راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

برای استفاده از مطالب جدید به سایتTurktravel.irو کانال تلگرامTRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir مراجعه بفرمائید .

راهنمای سفر به ترکیه (1395) - سفر زمینی به وان

سلام
این وبلاگ اطلاعات مفیدی در مورد سفر زمینی به ترکیه با اتومبیل شخصی به شما خواهد داد (بخصوص در مورد مسافرت به وان و از طریق مرز زمینی رازی - کاپی کوی) . در همینجا از کلیه ی دوستانی که بدنبال کسب اطلاعات در مورد پولشویی - قاچاق (طلا، ارز، موارد مخدر، انسان) - اقامت غیر مجاز - پناهندگی و فرار از کشور- اعمال خلاف عرف کشور - خروج غیر قانونی از ایران و چتر بازی ! هستند عذر خواهی میکنم . این وبلاگ از هرگونه پاسخی در این موارد اجتناب و صرفا هدف ارائه اطلاعات در مورد سفر را در دستور کار دارد . برای اطلاع از آخرین اخبار سفر ترکیه و استفاده از تجربیات دوستان ، کانال تلگرام TRTravel@ و پیج اینستاگرام Turktravel.ir را دنبال کنید

آدرس سایت ما http://turktravel.ir

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پلاک ترانزیت (پلاک بین المللی)

چهارشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۳۳ ب.ظ

سلام

در مراحل کاپوتاژ ماشینتان یک جفت پلاک ترانزیت به شما تحویل می گردد (در اکثر موارد و برای بار اول شما امکان انتخاب بین شماره های موجود را دارید و من خودم شماره ای را انتخاب کردم که به شماره ایرانی بسیار نزدیک بود)

این پلاک هم اندازه ی پلاک ایرانی خودرو شماست.


نصب پلاک :

برخی از دوستان دقیقا زمانی که از درب منزل به قصد مسافرت حرکت می کنند پلاک ترانزیت را نصب می کنند . این کار هر چند منع قانونی ندارد اما ممکن است اولا باعث تلقی "ذوقمرگ" و "ندید بدید بودن" شما شود و مسئله ی مهمتر اینکه داشتن پلاک ترانزیت معمولا پست های بازرسی را حساس می کند . بخصوص در موقع برگشت که اگر پلاک ترانزیت داشته باشید تمامی پست های بازرسی اقدام به بازرسی کامل اتومبیل شما خواهند نمود .


توصیه می کنم پلاک ترانزیت را همان دم مرز نصب و بلافاصله پس از بازگشت نیز جدا کنید . برخی از دوستان که تجربه سفر ندارند پلاکهای ترانزیت را سوراخ کرده و آنرا همانند پلاکهای دائمی خودرو با پرچ در جای خود محکم می کنند که مستلزم صرف زمان و هزینه است . نیازی به این کار نیست. چهار عدد بست پلاستیکی (معروف به بست کمری) از اولین ابزار فروشی تهیه کنید (در مرز بازرگان در بقالی  ها هم موجود است) و پلاک ترانزیت را بوسیله آنها روی پلاک اصلی ببندید.



کلا در ترکیه روی پلاکهای ترانزیت حساسیتی وجود ندارد. برخی از ماشینها را دیدم که پلاک را پشت شیشه های جلو و عقب گذاشته بودند و حتی برخی بعد از رد شدن از مرز اصلا از آن استفاده نمیکنند. برچسب IR را همراه داشته باشید اما چسبانیدن آن هم ضرورتی ندارد.


پس از برگشت به مام میهن! علاوه بر کندن پلاکها ، بست ها را نیز قطع کرده و از پلاک دائمی جدا کنید چون وجود این بست ها بسادگی به ماموران بازرسی بین راه می فهماند که شما مسافر اونور آبی! هستید.


مدارک لازم جهت درخواست پلاک ترانزیت بین المللی
  •  اصل پروانه خروج موقت معتبر صادره توسط یکی از گمرکات کشور و تصویر پشت و روی آن.

  •  اصل گذرنامه ج.ا.ایران مالک یا راننده مطابق اسامی معرفی شده در پروانه خروج معتبر و تصویر صفحات مشخصات و اعتبار گذرنامه ( ها )

  •  کارت خودرو یا شناسنامه مالکیت خودرو    
  •   تکمیل فرم های درخواست
توجه :

وبلاگی که در حال مطالعه ی آن هستید در حال حاضر فعال نیست و از سال 1394 کلیه مطالب آن به سایت جدید سفر زمینی ترکیه منتقل شده و به روز آوری مطالب حاضر و نیز ارائه ی مطالب جدید در سایت سفر زمینی ترکیه به آدرس TurkTravel.ir انجام میگیرد.

با توجه به اینکه با گذشت زمان ممکن است در قیمتها، آدرسها و قوانین سفر، تغییراتی صورت بگیرد، بنابر این مطالب وبلاگ در حال حاضر نمی تواند مورد استناد و استفاده برای سفر قرار بگیرد . لذا از شما خواهشمندیم برای دریافت مطالب به روز و نیز ارائه آخرین تجربیات سفر به سایت جدید راهنمای سفر زمینی به ترکیه مراجعه کنید.

همچنین میتوانید با عضویت در کانال تلگرامی راهنمای سفر به ترکیه به نشانی https://t.me/TrTravel ، از خدمات متنوع این کانال استفاده نموده و در صورتیکه سوال یا نیاز به راهنمایی داشتید ، پاسخ خود را در همان لحظه از ادمینهای کانال مذکور دریافت نمایید .

نظرات  (۱۵)

سلام آیا ۱۰ لیتر بنزین درگالن میشه در داخل خودرو با خود داشته باشیم
پاسخ:
نه - بردن حتی یک لیتر هم خارج از باک ماشین ممنوعه

برای اطلاع از جدید ترین اطلاعات سفر به وان و سایر شهرهای ترکیه و دریافت جواب آنی لطفا از طریق کانال تلگرام با ما در ارتباط باشید .

آدرس کانال تلگرام سفر زمینی به ترکیه  :

https://t.me/Trtravel
برای نصب پلاک ترانزیت آسانترین کار بستن تسمه های کمری است اما هیچ امنیتی ندارد،چون اگر شخصی ببا یک تیغ آنها را پاره کند،پلاک آزاد میشود وبه راحتی قابل سرقت است.چه کار بهتری راشما پیشنهاد میکنید؟
پاسخ:
پلاک سرقتی به درد کسی نمیخورد - نگران نباشید . اگر حساسیت در این مورد هست میتوانید پرچ کنید

برای اطلاع از جدید ترین اطلاعات سفر به وان و سایر شهرهای ترکیه و دریافت جواب آنی لطفا از طریق کانال تلگرام با ما در ارتباط باشید .

آدرس کانال تلگرام سفر زمینی به ترکیه  :

https://t.me/Trtravel
سلام اگر ماشبنی کاپوتاژ بشه ایران اما تصادف کنه و اوراق بشه چ اتفاقی برای خروجش میافته و برای ضمانت نامه گمرکی ک داده؟؟
پاسخ:
سلام
تصادف و اوراق ماشین باید به ثبت پلس رسیده باشه و با ارائه این مدارک میتوانید کاپوتاژ رو باطل کنید
منظور از اصل پروانه خروج موقت معتبر صادر از گمرکات چیه و از کجا تهیه میشه.....؟
پاسخ:
سلام
لطفا مطلب مربوط به کابوتاژ رو در سایت زیر مطالعه بفرمائید
TurkTravel.ir
با سلام
خودرو سواری بنده 29 سال مدل 1988 ایا میتوانم کاپوتاژ کنم با تشکر در صورت امکان راهنمای کنید
پاسخ:
سلام
می شود کاپوتاژ کرد اما برای امنیت خودتان هم که شده بفکر به روز کردن خودرو باشید دوست عزیز
سلام ؛ آیا ماشین هایی که عمر بالای 25 سال دارن ولی پلاک ملی هستن می تونن پلاک ترانزیت بگیرن و از مرز رد بشن؟
تشکر
پاسخ:
سلام
بله فکر نمیکنم مشکلی باشه
سلام
آیا میشه با کانکس های مسافرتی (کاروان) که به خودرو اصلی متصل میشه به ترکیه سفر کرد ؟ منع قانونی داره ؟ گمرک اذیت میکنه ؟ پلیس ترکیه موانعی داره یا استاندارد خاصی می خواهد ؟
پاسخ:
سلام
نه مشکلی نیست و میتوانید وصل کنید
سلام وخسته نباشید.میخواهم ازمشهد باخودروی شخصی همراه 3نفر به وان سفرکنم لطفانزدیکترین مسیر به مرز برای رفتن به وان را بهم بگید؟
.میخواستم بدونم برای دو روز اقامت چقدر هزینه میخواد..........؟
قیمت بنزین در وان لیتری چقدراست؟
ازطرفی رفتن به استامبول وآنتالیا برایم مقدور نیست میخوام بدونم کدوم شهر در نزدیکی وان هست که جالب ودیدنی هست؟(بافاصله 150 الی 200 کیلومتر....؟)
پاسخ:
سلام
لطفا اینجا را کامل مطالعه بفرمائید
۰۱ تیر ۹۴ ، ۲۲:۲۳ کرامت الله قاسمی
سلام لحظاتی پیش چند تا سوال پرسیدم
در برگ خروج موقت من نوشته شده مرز خروجی رازی ایا میشه از مرز بازرگان خروج کنم ؟
پاسخ:
سلام
بله میتوانید
سلام
اول تشکر میکنم از اینهمه وقتی که میزارد برای راهنمایی هم میهنانتون
من یه بار وان رفتم وخیلی هم عالی بود اما اینبار میخوام با ماشین شخصی برم. ماشینی که خریدم پلاک کاپوتاژ داشت که مالک قبلی اونارو به من داد. حالا سوال اولم این بود که آیا میشه همین پلاک هارو تمدید و استفاده کنم؟ دوم اینکه آیا مالک قبلی غیر از پلاک باید دفترچه ترازیت رو هم به من میداد؟ و سوال آخر: اگه بتونم از همین پلاک ها استفاده کنم آیا باید همون هزینه کاپوتاژ اولیه رو بدم یا اینکه هزینش کمتره؟
ممنون از وبلاگ عالیتون
پاسخ:
سلام
شما باید ماشین رو مجددا کاپوتاژ کنید و همه مراحل رو انجام بدین . اما از گرفتن پلاک ترانزیت معاف هستید و از همونها استفاده میکنید و هزینه ای کمتر می پردازید (حدود 320 هزار تومان)
۱۰ دی ۹۳ ، ۱۷:۲۷ سید ابوالفضل اسحاقی
سلام و عرض خداقوت
با پیکان وانت مدل 87 بنزینی میشه رفت. مبدا حرکت از مشهد است و من دانشجویم با یکی از دوستان ،شهر مشهد عوارض و گمرکات داره ؟یعنی میشه همه کارها رو تو مشهد حل کرد و رفت مرز سرو یا رازی ؟ خیلی خیلی ممنون میشم بهم جواب بدین دست شما واقعا درد نکنه ان شاآ.. همیشه سالم و سلامت باشید ممنون
پاسخ:
سلام
بله میتونین از مشهد کاپوتاژ کنین خودرو تون رو
واقعیتش من تا بحال ندیدم کسی با وانت از مرز رد بشه اما فکر نمیکنم مشکلی داشته باشه . این مورد رو میتونین موقع کاپتاژ یا از آژانسهایی که نماینده ی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی هستند سوال بفرمائید
ممنون از راهنماییتون
ببخشید چه خودرو هایی می تونن از مرز عبور کنن مثلا پراید مدل84 دو گانه می تونه
معاینه فنی هم می خواد
پاسخ:
سلام
تمام خودرو های سواری
بله پراید میتونه
و معاینه فنی هم نیازی نیست
۲۸ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۰۲ سعید تفضلی
با سلام و تشکر از سایت پر بارتون من و همسر و دختر 8 ساله ام تصمیم داریم 8 شهریور به وان سفر کنیم در سایت بوکینگ هتلی به نام rescate که در کنار دریاچه و فکر کنم در منطقه edremit را انتخاب کردم حال سوال من این است با توجه به بعد مسافت هتل از مرکز شهر ایا بهتر است از خودرو شخصی برای ورود به مرز و رفتن به شهر استفاده کنم _که مشتلزم هزینه 350 تا 400 هزار تومانی ترانزیت آن است ) یا برای رفت و  امد  از هتل به مرکز شهر وسیله نقلیه کرایه کنم _که هیچ اطلاعی از نوع و قیمت آن ندارم ) در ضمن من برای 3روز این سفر را پیش بینی کردم تشکر میکنم مرا راهنمایی فرمایید
پاسخ:
سلام
هیچ وسیله دیگری راحتی و آسایش خودرو شخصیتان را در سفر وان نخواهد داشت (این نظر شخصی من است). چه با وسیله عمومی سفر کنید و چه با اتومبیل شخصی ، توصیه من این است که از هتل های مرکز شهر استفاده کنید . در خیابانهای (کاظم کارا بکیر) و (جمهوریت) که به "مرکز شهر معروف هستند" هتلهای زیادی وجود دارد که شما را از رفت و آمد بی نیاز می کند .
وسایل نقلیه عمومی هم وجود دارند . تاکسی در ترکیه بسیار گران است و برای هزینه پایین تر می توانید از مینی بوس و ون هایی که از تمام نقاط به مرکز شهر در رفت و آمد هستند استفاده کنید. اگر زبان ترکی را خوب صحبت کنید به مشکلی بر نمی خورید.
اگر ماشینتان را کاپوتاژ کنید در اول کار هزینه دارد . اما اولا پول بلیط و رفت و آمد شهری نخواهید داد . در ثانی کاپوتاژ یکساله است و می توانید چندین بار از آن استفاده کنید. در ثالث برای تمدید آن هزینه بسیار پایین تر از بار اول است(چون 200 هزار تومان از این مبلغ هزینه پلاک است) ، در رابع ! برای انتخاب زمان رفت و برگشتتان دستتان باز تر است و خیلی مزیت های دیگر ! ( مثلا با ماشین می توانید خورد و خوراک همراه ببرید)
باز هم توصیه میکنم از هتلهای مرکز شهر (مانند فواد- یاقوت یا آکدامار ) استفاده کنید.
اگر می فرمودید از کجای کشور قصد مسافرت دارید میتوانستم بیشتر راهنمایی کنم تا راحت تر به مقصد برسید و از مسافرتتان بیشتر لذت ببرید
سلام،ممنونم از پاسختون،امروز قبل از خوندن جواب شما به گمرگ رازی زنگ زدم که دقیقاً حرف شما رو زدند،ولی گفتند از گمرگ خوی قابل انجام است ولی باز هم فکر میکنم از تهران انجام بدیم کارهامون رو باید خیلی راحتتر باشه،جون گمرگ ماشین رو کاپیتاژ میکنه بعد باید بریم گواهینامه رو هم بگیریم فکر میکنم علافی زیاد داشته باشه
پاسخ:
سلام
توصیه من به مسافرین مرز رازی اینه که روی انجام کارهای اداری در خوی و حتی خود مرز رازی زیاد حساب نکنند . موکدا توصیه میکنم که عوارض خروج رو در شهر خودتون واریز و فیشش رو همراه بیاورید . باجه بانک ملی مرز رازی بطرز وحشتناکی شلوغه و حداقل سه الی چهار ساعت وقت شما رو هدر خواهد داد.
گرفتن گواهینامه و پلاک و کارت ماشین بین المللی و شماره پلاک ترانزیت و برچسب آی آر کلا رویهم یکساعت بیشتر وقت نمی بره - فقط کاپوتاژ ماشینه که دو سه ساعتی وقت می بره و اگر انجام مراحل اداری اون رو هم به یکی از این ترخیص کارا بسپرید (معمولا تو محوطه گمرک میتونین پیداشون کنین یا همون آژانسی که ازش گواهینامه گرفتین معرفی میکنه) کارتون یکساعته انجام میشه که اونا معمولا مبلغی بین بیست تا سی هزار تومن دستمزد میگیرن .
اگر قصد دارید به سمت آنتالیا یا آنکار یا استانبول برین و فکر میکنین ممکنه مسیرهای طولانی در ترکیه رانندگی کنید حتما برای دو نفر درخواست گواهینامه بکنید.
ضمنا مسئله اصلی در هنگام عبور از مرز رازی بیمه هست که توصیه ام اینه قبلا تهیه بکنید (به پست مربوط به بیمه در همین وبلاگ مراجعه فرمائید)
سلام،ممنون از اطلاعات مفید شما،ما هفته بعد میخوایم با ماشین شخصی از مرز رازی بریم وان،تصمیم داریم توی مرز ماشین رو کاپیتاژ کنیم،همه ی کارها رو میتونیم همونجا انجام بدیم یا باید توی تهران پلاک رو بگیریم و به کارهای خروج و گرفتن پلاک برسیم؟
پاسخ:
سلام
در مرز رازی امکان کاپوتاژ ماشین وجود نداره - چون اینکار باید تو گمرک انجام بشه و چند ساعتی طول میکشه . شما در تهران به یکی از آژانسهایی که نماینده ی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی هست مراجعه کنید و کارهای گواهینامه و پلاک و کارت ماشین و کاپوتاژ رو همونجا انجام بدین. بازم تاکید میکنم در مرز رازی چنین امکانی نیست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">