان از دوستان میشنوم که ممکنه جا گیرمون نیاد من با لطف شما با تلفنی که داده بودید با اقای شجاعی تماس گرفتم ولی تا الان که چهار بار تماس داشتم هنوز نتونسته کاری بکنه من از اژانس تبریز پرسیدم برای هر شب هتل مادی هر نفر 30 دلار میگه که اصلا نمیدونم کجا هست قربونت یه کمکی بکن ببینیم چکار کنیم شرمنده اهل وعیال نشیم منتظر راهنمایی شما هستم ایمیلم arrd115@yahoo.com
پاسخ:
کدوم شهر هستید ؟ و با چه وسیله ای میخواهید بروید ؟ چرا با تور نمی روید؟
سلام و ارادت خدمت آقای ضربی . من به اتفاق همسرم 3 فروردین 94 از ارومیه قصد سفر به ترکیه را داریم برای اولین بار . سوالم اینست که اگه بخواییم برای یک هفته بریم آنتالیا البته زمینی . به نظرتون کدوم مسیر نزدیکتره و هزینه مون تقریبا چقدر میشه ؟ اصلا به صرفه هست که بریم و بتونیم لذت ببریم هدف تفریح وشایدم خریده ؟ با تشکر فراوان
پاسخ:
سلام
اگر با وسایل نقلیه عمومی بروید که مسیر هایش ثابت و مشخص است
اگر هم با خودرو شخصی بروید که مسیر جنوب ترکیه برای رسیدن به آنتالیا مناسب است
ضمن عرض سلام و تشکر از راهنماییهاتون.ما 9فروردین میرویم به وان آیا تخفیفات کاپشن و لباس زمسانی آن موقع در مغازه ها وجود دارد؟
پاسخ:
سلام
به ته دیگ حراجی لباسهای زمستانی خواهید رسید
سلام آقای ضربی ، تو این روزهایی که میدونم سرتون خیلی شلوغه خسته نباشید عرض میکنم خدمتتون
یکی از دوستان وبلاگ بنام آقای رضا از طریق آژانس به قیمت مناسب هتل رزرو کردند ، میتونم اسم و شماره آزانس رو از شما بگیرم ؟
ضمنا آقای عدنان به من گفتند که تعطیلات عید با تورها همکاری دارند ، یادم رفت اسم اون آژانسی که باهاشون طرف قرارداد هستند بپرسم . شما اطلاع دارید کدوم آژانس هست ؟
از لطف شما و محبتتون ممنونم .
پاسخ:
سلام
لطفا آدرس ایمیل بگذارید . برایتان میفرستم
سلام استاد

باتشکر از راهنمایی های عالیتون
آیا تو تعطیلات عید 94یک میلیون واسه دوروز کافیه ؟؟دونفر
پاسخ:
سلام
کافی هست
بشرط اینکه زیاد ولخرجی نکنید
سلام
ببخشید دوباره مزاحمتون شدم
اول تشکر میکنم که اینقدر سریع جوایب میدین
من از جاهای مختلف شنیدم توی ترکیه کیف قاپ و دزد زیاد هست.با توجه به اینکه ما کارت اعتباری نداریم و مجبوریم ارز همراهمون باشه اگه پیشنهاد خاصی واسه حمل پول تو ماشین و همراه دارین که امنیتش زیاد باشه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
بسیار متشکرم
پاسخ:
سلام
من نصف عمرم رو ترکیه بودم و تا حالا یک مورد هم کیف قاپی و زور گیری ندیدم

اما نصف روز تو خیابونهای تهران بگردین معمولا میشه چند مورد دید

اون جاهای مختلف به شما راست نگفتن. در ثانی کل ارزی که میخواین همراه ببرین مگه چقدره ؟ 5000 دلار برای یک نفر (حداکثر)

که اونم میشه در جاهای مختلف ! قایم کرد
سلام.من از ریق یه آزانس تو تبریز و فقط با تلفن تونستم هتل با قیمت پایین تر از بوکینگ رزرو کنم.قصد تبلیغ ندارم اما اگه مجازم شماره تلفن آزانس رو بزارم برای اونایی که قصد رزرو هتل دارن.
پاسخ:
سلام
شماره اش رو بفرستین لطفا همراه با اسم آژانس
تو وبلاگ منتشر نمیشه اما اگر از دوستان کسی خواست براش ارسال میشه
سلام
خسته نباشید.ممنون از اینکه به سوالام جواب دادین فقط سوالم در مورد تعمیر ماشین در ترکیه، هزینه تعمیر نسبت به ایران و نمایندگی مجاز تعمیر خودرو در ترکیه بی پاسخ موند.
ممنون میشم اگه جواب بدین
پاسخ:
سلام
چون من اطلاع دقیقی در این مورد ندارم . شکر خدا تا بحال موردی پیش نیومده که نیاز به تعمیر ماشین پیدا کنم
سلام استاد
برای سفر با قطار به وان علاوه بر پرداخت عوارض 25000 تومانی آیا عوارض شهرداری هم باید بپردازیم؟
چون مسئول آژانس به من فقط عوارض 25000 تومانی را گفت خیلی ممنون
پاسخ:
سلام
این مورد خاص رو دقیقا اطلاع ندارم
از دوستانی که با قطار رفتن لطفا به این سوال جواب بدن . آیا علاوه بر خروجی مبلغ دیگه ای هم پرداخت میشه یا خیر؟
خیلی ممنون به علت سرعت پاسخگویی واقعا سپاس. دلیل سوالم فقط این بود که تمامی تورهای که زنگ زدم گفتند باید 6 ماه اعتبار داشته باشه
به همین علت بود که گفتم دلیلشون چیه که میگن 6 ماه؟ نه 5 ماه
پاسخ:
چون5 ماه در لحظه ی خروج از مرز است
احتمالا آنها یکماه هم برای آمادگی سفر و فاصله ثبت نام تور تا روز سفر در نظر می گیرند
سلام و تشکر
گذرنامه من 5 ماه و 22 روز اعتبار داره
ایا مشکلی واسه سفر به وان دارم؟
چ.ن تمامی تورها حداقل زمان رو 6 ماه نوشند.
ممنون(فردا قصد سفر داریم.)
پاسخ:
سلام
فکر کنم توضیح وبلاتگ کاملا روشن هست
150 روز و بالاتر -------> مجاز
149 روز -----------> غیر مجاز
با سلامی دوباره.ببخشید ما میتونیم پیشمون قرص معده و سر درد اینا داشته باشیم.اشکالی ایجاددنکنه؟یکی هم آدرس civilرواگه میشه بگین تو وان کجا هست.
پاسخ:
سلام
در مورد دارو مشکل خاصی پیش نمی آید اما برای احتیاط یک نسخه پزشک (هر چند صوری) همراه داشته باشید
نمایندگی ئسویل در خیابان جمهوریت است
سلام
ببخشید باز مزاحم شدم
اگه لطف کنید مسیر برگشتم واسم توضیح بدین که آیا میتونیم از مارماریس و آنتالیا و قونیه عبور کنیم و به موقع برسیم یانه؟
یه سوال دیگه هم داشتم.اگه خدای نکرده اونجا ماشین خراب شد چیکار کنیم؟ هزینه تعمیر ماشین در ترکیه خیلی بالاست و اگر مراکز مجاز واسه تعمیر و بازدید خودرو که بشه بهش اعتماد کرد وجود داره لطفا معرفی کنید
خیلی خیلی ممنونم
پاسخ:
سلام
انتخاب مسیر کاملا سلیقه ای است . معمولا افرادی که از مسیر ذکر شده می روند موقع برگشت از جنوب ترکیه برمی گردند تا به آنتالیا هم بروند . در مورد زمانش هم تفاوت آنچنانی نمیکند . بسته به نوع و زمان رانندگی مسیر برگشتی شما حداکثر یک نصف روز فرق خواهد داشت
سلام
خسته نباشید
ضمن تشکر از مطالب خوبتون
ما پنجم عید قصد سفر به ترکیه با ماشین شخصی داریم.با توجه به اینکه از اصفهان راه میفتیم و میخوایم15-16 فروردین اصفهان باشیم و از مرز بازرگان بریم لطفا شهرهای دیدنی از ترکیه که میتونیم تو این مدت و در مسیرمون ببینیم بهمون معرفی کنید.در ضمن ما حتما میخوایم استانبول را هم بریم
اگر لطف کنید یه برآورد هزینه هم با توجه به ایام عید در هر روز برامون داشته باشید واقعا ممنون میشم
پاسخ:
سلام
از مرز بازرگان باید از شهر های آغری - ارزروم - ارسنجان _ انکارا به استانبول بروید و هزینه را هم برای هر نفر در هر روز 150 هزار تومان در نظر بگیرید
۱۸ اسفند ۹۳ ، ۲۳:۲۱ حسین رسولی
سلام دیدم که در پاسخ دوستی نوشتید غیر ممکنه صبح از مرز رد شید و ظهر به فرودگاه وان برسید!
ولی ما صبح 27 اسفند می خوایم از مرز رد شیم و 1 به وقت ایران پرواز داریم از وان. باز به نظرتون غیرممکنه؟
پاسخ:
سلام
درست است که از قدیم گفته اند خواستن توانستن است
اما در این مورد خاص اینطور نیست
مگر اینکه از قبل صحبت کنید مرز و جاده ها را قرق کنند و اختصاصی بروید
ما هم امیدواریم که برسید
ولی نمی رسید !
سلامی دوباره به دوست عزیز که بصورت آنلاین و با حوصله بسیار زیاد جواب میدهید واقعا از شما ممنونم. در مورد سفری که در سال 94 بصورت زمینی به ترکیه خواهیم داشت فرمودید مرداد واسه سفر به ترکیه مناسب نیست آیا شما چه ماهی را پیشنهاد میکنید. چرا که بعد از مرداد ماه دیگر روزها کوتاه میشود و مایل به سردی میشود و نفرمودید از بازرگان تا قونیه و ترابزون چقدر راه می باشد. و همچنین در خصوص بردن قرص فشار خون و قلب در مورد مادرم ممنونم از شما لطف دارید. چ.ن ایشان این قرص ها را دائم استفاده میکنند مشکلی در حال حاضر برای بردن این قرصها نیست؟ممنون
پاسخ:
سلام
بهترین زمان سفر به ترکیه اواخر اردیبهشت است .در مورد قرصها مشکلی نیست اما برای اطمینان بیشتر نسخه را همراه داشته باشید

در مورد فواصل:
در گوگل اینطور تایپ بفرمائید (برای مثال از استانبول تا آنتالیا)

from istanbul to antalya

فواصل بر حسب کیلومتر و مسافتها بر حسب زمان مسافرت با هواپیما و اتوبوس نشان داده خواهد شد
با سلام و احترام...من با یک مشکل مواجه شدم که یک هتل آپارتمان رو توی وان و از طریق بوکینگ رزرو کردم ولی دو هفته بعدش که تماس گرفتم گفتند که انجام نشده..و بعد از کلی بحث و ارسال متنی که رزرو رو نشون میداد قاع شدند که یک واحد به من بدن و البته با قیمتی بالاتر...
پاسخ:
سلام
از همون سایت بوکینگ اصلی یا سایتهای بوک ایرانی رزرو کرده اید؟
سلام.واقعا خیلی ممنون از راهنماییهاتون.یه سوال داشتم.اول اینکه مک دونالد یا برگر کینگ تو وان شعبه داره؟یکی هم مارکcivilلباس کودک تو وان شعبه داره؟
پاسخ:
سلام
برگر کینگ و سویل هر دو در وان شعبه دارن
۱۸ اسفند ۹۳ ، ۱۴:۵۷ هادی پرنیان
سلام عذرخواهی میکنم جواب سوال رو پیدا نمیکنم
پاسخ:
عاقبت جوینده یابنده است
سلام، شما شماره حسابی که باید عوارض شهرداریِ مرز سرو واریز بشه رو دارید؟ می خوام حتما از قبل بریزم که اونجا معطل نشم.
پاسخ:
سلام
متاسفانه شماره حسابهای مرز سرو رو نداریم اینجا . اگر شما رفتید لطفا شماره حسابها را برای وبلاگ بفرستید که لا اقل بقیه هموطنان بتوانند استفاده کنند
۱۸ اسفند ۹۳ ، ۱۲:۳۸ هادی پرنیان
باسلام وخسته نباشید دوسوال داشتم
1-هتل الیت ورد برای اقامت چطور است؟ آیا رزرو کنم؟
2-ما بعد سه روز به قصد سفر به استانبول داریم میخوام هتل گرین پارک میدان تکسیم را رزرو کنم آیا هتل خوبی
است؟
پاسخ:
این سوال ها رو دیروز هم پرسیدین و جواب داده شده
سلام

من زیاد مزاحمتون شدم . ببخشید.

اگه ساعت 7 صبح به مرز ( بازرگان ) برسیم و بخوایم با سواریهای اونجا تا وان بریم آیا صبح زود خطی ها اونجا هستن؟ ما ساعت 12 ظهر سوم فروردین پرواز داریم از وان به استانبول. اگه شب قبل بریم وان ممکنه هتل تو وان گیر نیاد . اگه روز پرواز بریم وان ممکنه از پرواز جا بمونیم. شما کدوم یکی از این دو راه رو پیشنهاد میدین؟
پاسخ:
سلام
اینکه همون روز از مرز خارج بشین و به پرواز هم برسین غیر ممکنه
سلام.به نظر شما این سایت بوکینگ یه کمی گرون ننوشته ما اگه خودمون بریم ارزونتر میتونیم رزرو کنیم باتشکر
پاسخ:
سلام
اگر در مواقع عادی باشد حتما همینطور است اما در ایام عید بدلیل پر بودن ظرفیت هتلها این کار ممکن نیست
با سلام و درود به شما آقا رضای عزیز.ما یعنی به تعداد ده نفر در مرداد ماه 94 قصد سفر با خودرو شخصی به ترکیه را داریم البته با عبور از مرز بازرگان.خواستم ببینم از بازرگان تا ترابزون چند کیلومتر می باشد و تاارزرم چند کیلومتر؟ و از مرز تا قونیه چند کیلومتر؟و آیا ترابزون بهتر است برویم یا ارزرم؟و بردن قرص های قلب و فشار خون (جهت مادر عزیزم که با ما همراه خواهد بود) مشکلی در مرز ایجا نمیکند؟و مدارک ماشین که ما با خود همراه داشته باشیم شامل پلاک ترانزیت-برگه کاپوتاژ و گواهینامه بین الماللی میباشد؟ با تشکر فراوان از شما دوست عزیز
پاسخ:
سلام
دوست عزیز 5 ماه به اون تاریخی که فرمودید مونده . تا اون موقع ممکنه خیلی از حرفهایی که الان زده میشه بنا به شرایط کشور ها عوض بشه و صحبتهای الان اون موقع معتبر نباشه . انشاء الله تا اون موقع حال مادرتون اینقدر خوب میشه که نیازی به بردن قرص نباشه.

شما که اینقدر فرصت برای برنامه ریزی دارین لطفا مطالب وبلاگ و نظر های دوستان رو کامل بخونین . پاسخ همه سوالها رو خواهید گرفت و کلی نکات و تجربیات ارزنده ی دیگه که مطمئنا تو سفر مرداد ماه به دردتون خواهد خورد . ضمن اینکه مرداد ماه بدلیل گرما بدترین زمان سفر به ترکیه بخصوص شهرهای کنار دریاست بدلیل شرجی هوا!
باسلام توارزروم چطورآقای ضربی برای 3 فرودین برای 4نفر رزرو امکانش هست
پاسخ:
سلام
از سایت بوکینگ بگردید ببینید اگر هتلی امکان رزرو بده میشه از طریق آژانسهایی که مستر کارت دارن رزرو کرد
با سلام

ما روز 3 فروردین از وان به استانبول پرواز داریم. میشه یه هتل یا میهمانپذیر که حتما جا داشته باشه به ما معرفی کنید . واسه 2 فروردین. لوکس بودنش مهم نیست . چون صبح زود خارج میشیم از اونجا.
پاسخ:
سلام
متاسفانه تمام هتلهایی که من باهاشون در ارتباط بودم ظرفیتشون پر شده .
با سلام تمام کارهای اداری خروج از مرز در رازی انجام میشه و حدودا چند ساعت طول می کشه( کاپوتاژ ، عوارض، بیمه اتومبیل و ....)
پاسخ:
سلام
مشخص است که حتی یک پست از وبلاگ را نیز نخوانده اید . کاپوتاژ ربطی به مرز ندارد و در گمرک مرز استان انجام می شود
ما در ایام عید قصد سفر به وان را داریم آیا از مرز بازرگان ماشین هست که ما رو به وان برسونه
پاسخ:
سلام
مستقیما خیر
باید اول از بازرگان به دوبایزید بروید و از آنجا برای وان ماشین هست
۱۷ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۳۳ هادی اقبالی
اقا رضا من و همسرم 29 اسفند به شهر وان میرویم و میخواهیم به هتل فواد برویم با مراجعه حضوری میتوانیم یا اگر جا نبود چگونه باید این هتل را رزرو کنیم کدام راه بهتر است تورهای مسافرتی مگویند ارزانترین هتل از شبی 250 هزار تومان شروع میشود.آیا این حرف درست است؟در این صورت که خیلی گران است لطف میکنید اگر راهنمایمون کنید
پاسخ:
سلام
در ایام عید وان بسیار شلوغ است و برای رزرو هتل کمی دیر اقدام کرده اید . بهتر است هر طور شده قبل از مسافرت رزرو بفرمائید والا به مشکل اقامت برخواهید خورد
سلام استاد ضربی خسته نباشی آقای ضربی وضع راه بازرگان ارزروم چه طوره ویکی هم ما هتل رزرو نکرده ایم میشه مارو راهنمایی بفرمایید چون من از هرتوری پرسیدم برای رزرو هتل جواب منفی گرفتم .مرسی
پاسخ:
سلام
وضع راه که خوبه اما در مورد هتل سعی کنید حتما قبل از رفتن رزرو بفرمائید (البته اگر تعطیلات عید بخواهید بروید)
آقای ضربی عزیز درباره مکانهای دیدنی ارزروم و بازارها و هتل سه ستاره اطلاعاتی دارین؟
در ایام عید رفتن به وان رو صلاح میدونین یا ارزروم؟
پاسخ:
سلام
اگر  بتونین برین در کل ارزروم بزرگتر و برای سفر بهتر از وان هست
و چون کمی از مرز دور هست (400 کیلومتر) ، معمولا تراکم مسافر ایرانی در عید بسیار کمتر از وان هست
سلام آقای ضربی اول رفتیم ایغدیر گفتند وان از اون بهتره الان میگند ارزروم از وان بهتره تنوع جنسها مراکز زیاد برای خرید تنوع غذاییو.....تا الان که درست از اب در اومده نظر شما چیه برای حدودا 4 روز باتشکرممکنه اسم مراکز خرید ارزرومو بگیدممنون میشیم
پاسخ:
سلام
ارزروم بزرگتر و بهتر از وان هست اما مسیر بیشتری باید طی کنید .
در مورد مراکز خرید : در شهر هایی مثل استانبول و آنکارا و آنتالیا مراکز خرید در شهر پراکنده هستند اما در بقیه شهر ها (از جمله ارزروم) مراکز خرید و فروشگاههای بزرگ عمدتا در مرکز شهر هستند و در اکثر شهر ها مرکز شهر با تابلو های راهنما مشخصه و بسادگی میتونین به اون برسین
با سلام و ممنون از زحمات جنابعالی ما روز اول عید با خانواده میخوایم به وان سفر کنیم به نظرتون اگر نخوام از طریق آزانس هتل رزرو کنم خودم چطوری میتونم این کار رو انجام بدم . با توجه به اینکه از طریق اینترنت هم به دلیل کارتهای ما به درد نمیخوره امکانپذیر نیست .
اگر شما در این خصوص میتوانید کمکی کنید . ممنون میشم
پاسخ:
سلام
میتوانید خودتان شماره هتلها را از نت پیدا کنید و تماس بگیرید اما طبق گفته های دوستان اکثر هتلها ظرفیت پذیرش معمولیشان پر شده و فقط از طریق آژانس ها و تورهای مسافرتی پذیرش دارند
سلام دوست خوبم من از اول تا آخر زحمات شما روخوندم و لذت بردم آفرین بر شما استاد خوبم من از شما درس گرفتم. خانواده چهارنفری ما بواسطه مطالعه این صفحه تصمیم گرفتیم چهارمین روز عید به وان سفر کنیم اینقدر نوشته ها گویا هستند که هیچ سوالی ندارم غیرازنگرانی بابت هتل , همه چی مطالب عالی بود.رضا جان خیلی دوست داشتنی هستیند بازم ممنونم .و از دوستانی که پیام می گذارند هم متشکرم که کمک می کنند این وبلاگ رشد کنه:-D.
پاسخ:
من هم از شما دوست گرامی بابت حسن نظرتان متشکرم . انشاءالله از تجربیات سفرتان من و خوانندگان را بی نصیب نخواهید گذاشت
جناب ضربی سلام
من به اتفاق همسرم میخوایم بریم به ترابزون میشه راهنمایی کنین از تبریز یا جای دیگه اتوبوس هست واسه این مسیر؟من که چند جا زنگ زدم جواب درست وحسابی نگرفتم!!!!تو اینترنتم هرچی گشتم چیز مطمئنی پیدا نکردم .لطفا راهنمایی کنید....بی ماشینیه و هزااااااااااااااااار درد سر!!!
پاسخ:
سلام
از تبریز آژانسهای مسافرتی زیادی تور ترابزون دارند . از ترمینال تبریز هم مستقیما برای ترابزون ماشین هست همینطور از ترمینال ارومیه . بهترین و ساده ترین راهش اینه که به ترمینال تبریز مراجعه و از اونجا اطلاعات کسب بفرمائید. یک راهش هم اینه که تشریف ببرید آغری یا ارزروم و از اونجا با اتوبوسهای ترک تشریف ببرید
با سلام
خواستم مشاهدات خود رو با دوستانی که قصد عزیمت به ترکیه از مرز رازی را دارند در میان بگذارم.
مسولان امر در سمت ایران برای ایجاد نظم و جلوگیری از هرج و مرج در ایام پرتردد چندین راهکار را اجرایی کرده اند. که جای تقدیر و تشکر دارد .اول اینکه سالن ورود و خروج از همدیگه تفکیک گردیده. دوم یا داربست صف ایجاد کرده اند. سوم محل پارکینگ خودرو ها رو تغییر داده اند ( 500 الی 600 متر از ساختمان اصلی فاصله گرفته ) و در واقع مجبورید مسیر طولانی تری را پیاده روی کنید همینطور محل ورود ماشین هایی که می خواهند از مرز خارج بشند نیز تغییر کرده.
این اقدامات صرفا جهت کاهش هرج و مرج راه حل های خوبی هستند و لی تا زمانیکه زیر ساخت ها در هر دو طرف توسعه و تغببر نیابد (اضافه کردن گیت های ورود و خروج - استفاده از دستگاه ایکس ری) در ایام شلوغ مسافران اذیت خواهند شد.
لذا توصیه ام به مسافرین عزیز این است که در ایام عید حتی الامکان از دیگر خروجی ها استفاده کنند.
هتل الیت ورد هست
پاسخ:
بله هست
ممنون از جواب شما. یعنی خیالم راحت باشه که آژانس هزینه ی هتل رو که از من گرفته به هتل پرداخت کرده و مشکلی برام پیش نمیاد اونجا، درسته؟
پاسخ:
اگر آژانسش معتبر باشه معمولا مشکلی پیش نمیاد . راهش اینه که به اون هتل زنگ بزنین و دقیقا مطمئن بشین . کدوم هتله؟
آقای ضربی سلام، ممنون از وبلاگ خوب شما. یه سوالی داشتم. من از طریق یه آژانس برای عید هتل رزور کردم تو وان. پول رو کامل به همون آژانس پرداخت کردم و آژانس هم بهم یه voucher داده که اسامی ما و نوع اتاق رو نوشته و هیچ مطلبی بابت مقدار پرداختی نداره. می خوام ببینم که این برگه نشونه ی اینه که آزانس پول هتل رو کامل پرداخت کرده؟ منظورم اینه که ممکنه ما بریم اونجا و بعد از اقامتمون، هتل بگه که این برگه فقط تایید رزرو بوده و باید هزینه هتل رو بدین؟؟
پاسخ:
سلام
آژانسها معمولا با هتل خاصی طرف هستند . فرض کنید که قیمت اتاق در هتل X شبی 100 لیره باشد . شما اگر خودتان بروید میتوانید این اتاق را 80 لیره بگیرید. آژانس هم چون مشتری دائمی هتل است حدود 20 لیره دیگر تخفیف می گیرد . بنابر این از شما 100 لیر می گیرد و به هتل 60 لیره می دهد . اما بدلیل اینکه شما از این موضوع مطلع نشوید معمولا در کاغذی که بشما می دهد هیچگونه رقمی نمی نویسند تا عصبانی نشوید
ممنونم از راهنماییتون ، مقصد ترابزون هست ، دفعه قبل بار اولمون بود با راهنمایی های شما 22 بهمن امسال رفتیم وان و هتل فوآد،خیلی عالی بود اونجا
سلام آقا رضا خسته نباشید
بی زحمت راهنامایی میفرمایید اگه ما مثلا ساعت 4 صبح در ایام نوروز مرز بازرگان باشیم میتونیم کارای گمرکی از جمله پرداخت کردن عوارض و بیمه کردن ماشین رو انجام بدیم و رد بشیم اونطرف؟و دوم اینکه در این ایام آیا در همچین ساعت هایی مرز بازرگان خلوت میشه یا بخاطر ایام نوروز 24 ساعته شلوغ هست؟و زحمت آخر اینکه نظر خود شما چون ما از خوی حرکت میکنیم بهترین زمان در مرز بودن کی میتونه باشه؟
پاسخ:
سلام
شما مقصد سفرتون اگر وان باشه و خودتون خویی باشین که مرز رازی برای شما اولویت داره که

در مورد بازرگان مرز شبانه روزی هست و شما میتونین هر ساعتی که خواستین از مرز رد بشین

بیمه هم بعد از رد کردن مرز و در طرف ترکیه انجام میشه
سلام..ممنون از سایت مفیدتون
اواسط نوروز باتفاق همسر و فرزندم قصد سفر به ترابزون و سامسون دارم.
البته از مرز بازرگان و بدون ماشین شخصی
آیا نیازی به بیمه مسافرتی هست؟
اگر بله از کدوم بیمه و قیمت؟
ممنون

پاسخ:
سلام
اجباری نیست بیمه اگر ماشین نبرید
آقا راست میگه. مرز رازی یعنی هیچ!!!
منم با شهریار موافقم. حاضرم تا بازرگان برم ولی به رازی نرم دیگه.طرف ترک تقریبا بهتر بود. ولی طرف ایران اصلا وضعیه که نگو!!
با سلام

چرا برای آقای شهریار این اتفاق افتاد؟ممکنه بازم تکرار بشه ؟مگر مرز امن نیست؟
پاسخ:
سلام
بدلیل تعداد بالای نظرات نمیدونم کدوم اتفاق رو میگین . اما مرز هم یک جائیه مثل همه جاهای دیگه که ممکنه توش درگیری لفظی (یا فیزیکی حتی) پیش بیاد و این امکان وقتی جایی خیلی بالاتر از ظرفیت و امکاناتش داره ازش کار کشیده میشه بالاتر هست
سلام و با تشکر از اطلاعات مفیدتون.
من به همراه همسرم قصد داریم که روز دوم یا سوم فروردین 94 ماشینمونو مرز رازی پارک کنیم و با تاکسی های لب مرز بریم وان. چندتا سوال داشتم اگه میشه پاسخ بدین:
1- اگه من عوارض خروجی رو که برای هر نفر 25000 تومن هستش و عوارض شهرداری رو که اونم برای هر نفر 3000 تومن هستش در شهر خودم پرداخت کنم با توجه به اینکه سال تحویل شده و وارد سال جدید شدیم امکان داره این مبالغ افزایش پیدا کنه؟؟؟؟ من نوروز 93 وقتی میخواستم از طریق فرودگاه برم آنتالیا و عوارض رو هم قبلا داده بودم ولی در فرودگاه مجبور شدم مابه التفاوتش رو پرداخت کنم. چطوری میشه مبلغ دقیق رو فهمید و زودتر پرداخت کرد که لب مرز گرفتار صف نشیم؟
2- من یکم نگران پیدا کردن هتل هستم. میخوام بدونم که شب عید هتل ها پر نیستن که یوقت اونجا بدون جا و مکان بمونیم؟
ممنون
پاسخ:
سلام
مسئله ی افزایش عوارض ممکنه امسال هم اذیتتون کنه . و تا اعلام رسمی دولت نمیشه فهمید که عوارض جدید چقدر شده . اگر هم اول سال اعلام کنن عملا بانکی باز نیست که بتونین واریز کنین . پس هیچ راهی نمیمونه مگر اینکه پیه صف وحشتناک بانک مرز رازی رو به تنتون بمالین
در مورد هتل هم قطعا در اون ایام شلوغه و اگر از ایران رزرو کنید راحت تر خواهید بود
سلام آقا رضا امکانش هست راهنمایی کنین چطوری میشه از وان بلیط هواپیما تهیه کرد مثلا برا استانبول
پاسخ:
سلام
آژانسهای مسافرتی برای مسافرین چنین خدماتی ارائه می دهند .
۱۲ اسفند ۹۳ ، ۱۴:۱۳ علیرضا رضایی
سلام آقا رضای عزیز
ممنون از وبلاگ مفیدتون. من 3 فروردین از وان به آنکارا پرواز دارم. چند سوال از خدمتتون داشتم:
1- به نظرتون از خوی با تاکسی به وان برم یا از مرز با تاکسی برم.
2- تاکسی های وان کجا پیاده میکنند و چطور باید به فرودگاه برویم.
3- هزینه از مرز تا فرودگاه چقدره.
4- آیا اصولا توصیه میکنید یک روز قبل به اونجا بریم یا همون روز هم میشه رفت.
پاسخ:
1 - از مرز با تاکسی بروید
2 - با همان تاکسی های لب مرز طی کنید که شما را تا فرودگاه ببرند - اگر داخل شهر وان هم باشید از مرکز شهر مینی بوس دارد
3 - کرایه تاکسیها برای تمام نقاط همان مبلغ 22 لیر هست
4 - من رفتن همون روز رو ابدا توصیه نمیکنم چون ممکن است دیر برسید
لطفا برای خوانند گان بفرمائید بیلیط رو از کجا تهیه کردید ؟ چه زمانی و چه قیمتی؟
خیلی ممنون که راهنمایی فرمودید
فردا حتما اقدام به تهیه بلیط خواهم کرد
در مورد پارکینگ وان چه اطلاعاتی میتوانید در اختیار بنده قرار بدید؟
پاسخ:
در خود وان هم پارکینگ هست و در فرودگاه هم پارکینگ هست اما دقیقا قیمت جدیدش رو اطلاع ندارم
سلام،ضمن تشکر فراوان بابت چنین سایت پربار
انشالله 27 ام اسفند از تبریز عازم مرز رازی خواهیم بود به اتفاق همسرم.
سوالی که داشتم:
1- ما از وان با هواپیما قصد رفتن به آنتالیا داریم به تاری 20 مارت( 1ام فروردین)
در رابطه با پارکینگ به مشکلی خواهیم خورد؟(میخواستیم خرید کنیم و برای تفریح بریم آنتالیا و لوازم در ماشین بمونه تا 28 مارت که برگردیم، بابت امنیت که مشکلی نداریم؟)
2- قیمت هر شب پارکینگ چه قدر میشه؟کجا پارک نیم بهتره؟(منظور کدام پارکینگ)
3- بلیط هواپیما میشه تهیه کرد؟(منظور اینه که ممکنه بلیط به اون تاریخ گیرمون نیاد، البته 27 ام اسفند(17 مارت) که میشه من وان هستم)
4- پرواز ترکیبی چطور؟آیا میشه از فرودگاه خارج شد؟(منظورم پرواز ترکیبی از وان به آنکارا و از آنکارا به آنتالیا)
حدودا 4 ساعت فاصله بین پرواز خواهد شد...
می خواستیم در حد یه قهوه ویا نهار داخل آنکار یا استانبول باشیم!
آیا امکانش هست؟
ممنونم بابت راهنماییهای بسیار کارآمدتون....

پاسخ:
سلام
من پیشنهاد اکید میکنم که قبل از رفتن به وان بفکر تهیه بلیط پروازتون باشید .
چون پرواز برای همون روز ها یا ممکنه گیرتون نیاد و اگر هم بتونین از اونجا بخرین بلیط های روز قیمت بسیار بالایی داره که ابدا بصرفه نیست . حتی شاید بصرفه باشه که از ایران پرواز بگیرید تا از اونجا . بلیط های داخلی ترکیه فقط در فاصله زمانی بالا بین خرید بلیط و روز پرواز قیمتهای پایین دارند
۱۰ اسفند ۹۳ ، ۲۰:۴۳ شهریار از تهران
با سلام .
تشکر مینکم از این همه اطلاع رسانی - گفتم منهم سهمی داشته باشم - قضاوت با شماست
من به اتفاق خانواده و تعدادی از دوستان (جمعا 14 نفر ) در تاریخ 29/11/93 با چند اتومبیل شخصی در مرز رازی با چنان بی نظمی و بی قانونی در هر دو طرف ایران و ترکیه مواجه شدیم که واقعا اگر اعلام کنند به هر نفر بابت عبور از این مرز یک سکه طلا هم میدهند دیگر به آن مرز بر نخواهم گشت - جالب است که بدانید پس از 5-6 ساعت علافی های متعدد در سمت ایران حدود 20 خودروی عبوری آنروز در داخل محوطه گمرک ترکیه توسط رانندگان ترک با تمامی سرنشینان که همراه داشتیم گروگان گرفته شده بودیم تا دولت ایران تعدادی از ون های توقیفی آنان را آزاد کنند - یعنی نه اجازه عبور به ما میدادند و نه اجازه برگشت - میگفتند خودتون میتونید برید اما ماشین هاتون باید 3ماه اینجا بمونه - دست آخر هم نزدیکای غروب با حضور پلیس ضد شورش و ماشین آبپاش و هزار مصیبت از چنگشون فرار کردیم و خودمونو به وان رسوندیم - راننده های ترک تهدید کرده بودند اگر ماشین هامونو از محوطه خارج کنیم با سنگ شیشه های ماشین هایمان را خواهند شکست - یعنی واقعا برگشته بودیم به عهد شیشلول بندی و قداره کشی - خلاصه بخیر گذشت و در برگشت فقط به طی 100 کیلومتر اضافه تر از مرز بازرگان برگشتیم که هم جاده آن از لحاظ کیفیت آسفالت خیلی خیلی بهتر مسیر ورودمان بود - و هم کل زمان معطلی ما در برگشت در محموطه گمرک بازرگان 20 دقیقه هم طول نکشید. در وان همه چیز عالی و امنیت کامل برقرار بود و واقعا تحت هیچ شرایطی به مرز رازی برنخواهم گشت
پاسخ:
سلام
اون قسمت 100 کیلومتر اضافه رو متوج نشدم . از وان تا مرز بازرگان حدود 300 کیلومتر هست در صورتیکه از وان تا مرز رازی 90 کیلومتره. این اختلاف مسیر حدود 210 کیلومتر هست نه 100 کیلومتر - مضاف بر اینکه مسیر وان تا مرز بازرگان نصف بیشترش جاده ی کوهستانی و برفگیر هست
با عرض سلام خدمت شما اقا رضا
من و همسرم تصمیم گرفتیم با ماشین خودمون به وان بریم

به نظر شما هتل از اینجا رزرو کنیم یا تو شهر وان

ارز لیره ببریم یا دلار
قیمت لباس تو وان چطوره
پاسخ:
سلام
لطفا یکبار وبلاگ رو مطالعه بفرمائید. تمام این سوالها در متن وبلاگ هست
باسلام
تخفیفات برند ها تو ایام عید هم هست یا اخر اسفند تمام میشه؟!
پاسخ:
سلام
برای البسه زمستانی هست
سلام
از اینکه وقت گذاشتید و جواب هموطن ها رو می دید بنده از شما تشکر می کنم
سوال من اینکه که
۱ . کسانی که بصورت زمینی مسافرت می کنن البته به انکارا آیا ارز دولتی تعلق میگیره و اگر اره چطور میشه اونو تهیه کرد.
۲. عوارض خروج رو من قبلا توی شهر خودم اصفهان پرداخت کردم و اول فروردین با اتوبوس به انکاراعازم هستم ، این فیش در گمرک باید تحویل داده بشه عوارض خروج برای خروج زمینی و هوایی یکسانه
۳. قیمت بلیط وان به اانکارا قطار و اتوبوس ، آیا هر ساعت تردد از وان به انکارا امکان داره
با تشکر
پاسخ:
سلام
1 - برای مسافرتهای زمینی ارز تعلق نمی گیرد
2 - عوارض احتمالا اولین روز سال عوض میشه و مجبورید در مرز دوباره پرداخت کنید. عوارض هوایی گرانتره
3 - حدود 100 لیره هست . هر ساعت خیر اما هر روز امکانش هست
سلام و خسته نباشید خدمت آقا رضا
واقعا مطالب مفیدی تو وبلاگتون هستش
من خرداد ماه رفتم وان هتل فراوان بودش برنامه ام اینه واسه نوروز هم برم
تاریخ رفتتمو واسه 28 اسفند گذاشتم
میخوام بدون واسه عید هتل به فراونی قبل هستش یا نه ؟
من ارومیه هستم دفعه قبل از مرز رازی رفتم خیلی خوب بود
به نظر شما از مرز سرو برم بهتره یا سرو ؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
در ایام نوروز وان شلوغ هست و ممکنه هتل به راحتی مواقع دیگه گیر نیاد
خط آخر سوالتونو یکبار دیگه بخونید . واقعا من باید چه جوابی به این سوال بدم؟؟؟؟؟
سلام . خسته نباشید
من امروز سرگرم خواندن مطالب خوب شما بودم. با اینکه در پستهاتون توضیحات کاملی در خصوص هزینه ها داشتید ولی لطفا برای راحت شدن خیال ما میشه لطفا یه مبلغ حدودی برای هزینه هر نفر که با یک گروه 6 نفره عازم هستند به تومان بگید. با یک هتل متوسط و هزینه خوراک و سایر هزینه ها بدون احتساب خرید. البته بدون خارج کردن ماشین از مرز ؟ پیشاپیش متشکرم....
پاسخ:
سلام
همونطور که گفتید "توضیح کامل " هست
یکبار دیگه اینجا رو بخونید
فقط میمونه زحمت جمع زدن و ضربدر 6 کردنش !
باسلام
خسته نباشید من تمام وبلاگ شما را خواندم و از زحمات شما تشکر میکنم فقط یک سوال معطلی افرادی که پیاده میروند چقدر است؟این 2 الی 3 ساعتی که نوشته اید مربوط به خودرو است یا به افرادی که پیاده میروند؟
پاسخ:
سلام
اگر منظورتان مرز رازی باشد پیاده روی کمتر از 50 متر است. در بازرگان کمی طولانی تر
در مورد معطلی هر دو گروه ممکن است معطلی داشته باشند اما در شرایط مساوی معطلی افراد پیاده بسیار کمتر از خودرو هاست
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقا رضا.سایت بسیار خوبی دارین و بنده هم از شما بخاطر شکیبایی در پاسخ به سوالات تشکر میکنم.بنده یه سوالی از خدمتتون داشتم.میخواستم بدونم اگر بنده به اتفاق خانوادم بخوام برم وان و از اونجا با هواپیما برم مثلا استانبول قیمت بلیط هواپیما تو وان به مقصد استانبول چقدره؟مجددا تشکر میکنم.
پاسخ:
سلام
قیمت بلیط وان به استانبول بسیار متغیر هست . اگر یکی دو ماه قبل بگیرید حدود 110 لیره هم بلیط پیدا میشه . اما هر چه فاصله زمانی بین خرید بلیط و زمان پرواز کمتر بشه این رقم بالاتر میره . بطوریکه اگر امروز بخواهید پرواز فردا را بگیرید ممکنه 450 لیر ازتون بخوان . میتونین از طریق آژانسهای هواپیمایی ایران قبل از رفتن بلیط بخرید
سلام آقا رضا این تاکسیهای ترک از کجا خوی سوار میکنن برا وان و قیمتشون چنده ؟ آیا برا بچه 4 ساله هم کرایه میگیرن یا نه با تشکر
پاسخ:
از ترمینال خوی سوار میکنن
و نرخ کرایه هم 40 هزار تومان برای ون و 50 هزار تومان برای سواری هست. بچه 4 ساله اگر رو صندلی باشه بله
آقای ضربی با عرض سلام
از راهنماییهای جامع وکاملتون بسیارممنون
من به همراه خانواده ام برای روز های ۲۵ تا۲۷ مارس در یکی از هتلهای وان جا رزرو کرده ام و تصمیم دارم پیاده از مرز عبور کنم.ممنون میشم با توجه به سوالهام منو راهنمایی کنین
۱'باتوجه به این که مبدا سفر من مراغه است آیا در شهر خوی پارکینگ مناسب وامنی برای پارک خودرو هست یا از مبدا سفر با آژانس. تا مرز برم?
۲ بهترین ساعتی که باید مرز باشم چه ساعتیه که با بچه کوچیک زیاد معطل نشم
۳ مگه طبق اخبار واطلاعات قبلی مرز رازی ۲۴ ساعته نیست
۴آیا از مرز سرو هم میشه استفاده کرد به نظر شما برای سریعتر انجام کارهاکدوم بهتره
۵ آایا عوارض خروج وشهرداری رومیشه از مراغه پرداخت کرد
پاسخ:
سلام
لطفا قبل از سفر یکبار مطالب وبلاگ رو به دقت مطالعه بفرمائید . پاسخ تمام سوالات شما بطور مفصل توضیح داده شده . ضمنا هیچ جا در این وبلاگ گفته نشده مرز رازی 24 ساعته هست. اگر بعد از مطالعه سوالی باقی مانده باشد بفرمائید
با سلام.
آقا ما تازه برگشتیم از وان.سفر جالبی بود.خوش گذشت.ولی برام جای بسی تعجب بود که با وجود این که از سلماس تا لب مرز نیم ساعته و جاده مستقیمه و گمرگ نزدن، ولی جاده خوی رازی که هر لحظه از کو ه هاش داره سنگ میریزه و بعضی قسمت های جاده واقعا افتضاحه و یک ساعت راهه گمرگ زدن!!!!!!!!!!!!!!
مسولان سلماس خوابیدن شاید!!!!!
قسمت گمرگ هم که نگو. روز های آخر هفته بدبختیه واسه خودش. اصلا معلوم نیست کی به کیه. در حالت نرمال 3 ساعت سر پا معطلی. نه صفی هست. نه کسی جوابتو بده. جالب اینه نه تو رفت نه تو برگشت شخصی به نام ارزیاب و بازرس نبود.خلاصه خیلی خیلی اعصاب خردکنیه.اصلا مرز بازرگان قابل مقایسه نیست با اینجا.
شهر وان هم که ملتش شاد هستن و هر کس تو کار خودش. قیمت هام خوب بودن. من که واقعا خوشم اومد از شهر و ملتش
ممنون
با سلام لطفا راهنمای بفرمایید


1- میخواهم 1 فروردین94 از مرز خارج شوم (بدون ماشین) ایا مرز در این روز ( موقع سال تحویل باز است؟

2-ایا عوارض شهرداری قطور همان 3000 تومان است؟ ( برای سال 94)
3- ایا عوارض شهرداری قطور را میتوان در بانکهای شهرستانهای دیگر پرداخت نمود و فیش ان را در مرز ارایه کرد؟
4-ایا وسیله نقلیه در زمان ذکر شده برای رفتن به وان در ان طرف مرز وجود دارد؟
5- کرایه تاکسی از مرکز شهر وان تا فرودگاه وان چقدر است و تقریبا چقدر زمان طول میکشد؟
پاسخ:
1 - مرز رازی از ساعت 9 تا 17 همه روزه باز است
2 - برای سال 94 هنوز مشخص نیست ولی مطمئنا همین مقدار باقی نخواهد ماند
3 - بلی
4 - بلی
5 - کرایه تاکسی بالاست ولی مینی بوس هست که حدودا 20 دقیقه ای به فرودگاه می رسد
باسلام و خسته نباشید ما چهار نفرهستیم طوری برنامه ریزی کردیم که روز دوشنبه یا سه شنبه پیشرو
ساعت 9 در مرز رازی باشیم ماشینن رو در پارکینک رازی پارک کرده با ماشینهای ترکیه به وان بریم حالا سوالات ما از جنابعالی اینکه
1- عوارض خروجی هر نفر و یا عوارض دیگر رو تو شهر خودمون میتونیم بریزیم که معطلی نداشته باشیم
2- موقع برگشتن از وان مثلا ساعت 3.5 ترکیه هر لحظه اراده کنی ماشین جهت حرکت از. وان به رازی ماشین وجود داره یا از قبل باید هماهنگ کنی یا جای خاصی داره یا مثل ماشینهای ایران باید پر مسافر بشه بعد حرکت می کنند
3-معمولا در جوابهاتون هتل فواد را پیشنهاد میکنین در اینگونه هتلها هزینه دو اتاق دونفره با یک سویت چهار نفره تفاوت داره ؟، اگه داره چقدر ؟
4- معمولا. اواسط اسفند هتلها تخفیف میدن ؟(می تونم خواهش کنم که سفارش ما بکنین)
5- در اواسط اسفند فروشگاهها تخفیف دارن؟
6-قیمت وسایلی مثل چمدان اونجا چطوریه با خودمون ببریم ؟
پاسخ:
سلام
1 - میتونین در شهر خودتون واریز کنید
2 - از قبل باید هماهنگ کنید . دفاتر مسافرتی در مرکز شهر وان هستند که تابل فارسی دارند و باید از طریق آنها ماشین بگیرید یا موقع رفتن موبایل راننده را بگیرید و با خودش هماهنگ کنید
3 - معمولا یک اتاق دو نفره ارزانتر از دو اتاق تک نفره هست و به همین ترتیب اتاق چهر نفره ارزانتر از دو اتاق دو نفره
4 - اگر قطعا تصمیم گرفتید حتما به هتل فواد بروید مشخص بفرمائید تا من با هتل صحبت کنم که تخفیف بشما بدهند
5 - فروشگاهها تا آخر سال اجناس زمستانی را با تخفیف خواهند فروخت
6 - چمدان آنجا ارزان نیست و بهتر است با خودتان ببرید . البته پیشنهاد من کوله پشتی بزرگ هست
سلام
یک سوال برام پیش اومد.
زبان مردم وان کرمانجی هست،ایا با کرمانجی شمال خراسان یکی ست یا نه
پاسخ:
سلام
زبان آنجا کردی کرمانجی است . نمیدانم در شمال خراسان هم مگه کرد ها زندگی میکنند ؟
سلام اقا رضا
ممنون از سایت مفیدتون
من و همسرم تصمیم گرفتیم قبل از عید برای سفر از مشهد به طرف غرب حرکت کنیم
چند سوال برام پیش امد
1-چه روزی به مرز برسیم بهتره؟
2-چه کالاهایی رو بیاریم بهتره؟
3-کدوم هتل رو در وان پیشنهاد میکنید.هتل 5ستاره
پاسخ:
سلام
1 - هر چه به عید نزدیکتر شوید مرز شلوغ تر هست اما سعی کنید روز زوج هفته بروید
2 - در وان پوشاک برای مصارف شخصی مناسب است برای خرید
3 - هتل 5 ستاره الیت ورلد
دوباره سلام
شرمنده باز مزاحمت شدم
من و همسرم عید میریم وان بنظر شما از خوی بلیط بگیریم یا بریم از مرز با دلموش ها بریم؟و سوال دیگه اینکه من وضعیت مالی م خیلی خوب نیست شما توصیه ای دارید خوش بگذره؟در ضمن ما پول هتل و غذا و کرایه(حتی تو شهر وان )نمیدیمو اینکه وان جاهای جالب و دیدنیش کجاهاست؟
بازم شرمنده که هی مزاحم میشم...از ابت سایتت هم ی دنیا ممنون .....یدونه ای داداش
پاسخ:
سلام
اگر از خوی مستقیما برید راحت تر هستید اما بخاطر عبور ماشین از مرز معطلی دارید . اگر خودتان بروید سریعتر میتوانید از مرز رد بشوید و با تاکسی بروید
وان خیلی جاهای دیدنی داره مثل موزه - خانه گربه های وان - کلیسای آکدامار - قلعه وان - دریاچه ی وان و کلی جاهای دیگه
با عرض سلام و تشکر فراوان از راهنمایی های مفیدتون
من و همسرم میخواهیم ۲۸اسفند به وان سفر کنیم شما میتونید برای این تاریخ هتل فواد رو برای ما هماهنگ و یاسفارش کنید؟هزینه تقریبی اش رو هم به ما بگید ممنون میشم
آیا میتونیم در تهران قبل از رفتن عوارض خروجمون رو پرداخت کنیم؟
پاسخ:
سلام
عوارض رو میتونین در تهران پرداخت کنین اما در مورد هتل باید از طریق آژانسها مسافرتی اقدام بفرمائید
سلام داداش...
ممنون که اینقدر با حوصله هستین...
چند تا سوال داشتم
1)شما برای رفتن به وان 28 اسفند رو توصیه میکنید یا 2 فروردین؟یا فرقی نداره؟
2)اگه ما پول هتل و غذا ندیم و خرید معمولی داشته اشیم چند تومان واسه 2نفر کافیه؟800لیره چطوره؟
پاسخ:
سلام
28 اسفند بهتره چون سیل مسافران هموطن هنوز به وان نرسیده . در مورد خرید واقعا نمیشه گفت . اگر منظور از خرید معمولی چند تکه لباس کاملا معمولی و شکلات و اینها باشه کافیه ولی اگر بخواهید جنس مارکدار بخرید کافی نیست . اگر نفر دوم همراهتون خانم هست و بخصوص اگر تا حالا به وان مسافرت نکرده باشن توصیه میکنم برای جلوگیری از سرکوفت شنیدن حداقل دو برابر این مبلغی که گفتید همراه داشته باشید
با سلام و تشکر از مطالب خوبتان
من خواستم در مورد سفر به وان در روزهای تعطیل و به خصوص سفر با خودرو شخصی مطالبی را به هم میهنانم بگم- اول اینکه نظر آقای محترم کارمند گمرک کاملا صحیح است و در روزهای تعطیل بسیار شلوغ میشه مرز و سیستم هم که همیشه بهانه ای واسه قطع شدن دارهمن 22 بهمن 93 همراه خانواده قصد سفر داشتیم که از ساعت 8:30 صبح تا 3:30 بعد از ظهر اونجا زیر برف بودیم و آخر سر هم برگشتیم و فرداش رفتیم. موقع بازگشت هم به چنان مخمصه ای موقع زدن مهر ورود در ایران برخوردیم که نگو و نپرس- توصیه ام به مسافران عزیز این هستش که به نظم و روال کاری مرز زیاد دلخوش نباشند حد اقل در ایران و هر چه میتونند زود تر و صبح زود خودشون رو به مرز برسونند و حد الامکان از روز های خلوت واسه مسافرت استفاده کنند. باور کنید آدم صحنه هایی تو مرز میبینه که واقعا از مسافرت پشیمون میشه - شلوغی مرز و عدم کارامد بودن کارمندای مرز خیلی خسته کننده است - مرز ساعت 5 میبنده ولی شما شاید تا ساعت 7 هم تو حیاط میانی مرز بمونید منتظر زدن یه پاسپورت صداتونم به هیچ جا نمیرسه- بازم ممنونم آقا رضا
سلام خسته نباشید آقا رضا
می خواستم بپرسم عید رفتن به ترابزون برای گردش ارزش داره؟چون اونطوری که من شنیدم میگن اونموقعه اون طرفا خیلی هوا سرده ,
پاسخ:
سلام
بهترین زمان رفتن به ترابزون اواخر اردیبهشت هست . فرق عمده ی ترابزون در وان استفاده از امکانات آبی هست که معمولا در عید بخاطر سردی هوا استفاده ای نمیشه ازشون
۰۷ اسفند ۹۳ ، ۰۲:۳۷ داوود نصیری
باسلام و خسته نباشید . چون من تجربه عبور از چند مرز ترکیه دارم می بینم که اطلاعاتی میدید کاملا درسته . اما سوال من این هستش که آیا خانه یا سوییت اجاره ایی در ایام عید در وان پیدا میشه یا خیر . معمولا برای اجاره خانه در وان به کجا مراجعه کنیم و اجاره خانه یک یا دو خوابه چقدر هست .
پاسخ:
سلام
در وان میتوانید با مراجعه به آژانسهای املاک منزل اجاره ای پیدا کنید . در خیابانها هم آگهی های تبلیغاتی برای اجراه منزل به مسافران فراوان هست
سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز
بنده میخواهم به همراه خانواده به وان سفر کنم میخواستم بپرسم شما در نوروز از مرز عبور کرده اید؟
در بدترین حالت چند ساعت طول میکشد تا کارهای اداری انجام شود و از مرز عبور کنیم؟
ایا محلی برای استراحت لب مرز وجود دارد که اگر معطل شدیم بتوانیم در انجا به صورت موقت بمانیم؟
ایا محلی جهت تهیه غذا در لب مرز وجود دارد که اگر معطل شدیم بتوانیم چند ساعت انجا بمانیم؟
با تشکر
پاسخ:
سلام
بله در ایام نوروز رفته ام و معمولا شلوغ است
بدترین حالت این است که آن روز نتوانید و بروید فردا صبح برگردید. ولی معمولا دو سه ساعت در حالت نرمال معطلی دارد
در مرز بغیر از دستشویی هیچ امکانات دیگری وجود ندارد برای استراحت و تغذیه . پس بهتر است مجهز باشید
سلام و عرض ادب
اقا خدا وکیلی یه دونه ای
می خواستم چندتا هتل تو ترابوزان با قیمتش معرفی می کنید
ممنون استاد رضا
پاسخ:
سلام
http://bookingyar.com/tag/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%AA%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B2%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87
سلام آقا رضا، سفر بخیر، خوش بگذره. ممنون بابت انتشار عکسها
پاسخ:
جای شما خالی
قابلی نداره
منتظر سری بعد عکسها هستم هاااااااااااااا
سلام اقای ضربی
ببخشید ما ایشالله قصد داریم فرداپنج شنبه 7اسفند از طریق مرز رازی با ماشین شخصی وارد وان شویم به خاطراینکه یه بچه یک ساله دارم لطف کنیدبهترین ساعتی رو خلوت باشه و به شلوغی نخوریم بفرمایید چون با بچه خیلی اذیت میشیم و اینکه نبست به 20 بهمن مرز شلوغتر شده یا خیر؟ ممنون از وبلا گ خوبتون.
پاسخ:
سلام
اگر روز زوج باشه بهتره چون روز های فرد مرز شلوغه . اما خلوت ترین ساعات حدود ظهر هست
با سلام
ببخشید عوارض خروج از کشور را به کدوم بانک باید پرداخت کنم؟عوارض شهرداری هم همونجا باید پرداخت کنم؟تو فیش بانک باید حتما قید کنم ترکیه وان مرز رازی یا احتیاجی نیست؟ ممنون از پاسخگویی شما
پاسخ:
بانک ملی
نه فقط شماره حساب باشه و اسم خودتون کافیه
سلام و عرض خسته نباشید بابت وبلاگ خوب و به روزتون
ببخشید از وان تا انتالیا چند ساعت با اتوبوس راه هست؟
ترمینال اتوبوسها در کدام خیابان شهر وان قرار دارد؟
ایا از هزینه اتوبوس وان تا انتالیا خبر دارید؟
ایا اتوبوسهای ترکیه امنیت دارد؟
پاسخ:
سلام
اتوبوسها حدود 20 ساعت در راهند - قیمتش را نمی دانم اما در وان ترمینالی که بتوانید از آنجا به وان بروید در خیابان جاده ابریشم (ایپک یولی) هست و اتوبوسها هم امن هستند و هم راحت
تو وبلاگ خونده بودم که شما به دوستان پیشنهاد داده بودید که یکی دو روز قبل از رفتن باهاتون تماس بگیرن که هتل فواد رو با تخیفیف براشون بگیرید میخواستم بدونم در ایام عید هم اینکار رو انجام میدید یا نه؟هتل دیگه هم امکان هست که شما باهاشون اشنا باشید ...ممنون که جواب میدید اقا رضا
پاسخ:
سلام
بله دوستانی که میرفتن وان سفارشی میکردم که تخفیف بهشون بدن اما واقعیتش در ایام عید معمولا خیلی شلوغه و ممکنه نتونم کمک موثری بکنم  و شرمنده ی دوستان بشم
سلام اقا رضا میخواستم نظرتون در مورد هتل menua بدونم ...حدود قیمتش برای دو نفر چقدر هست.. ایا برای عید میتونیم باهاتون هماهنگ کنیم که زحمت معرفی هتل یا رزرو بکشید ... ممنون از شما ....
پاسخ:
سلام
در مورد این هتل اطلاعات چندانی ندارم . در مورد رزرو یا باید اینترنتی اقدام بفرمائید یا از طریق آژانسهای مسافرتی
به همون ادرس ایمیل daramad سر بزنید.
میخوام بدونم چرا مهر زده، واسه همه میزنه؟ بار کل ما 30 کیلو نمیشد آخه
پاسخ:
سلام
احتمالا آدرس رو درست ننوشتید چون هیچ ایمیلی نیومده . یکبار دیگه لطف کنید
daramad1393@yahoo.com

در مورد میزان بار هم کیلو ملاک نیست که . نوع خرید و نوع بار مهمه . ارزیاب ارزش بار همراه شما رو 600 دلار تخمین زده
سلام آقا رضا
وقتتون بخیر،سپاس بی پایان بخاطر |سخگویی و راهنماییتون
بنده به اتفاق همسرم تصمیم گرفتیم هفته اول عید رو به وان سفر کنیم،چندتا سوال داشتم:
1.چون ما چندروزی رو در تبریز میمونیم،میخواستم بدونم آیا از تبریز به وان تاکسی برون شهری هست یا مجبوریم بریم خوی و از خوی بریم مرز؟
2.ما هتل Rescate Hotel Van رو انتخاب کردیم برای رزرو آیا میتونیم از شما کمک بگیریم؟هتل خوبی هست یا؟
3.اگر ما اسفند ماه عوارض خروج رو پرداخت کنیم (یعنی اینور سال) آیا واسه فروردین(یعنی اونور سال) اعتبار داره

با سپاس
پاسخ:
سلام
از تبریز اگر بخواهید بروید باید دربست بگیرید ولی از خوی ماشین هست . در مورد عوارض چون ممکنه در سال جدید گرون بشه احتمال داره اون موقع فیشهای پرداختی به کار نیاد . صبر کنید تا نرخ جدید اعلام بشه و اگر نشد قبل از حرکت میتونین واریز کنین. در مورد اون هتل متاسفانه کمکی از دستم برنمیاد ولی از طریق آژانسهای مسافرتی میتونین رزرو کنین
ممنون از راهنمایی و سرعت عملتون
پاسخ:
قابلی نداره
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام دوستان ، آقای کارمند راست میفرمایند , من و همسرم روز 22 بهمن ساعت 8 صبح مرز رازی بودیم تا ساعت 3.30 به مردم میگفتن سیستم از تهران قطع هستش که همه مردم زیر برف مونده بودن و زمانی که سیستمشون وصل شد چند نفر در محوطه حیاط ** ** ******* *** **** بودن از کسایی که میخواستن توی اون شلوغی سریع مهر خروج به پاسپورتشون بخوره برای هر پاسپورت چهل هزار تومان میگرفتن پاسپورتارو از بین سیلی از مردم که از ساعت 6 صبح اونجا نوبت گرفته بودن به داخل *** ******** **** ***** میبردن و اونها هم ب* ****** **** جلوی چشمای مردم فقط به پاسپورتای اونا مهر میزدن ، به خدا مردم داشتن گریه میکردن اصلا هیچکس نبود به حرف آدم گوش کنه، ما خودمون که با ماشینه شخصیمون میخواستیم بریم از صبح که ماشینمون توی نوبت بیرون بود وقتی سیستم هاشون وصل شد من به زور تونستم ماشینو به داخل ببرم چون اون آقایی که دم در ایستاده بود فقط از ماشینایی که پول گرفته بود از کنار میفرستاد به داخل ، خلاصه با هزار بدبختی که به سمت ترکیه رد شدیم حتی نیم ساعتم طرف اونا طول نکشید,
سلام این بیمه که دوستان میگن فقط برای ماشینه؟
برای ماشین های مختلف فرق میکنه؟
پاسخ:
سلام
بله برای ماشین و سرنشینانش
برای ماشینهای سواری قیمتش ثابته
65 لیر ترک برای سه ماه (بیمه ترکیه)
در ضمن آقای ضربی اگه بخواهیم از سرو بریم عوارض شهرداری چقدر باید بدیم وبه چه شماره حسابی ؟
ممنون میشم کمک کنین
واقعا خسته نباشین تنها مرجع ما شما هستین
پاسخ:
سلام
عوارض خروج که 25000 تومان ثابت هست . فقط اون مبلغ شهرداریش فرق میکنه که مال مرز سرو رو دقیقا اطلاع ندارم
در ضمن در ایام عید مرز سرو هم دست کمی از رازی نداره
و کلی هم راهتون به وان دور میشه
سلام آقای ضربی، عکسها به دردتون نخورد؟
راستی ما موقع برگشت گذرنامه 2 نفر از 4 نفرمون مهر معافیت خورد. اول اینکه ارزیاب چرا اینکارو کرد، چون که ما بارمون زیاد نبود. بعدشم این به معنیه که ما دوباره نمیتونیم تو تیرماه وارد ترکیه بشیم؟
پاسخ:
سلام
عکسی از شما نرسیده که ؟ به چه آدرسی فرستادین ؟؟؟؟
ارزیاب کل بار 4 نفر شما رو دو نفر حساب کرده دیگه
ضمنا به این مهنی نیست که نمیتونین وارد ترکیه بشین . اما تا آخر امسال اون دو نفری که مهر خوردن دیگه نمیتونن بار بیارن
آقای ضربی با سلام و عرض خسته نباشید
راستش من هم باخواندن نوشته های کارمند محترم گمرک ترس برم داشت!
ما برنامه ریزی کردیم انشاالله 3 روز مانده به سال تحویل از مرز رازی طبق راهنماییهای شما بریم وان ولی با توجه به گفته های ایشون سردرگم شدیم ترس از معطلی خیلی طولانی در حد یک یا چند روز یا بی برنامه گی تو این مرز مارو ترسوند حالا مرز سرو چطوره ؟ اصلا نظرتون در مورد صحبتهای ایشون چیه مارو از سردرگمی نجات بدین
من وهمسرم تمامی برنامه ریزیمون طبق سایت شماست لطفا راهنمایی کنین
یک دنیا ممنونیم و شدیدا التماس دعا داریم
پاسخ:
سلام
شیلا خانم کلا در مسافرت عید باید انتظار شلوغ بودن مراکز و معابر رو باید داشته باشین . ایشون هم کمی پیاز داغشو زیاد کردن . اگر شما برنامه ریزی کنین که صبح ساعت 8 مرز باشین . خروجی ها رو واریز کرده باشین و مشکل بیمه نداشته باشین انشاء الله زیاد معطل نمیشین
خوب اقای کارمند گمرک شما که بیشتر مارو ترسوندی
لطفا کمی اطلاع رسانی کنید برای مردم
بیاین بگین چه روزهایی و چه ساعاتی مناسبه تا مردم بیان و ساعتها معطل نشن
اینهمه هزینه نکنن و بیان و با مشکل مواجه بشن
ما خودمون میخوایم هفته اول فروردین بیایم وان
قبل سال تحویل خلوتتره یا بعدش خیلی شلوغه
با ماشین خودمون بیایم یا ماشینو بذاریم تو پارکینگ مرز و با دولموش بریم
من که استرس گرفتم هر روز تو این وبلاگم و دارم جز به جز میخونم
خدا خیر بده اقا رضا رو واقعا منکه خیلی دعاش میکنم
ممنون اقا رضا بابت وبلاگ خوبت
ممنون از راهنمایی که کردید
سلام خسته نباشید
در ابتدا یک تشکر ویژه بابت پاسخگویی به سوالات و وبلاگ خوبتان
آقا رضا میخواستم بدونم تاریخ روز مادر 21 فروردین 94 هست ایا در ترکیه هم روز مادر همان تاریخ هست
اگه تاریخش فرق داره لطفا تاریخش رو اعلام کنید
پاسخ:
سلام
در ترکیه روز مادر دومین یکشنبه ماه مه است و باید از روی تقویم ببینید . امسال 21 اردیبهشت بود فکر کنم
۰۳ اسفند ۹۳ ، ۰۸:۵۶ کارمند گمرک رازی
با سلام به خدمت اقا رضا
بنده یکد از کارمندان گمرک راضی هستم
خواهش میکنم تبلیغات بیش از حد در باره گمرک رازی نکنید
گمرک رازی روزانه ظرفیت 30 یا40 ماشین رو داره نه200 تا ماشین رو از مسافرین نوروزی پارسال بپرسین ببینین با زن و بچه هاشون 2شبانه روز پشت درب موندن تو سرما
به عنوان مسال چند نفر تو21 بهمن امسال برگشتن؟
چند نفر نتونستن برن؟
چند نفر زن و بچع هاشون رد شدن و ماشینشون تو گمرک ایران موندن؟
خواهشا به مردم اطلاعات دقیق بدین تا گریه کنان پشیمان نشن
گمرک رازی 2 ساله افتتاح شده و از 10 صبح شروع به کار میکنه تا ساعت5 در ضمن سیستم ترکیه هم خیلی قطع و وصل میشه
هم وطنهای عزیز حتی الامکان از گمرکهایی خروج کنن که 24 ساعته هستش مثلا سرو یا بازرگان
گول مسر نزدیک 1 ساعته رو نخورین
جسارتا شما شاید سالی 1یا 2با از گمرک خروج کنین ولی ما شغلمون این هستش به عنوان مثال 1/12 دو روز پیش حدود 300 نفر از هم وطن هامون با بچه 6ماهه پشت در موندن و ترکیه سیستم پاسپورتش قطع بود و مردم باید یا شب رو تو برف زیر 10 درجه سرما میموندن یا برمیگشتن و از دیگر گمرکات میامدن
لطفا اطلاع رسانی کنید تا مردم اذیت نشن
اکثر مسافرین بازرگان یا سرو رو اوردن به رازی ایا گمرکی که 2 ساله باز شده توان کار 3 تا گمرک که بیش از 50 سال سابقه کار رو دارن- داره؟؟
پاسخ:
سلام

از شما بابت احساس مسئولیتتون تشکر میکنم

من مطالب رو نگاه کردم. نوشته های خود من که بیشتر معرفی مرز هست. کجا تبلیغات کرده ام ؟ هر جای وبلاگ رو که نگاه کردم از شلوغی و معطلی و صف و ..... گفته شده و شاید بشه گفت به نوعی ضد تبلیغ محسوب میشه
من بخاطر شغلم حداقل ماهی دو بار از طریق مرز رازی عبور میکنم و بارها معطل شده ام و پشت در مانده ام و بارها شاهد علافی هموطنان بوده ام. هر چند که خودم اینقدر رفته و آمده ام و بقول معروف مار خورده ام و اژدها شده ام که معمولا راحت تر رد میشم. شاید این مسئله که من به خوانندگان وبلاگ توصیه میکنم که فیشها رو در شهر خودشون بریزن به نوعی کمک به شما هم محسوب میشه
تا جایی که ما میدونیم مسئولین در هر فرصتی پز این گمرک رو به ما مردم همیشه حاضر در صحنه انتخابات میدن و همه رو تشویق میکنن که از این مرز بیشتر استفاده کنن
در هر حال بسیار مشتاقم که با شما ارتباط بیشتری داشته باشیم . شاید تجربیات و توصیه های شما بتونه به مسافرین کمک کنه که آگاهی بیشتری پیدا کنن و در مسافرت هاشون کمتر اذیت بشن
از جمله ساعات پیک کاری گمرک - ساعتهای خلوت - روز های ترافیک کاری بالا - جریمه های گمرکی - میزان بار و هر نوع توصیه ای که لازم میدونین من با کمال میل حاضرم همکاری کنم تا شاید هم مردم کمی راحت سفر کنند و هم این اطلاعات باعث بشه که ترافیک کاری شما کمی کمتر بشه. چون در مرز هم من دیدم که اکثر سر در گمی مسافران بخاطر عدم اطلاع از قوانین عبور از مرز هست .
به همگی خسته نباشید میگویم . اگر موردی هست که فکر میکنید بصلاح نیست در صحن عمومی مطرح شود ، میتوانید خصوصی بفرستید یا با ایمیل
daramad1393@yahoo.com
در ارتباط باشید
بهترین راه از لب مرز تا ترابزون چیه ؟
و قیمت ؟
جز ماشین شخصی خودمون

لطفا راهنمایی بفرمایید
پاسخ:
بهترین راه از مرز بازرگان رفتن به آغری - ارزروم و در نهایت ترابزون هست. از مرز به دوبایزید و از آنجا هر ساعت یک ماشین به آغری هست که میتوانید با آنها بروید و در آغری نیز اتوبوس برای ترابزون هست
از مرز تا دوبایزید 5 لیره و از آنجا به آغری هم فکر میکنم 20 لیره باشد اما  از قیمت آغری تا ترابزون اطلاع دقیق ندارم فکر کنم حداکثر نفری 40 تا 50 لیره باشد
سلام آقا رضا.
هزینه تک نفره هتل فواد واسه یه شب چقده؟
پاسخ:
سلام
65 لیره
سلام دوست عزیز هزینه اتوبوس بین شهری از وان تا استامبول چقدره مرسی
پاسخ:
سلام
از 65 لیره شروع میشه
با سلام وبا تشکر از بابت مطالب عالی سایت
باوجود اینکه احتمال زیاد میدهم خودتان خبر دارید در http://www.vansanaltur.com/ می توان به صورت مجازی گشت وگذاری در وان انجام داده ومستفیض شد .مخصوصا برای دیدن هتل ها ومراکز خریدو... خیلی مفید است اگرصلاح دونستید لینکش را در وبلاگ بذارید استفاده کنند .
ارادتمند علی
باسلام سپاس وطلب خیربراى شما
لطفاًراهنمایى کنید
١.هزینه استفاده ازپاس دیگران براى ردکردن بارازگمرک
٢.آیا سهمیه دلاردولتى براى رفتن به وان تعلق میگیرد
٣.چه کارهاى ادارى گمرکى مثل پرداخت عوارض خروج ازکشوررو
میشود در شهرخودمون انجام بدیم تادر مرز معطل نشیم
پاسخ:
سلام
1 - هزینه ای ندارد . مگر اینکه شما باید خرج رفت و برگشتشون رو بدین که راضی بشن به این کار
2 - خیر
3 - تنها کاری که میشه انجام داد هومن پرداخت عوارض خروج از کشور هست و بقیه کارها در خود مرز باید انجام بشه
۲۸ بهمن ۹۳ ، ۲۰:۴۵ حسن از تبریز
با سلام و تشکر از سایت بسیار عالیتون.من چند تا سوال داشتم که اگر لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم.
1. میتونیم همراهمون چند ورق دارو مثلا استامینوفن کدیین و سرماخوردگی و ...چند تا دارو مثل همینا برای بچه ها برداریم یا نه؟
2. من هر چه قدر سایت بسیار خوبتون رو زیرو رو کردم عکسی از هتل فواد ندیدم. اگر براتون امکان داره چند تا عکس از این هتل بذارین.
با تشکر از زحمات بی ریای شما
پاسخ:
سلام
تا حد امکان از بردن داروی مخدر خودداری کنید . اگر هم مجبور هستید حتما نسخه پزشک را همراه داشته باشید . در بقیه کشور ها با مواد مخدر شوخی ندارند.
عکس هتل فواد رو با نیم دقیقه جستجو در اینترنت می توانید بیابید
عرض ادب و احترام خدمت شما

آقای رضا بنده به همراه خانواده ام که 8 نفر هستیم در تعطیلات نوروز قصد عزیمت به شهر وان رو داریم و چون برای اولین بار میریم هیچ اطلاعات مفیدی مبنی بر اقامت ، بعد مسافت و اینکه با چه وسیله ای بریم نداریم البته من وبلاگتون را کاملاخوندم ولی حقیقتش همسرم خیلی در این زمینه محتاط و می گه چون بچه همراهمون نمیشه بی گدار به آب زد اولین سوال من اینه که شرایط آب و هوایی دراین شهر در فروردین ماه چه طوریه دوم اینکه اگر از خوی با ون به وان بریم چه مسافتی را باید طی کنیم . و سوم اینکه در تعطیلات با توجه به اینکه ازدحام مسافر زیاد با خاطر اطمینان میشه رفت بدون اینکه جا رو رزرو کنیم ممنون میشم پاسخ بدید
پاسخ:
سلام
در فروردین آب و هوا کمی خنک است اما آزار دهنده نیست
از خوی تا مرز 65 کیلومتر و از مرز تا وان 90 کیلومتر است و باید از خوی مسافتی حدود 155 کیلومتر را طی کنید . مسیر خوی تا وان پر پیچ و خم است و در مرز هم یکی دو ساعتی معطلی خواهید داشت
در مورد هتل نگران نباشید . وان به تعداد کافی هتل دارد . اما اگر خواستید از آژانسهای مسافرتی بخواهید برایتان هتل رزرو کنند (البته با قیمتی گزاف!)
با سلام ممنون از وبلاگ خوبتون
من و همسرم تصمیم داریم نوروز 94 به وان سفر کنیم من یک پسر هفت ساله هم دارم البته تجربه سفر زمینی نداریم ولی بارها به استانبول سفر کردیم

چند تا سوال دارم ممنون میشم جواب بدین
1- در ایام عید امکان دارد مرز بسته باشد ؟
2- اگر عوارض رو تهران پرداخت کنیم تا چه مدت اعتبار دارد و میشه از اون استفاده کرد
3- چطور میشه چندروز جلوتر از خوی بلیط اتوبوس رزرو کرد؟
4 در ایام عید امکان دارد هتل پییدا نکنیم بعلت شلوغی اکثرا پر باشند اگر بخواهیم از همنیجا اقدام کنیم بهتر نیست؟

بازم ازتون ممنونم
پاسخ:
سلام
1 - بطور کامل خیر اما در طول روز ممکن است مسائلی پیش بیاید که دو سه ساعتی مرز را ببندند و این مختص نوروز نیست . همیشه همینطور هست
2 - این فیشها تا زمانی که شما از مرز (در همان سال) خارج نشده اید معتبر است
3 - با تلفن میتوانید با ترمینال خوی تماس بگیرید و رزرو کنید
4 - اگر امکانش باشد که بهترین کار است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">